Leeftijd: 7
Lengte: 132-134 cm
Ze heeft een slank postuur
lang donkerblond haar in een staart
bruin/grijze ogen
Ze droeg een rode jas
Sorteer op:
-
Hoppa, plusje. En doorplussen maar. Shiva, jij gaat dit draadje ook up-to-date houden zoals ik gister deed met de vorige post?
-
Leeftijd: 7
Lengte: 132-134 cm
Ze heeft een slank postuur
lang donkerblond haar in een staart
bruin/grijze ogen
Ze droeg een rode jas -
Heg geplust en hieronder herhaald. Wat kan ik nog meer doen om dit topic hoog in de ranglijst te houden?
Leeftijd: 7
Lengte: 132-134 cm
Ze heeft een slank postuur
lang donkerblond haar in een staart
bruin/grijze ogen
Ze droeg een rode jas -
@3
Nope, niet herhalen, de TS kan dit netjes bijwerken in de koptekst zelf. En plusje is niet voor mij, maar op de knop linksboven waar nu een 2 staat -
Als ik de koptekst wil wijzigen krijg ik de foto van Katja er niet meer bij.
-
@5
Bizar :S Is mij gister tot een keer of 5toe gelukt? -
Heb het een keer of 5 geprobeerd maar het wil niet. Het is mij al veel veker opgevallen dat het bijplaatsen van foto's niet altijd even makkelijk of soms helemaal niet gaat.
-
Ook ik heb geplust. Laten we dit draadje allemaal hoog houden!
-
@7
Ff mailtje naar info@nujij.nl soms fixen die dan snel iets en dan lukt het wel :D Ze werkten gister ook goed mee -
1028 mei 2009 12:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Nu.nl heeft de foto gewijzigd, vandaar dat deze helaas niet meer bij de link is te plakken.
-
@11
Damn... -
Naja je kan iig met updates komen nu!
-
Druk op STEM svp!
-
Ja , terwijl auto's onderzocht worden , rijdt papa met dr naar Oekraine.. goed werk jongens!! .......leve de EU met z'n open grenzen!!
-
Multesimus, sommige mensen moeten werken en hebben niet de hele dag de tijd om achter de pc te zitten. Ik groet u.
-
Volgens mij tonen dit soort zeken keer op keer aan dat het van belang is dat men snel handelt. waarom de politie dit allemaal weer zo nodig zelf moet doen is mij een raadsel.
Gisteren leken er hier wel mensen sneller op de hoogte van de naam van de eigenaar van de auto te zijn dan de juut.
Laat justitie/politie in dit soort gevallen gewoon een uitzondering maken en alle informatie die er is snel delen met de samenleving.
Als er een soort heksenjacht naar dit soort roofdierachtige mensen onstaat dan hebben ze weer een extra zorg om rekening mee te houden. -
Verwijderd door redactie
-
@16
Succes met werken. Prijs uzelf dat u niet de hele dag achter de pc hoeft te werken, ik wel...
En :S@ al die minnetjes. Naja, werkse allen -
ik kreeg de malding Amber Alert en meteen mai terugl met mijn advies,
Grenzen dicht!
Schiphol streng bewaken!
Krijg ik een mail, ja de auto waarschijnlijk, gevonden.
Als alle politie bureau s nu eens met zo een Amber Alert meteen massaal de straat op gaan,
was dat kind allang gevonden.
Neeeee, u en ik mogen politie even uithangen.
En vind u het kind, dan heeft u niet het kind gevonden, maar de polite, toch? -
Wie is er hier zo druk aan het minnen? Kan die zich niet even naar een ander draadje begeven? Bij voorbaat dank......
-
@10
Goed idee! Ik heb ook veel bekenden in andere landen, allemaal op een hoopje op facebook. Even daar een melding maken... -
2328 mei 2009 13:07 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Wat ik me afvraag, ze denken dat men het in de relationele sfeer moet zoeken, er gaan geruchten dat de vader er iets mee te maken heeft. Maar hoe zit het met de moeder van het meisje, ik heb daar nog helemaal nergens iets van gelezen, of heb ik iets gemist?
-
Misschien zit de CIA er wel achter?
-
17 40 minuten geleden door The Devil's Advocate
Snap niet waar om je met zulke antwoorden komt en de recherche weer zit af te kakken.
Simpele ziel, of die niet hun vreselijk best doen om haar terug te krijgen -
tav@21 tienvoortwaalf
helemaal mee eens -
Ook hier maar een keertje: wel een signalement van het meisje, maar niet van de dader. Waarom belangrijk? Het meisje kan inmiddels kort haar hebben, desnoods geverfd en andere kleren aan hebben (kan me voorstellen dat iemand dat doet bij een ontvoering vanwege herkenning) dus waarom geen profiel van de vader als ze hem hiervan verdenken?
-
Zag gister op TV dat de oorzaak van kinderontvoering .Kinderen van blonde nederlandse vrouwen met moslimmannen.
-
ik hoop dat we met zijn allen iets opleveren.
-
@ #24
wat ik heb begrepen is de moeder samen met familie erg bezorgt hopen op de snelle thuiskomst van Katja. Heb ik ergens gelezen in e berichtgevingen. Maar hoe het met recherche onderzoeken staat dat is niet bekent uiteraard.
