Nederlandse elektronische patiëntendossiers worden mogelijk met de Amerikaanse autoriteiten gedeeld, althans, dat wil de Spaanse voorzitter van de Europese Unie.
Sorteer op:
-
das handig voor de hiv patienten ..
-
Waar is dat nou weer goed voor?
-
wat een onzin, dat is helemaal nergens voor nodig...sinds wanneer hebben ze niets meer aan statestieken ed. patientengegevens moeten ze met de tengels vanaf blijven.
-
Heb ik geen toestemming voor gegeven
-
Ze kunnen wel meer willen. Ik wil ook wel eens wat, krijg ik ook niet (altijd).
-
Geen zorgen mensen, Klink zorgt zoals gewoonlijk dat je privacy is gewaarborgd.
-
In strijd met de WBP
-
Hoe halen ze het toch elke keer in hun hoofd om zulke dingen, die overheden absoluut onder geen enkele rede en/of slappe smoes, met elkaar uit te wisselen.
Wat willen ze daar nou mee bereiken? En de grote vraag is natuurlijk ook wil de EU, zoals de titel zegt, de gegevens uitwisselen met de VS. Of Moet de EU dat van de VS? Ik denk dat laatste want alleen de VS kan met zo iets achterlijks komen.
@6 Ironisch bedoelt hoop ik? -
de VS is panisch over "besmettelijke ziekten" er komt simpelweg een screening obv voorgeschreven medicijngebruik.
Dan kan je straks in 1 keer selectief mensen de toegang ontzeggen
niet ingeent , geen toegang etc etc -
@8
Zeker ironisch.
Sinds het grootste medische schandaal van de eeuw is Klink niet meer serieus te nemen.
Hij staat inmiddels al op de markt met z'n overschot aan vaccins. -
was het ook niet zo tot voor kort, dat HIV patienten die naar de vs wilden werden geweigerd?
-
Amerika wil waarschijnlijk voorkomen dat ze nog zieker wordt.
http://z.about.com/d/politicalhumor/1/0/0/B/3/W... -
Het is een belangerijke en effectieve manier om de internationale terrorisme te bestrijden.
HAHAHAHAHA. -
@8 die overheden ... smoes iets aan gaan.
Mis toch een edit functie op nujij
@10 Ik dacht het wel. Maar op nujij weet je maar nooit. -
Het blijft me verbazen waarom dit 'belangrijke' nieuws niet op TV komt.
Je weet wel, de Europese burger inlichten over Europees nieuws....enzo..
Ik begrijp het al, de NOS wil de burger niet shockeren.
Moderne journalistiek in actie! -
wanneer wisselt het voorzitterschap van spanje?
ik geef er geen tostemming voor om mijn patientengegevens door te sturen naar amerika
in strijd met de WBP -
Wat heeft Amerika met mijn medische gegevens te maken en wie zegt dat ik daar toestemming voor geef?
Ik laat me heel snel schrappen uit dat patientendossier. Mijn medische gegevens hoeven niet in andere landen rond te zwerven. Desnoods span ik een kortgeding aan om me uit dat patientendossier te laten schrappen.
Dit was niet de afspraak.
Ze zijn in Brussel flink van de pot gerukt! -
Waar o waar staat in het bronartikel (http://www.eu2010.es/en/documentosynoticias/not... ) dat patientendossiers uitgewisseld worden? Voor zover ik het lees zie ik alleen dat het SYSTEEM uitgewisseld wordt, dus dat het systeem voor patienten gegevens, wat zo goed werkt in Spanje, en wat uitgebreid geimplementeerd is in Zweden en Denemarken, ook mogelijk in de VS gebruikt gaat worden.
Maarja, tegenwoordig kan men niet meer journalistiek bedrijven zonder ergens een eigen interpretatie en lading aan te geven. Anders wordt het namelijk niet gelezen. -
Dat wat er in het artikel van security.nl wordt geopperd is trouwens ook wettelijk totaal niet mogelijk.
-
"Het blijft me verbazen waarom dit 'belangrijke' nieuws niet op TV komt. "
Omdat in het artikel totaal niet staat dat patientengegevens worden uitgewisseld. Er is dus niks bijzonders aan de hand. -
wat een lulverhaal, complotters doomsday, privacy onzin geleuter
Nu niet => onzin -
niets aan de hand mensen gewoon doorlopen, gewoon doorlopen...
