Afgelopen woensdag heeft de ruimtevaartorganisatie NASA aangekondigd dat er precies een week later, op 14 mei om acht uur 's avonds in ons land, een persconferentie wordt gehouden door de ontdekking van een object in ons melkwegstelsel waar men al meer dan vijftig jaar op zoek naar is. Dit geeft iedereen de kans om enkele dagen hierover te speculeren. Op het internet hebben mensen het al over zwarte gaten, buitenaardse wezens en water dat gevonden is op buurplaneet Mars.
Sorteer op:
-
Buitenaards leven of een tweede aarde? Ik hoop het.
-
Tweede aarde zou fijn zijn. Ga ik emigreren.
-
Of we transporteren het hele Midden-Oosten daar naartoe.
-
eigenlijk kan het toch helemaal niet boeien. We kunnen daar toch nooit komen!
-
@krek: de ontdekking van buitenaards leven zal in ieder geval wat stof doen opwaaien in de religies.
-
nou nee, want dan stellen ze dat god de creator is van al het leven
-
Ja klopt, dan krijg je dat weer. Maar het zorgt wel voor wat opschudding, denk ik.
-
Gaat om een nieuw planeetje genaamd Sedna.
http://www.nasa.gov/vision/universe/solarsystem... -
Nee hoor Gér, die ontdekking dateert alweer van 2004.
-
Nee Ger, dat lijkt me sterk. Die ontdekking is allang bekend gemaakt, en het is geen ontdekking waar we al 50 jaar naar op zoek zijn.
-
Of is het de planeet Niburu? Ik ben zeer benieuwd maar ik denk dat het iets is waar ik niet anders van word. Ik hoop op buitenaards leven dat moet er zijn. Er worden de laatste jaren ook veel meer ufo's gezien. Minnen maar.
-
Op diezelfde woensdag dat de perscoferentie door NASA werd aangekondigd stond er een bericht in de telegraaf dat Nederlandse ruimteonderzoekers verborgen materie in het helal hebben gevonden. De ontdekking werd gedaan met een rontgensatteliet. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Hier is de link:http://www.telegraaf.nl/binnenland/3944737/_Gas...
-
Zou kunnen, ik weet het niet.
-
Denk het niet marsepein. Het is echt iets waar men al een halve eeuw op zoek naar is. Die verborgen materie is al veel eerder dan vorige week woensdag gevonden door andere onderzoekers.
-
Ik weet dat de NASA al 50 (?) jaar op zoek is naar een planeet in ons eigen zonnestelel. Dit om bepaalde anomalies te kunnen verklaren bij Neptunus die alleen door een planeet veroorzaakt kunnen worden. Volgens sommige mensen gaat het hier om planeet Niburu, maar dat is allemaal speculatie...
Ach, we zullen wel zien. Ik denk inderdaad dat Marsepein het bij het juiste einde heeft. -
De ontdekking van... GOD ?
-
nou ik weet dat ze al jaren op zoek zijn naar planeet X .. ofwel.. niburu? .. ben benieuwd!
-
Ook een niburu fan, Neo?
-
Marcel Messing heeft de komst van NIbiru al aangekondigd in de interviews die hij heeft gegeven. (zie andere draadjes hier) Hij voorspelt dat hij op een gegeven moment als extra zon te zien zal zijn aan de hemel...!
-
Een extra zon nog wel.. lekker handig... ik ga vast een afdakje bouwen, straks kan ik helemaal niet meer in de schaduw zitten.
Iets waar de NASA al 50 jaar naar zoekt.... hmm.... meer overheidsgeld? :-) -
Die lui weten zo veel wat wij niet weten, ze geven alleen weg wat "onschadelijk" of in hun belang is.
-
Word NASA nog gedebunked hiero? Erg stil hier :)
-
Waar moet NASA voor gedebunked worden dan?
-
Inderdaad Willem. NASA heeft een geschiedenis van leugens en disinformatie.
Om het maar niet over de NASA nazi's van Project Paperclip te hebben.
Je kan beter naar Richard Hoagland luisteren dan NASA pers acteurs. -
@ pelikaan,
wat maakt dat nou uit? Ik ga me niet verlagen tot dat kinderachtige kut niveau..
ik hoop dat dat object mensen zal veranderen.. -
Hoe mensen op Nujij reageren op controverse is eerder 'kinderachtig kut niveau' te noemen:)
Maar als NASA iets zegt dan is het plotseling stil!! -
@neo
Ik bedoelde daar niets vervelends mee.
