Vrouwen lopen een groter risico op het krijgen van rokerslongen dan mannen.
Sorteer op:
-
1 op de 4 Nederlanders boven 40 heeft COPD!
Ben benieuwd hoe lang het zal duren tot hier op nujij de verhalen van de gezonde rokende oma van 90 komen.
Hoe durft iemand nog te ontkennen dat roken zeer ongezond is? -
Mijn Oma rookte 2 pakjes shag per dag en een doos sigaren (Davidof's) en ze wist zich kranig te weren
http://farm8.staticflickr.com/7188/6862293317_c0 …
-
@1 4 min. dus.
-
@3 Jammer Oma was geen 90
-
@4 o ja, daar zat ie mis maar de 2 pakjes shag vond ik wel leuk !
-
De 48 ook trouwens
-
rokers longen
dat houd oa in
tot 7 X maal minder kans op Alzheimer
tot 5 X minder kans op Parkinson
mee rokende kinderen hebben op latere leeftijd 21% minder kans op luchtweg aandoeningen
(het enige wat ooit is gevonden over meeroken)
alle artikelen die op deze manier geplaatst zijn zijn nooit onderbouwt
niet nu of in het verleden -
@8 Het zou verschrikkelijk zijn als heel rokend Nederland ineens op zou houden met roken. Al die mensen die niet op hun 65ste doodgaan en maar AOW en pensioenen consumeren. Fat wordt veel te duur
Nee om Nederland leefbaar te houden, wil ik vragen om vooral door te gaan -
@9 jij hebt zeker Harry Jekkers- rokersfeestje gekeken?
je hebt wel gelijk hoor -
@9
Eén voordeel, met die >dloops< blijven mijn lachspieren wel lekker soepel.
Dus ook voor mij, ga vooral door. -
Bedankt voor het goed advies !
Ik heb ook goed advies voor de alcoholdrinkers ( verslaafden )
Doe een poging om af te kicken van jullie verslaving.
Ook één biertje vergroot het risico op kanker
http://www.nu.nl/gezondheid/2487349/biertje-verg …
A glass of wine daily cause cancer
http://www.dailytech.com/A+Glass+of+Wine+Daily+C … -
Goed advies voor al de combinaties: antiroker + luiwammes.
Te weinig lichaamsbeweging dodelijker dan roken.
http://leefgezonder.blogspot.com/2011/05/te-wein … -
@1:
Wie ontkent dat roken ongezond is?
-
Goed advies voor al de combinaties: antiroker + suikerverslaafde.
Doe een poging om af te kicken van die suikerverslaving.
35 miljoen doden jaarlijks door overmatig suikergebruik.
http://www.nd.nl/artikelen/2012/februari/02/35-m …
-
@14
Jaja, er zit op nujij al geruime tijd een persoon die dat doet.
Op reactie @8 is hij weer bezig maar voor zover ik weet is hij de enige.
Dat zegt genoeg denk ik. -
Nog een goed advies; orale seks is de belangrijkste oorzaak van keelkanker.
http://www.artsennet.nl/Nieuws/Nieuws-uit-de-med … -
@16
niet geruime tijd
twintig jaar geleden voorspelde ik de gang van zaken die nu spelen.
de US en de fascisten binnen de EU hadden een vrij strenge censuur nodig voor hun vuile zaakjes
in de tweede wereld oorlog hebben zij de ideeën van ene Adolf met bewondering bekeken
farmacie wist wat te doen met de politiek
de reclame verboden en de mee rook schade leugen is een exacte kopie van toen
op die manier kreeg Adolf de media onder strenge censuur
net als nu
niet voor niets is zijn boek Mein Kampf verboden
niet omdat het eng is
maar gewoon de richtlijn van nu is -
Mijn longen zijn prima, rook al heel lang.
mac, gelukkige roker. :-D -
Ik ken een situatie van heel dicht bij. Een dame van net in de 40 heeft rokerslongen door het jarenlang meeroken met partner (een kettingroker). Zelf rookt ze absoluut niet! (Enkel minimaal een beetje geprutst in pubertijd)
Ze kwam met klachten bij een internist, deze vond een scan noodzakelijk. Bij toeval werd de toestand van haar longen hierbij duidelijk. Arts adviseerde haar direct te stoppen met roken. Beetje pijnlijk...ze rookt niet. -
@20
Ik heb ook een behoorlijk aantal rokers gekend die tussen hun veertig en vijfenzestigste levensjaar door longkanker en hart en vaatziekten overleden zijn.
En dat allemaal door eigen keus hoor, jaja.
Geheel vrijwillig en bewust voor gekozen, ja.
En natuurlijk kwam dat volgens de huidige rokers door van alles behalve van dagelijks giftige rook door je lijf jagen.
Dat heet verslaving. -
@21 35 miljoen doden jaarlijks door overmatig suikergebruik.
Dat zijn er veeeeel meeeer dan er sterven door roken.