Eerst kwamen ze voor de communisten, ik zei niets want ik ben geen communist.
Toen kwamen ze voor de vakbondsmensen en ik zei niets want ik ben geen lid van de vakbond.
Vervolgens kwamen ze voor de Joden en ik zweeg want ik ben geen Jood.
Daarna kwamen ze voor de predikers, maar ik zweeg want ik ben niet kerks.
Ten slotte kwamen ze voor mij ... en er was niemand meer die zich er tegen uit kon spreken.
Moraal: als je zwijgt voedt je het foute gedrag.
Of zoals iemand anders ooit zei: ik zal blijven vechten voor jouw recht om het niet met mij eens te zijn. -
blijft gelden: Als de data eenmaal is opgeslagen zijn de regels tav het gebruik in een handomdraai aangepast.
Als er maar een 'zwaarwegend belang' is -
#22
Kan je nog met een originele post komen. Dit is zo uitgekauwd -
@24
Het maakt jou toch niet uit wat voor bron er is.
Je klaagt toch wel dat het onzin is.
Wat nou privacy geleuter. Heb jij je vingerafdrukken al afgestaan?
Goed zo. Brave burger. Of was het nou voor 16+ alleen?
http://www.zdnet.co.uk/talkback/0,1000001161,40...
There you go. Een complotsite. Maar maakt het verschil?
Nope , want je blijft een klein kind. -
@25: die site geeft dezelfde bron.
-
@25 Het probleem met complotters is dat de meeste 2 jaar Engels op de basisschool hebben gehad. Als je even goed leest, gaat het om het systeem van het EPD, niet om de gegevens zelf. Maar goed, vooral niet verder lezen.
-
Link is dood, vast ook een complot.
-
Ik wil helemaal niets uitwisselen, niet mijn bankgegevens en niet mijn medische gegevens.
Ik baal er overigens van dat we zo weinig horen en lezen over de EU doelstellingen en beslissingen.
Ze zijn van cruciaal belang voor de landelijke politiek en doelstellingen. -
aangezien er weer getwijfeld wordt aan de geloofwaardigheid
heb ik ook even gezocht naar andere bronnen:
eentje van europa.nu
http://www.europa-nu.nl/id/vid87zbftuzk/nieuws/...
en hier het originele bronbericht die europa.nu heeft gebruikt, dat lijkt me toch redelijk geloofwaardig.
http://www.eu2010.es/en/documentosynoticias/not... -
sorry die laatste was al door @18 geplaatst.
ik vraag me af alleen af hoe ik dit moet interpreteren:
Trinidad Jiménez focused on the e-health project that has made Spain the leader in modernising healthcare services by incorporating digital clinical history and electronic prescription projects for public and patient access with the highest implementation levels in the world along with Sweden and Denmark. -
Waarom niet meteen alles publiceren in de Telegraaf?
-
nouja, iig hoop ik dat er wat meer duidelijkheid over dit onderwerp komt, het komt nu op mij over alsof de klinische gegevens en informatie over voorgeschreven medicijnen worden uitgewisseld, maar of daarbij wordt gegrepen op individuele of gewoon gemiddelden van patienten en systemen, zonder persoonlijke gegevens, is mij niet helemaal duidelijk, ik wacht wel op extra info.
-
Je kon toch bezwaar maken dat je niet wilt dat je persoonlijke gegevens in het EPD terecht komen.
-
ze hebben het over databeschermings- en privacywetgeving van Europa en de onafhankelijke lidstaten. Lijkt mij, dat het dan toch gaat over naam en toename
-
@34, ja, dat kan, maar ik kan me voorstellen dat sommige wel graag in een landelijk systeem willen bijv chronisch zieken, dat is een groep voor wie het wel degelijk handig zou kunnen zijn, en die totaal geen problemen hebben met het epd, maar bijv niet willen dat die gegevens met andere landen worden uitgewisseld, en als het niet duidelijk is wat ermee gedaan wordt, en wie er precies toegang hebben tot je gegevens, kan ik me voorstellen dat zelf die voorstanders gaan afhaken.
-
Medisch studenten, maar ook farmaceuten, verpleegkundigen etc. komen al reeds jaren samen. Ze zijn verbonden met EMSA en IFMSA, de werken Europees en Internationaal samen. Zie onderstaande link.
