De onderhandelaars van VVD, PVV en CDA hebben dinsdagavond een akkoord bereikt over de beoogde coalitie.
Sorteer op:
-
@1184 "Maar de aanname dat de overige 74 zetels alles wel even gaan blokkeren is onjuiste."
Dat valt nog te bezien, ik denk dat er bij die overige 74 zetels, weinig animo zal zijn om dit kabinet de winter door te helpen, met misschien de twee zetels van de SGP als waarschijnlijke uitzondering. Te vrezen valt voornamelijk voor die overige 76 zetels, daarvan is het allerminst zeker of daar genoeg animo bestaat om het kabinet lang in stand te houden. -
120229 september 2010 14:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
120329 september 2010 14:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@1184
Ik vertrouw erop dat het geweten van de tweedekamerleden gaat spreken, welleswaar aangespoort door de socialepartners maar toch ! -
@1186
Dus nu moet IK maar opdraaien voor JOUW eventuele kleinkinderen? -
@1205
Jij laat er liever de werkenden voor opdraaien -
@1166
Eens doe mij het liefste een VVD_D66_CDA coalitie en dan ook in die orde van grote.
Maar die optie is nu niet haalbaar. En dan nog ik snap je redenering vs de PVV maar blijf het onjuist vinden dat je daar de VVD op aankijkt.
Ook straf je de VVD af omdat zij geen keuze kan maken? Die keuze werd ze voor 90% ontnomen door onwil van derden. Voor de overige 10% wilde zij de keuze niet maken. en daarin had de VVD gelijk.
(% zijn illustratief niet exact) -
@1186
dat vertelden de elite ook al tegen mijn overovergrootvader :) -
@1172
Nu ligt het inkomen voor het bezorgen van een ochtendkrant iets hoger dan 2 Euro, maar je bevestigd de gedachte. Iemand kan natuurlijk ook gewoon krantenbezorgen. Daar houd die persoon niet voldoende van over om rond te komen maar de rest wordt aangevuld met een uitkering. Als je zo iemand ook nog een deel van zijn inkomsten laat houden dan zou iemand eerder geneigd zijn om dat te doen dan als je geen beloning geeft. Het resultaat van de uitkering is namelijk wel dat anderen dat geld moeten betalen. -
@1205
ze hebben nooit van condooms gehoord zeker :) -
@1206
Dat zeg ik. IK moet er voor opdraaien. De gewone man, met een modaal inkomen die net zijn vaste lasten kan betalen, af en toe een wat leuks kan ondernemen en niet eens auto voor zijn deur heeft staan.
En iedereen "onder" mij moet er nog veel harder voor opdraaien..
Terwijl velen "boven" mij het niet eens merken in hun portemonnee.
En dat verschil zal alleen maar groter worden. -
@1205 nee je mag opdraaien voor de rotzooi van je eigen generatie :P (en die van je eigen ouders)
@1201
Ik denk ook niet dat dit gedrocht een lang leven zal leiden. Ik hoop ook van niet.
@1204
Tja en wat moet dat geweten zeggen? -
Hoog tijd voor het volgende historische moment: de val van het kabinet voordat het in functie trad. Mijns inziens zou het CDA tegen de natte droom van meneer Verhagen moeten stemmen. Zou tegelijkertijd het afscheid van zowel Verhagen als Rutte inhouden. Ik kan niet wachten!
-
@1209
ik begrijp je wel hoor !
Er zijn trouwens al heel wat uitkeringsgerechtigden die erg nuttig vrijwilligers werk doen. -
@1213: dat zou Wilders ook wel op prijs stellen want dat zou hem bij de daarop volgende verkiezingen weer meer stemmen opleveren. Fulminerend tegen het CDA, die hem de kans heeft ontnomen, zou hij dan weer alles wijten aan de islamisering en daar weer een paar extra zeteltjes mee binnen harken. Hmm.. een boeiend scenario...
-
@1213 Het kabinet kan niet vallen, het is immers niet eens in functie. Als het CDA tegen stemt (erg onwaarschijnlijk), dan zal er gewoon een andere coalitie moeten worden onderzocht. Tot die tijd is Balkenende gewoon onze PM.
-
@1214
Dus voor ieder uitkeringsgerechtigde is het eerlijk om van hen te verwachten dat zij een zinvolle dagbesteding hebben? -
@1209
De bedragen die dan niet meer uitgekeerd hoeven te worden zijn dan natuurlijk astronomisch ;-)
Weet je wel hoeveel een bijstandsuitkering is? Ik kan als alleenstaande hier niet eens mijn huur van betalen. -
@1207
VVD_D66_CDA: helemaal goed!
Misschien, als we een hogere kiesdrempel hebben, en dus veel minder partijen, dan zal het zogenaamde "strategisch" stemmen ook ophouden. Ik hoop dat dit kabinet daarvoor kan zorgen.
Ik vind het belangrijk dat de PVV tegengas krijgt, en dat krijgen ze niet van de VVD. Dat punt weegt voor mij heel zwaar. Maar "de dissidenten" of waren het "mastodonten?" plus Joris Voorhoeve delen die mening denk ik. -
@1212
Tja en wat moet dat geweten zeggen?
Dat elk mens recht heeft op een menswaardig bestaan, zonder hulp van voedselbaken en met betaalbare woning in een leefbare kind vriendelijke leefomgeving met de nodige medischezorg e.d
dat premie betalers ook recht hebben op die uitkering bij pensioen e.d -
@1214
De waarde van het werk dat vrijwilligers doen is niet echt in geld uit te drukken denk ik. Maar onmisbaar. Ik denk dat iemand die fulltime vrijwilligerswerk doet zijn uitkering dubbel en dwars verdiend. -
@1217
nee dat gaat te ver -
@1211
Het doet even zeer totdat de meute onder je weer aan het werk is en niet meer van een uitkering geniet. Maar dat duurt niet zo lang, maak je geen zorgen. -
@1211: ik vraag me af in welke inkomensgroep de achterban van de Wilders-aanhang zit....
-
@1211
Ik bedoelde met de "meute" onder me de mensen met lage inkomens die zich uit de naad werken met werk dat JIJ nooit zou willen doen. -
iemand een wedje leggen wanneer we weer naar de stembus mogen?
