Oud-minister Gerrit Zalm verdedigde als financieel directeur van DSB het kredietbeleid van die bank tegenover de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
Sorteer op:
-
Die kamervragen van de PVV (a raison de 1750 euro per vraag heb ik begrepen) worden toch wel knap vervelend.
Who cares what 1 moslima verzoekt?
Moet Geert z'n wil weer doorgedrukt worden?
Natuurlijk, vrouwonvriendelijk, dat wisten we al maar laat ie zich aub ver van persoonlijke omstandigheden houden. Mijn oma, moeder en tantes vroegen ook altijd om vrouwelijke artsen.
Allemaal oer-Hollands. -
En als ik nu eens geen blauwe arts wil?
-
#1
Grimaud
Zulke types kennen wij ook.
en rare verzoeken en vreemde vragen? Koploper=PVV
en dat moeten u en ik betalen. Dat is veel erger. -
Discriminatie is toch verboden? Dus mag je een arts niet weigeren op grond van zijn geslacht.
-
Als je de aangeboden hulp weigert moet je uiteraard voor alle gevolgen zelf opdraaien.
Je betaalt gewoon de rekening en de gevolgen zijn ook voor jou.
Het is toch van de zotte dat er gehoor wordt gegeven aan discriminerende eisen. -
Sommigen mensen proberen alles wat krom is recht te praten.
Als je in nood verkeerd heb je geen keuze, en ben je later blij als je geholpen bent door een man. -
Dat kostbare gezanik over onbenulligheden van die PVV, het begint gewoon de spuigaten uit te lopen.
Daar gaat verdo**e mijn belastingeld naar toe.
Ik wil een vrouwelijke gynaecoloog, dus, en toen?
Het hele land begint te lijden en wordt gespleten door een stel gekken met 1 obsessie.
Er moet een blik psychiaters worden opengetrokken voor die PVV politici. -
Ik denk dat je in deze tijd, met al die lange wachtlijsten, blij mag zijn dat er een uberhaupt een arts aan je bed staat. Of die nou man, vrouw, geel, bruin, blauw, of paars is.
Ik heb twee jaar moeten wachten op een gespecialiseerde heupoperatie en het was mij een kroket wie het deed,als ik maar geholpen werdt................. -
Ga toch koken,.dat is haar goeie recht,.is niks vreemds aan.
-
Ik geef die Moslima groot gelijk. Ik kan mij best voorstellen dat een vrouw zich ongemakkelijk voelt als er een man moet helpen met de bevalling.
Bij andere situaties had ik het waarschijnlijk afgekeurd, maar dat hangt dan ook echt van de situatie af. -
Ik wil ook wel eens behandeld worden door een speciale specialist.
Dat is dan wel een man maar het principe is hetzelfde.
Altijd dezelfde vragen. En het kost kapitalen.
Toch ter wille van de bezuinigingen maar eens naar z'n bewaking kijken.
De niet-aanhang heeft nu toch wel door dat het alleen maar de dorpsgek van Venlo aan het worden is.
@ #1:
Mijn vader van 90 vindt verplegers maar niks.
Moet toch kunnen.
@ Appel #2:
Komt in orde hoor. Wilders is niet afgestudeerd. -
@8
Helemaal correct al staat er een Eskimo naast mijn bed als ik uit de narcose kom, dan zal het mij een worst zijn. -
Wachtlijsten voor een bevalling?
-
@13
Een bevalling is alleen maar als voorbeeld gesteld, maar dat geldt natuurlijk voor alle behandelingen en onderzoeken. -
@13.
Ik neem aan dat niet altijd de arts vrij/aanwezig is die je het liefst zou willen hebben. Dan zal je het toch moeten doen met degene die er wel is, weinig keus, je kan het moeilijk ophouden....... -
ik weet niet hoor, maar in land van mijn herkomst kies je zelf je huisarts, je kiest zelf de specialist, je hoeft niet altijd de verwijzing te hebben om naar een specialist te mogen gaan, er zijn slechte en betere artsen. De goede hebben het druk, maar zij kunnen ook meer. Zij behandelen beter. Als het de marktwerking moet zijn, zoals het nieuwe zorgstelsel, waar wij toe gedwongen zijn (en flink ervoor betalen), dan moet je ook zelf kunnen kiezen.
-
ja het gaat dus om de bevalling. Ikzelf had ook gewoon een vrouwelijke arts niet erom gevraagd. En waarom is het een raar verzoek?
Het kan toch of niet? Hetzelfde onzin is ook zo dat je niet een verdovend ruggen prik mag krijgen omdat je lekker pijn moet lijden bij je bevalling. Het is haar bevalling. Er bevallen mensen notabene boven een bal of in een bad. Wat een gezeik en ophef.
Zijn er dan geen autochtonen die ook een vrouw prefereren? Goh hebben jullie niets anders te zeiken? -
@17
Een verzoek is iets anders dan een eis. -
Off topic.
Over domme vragen gesproken.
Heb ze al voor bij zien komen voordat de PVV zijn intrede deed.
Vragen of Lingo van de buis moest of niet.
Of goudvissen wel in een ronde kom mochten zwemmen.
Nu weer ontopic.
Er is niks op tegen als je een mannelijke of vrouwelijke arts wil, mits je het maar voortijdig aangeeft en niet op het allerlaatste moment.
Wat een bevalling betreft, op het moment dat het zo ver is, en er is geen vrouwelijke arts aanwezig zul je het er maar mee moeten doen.
Je hebt ook nog een verantwoordelijkheid naar je bijna geboren kindje.
En anders maar laten tekenen voor eigen risico en kosten en dan een vrouwelijke arts oproepen. -
je zal de Nederlandse vrouwen de kost geven die een arts geweigerd hebben.
krijgen die Moslima''s weer een voorkeursbehandeling.
(ik heb wel eens een andere arts geweigerd, zo van met die ^&*&^& wil ik niets te maken hebben. en toen kwam er een ander, maar geen rekening).
wel ooit een beroepszaak tegen de &*(&(*)^&%^* gewonnen. -
@13
Wist je dat dan niet ? Nummertje trekken en je tijd uitzitten in de wachtkamer is normaal tijdens een bevalling :P -
@18
Er word ook niks geeist. -
Was onderscheid op grond van geslacht, ras of geloof niet wettelijk verboden?
Ook voor gewone burgers die een kind ter wereld willen brengen of zich dicht moeten laten naaien?
Iemand weigeren voor een baan omdat het een vrouw is (of man) mag dus voortaan ook weer? -
#17
jawel hoor.. heel erg verschrikkelijk veel zelf. Zeker de generatie 50plus in dit land. Om allerhande redenen, ook christelijke.
dus de PVV zeikt weer eens.
Want als Geert naar de dokter moet of de vrouw van Dion Graus die hij mishandede tijdens een zwangerschap, dan lijkt me dat je ook kiest voor een arts waarmee het klikt, man of vrouw maakt niet eens uit.
en klikt het niet, dan zoek je een ander, heel gewoon in Nederland. Dus als je liever een vrouw hebt, vooral bij vrouwenzaken, is dat ieders goed recht.
Dat doet iedereen.
Typisch geval van haarzaaierij dit. -
@17.
Ja, dat stoort mij wel. wat nou als deze vrouwelijke arts weggeroepen wordt bij een andere patiént omdat ze moet en zal helpen bij iemand die persé een vrouwelijke arts wil? Ik vind dit discriminerend tegenover de mannelijke arts die zelfs misschien wel eens beter kan zijn. Ik vind dit de gezondheidszorg nog eens extra belastend maken. -
#11. LOL
-
#23
Lees 24 maar even.
En zakelijk verkeer is wat anders dan intiem, persoonlijk medisch contact.
Daar heeft geen hond, zeker net GW iets mee te maken. -
#25
het was een verzoek, geen eis.
En als u niet blij bent met een arts, kunt u zo naar een ander.
Ook wel ''second opinion "" genoemd soms -
@8 Je kaart hier een algemeen probleem aan over de Nederlandse gezondheidzorg.
Die sinds de vrije marktwerking als een gek naar beneden is gekelderd.
Dat is dus erg, maar kan men niet op de bevallende vrouwen projecteren. -
Ach ja 1 Issue partij de PVV.
