Twee gemeenteraadsleden van de SP zijn recentelijk in opstand gekomen tegen de regel dat ze hun vergoeding aan de partij afdragen. Een van hen werd geroyeerd, bij de ander dreigt dat te gebeuren.
Sorteer op:
-
Is deze regeling nog van deze tijd?
Of moet de SP over naar een ander systeem, net als alle andere partijen?
Is het nog van deze tijd iemand ervoor te royeren? -
Kun je voorstellen wat er gebeurd als ze aan het roer komen!
-
De vraag zou ook kunnen zijn waarom ze nog subsidie krijgen van de staat als zij zich op deze manier kunnen bedruipen.
Want als een deel van de mensen die voor hen gaat werken het met deze regeling eens zijn komt er genoeg geld binnen, kunnen ze ook zonder subsidie rondkomen gewoon.
Nu is het eigenlijk dubbelop dus. -
De SP schijnt de rijkste partij van Nederland te zijn.
Maar ik ken alle cijfers niet van de andere partijen. -
@3
De SP is de enige partij die ongebruikt subsidie geld terug stort naar de staat zoals het hoort. -
Tja, beetje dom verhaal. Die gemeenteraadsleden wisten van te voren waar ze aan begonnen, beetje flauw om je achteraf tegen dit beleid te keren. Was dan lekker lid geworden van de PVV, daar is zelfverrijking geen probleem... ;)
-
@1
De SP wil alleen mensen die uit een roeping voor mensen meestal zwakkeren opkomen.
Vroeger deden dat monniken (paters) en nonnen waarvan hun inkomsten naar de kerk ging.
Dus wat de SP doet is van alle tijden. -
Ik vind het zo zielig als je eerst bij zo'n partij gaat waarvan je weet dat je je vergoeding moet afdragen in ruil voor een salaris, en als je dan eenmaal gekozen bent alsnog gaan mekkeren. Ga dan bij een andere partij!
Het is overigens een ijzersterk punt van de SP. Je kunt namelijk niet tekeer gaan tegen veel te hoge beloningen en ze zelf wel opstrijken, dan ben je niet geloofwaardig. -
@5. Ze hebben helemaal geen subsidie nodig toch?
Onder hun eigen motto, aanpakken die ' rijken'.
Te beginnen bij de rijkste partijen, dat is een mooie stap alvast. -
Als deze regeling je niet bevalt moet je niet willen toetreden tot de SP zou ik zeggen. Ga je naar een andere partij. Je weet van tevoren waar je aan begint.
-
@6 ++++++++
Zo is het! Je weet van tevoren waar je aan begint, sterker nog... je gaat er schriftelijk mee akkoord dat het geld wordt afgedragen aan de partij, waarna je een onkostenvergoeding krijgt.
De SP is volgens mij de enige partij die geregeld ongebruikte subsidiegelden terugstorten. Heb dat van andere partijen in ieder geval nog nooit gehoord. -
Bovenstaande reacties kennen we al uit eerdere draadjes.
Je kiest ervoor!
Oké, maar :
De vraag is : is dit systeem in deze tijd nog "valide"?
Of zou de SP hetzelfde afdrachtsysteem als andere partijen moeten gaan hateren nu er steeds meer onvrede in de partij gaat komen over het huidige systeem?e -
Moet partijpolitiek hier nu echt opkomen
-
@9
Hoe komt U erbij dat zij geen subsidies nodig hebben Zij hebben als elke andere partij ook subsidies nodig Alleen subsidie in tegenstelling van andere partijen die niet gebruikt wordt wordt teruggestort.Eerlijk toch.
De SP is een zuinige partij Zie het reisgedrag van hun parlementsleden Elk kabinetslid reist 1e klas maar de SPers 2e klas.
Niet voor niets is het de rijkste partij en hebben zij geen sponsering zoals de VVD nodig waardoor zij altijd onafhankelijk kunnen functioneren. -
@12
Ik hoop dat ze het blijven hanteren. Komt de instabiliteit ten goede. -
@3
Gelukkig is de SP dus niet afhankelijk van grote geldschieters die evt. belangen "kopen"! Zij kunnen onafhankelijk hun eigen programma neerzetten. -
@14. Zoals u ongetwijfeld weet en ook heeft kunnen lezen heeft in de diverse gemeentes en staten de SP veruit de meest opgestapte leden, het meerendeel uitgerekend vanwege die afdracht.
Dus zorgt het voor een hoop onbegrip en onvrede, nu al.
Mocht u denken dat het beter gaat worden als ze ook echt landelijk gaan meetellen staat dat u vrij.
Maar kan me voorstellen dat er een hoop partijen niet zitten te wachten op een partij waar het nu al aardig rommelt en eigenlijk kunt voorspellen dat dit zich verder uitbreidt.
En of het het overschot aan subsidies terugbetalen, leuk, hoeveel dat overschot dan ook zijn mag.
