Het aantal misdaden waarvan aangifte is gedaan, is het afgelopen jaar met 4 procent gedaald.
Sorteer op:
-
Het aantal aangiften is gedaald, dat zegt niets over de hoeveelheid misdrijven.
-
Nu snap ik ineens waarom je een afspraak moet maken om aangifte te doen . Er moet dan speciaal een agent voor u komen om die zeldzame aangifte die nog gedaan word op te nemen. Wat is Nederland toch een fijn land !
-
Dat het aantal aangiftes gedaalt is komt volgens mij om twee redenen:
1. De resultaten van de politie zijn om te janken, men concentreerd zich liever op eenvoudige gevallen, hierdoor daalt het nut om aangifte te doen.
2. De bereidheid om uberhaupt aangifte te willen opnemen bij de politie is minimaal, men maakt er al snel een civiele zaak van.
Het AD onderzoek zou uitgebreid moeten worden met een representatieve steekproef onder de bevolking hoevaak afgezien is van het doen van aangifte en de reden daarvan. -
Eindelijk weer eens een positief bericht, en meteen wordt het ontkend door de Nu.jij reacties. Waarom kan niemand geloven dat het echt beter gaat?
-
Omdat je wel wel een erg dikke plaat voor je kop moet hebben om dit te geloiven @4. Ga je villa wijk eens uit en kijk eens om je heen.
-
@scherp: ervaring?
-
@4 Nederlanders moeten schijnbaar negatief doen en lopen te klagen over iedereen, behalve hun zelf en het groepje waar ze bij horen....
-
@4 Omdat het volgens velen hier pas goed kan (cq. mag) gaan, wanneer hun grote blonde leider het voor het zeggen heeft...
-
@3 ik ga je woorden niet herhalen, je zet ze perfect op een rijtje.
Niet minder criminaliteit maar minder aangiftes, dat is wat er gebeurt. -
'Misdaad in Nederland verder gedaald' ..........zijn er minder economische delicten gepleegd?
-
Wat ik eigenlijk wil zeggen is al gezegd in #1, #2, #3, & #9
-
ja is te merken als je het nieuws goed volgt ! en de kranten leest! !
Haha wat een kul! -
De misdaad in Nederland is helemaal niet gedaald, dat wil men de burger doen geloven omdat dat mooi staat in de statistieken en het kabinet kan zeggen dat hun beleid vruchten afwerpt, maar niets is waar. Het is maar hoe je het uitlegt. Het is zelfs gestegen. De Nederlander doet geen aangifte omdat de straffen te laag zijn. Vraag aan een willekeurige Nederlander en hij zal zeggen, DE STRAFFEN IN NEDERLAND ZIJN TE LAAG en daarom doe ik maar geen aangifte. De politie wil wel maar als een inbreker 2 uur later weer op straat loopt is dit niet te verkopen. Men zou de rechterlijke macht eens goed moeten doorspitten en de wetten veel strenger maken met hogere straffen. Het is te zot voor woorden dat de moordernaar van een politievrouw (Chervat) 12 jaar krijgt en 4 jaar TBS. Deze draaideurcrimineel moet of op de electrische stoel of heel zijn leven achter de tralies.
-
Wie is er tegenwoordig nog zo gek om aangifte te gaan doen?
Kost je een paar uur en je schiet er geen zak mee op. Je krijgt hooguit een kijkje in het bedroevende nivo van de Nederlandse politieagent (de laatste keer dat ik ben geweest werd ik te woord gestaan door een agent die amper kon typen en moeite had met klok kijken).
Enige reden om nog aangifte te gaan doen is als je verzekering er een afschrift van wil hebben...
De laatste drie diefstallen van mijn fiets en de laatste twee inbraken in mijn schuur heb ik niet meer gemeld. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken. -
Dit zijn valse statistieken mensen,trap er niet in. De werkelijke cijfers liggen veel hoger,de meeste mensen durven of hebben geen zin meer om aangifte te doen omdat ze weten dat de politie niet/nauwelijks of incompetent optreedt. Veel liever schrijven ze bekeuringen voor burgers op omdat ze geen poep zak voor hun hondendrol bij hun hebben. Of hun auto in eigen straat verkeerd parkeren omdat er toevallig even geen ruimte is. De prioriteiten zijn helemaal scheef en het is de politiek die de politie aan stuurt en allerminst deugt. Het zijn dan ook de socialisten die hier al decennia het land verkloten. Stem bij de volgende verkiezingen maar eens een keer met uw hart ipv portemonnee......
-
Goedemorgen wat een negativiteit hier, zeg.
Dit lijkt meer meer richting realiteit dan al die angsthazenpost
Aangifte kun je tegenwoordig ook online doen, hoor, geen punt.
Maar nee, kost wat het kost moet het volk gelijk krijgen.
Wat zal dat een chaos worden met Geert straks, het volk mag het zeggen, haha ! (nou ja, de heffe des volks)
Succes met (verstandig) stemmen vandaag. -
Dit soort media berichten laten me weer duidelijk zien dat er totaal geen enkel overzicht is over wat zich in Nederland afspeelt.