@ #28
Ik heb je in het vorige draadje daar ook al een mogelijk antwoord op gegeven, zal het hier dan nog maar een keer plakken :
**quote**
En misschien is die vader wel gewoon in amerika en niet in nederland dan heeft een signalement geen zin omdat het anderen zijn al dan niet in dienst van iemand uit de relatie omgeving van Katja.
**einde quote** -
Hopelijk zien veel veroordelaars nu in dat de ouders van Maddie Mac C niet helemaal gestoord waren om ogenblikkelijk groot alarm te slaan!.
Sterkte ook voor deze moeder en haar familie.
En een kaarsje voor het meisje, dat er ook niet veel van zal begrijpen, wat er met haar gebeurt nu... -
En ik zei je in het vorige draadje al dat dat speculeren was, peins. Je weet het namelijk niet hoe het zit, daarom is het signalement des te belangrijker...er waren ooggetuigen, die wellicht de vader hierin hebben herkend.
-
We hebben toch een uitleveringsverdrag met de USA? Is de vader een nederlander of een Amerikaantje?
-
FEIT 1) Meisje ontvoerd
FEIT 2) Auto gevonden in EDE
FEIT 3) Vader is dader
FEIT 4) Meisje spoorloos
FEIT 5) Vader + moeder van meisje hebben ruzie
FEIT 6) Meisje is de dupe van deze ruzie -
3728 mei 2009 14:23 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@ #34
Inderdaad dat is speculeren, maar wat jij doet ook.
Er is NERGENS gezegt namelijk dat de vader de ontvoerder is, alleen dat er een man en een vrouw in die auto zaten dus het kan heel goed iemand anders zijn die door de vader zijn ingehuurt.
En die oog getuigen waren kinderen.
Denk je nu heus dat de politie niet weet wat ze doen? Dat ze op hun krent een krantje zitten te lezen? Er zal een reden zijn dat er geen signalement is gegeven van die vader.
@ #36
Heb je voor FEIT 3 bewijs? Een officiele bron? -
FEIT 6) STEM!!
-
peins, wil je niet zo moeilijk doen, alsjeblieft? Laat ik het dan anders zeggen: Er is geen signalement van de Dader vrijgegeven. Er waren ooggetuigen, dus er zal ook vast een signalement bekend zijn.
-
@ #34
ik had het stukje uit de krant van @ #32 nog niet gelezen en als wat daar in staat waar is neem ik mijn woorden terug. Maar voor alsnog staat er in de politie persgeving niets hierover. -
Als ik dat meisje zou zijn, en ik zou niet willen dat mijn vader me "ontvoerd" heeft, dan zou ik er alles aan doen om weer terug te komen bij mijn moeder. Tenzij ik liever bij mijn vader zou zijn. Ik neem niet aan dat de vader haar tegen haar wil vast zal houden, want dan zou hij haar toch niet hebben "meegenomen"? Ik denk dat ie vast veel van haar zal houden, en het beste wil voor zijn kind? In alle gevallen zou het dus goed moeten komen...
Of slaat dit nou helemaal nergens op wat ik zeg???? -
tav@38 peins
U HEEFT WEER GELIJK
nee zijn geen feiten
verhaal is uit de krant zie @32 -
tav@41 peins
u heeft gelijk
zijn geen feiten!
het is een krant -
@ #40
ik doe niet moeilijk, ik geef tegen argumenten of mag dat niet? -
FEIT
jullie type sneller dan ik kan lezen -
peins, dus een kind (volgens jouw argument) is niet in staat om een signalement te beschrijven, maar daarentegen WEL in staat om exact een automerk te noemen (Opel Zafira) en in staat een deel van het kenteken te noteren?
-
@38 peins,
** Quote uit @32, peet 31**
De vriendinnetjes weten zeker dat haar vader de dader is.
** einde Quote**
Oke misschien is het geen feit, maar die kids zijn niet gek... -
@ #43 en @ #44
ik heb het gelezen en ik hou de politiebron in de gaten.
Ik zeg niet dat ik gelijk heb, nergens niet, maar we weten allemaal dat media dingen zo mooi voorspiegelt, sensatie zoekt, dat overal gezwartepiet wordt.
Ook hier er worden dingen bedacht en er wordt op terug gereageerd.
Enige grote nadeel daarvan is dat straks niemand meer weet hoe en wat en dat je beter dan kan zorgen dat de bronnen waterdicht zijn.
Of is dat nu zo verkeerd? -
@36
Als ik jou feiten bekijk, dan houdt dit in, dat het kind bij de moeder OF de vader zou zijn, en niet bij e.o.a. pedofiel.....
Dat zou voor mij dan een grote geruststelling zijn.
Wel moet dit soort getouwtrek met de kind als inzet zwaar gestraft worden.
Van de andere kant weet ik niet of ik het zelf ook zou doen als ik me in een dergelijke situatie zou bevinden...... het blijft toch je eigen kind. -
besta savana en rose
het is een krant
en geef peins
even de tijd om te lezen
dank u -
@50 hetkanookanders,
Eerlijk gezegd ben ik er ook gerust op. Vandaar mijn reactie in @42. Toch blijft het idd zeer naar voor het kind om de dupe te zijn van het getouwtrek, en blijkbaar geen normale opvoeding kan genieten...
