Bankverzekeraar ING ontvangt een kapitaalinjectie van 10 miljard euro van de Staat.
Sorteer op:
-
@151 .. mijnpostbank.nl doet het gewoon... er staat wel een nootje over ING.. in het rood
dus erg belangrijk -
Oh was mijn giro nog maar gewoon postgiro bij de PTT!!!
-
sprING!
-
@ 195....
He he... eindelijk iemand die alles wel even goed leest en die tenminste weet waar hij/zij het over heeft....
Compliment Orth……
Voor velen geldt:
Wat een gezeur hier.....
Lees eerst de officiële berichten eens goed en denk eerst eens na voordat je wat in de ruimte schreeuwt.
Met die 10 miljard verstevigen ze hun kapitaal voor kernactiviteiten.
Zie het als een lening waarover ze minimaal 8,5% rente moeten betalen.
Daarnaast komen er twee commissarissen met veto in de RvC en ontvangen de andere commissarissen geen bonussen over 2008.
Ik vind dit een dappere stap van ING…
Het zal me overigens niet verbazen dat het aandeel na een eventuele eerste dip weer gaat stijgen.
ING speelt open kaart en dat wordt gewaardeerd door beleggers.
Niets is zo ergerlijk en gevaarlijk dan een organisatie die geen gegevens vrij geeft….
(zie o.a. AEGON die m.i. te laat richting de markt communiceerde wat voor schade ze opgelopen hebben en aan wat voor risico ze bloot gesteld zijn.) -
10.000.000.000 euro zonder blikken maar met een nerveus beetje blozen, ik leef echt in een ander Nederland dan Den Haag geloof ik.
-
Hmm de helft van het totale injectie vermogen is al op...
-
Ik wil ook een kapitaal injectie, is beter dan een griep prik.
-
@200
Als iedereen over deze kennis kan beschikken dan is het geen voorkennis meer he :-) -
zal de volgende staatsobligatie wel 9% zijn... want dat betrekt Bos natuurelijk van ING ... ons kent ons
-
21019 oktober 2008 23:21 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Stel, ik zeg stel, de crisis is beinnen een jaartje of wat opgelost. Is de nederlandse overheid stinkend rijk geworden. Hoeven we misschien geen belasting meer te betalen. (hehe)
-
Het ziet er naar uit dat de Overheid, wij dus ... hele goede zaken gaat doen: 8,5% rendement ... (plus de extra's die andere aandeelhouders ook krijgen) !!!!!
En in plaats van positief te worden door deze goede steun, gaan we weer allemaal negatief denken ... gaan we weer op onze handen zitten ... en morgen-ochtend alle ING-aandelen verkopen ... ja hoor, we gaan terug naar 1929 ...
Maar voor diegene die straks hun aandelen ING zien stijgen zullen er fors op vooruit gaan, en dat zijn de slimme adviseurs !
Sentiment mensen, SENTIMENT ! -
21319 oktober 2008 23:41 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Een + nuleo....
Ik ga ING weer volgen..... kijken of en wanneer ik er weer een positie in neem :-) -
Vrijdag na sluiting van de beurzen kwam het slechte nieuws naar buiten. Zondag laat voor het openen van de beurzen komt de peptalk en komt de regering over de brug. Ze zijn bezig met peperdure symptoombestrijding.
-
21619 oktober 2008 23:47 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Heeft iemand ook mogen meemaken hoe onze staatsomroep de NOS het nieuws bracht.
Noralie liet overschakelen naar de persconferentie waar je Bos gewoon Nederlands hoorde spreken.
Dan begint er een Engelse dame door heen te praten. Lastig voor de Engelse luisteraar en voor de Nederlandse luisteraar.
Het duurt erg lang.
Dan wordt het item afgebroken door de NOS en Noralie zegt:
Wij wisten niet dat het in het Engels was.
Is dat onnozel of niet. 10 miljard wordt weggeven. De NOS zegt verslag te doen is daar ook toe aangewezen en komt met een dergelijke lul reportage.
Dan wordt nog terug geschakeld naar iemand die buiten voor dat bankgebouw staat.
Mijn vraag waarom niet gewoon in de hal of in de ruimte van de persconferentie??
Waarom weet het ontzettende kostbare NOS niet dat een dergelijke belangrijke 10 miljard show in het engels is, terwijl ik toch ook Nederlands hoorde.
