Reactie van professor Van Ranst en de provaccinatie-lobby : te gek voor woorden !
Sorteer op:
-
Lobby-en om private zaken door te krijgen bij politiek: vreselijk
Het tegenhouden van vaccinaties om zo de algehele gezondheid van de maatschappij te laten verloederen: net zo vreselijk. -
ja ja ,Farmaceutische industrie maar centjes vangen
-
ik had ergens gelezen dat het nog helemaal niet zeker is wat de nadelige effecten op lange termijn van de injecties zijn.
dat zou voor mij een reden zijn om mijn dochter niet te laten inenten.
de leeftijdsgrens van 12 jaar waarop het kind zelf mag beslissen is volgens mij helemaal niet juridisch onderbouwd.
volgens mij is het tegen de wet om kinderen zonder toestemming van de ouders tegen wat dan ook in te enten.
zie de gelovigen die inenten afwijzen. -
@3 En zie hun kinderen, die soms polio krijgen. Of mazelen, met soms een dubbele longontsteking er bovenop. Of kinkhoest. Of difterie.
Kijk en lees maar eens, wat de "silent killer" baarmoederhalskanker doet met vrouwen, en huiver. -
ik weet wat baarmoederhalskanker doet.
maar hoe veilig is die zgn preventie? dat is de vraag.
is dit de softenon van deze eeuw of is het veilig?
is er wet die ondersteund dat kinderen van 12 tegen de wens van de ouders toch ingeënt mogen worden? -
@5
"is dit de softenon van deze eeuw of is het veilig?"
Als het door de tests komt die worden opgesteld door europese en nederlandse regels dan staat het garant dat het veilig is. Is het uiteindelijk niet veilig is er OF fraude gepleegd, OF je moet politieke partijen gaan aankijken en hun op de vingers tikken. Zonder medewerking vanuit de politiek krijg je onveilige medicatie er niet door
"is er wet die ondersteund dat kinderen van 12 tegen de wens van de ouders toch ingeënt mogen worden?"
Nee, die bestaat niet. Je bent wel een slechte ouder als je het niet doet -> mijn mening -
er komen veel zaken door de testen door de enorme druk van de lobby,
dat maakt iets nog niet veilig.
de medicijn wereld is uiteindelijk gewoon geld verdienen en geen ideële instelling.
anders lagen er wereldwijd geen arme mensen aan aids te creperen.
dan zou er met de megawinsten die binnen deze sector gemaakt worden gratis medicijnen naar vluchtelingenkampen gaan.
worden er geen inferieure medicijnen voor woekerprijzen door de ngo's afgenomen voor afrika of haiti. van ons gedoneerde geld (maar dit terzijde).
we worden wat dat betreft worden behoorlijk in de maling genomen.
dat is een geheel andere discussie :-)
terug naar onderwerp:
vooralsnog is niet aangetoond wat de nadelige gevolgen en overigens ook de preventieve werking op lange termijn zijn van deze injecties.
dat zal de tijd uitwijzen en daar wacht ik toch even op.
ik ben een slechte ouder als ik mijn kind laat inenten met een middel waar de lange termijn gevolgen niet voldoende bekent zijn,. -
Mijn dochter is in ong.anderhalf jaar 12,en ik zie niet in waarom ze dan tegen HPV gevact moet worden.
Dezelfde lulkoek doen ze namelijk hier ook. -
Merkwaardig artikel: "(...) volgens de EU-richtlijnen kunnen vanaf 2012 alle vrouwen bij gynaecologisch onderzoek getest worden op het HPV-virus en, indien positief, dringend aangeraden worden om zich te laten vaccineren wegens het “hoog risico” van het ontwikkelen van baarmoederhalskanker."
Vaccineren heeft niet zoveel zin als je het virus al hebt. Daarom worden ook jonge meisjes ingeënt: die hebben het virus meestal nog niet opgelopen. -
@3
"zie de gelovigen die inenten afwijzen. .."
Die weigeren vaccinaties juist omdat ze werken. -
Ik heb na deze campagne besloten om geen enkele spuit meer te halen. De manier hoe mijn dochter werd overgehaald om deze spuit te komen halen beviel me niet. Teneerste stond er in die brief dat ze die spuit buiten mijn weten om kon gaan halen. Ten tweede kreeg ze een kado: ipod of zoiets. Ik vind dat ik altijd nog de verantwoordelijkheid voor mijn dochter van 14 en ten tweede vind ik gezondheid niet iets waarbij je iemand mag omkopen. Dus voor mij kan heel die GGD en andere zorg overheid de boom in. Met alles. Dus ook geen andere spuiten of bezoekjes of bemoeizucht, onderzoekjes en enquetes. Niks nada niks meer. Gaan we ergens aan dood so be it. Beter dood door de natuur, dan door gerotzooi aan het lichaam.