Maar waarom moeten rijken subsidies ontvangen....................? -
@12
Het aantal ontevreden leden valt wel mee. Andere partijen zoeken een stok om de SP te slaan en het valt mij tegen dat U daaraan meedoet.Dhr Polman draagt al een jaar niets af aan de SP zoals afgesproken Hij werd daarop op aangesproken en werd geroyeerd.Uit kinnesinne brengt hij naar buiten dat hij zijn vergoeding van januarie naar de voedselbank wil storten.De andere vroegere vergoedingen stort hij niet terug en ik denk dat hij de toekomstige stortingen ook niet stort
Dhr Polman zat in de SP om er beter van te worden. -
#1
@Daysie
Ik vind de regeling heel erg van deze tijd. Voor mij is de tijd van 'vrije' afspraken allang voorbij; iedereen weet wat daarvan komt: dat uiteindelijk niemand zich aan de afspraken houdt.
Daarnaast: andere partijen worden gesponsord vanuit het bedrijfsleven. Je kunt je afvragen hoe fijn die invloeden zijn! -
@17
Hoeveel en welke leden zijn uit de SP vertrokken wegens de afdracht regeling?
Niet meer dan normaal Er is maar 1 partij waarvan extreem veel overheids leden weglopen en dat is de PVV -
@2 teh saientist: niemand dwingt jou om voor de SP te gaan werken en dus wat af te dragen als ze aan de macht komen, dus deze reactie snijdt werkelijk geen hout. De reacties hier geven al aan dat de SP behoorlijk reëel bezig is door de subsidies die ze ontvangt, maar niet gebruikt, terug te storten. Deden andere partijen dat maar.
-
@17
Zij stappen tenminste op en stellen hun zetel beschikbaar! Vrijwillig of niet vrijwillig. Er is n.l. ook een beweging hier in NL, waar de "leden" lekker op het pluche blijven plakken! En dat geheel vrijwillig... -
@20. Ik zou nog eens een aantal draadjes gaan terugzoeken..............
Daar staat het antwoord namelijk.
Dat er voor de ene buiten proportioneel aandacht is waar anderen een beetje buiten schot blijven, of nu pas ' nieuws' worden doet niets af aan het gegeven. -
Ach, het vuile spel gaat steeds vuiler worden - nu.nl gaat ook een duit in het zakje doen - rechts begin bang te worden! Iedereen die bij de SP werkt, die weet waar ie aan begint. Dit wordt je verteld als je voor de SP iets gaat doen. Ben je het er niet mee eens, dan had men dat in een veel eerder stadium kunnen aangeven. Had je ook nooit op die post terecht gekomen! Dit is oud nieuws, en weet elk SP lid - of ie nu wel of niet iets voor de partij betekend!
En dit geldt ook voor Jan Marijnissen, voor Emiel Roemer, voor Agnes Kant, en dus ook voor die twee gemeenteraadsleden! Waarom komen ze daar nu pas mee, je moet toch al een paar jaartjes meedraaien wil je wat kunnen gaan betekenen voor de SP, dus men wist dit al eerder. Maar omdat men nu in de gemeenteraad zit, moet dat principe voor deze twee - of voor alle andere nieuwe mensen maar overboord geslingerd worden. Zijn deze mensen belangrijker dan Marijnissen of Roemer? Die hebben het voor hetzelfde bedrag gedaan hoor - en nu nog! -
Ij bn nog steeds benieuwd, wat de hoogte is van het inkomen dat SP bestuurders echt hebben na inlevering van hun vergoeding.
Ik heb begrepen, dat dat een inkomen is vergelijkbaar met de bijstandsnorm.
Wie het weet verzoek ik het te vertellen. -
@17. Ehh stappen op?
Als eenmansfractie verder gaan klinkt niet als opstappen hoor............ -
@25
Een modaal inkomen: plusminus 33.000 Euro -
@26
Wie gaat er dan alleen verder? -
@24 : Het gaat hier niet om de SP te bashen.
Hoezo "vuil spel"?
Wat een grote woorden!
Lees @1 nog maar eens goed!
Het gaat over de afdracht methode!
Dat is alles! -
@Daysie,
Ik ben opvolgend gemeenteraadslid en krijg een tegemoetkoming van € 92 per maand als ik bij de vergaderingen ben en heb getekend voor de aanwezigheid. Gemiddeld ben ik ong. 20 uur in de week bezig met stukken doornemen, bezoeken van bijeenkomsten mbt het raadswerk, fractievergaderingen, gemeenteraadsvergaderingen en commissiewerk. Dit geschiedt allemaal naast een volledige baan overdag. Het enige verschil is dat ik geen stemrecht heb en dus niet bij het besluiten in de raad meestem.
Ik schenk 75 % aan de partijkas uit principe dat ik er niet rijk van hoef te worden. Het zijn extra inkomsten die ook gewoon belastbaar zijn. Ik heb beloofd toen ik lid werd van deze partij dat ik die richtlijnen zou volgen.