Ik bedoel of je ook op de site van niburu mee doet?
Je hoeft niet zo boos te reageren hoor.
De groeten. -
Denk dat ze dan die Chinees gevonden hebben, die zichzelf met stoel en al, de ruimte inschoot met vuurpijlen...
-
Ontopic graag, zaken die gaan over Niburu en God hebben niets met wetenschap mee te maken. Je bent wel heel erg diep gezonken als je dat er bij dit soort berichten bij gaat halen.
-
Waarschijnlijk gaat het om een fenomeen buiten het zonnestelsel, een supernova, een nieuw soort ster, of een kosmisch web.
-
@FvdH,
Ik vind het juist laag als je dit hierbij weg zou laten. Er wordt letterlijk gevraagd te speculeren. En als men al ERGENS naar op zoek is in de afgelopen 50 jaar, dan is het Planeet X wel. Laat je eens wat beter informeren voor je je mondje open trekt.. dank u! -
@Neo: men is helemaal niet echt bezig met het zoeken naar Planeet X. Alleen mensen die de verhaaltjes daarover serieus nemen vinden dat er daar onderzoek naar gedaan moet worden. Het is al vrij lang bekend dat er geen relatief grote planeet nodig is om de ligging van de banen van Uranus en Neptunus te bepalen, dus laat jezelf eens wat beter informeren voordat je reageert. Er is geen enkele aanwijzing die serieus genomen kan worden en ervoor heeft gezorgd dat die ruimtevaartorganisatie daar een halve eeuw mee bezig is geweest!
-
zooitje ruimteafval
-
@Topic-starter: heb je wellicht ook een directe link naar de bron voor me? Ik lees op de/je site 'astroVersum':
Afgelopen woensdag heeft de ruimtevaartorganisatie NASA, etc.
a) Ik neem dan aan dat dit 7 mei is... (?)
Bron: Universe Today
b) bedoel je deze site? http://www.universetoday.com ?
Als a) en b) kloppen, waarom kan ik op die site niets vinden op 30 april?
Graag een directe link naar het artikel... :-) -
30 april moet zijn.... 7 mei danwel 30 april (de woensdag daarvoor)... :S
-
Never mind... even verder gezocht dan de 'beginlogica' en het artikel van origine is van 9 mei. Ik zal (ook) even een directe link plaatsen:
http://www.universetoday.com/2008/05/09/rumor-m... -
3711 mei 2008 20:45 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
En iedereen speculeert er heftig op los en als dan de persconferentie er is, roepen we met zijn allen is dat alles.
-
Wat voor object kan je waarnemen vanuit een ruimte-telescoop en op aarde???
Hoe het bericht is opgesteld lijkt me tot nu toe de eerste supernova in ons melkwegstelsel het meest waarschijnlijk. -
vraag het Harry Mulisch. Die weet het...
-
Ik denk dat het object een schuilplaats is waar alle ex communisten en nazi's slapen. Hitler heeft daar een feestje gebouwd en dat heeft die röntgenapparatuur waargenomen, eindelijk gerechtigheid!!!
-
vraag het Paul Verhoeven, die weet het ook vast.
-
laten we hopen dat nasa eindelijk de planeet gevonden heeft waar jan marijnissen en femke halsema vandaan kwamen, kunnen we ze terugsturen.....
-
"Ontopic graag, zaken die gaan over Niburu en God hebben niets met wetenschap mee te maken. Je bent wel heel erg diep gezonken als je dat er bij dit soort berichten bij gaat halen."
Ben jij een afgezant van de SS? Je heerserige toontje is niet bepaald gastvrij. Zo'n puntdenker zonder het besef dat een punt rond is.
Dat jij zegt dat g o d niets met wetenschap te maken heeft zegt veel over je astronomisch hoofd.
g o d = wetenschap uilskuiken. Het zijn drie levenssymbolen die elke "weten"schapper kan beamen. -
Ik denk dat onze gevierde binnekort oud president BUSH eindelijk een veilig heenkomen gevonden heeft ik hoop het niet
-
Een nieuw reusachtig olieveld op een acceptabele afstand, als excuus om wéér niet over te stappen op alternatieve brandstoffen, de brandstofprijzen nóg verder te verhogen en om wéér een nieuwe Nederlandse heffing te introduceren.