Lijkt me makkelijk in ieder geval voor de farmaceuten om nog meer miljarden te verdienen en de proefkonijnen "eerlijk te verdelen" om hun medicijnen onwetend te testen. Laat het geld maar rollen....
Echter misschien is het positieve eraan, dat men het medisch onderwijs gelijk wil stellen, zodat we internationaal een gelijkwaardige gezondheidszorg krijgen.
http://en.wikipedia.org/wiki/European_Medical_S... -
Als de pers wat beter zijn werk zou doen, konden we beter op de hoogte zijn wat een EMSA en IFMSA doen, hoeven we minder zelf op zoek te gaan en misschien minder/extra achterdochtig te zijn.
Onze politici lopen niet over van openheid en zijn bepaald niet vertrouwenwekkend. Daar moesten ze eens aan werken. Eerlijkheid duurt nog steeds het langst, alhoewel je door je corrupte medemens dan allang gemangeld bent.... -
The Spanish Presidency wants to push for a strategic agreement between the EU and the USA in digital health-care
http://www.eu2010.es/en/documentosynoticias/not... -
Pardon?
-
Hier nog wat interessante informatie van de Next Generation Healthcare website :
Will the EU share health records with the US?
http://www.nghealthcareeurope.com/news/eu-share... -
Council pushing for healthcare records share with the US?
Jeanine Hennis-Plasschaert / European Parliament
http://www.statewatch.org/news/2010/mar/eu-usa-... -
@ Hyperion :
"Het probleem met complotters is dat de meeste 2 jaar Engels op de basisschool hebben gehad."
Dank voor je inhoudelijke bijdrage aan deze discussie. -
@20: dat zou je pas in het nieuws zien als het er door was....
ons nieuws brengt zulke feiten niet op voorhand..
dacht dat iedereen wel wist onderhand dat wij geen (wereld) nieuws krijgen.
wat je ziet om 8 uur en wat later onder journaal is niets meer dan wat losse flodders en wat propaganda in milde vorm...
dan blijft er van de 15 minuten altijd nog 5 minuten over voor het weer....
das pas belangrijk...
we presteren het om het wereldnieuws van vandaag de dag in 60 seconden te brengen... kan als er geen ruk te beleven valt, maar je kan avondvullende programmas maken over wat er in de wereld aan de hand is, maar we kijken liever naar Lingo en met je sterretje op het ijs enzo....
ga gewoon elke dag naar je werk van 9 tot 5
eet je maatltijd en kijk naar de weekend kwis
dan naar bed en morgen weer een nieuwe dag
zo willen de hoge heren en dames het...
en verder niet zeuren en bemoeien met de rest...
want zoals Balkenende al een paar keer had aangegeven....
daar zijn wij als voetvolk toch te stom voor!!!!!!
en maar lachen om Orson Welles...
slaap lekker allemaal. -
Waarom moeten we steeds als delen met Amerika. Ik zo totaal geen noodzaak om mijn medische gegevens aan de Amerikaanse overheid te geven. En ook anders om zie ik geen voordeel van om medische gegevens beschikbaar te hebben in Europa. Kan me goed voorstellen dat er onderzoeken gedaan worden naar ziektes en daarvoor worden gegevens gedeeld, alleen gaat het dan om specifieke gegevens die noodzakelijk zijn op dat moment. Ik begin me steeds meer onprettig te voelen met wat er gedaan gaat worden met mijn gegevens men deelt maar en deelt maar.
-
Het gaat er om dat men wereldwijd het medisch onderwijs aan de universiteiten standaardiseert. Dit is tevens handig, wanneer er congressen zijn. Over begrippen hoeft men dan niet te discussiëren zodat er op de inhoud kan worden ingegaan.
Veel overleggen c.q. vergaderingen vinden inmiddels in gesepareerde chatprogramma's plaats, zodat wanneer de EPD's operabel zijn, de informatie over bepaalde casussen (patiënt met bepaalde aandoening) gemakkelijk in de vergadering gegooid kunnen worden.
Ik ben een leek, maar het zou best kunnen zijn dat het zo werkt??? -
Overigens, toen mijn man ernstig ziek was en er allerlei complicaties door fouten optraden, vroegen mijn vrienden in het buitenland (o.a. Amerika) verbijsterd of Nederland een 3e wereldland was.... Ik heb moeten knokken voor mijn man, anders was hij er niet meer geweest.
