Vroeger had het kraken een ideologische achtergrond ,maar
tegenwoordig is het meer provocatie.
De kraakbeweging vindt , dat het kraken niet verboden
mag worden.
Sorteer op:
-
Ja Time/Out, maar jij bent ook te stom om het te onderbouwen!
Voorbeeldje uit mijn woonplaats:
- Grand Theatre (theater en architectonisch unicum)
bestaat nog dankzij krakers
- Schimmelpenninckhuys (hotel restaurant en historisch pand)
staat er nog dankzij krakers (gemeente wou het slopen)
- ORKZ (unieke woongemeenschap met 250 bewoners)
bestaat dankzij krakers
En zo zijn er nog wel een paar. Ook zijn er een aantal panden afgebroken, waar veel mensen nu spijt van hebben en waar krakers geprobeerd hebben om het te behouden.
Dus je kan wel een ongefundeerd vooroordeel hebben tegen krakers, maar de werkelijkheid is toevallig anders. -
@1 bedoel je groningen? ORKZ broeinest van crmininaliteit
-
Een gekraakt pand is nog steeds het eigendom van de eigenaar. Dus jammer dan Time/Out, daar gaat je argument.
Je snapt blijkbaar niet, dat er in heel Nederland woningnood heerst. Alle grote steden hebben sinds 1945 een chronisch woningtekort. In mijn eigen woonplaats zijn 2 KEER ZOVEEL mensen die een WONING zoeken dan die een BAAN zoeken. Er worden miljoenen in gepompt om mensen aan een baan te helpen, maar aan de woningnood wordt niks gedaan.
Als er hongersnood was, zou jij het dan goed vinden als er met voedsel gespeculeerd werd? Als het tekort kunstmatig vergroot werd om de prijs op te drijven?
Er zijn veel krakers die een kraakverbod bespreekbaar vinden op het moment dat ook de woningspeculatie en de woningnood aangepakt wordt, maar dat gebeurt niet.
In België kennen ze tenminste zoiets als een leegstandtax. En inderdaad daar staan woningen niet vaak leeg en valt er ook veel minder te kraken en wordt er dus ook minder gekraakt. Dus als je tegen kraken bent, zorg dan dat de woningnood wordt opgelost, dan verdwijnt het kraken grotendeels vanzelf. -
Goh jerry, vertel eens meer.
Bedoel je nu dat het afbreken van een pand een goed middel is tegen criminaliteit? beetje a la Stalin of Mugabe? -
"broeinest van crmininaliteit"
Maara, die criminaliteit kan gewoon met de bestaande wetgeving aangepakt worden. Het is geen reden om kraken zelf strafbaar te stellen.
Als je zo redeneert kan je het bezoeken van een voetbalwedstrijd ook strafbaar maken. En het vieren van oud-en-nieuw. -
Ik geloof best dat krakers in het verleden veel waardevolle panden hebben behoed voor sloop. Maar tegenwoordig is het eerder andersom als je ziet wat er met gekraakte panden gebeurt.
Men is ook veel bewuster geworden met het slopen van gebouwen, dat was vooral een jaren 80 gekte toen alles lelijk en van beton moest zijn. -
als er niet werd gespeculeerd en men er zorg voor zou dragen dat een pand niet langer dan een jaar leegstond dan werd er ook niet gekraakt
dus waar maken jullie je druk om
of vinden jullie het soms goed als woningen jaren leegstaan? -
@DaanW: blijkbaar ben je voor kraken. En ik vind er op zich best wat voor te zeggen dat er gekraakt wordt als er gebouwen bewust lange tijd leeggelaten worden door de eigenaar terwijl er een maatschappelijke behoefte aan is.
Maar waarom zitten krakers dan niet in al die kantoorgebouwen? Er staat daar zo verschrikkelijk veel van leeg en er wordt maar bijgebouwd terwijl er veel meer behoefte aan woonhuizen is.
Ik zie ze vooral in leuke grachtenpandjes, die hoeven maar heel even leeg te staan en ze worden al gekraakt en compleet geruineerd door de krakers. -
@ daanw. vreemde gedachtengang heb je, zie 4 en 5 geef je me toch gelijk.
-
Krakers hebben ook veel panden uitgewoond en onherstelbare schade aangericht.Mijn vak was die schade te herstellen,overigens wel voor kosten van de eigenaar.Dus heel vaak wel de lusten maar niet de lasten.