-
oh een artikeltje van de belfortgroep. Dat betekent dat 98% van het artikel verzonnen of overdreven is.
De bekende argusoogbagger.
Nu niet dus
Betekent dat, dat ik voorstander ben van een HPV-vaccin voor een meisje van 12? Nee -
@2 Ik word een beetje moe van dit argument. Wie moet er dan aan verdienen? Moet het gratis worden? Stel puur hypothetisch dat het 100% werkt, dan mag het dus niet gebruikt worden omdat er aan verdiend wordt? Wat is nu eigenlijk je punt?
-
@10 Daar heb je ook gelijk,dat klopt,:-))
-
Er zijn ook al onderzoeken verricht dat die spuit van hersenvliesontsteking een bacterie dood in de neus. Het geval is dat we meerdere bacteries in de neus nodig hebben om een balans te krijgen. Heb je er 1 weg gehaald overheerst de andere bacterie met als gevolg je chronische verkoudheid kunt ontwikkelen. Ik ben allang ervan overtuigd dat inenten niet meer werkt of juist tegenwerkt. Kinkhoest is allang in de lucht die zo anders is dan waar we voor zijn ingeent. Dat zet toch aan het denken of niet. Ook kinderen die voor mazelen zijn ingeent ontwikkelen toch deze ziekte. Vergeet de Des moeders en kinderen niet. Deze dochters kunnen nooit meer kinderen krijgen. Gekloot aan het lichaam is niet goed. Heb je iets, dan is het gewoon de natuur. Dan heb je gewoon pech. Ook ik. daar ben ik me heel bewust van. Maar ik kan er wel mee leven dat die risico er is. Beter deze risico, dan altijd maar denken of erachter komen dat ik door toedoen van een spuit mijn lichaam of die van mijn kinderen heb verkloot. De natuur is de baas en zorgt ervoor dat er sterke mensen overblijven. Zo kunnen mensen goed evolueren.(antistoffen maken en sterk gestel) Hetzelfde geldt bij dieren. Je kunt de mens niet onsterfelijk maken. Natuurlijke opruiming is beter te dragen dan dood gaan of minder kwaliteit van het leven door gekloot aan een leven van een mens en aangezien we overbevolkt raken is natuurlijke opruiming helemaal niet erg. Er zullen altijd mensen zijn die iets overleven. Zo gemakkelijk sterft de mens niet uit.
-
#15
Onderbuikgelul -
@16 Dit is mijn mening en jij hebt er niks over te zeggen. Punt uit. Ik doe in deze maatschappij nog steeds wat ik zelf denk en wil doen. Toch raar dat ouders die in de zorgsector werken vaak sceptischer zijn dan de gewone man. Die weten waarschijnlijker meer dan jij en ik en als jij graag wel wil inenten dat doe je dat. Ik zal nooit zeggen dat je het niet mag of moet doen. Ik bemoei me met mezelf en bijna nooit met een ander. Zouden meer mensen moeten doen. Wordt het hier es een beetje leefbaarder.
-
@17 ouders die in de zorgsector werken zijn ook de mensen die alleen maar de slechte gevallen zien. Als een medicijn 99.999% effectief is en je ziet in het ziekenhuis alleen maar de 0.001% waarbij het mis gaat kan ik me wel voorstellen dat je sceptisch wordt, maar dat wil niet zeggen dat je daarom als ervaringsdeskundige automatisch meer gelijk hebt.
-
@15 1X neus snuiten verwijdert meer bacteriën dan welke inenting dan ook.
Daarom ga je nog niet hops. -
Waar blijven de "opensource" medicijnen?
-
Gebruikelijk alu-hoedjes gejank over helemaal niks: iedereen blijft het recht houden om zich niet in te laten enten als zij dat niet wil. Dus zijn dit soort verhalen niet alleen schrijnend dom, maar zaaien ook nog eens onrust vanwege de halve waarheden en hele leugens die er in staan.
NuNiet => onzin! -
#17
Tsja als je niet tegen commentaaar kan op hetgeen je schrijft op nujij dan adviseer ik je niet meer op nujij te reageren -
@22 Daar kan ze nog blij zijn dat ik me terug houdt,want die tekst @15 is stof voor een pittige discussie
-
#23
Oh ik ga al niet eens meer in op zulk soort slap geleuter. Is de moeite niet waard -
@24 Mevrouw schijnt een goed gezondheid te hebben,wensen we haar het beste.
