Twee oranje leeuwen bij elkaar delen de keuken. Tja, dan kan een massaontslag niet uitblijven...
Sorteer op:
-
Fijn hé, zo'n fusie.
-
en drukdoende om de Postbank in te lijven....
sterkte voor de werknemers.... -
Quote; Voor zijn zogeheten Alt-A hypotheekdivisie, waarin Amerikaanse hypotheken zijn ondergebracht, staat de Nederlandse staat voor 80 procent garant.
Dus de Nederlandse belastingbetaler moet opdraaien voor voor de in Amerika afgesloten hypotheken. Is dat geen risico voor de Amerikanen? -
@tismergudutwit #2 Ja lijkt meer op een verkapt massa ontslag..........
peace -
Eén miljard besparen door 7000 pp/fte/werkplekken te ontruimen. Da's ruim 140.000 per geval. Waarom verdienen die mensen zoveel als ze wel weg kunnen?
-
Iets te veel centjes uitgegeven aan marketingactiviteiten rond de fusie met de Postbank??
Fijn te weten dat de klanten hier uiteraard weer aan mogen meebetalen! Laat me raden, spaarrente omlaag, hypotheekrente omhoog.... -
Hoeveel zou er van dat miljard naar Tilmant gaan als afscheidskadootje?
-
Ze kunnen beter stoppen met die irritante Postbank reclame met Jan Mulder en die ongeloofwaardige muts die overal een oplossing voor heeft...
-
Waar zijn de winsten van de afgelopen jaren naar toe gegaan??
Directie, aandeelhouders, commissarissen misschien?????
Zo'n bedrijf moet een dergelijk verlies toch kunnen opvangen, zonder daar 7000 man voor te hoeven ontslaan?
Maar ja, Jan met de korte achternaam is altijd de lul. -
@3
"Dus de Nederlandse belastingbetaler moet opdraaien voor voor de in Amerika afgesloten hypotheken. Is dat geen risico voor de Amerikanen?"
Dit is natuurlijk gewoon het risico voor ING zelf. Zij (bestuurders, aandeelhouders etc. wilden winst maken en dachten dit te doen door te beleggen in Amerikaanse hypotheken. Maar, uiteindelijk, moet de belastingbetaler opdraaien voor het onverantwoordelijke gespeculeer van die honden van de ING!
Hebben ze ook gezegd waar ze die banen gaan schrappen? -
Wie houdt nu wie voor de gek.2e helft vorig jaar kapitaalinjectie gehad van 10
Miljard.Nu 1 Miljard verlies.Toch nog 9 Miljard???
Nu weer kapitaal injectie vragen?? om te overleven.
Heeft deze bank geen eigen kapitaal??
Dit zijn wel onze belasting centen!!
Vlgs. mij moet niet allen bestuursvoorzitter opstappen maar hele bestuur. -
Dat kost ons dus mooi geld, en niet de ing, want de staat garandeerd 80%. Die 80% IS ONS GELD VOOR DIE OORLOG HONGERIGE KL**TZAKKEN.
DE CAPS-LOCK VIND IK TROUWENS OOK een onzinnige toets en zit altijd al op de verkeerde plaats. -
die man was niet in staat om ing te leiden, hij kan beter zelfmoord plegen.
-
Er moesten al 2500 mensen verdwijnen door de eenwording met de Postbank, maar dit is een mooie reden om er nog een paar duizend af te voeren.
En Tilmant ???? Tja, zal wel meer meekrijgen dan de 7000 'voetvolkers' samen.
En dan ook nog als eerste het zinkende schip verlaten !!!!!
Michel, chapeau, veel plezier op de golfbaan -
Ik krijg het idee dat die verliezen wel meevallen en ze dit aangrijpen om lekker te bezuinigen op personeel. Waren ze waarschijnlijk so wie so een keer van plan.
-
Tilmants zal wel een paar miljoen aan premie meekrijgen vanwege geleverdee prestaties...
-
Onze premier kok is och commissaris daar. Ik hoor en zie hem niet. Dat was wel anders toen hij nog voorzitter van FNV was. Ja, blijkbaar heeft geld toch ook bij hem invloed.
-
De banken.
Eerst jááááren achter elkaar flink grabbelen van de centjes in de Centrale Pot, terwijl ze lege hypotheken verkopen aan elkaar. Vervolgens tot de ontdekking komen dat ze elkaar niet meer vertrouwen vanwege het 'wie-bezeikt-wie-nu-weer'-principe. En dan de balans corrigeren (lees: de Hele Wereld in de min trekken) om te melden dat 'er een financiële crisis' loos is.
Dát is pas zaken doen... -
Dit was voor mij al voor de crisis voorspelbaar! ING laat al jaren zien de klant niet serieus te nemen. Als je er met een zak geld komt weet niemand hoe dje moet helpen. Veel te veel ondeskundig personeel!
-
Philips schrapt eveneens 6000 banen na het eerste jaarverlies sinds 2002. Vertaal dit eens naar verlies aan inkomsten voor de Nederlandse staat. En wie mag daar voor opdraaien? Juist, u en ik!
-
Heerlijk he die kredietcrisis? Mooi excuus om veel overbodig personeel te lozen na de fusie van ING bank met de Postbank.
-
Tja, wanbeleid wordt behoorlijk beloond tegenwoordig.