Verder dan Moslims hoor je ze niet. -
ik dacht dat onderscheid maken op grond van geslacht niet mocht van artikel 1 van onze grondwet. is die wet dan niks meer waard als het gaat om het tevreden stellen van een steeds veeleisender minderheid???
aan dit soort onzin eisen moet zo snel mogelijk paal en perk gesteld gaan worden.
want als dit mag, dan mag men ook zeggen dat men liever een blanke arts heeft dan een zwarte. alhoewel, ik denk dat dan het land te klein was. wooral diegenen die hierboven die dit soort moslimeisen maar normaal vinden zouden op hun achterste poten staan. maar ja, alle dieren zijn gelijk in dit land, maar sommigen zijn gelijker... -
#16
inderdaad.
Je kunt ook je eigen fysiotherapeut kiezen zonder verwijzing, dus waarom geen andere specialist? -
En toch en toch hebben er ergens mensen gestemd op de PVV en daarom, jawel, mag de heer Wilders kamervragen stellen. Dus als ie zoveel kost, op wie stemmen we dan allemaal niet bij de komende verkiezingen....?
Fijn dat we allemaal op 1 lijn liggen nu! -
@31
"wooral diegenen die hierboven die dit soort moslimeisen maar normaal vinden zouden op hun achterste poten staan."
Het is geen eis, en het komt bij alle soorten mensen voor, het zegt al heel wat over jou wanneer je begint over "moslimeisen" -
Je hebt het niet altijd voor het zeggen, als er toevallig een dienstdoende arts op de huisartsenpost zit zal je het daar mee moeten doen, je kunt niet op de raarste momenten een vrouwelijke arts op laten draven en van huis gaan roepen.
In het ziekenhuis op spoedeisende hulp lopen ook vaak studenten, ik zou dan ook het liefst door een arts geholpen willen worden die een aantal jaren ervaring achter de rug hebt, maar je neemt er maar genoegen mee, als het ernstig is komt er vanzelf wel een, wat moet dat allemaal niet gaan kosten, wij krijgen ook geen voorkeurbehandeling, jeetje zeg, ik moet mij wel door een Turkse arts laten onderzoeken, in Erasmus MC heb je ook veel buitenlandse artsen maak mij dat nou uit,De dames moeten zich eindelijk maar eens aan gaan passen aan Nederland, als ik op vacantie gaat naar een Moslimland moet ik ook maar afwachten of ik geen man krijgt. -
De maatregel is genomen n.a.v. Moslimeisen. Volkomen mee eens.
-
Oh jeej wat een minnetjes regen, maar dan te laf om te reageren....
-
Voorkeuren hebben moet natuurlijk te allen tijde mogelijk zijn. En, als ik het bericht goed heb begrepen, zal dat ook zo blijven.
Maarrrr.....
Zie link:
http://gezondheid.blog.nl/algemeen/2007/07/26/m...
Slaap lekker verder, linksdraaiend Nederland. Ontken het maar weer.... -
Krijg je ook geld terug uit de zorg als je 10x door verwezen bent naar verschillende artsen zonder dat er resultaat geboekt is?????
Zal wel niet.......
Grote maffia die zorg staat niet voor niks overal in de ziekenhuizen dat ze geen agressie tollereren.. -
Je kunt toch niet verwachten dat er in het ziekenhuis een speciale kamer voor je klaarstaat zonder mannen,tewijl ik op een zaal word gelegt met twee mannen, en als je naar het ziekenhuis moet om te bevallen en er is toevallig een mannelijke arts aanwezig terwijl je misschien een vrouwelijke verloskundige hebt dat is dan pech, je kindje zal toch geboren moeten worden, ik weet wel dat door het geloof er bepaalde dingen anders zijn maar straks hebben jullie voorkeur in het ziekenhuis en de nederlanders worden maar ergens neergegooid op een zaal en wij hebben niet veel te kiezen en dat vind ik niet eerlijk.
-
Verwijderd door redactie
-
Iedereen heeft het recht om een voorkeur te hebben. Dat lijkt me logisch. Mijn voorkeur bij gynaecologische onderzoeken gaat ook uit naar een vrouw.
Wanneer ik de mogelijkheid tot keuze heb, maak ik daar dan ook graag gebruik van.
Wanneer iemand echter een bepaalde arts WEIGERT puur om het feit dat deze arts mannelijk is, dan mag daar mijns inziens inderdaad wel een kostenplaatje aan gehangen worden. -
Ja Bullet108 daar moet ik de rest toch wel een klein beetje gelijk in geven. Dit hele geouwehoer is tenslotte een paar jaar geleden begonnen met die vent die vreselijk heibel ging maken in het ziekenhuis omdat er geen vrouwelijke arts aanwezig was voor zijn vrouw. Dat was ook in die zelfde periode dat er geouwehoer was van Moslims die vrouwen geen hand wilde geven en dus overduidelijk hele grote vierkante schijt hadden aan onze Westerse fatsoens normen.
O ja en van mij persoonlijk zul je niet meemaken dat ik minnetjes uitdeel aan wie dan ook want dat vind ik de meest irritante shit die nu.nl ooit heeft kunnen verzinnen en die ze gelijk zouden moeten afschaffen. Liever dat iemand me zegt dat hij of zij het er niet mee eens is en dan vooral er bij zetten waarom hij of zij het er niet mee eens is. -
@1
Knap sexistisch en pikkenhaterig gedacht om een man als arts te weigeren. Vroeger had je nagenoeg alleen maar mannelijke artsen.
Het kan mij geen bal schelen of het een man of een vrouw is die mij moet helpen. Als de hulp maar goed is. Een vrouwelijke arts is ook niet altijd alles. Zachte heelmeesters kunnen stinkende wonden veroorzaken. -
@40 nou als het aan mij lag mag die gemengde toestand van mannen en vrouwen op 1 zaal best weer teruggedraaid worden. Eigenlijk.
-
@43
"Dat was ook in die zelfde periode dat er geouwehoer was van Moslims die vrouwen geen hand wilde geven en dus overduidelijk hele grote vierkante schijt hadden aan onze Westerse fatsoens normen."
Dat vind ik nogal selectief en generaliserend.
Zo zijn er ook Joodse mannen die vrouwen geen handen willen geven, dus waarom alleen maar over Moslims beginnen? -
@30
Ik heb het vermoeden dat dat ook het enige is wat je WIL zien.... -
@
Imand geen hand geven kost geen geld. Een arts niet willen kost wel geld. Prima, maar dan ook dokken! -
@ 45
Maar dat is nog steeds hoor, wel leuk als je twee gezellige mannen naast je hebt, die peppen je wel op, vaak beter als een chaggerijnige mevr die heel de dag lig te zeiken ik vind het op zich geen probleem,heel de dag lachen als je niet te ziek bent tenminste. -
Omdat niet iedereen op linkjes klikt, hier het artikel van mijn vorige post:
Bron: Telegraaf:
Medisch specialisten luiden de noodklok: de eis dat moslima’s alleen door vrouwelijke artsen kunnen worden geholpen, levert levensbedreigende situaties op, zowel voor arts als patiënt.
„Het loopt de spuigaten uit. Je geloof verschaft je geen voorrechten'', zegt de Utrechtse radioloog Floris Sanders namens de beroepsgroep. ,,In de gezondheidszorg wordt iedereen gelijk behandeld.''
Het vakblad ‘Medisch Contact’ komt deze week met schokkende voorbeelden van acute situaties waarin mannelijke artsen vanwege culturele of religieuze redenen niet hun werk kunnen doen. Soms wordt de arts zelfs fysiek bedreigd door de mannelijke ‘cipiers’ die met de gesluierde dames naar het ziekenhuis komen.
Ook komt het voor dat specialisten worden gedwongen om vervoer te regelen naar ziekenhuizen, waar wél vrouwelijke artsen beschikbaar zijn. Dit leidt tot situaties waarin de levens van de moslima's en hun ongeboren kinderen op het spel worden gezet, meldt het Nederlands Dagblad.
Volgens Ben Crul, hoofdredacteur bij Medisch Contact, moet er direct worden ingegrepen: „,,Zometeen weigeren patiënten nog een neger, een homo of een Chinees als arts aan het bed. De discriminatie van mannelijke artsen moet stoppen. We moeten heel duidelijk zijn: wij doen hier niet aan mee, anders vallen er nog doden.''