Als de mensen het beu zijn om aangifte te doen (OF de politie adviseert je zelfs om geen aangifte te doen!!!!) betekent alles behalve een daling van de criminaliteit.
Alleen mensen met oogkleppen op geloven dit soort nonsens nog......... -
tsja steeds meer mensen weten dat het zo goed als onzinnig is om aangifte te doen hier in Nederland, het is vaak alleen voor de vorm.
-
ipv gemiddeld 938 misdrijven per dag zijn er nu "nog maar" 937 misdrijven per dag.
Inderdaad een daling :) -
Onze politie is alleen nog maar de hele dag bezig met aangiftes tellen, volgens mij. Men komt niet meer achter het bureau vandaan en de burger is het spuugzat om daar een paar uur tegenover te gaan zitten voor een aangifte van drie kantjes ...
-
en ze vergeten er wel bij te vertellen dat de delicten steeds zwaarder en agressiever worden van aard...
en als je de gevangenissen niet vult dan lijkt het inderdaad minder, zo lijkt het... -
@16
Wake up !!! -
@22
ik ben allang wakker, nu jij nog.
Waarom geloof je het ene krantenbericht wel en het andere niet?
Omdat Geert het zegt??
Behoorlijk geindoctrineerd dus. -
aangifte gedaan ja; er staat een hele tijd hier een fiets die ik binnen heb gezet en daar is blijkbaar geen aangifte van gedaan, heb het wel doorgegeven; en dat is nog maar een fiets; mensen doen geen aangifte meer omdat er toch vaak niks uitkomt; een ontmoedigingsbeleid heet dat; of de misdaad echt is gedaald?? hoop het van harte, maar ik reken me nog niet rijk
-
Dit is wat onze huidige regering ons graag wil laten geloven, er is geen economische crisis en er is geen misdaad.
Positief denken, dream on. -
wat een farce weer!
-
welke gek houdt dit bij? ik heb nog een telraampje. Mensen doen geen aangifte meer omdat je gewoon wordt weggestuurd. alleen bij bepaalde gebeurtenissen gaat de tamtam en is alles big news (alle media erbij).
Het gaat geweldig in dit miezerige landje. Gek, dat mensen niet meer gaan stemmen, toch? -
Winky zegt: Aangifte kun je tegenwoordig ook online doen, hoor, geen punt.
Online aangifte kun je alleen maar doen voor verlies en ontvreemding . Niet voor berovingen en andere gevallen van geweld.
Een vriendin van mij werd voor de derde maal beroofd, dus met geweld, in haar scootmobiel, door kinderen. Van lullige geldbedragen waar zij een week van moet leven.Zij ging na de beroving direct naar het politiebureau.Trillend en kapot van doorgestane angsten.
De laatste keer toen zij aangifte wilde doen vertelde de politie dat ze tien dagen moest wachten totdat ze aangifte kon doen. Daar zou een speciale medewerker voor zijn ( vrijwilliger?). Gevolg aangifte werd niet niet gedaan . West-Friesland. -
Tja, zo kan ik het ook.
Veel dingen die op straat gebeuren worden veroorzaakt door ons schatjes met hun moeilijke jeugd.
Maar als de politie het baldadigheid of kwajongens streken gaat noemen is de misdaad er nog wel maar wordt het onder een andere naam weggezet.
Zo lijkt het dus of het allemaal minder is geworden, maar het tegendeel is waar.
En Winky #16 en #23
Hou eens op om steeds WIlders erbij te betrekken, jou reactie's wat Wilders betreft worden een beetje vervelend, en dan druk ik mij nog netjes uit. -
@23
Volgens mij ( met alle respect ) heb ik het niet over geert wilders!, en wie zegt dat ik het ene wel en het andere niet geloof, ook daar heb ik het niet over, mijn info heb ik van iemand binnen het korps die het jammer vind dat er zulke tegenstrijdige berichtgeving is over vooral dit onderwerp.......criminaliteit daalt gewoon niet.....de aangiftes dalen. -
De leugens worden groter naarmate de verkiezingen dichterbij komen......
-
Hoe de "politie" een aangifte verwerkt zagen we weer eens bij Peter R. de Vries.
En ja... zo daalt de criminaliteit, inderdaad! -
Wie dit geloofd leeft echt buiten de werkelijkheid. Ik weet zeker dat er meer criminaliteit is en dat veel mensen geen aangifte gaan doen omdat het toch niets uithaalt. En die gevallen die wel gaan moeten dat omdat de verzekering dit vraagt. Een paar weken terug was hier een schietpartij in een huis. Politie en ambulance erbij en het stond niet in de krant. Evenzo 2 tasjes berovingen in de laatste weken haalden de krant niet. Waarom dat weet ik niet maar ik ken zelf de slachtoffers dus is het geen fabel. Wie gaat er nog naar de politie als er in zijn auto ingebroken is of als deze lek geprikt is? En zo heb ik tientallen voorbeelden. Maar jullie moeten maar eens opletten welk soort mensen dit artikel geloven. Het zijn diezelfde mensen wat op Wilders afgeven en bang zijn dat deze de allochtone criminelen het land uitschopt of hard aanpakt. Die mensen zijn het gevaar voor deze maatschappij en blijven in de ontkenningsfase totdat ze zelf slachtoffer worden want dan schreeuwen zij het hards. Maar achter de geraniums kan je weinig gebeuren. Toch?