Slachtoffers van hun suikerverslaving.
http://www.nd.nl/artikelen/2012/februari/02/35-m … -
@etrigo, dus wat is je punt?
Lekker doorgaan met roken want er zijn nog veel meer ongezonde dingen? -
@23, volgens mij heb je dat goed begrepen en ik vind dat hij nog gelijk heeft ook.
-
Wij wonen onder het oefengebied van een militaire vliegbasis ......dan hoef je niet te roken om een ziekte op te lopen
-
O ja , ik woonde er eerst
-
@21 Een oordeel vellen over terminale mensen getuigd niet van enig medeleven .
Dan ben je een harteloos mens en dat is ook een vreselijke aandoening . -
@21, ik heb een behoorlijk aantal niet-rokers gekend die tussen de 40 en 65 zijn overleden aan kanker, hart- en vaatziekten, andere enge ziektes, alcoholmisbruik en auto-ongelukken... ik heb ze nog wel jonger gekend ook... Je doet het voorkomen alsof iedere roker doodgaat aan kanker of een hartaanval. Krijg bijna de indruk dat je een bekeerde ex-roker bent..
-
@28 hahaha , inderdaad , die worden zo .......++
-
@23 als jullie zo vriendelijk zijn om de rokers goed advies te geven zal ik zo vriendelijk zijn om jullie ook goed advies te geven.
-
@27
Wat ik bedoel te zeggen is i.p.v. dat rokers zeggen dat ze inderdaad verslaafd zijn geraakt en graag willen stoppen er een aantal zijn die n.t.b. prat gaan op hun ongezonde en overlast gevende rookgedrag.
Lees @19 maar.
Allemaal zgn.bewust eigen keus dus en als het mis gaat alles behalve hun rookgedrag de schuld krijgt. -
@41: ik wil best toegeven dat ik verslaafd ben, maar ik ga niet zeggen dat ik wil stoppen, dat wil ik namelijk niet. Mogelijk zal mijn rookgedrag in de toekomst voor gezondheidsproblemen gaan zorgen, maar dat is natuurlijk nog niet zeker. Wat wel zeker is, is dat mijn gewoonte geen overlast geeft voor andere, al dan niet rokende, mensen.
-
@32
Geen overlast voor de omgeving, fijn om te lezen.
Ik hoop dat dat niet alleen in uw ogen maar ook in mijn ogen opgaat.
Denk hierbij eens aan de steeds vaker gehoorde protesten over buiten roken.
En wat te denken wanneer ik naast een roker komt te zitten die vanuit kleding, haren, mond enz. stinkt naar verbrande peuken, vergis u niet. -
@33: ik kan je verzekeren dat ik geen overlast bezorg door ergens te roken waar dat niet mag. Ik rook zelfs in mijn eigen huis niet als er niet-rokers op bezoek komen. Als je naast iemand komt te zitten die niet lekker ruikt, dat is vervelend, maar geen probleem voor jouw gezondheid. Dan ga je gewoon ergens anders zitten. Dat doe ik ook als ik naast iemand kom te zitten die weer eens kwistig met parfum/aftershave of aanverwante zaken heeft gesproeid. Of die liever niet onder de douche gaat. Van rokersluchtjes heb ik persoonlijk dan weer minder last.
-
@34
Dus als ik in de zomer op een terrasje een kopje koffie zit te drinken en men komt even later aan een tafeltje naast mij roken moet ik verplaatsen.
En daarna nog een keer en nog een keer.
Maar wij niet rokers blijven natuurlijk niet aan de gang dus pleit ik voor een rookverbod overal waar niet rokers er last van hebben en dat kon wel eens heel wat meer zijn dan u denkt.
Aan beide kanten roken mijn buren afwisselend de hele dag door.
Is het normaal dat ik dan constant naar binnen moet met deuren en ramen dicht omdat zij hun stinkende verslaving zo nodig moeten uitvoeren? -
@35 Stel je niet zo aan,trut
-
@35, dat verplaatsen moet ik dus ook doen, als er naast mij iemand plaats neemt met parfum. Daar kan ik dus niet tegen, komen al mijn slijmvliezen zwaar in opstand. Of als er iemand vis gaat zitten eten, ben ik meteen kotsmisselijk. Ik pleit echter niet voor een algeheel vis- en parfumverbod op openbare plaatsen. Nu vind jij dit misschien een rare vergelijking, maar voor mij is het net zo storend en belastend als rook voor jou is. Ik heb buren gehad met kinderen, zat ik ook veel binnen, omdat die kinderen zonodig zoveel kabaal moeten maken dat je jezelf niet meer kunt horen denken. Als je geen last van buren wilt hebben, op wat voor manier dan ook, moet je een plek zoeken waar je geen buren hebt of buren die er net zo over denken als jij. Jij vind dus blijkbaar met je pleiten voor een rookverbod op iedere plek waar een niet-roker er last van zou kunnen hebben, dat je ook mag bepalen of mensen al dan niet in hun eigen tuin mogen roken. Dat gaat me echt veel en veel te ver.