Is dat nu de verachtelijke arrogantie van deze ''perslieden'' ?? -
10 miljard, hoppakee... steek onze centen maar weer in dat amateuristische bankwezen.
-
21919 oktober 2008 23:51 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
In het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst, maar Bos krijgt wel 8,5 % rente op "zijn" beleggingen. Nou, even op zoek naar mijn oude sok...
-
Koers ING start morgen op E5.
Omdat Ing de komende jaren eerst 8,5% rente aan de staat moet betalen zal er weinig of niets voor de gewone aandeelhouder overblijven.
Met als gevolg dat de koers tot zakken naar flipperwaarden. -
Bos en Wellink blijven stelselmatig de burger voorliegen.
O, o, o wat doet ie het toch goed als crisismanager.
Liever al mijn spaargeld kwijt dan nog 1 euro naar die in essentie verziekte banken met een verziekt management.
ING is een zieke bank met een nog zieker management. -
En nu deze nieuwe maandag maar weer voor de zoveelste keer afwachten hoe de koers van de banken zich gaan ontwikkelen. Denk dat de staat net op tijd is geweest want in een week tijd had ook het aandeel ING zomaar op 1,60 euro kunnen staan als het zo was doorgekelderd........Reken trouwens maar dat er nog een groot onderzoek komt naar het handelen met voorkennis van afgelopen vrijdag. Dat mag duidelijk zijn.
Banken zijn straks gered door de overheid,........ met belastinggeld. Nu wordt al voorspeld dat de hypotheekrente straks gaat stijgen,........dat zou verboden moeten worden want door de bankensores betaald dan straks de klant opnieuw de rekening en dat is ronduit schandelijk. -
Ik denk dat overheidsinvloed in dergelijke ondernemingen op zich goed is.
De financiele crisis is ontstaan doordat er te veel risico is genomen in een mondiaal piramidespel, en een beetje meekijken door de overheid zou mijnsinziens geen kwaad kunnen.
Wel denkt het management van een financiele instelling wel heel goed na voordat ze deze stap ondernemen. Ik vermoed dat ze snel een deel van de ondersteuning willen opeisen zolang die nog beschikbaar is. In andere woorden; ik denk dat er snel meer instellingen zullen volgen die deze stap ondernemen.
Ik hoop overigens van harte dat ik ongelijk krijg. -
Het mag wereldwijd duidelijk zijn dat het toezicht van alle kanten op de banken vreselijk heeft gevaald. In de VS is het kaartenhuis ingestord en het trekt de rest automatisch mee.
Nu maar hopen dat het geld letterlijk blijft rollen en het de angst overwint. Niets is erger voor een markt dan dat iedereen de hand op de knip houdt. Vertrouwen is hier het belangrijkste dat mag duidelijk zijn. -
@Joostmaghetweten
Ha, je was niet de enige die dat dacht. -
@* Nu-ik: Gerrit *
Je hebt gelijk. Nu geld spenderen eigen- of vreemd vermogen. Maakt niets uit als je maar lekker uitgeeft ter eigen genot. Geen grap trouwens.
Deze week, en ik hoop dat iedereen wat sneller zal zijn, zal het leren. -
Die 10 miljard gaat op aan aandeelhouders en topmanagers blij maken! SP (http://www.sp.nl/geld/nieuwsberichten/6083/0810... en Groenlinks (http://www.nu.nl/news/1796970/11/GroenLinks_wil... hebben al furieus gereageerd!
-
Ik hoop dat Bos er flink wat rente voor vraagt.
De mensen van ING hebben wel weer een bonus verdient. -
Het echte geldsmijten is nu dus begonnen, chapeau heren !
-
Solide groei omzet en bedrijfsresultaat Koninklijke Joh. Enschedé
Koninklijke Joh. Enschedé boekte in 2007 een positief bedrijfsresultaat van € 4,7 miljoen; een stijging van 45% t.o.v. het in 2006 gerealiseerde resultaat van € 3,2 miljoen. Het nettoresultaat bedroeg € 3,4 miljoen (2006: € 2,1 miljoen). De bedrijfsopbrengsten stegen naar € 72,1 miljoen (2006: € 61,2 miljoen).
