Frans onderzoek wijst uit dat zelfs één glaasje wijn per dag je risico op kanker meer dan verdubbelt. “Zelfs het kleinste beetje alcohol is al slecht voor je”, zegt een onderzoekster.
Het viel te verwachten. Nu de rokers effectief in de hoek zijn gezet, zoekt de gezondheidslobby een nieuwe groep ‘zondaars’. What’s next? “Tweedehands alcohol: de gevaren van het inademen van de kegel van een drinker.” Het zou me niet verbazen. Eerst angstaanjagende onderzoeksresultaten, dan verboden.