Eind 2009 wordt er een wet van kracht waardoor natuurlijke geneesmiddelen en biologische voedingsmiddelen steeds minder verkrijgbaar zullen zijn. De overheid gaat deze middelen steeds meer verbieden. Het aantal verkrijgbare homeopathische middelen is door deze regulering inmiddels al sterk verminderd. De wet Codex Alimentarius zal nog meer producten gaan verbieden. Voordat u er erg in heeft kunt u alleen maar kiezen uit giftig bespoten voedsel en synthetische medicijnen.
Einde natuurlijke geneesmiddelen en biologische voeding in zicht?
Deze codex wet gaat in op 31 december 2009 en kan leiden tot ondervoeding en afhankelijkheid van de big pharma industrie
Sorteer op:
-
@200 Maar wat heeft het te maken met de codex...
-
#167
Een nogal domme opmerking.
Ik ken nl ook een aantal mensen die met kanker naar de alternatieve hoek zijn gegaan en niet één daarvan heeft de ziekte overleeft!
Terwijl de traditionele bombardementen igv leukemie bij een aantal vormen al 90% genezingskans geeft met een vooruitzicht op normaal functioneren voor de rest van het leven. -
@200 Dit weekend toevallig discussies over boeren gehad, met iemand die in de "oude" boerentijd opgegroeid is en nog steeds veel binding met de boerenwereld heeft. Hij gaf aan dat vroeger een boer al voldoende had aan een paar koeien en wat land. Want ja veel moest handmatig, koste veel arbeidsuren en kracht. Door de industrialisatie/mechanisatie van de landbouw was de boer in staat meer werk te verrichten in dezelfde uren. Daarbij gingen de prijzen ook omlaag, omdat de consument ook van deze vooruitgang zou moeten kunnen profiteren (nou ja beter gezegd te tussenhandelaren). Het aanbod werd ook groter dan de vraag. Boerderijen groeiden en alles ontwikkelde zich verder.
Als men zo graag terug wil naar de oude tijd zal men ook moeten accepteren dat voedsel schaarser wordt en duurder. -
Laten we eerlijk zijn gewone biologische groenten die normaal groeien en bloeien ,daar kan je geen patent op aanvragen .
Op gen voedsel wel. DUS als je alleen gen voedsel op de markt brengt met patent zorg je ervoor dat normale boeren dit niet kunnen gebruiken .ls je dan biologisch verbiedt of overruled door te zeggen het is biologisch ,terwijl het bespoten is met een goedje om onderweg snel te rijpen is er toch iets mis.Het is ten eerste niet meer biologisch en moeder natuur heeft dit niet voor niks zo gemaakt .
Wanneer er alleen nog genvoedsel te krijgen is die door 1 of 2 monopolies in handen zijn ,regeren zij over de wereld ,tenslotten zijn zij die het eten en water beheren de rulers of the world .Omdat als zij zeggen spring en je springt niet jij geen eten hebt ,en dat mijn here is het gevaar van genvoedsel.
Ik ben prima in staat en heb genoeg verantwoordelijkheid om zelf te weten wat ik eet ,dat hoeft me zeker niet voorgeschreven te worden.
Ik ga werken lol latersssssssss -
@ 203 ik ben het volledig met je eens dat onze boeren het zeker moeilijk hebben .kijk maar eens naar de melkprijs dit is echter niet de schuld van de boeren ,zij willen wel , maar ze worden tegenwerkt door grote monopolies zoals albert heijn en dat soort bedrijven die zeggen ,nee we betalen alleen maar zoveel en niet meer terwijl zij degene zijn dier er met de grote winst vandoor gaan .
Dus weer ontzettend grote bedrijven die alleen het geld belangrijk vinden ,en er niet voor terug schrikken om een boer kapot te laten gaan .
Wat is er nu mooier wanneer nederland voor zichzelf kan zorgen zodat je weet waar je eten vandaan komt .Ik steun liever onze boeren dan de grote bedrijven die er met het grote geld vandoor gaan .En er alles aan zullen doen om on zo afhankelijk mogelijk te maken van hun . -
@Qtj
Het voedsel is door de grootschaligheid ook veiliger geworden al gelooft men dat vaak niet.
