Een van de invloedrijkste tegenstanders van het islamitisch centrum bij Ground Zero hoopt dat Geert Wilders afziet van zijn toespraak op 11 september in New York.
Sorteer op:
-
Onze kleine blonde drol gaat tóch.
-
Hulde, en dat nog wel van een Joodse lobbygroep. Als dat Wilders ook al niet deert dan is het wel duidelijk waar hij naar op zoek is....
-
"Segal spreekt daarom de hoop uit dat Wilders alsnog afziet van de toespraak. „Ik zou hopen dat hij de gevoelens van de families van de slachtoffers voor ogen houdt, en niet nog meer olie op het vuur komt gooien.”
Wilders en rekening houden met gevoelens van anderen. Wilders en geen olie op het vuur gooien.
Dat kan je wel vergeten natuurlijk. -
Zoals ik het lees is deze organisatie niet tegen de Islam, maar wel tegen de lokatie waar dit islamitisch centrum gevestigd zal gaan worden, omdat dit nogal pijnlijk is voor de nabestaanden.
Een wezenlijk verschil. -
'... en niet nog meer olie op het vuur gooit.' Hoe kernachtig kan je dit omschrijven.
-
De pro-wilders lobby hier zit nu druk te googlen hoe men deze man moet diskwalificeren.
-
laat hem daar lekker zijn gang gaan
mischien zet hij zichzelf nog voor gek
hij is dan wel niet uitgenodigt door die joodse pressiegroep
maar wel door een andere groep
het is ook de eigen keus de eigen keus van die joodse pressiegroep om zich van hem te distancieren
@2 GW is ook geen vertegenwoordiger van Israel
ondanks zijn intresse in Israel
(wat ook een vrije rechtsstaat is net als de andere westerse landen ondanks de vele zwartmakerijen) -
"Het islamitisch centrum, een initiatief van gematigde moslims, wil „een brug slaan” naar de rest van New York met een multifunctioneel dienstencentrum van dertien verdiepingen waarin ook een moskee is opgenomen. Het centrum, dat nog gebouwd moet worden, zou enkele honderden meters van Ground Zero verwijderd zijn."
Dringt dit nou eindelijk, eindelijk eens tot iedereen hier door ????
Mulifunctioneel dienstencentrum!!
Enkele honderden meters van Groud Zero!!
En wat doet die Wilders daar, idd., juist, nog meer olie op een vuur kwakken.
Geen hond in de VS zit te wachten op deze clown, die Nederland al zo te kakken heeft gezet in het buitenland, óók de ADL niet.
Het probleem met die Wilders is, dat hij zo graag Joods wil zijn.
Maar dat is hij niet. Wat hij ook doet, wat hij ook wil, je wordt als jood geboren.
Daar komt bij, dat we hem niet moeten.
Ons volk heeft genoeg geleden onder dit soort kwallen. -
@3
Het wordt net als met dat Joodse meisje Anne Frank en haar lotgenoten,over de rug van de omgekomen slachtoffers speelt de politiek weer haar gruwelijke spel.
.... -
Interesante reactie vanuit de Joodse hoek (ADL). Normaal gesproken zou dit te denken moeten geven. Maar wat is nog 'normaal gesproken'?
-
Ai, daar gaan alle samenzweringstheorieën van pro-palestijnse jodenhaters die roepen die Wilders wordt gefinancierd door de eeuwige Jood. Het botert dus niet tussen Joodse actiegroepen en Wilders.
De anti-defamation league strijdt trouwens tegen jodenhaat en anti-semitisme. Vergelijkbaar met de Anne Frank Stichting, maar dan zonder alle leugens en pseudo-wetenschap. -
@9 Janine, ik ben het met je eens.
( Wel bijzonder, hè ) ,;-) -
Zeer duidelijke taal.
Quotes:
„Ik zou hopen dat hij de gevoelens van de families van de slachtoffers voor ogen houdt, en niet nog meer olie op het vuur komt gooien.”
Volgens de ADL is Wilders’ kritiek op de islam onbetamelijk en „in flagrante strijd met de vrijheid van godsdienst, een van de grondbeginselen van dit land”.
Wedden dat hij er lak aan heeft? Het gaat namelijk om zijn ego. -
Dat Wilders tegen elke nieuwe moskee is geeft ook wel aan dat het hem feitelijk geen bal uitmaakt waar de moskee komt te staan.