-
@1211 moest zijn @1223
-
@1226
deze week hoop ik :) -
@1224
Ik denk dat je het antwoord al gegeven hebt. Snijden zichzelf in de vingers. Komen ze nog wel achter. -
@1220: dat is idd wat het geweten _zou moeten_ zeggen. De praktijk wijst uit dat het geweten van politici kort na de verkiezingen wordt uitgeschakeld en dat met er voor kiest om uitsluitend voor part- of eigenbelang te gaan. Er is tenslotte leven na de Tweede Kamer en de commisariaatjes dienen veiliggesteld te worden.
-
signing of....
-
#1202
Waar mensen kosten wat het kost hetzelfde moeten zijn, zelfs als ze geen wil tonen zullen en moeten ze dezelfde welvaart kennen als hen die zich 70 uur per week uit de naad werken.
Waar alles ten kosten moet gaan van diegene die geld kosten, want zij zijn zielig, en diegene die geld opbrengen alleen maar verder uitgekleed worden, totdat de last dermate hoog is dat je kapitaal en kennis linea recta de grens over jaagt, waardoor de nationale economie compleet instort.
Waar iedereen die puppyogen op kan zetten niet enkel overgehaald word hier vooral van een uitkering te genieten, nee, ze worden zelfs aangeraden, en geholpen, hun halve familie hier heen te toveren. Heb daar overigens vooral geen kritiek op, want dan bent U een racist.
Iedereen die meer als modaal verdient is vol automatisch een graaier, en succes een vies woord is en eigenlijk niets anders dan een synoniem voor diefstal is.
Waar samenleving en solidariteit woorden zijn die op een voetstuk staan, maar deze woorden niet opgaan voor de mensen die dat financieel mogelijk maken, in tegendeel, deze moeten hun muil houden.
Als dat links is, doe mij dan maar rechts. -
@1225
Dan de "meute" daaronder weer, die nu voor die extra paar tientjes niet aan het werk willen. -
@1221 en @1217
Mogen jullie even uitvechten wat de voorkeur heeft.
Persoonlijk vind ik dat een uitkering niet vrijblijvend hoeft te zijn. Dus een vorm van sociale dienstplicht zal kunnen helpen. Daaronder valt zeer zeker vrijwilligers werk.
Deze dagbesteding mag niet verhinderen dat iemand een betaalde baan krijgt. Zal dus leuke discussie zijn dit eens uit te werken. maar ja dan drijven we af.
@1220
Ok daar kan ik bij inkomen. En hoe mag het geweten de kosten daarvan verdelen?
@1219
Eens een kiesdrempel kan werken.
Ook een tegenstem zoals jij die stelt kan ik wel volgen, ook al is het niet mijn keuze. Maar dan zou het handig zijn als alle tegenstemmers dezelfde keuze maken. Nu is het gewenste effect niet behaald. -
1188@Ja ,dat kennen we nu wel ja ,nee deze keer maar eens hellemaal niets met links erbij.Denk toch na man paars willen we echt NOOIT meer. Nee en nu is het gezellig mensen durfen niet eens meer de deur open te doen ,bang dat de deur open word geschopt en ze inelkaar geslagen worden om daarna beroofd te worden. Je krijgt als crimineel in een gevangenis 6 boterhammen en gewonen mensen lopen bij een voetselbank.oudere bejaarden krijgen niet de zorg die ze nodig hebben en buitenlanders zonder verblijfsvergunning krijgen een betere verzorging. Buiten landers spreken en kennen de taal niet schrijven maar ze kennen beter de weg naar alle instanties dan mensen die er onverwachts een keer gebruik van moeten maken en er altijd voor betaald hebben. kan zo nog wel even doorgaan. Nee het is genoeg geweest eerst even orde op zaken zetten ,Dit is dus wel te danken aan die linksepartijen.
-
@1232
je bent al rechts zo te zien, dus ik begrijp je
zelf ben ik dan gezien je betoog liever links, wat dat ook moge zijn :) -
@1234
Ik ben er ook voorstander van de om de uitkeringsgerechtigden een vorm van sociaal werk te laten doen, dit plan is ook meermalen geopperd in de tweede kamer maar stuit op hevig verzet. 1 keer raden uit welke hoek! -
Het valt me steeds op dat er zoveel in extremen word gesproken. Alle werkelozen zijn uitkeringstrekkers. Alle mensen hoge inkomens zijn zakkevullers.
Mensen... de wereld IS niet zwart-wit.
Er zijn mensen die niet kunnen werken, ook al zouden ze graag willen
Er zijn mensen die niet kunnen werken, en het ook niet willen.
Er zijn mensen die niet willen werken, en die het wel zouden kunnen.
Er zijn mensen die niet willen werken, en hier misbruik van maken
Er zijn mensen die vinden dat andere mensen wel kunnen werken, terwijl andere mensen vinden dat ze dat niet kunnen
Misschien zijn er nog wel wat groepen te bedenken hier. Denk zelf maar eens over na welke groepen de "slechte zijn" en hoe groot deze groepen misschien wel of niet zijn. En denk dan nog eens na over hoe groot het daadwerkelijke probleem is.
Nuff said. -
@1234
die kosten zijn ruimschoots met premies betaald, miljarden zijn uit deze potten gehaald door werkgevers en regering, dus niet zeuren nu gewoon uitkeren ! -
@1238
"Er zijn mensen die niet kunnen werken, en het ook niet willen.
Er zijn mensen die niet willen werken, en die het wel zouden kunnen.
Er zijn mensen die niet willen werken, en hier misbruik van maken"
En het is nu net dat niet willen dat alle ophef veroorzaakt. (los van het kunnen) -
@1233
Mooi bord! -
@1239
Ok we keren nu uit. en wat voor de mensen die nu betalen maar er over 5 jaar aanspraak op willen maken? -
Ik zie trouwens weinig verschil tussen een onterechte uitkering en zakkenvullen met onterechte bonussen, beide verwerpelijk
-
@1240
Ik probeer alleen te nuanceren.