Kraken is beslist een a-sociale gebeurtenis in de meeste gevallen zijn de panden volledig uitgewoond en verkrot. -
Ongeveer 5 jaar geleden heb ik in een kraakpand op de Vismarkt in Utrecht gewerkt en dat werd door krakers redelijk netjes bewoond.Dus het is echt niet allemaal kommer en kwel.Inmiddels staat het pand in de stijgers en wordt het weer in zijn oude glorie hersteld.
-
@10 klopt dat panden uitgewoond worden maar veel vaker worden panden gekraakt die langdurig verwaarloosd zijn of opzettelijk zijn leeggesloopt. en legio zijn de voorbeelden van de panden die dankzij de noeste gratis arbeid van krakers nog bestaan. Grappig trouwens dat iedereen altijd begint over het uitwonnen van panden en nooit over het jatten van bouwmateriaal (want dat zou aantonen dat die krakers panden opknappen). Namens velen: nog bedankt daarvoor.
Overigens gaat kraken gewoon door, kraakverbod of niet! -
uitwonnen ... uitwonen bedoel ik
-
Het zijn bijna mensen?
Slopen buurten terroriseren en toch vinden ze zelf dat ze ook nog wat goed doen in die panden,toevallig iemand zo een pandje eens gezien nadat ze er uit zijn gezet?(lol)
Mooi dat die wet er zeker kom en de straffen waarschijnelijk ook nog wat omhoog gaan!!! -
Die leegstandtax is inderdaad wat voor te zeggen maar een leegstaand pand is nog steeds geen reden om het dan maar te ontvreemden.
Er zou wat gedaan moeten worden aan het continu bijbouwen van kantoorpanden etc. En de absurde prijzen van huurwoningen kunnen ook eens aangepakt worden.
Verder worden starters ook nog eens gestraft met overdrachtsbelasting en cd koopsubsidie is ook een beetje krom. De grens voor subsidie zou men aan kunnen passen aan de regio bijvoorbeeld zodat alle leegstaande koopwoningen ook eens verkocht worden. -
Binnenkort weer : "Geen woning geen kroning" als Pr. W.A. en zijn voruw gekroond wordt ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Kroningsoproer
-
@ 12 "Overigens gaat kraken gewoon door, kraakverbod of niet! "
Zo laat je je gelukkig van je beste kant zien...
En trots zijn op het jatten van bouwmateriaal? Ga eens werken voor je geld en koop die zooi zelf... Ik moet er ook gewoon voor betalen...
Kraken is diefstal blijkt maar weer... -
Die kraakpanden waar het goed gaat komen niet in het nieuws.
-
als iemand een pand koopt en het leeg wil laten staan, goed recht toch ? Als ik een auto koop en deze 4 jaar lang bewaar om er daarna in te gaan rijden gaat och ook niemand daar over zeuren ? Waarom dan een over ander bezit wel ??
Slap voorbeeld overigens van brood en speculeren.
Tsja jongens, sorry dat er geld verdiend wordt aan huisbezit en dat daardoor families van een goede boterham zijn voorzien. Dat krakers genoeg nemen met het ophouden van hun handen elke maand voor een uitkering. Korten daarop zeg ik, ze hoeven tenslotte geen huur of gas water licht te betalen...
Ouderwetse kraak regelgeving, aanpassen of afschaffen !! -
In kraakpanden gebeuren fantastische sociale dingen die de overheid met al z'n rapporten niet klaarkrijgt.
-
Mijn punt is dat er verschillende soorten krakers zijn.
Het is dus onzin om kraken strafbaar te maken omdat sommige krakers dingen doen die toch al strafbaar zijn.
Dat is dus ook geen argument.
Ngmaals, als dat een argument was, dan kan je het bijwonen van voetbalwedstrijden ook strafbaar maken. -
2215 januari 2009 21:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
2315 januari 2009 21:56 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
kraken is stelen!
-
@SchredderNL #19
Ten eerste is het een chronische misvatting dat krakers voornamelijk leven van een uitkering. Dat ze met het vooralsnog LEGALE kraken soms een voordeel hebben wat betreft vaste lasten en/of huur en dat hun leefstijl wellicht niet in de smaak valt bij het gemiddelde burgerlijke plebs, betekent niet dat ze dientengevolge ook bepaalde ongemakken verkiezen waar anderen weer de voordelen plukken.
Het is alleen maar de platte de boeman spelen, zonder werkelijk in te gaan op de reële problematiek rond leegstand. Immers, kraken is bedoelt tegen winst boven alles (lees goed, kapitaal boven alles, niet iedere kraker is tegen het verdienen van een dikkere boterham dan een ander, mits het voldoet aan bepaalde eisen van sociale rechtvaardigheid), tegen leegstand en niet per definitie tegen bezit of het handelen in vastgoed.