Reformartikelen zijn, hoe je het ook draait of keert, onveiliger dan reguliere producten omdat er in veel reformartikelen geen conserveringsmiddelen worden toegevoegd zodat besmetting met bedorven voedsel eerder aan de orde is met reformartikelen. -
"Dat is wat het filmpje laat zien tenzij je wilt zeggen dat onze boeren incompetent zijn natuurlijk en niet kunnen zorgen voor goede groentes."
Dat blijkt nergens uit dat filmpje. Er wordt alleen gezegd dat er voor een hele lijst stoffen een maximum limiet komt.
Het kan geen kwaad om bijvoorbeeld te controleren dat er niet teveel bestrijdingsmiddelen op de groenten zitten, dus dat is niet per definitie een slechte maatregel. -
@202 Weet je pedaler ik geloof je best .Maar het moet wel een samenspel worden tussen de chemie en de natuur ,en je moet niet zonder meer zomaar alles afschaffen.
Er zullen altijd dokters nodig zijn er is niemand hier die beweerd dat we alleen van homeopathie gebruik moeten maken ,maar intussen zeggen ze wel afschaffen die boel ,laten ze liever de echte kwakzalvers er tussen uit gaan halen en zorgen dat er een goeie samespel komt tussen die 2 .
Daarbij als jij geen vitaminen meer binnen krijgt en je lichaam kan zichzelf niet meer beschermen tegen schimmels ben jij nog meer ontvankelijk voor kanker .Dus schaf niet zomaar de homeopathie af zonder dat je weet waar je het over hebt.
En eet niet zomaar gen voedsel voordat je de werking weet ,ons natuurlijk voedsel is goed genoeg maar dan moeten alle stoffen wel compleet blijven .Moeder aarde heeft niet voor niks vitaminen en stoffen die ons beschermen tegen schimmels in ons voedsel gedaan .Met welk recht halen degene die genvoedsel produceren deze eruit.
Denk je eens in wat hun voor voordeel hebben en wat is mijn voordeel erbij om jou dit te vertellen ? Mijn enigste voordeel is dat ik blijf hopen dat ik biologisch kan bijven eten en door de vitaminen gezond kan blijven zonder dat ik naar de big pharma hoef te grijpen . -
@197
wel ik zeg maar zo al deze mensen doen het voor de lol die praten gewoon een beetje in de lucht dat vinden ze leuk
hebben niks beters te doen
weet je als een gewoon mens tegen je zecht je huis staat in de fik
en aan de andere kant staat een overheid die zecht nee hoor er is niks aan de hand
ga je dan zeker niet eff voor de zekerheid kijken wat er wel aan de hand zou kunnen zijn
nee toch de overheid heeft altijd gelijk
daarmee doelend dat die mensen die proberen de mensen op een eerlijke manier in te lichten altijd maar dwaze op aandacht trekkende leugenaars zijn
en dat die dikke koppen van de bedrijven het alleen maar goed met u voor hebben
kijk eens om je heen en
wat is er de afgelopen tijd wel allemaal gebeurt
2008 balkende met vriend bos zei toen nog er is geen crisis er is niks aan de hand
mocht er wat zijn dan komt nederland er wel ongeschonde door heen
ze werden gewaarschuwd
en kijk nu we zien deze zelfde heren ons warschuwen hoe of erg de de crisis wel niet is
miljarden pompen ze in de banken
en heeft nog geen zak uit gemaakt
wel weet je al vast dat je dadelijk veel meer gaat betalen aan je energie rekening en dergelijke belastingen
maar er was niks aan de hand ??
we zullen het zoet krijgen na het zuur
allen geloofde dit
wel waar staan we nu eigenlijk
ik ga er van uit dat we dadeliujk gewoon weer het zaadje zijn
dit gebeurde in het verleden en zal ook nou weer gaan gebeuren
alleen wens ik dan wel dat diegene die zo lekker eigenwijs hun best doen om te dromen en niet bewust zijn daar het meest last van krijgen
ik bereid me zelf lekker voor
baat het niet dan schaad het niet
en voor die geen die uit de droom komen tja sorry kan ik niks aan doe
keep on dreaming -
Ik snap niet waatom je als je biologisch eet, ook nog vitaminenpreparaten slikt? Ik meen dat op te kunnen maken uit @208 ?