Alle bedrijfsonderdelen leverden een postieve bijdrage aan het bedrijfsresultaat en overtroffen de resultaten van 2006 ruimschoots. Medio 2007 werd aan aandeelhouders een nieuw strategisch meerjarenplan gepresenteerd, waarin ook voor de nabije toekomst groei wordt voorzien. Dit zal leiden tot een omvangrijk investeringsprogramma van ca. € 8 miljoen voor Security Print in Haarlem. -
Nu wordt de dodelijke zwakte van de euro ineens duidelijk. Iedere regering van de EU heeft zijn eigen agenda.. Nederland trekt zijn plan, de anderen ook. Uiteindelijk gaat het om het eigen hachje. En dat eigen hachje is per definitie niet het belang van de EU. Waar is de stevige gulden gebleven die storm en onweder kon trotseren?
-
23520 oktober 2008 02:26 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
23620 oktober 2008 02:29 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
23720 oktober 2008 02:31 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
23820 oktober 2008 02:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
De overheid neemt Fortis over, kost ons miljarden... de overheid staat voor 200 miljard garant (met ons geld), de lagere overheden zetten (ons) geld op een of andere Islandse wegsluis bank en nu weer een injectie van 10 miljard naar de ING. Diezelfde overheid loopt jaren te blaten dat er geen geld is dus moeten we inleveren (het zuur) voordat we uiteindelijk weer wat krijgen (het zoet), het enige wat ik hiervan krijg is de zenuwen want er blijft geen geld over om straks nog te leven. Ik wed dat de belastingen volgend jaar nog hoger uitvallen, en dat we nog langer "mogen" doorwerken, kortom zuur na zuur!
-
De aap komt hier gewoon uit de mouw.
De overheid (wij dus) vangt de 'vrije markt-knoeierij' op.
Als je nagaat hoe dit probleem ontstaan is, duidt dit op niets minder dan slavernij. -
je moet goed bedenken dat ze nu de middeklasse van hun geld gaan strippen en van hun huizen af gaan helpen, met als enig doel, de boel nog meer te déstabiliseren, belastingen en rente's gaan door het dak straks, vergeet de enorme inflatie niet, voedsel en andere zaken zijn straks niet meer te betalen... ze hebben er weer een geladen geweer bij, en wanneer de tijd komt...... they'll kill's all.....
-
Wij, belastingbetaler, lenen geld uit aan ING zodat we het weer hypothecair van ING kunnen lenen voor onze woningen. Dubbel genaaid dus...
-
Er is een groot misverstand over die geldinjecties bij banken. Men denkt dat die miljarden ergens in een kluis liggen. Dat is niet zo. Minister Bos en Nout Wellink vullen eigenlijk alleen de gaten in de geldstroom op met nieuw geschapen geld dat gisteren nog niet bestond, zonder inflatie te veroorzaken. Al die miljarden bestaan niet eerder dan na dat de storting is gebeurd. Wouter en Nout doen het goed. Vooral de nieuwe zeggenschap binnen het bankwezen is prima. Daarnaast wordt het bankieren een beetje inzichtelijker voor de burger. Zie www.sdnl.nl/geld.htm
-
De Amerikanen zijn tot op het bot verdeeld op welke wijze zij de financiele crisis willen oplossen. Zolang de Amerikanen niet de kredietcrisis hebben opgelost kun je injecteren wat je wilt maar niets zal helpen voordat dit is opgelost. De injectie van Bos is voorbarig. Zeker weten dat we binnen 2 a 3 weken horen 'opnieuw kapitaal injectie van Bos in ING'. De banken zullen zelf moeten zorgen voor de oplossing, zij hebben met ons spaargeld lopen speculeren met alle gevolg vandien. Daarnaast zal er toezicht moeten komen op het banksysteem een controle systeem opgericht en gecontroleerd door de Staat.
Verder verwacht ik dat wij Europa voor de oplossing worden opgezadeld, de USA is immers nagenoeg failliet. Het is recessie, dat zie je aan de stijging van de prijzen, het inkomen dat niet stijgt en de sluiting van vele bedrijven. Het is zelfs de vraag of wij straks ons loon of uitkering nog wel uitbetaald krijgen of wie weet dat de betaalautomaten geen geld meer uitspuwen als u daarvoor opdracht geeft.