-
Onzinnig bericht.
De burger weet welke koers de politiek vaart. Misdadigers in Nederland zijn heel zielige mensen voor wie een mooi Umfeld gecreëerd moet worden, want dan worden het de allertofste lui van Nederland.
Het absurdisme van deze theorie ervaart de Nederlandse burger dagelijks aan den lijve. We worden aan de beulen overgeleverd door een linkse ideologie die ons land van prettig en fijn heeft laten kelderen tot onveilig oord. Onze milde instelling jegens drugs heeft de smerigste criminelen ter wereld aangetrokken. Onze milde houding ten aanzien van prostitutie heeft geleid tot internatinale vrouwenhandel met epicentrum De Amsterdamse Wallen. De gedachte dat muitende straatjongeren slechts 'kattekwaadbengeltjes zijn die we hard nodig hebben' mondt uit in een straatterreur zoals Nederland nooit heeft gekend.
Iedereen kan zijn gang gaan in Nederland en met een grote bek, geweld, intimidatie of vuisten zijn wil aan anderen opleggen. De linkse kerk kijkt de andere kant op, zegt dat alles goed gaat en instrueert de politie om het tuig met respect te behandelen. -
Wie gaat er tegenwoordig nog aangifte doen bij die sukkels van de politie, het is dat ze oren hebben anders blijft die pet niet eens goed zitten.
Het gevolg is dus dat volgens de cijfers de criminaliteit is gedaald... -
@16 jaja online, op een aplicatie die regelmatig vastloopt, of met het formulier voor zakenmensen. Punt is dat je daar je eigen adres op moet zetten en die verrekte daders jouw adres ook krijgen en daarom nog een keer bij je langskomen.....
-
Mensen die dit soort media weg zetten als staat propaganda zijn ongelovelijk paraniode en dwaas.
Mensen die al die criminaliteit zo erg vinden en zich zo ergeren aan dit soort media moeten AANGIFTE DOEN!!! ipv alleen maar klagen.
"Het aantal aangiftes voor de onderzochte delicten is gedaald, tot 740.407, terwijl de aangiftebereidheid vrijwel gelijk is gebleven"
Aangiftebereidheid, zal ik dat even vertalen? Dat geeft aan hoeveel mensen daadwerkelijk aangifte doen van een misdaad. Als die gelijk blijft en het aantal aangiften dalen dan is er dus wel degelijk sprake van een daling... Ongelovelijk zeg al die mensen die zeggen wat ze denken en vinden en de bevindingen uit een onderzoek dat hier gepubliceerd wordt gewoon naast zich neerleggen... -
38jipfransen .
Mensen die al die criminaliteit zo erg vinden en zich zo ergeren aan dit soort media moeten AANGIFTE DOEN!!! ipv alleen maar klagen.
================
Weer zo'n muts die geloofd in aangifte. Ook zo'n muts die nog altijd geloofd dat de gevestigde politiek het goed met ons voor heeft. Echt zo'n linkse muts die zelf niet kan nadenken en zeker nog nooit een inbraak heeft gehad of ander ongerief heeft mee gemaakt. -
@28 Laat die vriendin blij zijn, als ze aangifte doet hebben die ratten haar adres, en die ratten weten precies hoe ze met een alleenstaande moeder om moeten gaan hoor.
-
@35
Niet helemaal met je eens.........er wordt streng gecontroleerd of je misschien wel of niet meer dan 500km privé kilometers maakt in je leasebak.
Je ziet die blauwe auto's van de betaliban geregeld rondrijden......dus er wordt wel degelijk op criminaliteit gecontroleerd.
(einde sarcasme) -
Als de politie agent zelf al bedreigt wordt met, ik weet waar je woont en waar je kinderen op school zitten, en dus de andere kant uitkijkt. tja dan kan het ook zijn dat ze zelf een zaak seponeren zodat het lijkt of er minder misdaden gepleegd worden. De politieman wil savonds ook rustig zonder problemen TV kijken.
-
#38
Welterusten ! -
Raar of waar? Spotten maar! "Wie lacht niet, die de mens beziet?"
Weer dat merkwaardige "Misverstand".
Het door elkaar halen van het aantal aangiften en de en het werkelijke aantal gebeurtenissen.
Het verband daartussen is toch echt geheel anders, dan het bericht uit het AD ons wil doen geloven. -
@13
"De misdaad in Nederland is helemaal niet gedaald"
jawel, en dat al jaren en jaren. de enige reden dat jij denkt dat dat niet zo is, komt door de Telegraaf media groep. Die schrapen alle ellende bij elkaar zodat blatend Nederland niet wegzapt tussen de reclames. Het business model van de Telegraaf, zoals de meeste media, is het verkopen van lezers (kijkers) aan adverteerders. -
@39
Een mooie onderbouwde reactie zoals we van je gewend zijn prikkeldraad. Dus geen aangifte doen is effectiever?? Dan wordt er NIETS gedaan.
