Het besluit van het kabinet om de kilometerheffing in te voeren wekt alom beroering. Veel in de plannen van verkeersminister Eurlings is onduidelijk, zoals: wat zijn de verwachte kosten van de kilometerheffing, wat zijn de gevolgen
Sorteer op:
-
Nee nee en nog eens nee
-
Een nieuwe sport voor politici: de keutel intrekken
Iedereen met een beetje inzicht in de materie heeft meteen geroepen:"met de onnauwkeurigheid van het huidige GPS-systeem en totaal gebrek aan waarborgen van privacy, is dit project gedoemd te mislukken, of héél lang te duren voordat het draait en met kostenoverschrijdingen waarbij de noord-zuid lijn in het niet valt"
Dus Eurlings begint alvast met de voorbereiding van de exit van het plan en daarmee ook zijn eigen exit. Ik denk dat we hem over niet al te lange tijd terug zien als de nieuwe directeur van de ANWB :-) -
Het maakt niet uit of de kilometerheffing doorgaat of niet. Links om of rechts zal de NL k**politiek toch weer een truc bedenken om toch weer het zuurverdiende geld van inwoners af te troggelen voor idiote zelfstatuszuchtige k**projecten, die toch weer mislukken, en toch weer de vitale basisvoorzieningen naar de kloten laten gaan.
Nederlandse politici zijn nooit en geen een van alle te vertrouwen. -
En nog eens NEE!
-
Maakt geen zak uit, komt dit er niet dan wordt de benzine duurder of de BTW van de eerste levensbehoeften gaan omhoog etc etc etc.
Bloeden zul je!
De discussie gaat echt niet over meer of minder betalen, het gaat slechts om de uitvoeringsvorm, in deze zin onzin NuNiet.
Het zal mij niet verbazen als het nee is en over 2 jaar voeren ze het heffingrijden ipv het rekeningrijden in, ook binnen. -
NEE.
En als het toch wordt 'doorgeramd' lijkt het mij ERG verstandig als er opgeroepen gaat worden tot massale burgerlijke ongehoorzaamheid: het land is van ONS, en NIET van omhooggevallen loopjongens met uitzicht op een mooie carrière bij het bedrijfsleven. WIJ zijn het volk, niet de Roofridders in Den Haag!! -
Kunnen we niet een verplichte IQ test invoeren voor politici en bestuurders?
Houdt de waanzin in Den Haag nou nooit op? -
Ik ben lid van de ANWB en tegen kilometerheffing en als ze die toch gaan heffen ben ook ik voor burgelijke ongehoorzaamheid dus weerman wij gaan ons verweren
-
@ #7:
Als zo'n test wordt ingevoerd zou je ook het EQ moeten meetellen. En ik vrees dat we dan zonder regering zitten. Sneller dan je denkt. ;) -
NEE en ook geen OV chipkaart !
-
Nee
-
NEE, nee, nee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Niet invoeren en bij wet verbieden. En de verantwoordelijken op het matje roepen voor verspilling van belastingcenten.
-
mensen...
denk eens oplossingsgericht, alsjeblieg zeg....
NIET STEMMEN bij de verkiezingen!!!! -
@ #14:
De helft stemt al niet meer, wetende dat het allemaal veel te weinig uitmaakt. Die beseffen allang dat dit helemaal geen democratie is. Dat wordt ons vanaf de lagere school wijsgemaakt.
De andere helft is een verhaal apart; die stemmen deels nog netjes wat M'neer pastoor vertelde, en de andere helft stemt in de hoop dat de zoveelste lichting nieuwe partijtjes dan einnnndelijk de GRote Redding van het land zal brengen die ze wordt voorgehouden.
En intussen blijft alles zoals het was: de macht en het geld bij diegene die dat al sinds de vroege middeleeuwen hebben, en de rest te arm om aan dit soort waanzin te ontsnappen.
Niet voor niets is er geen hokje "blanco" op het biljet, en niet voor niets worden die stemmen niet meegeteld. Het zou eerlijker zijn als de helft van de zetels dan óók letterlijk niet bezet zouden worden, dan komt er een enorme aap uit de politieke mouw... -
Neen geen kastje in mijn auto, neen ik wil zelf nog weten waar ik met mijn auto naar toe kan rijden, neen ik wil niet een brief krijgen u bent uit de rode sector gereden u moet uw handelen bij lokale politie bureau, nee nee nee ...
-
Ik denk dat uiteindelijk de betalen naar gebruik de beste oplossing zal zijn, tenminste voor de eerstkomende tijd, totdat we weer 'n stapje verder zijn met de nieuwe en wat sommige noemen de groene en duurzame economie, maar het is meer dan dat, met name duurzame vervoersmiddelen moeten gestimuleerd worden evenals de duurzame energie zelf, dat moet er dan ook op z'n minst voor de korte termijn tegenover staan voor wat betreft de overheid haar kant.
Pas dan kan het over het geheel gezien worden als de meest goede weg bewandelen naar de juiste soort van toekomst, mijns inzien in verband met alles, of het nu economische herleving is of verbetering van levens standaarden.
Maar ik ben wel van mening dat er compromissen moeten worden gedaan tussen de overheid (dus de belasting inners) en de gebruikers, kwa prijzen, het zou zo moeten zijn dat de meerderheid, dus de gemiddelde automobilist, er niet op achteruit gaat maar dat het kwa prijs ongeveer hetzelfde blijft.
Dat is wat mij betreft het enige waar het om gaat als je dit zou willen doorvoeren. -
@14: Dat kan nooit werken.
-
Wel allemaal gaan stemmen bij de Telegraaf en Anwb.
-
Het zijn n.b. Amerikaanse satalieten die de navigatie en controle regelen...met één druk op de knop kunnen ze (als ze willen) heel Nederland letterlijk plat leggen....en dát zouden de Amerikanen toch nóóit doen....lol
Nee, Nee, en nog eens NEE!
Rest my case
Goodlife
www.tweeduizendentwaalf.hyves.nl -
NEE!
-
NEE.
en ga ff langs je lokale hacker/it nerd,
voordat ze het te druk krijgen! -
dat Eurlings dit in het nieuws zo brengt is een volledig vroegtijdige terugtrekking
dat de gemiddelde NJ dit niet begrijpt, en is toch het gangbare politieke systeem in nederland al sonds jaar en dag, is nog het meest verbazingwekkende
en wellicht de reden dat Wilders de PVV aanhang veracht
Jongeluy -
@20
Nee, dat is waar dat zouden ze nooit doen... Wat gebeurde er ook alweer met het GPS netwerk toen de amerikanen Irak binnenvielen en het inneens bij niemand meer ehm... deed wat het moest doen? -
Waarom GEEN KM heffing.
1) Complex en storinggevoelig. De kans bijna 100% dat dit dezelfde ellende oplevert als de OV Chipkneus. Die wat mij betreft ook onmiddelijk afgeschaft dient te worden.
2) Deze maatregel is een enorme aantasting van je privacy. Al je rijbewegingen worden vastgelegd en is uiteindelijk voor de overheid opvraagbaar. Dus geen Big Brother monster
3) Mensen zullen toch dagelijks heen en weer moeten naar hun werk. Wel of geen km heffing. Het is ook een illusie dat iedereen in het OV kan. File problemen los je op door serieuze oplossingen en niet door niet onomkombare belastingheffingen.
En wat zijn de alternatieven, die wel echt helpen aan de file bestrijding en een beter milieu.
Verhuistoeslag en andere maatregelen die het wonen dichter bij je werk bevorderden. Steek meer geld in woningbouw ipv wegen en zinloze automatiseringeprojecten. Maak sociale huur weer de norm ipv een koophuizenstelsel. Streef naar een relaxtere en menselijkere economie die ook duurzaam is, zodat er minder gejobhopt hoeft te worden. We moeten stoppen met denken meer is beter, maar met denken in de termen minder is meer.
En als er toch een "kilometerheffing" moet komen. Dan EU wijd en afrekenen aan de pomp na de hoeveelheid liter die je tankt. -
Natuurlijk ben ik tegen.
Ook de berekening van de ANWB geeft bij minder dan 10.000 km een verlaging voor het eerste jaar.
daarna krijgen we 3 jaar een verhoging van 33% .
Iedereen is dus in het 2de jaar al duurder uit dan nu. -
Gewoon op een Belgisch of Duits kenteken gaan rijden, beetje organiseren,en klaar is kees!
-
Ik heb even het onderzoek ingevuld, en even alle bezwaren kenbaar gemaakt en het is NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!
-
#25
"En als er toch een "kilometerheffing" moet komen. Dan EU wijd en afrekenen aan de pomp na de hoeveelheid liter die je tankt. "
Lijkt mij nou ook de meest redelijke, meest efficiente, minst fraudegevoelige en meest doelmatige methode ....... je ziet ook wat de meest voor de handliggende reden is om zo moeilijk te doen ...... en dat is CONTROLE !!!. -
@27 helaas, maar is verboden.