Zijn meestal die het luidst gillen bij de eerste hulp,.-)) -
Iedere vrouw moet worden ingeent? Dat is nog maar het begin. Ik woon in het buitenland en hier wordt jongens ook al sterk aangeraden om zich te laten vaccineren met deze rotzooi. Waarom wordt er niet bij gezegd. Kennelijk hoopt men dat ouders zelf de link leggen en in paniek hun kind laten lek prikken. En de overheid betaalt en de overheid bepaalt ook dat dit mag. Sterker nog: dezelfde overheid die klaagt over de kosten van gezondheidszorg stimuleert ook het extreme gebruik van geneesmiddelen. Waar is de logica? Waarom krijg ik toch elke keer weer het idee dat overheden en Big Pharma een hele hechte vriendschap hebben?
-
Ter illustratie : big mama farma spendeerde in 2010 aan lobby-werk het bedrag van 244 miljoen dollar !
Wie nog enig grammetje gezond verstand en nog enig onsje kritisch vermogen heeft , zucht : hoe lang nog zullen wij in ons verzet tegen deze waanzin afgeschilderd worden als internetfantasten en complotfanaten -
@27 is uit het artikel .
-
@27:
"big mama farma spendeerde in 2010 aan lobby-werk het bedrag van 244 miljoen dollar ! "
Da's niet veel geld.
Ter vergelijking: de lancering van Windows XP 10 jaar geleden kostte Microsoft meer dan 500 miljoen euro. -
#27
Absolute bedragen noemen klinkt interessant maar zegt niets. Hoeveel bedraagt de omzet van "big pharma" in een jaar? -
Ja, en iedere kerel op aarde moet eens leren om ook zijn zaakje bij zich te houden wanneer een vrouw niet wil...zo, dat is eruit! ;-)
-
@30: veel meer dan Microsoft aan omzet met Windows behaalt.
-
#32
In europa 196 miljard :-)
244 miljoen is dus peanuts -
@ 6
“Je bent wel een slechte ouder als je het niet doet -> mijn mening “
Je kan geen waardeoordeel uitspreken over mensen die je niet kent vanwege het niet geven van een vaccinatie!!!!
Ik zou mij ontzettend bezwaard voelen als ik een kind deel zou laten nemen aan een experiment zoals Prof. van Leeuwen (bekend van DES onderzoek) en Prof. Schellekens het hebben genoemd. Kinderen behoren te worden gevrijwaard van experimenten! Ik zou mijn kind niet aan een experiment blootstellen. Als je weet dat het een experiment genoemd wordt dan moet je daar ver weg van blijven, dat ben je aan je kind verplicht!!!! Maar dan moet de voorlichting voor ouders wel eerlijk en open zijn vanuit het RIVM en daarin zijn ze tekort geschoten. Ze begonnen met promoten van het vaccin door gebruik te maken van BNNer Angela Groothuizen en het verloten van een Ipod! Ik vind dat walgelijk!!! Dat doen kinderlokkers met een snoepjes!!!!! Dat ouders daar niet massaal van geschrokken zijn is niet te geloven!!!! Het zegt ook iets over de mentaliteit van sommige mensen. Dat je ze met dergelijk acties over de streep te trekken zijn. Zoals kinderen met voetbalplaatjes.
Over het vaccin:
http://zembla.vara.nl/Voorpagina.1975.0.html?&t...
"Er zijn artsen die er hoge verwachtingen van hebben, maar er is ook een groep met grote twijfels. Helpt het wel? Is het veilig? Hoe zit het met de bijwerkingen? De lobby van de farmaceutische industrie is ondertussen succesvol, want niet eerder is een middel met zoveel snelheid in het nationale vaccinatieprogramma geaccepteerd. "
“Baarmoederhalskanker is een vorm van kanker die wordt veroorzaakt door een virus. Dat virus, het HPV-virus, wordt overgedragen door seksueel contact en kan kwaadaardige cellen veroorzaken. “
Een van die twijfelaars is kankerepidemioloog prof. Floor Van Leeuwen van het Nederlands Kanker Instituut. Zij is het oneens met de snelle invoering van het vaccin vertelde ze in het televisieprogramma Zembla op 19 oktober 2008. ‘We weten nog niet of het vaccin echt wel baarmoederhalskanker voorkomt, we weten niet of het vaccin ernstige bijwerkingen heeft en we weten ook niet of er herhaalvaccinaties nodig zijn’. Het advies van de Gezondheidsraad om het HPV-vaccin in het Rijksvaccinatieprogramma op te nemen vinden wij als onderzoekers dan ook onvoldoende onderbouwd.”