De PvdA zal in de Kamer de situatie aan de orde stellen. ,,Die mannen brengen de levens van hun vrouwen in gevaar'', vindt Kamerlid Khadija Arib. ,,Ik wil onderzoeken of we ze strafrechtelijk kunnen aanpakken.'' -
Kun je nagaan wat die lui op het spel zetten om maar krampachtig aan dat woestijngeloof te kunnen vasthouden. Eén grote treurnis.
-
@49
+1! -
Ik vraag me af of Wilders ook vragen stelt als een nederlandse patient(e) een Moslom arts weigert.
-
@ 50
Zulke situaties ga je krijgen, dit is niet in het belang van de patient zelf, en van de baby om maar op je standpunt te blijven staan, en ook een beetje lullig voor de Arts die op dat moment zijn plicht wil doen om een gezond kindje ter wereld te laten komen.Het kan inderdaad funest zijn dat door tijdverlies er te laat ingegrepen word en moeder en kind daar de dupe van worden.Maar het lijkt me ook vreselijk kostbaar nog eens speciale ziekenhuizen te gaan bouwen waar alleen maar vrouwelijke artsen in dienst zijn. -
@51
De grootste treurnis is m.i. dat de linksdraaiers onder ons het stomweg niet in willen zien.
Politieke correctheid staat nog hoog in het vaandel.
Dit levert mij weer twee "minnetjes" op van Desire en Kogeltje :-)))) -
Bullet
Je bedoelt die orthodoxe mafketel neem ik aan die ook door de gewone Joodse bevolking niet serieus worden genomen. Die dus zelfs in het vliegtuig met hun potje met wierrook lopen te zwaaien omdat ze tegen de richting van de zon invliegen als je van west naar oost vliegt en dus de zon tegemoet en waardoor het op dat moment voor jou dus versneld dag wordt.
Waarschijnlijk lees je daar veel minder over omdat ze toch veel minder heibel maken en ook veel meer op zich zelf zijn. Ze erkennen namelijk ook Israël in zijn huidige vorm niet. En dat is maar een hele kleine groep ten opzichte van de rest van de Joodse bevolking die wel Westers is. -
@54
Deze situaties spelen al. Dat is het schokkende ;-) -
#56
herstel mafketel moet de meervoudsvorm mafketels zijn -
@53
Ja, dat zal vaak voor gaan komen..... gut gut.... -
Enerzijds heb je klantvriendelijkheid anderzijds heb je een tekort aan personeel die aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen. Ik heb het gevoel dat er met twee maten wordt gemeten: Als een moslima een uitgesproken voorkeur heeft om door een vrouwelijke arts behandeld te worden, dan worden er kamervragen gesteld. Als een huisvrouw uit Wassenaar graag door een vrouw behandeld wil worden dan is dat de normaalste zaak van de wereld. Andersom, als diezelfde huisvrouw uit Wassenaar een borstvergroting wil doen in een privekliniek door een knappe chirurg, dan is er kennelijk geen vuiltje aan de lucht.
We moeten met z'n allen een duit in het zakje doen vind ik: Patienten: mogen hun voorkeur uitspreken, als daaraan kan worden voldaan prima. Lukt het niet? Dan moet de zorgfunctie bovenaan staan. Zorgverleners: Waar is de klantvriendelijkheid gebleven? Waar verdwijnen die miljoenen nou jaarlijks in? Niet naar klantvriendelijkheid, I presume. Overigens, zijn het weer zelfverzonnen regels van bepaalde individuen; zelfs in landen waar strenge Islamitische regels gelden, heeft een arts een uitzonderingspositie. Maw, een mannelijke arts mag op grond van zijn functie gewoon een vrouwelijke patient behandelen. Al zal men uiteraard ook de voorkeuren van de patient zoveel mogelijk respecteren.
Kortom: wie maakt hier weer een probleem van?
Frits -
@60: ik heb een probleem en wil alleen geholpen worden door een hoogblonde welgevormde vrouwelijke arts. Mag dat ?
-
volkomen terecht dat ze moeten betalen.
-
@60,
Lees nou #50 nog eens. Die lui EISEN! -
@59 Ik denk nooit.....#53 : "Moslom" arts... ;-)
-
@60
Patiënten die op het laatste moment de behandeling door een dienstdoend arts weigeren, moeten betalen. En dan worden er kamervragen over gesteld.
Ik heb het idee dat je niet goed hebt gelezen. -
Ja daar zijn ze inderdaad al mee bezig, speciale bejaardentehuizen voor Moslims, artsen weigeren, eisen dat ze aparte kamers krijgen in ziekenhuizen, sorry hoor, ik heb eideloss gezecht dat ik niet wil discrimineren maar dat gaan hun nu wel doen op zo,n manier, je kunt niet alles willen en de Nederlanders moeten dan alles maar pikken.
Ik ben twee keer op een badkamer gegooid omdat er geen plek was, daar lag ik dan met een fontijntje naast me in een vochtige badkamer, het werd later wel opgelost maar toen lag ik bij een demente bejaarde die heel de dag liep te spoken en m,n nachtkastje leeg haalde keer op keer lagen m,n pyama,s door de kamer, en je pikt het nog ook, achteraf denk ik bij me zelf ik had overplaatsing moeten vragen naar een ander ziekenhuis, ach maar ben je weer te bescheiden voor, laat allemaal maar, en dan maken hun zich druk om een mannelijke arts, nee..ze moeten om de gezondheid van zichzelf en hun kindje denken. -
Ik zou persoonlijk de beste arts uitkiezen ongeacht of het een man of een vrouw is. Er is hier namelijk een artsenechtpaar die samen een praktijk hebben en die vent is gewoon een knuppel die zijn vak niet goed verstaat terwijl zijn vrouw juist wel heel goed is. Iedereen hoopt altijd door zijn vrouw te worden geholpen.
-
Moet eindeloos zijn exuses.
-
"Who cares what 1 moslima verzoekt? "
Inderdaad. Laat haar gewoon helpen door de eerste de beste geschikte arts, of dat nu een man is of niet. Geen verzoeknummers. -
De grap is dat het soort moslims dat een vrouwelijke arts wil bij een bevalling, dezelfde type is dat vind dat meisjes niet horen te studeren...
-
@66
Het is wel leuk om de geschiedenis van Iran eens te bestuderen.
Vanaf begin jaren 60/70 tot en met de revolutie in '78.
Van minirok naar burka in vogelvlucht..... Je houdt je hard vast. -
@70
Scherp :-) -
Ik ben een man en wil graag behandeld worden door een lekker mooie vrouw, ben ik nu ook fout bezig volgens de volgelingen van dhr. Wilders of is dat alleen als het om moslima’s gaat?
-
@61 en @73... nou, ik hoop voor jullie beiden dat jullie die daadwerkelijk als arts krijgen dan... sterker nog, misschien is het wel diezelfde arts :)
Frits -
Ik ben een Moslima,ik ben tijdens mijn tweede bevalling geholpen door een hele aardige mannelijke verloskundige. Afgezien daarvan heb ik toevallig wel een geweldige vrouwelijke huisarts, mijn man heeft helaas een hufterige mannelijke. Ik wil graag dat mijn man een andere toegewezen krijgt, mag ik hier een kamervraag over laten stellen?.
-
@Meryemm,
Niet nodig. Van huisarts kun je veranderen. Hier gaat het over iets anders. Nl. het op het laatste moment gezien willen worden door een mannelijke arts door een fundamentalistische Moslima. Dat ben jij overigens niet. -
@75 een andere hufterige mannelijke huisarts? Raar om dat te verzoeken terwijl je man er al een heeft, of is die niet hufterig genoeg?
-
@55, Dit levert mij weer twee "minnetjes" op van Desire en Kogeltje :-))))
De reacties van die dufk.tten als desiree, Janet Bullet108, enz. lees ik nog geen eens. Die krijgen van mij zo al een minnetje.
Maar nu iets raars. Waarom moeten moslimvrouwen een vrouwelijke dokter of zorgverlener? Omdat mannen hen niet mogen zien?