-
#29
en hoe wil je dan precies wegenbelasting en eventueel spitstarief rekenen? Het lastige van EU wijd is dat de onderhoudskosten per land nog veel verschillen. -
Mochten ze het toch invoeren, dan is het enige verweer minimaal een maand lang met het openbaar vervoer naar het werk proberen te komen.
Het gevolg is dat na een paar weken de helft van de treinen stuk is en de rest van het openbaar vervoer dringend aan onderhoud toe is. -
Mocht het wel ingevoerd worden dan zou het mooi zijn als iedereen die dat kan, motor gaat rijden.
Alhoewel, dan hebben ze binnen de kortste keren ook een kastje voor de motor natuurlijk...... :( -
@29 Inderdaad, dat is de simpelste oplossing. Alleen de overheid is bang dat mensen dan over de grens gaan om te tanken. Het prijsverschil met Belgie en Duitsland zal te groot worden...
...Alsof het dat nog niet is?! De adviesprijs van een liter euro95 is in Belgie bijna 10 cent lager dan hier, in Duitsland zelfs bijna 15 cent. Waarom moet het hier zoveel duurder zijn? -
@33: Dat worden dan wel dure kastjes, want ze moeten wel waterdicht zijn.
-
@34: Was je het kwartje van Kok vergeten.
-
@ #34:
Omdat we een overheid hebben die met veel gemak geld steelt van de burgers, en omdat we burgers hebben die dat makkelijk toelaten via het stemhokje. Velen vinden een "christelijk geluid" belan rijker dan hun portemonnee of de solidariteit in een samenleving -helaas. Christenen en VVD-ers zijn per definitie ERG egoïstisch. -
Onze heilige koe onder druk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! allah akabar AUTO gewoon lopen ot fietsen.
-
Zeker invoeren. Is nu het beste om te betalen per gereden kilometer en dan ook nog wat meer in de drukke tijd. Is veel eerlijker dan de wegenbelasting. Privacy lijkt goed geregeld doordat alleen het kastje weet waar je bent geweest. De bedrijven zoals KPN en AH weten veel meer van je en daar maak ik me meer zorgen om. Die weten ook waar ik ben geweest en wat ik wanneer en waar koop. Het betaalsysteem kan nog beter door de wegen door woonwijken ook ietsje duurder te maken ten opzichte van autowegen. Hebben we ook meteen minder sluipverkeer. DOEN DUS en snel, kunnen we het straks ook nog in het buitenland verkopen.
-
Een duidelijk NEE.....
Je word er niet wijzer van en tast je pryvisie aan. -
@ #40:
Dat heet: "privacy".
;) -
En weet je wat onze minister dan zegt?
Men mag gaan stemmen via de ANWB en nee=nee.
Als het ministerie zich gewoon aan de afspraken houdt mogen de klagers van Nederland het zelf gaan uitmaken.
Luisteren jullie wel eens naar Spijkers met Koppen op Radio2?
Vandaag: Nederlanders klagen te veel en andere landen zouden wel willen ruilen met de kleine probleempjes die de Nederlandse samenleving heeft. -
@39: Ik weet niet of je het door hebt, maar we betalen al per km of was je het kwartje van Kok en de rest van de accijnzen op benzine vergeten? En daardoor betaal je ook al spitsheffing, want dan gebruikt je motor meer!
-
@39
Je eerst even verdiepen in de techniek. De overheid bouwt nu al een deur in het systeem waardoor het per definitie gewoon mogelijk is om alle data naar zich toe te halen. Het is een zuivere leugen van Eurlings dat het niet mogelijk zou zijn.
Tegen en wel om de volgende redenen:
- Ben bij invoering al duurder uit en ik rij slechts 10-12.000 km per jaar in een doodnormale 2e hands middenklasser.
- Privacy, privacy, privacy.
- Overheid is onbetrouwbaar en binnen no time wordt ontdekt dat er een permanente snelheidscontrole meter in elke Nederlandse auto hangt, de ultieme natte droom van Koos Spee en zijn opvolgers.
- Het gaat geen enkele bijdrage leveren aan het oplossen van de files.
- De spitstarieven zijn niet bekend, het gaat dus voor de gemiddelde spitsrijder veel en veel duurder worden om op hun werk te komen.
- De techniek gaat zeer complex worden en we weten met zijn allen hoe het gaat met de overheid en techniek.
- De uiteindelijke implementatie, gevolgen van diefstal van kastjes, registratie mechanismes, herstellen van fouten, invullen van backoffice rollen.
- Het systeem an sich gaat een gigantische overhead vormen. De administratie van 7-8 miljoen voertuigen met alle rit data vraagt om een enorme ICT infrastructuur met een enorme hoeveelheid staf. Nog los van alle customer service rollen, backoffice, administratie, etc, etc, etc. Ik schat dat dit projectje structurele werkgelegenheid voor 5.000 tot 10.000 banen gaat opleveren en je mag maar 1 keer raden wie deze extra ambtenaren moet betalen.... -
Het probleem zit 'm in de inkomensdoscriminatie. Alle mogelijke filenestrijdingsmaatregelen komen steeds veel harder aan, als je gewoon een lager inkomen hebt. Als je daarentegen zat geld hebt, dan zal het mensen aan hun reet roesten. Betalen kunnen ze altijd voor altijd en overal rijden.
Misschien moeten bepaalde branches in overleg met een andere overheid de werktijden veranderen. Misschien moet je het gewoon bij meer asfalt houden.
Zelf krijg ik zo'n idee dat files er dan maar bij moeten horen. Dan is het tenminste onze file en geen mogelijke melkkoe van de overheid die ze toch niet oplost. -
@ 41
.Neem me niet kwalijk, zal het nooit meer doen.goed om even te weten:-) -
@ #39:
AH weet helemaal NIETS van jou als jij je bonuskaart niet geeft... En die bonuskaart was een KEUZE; dat spionagekastje van €urlings wordt straks verplicht.
En da's dus heeeel wat anders. Bovendien gaat dit niet over wat boodschapjes die je desnoods ook elders kunt halen, dit gaat over het VIJF jaren bewaren van ALLE gegevens van ALLE auto's met Nederlands kenteken. Een simpel te openen goudmijn voor het Centraal Justitieel Incassobureau. NU wordt hard beweerd dat dat bureau er nog geen gebruik van mag maken, dat wordt natuurlijk heel anders als ze eenmaal geïnstalleerd zijn en de regering geld nodig heeft. Nooit de beloftes van een politicus gevoen; de AOW-leeftijd zou ook nooit verhoogd worden met de PvdA in de regering; Bos zei dat nog zooo duidelijk.
Kortom: liegen en bedriegen bij politici is gemeengoed. Al jaaaren. -
Sorry ik bedoel www.kilometerheffingnee.nl
-
hm, te snel... "gevoen" m.z. 'geloven'. Sorry.
-
nee
-
Er is een poll over de kilometerheffing op http://www.ad.nl 64% tegen op dit moment :)
@49 Je bedoelt denk ik: http://www.kilometerheffing-nee.nl -
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Nee, geen invoering!
Onbetrouwbarde overheid die nog meer geld weggraaid bij de burger. Het lijkt centenwerk maar het verhoogt heel makkelijk ieder jaar een cent erbij.... -
tegen!
het kost ontzettend veel geld om het op te zetten, en wij moeten dat betalen..
het is privacy-schending
wie weet waar het kastje later voor in wordt gezet
er is geen garantie dat de prijs niet toch omhoog wordt gejaagd in de loop der jaren.
het helpt niet tegen files
vette NEE! -
@ #57:
Sterker nog: er is juist WEL een garantie dat de prijzen in de jaren NA inveoring omhoog gaan, plus nog eens de invoering van de spitsheffing, waar nu nog niet mee gerekend wordt...!
Dat is één van de smerige zaken hieraan; ze lokken het publiek met de leugen "dat het niets duurder zal zijn dan het huidige systeem", maar als we eenmaal zijn overgegaan op de spionagekastjes van €urlings gaan de prijzen snel omhoog, gewoon omdat de regering geld nodig heeft. Meer is het niet. -
Gewoon als ze dit erdoor drukken, Met z'n allen massaal de kastjes slopen.
www.freeinfosociety.com/electronics/schemview.p...
Ik geloof niet dat er dan genoeg cellen zijn. -
@ #59:
Nou, daar zal via wetgeving in voorzien worden: als je kastje stuk is krijg je een schatting van het aantal kilometers via je verleden (niet voor niets bewaren ze alle gegevens vijf jaren...) en je krijgt, als blijkt dat je zelf schuldig bent aan het falen van het onding, een fikse boete. Er werd zelfs al over celstraf gesproken, maar dat zal wel weer een bangmakerijtje zijn.
Nee, ik voel meer voor massale burgerlijke ongehoorzaamheid, opgeroepen door een belangrijke groepering. Met veel toeters (...) en bellen massaal die kastjes inleveren bij een plaatselijk CDA-afdeling of zo. Dit hele onzalige idee heeft nauwelijks draagvlak in de maatschappij, en €urlings voelt de bui al hangen. -
Mag ik nog een keer stemmen voor m,n man, die geen nu jij-er wil worden, en weerman op @ 41.ik moet van hem zeggen dat ik je gelijk moet geven, "privaty" schrijf je zo, af en toe kijkt hij even om een hoekje, en nu niet meer stoken he in een gelukkig huwelijk:-) oja...tegen km heffing...