Kraken is niets meer dan een terechte tegenbeweging, tegen de idiote tegenstrijdigheid dat in een welvarend land als Nederland niet iedereen gegarandeerd is om in normale omstandigheden te kunnen wonen, dat er personen en instituties zijn die verdienen aan dit soort tegenstrijdigheden én in simpele zin tegen oneerlijkheid en onrechtvaardigheid.
Dat er binnen een dergelijke ideologische beweging ook fouten worden gemaakt, dat er obscure personen soms binnen bewegen en dat bepaalde handelingen soms doet twijfelen over het werkelijk idealisme achter de kraakbeweging doet niets af aan de legitimiteit van een dergelijke beweging. Het is volksopstand pur sang, en het is verbazingwekkend dat er niet meer mensen aan meededen in een tijd dat een overheid liever geld pompt in het bancaire stelsel dan in de werkende klasse. -
2615 januari 2009 22:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
aardig verhaal, lekker wollig en veel ideologisch geleuter, jaren 80 ideeën, links geratel.
Heb er weinig mee, is gewoon inbraak. Niks meer niks minder. -
2815 januari 2009 22:20 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
2915 januari 2009 22:23 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
alles wat met kraken te maken heeft zijn minpunten waard....
-
3115 januari 2009 22:25 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
alsof jouw postings niet narrow minded zijn, hele verhalen over hoe geweldig het allemaal is en hoe je het zelf hebt meegemaakt...terust (ik moet wel werken morgen)
-
3315 januari 2009 22:31 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
3415 januari 2009 22:33 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
3515 januari 2009 22:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Lol der heb er een al zijn acountjes ingezet of er is een kraakpandje online gekomen.
Nah nog ff doorbijten en dan zitten ze hopelijk allemaal vast die harde zogenaamde werkers(wink) -
@SchredderNL #32
Mag ik dan de correctie toevoegen dat het in jouw geval klaarblijkelijk gaat om een ziekelijke combinatie van "narrow minded" én zelfingenomenheid. Gegeven het feit dat je ook totaal niet in staat blijkt om enige verdieping aan je mening te geven.
Of in goed Nederlands, je gedraagt je als een lompe boerenlul langs de zijlijn bij het jeugdvoetbal. Doe niet zo bekrompen, als je dan werkelijk wilt ageren c.q. ventileren tegen kraken kom dan op zijn minst met wat gedegen argumenten die zeer eenvoudige te formuleren zijn vanuit een conservatief of neoliberaal perspectief. Nu lijk je niets meer dan een simpele ziel die denkt dat hij een mening heeft. -
3815 januari 2009 22:46 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Kraken is goed, maar op het moment dat krakers erin willen blijven zitten, terwijl de eigenaar echt plannen heeft met het pand. Ik heb het idee dat dat te vaak gebeurd.
Een pand dat al jaaaren leeg staat een tijdje 'lenen' vind ik best, maar dan moet er wel goed mee omgegaan worden en ook gewoon meteen, zonder gezeik eruit als de eigenaar er echt plannen meer heeft. (en ook geen eisen gaan stellen aan zijn plannen, het is immers van hem) -
dat het eigendomsrecht gerespecteerd wordt is ok. daar tegenover staat dat kraken een effectief instrument is om langdurige leegstand en foute speculatie te voorkomen. heeft een eigenaar echter een goed plan voor het gekraakte pand dienen krakers een pand over te dragen aan de rechtmatige eigenaar
-
er zijn trouwens ook behoorlijk wat "krakers" schatrijk geworden omdat zij in het verleden hun kraak pand mochten kopen voor een appel en ei,
en die gebouwen zijn nu miljoenen waard geworden,
waar ze dus ook direct gebruik van gemaakt hebben.
voorbeeld een gekraakte kantine van de KNSM gekocht voor 1 gulden
en later door meneer de "kraker" verkocht voor 480.000 euro etc. -
Is heel Indymedia ingeschakeld ofzo met al die minnetjes opeens?
-
Het kraakgebeuren is een scene, een elitair verschijnsel met behoud van uitkering. Een houding. Anarchie op microniveau terwijl de echte ellende ver van hun kraakbed afspeelt.