Moet jij eens wat verkloten op je werk, dan wordt je opgehangen aan de hoogste boom. Deze bedrijfstak durft niet eens te erkennen dat zij verantwoordelijk zijn voor de ellende. Wedden dat we er geen cent van terug zien als het weer beter gaat? -
Op de golfclub zeggen alle mensen die daar après-golven altijd dat het uitstekend gaat in hun zaken doen. Daar kun je veel leugenaars vinden!
-
Misschien zit jouw baas ook wel hierbij?
-
Kan ik nou nog gewoon mijn betalingen blijven doen bij de postbank? Of raden jullie mij een betaalrekening aan bij een andere bank. Probleem: ze zitten allemaal in de problemen en duo "Nout en Wout" is ook niet te vertrouwen.
-
@ Ome Joop nr 21
Tja...helemaal waar....gewoon een excuus om het zgn overbodige personeel te lozen.....je kan wel merken dat de voormalige PTT...die zo betrouwbaar was totaal wordt uitgehold....KPN en TNT....precies hetzelfde verhaal...
Gewoon zoveel mogelijk medewerkers eruit donderen..... -
Twee oranje leeuwen bij elkaar delen de keuken. Tja, dan kan een massaontslag niet uitblijven...
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Je weet dat Postbank en de ING al langer 1 bedrijf waren right? Dat de Postbank nu ING heet is niets anders dan een Naamsverandering. Postbank zit al bij de ING sinds het nog de NMB was.
Tuurlijk is het zonde dat er 7000 banen op de schop gaan. Maar het komt niet daardoor. -
Ga bij een bank of verzekeraar werken, riepen velen tegen me, een jaar of 20 geleden ...da`s net zo veilig als ambtenaar zijn...jaja...
-
@ Josse Locus,
De enige echte bank is de Rabobank, dus wil je je salaris betrouwbaar laten storten, doe dat bij de Rabobank. heb je nog geld over om te sparen, dan is ook de Rabobank de enige veilige mogelijkheid. -
Voor hoeveel "bonus" weet hij de bank te plukken(sorry - mag hij meenemen) ??? Ben benieuwd
-
wegwezen voordat hij in zijn nek gegrepen word en verantwoording moet afleggen, hoe slim kun je zijn
-
Dat was derde Belg die een wanprestatie heeft afgeleverd bij een nederlandse bank.
-
Het gaat goed met AZ, dus DSB de bank! ING ga voor leningen naar Frisia.nl
-
De zakken rijkelijk gevuld verruild hij de zijn voorzitters stoel voor een stoeltje in een golfkarretje op een exclusieve golfclub. Stel je voor dat hij gewone mensen tegenkomt die hem aanspreken op het graaigedrag van directeuren en voorzitters van de raad van commisarissen. Op zijn exclusieve club is hij onder zijnsgelijken.
-
Geef ze maar weer een kapitaalinjectie, het helpt allemaal niets, het is water naar de zee dragen, het blijven spekken van die dikkoppen in krijtstreep pakken is de verkeerde strategie, luister om 12.15 naar Kees de Kort op BNR nieuwsradio, dat is de enige econoom die de juiste oplossingen heeft.
-
en hoeveel krijgt dhr mee ?
of hoort hij bij de regels van het massa onslag............met een handrukje uiteraard
Tijd dat de ING zijn logo veranderd in een oranje hamster.
Misschien kan die ook nog gesponsord worden. -
Vanaf eind jaren 60 heb ik een girorekening tot volle tevredenheid.
De giro maakte ook altijd winst! Helaas moest er geprivatiseert worden en gefuseerd worden ter meerdere glori van de aandeelhouders en direkties.
En nu? Zwaar in het verlies en de goede sevice van vrioeger bestaat niet meer.
Ik haal mijn rekeningen maar leeg en ga naar de Rabobank! Die hebben gelukkig geen aandeelhouders! -
Het lijkt er op dat men niet meer kan omgaan met de term "verlies" Gaat toch nergens over! Dan hebben ze een keer een paar miljard verlies, alsof ze daar niet overheen komen zeker? Ik heb ook wel eens een rekening waar ik niet op reken. Dan duurt het een paar maanden voor ik weer met + kan werken. En vooralsnog praat men alleen nog maar over minder winst!
-
Dus mijn mooie lederen portemonaaie kan ik wel vergeten.
-
Moet je AB024 maar niet belazeren, gerechtigheid.
-
"All together now" ?
-
Vroeger bestonden er diensverlenende bedrijven om diensten te leveren. Vandaag-de dag bestaan ze om vette luie aandeelhouders te bevredigen, da`s een fijn onderscheid...
Mensen tellen niet, alleen de shareholder value.
Mijn beste klant, winstgevend, geniaal product, ging midden december van de een op de andere dag failliet. De tent was in 2008 door een Brits hedgefonds gekocht.
Die hebben het bedrijf geslacht, en het idee gejat ten eigen bate...da`s roofkapitalisme ten voeten uit...87 mensen op straat, en wij met een stapel niet betaalde rekeningen. geweten ? Wat is dat ? `t is 2009 ! Pfff...... -
. . .
Voorspelling:
Nog enkele weken . . . en ING is ook een staatsbank
Tilmant wordt al afgeserveerd . . . krijgt een "tijdelijke vervanger" . . .
. . . zegt al genoeg !!!
. . . -
GOH hoe kan het gebeuren....?
De ING in Valkenswaard ziet er zeer stijlvol en chic uit. Deze ING gaat verbouwen en de Bank sluit voor 4 weken. Volgens een medewerkster moet er dringend verbouwd worden omdat de ING en Postbank samen zijn gegaan. Het moet er moderner en nog gelikter uit gaan zien....?????