-
@31 Daarom moet zoiets EU wijd ingevoerd worden. Soms tanken Duitsers hier en wij In Duitsland. In beide landen wordt dan wegenbelasting aan de pomp geheven.
Spitsheffing.... Mensen MOETEN in de spits weg, want ze moeten allemaal rond dezelfde tijd naar hun werk en terug. Mensen wordt het steeds moeilijker gemaakt om voor een baan te verhuizen en jobhoppen is ook een fenomeen. Probeer eens met beleid voor te zorgen dat mensen niet anmass met de spits weg moeten of zorgen dat dichterbij je werk wonen een stuk gewoner wordt. -
@ #61:
Plezier samen, en het is geen 'privaty', maar 'privacy'. Doe je man de groeten.
:)))))) -
Als ze iets willen heffen dan heb ik een goed idee probeer eens een hefbrug maar kilometersheffen dat kan niet met een brug en ook niet met je rug want het euvel is 1 kilometer heeft meer verstand van heffen als het hele kabinet,dus hef ik het glas als mijn club ik ben namenlijk lid van de ANWB tegen het heffen is,ja niet van bruggen maar van kilometers want die willen wij gewoon voordelig blijven rijden.En als Eurlingoom straks denkt directeur van de Anwb te worden dan hebben wij nog een andere aktie in petto want wij zijn een fatsoenlijke club en hebben niks tegen het CDA maar alleen tegen personen die deze club ten schande maken ja het CDA he
-
waarom kan het niet in de accijns-verrekend worden ,waarom moet er perse een kastje in de auto?? kan iemand mij dat uitleggen??
-
@65: Ben je de mogelijkheden van dat kastje vergeten?
-
@ 63 Hij zegt dat hij niet bij me hoord omdat ik het weer te snel hebt geschreven,en de groetjes terug, fijne avond verder..:-))
-
Ik heb nog liever dat de KM heffing vandaag nog ingevoerd word dan morgen.
Denk dat veel mensen niet weten dat wanneer je minder dan 20.000 km per jaar rijdt ,dat dan de auto kosten behoorlijk minder worden.
Ik betaal nu € 2320,- wegenbelasting per jaar bij 9000km = 0,25 ct/km
Ga met invoering van de km heffing 10,5 per km betalen wat dan neerkomt op
9000 km x 0,105 ct = € 918,- ............dat is €1402 per jaar minder.
En als je meer rijdt dan 20000km wordt toch meestal alles door je werkgever betaald omdat het dan zakelijke km's betreffen. -
@ #65:
De accijns maar weer verhogen is geen optie, een groot deel van de automobilisten zou dan op "tankvakantie" gaan in het buitenland, waar de brandstof dan nog betaalbaar is. Mede-gevolg is (uit de historie bekend) dat mensen dan meteen ook maar even een lading jerrycans volgooien EN de zaterdagboodschappen doen; Duitsland en België hebben veel winkels. En een restaurantje is daar stukken goedkoper EN geeft vaak grotere porties en betere service...
Men heeft berekend dat het lonend wordt om in een ander land te tanken als je dan zo'n 70 km van de grens woont, de reistijd uiteraard niet meegerekend. Dus een groot deel van het oosten en zuiden zal over de grens gaan tanken; daar gaat de winst voor de Shell, de staat en de pomphouder. Om over de middenstand nog maar te zwijgen...
Juist het kastje is waar het velen om gaat: dat kastje gaat AL je auto-bewegingen vastleggen. Waar je reed, wanner je daar reed, hoe hard je reed, hoe lang je ergens stilstond: alles. En die gegevens worden óók nog eens vijf jaar b ewaard. Dat is een enorme inbreuk op de privacy, en in strijd met veel Europese regels die Nederland mede-ondertekende. Alleen daarom mag dit verfoeilijke systeem nooit ingevoerd worden. De kans op misbruik van de gegevens is groot; ondanks "beloftes" van de politiek. De politiek belooft zo veel, maar breekt net zo makkelijk die 'plechtige beloftes', als er iets te halen valt. Vertrouw NOOIT een politicus, de tijd dat de politiek er voor ons, burgers, was, is allang voorbij. Het is al tijden andersom; wij zijn er voor hen, zodat zij mooi aan hun carrière kunnen werken.
En Groot-Roofridder en mede-regent C. €urlings werkt ERG hard aan z'n toekomst. Ik voorzie een mooooi en goedbetaald baantje bij de leverancier van al die electronica, nodig voor die spionagekastjes... -
@ #69:
"En als je meer rijdt dan 20000km wordt toch meestal alles door je werkgever betaald omdat het dan zakelijke km's betreffen."
Dat is dus onzin. Ik rij dagelijks 150 heen en weer naar m'n werk en alles boven de 20.000 mag ik gewoon zelf ophoesten hoor. De reiskostenvergoeding is ook al verlaagd tot 12 cent de km, daar word ik niet rijk van.
Bovendien: al ZOUDEN die kosten door de werkgevers betaald worden: die gaan die extra uitgaven gewoon doorberekenen in de prijzen. WIJ betalen er dan gewoon voor.
Trouwens, al zou IK er wel voordeel van hebben, dan zou ik nog steeds 'tegen' stemmen. IK zie niets in een systeem waar maar een kleine groep profijt van heeft en de rest mag bloeden. Alle solidariteit is dan weg uit de samenleving, en dat is vragen om grote problemen. -
privacy,
de mogelijkheid om in je eigen omgeving jezelf te zijn.
volgens de dikke van dalen.
kunnen ze wel schrappen straks. -
Het gaat de overheid geen ene moer aan waar en wanneer ik auto rijd. Ik betaal al per kilometer. Hoe meer ik rij, hoe meer brandstof ik koop.
NEE dus! Geen Stasi kastje in MIJN auto! -
Zeg maar dag met je handje, tegen onze vrijheid
Het gaat om een volwaardige GPS, waarmee ze precies kunnen zien waar je gereden hebt,
Ik heb niets te verbergen, dus eigenlijk zou je zeggen dat ik niets te klagen zou moeten hebben, mijn auto is gelijk perfect beveiligd tegen diefstal, want ze kunnen hem met het intypen van mijn kenteken, gelijk terug vinden! Maar dat maakt ook het stelen van die kastjes interessant! Het rijden in een auto zonder kastje wordt gelijk door de camera’s boven de weg geregistreerd, maar die kunnen niet zien of je wel met het kastje rondrijd dat op jouw naam staat!
Straks zijn niet langer de autoradio’s en airbags het object waar dieven zich op concentreren, maar zijn het die kastjes, die een misdadiger een veilig alibi verschaffen of de bezitter van JOUW kastje, lekker op JOUW kosten laat rondrijden! En zeg niet dat je toch wel ziet of dat kastje nog in je wagen zit, want vervangen door een lege doos lijkt me niet lastig, of eentje uit een gestolen auto, een wrak, te veel mogelijkheden van fraude dan ik zo snel kan verzinnen!
Straks rijden er in de spits alleen nog maar Mercedes C klasse, BMW 7 serie, Audi 8 (dat is geloof ik de grootste) en andere ASSO bakken, met mensen die eindelijk hun zin hebben, ze hebben de armoedzaaiers het openbaar vervoer in gepest!
de vrijheid om te gaan en staan waar ik wil, die wordt me met deze kastjes volledig ontnomen! -
Deze manier van vragen stellen is nu precies waarom de politiek niet meer vertrouwd wordt. Veel vragen zijn dubbeld te interpreteren, en gaan inhoudelijk vaak over de wijze waarop kilometer heffing uitgevoerd zou moeten worden. Terwijl we juist geen kilometer heffing willen. Dit is hetzelfde als nadenken wat voor extra's je bij een auto wil, die je niet wil kopen. Misschien heb ik wel voor gestemd, terwijl ik hartstochtelijk tegen ben.
-
Ook al is heel nederland tegen........................... het wordt gewoon ja.
Wedden? -
quotes uit #62 in ""
"@31 Daarom moet zoiets EU wijd ingevoerd worden. Soms tanken Duitsers hier en wij In Duitsland. In beide landen wordt dan wegenbelasting aan de pomp geheven. "
ja, dan zou in dat geval een oplossing zijn, is echter politiek een zeer moeizame oplossing.Wat is niet kan nog komen, maar dat maakt het voorgestelde alternatief vooralsnog onaantrekkelijk. En onze fileproblemen zijn van het heden.
"Spitsheffing.... Mensen MOETEN in de spits weg, want ze moeten allemaal rond dezelfde tijd naar hun werk en terug."
En waarom moeten mensen in de spits weg? Het is voor werkgevers aantrekkelijk als iedereen tegelijkertijd begint met werk, van 9 tot 5. Echter, waarom kan dat niet veranderen? Door spitsheffing kan je dat patroon doorbreken, omdat er een extra beloning / sanctie staat om dat gedrag. Volgens mij zijn werkgevers daar wel gevoelig voor en biedt het een goede impuls om te veranderen.