-
krakers geven de besten feesten en zijn relaxte creatieve mensen
-
Er moet een KRAAKPLICHT! komen! Wat dènkt men wel?! Natuurlijk om het vuige kapitalisme en de speculatie onderuit te halen! Zie ook http://dreoudman.web-log.nl/dreoudman/2006/07/k...
-
#24 : Dat jij ademt is ook stelen
-
Hou eens op met dat gelul dat er vanuit gaat dat alle krakers uitkeringstrekkers zijn. Probeer eens slimmer over te komen
-
@2 Goh jerry, wat jammer dat je je flutopmerking "ORKZ broeinest van crmininaliteit" niet probeert te onderbouwen. Blijkbaar weet jij iets wat de Groningse politie niet weet.
-
in het ORKZ komt binnen kort een vet festival met veel muziek en vj's waar ik zeker heen ga ik ken mensen die daar komen en dat zijn allemaal relexte kunstenaars of studenten
lijkt me sterk dat het daar een broeinest is van criminaliteit, ik denk dat je bij een doorsnee voetbal wedstrijd meer criminelen op de tribune heb dan in de hele ORKZ en omgeveing
ik heb jaren lang weed gekocht in de paleistuinen 30 meter naast het werkpaleis van de koningin waar ze werkt in den haag maakt dat haar nu ook verdacht om dat er weed dealers in haar achtertuin zitten ??? -
alles wat gereageerd heeft ,zijn krakers
-
krakers zijn wel een stelletje ellendelingen
echter is dit wel een mening die alleen maar gebaseert is op beelden die ik van de tv gezien heb.. als ik misschien ooit eens persoonlijk krakers leer kennen zou ik misschien respect voor hun bedoelingen krijgen of mijn mening zou juist slechter worden -
Kraak/anti kraak, ik vind het allebei goede zaken. Het dwingt pandeigenaren goed na te denken over de bestemming van hun panden. Leegstand in steden waar enorm veel vraag is naar woonruimte is ronduit schandalig en kamerprijzen zijn helemaal crimineel. 450 euro per maand voor een hok van 4 bij 4. Ik ken zelfs een voorbeeld waarbij een studentenhuis eigenaar het pand heeft doorverkocht aan een gast die alles liet bemiddelen door Maxx makelaardij in Grun. Het gevolg: een kamer die eerst nog 175 euro per maand was(dat is een best schappelijk bedrag) klapte in een keer omhoog naar 325 euro. En dan vangt de bemiddelaar voor de kamer ook nog eens 1 maand kamerhuur gage voordat een bewoner er in kan. Dit zijn ronduit criminele praktijken alleen hoor de regering hier niet over. Een kleine groep verdiend heel veel geld, en het overgrote deel kan zich helemaal blauw betalen. En iedereen ziet toch om zich heen dat het aanbod van goedkopere (huur) huizen laag wordt gehouden puur en alleen om de prijs op te drijven. Langzaam maar zeker verdwijnen er steeds meer vrijheden en alles word blijkbaar VERBOTEN!!! bah....
-
Ouderwets en achterhaald en zielig dat kraken.
Het zou jou pandje maar eens zijn. -
Het gaat er niet om of kraken nuttig is of niet, het mag gewoon niet.
Zolang een huis niet jouw eigendom is blijf je er met je poten vanaf! -
@48 sterker nog zat bij de politie daan/w, dus ik weet waarover ik praat.
-
Tja het dievengilde zal wel vinden dat diefstal moet kunnen...ga zo maar door.
kraken is gewoon andermans eigendommen beschadigen en toeeigenen/bezetten en moet dus gewoon worden verboden. bovendien gaat het pand er ook niet bijster op vooruit.
Verder erg treurig dat de Nederlandse politiek kennelijk enorm afkakt, als ik lees dat ex krakers nu namens de SP in de kamer zitten. die gaan ons nu leiden? gaan die ons wetgeving en moraal bijbrengen? weltrusten -
5716 januari 2009 10:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ja ik begrijp wel dat het zuur overkomt, maar dat is precies het eigendomsrecht: alles omvattend recht met betrekking tot een onroerende zaak. Ik mag ook niet zeggen hoe jij je fiets moet gebruiken of mag gebruiken.
Dat de krant dit liet versloffen, komt arrogant over als ze het per se leeg willen laten staan en het toch willen laten slopen. dat is niet zo maar. vervelend is dat de krant een bepaalde zorgplicht en aansprakelijkheid heeft jegens bewoners, al wonen ze er voor nop. Als het kapot gaat, brand onveilig is, dan wel je het huurt voor nop, kan de krant als eigenaar/verhuurder worden aangesproken op dure verplichte verbouwingen en investeringen, huurdersbelangen etc. (dus bij sloop krijgen ze je er niet zo maar uit) -
#51 : dan moet je ook gewoon je mond houden totdat je bij een kraakpand naar binnen bent geweest, zoek er eentje op..
