Er wordt maar afgeroomd van onze salarissen en lonen en inkomen
.
Doe nu eens wat aan die hoge bonussen. ! ! !
En onkosten vergoedingen.
Sorteer op:
-
17 december 2009 19:38 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Zijn dat onze volksvertegenwoordigers ?
Het is al 15 jaar bekend dat dit staat te gebeuren !! -
Als we nou beginnen met het schrappen van wachtgeld, en allerlei luxe voorzieningen voor politici dan komen we al een heel eind.
-
De heer Donnen kan zijn Departement (en daarmee zijn eigen titel) beter veranderen in het Ministerie van Asociale Zaken! Opheffen is misschien een nog betere optie; dat levert een hoop geld op waarmee de toeslag weer gefinancierd kan worden.
-
@Jongkoen,
We hbben het hier niet over het schrappen van de partnertoeslsag in 2015 maar over die van 2011, die eventjes 1 jaar voor pensionering gelanceerd wordt.
Begrijpend lezen is ook een vak! -
Volgens mij is het voor Donner de dood of de gladiolen.
Hij probeert al zijn stokpaardjes er doorheen te jagen, want na de volgende verkiezingen gaat hij met pensioen.
Genieten van al het geld wat hij al die "werkzame" jaren bijeen geharkt heeft.
De CDA hobbelt er als een dom varken gewoon achteraan.
De kabinetten Balkenende zijn de meest rampzaligste kabinetten die er zijn geweest.
Komplete afbraak van ons zorgstelsel. -
De matige toon van de oppositie vind ik ook treurig, zo komt het CDA straks gewoon weer weg met het zinnetje "zo moet u het niet zien, u moet het zien zoals wij uitleggen"
De PvdA doet er wijs aan om dit kabinet zo snel mogelijk op te blazen en Nederland te behoeden voor de rampen van het CDA.
Dat is denk ik de enige manier om zichzelf ook nog te kunnen redden.
want anders gebeurt er het zelfde als het CDA met de VVD heeft gedaan en is de PvdA straks de zondebok.
in het pak genaaid met het regeerakkoord, iets wat de SP zich niet liet overkomen. -
Waarom stapt de PVDA niet uit het kabinet ! Te bang dat ze niet genoeg stemmen krijgen om in het nieuwe kabinet te regeren !! de CU zal namelijk nooit opstappen tot mijn verdriet.
-
Als dit kabinet ploft is het over en sluiten voor de PvdA.
En daar kan ik niet rouwig om zijn. -
Vroeger was de Politiek er "voor"de mensen tegenwoordig is ze "tegen" de mensen. En dat vindt ik het meest kwalijk, bonus hier en daar, vergoeding zus en zo, gaat echt lekker zo. Normen en waarden.................. an me hoela!!!!!
-
@9 En niet alleen over en sluiten voor de PvdA hoor!
Ik heb ook nog geen idee waar Donner Kebab mee bezig is ... Maar voorlopig schopt ie alle gristelijke 65plussers tegen de schenen dus de kans wordt erg groot dat het CDA ook een behoorlijk aantal zeteltjes zal krimpen.
Blijkbaar lijden ze bij de gristelijken aan grootheidswaanzin en denken over 2 jaar gewoon verder te gaan met wat ze begonnen zijn, namelijk ...
De afbraak van het sociale Nederland! -
Zouden die zich niet scamen als ze zoiets verkondigen
Zelf steeds de grote hap nemen en ons de kruimeltjes nog niet toestaan
Die moeten toch slapeloze nachten hebben ,tenminste als ze ook maar een greintje gevoel hebben in hun lijf
Balkenende zal wel iedere dag zeggen na alles wat hij heeft geflikt "God vergeef me"dan denkt hij is z´n geweten weer rein dus kan hij de dag daarna weer verder gaan met ons te besodemieteren
Het is ook tuig van het laagste allooi -
Hoewel ik geen PvdA stemmer ben , zal ik ze een tip geven.
Ondanks dat dit kabinet door de heer bakkellende geleid wordt, nou ja ... geleid ?!, worden alle beslissingen die NU genomen worden met het doel de arbeider armer te maken, LATER uitgelegd als beslissingen waar de PvdA VOOR was.
Als ze het kabinet NU laten ploffen, heb je kans dat ze niet geheel weggevaagd worden bij de volgende verkiezingen. Wellicht blijven dan de laatste PvdA stemmers en krijgen ze zowaar wat potentiele PVV of SP stemmers terug.
Dan moeten ze wel 4 jaar in de oppositiebanken zitten,maar dhr. Bos zit wellicht beter op zijn plaats op de zetel waar nu dhr. Zalm zit. -
Tegen beter weten in.
Probeer het nog maar eens.
De opositiepartij VVD heeft jaren geregeerd en heeft de rommel die nu opgeruimd moet worden mede zelf gecreeerd.
Vanaf de zijlijn nu alles bij de PvdA op het bord te leggen is niet echt juist.
Linschoten, Nijpels, Bolkenstein, Zalm, Rutte en meer van die enge mensen waronder varkenskop Wiegel brengen ons systeem naar de knoppen.
Maxiem Verhagen werkt maar al te graag mee
In naam van de almachtige.
Zou bijna hopen dat een nieuwe Nederlander Minister President gaat worden. -
#11
Ik waag het te betwijfelen dat de CDA veel stemmen verliest, veel mensen stemmen op de CDA om de C, of omdat ze altijd op de CDA stemden of omdat ouders het ook altijd al deden.
Gevoelsmatig gaat de CDA weer regeren met de VVD als ze de kans krijgen.
Dus de PvdA zal nu de rit wel uitzitten willen ze nog iets in de melk te brokkelen hebben -
Ik heb geen zin meer in die theatervoorstelling uit Den Haag, door slechte acteurs met een nog slechter karma.