-
De onofficiële, onbesproken geschiedenis van de kolonisatie van Noord-Amerika
Op 22 november 2006 vond in de Southwark Kathedraal in Groot-Brittannië een ceremonie plaats ter herdenking van een oorspronkelijke Amerikaan, het opperhoofd van de Mohega-stam Sachem Mahomet Weyonomon. In 1735 reisde Sachem Mahomet Weyonomon vanuit Amerika naar Groot-Brittannië om een klacht voor te leggen aan koning Gerard II, naar aanleiding van de misdaden begaan door de Britse kolonisten tegen de inheemse volkeren van Amerika. Mahomet stierf echter in Engeland nog voordat hij door de koning ontvangen werd. De naam van het opperhoofd van de Mohega-stam doet aannemen dat er meer tot de geschiedenis en cultuur van de inheemse volkeren van Noord-Amerika moet behoren dan hetgeen blijkt uit de officiële besproken en onbesproken geschiedenis. In de wetenschap dat de naam Mohammed van de Profeet van Islam door de Europeanen gewoonlijk werd omgevormd tot Mahomet, doet de vraag zich voor "hoe kan het zijn dat deze indiaan een wat lijkt op een Islamitische naam droeg"? Er bestaan bij deze kwestie een aantal theorieën, gevoed door verschillende informaties. Waar deze theorieën allemaal op wijzen, echter, is de mogelijkheid dat onder de indianenstammen die de Europese kolonisten ontmoetten er verschillenden waren die Islam als religie kenden. -
Wilders is alleen blind in zijn eigen Islamofobie en probeert overal zijn frust te dumpen, vooral niet rekening houdend met anderen, die alleen iets hebben tegen de locatie van die moskee of de nabestaanden van 9/11.
Als hij toch gaat hoop ik dat hij zichzelf flink voor schut zet. -
@11 De conclusie van de anti-defamation league en de conclusie van de anne frank stichting is wel aardig gelijk:
"„Het zou wat ons betreft van een uiterst slechte smaak getuigen als iemand met Wilders’ reputatie uitgerekend 11 september in New York komt spreken om zijn boodschap van intolerantie en haat verder te verspreiden”, aldus Oren Segal, directeur onderzoek van de Anti-Defamation League in een gesprek met deze krant. "
De anne frank stichting noemt PVV extreem rechts, dat past bij intolerantie en haatverspreiden. -
hij zal uit het zicht zijn als geen enkele cameraman en journalist meegaat.
Ik zie nog zo Verhagen met een mobieltje een foto schieten in de VN-raad toen JP balkenende aan het woord mocht en het katheder besteeg... -
@12
Hallo Mac,zo bijzonder is dat niet,vermoedelijk liggen wij dichter bij elkaar dan jij denkt. -
@15
Antipolitiek
Interessant,kun je mogelijk iets meer openbaren? -
@11 Protest!
Mensen die tegen de buitenlandpolitiek van Israel zijn niet per definitie Jodenhaters of pro-Palestijnen.
Ik weet dat het in de mode is extreme opvattingen te hebben maar er zijn ook nog mensen met een meer genuanceerde opvatting. -
@21, Maar die mensen zijn dan ook niet per definitie pro-Palestijnen. Het overgrote merendeel van de pro-Palestijnen echter toont zichzelf echter keer op keer als racist of anderszins debiel.
Wie zijn u of ik om hen hun opvattingen te weigeren? Als zij hun eigen ruiten in willen gooien, laat ze lekker. -
als voorbeeld van een multifunctioneel centrum á la het cordoba project, is men in 2005 () gaan kijken en praten bij het jewish community centre in manhattan
New York City -
Joy Levitt, executive director of the Jewish Community Center on the Upper West Side of Manhattan, remembers her first conversation with Daisy Khan around 2005, years before Ms. Khan’s idea for a Muslim community center in Lower Manhattan morphed into a controversy about Sept. 11, Islam and freedom of religion.
“Strollers,” said Ms. Levitt, whom Ms. Khan had approached for advice on how to build an institution like the Jewish center — with a swimming pool, art classes and joint projects with other religious groups. Ms. Levitt, a rabbi, urged Ms. Khan to focus on practical matters like a decent wedding hall and stroller parking.
“You can use all these big words like diversity and pluralism,” Ms. Levitt recalled telling Ms. Khan, noting that with the population of toddlers booming in Manhattan, “I’m down in the lobby dealing with the 500 strollers.”
http://www.vosizneias.com/61981/2010/08/11/new-...
wel geinig: een parkeerruimte voor 500 wandelwagentjes
zie ik hier in nederland nergens gebeuren
amerikanen denken groot
hier de site van het centre
(voor de geïnteresseerden: zomeraanbieding voor the health club: 'just' 470 $ voor drie maanden)
http://www.jccmanhattan.org/default.aspx -
wilders gaat toch aangezien hij een marionet is van Geller en de teaparty!