Ik ben er van overtuigd dat de groep die *bewust* misbruik maakt niet zo groot is dan iedereen denkt, en zeker geen belangrijke oorzaak voor het huidige economische klimaat. -
@1243
De tweede groep strijkt ook nog een dagelijkse aanwezigheidspremie op ;) -
@1242
pfff de hoogte van de premie is afhangkelijk van de opbrengsten en de kosten
Miljarden vergokken op beurzen en terug geven aan werkgevers (pensieonfonsen)is een onrechtmatige daad zoniet een wanprestatie, als er ook nog bonussen zijn opgestreken dat is het verdervelijk ! en zeker onrechtmatig ! -
@1246
Dus jij kent het antwoord op de algehele problemen ook niet? Je bent het (al dan niet terecht) niet eens met een hoop zaken en roept de oplossing die jou het beste uitkomst zonder verder te kijken naar de gevolgen voor nu en in de toekomst. -
@1237 Uit rechtse hoek ? Een ergere vorm van overheidsbetutteling kan ik me namelijk niet voorstellen. Datzelfde rechts dat de Melkert banen de nek om heeft gedraaid. Die werkten namelijk tot op zekere hoogte wel degelijk.
-
@1248
overheids betutteling? Hoezo? Voor niks gaat de zon op, dus ook maar voor niks een uitkering? Een vorm van tegenprestatie lijkt mij prima op zijn plaats.
Waar de huidige systemen onder andere op vast lopen is dat de uitkering gekort wordt zodra er een vergoeding voor de dagbesteding wordt gegeven. Maar ook (vooral) op de onwil van degene die de dagbesteding moet uitvoeren. -
@1247
HOHOHO ik ben geen politicus maar weet dondersgoed waar het mis ging
het volk de premiebetaler is bestolen en op de lange termijn komt dat uit !
De problemen van nu zijn het gevolg van de wanprestaties in het verleden, dan kom je weer bij het de VVD/CDA uit die zijn veroorzakers van de ellende waar jij het over hebt ! -
@1248
Helaas Sjaak, 50% kans en zelfs dat kun je niet -
@1249
Tegen prestatie ? Waarvoor ?
Als je verzekerd bent door een polis, wat voor tegenprestatie moet ik dan leveren als de verzekeringsmaatschappij terecht moet uitbetalen ? -
@1249
Wie zegt dat iemand met een uitkering niet al 30 jaar premies heeft betaald?
En als jij ineens uitkeringsgerechtigd "word", vind je dan ook niet dat je er recht op hebt omdat je al jaaaaaaaaren belasting hebt betaald?
Heus niet elke uitkeringsgerechtigde is een moslim of tokkie hoor! -
Voor mijn part zet je alles wat een uitkering trekt in 2 kamers, samen met een paar dozen met potjes, dekseltjes en balletjes. De ene groep doet een balletje in een potje en het dekseltje erop, als de doos vol is brengen we die naar een andere kamer waar ze het dekseltje er weer afhalen en 3 doosjes vullen enz. Voor niks gaat de zon op.
-
@1250
Dat je geen politicus bent snap ik ook wel. ik heb er gewoon een beetje moeite mee dat je wel durft aan te wijzen waar het fout gaat, maar geen constructieve oplossingen kunt geven. Door bij jou door te vragen op ,mogelijke oplossingen hoop ik nieuwe ideeën te ontsluiten.
+ ik hou er niet zo van als mensen wel blazen, maar niet constructief mee denken. -
@252
De verzekering is niet voor niets steeds duurder...
en @1253
Dat noemen we de AOW :) -
1237@Helemaal mee eens . Een uitzendburo voor vrijwillegers werk gekoppeld aan uitkerings instanties.En ok ben sociaal je mag een keer weigeren daarna gewoon aan het werk en anders gekort worden op je uitkering
-
@1254
Sommige mensen hebben een uitkering omdat ze niet KUNNEN werken.
Als je jouw doelgroep beperkt tot de mensen die niet willen.. dan okee.. maar laat ze dan wel iets nuttigs doen ;-) -
@1258
Zoals koffie uitdelen langs de files bv ;-) -
@1256
Ik weet niet wat jij doet, maar ik betaal belasting en WW premie. -
@1251 ironie is je totaal vreemd dat blijkt maar weer !
Onzinnig voorstel, mensen hebben hun hele leven gewerkt, hebben hun hele leven de verzekeringspremie betaald (dat is namelijk precies de WW), en dan op het moment van uitkering, zouden ze sociaal werk moeten doen ?
Gewoon uitkeren en verder niet zeuren, je hebt aan de hand van je arbeidsverleden gewoon recht op die WW voor de duur die aan de hand van datzelfde arbeidsverleden wordt bepaald.
Binnen die termijn mag er van je verwacht worden dat je actief probeert aan een andere job te geraken. Van de overheid hoef je in dit opzicht trouwens 0.0% te verwachten. Nu gaat diezelfde overheid straks ook nog de duur van de uitkering beperken, lekker voor al die oudere werknemers die dank zij de crisis, en het soepelere ontslagbeleid van de vorige regering hun baan kwijt raken. Die mogen na een jaar gewoon de bijstand in.
Verder is het goed om te vermelden dat jij die uitkering niet betaald, die uitkering is door een ieder via premies opgebracht. Ook door de mensen die daar nu (noodgedwongen) gebruik van maken. Het is wel zaak de dingen zuiver in een discussie te houden, i.p.v. onderbuik gevoelens tot inzet van de discussie te maken.
En om terug te komen op die opmerking van rechts, grappig dat je de ironie van mijn opmerking je totaal is ontgaan, net zoals wel meerder mensen in deze materie, het een en het ander ontgaat -
@1259
Nee, het werk waar jij waarschijnlijk te beroerd voor bent. Zoals schoonmaken of oude mensen wassen. -
@1258
Ik ben er dus van overtuigd als je mensen met een uitkering wat stimuleert, er een heleboel ineens wel kunnen werken. Kan in de vorm van korten zijn maar kan ook door bv het sociale werk, de verschillen tussen werken voor het minimum loon en een uitkering zijn gewoon te klein geworden. Vaak hebben mensen met een uitkering het nog beter door diverse subisidies dan mensen die voor het minimum loon werken. -
@1260
En de AOW wordt betaald van.... precies belasting
van de Bdienst site:
De premie voor de WW bestaat in 2010 uit de volgende delen:
* het deel voor het Algemeen werkloosheidsfonds (WW-Awf)
* het deel voor het sectorfonds (sectorpremie)
* het deel voor de kinderopvang (0,34% opslag op de sectorpremie)
* het deel voor de ZW (opslag die verwerkt zit in de sectorpremie)
Deze vangnetten moeten er ook vooral blijven. En er is vastgelegd hoe lang en hoeveel WW je mag krijgen. Dat is een prima periode om op zoek te gaan naar een nieuwe baan. Daarna komt de bijstand.