Dit slechte karma (aktie/reaktie) komt gewoon weer terug naar de acteurs, die van het toneel moeten, en vervangen worden door andere acteurs van hetzelfde caliber.
Ach... misschien moet eerst alles kapot, en mag China het voor de rest van de wereld gaan opknappen (sambal bij?) -
ChristenUnie-Kamerlid Cynthia Ortega wees er maandag op dat de toeslag wordt geschrapt met het idee dat de jongere partner best kan werken.
waar haalt ze het vandaan we zitten boven de 400.000 werklozen. en daar zullen er nog wel wat bij komen.stel ze krijgt geen toeslag hoe moeten ze dan rond komen van 730 euro brutto per maand en een beetje pensioen omdat in deze generatie ook nog veel mensen zijn met een slecht pensioen.ga jullie schamen -
Ik vraag me af of de PvdA nog wel enig zelf respect heeft om met dit kabinet door te regeren.Er zitten in de ministerraad en de kamer maar weinig mensen met een PvdA hart zoals we dat van ze hadden verwacht.Bos is niet slecht maar heeft ook geen PvdA hart.In mijn ogen meer een VVDer.
-
Wij worden ook gedupeerd door het plotselinge afschaffen van de partnertoeslag 2011.
Na 50 jaar werken in 2012, bruto AOW van € 730 en bruto pensioen van € 679,- (is ontstaand door pensioenbreuk) Daarna blijk ik te betalen aan een woekerpolis van Nationale Nederlanden.
Dus na 50 hard werken in de bijstand!! Dank u wel CDA, wij stemmen nooit meer op jullie! Werk is niet te vinden voor 52 of 53 plussers, alleen in de dromen van Donner. i
Schuddenvoorgebruik meld je aan bij de SP, daar hebben al meer gedupeerden zich aangemeld! -
Iew #7
quote
De PvdA doet er wijs aan om dit kabinet zo snel mogelijk op te blazen en Nederland te behoeden voor de rampen van het CDA.
unquote
Heeft weinig zin, het CDA is ook in de peilingen de grootste partij, dus ook weer bepalend voor de eventuele nieuwe coalitie.
De oppositie krijgt geen fatsoenlijke coalitie bij elkaar....... -
De burger wordt genaaid en dat zal alleen maar toenemen omdat dit stuiptrekkende failliete land door steeds minder belasting betalende loonslaven draaiende gehouden moet worden. De klaplopers, fraudeurs, opvreters, en verkwisters en andere profiteurs moeten namelijk financieel draagkrachtig blijven omdat zij door de huidige beleidsmakers nog steeds als schrijnende gevallen worden gezien.
-
Vleutmans #16
quote
Ach... misschien moet eerst alles kapot, en mag China het voor de rest van de wereld gaan opknappen (sambal bij?)
unquote
sambal kennen ze niet in China...... -
Je kunt als overheid ook overwegen om bijvoorbeeld dat stuk schroot genaam de JSF, te annuleren dan hoef je het vliegtuig niet te shoppen over de rug van mantelzorgers. en anders is er nog altijd dat stuk zeeschroot waar CDA verlekkerd op is. (Zal wel een wens van J.P zijn) kan ie eindelijk zijn VOC wens in vervulling laten gaan.
En anders mischien ens wat mnderen op die scouting reisjes naar Afghanistan.. -
Donner is een grote viespeuk..!
-
Wederom Schande voor dit Kabinet om de zwaksten voor de crisis te laten bloeden! Schande!
-
Ik zou graag een klein stadje op richten waar we weer alles met GULDENS gaan betalen.
Alleen de klank van het het woord GULDEN wekt bij mij een nostalgisch gevoel van zekerheid, degelijkheid, betrouwbaarheid en voorspoed op.
Dat lijkt me wel wat, GULDENSTAD.
En dan gaan we ook alle regels weer even twintig jaar terugdraaien, geen gekkigheid, gewoon betrouwbaarheid en degelijkheid. Dan maar wat minder woepie!
Ze roken ook anders die GULDENS. Er zat minder bloed aan. -
Of de partner toeslag nu in 2011 of 2015 vervalt het blijft diefstal!
Dit rot geintje kost ons meer dan 33.00 euro aan inkomsten omdat ik 50 maanden jonger ben dan mijn man. Wij wisten al langer dat dit stond te gebeuren en hebben ook wel wat maatregelen genomen maar wij gingen er van uit dat diegene die dan 65 jaar wordt dan voor een alleenstaande AOW zou krijgen en dat is dus niet het geval. Helaas is iedereen geboren op en na 1 januari 1950 overal de klos van. Het hele politieke gebeuren deugt toch niet!
Ze doen gewoon waar ze zin in hebben, we willen ook geen rekening rijden!
Ook al zo'n plan die aan alle kanten rammelt! Wegenbelasting eraf, extra betalen voor benzine zodat de km vreter ook meer betaald omdat deze meer gebruik maken van de weg en geen duur systeem om aan te schaffen voor auto bezitters en het rijk zodat er alweer heel wat uitbezuinigd is zodat ze met hun fikken van de AOW af kunnen blijven. Als er geen JSF aangeschaft wordt blijft er ook een hoop geld in de staatsknip zitten. Wordt u ook al een beetje misselijk bij het idee dat dit over de ruggen van de toekomstige AOW-ers betaald gaat worden! Ik wel namelijk.
Ik weet mijn Kerstwens al hoor, weg met dit slechte kabinet! en veel stem wijsheid voor de volgende ronde! -
Wat maar weer eens te meer bewijst dat die klanten geen flauw benul hebben van hoe de echte wereld in elkaar zit, m.a.w. ze staat kilometers ver van de kiezers vandaan.