-
@207 dat maximum limiet is veel hoger dan nu is toegestaan .Zouden onze wetten dan niet goed genoeg zijn geweest ? Zouden zij hier niet op hebben gekeken dat een bepaalde hoeveelheid genoeg zou zijn ?,en ik wil onbespoten blijven eten zoals ik al eerder heb gezegd ,willen ze ook gaan concureren met de biologische sector door er een stempel biologisch op te douwen , maar niet biologisch is ,doordat er een goedje op is gespoten wat het onder weg sneller laat rijpen en zo goedkoper door te verkopen.Ik hoef het niet en dat is mijn goed recht.
En zoals boven beschreven is dat iemand in de maling nemen ,maar ik moet nu echt rennuh ik lees vanaaf wel weer tjauw -
@209 Wat een onleesbare hoop biologische stront. Probeer eens normaal te schrijven met interpunctie en al die dingen.
-
"Wat is er nu mooier wanneer nederland voor zichzelf kan zorgen zodat je weet waar je eten vandaan komt .Ik steun liever onze boeren dan de grote bedrijven die er met het grote geld vandoor gaan .En er alles aan zullen doen om on zo afhankelijk mogelijk te maken van hun ."
Het probleem is dat veel mensen uberhaupt al niet meer weten waar hun voedsel vandaan komt (ook de meest simpele dingen al niet). Een kip komt toch gewoon uit de fabriek??? Zie andere topics hierover op nujij.nl -
@ 210 Omdat je zelfs met biologisch eten alleen niet je dagelijkse dosis haalt die je nodig hebt .Laat staan als je nog minder krijgt .was echt de laatste lol srry
-
@214 Herhaling. Heb je de voorgaande reacties uberhaupt bekeken?
-
@215 Werk ze :)
-
@212 stront zit in je bol
ben jij niet chemie`s verontreinigd
zet lekker zelf de puntjes erbij -
@218 Chemie is overal...........zelfs je eigen lichaam staat bol van de chemie
-
@216
ik zie hier niks anders als herhaling
zeg eens iets nieuws
pharma goed biologisch shit dat is wat ik hier bij herhaling zie dus what`s the piont ? -
Tjemig wat lees jij ENORM zwart wit
Want dat haal ik er niet uit in dit topic.
Hier wordt gediscusseerd over de Codex en van beide kanten komen linkjes die besproken worden. Dit Youtube filmpje is eerder aangehaald in het topic. -
@219 tja het is maar hoe je het bekijkt
je heb het wel over chemie in je lijf op een normale manier
en niet als men iets in je eten stopt wat er niet hoort
en je zegt het zelf al
je lichaam is chemie
wat nou als ik daar eens mee ging spelen om bepaalde stoffen aan je te geven zodat jouw chemie ontregeld wordt
zonder dat jij er bij na denkt
dat is als ik dan weer met een oplossing kom centjes kan verdienen
simpel toch
verschil is natuurlijk wel dat de chemie in het lichaam normaal gesproken natuurlijk is
en niet in een labo is gemaakt -
filmpje doet geen enkele citaat uit de Codex zelf, dus niet controleerbaar. Gezeur over Ritalin heeft ook niks met de Codex te maken
-
@222
het is mischien in jouw ogen ENORM zwart wat ik zie
maar aan de andere kant kan het me eigenlijk ook niks schelen wat jullie doen met je lijf
ben er ook klaar me om telkens maar weer van die frustie vraagjes te zien van
personen die het er helemaal mee eens zijn dat je dadelijk geleeft wordt door grote bedrijven
nou veel plezier daar mee
groetjes de zwart kijker -
@224 ???
