Het is al jaren duidelijk dat de jonge Angolese asielzoeker Mauro Manuel terug moet naar het land van herkomst. Waarom debatteerde de Kamer er dan donderdag vele uren over?
Sorteer op:
-
Omdat de oppositie geen gelegenheid ongebruikt laat om een wig te drijven tussen CDA, VVD en PVV.
Dat dat ten koste gaat van immigranten, vinden ze jammer maar helaas. -
Mauro is zeker te katholiek voor het refotmatorisch dagblad
-
Waarschijnlijk omdat we klaar zijn met alle andere problemen die Nederland teisteren...... Dan is er ruimte om dit soort mediahypes aan te pakken...
-
Vreselijk dat je een kind (ondertussen jong volwassen) zo lang in onzekerheid laat en toch steeds weer hoop geeft.
-
Omdat menselijkheid boven regels gaat.
-
@4 dat komt door de oppositie en media. Regels zijn regels, en daar heeft Leers gelijk in, maar door het iedere keer weer opnieuw te proberen doorbreken van bestaande regels door media en oppositie geven zij Mauro weer hoop. Het is gewoon schandalig hoe de zogenaamd onafhankelijke NOS zich iedere keer positief en Mauro steunend uitlaat.
Leers heeft volledig dan gelijk dat hij aan een beleid vasthoud, waar hebben we anders regels en wetten voor. Nu zouden we voor 1 persoon alle regels moeten vergeten? Dan is het hek van de dam.
Lullig voor Mauro, maar de tranentrekkerij waar de publieke omroepen en veel mensen op dit soort platform mee bezig zijn gaat veel te ver. Hij krijgt nu op grotendeels kosten van de belastingbetaler een kans hier te studeren, en dan doen wij medelanders meer dan genoeg in deze situatie -
@6
Leers heeft het vaker bij het verkeerde eind , hij is al tig keer teruggefloten door het EU Hof.
Daar zijn ook regels, en verdragen en rechten van de mens en ga zo maar door. -
Omdat het naast alle problemen over geld zeker ook over mensen moet gaan!
En het lijkt onderhand wel of we dat vergeten zijn! -
@1
NIPO-peiling toont aan dat 70% van de Nederlanders vinden dat alle Mauro;s mogen blijven. een stuk of 80.
Kortom, ook in de coalitie is er geen unaniem besluit.
Maar dat weten we al sinds er een minderheidskabinet plaatsnam. -
@7
tig keer, bedoel je dan 2 of 3 keer? -
Het Europees Hof van Justitie heeft onlangs uitgesproken dat strafbaarstelling van illegaal verblijf in strijd is met de Europese terugkeerrichtljin en dat gevangenisstraf voor illegaal verblijf in strijd is met het beginsel van de proportionaliteit; zie daarvoor eerder bericht van 29/04/11.
-
@10
meer dan 10 x. .. -
Omdat het voor een oppositie altijd vrij makkelijke zaken zijn om mee te scoren, ongeacht wie dan een oppositie is.
Alle minsters/staatssecretarissen zijn de afgelopen jaren in de problemen gekomen zodra de media zich op een zaak stortte.
De procedures kunnen veel te lang gerekt worden, voor de media levert het extra kijkcijfers op dit soort zaken, met die combinatie krijg je dit soort zaken.
Niemand weet exact alle achtergronden van deze zaak, de beweegredenen tot uitzetting, hoe hij hier terecht is gekomen, het contact met zijn biologische familie nu precies is enz enz.
het voltallig falen om dit soort zaken niet tot het nagenoeg oneindige gaat rekken, daar gaat het mis.
En daar spelen de media handig op in, hun werk maar het geeft dan wel een vertekend beeld waarmee ongeacht welke minister/staatssecretaris gelijk het haasje is, die het waarschijnlijk nog van zijn/haar voorganger doorgeschoven hebben gekregen omdat hun voorgangers net zo goed wisten hoe gevoelig deze zaken liggen. -
@10
meer dan 10 x + het huis in Bulgarije -
@6: Deze jongen komt niet al 10 jaar in de media, dit is pas net aan de hand. Het is de schuld van onze politiek dat zaken zo lang duren, vervolgens gaat de media zich er mee bemoeien en in mijn ogen zeer terecht.
-
Nederland heeft van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens een gevoelige tik op de vingers gekregen. Niet alleen oordeelde het Hof dat de IND met zijn besluit een Somalische asielzoeker terug te sturen, het verbod op martelen en onmenselijk straffen heeft geschonden. Maar de Europese rechters stelden ook dat bij de Raad van State de vreemdeling „vrijwel geen kans op succes” heeft . Daarom mocht de vreemdeling die instelling negeren en zich direct tot het Hof richten.
om er maar eentje uit te halen. Er zijn er nog veel meer. -
@4 Het is de onderbuik van de oppositie die Mauro steeds weer hoop geeft. Inderdaad, buitengewoon kwalijk.