@38
Ik ben het niet met je eens dus ik lig te slapen? Argumenten, waar blijven die cijfers dan dat het aantal criminelen er wel zijn? -
@41 +++++++++++++++++
Gisteren nog een heleboel agenten (10+) op de been alsmede een aantal motoragenten om mensen aan te houden die van hun werk naar huis onderweg waren...want FOEI als je 5, 10 of misschien wel 15 km per uur te hard rijd... -
#46 Prikkeldraad rekent erop dat hij met de steun Wilders een eigen paramilitair clubje mag opzetten.
-
Laten we een weekje GEEN aangiften meer doen, dan roept Balkenende triomfantelijk dat Nederland geen criminalitiet meer heeft.
Daarna een week WEL aangifte doen, voor alles, fietsen, brommers tasjes etc etc. Dan blijkt opeens de criminalitiet met 100% gestegen!
Moraal van het verhaal: WE WORDEN BELAZERD!!!!
TIJD VOOR VERANDERING!!! -
Niemand die nog aangifte doet bij die cr$%$#le bende op het politiebureau.
Veel te druk met rondrijden met cameraploegen op zoek naar "wegmisbruikers".
Hier in het dorp zie ik ze nooit. Er gebeurd hier namelijk niets, zeggen ze... -
48wltr
#46 Prikkeldraad rekent erop dat hij met de steun Wilders een eigen paramilitair clubje mag opzetten.
==========
Om wat te doen? -
@38 je hebt helemaal gelijk, maar je moet de reacties hier ook niet sereus nemen. De meeste reacties zijn onzin.
Aangifte doen heeft altijd zin, en nederland straft niet zwak. Zolang we dat allemaal blijven roepen gaan we het allemaal nog geloven ook. Alle reacties hier (ook de mijne) zijn meningen en hebben dus 0,0 waarde!!! -
#46
plus, helemaal waar. 7
#29
vrijheid van meningsuiting, toch?
En at ie vervelend was,dat wist ik ook al.
maar goed, jij gelooft wat jij wilt en ik wat ik wil.
En ik geloof dat het minder erg is dan iedereen hier doet voorkomen.
maar ja, we staan bekend om ons gezever, nietwaar?
Met positief denken zou je al een heel eind komen.
Natuurlijk gebeurt er overal van alles. Waar niet???
En als je geen aangifte doet, moet je niet zeuren. -
@46
Ik zal je één geval vertellen. Ik werd een keer ´s morgens vroeg wakker omdat een man in mijn kamer stond. Hij was op zijn dooie gemak mijn zakken aan het leeghalen. Ik weet niet hoe heldhaftig jij bent, maar een meisje springt niet naakt uit bed om een indringer te lijf te gaan. Ik kon me op dat moment ook niet echt herinneren hoe de respectvolle benadering ook al weer was zoals door onze linkse dromers wordt geadviseerd.
Toen hij weg was, belde ik de politie. Die zei nog net niet gapend dat de inbreker toch al weg was dus laat maar. Toen ik aandrong op een huisbezoek dat ze vingerafdrukken konden nemen, kreeg ik te horen dat de pakkans miniem was dus ze kwamen niet. Ik kreeg niet eens het advies om aangifte op het bureau te komen doen. Ongelogen.
Zo veilig voelt een burger zich in Nederland. Ze lopen gewoon je huis in, halen je zakken leeg en kunnen doen wat ze willen. En daardoor zijn de misdaadcijfers natuurlijk gedaald. -
#46
Zie link in #34
Verkeerd berekend
Volgens de criminoloog wordt misdaad al jaren verkeerd berekend. Door het koppelen van politiebestanden en cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) kunnen verdachten uit de eerste en tweede generatie migrantengroepen in beeld worden gebracht. -
@54 .... dit optreden is typerend voor de politie... maaaaaaaaaaar als je belt er staat hier een inbreker in mijn slaapkamer , ik ga hem nu neerknallen stuur alvast een lijkenkist... moet je zien hoe snel ze komen om je te arresteren...
Achja en verder kent de politie maar 1 soort criminaliteit en dat zijn te hard rijders en fout parkeerders! -
De waarheid wordt niet bepaald door wat de politie ziet en registreert.
Er zijn bijvoorbeeld veel meer particuliere beveiliging-diensten, deze doen vaak geen aangifte.
Waarschuwing:
Ik ben tot de conclusie gekomen: dat als de trend doorgaat, zoals hij nu gaat, binnen een aantal jaren, veel (semi)vrijwilligers hun werk niet meer kunnen uitvoeren.
Voor de maatschappij is (semi-)vrijwilligerswerk erg belangrijk, maar doordat de kosten van beveiliging en later ook (door hoger eigen risico) de verzekering te hoog worden, zal er een maatschappelijke verarming optreden.
Denk maar eens na:
Rondgaan met een collecte bus, wordt zeker niet gedaan als er bewaker mee moet lopen. Het dieren-tuintje om de hoek wordt zeker gesloten, wanneer de hekken voor de zoveelste keer worden vernield. Enz.....
Concurrentie is goed?