En de bijstand wordt betaald van...Belastingen. En laat ik die nu net liever aan andere zaken uitgeven.
Overigens heb ik het specifiek over hen die wel kunnen. -
@1262
Dat is ook nog een baan met toekomstperspectief, strak plan wanneer voeren we het in? -
1253@met jou ben ik het ook eens. Maar nu word het geld besteed aan buitenlanders die vinden dat ze er recht op hebben. die nog geen dag gewerkt hebben nog in een procedure zitten of ze mogen blijven wonen hier,maar eigenlijk al 3keer uitgeproduceerd zijn.en aan mensen die al jaren hier gebruik van maken en die het zo vanzelfsprekend vinden dat ze er naast gewoon een betaald zwart bijbaantje hebben. want ja die mensen willen ook een platte tv net als de buurman die er heel hard voor moet werken en die minder heeft dan de buurman met uitkering en zwartwerk
-
@1263
Ik bedoel dat sommige mensen een uitkering krijgen omdat ze ziek zijn. Of gedeeltelijk arbeidsongeschikt. Daar betalen we natuurlijk allemaal premie voor, maar word uiteindelijk uit dezelfde schatkist betaald. Vind je dat deze mensen ook moeten werken? Lastig hoor, deksels op potten draaien zonder handen. Misschien kan zo iemand de hele dag op een tredmolen rijden met zijn rolstoel om electriciteit te genereren.
Sorry, verschil tussen bijstandsuitkering en minimum loon? Als ik als alleenstaande een bijstandsuitkering krijg dan is dat iets meer dan 600 euro per maand. Minimumloon is toch echt wel bijna twee keer zoveel. Lijkt me niet dat je het daarvoor doet..... -
@1261
Doordat de pot leeg is nu vallen de mensen die heel hun leven gewerkt hebben nu buiten de boot. Als het aan mij ligt zijn zij de eerste die van de uitkering mogen genieten. Als we op tijd hadden ingegrepen was de pot nu niet zover leeg geweest en hadden we ook niet in de pensioen pot hoeven te gaan grabbelen en was die ook een stuk gezonder geweest. -
@1255
De oplossingen die ik in huis heb zullen niet bevallen.
Soms moet je het een ander op tafel smijten dan, komen er voorstellen voor een sociale oplossing ! Dat is bij de VVD/CDA en de PVV niet het geval.
Paar voorzetjes :
Gewoon ff terug halen wat onterecht terug is betaald aan de werkgevers en de regering !
Alleen stemrecht vanaf 30 jaar.
Elk bedrijf moet verplicht worden om gehandicapten in dienst te nemen, ectr
het file probleem dan ff, het moet verboden worden om met minder dan 2 mensen in een auto op de snelweg te rijden tussen 7.00 en 8.00 uur, oeps dat zal wel niet gewaardeerd worden carpoolen. met uitzondering voor diegene die ontheffing hebben natuurlijk, de arts ectr.
Slaat nergens op maar dan kunnen we/ze leren om anders te gaan denken ! -
Verwijderd door redactie
-
@1266
Je weet toch dat discriminatie grondwettelijk verboden is? -
@1267
Voor die mensen is natuurlijk de uitkering in eerste instantie bedoeld, maar dit is al zo vaak gepost hier dat hoeven we toch niet iedere keer te blijven herhalen. Zelfs rechts vind een sociaal vangnet goed, maar daar moet dan wel op gecontroleerd worden en de mazen dichten. Dat laatste is wat er de laatste decennia aan ontbroken heeft. -
@1270
Sja, dat krijg je als de "andere helft" van de bevolking links stemt :)
Ik denk niet over rechts, want ik ben niet rechts. Ik zeg niet dat rechts slecht is, er zullen vast ook goede dingen uit voortkomen. Maar rechts is per definitie niet sociaal, terwijl ik daar helemaal voor ben. Sorry dat ik het niet met je eens ben hoor ;) -
@1269
"Gewoon ff terug halen wat onterecht terug is betaald aan de werkgevers en de regering !"
eens, maar wat is onterecht?
"Alleen stemrecht vanaf 30 jaar."
uhuh mensen van 30+ maken geen domme keuzes...
"lk bedrijf moet verplicht worden om gehandicapten in dienst te nemen, ectr '
En welke niet gehandicapte moet hiervoor plaats maken?
"het file probleem dan ff, het moet verboden worden om met minder dan 2 mensen in een auto op de snelweg te rijden tussen 7.00 en 8.00 uur, oeps dat zal wel niet gewaardeerd worden carpoolen. met uitzondering voor diegene die ontheffing hebben natuurlijk, de arts ectr. "
Her verdikkie sta ik toch net altijd om 8.15 in de file...
"Slaat nergens op maar dan kunnen we/ze leren om anders te gaan denken ! "
:) Zie mijn reacties maar in dezelfde context, Wakkerschudden is een goed idee. -
@1261
Je post nog maar eens doorgelezen, uitkeringen koppelen aan het arbeidsverleden dat lijkt me al een heel goed idee om per direct door te gaan voeren. -
@1268 de pot is niet leeg, waarom denk je dat men enkele jaren geleden het werknemers deel van de WW premie heeft afgeschaft. Men heeft het geld blijkbaar harder nodig voor andere zaken zoals de HRA. Maar daar hoor je niemand schande over spreken, terwijl dat wel een grote schande is.
Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Als je de pech hebt je baan te verliezen, dan laat het toekomstig kabinet je gewoon in de kou staan. Ze zouden eigenlijk 2/3 van de betaalde premie moeten terugstorten als ze eerlijk zouden zijn. De overheid als onbetrouwbare verzekeraar zullen we maar zeggen.
Neem ook maar van mij aan, dat het verschil tussen een uitkering via de WW en het hebben van een volledig inkomen, wel degelijk een groot verschil is. Zeker trouwens voor mensen die boven het bruto dagloon van de WW zaten :) -
@1272
En reken maar dat er ook mensen in de WAO zitten die hier niet in horen!