Het ING verklaarde afgelopen vrijdag nog dat alles in orde was en dat een kapitaal injectie niet nodig bleek omdat het bedrijf gezond genoeg was, dat was de verklaring van de bank zelf, we worden keihard genaaid, er is meer aan de hand dan u en ik kunnen vermoeden en wat het daglicht niet mag beroeren dus ben ik benieuwd wat er nog meer aankomt, ik hou mijn hart vast. En Bos wens ik zeer veel succes toe met zijn injectie van 10 miljard, weggegooid geld zal straks blijken. -
@Sociale Databank #243
Voorop gesteld ik ben geen econoom, maar dit is hoe ik het zie:Elke grote injectie zorgt ervoor dat er meer geld in omloop komt (dus mee eens). Zodra dat geld in de maatschappij is wordt dat of een of endere manier weer teurg gehaald. Je kunt het geinjecteerd geld er niet zomaar 1 2 3 uithalen. Prijzen zullen dan weer stijgen en geld zal minder waard worden. Even als kleine voorbeeld: vroeger (hoor mij nou :-) ) kocht je een postzegel voor een halve cent om een brief landelijk te versturen, wat kost die nu in Euro's?
De injectie is in mijn ogen foute boel voor de economie, het levert wel een tijdelijke oplossing voor de burger om voorbereidingen te treffen (en om de salarissen van de directeuren te dekken, want die hebben het niet makkelijk in deze tijden) -
Leah, niet zo negatief zijn. Geld kun je niet weggooien. Het kan ontstaan en weer verdwijnen, en zolang het er is kan het economische prestaties verplaatsen in ruimte en tijd. Daarnaast kan je er op gaan 'zitten' door er niks mee te doen. Bos en Wellink leggen alleen noodverbanden in de tijd met de miljardenpleisters om de lacunes in de geldstroom op te vullen. Later worden die miljarden weer teruggetrokken wanneer de geldschepping door de banken zelf weer op gang komt met kredietverlening. Lees: www.sdnl.nl/staatsschuld.htm
-
Goeie onderhandelingen van Wouter Bos.
Geld lenen (zie: Fortis) wat de belastingbetaler 4% kost.
Geld uitlenen (zie: ING) wat de belastingbetaler 8,5% oplevert.
Als Wouter Bos nog een klein beetje meer van dat potje van 20 miljard uitleent, dan is de belastingbetaler zelfs "interest-neutraal", maar we hebben er een bank "gratis" bij. -
1. Gezonde bedrijven hebben geen kapitaalinjectie nodig als het even tegenzit.
2. Als het om lastenverlichting voor de burger gaat is er nooit geld te vinden
3. Er wordt met tientallen miljarden gesmeten alsof het niks is, zonder dat er gedegen onderzoek naar de banken is gedaan (controleren van de boeken kost maanden)
4. In Europa hebben we afgesproken dat we niet aan staatssteun doen. Daarin moet ik de SP gelijk geven: dan maar liever nationaliseren.
5. Telkens wordt de vergrijzing erbij gehaald als we weer extra mogen boeten. Ineens is het geen item meer, en wordt de staatsschuld met 60 miljard verhoogd?
6. En oh ja, mensen, blijf alstublieft veel geld uitgeven om de economie op gang te houden.
Er is in Nederland een ziekelijke vermenging van kapitalisme en socialisme, waarbij de burger aan twee kanten de dupe is. Er is een socialist op Financiën die ons geld rondstrooit als ware het van hem zelf. In een socialistische reflex meent hij zieke bedrijven te moeten staatssteunen.
Ja, het klint leuk, die 8,5% rendement. Nee, dit had nooit mogen gebeuren.
In een maand tijd is mijn gezin 60.000 euro armer geworden, en we prijzen allen Wouter Bos om zijn daardkrachtige optreden.
Hier is sprake van:
- paniekvoetbal
- onzorgvuldig en onrechtmatig uitgeven van zuurverdiende belastingcentjes
- een historische vergissing
- een ongezonde vermenging van het socialistische gedachtengoed in een kapitalistische wereld
Dom dom, dom. Nu zien we het nog niet, maar als we over een paar jaar teruglijken zal er een vette parlementaire enquete plaatsvinden en zullen we ons afvragen: hoe heeft het zo ver kunnen komen? Hoe heeft een minister van financiën ons land in een paar weken tijd 30 jaar achteruit kunnen werpen in welvaart? Waarom hebben de kamerleden 'm niet tegengehouden? Waarom hebben we wederom een socialist toegelaten op Financiën?
En dan te bedenken dat de oorzaak van de crisis ligt in: niet de ING bank zelf, maar de banken in de VS; niet die banken zelf, maar de Amerikaanse socialist Clinton, die wetten uitgevaardigd heeft waardoor iedereen in de VS voortaan in staat zou zijn om een huis te kopen. Dáár is het begonnen.