-
http://www.doorbraak.eu/?p=3559 nog eentje.
En daarbij heeft Mauro geen paspoort, las ik.
Ik weet dat het jaren kan duren eer hij dat krijgt vanuit Angola.
Die kant belicht Leers ook niet.
Als Mauro statenloos is, zet Leers ook niet uit, kijk maar:
""
Minister Leers zegt, dat niemand op straat wordt gezet voor wie geen onderdak is geregeld. Maar hij weet, dat het niet waar is. En volgens de kabinetsplannen: Het doel van de wetgeving uit het regeerakkoord is afschrikking.
"" -
@17: Het is onze gehele politiek die hier schuldig aan is. Er moet gewoon niet de mogelijkheid bestaan dat kinderen zo lang moeten wachten op duidelijkheid. Dat heeft weinig met de oppositie te maken.
-
@17
Nee, ik heb u nu al een aantal voorbeelden gegeven waarin Leers gewoon hartstikke fout is. -
Staat er iemand bij stil hoeveel geld al die mislukte procedures van Leers kosten?
Kun je wel 200 Mauro's van opvangen. En deze ene Mauro hoeft niet eens financieel gesteund te worden, want dat wordt hij al. -
IK heb het idee dat men moet beginnen met 8-jarige kinderen, die alleen met en vliegtuig naar nederland komen niet zomaar binnen moet laten !
Doen ouders dit : omdat de mogelijkheid daartoe bestaat
zij het geld er voor hebben ?
uit economisch oogpunt en er zelf ook beter van worden?
de situatie voor het kind gevaarlijk is in eigen land ??
Zoek uit wat de reden is en beslis daarna of zo'n kind binnen ,mag !
Leg dan ook duidelijk de regels uit ! ( met 18 wordt je teruggestuurd).
Dan kun je volgens mij deze emotionele toestanden voorkomen !!! -
@16
Jammer dan, want dat was Verdonk in 2007 en heeft met Leers niets te maken.
Teller staat nog op nul :-)) -
www.nrc.nl/nieuws/2011/01/13/leers-weer-op-de-v...
let op het woordje : weer -
Steeds vaker blijken uiteindelijk alleen nog maar Europese rechters het keiharde uitzetbeleid van de Nederlandse overheid enigszins te kunnen intomen.
www.doorbraak.eu -
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/arti...
en weer een Leers in de fout.
Wat kosten al die rechtzaken wel niet? -
@18
In dit voorbeeld was het een voorlopige tik op de vingers.
Geen definitieve uitspraak. -
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/213206-asielzoeke...
en weer een tegenslag voor Leers.
Zo goed, Ajax?
Leers deugt niet voor zijn vak en dus WIlders ook niet. -
Waar waren al die linkse partijen in 2007 toen er al een beslissing was gevallen dat hij terug moest. Ik heb ze niet gehoord sterker nog toen had Nederland nog nooit gehoord van deze jongen.Er had al veel eerder door de eerdere regeringen spijkers met koppen geslagen moeten worden dan was deze hele ellende niet nodig geweest.
-
@27
.
Er staan er staan er inmiddels genoeg, maar ik wil nog wel even doorgaan, hoor. -
@29
Juist.
En waarom doen VVD/CDA daar al jaar in jaar uit, decennium in decennium uit niets aan? -
@24
Let jij dan vooral op de woorden: Raad van State, en zeker niet het Europees Hof, zoals jij beweerde in #7
Teller staat inmiddels op een half puntje, gescoord in #18 -
Hoppa, nog eentje, van juni 2011
http://www.vluchtelingenwerk.nl/persberichten/v... -
Raad van State.. heb ik ook een leuke over.
Asielzoekers hoeven namelijk niet meer naar de raad van State maar mogen rechtstreeks naar het EU Hof. -
@26
Weer geen voorbeeld van een EU hof dat Leers op de vingers tikt.
Ik moet zeggen dat de score niet meevalt.
een half puntje terwijl er tig voorbeelden waren. -
@32
De Grieken, de Irakezen, de Somaliers, de statenlozen, de minderjarigen, het strafbaar stellen van illegaliteit, ook al door het Hof onderuit gehaadl.
Zijn er al 6 dus. -
@28
Jij bent volgens mij echt iemand die iedereen maar dan ook iedereen in Nederland wil toelaten maar er wel bij zegt Maar Niet in mijn achtertuin. -
@28
Je gaat steeds meer de mist in, want in dit geval betreft het niet eens een zaak tegen Leers!!!
Half puntje nog steeds, uit 6 pogingen te scoren. -
En als Leers op de vingers wordt getikt, betekent dat nog altijd dat hij fout zat.