Nou ik moest voor mijn prostaatkanker onderzoek naar het ziekenhuis en lag daar in mijn blote kont en wat staat er opeens naast mij, een hoofddoek! Maar ik hoefde niemand anders om mij te helpen hoor! Mag dat wel van het "geloof"? -
@ 75
Zo kan het ook, als je er geen probleem van maakt, je kunt altijd van huisarts veranderen als je dat wil, dus ook je man, als je de ziekenfonds belt krijg je een lijst met huisartsen die nog beschikbaar zijn en nog patienten er bij nemen, vraag even een kennismakingsgesprek aan en als dat niet bevalt zeg je gewoon af, je hebt recht op eigen keuze wat huisarts betreft, maar hij kan je man ook weigeren omdat zijn patienten kring te groot word. -
@76Peter,
Dat Moslima's zich niet zouden mogen laten helpen door een mannelijke arts is een fabeltje, ik zweer het je!! Sterker nog, je lichaam heb je in pacht en daar moet je ten aller tijde goed voor zorgen ongeacht het geslacht van je dokter. Daarentegen weet ik (heb, jawel, autochtone vriendinnen *kijkt super tof*) dat het echt niet alleen niet-westerse allochtone vrouwen zijn die zich liever laten behandelen door een vrouwelijke geneeskundige. Indien die mogelijkheid er is, lijkt het mij geen ramp dat daar gebruik van gemaakt wordt. Ik heb overigens een vrouwelijke arts omdat die suffe knakker die ik hiervoor had, zwaar onderdrukt door zijn temperamentvolle Spaanse vrouw tevens assistente, de draad een beetje kwijt was. Geen wonder, met zo piepende hondsdolle eend in zijn achterkamer. -
"Patient betaalt voor weigeren arts"
De patiënt betaald zowiezo voor de arts, is het niet rechtstreeks dan wel via de verzekering.... -
Na het lezen van een tiental reacties, ben ik er maar mee gestopt. Wanneer durven jullie PVV stemmers, nu eens toe te geven dat jullie het er alleen maar mee eens zijn omdat het een moslima betrof en dat de kamervraag werd gesteld door de PVV.
Ik weiger bestuurd te worden door het fascistische clubje dat zich PVV noemt. En daar wil ik best extra voor betalen! -
@Meryemm,
Je leest het............kennelijk zijn er toch die het een onoverkomelijk probleem vinden om zich door een man te laten behandelen. Het zijn vrijwel zeker uitwassen, maar het is te gek voor woorden. En dan denk ik niet in de laatste plaats aan het kind...
Wat mij stoort is dat het met bedreiging gepaard moet gaan en op het allerlaatste moment wordt geeist. -
@77, ja dyslectische zwaan. We zoeken er nu een die nóg hufteriger is, weinig tot niets kan zien en horen, onze zwakbegaafde parkeerwachter het Japanse alfabet kan leren en bij voorkeur ook nog Turkse Pizzas kan maken tijdens spreekuren.
pff.. -
@Dimple,
Ik stem geen PVV maar ben het van harte met deze maatregel eens. En nu? -
Mijn moeder interesseerde het zelf geen moer dat ze op een gemengde zaal lag ondanks haar bejaarde leeftijd. Misschien ook wel omdat ze zelf haar hele leven verpleegster is geweest en beroepshalve natuurlijk duizenden en nog eens duizenden kutten en piemels heeft gezien zodat ze zich daar onmogelijk druk over kon maken in tegenstelling tot sommige andere vrouwen op die zaal.
-
De PVV maakt weer eens van een mug een olifant..
"Klink wijst op onderzoek waaruit blijkt dat het geregeld voorkomt dat patiënten om een andere zorgverlener vragen, maar dat dit vooral te maken heeft met de wens om een mannelijke of vrouwelijke arts te hebben. Religieuze overtuiging, afkomst of leeftijd speelt bij die voorkeur minder een rol.
Het komt zelden voor dat een vrouw in een acute situatie, zoals een bevalling, een dokter weigert. Dat zeggen ziekenhuizen en zorgverzekeraars. Bij zorg op afspraak gebeurt dit vaker, maar dit levert doorgaans geen problemen op."
Waar hebben we het hier over? -
@2 "... En als ik nu eens geen blauwe arts wil? ..."
Dan had je maar geen smurf moeten worden! -
Leefde deze meneer nog maar:
http://www.youtube.com/watch?v=p3hmM0PtLGE#t=02... -
Jemig...Ik lees het artikel net, maar dit is toch een storm in een glas water?
Mensen weigeren wel vaker om principiële redenen bepaalde hulpverlening en als ze dat niet op tijd doen betalen ze de meerkosten.
Ik zie het probleem nog niet zo. -
@87,
Ab Klink is een CDA minister hoor. Dus niet zeuren over de PVV. Die stelde uitsluitend een vraag. -
@87 "... De PVV maakt weer eens van een mug een olifant.... "
Geen wonder dat Nederland vol dreigt te geraken: Als iedere mug een olifant wordt blijft er weinig ruimte voor ons over. -
Als de PVV fractie echt problemen heeft met patiënten die een bepaalde arts weigeren, dan hadden zij de vraag gesteld met als voorbeeld een niet-moslim. Dan zouden ze misschien een heel klein beetje serieus zijn overgekomen.
Alleen al door de vraag te stellen weten ze al dat ze de hele kamer en het kabinet over zich heenkrijgen, maar bij hun achterban weer flink scoren.
Ze WILLEN dus helemaal geen problemen oplossen, maar alleen problemen maken die er niet zijn. -
@3 "...Zulke types kennen wij ook.
en rare verzoeken en vreemde vragen? Koploper=PVV
en dat moeten u en ik betalen. Dat is veel erger...."
Zijn ze nu zo dom bij de PVV dat ze alles moeten vragen? Kan iemand één ding noemen dat ze zelf hebben uitgezocht en klopt? -
@93,
Kennelijk zag de minister er toch aanleiding in om deze maatregel te treffen. Een prima maatregel overigens. -
@Peter,
Het is idd een zeer kwalijke zaak dat het pas op het laatste moment ter sprake komt en ook nog eens gepaard gaat met bedreigingen. Je hebt simpelweg gelijk.
Daarentegen (heeft verder niets met geslacht te maken) kwam mijn man laatst ook ziedend thuis. Hij was met onze dochter 's nachts naar de dienstdoende arts geweest. Mijnheer-de-dokter was er niet van gediend dat ik (ik had gebeld...en wel vanaf 18:00 ) zo had aangedrongen op een bezoek . Oorpijn gepaard met 40 graden koorts kon rustig wachten tot de volgende ochtend. Hij stond letterlijk!!! met zijn armen in zijn zij te wachten en liet eerst met een diepe zucht en rollende ogen weten dat hij hier niet op stond te wachten. Mijn man is hemaal geen type die snel agressief wordt, maar hij heeft meneer-de-aristocraat toch maar even heel duidelijk, zonder ook maar iets aan verbeelding over te laten, verteld dat hem echt geen andere keus restte dan onze dochter te helpen...ze kreeg oordruppels mee.. -
@Merymemm,
Ja, dat soort types loopt er ook rond. Die moesten ze allemaal een rotschop geven!!!!!!!!!! Schandalig. -
@93 Van mij zou je gelijk krijgen indien er een voorbeeld van een "niet-moslim zou zijn.
-
Ik snap trouwens niet dat er in de politiek blijkbaar zo vreselijk over wordt geouwehoerd. Gewoon spijkers met koppen slaan. Als het zoals een paar jaar geleden ging toen die vent vreselijk te keer ging in dat ziekenhuis dan moet je hem gewoon door de politie op laten halen zodat hij de binnenkant van een cel kan bewonderen en die vrouw toch gewoon medisch behandelen. En als een vrouw zelf zou weigeren zou ik als arts gewoon zeggen “doei de volgende patiënt graag”. Daar heb ik helemaal niet de PVV of het CDA voor nodig wat ik trouwens allebei rotpartijen vind samen met de PvdA, D66, VVD en de Christenen.
Voor alle duidelijkheid. Ik bedoel dus in die gevallen dat je onverwacht het ziekenhuis binnen stormt voor spoedeisende hulp en er geen vrouwelijke arts op dat moment is. Dus niet dat je zelf niet zou mogen bepalen wie je behandeld in de gewone gevallen.
O -
@98 Jouw buurman
Die zijn er legio. Gewoon even informeren en er zijn voorbeelden te over.
Zelf vind ik het ook niet altijd prettig om bepaalde medische kwesties met een vrouw te bespreken. Dan moet ik (en ook een moslima!) zelf kunnen kiezen tot welke arts ik me wend.