Het is onmogelijk om alle "mazen" in het vangnet weg te werken. Ik denk eigenlijk dat we het best goed hebben gedaan de afgelopen decennia. Misschien kan er meer controle uitgevoerd worden.. dat lijkt me niet slecht. Maar wat als de controle meer kost dan de onterecht uitegekeerde uitkeringen? (wel extra banen :-P) Maar wie betaalt dat dan?
Ik denk dat je veel meer geld kan verdienen met minder moeite door de veelverdieners en zakkenvullers aan te pakken. -
@1275, dat hoeft niet, dat is allang beleid. Je uitkeringsduur is direct gekoppeld aan je feitelijke arbeidsverleden (het aantal jaren dat je hebt gewerkt) en je fictieve arbeidsverleden (waarin oa je leeftijd een rol speelt).
-
@1276
mbt de HRA
Eens ik kan prima mijn hypotheek betalen zonder HRA. Daar is bewust voor gekozen bij koop van de woning. Maar dan ook de huursubsidie afschaffen. -
@1277
We hebben vast nog wel een paar raam-ambtenaren die we op die controles kunnen zetten, of zouden die per definitie niets doen ongeacht welke functie ze moeten uitvoeren? -
@1274
Ze hadden het ook in b.v. goud kunnen beleggen i.p.v. terug storten.
immers wiste zij toen heus wel dat er in 2010 veel mensen 65 werden endat de vergrijzing toe zou nemen !
De pensioenpotten hebben ze verdeeld en vergokt. VVD werkgeverspartij.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NRC Webpagina's
13 AUGUSTUS 1999
Fondsen geven miljarden winst weg aan het bedrijfsleven
Wentelen in pensioenweelde
Pensioenfondsen in Nederland hebben miljarden guldens overtollig in kas. Steeds vaker gaat een deel van dat geld terug naar de werkgever, via premiekorting of rechtstreekse kapitaalstorting. Bedrijven kunnen zo hun resultaten oppoetsen, de gepensioneerden hebben het nakijken.
Door Menno Tamminga -
@1280
Dat zullen vast alle meelezende hardwerkende ambtenaren waarderen. -
1232@ dat is het probleem juist je denkt wat je schrijft ,je leunt liever achter over in je stoel en denkt dat de problemen van zelf wel worden opgelost.dat is jaren gedaan en daar zijn we nu allemaal de dupe van.daarom over rechts zo lossen we eindelijk een helleboel dingen op als iedereen mee werkt
-
@1278
Ik denk ook niet dat het nieuwe kabinet aan je ww-uitkering zal tornen, het zal je eerder gaan stimuleren om sneller aan het werk te gaan. -
@1282
Een werkende ambtenaar voelt zich geen raam-ambtenaar maar kan zich prima vinden in de term raam-ambtenaar. -
even kijken
1999
Dat was Kok tijdperk = PvdA
45 zetels PvdA
38 zetels VVD
14 zetels D66
53 zetels rest
Yep VVD is to blame .... niet dus -
@1284 Ik denk niet dat ik mijzelf grote zorgen hoef te maken, ik zit nu inmiddels twee hele maanden in de WW (bestaand geval), en heb behoorlijke grote kans om na mijn vakantie aangenomen te worden bij een andere werkgever (ik zelf acht de kans 80% afgaande op de reacties n.a.v. mijn 1.5 uur durend sollicitatie gesprek)). Voor mensen die straks werkeloos worden gaat er wel degelijk iets veranderen. Zij zullen straks maximaal één jaar gebruik kunnen maken van de WW.
Je zult maar 40 jaar gewerkt hebben, 37 jaar premie betaald, en dan als je dan eindelijk zonder werk zit, mag je ondanks al die jaren netjes betaald te hebben, nog maar één jaartje in de WW. Het zou allemaal wat draagelijker zijn, als er van overheidswege druk zou worden uitgeoefend op werkgevers, om ook dat soort mensen aan te nemen, i.p.v. ze standaard een afwijziging te sturen.
Helaas reken ik daar niet echt op. -
@1286
Dat de cijfers zo in tegenspraak zijn met de heersende overtuiging dat het “allemaal de schuld is van linkse kabinetten ” is vreemd. Alleen al vanwege het feit dat er helemaal geen linkse kabinetten zijn geweest, op uitzondering van het kabinet den Uyl dan, waaraan overigens werd deelgenomen door CDA voorlopers KVP en ARP.
http://sargasso.nl/archief/2005/08/23/staatssch... -
De ontwikkeling van de staatsschuld in de afgelopen 30 jaar.
Het verhaal dat linkse kabinetten slecht voor de economie zijn, en geld over de balk smijten, houdt echter krampachtig stand. Het is CDA/VVD propaganda, wellicht nodig om te verhullen dat het overgrote gedeelte van de staatsschuld onder het bewind van CDA/VVD tot stand is gekomen.
http://sargasso.nl/archief/2005/08/23/staatssch...
Ik wil maar zeggen waar stemmen ze eigenlijk op ! -
@1285
Beetje denigrerend, vind je ook niet?
Ben er klaar mee, fijne avond iedereen. -
@1288
Sorry ik volg je even niet.
De kabinetten Kok (paars) Waren Links-midden. Met name tijdens Kok 2 was de welvaart hoog en is veel geld weggesluisd zoals @1281 aangeeft.
Ik reageerde met deze cijfers omdat de VVD de schuld zou krijgen van de situatie uit het gebruikte artikel.
Het door jou gegeven artikel over kosten linkse kabinetten is onvolledig omdat het niet wordt vergeleken met midden of rechtse kabinetten. Ook word er geen rekening gehouden met de economische situatie ten tijde van de kabinetten.
Zet die kabinetsperioden eens af tegen de conjunctuur en vertel maar wat er opvalt. -
@1289
Bronnen: PvdA, Volkskrant, Ministerie van Financiën en Wikipedia.
uhuh over propaganda gesproken. Die eerste 2 bronnen zijn kwa politieke voorkeur absoluut objectief te noemen... -
http://www.nu.nl/politiek/2344535/vvd-en-cda-ve...
hmm over kiezersbedrog gesproken.