Experiment
Haar kritiek wordt gedeeld door Prof. H. Schellekens. Hij is lid van de commissie ter beoordeling van geneesmiddelen: "Zolang niet is vastgesteld of het vaccin kanker voorkomt en wat de werking en de bijwerkingen zijn, heb je het eigenlijk over een experiment.”
Dat het een experiment is, erkennen alle deskundigen. De groep 12-jarigen, die straks massaal wordt gevaccineerd, is nooit grootschalig wetenschappelijk onderzocht."
http://www.nvkp.nl/nieuws/?tx_ttnews%5Btt_news%...
“29-01-09Kennis over HPV-vaccinatie verontrustend laag
Ouders zijn slecht geïnformeerd over de aankomende HPV-vaccinatie. Dit blijkt uit onderzoek van Nijmeegse studenten Biomedische Wetenschappen aan de Radboud Universiteit. Het HPV-vaccin wordt per september 2009 in het Rijksvaccinatieprogramma opgenomen voor 12-jarige meisjes ter voorkoming van baarmoederhalskanker. Er zijn artsen die hoge verwachtingen hebben van dit vaccin. Maar er is een groep wetenschappers met grote twijfels. “
@7
“ik ben een slechte ouder als ik mijn kind laat inenten met een middel waar de lange termijn gevolgen niet voldoende bekent zijn”
Deze uitspraak zou ik ook niet doen. Ik wil niet zeggen dat ouders slecht zijn als zij door angst aanjagen van buitenaf hun dochter hebben laten vaccineren. Ik zou zeggen: “ik zou niet graag in de schoenen staan van ouders wanneer hun dochter ooit voor hen komt te staan met de mededeling: “ jullie hebben me laten deelnemen aan een experiment”!!!!! “En jullie als ouders had kunnen weten want de media stond er bol van en toch heb je me laten deelnemen”. Zo’n verwijt zou je kind kunnen maken.
Een experiment, zo noemen een aantal vooraanstaande deskundigen deze vaccinatie. Ouders horen hun kinderen te vrijwaren van experimenten!!!! Dat is je plicht denk ik als ouder en overheid zou veel meer op die plicht moeten wijzen. Hoe staat de kinderbescherming in dit geheel eigenlijk? Iemand die dat weet? Een tik voor de billen mag niet maar een kind blootstellen aan een experiment? Mag dat dan wel? En het gezag van ouders ondermijnen door de keuze van die prik bij de kinderen te leggen mag dat? Mag dan juridisch? Mag een RIVM dat doen/vragen van kinderen om hun ouders er buiten te laten/buitenspel te zetten? Kijk bij levensgevaar wanneer bijvoorbeeld een bloedtransfusie nodig is snap ik zo’n handelen bij minderjarigen, maar bij een vaccinatie? De druk, de aandrang en de moeite die men neemt om kinderen over de streep te trekken zou mijn haren doen rijzen en een achterdocht geven van hier tot Tokio. Kinderen mogen niet stemmen (een rood hokje invullen ) maar wel een vaccin nemen waarvan te weinig bekend is dus wel deelnemen aan een experiment? Trouwen mag niet onder een bepaalde leeftijd, onder de 16 geen alcohol en geen auto rijden onder 18 jaar maar wel een spuit nemen tegen de wil van je ouders of zonder hun medeweten waarvan de werking nog niet bewezen is? Vreemd niet waar? Vraagt u zich niet af waarom dit beleid? Waarom die soort van dwang en of drang om kinderen in te enten met een vaccin die nog niet zijn werkzaamheid heeft bewezen. Waarom niet gewoon bekend maken dat het vaccin er is en men die kan krijgen als men dat zelf wil en duidelijk maken dat men de werkzaamheid niet kent en niet weet hoeveel herhaalvaccinaties er nodig zijn en of het werkelijk wel baarmoederhalskanker voorkomt? Waarom niet de eerlijke uitleg zoals prof. van Leeuwen geeft in de uitzending van Zembla? Dan ben je goed bezig met eerlijke voorlichting.
Waarom kiest men daar niet voor? Waarom niet? Ga je op deze manier dan niet denken dat ze iets te verbergen hebben? Dat werk men toch zelf in de hand? Logisch toch?