Diep triest....
8-( -
@51 peet,
Het is idd een krant, maar neem toch aan dat ze wel een klein beetje weten waar ze het over hebben.... (hoop ik dan maar) Anders kunnen we net zo goed ophouden met discuseren... -
@53savana
ik hoop ook dat het klopt
maar blijft een krant zie wat er gisteren allemaal geroepen werd -
@54 peet,
Daar heb je gelijk in peet! -
tav@peins
houd ons op de hoogte aub -
Ik dank je Peet31 voor de tijd die ik krijg om te lezen ;)
De bron van gisteren is geupdate maar de link zet ik hier neer dit is de ede krant:
http://www.edestad.nl/index.php/page/Lokaal/Reg...
ik zeg helemaal dus niet dat de kinderen gek zijn en dat niet kunnen , heb zelf 3 van die gasten.
Ik zeg alleen dat ik op de verklaring dan nu in de krant van Peet31 op @ #32 nergens nog heb gezien dat de vader in de auto zat.
Ook dus niet in deze geupdate versie van de edestad met daar oa een verklaring van de leerkracht en de loco burgermeester. De politie heeft nog steeds niet bevestigt of het de vader is ja of nee. Althans op moment van schrijven. -
Signalement van de Dader (of dat nou de vader is, of niet) maar er zal ongetwijfeld een signalement van de Dader zijn. Waar is dat signalement?
Is dat namelijk niet belangrijk, sterker nog: onmisbaar? -
EERST lezen
weer een kop:http://www.blikopnieuws.nl/bericht/97542 -
@ #59
gelezen hoor ;)) -
@42 Of slaat dit nou helemaal nergens op wat ik zeg????
Ja, inderdaad,het slaat nergens op. Een paar jaar geleden is hier in de omgeving een kind door de vader ontvoerd, nadat ie eerst de moeder heeft vermoord. Hij leeft nu rustig in Lybië en niemand doet hem wat. Een kind heeft dus echt niets in te brengen. -
tav @58 Kiss from a Rose
beste rose er is geen signalement!
moet u nu wel weten na zoveel keer vragen -
@ #58
Ik vrees dat er weinig tot geen signalement is dus, behalve dat het mogelijk een man en een vrouw betrof in een grijze opel zafira die helaas zonder deze mensen en nog erger zonder Katja is terug gevonden. -
Wat verschrikkelijk voor zo'n meisje. Van het één op het andere moment ben je uit je omgeving weg en dat doet je vader je aan.
Vreselijk zeg. -
Bizar...maar goed, het zal...
-
TV gelderland Teletekst 103
ontvoerings riscio was bekend -
#58
Goed opgemerkt, +
En de vader, wanneer die op dit moment niet te traceren is, mag men toch wel aannemen dat hij er wat mee te maken heeft. -
voor wie geen gelderland heeft
art vermeld als bron:
centrum kindontvoeringen -
sorry zoeken kost tijd:http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuw...
-
Geeft helemaal niets @ #69 Peet31
als het allemaal mee helpt.
Vind je zin wel gelijk een eye opener naar iedereen.....zoeken kost tijd....
Ik ga het even lezen. -
Inderdaad, Habiba, het verbaast me namelijk heel erg dat er wel een automerk bekend was, zelfs een kenteken. Dat er gesproken wordt over een man en een vrouw maar dat daar over niets bekend is. Ik kan er echt niet bij met mijn verstand.
Al zou het haar vader NIET zijn, mensen hebben toch gezien dat er een man en een vrouw in de auto zaten. Hoe zien die mensen er dan uit? Dat lijkt me belangrijke informatie in het opsporen van die mensen. Of ben ik nou gek?
Het signalement van het meisje is dan wel bekend, maar ze kunnen haar al een flinke metamorfose hebben gegeven in de tijd sinds zij vermist is. -
@ #69 Peet31
Dit is duidelijk, dank je wel!! -
Kleine correctie bij #71: zelfs een gedeelte van het kenteken.
-
@ #71
Net als dat Katja een metamorfose kan zijn ondergaan kunnen die mensen dat ook, ik ga nog even door nu hier op. Het kan zelfs zo zijn dat die mensen vrolijk thuis zitten, doen alsof ze van niets weten en Katja in al andere handen is.
Ik heb me suf gegoogled om een signalement te vinden maar het is er dus kennelijk gewoon niet.
Het is niet moeilijk om een auto kleur te onthouden of 2 cijfers en 1 letter zeker en naar later bleek gelukkig ook een tweede letter.
De zafira is redelijk vertegenwoordigt in nederland misschien heeft een van de kinderen de ouders wel zo een auto of stond er wel zo een geparkeerd (van bijvb een leerkracht) voor de school waardoor het onthouden makkelijker was.
De vrouw is zover wij weten niet uitgestapt dus die was waarschijnlijk niet goed zichtbaar. Katja is bij haar op schoot gezet door de man volgens de berichtgeving. Misschien is het kind dat de dader kan herkennen wel zo geschrokken dat het geblokkeerd is en geen duidelijke beschrijving meer kan geven pfff, er is zoveel misschien....