De publieke taak wordt langzamerhand geprivatiseerd, waarbij de vrije organisaties met een kleine beurs het gaan opgeven. -
aangifte kost je anderhalf uur..!! waarschijnlijk weer verkiezingsstunt
-
@38 je liegt!
jouw verhaal;
"Aangiftebereidheid, zal ik dat even vertalen? Dat geeft aan hoeveel mensen daadwerkelijk aangifte doen van een misdaad. Als die gelijk blijft en het aantal aangiften dalen dan is er dus wel degelijk sprake van een daling... Ongelovelijk zeg al die mensen die zeggen wat ze denken en vinden en de bevindingen uit een onderzoek dat hier gepubliceerd wordt gewoon naast zich neerleggen..."
De feiten;
"Het aantal aangiftes voor de onderzochte delicten is gedaald, tot 740.407, terwijl de aangiftebereidheid vrijwel gelijk is gebleven."
Okay het totaal aantal aangiftes, dat is een telbaar iets, maar nu, "aangiftebereidheid" , dat is waar we het steeds over hebben als we zeggen dat aangifte doen nuteloos is. dat getal tovert men te voorschijn door mensen te vragen..........welke mensen kan ik niet zeggen, maar dat is dus een natte vinger getal. -
Misdaad gedaald ?
De dagbladen berichten juist dat misdaden gepleegd door marokkaanse hufters schrikbarend gestegen zijn !
Koppie thee, burgemeeesters ??????? -
Twee weken terug mn tomtom uit mn auto gejat. Da tomtom is misschien nog een tientje waard, schade 350 euro (ruit kapot en auto beschadigd). Naar het politie-buro, nee, dat moet je via internet doen.
Lekker onpersoonlijk en je weet dat je hier nooit meer iets van hoort!
Misschien zijn alle aangiften via internet nog niet verwerkt in dit onderzoek.
Raar dat asociaal gedrag tegen hulpverleners doorgaat en dit minder wordt, ik geloof er geen reet van!! -
@61 doe de korpschef van Gouda maar een Pickwick minty marocco....
+++++++++ -
Jammer dat het aantal raakdaden toch is toegenomen.
-
@62 tom zegt toch bij het uitzetten "laat mij niet in de auto achter, voorkom diefstal"?
-
Misdaad gedaald!!!!!!?????
Kijk maar eens naar Opsporing verzocht, Opgelicht, Peter R de Vries of vraag het is aan onze supermarkten, juweliers of andere hardwerkende winkeliers.
Winkeliers overwegen geen aangifte meer te doen van winkelcriminaliteit. Ze vinden dat aangifte doen te moeilijk is en de politie te weinig werk maakt van hun aangifte
http://www.nrc.nl/binnenland/article2242022.ece... -
@61
"Misdaad gedaald ?
De dagbladen berichten juist dat misdaden gepleegd door marokkaanse hufters schrikbarend gestegen zijn !
Koppie thee, burgemeeesters ??????? "
ga aanstaand weekend maar eens met pen en papier de lagere school boeken erbij pakken en constateer dat beide feiten naast elkaar kunnen kloppen. het is echt minder ingewikkeld dan je denkt, nadenken. tis gewoon een beetje teveel in slaap gesust door een overdaad aan sbs6, maar die schade is niet onherstelbaar. -
Ik heb toch echt netjes aangifte gedaan van de diefstal van m'n auto en die is toch echt een maand later door de politie teruggevonden waarbij de dader is ingerekend ;-)
Wat een slap geouwehoer hier weer. Als je een criminaliteitvrije staat wil, ga dan naar China. Ik kies er persoonlijk voor om in vrijheid in Nederland te leven. -
Wat een bullshit-bericht wederom... Misdaad gedaald my ass... Maarja wat wil je als mensen die alleen maar heel de dag achter een bureautje zitten zulke uitspraken doen.
Moet je eens kijken wat er allemaal nog rondloopt met dingen op zijn/haar kerfstok die niet door de beugel kunnen.. en dat loopt (en crimineelt) vrolijk verder omdat ze weten dat hier in NL de staffen gewoonweg belabberd zijn. Neeeee... mensen bekeuren die verkeerd geparkeerd staan, of net iets te hard rijden... jaaaaaa... dat kunnen ze goed.. dat ze (de blauwen) zich eens gaan storten op de échte criminaliteit, maarja... dan worden ze weer uitgescholden... damn... het leven van een politieagent gaat niet over rozen....
Mijn idee: gewoon eens wat harder worden en niet zo lief tegen de crimineeltjes... laat eens zien wie de baas is.. want zeg nu eerlijk... wie solt er nu met wie??? -
misdaad omlaag criminaliteit omhoog?
-
@wItl en vrienden lees 54 eens , soortgelijk overkwam mijn moeder ook, toen ben ik zelf gaan bellen met de heren van de politie, binnen een uur stond er een onderzoeks auto voor, raar he, helemaal niet, ze wisten dat ik de gesprekken opnam en dat het echt de avonbladen nog zou halen, linkse burgemeester of niet.
Het is gewoon waar dat zelf de politie actief meewerkt om aangiftes te voorkomen! De politie is het namelijk net zo zat als wij dat die draaideur criminelen net echt bestraft worden, het kosten hun net als ons meer dan een uur om die aangifte te doen, vaak weten ze al wie het is, weer twee uur verder is die gast opgepakt, de advocaat verschijnt en binnen een half uur is de dader weer vrij..... de politieman moet dan nog even voor straf 2 uur papieren invullen, de advocaat schrijft 2 uurtjes a 150 euro die de gemeenschap moet ophoesten(dader kan het niet zelf betalen) en de dader is ondertussen al bezig met zijn volgende kraak of op bezoek bij zijn heler.