-
@22
Violier in #21 nuanceerd het uitstekend, maar blijkbaar kun jij echt alleen in extremen denken blijkens het antwoord wat je geeft; je zet jouw mening neer als ware het een feit; zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat iemand die kritiek heeft op bepaalde Israëlische elementen zoals de Zionisten net zoveel moeite heeft met de extremistische Hamas, dat iemand die medeleven met de Palestijnen toont ook wel begrip voor Israëli's kan hebben? Ik ben namelijk zo iemand.... -
Hopla en weer sneuvelt er een links complot.
Ik dacht dat die Amerikaanse Joodse lobbyclubjes nou juist Wilders steunden en financierde.
Niet dus -
@- #23
geinig -
@26
Ooit wel eens aan de mogelijkheid gedacht dat er verschillende Joodse clubjes met verschillende denkbeelden en overtuigingen zouden kunnen bestaan? -
@26 lange karim
ach so
u denkt dat er maar één clubje is -
@26 Links Complot dat was iets wat ik al heel lang wist, iedereen heeft zijn eigen opvatting en mening over dingen, en mensen die ongeveer dezelfde mening en opvatting hebben komen inderdaad bij elkaar, gaan weleens stichtingen, verenigingen en zelfs politieke partijen maken ...
Onder Joden net zoals onder Moslims zijn er heel veel stromingen, en opvattingen, schijnbaar word dat inderdaad nog weleens verkeerd begrepen ?
Ik neem aan dat je www.eajg.nl ondertussen wel kent ?
Ook Joden die zeer kritisch staan tegenover de staat Israel ...
Dus verrassend neen, eerder hulde ... -
#11 #26
Wat comisch om te zien dat jullie ervan uitgaan dat alle Joden of niet of wel achter Wilders staan ;-) Zwart / wit. Goed / slecht. With us / against us.
Fijn zo'n simpele wereld joh... -
Ze kunnen zijn veiligheid niet waarborgen en hij staat op de moordlijst van moslims. Natuurlijk is niet iedere moslim een moordenaar, dan zou ik stigmatiseren. Een paar waar iedere moslim toch enige sympathie voor op kan brengen. Niet in het openbaar, maar tussen de Islamitische lakens.
-
Allemaal voor 72 maagden.
-
@32
Topic gaat deze keer over Joden die niets van Wilders moeten hebben; moslims staan er voor deze gelegenheid eens een keer volledig buiten! -
@26
Ga maar slapen jongen........
Je snapt de grote mensen wereld nog niet ook al ben je nog zó lang........ -
Ze zijn tegen het bouw van een multi cultureel centrum, wat ik best wel wil en kan begrijpen, maar ze snappen donders goed wat dhr Wilders daar komt doen ...
-
@36 ... eigenlijk is de reactie precies hetzelfde als van de voorzitter van de Molukker wijkraad in Terwijde in Culemborg ...
-
Paul Krugman - New York Times Blog - July 30, 2010, 2:43 pm
Bad for the Jews
Outside my usual beat, but the statement from the Anti-Defamation League opposing the construction of a mosque near Ground Zero is truly shocking.
As Greg Sargent says, the key passage — it’s a pretty short statement — is this one:
Proponents of the Islamic Center may have every right to build at this site, and may even have chosen the site to send a positive message about Islam.
The bigotry some have expressed in attacking them is unfair, and wrong.
But ultimately this is not a question of rights, but a question of what is right.
In our judgment, building an Islamic Center in the shadow of the World Trade Center will cause some victims more pain – unnecessarily – and that is not right.
Translation: some people will feel bad if this thing is built, and we need to take these feelings into account, even though proponents “have every right to build at this site.”
So let’s try some comparable cases, OK?
It causes some people pain to see Jews operating small businesses in non-Jewish neighborhoods;
it causes some people pain to see Jews writing for national publications (as I learn from my mailbox most weeks);
it causes some people pain to see Jews on the Supreme Court.
So would ADL agree that we should ban Jews from these activities, so as to spare these people pain?
No?
What’s the difference?
One thing I thought Jews were supposed to understand is that they need to be advocates of universal rights, not just rights for their particular group — because it’s the right thing to do, but also because, ahem, there aren’t enough of us.
We can’t afford to live in a tribal world.
But ADL has apparently forgotten all that. Shameful — and stupid.
paul krugman
Paul Robin Krugman (New York, 28 februari 1953) is een Amerikaans neo-Keynesiaans econoom, columnist en publicist.