Misschien is dus bovenstaande gang van zaken voor ons zo gek nog niet. -
Ik heb bezwaar aangetekend tegen uitwisseling.....
....dus ik ben nog zo naief om te denken dat die gegevens dan niet worden uitgewisseld...
Aan de andere kant zie ik niet hoe inferieur land als Amerika (die derde wereld staat) ook maar een heel klein beetje aan mijn gezondheid kan bijdragen.
Uitwisseling van deze gegevens kan, voor de burger in elk geval, geen toegevoegde waarde hebben.
Mocht bij controle blijken dat er 1 Amerikaan over mijn gegevens beschikt dan heeft de Nederlandse overheid een probleem.
Ik denk dat ik dan een grote elektromagneet van een autosloper ga lenen en even langs ga bij het ministerie.
Dan zullen we eens kijken hoe waardevol bepaalde informatie is. -
Men kan nog steeds bezwaar maken tegen tegen het uitwisselen van
medische gegevens via het landelijk EPD.
http://www.infoepd.nl/ufc/file/informatiepunt_s... -
Haha, is toch nie erg? We hebben toch niks te verbergen? (dit is uiteraard sarcastisch bedoeld).
Een tip voor de VS. We hebben ook een databank met vingerafdrukken gekoppeld aan paspoort gegevens in de aanbieding. -
Ik heb ook mijn twijfels of mijn weigering opgenomen te worden in het EPD ook werkelijk werkt.
Ik vertrouw onze medische maffia werkelijk niet meer.
Kan iemand me b.v. vertellen of patiënten keurig gevraagd wordt of ze mee willen doen aan een medicijnen test, of wordt ze de pillen in het ziekenhuis gewoon door de strot of het infuus gestopt. Ik heb sterk de indruk dat het op de laatste manier gaat. -
Blij dat ik dat formulier ingevuld heb om geen patientendossier te krijgen...
Waarom zouden de Amerikanen moeten weten wanneer ik verkouden was?
Misschien heb ik niks te verbergen, maar de Amerikanen hebben hier ook niks te zoeken. -
"waarom?" - vraagt iedereen zich terecht af.
Ook een goede vraag is waarom de politicie er niet bij vertellen waarom. -
Dacht ik al van tevoren. Daarom heb ik bezwaar gemaakt voor het EPD
-
Dacht ik al van tevoren. Daarom heb ik bezwaar gemaakt voor het EPD, ik hoop dat dat voldoende is.
-
@50
We hebben ook nog de aftappingen van onze telefonisch verkeer en wat dacht je van ons internet verkeer, leuke data , maar wel betalen hoor....;-)
Graag 32 miljard Euro, zijn we meteen van ons "gefingeerde" tekort af.
Oh ja, ik was onze bankgeheimen nog vergeten, die wilde Amerika toch ook nog hebben in verband met terreurorganisaties die grote bedragen over zouden maken.
Militaire macht is niet meer politiek aanvaardbaar te creëren, economische macht moet ook al gedeeld worden met anderen, dus is nu de informatiemacht in wording. Kennis is macht. Zo kunnen we elkaar ten minste verder manipuleren.
Voor onze beeldbuisrecreanten in Nederland: straks is er weer een Wereldcup.
Willen onze PC Wroeters/ Internet freaks deze tijd, ook via de buitenlandse kranten in de gaten houden, want Nederland heeft de gewoonte om in die tijden ons van werkelijk nieuws te onthouden. Zo wordt het domme volk van alles door de strot geduwd. Het is niet voor niets dat er nieuwe verkiezingen in juni zijn, de vakanties zijn daarna, dus tijd voor impopulaire maatregelen van Balkenende en zijn VU vriendjes. Tja, Nederland, Regentenland..... -
@56
Kennis en informatie is belangrijk. Maar wat gaan we er tegen doen? -
Privacy? Wat is dat?
Als je niks te verbergen hebt, is het toch normaal dat je je vingerafdruk op je identiteitskaart achter laat?
Het is toch normaal dat je bloed word bij geboorte word afgenomen en in een grote bloed bank word opgeslagen?
Het is toch normaal dat mensen je kunnen aftappen, al staat je computer,mobiel of latop uit??