-
@37
O.a. de stranden in Gran Ganaria zijn nu voor 75% rookvrij gemaakt.
Ik zal binnenkort eens met een lijst komen waar dit nog meer het geval is.
Kunt u mij vertellen waarom niet vis of parfum vrij?
Dit zijn voor mij dus gewoon de algemeen bekende verslavingssmoesjes. -
@35 Lees ik het goed dat jij vindt dat je buren niet zouden mogen roken in hun eigen tuin als jij buiten zit ?
-
@39 Je leest het goed,Marbra
-
@33 je ziet ik heb even terug gelezen en mijn conclusie is dat het huidige medische ontwikkelingen mogelijk moet zijn uw zeurdoos te laten verwijderen , lijkt me voor U en uw omgeving een prettige oplossing .
-
@40 zeldzaam geval
-
@39
Wist u dat in Noorwegen hier al met succes een rechtzaak over gewonnen is.
En dat er in Amerika hierover ook een proces lopende is.
En dat er in een aantal huurwoningen niet meer gerookt mag worden.
En in de auto niet meer roken.
Allemaal hier op nujij voorbij gekomen hoor. -
@42
Eén moet de eerste zijn maar dat ben ik allang niet meer.
Wel één die zich hierover uitspreekt.
Kunnen jullie er vast een beetje aan wennen en is de klap straks minder hard. -
@44 wel jammer voor je dat psych hulp uit het pakket is gehaald , dat ga jij beslist nodig hebben .
Jij bent op deze manier een last voor je omgeving . -
Tolerantie en begrip is een fraaie eigenschap die je jezelf aan kunt leren .
Veel rokers gingen je al voor , die roken nu buiten ::)) -
@ 43, gelukkig wonen wij in Nederland. En mag ik in mijn huurwoning gewoon roken. En ook in mijn auto, als ik die zou hebben. Op het strand kom ik nooit, dus dat boeit me niet zo.
En waarom niet vis- of parfumvrij? Omdat ik vind dat mensen ook nog wel iets zelf mogen beslissen, zoals wat ze willen eten bijvoorbeeld. Ik ga toch niet eisen dat alle mensen zich aanpassen aan mij? In een samenleving moet iedereen dingen accepteren die hij/zij niet prettig vindt, mensen zijn nou eenmaal allemaal anders en hebben allemaal andere voorkeuren. Gelukkig maar! -
@45
Lees @38 en @43 nog maar een keer.
Ik ben alleen last voor m'n >>>rokende<<< omgeving.
Voor de rest heb ik het prima en kan met velen gezellig door één deur. -
@42 Je was al eens netter tegen mij,mi Corazón
-
@47
Het gaat er niet om of >U< niet op het strand komt maar dat er blijkbaar een meerderheid is die buiten last heeft van dat stinkende rookgedrag, zie die 75%.
Dus niet alleen voor mij natuurlijk, dat zou helemaal mooi zijn, nee 75% dus. -
@48 Geen last voor je rokende omgeving ?? Je bent stik lastig dat je buren roken in hun tuin .
Je verzameld nota bene rookvrije stranden .....ga je daar dan alleen naar toe of zijn de mensen die jou vergezellen zo volgzaam ?
O ja , ik rook niet hoor , ben al vele jaren geleden gestopt .
Mijn gasten mogen roken net zoals anderen moge drinken , snoepen en snacken . Als ze weg zijn lucht ik de boel , ruim de vaatwasser en en hoppa .....het was weer gezellig . Veel mensen roken overigens zelf liever buiten , dat vind ik ook prima .
-
@50 Een alcoholdrinker ( verslaafde ) ?
Je kan ze herkennen aan het feit dat ze hier nooit over mekkeren.
125 miljard euro schade jaarlijks in de EU door de meest schadelijke harddrug: Alcohol.
http://www.angob.nl/archief/economie/artikelen/G …
http://www.scientias.nl/alcohol-is-schadelijker- … -
@49 met zeldzaam geval bedoel ik Nicoletta ::)
-
@46
Tolerantie hecht ik zeer veel waarde aan maar ben wel zeer allert op een verslavings verschijnsel welke voor dat we het weten zich weer over een zeer groot gedeelte van de bevolking zou uit kunnen strekken met alle bekende gevolgen van dien.
Eén heeft daar een zeer groot belang bij en dat is de leverancier die over lijken gaat en waar elke roker aan meewerkt om dat in stand te houden. -
@53 Weet ik,:-)
-
@48:
Blijkbaar wil jij alleen dingen verbieden waar jij last van hebt en als andere mensen ergens last van hebben, dan is dat niet belangrijk. Klinkt wel redelijk egoistisch.