Als er een signalement was zou dat echt wel zijn vrij gegeven dat is in eerdere spoed eisende zaken ook gebeurt. Als ik het vind ben jij de eerste die het van mij krijg beloofd.
@ #67
Er wordt ook niet beweerd dat de vader er niets mee te maken heeft. -
Ik las zojuist dit bericht:
Ontvoeringsrisico Katja was bekend
EDE - Het was al langer bekend dat de 7-jarige Katja Leenderts uit Ede het risico liep door haar vader te worden ontvoerd. Dat zegt het Centrum Internationale Kinderontvoeringen.
Het centrum zegt daarover al eerder signalen te hebben ontvangen.
Het meisje werd woensdag van school meegenomen door een vrouw en een man, volgens medeleerlingen de vader. De politie spreekt van een motief in de relationele sfeer. De vrees bestaat dat de vader Katja wil meenemen naar het buitenland. In 2008 zijn op deze manier 144 kinderen ontvoerd, aldus het Centrum Kindontvoeringen.
(Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuw... -
@ #75
luister ook even de link van Peet31 @ #69 -
Peins, als als als. Ik kaart het aan, omdat het belangrijk is om een totaalbeeld te hebben. Niet voor mij persoonlijk, omdat ik er niet eens bij in de buurt woon, maar wel voor anderen die het drietal zouden kunnen herkennen in die combinatie. Het is onmisbare informatie, en bovendien wordt er bij dit soort zaken meestal direct vermeld "signalement van de dader is niet bekend (of juist wel)".
Als er wordt gesproken over relationele relaties dan kan ik mij niet voorstellen dat er geen signalement bekend is. Dat lijkt me vrij onlogisch.
Daarom hamer ik er op, niet om te zeuren, maar omdat het zo belangrijk is in de opsporing, snap je? -
@ #76
Sorry...heb ik overheen gelezen... :-( -
tav@78 Dreamgirl
welkom
geeft niks hoor die man leest alles -
"De vriendinnetjes weten zeker dat haar vader de dader is."
"Het meisje zou daarna op schoot zijn gezet bij haar oma. Die woont in Ede en zou gisteravond door de politie zijn ondervraagd."
bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/devallei/... -
@ #77
ik begrijp wel waarom je erop hamer, ik heb nergens gezegt dat ik het niet begrijp.
Laten we maar afwachten wat er gaat komen. Als er een signalement is zal het heus wel vrij gegeven worden maar ik heb nog niets gezien of gevonden. -
Hahaha @ #78 Dreamgirl
geen sorry hoor :)) ik gaf het ter aanvulling meer niet.
@ #80 Trinity
luister ook naar de link op @ #69 van peet31 daar hoor je duidelijk dat een manneke zegt de vader heeft het gedaan als de reporter daar naar vraagt maar op de achtergrond hoor je meteen zeggen dat weet je niet enzv.
de vader zal er mee te maken hebben maar of hij de direkte ontvoerder is is afwachten. Over de oma is verder ook niets gezegt verder zover ik nu weet. -
@ #79
Dank u.....Ik merk het :-)
Ik wordt op mijn werk ook aardig op de hoogte gehouden. Ik woon en werk in Ede en heb collega's met kinderen op die school, waarvan 1 dochter zelfs bij Katja in de klas. -
peins
sorry even humor@69 gemint -2
@80 plus +2
en dat zonder geluid
is dat lezen of op de man? -
"Toen riep de vader haar naam. Katja wilde gillen, maar haar vader deed zijn hand voor haar mond."
Als het klopt wat de kinderen zeggen, dan is maar goed dat de moeder de voogdij heeft gekregen. Arm kind. -
tav@83Dreamgirl
sterkte en trek u niet alles aan wat hier staat!! -
@ 82 # peins:
Het zijn citaten van kinderen uit het artikel. Ook de bron heb ik vermeld.
Dus niet mijn woorden, maar de woorden van getuigen. -
@#86
Zeg maar "je" hoor :-)
En nee, ik trek het me niet aan... ik hoor hier ook de meest wilde verhalen rondgaan... -
tav@trinty
"moeder de voogdij heeft gekregen
(heb ik gemist?)waar stond dat
en oma uit ede help vader (heeft mischien een reden) -
tav@88dreamgirl
geld ook voor jouw
als je iets hoort wat bevestigt is wij horen het graag -
@ #84 Peet31
haha ik zag het, blijf me er af en toe over verbazen.
Je hebt duidelijk fans. -
@ Peet31
Dank je wel voor al het nieuws in ieder geval.
En verdomme dat ze nog niet gevonden is!
Allert is via hyves al doorgegaan, ook naar Bels!
Helaas alleen dat de grenzen open zijn en je zo ieder land kan gaan binnenvallen zonder controle!
En dat ze al eerder bang waren voor ontvoering, misschien dat het al een paar keer eerder geprobeerd is.
Blijf optimistisch maar ben bang dat deze ontvoering verdomd goed voorbereid is geweest dan.