Hij is anno 2008 professor in de economie en internationale betrekkingen aan de Princeton university.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Krugman -
gaat Wilders de toespraak houden met ze keppeltje op ?
komt ze vriend Lieberman ook ? -
Eigenlijk best wel een staatsgevaarlijke man, die Wilders. Een soort van terrorist, die de Moslimwereld maar blijft uitdagen.
Oh nee, dat heet Westerse vrijheid van mening, dat gebash... -
eeeeuhhm dit soort berichten zijn niet altijd om zich af te keren van een persoon.
negatieve berichten kan ook een ander doel hebben ............ -
@39 arabier
geen idee
maar zijn über groepie pamela geiler, die hem heeft uitgenodigd (denk shag) komt wel en, hoewel joods herself, zij HAAT the anti-defamation league (adl) -
@40 helemaal mee eens..Wilders is inderdaad aan het terroriseren. Hij gijzelt de Nederlandse politiek met zijn geblaat....de gijzelt de media..Hij zorgt er altijd voor dat alles om hem draait..Zoals een verwende kleuter de boel kan terroriseren zo doet Wilders dat ook...Misschien is het echt een verwende kleuter, met een super midlife identiteitscrisis....Rijp voor de psycholoog of misschien wel psychiater.... Ik ben blij dat een belangrijke Joodse organisatie zich distancieerd van Wilders..... Niemand kent Wildie in de USA maar hij lijkt wel mee te willen doen aan een programma ala Idols...Wilders is net als een Nederlandse artiest die het wil maken in Amerika...Zielige figuren die denken dat ze groots genoeg zijn voor de wereld maar hier in kneuterig Nederland zelf amper wat voorstellen..Zielige figuur die Wilders...Ik zou zijn hele verhaal zelfs op veel betere manier kunnen verwoorden.....Want misstanden moet je kunnen benoemen...maar hij doet het op verachtelijke wijze...En helaas spreekt dat veel mensen aan.....Hammer.....
-
ghe ghe ghe
had het in het verleden toch niet zo heel erg mis:
de rolstoel minner is weer actief -
In Israel zitten de overgrote meerderheid ook niet op Wilders te wachten.
Hij wordt slechts gesteund en gefinancierd door een klein clubje extremisten.
What else is new? Maar als narcist, zie je dat zelf natuurlijk niet.
Maar fijn dat dit even naar buiten wordt gebracht.
Nogmaals : flapdrol Wilders is rijp voor de GGZ -
Lange karim #26
>>> Ik dacht dat die Amerikaanse Joodse lobbyclubjes nou juist Wilders steunden en financierde.
Niet dus <<<
Je was er dus nog niet achter dat er in de Joodse wereld ook verschillende stromingen zijn ? -
drs.banders #42
>> (denk shag) <<
mag toch hopen dat U het over zware van Nelle heeft.....
alleen de andere gedachte al ..... bbrbrbrbrbrrrrrrrrrrrrrrrr -
@47 rooiekater
hm ....
beert en geiler aan de shag zal zeker zwaar zijn -
Als er eens meer nederlandse fractie-leiders ruggengraat zouden tonen , zouden ze met G.Wilders meegaan , om de Amerikanen een steun gevoel te geven , met name iemand van het CDA, en zeker van de PVDA, maar nee die janken alleen in het eigen kleine pieperland ,,,,,,,
-
@50 Grappig ik zag vorig jaar ook een film over Vikingen die Amerika plunderden, dat moet dan voor columbus zijn geweest inderdaad.
@15 Leuke naamsverbastering, ik heb de link naar wikipedia gevolgd, daar heeft men het over speculaties. Maar Mahomet verbasteren naar Muhammed die toen nog niet leefde gaat wel een beetje ver ;) -
Ik het zit er in met deze zoveelste en nieuwe geschiedvervalsing dat we over tien jaar allemaal denken dat amerika een moslimland was. Ik hoorde Obama ook al zoiets zeggen, dus dat wordt geschiedenisboekjes aanpassen.
Ben benieuwd wat de indianen daar van vinden ;-). -
Wahoooooooooooooooooo,,,,,,toch nog 1 echte Nederlander die zich ook internationaal durft te uiten ,,,, kom oppppppppppppp Geert ,,, oopsssssss ik bedoel Dhr.G.Wilders ,,,zet em oppppppppppppp
-
5413 augustus 2010 00:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
lijkt me wel grappig als de nederlandse media alleen de reactie's van de aanwezigen filmt en niet de Grote Witte in beeld brengen
hij wil toch niet bij de "linkse kliek" in de uitzending komen!
moet hij ook niet janken dat ze zijn speech niet uitzenden.
verder zal er daar ook niet zo veel aandacht voor hem zijn, de grote zenders hebben die dag alleen aandacht voor de herdenking.
en zullen echt niet het gebrabel van die geblondeerde man uit uuuhhh "denmark???" uitzenden. -
@55 ... Geen aandacht voor Geert, neen joh dan moet eens een dag zonder aandacht zal een schok zijn voor hem.