Meestal worden de ramen zo vaak ingegooid dat het geen zin heeft om het glas te vervangen, daarom zijn ze soms herkenbaar aan veel planken voor de ramen, probeer het eens en ga dan lopen afgeven op krakers. -
Voedsel, onderdak, schoon drinkwater.... basis mensenrechten. Het recht om tig panden te bezitten en leeg te laten staan terwijl er mensen op straat slapen is geen mensenrecht maar wordt in deze kapitalistische samenleving normaal gevonden.
Ik vind het gerechtvaardigd dat als je op straat staat en een leeg pand tegenkomt (en niet maar 2 dagen leeg maar een tijd) dat je de deur openmaakt en er in trekt.
En daarom schreef ik eerder in dit draadje dat kraken door gaat ook als het verboden wordt. Het is voor sommigen een noodzaak, geen hobby. -
Werkschuw tuig, geven af op de consumptiemaatschappij, maar jatten zelf hun spullen wel bij de Appie Happie. Compleet gefrustreerde mensen, low self esteem.
Schoelje, kunnen niet hard genoeg gemept worden bij ontruimingen.
Zo, dat is eruit. :-) -
6216 januari 2009 11:24 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
6316 januari 2009 11:26 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@ jerry, ReMMer, Brammeman, Superglide, Hetisgeweldig, Maaiveld, BalthasarG.
Wat jammer dat de voorstanders van een kraakverbod hier niet veel verder komen dan "kraken = diefstal" en "kraker = werkschuw tuig".
Ik had verwacht dat iemand het hier nog wel op een intelligente manier zou opnemen voor de huizenbezitters en speculanten, maar het blijft beperkt tot wat ononderbouwd geschreeuw.
Gelukkig is kraken (mits binnen bepaalde voorwaarden) legaal in Nederland en dat zal ook nog een hele tijd zo blijven.Ondertussen worden tien keer zoveel mensen rijk dankzij de woningnood. -
6516 januari 2009 11:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@64
Jammer dat je intelligentie kennelijk assosieert met het pro kraakbeweging zijn. Jammer dat je niet goed mijn beide reacties leest, lijkt me toch een afdoende onderbouwing, ook al hoef je het daar niet mee eens te zijn natuurlijk. Geeft niet erg veel blijk van intelligentie.
Kun je zelf niet huren? Heb je geen geld? Is kraken de enige optie? Ik ben zelf huizenbezitter, maakt dat van mij een graaiende speculant die dus bestolen mag worden?
PS: zet je jouw fiets even voor mijn deur, de mijne is kapot gegaan vanmorgen. -
6716 januari 2009 11:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@ #59
cool een kraker met internet.. hoe zouden ze dat toch doen? -
@ #63,
Hoe weet jij, wanneer ik thuis zit?
Pot en ketel? -
@64/65/67
rustig. niet over je theewater geraken.
Behoudens een aantal dat echt met de rug tegen de muur staat, zitten er ook veel beroepsdemonstranten met anarchistische denkbeelden tussen. Die hebben zo hun eigen visie over eigendom, wetten, fatsoen en normen, prima, maar niet mijn pakkie-an om daar serieus mee te gaan discussiëren. Laat ze maar een brandbrief schrijven over woningnood en waarom ze geen financiële middelen hebben om voor zichzelf te zorgen. Als die mening dan een onintelligente steunbetuiging is aan de vastgoedspeculanten, so be it. Wat ik wil zeggen is dat ik niet geloof niet dat de krakersbeweging alleen maar een groepje zielige mensen is dat geheel buiten hun eigen schuld op straat is gezet door de grote boze maatschappij en ze zielig rillend van de koud in een doos onder de brug moeten slapen….
Wat ik wel inzie is dat te weinig betaalbare woningen worden gebouwd voor starters. Dat is de regering aan te rekenen. Maar ja, dat zijn ook vaak koopwoningen en dat mag weer niet van DaanW geloof ik. Ik zie als eventuele oplossing dat voor een groep die echt in de put zit, lang leegstaande gebouwen via inschrijvingen voor een korte periode als woning kunnen worden gebruikt en dat vastgoedbezitters daar actief voor worden benaderd. Allereerst moeten we maar eens in kaart brengen om hoeveel mensen het gaat die op zoek zijn naar een dak boven hun hoofd, en ook bereid zijn de woning niet af te breken/ uit te wonen maar willen behouden. -
7116 januari 2009 12:07 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
7216 januari 2009 12:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Alle krakers moeten gewoon eens gaan werken en niet iedereen lastig vallen met hun vieze vertoning.