Ik wens de VS dan ook veel geluk met Obama. -
Met het laatste ben ik het eens. Maar deze rotzooi heeft niet te maken met socialisme. Clinton wist waarschijnlijk niet eens waar hij toestemming voor gaf. De Fed is de initiator daarvoor geweest. En die injecties zijn tijdelijk gewoon nodig, net als een patient die na hevig bloedverlies een transfusie krijgt. Later als ie weer gezond is kan deze zelf weer bloed doneren. Geld is een mysterie dat zowel door bankiers als door economen nog niet goed begrepen wordt. En Inflatie? Daarvan is hier geen sprake, hoewel sommige prijzen zullen stijgen, en vermoedelijk meer zullen dalen (deflatie), Dat lijkt gunstig maar is het zeker niet. Zie: www.sdnl.nl/deflatie.htm
-
@Driesje, Ik ben het helemaal met je eens.
Er is niemand in de kamer (behoudens de SP) die vragen stelt over deze gang van zaken, zelfs de VVD niet.
Ik begrijp er helemaal niets meer van. -
@Sociale Databank zie #245
Misschien heeft u het gelezen of niet of misschien vindt u het maar een domme reactie. U schijnt het een en ander over economie te weten (althans die indruk heb ik) en ik probeer daar een graantje van mee te pikken. -
Kijk, zo bedrijf je nou politiek.
Je roept wat en je kijkt de volgende dag naar de peilingen.
Als je zakt roep je wat anders, geeft niet wat, als het maar iets anders is als gisteren. Het geheugen van de gemiddelde kiezer is toch gekoppeld aan zijn IQ.
Vervolgens kijk je weer naar de peilingen.
Stijg je, dan houdt je vol, want je hebt beet.
Dat het de belastingbetaler geld gaat kosten weet de gemiddelde belastingbetaler niet (lees kiezer) want die kijkt toch niet verder dan de lange neus van wouter (wat ziet hij er toch betrouwbaar uit als hij niet zo fanatiek en opgefokt kijkt als hij onder druk staat) en Bos weet natuurlijk ook wel dat het gros van de bevolking benedenmodale intelligentie heeft. -
Is het trouwens iemand opgevallen dat de economie exponetieel groeit EN de crises elkaar in steeds rapper tempo opvolgen?
Jaren 30, jaren 60, jaren 80, 2002, 2008
Wanneer gaan de crises elkaar zo snel opvolgen dat er geen tussenperiode meer is? -
De bestuurders vangen voor straf dit jaar geen bonus.
Ze hebben wel bonussen ontvangen in de jaren dat je hett uit de klauw hebben laten lopen.
Dit is toch geen straf?
De 'graaiers' zitten tot de volgende speelronde even op de bank, kunnen ze op adem komen.
Met ALLE bonussen van ALLE bestuurders van ALLE grote bedrijven moet de crisis toch aardig onder controle zijn dacht ik zo.
We hebben het toch over tonnen/miljoenen PER PERSOON? -
@ 195
Precies, geen reden tot paniek. Is gewoon een soort van overheidslening en ze mogen het geld niet zomaar ergens in investeren. daar zorgt de RvC wel voor.
Je kunt natuurlijk ook nergens verstand van hebben, wat boe-geroep, en dan een debat vragen. nog meer mensen op de kast... -
25620 oktober 2008 09:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@Makaak
Het graaien (enkele tientallen miljoenen) heeft weinig invloed op het bedrijfsresultaat (enkele milojarden). Ik heb er geen moeite mee dat bestuurders een flinke bonus krijgen, als ze dan maar afgerekend worden op resultaat en als er maar geen belastinggeld aan besteed wordt.
Belastinggeld echter schijnt tegenwoordig "volgelvrij" te zijn. De belastingmiljarden worden te pas en met name te onpas rongestrooid als waren het pepernoten. -
De kapitaal injectie werkt als een mistgranaat, zodra de mist is opgetrokken worden de feiten weer helder en duidelijk weergegeven en zien de banken elkaar weer niet zitten.
-
25920 oktober 2008 10:23 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
staat, staat... net als in zuid korea ;)
-
noord...
-
@ Karstens #3,
Heb je de koers van ING vamorgen gezien?
Voortaan maar je grote mond houden? -
@ 263
Ja best vermakelijk...