Laat die verbouwing lekker zitten joh en denk eerst eens aan de medewerkers!!
Of denk ik nu te simpel?? -
@43
Helmut, je hebt helemaal gelijk. De aandeelhouders spinnen garen bij de huidige ontwikkeling: het aandeel ING spurt omhoog. Maar tja, wat wil je anders, personeel drukt alleen maar de winst en de belastingdruk over 2008 zal nu ook nagenoeg nihil zijn. De Cohiba's komen weer binnen bereik... -
@45
Een verbouwing leidt tot lagere belastingafdrachten, personeel leidt tot minder winst. Dan is de keus toch eenvoudig... -
Dus als ik het goed begrepen heb komt de ING per saldo ongeveer een kleine miljard te kort. Apart eigenlijk dat er in oktober van het afgelopen jaar met geen woord gerept is over massaontslagen bij de ING maar dat men wel geweten heeft hoeveel van onze betaalde belasting centen er nodig waren om 7000!!! ontslagen te rechtvaardigen..0,9 miljard te kort...Michel Tilmant voelt zich niet zo lekker..snap ik.
-
ING krijgt weer nieuwe staats steun.
Wel moeten ze dan voor 250 miljard aan leningen uitgeven waar de staat dan weer voor garant staat.
Amerikaanse hypotheken neemt overheid ook voor 80% over.
Nu is het echt de omgekeerde wereld. Een bank krijgt geld als het doet waarvoor het is opgericht leningen uitgeven. En nog risicoloos ook. -
7000 hier 6000 bij Philips. Wat deden deze bedrijven met hun mega winsten een paar jaar geleden. Waarom past het appeltje voor de dorst niet meer in bedrijfs-huishoudboekjes? Waarom past aandeelhoudershebzucht daar wel in en hebben ze 'alles' uitgedeeld? Nu hebben ze geen reserves meer en is het de gewone werknemer de klos. Schande. Terecht dat heer Tilmant opstapt. Ik zou de CFO aanraden hetzelfde te doen.
-
Al die handel in aandelen van die bedrijven die in moeilijkheden zijn stilleggen,anders blijft dat gokken op de beurzen maar doorgaan.
-
Het wordt steeds drukker op de golfclub!
-
Ik zei vorige week tegen een ING-medewerkster: ik snap iets niet, krijg van de spaarloonrekening, twee jaaroverzichten(gelijk) 1 gedateerd 6 januari en de ander 9 januari, gaat het niet goed bij u ban vroeg ik, waarop ze zo iets zei van heeft u het gehoord? Bij de ING sturen ze eerst 2 jaaroverzichten en in februari komt het kwartaaloverzicht(4e kw. van 2008) snapt u het! Medewerkster ook niet!
Duidelijk dat men niet weet waar men mee bezig is!
Beste mensen stap over naar een andere bank, kapitaalinjectie is geld verspillen en dat moeten we niet doen! -
Is overigens een levenslooprekening gegarandeerd? Valt dit onder een garantiestelsel?
-
en de auto sport maar blijven sponserren ;en wie betaald het gelag ;;ik ga naar friesland bank ;die geven geen geld uit aan hoogmoed waanzin ??
-
Het komt nog zover (tenzij we een andere regering met betere maatregelen krijgen) dat straks iedereen voor 4 € per uur gaat werken ,let maar op er komen zoveel werkelozen bij ,ww is maar 1 jaar dat word ook afgeschaft en word je verplicht aan het werk gezet voor een hongerloon,daar gaat het naartoe.
Diezelfde bedrijven daar kun je opnieuw een baan krijgen ,maar dan voor 1/3 van het loon wat je voorheen had .En de regering doet zoals gewoonlijk helemaal niks -
wat ik altijd zo typerend vind is dat de mensen met de hoogste inkomens (managers,bestuurders,topmannen) altijd blijven.....in de zorg net zo.. we hebben mensen nodig aan bed, en wat doen ze ze gooien ze eruit...
-
@ #5,
Ik was al bang voor een dergelijk simplistische reactie. Behalve het loon zijn er nog aanzienlijk meer kosten verbonden aan een werknemer, denk aan inrichting werkplek, verbruik goederen door werknemer enz enz. Niet alles is zo simpel als het lijkt.
@ #6,
marketing communicatie is gemiddeld 4% van de omzet, heeft hier dus niets mee van doen.
@ #8,
erg goede commercial dus, hij zit blijkbaar in je hoofd, precies ook de bedoeling van advertising.
@ #9,
regeren is vooruitzien, winsten uit het verleden bieden geen zekerheid voor de toekomst, kent u het nog?
De moeilijkheden van de bancaire sector hebben niets met direct verlies te maken, maar alles met problemen van liquiditeit en niet of onvoldoende mogelijkheden voor lenen en verlenen, de primaire activiteiten van banken. Banken hebben problemen om hun 'werk' te doen, aangezien de financiele handel op zijn gat ligt.
De beste stuurlui zijn weer eens actief op nujij.nl? -
@56
Wat zou de regering kunnen doen? -
HOUDOE!
-
Kredietcrisismuziek!
"I Want My Bailout Money" by Michael Adams the Health Ranger
http://nl.youtube.com/watch?v=dnT21hmlT4o
"Money Bomb" by Flo White
http://nl.youtube.com/watch?v=2IKSyj5z6I4 -
@58
superglide, kun je je niet voorstellen dat dit tot ergernis leidt bij mensen, waardoor enigszins gechargeerde uitspraken worden gedaan?