Wat ben je als lid waard als je de basis principes al anders wil interpreteren. Die idioten heb je al veel te veel in Nederland, sta voor je principes ook wanneer ze soms niet zo goed uitkomen. Ik ben er trots op lid te zijn van deze partij en steek een hoop tijd naast het raadswerk om de stad waar ik woon beter en mooier te maken.
Solidariteit is een belangrijke zaak, nu helemaal met dit asociale kabinet.
Gelukkig zijn steeds meer mensen van het zelfde overtuigd -
@22
"Zij stappen tenminste op en stellen hun raadszetel bechikbaar".
Wat een verzinsel. Simon Polman blijft zitten en geeft zijn raadszetel helemaal niet op. Als SP-fan hoor je beter op de hoogte te zijn! -
@22. Lees het stukje eens?
" In principe zouden ze hun zetel moeten afstaan, in praktijk gebeurd dat niet" -
@24
Dus mogen er geen kanttekeningen bij het afdrachtsysteem geplaatst worden? -
Het zijn toch echte communisten, nietwaar ??
-
Niets menselijks is een SP-politicus vreemd: zelf bepalen waar hun geld naartoe gaat, plucheplakken, jarenlang wachtgeld incasseren. Sociaal en solidair?
-
Als je lid bent ergens van, hou je je toch ook aan de regels.
Nu is het bekend waar het vandaan komt, is er inspraak en transparantie.
Wanneer iemand het er niet mee eens is, kan hij daar democratisch verandering in aan brengen. Sinds wanneer zijn de leden van een partij verantwoordelijkheid verschuldigd aan niet leden over zaken die op democratische wijze zijn beslist binnen een partij. Bij iedere partij stappen er mensen gedurende de zittingsperiode op, dat is hun goed recht.
Valt wel op nu de SP opeens de grootste is in de peilingen er opeens talloze draadjes gestart worden door de televaag, elsevies, pvvd en andere rechtse ondemocratische asociale schreeuwlelijkers. Beetje doorzichtig en voorspelbaar. -
Help! De Roden rukken op!
-
@36
Dus menen jullie dat mensen die minder hebben, meer recht hebben op meer voorzieningen?
Mensen worden afgestraft omdat ze beter presteren?
Waarom wordt Rusland nu kapitalistisch terwijl het dezelfde ideeën heeft als de SP ? -
@36
Misschien kun je me uitleggen waarom de SP zich voordoet als het meest solidair en sociaal maar desondanks tegenstemt om de wachtgeldregeling voor raadsleden af te schaffen?
Wat je bericht betreft: kan de SP niet tegen een kritische blik op hun partij? Dat je onder een vergrootglas komt te liggen is te verwachten als je als partij groot wordt. Deze klachten heb je vast niet geuit toen het bij de PVV gebeurde... -
@36
Dus menen jullie dat mensen die minder hebben, meer recht hebben op meer voorzieningen?
Mensen worden afgestraft omdat ze beter presteren?
Waarom wordt Rusland nu kapitalistisch terwijl het dezelfde ideeën heeft als de SP ? -
Eerst via de SP op het pluche zien te komen en als ze daar zitten zoals deze twee dan worden het salon socialisten. Heel goed dat ze worden geroyeerd als lid, deze mentaliteit past niet bij een rechtschapen SP-er. Die kunnen ze beter bij de PVV gebruiken, dan kunnen ze nog steeds het gekopieerde SP programma verdedigen.
-
@33 en @39
Zijn die insinuaties cq inhoudslozen kretologieën van jou kanttekeningen dan? Ik denk meer dat dat stemmingsmakerij is omdat je bang bent dat iedereen het straks een stukje beter afgaat, dan alleen een klein groepje mensen. De pot verwijt de ketel....ken je die uitdrukking??
Die vlieger gaat in deze heel goed op voor gans rechts Nederland, en de coalitie in het bijzonder! -
@31
1-0 voor u!
Wat betreft deze SP'er dan! En er waren er nog 2, 1 in Middelburg en Lazrak uit de 2de kamer. Zo dat waren ze in al die jaren SP! -
@35
SP pleit al heel lang voor inkorten wachtgeld en minder salaris voor politici, maar daar willen de andere partijen niet aan...Afschaffen in deze crisistijd zou niet slim zijn. Net als inkorten WW.. -
@43
Ach, raadsleden van elke partij doen dit. -
@44
"Ik had het wachtgeld liever geheel afgeschaft, maar de linkse partijen in de raad hebben daar een stokje voor gestoken."
Dwz PvdA, SP en GL waren tegen.
http://www.vvddenhaag.nl/3350/dankzij-vvd-wacht... -
@46. Deze zag je aankomen uiteraard, de eerste die ging komen met ' links' wil de wachtgelden wel even afschaffen maar ' rechts; is tegen.