Je wordt niet op je vingers getikt als je het bij het rechte eind hebt.
U kunt het willen nivelleren wat u wilt. Leers is een onkundige, slechte minister die zijn vak niet verstaat en onder druk van Wilders maar blijft proberen, want meer is het niet. En boem, dan mag hij weer inpakken.
Kosten noch moeite gespaard. -
@33. Eehh, dit gaat over een zaak die in Groot Brittanie speelde.
Is Leers dan minister daar ook al? -
@33
Wijs me de regel even waar in dat stukje iets over Leers staat, asjeblieft. -
Als u het niet wilt lezen, dan doen we het zo:
Weer een tegenslag voor minister Leers (Immigratie en Asiel): het Europees Hof voor de mensenrechten deed vandaag de uitspraak dat asielzoekers die via Griekenland doorreizen naar andere landen van de Europese Unie niet terug gestuurd mogen worden. Hun mensenrechten zouden geschonden kunnen worden door de erbarmelijke toestanden voor illegalen daar. -
@34
En denk je nu dat je iets nieuws vertelt? -
@41
Nee. U mag het nu verder zelf gaan lezen. U reageert zonder de artikeltjes te lezen. -
@39
Nee, jij beweerde in #7 dat Leers tig keer door het EU hof op de vingers is getikt, maar dat blijkt allemaal getoeter te zijn want van alles wat je als voorbeeld aangehaald hebt, blijkt éénmaal Leers half op de vingers getikt te zijn. -
De Nederlandse regering heeft al het beleid geen uitgeprocedeerde asielzoekers terug te sturen naar Mogadishu, maar vindt dat zij wel ergens anders in Centraal- of Zuid-Somalië kunnen wonen. Het Europese Hof heeft de voorwaarden voor terugkeer echter strenger geformuleerd.
Weer - 1 voor Leers.
Ik hou ermee op. Fijne dag. -
@1. En ik hoop dat dat ze gaat lukken ook.
-
@42
Ja?
Is een tegenslag ook al door het EU hof op de vingers getikt worden????
Ik heb zo vaak een tegenslag, maar toch niet door het EU hof op de vingers getikt.
Dit was gewoon een uitspraak, wat voor Leers een tegenvaller was omdat hij meende dat in het beleid te kunnen implementeren.
Maar Leers zelf is geen enkel moment door dat EU hof op de vingers getikt. -
@10
Moet er plotseling iemand van jou tig keer omschrijven terwijl je zelf niet anders doet dan feiten verdraaien, liegen en bedriegen. Begin eerst zelf eens integer te antwoorden en niet zoals in #1 meteen de zaak om te draaien. -
@45. Het lijkt me trouwens vooral allemaal zeer voorbarig.
De zaak ligt nog niet eens bij het Europees Hof, er is nog in de verste verte geen uitspraak, laat staan dat het al een vaststaand feit is dat op basis daarvan een verblijfsvergunning wordt afgegeven:
Ook dat Hof baseert zich op rapporten etc, waar niemand hier enige inzage in heeft, zij dan dus wel.
Kan wel een hele waslijst gaan komen, de uitkomst stel je daarmee totaal niet vast. -
@44
Ik heb ze stuk voor stuk gelezen, anders kon ik ook niet weten dat er maar één betrekking had op een EU hof dat Leers terugfloot. -
Ik wens Mauro een goede vlucht terug naar Angola.
-
@46
Dat lijkt me inderdaad ook beter. :-)) -
@50
Precies.
Het is een voorlopige pas op de plaats, maar niets meer dan dat en al zeker geen tik op de vingers. -
Ik wens iedereen een prettige voortzetting, ik ga naar een feestje.
-
klopt hij probeert nu een beetje zielig te doen om alles op zijn kop te zetten.
Vooralsnog is zijn missie mislukt. -
En palestijnen weten soms ook al jaaaren dat ze van hun land afgejaagd gaan worden.....
Dat iemand je van te voren er van op de hoogte brengt dat ie je lullig gaat behandelen maakt het nog niet minder lullig. -
@6
Als de regels niet werken of leed veroorzaken is het de TAAK van de minister om de regels aan te passen.
Leers doet zijn werk niet. -
De 9-jarige Angolees Mauro Manuel komt in 2002 naar Nederland.Een donkere jongen komt in een voor hem onbekend land met meest blanke mensen met een voor hem wildvreemde taal let op hé 9 jaar is hij een kind nog.Nu is hij 18 jaar( jong volwassen) met een goede opleiding en hij zou dan niet terug kunnen?? let wel hij heeft nooit een verblijfsvergunning gekregen ..
-
@58
Heb jij een voorstel om de wet aan te passen? Ze allemaal laten blijven lijkt mij geen goed idee. -
@58. Kan een minster dan eigenhandig bestaande regels en wetten veranderen, naar zijn eigen inzichten aanpassen in zijn eentje??