De primaire activiteit van banken? Volgens mij het beheren van geld en geldstromen, niet het lenen of verlenen zoals jij het uitdrukt. Geld beschikbaar stellen is slechts één van de taken van een bank. En waar denk jij dat de liquiditeitsproblemen vandaan komen? Banken hebben in de afgelopen jaren ongeremd, uit puur winstbejag en met geld van derden dat zij zorgvuldig hadden moeten beheren, kolossale bedragen gestopt in nu onverhandelbare rotzooi - rotzooi die nota bene buiten de balans is gehouden. Banken hebben thans problemen om hun werk te doen omdat ze ons geld hebben verkwanseld, van elkaar niet weten hoe diep ze in de stront zitten, en momenteel gewoon blut zijn.
Ik ben blij dat jij niet mijn stuurman bent... -
UUUUhhhhhhhhhhhhhhhh,
Iemand nog iets van mijn 10.000.000.000 gehoord?
Is vorig jaar naar een van de meest veilige, betrouwbare en stabiele banken gegaan.
Was een soort spaarsok idee.
Niet dat er problemen waren.....nee......Meneer Bos en de direktie van de ING vertelde nog dat deze bank veerkrachtig genoeg was om zich staande te houden in deze ietwat turbulente tijd.
Was een soort appeltje voor de dorst.
LOL
Maar goed; Niemand wat van die 10.000.000.000 gehoord?
Nee?.............Dacht ik al..................was ook zo maar een vraag. -
al die mongolen dachten flink wat geld bij mekaar te graaien,zo een mens betaamt,de bekende spreuk is dan ook,de meer is nooit vol,pootje baaien is lekker maar zwemmen ook hahaha,en denk nu niet dat ze er van geleerd hebben dit gaat gewoon door ,stelletje hypokrieten
-
@56 Toezicht dat er niks meer verkwanzeld word en niet meer werken met geld wat er niet is en onnozele reclame wat ieder jaar miljoenen kost ect
Ik heb geen hogere school gehad maar kan wel denken
Deel van mijn fam komt uit vm yoegoslavie als je een bedrijfje had en wilde meer dan 10 werkmensen werd dat bedrijf onder toezicht v d staat gesteld,schijnbaar moet dat hier ook gaan gebeuren ,want gezien de laatste tijd wat er allemaal gebeurd is ,blijkt toch dat ze geen kwaliteit hebben om überhaubt iets te leiden -
@65 Maar dat kan dus alleen als de regering ook deugd
-
Als ik het bericht goed begrijp heeft men teveel gegokt met het hypotheekbeleid?
Ik hoop dat die huizenprijzenmarkt over een jaar of vijf wat normaler is, met prijzen ongeveer half zo duur als ze nu zijn bijvoorbeeld.
Heel spijtig voor de huidige huiseigenaren die hadden verdiend aan de stijgende prijzen en nog meer balen voor de mensen die dat 'overschot' al waren gaan uitgeven, dat wel (nou ja, of die er werkelijk slechter mee af zijn, of vooral hun hypotheekverstrekker, zal ook afhangen van het soort contract dat ze hebben, natuurlijk). -
#63
Jouw 10 mld? Ach ja eens een oproerkraai altijd een oproerkraai -
weet je zonder deze ontslagen,kunnen de zogenamde top bestuurders geen extra bonussen en weet ik wat nog meer krijgen.Personeel moeten bloeden voor die smerige graaiers.Denk er aan dat zij eerst aan zich zelf zullen denken om zoveel mogelijk geld in hun eigen zak te stoppen,die hufters.
Personeel dat onslagen word heel veel sterkte er mee. -
De grootste boosdoeners betreft de bank crisis zijn de Amerikanen
ook nu weer moeten wij burgers de banken (ING) weer spekken via onze
belastingcentjes, onze economie is op een zwaar dieptepunt waar we voorlopig nog niet vanaf zijn de regeringenBelgie/Noorwegen hadden al hun koffers gepakt
dictator Balkenende/Bosen en kabinet zouden moeten opstappen want hoelang accepteren we dit wanbeleid nog? het vertrouwen in dit kabinet is ver weg Balkenende weet dat heel goed gezien zijn arrogante houding gaat hij niet vrijwillig. -
Boodschap voor Wouter Bos: stel garanties voor het in stand houden van het personeelsbestand, voordat je een stelletje top-graaiers weer van miljarden voorziet.
-
Een mens kan maar een paar dagen zonder drinken, maar weken zonder eten.
Een bedrijf kan maar een paar dagen zonder werknemers, maar jaren zonder bestuur. -
.
Wat is winst?
Wat is verlies?
Voorbeeeld:
In 2007 --> 10 miljoen winst.
In 2008 --> 8 miljoen winst.
De publicatie vermeldt: 2008 --> 2 miljoen verlies.
Conclusie:
"verlies" is "minder winst".
T.C.
. -
Helemaal eens met @TopCat
-
Toch in ieder geval aardig voor de aandeelhouders dat de koers van ING vandaag omhoogschiet. Ruim 22% in 1 dag!!
-
Jij weet dus ook niet waar die 10.000.000.000 is gebleven #68
LOL, had ik wel gedacht hoor.
Beetje tegen iedereen aanschijten, maar niet bij machte om een normaal antwoord te geven.