En dan zo'n link erbij, heerlijk haha. -
@46
Die linkse partijen hebben wel ingestemd met inkorten van het wachtgeld. Maar afschaffen in deze tijd is niet slim, net als het inkorten van de WW. Dat met oplopende werkloosheid...Dat hadden die linkse partijen voor ogen! Die kijken verder dan een bezuiniging... -
@48. Mooi gedoken, dat wel, goed uit gered.
Feit is wel de VVD wilde het wachtgeld dus afschaffen, deze partijen niet.
Kompleet in tegenspraak met de eigen @44 dus.
Kunnen we deze fabel nu ook weer weggooien? -
@46
SP was het trouwens met de VVD eens in A'dam voor afschaffing!
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article... -
@49
In VVD in Den Haag en A'dam, ja. Maar in de 2de kamer ook nog niet!
@44 en @48 zijn geheel met elkaar in lijn... -
@47
Klopt, haha. Jammer dat het SP-raadslid verdwenen is, ik had graag gehoord wat zij ervan vindt!
@48
Hoezo met de oplopende werkloosheid? In de meeste gevallen is raadslid zijn geen fulltime baan. -
@51
Wachtgeld voor gemeenteraadsleden is een luxe. In de Tweede Kamer is er een goed argument voor te vinden: de kans is groot dat je de vier jaar als politicus niet volmaakt en plotseling werkloos bent.
Feit is gewoon dat de SP iets anders doet dan ze zegt. -
@49
Net zoals dat de VVD de "eer" opstrijkt dat ze er wel eventjes voor gezorgd hebben dat de bonnenquota is afgeschaft - die Opstelten toch - wat een ferme knaap!
Maar wie waren nu ook alweer diegenen die dat gedrocht in het leven hadden geroepen - was dat niet ene meneer H. Dijkstal?!
En voor welke partij behartigde hij nu ook alweer de balngen.........??
Het ligt op het puntje van m'n tong................ -
@48. Hmm, afschaffen van de wachtgelden in deze tijden is niet slim?
Maar het afschaffen van een HRA in deze tijden, met grote gevolgen, dat wordt dan weer als wel slim gezien?
Er zit nogal een groot verschil in de bijbehorende bedragen en risico's tussen beiden ook nietwaar? -
toevoeging @54
Over mooi duiken gesproken...........
Ken je de uitdrukking nu al; "de pot verwijt de ketel...........?!?!" -
@30 : Een beetje laat, maar desalniettemin : Hartelijke dank voor de uitgebreide informatie!
-
Over grote gevolgen gesproken - ben je wel eens naar een voedselbank geweest?
Net zoals destijds in het voormalige Oostblok - waar jij je mond zo vol van hebt?
En wie hebben daarvoor gezorgd - dat die rijen er uberhaubt zijn anno 2012 cq dat de rijen groter dan ooit zijn?
En dan durf jij het te hebben over grote gevolgen van het afschaffen van de HRA??
Ga je mond wassen en een keertje het journaal kijken man! En dan niet dat van RTL - anders leer je nog niets! -
@54. Het ligt op het puntje van mijn tong om te zeggen dat de bonnenquota totaal niets met dit onderwerp te maken heeft.
Het stukje gaat over de afdrachtregeling van de SP, waarbij de wachtgeldregeling, die ze wilden afschaffen, maar toch maar niet mee instemden ter sprake kwam.
Om dan nu weer een zijstap te maken naar de bonnenquota gaat wel heel ver van het onderwerp af.
laten we die bonnenquota afdoen als ' rechtse bangmakerij' , tenminste iemand gelukkig hier toch? -
@55
Mooie poging met die HRA!
Men wil de HRA NIET afschaffen. En al helemaal niet voor iedereen! Men wil de HRA beperken... -
Het heeft er niets mee te maken - dus dat de strekking van iets iets aangeeft met hetgeen jij beweerd heeft er niets mee te maken.
Maar die inhoudsloze kretologieën die jij hier een paar posten eerder zomaar de ether in slingert - zonder ook maar enig stukje van realistische onderbouwing - wèl?!?!
Je weet wel; die uitspraken van jezelf "kanttekeningen" noemt. -
En dan hebben we het niet over de HRA - dat heeft er wèl mee te maken, maar de bonnenquota niet.........
Tuurlijk jongen - zoals ik al eerder tegen je zei; beter ga je jezelf Peter de Struisvogel noemen - zou beter bij je passen!
Fijne avond. -
En inderdaad - Peter de Struisvogel - die HRA willen ze helemaal niet afschaffen - alleen aanpassen voor de allerrijksten die profiteren van Villa Subsidie!!
Hoe bedoel je stemmingsmakerij - of inhoudsloze kretologieën - je krijgt de deksel zo op je neus! Maar ik vrees dat je je hier een paar daagjes gedeisd zal houden - dappere dodo. -
@64. Oh sorry, was eigenlijk opgehouden met je ' inhoudsvolle' bijdrages te lezen, maar toch origineel, heb nu mijn eerste bijnaam hier, een hoogtepunt.