-
@50, je hoeft geen U tegen me te zeggen, hoor. Dat 75% van die stranden rookvrij is, zegt nog niet dat dit een idee van de meerderheid was. Dit soort beslissing wordt genomen door overheden en die houden helaas maar al te vaak geen rekening met de mening van een meerderheid. Maar goed, je weet in ieder geval op welk stranden je rookvrij huidkanker kan gaan liggen opdoen... En dat er een meerderheid is die niet rookt, is een feit. Gelukkig zijn de meeste niet-rokers niet zo onverdraagzaam als jij.
-
@51
Precies, dat zeg ik, ik ben alleen last voor mijn rokende omgeving.
Maar het zijn wel de rokers die met overlast beginnen dacht ik zo.
Waarom werkt u mij n.t.b. als niet roker zo tegen en moet ik naast de rokers ook nog tijd in u inversteren, zucht. -
@57 dikke +
-
@55 je plaagt me :) iets zegt mij dat ik je behoor te kennen .
-
@58
Moet jij het in je jeugd toch knap lastig hebben gehad, toen mocht en werd er overal gerookt.
Tja, als ik het zo lastig zou hebben zou ik toch snel verhuizen naar een rookvrij Walhalla.:-) -
@58 Ik vind dat Rokend Nederland al geweldig ruimte gemaakt heeft voor de niet rokers .......dat verdient een pluim . En niet dat hopeloze gedram van mensen zoals jij , wat ik al eerder zei , beheers je en leer grenzen kennen .
-
@57
Natuurlijk kijk ik ook uit voor huidkanker maar dat heeft toch niets met mijn directe omgeving te maken zoals bij dat stinkende roken.
Och, onverdraagzaamheid.
U weet toch dat elk belang een aantal voortrekkers heeft die hun mond open doen.
Dat is bij de tabakslobby precies hetzelfde. -
@51, je hoeft geen tijd in ons te investeren, het is toch hopeloos en we zitten er niet op te wachten. Dus ga gewoon lekker wat anders doen, niemand houdt je tegen.
-
@64 je wilt me weg hebben ? .....foutje , ik geniet
-
@64, nee, ik bedoelde jou niet, sorry, bedoelde Nicorette1...
-
@61
Waarom zou ik moeten wijken voor rokersterreur?
Zij zijn het die met stankoverlast komen dus zij zullen zich moeten aanpassen.
Datzelfde heeft grotendeels in het binnenmilieu ook al plaatsgevonden -
@65
Is denk ik voor nicorette 1 op @58 -
@65 dus...
-
@67
Jammer, enige humor en relativering is je vreemd. -
en was inderdaad voor @58
-
Maar goed beste rokers en nicorette 1, k'ga maar weer eens aan het werk, pauze zit er op en mijn sigaretje ook.:-))
-
@69 Okido .......
-
@72 hahah werk met zin .
-
Inderdaad, we gaan weer wat doen.
Vr. groet allemaal,
nicoletta. -
@60 Klopt,je kent me
-
@75
nicolette 1
in het voorbij gaan aan de huidige prosessen ben je wel het een en ander vergeten
na uit komst van het staats onderzoek in de US in 2010
zijn er bijna nergens meer wetten aan genomen op New York na
uit alles blijkt dat de meerook leugen nu echt tot fraude behoort
de economie in de USA heeft enorme schade geleden
en gezondheids winst is nul
de lijst met failliete horeca is ongekent lang
alleen lees je het in de media niet
want die is van farmacie
een klein lijstje
link
http://cleanairquality.blogspot.com/2009/03/worl … -
Wat mij vooral opvalt bij rokende mensen dat ze er al veel sneller ouder uitzien in hun gezicht, net gekreukelde kranten...zonde hoor, en dan zeggen dat roken gezond is? Kom nou toch zeg!
-
@ 78, dloops is de enige die blijft volhouden dat roken gezond is, niet teveel aandacht aan schenken...
-
@77
Ik en velen met mij hebben geen wellicht omgekochte (klets)verhalen en onderzoeken nodig.
Iedereen die oplet en om zich heen kijkt ziet hoeveel rokers te vroeg sterven aan (long)kanker en hart en vaatziekten.
Dat is de realiteit en het betrouwbaarste bewijs.
Klaar, punt uit. -
@79
U was me net voor maar inderdaad, normaal laat ik hem maar wat kletsen en zeuren.
Onvoorstelbaar dat iemand zich nog steeds zo beet laat nemen of hij krijgt ervoor betaald. -
@80, en toch ken ik tot op heden zelf geen roker die aan één van die ziekten is overleden... waarmee ik niet ontken dat ze er zijn, maar het is niet zo dat iedereen maar om zich heen hoeft te kijken om ze te zien. Ik heb wel meerdere mensen gekend die aan de gevolgen van alcoholmisbruik zijn overleden, op verschillende manieren.