Het gaat zeker nog steeds toppie in Nederland.....?
Geen vuiltje aan de lucht?
Iedereen vrij en blij?
Allemaal nog werk?
Huizenprijzen die weer omhoog schieten zeker?
Spaarcenten nog steeds op de bank laten staan?
Goede vooruitzichten voor 2009?
Laat ik dan een oproerkraaier zijn, maar ik voel mij een stuk beter dan eender welke bal gehakt die de laatste paar maanden heeft verkondigt dat de recessie als een stormpje over ons heen zou waaien. -
Als je als ING-er nattigheid voelt voor je baan, als er in korte tijd ZOVEEL mensen uitgegooid worden, kun je beter nu maar alvast een andere baan gaan zoeken, want er zijn nunog zat banen te vinden............
-
vond blauw altijd al mooier dan oranje
-
@63
Die 10 miljard zijn gebruikt om de balans van ING te versterken. Daarvoor in ruil heeft de staat een aandeel in ING gekregen onder heel goede voorwaarden. Als ING er ooit weer bovenop komt, zijn onze belastingcenten goed belegd. Als ING toch kopje onder gaat, zijn "onze" 10 miljard ook verdwenen. -
ING heeft BAKKEN ingehuurde mensen. Ik vermoed toch wel zo'n 30%. Die zitten er tegen veeeeeel duurdere tarieven dan internen en verdienen dus ook tenminste 2 x zoveel netto als een interne.
Word misschien eens tijd om ze te verzoeken een andere baan te zoeken?
Heeeel veeeeel van deze mensen kunnen goed door internen vervangen worden, zeker als meer bedrijven maar genoeg mensen eruit mieteren. -
ING = ENG bedrijf
-
@73
"Voorbeeeld:
In 2007 --> 10 miljoen winst.
In 2008 --> 8 miljoen winst.
De publicatie vermeldt: 2008 --> 2 miljoen verlies."
TopCat, in het persbericht is dan toch echt sprake van een winstdaling van (of met) 20%. -
Daar zullen ongetwijfeld veel positivo's met aspiraties voor het buitenleven bij zitten. Misschien kunnen ze daarom beter overstappen naar Defensie om daar de 7.000 vacatures op te vullen dan achter de geraniums te gaan zitten duimendraaien.
Join the Navy, Army and Air Force and see the world.
De nieuwe instromers kunnen dan ook wat verder kijken dan hun neus lang is en ontdekken het nieuw avontuur dan zij vanachter het loket of saaie bureau voor mogelijk hadden gehouden. En bij defensie worden jullie met open vizier behandeld en word je alleen bedankt als je er een zoodje van hebt gemaakt.Mag ik daarom uit eigen ervaring sprekend het Korps Mariniers en het Korps Commandtroepen en in jullie warme aandacht aanbevelen. Ook bij de Luchtmobiele Brigade is geen tijd ingeruimd voor saggerijn.Wacht dus niet tot e wordt ontslagen en sla toe! Wordt miltair en believe me, je sel er geen spijt van hebbe! -
hey krek,
ik vroeg jou een paar maanden geleden hoe jij over die alt-a bij je moederbedrijf dacht. hoe sta je er nu tegenover? klamme handjes?
en wat denk je nu van de trainers wissel. is het niet te vroeg? over een paar maanden moeten er weer acties komen, wat zullen ze dan nog kunnen? dan lijkt nationalisatie de enige optie. -
Ooit was de ING een NMB- bank voor middenstand; helaas gingen ze van naam veranderen. Toenertijd heeft men expres gekozen voor de naam ING (zij hadden berekend welke letters uit nederlandse alfabet het meest voorkomen en dat moest ook aanpasbaar zijn aan toekomstige gebeurtenissen gelinkt aan koningshuis). Dat houdt in als prins Alexander straks gaat regeren? Dan veranderd de naam van de ING-naar KING! Vandaar dat ze oranje zijn en de Postbank moet ook orange worden.
Geen grap;
ING=KING -
#62,
beheren van gelden. Prima, maar hoe denk je dat dat gebeurt? In een kluis leggen a la Dagobert Duck?
Beleggen, investeren, verlenen enz.
Ik kan me enerzijds best wel de emoties voorstellen bij de gemiddelde leek, die zelf weinig te makken heeft en het idee krijgt, dat de bankiers zwemmen in het van hun geleende geld. Maar dat is dus een misvatting en geheel niet de realiteit, vandaar mijn reactie.
De liquiditeitsproblemen komen voort uit de crisis, cq de onwil en onmacht van de banken om nog geld te verstrekken / te verlenen aan elkaar en aan het bedrijfsleven, een domino effect.
Bedrijven investeren niet of nauwelijks met eigen vermogen, maar vooral met geleend geld, ergo de huidige problemen. Het is nu makkelijk oordelen en te stellen, dat banken / bedrijven maar van eigen geld moeten investeren, maar zo werkt het helaas niet in de praktijk.
Wees niet bang, dat ik je stuurman ben, ik ken je niet, dus voel weinig reden je te besturen.