En wat die gemengde zalen in ziekenhuizen betreft: dat vind ik ook niet prettig. En, nee, ik ben niet stokoud, niet super-gelovig, o.d., maar word gewoon doodziek van die de hele dag door over alles en niets kletsende vrouwen, die bovendien iedere minuut een vraag aan je stellen, terwijl je een boek aan het lezen bent. -
@87
Als het om moslims gaat dan is er altijd wat negatiefs te zeggen hier op nu.nl -
@100 Ik zie je toch graag even een voorbeeld geven. De rest van je betoog heb ik geen problemen mee, daar dit niet het topic is. Lees post #50 gewoon even door. Actie geeft in deze reactie.
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
@102 Jouw buurman
Ik heb op jouw aanraden post #50 gelezen en ben het ermee eens dat wat daar wordt omschreven, niet door de beugel kan.
Valt het jou trouwens ook op dat - volgens hetzelfde citaat - het de PvdA is, die dit heeft aangekaart? Wat heeft een ongelukkig geformuleerde PVV kamervraag dan nog voor zin? -
Als nederlandse vrouwen nu allemaal geen Moslim of andere buitenlandse arts meer willen dan kunnen ze wel inpakken, ik zou niet durven,ik heb een Belgische Nefroloog, en een Joegoslavische euroloog,en had een chinese longarts, allerlei nationaliteiten zijn bij mij aanwezig, dus wat is het probleem..voor mij niets hoor, het zijn vaak de beste artsen, niks mis mee,dus als er een arts in het ziekenhuis werkt die Moslim is mag hij wel vrouwen behandelen, beetje krom vind ik.
-
@95
Jij gaat er kennelijk vanuit dat het hier om een nieuwe maatregel gaat , maar het zou mij eerlijk gezegd verbazen als het al geen bestaand beleid was.Het artikel is in dit opzicht wat mij betreft ook niet helemaal duidelijk of Klink nu navraag gedaan heeft naar de geldende procedures of dat ie actief met een maatregel is gekomen. -
agutteguttegut , de pvv lobby is ook weer hier ingestreken , als men maar op een moslim zeiken kan dan wordt dat hele blik pvv-klapvee losgetrokken , die sukkel van 'n wilders moet men per direct uit den haag zetten met een levenslang verbod ooit nog terug te keren , wat een mega loser en zo ook zijn aanhang, loopt duizenden euro's te verspillen aan onzin vragen die tijd kosten dat weer af gaat van waar het werkelijk om hoort te gaan daar , nml , het weer gezond maken van ons land mbt deze crisis , (??) en dat doe je niet om elke keer weer te janken op moslim's of anders , maar dat is het enige wat de loser wilders kan en waarschijlijk ook wil , misselijk , elke nederlander , van welke afkomst ook mag een arts weigeren om welke reden ook , ik voor mezelf maakt het niet veel uit wie er naast m'n ziekbed staat , zolang hij/zij maar bekwaam genoeg is om te doen wat er moet gebeuren, maar ik kan goed begrijpen dat een vrouw geen man wil die bepaalde handelingen bij je moet doen die je toch ,laat ik zeggen ,, aan 't hart gaan , maw , ff grof gezegt , ik zou , als ik 'n vrouw was , ook geen vreemde vent willen die met z'n kolenschoppen in m'n geboortekanaal komt kijken, heel simpel , en het is een ieders goed recht , en dat moet zo blijven, .
maar ach , de pvv en aanhang moet daar weer 's een grote klok van maken , terwijl dit dagelijkse kost is in verplegend nederland , ze hebben zeker weer de televaag gelezen , en sja , die is ook niet echt subjectief in haar verhaal geving. -
@27
Laat je je toch gewoon niet helpen?
Als je alle tijd van de wereld hebt, kan 't me geen fuck schelen wat je doet (zolang je de maatschappij maar niet op onnodige kosten jaagt).
Maar in spoed-eisende situaties laat je je helpen door de hulpverlener die op dat moment dienst heeft, of je blijft lekker met je brancard op de gang liggen.... -
@27
Zeg sukkel, ik snap nu pas wat die GW betekent in je antwoord. Had ik het over Geert Wilders in mijn post? Dus niet. Geertje blijft wat mij betreft buiten elke discussie......
Dus als je GW wil bashen, neem iemand anders. -
De Moslima's moeten hun mannen eens duidelijk maken als er een mannelijke arts ter beschikking is voor een bevalling dat heel normaal is, die man denk toch nergens aan als hij bezig is te zorgen dat jullie kindjes gezond ter wereld komen.Waarom zijn jullie mannen altijd een beetje wantrouwig tegenover artsen, die zien dat toch allemaal niet meer, en zullen zich echt niet vergrijpen als jullie met de bevalling bezig zijn. Kijk dit zijn nu dingen die ik als nederlandse niet kan begrijpen, intergreer dan eens en pas je met deze dingen aan dan zullen er veel misverstanden uit de weg geruimd worden, en jullie kindjes lopen minder gevaar.
-
ja pvv gasjes , kom maar met die minnetjes van jullie , haha , ik zie het jullie doen joh , laat ik het nog s ff bleren , Geert(tje) Wilders is een ENORME loser en hoort NIET in de 2de kamer onze belastingcenten te versnipperen , kommaar kommaar , jullie lopen die mafkees achteraan als een blinde kip zonder kop , net als domme schapen naar de slachbank , hou goed dat geloof in die valse prediker vast , hij brengt ons land nog meer naar de klote ,niets dat hij doet kan ons helpen , ha , man , zelfs amerikanen ( waar ik ansich niet zo'n pet op van heb ) hebben die dodo uitgekotst als bedorven vlees , en daarvoor nog hulde voor amerikaanse studenten , die hem al na 5 minuten doorhadden met zijn anti moslim gejank . maar blijven jullie pvv'rs vooral goed minnen op elke post die niet in jullie pvv straatje past , want enig goed argument en discussie kunnen jullie niet voeren , want slaat kant noch wal.
-
@111
Precies. Die mannen zijn het probleem. Bang dat een andere vent het kutje ziet dat aan hem 'toebehoort'. Och och wat een kommer en een kwel toch weer. -
Een Moslima mag een mannelijke arts weigeren.....mag ik dan als man ook een Moslima arts weigeren ?
-
Geldt dit dan ook voor de politie. Dan wil ik niet door een man bekeurd worden.
Tja, dat is mijn geloof. -
@ 108
Moeten wij dan wel een Moslim arts aan onze baarmoeder laten zitten ( sorry dat het misschien wat bot over komt) maar daar maken wij toch ook geen probleem van, we reageren op mensen die aggressief zijn tegenover een mannelijke arts en eisen dat ze naar een ander ziekenhuis worden gebracht, dan moet de arts eerst alle ziekenhuizen gaan bellen of er een vrouwelijke arts een bevalling kan doen, ja die staan zo maar klaar, die hebben ook hun agenda en schema, alles word op zo,n manier ontregeld, dat is een mening geven waar ik het niet mee eens bent, dat zijn voorkeur behandelingen,wij moeten het er ook mee doen wie op dat moment ter beschikking staat, en dat is anders als iemand niet acepteren of afzeiken. -
@116 , waar o waar staat in het stuk waarna verwezen word bij aanvang van dit draadje , dat het over geweld gaat ivm weigeren arts ?? , nou , nergens , dat is weer een heel andere discussie , dan praten we ook niet meer over een wens maar een eis , die met geweld ingewilligd dient te worden , maar nergens in het nieuws bericht gaat het daarover , dat word weer in loop der draadje aangehaald .
-
@117,
Lees # 50 eens.
Soms wordt de arts zelfs fysiek bedreigd door de mannelijke ‘cipiers’ die met de gesluierde dames naar het ziekenhuis komen.
Duidelijk? -
en dit ="dat zijn voorkeur behandelingen,wij moeten het er ook mee doen wie op dat moment ter beschikking staat,"= , dat hoef je dus niet , er word grof geld betaald om alleen al verzekerd te zijn ,en dat geeft jou recht, een ieder mag een arts/verpleger weigeren , of het ok is ivm de redenen , das weer een ander verhaal .
-
@118 , nee niet duidelijk , het gaat in het stuk waar dit draadje over gaat NIET over die zaken , dat ze voorkomen , zal best , wil ik best in mee gaan , en is ook verwerpelijk , maar daar gaat het niet over in dit nieuws bericht , duidelijk????