-
@82
Ik heb een lijst van zo'n 30 bekenden die tussen de 40 en 65 zijn overleden waar roken en alcoholmisbruik zeker een grote rol in heeft gespeeld. -
@83, tja, dat zou kunnen, misschien woon ik gewoon op een gezondere plek of misschien heb je gewoon veel oudere kennisen. De rokers uit mijn familie en vriendenkring die zijn overleden waren eigenlijk allemaal nogal jong. Oorzaken waren 3 auto-ongelukken, 1 aangeboren stofwisselingsziekte en 1 x alvleesklierkanker (mijn man). De rest van de overledenen in die kring waren niet-rokers, wat overigens niet wil zeggen dat daar geen kankergevallen tussen zaten.
-
@80 Vreemd dat je hier nooit over mekkert.
Zou het misschien ook zo'n vetklep zijn ?
http://www.consultancy.nl/nieuws/mckinsey-overge … -
@85 STTTTTTTTTT ......., breng ze asjeblieft niet op een idee .......
-
@83 Verlost van jouw gezeur,bedoel je
-
@87
Heeft u last van mij?
Dat is de bedoeling.
Wij hebben ook last, nl. van rokers.
U bent trouwens niet verplicht hier te lezen hoor.
De niet rokers zijn wel verplicht mee te roken.
Voor welk sigarettenmerk bent u werkzaam? -
@88 Mijn kinderen hun gezondheid lijd zwaar door de uitlaatgassen van jouw auto.Wordt minder gemakzuchtig en lui en gebruik meer een fiets of het openbaar vervoer
http://gezondheid.nl.msn.com/medisch/nieuws/1825 …
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/44/Ademhaling/art …
http://www.medicalfacts.nl/2010/02/18/luchtvervu …
http://www.gva.be/Archief/guid/uitlaatgassen-ver … -
CAN: Clean Air Nederland.
18.000 doden jaarlijks door de Clean Air in Nederland
http://home.hccnet.nl/j.aart/fijnstof.html -
@91
Natuurlijk gaan wij door overlast van rokers niet te verhuizen.
De overlastgevers hebben zich aan te passen en niet andersom.
Ik ga toch ook niet van de straat omdat daar dronken automobilisten kunnen rijden.
Maar leuk draadje trouwens, bedankt voor het doorgeven. -
@92, graag gedaan.
Dat aanpassen van overlastgevers is een beetje lastig, omdat niet iedereen dezelfde ideeën heeft over wie er overlast geeft. Ofwel, waar jij last van hebt, heeft een ander geen last van. Maar die ondervindt mogelijk wel weer overlast van iets waar jij dan weer geen last van hebt (zoals ik met parfum dus bijv.). -
@92 jij moet je aanpassen, minder lui en gemakzuchtig worden en meer het openbaar vervoer of een fiets gebruiken.
-
Mijn tante is al jong overleden, 57 jaar aan longkanker, het bleek al in haar genen te zitten om eerder te overlijden als je zeer veel rookt en als je dat van tevoren niet weet.......dan weet je dat daarna ook niet meer, zonde zo jong......had ze nou maar nooit gerookt.....
-
@93
Helaas voor u maar parfum doet we op voor het aangename i.t.t roken
maar, niet te veel natuurlijk..
Roken doet men niet om lekker te ruiken.
Verbrande peuken bah, zelfs rokers vinden roken stinken.
Daarbij komt dat ik van parfumoverlast erg weinig hoor. -
@96, ik rook voor het aangename, parfum heeft voor mij niks met aangenaam te maken. En is veel moeilijker te ontwijken dan rokers. En ik ken dan toevallig wel weer meerdere mensen die het benauwd krijgen als ze weer tegen zo'n wolk oplopen. Het is trouwens ook maar een voorbeeld, het gaat erom dat je niet alles kunt verbieden, alleen omdat jij en nog wat anderen er last van hebben. En zelfs rokers vinden roken stinken? Die zullen er vast wel zijn, maar het gaat zeker niet voor alle rokers op, dus iets minder generaliseren mag best.
-
Kleren die stinken naar de rook......vreeeeeselijk!
-
@62 Och sommigen hebben 'zelf' geen leven .
-
@95 mijn tante is er 75 mee geworden, rookte ook als een ketter .
Ik teken voor die leeftijd . -
@97
Uheeft gelijk dat er meer parfum gebruikers zijn dan rokers.
Daarbij komt dat ook rokers parfum gebruiken, dus...
Maar wat de geur/stankverspreiding betreft, tabakssrook op enkele tientalen meters afstand, net als houtkachels, bbq's, kampvuur, brand enz.
Dat is met parfum beslist niet het geval. -
@100
Met zo'n gegeven zou ik zeggen, flink als een ketter blijven doorroken.
-
@97, het gaat er niet om dat het er meer zijn, maar je komt ze overal tegen, die parfumwolken. Of ik nou boodschappen ga doen, met het OV ga, naar de bioscoop, uit eten, noem maar op. En het gaat er dus niet om dat ik het vind stinken (was het maar zo dat dat het probleem was), maar dat ik er daadwerkelijk lichamelijk een probleem mee heb. En met mij vele anderen. En toch vind ik niet dat het maar verboden moet worden.