'ts fijn om te weten dat er nog mensen zijn die WEL de WARE intentie van Wilders zien, alleen hij word keer op keer recht gesproken .... -
@50
Anti-politiek
Bedankt,ga het gelijk lezen. -
Ik heb gehoord dat ze in de VS hele goede scherpschutters hebben.
-
@58
Ik heb je domme reactie gemind. -
Het zou wat ons betreft van een uiterst slechte smaak getuigen als iemand met Wilders’ reputatie uitgerekend 11 september in New York komt spreken om zijn boodschap van intolerantie en haat verder te verspreiden”,
Begrijp je eigenlijk wel wat er wordt bedoeld Geertjuh, met je havodiploma. Het betekent dat je wat betreft de invloedrijke Joodse pressiegroep Anti-Defamation League (ADL) niet welkom bent. Of moet de ADL ook maar 'alvast wennen'?
niet welkom bent. -
6113 augustus 2010 10:04 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@11
Je zit er totaal naast, meneer. Mensen als ik, die Wilders' zwaar bekritiseren vanwege zijn standpunten en uitlatingen, verwijten hem te heulen en te lobbyen met bepaalde rechts-conservatieve havikkenclubjes, die o.a. het kolonisatie-, bezetting- en militaire geweld (staatsterreur) van de Israëlische regering steunen en ondertussen Palestijnen het licht in de ogen niet gunnen. Mijn kritiek betreft niet het jodendom als religie of joden in het algemeen. Nee, want tot de critici van de rechtse, op punten fascistoïde Israëlische (Likud)-regeringsbeleid, en figuren als Wilders, behoren ook veel joodse mensen. Progressieve (Liberal Jews) joden in Nederland, maar ook in de VS o.a., die helemaal niets moeten hebben van het chronische geëtter van rechts-populisten als Wilders en havikken als Geller, of van het nederzettingenbeleid en het grove militante optreden van de Israëlische regering. -
@61
Er is meer onder de zon dan 1 homogene club der Joden, o.i.d. Net zo goed als dat ook niet alle Nederlanders een fan van Wilders zijn, terwijl hij half Nederlander is. Er zijn orthodoxe joden, maar ook gematigde en progressieve joden. En dat is dan de religieuze kant. Waar het in kwesties meestal om draait is de politiek en militair optreden van Israël en dat staat deels los van religie jodendom. Daarnaast heb je nog het zionisme. Zoals overal ter wereld wordt religie (of dat nu christendom, islam of jodendom is) vaak misbruikt voor politieke, economische, militaire en culturele machtsspelletjes, door fanatici of sluwe machtzoekers. -
Wilders ga s.v.p. na New York,
Neem geen blad voor de mond,
En duik net als Salman Rushdie lekker een jaar of tien onder,
Is Nederland van je verlost... -
hahaha @ Wilders
-
Moet die wilders niet eerst denken aan zijn eigen veiligheid? Om op 11 september naar amerika af te reizen om een beladen verklaring af te leggen, dat is toch net zoiets als JF kennedy.
Je weet dat de VS niet veilig genoeg is, omdat het een groot land is en veel mensen daar wapens mogen dragen. 1 gek die een wanhoopsdaad begaat is genoeg om zijn leven geheel zuur te maken... -
Komt die man om de Amerikaanse moslims te irriteren met z'n vervelende toespraken.
Of heeft hij medelijden met de slachtoffers van 9/11... terwijl hij een klein duistere hartje heeft. -
@15 Als je nog niet eens de juiste naam van de Engelse koning weet, verwacht je dan dat we de rest van je betoog over namen serieus nemen?
-
Misschien dat deze aktiegroep haar Joodse conculega's kan overhalen de geldkraan naar de PVV dicht te draaien?
-
Geweldig toch!!!! Al die aandacht voor iets dat nog komen moet!
Enne aan alle linkse Wilders tegenstanders hier...... Sssstttt niks zeggen dat het grote boze buitenland zou kunnen irriteren zoals bijvoorbeeld de socialist Chavez wel doet! Wie weet blijft daardoor het groot kapitaal weg.......
Beetje tegenstrijdig wel..... -
En ook ongelofelijk inconsequent hoe jullie als fervente tegenstanders van Israël en de Joodse lobby in de US dezelfde mensen ineens als mede strijders tegen het grote donkere PVV kwaad in jullie harten sluiten...... :-0
Typisch links! Zo de wind waait waait mijn jasje!!!! -
Verwijderd door redactie
-
hahahahahahha
-
laat 'm lekker naar de States gaan, zijn we van die dorpsgek af.