261. Oke, die geef ik je, beperken.
Maar mag je me toch eens uitleggen, waarom wel overgaan tot het gelijk beperken van de HRA, maar vinden dat het afschaffen van de wachtgeldregeling te risicovol is in deze tijd?
De risico's t.a.v een HRA zijn in de huidige tijden veel groter dan die van een wachtgeldregeling nietwaar? -
Ik zie aardig wat paralellen met de PVV aangaande een centraal geregelde partij met weinig persoonlijke ideeen. Het is onzin om het met alles eens te zijn in je partij. Maar gezien de bovenstaande reakties en de daarbij behorende + en - ,tjes kan ik concluderen dat er aardig wat communisten onder de beoordelaars zitten. Het was me al eerder opgevallen dat de reakties op Nu Jij nogal links beoordeeld worden, en ook nu weer kom niet aan het totalitaire SP. Het vrijwillig verplicht afstaan van soldij is nogal communistisch. In de vorige eeuw hebben we gezien waar dat toe leid.
-
@65
Dan zou ik toch maar eens verder gaan met het lezen van mijn bijdrages - in plaats van ermee te stoppen. Want dan had je namelijk geweten dat de SP hier al jaren voor strijdt - het volledig afschaffen van het wachtgeld! Ze waren er al jaren geleden als eerste mee gekomen - en zijn altijd weggehoond. -
@67. Zijn alle SPers zo vrolijk als jij?
Want dat ga je maar eens lezen klinkt een beetje als ehh......
En om te weten dat die afdrachtregeling bestond heb ik die geweldige bijdrages niet nodig, want het was mij allang bekend dat deze idiote regeling daar bestond.
En gezien het gerotzooi met die afdrachten her en der gaat het nog een hoop gedoe geven de eerstkomende tijd. -
@65
Hier - http://www.sp.nl/nieuws/nwsoverz/div/021123spee... - een speech van Jan van 2002.
Heeft ie het over het afschaffen van het wachtgeld en hoe hij toen al dacht over de HRA.
Goed voor je ontwikkeling - bespaart ons dat oeverloos gegil van je dat kant noch wal raakt. Veel leesplezier - misschien wordt je er zowaar nog een keertje wat wijzer van ;) -
@69. Je bent echt met voorsprong het zonnetje in huis nietwaar?
Maar over oeverloos gegil gesproken, ga gerust verder, dat gegil laat ik verder aan me voorbij gaan.
Je bent me iets te ' vrolijk' om tegenin te gaan. -
Ach gosh - is meneer nu op z'n teentjes getrapt? Of weet 'ie het niet meer?
Lekker terug onder je steen en huilie huilie doen. Dag Peterrrrr. -
@70
Beetje dimmen Peter351 -
@72. Vertel eens waarom?
Het hoogwaardige gehalte van de bijdrages van deze heer/vrouw zie ik niet werkelijk in, wel het op de man spelen uiteraard.
Maar u gaat me vast een hele gedegen uitleg geven waarom ik nog enige aandacht aan die bijdrages moet geven die niet veel verder komen dan wat gescheld.
Zeg het maar hoor? -
Misschien omdat je zelf huilt over hetgeen jezelf mee ben begonnen? En misschien zodat je er wat wijzer van wordt? En gescheld? De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet - zoek de betekenis nu eens op, en bekijk dan eens her en der een paar van je posts die je vandaag en in het verleden gedaan hebt.
-
En waar heb je het over? Ik zeg alleen dat je je beter Struisvogel kan noemen - omdat je je als zodanig gedraagd. Kop uit het zans - eventjes wat lozen kreten slaken - en weer onder de grond met dat hoofd. En dan is het niet hoogwaardig - maar zelf kom je niet met tegenargumenten - sterker je kreten blinken uit in gegil zonder onderbouwing. Je roeptoetert zomaar dingen na, zonder onderzoek of onderbouwing - en dat is dan wèl hoogwaardig? Je bent nergens met tegenargumenten gekomen - en dan is het huilen geblazen.... Slecht hoor!
-
zans = zand
lozen = loze -
toevoeging @75
Zomaar na roeptoeteren kan tot heel veel slachtoffers leiden - zie de jaren 1939
t/m 1945 van de vorige eeuw. -
Cucs jij bent erg blij met jezelf geloof ik. En niet roeptoeteren is een stuk beter, zie gevolgen Stalin en soortgelijken.
-
@77 : Nou nou : Op opmerking slaat nergens op!
Schande! -
@78 Zèlf een keertje nadenken, en onderzoeken of iets waar is of niet. Zo koop ikzelf ieder week-end bijvoorbeeld de Volkskrant en het Financieel Dagblad - en dan kom ikzelf met een oordeel. Zie ik jullie nog niet echt doen. Fijne aaf!
-
Wat ik al zei Cucs, erg blij met jezelf.
-
@81
Ja hoor Gijs - dat mag jij zeggen tegen mij.....
Allemaal pri-ma...