Wil je trouwens die andere dingen ook allemaal het liefst verboden zien, omdat jij er toevallig last van hebt? -
@102 met mate alles op zn tijd !
En ik geniet van het leven wat dat betreft .
Moet jij ook is gaan doen :) -
@103
Eén vraag, waarom is er i.t.t. al die andere zaken die we net noemden sprake van tabaksontmoedigingsbeleid.
En dat wereldwijd hé. -
@104
Ik geniet volop van het leven en wens niet gebonden te zijn door één of andere ongezonde stinkende en kankerverwekkende verslaving. -
@106 Het is te merken .
-
@103, waarschijnlijk omdat er teveel mensen op de wereld zijn die anderen hun wil willen opleggen... en roken is geen kankerverwekkende verslaving, het kan kanker (mede) veroorzaken, maar doet dit niet per definitie. In dat geval zou namelijk iedere roker kanker krijgen.
-
@108 Yep Giesje zo zijn er nog talloze oorzaken qua ziektes waaraan je te vroeg kunt overlijden .
-
@109, helemaal waar, ik maak me er niet druk over, kan ook zometeen de deur uitlopen en plat gereden worden...
-
@110 Logica :)
-
Echt druk is het ook niet meer op de rookdraadjes .
Iedereen heeft er wat dat betreft wel vrede mee tegenwoordig ..
En zo hoort het ook . -
@108
Inderdaad, u heeft gelijk, het kan kanker veroorzaken.
1 - 0 voor u.
Maar ga maar eens een kijkje nemen op een longafdeling met de gedachte dat het te voorkomen was geweest.
En ik zou zeker de deur niet meer uitgaan want stel je voor.
Nu ga ik weer wat anders doen dus,
Vr. groet,
nicoletta. -
Herstel, veel te voorkomen was geweest.
-
@113, ik durf best een risico te nemen, dus ga toch maar even naar buiten..;-)
-
@113 Zeg eens,dikkemickoletta,wordt je niet moe van jezelf?
-
Nicolette, zat eens te kijken bij alle reacties die je op verschillende draadjes heb geplaatst, het is zowaar een echte kruistocht, het gaat vrijwel allemaal over roken. Nou heb ik ook de indruk dat je rokers probeert te overtuigen, alleen met de toon die je aanslaat gaat dat dus niet lukken. Ik kan je ook niet precies zeggen hoe het dan wel zou kunnen, maar dit wekt alleen maar heel veel weerstand op tegen de anti-rooklobby en daarmee bereik je dus het tegendeel. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat, als je nog rokers in je omgeving hebt, sommigen er expres één opsteken als jij in de buurt komt, als je hen op dezelfde manier aanspreekt als de rokers hier. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn, zal ik maar zeggen.
-
@116
Ik weet niet wat u bedoeld met dikkemickoletta, sorry.
@117
Ik pas mijn methoden toe op de manier zoals ik denk dat het werkt.
Dat zal op iedere plaats weer anders zijn.
Wanneer rokers expres gaan opsteken om te pesten zal het tijd worden het rookverbod weer uit te breiden net zoals dat gegaan is in het binnenmilieu.
Als ik hier een roker kan overhalen zal ik dat met alle liefde proberen.
Dat ik hier rokers en wellicht financiel belanghebbenden tegen mij in het harnas jaag is mij wel duidelijk.
Kan me ook niets schelen.
Mijn drijfveer hier is hoofdzakelijk >niet< rokers over de streep te trekken zodat ze merken dat er meer zijn die hun mond opentrekken tegen die dagelijks terugkerende ervaring van peukenstank.
Het tijdperk dat de roker het overal voor het zeggen had moet nu eindelijk maar eens afgelopen zijn.
Ik begrijp ook niet dat u uw gezond laat afhangen van welke toon ik hier aansla.
Ik zie dit als de zoveelste rokerssmoes om toch door te gaan.
Deze smoesjes van verslaafden zijn algemeen bekend maar, gewoon lekker blijven doorgaan.
Doe ik ook. -
@118, tja, dat bedoel ik dus. Je probeert het niet met liefde, maar door je afkeer te laten blijken, is volgens mij iets heel anders. Door jou zal ik in ieder geval niet overtuigd worden om te stoppen, dat is een ding dat zeker is. Bovendien, niet-rokers jaag je ook tegen je in het harnas. Zodra er één iets schrijft dat niet met jouw ideeën overeenkomt, ga je vragen voor welke sigarettenfabrikant ze werken. Beetje erg kort door de bocht. En sneu, dat je er niet tegen kunt dat er ook niet-rokers zijn die er geen probleem mee hebben dat andere mensen wel roken.