Nou ik hoop maar dat de kritische houding aanhoudt als het geld daadwerkelijk in een putje wordt gewopren.... -
@ Orthello
Goed nieuws, ik had zelf nog niet gekeken. Ik ben wel benieuwd of mensen hier nou ook iets van oppikken. Die kans is misschien niet erg groot helaas. -
Aussie_JJ,
Ja ik weet er wel wat van. Ik zou zeggen doe er je voordeel mee. Paniekzaaien is contraproductief en die miljarden zijn als noodverbanden gewoon eventjes nodig. Goed gedaan door de diverse regeringen. Maar dat er wat aan de praktijken en cultuur in de bankenwereld moet veranderen is klip en klaar. Nationalisatie is hier de meest directe weg naar stabiliteit en vertrouwen. Het neo-liberalisme en de vrije markt hebben zichzelf overleefd. Zie: www.sdnl.nl/privatisering2.htm -
Als er nog iets over is... 5854661
-
@Orthello
"De rest tuimelde met een hoop emotie over elkaar heen zonder dat ze weten waar ze het over hebben. Hilarisch om te zien!"
Dikke PLUS van mij Orthello !!
. -
@Orthello
"Koers weer dik 20% omhoog.Storm in een glas water"?
Me dunkt, als je 10 miljard staatssteun krijgt. RSV heeft nooit zoveel gehad. -
@ driesje
'En dan te bedenken dat de oorzaak van de crisis ligt in: niet de ING bank zelf, maar de banken in de VS; niet die banken zelf, maar de Amerikaanse socialist Clinton, die wetten uitgevaardigd heeft waardoor iedereen in de VS voortaan in staat zou zijn om een huis te kopen. Dáár is het begonnen. '
In de VS bestaat geen links, alleen rechts en rechtser. Het woord socialist is trouwens een officieel scheldwoord. Hadden ze daar maar links... al was het maar om rechts tegengas te geven. -
@Socaiale Databank
Ik zie dat u er inderdaad verstand van hebt en ik wil er best mijn voordeel mee doen, maar het gaat niet alleen om mezelf maar ook om de anderen. U had politicus moeten worden, want u reageert in een taal die niet voor iedereen te begrijpen is. En eerlijk gezegd zie ik geen antwoord op het verhaal dat ik geschreven heb. Ik zal met interesse uitkijken naar uw reactie. -
@Liwwie
Clinton is in de VS een relatieve linkse. Hij is het die, conform Hitles VW voor iedereen, vond dat iedere Amerikaan een eigen huis moest kunnen kopen. De regels werden toen veranderd. Er zijn een aantal bankmedewerkers héél erg rijk geworden van de provisie die hiermee gepaard ging. Dat de huizenkoper op een bepaald moment zijn huis niet meer zou kunnen betalen... tja, dat is hun probleem niet. De bron van de hele crisis ligt dus bij Clinton.
Overigens kun je in Nederland stellen dat je uitsluitend extreem-links tot links hebt. Rechts is nauwelijks vertegenwoordigd. Bijvoorbeeld Hans Dijkstal, van de "rechtse" VVD, krijgt geen zin uit zijn mond zonder "sociaal" erin. -
Driesje,
Clinton's gedachte dat iedere Amerikaan een eigen huis moest kunnen kopen heeft niets van doen met de huidige kredietcrisis.
De crisis is in essentie over slechte leningen, dit zijn zeker niet alle hypotheken van de Clinton Amerikanen.
De slechte leningen zijn in het leeuwendeel van de gevallen, leningen zonder (voldoende) onderpand. De hypotheken vallen hier in de meeste gevallen niet onder, daar is het huis het onderpand. Slechts wanneer het huis zwaar wordt overgewaardeerd en een tweede of derde hypotheek wordt afgegeven, zonder dat de werkelijke waarde van het huis ooit in de buurt komt van het geleende, dan is er sprake van een slechte lening. Dit zijn echter niet het merendeel van de slechte leningen, die de kredietcrisis veroorzaken. Dat zijn veelal leningen zonder enig onderpand, denk aan credit cards in het geval van consumenten en andere leningen aan bedrijven en onderlinge leningen tussen banken, waarbij de uitstaande schuld niet langer kan worden opgehoest.
Je verdere relaas van links, danwel rechts, geeft alleen maar aan, dat je zelf geheel verstrikt zit in het dogma links rechts, zonder inhoudelijk te worden. -
Ik heb het wel wat druk. Ik adviseer u deze website te bezoeken: www.sdnl.nl/financiering-miljarden.htm en hoop u daarmee op het spoor te hebben gezet.