Dat of ze hebben het "beginpunt" van het heelal ontdekt (het punt vanwaar de uitdijing onstond). -
hm dat van dat beginpunt kan niet, aangezien het "object" zich in de melkweg bevindt. Dan moet het wel dat olieveld zijn.
-
Speculeren heeft toch geen zin, iedereen weet het al dat ze het geheime recept van coca cola gevonden hebben.
-
hahhahaha die is leuk!
-
*vraagt zich ondertussen af of die 9 plusjes bij mijn eerste reactie nu betekenen dat men vindt dat ik gelijk heb, of dat men blij is als ik ophoepel naar een andere planeet :) *
-
... object ... melkwegstelsel ... X-ray telescoop ... 50 jaar zoeken ...
Een zwart gat, hebben ze al lang gevonden : 16-10-2002 "In het middelpunt van de Melkweg bevindt zich een zogeheten zwart gat. Die ontdekking hebben onderzoekers van het Max Planck Instituut voor Astrofysica in het Duitse Garching gedaan, zo maakten zij woensdag bekend." http://frontpage.fok.nl/nieuws/22986
Zwarte materie hebben ze ook al lang gevonden : 16 mei 2007 "NASA vindt bewijs voor donkere materie." http://www.ad.nl/buitenland/article1376669.ece
Wat zou het dan zijn ? ... een artificiele radiobron vanaf een planeet ? ... "Radio Alien 3" -
.......... ik dacht meteen aan die 'aapmens' die laatst op een foto van MARS opdook....
en zou het zo kunnen zijn dat ze bij NASA een week wachten omdat er steeds meer foto's binnenkomen van de camera op MARS ..? -
en zou het zo kunnen zijn dat ze bij NASA een week wachten omdat er steeds meer foto's binnenkomen van de camera op MARS ..?
hahahaha die is ook leuk -
@all
www.niburu.nl
Wij van de Galactische Federatie hebben beloofd dat wij onze activiteiten in jullie luchtruim zouden vermeerderen en dat hebben wij gedaan. Al 50 jaar lang hebben wij onszelf geleidelijk aan meer zichtbaar voor jullie gemaakt ook al hebben wij ons voor een scala voor ons geldige redenen onzichtbaar gemaakt voor jullie militairen. Jullie moeten zich intussen realiseren dat jullie regeringen duizenden en duizenden documenten van ooggetuigenverslagen van onze schepen hebben verzameld. Nu is hun geheimhouding hiervan zinloos geworden daar er zoveel overstelpend bewijsmateriaal over onze aanwezigheid is. Wij kunnen volmondig zeggen dat wij ons nooit ingelaten hebben met enige activiteit die door jullie als gevaarlijk of schadeberokkenend zou kunnen worden gezien. Zelfs als wij zeer nabij jullie vliegtuigen, raketinstallaties en ruimtetuigen waren, hadden we alles onder controle.
Daar wij zeer accuraat kunnen zien wat de duistere kant plant, zijn we altijd een stapje voor in het kat-en-muis spel dat gespeeld wordt. Onze handen zijn gebonden wat betreft de acties die we kunnen ondernemen als antwoord op de aanvallen tegen ons daar we niet agressief mogen zijn. Onze manier is er een van vreedzame onderhandeling en vermijding van een direct conflict. Maar wij hebben absoluut het recht op zelfdefensie en als ons schip wordt achtervolgd of bedreigd dan wijken we uit. Dat is niet moeilijk gezien de acceleratie en desnelheid die we kunnen oproepen in een fractie van een seconde. Dikwijls is onze plotse verdwijning het onzichtbaar worden voor jullie ogen en op jullie radar schermen.
Maar met de aanwezigheid van de Grijzen en hun schepen en die van jullie militairen is het voor jullie niet zeker welke jullie eigenlijk zien. De algemene insteek is dat hoe groter het schip, hoe groter de kans dat het een van ons is. Onze moederschepen zijn gigantisch groot, meer dan 100 mijl maar deze zijn buiten de atmosfeer van jullie aarde gestationeerd. Wanneer het nodig is dat ze de kleinere schepen loslaten dan komen ze dichterbij en verschijnen zij ook. Onze schepen beantwoorden aan meerdere doelstellingen zoals onder andere aan intergalactische reizen. Wij zijn in jullie universum gekend als het Ashtar Command. Het lijkt een onmogelijke taak om zo'n groot gebied te monitoren maar de technologie van onze schepen en onze communicatiemethoden zijn ongelofelijk geraffineerd. Individueel zijn we bedreven in telepathisch contact en afstand is geen enkel probleem.