-
Hoe krijg je Nederland kapot ??????
. -
@29; Wie zit me gvd te minnen? (bible-belt-bewoner soms?)
Het is maar een vraag hoor !!!
Uiteraard weet ik 't antwoord wel.
. -
317 december 2009 22:34 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
ik zou echt niet weten hoe het moet straks, ik ben 1 jaar jonger als mijn partner en wij hebben de zorg over onze gehandicapte zoon , die thuis woont, wel gaat hij over dag tot half 4 naar een dag activiteitencentrum , maar dan doe ik mijn boodschappen , de was enz. enz. en het salaris van mijn man is redelijk goed maar niet zo dat wij maandelijks honderden euro's opzij kunnen zetten voor later.
Hetgeen verdient wordt in de maand gaat ook bijna geheel op aan vaste lasten en huishouden en als alles steeds duurder wordt blijft er toch maandelijks helemaal niets meer over om opzij te leggen ?
Donner heeft makkelijk praten , hij met zijn loon en hij kan heel veel declareren , maar dat kunnen wij niet en moeten alles zelf betalen.
We hebben jaren aan de vut-regeling betaald en nu is die regeling weg, maar het geld ervoor is ook weg, ons hele leven aan de AOW betaald , als we zover zijn dat we er recht op hebben is de pot leeg, als Donner ons dat opgespaarde geld terug geeft wat zij voor ons opgespaard hebben dan kunnen we dat tenminste gebruiken.
Nu hebben we straks 45 jaar AOW betaald met de belofte dat we straks bij ons 65 ste AOW krijgen en nu is het dan zover bijna en nu worden we zo gekort dat we zelfs in de bijstand zullen geraken.
Grote schande Donner zo ga je niet met mensen om.
Dat je deze maatregel neemt voor de jongere generatie kan ik in komen, daar werken tegenwoordig praktisch alle echtparen samen , maar wij zijn nog van een generatie waar het heel normaal was/is dat de vrouw voor het gezin thuis zorgden en zodoende geen verdiensten heeft opgebouwd.
En wil Donner nu zeggen dat ik op mijn 57 ste jaar nog een baan moet gaan zoeken om straks nog een beetje fatsoenlijk salaris te kunnen hebben ??
Nee toch zeker.
Wie betaald dan de zorg die ik nu verleent als mantelzorger voor onze zoon ??
Komt Donner zelf deze dienstverlening gratis verstrekken ?
Hij kletst echt als een kip zonder kop. dit had ik echt niet van Donner verwacht dat hij zo oerdom kon wezen. -
Waar blijft de hypotheek aftrek?
Weer een maatregel die de minst draagkrachtige raakt.
Wat een verkeerd signaal weer.
Goed onthouden, dit komt uit de koker van het CDA.
Het volgend kabinet is met de VVD en komt de gelimiteerde hypotheekaftrek er weer niet. Krijgen we het nog beroerder. -
".......de manier waarop het kabinet de AOW-partnertoeslag wil afbouwen."
Wordt het niet eens tijd dat we eens naar Den Haag gaan met zijn allen en ze daar eens van het pluche af gaan halen...........???
Het wordt hóóg tijd voor verkiezingen !!!!! -
een regl " ik word schijt en schijtziek van deze politici
Maar over eentijdje verkiezingen
dus stemmen op Sp ed -
Vreemd dat de PVDA hier opeens tegen is terwijl ze dit zelf 10-12 jaar geleden besloten hebben om in 2015 in te voeren.
heb het altijd al een zeer oneerlijke regeling gevonden. Mensen die heel hun leven nog nooit gewerkt hebben, maar ouder zijn dan hun werkende partner krijgen AOW, ongeacht de hoogte van het inkomen van de partner (is dus extra inkomsten). Als de partner die niet werkt jonger is moeten ze opeens inkomen gaan inleveren.
Onbegrijpelijke regeling. Als je dit eer lijk wilt doen, moet je kijken naar het werkende verleden van mensen en op basis daarvan AOW geven, dus iemand die nog nooit gewerkt heeft krijgt AOW als de partner die altijd gewerkt heeft, 65 jaar word, ongeacht of ze jonger of ouder zijn. -
Waarom schrikken ze hiervan en niet van de regeling die al bestaat dat per 2015
dit al wordt afgeschaft.
Ik kreeg een brief van de SVB dat mijn vrouw maar moet gaan werken. Ze heeft altijd voor de kinderen gezorgd (DAT WAS NORMAAL IN DIE TIJD!!!!) We kunnen ook een koopsompolis kopen om het gat te dichten. WAARVAN?????
We kunnen ook nog sparen zeiden ze. WAARVAN????
Bedankt regering! U dwingt mij om te stelen als ik dadelijk 65 ben. Maar dat schijnt te mogen want de regering heeft ons ook bestolen en iedereen zit er nog -
@37
1 voordeel, als ze u pakken en u moet de gevangenis in, word er in ieder geval beter voor je gezorgd dan in een bejaarden of verpleeg tehuis... -
alweer een ondoordacht besluit...... nummer hoeveel van hoeveel en hoeveel zullen er nog volgen ......... pensioenleeftijd van 65 > 67; inkomen ouderen onder 65 bevriezen danwel verlagen; km. heffing en ga zo maaaaaaaar doooooooor. Het wordt hoog tijd voor een politieke wissel. CDA, jammer, maar jullie verliezen land door eigen schuld. Mijn stem gaat na heeel veeeeel jaren maar eens naar de SP.
-
Het zijn oplichters, uitzuigers, boeven , graaiers, kortom maffiapraktijken, 13 december gaan we protesteren met zijn allen, is op zondag, hoeven we geen vrij te nemen.Zullen we dat nu eens een keer doen?