-
@ Driesje
Was een idee van Bush niet van Clinton. -
Amerika is eigenlijk al decennia failliet, de dollar zou eigenlijk maar € 0,50 waard moeten zijn in plaats van € 1,34 China en Europa houden hen heel lang staande, maar dat houden ze niet lang meer vol. Laten we Amerika nu eindelijk failliet gaan of houden we de illusie nog langer in stand en gaat de hele wereldeconomie samen met Amerika ten onder ? De ING heeft grote belangen in dat eigenlijk failliette land. Belangen in dollars, die eigenlijk maar de helft waard zouden horen te zijn. Gaan wij opdraaien voor de blunders van ING ?
-
@topicstarter
Als u een vraag heeft kunt u die stellen via info@nujij.nl
Als u weer uw lead aanpast, zonder on topic te blijven, krijgt u een ban.
Redactie NUjij/MV -
Driesje,
"De crisis is in essentie over slechte leningen, dit zijn zeker niet alle hypotheken van de Clinton Amerikanen."
Ik zeg ook niet _alle_ Amerikanen..
"Je verdere relaas van links, danwel rechts, geeft alleen maar aan, dat je zelf geheel verstrikt zit in het dogma links rechts, zonder inhoudelijk te worden."
Clintons gedachte is typisch links te noemen: een eigen huis voor iedere Amerikaan kun je niet rechts noemen. -
Dat is vanavond weer een feestje waar wij niet uitgenodingd zijn.
-
Kredietcrisis raakt Super Rijken
Wat er echt gebeurt: een 'darwiniaanse selectie' onder de superrijken
Deze krediet 'crisis' is georganiseerd door Goldman Sachs UK Office, toen Paulson (jawel) hiervan de Grote Baas in de USA was.
Grote winnaar: JP Morgan Chase,
de erfenis van de grootste Rockefeller/Rothschild boef (JP Morgan), die de Groote Depressie van 1929 - mede - georganiseerd heeft (erkennen Bernake & Milton Friedman op een Congres)
Het Bank Kartel (de grote aandeelhouders van de FED, de private keten van Federal Reserve banken) houdt niet van teveel - rijke - pottekijkers
Een criminele consolidatie van de Super Super Rijken is wat er momenteel wordt georganiseerd, en Outsiders gewipt
Ze gaan je Pensioenfonds leeghalen
Jongeluy -
Mensen je geld bij ING WEHALEN en redactie laat deze nu eens staan
-
NOUT WELLINK, THE GREAT DESTRUCTOR
http://www.klokkenluideronline.nl/artikel/1191/... -
@R@spoetin
Ja hoor, natuurlijk. Angsthaas... -
Hahahaha geweldig om te zien hoe het kapitalisme haar laatste stuiptrekkingen vertoont.
-
Effe dit....
ING krijgt geen kapitaalinjectie. Ze krijgt 10 miljard in depot om flexibel te kunnen inspringen op de markt en om juist geen reddingsactie nodig te hebben. -
Had Bos dat geld niet beter kunnen investeren om de samenleving steviger en stabieler te maken .
Of misschien nog beter , een financiele injectie aan de Voedselbank kunnen geven .
Nederland huilt waar het eens heeft gelachen ( behalve Rotterdam want dat is nederland niet meer ) -
@ fact
'Of misschien nog beter , een financiele injectie aan de Voedselbank kunnen geven .'
Dacht ik niet, een voedselbank zou niet eens mogen bestaan. Misschien eens in een andere politieke richting denken??? -
Fact,
berg dat hamertje en sikkeltje nu eens op, wrijf het zand uit je ogen en ontwaak in de 21e eeuw.
Driesje,
Een regering die zich sterk maakt voor huizenbezit is geenszins een "linkse" regering.
Kijk bv. eens naar Singapore, alwaar de regering deze policy eveneens beredeneert, 80% van alle Singaporezen bezit een eigen huis. Gesubsidieerd via de overheid aldaar.
Een uitermate rechtse overheid, de VVD hier is een socialistisch bolwerk vergeleken met de PAP van Singapore.
Het motief is juist vaak, dat de huisbezitter op die manier a. een aardig kapitaal (in onroerend goed) bezit op zijn/haar oude dag en dus b. minder pensioenlasten cq lagere belastingen en c. een groter kapitaal in het land.