Nu jullie persoonlijke veranderingen ondergaan, zullen jullie je realiseren dat jullie psychische veranderingen ondergaan. Jullie dienen alleen te kijken naar de grote aantallen die ons kunnen contacteren door naar een andere staat van bewustzijn te gaan. Jullie ervaren ook lichamelijke gewaarwordingen die jullie naar een ander niveau brengen waarbij jullie immuun zijn voor elke vorm van ziekte. Jullie stijgen nar hogere trillingen en werpen de beperkingen af die jullie eeuwenlang via mindcontrole gebonden hielden. Jullie ontwaken zeer snel tot jullie volledige potentie en niets kan jullie nog stoppen om vooruit te gaan. Velen van jullie worden in gedachten en daden meer als zoals wij en wij representeren het ideaal waar jullie naar streven bij de verhoging.
Geloof in de kracht van de gedachte om een nieuwe realiteit e scheppen en focus op alles wat goed en puur is. Jullie zijn lichtwerkers met een grote impact en hebben veel meer invloed op de eindtijd dan jullie zich kunnen voorstellen. Jullie geven de aanzet tot een quantum sprong voorwaarts en dat zal jullie voor altijd bevrijden uit de klauwen van het duister. Het is een fantastische tijd om nu op aarde te zijn en jullie kunnen terecht opgewonden zijn door het vooruitzicht van verandering. Jullie vinden je eigen soort nu jullie naar elkaar toetrekken en de scheiding van het duister is onvermijdelijk en wenselijk. In werkelijkheid is jullie ware thuis in de hogere dimensies en jullie zijn in het duister terechtgekomen als onderdeel van een groot experiment. Het is bijna over en de kans is er voor jullie om dit te ontstijgen.
Jullie zijn momenteel nog menselijk maar jullie moeten jezelf als Galactische Wezens zien nu jullie je vrijheid herwinnen en galactisch gaan reizen. Jullie worden verantwoordelijke leden van de federatie van de planeten en dat is alleen gegeven aan diegenen die helemaal in het licht zijn. Er heerst orde en verantwoordelijkheid in de hogere gebieden en liefde en mededogen zijn een voorwaarde voor elke ziel die naar dit niveau reikt. Richt je er simpelweg op en immense hulp wordt jullie gegeven. Inderdaad, het gebeurt nu al en hoe hoger jullie komen, hoe dichter wij naar jullie kunnen komen.
Wij hebben geen religie maar zijn individuen die hun goddelijkheid van binnen herkennen. Wij dienen het Licht door jullie uit de duisternis te leiden naar de volledige erkenning van wie jullie werkelijk zijn en wij bemoedigen jullie om een te worden met je ware Zelf. Alles wat jullie nodig hebben zit binnenin en wij tonen jullie het pad dat zich opent en jullie naar de verhoging brengt. Jullie verliezen geenszins je identiteit in dit proces maar worden groter in de eenheid met het universele bewustzijn. Wij erkennen en waarderen de Schepper als de bron van Alles-Dat-Is en werken om het licht overal en naar alle zielen te brengen.
Jullie kunnen ons vervoegen en in vele gevallen zal het een hereniging zijn met diegenen die jullie je familie noemen in elke betekenis van het woord. De aarde heeft jullie schoonheid getoond als tegengewicht voor het duister maar dit is slechts een schim van de hogere gebieden. Sta je verbeeldingskracht toe om je daarheen te brengen en denk niet alleen aan de fantastische kleuren, vormen en geluiden maar leef ze uit en breng ze in jullie leven. Laat alle gedachten aan pijn los en het leven in de dualiteit en koppel ze aan geluk en vreugde zodat jullie een idee hebben wat de toekomst voor jullie in petto heeft.