-
@118 In mijn stamcafe'heb je nu eenmaal altijd al rokers en nietrokers gehad, maar geklaag heb ik nooit gehoord .
Sterker nog toen mijn stamcafe' de asbakken in 2008 van tafel haalde, zag je geen rokers en nietrokers meer .
Twee maanden later toen de uitbater de asbakken weer terugplaatste kwamen beide groepen weer terug, en op tijd anders had het zakie dicht geweest !
idemdito als ik hier een verjaardag hebt, wordt er gewoon gerookt, en de mensen die niet roken accepteren dat .
"Nu rook ik zelf niet veel, maar zou ik stoppen blijft de asbak bij mij op tafel staan in huis waar mensen die op bezoek komen gewoon de sigaret of sigaar op mogen steken .
Gastvrijheid noem ik dat .
"Het is ook verder niet zo dat als rokers stoppen, dat ze dan in één keer last van de roker zouden hebben .
Jij denkt geloof ik dat als een roker stopt, dat ze allemaal een gruwelijke hekel aan rokers krijgen .
Verder nog een fijne avond . -
@119
Veel niet rokers zijn het eens over deze problematiek maar kunnen of durven er niets van te zeggen.
Dat kunt u ziet aan de enquétes die worden gehouden.
Daaruit blijkt dat de meerderheid blij is met oa. het rookverbod in de horeca.
Zou er een rookverbod in een stadion van kracht worden wanneer niemand daar belang bij zou hebben, kom nou.
Het is een kleine groep wel of niet rokers met wellicht een finaciel belang die voor veel ophef zorgen maar dat kunnen niet rokers als wij ook.
Nu moet ik weg, sorry.
Misschien vanavond laat nog, heeft u wat bedenktijd.
Een fijne avond nog.
Vr. groet,
nicoletta. -
@120
Dat gestopte rokers wel of niet als een blad aan de boom omslaan heeft te maken met de keus welke ze maken.
Blijf iemand tussen rokers vertoeven zal hij of zij minder last ervaren maar is de kans weer te beginnen groter.
Wanneer iemand zich om net genoemde of gezondheidsreden gaat afkeren tegen roken zal de overlast alleen maar toenemen.
Gastvrijheid is voor mij zeker niet mensen in ongezonde stank laten zitten omdat anderen zonnodig hun verslaving moeten bevredigen.
Nu ga ik echt.
Doeg.
-
@121, volgens mij durven de niet-rokers hier prima te zeggen wat ze ervan vinden. Jammer dat jij meteen denkt dat dat niet zo is, alleen omdat ze het niet met jou eens zijn. De niet-rokers in mijn omgeving durven ook allemaal voor hun mening uit te komen. Dat komt doordat we er normaal over kunnen praten. En de ene niet-roker heeft er wel een probleem als er in zijn/haar nabijheid wordt gerookt, de ander stoort het niet. En hoe je toch bij dat financiële belang komt? Alleen omdat een niet-roker toleranter is dan jij bent? Lijkt wel een soort complotdenken.... Ik wilde je alleen een tip geven om je kruistocht wat succesvoller te maken, maar ja, zelfs dat zie je in je bekrompen anti-rook-gedachtenwereldje nog als een rokerssmoes om door te gaan. Sneu, erg sneu.
-
@122 Tja dat is jouw visie, : maar ik heb toch eerder het idee dat ieder ander daar toch anders over denkt !
-
Stuur ik notabene een poos geleden nog is een mail naar Clean Air toe, waar ik uiteraard geen antwoord op kreeg, krijg ik 28 maart 2012 in één keer een mail of ik mee wilde naar de Rechtbank afgelopen 30 maart om hun te steunen qua het verbod in roken in kleine cafe's
Hadden ze me notabene zelf lid gemaakt van hun partij als anti-roker .
Wat dat betreft zijn die lui aldaar zo krom als een hoepel .
ik heb ze uiteraard terug gemaild hoe ze dit in godsnaam in de hoofd kunnen halen, en mijn zogenaamde lidmaatschap bij hun direct vernietigd .
Ik ga naar het voetbalkijken met een sigaar erbij :)
En een biertje . -
konden halen
-
@121
Ik heb zo mijn eigen ervaringen en dat die niet stroken met de uwe is niet mijn probleem.
Ik weet dat er nogal wat niet rokers zijn die uit bescheidenheid of in hun ogen wellicht ongastvrijheid >achteraf< lopen te klagen over dat stinkende rookgedrag.
Men wil geen spelbreker zijn dus tolereren maar wat is die rookvrije horeca toch heerlijk.
Dat wil ik doorbroken hebben ook privé, dus LAST VAN ROOK, ZEG HET OOK.
Wanneer ik een uitnodiging krijg en ik heb mijn twijfel is mijn eerste vraag of er ook gerookt mag worden, zo ja kan ik niet komen want ik kan er niet tegen.