"Mensen wordt het steeds moeilijker gemaakt om voor een baan te verhuizen en jobhoppen is ook een fenomeen."
Hoezo wordt het mensen steeds moeilijker gemaakt om voor een baan te verhuizen? Je hebt toch ook regelingen als verhuisvergoeding? Gemiddels gesproken betaal je hetzelfde, maar je moet je wel bewuster worden van afstand bij de keuze van je baan, vind ik persoonlijk niet zo gek.
"Probeer eens met beleid voor te zorgen dat mensen niet anmass met de spits weg moeten of zorgen dat dichterbij je werk wonen een stuk gewoner wordt"
En wat je zegt: probeer met beleid te zorgen dat mensen dichterbij hun werk gaan wonen.Is zo'n kilometer heffing niet juist een dergelijk beleid? Je ziet veel directer wat de kosten zijn van het wonen op afstand. -
#74
"Het rijden in een auto zonder kastje wordt gelijk door de camera’s boven de weg geregistreerd, maar die kunnen niet zien of je wel met het kastje rondrijd dat op jouw naam staat! "
kenteken + kastje combinatie uniek? Dat moet toch niet zo moeilijk zijn, als die camera's daar al hangen. -
#77
Mwahahahahahaha, ik moet toch even smakelijk lachen om jouw argumentatie met betrekking tot verhuizen. Je bent zeker alleen op de wereld als gezin? -
Hoe je het ook wendt of keert, een kilometerheffing is de eerlijkste wijze om autorijden te belasten. Je betaalt wat je gebruikt.
Natuurlijk kan je, net als @75 ook een rigide houding aannemen en als een ezel niet willen bewegen of je nu geduwd of getrokken wordt, maar waarom zou iemand die zijn auto veel minder gebruikt evenveel moeten betalen als iemand die constant op de weg zit?
Wel vind ik de kilometerheffing zoals nu gepresenteerd nodeloos ingewikkeld. Mijn visie is dat ze de kilometerheffing zouden moeten verwerken in de bezineprijs. Op die manier wordt zuinig rijden ook nog in enige mate beloond. Probleem daarbij is natuurlijk de transportsector, maar die moeten het dan maar terugvragen. Bovendien zou ik graag zien dat geld uit het belasten van mobiliteit één op één terugvloeit naar die mobiliteit. Daarbij zie ik wel de gehele sector als één geheel en zou bijvoorbeeld het geld ook voor het spoor gebruikt mogen worden. Tenslotte wordt op deze manier de irrationele angst van mensen voor 'tracking apparatuur' vermeden. -
Eurlings wil het democratisch doen door de ANWB leden te laten kiezen en weer zijn er zeikers die dat aanvallen terwijl ik het prettig vind dat het volk gevraagd word.
-
#80
goede punten hoor. Ik denk persoonlijk dat er een aantal nadelen zitten aan de benzineprijs verhogen ten opzichte van de kilometerheffing:
- je kan niet belonen voor spitsvermijden
- tanken in het buitenlands (of afspraken zien te maken, ook lastig)
- mensen zien nog steeds niet direct hun kosten terug (ik geloof dat dat meer effect heeft op bewust zijn van je kosten)
maar of deze nadelen opwegen tegen de toch wel ambitieuze en privacy technische kanten van dit project... ik kan het niet zo goed zeggen. Ik ben dan misschien naïef, maar dan hoop ik maar dat ik kan vertrouwen op de regering en het gedane onderzoek. -
Maar Nederland laat zich weer wat voor liegen.
Wie worden er nog vertegenwoordigd door onze volksvertegenwoordigers ?
Het is echt triest. En de komende verkiezingen worden we weer met halve waarheden, en hele leugens verleid tot het kiezen van de meest geloofwaardige partij. -
#78
fijn dat je het plezant vindt.
het idee is dat je als gemiddeld rijder er niet achteruit of vooruit gaat (even alle discussie daarover ter zijde). Ja, dat kan inderdaad nadelig uitpakken voor sommige, maar ik vind dat wel rechtvaardig. Je rijdt meer -> meer wegonderhoud voor jou -> je betaald meer. En dat kan eventueel betekenen dat je nieuwe keuzes moet maken m.b.t. werken, reizen en wonen. dat kan ook van je werkgever komen. -
Maar je kan ervan uitgaan dat er wel ergens een andere belasting in het leven geroepen gaat worden om het voordeel wat sommige zullen hebben, bij iedereen weer terug te halen. Plus extra.
-
@ #81:
Sinds wanneer is een vereniging als de ANWB representatief voor "het volk"? als €urlings het eerlijk had willen spelen had-ie beter gewoon een referendum kunnen uitschrijven, EN een eerlijker vraagstelling gesuggereerd dan de ANWB nu toepast. #75 refereert daar al aan; de vragen zijn suggestief, precies waar velen al bang voor waren. -
#84
Dit hele systeem is nodeloos ingewikkeld. Het uitgangspunt is dat er niet meer binnen komt dan dat er nu binnen komt. Maar waar worden dan al die kastjes van betaald en al die software en al die andere noodzakelijke toeters en bellen die voor dit systeem nodig zijn. Ik vraag me dan ook werkelijk af wat het voordeel moet zijn van deze nieuwe regeling.
ik zie persoonlijk maar 1 voordeel: dat is namelijk dat uiteindelijk de overheid meer inkomsten genereert -
@83 Wie er vertegenwoordigd worden? Nou, ik in ieder geval wel :D
Ik ben het volledig eens met de KM-heffing. Dit is een eerlijk systeem en hopelijk gaan mensen nu eindelijk eens nadenken of elk ritje nou wel zo noodzakelijk is. De manier waarop wij Nederlanders leven kan echt niet meer! -
Heel erg tegen, kost mij meer dan wat ik nu kwijt ben dus een leugen dat 65% goedkoper uit is
-
@ #84:
Als ik meer rij en een ander minder, zouden de kosten niet voor de één nadeliger mogen uitpakken dan voor de ander. En met het huidige voorstel gebeurt dat dus WEL.
Je ideetjes over 'verhuizen' vind ik schattig naïef. Als ik naar mijn werk zou willen verhuizen heb ik metéén problemen: ik kan niet zomaar een gelijkwaardige woning vinden voor dezelfde prijs: ik zal dan van een leuke hoekwoning naar een kleine flat moeten, want DAT zou dan gelijkwaardig in prijs zijn. (Conclusie: je hebt nooit nagedacht over prijsverschillen van woningen, in het land...)
Er moet ook zo maar iets beschikbaar zijn: als ik naar de Randstad zou "willen" heb ik meteen een wachtlijst staan, en de woning die ik wil kopen is geheel en al onbetaalbaar voor mij, daar.
Dus dat klinkt leuk allemaal, maar het is geen reëele optie. -
Even denken...Ga ik wel naar mijn werk van 8 tot 5 ? of zal ik zorgen dat mijn werkgever mij eerder of later laat beginnen ? Dit is hetzelfde als de rede waarom mannen minder deeltijd werken. Daar zit de baas niet op te wachten .
-
Ik denk niet dat km-heffing de oplossing is.
Linksom of rechtsom moet er ergens geld vandaan komen en de motorrijtuigenbelasting op zuinige auto's afschaffen is het ook niet want over 10 jaar rijdt iedereen zo rond en dan moet er weer een nieuwe belasting komen aangezien er niks meer binnen komt.
Ik denk dat we beter de benzineprijs omhoog kunnen doen. Laat alles vervallen, motorrijtuigenbel., en alle andere belastingen op auto's.
Alle slurpende dikke auto's betalen dan meer, maar geen probleem toch, je kunt tenslotte ook zo'n auto rijden.
Rijd je veel km's dan is dat waarschijnlijk voor je baas en kun je de bonnetjes toch inleveren.
De bussen en treinen moeten weer eigendom van de staat worden en gratis zijn.
3 vliegen in 1 klap. (denk ik) -
@89 "Heel erg tegen, kost mij meer dan wat ik nu kwijt ben dus een leugen dat 65% goedkoper uit is"
Want jij representeerd 65% van de bevolking?
@91 Daar zitten veel bazen wel op te wachten, en er bestaan alternatieven zoals: Carpoolen (ben je ineens maar de helft kwijt) en openbaar vervoer. -
#87
dus je bent bang voor de extra kosten het systeem met zich meebrengt, maar het voordeel voor de overheid zou zijn dat ze meer inkomsten genereert.
dat klopt toch niet? Tenzij het beleid is om onnodig geld van de consument naar deze bedrijven te sluizen. Als ze dat echt hadden gewild, hadden ze dat wel slimmer gespeeld. -
#90
"Als ik meer rij en een ander minder, zouden de kosten niet voor de één nadeliger mogen uitpakken dan voor de ander. En met het huidige voorstel gebeurt dat dus WEL."
inderdaad, het huidige voorstel zegt: jij rijdt meer, jij betaald meer belasting. Ik vind dat eerlijk en jij niet. ok, einde discussie.