Neem aan dat je met frustie frustratie bedoeld. -
ach is woord gebruik maar zal dadelijk wel iemand weer komen die dan weer gaat zeuren om puntjes en komma`s en ga zo maar door
maar goed ik ga me bio brood lekker met bio pindakaas met bio roomboter bekleden en daarna nog eff wat vita`s(vitamines voor de kijkers) nemen
en me weer op de maatschapij storten want ook dat gaat gewoon weer verder
voor die geen die de punten komma`s missen doe gerust het bericht kopieeren plak het in het reactie scherm en verbeter de zooi dan
en geef vooral je kommentaar er bij waar ik nou toch die dingen moet plaatsn en wat er al wel niet meer aan mankeerde
veel plezier -
@223
ja jij zegt het maar mischien kan je wel als dit gaat?
begrijpen waar deze rotzooi zijn orsprong aan verleent
maar goed jij heb daar geen boodschap aan merk ik
want het is natuurlijk moeilijk te bevatten wat men daar mee wilt onderstrepen
zo nu mijn ongezonde levenstijl eff hervatten
want ik heb wel trek in een biorammetje -
@206 Pedaler e.v.a
Grootschalig landbouwprodukten veiliger omdat er conserveringsmiddelen in zitten?
Lijkt mij onlogies.
conserveringsmiddelen zorgen ervoor dat schimmels en bacterien het eten niet meer lusten en dus laten staan.
Dan blijft het inderdaad langer goed.
In je maag wordt ons voedsel echter ook verteerd door dergelijke microorganismen.
de goede organismen zeg maar, en die lusten natuurlijk ook geen conserveringsmiddelen.
Verder wordt in de grootschalige landbouw veel kunstmest gebruikt.
Dit is meestens PKN bemesting. (fosfor, kalium, nitraat)
Er zijn in de natuur echter wel 80 tot 90 benodigde mineralen.
die worden in de kunstmest niet mee geleverd.
Het gevolg is dat de plantjes door het fosfaat de grond uit boosten, maar vervolgens een te kort aan voeding ondervinden.
Daardoor worden ze zwak.
De natuur reageert daar zoals gewoonlijk zeer adekwaat op, door het sturen van allerlei schimmels, ziektes en beestjes, die de zwakke planten willen opeten.
Onze grootschalige superrovers, reageren daar weer op door het strooien met steeds meer gif, wat uiteindelijk niet meer helpt, want er zit geen eten meer in de grond.
Het gevolg is dat een biologies tomaatje naar tomaat smaakt en langer goed blijft.
Een gangbare tomaat smaakt naar water, is sneller verrot, en er zit geen voedsel meer in, ook voor ons niet.
Daardoor worden ook wij sneller ziek, en je weet wat de natuur dan doet.
Daar heeft ze zo haar oplossingen voor.
De Pharmaceutiesche industrie is daar erg blij mee.
Wil dat graag zo houden, en komen daarom met deze Codex.
Er is ook goed nieuws.
Binnen tien jaar is de Phosfaat op.
Dat is dan het einde van de industriele landbouw. -
@228
Helemaal mee eens
Mooie uiteenzetting -
Mooie uiteenzetting, maar heeft bar weinig te maken met de Codex.
-
Ik heb eens de moeite genomen om die Codex door te spitten, als alle complot denkertjes nou eens hetzelfde zouden doen zou men inzien dat er NIETS bijzonders is aan die Codex en het alleen bedoelt is om te voorkomen dat producten allerlei rotzooi in overmatige hoeveelheden bevat.