Hooooii -
Aan de kwade reacties te zien doet het vast pijn als mensen kritisch worden en er terecht op gaan wijzen dat roepen over afschaffen wachtgeld en vervolgens tegen stemmen nogal hypocriet is. Laat staan dat het risico van afschaffen of verminderen HRA een stuk groter is dan bij het wachtgeld.
-
@77
Godwins, op de man spelen, zo kennen we de SP'ers weer.
In die jaren werd ook geen kritiek op een bepaalde partij geduld en liep men ook achter een partij aan die opkwam voor het volk, als je zo graag een paar paralellen wilt horen.
En roeptoeteren is voorbehouden aan populisten. Zoals de SP. -
roemer dit is ook kiezers bedrog
-
quotes @84
Godwins, op de man spelen, zo kennen we de SP'ers weer
En roeptoeteren is voorbehouden aan populisten. Zoals de SP.
//////
Ja, jouw posts en de uitspraken van Wilders enz zetten je onderbouwing wel aan kracht bij. -
Je snap niet dat ze nog aan kop gaan in de peilingen
de Communisten
Zogezegd zijn ze voor het volk maar een raadslid die steun geeft aan de voedselbank ipv afstaan aan de almachtige partij dat kan niet.
Lijkt verrek de USSR wel
Kom op mensen op die rooie rakkers wil je toch niet stemmen. -
@86
"En de uitspraken van Wilders"? Wat heeft Wilders er nou weer mee te maken? Beetje in de war? -
@66 en @87 +
Kijk maar uit dat je niet teveel kritiek hebt, voor je het weet wordt cucsje de SP'er boos op je :-) -
@89 zal nog wel even meevallen maar die partij wil je niet graag alleen in het centrum van de macht hebben. net als de PVV overigens.
-
@87
En ze gaan nog verder uitlopen SP een partij voor de minst en midden inkomens Ga daar maar vanuit.Geen zakkenvullers maar mensen die vanuit hun roeping de zwakkeren helpen. Mensen die de kluit belaseren worden geroyeerd. -
@91
Voor de lage inkomens? Waar denk je dat die 50.000 nieuwe werklozen (CPB!) vandaan komen als de SP de kans krijgt hun standpunten uit te voeren?
Voor de middeninkomens? Die willen ze juist aanpakken door hun kinderopvangtoeslag te verminderen.
Klinkt het niet allemaal te mooi om waar te zijn? -
@91. Ha, toch nog even terug komen op dat dimmen van u.
Waarom moet ik ' dimmen' met leveren van kritiek maar wenst u op geen enkele wijze kritisch te zijn op iemand die, ook gezien de historie van zijn/haar reacties het schelden en op de persoon spelen tot kunst heeft verheven?
Ben echt werkelijk benieuwd, of is het gewoon zo dat kritiek niet mag en daarom elkaar de hand boven het hoofd gehouden moet worden?
Want echte briljantjes zaten er nu ook weer niet bij de bijdrages van de persoon die u zo wenst te verdedigen toch? -
Je weet exact waar je aan begint als je voor de SP de politiek in gaat dus is het onzinnig om daar achteraf over te zeuren.
Het gaat er vooral om dat mensen die voor de SP de politiek in gaan, contact houden met hun achterban. Ik heb VVD'ers over armoede horen zeggen: 'Dan kopen ze toch geen twee koelkasten'. Dan weet je dus absoluut niet wat mensen doormaken. De cv niet aan durven zetten. Vanmorgen bezocht ik een Wajonger met de kachel op 16 graden. Voor mensen die denken: waarom werkt hij niet gewoon: hij heeft zo'n 100 sollicitaties gedaan. Bij zo'n 10 banen is hij aangenomen maar als de subsidie op was (na 2 jaar) dan ineens beviel hij niet meer en werd er een andere Wajonger aangenomen. Zover gaat de 'mensenliefde' van het VVD bedrijfsleven.
Je mag het niet eens zijn met de afdracht bij de SP. Het staat iedereen vrij om bijvoorbeeld naar een andere partij te gaan. Waar ze bijvoorbeeld toestaan om bijbaantjes van een ton of zelfs anderhalve ton erbij te nemen. En ondertussen volop vangen van de belastingbetaler. Dat mag bij de SP dus niet. Geen belangenverstrengeling, geen zelfverrijking. Gewoon, een fatsoenlijk bestaan voor iedereen.
Ik ben hoger opgeleid, verdien echt leuk, en ik stem SP. Met alles wat er aan vast zit. -
Toen VVD'er Wiegel zei dat hij het betutteling vond om meer regels op te stellen om het alcoholprobleem bij jongeren tegen te gaan, stond hij op de loonlijst bij Bols. Kijk, dat mag bij de SP dus niet.
Of onze minister van volksgezondheid nu, met innige banden met de tabaksindustrie waardoor je nu in heel veel horeca weer mag roken en de jeugd het roken weer heeft opgepakt (ik werk in het onderwijs, sinds dit kabinet neemt het roken onder de jeugd weer toe.)