"Je ideetjes over 'verhuizen' vind ik schattig naïef. Als ik naar mijn werk zou willen verhuizen heb ik metéén problemen: ik kan niet zomaar een gelijkwaardige woning vinden voor dezelfde prijs: ik zal dan van een leuke hoekwoning naar een kleine flat moeten, want DAT zou dan gelijkwaardig in prijs zijn. (Conclusie: je hebt nooit nagedacht over prijsverschillen van woningen, in het land...)"
dat is vervelend. Dan blijft je daar wonen en betaal je meer voor je reis. Ik heb ook niet gezegd dat verhuizen makkelijk is, alleen ik reageerde op een stuk hierover. Wat dit voorstel betekent is anders gaan nadenken over reizen en afstanden. Je kan het slecht treffen, maar alternatieven die vroeger een brug te ver waren, kunnen nu aantrekkelijk zijn. -
@78 je heb daar een punt, maar dat hele kastjes gedoe en de km heffing is puur weer om de burgers weer zwaarder te belasten,elke keer verzinnen ze weer wat nieuws om ons uit te melken, nu dit weer,
maar het wordt nu echt tijd mensen dat we massaal in opstand komen tegen dit kabinet.
dit is geen regering meer maar een dictatuur. -
Dociel laat het 'hard' werkende deel van de burgers zich uitkleden tot op het bot door asociale kabinetten en incompetente politici. Its a bloody shame!
-
NEE kilometerheffing NEE
-
Eigenlijk is er maar 1 goed manier om dit kabinet op de knieen te dwingen: laat allemaal, maar dan ook allemaal 1 dag de (vracht)auto staan. Geen openbaar vervoer gebruiken of een ander vervoermiddel wat fossiele brandstoffen gebruikt.
-
4 in één auto en dat belonen. Je betaalt geen belasting voor je auto als je er altijd met 4 mensen inzit. Dan staan er 3 aan de kant. Esso op de fles. We come over shell.
Dat zal helpen. Dit niet. Miljoenenauto's onder een paar schepen door. (Coentunnel) Laat die boten even wachten of nog beter maak een 12 baans brede brug een een enotme bak van 9 meter waar de grote schepen in kunnen varen. Bakdeuren dicht. Water er uit. Onder de brug door varen. na de brug in de bak wachten tot het water weer voldoeen de hoog is om de andere bakdeuren open te doen en het schip door te laten varen.
Een richtingsverkeer om alle grote steden. Te beginnen met Amsterdam. Alle banen liggen er al. Zonder een euro kosten zijn het aantal rijbanen verdubbeld als je er eenrichtings verkeer van maakt.
Maar geen kilometerheffing natuurlijk. Angsthazenverzinsels die weer terug gedraaid moetn worden. Maakt Lockheed de apparatuur ? -
De Nederlandse vervoerssector gaat op de fles met deze maatregel, deze kunnen niet meer eerlijk concurreren.
-
@100 4 mensen in 1 auto. Is dat inclusief kinderen ? In mijn auto is b.v. maar plaats voor 2 volwassenen (inclusief bestuurder) Moeten er dan twee in de kofferbak ? ;-)
Lockheed ? Hmmmm, waarom denk ik altijd aan prins B. als ik die naam lees/hoor. -
@94 blijkbaar hebben ze het slim genoeg gespeeld....jij denk dat het onzin is...ik ben bang dat het de waarheid is (P.S het doel is natuurlijk niet om die bedrijven te spekken dat is slechts een side-effect)
Bottemline voor mij bij dit vraagstuk is: willen wij als samenleving meer dan 6 miljard euro investeren om de mobiliteit van de burgers in te perken (Volgens mij kunnen we het geld echt beter gebruiken) daarbij noem ik nog niet eens het privacy argument (wat natuurlijk zeer valide is).
Uitvoering van dit plan betekent dat de veel-rijders meer moeten gaan betalen...veel-rijders zijn per definitie zakelijk en of woon/werkverkeer rijders. Het woon-werkverkeer zal door de werknemers (via de vakbonden) gecompenseerd worden en alle andere producten en diensten zullen in Nederland duurder worden...dit gaat ten koste van onze koopkracht én van onze concurrentiekracht.
Als we wat aan de files willen doen leg dan meer wegen aan of maak het openbaarvervoer beter en goedkoper...als we iets aan het milieu willen doen investeer dan in zonne- of windenergie....dat levert een directe bijdrage de gestelde doelen en verbetert wel onze concurrentiekracht.
Kortom de doelen zijn uitstekend....de uitwerking niet en heeft een enorme negatieve uitwerking op onze welvaart en welzijn. -
Wie heeft alles al nagerekend op een betrouwbare site? Mag ik dan ook het url-adres hebben van die betrouwbare site? (serieuze vraag!)
-
Waarom laten ze de file's niet voor wat ze zijn, laten ze een spelletje ontwikkelen
die je samen met je buurman kan spelen tijdens het file rijden(wel handsfree).
Is ook nog eens goed voor je sociale contacten aldus beatrix. -
@104 click en huiver: http://www.anwb.nl/auto/dossier-kilometerprijs,...
-
"Een nieuwe sport voor politici: de keutel intrekken "
Denk je dat hij serieus overweegt om de kilometerheffing niet door te laten gaan ? Dit geneuzel is in de aanloop naar de komende verkiezingen, maar na de verkiezingen verdwijnen alle bezwaren weer als sneeuw voor de zon.
Komend jaar moet de kiezer weer wat meer naar de mond gepraat gaan worden omdat we in het laatste jaar van dit kabinet zitten. Veel beloftes, weinig inhoud. -
"Waarom laten ze de file's niet voor wat ze zijn"
Dat doen ze feitelijk al door op geen enkele manier het openbaar vervoer aantrekkelijker en toegankelijker te maken. -
Geen kilometerheffing, ook geen andere regels of bemoeienis ... gewoon de boel nog verder vast laten lopen, zodat alles tot de laatste meter vol met blik staat en je met de auto echt helemaal nergens meer kunt komen.
Dan gaan we op den duur vanzelf weer op de fiets. -
ga met de bus, maar dat is ook duurder met de ov -chip
-
men wil ons toch zo graag in het openbaar vervoer zetten:
maak ov goedkoper dan -
De Telegraafenquete is in ieder geval een stuk duidelijker en eerlijker dan die van de ANWB.
Die kunnen met de uitkomst van hun idiote vragenlijstje alle kanten op. -
@113
En maak het OV ook beter.
Goedkoper, beter en overal goed bereikbaar. -
@93 Martijn83
Als ik s'morgens op de weg zit is het altijd druk en ben ik dus niet alleen en al deze mensen gaan ook naar hun werk en moeten ook alllemmaal een stukje rijden en al die mensen zijn dus ook meer kwiijt. -
@111
Donqui
Wat dacht je van het verbeteren van het OV, niet alleen de infrastructuur ervan maar ook de service, EN de prijs?? -
ik ben voor, hoe minder auto's hoe beter voor de mensheid
-
@118
Ben benieuwd hoe jij denkt dat winkels aan hun voorraden komen, hoe leveranciers bij jou thuis komen, hoe bouwvakkers naar hun werk moeten. -
Uit de ANWB enquete:
"Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden"
Sorry? What the Fuck? Serieus?
Die hele enquete lijkt trouwens voorbij te gaan aan bezwaren als privacy en provinciale heffingen die we straks moeten betalen.
Met mijn auto ben ik wel 10 euro per jaar goedkoper uit...
- exclusief inbouw van de kast
- exclusief extra brandstofverbruik om die kast van stroom te voorzien
- exclusief extra provinciale heffingen
- exclusief waardeverlies op reeds betaalde BPM
Per saldo ga ik er dus zwaar op achteruit. -
@118
En dacht je nou écht dat er minder auto's zouden komen?
Zweefkees. -
Kilometerheffing is alleen voor de Nederlanders, de buitenlanders die hier op vakantie komen hoeven geen kilometerheffing te betalen.
Als wij naar het buitenland gaan krijgen we wel te maken met extra belastingen zoals in Duitsland waar de motorvoertuigen belasting in de benzine zit, Frankrijk-Oostenrijk,-Zwitserland-Italië waar je tol moet betalen om gebruik van de snelwegen te mogen maken. En hoe zit het met de kilometer die je zelf in het buitenland rijdt? Betaal je dan dubbel?
Laat men daar in Den Haag daar eerst maar eens duidelijkheid over geven. -
Volgens de Hond: 50% tegen, 39% voor. Persoonlijk vind ik het dan knap waardeloos dat het geluid van de voorstanders vrijwel niet hoorbaar is in de media. Als 39% voor is, wil ik heel graag ook de beweegredenen van die 39% horen voor ik mijn standpunt bepaal.
-
Ik heb tegen gestemd omdat er mij nog te veel dingen onduidelijk zijn.
De privacy.
Hoe gaat het op je vakantie in het buitenland?
Hoe gaat het in rurale gebieden, bv, drente , waar NOOIT een file staat?
Want daar ging het toch om, om de files??
Hoe wordt het OV, als alternatief voor de auto , bevorderd?