31 zetels vs 20 zetels.... en dan toch 6 om 6 :( -
Wie is het bruinst?
Als ik in mijn zakdoek snuit dan is die helemaal bruin zegt Maxime
oh das nog niks zegt Rutte als ik 's ochtends wakker word dan is mijn laken helemaal bruin
Nou ja zegt Geert als ik een scheet laat zit heel Nederland 3 dagen in het donker. -
@1291
Mijn kernpunt inj mijn verhalen is :
Dat er gemanipuleerd wordt door politieke partijen, om zieltjes te winnen vaak met leugens en bedrog, ook deze formatie is zo tot stand gekomen !
het volk de burgers hoeven geen politicus te zijn, ze mogen verwachten dat de politiek integer is, en dat is niet het geval.
Geen vertrouwen geeft onrust en een volk uitbuiten dat roept muiterij op, en terecht.
Premie betalers mogen ook verwachten dat er uitgekeerd gaat worden, ook dat is een logische redenatie !
Vaak leven mensen van maandloon naar maandloon en willen de zorgen van andere niet, niks mis mee ook niet degenererend bedoeld, ! Maar voor een politicus is het een ander verhaal andere verantwoording en die zie ik niet bij de VVD/CDA en de PVV ! -
@1295
Ik denk dat Wouter Bos zich de laatste dagen als een uitstekend voorbeeld heeft doen gelden. -
@1295
Met alle respect die integriteit zie ik ook niet bij de PvdA etc.
En ik zie graag eens muiten. Kijk eens naar andere landen. het aantal stakingen hier is minimaal te noemen. Nee een beetje schreeuwen zie ik wel, maar muiten? Ik wacht vol hoop af. -
Toppunt van bruinheid?
Je broek vol schijten en stinken als een otter en dan naar de wc gaan om je stropdas goed te doen en je haren te kammen. -
@1295
Als ik op dit moment moet kiezen dan geef ik de sp het voordeel van de twijfel, maar dat is niet aan de orde.
IDD 50% van de ministersposten worden vanuit 21 zetels in de tweedekamer verzorgt dat is kiezersbedrog en ook een vorm van pot verdelen met de VVD -
Als het aan mij ligt gaat Nederland helemaal plat
net zolang totdat er een betrouwbare politiekepartij opstaat ! -
@1300
Van mij mag je.
Zal alleen wel heel erg lang gaan duren. En dat zal onze economie geen goed doen. -
@1300
Best een grote contradictie, betrouwbaar en politiek. Die woorden kun je eigenlijk niet tegelijk in een zin gebruiken. -
@1300 Nederland gaat niet plat, omdat iedereen daar te lui voor is. De betrouwbare partijen zitten in het nieuwe kabinet, no worries. :)
-
@1303
Dan zal jij wel blij zijn, wel jammer voor de rest -
tijd om af te haken
@andersdenken , @ lucas~ en anderen
dank voor de verfrissende discussie ;) -
Wel lachwekkend trouwens om 100% achter een gedoogakkoord te staan
-
Coalitie Poep 1, de gevolgen op korte termijn:
- Burger word hard genaaid door CDA VVD, de grote blonde leider gedegradeerd tot figurant...
- Zeer nadelig voor handelsbetrekkingen... kijk maar naar de aandelen koers vandaag...
- Wilders krijgt eindelijk gelijk... extreem rechts kabinet zal leiden tot aanslagen, terreur en extremisme in NL...
- Kabinet valt... Widers minister president >> nog meer ellende...
- Wel is gehoord van sneeuwbaleffect ? -
En dan moeilijk doen over bijstand en zelfs WW... Hoezo kortzichtig of staat dat synoniem voor rechts ?
-
Tijd voor betrouwbare politieke partij ? Tijd voor harde actie bedoel je (rechtse methodes) ipv van links gepraat... Stijl Robin Hood !
ipv me laten bestelen door modaal en daarboven... ja diegenen die de crisis hebben veroorzaakt... want wees is eerlijk hoeveel % van de bevolking verdient modaal of meer ? En dan te zwijgen over pensioen en zorg... Wat een egoisten... -
@xploited
Ga je extra hard werken om te zorgen dat je boven het modale inkomen komt? -
En ja kom net terug van werk... minimum loon maar wel een HBO diploma op zak....allochtoon ?.... maar wens me niet te confermeren met de zieke denkbeelden van de zgn hoogopgeleiden... synoniem voor kortzichtigen, egoisten, rechts georienteerden... kortom kapitalistische fundamentalisten !
En het voetvolk in de zak (PVV) van de elite (CDA/VVD) precies volgens draaiboek...
Wat doen we met rotte appels...
Was boos op het NL-volk... maar weet nu waar het probleem ligt... -
@ #1310 heb waarschijnlijk meer verdiend dan jij in je hele zielige leven kerel... of kun je niet lezen waar mijn naam voor staat...
-
@1311
"maar weet nu waar het probleem ligt... "
Bij jezelf misschien? -
@ #1313 tuurlijk kerel...
Vertel mij is wat jij betaald aan je hypotheek, 2 autotjes, etc... En wat hou je dan schoon over in je handje...
Je bent gewoon een loonslaafje maar kan de waarheid niet aan... lol -
Als ik jou was zal ik me maar ernstig zorgen ga maken... Wij zijn nog altijd in de meerderheid ! En repressie dmv je B.L.O. agentjes gaat niet werken...
-
@1300 dan ligt NL lang plat ;-) #kabinep
-
@1288 Linken naar Sargasso is hetzelfde als linken naar Stormfront, maar dan anders...
-
Niets om trots op te zijn, deze formatie is met list laster bedrog en machtmisbruik tot stand gekomen. Verhage kan beter lid worden van de PVV dan is alles weer duidelijk ! Wat een monsters !
-
Misschien kan het CDA zijn naam beter veranderen van Christelijk Democratisch Appel in Centrum Democratisch Appel. Dan krijgt de partij van Janmaat (CD) nog een doorstart.
-
Kijk op http://www.kabinet-rutte-verhagen.nl/ , daar is een leuk discussieforum!
-
132129 september 2010 19:44 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@1321
Niet een van de door u genoemde punten heeft mij op een dusdanige manier weten te raken dat ik een samenwerking tussen de VVD/CDA met gedoogsteun van de PVV niet zou zien zitten.