Ik ben niet tegen vaccinaties. Ik ben tegen overbodige vaccinaties!!!! Ik ben voor eerlijke en open voorlichting en niet zoals het nu gegaan is met die verloting van die Ipod en het tegen de ouders in willen gaan. Kijk hoe het ging met die wereldwijde epidemie van de Mexicaans griep die ons allemaal angst heeft aangejaagd en wat werd het uiteindelijk? Milder dan een gewone griep. En daar moest iedereen tegen ingeënt worden! Voor ons welzijn of voor het welzijn van een schorsteen die moet blijven roken? Vult u zelf maar in!!! -
@elise #15
Er zijn ook al onderzoeken verricht dat die spuit van hersenvliesontsteking een bacterie dood in de neus."
Dan heb je ongetwijfeld onafhankelijke bronnen die dat bevestigen. Ministerie van Volksgezondheid, het RIVM: ik kijk uit naar de onderbouwing hiervan.
"Kinkhoest is allang in de lucht die zo anders is dan waar we voor zijn ingeent"
Vandaar de ene uitbraak van kinkhoest na de andere. Oh, wacht ff. Die zijn er niet. Zou het kunnen zijn dat de vaccinaties dan toch ook zijn aangepast aan de nieuwe versies van kinkhoest? -
@Fan #34
"Ik ben niet tegen vaccinaties. Ik ben tegen overbodige vaccinaties!!"
En daar ben ik het volledig mee eens. Ieder weldenkend mens, overigens.\
"met die verloting van die Ipod"
Vond ik ook een idiote actie. Maar als Henk en Ingrid zich op internet alles wijs laten maken over "zombie-virussen die ingespoten worden", zullen ze ook dom genoeg zijn om te zwichten voor een iPod. Cru? Ja. Waar? Helaas ook.
"Kijk hoe het ging met die wereldwijde epidemie van de Mexicaans griep die ons allemaal angst heeft aangejaagd en wat werd het uiteindelijk?"
Als overheid kon je het nooit goed doen: viel het mee krijg je het gezeik dat nu aan de gang is, hadden ze niks gedaan en waren er wereldwijd 5 miljoen doden gevallen waren er mensen op uit gegaan om even wat ministers een kopje kleiner te maken.
Kun jij het de overheden dan kwalijk nemen dat ze voorzichtig zijn? -
Als hij mij vaccineerd geef ik m een gratis casratie.
IK beslis over MIJN lijf!!! -
@38 Waarom laat je het zo ver komen?
Was jij niet gevaccineerd en hij had zijn ballen nog,.-D -
@26: "Iedere vrouw moet worden ingeent? Dat is nog maar het begin. Ik woon in het buitenland en hier wordt jongens ook al sterk aangeraden om zich te laten vaccineren met deze rotzooi. Waarom wordt er niet bij gezegd."
Dat is heel simpel: om te voorkomen dat zij besmet worden met HPV en het daardoor over kunnen dragen op de meiden / vrouwen waar zij later sex mee zullen gaan hebben. -
@40
één mededeling staat niet op de bijsluiter.
,,,er is een grote kans dat u onvruchtbaar word,,, -
Kanker is in ieder geval dodelijk als het te laat ontdekt wordt. Neem je de kans op het een of op het ander? Vas zoveel geneesmiddelen is de werking op langere termijn niet duidelijk. Het is maar net welke afweging je maakt.
-
@dloops #41
en daar heb je bewijzen voor? Of moeten we je linkerduim maar als betrouwbare bron beschouwen? -
@42 bij mijn wteen zijn mannen degenen die het verspreiden, vaccineer die maar.
Stijgers in Gezondheid
'Besparing op hoortoestellen werkt...
De miljoenenbezuinigingen die in het...
4 uur 36 minuten geleden door Marhens
Vrouw komt terug uit Bijna Dood Ervaring,...
In februari 2006 werden Anita Moorjani's...
11 uur 33 minuten geleden door houtm035
Best gewaardeerd
Stop HPV-vaccin NU!
In navolging van het Frans parlement om het...
1 dag 4 uur geleden door Schorpioen
Basispakket zorgverzekering 2013 verder...
Uit het Lenteakkoord blijkt dat het...
4 dagen geleden door zorgprotest
Twijfels over opbrengsten eigen bijdrage...
Roger van Boxtel gaat uitzoeken of 7,50...
3 dagen geleden door Mijn.nick.is.nick.
Vreemd nieuws: Stoppen met drinken van...
Per 10 gram pure alcohol zou het risico op...
6 dagen geleden door isdatzo1