Het enige wat ze doen is blowen en dingen stelen van hardwerkende mensen.
En nee dat is geen vooroordeel, dit is werkelijk het enige wat ze doen.
''Whoa gast, ik heb een idee, we gaan fietsen verzamelen en die dan ter beschikking stellen aan asielzoekers." van dat soort tuig.Dit alles natuurlijk onder het genot van blowtje. Werkelijk vreselijk volk, ga eens werken.
Luie donders.Als je zoveel van het communisme houdt zou ik zeggen probeer noord korea eens, daar is het pas leuk.
Domme mensen. -
Ik moet er wel bijzeggen dat ik kamerverhuurbedrijven nog meer haat, rijke luis kindjes die met pappies geld een beetje je stad gaan opkopen, dus als jullie nou eens allemaal hun panden gaan kraken krijg je van mij een euro!
-
7516 januari 2009 12:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Ik ga dit draadje kraken als het een jaar leeg staat.
-
7816 januari 2009 12:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Mijn buurman is net overleden, dus ik ga zijn huis kraken!
Want ja , nu ziet er toch niemand!
Dan ga ik net zolang blowen totdat ik geen trots meer heb, en asielzoekers aanbidden, omdat ze, ja uh... ja gewoon kleurijk zijn!
Dan ga ik ik me nooit meer wassen, nooit meer werken, en dan ga ik op nu.ji trots lopen doen over het feit dat ik niets kan.
Je hebt gelijk echt heel cool dat kraken
Heb je ook van dat touwhaar? gatver -
8016 januari 2009 12:57 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
O god hij zegt next, hij heeft dit topic ook opgeeist dat egoistische rotjongetje,hij denkt dat alles van hem is , zolang hij maar: F the system dude!roept denkt hij dat ie er mee wegkomt.
-
Mijn stad worden jullie binnenkort gelukkig uitgerookt!
-
8316 januari 2009 13:00 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ja en ''al die hercencellen'' haha, die jij hebt loop je weg te blowen, dat is pas erg, hebben je ouders nog iets geprobeerd van je te maken, maar nee, jij hebt neregens respect voor, jij verkiest luiheid boven eer en trouw
-
Al helmaal erg, ga je schamen joh, een ''vrouw'' van 45.
tjongejongejonge. -
8616 januari 2009 13:03 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
slaap zacht schat, ik ga nog wel ff douchen. vind je hiet erg, zullehn we het ook nog een keer over douchen hebben? als je een keertje hebt gedoucht?
-
8816 januari 2009 13:06 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
uhm, nou goed , dan stinki je vandaag een keertje niet!
Goed gedaan, je hebt ook al een baan, gaat goed.
Meid , je kunt bijna een menswaardig bestaan gaan leiden! Hoera!
Allen je stemrecht moeten ze je afnemen.Wordlpeace en leuke buitenlanders bestaan namelijk niet. -
9016 januari 2009 13:20 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Een extreem rechtse stink boer waarschijnlijk.
-
Nee een rechtse stadsmus, o en dat zijn geen vooroordelen dan?
De proffesor, net je studie analogie afgemaakt? -
o en trouwens, als je even de mnoeite had genomen om te lezen, had je al gelezen dat ik uit de stad kom en had je je zinloze opmerking voor je kunnen houden, en dat noemt zich professor, tjongjongejonge.
Maar goed luie (laffe lelijke) zit natuurlijk in je karakter als linkse activist, hahahaha. -
Eigenwijs ding, dat ben je zeker ja, maar goed,
ik ben scholier, had je ook moeten doen, dan was je niet zo dom gebleven hahahaha. -
gi, ga jij eens vlug terug aan je huiswerk.
VMBO of toch nog basisschool?
Wat ben jij sneu zeg... -
9616 januari 2009 15:16 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Nee hoor gewoon mijn mbo-tje , en hoezo ben ik nou weer sneu.
Met je duitse vlag,? -
Ach gossie gi... ben je nou boos?
Weet je wat, haal je mama er maar bij.
Zucht, het mbo is niet meer wat het geweest is... -
9916 januari 2009 15:22 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Je hebt gelijk eigenwijsding.