Maar ik ben blij, dat ik met mijn 4 ondernemingen weinig problemen ken betreffende de crisis. En goddank heb ik de banken vooralsnog niet nodig. -
Zo meester Bos, zie gaat hiervoor betalen,we hebben betaald om de toko overeind te houden, en nu voor de ww er's die er uit gegooid worden, is het Zalm die hier de septer zwaait ?? het is maar net hoe de wind waait, waait mijn vestje,
Succes werknemers, zoek snel een andere baan en laat die Fortis barsten, zou er niet eens een rekening meer willen hebben, noch bij de Abn.........allemaal uitgehold door de witte boorden maffia, en wij met ons allen betalen, -
Superglide, ik ben blij voor je dat je vier bedrijven tot nog toe immuun zijn gebleken voor de crisis. Mag ik uit je naam afleiden dat je in entertainment zit?
Beheer van geld en geldstromen houdt in ieder geval in dat er geen onnodige risico's worden genomen en dat er te allen tijde inzicht bestaat in de producten waarin belegd wordt. Nu lijkt het er heel erg op dat de banken hebben aangenomen dat met het toenemen van de complexiteit van de beleggingsconstructies de inherente risico's navenant zouden afnemen - of tenminste volstrekt ondoorzichtig zouden worden voor de buitenwacht. Dat is voor zo'n belangrijke branche als de bancaire volstrekt onverantwoord gedrag. Zij hebben willens en wetens een bom gelegd onder het systeem zoals wij dat kennen. Ik noem dat immoreel en wat mij betreft hebben de banken een brevet van onvermogen afgegeven. Allemaal onder curatele stellen en de topbestuurders de laan uitsturen. Een andere oplossing zie ik momenteel niet. -
Het GBP van Ijsland was 19.2 miljard (42.300 p.p.)
Van Nederland 909.5 milajrd (41.300 p.p.) (*)
Ik vraaag me af of ING het zou hebben overleefd als ze een Ijslandse bank ipv een Nederlandse was geweest of dat Icesave zou hebben kunnen voortleven als ze Nederlands zou zijn geweest.
(* bron: zie cia factbook ) -
#85
Ik denk helemaal niets. Het interesseert me werkelijk geen reet.
En ze nationaliseren maar een eind in de rondte -
ING krijgt 10 miljard bankgarantie van PvdA-er Bos.
ING topman Wim Kok (PvdA) blij.
ING gooit 7000 mensen de straat op.
Reactie Bos en Kok? -
@ #89,
Superglide is een Harley Davidson model, wat ik rijd. :-)
Entertaiment, misschien: restaurant, luxe reisbureau, groothandel en import / export bedrijf, allen gevestigd in Singapore.
Overigens eens met je, dat de bankiers het imago volledig aan zichzelf te danken hebben... -
@91
haha, gelijk heb je. leven is belangrijker. -
#95
Het punt is dat aandeelhouders tegenwoordig niet meer een lange termijn visie hebben maar elk jaar meer willen scoren.
In mijn werk moeten wij mensen (particulieren) uitleggen dat beleggen iets voor de lange termijn is (met pieken en dalen dus). Dit staat in schril contrast met de realiteit. Een aandeelhouder is korte termijn politiek. Snel scoren. Enig maatschappelijk belang, een sociaal belang is niet meer aan de orde.
Dat is waar bedrijven naar op zoek moeten. Sociaal, maatschappelijk ingestelde aandeelhouders. Dat wil overigens niet zeggen dat bij zo'n soort aandeelhouder ook wel eens winst prio heeft. De balans is echter zoek. Bij 0,4 miljard verlies meteen 7000 mensen eruit. Stel je eens voor dat je verlies draait een jaartje of twee. Oh ja natuurlijk de aandeelhouder eist winst, steeds stijgende winst.
Overigens heb ik dat bij mijn vorige werkgever (amerikaans) al jaren geleden gezien; Jaarlijkse dikke winsten, en toch steeds meer winst eisen. Salarisverhogingen voor het personeel tijdens die vette jaren standaard nul .Alles voor de aandeelhouder.
Eerlijk gezegd kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ING nog erger is dan mijn vorige amerikaanse werkgever
Raar idee: 7000 mensen eruit, koers vanmorgen 16% omhoog -
@94
Dan zijn we bijna buren. Ik woon en werk in Cambodja. Maar Singapore zou voor mij ook een goede optie zijn. Goede keus! -
#27: het was al voor de economische crisis in ons land bekend dat er tenminste 5000 man bij de ING uit moesten. Maar ze zijn daar al sinds de overgang van NMB naar ING iedere keer weer aan het reorganiseren. Zoek maar eens uit hoeveel mensen er sinds die tijd uitgekicked zijn. Maar ja...ING mentaliteit: oogjes dicht en snaveltjes toe...
-
@97 en @94
Ook woonachtig in de regio Zuid-Oost Azie. Chiangmai, Thailand.
@96
Je werk is toch hopelijk niet geweest om mensen de "buy and hope" strategie aan te praten. -
"Raar idee: 7000 mensen eruit, koers vanmorgen 16% omhoog "
LOL
Nu nog wat extremer gaan doen voor morgen:
40.000 mensen eruit, koers 100% omhoog!!
Of snapt men dan toch wel dat het werk nog steeds gedaan moet worden en er nog steeds een normale service behouden moet blijven om het uberhaupt normaal te kunnen laten draaien, t is wel een bank!!!? Hmmmmm Kassa en TrosRadar, hou ze in de gaten daar bij top ING......... -
@100
Het staat nu al ruim 25% hoger trouwens. -
@ #97 : wat merk je eigenlijk in 'srok khmai' allemaal van de crisis in de financiële wereld?
-
Da's wel lef hebben,eerst gesteund worden met geld van de burger,vervolgens gelijk 7000 burgers op straat flikkeren!Houwdoe!