-
@114,
Wat is er mis met een moslima arts of überhaupt met een vrouwelijke arts? Ik heb ook vrouwelijke arts bij de controle van de radiotherapie en ik moet zeggen dat ik mij er prettiger bij voel dan bij een mannelijke arts, zoals vele vrouwen zich prettig voelen bij een mannelijke arts! -
@120,
Jazeker wel! Link # 50 maar eens aan dit topic. Hier gaat het dus wel over. -
Even los van of de vraag (al dan niet van een moslima) zo bijzonder is: ik vind het moeilijk te geloven dat een arts er een probleem mee heeft dat een patient een andere arts wil als die patient zich ongemakkelijk voelt bij de arts die hij/zij heeft. Me dunkt dat een arts nou juist het belang onderkent van het kunnen opbouwen van een vertrouwensrelatie.
-
@ 117
Leest even Post @ 50 door -
nog eens , het nieuws bericht aan het begin van dit draadje =
DEN HAAG - Patiënten die op het laatste moment de behandeling door een dienstdoend arts weigeren, moeten opdraaien voor de extra kosten. Als een patiënt op tijd aangeeft bijvoorbeeld alleen een vrouwelijke arts te willen, moet dat mogelijk zijn.
Dat heeft minister Ab Klink (Volksgezondheid) vrijdag laten weten aan de Tweede Kamer.
Klink had de Kamer beloofd terug te komen op de vraag of patiënten artsen kunnen weigeren en of ze dan ook de extra kosten, bijvoorbeeld voor een ambulance, voor hun rekening moeten nemen.
De PVV had vragen gesteld over een moslima die zich bij haar bevalling niet wilde laten bijstaan door een mannelijke arts.
Wensen
In acute gevallen is het redelijk dat een patiënt genoegen neemt met de beschikbare arts, vindt Klink. Kiest de patiënt toch voor een ander, dan zijn kosten voor hem of haar.
Bij niet-acute zorg, kan wel met de wensen rekening gehouden worden, al is dat geen afdwingbaar recht. Ook in deze gevallen moet de patiënt betalen voor meerkosten als hij op het laatste moment een arts weigert.
Religieuze overtuiging
Klink wijst op onderzoek waaruit blijkt dat het geregeld voorkomt dat patiënten om een andere zorgverlener vragen, maar dat dit vooral te maken heeft met de wens om een mannelijke of vrouwelijke arts te hebben. Religieuze overtuiging, afkomst of leeftijd speelt bij die voorkeur minder een rol.
Het komt zelden voor dat een vrouw in een acute situatie, zoals een bevalling, een dokter weigert. Dat zeggen ziekenhuizen en zorgverzekeraars. Bij zorg op afspraak gebeurt dit vaker, maar dit levert doorgaans geen problemen op.
© ANP
welnu , waar staat "geweld" in dit stuk???? , nee he , nergens , wel dat de vrouwelijke patient er meestal zelf niet om vraagt , maar nergens word geweld gebruikt , , het woord geweld staat pas in post #50 , en das dan ook nog een stuk uit de televaag , dus korrelzout lijkt me gepast. -
Ik ga me laten verwennen door mijn prive lijfarts, niet wat jullie denken hoor, maar hij heeft de electrishe deken lekker aangezet,dus ik wens jullie allemaal welterusten,slaap lekker en gezond weer op.
-
Slaap ze!!!!
-
Trusten!!!!!
-
sja , dan is men stil , je mag best toegeven dat je fout zit , ach lol , heb het vermoeden ( de donker bruine variant ) dat hier het pvv-klapvee bezig is , sja , lekker makkelijk , ach , zoek 't uit , lama geen zin an , ballen.( als in beybey )
-
Omdat je de Telegraaf niet als bron accepteert..........
-
tsaar , ik neem de televaag met een korrelzout , als ook andere media , ja , en das mijn goed recht , , vraag nu is alleen , kan je toegeven dat ik gelijk had dat dit draadje niet over post#50 gaat maar een ander bericht?? , en dat dus geweld mbt het bericht niet aan de orde is?? ,
-
@132,
Het enkele feit dat in dit bericht het woord 'geweld' niet voorkomt neemt niet weg dat de PvdA naar aanleiding van een aantal casus waarin wel degelijk geweld aan de orde was de zaak heeft voorgelegd aan de minister. Die zag vervolgens aanleiding om deze maatregel te treffen. Jij gaat alleen af op de inhoud van dit bericht; ik op de casus die ten grondlag lagen aan dit bericht. Heb het nl. gevolgd. -
En nee, ik stem geen PVV.
-
Ik vraag me af waarom de PVV nou weer vragen moet stellen hierover. Het lijkt me vrij duidelijk. Als er problemen zijn op dat gebied, moeten ze opgelost worden en dat gebeurt kennelijk ook. Laatst was er een 17-jarige jongen die de boel op stelten zette in een ziekenhuis, ik meen omdat hij niet snel genoeg werd geholpen. Ook dat gebeurt steeds vaker, maar daar hoor ik de PVV dan weer niet over. En toch lijkt het me de 'same difference'.
Maar wat is dat toch met dat uitvergroten door de PVV. Dit is echt geen ernstig probleem, het is een probleem waar makkelijk een oplossing voor gevonden kan worden en dat is ook gebeurd. So? Ik vind het persoonlijk gezeur in de marge. -
"Wat is er mis met een moslima arts of überhaupt met een vrouwelijke arts?"
Die zijn onrein. -
@134 , hahahaaha , lol dat siert je dan weer , hahah lol
, maar almet al ben ik klaar met dit draadje , het ging in dit draadje over het begin bericht , als je andere dingen aan de kaak wil stellen open je een nieuwe , of men houd zich aan de topic , als dat topic heen en weer gaat heb ik er weinig tot niets te zoeken. ltrsssssz -
doei!
-
Het is weer zieken van de PVV, gesteund door de Telegraf, zoals gewoonlijk.
-
Het gaat over 1 moslima!
En dat bericht in de telegraaf....Tja, pas nog een interessant stuk dat helemaal niet zo interesant bleek, maar wel een heleboel ophef gaf. -
ach ja , nog wel ff dit ivm die berucht post #50 , fijn die boel nog ff extra ophitsen he , niet waar Ollecram ? , fijn joh , goed doen , weet je hebben ze een naam voor , "haatzaaien" heet dat , of ook een leuke oerhollandse , "van een mug een olifant" , of zoals brood het leuk verwoorde , < van een scheet een donderslag > , en echt je bent er goed in hoor , maar in het kader van het orginele bericht is het gewoon een grote leugen , jou post #50 zal vast wel kloppen en dingen als dat zullen vast wel voorkomen , maar het staat in geen ( lees GEEN ) vergelijk met het bericht @ aanvang draadje , dat er weer anderen kunnen gebruiken om de manke hond mee te slaan , ik noem het gewoon misselijkmakend, jij ( en meerdere met jou) behoort tot de soort hongerige mensen die men een vis aanreikt ( geef een hongerige man een vis en hij kan eten , geef hem een hengel en hij steekt zijn of ander mans oog uit ) houd je aan de topic , of begin een ander met jou ding, maar hiermee voer je de haat die totaal ongegrond en niet menselijk is , ( menselijk/wenselijk , ach scheelt maar 1 letter )
enne , pvv'rtjes , blijven minnen hoor , anders kom ik niet aan m'n tax , sukkels , als je een beetje kloten had ,had je ook wat te melden , maar zoals pvv gelijk , niets,nada,noppes , een groot leeg vat. -
Als je een arts nodig hebt in een benarde situatie en je weigert die arts ,dan vind ik het heel normaal dat je voor die onkosten opdraaid
Iemand die een arts nodig heeft en belt moet dan meteen duidelijk maken dat het een vrouw of een man moet zijn
Vroeger waren hier heel weinig vrouwelijke artsen en iedereen vrouw of man was gewend aan een mannelijke arts en je had niks te willen zoals Desire hier op @1 aangeeft,dat is onzin,als je vroeger een arts weigerde kreeg je geen zo simpel was dat,geen onzin hier verkopen omdat je zo graag haatzaait op deze draadjes. -
De moslims moeten zich maar aanpassen in het land waar ze op dat moment verblijven en moeten blij zijn dat ze het land in mogen ,dus geen gezeik
Als ik in marokko ga wonen ,mag ik ook geen wensen hebben ,zal ik alles moeten accepteren zoals daar de normale gebruiken zijn en heb ik het ook niet voor het kiezen
Het zijn en blijven ontevreden mensen die zich (niet allemaal) niet willen aanpassen ,maar ons dwingen om ons aan hun aan te passen
Ik zal me in ieder geval nooit aanpassen aan vreemdelingen met vreemde rare gewoontes,ik blijf nederlands en ga me niet buitenlands gedragen ondat hier zoveel verschillende buitenlanders wonen,laat ze zich maar aan ons aanpassen -
@141
De waarheid is hard :-) -
@143
Hoezo "De moslims moeten zich maar aanpassen in het land waar ze op dat moment verblijven en moeten blij zijn dat ze het land in mogen " ?