Wie bepaalt de prijs en in hoeverre wordt die bepaald door de adhoc behoeften van een vigerende regering?
Waarom betaalt een SUV evenveel als een klein fiatje??
Hoeveel betalen toeristen en buitenlandse vrachtwagens, die, zoals iedereen weet, de veroorzakers zijn van de meeste files??
Zolang dat allemaal nog niet duidelijk is, géén kilometerheffing wat mij betreft.
Maar de enquete van de ANWB, is, qua enquete, bagger.
Zo'n enquete zou je niet moeten invullen, want de ANWB kan er alle kanten mee uit. -
@113
overigens, het grootste voordeel van de kilometerheffing lijkt mij dat de OV veel concurerender kan zijn.
Bij de OV betaal je alle kosten per km, bij de auto betaal je de meeste kosten vast en een heel beperkt bedrag (brandstof) per km. Over een jaar gerekend is de OV wellicht goedkoper dan de auto (of in ieder geval concurrerend), maar omdat je het grootste deel vooraf betaalt, betaal je op dit moment als het ware dubbel als je reist per OV terwijl je auto thuis stilstaat. -
@118 - 121 ja, hoe duurder ze het maken hoe minder autos erop de wegen zullen rijden. Instanties als openbaar vervoer en koeriers/transport bedrijven dienen uiteraard wat mij betreft wel op de weg te blijven alleen dan wel 100% elektrisch. De particulieren mogen wat mij betreft zoveel mogelijk van de wegen verdwijnen of ook allemaal 100% elektrisch rijden maar dat lost nog steeds de files niet op dus minder bestuurder is beter.
-
Worden we er echt beter van ? Laten we eens wat gaan rekenen !
A. Iemand koopt in Utrecht een 2de hands, niet al te groot, autootje voor prive gebruik.
Laten we zeggen, een peugeot 206, voor een aanschafprijs van 5.000,00.
De bedoeling is om met die auto 30.000 km per jaar te rijden en de auto 5 jaar te houden.
In de aanschafprijs van 5.000,00 euro zit een doorberekend BPM bedrag van 1000,00. Dat bedrag zou dus komen te vervallen. De handel gaat daar natuurlijk weer een deel van in de zak steken, want 2de hands auto's zullen echt niet ineens 20% goedkoper worden, maar goed.
Nu gaan we rekenen over een periode van 5 jaar:
Oude situatie:
Afschrijving voertuig : 2.000,00 (50%)
Betaalde BPM : 500,00 (50%)
Wegenbelasting : 750,00
Dat is dus 3.250,00 euro over 5 jaar.
Nieuwe situatie:
Afschrijving voertuig : 2.000,00
Betaalde BPM : 0,00
Wegenbelasting : 0,00
KM heffing (150000) : 4.500,00
Dat is dus 6.500,00 euro over 5 jaar.
Ow ja, in 2018 betaal je dan de lieve som van 11.000,00
-------------------------------------------------------------------------------------
B. En dan nu maar eens de gemiddelde leasebak.
We zullen het bescheiden houden, we nemen een Audi A6, aankoopprijs nieuw van 40.000. Na 5 jaar vangen we er 20.000 voor. Met de auto wordt 100.000 km per jaar gereden, het is dan ook een diesel.
Nu gaan we rekenen over een periode van 5 jaar:
Oude situatie:
Afschrijving voertuig : 15.000,00 (50%)
Betaalde BPM : 5000,00 (50%)
Wegenbelasting : 4900,00
Dat is dus 24.590,00 euro over 5 jaar.
Nieuwe situatie:
Afschrijving voertuig : 15.000,00
Betaalde BPM : 0,00
Wegenbelasting : 0,00
KM heffing (500000) : 15.000,00
Dat is dus 30.000,00 euro over 5 jaar.
Ow ja, in 2018 betaal je dan de lieve som van 45.000,00
In dit reken voorbeeld is uitgegaan van het gemideeld tarief van 3 cent per km. Zo'n leasebak rijdt natuurlijk de meeste kilometers over autosnelwegen waar een hoger tarief gaat gelden, dus de kosten zullen véél hoger zijn !!
-------------------------------------------------------------------------------------
Wel duidelijk is wie hard gepakt gaat worden, de gewone man en vrouw die prive een autootje wil rijden.
En wie gaat die gestegen kosten voor die leasebakken betalen ?
Precies, jij en ik, want die kosten worden natuurlijk gewoon doorberekend in de prijs van goederen en diensten.
We worden dus weer, voor de zoveelste keer, door deze regering belazerd.
Wellicht is emigreren nog niet zo'n slechte optie !! -
Nog even een aanvulling :
Weet wie er écht beter van wordt ?
De hele rijke mensen die privé een leuke Porsche kunnen aanschaffen. Die betalen nu zo rond de 117.500 euro voor die auto.
Ná invoering van de kilometerheffing kost die Porsche nog maar 94.000 euro.
Die steken dus, hard lachend, 23.500 euro in hun zak !!!
Willen ze dié winst kwijt zijn aan de kilometerheffing dan moeten ze met die Porsche méér dan 500.000 km rijden en ná die 500.000 km hebben ze dus nog geen euro extra betaald. De wegenbelasting van 600 euro per jaar hebben dan nog steeds als winst in hun zak zitten............ -
Er zal toch iets moeten gebeuren in het huidige systeem. Ik hoor niemand klagen over het dure systeem van nu. Voer een kilometerprijs in die veranrwoord is en registreer het gewoon via de KMteller of tachograaf.
-
#127
over je rekenvoorbeeld A:
ben het met je eens dat je geld verliest door de afschaffing van de BMP. Maar verder heb ik een aantal bezwaren tegen je voorbeeld. ten eerste is 30.000km/jaar al bovengemiddeld, dus zou het al logisch zijn dat je meer gaat betalen. Ten tweede reken je blijkbaar met 4500 / 150k = 3ct / km belasting. Dat is geen bestaand tarief, maar komt ongeveer uit bij een zware middenklasser. Volgens mij is dat niet zo bij een gemiddelde peugeot 206.
Tweede voorbeeld heb ik nog niet kritisch bekeken, maar je begint al met 100.000 km/jaar!!! hallo! dat is 390 km/dag aangenomen dat je geen 5 dagen per week werkt en geen vakantie hebt! Duh, natuurlijk betaal je dan meer. Zeker als je dan ook nog eens in een grote audi wilt rijden :) "We zullen het bescheiden houden"... lol
Gemiddeld rijden mensen in Nederland 17000km / jaar. (VROM). Misschien dan ook eens wat meer gemiddelde voorbeelden geven. -
Mijn grootste bezwaar is de aantasting van mijn privacy indien ik wordt verplicht met een kastje rond te rijden.
Het idee om zo'n kastje dan maar te saboteren of de resultaten d.m.v. een stoorzender o.i.d. te frustreren lijkt mij op voorhand erg aantrekkelijk ... -
@71 Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze afhankelijk zijn van hun auto om naar hun werk te komen, of dat in alle gevallen zo is betwijfel ik al. Maar dit vind ik toch wel zo'n onzin. Als jij kennelijk 75 km van je werk vandaan gaat wonen, dan is dat toch jouw keuze. Daar hoef ik toch niet aan mee te betalen?
-
Als je de vraagstelling van de Telegraaf ziet, wordt je gewoon gestuurd naar een NEE met de suggestieve vraagstelling. En als je meerdere uit meerdere antwoorden kan kiezen verwijzen er 5 van de 6 naar een negatief antwoord, en één naar een positief.
Andwoorden zijn in de trend van:
A: Tegen want, het is belachelijk dat de auto zo als melkkoe wordt gebruikt
B: Tegen want rijden wordt duurder met de kilometer heffing
C: Tegen want de kilometerheffing helpt niet tegen files, ze worden alleen maar erger.
D: Tegen want de CDA maakt dit land kappot
E: Tegen want alle voorgaande regels zijn van toepassing
F: Voor want ik ben links en ik zie lever daarom graag al mijn zuur verdiende centen in, sta graag in de file en wil eigenlijk alle auto's in nederland afschaffen en iedereen met paard en wagen laten gaan.
Top telgraaf! dat is democratie! -
@133 Tsja, het is triest. Maar er zijn mensen die hier niet doorheen prikken.
-
Dus grotendeels is hier voor kilometerheffing? want de titel luidt toch echt; 'Ik ben tegen kilometerheffing', Dus voor mij een dikke ja.
-
Ik ben tegen kilometerheffing. Mikz lost het het file probleem niet op en ik wil geen kastje in mijn auto .Zelf zou ik er vermoedelijk op vooruit gaan want zoveel rij ik niet. Niettemin wat kost het plaatsen van zo'n kastje en hoelang gaat zoiets mee en wat kost het als er iets niet werkt?? Dit alles in ogenschouw genomen kan ik nog wel eens veel duurder uit zijn. Bovendien stel dat het niet goed werkt en er als maar van mijn rekening afgeschreven wordt. Wellicht moet ik dan in de het toetsenbord klimmen en moet IK bewijzen aanleveren die ik wellicht niet heb.