-
@20
dat valt nog te bezien, na het uitkleden van de zorg [verpleeghuizen] de AOW en nu dit voorstel van het CDA.
ik denk niet dat de oude CDA stemmers hier blij mee zullen zijn.
het kon nog wel eens een hele hete verkiezingsstrijd worden. -
Donner zijn ideeen:
Ouderen kunnen met minder inkomsten volstaan.
Gepensioneerden welke een jongere partner hebben,moeten hun maandelijkse inkomsten met werken van deze jongere partner oplossen.
Als deze parner niet kan of wil,mis je
zo'n 600 euro per maand aan inkomsten.
Tot je 67e jaar doorwerken helpt je voor 2 jaar.
Leuk als je met pensioen mag gaan dit soort problemen erbij krijgt.
Dit onder het mom van "de zelfstandigheid van vrouwen"op de arbeidsmarkt.
Emancipatie komt dit kabinet zeer goed uit om te bezuinigen. -
Welvaart gaat voor welzijn en dat wordt de ondergang. Gaat mijn premie ook omlaag of moet ik voor de rijke grijze muizen door beunen?
Triest dat we steeds meer (sinds 2000 ingezette beweging) alleen maar waardering voor mensen hebben als ze werken (betaald). Blijkbaar de enige maatstaf om iemand als persoon te waarderen. Nou, beschaving heeft z'n piek bereikt. Hoe was het ook alweer? Oh ja, normen en waarden! Ha, zeker alleen als ze in euro's uit te drukken zijn.
Schande hoe we keer op keer bedonderd worden door het politieke bestel. Voor het volk zitten ze er! Nou mooi niet, voor de grote multinationals.. Die worden rijker en rijker en bepalen alles. De Haagse marionetten volgen omdat het systeem zo werkt. Het systeem is belangrijker dan de mens. Ga toch werken!
Enige hoop die er is: de natuur corrigeert uiteindelijk alles, helaas niets ontziend. -
@15: De C in CDA is jammer genoeg al jaren ver te zoeken...... Helaas, maar de dames en heren volksvertegenwoordigers (coalitie) mogen van mij, zonder enig recht op wachtgeld, want dat zou tegen hun eigen graaicultuurprincipe indruisen, per direkt vertrekken.
Laat maar komen die tussentijdse verkiezingen !!
Slechter kan het al niet meer worden !! -
Laten we alstublieft alles maar afschaffen dan, hou je nog wat van je loon over ook. Want nu betalen we wel voor sociale zekerheid, maar die is er niet, behalve voor de bestaande gevallen van uitgeprocedeerde asielzoekers die ziek geworden zijn van hun afgewezen asielaanvraag en in de illegaliteit zwaar werk deden.
-
Als je de bovenstaande reacties doorleest blijft is er een conclusie:
Donner Donnert op! -
verwijderd door redactie - niet schreeuwen!
-
Als je partner 2 jaar jonger is dan ondergetekende,kun je tot je 67e jaar doorwerken en is er geen probleem.
Als dit zo is???????en dit zo wil??? -
Ik vind het een redelijk voorstel. Maar ja, alles wordt tegenwoordig gezien als een verworven recht, dus ook als je met je 50ste lekker thuis zit te genieten van overheidsgeld, terwijl je helemaal gezond bent, dan mag daar niets van gezegd worden. Keep up the good work, Donner!
-
Tja, thuiszitten op je 50ste is alleen weggelegd voor bankiers en dergelijk tuig, ook wel genoemd graaiers.
-
En het cnv is weer nijdig, maar straks weer de eerste die overstag gaat!
-
Tja je zal maar CDA gestemd hebben dan maak je ook niet echt vrienden snap niet dat cda zo veel zetels ken houden pvda snap door dat gedraai en dat ze graag cda op de kont zit maar mensen wat een tuig in den haag zeg
-
"gepensioneerden met een niet-werkende partner onder de 55 jaar vanaf 2011..."
"jongere partner best kan werken"
Aantal mensen zonder partner neemt toe. Vrouwen verdienen vaak minder omdat ze minder uren maken. Het aantal meerdere partners in een leven neemt toe.
Iemand maakt zelf een keuze door met iemand samen te leven die minimaal 10 jaar jonger is. Daar zitten financiele consequenties aan. Hte kan niet zo zijn dat de samenleving voor meer dan 10 jaar deze kosten moet dragen. Dat is unfair tov mensen die wel alle twee tot hij AOW werken en steeds de premies afdragen. -
Is het toeval dat de opvolgers van KVP, CHU en ARP, het huidige CDA, nu weer een stukje sociale voorziening afbreekt?
Het mag eigenlijk niemand verwonderen.
Eerst de rentezegels en Vrijwillige Ouderdoms Verzekering opheffen (de voorloper van de pensioenregeling). Veel betalen en weinig gestort in de nieuw gevormde pensioenfondsen.
Jarenlang de overwinsten van pensioenfondsen in de schatkist laten storten.
Betalen voor de VUT regeling, waar velen geen gebruik meer van kunnen maken.
Inmiddels de AOW (dus pensioen) leeftijd 2 jaar hoger gaan stellen. Pensioenen worden dus ook later uitbetaald. KASSA.
Waar kun je als CDA nog meer vandaan halen? Ja hoor, de jongere partner.
Wanneer worden de teveel betaalde premies eindelijk terug betaald? O nee, dat kan niet meer. 't Is al op. Blijkt dan dat het een omslagheffing is geworden. Dus je betaalde voor anderen, die er op dat moment recht op hadden. Op zich is dat geen enkel probleem. Het probleem komt nu. Nu mogen we na 46 jaar werken weer terug gaan betalen............van ons eigen geld.