-
Eerst er een financiële wanboel van maken door ondoordacht acteren op de Amerikaanse markt.. Noujaa als je je blind staart op vette bonussen dan is de tol "bezuinigen" over de ruggen van de werknemers.... en daar ligt geen enkele bestuurder wakker van... denk toch maar dat ik nu helemaal overstap naar de Rabo
-
ING = Is Nix Geworden
Wouter Wouter, SLECHTE deal,goed geld (belastingbetaler) naar kwaad geld gooien (uitbuitende incompetente uiterst niet integere leiding).De aandeelhouder lachen zich een krul in de lul, van hen wordt immers niet gevraagd. Het is o.a. mijn geld wat hier zomaar weggegooid wordt. En wat is er voor tegenprestatie bedongen van ING? Niets HELEMAAL niets. De belastingbetaler krijgt geeneens een aandeel in dit bedrijf.
Gewoon failliet laten gaan er zijn nog meer banken. -
Bij het TV-spotje van de blauwe naar oranje leeuw zou beter meer echte treurmuziek passen....
-
Tijd om de oude sok echt in ere te herstellen. Dan moet de belastingbetaler zelf het signaal maar geven.
-
De koers van ING steeg alleen omdat het NIET genationaliseerd werd.. De overheid heeft die zieke amerikaanse hypotheken met een waarschijnlijke last van 28 miljard op de schouders van de Nederlandse burger gelegd..
ING blijft een commercieel bedrijf wat nu geen rotzooi meer in de gelederen heeft. Een gezond bedrijf willen de mensen wel weer in investeren..
Maar in de tussentijd blijven WIJ ALLEMAAL HIER wel met die amerikaanse hypothekencrap zitten.. Die wij dus af mogen gaan betalen met ons hard verdiende geld !
We hebben trouwens ook nog geen overzicht over wat er allemaal met het geld is gebeurd dat in Fortis en ABN is gestoken.. ABN moet ook nog vol met die subprime mortgage troep zitten.
De Nederlandse staatsschuld is inmiddels al opgelopen tot 90 miljard euro..
In de tijden dat er winst werd gemaakt verdween het in de zakken van de directeuren, nu er verliezen worden geleden moeten wij daar maar weer voor opdraaien.. -
Moest over m'n nek van die pipo aankomend ING bestuurder: wat zijn wij ING geweldig! Als slot van zijn en Woutertje Kaboutertjes optreden in het NOS journaal. Hallo ING aankomend bestuurslid: de Nederlandse Staat die al die slechte aankomen en mis-investeringen van u "opkoopt", dat zijn wij, de belasting betalers. Hoe durft u zich zo de hemel in te prijzen? L** onbenul.
Kunt u mij en anderen op deze site ook effe uitleggen wat beter was? Ons belastinggeld op een IJslandse spaarrekening zetten, of nu gratis voor niks weggeven aan u & uw companen? Volgens mij had ik meer overgehouden aan een investering van mijn belastinggeld op een IJslandse spaarrekening. Wilt u svp inpakken en ophoepelen en als u toch bezig bent, neem dan die Minister van Fin ook maar mee, want die heeft u blijkbaar al ingepakt. -
Kan de Postchecque en Girodienst niet gewoon weer terugkomen?
Gewoon als onderdeel van het Staatsbedrijf der PTT? -
Een ding is duidelijk: de burger komt nooit meer uit zijn luie bank voor actie. Ook deze roof gaat zonder slag of stoot voorbij. Signaal aan mezelf om vooral goed voor mijzelf te zorgen?
Normen en waarden, het is allemaal zo verwarrend tegenwoordig. -
ING ontslaat duizenden mensen. ING krijgt overheidssteun. Het ING-aandeel schiet omhoog met zo'n 27%. Al met al om verdrietig van te worden. Vooral vanwege de beleggers die blijkbaar slechts aan het kortetermijngewin van eigen portemonnee denken. "Ik weer wat rijker, wel 7000 mensen ontslagen maar ach, en een flinke borging door de staat = belastingbetaler, wederom ach". Dat is precies waar dit systeem aan kapot gaat.
-
De vakbonden noemen alles onaanvaardbaar. Maar met hun geneuzel raken alleen nog maar meer mensen hun baan kwijt, want linksom of rechtsom personeel in dienst moet betaald worden. Dus eigenlijk zijn de vakbonden verschrikkelijk a-sociale instanties, die veel meer mensen in gevaar brengen dan dat ze (denken te) redden. Weg met de vakbonden...... sooooo 20th century!
-
#7
1,35 miljoen dus -
ING schrapt 7000 banen. De aandeelhouders belonen de ING top met een koerswinst van meer dan 25%.
Hieruit blijkt eens temeer hoe ziek het kapitalistische systeem van aandeelhouders is. Mensen verdienen geld over de hoofden van de werknemers. Het is 21e eeuwse slavernij.
Mijn advies: de aandeelhouders per direct uitbetalen, de beurzen sluiten, alle raden van bestuur, direxties en commissarissen ontslaan en bedrijven op eigen kracht hun centen laten verdienen als coöperaties. Dan komen de goede bedrijven vanzelf boven drijven en kunnen de mensen die het werk doen profiteren in plaats van een stelletje speculateurs. -
@ supergilde
Het fijn om te weten dat sommige hier nog verstand van zaken hebben.
Ik ben een financial. En alles wat u zegt klopt.