Dan komt er een rechtzaak, de rechter besluit dat de daad er één is van 13 in een dozijn en geeft een werkstrafje van 12 uur, natuurlijk is de dader niet aanwezig op de zitting, dat is namelijk niet verplicht, en hij is nog aan het bijkomen van zijn l;aatste job.
De uitvoering van het werkstrafje;
Dader belt de eerste dag rond een uur of 14:00 dat hij het helemaal vergeten is, is het goed dat hij morgen komt? Natuurlijk joh.
De volgende morgen rond 11:00 komt de dader aan kantoor om zich te melden, "je bent te laat" ,
"ja, ik heb me verslapen. " ,
"Geeft niet joh, ik zal even je ontslag papieren klaarmaken" ,
"ontslagpapieren" ,
"Ja samen met gisteren heb je je tijd er al weer opzitten" ,
"Maar ik was er gisteren niet" ,
"O, maar dat hebben wij niet doorgegeven, veel te veel papier werk.
Fijne dag nog! -
@54
Een naar verhaal, ik heb niet beweert dat je op het moment zelf iets tegen zoiemand moet zeggen. Kan me goed voorstellen dat dit vaak gewoon geen optie is. En ik wil ook niet rechtpraten hoe de politie je behandeld heeft maar aangifte doen is gewoon altijd belangrijk. Als je het niet doet weet je immer 100% zeker dat er niets mee gebeurt.
@55
Die link is oftopic en zegt niets over criminaliteitscijfers maar alleen over de verhouding.
@59
Ik baseer me op informatie die staat in het artikel waar deze topic op gestart is. De details van het onderzoek staan daar idd niet in. Ik kan er alleen van uitgaan dat als AD stelt dat aangiftebereidheid gelijk is gebleven dat ze dit ook onderzocht hebben. Door alles in twijfel te trekken kan elk argument wel van tafel geveegd worden. -
Alsof iemand hier daadwerkelijk het overzicht heeft van de hoeveelheid delicten in NL. Het gros hier praat gevoelsmatig. Als je in een wijk woont waar niets gebeurd, is het logisch sneller te denken dat NL veiliger is geworden, en wanneer je in een wijk woont waar elke dag rottigheid gebeurd, is het logisch dat je denkt dat NL er op achteruit gaat.
Kortom: Een hoop geblaat. Hoe kun je in hemels naam nou zeggen ' ja niemand doet meer aangifte' , alsof het een soort van Nationale trend is, die jij opgepikt hebt. -
@71
"raar he, helemaal niet, ze wisten dat ik de gesprekken opnam en dat het echt de avonbladen nog zou halen, linkse burgemeester of niet." Wederom wordt geinsinueerd dat de overheid invloed kan uitoefenen op de media, hier moet ik werkelijk van kokhalzen.
Uw hele betoog over de werkstraf. Heeft u daar ervaring mee? Hoe weet u zo goed hoe hier mee omgegaan wordt en hoe tolerant wordt omgegaan met mensen die niet op komen dagen? -
Het is er iig wel grimmiger op geworden :P
-
"Het AD concludeert dat Nederland weer wat veiliger is geworden."
Conclusie: Het AD is een flutkrant... -
@72
Als er werkelijk een daling zou zijn, dan kunnen kinderen gewoon kinderpostzegels deur aan deur verkopen en het geld direct incasseren, contant dus...
Nou, je zou het eens moeten proberen, het leed zou niet te overzien zijn! 30 jaar geleden toen kon dit toch nog gewoon?
Het is maar wat voor maatschappij je wil. -
Mijn eerste auto werd gekraakt in 1994 door een junk.
Politie gebeld, en die was er binnen 5 minuten.
Aangifte gedaan, en nooit iets weer gehoord.
Mijn twee ervaring was in 1998, wederom een autokraak.
Autoradio weg, koffer met gereedschap weg.
Poltie gebeld, en ze kwamen na ca. 1 uur.
Aangifte gedaan, nooit iets weer gehoord.
2002: in 2 maanden 3 inbraken (snelkraken) in mijn kantoor..
eerste keer: 4 PC's gestolen, en ca. 5000 braakschade
tweede keer : 2 beeldschermen en ca. 4000 braakschade
derde keer: alleen de rolluiken (die inmiddels waren geplaatst en voorzien van allarm) opengebroken.
De eerste twee keer aangifte gedaan bij de ongeinteresseerde agenten, nooit iets van weer gehoord.
Derde keer : Geen aangifte meer gedaan, haalt toch niets uit
2003 wederom autokraak, plotie gebeld. Antwoord, sorry meneer daar komen we niet voor.
U mag op ons bureau langskomen om aangifte te doen.
Mijn vraag: en dan ? antwoord nou dan staat het geregistreerd.
Mijn vraag: wordt er dan nog actie ondernomen? Antwoord: Nee daar hebben we geen tijd meer voor.