Ik ben SaLuSA van Sirius en wij lijken echt veel op jullie, en niet alleen wij. De humanoide vorm met vele variaties is zeer gebruikelijk in jullie universum en iedereen is verbonden met de Bron. Ze vreemd noemen is niet juist en jullie zullen ontdekken dat ze gelijk zijn aan jullie hogere trilling van liefde. Er is overal leven en veel ervan wordt niet gezien door jullie ogen. Wees klaar voor jullie verhoging en jullie zijn welkom in de Sterrenfamilie.
Dank u SaLuSa
Mike Quinsey
Vertaling Anne
Bron: Tree of Golden Light
Peace -
is dit een enge secte of niet?
-
Jeetje degene die dit bedacht heeft kan zo bij Marvel gaan werken voor een nieuwe strip.
-
typisch een hersenspinsel dat alleen een mens kan verzinnen... niburu....
overigens iets anders... iets ECHTS.. onze Wubbo Ockels vloog 50 jaar geleden met een toestel van de NASA.. :) -
nasa heeft het over een object. buitenaards leven is geen object. Dus eh Niburu, ga terug in je hok.
-
Dat Nibiru geneuzel is ook zo achterlijk. Die 'planeet' zou in 3500 jaar [of zoiets] in een eliptische boog rond de zon draaien. Zoiets 'achterlijks', noemen we ten eerste : Een komeet. Ten tweede is er absoluut geen leven mogelijk op zo'n object, dus die Anunaki, of hoe ze ook mogen heten leven niet op de komeet 'Nirubirubarri', die ook niet bestaat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nibiru -
ik ga voor de ontdekking van het object: een stabiel Schwarzschild white/black-hole..
-
@mozart #61. Zwarte materie en een zwart gat, kunnen het niet zijn [zie #51]
Nibiru lijkt me sterk, de hemel, hel en God ook; dus wellicht heb je gelijk ... -
ik heb altijd gelijk, ik ben Mozart
-
Docter Evil?
-
of ze hebben na 50 jaar een nog betere anti aanbaklaag voor de koekenpan gevonden...
-
levert in ieder geval geen 'zwarte materie' op
-
Hahaha @Strider06 #65 ... zeker als vervolg op poster #64. Daar zallie blij mee zijn ...
-
ja lol,
ik zag 'm ook na m'n posting 65. -
en als jezus een pannekoek is dan snap ik nu ook waarom zovelen hem stroop om de mond smeren
-
Het zal wel nep zijn
-
@emailpack
gaat diep. HET zal wel nep zijn. 'Het' is: nasa? het object? wubbo ockels? de banners tussen de nujij berichten? de pannekoek? of rita verdonk? -
Ja, wat is 'Het' @emailpack #70.
@Strider06 #71. Strikt genomen, zijn 'Het' alleen onzijdige onderwerpen. Dus wellicht kunnen 'we' ons daarop concentreren om de mogelijkheden uit te sluiten ...
'Het onderwerp' ... wellicht ... -
@Vanquish
******** Of we transporteren het hele Midden-Oosten daar naartoe ***********
Inclusief of exclusief Israel en de zionisten? -
@FD
Pfoeh he, Je bent wel erg strik hoort.
Ik vind 'het onderwerp' wel een beetje abstract... eigenlijk.
@FMF
wat een onzinnege vraag. -
Nasa is 50 jaar geleden opgericht.
"NASA formally opened for business on Oct. 1, 1958."
Ligt het antwoord dan in de doelstellingen van die tijd? Iets wat we nu pas verwezenlijkt/ontdekt hebben? http://www.nasa.gov/mission_pages/exploration/w...
It is instructive to recall the objectives for NASA that emerged in section 102 of the final Space Act:
1. The expansion of human knowledge of phenomena in the atmosphere and space;
2. The improvement of the usefulness, performance, speed, safety, and efficiency of aeronautical and space vehicles;
3. The development and operation of vehicles capable of carrying instruments, equipment, supplies, and living organisms through space;
4. The establishment of long-range studies of the potential benefits to be gained from, the opportunities for, and the problems involved in the utilization of aeronautical and space activities for peaceful and scientific purposes;
5. The preservation of the role of the United States as a leader in aeronautical and space science and technology and in the application thereof to the conduct of peaceful activities within and outside the atmosphere;
6. The making available to agencies directly concerned with national defense of discoveries that have military value or significance, and the furnishing by such agencies, to the civilian agency established to direct and control nonmilitary aeronautical and space activities, of information as to discoveries which have value or significance to that agency;
7. Cooperation by the United States with other nations and groups of nations in work done pursuant to this Act and in the peaceful application of the results thereof;
8. The most effective utilization of the scientific and engineering resources of the United States, with close cooperation among all interested agencies of the United States in order to avoid unnecessary duplication of effort, facilities and equipment -
De vliegende Hollander is ongeveer 50 jaar geleden voor het laatst gezien?