Maar het feit blijft dat wij als werknemers + de belastingbetalers blijkbaar in dit geval dubbel op de mat gaan. Ik vind dat jammer. Een Min. v. Fin. zou beter moeten weten. Tevens de Fin. Dir. van ING ... juist in tijden van crisis investeren!
En over de Amerikaanse zooi in feite betalen wij de check omdat we er geïnvesteerd hebben. Wij zijn hier degene die in hun hebben belegd dan is het toch logisch dat wij er voor opdraaien?
In feite hebben wij een crises omdat we met zijn alle mooie dollar tekens in onze ogen hadden:D -
@ #116,
ING heeft een prachtdeal afgesloten met de regering, het is het risico van zijn slechte leningen kwijt, het heeft een prachtige kapitaalinjectie gekregen en hoeft enkel en alleen in te lossen, door weer te ondernemen.
Wat kan ING zich nog meer wensen?
Niet vreemd, dat het aandeel omhoog schiet. -
@76 Nee want mijn baan is bv naar 3 vrijwilligers gegaan ,hahaha voor je dood te lachen he
Als je ziek word ,ben je de klos,want verzorging is er niet meer bij ,je ligt in een kamer waar niet meer word gepoetst en waar het smerig is ,want het geld moest bewaard blijven als het opeens uitkomt dat de banken met geld werken wat er niet is en de managers intussen miljoenen hebben verdient,van geld wat er niet was
Maar de staat wist dat natuurlijk want die hebben van ons geld een dikke spaarpot gemaak tvoor zulke gevallen
Als ik mijn hulp morgen zeg ,ik betaal je nog maar 1 x per jaar ,je krijgt dan 10% extra
Ik geef haar op papier iedere maand haar loon ,na een jaar zegt ze ,nu wil ik mijn loon en de 10% hebben ,maar ik heb die niet want ik heb dat geld niet in dat potje gestopt,kom ik toch mooi in de problemen he ,of niet? want ik mag dat niet -
ga naar FRIESLAND BANK !!????
-
Ik steun de ING bank met 7,50!
Vorige week probeerde ik te pinnen bij een flappentap van de ING bank. Helaas, na het invoeren van mijn pinpas sprong het beeldscherm op "Deze pinautomaat is buitengebruik." en kreeg ik mijn pas niet terug.
Op dat zelfde moment gebeld met de ING bank, het voorval uitgelegd en een nieuwe pinpas aangevraagd. Deze inmiddels netjes ontvangen.
So far so good.
Totdat ik zojuist zie dat er 7,50 van mijn rekening is afgeschreven voor een nieuwe pinpas.
Geen probleem, even bellen. Nee hoor mijnheer. Ik heb hier staan dat u uw pinpas op straat bent verloren. Wij kunnen de 7,50 niet terugsturen. Mocht u het hier niet mee eens zijn dan kunt u een brief schrijven aan onze klachtenafdeling.
Ja jongens, kom op nou zeg ik nog. Jullie moeten toch kunnen nagaan dat jullie mijn pas gewoon hebben en dat ik hem niet ben verloren?
Nee, niet mogelijk. Nogmaals, indien u het er niet mee eens bent kunt u uw klacht schriftelijk kwijt bij onze klachtenafdeling. Goedemiddag. -
De ING heete vroeger De NMB Nederlandsche Middenstands Bank maar veel ondernemers werden in de jaren '70 en '80 uitgekleed door de NMB en noemde de Bank als zodanig de Nederlandsche Maffia Bank. En er is nog geen reet verandert.
-
ING internationale nazi groep
-
Sjonge, jonge, wat een commentaren, ze kunnen toch rustig mensen ontslaan, want je had toch al niet het gevoel dat ze er voor jou waren !!
-
Aaah joh, met al die nationalisaties staat 1 ding vast, er moeten zo meer abtenaren bij komen om de boel draaiende te houden, dus die 7000 kunnen zo overstappen...
Stijgers in Economie
300.000 Portugezen protesteren tegen...
Meer dan 300.000 Portugezen zijn zaterdag...
10 uur 6 minuten geleden door ZIE ONDERKANT BLIK
Hollandse broers geven mannen bamboe voor...
Bamboe-ondergoed is het gat in de markt.
19 uur 8 minuten geleden door Frissewind
'Snel landelijk inzicht in schulden'
Staat wil toezicht op onze bestedingen, ten...
22 uur 58 minuten geleden door iMean
'Spaar patiënt in winstplan ziekenhuis'
De invoering van een winstoogmerk voor...
1 dag 3 uur geleden door de_oppositie
Hoger beroep in vastgoedfraudezaak Klimop
Het Openbaar Ministerie (OM) gaat in hoger...
1 dag 17 uur geleden door Ik ben 't zat
Best gewaardeerd
Goldman Sachs wil groeien in Europa
AMSTERDAM – Goldman Sachs wil groter...
7 dagen geleden door girbe
Eenvoudiger ontslagrecht geen taboe voor PVV
Hervorming van het ontslagrecht is in een...
2 dagen geleden door tunza
Macht imperium wankelt
Nu Griekenland uit de Euro zone stapt valt...
4 dagen geleden door Plutarchus
Bonus topman Shell 3,5 miljoen
De bonus van topman Peter Voser van Shell...
5 dagen geleden door reagluurder
Grootverbruikersenergie zwaar gesubsidieerd
Bedrijven als KLM, RWE en Tata Steel lijken...
2 dagen geleden door tienkamp