Gevolg: Geen aangifte
2006: Weer inbraakpoging bedrijf. Geen aangifte meer gedaan
2008: Autokraak Geen aangifte meer gedaan.
Hoezo minder criminaliteit ????
Gewoon minder aangiftes, en lui politiepersoneel.
Dat is wat er aan de hand is.
Die cijfers die zu nu publiseren zijn gewoon BULLSHIT !! -
wat een onzin weer.. de titel en het nieuwsbericht zijn totaal verschillend.
Het aantal aangiftes is gedaald.. tuurlijk.. niemand doet meer aangifte omdat ze toch wel te horen krijgen dat de politie niets doet. Dat het aantal aangiftes gedaald is zegt geen moer ofver het aantal misdaden!
serieus een flutbericht! -
Winky,
Kom jij wel eens buiten ????
En kom je dan wel eens in de grote steden, of begeef jij je alleen op landweggetjes.
Get real .... -
@ wat-nu #78
helemaal +1. Je geeft exact aan wat het hele probleem is en waardoor het hele bovenstaande verhaal niet klopt. -
@74 ervaring, en erg veel omgang met daders alswel slachtoffers
-
@71 K. Klasen
De uitvoering van het werkstrafje;
Dader belt de eerste dag rond een uur of 14:00 dat hij het helemaal vergeten is, is het goed dat hij morgen komt? Natuurlijk joh.
De volgende morgen rond 11:00 komt de dader aan kantoor om zich te melden, "je bent te laat" ,
"ja, ik heb me verslapen. " ,
"Geeft niet joh, ik zal even je ontslag papieren klaarmaken" ,
"ontslagpapieren" ,
"Ja samen met gisteren heb je je tijd er al weer opzitten" ,
"Maar ik was er gisteren niet" ,
"O, maar dat hebben wij niet doorgegeven, veel te veel papier werk.
Fijne dag nog!
=================
Iedereen denkt nu dat je een grapje maakt maar ik weet dat je gelijk hebt.
Ik heb namelijk zelf een criminele vriend die nog 67 uur te gaan heeft van de 160 en hij belazerd de boel iedere keer weer. Hem kennende een oplichter die nooit iets anders gedaan heeft dan mensen iets wijs te maken en lucht te verkopen hoef niet meer dan 40 uur echte werkstraf te doen. De ene weet niet wat de andere doet en ik hoorde hem zelfs zelf de uren een de reclassering door geven want die was het briefje kwijtgeraakt. Ongelooflijk maar waar. -
Zucht. Dat heet dus gedaald. Ik doe allang geen aangifte meer, mijn buren ook niet en mijn kinderen ook niet. Alleen als het om een paspoort of rijbewijs gaat, dan moet je wel. Of als ze je autoruiten inslaan Tasjesdief, fiets gejat, allemaal gewoon voorbij laten gaan. Aangifte doen is volstrekt nutteloos, ze schrijven het alleen maar op en daarbij het doet nog eens extra pijn.
-
@83, ik maakte geen grap, maar ik moet het wel lachend brengen, anders stort ik in.
En nee, ook jouw verhaal is niet onwaar, dagelijkse kost, en waarom, wel, linkse mensen geloven niet in straffen. -
Positieve ontwikkelingen zijn bij negatief ingestelde mensen bij voorbaat verdacht....
Men zoekt slechts de bevestiging van de eigen overtuiging.
Geldt natuurlijk ook voor positivo's!
;-) -
@86 dat niets zeggen zoveel ruimte kan innemen, verbazingwekkend.
-
'Misdaad in Nederland verder gedaald' Hahaha
Financiële boeven wereld heeft wel flink huisgehouden!!! Waardoor juist meer sub criminaliteit ontstaan. -
@71 klinkt me zo bekend in de oren, helemaal met je eens!
@74 geloof me zo werkt het in veel gevallen.
Heb een kennis die ook aardig is ontspoort, en blijft ontsporen, aangezien het hem geld oplevert, werkstrafje gehad, en idd, exact zoals je het beschrijft gebeurde het ook, te laat geen zorgen, dagje later prima.
Ergste is dat vaak de bedrijven waar deze personen werken, een ontmoetings en kennismaking centrum is voor dit soort personen, en dat ze hun netwerk vergroten.
Savonds zitten ze weer in de tuin prins heerlijk, coke te snuiven, weed te roken, en baccardi cola te drinken.
En dan maar klagen over hoe de buitenlanders ons land verzieken. -
#85
Amerikanen geloven wel in zwarre straffen..... ;-) -
Dus als de misdaad afneemt, kunnen ook de verzekeringspremies met die 4 procent omlaag. Kennelijk wordt er dus minder inbraken gepleegd en dus is het risico verlaagd. Dat is gunstig. Premie voor de auto omlaag, woonhuispremie naar beneden.... Of zie ik het nu iets rooskleuriger dan dat het AD het doet voorkomen?
-
@85 linkse mensen geloven wel degelijk in straffen.
Maar dan ook terechte straffen.
en "deze" linkse zegt: ver-10-voudig de straffen maar.
Dan zal de criminaliteit pas echt teruglopen.