Redelijk rechts liberaal te noemen. -
Wat krijgt de Nederlandse burger die steeds naar de voedselbank moet gaan? krijgt die ook 10 miljard ? Ongelooflijk hoe deze bankiers geld krijgen zonder dat er een referendum is gehouden, ook hebben de Nederlanders tegen de Europese unie gestemd maar daar trekt de regering zich niets van aan. De kapitalisten mogen rijker worden , de regering danst naar de pijpen van het kapitalisme en de Nederlandse burgers moet hun bek dicht houden en zwoegen en werken om die lui te bevredigen.Socialisme is gekappituleerd voor het kapitalisme.
-
de miljarden vliegen ons om de oren...
de miljoenennota en prinsjesdag.... dat is dan eigenlijk toch niet meer dan een farce!
bezuinigen en nog eens bezuinigen op de zorg...het onderwijs noem maar op.
maar ja daar valt dan ook maar weinig "winst"op te maken.....
ik weet het t is off topic maar..... zeg nu eens eerlijk? -
Ik zou zeggen, deze kans aangrijpen om naar 'cash is king' te gaan, alvorens de Grote Inflatie in gaat hakken.
-
Misschien is er nog wat over,
kunnen de rookvrije kroegen ook wel een injektie krijgen denk ik. -
Blij het knap vinden, mensen moeten naar de voedselbank omdat alles te duur is.
We moeten bezuiningen
en hopla Bos de tovenaar trekt in een WEEK tijd 37 miljard euro uit zijn portedinges SCHANDALIG.
We zijn jaren lang bedonderd blijkt wel weer.
Bos koop de hele wereld want ONZE staatskas is nog lang en lang niet leeg..
Zou de stoel rechts van je nemen woutertje je schuift al lekker op. -
Mooi om hier even te constateren dat met name de kritiek van rechts niet meer serieus genomen moet worden. Zij hebben echt geen idee waar het over gaat. Van knoester tot het orakel is het werkelijk heel erg dom.
-
denk die wouter bos nu echt dat iedereen achterlijk is?
kapitaalinjectie 10 miljard ing !
wordt goedkoop geleend door de staat tegen 4% of zoiets
en slimme wouter leent het door aan ING tegen 8,5 % ca
dat had toppie woutermans allemaal geregeld nu komt het weer goed
maar de ING moet er ook aan verdienen,
wie gaat er 10% rente betalen aan de ING ????????
of zeg zelfs 8,5 % ????
slapen doen we s nachts , binnen 1 jr. is het geld gewoon nix meer waard
het hele sijsteem gaat onderuit !
dat is de harde waarheid, niets kan dat meer tegenhouden, lees maar
http://weeswaakzaam.punt.nl/?r=1&id=442728
helaas gaat het gewoon gebeuren
Advertorials
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van NUjij over de Arabische Lente
www.nu.nl'Wanneer de Libische overgangsregering een plek wil heroveren binnen de internationale gemeenschap dan hoort daarbij dat het land investeert in...
5 dagen geleden
door NUjij/MV
Stijgers in Algemeen
De geheimen van de piramides onthuld (Video)
Al eeuwenlang spreken de zeven...
1 uur 59 minuten geleden door hotwing
VIDEO: Spectaculaire ode aan Whitney...
Ook in de Arabische wereld is geschokt...
3 uur 12 minuten geleden door Nizzle
Ambassadeurs schrijven boze brief aan...
Tien ambassadeurs van landen uit Midden- en...
3 uur 21 minuten geleden door SlechtWeer
Tientallen gewonden bij rellen in Athene
Bij gewelddadige protesten tegen nieuwe...
4 uur 31 minuten geleden door tunza
PVV stelt vragen over vrijkomen doodrijder...
De Pvv heeft schriftelijke vragen gesteld...
6 uur 2 minuten geleden door Pim Pam Pet
Best gewaardeerd
Doodrijder Floor loopt alweer vrij rond
Mohammed S. is weer een vrij man. Na minder...
1 dag 8 uur geleden door nielsniels92
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van...
'Wanneer de Libische overgangsregering...
5 dagen geleden door NUjij/MV
Kinderen in de kou door fout OV-chipkaart
De soap rond de OV-chipkaart bereikte in...
2 dagen geleden door mush
Ernstige zorgen om vermiste Joyce...
Sinds gisteren wordt de 14-jarige Joyce...
4 dagen geleden door 12HD
Geruchten op internet over dood Kim Jong-un
AMSTERDAM – De nieuwe...
2 dagen geleden door Multatuli maxima