Maar dames en heren politici? Mag ik U vragen: Wanneer gaat U eindelijk een keer Uw eigen regelingen op dezelfde manier behandelen?
Waar blijft Uw afbouw van de wachtgeldregeling? Uw salarisvermindering? Uw mindering in de pensioensopbouw?
Wanneer leert U eens inzien dat een Euro minder waard is dan de gulden ooit geweest is?
Voor de jongeren heb ik nog een hele leuke. Jullie MOGEN ook na je 14e naar school. Wil je tot je 27e doorleren? Dat kan allemaal. Maar bedenk wel dat dit allemaal mogelijk is geweest door de generatie die nu de grootste klappen op mogen gaan vangen voor de onkunde van regering. -
Straks moet iedere 50+er inleveren omdat de werkgevers niet zoveel betalen willen ,dus na je 50ste ga je steeds minder verdienen ,met 55 krijg je dan ontslag dus de rest tot 67 in de bijstand en weg is je pensioen,heb je ook nog een jongere partner ben je mooi de sigaar
Die horen stuk voor stuk op de brandstapel thuis,zelf zich warm nestelen in de gouden badkuip en het volk nog geen zinken meer gunnen
Ik weet nu al ,als er een hemel en een hel bestaat er velen van dit kabinet in de hel zullen smoren en met hun allen die na nu nog op CDA en/of PvdA stemmen
Wat een zooi -
Ze willen kost wat kost het volgende kabinet met een hoop rotzooi opzadelen
Een grote bek hebben over woekersalarissen en woekerbonussen ,maar er wel niks aan doen,nee natuurlijk niet want dan schaden ze hun eigen potentiële baantjes
Dit kabinet gaat de geschiedenis in en hopenlijk zullen ze zich zo intens gaan schamen en dat tot ver in de nazaten die schaamte blijft tot ze in de hel smoren ,waar ze hun verdiende loon krijgen
Dat zal ze leren om zo minderwaardig met het eerlijke hardwerkende volk om te gaan -
@56 puck
Dat zou wel eens tegen kunnen vallen; schaamte vereist een geweten nl.
En dat zie ik niet zo, eerlijk gezegd.:-) -
De banen liggen tenslotte voor het oprapen, vooral voor 50+.
Die gasten zijn totaal wereldvreemd, van de pot gerukt, door de ratten besnuffeld.
Wat een stelletje verlepte graftakken is het toch ook.
Het volk dient een motie van wantrouwen in tegen dit kabinet, opzouten en wel nu voor het te laat is! -
Met het geld dat de huidige regering wil besparen op AOW e.d. wat gaat daar eigenlijk mee gebeuren. Met het geld dat de staat ontvangt bij een eventuele kilometer heffing, wat gaat daar mee gebeuren. Het gaat toch zeker niet allemaal op aan nieuwe wegen? En indien dat inderdaad het geval is, wat gebeurt er met Nederland als het één grote asfaltvlakte is, met verkeerslichten en flitspalen?
-
Ik ben zelf 63 jaar en wordt ook gepensioneerd in 2011; mijn echtgenote is beduidend jonger dan ik, maar we zijn ca. 18 jaar als gehuwde partners samen.
Momenteel ben ik meer en meer hulpbehoevend, en mijn vrouw verzorgt mij, pillen op zijn tijd , regelmatig rijden naar de specialist, schoonmaken huis,etc.etc
Ik krijg een pensioen straks van ca. 250 euro netto per maand (hopelijk), omdat
ik er van uitging dat de partnertoeslagregeling voor iedereen bestond , en pas na mijn pensioen leeftijd afgeschaft zou worden, heb ik niets gedaan om een eventueel gat te vullen....Als de toeslag afgeschaft wordt krijgen wij straks nog ca.850 euro netto per maand...hoe moet je daar van leven??? Wel 40 jaar gewerkt, en nooit van een sociale regeling gebruikt gemaakt, nooit echt ziek thuis geweest, altijd alles correct betaald....is dit dus het verdiende loon voor eerlijke (naieve) mensen?? Schandalig ! -
Nog een aanvullinkje op @60.
Helft bevolking kampt met chronische ziekte
Uitgegeven: 4 december 2009 09:49
Laatst gewijzigd: 4 december 2009 10:14
Wat kan Donner nu besparen met een afschaffing ?? Het wordt gegarandeert vestzak-broekzak , maar geen uiteindelijke echte besparing , alleen verschuiving van uitgaven.... -
De jongere partner zal best werk kunnen zoeken; alleen is er geen werkgever die hem/haar aanneemt. Werkgevers zullen ook gewoon plichten moeten krijgen, zoals het aannemen/in dienst hebben van een bepaald quotum aan 55+ , arbeidsongeschikten, jongeren, allochtonen, etc, etc.
Het kan toch niet zo zijn dat de hard werkende Nederlander moet opdraaien voor het gegraai van de bankiers en politici zoals Donner (hoewel die als autist natuurlijk ook weer tot de arbeidsongeschikten behoort) -
Misshien een geruststelling, eenmaal in de bijstand val er weinig meer te halen.
-
goed, nu allemaal opletten...
je kan aanstaande zondag in actie komen, in Utrecht!
http://www.vrijheidsparade.nl -
Donner van het CDA is gewoon een smerig mannetje en heel asociaal echt niet te geloven je zou maar die naam dragen ik zou me eigen helemaal doodschamen en hij pak ook nog de mensen die Nederland hebben opgebouwd na de oorlog het is gewoon een schoft , zo een groot kind moet met de blote hand op zijn billetjes krijgen en in de hoek staan , ik hoop dat het CDA echt nooit meer aan de macht komt.