Over dat finaciele belang, u denkt toch niet dat de industrie met aanhang stil zit hé en overal zit behalve hier.
Dat stilzitten doet dus de antirooklobby ook niet.
En een tip van n.t.b. een roker om onze kruistocht wat succesvoller te maken komt natuurlijk ongeloofwaardig over.
Het grootste succes zeker voor u zelf is eerst zelf te stoppen maar daar zal ik wel weer de schuldige van zijn waarom u dat niet doet. (smoesje nr....)
Mocht u mijn reactie's vervelend of onaangenaam vinden, u zoekt ze zelf op hé, dat weet u toch.
Gewoon niet meer lezen en niet meer reageren, u heeft verder toch geen belang of misschien toch w.............hm.
-
@127, ga je nu jezelf toespreken (@121)?
Ik geef het op, je zit zo vast je eigen kleine denkwereldje en bent zo wantrouwend. Kan me wel voorstellen dat niet-rokers in jouw omgeving niet voor hun mening durven uit te komen als die anders is dan de jouwe. Worden ze meteen beticht van geld aannemen van de tabaksfabrikanten. Ik heb diep medelijden met je, ook al zul je dat ook wel niet willen horen.
En ik geef jou er zeker niet de schuld van dat ik niet wil stoppen met roken, dat was ik namelijk al heel lang niet van plan. En ik heb nog een troost ook, als mensen zoals jij de anti-rooklobby zijn, kunnen jullie lang wachten op het grote succes: een rookvrij Nederland. -
@128
U heeft diep medelijden met mij, waarom denk ik dan want dat is niet nodig.
Lees de kop van deze topic nog eens en besef dat >u< het bent die >gebonden< zit aan het produkt die dat kan veroorzaken.
Dat heeft u te danken aan uw leverancier en u moet er ook nog voor betalen waar het hun uitsluitend om te doen is.
Zij gaan letterlijk over lijken.
Wie moet er nou medelijden met wie hebben.
Ik wens u veel sterkte en liefs van,
nicoletta.
Slaap lekker. -
@129 nicoletta, wordt het niet eens tijd, dat je een léven begint te krijgen?
Want het gaat niet om het "roken" natuurlijk. Pak je echte probleem eens aan.
Het begint gewoon genant te worden.
Eet je klem, ga op kroegentocht, vind een leuke vent of vrouw, rook een blowtje, rij een circuit op Zandvoort,ga een dag op het strand liggen zonder je in te smeren, koop een dure Cubaanse sigaar, neem een vliegles, spring met een parachute, kortom; lééf!!
Voor je het weet, is het leven voorbij, en schiet je voor altijd het grote niets in. -
@130
En dat zegt een tabaksverslaafde met 54655 reacties op nujij, pffft.
-
@131 Ja, inderdaad. Kom op, pak je leven op! Serieus.
-
@131 Mac zag ik eens lekker genieten van een sigaret, lekker in de zon.
Daar straalde de pure levensgenot van af.
En dat is nou net wat er bij jou niet is, levensgenot, genieten überhaupt. -
@129, nog één ding dan maar: je hebt het over fabrikanten/leveranciers die geld aan rokers verdienen.. Doe jij nooit boodschappen? Koop je nooit iets? Of krijg jij alles gratis van fabrikanten die geen geld willen verdienen?
-
Daarom stierf mijn moeder op haar 52e aan de gevolgen van roken en mijn opa pas op zijn 82e.
-
@131 Toch heeft Mac gelijk .....je leven lang het leven van anderen trachten te bestieren is geen leven ....dat is iedere dag ergernis , dat is hel ,
-
@136 De ware masochist geniet er van, misschien is nicoletta daarom zo vaak hier,;-)
-
@137, LOL ;-)
-
@133, Diegenen die willen roken die roken maar, maar ze moeten niet denken dus dat niet-rokers niet gelukkig zijn omdat ze niet in de zon zitten met een peukie zodat het levensgenot er vanaf straalt....pfffff
-
@139 Rolinda, dat zeg ik toch niet?
Het ging hier om het geneuzel van Nicoletta, nergens anders over.
Overigens is er toch waarheid in je conclusie, want Nicoletta kan niet in de tuin zitten als haar buren in hun tuin zitten en ziet dan ook geen zon.
De rook jaagt haar weer naar binnen en dan gaat ze sjacherijnen op Nujij.nl, waar ze door elke reactie een orgasme krijgt.
Je staat soms versteld van waar die masochisten door klaar komen.
Sommige laten zich met een zweep ...,andere zijn alleen op rokersdraadjes, te gek,he,;-D -
@140, mijn buren roken ook, en dat ruik ik ook wel eens maar ja, er mag gerookt worden he, al weet ik dat ze niet de hele dag roken en af en toe ook wat anders gaan doen dan , zonnebaden enzo.....;-)
-
@141 Zo ken ik je,:-)
-
@142, ik ben nooit anders geweest hoor! ;-)