Misschien eens lezen vooraf aan het roepen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Codex_Alimentarius
http://www.codexalimentarius.net/web/index_en.jsp -
@231
ja hoor hij heeft zich verdiept nou geloof er geen snars van
je heb je er net zo in verdiept als eenieder hier ,anders zou je nooit tot zo`n conclusie kunnen komen.
er zijn wel degelijk mensen die zich er in hebben verdiept en die proberen nu juist de ogen te openen bij de mensen
maar het is moeilijk ogen te openen bij blinde doven mensen
dus als je er echt in wilt verdiepen probeer dan eens aan die 16.000 velletjes te komen en geef dan echt je mening
ik zelf heb ze niet was dat maar waar
maar mensen die echt daar mee bezig zijn
omdat ze dit uit beroepsmatige functie doen
staan wat dichter bij het vuur en hebben deze wel degelijk gelezen
maar ja dit zijn complottertjes volgens de blinde doven allwetende mensen
wat jij daar leest is niet eens wat het geen waar het om draait
zie het maar als het zelfde bij de h1n1 griep prik ,zit ook geen bijsluiter bij
maar toch zeggen dat het geen kwaad kan want
dat heb je gelezen op de site van het rivm
jaja
toen de euro kwam werd ook alles goedkoper kon je zo op het internet lezen echt waar
er was geen crisis 2008
en ga maar door -
@232
Heb je uberhaupt de moeite genomen om het door te kijken/lezen? Je hoeft ook niet alles te lezen, alleen de voorschriften voor bepaalde voedingsstoffen en productgroepen laten duidelijk zien dat men wil bereiken dat bijvoorbeeld niet melk aan babies wordt gegeven die boordevol stoffen als aspartaam zitten. Dat brood ook daadwerkelijk meel moet bevatten. ETC
Zo snappend is het niet, alleen men wil heel graag dat er een complot achter zit. Een treurige manier van denken, zeker als daarin wordt meegenomen dat alle andere mensen alles als zoete koek slikken terwijl de complotdenker juist degene is die dat doet. -
lol, snappend is moeilijk. Nieuw woord trouwens.
-
@232 Jij gelooft deze criticasters van de codex op hun mooie blauwe oogjes.Je neemt zomaar aan dat zij de tekst, in zijn geheel, echt doorgenomen hebben etc
Dat het ook nog op de bedoelde wijze goed geinterpreteerd zou zijn. etc etc etc
Beschuldig een ander niet van wat jezelf net zo hard doet.
In dit topic werd aangegeven dat men de originele tekst van de codex wil zien, zodat we zelf een mening kunnen vormen. Een eigen beeld van de situatie.
Als de criticasters bekend zijn met de inhoud kunnen zij toch ook de originele tekst, of zekers citaten plaatsen ipv alleen kritiek en waarschuwingen plaatsen? -
#228
Dan moet je voortaan alles maar laten staan waar vitamine C in zit.
Want dat is nl ook een veel gebruikt conserveringsmiddel (misschien zelfs wel het meest gebruikte)
Staat ook bekend onder nr E300 -
@236 Pedaler.
Nee ik eet gewoon sinasappels, staat niet bekent onder een E-nummer
Paprikapoeder wel.
Aspartaam ook. -
#237
Sinasappels bevatten ascorbinezuur.
Is exact hetzelfde als E300. -
@239
Dat is oud nieuws hoor er zijn een paar velige e-nummers ,en dat zijn degene die je bilogisch vind .Heeft geen zak met chemie te maken.
Daarbij zie hier een docu http://www.youtube.com/watch?v=zVPBRJWL6CI
Niet gelijk zeggen ow is een filmpje van you tube voordat je het helemaal gezien hebt.Het is een echte documentaire ,aangezien ik jullie alleen maa kan overtuigen ,met officiele docu's .Kijk in ieder geval alle 10 delen en zie wat montasanto wilt.Niet zeggen gebeurt niet in nl ,want er liggen al 2 velden .Toevallig ben ik per ongeluk op greenpeace ook uitgekomen en die zijn er ook mee bezig.
Daarbij meneer complottertje moet je de definietie van compleet mischien nog eens herzien ,aangezien een compleet een groep is die in het geheim tegen een andere groep opereert .Let u even op het woord geheim in deze.Voor zover ik weet ,heb ik nooit iets geheim gehouden,maar er zijn terdege groepen ,vooral voorkomend uit de industrie en de regeringen die dit wel doen.