De Arrow van de Canadese luchtmacht (eerste vliegtuig dat de ruimte bereikte, de MIG 21 kon dat ook heb ik begrepen.)
Het moederschip van de Roswell mannetjes?
In elk geval weer iets lekkers voor de toch al doodsaaie kranten. -
Lariekoek
. -
Het bericht op astroversum verwijst naar:
http://www.universetoday.com/2008/05/09/rumor-m...
waar dan geen bronvermelding bijstaat...
en op de sites van NASA ook niets te zien...
L A R I E K O E K !!!!
. -
Dat is natuurlijk die grote emmer met goud, die altijd aan het einde van de regenboog staat. Daar zoek ik ook al meer dan 50 jaar naar!
-
Ze hebben bewijs gevonden dat er andere dimensies bestaan en dat de blackholes de toegang zijn tot deze werelden.
-
geheimzinnig he`die naza
-
http://www.nasa.gov/home/hqnews/2008/may/HQ_M08...
Staat niets nieuws, maar is tenminste wel van NASA zelf. -
Mensen die in de planeet Nibiru geloven omdat dat op de kleitabletten geschreven staat schaar ik onder dezelfde groep mensen die in god geloven omdat dat in de bijbel geschreven staat. Omdat ooit iemand dat in een kleitablet gekerfd heeft wil natuurlijk niet zeggen dat het ook bestaat.
-
eta carinae??
-
ze hebben Jezus van NASAreth gezien tussen de sterren in de oersoep
-
Als het een supermassief zwart gat is, dan zal dat ongeveer zo klinken
http://www.youtube.com/watch?v=R6UCfi3F-EI
Damn, dat klinkt zo lekker :) -
Gezien de omstandigheden in VS doet dit verhaal me denken aan de Delta Deceptie'.
-
NASA heeft het toch over de galaxie. cq melkwegstelsel?
Ze zullen het centrale zwarte gat wel eindelijk gevonden hebben.
Duurde zo lang omdat het een heel klein zwart gat blijkt te zijn.
Want die bestaan ook. -
haa muggen! daar zijn alle muggen naar toe.
of zou het nu toch Niburu zijn? -
Miccie,
Ik schaar alle mensen die helemaal nergens in geloven, lopen te kankeren op mensen die de klokkenluiden, filosoveren etc.. onder dezelfde mensen die vroeger de piramides hebben gebouwd
Slaven.. -
@educateyourself: m.b.t. Richard Hoagland, dit vind je mogelijk wel een interessant YouTube kanaal. :-)
http://www.youtube.com/theduderinok -
@neo
Wie zegt dat ik nergens in geloof? Ik kanker ook niet op mensen die klokkenluiden, filosoferen etc. die juich ik juist toe. Ik kijk niet naar het 8 uur journaal en heb een hekel aan al die kuddedieren die niet zelf kunnen nadenken.
Het enige wat ik zeg en vind is dat de mensen die blindelings in een Planeet X of Niburu geloven dat deze langs komt eens in de 3600 jaar hetzelfde redeneren als de mensen die de bijbel geloven. Zowel de bijbel als ook de kleitabletten (waar Nibiru op beschreven staat) zijn, naar mijn mening, allebei niet te vertrouwen. Wie zegt mij dat de kleitabletten ook niet door dezelfde mensen zijn beklad die ons bang proberen te maken? -
@Miccie
Zij die de bijbel in elkaar hebben geknutseld, hebben daar altijd baat bij gehad. Zacharia Sitchin heeft juist helemaal geen baat bij het feit dat Niburu beschreven staat op die kleitabeltten. Dat is alleen maar slecht voor zijn geloofwaardigheid omdat die planeet nog niet is gevonden, er is alleen indirect bewijs op dit moment (althans, voor zover wij weten)....