Bij iedere beslissing van dit kabinet krijg ik de kriebels - wie wordt er nou bijvoorbeeld beter van de aanschaf van het krakkemigge JSF toestel. het is een waardeloos en duur vehikel. Dus, waarom? En wat voeren we uit in Afghanistan? Banden tussen de politie die door ons worden opgeleid en de Taliban? Waarom?
Kijk, dat gevoel heb ik bij de SP nou niet. Welk partijprogramma je ook pakt, er wordt nooit één persoon beter van, altijd complete bevolkingsgroepen en vooral die mensen die wat minder goed voor zichzelf kunnen zorgen. Daar houd ik van. Een zorgzame, aardige samenleving. -
@92
Wie zegt dat de SP de kinderopvangtoeslag wil verlagen Dat verzint U De SP is de enige partij die vindt dat ook de middeninkomens een sociale woning moeten kunnen huren
U heeft zeker niet in het CPB berekening gelezen dat in de toekomst het programma van de SP beter is om de WW te verlagen. U leest alleen maar dingen die U goed uitkomen.
De SP trekt hun meeste stemmers bij de minst betaalden Doordat er steeds meer mensen afhankelijk worden van de voedselbanken en er steeds meer mensen armer worden zullen de stemmers op de SP gestaag groeien.Zij worden nu in de steek gelaten. -
@93 Als U kritiek levert doe dat dan onderbouwd en vertel geen sprookjes en als U het niet weet hou Uw mond dan
U werd door Cucs een paar keer goed onderbouwd op Uw poef gezet en daarna gaat U op de persoon spelen omdat U niet kan hebben dat hij U met onderbouwde argumenten overtuigd heeft (zie Uw uitspraak bij @70) Maar wees gerust neem van mij aan de SP blijft stijgen al trekken alle partijen alles uit de kast om de SP zwart te maken Ik denk dat dat averechts gaat werken. -
@97 : Het gaat er op dit draadje helemaal niet om om de SP zwart te maken.
Het gaat om de afdrachtregeling.
Lees mijn @1 nog maar eens. -
@98
Weet ik en ben blij met de afdrachtsregeling van de SP Door deze afdrachtsregeling krijgt men politici die er niet zijn voor hun eigen gewin maar voor hun stemmers.
Een SP kamerlid verdient €2600 netto per mnd exclusief reis en zorgkosten en zij vinden dat zat -
@97. Oei, moet ik nu mijn mond houden ook nog?
had u een tijd geleden een keer gevraagd om te komen met het rapport van het CPB waarin zij stellen dat het programma van de SP als " beste" werd beoordeeld, iets waar u graag mee schermt.
Nu stelt het CPB zelf er geen waarde of politiek oordeel aan te koppelen, maar u gaat nu vast onderbouwen waar in dat rapport, doorberekening, de CPB dat stelt.
Begin eens met dat te onderbouwen.............. -
@96
http://www.nujij.nl/algemeen/emile-roemer-nooit...
Tweeverdieners die allebei een middeninkomen hebben worden aangepakt.
Opvallend hoeveel fans de standpunten niet kennen. -
@100
Doorberekening CPB: SP koopkrachtkampioen
20-05-2010 • De doorrekening van het Centraal Plan Bureau van het verkiezingsprogramma van de SP laat zien dat het verkiezingsprogramma van de SP behalve sociaal en groen, ook haalbaar en betaalbaar is. De SP bewijst hiermee dat er ook een sociale uitweg uit de crisis is. Met de SP-voorstellen daalt de werkloosheid en als geen andere partij versterkt de partij de koopkracht van gewone mensen.
Bij ongewijzigd beleid loopt het begrotingstekort volgens het CPB al terug van ruim 6% BBP in 2010 tot 2,9 % BBP in 2015. Volgens het CPB bezuinigt de SP per saldo 10 miljard euro in 2015, waardoor het tekort met nog eens 1,6% BBP verkleind wordt. De plannen van de SP leiden na 2015 tot nog eens ruim 6 miljard aan extra besparingen. De totale beperking van het tekort op de langere termijn komt daarmee op 2,6% BBP. Daarmee lost de SP in de komende vijf jaar meer dan de helft van alle begrotingsproblemen in de komende vijftig jaar op.
Nog meer bezuinigen zorgt er voor dat burgers te maken krijgen met enorme lastenverhogingen. Ewout Irrgang: “Die bezuinigingen komen terecht bij de groep die dit het minst kunnen dragen, terwijl die vaak toch al getroffen zijn door de crisis. De SP wil juist in crisistijd zorgen voor zekerheid.”
Die zekerheid brengt de SP in de sociale zekerheid en in de zorg. Als enige partij schaft de SP het eigen risico volledig af. De zorg wordt solidair georganiseerd met een inkomensafhankelijke verzekeringspremie. De kosten voor zorg worden niet langer neergelegd bij de zieken en ouderen, maar solidair betaald door de hele bevolking.