Goeie postings overigens.
En laat je niet in de war brengen door mijn nick... (is ooit begonnen als leuk geintje).
Ga nu met mijn kinderen naar judo... spreek je later! -
10116 januari 2009 15:26 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik woon al vanaf mijn 16e op mijzelf , en werk al vanaf mijn 14e,
dus hou je domme opmerkingen even voor je, Antifa hahahaha -
bestaan er eigenlijk twee soorten krakers?
in de media, zie je gewoonlijk tamelijk jonge smoezelige mensen met een arafatsjaal en een ijsmuts.
mogelijk hebben ze een vootreffelijke opleiding, maar ik heb nooit het idee, dat ze er wat nuttigs mee doen.
gewoonlijk breken ze meer af dan dat ze iets opbouwen, hoewel ze wel vaak gespreksgroepen organiseren tegen de globalisering, of hugo is een held, of de palestijnse leiders verdienen een nobelprijs etc!
als de politie komt, dan gooien ze met flessen, en stukken hout en uitwerpselen.
en dan schijnen er ook krakers te zijn, die in de ploegendienst zitten of zaten, huizen opknappen, gedouched zijn etc.
zo een heb ik nog nooit gezien, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij, denk ik. -
10416 januari 2009 15:36 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
10516 januari 2009 15:38 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
van mijn part zou kraken wel een iets strengere regelgeving krijgen maar zeker niet verboden moeten worden.. staan overal zoveel pandjes leeg en te verkrotten..
en meestal worden al die kantoren die niet gebruikt worden gebruikt voor anti kraak.. wat in principe gewoon huren zonder rechten is -
kraken is een prachtig oud hollandsch gebruik. bescherm daarom de goeie tegen de slechte krakers. en zorg er dan voor dat je een krakers keurmerk krijgt wat polen, portugezen en andere slecht bedoelenden onder hen daar geen kans toe krijgen.
-
@gi
Er zijn ook autochtone tokkies hoor , waarom alle allochtonen in een kwaad daglicht stellen?
En er heerst woning tekort , en die word alleen maar groter , krakers zijn op dit moment zowat de enige die dit onderwerp in de media brengen.
Je generaliseert teveel. -
wij hadden met de hele band een leegstaande school gekraakt
tijd van ons leven!
omdat het pand toen niet is gesloopt,kan het nu nogworden gebruikt als opvang voor daklozen -
Waarom bestaaner eigenlijk krakers.
Er zijn toch genoeg huizen te huur. -
Kraken hoeft per definitie niet door woningnood opgelegd te zijn!
In mijn 'kraker'tijd' tweede helft jaren '70 was er nauwelijks jongerenhuisvesting, laat staan betaalbare. recent ondekte ik dat er welliswaar jongerenhuisvesting is, maar de betaalbaarheid ervan laat heel veel te wensen over.
een minimumloon, studiebeurs en ouderlijke bijdrage....energierekening en ?????
Maken kraken nog steeds wenselijk, en in mijn JAC sectie 5 verleden was van uitewonen , geweld of intimidatie absoluut geen sprake, tenzij je verweer tegen de 'knokploegen' van pandeigenaren daar ook onder schaart.
Dus kraken als middel tegen cultuur sloop, Stedelijk verval, oneigenlijk gebruik, en laakbaarheid van lokale overheden....nooit verbieden, want dan is wonen een luxe bij de gratie van de overheid. Dan word een jongere woningzoekende volwassen als ie dertig is en pa en ma overlijden. Wensen van de politiek die al lang onder stoelen en banken gehouden worden. Die dan werkelijkheid worden....Lijkt me niet echt wenselijk. -
ben je 1 jaar ouder als mij,Rijk
JAC,enzo zegt nu niemand meer iets.....:)) -
@112 Tja, mij nog wel; ik krreg een jaar of zeven geleden nog een dagvaarding, als zou ik nog in dat pand wonen, ooit woordvoerder geweest en dat is ongetwijfeld ergens blijven hangen.
Ik heb in elk geval er een hoop leuke herinneringen aan. Oké ook wat mindere, want ook politie maakte destijds graag gebruik van een gummilat. -
@66 Als ik mijn fiets een jaar lang ongebruikt en niet op slot voor de deur laat staan, moet ik niet vreemd opkijken als die opeens weg is, nee.
En als een huis een jaar lang leeg staat en gekraakt wordt, dan is dat huis nog niet 'gestolen' of 'weg'. Het heeft alleen weer een nuttige bestemming gekregen.