@74 ik ken dezelfde verhalen van "bekenden", dus wat wiedoetdeafwas zegt klopt wel degelijk!! -
#91
Je kan alleen verzekeringsgeld claimen indien je aangifte doet. Dus ja, dat klopt, de gelden zouden in theorie nu omlaag kunnen. Jammer alleen dat verzekeringsmaatschappijen wat trager reageren bij verlaging van criminaliteit dan bij verhoging ;-) -
Wel fijn dat de criminaliteit is afgenomen, zo houden de heren en dames agent meer tijd over om met een lasergun de criminelen die op een doorgaande weg 7 kilometer te hard rijden nog eens beter aan te pakken. Om kotsmisselijk van te worden, als je aangifte wilt doen moet je een afspraak maken voor over twee weken maar wel vol blijven houden dat de criminaliteit afneemt. Zouden ze het zelf ook geloven?
-
Cijfers: an m'n hoela! Hooguit is het gemiddelde incasseringsvermogen zo afgestompt dat niemand zich nog druk maakt over dagelijkse criminaliteit, men moet er maar mee leven! Net zoals je een arm of been mist.
-
#93 Kennelijk varen verzekeringsmaatschappijen dus wel bij criminaliteit,.. of heet het dan witte boorden criminaliteit ;-)
-
Conclusie?
-
Het aantal aangifte's van een misdrijf is inderdaad enorm gedaald.
Dat is logisch want veel mensen doen al lang geen aangifte meer omdat het niets help.
En als de dader wel eens voor mag komen, dan krijgt deze een taakstrafje.
Goochelen met cijfers. -
#96
Nou, ze varen wel bij tijdelijke hoge criminaliteit waarna ze bij verlaging van de criminaliteit proberen zo lang mogelijk die meevaller te negeren door de premies op hoog niveau te houden. Totdat er natuurlijk 1 concurrent is die denkt meer klanten te kunnen werven door toch de premies omlaag te gooien. -
@4 de misdaad daalt echt niet
de aangiftes dalen wel en waarom?
omdat het de burgers steeds moeilijker gemaakt word om aangifte te kunnen doen
hier in apeldoorn bijvoorbeeld kun je alleen nog aangifte doen op het hoofdburo,
na eerst een telef, afspraak gemaakt te hebben .
voor vele( vooral oudere ) is dit buro al moeilijk te berijken , vooral als je van het openbaar vervoer afhankelijk bent. -
Mensen er zit een "minner"van het AD op deze site(of een infiltrant van de van de politie, wiens lasergunnetje werd afgepakt!)
-
tav@101foetsie
zie link AD Misdaadmeter dan de foto!!
ze hebben haar al -
@87 Klopt helemaal.... NUjij staat er vol mee!
;-) -
87 en 104
Last van zelfoverschatting? -
@105 Nee hoor, hoezo?
U misschien wel? -
@106
Nee hoor, hoezo? -
@107: Misschien meende u iets te herkennen....
;-) -
Een aangifte is bij de politie al snel civiel/ privaatrecht.. Dit soort idioterie komt het meest voor. Het enige waar de politie "nooit" onderuit kan- zijn 'verzekering/ schade gerelateerde zaken.
-
Ouch, pijnlijk voor gekke Geertje.....
-
Hoe kan dat nou, wanneer 55% crimineel is?
-
Slecht nieuws voor Wilders. Die leeft van de angst voor criminaliteit. Heeft hij even pech dat die daalt.
-
@112
Dat denk jij.
Straks wordt `t eerder, "zie je wel, sinds Wilders in de politiek zit, is de criminaliteit gedaald". hahaha -
Weer een leugen er bij.
Advertorials
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van NUjij over de Arabische Lente
www.nu.nl'Wanneer de Libische overgangsregering een plek wil heroveren binnen de internationale gemeenschap dan hoort daarbij dat het land investeert in...
5 dagen geleden
door NUjij/MV
Stijgers in Algemeen
PVV stelt vragen over vrijkomen doodrijder...
De Pvv heeft schriftelijke vragen gesteld...
34 minuten geleden door Pim Pam Pet
'Vestia verklaart huurders de oorlog'
De wijze waarop woningcorporatie Vestia...
1 uur 46 minuten geleden door vikkie
'Executeren dat linkse volk!'
Martien Pennings van de Amsterdam Post...
2 uur 33 minuten geleden door cappuccino010
Vrouw in gezicht getrapt, beroofd en...
Een 20-jarige slimme vrouw uit Den Haag is...
3 uur 20 minuten geleden door nuvanmij
Best gewaardeerd
Bijna een kwart van de Europeanen is arm
Bijna een kwart van de Europeanen leefde in...
4 dagen geleden door had
Scootmobieler mishandeld door mannen met...
Twee jonge mannen hebben in Eindhoven een...
8 uur 16 minuten geleden door Nimweegs jungske
Kind slaan kan langdurige schade veroorzaken
Kinderen die fysiek worden gestraft,...
4 dagen geleden door Amoebe1976
Geruchten op internet over dood Kim Jong-un
AMSTERDAM – De nieuwe...
1 dag 22 uur geleden door Multatuli maxima
Verboden afspraken,VVD, CDA en PvdA
Burgers hebben recht op een betrouwbare en...
7 dagen geleden door Moskowfiets