Met de SP-plannen worden de inkomensverschillen in Nederland verkleind. De SP verbetert als enige partij de sociale zekerheid. Inkomens boven de Balkenende-norm betalen vanaf 150.000 euro het toptarief van 65%, dat levert 400 miljoen euro op. Tegelijk verlaagt de SP de lasten voor mensen met lagere inkomens.
De SP is van alle partijen kampioen koopkracht. De door de SP gewenste bankenheffing moet 1 miljard euro per jaar gaan opleveren. Een noodzakelijke maatregel om ook de veroorzakers van de huidige crisis te laten bijdragen aan het herstel van de overheidsfinanciën. Ook de bekende ‘sprinkhaankapitalisten,’ speculanten die gezonde bedrijven in de schulden steken om er zelf beter van te worden, pakt de SP aan. De inperking van de renteaftrek levert 1,6 miljard euro op.
Het MKB is bij de SP goed af. Kleine ondernemers kunnen bij de SP rekenen op een lastenverlichting van 2,8 miljard door een lagere winstbelasting en een aantrekkelijke fiscale behandeling van investeringen.
De SP wil de huizenmarkt aanpakken door de hypotheekrenteaftrek te garanderen tot 350.000 euro. Daarnaast kiest de SP ervoor om de overdrachtsbelasting op termijn te halveren.
Het ministerie van defensie levert in bij de voorstellen van de SP. Het leger wordt beperkter ingezet bij internationale missies en wordt sterker gericht op lucht en maritiem optreden. De SP zet geen rem op missies, maar past de ambities aan, passend bij de grootte van het land.
De werkloosheid daalt als gevolg van de SP-plannen. Dit jaar is samen met het Plan Bureau voor de Leefomgeving (PBL) ook een uitgebreide doorrekening gedaan van de effecten op het milieu. Daaruit blijkt dat het verkiezingsprogramma van de SP goed tot zeer goed is voor het milieu. -
en 9 juni 2010 werd er gestemd....
-
@101
Elsevier is het Fox News van Nederland en daarnaast aamhangers van het neoconservatieve gedeelte van de VS en Israel en de grote vijand van alle gewone Nederlanders. Ze leggen nog steeds de schuld van de financiële crisis bij die paar armlastige Amerikanen die hun hypotheekje niet meer konden betalen. Die lui zijn nog erger dan Peter de Struisvogel en gans roeptoeterend Nederland bij elkaar. Zijn overal tegen; hervormingen zijn van hun huidig financiëel systeem, aanpakken van de HRA voor de allerrijksten en ga zo maar door - blad slaat als een lul op een drumstel - over mensen met boter op hun hoofd gesproken! -
Zeer goed dat dit naar voren komt en aan iedereen duidelijk laat zien waar de SP voor staat !!
Misschien dat andere partijen ook zoveel inzicht willen geven in hun financiële reilen en zeilen.... -
@100
Neem een voorbeeld aan dhr/mevr cucs die roept niet maar komt een verhaal -
@104
Lekker selectief. Dan wel het hele plaatje laten zien, de SP in vergelijking met andere partijen: een enorme sociale zekerheid (de meeste uitkeringen) en het gaat ontslagen regenen. De werkgelegenheid gaat significant afnemen. Allemaal een uitkering, waar die 5% verhoging vandaan moet komen is een raadsel. Iedereen die kan lezen ziet dat de SP het slechtste is voor de economie:
http://www.cpb.nl/sites/default/files/publicati... -
@107
Een verhaal? Een selectief eenzijdig belicht stukje uit een rapport plukken is geen verhaal! Om te kunnen vergelijken zul je effecten naast elkaar moeten leggen en dan komt de SP er zeer bekaaid af!
Stijgers in Politiek
Veel kinderarmoede in rijke landen
Miljoenen kinderen in rijke landen leven in...
4 uur 46 minuten geleden door All.you.need.is.love
Kort geding Wilders om ESM begonnen
De voorzieningenrechter in Den Haag is...
5 uur 50 minuten geleden door sjeune
'Begrotingsobsessie VVD legt economie stil'
'De VVD heeft een begrotingsobsessie en dat...
14 uur 21 minuten geleden door nbakker
Militaire interventie is het probleem,...
De fiasco’s van Afghanistan en Irak hebben...
19 uur 36 minuten geleden door Gianni33
PvdA, PVV en CDA gaan Voetbalwet aanscherpen
Het moet weer een feestje worden om naar...
20 uur 17 minuten geleden door ed3al
Best gewaardeerd
PVV hoger dan wegzakkende VVD
De VVD weet haar kiezers steeds minder vast...
2 dagen geleden door g.zeur
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
6 dagen geleden door All.you.need.is.love
'Ik moest voor Kunduz-missie stemmen'
Kandidaat-lijsttrekker Tofik Dibi van...
2 dagen geleden door Marcgr8
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
23 uur 12 minuten geleden door Matthijs85