-
@7 Wilders heeft anders ook een Israëlisch paspoort
-
@15
Ja, je hebt helemaal gelijk. Manitu is eigenlijk Allah. marionetten zijn direct afgeleid van totempalen, Winnetou heeft echt bestaan en Old Shatterhand was de tweelingbroer van Lawrence of Arabia. Toch?
Not. -
Alsjeblieft, Geert, ga naar New York en ga praten, blaten, provoceren tot je aanhang daar extatisch wordt, maar nogmaals alsjeblieft, Geert, BLIJF DAAR!!
-
@76
Nee, dat was Kara ben Nemsi. -
@78
Nietus, Kara Ben Nemsi was de vermomming / het alter ego van Tarzan.
;) . -
Ach, wat kan er nou gebeuren?
In het ergste geval zien de Amerikanen in Geert Wilders een soort Nederlandse Sarah Palin. Serieus nemen ze hem toch niet. Interessant vinden ze hem evenmin.
Mooi naar de VS laten gaan. Wie weet lost een Amerikaanse idioot het probleem GW wel definitief op. -
Ik snap het zelf ook niet waarom hij nou naar Amerika gaat. Uiteraard heeft hij alle vrijheid om daar heen te gaan en mee te doen met die protestactie. Maar toch vind ik het een beetje vaag dat hij daar heen gaat, hij is een lijsttrekker van een Nederlandse politieke partij, dus ik zou absoluut niet weten waarom hij daar gaat actie voeren. Hij kan zich beter richten op politiek in Nederland i.p.v. dingen in andere landen waar wij geen moer mee te maken hebben.
-
Het mooie van het feit dat Wilders naar New York gaat om zijn praatje af te steken, is niet wat hij gaat zeggen. Nee, het mooie aan de acties van Wilders is dat het hele 'voorspel' dat ie iets gaat doen (net als bij het uitkomen van die amateuristisch aan elkaar geplakte film Flutna) meer teweegbrengt dan hetgeen hij daadwerkelijk doet.
Want wat hij daar ook zegt, hij zegt het niet als vertegenwoordiger van de Nederlandse regering, het Nederlandse volk en zelfs niet als politicus, maar als Geert Wilders, die een persoonlijk jihad aan het voeren is.
Zijn grootste kracht is de aandacht die hij krijgt in de media en de publieke opinie. Door alle aandacht wordt hij gemaakt tot wat hij nu is. Zwijg hem dood en zijn belangrijkheid wordt teruggebracht tot niks. -
Zelfs ZIJ zitten niet de wachten op die geblondeerde relnicht, maar zoals gebruikelijk zal Wilders daar ook niet naar luisteren. Hij weet het zelf toch altijd beter.
-
"Er zijn 2 soorten mensen: goede en slechte" ongeacht hun geloof c.q. ongeloof, ras, taal enz. En waar bevindt U zich?
-
@83
Gaat er niet om of hij het beter zou weten, hij geeft zijn mening en meer niet. -
@85
En in New York zit men niet op die mening te wachten. -
@86
Mischien niet alle mensen.
Men kan niet voor heel New York praten. -
"Maar toch vind ik het een beetje vaag dat hij daar heen gaat, hij is een lijsttrekker van een Nederlandse politieke partij, dus ik zou absoluut niet weten waarom hij daar gaat actie voeren."
Wilders vindt zichzelf belangrijker dan wie of wat dan ook en komt daar primair om zich ook buiten NL te profileren, o.a. tav zijn pro-Israëlische, anti-islamitische ultrarechtse vrinden die hem financieel sponsoren. Eigenbelang. -
@87
Klopt, ook in NY heb je intolerante, ultrarechtse, anti-islamitische bigot's rondlopen. -
Shit alweer de linkse kerk?? nu bezig in de USA??
Of is het alweer de PvDA?
nou nou nou, arme WIlders! hij heeft het zo moelijk. -
"Joodse actiegroep VS hoopt dat Wilders thuisblijft"
Dat uitgerekend het ADL, de Amerikaanse versie van het cidi, Wilders afwijst.
"Wij verwerpen elke vorm van onverdraagzaamheid, tegen Joden net zo goed als tegen de islam."
Dat zal de zaak misschien veranderen. Wie weet krabbelt Wilders wel terug, want kreeg hij niet betaald uit Israel? Hangt op zijn kantoor geen Israelische vlag?