Bovendien leen ik mijn autootje ook weleens uit en moet ik er dus een vergoeding voor gaan vragen?? Wat een gedoe. Ik ben dus tegen en ben blij dat ik op deze democratische wijze daar nee tegen kan zeggen!!!!! -
@35: in mijn auto zal dat kastje ook waterdicht moeten zijn want er gaat gegarandeerd regelmatig koffie overheen.
"Oops, I did it again". -
@125: "Bij de OV betaal je alle kosten per km, bij de auto betaal je de meeste kosten vast en een heel beperkt bedrag (brandstof) per km."
U rijdt zelf een Brommobiel? Brandstof een beperkt bedrag per km? Bij een gemiddelde auto (1:10-1:15), is dat toch al ruim 10 - 15 cent per km. De afschrijving per km is ook nog eens zo'n 5-10 cent per km, de km stand is nog altijd sterk waardebepalend voor een auto. Qua kosten per km kom je al snel op zo'n 25-50 cent uit voor de meeste auto's.
Dus kom niet aan met dat autokosten nauwelijks variabel zouden zijn per km! Het tegendeel is waar... -
@138 Als je een slurpende 1 op tien bak rijdt, ga je inderdaad veel betalen aan de pomp. Maarja, dat is jou eigen keuze, daar hoeft de rest van Nederland toch niet aan mee te betalen.
-
Ik geloof niet dat hier ook maar één file minder door komt.
Mensen moeten toch naar hun werk en er wordt nou eenmaal verwacht dat je daar ergens tussen 8 en 9 uur aanwezig bent.
Op de weg verandert er dus niks, alleen de prijs van het ritje wordt vele malen groter. -
@140 Er staan best wel wat mensen in de file die daar echt niet hoeven te staan hoor. Veel mensen zouden kunnen gaan thuiswerken, het openbaar vervoer nemen of dichter bij hun werk kunnen gaan wonen.
-
@141: Ik ben zo'n mens... maar mijn werkgever staat thuiswerken niet toe.
-
@141 Heb je het daar al over gehad? Dat is dan al een goede eerste stap die meer mensen moeten maken. Het gaat om bewustwording, dat autorijden geen automatisme wordt.
Hoe zit het met OV? En hoe ver woon je van je werk? -
#143: Ik woon 20 kilometer van mijn werk.
Net te ver om te fietsen...
Het OV is geen optie, omdat ik dan 1:24 uur onderweg ben (volgens 9292ov.nl).
Met de auto is het 15 minuten als er geen file staat. -
@144 Als je maar 40 km per dag rijdt, ga je waarschijnlijk aanzienlijk minder betalen hoor.
Ik vroeg dit omdat je vaak van die mensen hoort die zeggen dat ze bijvoorbeeld 75 km van hun werk wonen. Tsja, dan denk ik, daar kies je voor, dus daar betaal je voor. -
@145 behalve als je 2e hands rijdt, of als de provincies hun gemiste inkomsten gaan compenseren met een koppentax. Neem ook de enorme invoerkosten mee die waarschijnlijk uit de hand gaan lopen, de administratieve romslomp om al die rekeningen te versturen en klachten te behandelen, en het feit dat het netto minder zou kosten ALS de files ook daadwerkelijk met 15% zouden verminderen...
Mijn gok: iedereen (inclusief de niet-autorijder) is straks duurder uit. -
@146 Dat tweedehands rijders duurder zijn is echt niet zo. Alleen wanneer je echt een heel oud beestje rijdt, maar dan is het met het oog op brandstofbesparing sowieso tijd dat je een nieuwer karretje koopt.
-
NEE!!!
Ik rij fiets, ga per voet of neem het OV. Ik ga er op achteruit!!!!.... De opcenten worden straks dan in de gemeentelijke belasting gegooid! -
@145 Uiteraard kies je daarvoor. Jammer dat de overheid in het verleden heeft gestimuleerd om in Vinex wijken te gaan wonen en het groene hart te ontzien. Dat zijn bewust politieke keuzes geweest. Nu woont een groot deel in een Vinex wijk wordt het groene hart ontzien. En nu ziet de overheid in dat het toch niet zo'n goed idee was om iedereen te laten wonen in het buitengebied. Lekker betrouwvbaar zeg ik dan. Kies je idd voor maar de overheid heeft ook bewust gekozen. Moet dan de burger deze onzin betalen? Laat ze met goede oplossingen komen. Naast deze bezwaren werkt rekening rijden niet. Woon Werk verkeer gaat echt niet afnemen. Je moet toch naar je werk? Dus de file wordt niet minder waarom deze zinloze maatregelen nemen met een hoog risicogehalte?
-
beste mensen het begint me 3 cent
dit word opgetrokken naar 7.5 cent
we worden bij de neus genomen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
reken dit voor je zelf maar eens uit het worden gouden kilometers
hoe je het went of keert
het rijden met een auto word onbetaalbaar voor de gewone mens
lang leven het rekening rijden -
Ik ben voor de kilometerheffing.
Uitstekend plan.
Als 5% de auto laat staan in de spits, dan zijn alle files morgen opgelost.
Hoe?
Door wat die 95% die zonodig wil rijden betaalt als bonus aan die 5% te geven.
Zij die rijden betalen hen die niet rijden, zodat ze zelf kunnen doorrijden.
Werkt perfect, zie de proef in Nijmegen.
Lekkur makkelijk, lekkur snel, ennuh, lekkur goedkoop.
Want uh, asfalt, dat kost pas geld joh!
Geweldig, kilometerheffing. Ik zal de dag prijzen dat het is ingevoerd.
. -
Wat is er nou mis met: G. Orwell 1984?
-
In Newspeak heb ik een goed woord gevonden voor dit plan van minister Eurlings:
"Doubleplusungood".
We will not comply!!!
ps @152 Geweldig boek, stukgelezen. -
@147 oja? een auto van 10 jaar oud, is dat een heel oud beestje? Dat ligt momenteel in mijn prijsklasse, en die van heel veel jongeren.
zou dan straks dus de wegenbelasting inruilen voor:
- extra kosten per km
- extra koppentax van de provincie
- 4 miljard invoerkosten die uit de belasting moet komen (= 250 euro pp)
Daarnaast reparatiekosten voor het kastje wanneer (niet als, alles gaat op een gegeven moment stuk) deze kapot gaat.
Verder nog het feit dat niet te controleren is of de rekening klopt en er geen beroepsmogelijkheid is.
En tot slot, met het oog op de lange termijn, de permanente snelheidscontrole die ze heus wel gaan invoeren (denken dat ze dat niet doen is gewoon naïef). -
Wat kan deze regering toch zeuren. Bestuur eens zelf het land inplaats van het laten besturen door de kiesgerechtigden. Maar ja ze besturen zelfs hun eigen dikke BMW's niet eens, waar overigens nooit een kastje in zal komen.
De oplossing???
Geef inplaats van dat kwartje van KOK, de rijkste PVDAer, ex-FNV, een duppie terug. Gebruik dan per liter die andere 15 cent van ons voor de vele geheimzinnige doelen die u daar dagelijks in de Haag blauw van de drank denkt voor ons te moeten bedenken -
Toch blijft het gewoon een goed idee, betalen voor rijden i.p.v. voor stilstaan.
Ik vrees alleen voor falende techniek en grootschalig frauderende burgers. Dezelfde burgers die op fora als deze zo hard lopen te schelden. -
2 keer nee is straks JA let maar op
-
Ik zeg nee en al zegt iedereen nee ze doen toch waar ze zin in hebben .
-
waar zijn we mee bezig ,wat is democratie,nee geen kilometerheffing,dan maar een vignet,voor alle buitenlanders
-
de 2e kamer beslist
met de pvda , d66 , cda , groenlinks voorop
ach we luisteren niet naar onze achterban en naar de burger want die hebben niks te zeggen !!!!!
lange leve de gevestigde huidige politiek -
CDA zo glad als palingen in een emmer snot. Het is duidelijk de ANWB levert alleen munitie aan om die heffing door onze strot te duwen. En die gladjanus kreeg weer weinig tegenspel in dwdd. Jonge jonge wat wordt het tijd voor een rechts geluid.
-
Helemaal mee eens ,heb het net ook gezien.
Tenenkrommende televisie.
En veel te weinig ingaan op het echte privacy probleem.
WIJ WILLEN HET NIET...............................................punt -
@163
het zijn wel de pvda , d66 , cda , groenlinks , CU die voorop lopen en dus totaal nmiet luisteren naar de burger -
Ze moeten die vraag ook helemaal anders stellen.
Bent u tevreden met het huidige stelsel?
Waarbij dus 40% over de aanschafwaarde moet worden betaald.
Waarbij een stilstaande diesel een godsvermogen kost
Waarbij een oldtimer gratis is terwijl die in de spits net zoveel (zo niet meer) bijdraagt aan de filevorming
Waarbij de congestie op de Nederlandse wegen buitenproportioneel word.