Hoop dat ze echt binnen no time gevonden word, wat heeft dat kind een pshychische klap mee gekregen, dat mensen zo verdomme met hun kinderen om willen gaan! -
@ #87 Trinity
Hieronder nogmaals de link van de krant van Ede met bevestigde berichten.
Verder heb ik niets gevonden maar ik neem aan dat het onderzoek niet stil ligt en dat er ook al horen en zien wij niets er flink wat gedaan wordt.
http://www.edestad.nl/index.php/page/Lokaal/Reg... -
en weer een mafketel van een vader!!!!! niet eerst aan zijn kinderen denken.. neeee papa gaat voor natuurlijk!! kijk verdorie toch naar het leed wat je zo'n kind aan doet!! ben blij dat mijn dochter GEEN vader heeft!!! (geen plichten geen rechten enz enz)(ow bdw voor negatieve berichten) de vader wil niks te maken hebben en is NIET zielig
-
Als iemand uit ede nu een foto van die gast kon regelen,kunnen we die mailen naar bekenden in het buitenland.
-
@94,
Wees blij dat uw kind geen vader meer heeft ! want dan was de keuze voor uw kind niet zo moeilijk geweest ! -
beste mensen even plusen( links boven )
bij Katja Leendertz nog steeds spoorloos
we zakken -
Wel jammer dat ook de dader(s) het Amber Alert kunnen lezen. Een gewaarschuwd mens... Hopenlijk zet dit ze niet aan tot een wanhoopsactie.
-
#98 Dat speelde ook in mijn gedachten toen ik om een foto vroeg.Het beste lijkt mij stoppen met dit draadje en laat de politie het uitzoeken.Als de politie een foto vrijgeeft kunnen we meer doen.
-
Azi Bubaya nog steeds spoorloos
Niet op www.nu.nl
Stem nu!
Leeftijd: 7
Lengte: 132-134 cm
Ze heeft een mager postuur
kort donkerzwart haar met krullen
bruine ogen
Ze droeg een paar vodden
Lokatie: Afrika
..Daar waar dit dagelijks is.. -
SBS 6 HART VAN NEDERLAND
18.45 uur -
@101
Thanks! -
@ #100 Henk12
ik begrijp je statement maar helaas kunnen we voor Azi nog minder betekenen:(((
Ik zou willen dat elk kind op deze aardbol een veilig, warm en liefdevol leven had, dan zou de wereld er stukken beter uitzien want die veiligheid, warmte en liefde nemen ze als kind naar het volwassen worden mee en geven ze dan door weer aan hun kinderen. -
@ #101 Peet31
Bedankt!! staat aan :)) -
sorry in de haast onder heet eten!
18.45 was de tijd
maar sbs 6 hart van nederland begint natuurlijk om 19.00 -
Dit soort zoekacties heeft volgens mij nog nooit iets nuttigs opgeleverd. De ene keer zit het kind veilig bij de vader, de andere keer blijkt achteraf dat een meid al veel vaker uit een tehuis is weggelopen en dat ze gewoon bij een vriendje zit.
-
voor normale reactie blijf hier
-
zie @107
al meer onzin in 45.min dan hier in een dag -
ja ik zag het, :s
-
Wat mij blijft verbazen is dat de mensen zo slecht lezen ook eigenlijk.
Het zou veel misverstanden voorkomen. -
Helemaal eens met de vader!
-
wat een mensen:
http://www.nu.nl/algemeen/1970919/ontvoerde-kat... -
@ #112
waarom helemaal eens met de vader? -
@ #113 Peet31
Ik heb de andere link even aangeklikt want deze geeft een error.
Ja nu gaat iedereen proberen zijn/haar gelijk te halen, erg jammer allemaal :( -
tav@115
sorry werkte toen ik neerzette -
@ #116 Peet31 :))
je hoeft geen sorry te zeggen hoor, soms gaan dingen wel eens anders dan wij willen tenslotte :)) -
Katja is waarschijnlijk meegenomen door haar vader en verblijft in het buitenland.
bron: http://208.254.21.171/missingkids/servlet/PubCa... -
Hier het politie bericht, ik had het nog niet gezien mijn excuses was even te druk met mijn gezin.
Ik zal dit ook op het andere draadje gooien ;)
Politie: vader zegt meisje te hebben meegenomen
Publicatiedatum: 28-5-2009 18:09:03
EDE – De politie gaat er vanuit dat de 7-jarige Katja Leendertz door haar vader is meegenomen. Een vertegenwoordiger van de vader heeft dat namens de vader aan de politie laten weten. Uit onderzoek blijkt dat ze beiden waarschijnlijk in het buitenland verblijven.
Niettemin gaan de inspanningen van het rechercheteam door om te achterhalen waar de vader en zijn dochter zijn. Al eerder ontstond het vermoeden dat de ontvoering van het 7-jarige Edese meisje in familiaire kringen gezocht moest worden. Over het verdere verloop van het onderzoek worden op dit moment geen nadere mededelingen gedaan.
(09-072777)
Noot voor de redacties: Dit is voorlopig voor vandaag het laatste persbericht over deze zaak. Mochten zich gaande het onderzoek onverhoopt nog vermeldenswaardige ontwikkelingen voordoen dan worden de media daarvan op de gebruikelijke manier op de hoogte gesteld. -
Bij haar vader..... nou ....is wel wat anders dan ergens in een kelder in België natuurlijk.