Ik denk dat de ADL het propagandistisch geen goede zaak vindt als een extreem-rechtse populist op deze wijze wordt geassocieerd met het zionisme. -
@91 ... niet gek, zo'n figuur zorgt alleen maar voor meer haat en verscheuring, nog een aardige stuk in de nrc gelezen, fijn dat zo'n groep als de ADL zich uitspreekt tegen Wilders, hopelijk is het een voorbeeld ...
Haat met Haat bestrijden is nog nooit een oplossing geweest. -
Grappig hoe de linkse meeheulers het weer eens in hun broekje doen als Geert besluit om ergens te gaan spreken.
Ze hebben blijkbaar geen eigen leven om zich druk om te maken..
Hoe kleiner ze Wilders proberen te houden, des te groter hij wordt.
Het is genieten om de paniek in de ogen van de Dhimmies te zien, als Geert weer eens in het nieuws is. -
@92: Jouw stelling slaat natuurlijk nergens op maar is wel erg christelijk. Iets met de andere wang toe keren als je een slag krijgt. Het ontstaan van de PVV hebben diverse politieke en religieuze groepen over zich zelf uitgeroepen. Bovendien, de PVV richt zich toch voornamelijk tegen onaangepaste allochtonen. En daar is toch niks mis mee? En laten we wel zijn: een klemmende roep om te integreren en om religie thuis en in de kerk te laten heeft Wilders doodsbedreigingen opgeleverd uit diezelfde religieuze hoek. Dus wie haat nu wie?
-
Ik hoop dat je tijdens het typen van deze reactie @93 wel alle twee je handen boven tafel hebt gehouden. Het klinkt allemaal wat hijgerig dat "genieten".
-
De enige die in het in zijn broekje doet is degene die continue bewaking nodig heeft omdat hij continue provocerende zaken roept en er derhalve continue gevaar dreigt dat iemand GW serieus neemt en daarom liever het zekere voor het onzekere neemt.
-
@8 Vurig betoog!
Helemaal mee eens.
@93 "Meeheulen"? Dat doe je met een politicus zonder Partij waar je lid van kunt worden. -
Er is niets mis mee om een standpunt te hebben in deze aangelegenheid. Jij kunt en mag gewoon bezwaar hebben tegen de situering van een moskee (islamitisch activiteitencentrum en gebedshuis) babij ground zero. En dat mag je gewoon hardop zeggen.
-
@51
Opus dei
Hoezo,leefde Mohammed niet rond 600 n.Christus? -
@98
Tuurlijk mag dat, maar je weet ook wel dat GW nooit op een zorgvuldige, integere manier een bezwaar verwoordt en onderbouwt. Het wordt weer schofferen, beledigen en aangedikte, in superlatieven doordrenkte boosheid uitroepen dat 'de islam' ons allemaal wil uitroeien. Als een soort eenpersoons amateurhoorspel van een mix van 'the night of the bodysnatchers' en 'war of the worlds', dat normaliter nog niet eens door de voorrondes van (American) Idols zou geraken, maar door een miljoen Henk & Ingrids blijkbaar als 'spreken namens Het Nederlandse Eigen Volk' beschouwd wordt. Tsja. -
@94
"Bovendien, de PVV richt zich toch voornamelijk tegen onaangepaste allochtonen. En daar is toch niks mis mee? "
Daar is van alles mis mee, als Geert Wilders degen is die bepaalt wat aangepast en onaangepast is. We hebben in dit land allemaal het recht onze eigen keuzes te maken in hoeverre we ons aan wie of wat aanpassen en de enige toetssteen is de Nederlandse (Grond)wet. Daar is geen discriminerende en haatzaaiende Wilders voor nodig. Degene die zich niet aan de Nederlandse normen en waarden en grondwet wil aanpassen, is meneer Geert de neopopulist zelf. -
@94
Bovendien is het niet waar wat je zegt. De PVV van meneer Wilders richt zich tegen de gehele islam en zet met de haatdragende taal en discriminerende plannen (kopvodentaks, Koran-verbod, moskeebouwverbod, schoolverbod, grenzen sluiten voor mensen uit islamitische landen, dreigen met uitzetting van tientallen miljoenen moslims uit Europa, et cetera) alle moslims in de hoek van tweederangsburgers die hier niet thuis horen en niet mogen zijn wie en geloven wat ze zelf willen. Vrijheid van likmevestje. -
Tja dan hadden ze hem niet moeten uitnodigen om een speech te komen houden....
-
@4
Alsof er geen *Islamitische mensen* omgekomen zijn bij 9/11...