-
@37 de regeling van 2015 is in 1996 uitvoerig in de media behandeld, kranten, tv enz. toch schijnen heel veel mensen dit gemist te hebben en daarom heeft de overheid in 2008 besloten er een campagne met brieven en radiospotjes tegenaan te gooien. De brieven vallen nog steeds op de mat en de mensen die dit in 2015 gaan treffen en het niet weten schrikken zich rot en melden zich bij de ouderenbonden. Je kan het spotje nog steeds op de radio horen. Daarin wordt met geen woord gerept over de plannen voor 2011.
De plannen van 2011 worden binnen 1 jaar door onze strot geduwd, wij hebben ons nie kunnen voorbereiden van 1996 tot 2015.
.
Tegen de tegenstanders van het afschaffen van de partnertoeslag 2011 zou ik het volgende willen zeggen: wij hebben rekening gehouden met het nemen van onze financiele beslissingen met het plan van 2015 in ons achterhoofd. Er zijn mensen die gestopt zijn met hun werk, er raken nu ook mensen hun werk kwijt die altijd wel gewerkt hebben, er zijn jongere partners die nooit hebben kunnen werken ivm ziekte of zieke kinderen, er zijn jonge partners die gewerkt hebben en die nu vrijwilligerswerk doen of voor hun ouders zorgen, het is niet zo dat al deze jongere partners achter de geraniums zitten.
@Honda IV, sluit je aan bij de SP, daar is al een actiegroep opgericht, die actief tegen dit plan ageren, er zijn nog heel veel mogelijkheden om tijdens het wetgevingstraject te protesteren en dat gaan we ook zeker doen!
Tot slot dit:
Afgelopen zomer schreef Jetta Kleinsma nog in het blad AOW/ANW:
Er is veel discussie over de plannen om de AOW te veranderen. Die plannen zijn vooral gericht op toekomstige AOW ers, benadrukt Klijnsma, dit geldt bijvoorbeeld voor het kabinetsplan om de AOW-leeftijd te verhogen. "Bij dergelijke ingrijpende veranderingen hoort een overgangsperiode".
€ Ruim 600,- netto per maand minder is nogal ingrijpend, dus gewoon de regeling van 2015 aanhouden!! Donner en Klijnsma weten zo langzamerhand niet meer wat ze zelf gezegd hebben. Ook P.Omtzigt van het CDA vergeet erbij te vertellen als hij het over de AOW leeftijd heeft in 1957, dat in 1957 25% van de 65 jarigen die leeftijd niet eens haalde en de mensen worden nu maar 3 jaar gemiddeld ouder, dus 25% zal de 68 niet eens halen! -
We hebben ook een speciale AOWpartner.hyves in het leven geroepen!
-
Maar wel opnieuw 15 miljoen euro voor asielzoekers.
-
@68
En 30 miljoen om Rotterdam weer "jong " te maken ;) -
Mensen boven de 50 die geen baan hebben, hebben buitengewoon weinig kans betaald werk te vinden. Het afschaffen van de partnertoeslag in 2015 en het vervroegd afschaffen in 2011, is onbehoorlijk bestuur. De niet werkende partners kunnen moeilijk werk vinden. Een werkloosheid uitkering hebben zij geen recht op. Bijstand ook niet want de partner verdiend. De afgeschatten WAO-ers zitten op kosten van de familie thuis. Hetzelfde gaat gebeuren bij het afschaffen van de partnertoeslag. Erken dat gewoon politiek. Erken ook dat het afschaffen, binnen een korte periode, leidt tot armoede bij de mensen die steeds belasting en premies betaald hebben. Het is een oneerlijke bezuiniging. Onnodig omdat de AOW immers betaalbaarder is dan eerder. Nederland het op twee na goedkoopste AOW land van Europa.
-
Er komt een nieuwe regeling.
Zieke uitgeprocedeerde asielzoeker krijgt onderdak en dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen en van wiens rug kun dat nu beter af halen dan van de zwakkere en ouderen?
Ik hoop dat de lieve God mij nog eenmaal de kracht geeft voordat ik de pijp uit ga, desnoods met wapens , om Nederlanders te helpen met het uitroeien van deze goorlappen in den Haag! -
Toch maar eens op zoek naar een (bijna) AOW-er.
Hoef ik niet meer te werken en krijg ik op jonge leeftijd mijn AOW.
Hoe gaat dat dan met de premie? Hoeft een AOW-ontvanger toch ook niet meer te betalen? Dus daar ben ik dan ook af.
Mogen jullie lekker voor mij dokken. -
jeempie de geempie moses kriebel zou Koos Koets en van de Kerkhof zeggen uit KOOT EN BIE
ER MOET WAT GEBEUREN KOOS ! -
Humz... ouderen zijn toch te duur volgens Donner?
-
@ #60:
Voor uw problemen is een oplossing.
Er is thuiszorg voor de pillen e.d.( en dat kost bij een laag inkomen bijna niets) en taxi-vervoer naar het ziekenhuis.
Het huishouden moeten alle werkenden er bij doen.
Geen reden voor uw vrouw om niet te werken.
Waarom moet ik de premie betalen voor de AOW van iemand die geen 65+ is?
Als men een jongere partner wil, prima.
De overheid heeft u er niet toe verplicht.
Maar waarom moeten anderen daarvoor werken en betalen?
En door o.a.zulke dingen , moeten straks de jongeren door tot tot 67.
Men heeft zelf ook de verantwoordelijkheid voor eigen handelen. -
@ #66:
Raar is het dan dat alleenstaande vrouwen wel gewoon tot hun eigen AOW moeten werken.
Of ze zieke kinderen, oude ouders hebben of vrijwilligerswerk willen doen ,wordt niet gevraagd.