In Nederland heb je het recht op een dokter naar vrije keuze en recht op lichamelijke integriteit Elke inwoner in nederland heeft het recht om zelf te bepalen welke dokter welke handeling aan zijn lichaam uitvoert tenzij de patient handelingsonbekwaam is.
Elk jaar maken honderdduizenden nederlanders gebruik van dit recht en als er 1 moslim gebruik van maakt staat de PVV op de achterste benen. -
@145
De persoon in kwestie wilde op het allerlaatste moment een vrouwelijke arts.
Dat men recht heeft op vrije keuze, is hier niet aan de orde. -
Ik denk persoonlijk dat er zat vrouwen zijn die zich niet in de muts willen laten kijken door een mannelijke arts. Daar hoef je echt niet een van de vele religies aan te hangen.
-
@147, hoewel ik daar in het verleden niet zo'n punt van maakte, heb ik er nu wel steeds meer moeite mee. Net zoveel als gemengde zalen. Maar de vraag is, en ik formuleer de zin bewust als vraag, of ik er als blanke zonder overtuigende geloofsargumenten net zoveel een punt van kan maken als, in dit geval, een moslima. I
-
@147 Ook al schaam ik me helemaal verrot, nooit zal ik voor mijn gevoel een arts weigeren, ben je nou helemaal betoeterd, er gaan al veel te veel mensen met "niets" naar een arts, en dan vervolgens ook nog eisen stellen?
Het is heel erg makelijk, zoek een prive kliniek en laat je in de watten leggen.
Wil of kun je dat niet, vette pech.
In sommige Islamitische landen laten ze meisjes desnoods verbranden wanneer de school in brand staat, als ze maar niet in contact komen met mannen, daar gaan we naar toe als je dit gedrag goed gaat keuren. Bestrijden die waansin met alle mogelijke middelen! -
@145
Dus ik mag vanaf nu ook weer vragen om "die lekkere vrouwelijke dokter" aan m'n bed, i.p.v. die mannelijke slager? Of als ik homo zou zijn, om die "mooie jongen die daar in de hoek bij die andere patiënt bezig is"?
Tenslotte hebben we op de spoedeisende hulp alle tijd om keuzes te maken op basis van levensovertuiging.
Daarom houden we altijd een batterij hetros, moslimvrouwen, nichten, potten en orthodoxe rabbijnen achter de hand om patiënten niet voor de keus te hoeven stellen: "Leef of sterf voor je principes." -
@Taas: de spijker op z'n kop.
"Tenslotte hebben we op de spoedeisende hulp alle tijd om keuzes te maken op basis van levensovertuiging. "
Mooi geformuleerd.
De meesten gaan voorbij aan het feit dat de beperking van keuze hier niet in het geding is.
Wel de keuze als het een noodgeval betreft.
Nogmaals: daar gaat het hier om!
Maar goed, de meesten zien PVV, krijgen een rode waas voor de ogen en vergeten vervolgens goed te lezen... -
@136,
Wat kraam jij nou voor onzin uit?
@147,
Ik denk dat als de nood aan de man is, het niemand een zak uit zal maken of het een man of een vrouw is!
Ik heb ook niets op met moslims of moslima's, maar als hij/zij mijn reddende engel is, geef ik mij daar graag aan over! -
Verwijderd door redactie
-
@149
"In sommige Islamitische landen laten ze meisjes desnoods verbranden wanneer de school in brand staat, als ze maar niet in contact komen met mannen, daar gaan we naar toe als je dit gedrag goed gaat keuren. Bestrijden die waansin met alle mogelijke middelen!"
In sommige christelijke land schieten christenen dokters van abortusklinieken dood.
In Nederland kunnen Jehova's Getuigen artsen weigeren hun kind te behandelen.
Stel dat jij de mexicaanse griep vacinatie wantouwt dan heb je het recht om een spuitje te weigeren. -
Ik ben dan wel voor gelijke monikken gelijken kappen maar dat ben ik dan het kunnen ook christenen zijn die lastig doen over zulke dingen en neen we leven in Nederland we moeten niet kijken hoe ze in Iran en Saudie Arabie met zulke dingen om gaan, ondanks dat ik beide landen vandaag nog wil veranderen en hervormen zal ik en wij Nederlanders niet kunnen doen .... Veranderen komen niet in een dag, daar gaan soms jaren, decennia en eeuwen overheen ....
-
Een minnetje ik ben niet zo'n liefhebber van dat in Nederland steeds meer twee soorten burgers aan het komen zijn zoals in fasistische en communistische republiken maar ja dat mag tegenwoordig niet meer ....
-
15721 november 2009 11:19 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik vind dat het inschakelen van de westerse geneeskunde bij moslims getuigt van weinig respect voor hun mooie cultuur en Allah-dienst.
Daarom is het beter moslims alleen volgens de traditionele islamitische geneeskunst te behandelen. Dat heeft de alwetende profeet, vzmh, voorgeschreven en het getuigt van westerse arrogantie en vooringenomenheid ze onze geneeskunde op te dringen. Een vrouw die door middel van een zondige keizersnede wordt verlost van haar boreling, komt zo met een levenslang trauma te zitten, terwijl de traditionele islamitische geneeskunst beiden een mooi plekje in de islamitische hemel had bezorgd.
Prettige bijkomstigheid voor ons is dat de kosten voor gezondheidszorg veel lager komen te liggen. -
@39: Natuurlijk zit daar wat in, maar goed voor hetzelfde geldt kom je op een kamer met een chagrijnige vent ;-).
Gezelligheid vind ik dan net niet helemaal meetellen als ik toch opgenomen word. Dat is mooi meegenomen, maar voor mij niet erg relevant.
Hoe dan ook vind ik het zeer onprettig als ik een blaaskatheter krijg die moeilijk te plaatsen is vanwege bepaalde anatomische 'kenmerken'.
Het is me nu een paar keer gebeurd, dat het bijna door de hele zaal getetterd werd en nee, ik vind dat niet zo denderend.
Uiteraard voelt het ook niet geweldig als er een vrouw ligt (welja, geen mij gewoon een kamer alleen joh :P ) maar dat voelde toch minder kl*te (k*t in dit geval) dan met een man naast/tegenover me.
Prima dat anderen het geen probleem vinden, maar ik vind het dus niet geweldig. "moderne tieden" of niet. Helaas is het niet anders en ik zou er geen drama van maken, want tja... zo is het tegenwoordig nu eenmaal en je wordt tóch al gauw als een zeikerd gezien als je dit zo ervaart en aangeeft.
Maar mijn mening is dat ik zelf bepaal of ik dit wel of niet prettig vind, ongeacht wat de heersende mening is. Dan maar een zeikerd. (want dat vinden mensen me ongetwijfeld)
Is ook wel eens een leuk imago ;-)
Zo, ik ben klaar met offtopic te doen. -
16021 november 2009 11:30 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@160
Je bent onwetend. De feiten:
"waar Allah en de profeet iets hebben besloten, is het de gelovige niet toegestaan zelf in een zaak te beslissen" (koran)
"in zwart nigellazaad is genezing voor alle ziekten behalve de dood" - hadith
m.a.w. westerse geneesmiddelen gebruiken in plaats van zwart nigellazaad en bijvoorbeeld honing is zondig volgens de islam. -
16221 november 2009 12:02 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@4
En hoe zit dat dan met bijvoorbeeld geestelijke bijstand, zoals een psycholoog?
Veel vrouwen verkiezen graag een vrouwelijke psycholoog boven een mannelijke, allemaal discriminatie?