Wat is er mis met prefentief fouilleren?
Wat is er mis met het optrekken van de prostitutieleeftijd naar 21 jaar?
Iedereen wordt op dit moment toch al geregistreerd. Uw nationaliteit, ook die van een antilliaan, is toch gewoon overal bekend?
Waarom zouden recidivisten van zware vergrijpen niet levenslang opgesloten mogen worden?
Waarom zou het nuttigen van alcohol voordat men in de auto stapt niet verboden mogen worden?
Waarom zou TBS niet afgeschaft mogen worden, heeft dat zoveel toegevoegd nut dan? Men zit waarschijnlijk toch wel levenslang!
Waarom taakstraffen ipv gevangenisstraf? Na een vergrijp thuis lekker op internet door kunnen gaan met het oplichten en bijvoorbeeld het stalken van mensen?
Waarom niet bezuinigen op de reclassering? Gewoon weer een simpel roestvrijstalen kamertje met alleen een bed, toillet en een tafeltje met een stoeltje. Wellicht een keer per maand een uurtje buiten spelen.
Detentie behoort een straf te zijn. Toch geen vakantieperiode?
Waarom zou de verjaring van bepaalde vergrijpen niet afgeschaft mogen worden? Kijk nu eens wat er zich in de Katholieke kerk afspeelt. Toch te ziek voor woorden en men komt er mee weg, terwijl de slachtoffers er al een levenlang onder lijden.
En wat is er mis met opvoedingskampen? Als de ouders het recht ontzegd is om de kinderen een corrigerende tik te mogen geven, laat dan vadertje staat maar opdraaien voor de gevolgen van deze betutteling. Mogen wij niet corrigeren, laat dan de gemeenschap dat maar doen. Desnoods in Guantanamo Bay. Samen met de figuren die op verdenking van terroristische activiteiten prefentief worden vastgehouden.
Tenslotte moet ik u de ogen openen vwb de registratie van onze allochtone medelander. Al sinds jaar en dag worden deze al geregistreerd. Wist u dat een groot gedeelte van ons koninklijk huis tot deze bevolkingsgroep behoort en dat niemand zich daar (volledig terecht) druk over maakt?
Voor de goede orde, Volgens mij heeft wilders niet gezegd dat bij de AIVD bekende personen preventief moeten worden opgesloten. Hij heeft gezegd dat de AIVD mede moet bepalen wie er prefentief moet worden vastgezet.
******
Een ''historisch moment'' inderdaad
Racisme, discriminatie en het haatzaaien tegen niet autochtone bewoners in Nederland zijn niet meer not done, maar pijlers van een ''nieuw Nederland''
****
Mogen de medelanders daarentegen dan wel discrimineren, haatzaaien, Racisme bedrijven en ons bedreigen met hel en verdoemenis? -
@1320
Weet niet wie die website heeft opgezet, maar kan wel inschatten dat de website als doel heeft om het huidige kabinet zwart te maken.
Net echt netjes en gezien het aantal reacties op de door U genoemde fora op die site slaat het niet echt aan he?
Ben van mening dat uw reactie een directe vorm van spam is, omdat de bedoeling van de site tevens is revenue te halen uit reclames met Google.
Niet echt netjes. -
Namens mijzelf en mijn vrouw Ingrid: wat een geweldig nieuws!!!
-
@1324
Is het nu spontaan geweldig nieuws?
In uw reactie (nummer 223) op http://www.nujij.nl/hoogleraren-spreek-wilders-...
geeft u toch duidelijk aan geen fan van Wilders te zijn. Het geheel moet dan zwaar op uw dak vallen, of zie ik dat verkeerd?
Durf te wedden dat uw vrouw geeneens Ingrid heet, maar dat terzijde. -
Zullen we eerst het "geweldige" nieuws en de GEWELDIGE bezuinigingen morgen eerst maar eens afwachten?
-
@1325 Ach, ik dacht: laat ik eens een grap maken.
Ik ben niet eens getrouwd, dat zou pas slecht nieuws zijn. -
@1321 De PVV is geen extreem-rechtse partij! Maar dat is de linkse kerk moeilijk duidelijk te maken lijkt het. Sociaal economisch heeft de PVV meer gemeen met de SP dan met de VVD. Alleen het islam en immigratie standpunt is rechts te noemen, maar verder is de PVV zo links als wat!!! Onder druk van de PVV is oa ook besloten om de (door VVD en CDA) zo gewenste versoepeling van het ontslagrecht NIET door te voeren.