Bovendien is het erg goed mogelijk dat er een planeet met de grote van Mars ergens rondzwerft in een eliptische baan in ons zonnestelsel. Maar er is geen leven mogelijk op zo'n planetoide uiteraard... -
Als je een beetje goocheld met Zecharia Sitchin zijn naam dan komt er al gauw een waarheid te voorschijn.
De Z van Zecharia is een kantelletter met meerdere betekenissen, als Zorah het heilige boek van de Maya, Zacharia de bijbelse profeet met verwijzingen.
De Z word N Z-N
Dan staat er Satan Ichin Reich (EU) komt!!!
Ichin zijn volgens het boek van de Zorah afgedaalde zonen van god, onderdanig geworden aan stan satan.
De rest spreekt voor zichzelf. -
Sjuad...
Wil jij dat mensen je serieus nemen? Want als je gaat beweren dat de beste man een demoon is ben je geen haar beter dan de mensen in 1600(?) die riepen dat satan terug in de tijd was gereisd om de piramides te bouwen om de mensheid te verwarren.... -
http://inisman.come2me.nl/
Als ik dit zo zie zal ik als ik jou was toch eens langs een dokter gaan...
Volgens mij heb jij last van een beetje godsdienstwaanzin. -
een object in ons melkwegstelsel waar astronomen al meer dan 50 jaar naar op zoek zijn, nog 2 dagen dan weten we het..
-
worden de wetenschappers weer eens belangrijk gemaakt,dus meer geld voor iets waar we niets met kunnen
-
@101:
Als die gedachtengang vijftig jaar geleden de boventoon had gevoerd hadden we deze discussie niet eens kunnen hebben. -
Zoals eerder gezegd: een planeet ontdek je niet met chandra. Het AGN in het midden van onze melkweg wel. Een andere boeiende röntchenontdekking in ons melkwegstelsel kan ik zo snel niet verzinnen. Ik ben al een beetje aan het bladeren door het preprint archief, maar vind weinig...
-
Als je logisch nadenkt..
"een object in ons melkwegstelsel waar men al meer dan vijftig jaar op zoek naar is"
Dan is het dus geen nieuwe materie, aangezien het lijkt alsof het om een enkel object gaat. NASA zoekt er al 50 jaar naar en het is ontdekt met rontgen..
De NASA spreekt duidelijk over het melkwegstelsel, dus ik neem aan dat het niet over ons eigen zonnestelsel zal gaan, anders zouden ze dat wel zeggen in plaats van de nadruk leggen op de melkweg...
Dan moet het haast wel een zwart gat zijn of een wit gat zoals grenswetenschap.nl beweerd, want een planeet zoek je niet met rontgen.
Maar om de spanning erin te houden: het kan om een buitenaards moederschip gaan dat alleen te zien is met rontgen :-) (denk dat je meer kans hebt op een zwart gat hehe) -
...GEVONDEN! --> http://media.canada.com/6c8714d8-471c-4ede-8876...
-
http://www.nujij.nl/nasa-geeft-woensdag-perscon...
door FlyingDutchman 1 dag 18 uur geleden
Een zwart gat, hebben ze al lang gevonden : 16-10-2002 "In het middelpunt van de Melkweg bevindt zich een zogeheten zwart gat. Die ontdekking hebben onderzoekers van het Max Planck Instituut voor Astrofysica in het Duitse Garching gedaan, zo maakten zij woensdag bekend." http://frontpage.fok.nl/nieuws/22986
Donkere materie hebben ze ook al lang gevonden : 16 mei 2007 "NASA vindt bewijs voor donkere materie." http://www.ad.nl/buitenland/article1376669.ece -
Het is ook een golf van een supernova, waarschijnlijk die van eta carinea die men aanvankelijk niet kon herkennen maar nu dus wel. Echter reist zo'n golf met de snelheid van het licht en is eta carinea 7500 lichtjaar ver weg.
-
Is het niet beter om gewoon op de persconferentie van de NASA te wachten?
Zij zijn namelijk de enige die wel zeker weten wat ze willen zeggen... -
mee eens Digital Force. Het blijft nu bij gelul in de ruimte...
-
Gepenis in the space.
-
Nog even wachten! Spannend! :)
-
De persconferentie begint om zeven uur in plaats van om acht uur.
-
@FvdH:
Was dat niet al zo? Of was het een rekenfoutje? -
en wat en hoelaat en waar moeten we kijken ?