BTW, zou Geertje, wanneer hij een druiper heeft opgelopen - ik noem maar wat - en het ziekenhuis bezoekt, niet gaan protesteren wanneer er ineens een moslima-arts voor zijn neus staat om zijn pielemuis te controleren? -
@161
Ik heb al sinds tijden niet meer zulke hilarische onzin gelezen.
Zit je dit nu echt allemaal uit je duim te zuigen? dan moet je wel over een flinke fantasie beschikken. -
@162
"en, u zult versteld staan, ook daar wordt de 'westerse geneeskunde' gewoon toegepast op de islamitische bevolking. "
Wat er in islamitische landen gebeurt (in dit geval: omdat islamitische geneeskunst niet of nauwelijks werkt en westerse geneeskunde wel) is niet altijd wat de islam voorschrijft. Vandaar dat de fundamentalisten daar zo'n misbaar over maken.
@164
"Zit je dit nu echt allemaal uit je duim te zuigen? dan moet je wel over een flinke fantasie beschikken. "
Ik weet het, de islam is nogal lachwekkend. Gedeelde vreugd is dubbele vreugd, dus daarom hier de bronnen:
http://www.islaam.com/Article.aspx?id=239 (ik kan je de directe ref naar de koran hier helaas niet doen)
http://en.wikipedia.org/wiki/Nigella_sativa#His... -
We mogen blij zijn dat alle groepen nog steeds een beroep kunnen doen op de gezondheidszorg, en als ik op spoedeisende hulp komt en ik lig te kruipen van m,n nieren ben ik blij als er een arts naar me toe komt wat of wie het ook is, er lopen ook vrouwelijke Moslima artsen,er stond laatst een bericht in de kranten dat er vrij veel babys overlijden van allochtonen na de geboorte wat heel jammer is, misschien heeft dat er wel mee te maken omdat de vrouwen persé naar een ander ziekenhuis willen omdat er op dit moment geen vrouwelijke arts aanwezig is,ik denk er niet bij na als ik met pijn binnen komt het belangrijkste is dat je goed word geholpen en met een gezonde baby naar huis kunt gaan toch?
-
@163 Wij in Nederland hebben daar nooit een punt van gemaakt of het een mannelijke of vrouwelijke arts is
Jaren geleden waren er haast geen vrouwelijke artsen en wist men niet beter.
Ik als vrouw heb toch liever een mannelijke arts,want een vrouwelijke aan mijn lijf,doet zo lesbisch aan,ik zal me nooit uitkleden voor een vrouw,wel voor een man ,omdat ik hetero ben,maar als er nood aan de man is ,maakt mij dat geen reet uit wie eerste hulp verleend. Ze zijn een beetje erg verwent die moslima vrouwen,ze moeten er maar aan wennen dat de Nederlandse vrouw niet verwent is en wordt,dus nemen ze dat maar als voorbeeld -
@167 heb jij sexuele associaties met een doktersbezoek dan? Of ben je gewoon een beetje homofoob? Een arts heeft geen sexueel gevoel bij jou hoor.
-
@168
Daarom snap ik die moslimdames ook niet. Wie denkt er tijdens een zware operatie niou aan seks? -
@169 als je cultuur zegt dat je je moet bedekken voor mannen, kun je je dan voorstellen dat er een probleem kan ontstaan?
-
-
@ 170 Als je cultuur zegt dat je je moet bedekken, oké dat kan ik me nog voorstellen, maar als ze nu geopereerd moeten worden en onder narcose dan komt er waarschijnlijk ook een man aan te pas, iedere vrouwelijke specialist is niet altijd in bepaalde ziekten gespecialiseerd, al zullen ze wel te vinden zijn maar als er een keizersnede toegepast moet worden word dit toch meestal door een mannelijke arts gedaan, ik denk dat de mannen van de Moslima,s het niet willen ,en de vrouwen zelf daar een stuk gemakkelijker in zijn.
-
@168 Ik denk dat je niet snapt wat die persoon bedoeld,denk dat jij bv alleen in een damessauna gaat om naar naakte vrouwen te kijken dat doen ze daarom en die persoon van 167 naar een gemengde sauna ,waar ze niet naar elkaars lichaam liggen te loeren,snap je het nu een beetje
-
@170 Hier in Nederland is geen cultuur die dwingt je te bedekken voor een man ,zo ziek is Nederland niet , dan zeg ik op mijn beurt,laat ze dan naar het eigen land gaan voor die onderzoeken ,niemand houd ze tegen, heel simpel
-
@ 12 Al staat er een Eskimo naast m,n bed als ik uit de narcose kom, ik moest daar zo om lachen, ik heb wel eens een Pinquin naast m,n bed gehad je weet wel een Nonnetje die was mank en nog een kenauw ook, en nog een Arts met zo,n klein brilletje die ik Anton Piek noemde , Je leeft toch in een sprookjeswereld als je onder nacose bent wie weet wat er allemaal om je heen staat ken ons het schelen je ziet het toch niet;-)
-
17621 november 2009 22:57 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@176
De gemiddelde moslim is stukken fundamentalistischer dan de gemiddelde katholiek, hindoe, jood of boeddhist.
Door dat niet te erkennen, maar altijd te blijven verwijzen naar de politiek correcte rethoriek van de rotte appel en de mand maak je het probleem slechter bespreekbaar.
Mensen zoals u zijn de reden dat we in Nederland met de problemen zitten die we nu hebben. Voor de gemiddelde marokkaan betekent al dat gelul over multiculti (lang niet meer gehoord he) en het kuddevee aan hulpverleners dat uitgetrokken word voor integratie en begeleiding nieta anders dan het volgende:
De Nederlanders bukken en laten zich gewillig in de kont nemen.
Nee, ik ben geen pvv stemmer en ik woon in een van de witste gemeentes van Nl, maar ik ben niet blind (zoals u) voor de problemen die er echt wel zijn. -
@177 , yep die moslims motten maar 's accepteren dat ze niet in een moslimland wonen ... zijn ze er niet mee eens dan rotten ze maar lekker op .
-
@177
spijker op zijn kop 1000 plusjes van mij. -
dit draadje lijkt gewoon weer eens opgezet om weer eens flink te gaan moslim bashen , wuaw , te gek , stel rechtsmacherende rand**** , manoman , wat kan ik er ziek van worden, nogmaals ,en geheel conform de wet , iedere nederlander heeft het recht om een keuze te maken welke arts hem/haar onderzoekt/helpt , die dwaze van de pvv horen ergens een belletje en blazen dat enorm op om zieltjes te winnen ,en bij god het gaat ze , gezien vele domme reacties hier, nog lukken ook , alle schaapjes komen uit alle hoekjes vandaan om die &*$*#@ pvv gelijk te geven , dom dommer domst , willen we echt hebben dat dit land nog meer naar de klote gaat dan het al is , dan moet men idd zorgen dat die pvv er blijft , wil men dit land eindelijk eens goed op poten krijgen , zorg dan dat die pvv en die onzin christelijke patijen en al die rest van een raddraaiers uit den haag verdwijnt , maw kies geen van alle , maar meedoen met dit soort idiote spelletjes van ze is dom en getuigt geenzins van intelect , maar ach , lekker makkelijk niet? voor je laten nadenken ipv zelf je kop te gebruiken, ach ja , alle relies en schapen gelijk .
Stijgers in Algemeen
'Eerlijk proces Decembermoorden...
Het nieuwe uitstel in het...
2 uur 6 minuten geleden door Robert van den Heuvel
Stromingenstrijd in Bossche moskee opgelaaid
Het conflict tussen twee stromingen in de...
2 uur 41 minuten geleden door Moskowfiets
Kritiek Amnesty op mensenrechten in Nederland
In Nederland zitten veel vreemdelingen in...
2 uur 45 minuten geleden door Zendmast
En vandaag weer een hit voor Nujij
Af en toe gaat het hier zo langzaam dat ik...
5 uur 25 minuten geleden door philipson
Best gewaardeerd
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
3 dagen geleden door muffcabage
Hoe democratisch is D66 eigenlijk nog?
‘Hij heeft een stemming gekregen, daar moet...
6 dagen geleden door Moskowfiets
Het einde van Nederland (VI): Staat u op...
Het willekeurig aanhouden en oppakken van...
3 dagen geleden door Ramm Stein
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
3 dagen geleden door Moskowfiets
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
5 dagen geleden door Whatever789