Dusnogmaals dank zij deze codex ,kan een hoofdcrimineel zoals montasanto is hier lekker ons voedsel komen besmetten. -
compleet=complot lol sorry
-
Hoofddoelen van de Codex Alimentarius zijn
het beschermen van de gezondheid van consumenten,
het verzekeren van eerlijke handelspraktijken in de voedselhandel,
het bevorderen van harmonisering van alle voedselstandaarden, die opgesteld worden door internationale organisaties. -
Ja hoor, ja hoor.
Maar dat wist Pedaler al wel. -
Zucht, na het vaccinatiesprookje, het volgende sprookje.
De EU heeft eigen regelgeving qua voedingsmiddelen en suplementen. De codex wordt geen wet, het is immers al geregeld in de EU. -
E-nummers zijn gewoon nummers die aan goedgekeurde stoffen zijn gegeven.
Wat wil je dan ? Niet-goedgekeurde stoffen in het eten doen ? -
Vertrouwen hebben mensen, hou vol.
Blijf vertrouwen op de mensen die er voor geleerd hebben.
Everyting is OK, toch?
http://www.youtube.com/watch?v=qAQrsA3m8Bg -
E 200 (het zuur van de lijsterbes)
E 202 (het kaliumzout van het zuur van de lijsterbes)
E 160A (wordt getrokken en wortelen en aardappelen)
E 160C (paprika)
E 160B Komt uit gras en brandnetels
E 150A (karamel)
E 161A (boterbloem)
E 162 (bieten)
E 296 (appels)
E 270 (melkzuur)
E 307 vitamine E
E 330 (citroen)
Nou, er blijft weinig over voor de tegenstanders van de E nummers. -
E 951Aspartaam
E 621 Glutamaat
E 640 Glycine
En al die andere echt vermijden. -
@247
Ook wat je aangeeft is wat mij betreft vergif.
Alle sterk geconcentreerde middelen en of die nou uit planten zijn of wat dan ook, het is gewoon niet goed voor je lijf.
Vers eten behoort hier tot een van de belangrijkste levenswijzen .. -
@Lichtje_Morgenster Kin-93
Alles is vegif.
Zelf water is gif. -
Als ik al die E nummers die rood zijn gekleurd hier moet overtypen, ben ik morgen nog bezig,
Er is ook een boekje te koop. Iets van 5 euroos
Wat zit er in uw eten.
Een gids die u alerter maakt op al die e nummers.
Door corinne gouget.
isbn.. 9789077788288
Maar dat wist je wel,
want om die worteltjes te vinden, heb je je moeten worstelen door tal van dure termen heen, zoals:
E 214 Ethiel-P-Hydroxybenzoaat
E 231 Orthofenylfenol
E 321 Butylhydroxytolueen.....dit doet al zeer op je huid, eet smakelijk.
E 385 Calciumdinatrium-ethyleendiaminetetra-acetaat
E 507 zoutzuur ..???
E 1201 Polyvinylpyrrolidon
en vele vele vele anderen. -
Wat doen al die stoffen in je lichaam met elkaar?
Niemand die het weet.
Wat doen ze als stapeleffect?
Niemand die het weet.
Waarom mogen deze stoffen wel, maar een duizenden jaren in gebruik zijnd natuurproduct niet.
Stevia is bijvoorbeeld nog steeds verboden voor inwendig gebruik in Nederland.
De Japanse CocaCola mag hier niet verkocht worden, tenzij als shampoo. -
@252
Heel simpel, het verziekt je cellen. -
Gewoon ff googlen.............