Het is toch normaal dat je Nr; 45673070.22.89076587.223 bent?
Netjes in de rij wachten tot je aan de beurt bent voor je volgende griep prik, want de magische kijkbuis zegt dat je dat moet doen..
Denken? Wat is dat?
De teevee en de kranteuh zegge wat ik mot doen en wat ik allemaal wel ken kope.. Die zeggeuh tege mij dat er nog steeds terroriste zijn, dus moeten wij onze troepe steunen.. Duuuh.. Moslims zijn fout, die rot hoofd doekjes!!, lat ik Wilders steuneuh, zodat hij er belasting op hoofd doekjes kan heffeuh.. Duuh..
Er word nu serieus gepraat over hoofd doekjes belasting.. Dat is nieuws van de dag.. Dat Amerika allerlei gegevens vereist van Europa gaat slinks achter de domme,blinde, niet wetende mensen langs.. The Patriot Act is zich uit aan breiden, en de New World Order, one world government agenda word langzaam werkelijkheid..
Ondertussen heb je mensen die zich afvragen "wat hebben zij aan onze gegevens?" -
Ja, @56, daar zit ik ook mee. We kunnen wel van alles zien, maar wat kunnen we doen. Hoe kunnen we hierop invloed uitoefenen.
Ik heb al eens een kritisch stukje naar de NRC gestuurd over onze regering, vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen. Het werd niet geplaatst, omdat het onderwerp nu niet actueel was......!
Ik dacht, een gerenommeerde krant, maar dat hielp niet.
Hoe nu verder? Laten we met ons allen brainstormen hier, ik doe graag mee! -
Ben nu even weg; leuk voor de BVD, zal ik m'n mobieltje thuislaten.....;-) ?
-
@56=57
-
@59
Moeilijk, moeilijk. Zit daar al een tijd mee, het zaadje is al tijden geleden geplant maar uitvoering is moeilijk.
Je kan natuurlijk in je directe omgeving en je leefpatroon zoveel mogelijk proberen zulk soort zaken te ontwijken.
Maar uiteindelijk zijn zulk soort dingen toch power of numbers, is mijn idee.
Hoe meer mensen zich afkeren en daadwerkelijk aktie ondernemen mbt hun leefpatroon, hoe meer je kan bereiken.
Het ''systeem'' is zo sterk als 'wij' haar voeden.
De kunst is dat men inziet dat niemand problemen oplost, dat kan alleen door zelfverantwoording te nemen.
Dat kan op vrij simpele manieren eigenlijk, minder 'onnodige' zaken aanschaffen, verdiepen in de produkten en haar fabrikanten, boycotten, bewuste keuzes maken. Je geld weghalen bij de grote banken, kiezen voor een meer sobere leefstijl..etc.etc. -
Dan ben ik blij dat ik niet opgenomen wordt in het EP, en dat heb ik zwart op wit.
Het gaat niemand iets aan wat mijn meidsche gegevens zijn! -
Schrappen uit patientendossier.
-
als dat zo is, zeg ik het EPD meteen op.
-
optieften die franco! wat een mongool. dit is nou hetgene waar iedereen bang voor is.
-
Ik heb gebeld deze nummer: 0900 - 232 43 42 en zei dat ik ben tegen deze rotzooi.
"Bezwaar?
Het is mogelijk dat u niet wilt dat zorgverleners die u behandelen uw medische gegevens inzien. Daarom kunt u bezwaar maken tegen de uitwisseling van uw medische gegevens via het landelijk EPD. Hiervoor moet u een bezwaarformulier invullen.
U kunt een vergoeding vragen voor de kosten van het uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) of uit het geboorteregister dat u meestuurde met het bezwaarformulier. U ontvangt een formulier en retourenvelop met het verzoek uw gegevens in te vullen. Per meegestuurd uittreksel ontvangt u een vergoeding van 15 euro."
ik deze gekopieerd van de officiele site van Ministerie van Volksgezonheid, Welzijn en Sport:
http://www.minvws.nl/dossiers/elektronisch-pati... -
Je kan ook overigens ook zonder bezwaar voorkomen dat het EPD je gegevens in kunnen zien.
Je geeft bij bijv. je huisarts aan dat je hem/haar geen toestemming geeft om jou medische gegevns eletronisch te koppelen aan het EPD. Je huisarts is dit wettelijk verplicht op te volgen.