Hoezo ga je ervanuit dat ik een kraker ben? Wat is dat voor onzin?
Er is wel een tijd geweest, dat ik geen huurwoning kon krijgen. Niet omdat ik het niet kon of wou betalen, maar omdat ik minstens 7 JAREN als woningzoekende ingeschreven moest staan (inschrijving mogelijk vanaf je 17e verjaardag) om voor het eerstedebeste krot in aanmerking te komen.
Dat is dus WONINGNOOD voor je, maar dat ontken jij door te suggereren "Kun je zelf niet huren? Heb je geen geld?". -
@107 smc, helemaal gelijk! Het is gewoon traditie. En tradities zijn er om in ere te houden.
@110 Frankfrank, lees je wel eens een krant? Woon je wel in Nederland?
In de grote steden zijn 2 keer zoveel mensen die een woning zoeken dan die een baan zoeken. Als er morgen 400.000 nieuwe woningen bijgebouwd zouden worden in Nederland, dan hebben die overmorgen allemaal een bewoner. -
11617 januari 2009 07:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
De wijk wordt gesaneerd en de huizen moeten plat
en de mensen staan te kijken en ze zeggen: zie je dat?
In die oude afbraakwoning woont toch nog een heel gezin,
stel je voor, zo'n vochtig huis, nou ja, wat zien ze daar nou in?
Kijk, dat stel is amper twintig en die hebben al een kind,
nou, die denken zeker dat ze kunnen leven van de wind.
En dan knikken ze tevreden en dan gaan ze gauw naar huis,
naar hun baan en naar hun auto en de televisie thuis.
Het waren slechte huizen en ze woonden clandestien,
ze hadden daar geen licht en ook geen water bovendien,
maar ze waren daar gelukkig met vier muren en een dak,
verder hadden ze aan luxe en aan dure meubels lak.
Maar het huis moet afgebroken, want er komt een groot kantoor,
het gezin staat nu op straat, maar ja, het geld gaat altijd voor.
En dat kan je makkelijk zeggen in je eigen mooie huis,
met je baan en met je auto, bij de televisie thuis.
Ook al waren ze nu dakloos, n ding hadden ze geleerd:
om gewoon te kunnen leven, moet je eerst geregistreerd.
Eerst een huis en dan pas trouwen, dus dan moet je een paar jaar
enkel vriendelijk en gelaten zitten kijken naar elkaar.
Als je dan het wachten moe bent en er komt dan toch een kind,
moet je zien dat je dan zelf maar iets om in te wonen vindt.
Want de mensen roepen schande en ze blijven veilig thuis
en bespreken de problemen op de televisiebuis.
En 't gezin trekt dan weer verder naar een andere afbraakbuurt
en ze worden na een tijdje dan ook daar weer uit gestuurd.
En sta je met je meubels en je kind dan weer op straat,
dan zal het niet veel helpen als je je beklagen gaat.
Want als je dan die ambtenaren op de toestand wijst,
dan zeggen ze: het spijt me, u staat achteraan de lijst.
En dan denken ze tevreden aan hun eigen mooie huis,
aan hun baan en aan hun auto, aan de televisie thuis. -
Die kende ik al!
Stijgers in Algemeen
Harde taal uit zowel Israël als Iran
video: In Israël: Monique van Hoogstraten...
25 minuten geleden door * Montesquieu *
Politie prikt eigen mythes over wietteelt...
Na een intensieve propagandacampagne van...
1 uur 21 minuten geleden door G.V.R.
Ouderenfonds: let op ouderen met de kou :...
Het Ouderenfonds roept mensen op om in...
10 uur 48 minuten geleden door Daysie
African Animals Getting Drunk From Ripe...
Thats nature,
13 uur 3 minuten geleden door Hiqma insja ALLAH
Best gewaardeerd
Moslimpartij pleit voor hondenverbod
Het in huis hebben van een hond moet...
7 dagen geleden door Don2
Verzekeraars verhogen premie bij overgewicht
Verzekeraars brengen hogere premies in...
3 dagen geleden door ThomRoos
Rechter verbiedt ontruiming tentenkamp...
De actievoerders van Occupy mogen op het...
5 dagen geleden door Nu dit weer
SCP schrikt van allochtone jongeren.
Nog steeds komen allochtone jongeren veel...
1 dag 13 uur geleden door mickstery
Voedselbank mag Super de Boer Arnhem...
De voedselbank Arnhem mag zaterdag vanaf...
6 dagen geleden door Daysie