En als die het kunnen, moeten jongere partners van oudere mannen het helemaal kunnen. Die hebben dan nog hulp thuis. -
Mijn vader is een jaar jonger dan mijn moeder.
Dus als mijn moeder AOW krijgt, kan mijn vader een jaar eerder stoppen met werken en een partnertoelage aanvragen tot zijn eigen AOW.
Gekker moet het toch niet worden! -
trap die vent weg,hij maak alles kapot
als hij 65jaar word,moeten ze hem de rest van zijn jaren opsluiten,en gewoon op droog brood zetten,die gore rotdief -
@78
Mocht je Donner bedoelen, die is al 65 geweest en krijgt buiten z,n vette salaris een dik pensioen plus aow.
Dus ............... -
@79
Oja, en z,n vrouw krijgt natuurlijk ook een lik poen als ze niet werkt ... of oud genoeg is .. -
@80,
Maar dat is met alle politici. Hun zaakjes zijn allemaal in orde en geregeld! Met (meestal!) corruptie! -
Janet,
er is in 1996 besloten de AOW partnertoeslag in 2015 af te schaffen, dus dat kunnen je ouders l weten sinds 1996.
De groep waar het nu om gaat, wordt binnen 1 jaar getroffen, zonder tijd zich om voor te bereiden. -
@76. Dus als een vrouw vrijwilligerswerk doet, mag ze teren op de staat cq anderen? Lijkt me niet.
-
Zou de regering wellicht nog een baan hebben voor al die genen die de boot missen ? Zodra je 23 jaar oud bent ben je voor de arbeidsmarkt al te oud laat staan met 60. En elke keer missen de mensen geboren rond 1955 de boor alles wordt voor hun neus weggekaapt. Misschien een idee laat de oudere gepensioneerden een duit in het zakje doen, ze hebben immers al die tijd teveel gekregen.
-
Ik vindt dit gewoon een schande wat ze in Den Haag maar vanalles uit de duim zijn aan het zuigen om de mensen totaal kaal te kunnen plukken . waar gaat dit eigenlijk ophouden !!!!!!!
-
Wat deze regering doet is eindelijk paalen perk stellen aan de wildgroei van uitkeringen en subsidies. We zijn in Nederland wel heel ver afgedreven van de doelstellingen uit de vorige eeuw, flatscreens, vakanties en een auto worden momenteel gezien als eerste levensbehoefte, hier gaat (gelaand) geld naar toe en ondertussen maar klagen dat voedselbanken bestaan, het moet niet gekker worden.
-
Deze keuzes moet men maken omdat dit cabinet te veel gelukzoekers toelaat. Die mensen kunnen beter in hun omgeving worden geholpen, hoeven zij zich niet aan te passen en houden wij meer ruimte om ons te bewegen.
-
als je uitrekent hoeveel belasting overal op zit en hoevaak er belasting op 1 artikel word geheven en je telt dat allemaal bij elkar op kan iedere inwoner van nederland makkelijk een uitkering genieten om de vaste lasten te bekostigen en daarnaast normaal rond te komen en als iemand wat extra wil kan die daar een aanvraag voor doen of extra werken als je kijkt op www.wakethefuckup.tk kun je een voorbeeld zien van de mogelijkheden die we hebben maar niet benutten ik blijf me verbaasen over de propaganda : nederland is welvarend bla bla laat me niet lachen we worden continu leeggemolken door andere bedrijfen uit andere landen en ondertussen worden we aan de andere kant vol gepropt met propaganda .
PUNT -
@75. janet
''Men heeft zelf ook de verantwoordelijkheid voor eigen handelen''.
Dat is nu precies het punt.....de ''premie'' voor de AOW is verplicht.Hiermede vervalt de eigen verantwoordelijkheid voor wat de AOW betreft.
Wanneer ik in de gelegenheid was om de inleg voor de AOW zelf te kunnen besteden,keuzevrijheid,dan had die fooi die AOW wordt genoemd wat mij betreft helemaal niet gehoeven.
Inplaats van de verhoging van de AOW leeftijd is het veel verstandiger om de AOW gefaseerd af te schaffen en de mensen daadwerkelijk hun eigen verantwoordelijkheid terug te geven.Dat kan in stappen bereikt worden in 2035. -
om nog maar te zwijgen over de manier waarop onze regering met haar burgers omgaat ;-(
-
Grote STELEN en kleine STELEN,maar GROTE STELEN HET MEEST
Dit kabinet moet net als hoogmoed ten val komen,liever vandaag dan morgen
Dus dit kabinet zou wegens gevaarlijke veranderingen geruimd moeten worden,en hoe eerder hoe beter . -
@64
Er wordt mij te weinig informatie gegeven over wie er achter de "vrijheidsparade" zit.
Er is geen lijst met organisaties. -
@91,
De betekenis van politie(k) is volgens mij (en waarschijnlijk naar hun eigen opvattingen ook), dat je alles doen mag wat een ander niet mag en jezelf alles toe kunt eigenen wat een ander onthouden wordt en overal ongestraft mee wegkomt waarvoor de gewone man/vrouw bestraft wordt. -
Artorius #87
Nee, je kunt dan op je 67e stoppen, terwijl je partner dan op 58 jarige leeftijd werkt.
De maatschappij / regelgeving is heden ten dage ingesteld op tweeverdieners met ieder een eigen inkomen dus....
ieder z'n eigen belastingaangifte enz.
( los van het feit of ik het er mee eens zou zijn ) -
buurman64 #94
Ach, er staat al 1 plusje, samen met de poster is dit dus al goed voor minimaal 2 demonstranten. -
moses kriebel de hele dag weer niks gebeurt
er moet nu echt wat gebeuren hoor ! -
Er zijn vuurpijlen in de handel met de hoofden van het kabinet bovenop, de kop van Bos, balkenende, Wilders, Femke, ik heb gelijk heel het kabinet maar op gekocht en schiet ze het eind van het jaar allemaal de lucht in, zijn we daar ook weer vanaf. leuk hoor, kun je je frustratie op botvieren;-))
-
@96
Begrijp me niet verkeert.