Dit meldde het EPD schriftelijk aan mij, nadat ik ze schriftelijk had laten weten dat ik geen bezwaar maak maar dat ik het EPD zou zien als een commercieele instelling en het als verzoek tot "deelname" heb behandeld en dat deze door mij was afgewezen. -
Ook leuk; ze STELEN je gegevens, en als je bezwaar hebt, moet je een 0900 lijn gaan bellen, wat ook nog eens geld kost.. Vervolgens vragen ze alsnog je gegevens, waar voor je moet betalen, zodat ze 15 euro kunnen uitbetalen..
Twee vragen komen er in mijn hoofd..
Vergt dat niet gewoon meer energie, tijd, geld en moeite?
En..
Denk je WERKELIJK dat zo'n bezwaarschrift helpt?? -
ik heb nog geen bezwaar gemaakt omdat het EPD er nog niet door is, en ik eigenlijk hoopte dat het plan zou verdwijnen...
wel met vragenlijsten meegedaan om aan te geven dat ik er niet op zit te wachten, misschien wordt het toch tijd voor een duidelijker signaal, door bezwaar te gaan maken. -
@69
Ja. Ongeloofelijk, he?
Het is niet leuk meer in deze moderne tijd.
Wij=gewone burgers moeten voor alles zorgen dat wij zijn niet belazerd van onze overheid en alle soorten organisaties. -
Ik heb zelf GEEN toestemming gegeven om mijn gegevens op te slaan en te verspreiden via het EPD maar ik vraag mij in alle eerlijkheid af of dit voldoende is want er is voor mij geen enkele mogelijkheid om dit te controleren.
Een en ander heeft te maken met de onbetrouwbaarheid van de overheden , ze hebben namelijk wel degelijk de mogelijkheid om ondanks dit verbod mijn gegevens in een databank op te slaan en evt door te spelen naar instantie`s en " Landen" waarvan ik vind dat ze deze (prive) informatie niet hoeven te weten.
Heel eerlijk gezegd ben ik banger voor deze ontwikkeling van ongecontroleerde informatie voorziening dan voor het " zogenaamde gevaar " Wilders want hier kan je via stemgedrag nog enig invloed op uitoefenen maar wat overheden op de achtergrond UITSPOKEN daar heeft de burger/ stemmer geen enkele invloed op en is dat ook niet te reguleren -
@73
Tsja krom is dat he. Belangrijkere zaken (in mijn ogen) zouden ze juist zo moeten aanpakken. Bijvoorbeeld donor van organen.
Automatisch zou je een donor moeten zijn, ben je het er niet mee eens, kan je een (uiteraard kostenloos) bezwaarschrift indienen.
Maar in dit geval, onder het mum van veiligheid, wat stiekum alleen met het profileren en verder commercialiseren van de farma industrie in de hand werkt, wordt uiteraard toegestaan. -
Mensen wachten tot er iemand opstaat en zegt "Nu is het genoeg! Ik doe niet meer mee aan dit systeem".. Maar wie heeft het lef om er tegen in te gaan?? Het kan tenslotte je leven kosten.. Kijk maar naar Pim Fortuyn, JFK en nog verder terug in de tijd naar Lincoln..
Hypocratie ten top dat de politiek er is voor de "gewone mens".. Politiek dient ervoor om de fouten die het overheersende structuur (Bilderberg groep,CFR,tri.com enz) maakt, op te vangen.. Het word in de Bilderberg meetings besproken wat er op wereldschaal gebeurd.. Balkenende (of welke marionet dan ook) staat/stond/staat(?) er alleen maar op de podium om klappen op te vangen..
Wij als mensen hebben niks te zeggen, we moeten voldoen aan de regels die ons gesteld worden.. -
message send - oud nieuws ,
ik heb ze net verzonden even als je banknr en de inhoud daarvan..eventueel succes of sterkte met het onderdeel wezen van slaven selectie bij de komende genocide vanuit de menselijkheid van macht & money.
Aarde is vol, vandaar dat hij kantelt in 2012... -
Eerst de bankgegevens, maar dat is al een eind afgeblazen en nu de patienten gegevens.