Persoonlijk zeg ik dan: " Nee, het moet anders" -
Het wordt steeds gekker in Nederland. Nou moet je ook betalen voor diensten die je gebruikt ??? Echt bizar dit..... Ik wil 50 duizend kilometer per jaar rondrijden in mijn auto en anderen (mensen die een boodschappenwagen hebben) willen daar niet meer aan meebetalen !!!
Ik wil straks wel zien hoeveel bedrijfs- en leaseauto's nog in de file staan. Ik betaal niet meer voor ze...... Zelf betalen klootzakken !!!!!!! -
Veel nee.
Maar hoe de files op te lossen???
Een antwoord zie je niet.
Het wordt steeds erger. -
Vergelijkbaar met een steeds duurder wordende OV Chipkaart?
-
@167 waarom zou je de files willen oplossen ?
-
@167 Waarom niet?
Ik vind die milieuverpesting van honderden kilometers stilstaande (vracht)auto's niet zo'n prettig idee. En ik kan er nog wel meer bedenken. -
nee nee neee geen kilometerheffing
-
wanneer wordt het een Europa en worden de prijzen gelijk?
-
Dat laatste zou veel beter zijn, dan kan de verbruiker gewoon belast worden aan de pomp. Maar waarschijnlijk kost het minder tijd en geld om dat rekeningrijden te realiseren dan eer dat Europa op 1 lijn zit...
-
Tegen, ik vertrouw de overheid voor geen meter! Ze regelen alleen dingen als zij er iets mee opschieten. Men zit er al lang niet meer voor de burger, maar alleen voor zichzelf!
-
JA natuurlijk. Het huidige systeem is heel oneerlijk. Bovendien wordt het tijd dat de hele wegenbelasting op de schop gaat. Gewoon alles in het wegenfonds en daar uit het vervoer struktureren.
Nu gaat alles in het algemeen fonds zodat wij met onze wegenbelasting ook de subsidie voor de "club voor schaamhaar macrameen" mogen betalen.
Gewoon een doelbelasting van maken en ons eindelijk eens een goed wegennet en openbaar vervoer geven. -
@16
Heel goed! Fietsen is ook gezond! -
@162
Het is u toch door een RECHTSE partij door uw strot geduwd! Het CDA. Doei! -
@178
Maar ik wil niet goedkoper uitkomen, ik wil gewoon NEE stemmen ;-) -
@173
Het verhogen van de accijns zirgt er ongetwijfeld voor dat er iets minder gereden gaat worden. De kilometerheffing is er echter voor om mensen uit de spits naar een tijdstip net ná of net vóór de spits te sturen. Op die manier verwachten ze dat er 20% minder verkeer is in de spits en dat betekent heel veel minder files. Als je daar een goed alternatief voor hebt dan hoor ik het graag (en Eurlings ook)
@174
Kun je mij uitleggen wat zij met dit plan opschieten?
@178
Inderdaad. Je ziet dat sommige automobilisten MINDER gaan betalen, en andere MEER; per saldo lijkt het niet enorm veel uit te maken, maar oudere auto's lijken er over het algemaan iets op achetruit te gaan, en nieuwere (lees: minder vervuilende) auto's gaan erop vooruit. -
Eurlings en zijn plan slaan nergens op.
Gewoon de wegenbelasting en BPM afschaffen en benzine duurder maken.
Eerlijker kan niet.
#180
Komen te veel auto's op de weg en veel beginnende bestuurders van 18 t/m 25 maken brokken. Idee is heel simpel:
Mensen mogen pas vanaf hun 25e een rijbewijs bezitten, tot die tijd met de fiets of OV. -
poliiek is er niet voor jouw en de politiek is er niet voor mij waren de heren en dames politici maar weg dan waren er dan was het grooste gros weer blij
-
Laat ik duidelijk zijn in mijn antwoord: NEE!!
-
Wanneer dit TOCH wordt doorgevoerd laten we idd massale burgelijke ongehoorzaamheid plegen
-
JA JA JA JA
ik woon niet in de Randstad, dus dat scheelt me in ieder geval wat centen.
ook mijn 2e auto, die natuurlijk veel minder rijdt, zal dan veel minder gaan kosten !!!
laat die mensen in de Randstad nou maar eens voelen dat zij zelf de filellende veroorzaken. Ga met het OV. -
@185 zullen we dan maar niet werken in de randstad? kijken wat er met het land gebeurd. Sommige mensen (waaronder ik) zijn veel sneller met de auto OOK in de file (die overigens reuze meevallen, is wel lekker rustgevend af en toe) ipv het OV.
-
Gewoon jaarlijks bij de APK op een formuliertje de kilometerstand invullen en opsturen. Maandelijks voorschotbedrag dat kan worden aangepast. Makkelijk, eenvoudig.
-
En ik sta liever in de file dan een bigbrother kast in me auto. het is MIJN auto, betaald van MIJN VERDIENDE geld, waarmee ik rijd op de wegen die zijn betaald door ook MIJN belasting en MIJN benzine! ik bepaal zelf wel of ik zo een kast in me auto neem !
-
is er iemand voor? lol
-
Steun mijn actiegroep ' Lekker in de file'.
Ik heb er ooit mijn vrouw ontmoet. Frontaal. -
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, kijk maar eens wat ze doen met de kentekenregistratie, mooi de wet overtreden door de politie en dat mag... Dus raad maar eens wat ze met jou gegevens gaan doen ...... WANNEER ACCEPTEERT NEDERLAND DIT GEDRAG NIET MEER EN GAAT OP DE BARRICADES !!
-
Rekeningrijden is een harstikke goed idee, eerlijk de kosten verdelen over hoeveel je verbruikt.
Echter is de privacy zwaar in het geding en kan het plan niet doorgaan.
Toch? -
Laten we maar weer teruggaan naar de cowboy tijd, allemaal weer op de knol.
-
Geeez, zo te zien is vrijwel iedereen behoorlijk tegen die kilometerheffing. Mijn dwarse natuur brengt mij er dan toe om te willen roepen dat het toch best een goed idee is, dus ben ik maar eens wat gaan lezen over dit onderwerp om de positieve kanten te kunnen uitleggen. Ik had er nog maar weinig over gelezen, want ik zie het als een minder belangrijk onderwerp, met een heel beperkt effect op zowel de files als de uiteindelijke kosten voor de automobilist.
Goed, ik snap er nu veel meer van.
En ik ben vierkant tegen!
Te ingewikkeld, te duur, te gevoelig voor fraude, storingen en informatiemisbruik. Het hekele punt is de kans op misbruik van de persoonlijke locatie-informatie. Die kans is veel te groot en vrijwel iedereen ziet dat echt niet zitten. Maar de hele opzet is afhankelijk van die persoonlijke locatie-informatie, dus het plan zal in zijn geheel de prullenbak in gaan, kan ik je op een briefje geven.
En dat is maar goed ook, want ook zonder dit hekele punt is het plan onzinnig vanwege het principe waarmee de spitsrijder (die dat toch echt niet uit vrije wil is!) wordt 'bestraft', terwijl er weinig of niets aan de ondercapaciteit van ons wegennet wordt gedaan en ook niet aan de reden waarom die spitsrijder op die momenten rijdt!
Het 'rechtvaardige' idee dat de spitsrijder duurder uit zou moeten zijn, is niet meer dan een verkooppraatje om de belastingdruk hoog (en even later zelfs hoger) te kunnen houden zonder dat in de vorm van accijns en BPM te hoeven doen omdat die vanwege europese regelgeving gewoon niet volgehouden kunnen worden.
We betalen -hoe je het ook wendt of keert- in nederland sowieso veel te veel als automobilist en die opbrengsten vloeien vooral NIET naar automobiliteit.
Advertorials
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van NUjij over de Arabische Lente
www.nu.nl'Wanneer de Libische overgangsregering een plek wil heroveren binnen de internationale gemeenschap dan hoort daarbij dat het land investeert in...
5 dagen geleden
door NUjij/MV
Stijgers in Algemeen
Opstand griekenland tegen bezuinigingen.
Protesten op zondag 12- 2-12.
Live stream.!!
55 minuten geleden door ultimate184
Westen en al qaida op een lijn.
The head of al-Qaida is calling on Muslims...
1 uur 35 minuten geleden door testme
KLPD onderzoekt mishandeling door conducteur
Een 48-jarige treinconducteur zou...
3 uur 41 minuten geleden door Boernvla
Man rijdt in op groep in Denekamp
Een 20-jarige man uit Beuningen is...
3 uur 42 minuten geleden door Boernvla
Best gewaardeerd
SGP ziet Elfstedentocht op zondag niet zitten
De zondag is terecht altijd ontzien als dag...
5 dagen geleden door Big Time Nature Bullshit
"Media moeten berichten over...
Er is een wereldwijde oorlog aan de gang...
5 dagen geleden door Feind hört mit
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van...
'Wanneer de Libische overgangsregering...
5 dagen geleden door NUjij/MV
Parkeerboetes notabelen in Haren verscheurd
In de Groningse gemeente Haren zijn...
1 dag 9 uur geleden door stoïcijnpop
Ernstige zorgen om vermiste Joyce...
Sinds gisteren wordt de 14-jarige Joyce...
3 dagen geleden door 12HD