-
@ #121 dat is een absoluut feit.
-
tav@peins
te druk met mijn gezin.
dat kan nooit
ga er mee veder! -
@ #123 Peet31
hahaha toen ik het terug las dacht ik dat ook. Maar inderdaad mijn gezin gaat altijd voor en door gelukkig :D
Het andere draadje kijk ik niet meer in, ze discuseren daar langs mekaar heen en maken elkaar weer gezellig af. Heb ik geen zin in of behoefte aan.
Nu ga ik er een van het stel in bed leggen.
Misschien tot straks nog en anders tot er meer nieuws is :))
Fijne avond nog Peet31 -
voor wie er nog kijkt
sbs 6 22.30
of er nieuws is weet ik niet
Fijne avond -
Naar mijn kinderen in Frankrijk gemaild,en alle mails gaan door als een kettingreactie.Ze zijn ook daar erg begaan met het lot van katja.
Je kunt nooit weten.En ik ga nog even stemmen.en naar bed welterust allemaal! -
YAY ik heb echt en minaar hahahahahahahaha, nou kom maar op hoor als je er zoveel plezier in heb kan er wel bij :D Hoop alleen wel dat je een hele knappe man ben :D
-
** en = een**
-
Waar blijft dat signalement van die vader??? We krijgen wel een verzoek van de politie om 'mee te zoeken' , maar naar welke man dan in hemelsnaam?? Als hij dat meisje verborgen houdt, dan kunnen mensen nog naar hem uitkijken! Halve gegevens daar doen we toch weinig mee? Ik heb ook emails naar Amerika gestuurd, naar vrienden, maar naar welke man zoeken we dan?? Hoe ziet hij eruit?? Schiet lekker op zo.....Laat daarna het 'gerecht' er maar verder over beslissen, wij weten immers niks over de achtergrond van dit drama....Jammer dat (weer) een kind als inzet wordt gebruikt. Zij kan er niks aan doen, maar krijgt dit wel even te verwerken in haar jonge leven. Ik denk dat de vader zichzelf in de vingers snijdt op deze manier, zo kan hij zijn dochter nooit houden.
-
#50
Als een vader zn dochter misbruikt is het ook een pedofiel. -
Toch onbegrijpelijk dat er niet meteen een opsporingsbevel is uitgevaardigd, grenzen open of niet...het signalement had al meteen overal moeten worden uitgegeven, in deze tijd van snelle communicatiemogelijkheden had dat toch geen probleem kunnen zijn?
-
Exact Ronnie 64
-
Even lichtelijk off-topic: peet31 en peins, get a room?
-
5.30 goedemorgen
-
@ #134
Is het zo erg Trinity dat er mensen zijn die in deze situatie liever bewezen en vrij gegeven feiten zien?
Maar voel je vooral gewoon heel erg blij met je gevoel van gelijk hebben.
Er is een reden dat een signalement niet wordt vrijgegeven wanneer dringt dat nu eens tot je door?
Maar nogmaals geniet van je gevoel hoor is je gegunt. -
Goeiemorgen :D
-
"Is het zo erg Trinity dat er mensen zijn die in deze situatie liever bewezen en vrij gegeven feiten zien? "
Dit zou het Katja Leendertz draadje moeten zijn, maar het lijkt dit moment op een peins en peet draadje. -
Het kind is vaak de dupe van gescheiden ouders ,wijs de ouders eens op de gevolgen van een scheiding
-
@136, een reden dat een signalement niet wordt vrijgegeven? Banale onzin, het gaat hier om een ontvoering van kind die weggerukt is uit haar bekende omgeving. Nu zit men allemaal te speculeren en dat zet ook een geen zoden aan de dijk, maar ja als er daadwerkelijk tot aktie moet worden overgegaan...we kennen de nederlandse politie: zij gaan liever een 'patatje halen met alle toeters en bellen' of drinken liever een kopje koffie dan dat ze zich in beweging zetten om maar eens een voorbeeld te noemen. En wat dacht van wat er de afgelopen zondag 24-5-2009 op de buis te zien was bij Peter R. De Vries, mooi is dat. De politie dient de burger in bescherming te nemen...nee zo past die pet ons allemaal. Het gehele politieapparaat zijn maar stelletje lamzakken!
-
Nieuws in de Ede stad van vandaag:
De vader schijnt contact te hebben opgenomen met de plaatselijke politie. Hij en Katja zitten nu in Amerika. Nou krab ik mijzelf toch even achter de oren:
Hoe kan het in vredesnaam mogelijk zijn om een meisje, dat als ontvoerd staat mét naam, door de douane te laten komen richting Amerika? Men wist tevens na de ontvoering gelijk dat de vader uit de USA kwam. Ten tweede, hoe is het mogelijk dat zij naar Amerika kon vetrekken zonder paspoort?
Wat een onglooflijke fout is er gemaakt. En ik maar denken dat de douane controle richting de USA zo streng was... -
@ allemaal hier is de link naar het betreffende stuk. waar @ #141 Geert naar verwijst.
http://www.edestad.nl/page/Lokaal/Regionaal-Det... -
Mooi te lezen,dat het goed met haar gaat.