E 214 Ethiel-P-Hydroxybenzoaat (Ethylparabeen)
Als conserveermiddel in een groot aantal levensmiddelen en cosmetica
Bij normale concentraties zijn geen bijwerkingen te verwachten. Benzoëzuur esters kunnen allergische reacties veroorzaken. Bij gebruik in cosmetica wordt regelmatig een contact allergie beschreven, dit komt echter zelden voor bij levensmiddelen
Parabenen mogen in de Europese Unie beperkt in voedsel gebruikt worden, met name in geleicoatings van vleeswaren (maximum gehalte 1 g/kg); in granen- of aardappelsnacks, gecoate noten en suikerwerk (behalve chocolade) (max. gehalte 0,3 g/kg) en (tot 2006) in vloeibare dieetsupplementen (max. 2 g/kg)[1].
E 231 Orthofenylfenol .
Dit is volgens 2003/114/EG geen E-nummer meer (http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j4nvhdlglbmvd...
E 321 Butylhydroxytolueen
Gebruikt als antioxidant in o.a. voeding. Werkzaam als een synthetische versie van vitamine E. Het is irriterend, en bij kan uiteindelijk een soort allergie geven. De informatie over dit E-nummer varieert. Een bron meld dat dit E-nummer langzamerhand vervangen wordt door een "familielid" Schijnbaar is butylhydroxytolueen ook werkzaam tegen herpes, maar is dit nog in testfase..
E 385 Calciumdinatrium-ethyleendiaminetetra-acetaat
Calcium- en natriumzout van EDTA (Ethyleendiaminetetra-acetaat), een synthetisch product
Het is een chelating agent, dwz dat het metalen "ingebonden" worden (vormt een complex) Er worden onderzoeken gedaan hoe goed deze substantie (zware) metalen uit het lichaam kan verwijderen. O.a. interessant bij metaalvergiftiging. Het wordt schijnbaar ook gebruik in een aantal medicijnen om calcium-depletie te voorkomen.
E 507 zoutzuur ..???
Zuurteregelaars, antiklontermiddelen en rijsmiddelen
Zoutzuur is een oplossing van waterstofchloride in water. Natuurlijk voedingsadditief. Zoutzuur is, in geconcentreerde vorm een sterk brandend zuur. In voeding is het echter nooit in geconcentreerde vorm aanwezig Ook maagzuur is zoutzuur. Je hebt nu eenmaal zoutzuur nodig om je eten te verteren.
E 1201 Polyvinylpyrrolidon
Een synthetische polymeer. Klaarmiddel, vulmiddel, stabilisator en dragerstof in tabletten. Wordt o.a. in wijn gebruikt.
De monomeer van polyvinylpyrrolidon is giftig en verdacht carcinogeen, echter het polymeer wordt als onschadelijk beschouwd.
Verder: http://www.mkatan.nl/radio-en-tv/bnr-radio-colu... -
@ #12 Erg goed punt. Beide (op jouw volgorde) is natuurlijk ook een optie.
-
@254 Qtj
Lekker he. -
Mijn conclusie na het lezen van een groot aantal reacties:
"Biologisch voedsel tast de taalbeheersing aan." -
Die Codex Alimentarius is een shitzooi.
Zullen we nog veel meer mee te maken krijgen.
Net als Monsanto, ring a bell ??
Stijgers in Gezondheid
'Besparing op hoortoestellen werkt...
De miljoenenbezuinigingen die in het...
11 uur 35 minuten geleden door Marhens
Vrouw komt terug uit Bijna Dood Ervaring,...
In februari 2006 werden Anita Moorjani's...
18 uur 32 minuten geleden door houtm035
Best gewaardeerd
Stop HPV-vaccin NU!
In navolging van het Frans parlement om het...
1 dag 11 uur geleden door Schorpioen
Basispakket zorgverzekering 2013 verder...
Uit het Lenteakkoord blijkt dat het...
4 dagen geleden door zorgprotest
Katholieke werkgevers in de VS willen niet...
Rooms-katholieke instellingen vinden dat de...
5 dagen geleden door akkers
Vrouw komt terug uit Bijna Dood Ervaring,...
In februari 2006 werden Anita Moorjani's...
18 uur 32 minuten geleden door houtm035
Keep Big Oil out of the Atlantic Ocean:...
oceans, our birthplace and if we go on like...
7 dagen geleden door marsk4angel