-
jes 13 minnetjes in twee reacties. Ik zal snel mijn bankaccount openen. Ik voorzie een vette bonus
-
#25
Ik reageer op #22. an sich. Daar staat helemaal geen bron. Ik snap werkelijk niet waarom jij met een bron komt. Maar ja het zal allemaal wel
Het is ook weer hilarisch hoe de complottertjes over elkaar heen vallen met superlatieven inzake dit topicWe zullen zien dat dit een complotonzin aluhoedje dooms day verzinsel is en dat het nu akelig stil zal blijven. Net zoals de andere 100000 complotverzinsels zullen de complottertjes akelig stil houden dat ze er weer eens naast zaten.
Uiteindelijk komen ze dan weer met complotten die uiteraard allemaal ontdekt zijn door overijverige MSM journalisten om hun gelijk te halen -
Wanneer kunnen we Amerikanen uit het armlastige 2e wereldland dat USA heet weigeren??
-
@74: JFK is gewoon neergeschoten door die maffe Oswald omdat hij toevallig in de buurt was. Daar moet je verder niet al teveel achter zoeken.
@78: de complottertjes zullen wel bang zijn dat al hun psychiatrische aandoeningen op straat komen te liggen. -
Hoelang is die spanjaard nog voorzitter?
Sibelius zit er waarschijnlijk sowieso over drie jaar niet meer. -
#80
"de complottertjes zullen wel bang zijn dat al hun psychiatrische aandoeningen op straat komen te liggen."
Wat voor een gek is dit.......... -
Stukje uit de tekst:
The aim is to create a scenario for clinical information exchange and technical interoperability between the project promoted by the Obama Administration and the European project.
Vertaalt met google translate (heb maar 1 jaar vmbo gehad)
Het doel is om een scenario te creëren voor klinische informatie-uitwisseling en technische interoperabiliteit tussen het project bevorderd door de Obama-administratie en het Europese project.
Klinische informatie-uitwisseling, dat woord komt niet door mijn aluhoedje heen, wat zou dat nu zijn..... -
"Klinische informatie-uitwisseling, dat woord komt niet door mijn aluhoedje heen, wat zou dat nu zijn"
Ik kan me voorstellen als je bijvoorbeeld in het buitenland ziek wordt, daar enige tijd wordt behandeld, en dat je daarna weer naar huis komt, dat de artsen dan gegevens over diagnose en behandeling willen overdragen. Zoiets zal dat wel zijn. -
@69 dat heet nou verborgen werkloosheid
-
@krek volgens mij heb jij ooit toch wat pilletjes te veel geslikt ouwe gabber
-
"Dan ben ik blij dat ik niet opgenomen wordt in het EP, en dat heb ik zwart op wit. "
Volgens mij heb je zwart op wit dat mensen geen inzage krijgen in de gegevens die in je medisch dossier zijn opgeslagen. Dat wil dus niet zeggen dat die gegevens niet in het EPD zitten. -
Grappig hoe sommige mensen informatie, welke verschaft wordt door beveiligings- en nieuwswebsites, wanhopig als 'complotgeneuzel' proberen te bestempelen. Feitelijk heeft dit onderwerp niets van doen met complotten, en het zou toch leuk zijn als de discussie inhoudelijk gevoerd kan worden.
-
#88
Volgens mij komt dit doordat sommige mensen zich niet kunnen voorstellen dat er "zieke" personen zijn die alles van anderen willen weten, wat voor gegevens dan ook.
Als het een nieuwsgierige buurvrouw is, kun je de gegevens filteren naar jouw wens, echter deze dwang tot verkrijging van gegevens is zeer moeilijk tot vrijwel niet te filteren, je weet niet wie de nieuwsgierige buurvrouw is.
Wanneer het andersom is, dan zal men allerlei vertragende procedures moeten volgen.
Men heeft toch niks te verbergen.......... -
@ Krek :
"We zullen zien dat dit een complotonzin aluhoedje dooms day verzinsel is en dat het nu akelig stil zal blijven."
Vandaar dat hierover vragen gesteld worden in het Europees Parlement, en vandaar dat serieuze websites als ZDNet hier aandacht aan besteden. Al zullen dat vast ook complotters zijn omdat ze spreken over een onderwerp waarbij jij twijfels hebt.
Je eeuwige drang om alles waar je aan twijfelt als complot te bestempelen is feitelijk niets anders dan nietszeggend complotgeneuzel. -
@78 Ik heb weer even heel hard kunnen lachen. Bedankt!