-
@ #141 Geert1234
ik heb nergens gelezen dat de vader geen paspoort zou hebben van Katja en als ik het goed lees en het is ook allemaal echt waar dan is alles legaal gegaan. En daarbij als alles echt goed voorbereid is en er niets tegenzit dan kan je in 2 uur ver komen, stel de signalering hier in nederland is er wel door maar ze zijn naar een vliegveld in duitsland gegaan waar op dat moment nog niets bekent is?
Begrijp me goed, ik keur de handelswijze niet goed, maar als het waar is dan kan ik de vader wel begrijpen. -
@ #138 en @ #140
Als dit waar is wat er in dat artikel staat dan zou dit zomaar een reden kunnen zijn waarom een signalement (nog) niet wordt vrijgegeven. -
,,Ik heb haar drie jaar niet gezien. Dat vreet aan me en het heeft me veel geld gekost aan advocaatkosten. Maar ik heb nu het volledige voogdij
Amerikaanse denk ik anders wist de politie het!! -
@ Peins
Waarom zou de vader een paspoort hebben van zijn dochter dat in nederland woont??? katja en haar moeder hebben haar paspoort toch in Nederland nodig?
Ten tweede: zij moet op de passagierslijst hebben gestaan, of dat nu in Nederland (schiphol) is of in Duitsland. Amber Alert is erop gericht iedereen in te lichten. Dus ergens is er iets niet goed gegaan. Dat Katja naar het buitenland zou gaan was een hele grote kans. Kwestie van alle passagierslijsten checken.
Ps. De vader schijn piloot te zijn. Misschien dat hij de handige 'truckjes' wist?? -
geer1234
De vader schijn piloot te zijn??
vertel aub waar dat staat -
Kan best zijn dat de vader al het papierwerk allang klaar had. Dan is hij misschien wel staande gehouden voor hij het land verliet, maar als hij daar de situatie heeft uitgelegd en hij had de juiste papieren, dan kunnen ze hem alsnog doorgelaten hebben.
-
@ #149 Geer1234
Als de vader echt de voogdij heeft heeft hij papieren lijkt mij, dingen zullen dus heel goed geregeld zijn geweest anders was het niet zo voorspoedig gegaan voor hem.
Misschien stond ze wel op een passagiers lijst ergens ik heb geen enkel idee het is allemaal nu eenmaal gissen. daarom heb ik steeds gezegt en gevraagt zijn het bewezen feiten? En zelf ook bewezen feiten gepost.
De vader piloot?? nou dat heb ik ook nog nergens gelezen of gehoort maar ja zo zijn er wel meer dingen die geroepen en gezegt zijn, de een had uiteindelijk het bij het juiste eind de ander even niet.
Zo zijn er nog steeds genoeg dingen niet duidelijk maar naar ik van een interview met een politie woordvoerder begreep hebben zij ook nog genoeg vragen over hoe hij dit alles heeft gedaan.
Enige waar dit nu omgaat is dat ik steeds heb gezegt er zullen redenen zijn dat bepaalde gegevens niet naar buiten worden gebracht.
Helaas is alles nog niet klaar want ik vernam zojuist op tv dat de rechter in arnhem besloten heeft dat ze terug naar nederland moeten omdat hij dit niet zo had mogen doen.
Hopelijk is alles waar zover we nu hebben gehoort en heeft Katja het nu naar haar zin en houdt ze hier weinig tot niets aan trauma's aan over. -
@ #153 Dank je wel!
Ongelooflijk allemaal zeg. Volgens de amerikaanse wet is alles gegaan zoals het mocht maar de rechtbank hier oordeelt dus nu anders. Dit gaat een aardig staartje krijgen nog. Hoop dat Katja hierin zoveel mogelijk ontzien gaat worden. -
@154
Niet alles.
Hij staat in zijn recht nu hij in Amerika is.
Maar volgens nederlands recht kan hij wel degelijk een misdrijf hebben gepleegd. Het vonnis in Amerika had namelijk in Nederland geen rechtskracht. Maar dat gaat een behoorlijke juridische puzzel worden die minimaal enkele jaren gaat duren.
Zolang pappa en Katja niet in Nederland komen is er niets aan de hand. Dan wordt Katja gewoon 18 in Amerika, zolang gaat de juridische strijd wel duren.
Illegaal is het anders. Als moeder er in slaagt om Katja te "ontvoeren" naar nederland is het precies andersom.
Misschien komen paps en mams er samen wel uit. Oeps. -
@ #154
ik heb het nog een keer gelezen en inderdaad. Ik hoop dan zeker dat ze eruit gaan komen want anders wordt het erg touwtrekken en dat gaat dus 10 jaar duren dan :s. Zou toch wel erg zijn als ze de komende 10 jaar haar moeder niet meer zou zien. Maar ja anderzijds heeft zij dat wat ik begreep uit het verhaal van haar vader bij hem ook gedaan.