???
http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html ?
. -
we weten nu wat het is:
de (jonge) resten van een supernova in ons melkwegstelsel
niet echt spectaculair als je geen astronoom bent... -
afval dus....
-
Ach een belangrijke ontdekking voor de astronomie is altijd wel goed. Maar het is niet echt spectaculair als je geen astronoom bent inderdaad ;-)
-
http://allesoversterrenkunde.nl/content.shtml?h...
Ik vindt wederom dat de wetenschap rare conclusie's verbind aan zijn waarnemingen.
Aan de ene kant spuwen supernova's gaswolken uit, en aan de andere is de rede dat men het 150jr geleden niet zag kwam door gaswolken. -
"en aan de andere is de rede dat men het 150jr geleden niet zag kwam door gaswolken. "
Nee, het gaat hier vooral over stofwolken (staat wat verkeerd op de site). Bovendien zit er tussen ons en de supernova extreem veel meer gas dan er door de ster wordt uitgeszonden.
Om "de wetenschap" iets te verwijten omdat Govert Schilling het niet extreem helder uitlegt vind ik trouwens wat kort door de bocht. -
Nee Tampert, Govert Schilling legt het niet verkeerd uit, Nasa zelf is hiermee gekomen.
-
Although the distance to G1.9+0.3 is not known precisely, it is probably near the centre of our Galaxy. The SNR is obscured by a large amount of gas and dust, which means that Victorian astronomers would not have been able to see the explosion when it took place in the 1850s. Today scientists can observe the X-ray and radio emission from the ongoing aftermath of the explosion, as these penetrate the obscuring material.
Hedendaags kunnen astronomen het dus wel zien, maar aangezien de meetmethodes in mijn ogen niet geheel zuiver kunnen zijn, kan je nooit op dit soort bewijs deze conclusie trekken. -
Zeeeer interressant juist helemaal mee eens...
Maar was dat nou alle bombarie en geheimzinnig gedoe waard ?
. -
@tafka mike: als volslagen leek op astronomisch gebied, zie ik toch wel dat jou redenering erg gammel is: "Aan de ene kant spuwen supernova's gaswolken uit, en aan de andere is de rede dat men het 150jr geleden niet zag kwam door gaswolken. "
Niet achter elke gaswolk hoeft namelijk een supernova te zitten. Jouw redenering is een schoolvoorbeeld van het type : "Een koe is een dier, dus een dier is een koe". -
@tafka mike:
Dan mag je "Govert Schilling" vervangen door "de PR afdeling van de NASA" -
Mag ik er wel uit afleiden dat ze een moment tussen 2 punten gemeten hebben, maar niet weten waar de supernova ontstaan is, ik had wel meer verwacht. En vindt het na een twijfelachtige meetmethode ook een twijfelachtige redering. Ik heb het gisteren misschien niet al te helder gestelt.
-
De persconferentie is a.s. donderdag 2 uur.
http://bijzonder-nieuws.blogspot.com/2010/11/na...
Stijgers in Wetenschap
Aliens willen ons helemaal niet opeten..
Buitenaards leven heeft helemaal geen...
1 dag 8 uur geleden door shakey
Zombies - A living history
De afkomst van de mythe die zombie...
1 dag 13 uur geleden door Bartacus1979
Plastic Planet: kunststofarchipel en...
Elk stukje plastic dat we ooit gebruikten,...
2 dagen geleden door vindje
Agressieve honden hebben vaak onaangename...
Een onderzoek uitgevoerd door de...
2 dagen geleden door Luka Lane
16-Jarig genie lost 350 jaar oude puzzel op
Kijk eens aan! Mooi zeg! De 16-jarige...
2 dagen geleden door Will Ferdy
Best gewaardeerd
Wij zorgen voor de stijging van CO2 in de...
How to talk to an ostrich: "IT'S US" -...
4 dagen geleden door shangori
Bijna gratis energie uit water op basis...
Leading academic and industry experts have...
7 dagen geleden door stekkel
IJzer voor auto-industrie vernielt...
Grote automerken zoals BMW, Ford en...
3 dagen geleden door zelfvoorzienend is het...
Moluks Museum sluit definitief zijn deuren
Op 1 oktober 2012 sluit het Moluks Museum...
2 dagen geleden door Indoweb