Sinds wanneer heeft een *Joodse lobbygroep* nu zeggenschap over een te bouwen activiteiten centrum met Islamitische gebedsruimte?! New York is geen Joodse stad. -
Wilders werkt tenminste !
De rest lult maar wat en doet niets.
Daarom heeft men op Wilders gestemt ! Toch ? -
@105
En wat doe jij? hahaha -
Misschien komt de Mossat met een oplossing.
-
@105 je nickname "benbelazerd" zegt mij meer dan genoeg!
Je bent zelf belazerd om te werken en het ergste is, je bent belazerd om 'normaal te kunnen denken'. -
Wilders MOET gaan! Al wat het alleen maar om aan te tonen dat vrijheid van meningsuiting het belangrijkste recht is in de democratische wereld.
En ja, natuurlijk praat hij daar namens Nederland, een kwart van de Nederlanders heeft tenslotte op hem gestemd. En als Rutte, of Verhagen of Balkenende of wie dan ook zou gaan, hebben die ook niet de steun van het hele Nederlandse volk.
Wilders op voorhand verbieden te gaan of verbieden bepaalde dingen te zeggen betekent gewoonweg weer de zoveelste tegemoetkoming aan het moslimextremisme: ''ga maar niet Geert, of zeg maar niets want dan worden ze weer boos en dan gaan ze weer stoute dingen tegen ons doen!'' Bah...allemaal lafbekken die bang voor moslims zijn! -
#109
Als hij het maar uit z'n hoofd laat om namens NL te praten, dat is niet de bedoeling.
Hij mag daar als Geert Wilders praten en niet eens namens de PVV -
De slinkse bourgeois blinkt steeds meer uit in lafheid: 'Geert doe het maar niet!' 'Blijf maar lekker thuis!' Houdt je aan onze verheven imperatieven en zoetsappige consensus, we weten wel dat je gelijk hebt maar straks gebeuren er nog dingen die we niet meer kunnen controleren, verdelen en beheersen...!!
Dan breekt ons vertrouwde wereldbeeldje, buigen de dimensies en worden we overgeleverd aan een onbestemd lot...en nieuwe toekomst!
Liever met zijn allen tenonder in de huidige misère en weg-met-ons-politiek! -
@Habiba #110 "Als hij het maar uit z'n hoofd laat om namens NL te praten, dat is niet de bedoeling."
Zeg Habiba, je weet toch wel dat Geert de Haagse representatieve partijpolitiek, (die niets meer representeert) al lang achter zich gelaten heeft?!
Geert gaat daar spreken als toekomstig premier van Nederland en wij vinden dat geweldig, wij zullen hem met zijn spectaculaire onderneming volgen op onze plasmaschermen! -
@Sugarplum fairy #109 "Bah...allemaal lafbekken die bang voor moslims zijn!"
Dat is de slinkse ziekte die Nederland, als een griep, beheerst en in zijn greep houdt. Degene die zich verweert is een 'fascist', 'nazi' of 'dom'. -
@Progrez #100 "...maar door een miljoen Henk & Ingrids blijkbaar als 'spreken namens Het Nederlandse Eigen Volk' beschouwd wordt. Tsja."
Tsja...HOE zou dat toch komen? Heb je daar wel eens over nagedacht waarom na meer dan een eeuw tevergeefs appel van de politiek aan de bevolking en tevergeefse morele didactiek en verheven imperatieven de bevolking toch zijn eigen gang gaat? Of wil jij hun dat laatste recht ook nog ontnemen...?
Stijgers in Algemeen
Man vast na fatale val in Arnhem
Een 48-jarige man is maandag aangehouden in...
5 uur 41 minuten geleden door LFLJ
Kantoor Egyptische presidentskandidaat...
CAÏRO - Enkele honderden mensen hebben...
5 uur 53 minuten geleden door Sjakie Jambek
Verhoor Blair onderbroken 'Hij is een...
De video is te vinden op de...
6 uur 16 minuten geleden door hotwing
Doden door brand in winkelcentrum Qatar
Een brand in een winkelcentrum in Doha, de...
10 uur 41 minuten geleden door Robbie47
VN bespreekt krijgsgevangenen en...
Israel heeft meer politieke tegenstrevers...
12 uur 2 minuten geleden door M37
Best gewaardeerd
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
3 dagen geleden door muffcabage
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
4 dagen geleden door turtle63
Hoe democratisch is D66 eigenlijk nog?
‘Hij heeft een stemming gekregen, daar moet...
6 dagen geleden door Moskowfiets
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
4 dagen geleden door Aktea
Geen privacy voor privacyschenders
Als het Openbaar Ministerie zo graag...
2 dagen geleden door ,Ton