Misschien de volgende keer de rest van het partijprogram van de PVV ook doorlezen ipv alleen de eerste alinea? -
ik denk dat we nu weer flink genaaid zullen worden! stem nergens meer op ze bekijken het maar,ze pakken je het laaste nog af! had veel meer van wilders verwacht,zij worden rijker en wij burgers worden armer en dat met de dag,gloof me maar we gaan een hele rotte tijd meemaken
-
Politiek en de dingen die voorbij gaan,
De meningen zijn hier riant verdeeld velen spreken van Bruin 1 en andere hebben het over een huilende Linkse kerk. Eerst maar even de feiten op een behoorlijk rijtje. De PVDA heeft voor de verkiezingen Job Cohen naar voren geduwd om als lijsttrekker te fungeren. Cohen belichaamd alles waar de PVDA voor staat. Echter Job Cohen is geen politicus maar een bestuurder (en ook over zijn kwaliteiten in dit vakgebied zijn de meningen verdeeld). Cohen werd dus de verkiezingen doorgesleept door Spinn Doctors…mannen die voortdurend verkeerde keuzes voor hem maakten. De meest cruciale fout werd gemaakt in de formatie. Het “midden”kabinet werd afgeserveerd omdat de PVDA klem zou komen te zitten tussen VVD en CDA… en natuurlijk was Paars plus voor de VVD geen optie vanwege het veel te grote linkse smaldeel. De fout van de PVDA was gewoon gebaseerd op machts denken… te veel jaren in een redelijk riante zetel aan de macht maakt onoplettend. Verder hadden de Spinn Doctors moeten begrijpen dat het dedain waarmee de PVDA Wilders voortdurend wegzette, olie op de golven zou zijn. Het ontbreken van lijnen naar het gewone volk wreekt zich altijd. Als aardig voorbeeld diende Jeltje van Nieuwenhoven bij de gemeenteraads verkiezingen in Den Haag…na de uitslagen orakelde zij dat al die PVV stemmers verdwaalde schapen waren en dat zij het PVDA beleid gewoon zou doorzetten!! Dit soort teksten getuigd van een heel behoorlijke blindheid voor wat er om je heen gebeurd. Maar het getuigd ook minachtig voor anders denkende….Rechtlijnig denken is natuurlijk niet het primaat van Links, maar de PVDA had veel eerder de voelsprieten diep in de samenleving moeten steken. Het is natuurlijk duidelijk dat je een man met het statuur van Job Cohen niet op dit moment en niet in dit tijdsgewricht naar voren moet duwen. Links spreekt alleen niet meer de taal van het volk…. Links staat voor elitair en de laatste jaren vooral voor hooghartig. Voorbeeldje is Henk Hagoort de baas van de publieke omroep: “Als er bezuinigd moet worden dan maar eerst het amusement eruit!” weer de gewone man, de man die al berooft werd van Sinterklaas, raakt nu ook Wie van de Drie en Bananasplit kwijt…. Natuurlijk het leest te lullig voor woorden maar zo wordt het gevoeld! Warrige cultuur programma’s moeten blijven…..en ja als Wilders het dan heeft over “Linkse Hobby’s” voelen deze mensen zich begrepen. Hoe is het mogelijk dat de regelneven in de PVDA dat nooit gezien hebben? Het is simpel, macht maakt lui… zo lui dat er gedacht werd dat de huidige coalitie nooit tot stand zou komen…. Zo lui dat er verwacht werd dat de PVDA vanzelf wel het voortouw van de formatie in handen zou krijgen…Wilders was immers een ongeleid projectiel? Gek is echter wel dat ze de signalen die Wilders zelf afgaf nooit goed geïnterpreteerd hebben. Wilders gaf immers in een vroeg stadium al te kennen dat veel zaken voor hem niet keihard waren? AOW een heel hard verkiezings item werd zonder slag of stoot opgegeven. Wat de PVDA ook had moeten weten is: dat Geert Wilders natuurlijk geleerd heeft van de Comedy Capers van Matt Herben en de LPF. Borderlinend en vechtend gingen de bewindslieden van die club over het Haagsche plein..dus voor echte uitvoerende macht is Wilders de eerste jaren voorlopig doodsbang. Vandaar onzinnige eisen in Almere en Den Haag. Maar gedogen volgens Deens model kan natuurlijk wel. Het wrange voor de PVDA is dat zij en niemand anders, juist dít mogelijk maakten! Natuurlijk krommen je tenen in je schoenen als je Wilders verliefd ziet kijken naar Maxime Verhagen een man die eerder nog wat Wilders betreft als knettergek werd weggezet. Maar Verhagen kan ook niet anders. In de oppositie is immers geen enkel electorale winst te behalen, intern hebben ze allang bij het CDA bekeken dat niet regeren het einde van de Christen Democratie zou betekenen. Ook het CDA is een machts partij en dus werd gekozen voor dit gedoog gedrocht. Misschien is het wel goed dat de VVD een einde gaat maken aan allerlei subsidies voor clubjes en kunstenaars waar niemand op wacht…. In het bedrijfsleven is het ook zo dat als niemand op je product zit te wachten je na verloop van tijd je winkel mag sluiten. Het zelfde zou moeten gelden voor cultuur en kunst…”art for art sake” is een luxe die nu even niet kan! Het zou goed zijn als Nederland de rede zou laten prevaleren..dit kabinet is een goede afspiegeling van de verkiezings uitslag.. eigenlijk zou een kabinet PVV, VVD en PVDA de meest democratische weergave zijn van de feiten. Maar onder dat voorstel staat de handtekening van Hans Christian Anderssen. Als je Wilders wegzet als een soort van nieuwe Mussert dan beledig je ook 1.5 miljoen kiezers en let je ook niet op als er peilingen worden gehouden. Geert Wilders is door verschillende partijen afgeserveerd; PVDA, Groen Links en D66..er was nooit sprake van een cordon sanitaire maar samenwerken was uitgesloten. Dat Wilders zijn grote mond min of meer waar maakt verbaast de linkse club in hoge mate…. Veel maatregelen in de sociale paragraaf zouden ook bij de SP bedacht kunnen zijn..en hij bewees toch met twee beentjes in de klei te staan tijdens de onderhandelingen. Zijn speech in New York zou volgens vele Spin Doctors het einde van de onderhandelingen zijn………..Geert hield zich in en blijkt een héél snelle leerling!
Landgenoten, we hebben gekregen waar we om gevraagd hebben in de verkiezingen…daar is niks populistisch of schandelijks aan neen, dat is democratie gebaseerd op meerderheden.
Laten we dan maar hopen dat alle zijlijn schreeuwers nu ook snelle leerlingen blijken te zijn.
Gerry Jungen -
PVV gedoogakkoort is zelfde als NAZI akkoort.
Stijgers in Politiek
Holocaust overlevende spreekt zich uit...
Een sterke boodschap van deze Holocaust...
3 uur 37 minuten geleden door Tweetsweet
Gebruik de holocaust niet om Zionisme te...
Een sterke speech van een orthodoxe jood...
3 uur 52 minuten geleden door Tweetsweet
VVD-top verwerpt kritiek van Hans Wiegel
De top van de VVD is het niet eens met...
7 uur 14 minuten geleden door Duracellkonijntje
Roemer botst met Buma
CDA-leider Sybrand van Haersma Buma...
7 uur 50 minuten geleden door Smarthead
Best gewaardeerd
SP: Unieke kans om te stoppen met JSF-project
Door de val van het kabinet ontstaat een...
1 dag 5 uur geleden door dutchoyibo
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
6 dagen geleden door All.you.need.is.love
'Pro-Europa politici moeten hopen dat...
De pro-Europa politici weten verdomd goed...
4 dagen geleden door All.you.need.is.love
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
1 dag 8 uur geleden door Matthijs85
'Kunduz-akkoord grote fout VVD'
Het Kunduz-akkoord is het gevolg van een...
19 uur 25 minuten geleden door suna1965