Ik ben voor massaal protest tegen deze regering.
Met z'n allen naar het binnenhof om dit kabinet weg te krijgen.
Er voor zorgen dat Bakellende NOOIT meer een kabinet op zijn achterbakse wijze kan vormen.
Van mij mogen ze JP verbannen naar een klei eiland ver weg van Nederland.
Maar ik wil tegelijkertijd nooit op wat voor manier dan ook in verband gebracht worden met de PVV.
De "vrijheidsparade" is mij dus te stiekem. -
Op deze aankondiging van de, door Wouter Bos, voorgestelde diefstal heb ik maar een opmerking `` Mensen afrekenen met dit zootje`` en wel bij de eerst volgende verkiezingen.
Wouter Bos wringt zich in alle bochten om zijn misstappen van vele miljarden steun aan de banken op ons de gewone burgers te verhalen.
Bovendien zoekt deze partij nu steun bij onze zg nieuwe Nederlanders, logies he. -
@100
Nee.
Niet wachten tot de volgende verkiezingen, want dan is er al weer een heleboel naar de klote.
Gewoon NU!
Naar het binnenhof.... eis het aftreden! -
Buurman 64 #99
Helemaal mee eens. -
@102
Zaterdag a.s ????
Een "wilde" actie met veel politie en de waterkanonnen uit het stof heeft de grootste uitwerking -
HA HA HA HA HA
Weer met z'n vijfen, net als in Rotterdam?
Get a life!
PS: Buurman doet zich hier wel voor als linkse rakker maar heeft zich allang ontpopt als een rechtse graaier! (Waarschijnlijk verdient hij aan de protestakties) -
Mensen die heel hun leven gewerkt hebben en een pensioentje op hebben gebouwd tot 600 euro inleveren, het word toch steeds gekker, dus als ik het goed begrijpt word het pensioen hun ontnomen als je toevallig een jongere partner hebt,elke dag moet er wel weer iemand het ontgelden, ze blijven maar plukken, waar vandaan maak niet uit, dus een oudere vrouw is meer waard.
-
Och, zolang hij niet extreem rechts is .......
Beetje veel protest zou misschien ook wat verder wakker kunnen schudden.
Net als " links " heeft ook " rechts " z'n functie binnen de politiek.
Gezien het overwegend centrum rechtse kabinet -- CDA -- mag het van mij vertrekken, maar als de VVD / PVV ervoor in de plaats komt, moeten ze maar lekker de rit uitzitten tot 2011.
Dan gaat mijn voorkeur toch zeker uit naar iets meer " links " georienteerde partijen. -
9 maart ; en nou komen ze er achter dat de besparing maar ca. de helft is van wat begroot was !!! In de praktijk zal het dus alleen maar werk voor de ambtenaren opleveren maar geen echte besparing !!
Ongelofelijk wat een rekenaars.... -
Artorius #108
Niet mee eens.
Je krijgt AOW omdat je 65 ( of dan 67 ) jaar of ouder bent.
Uw vrouw is toch geen 67, maar 58 jaar oud ?
Maar wat ik uit Uw post opmaak is dat Uw vrouw niet werkt en dat dit in de toekomst ook niet het geval zou zijn.
Helaas is onze maatschappij al tijden ingericht op een situatie waarin man en vrouw werken. -
@108
Misverstandje: je wordt niet gekort op je AOW, je krijgt alleen geen EXTRA toeslag (al haalt dit voor de inhoud van je portemonee niet uit natuurlijk ;-)) -
Jammer, maar het geld is op, dat is al weggeven aan de rijke elite. De rest zit met de schulden. Want al het geld is schuld, dus wie heeft het geld en wie de schuld.
Mensen wordt toch eens wakker, dit is pas het begin. -
verbazingwekkend dat zovelen hun hoop vestigen op de pvda,die hebben de laatste decennia zich alleen maar druk gemaakt om de niet werkende en allochtonen.sinterklaas is al het land uit,nu de pvda nog en Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ik stem geen cda
Stijgers in Economie
Grieken stemmen in met bezuinigingen
Een meerderheid van het Griekse parlement...
4 uur 52 minuten geleden door venterkampie
Hollandse broers geven mannen bamboe voor...
Bamboe-ondergoed is het gat in de markt.
1 dag 12 uur geleden door Frissewind
'Griekenland vervroegd naar stembus'
ATHENE - Griekenland moet verkiezingen...
1 dag 16 uur geleden door ed3al
'Snel landelijk inzicht in schulden'
Staat wil toezicht op onze bestedingen, ten...
1 dag 16 uur geleden door iMean
Veel extra aflossingen hypotheken
Veel huizenbezitters betalen extra...
1 dag 20 uur geleden door Andrevd
Best gewaardeerd
Hernationaliseer het recht op geldcreatie.
Als we het huidige geldsysteem zien voor...
5 dagen geleden door Ami, Lerni, Miri
Top bedrijfsleven boert goed met bonussen
Topbestuurders in Nederland hebben vorig...
2 dagen geleden door imbus
Eenvoudiger ontslagrecht geen taboe voor PVV
Hervorming van het ontslagrecht is in een...
3 dagen geleden door tunza
Macht imperium wankelt
Nu Griekenland uit de Euro zone stapt valt...
5 dagen geleden door Plutarchus
De Jager beaamt uitspraken Kroes
Mocht Griekenland uiteindelijk toch...
5 dagen geleden door avi8tor