-
#2 Zodat we allemaal in de rij kunnen staan bij het vliegveld.
-
#21 Ja, net als met die Swift-gegevens...
-
(dwaas)
-
#90
Mwahahahahahahahahahaha.
Er wordt over zoveel onderwerpen vragen gesteld in het EP.
Het gaat helemaal niet over de inhoud van patientendossiers , maar over de kennis van de inrichting en uitwisselbaarheid van zo'n systeem.
Lezen is een vak, en het gros van de complottertjes beheerst dat niet. En het mooie is dat ze dat keer op keer bevestigen. -
@95
En nadenken is een gave die duidelijk bij jou ontbreekt. Maar daar kom je wel achter op het moment dat blijkt dat de 'complotters' voor de zoveelste keer weer gewoon gelijk hebben.
Maar dan zullen we je niet horen. Dan zit je met de staart tussen de pootjes ergens in een donker hoekje te huilen. -
De VS gaat zich steeds meer als een Big Brother gedragen.
-
"dat blijkt dat de 'complotters' voor de zoveelste keer weer gewoon gelijk hebben. "
Wanneer hebben ze eerder gelijk gehad dan ? -
@98
Moet ik alles voor je voorkauwen!? Heel nujij.nl staat vol met dat soort berichten.
Alleen hebben die stukken niet als titel "complotters hebben weer gelijk" dus zal je zelf iets meer moeite moeten doen om ze te vinden. Tip, het zijn die berichten waarop jullie niet durven te reageren. Lees die maar eens goed door. -
@99: aha, mooie ontwijkende manoeuvre. "Er is heel veel bewijs, maar je moet het zelf gaan zoeken"
-
#99
"Heel nujij staat vol met dit soort berichten"
Bedankt dat je wederom inzicht geeft in de werking van de hersenen van complotters. Als het op waarheid aan komt dan gaat het niet om de kwaliteit van de topics/bewijzen maar om de kwantiteit..........................
Dan zullen we het nog maar niet eens hebben over het feit dat je "nujij" als referentiekader hebt............................................ -
stapel gek zijn ze geworden, of geboren, kan ook natuurlijk, of vaccinatie schade.
-
Het onderstaande (wat lange) artikel is gespitst op ID-cards, maar beschrijft ook heel goed waar dit allemaal naar toe gaat:
http://www.corbettreport.com/articles/20100109_...
Je hele leven ligt straks vast in databases. De foutkans c.q. kans op misbruik is zo enorm groot, dat we dit soort dingen helemaal niet moeten willen... -
Dit zijn geen complot theoriën meer, maar er wordt al jaren op hoog niveau aan gewerkt zonder ons te vragen wat wij nu eigenlijk willen! Hoog tijd om te ontwaken uit je dromen. Informeer jezelf.
-
"Informeer jezelf" betekent hier meestal dat je alles van vage websites klakkeloos moet aannemen, zeker als die een standpunt verkondigen dat lijnrecht ingaat tegen alle logica en alle op dat moment bekende feiten.
Stijgers in Wetenschap
Rupsen aan zijden draad
ARNHEM - Kleine groen/bruine rupsen die aan...
1 dag 10 uur geleden door Jefferdie
Moluks Museum sluit definitief zijn deuren
Op 1 oktober 2012 sluit het Moluks Museum...
1 dag 13 uur geleden door Indoweb
IJzer voor auto-industrie vernielt...
Grote automerken zoals BMW, Ford en...
2 dagen geleden door zelfvoorzienend is het...
Nieuw soort spuit maakt injectienaalden...
UTRECHT – Injectienaalden behoren...
2 dagen geleden door royakrul
De mensheid wordt uitgeroeid door...
Als we willen overleven moet het onze...
2 dagen geleden door vindje
Best gewaardeerd
'Autisme in toekomst te behandelen'
Autisme is in de toekomst te behandelen....
6 dagen geleden door radian77
Homo-pinguïns adopteren ei
Twee mannen pinguïns broeden aangenomen ei uit
4 dagen geleden door mvdmeulen
Help, het gaat niet goed met de bijen
Van de zomer tot de herfst vliegen de bijen...
6 dagen geleden door vindje
Vrije energie: Waar blijft die Yildiz...
Ik heb vandaag even de 2e studium generale...
4 dagen geleden door doesnormaal!