Evengoed blijft het wel een moeilijk gebeuren want het meiske zit ertussen in. -
Mensen .. het belangrijkste: ze schijnt nog te leven en er is vast niets ernstigs onzedelijks met haar gebeurd. De rest is privaatrecht imo.
O ja, Amber Alert SMS zou volgens sommige politieke partijen te duur zijn (25 cent per SMS). Hoe duur is een mensenleven, in dit geval kinderleven dan wel? -
@ #157
Ben het met je eens, sommige dingen zouden zelfs helemaal geen extra geld moeten kosten juist omdat het dat mensenleven kan redden, en ook sommige dingen die de regering ins veroplicht steld zoals een idkaart, zijn maar kleine dingen maar wel van levensbelang.
Gelukkig lijkt alles oke te zijn en ik begreep dat de politie in amerika het ook heeft kunnen bevestigen dus de ouders zullen het verder uit moeten zoeken en nederland moet zich er denk ik verder buiten houden het gaat nu tussen de rechters en advocaten maar vooral tussen de ouders. En intussen hoop ik dat Katja veel plezier heeft. -
De vader heeft in Amerika van de rechter de voogdij gekregen dus ik zie niet in waarom er gewoon geen regeling kan worden getroffen.
-
Ik zag zostraks wel een Katja Leendertz met haar vader, maar die was 135cm en had geen staart en anders een blauwe jas.
-
@160
Vader zit met Katja allang in Amerika. -
#161
sukke........ :-) -
het zijn rotwijven die vaders geen bezoek aan hun kinderen gunnen. Ik heb ens herrie gehad met mijn schoonmoeder, maar ze mocht mijn kinderen gewoon zien, want het is toch de moeder van je man. Ik kan herrie hebben met haar, maar dat is dan tussen haar en mij. Natuurlijk is het wat later is het toch goed gekomen, want kwaad blijven heeft geen zin.
-
@163
Ook wel waar dat de moeders dat vaders niet gunnen. Maar de vaders zijn wel degenen die hun kinderen vervolgens "ontvoeren". Niet deze vader, want die heeft
de voogdij op Amerikaanse bodem. -
Face book,schakel face book in en youtube...laat berichten achter bij redaktie van ophra.laat berichten achter bij nieuws station en radio's daar waar vader en fam vandaan komt..spreek vader zijn volledige naam goed uit en wie zijn moeder en vader zijn....en hoe dan ook het gaat altijd om de kindere.Mijn ouders zijn gescheiden,maar moeder heeft altijd een positiefe band ondehouden met onse vader omdat zij altijd aangaf:mijn problemen met je vader heeft niet te maken met zijn rol als vader naar jullie,we liepen geen gevaar,trots hij mn ma mishandelde...tot de dag van vandaag valt mn vader huiolend op de grond om te weten dat in alles hij een top vrouw heeft laten gaan..wat de reden ook mag zijn(behalve gevaar )mag een kind een ontvoering niet meemaken.het is nooit goed te praten.kinderen ohhh ouders kinderen mogen jullie niet gebruiken voor wraak.nogmaals zolang er geen gevaar is.
-
YO MENSEN!!!
Dit is toch allang opgelost?
De politie en een nieuwsorganisatie hebben een telefoontje van haar vader gekregen.
Ze is door hem opgehaald en naar Amerika gebracht, omdat hij eindelijk, na 4 tot 6 jaar, de volledige voogdij heeft gekregen.
Ik weet niet of dat waar is, maar feit is wel dat hij contact heeft opgenomen. -
Ik denk ook dat ze geen rode jas meer aanheeft :D
-
#100 ...Katja is allang terecht...
-
uhh ja, lekker boeiend?
Advertorials
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van NUjij over de Arabische Lente
www.nu.nl'Wanneer de Libische overgangsregering een plek wil heroveren binnen de internationale gemeenschap dan hoort daarbij dat het land investeert in...
5 dagen geleden
door NUjij/MV
Stijgers in Algemeen
Tientallen gewonden bij rellen in Athene
Bij gewelddadige protesten tegen nieuwe...
17 minuten geleden door tunza
PVV stelt vragen over vrijkomen doodrijder...
De Pvv heeft schriftelijke vragen gesteld...
1 uur 48 minuten geleden door Pim Pam Pet
Wat zeg je nu Thomas?
De PVV heeft schriftelijk vragen gesteld...
2 uur 1 minuut geleden door PowerBooster
‘Lonen Duitsland moeten omhoog’
Het is tijd voor een substantiële...
4 uur 3 minuten geleden door Smegkop
Best gewaardeerd
SGP ziet Elfstedentocht op zondag niet zitten
De zondag is terecht altijd ontzien als dag...
5 dagen geleden door Big Time Nature Bullshit
President Guatemala wil drugs legaliseren...
De president van Guatemala, Otto Perez...
22 uur 29 minuten geleden door Moskowfiets
Parkeerboetes notabelen in Haren verscheurd
In de Groningse gemeente Haren zijn...
1 dag 13 uur geleden door stoïcijnpop
Politie gebruikt spyware om computers...
Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD)...
4 dagen geleden door Matthijs85
Geruchten op internet over dood Kim Jong-un
AMSTERDAM – De nieuwe...
1 dag 23 uur geleden door Multatuli maxima