-
@59
Heb jij jouw kinderen met 18 jaar de deur uit geschopt? -
@60
Ben ik minister?
@61
Het is zijn taak om met aanpassingen of wetswijzigingen te komen, en deze aan de kamer voor te stellen.
Dat is de taak van de minister.
En ja, dat doet hij in zijn eentje als ministerie.
De voorstellen worden in meerderheid aangenomen in de kamer, waarna deze worden getoetst in de eerste kamer.
Zo werkt het nu eenmaal.
Dus...... ja. -
@63. Quote ` de voorstellen worden in meerderheid aangenomen in de Kamer`:
Dat weet hij, geen enkele minister trouwens, bij voorbaat al toch?
Daarnaast, hij doet zijn werk juist wel, dat geeft voor velen juist de problemen eerder. -
@64: Een minister zou beleid goed uitvoeren als hij het beleid evalueert en zo tot de conclusie komt dat het beleid stinkt. Een minister zou zijn werk goed doen als hij goed beleid neerzet.
-
@64
Nee.
Hij doet zijn kerntaak, het toetsen van de wet, niet.
Hij is nu even een uitvoerend ambtenaar.
En nee, hij weet normaal gesproken niet bij voorbaat al dat er een meerderheid is.
Maar daarvoor wordt van tevoren overleg gepleegd en de kamer geïnformeerd.
Weet je nou echt niet hoe het werkt?
De kerntaak van een minister is het toetsen van de wet in de praktijk. -
@52
Ik had niet anders van jou verwacht. -
@65
Het beleid is onwenselijk is een uitspraak van de minister zelf.
" met pijn in het hart moet ik door zetten"
Hij stelt dus zelf dat het niet klopt, maar dat hij regels uit voert.
Dat hoeft hij niet, en in het geval van menselijk leed mag hij het niet. -
@66. De wet is toch juist getoetst aan de praktijk, of niet soms?
Ten tweede, deze weg gaat jaren duren, dus daarmee helpt hij deze jongen ook voor geen meter, want in zijn geval blijft de uitspraak dan alsnog overeind staan. -
Hij weet dat hij terug moet. Dus waar discusseer men nog over? Tijdrekken om alsnog een verblijfsvergunning te bemachtigen.
-
@68: En dat zegt de man Leers die dit beleid aan de kaak hoort te stellen en zou moeten aanpassen. Bizar vind je niet?!
-
@66
????????????????
De wet wordt pas getoetst aan de praktijk wanneer deze in werking is.
Hij kan vooruitlopend op aanpassingen ( en zou dat in geval van menselijk leed zelfs moeten) terughoudend handelen inzake de uitzetting.
En dan met het zweet op de kop werken aan die aanpassing.
De clausules voor " noodwetten" zijn eigenlijk voor dit soort zaken bedoeld.
( niet voor paspoorten) -
@63
Weet ik niet, misschien wel. Luis64 kan zomaar een pseudoniem van Opstelten zijn. Maar misschien vind Leers wel dat de wet wel werkt ook al veroorzaakt deze in uitzonderingsgevallen leed.
Maar heb jij een beter voorstel voor de wet? -
@65. Als het beleid, zoals je stelt, stinkt dan doet het dat toch al een tijd of niet?
Dus daar is Leers totaal niet verantwoordelijk voor, maar alle partijen immers.
Hij kan zich alleen houden aan bestaande wetten en regels, niet aan niet bestaande wetten.
Dus als het stinkt, komt dat van alle partijen af.
Want bij geen van de moties waarmee gekomen is staat iets om het totale beleid te veranderen. -
@71
Ja, behoorlijk bizar.
De argumenten om door te zetten zijn gammel en Leers laat zich intimideren door het kabinet. ( of een deel er van) -
@74: Leers heeft de mogelijkheid uitzonderingen te maken en aan te kaarten dat de wet veranderd zou moeten worden. Hij hoeft niet zoals jij en ik lijdzaam toe te kijken.
-
@73
Nogmaals........ ben ik minister?
Is het pas legitiem om ergens tegen te zijn, als je ZELF de beste oplossing hebt waar iedereen het mee eens is? -
@72.Dit soort zaken spelen al jaren, deze zaak is niet uniek.
Dus de komplete Kamer heeft al die jaren liggen slapen waar ze nu op hun achterste benen staan, inderdaad bizar. -
@74
Zodra het tot uitvoering komt, komt het op het bord van de verantwoordelijke minister.
Zo werkt nu eenmaal de Nederlandse politiek. -
@77
Misschien is de huidige regeling de beste oplossing. Vervelend voor de uitzonderingsgevallen, maar dan hoeft Leers dus niets aan die wetten te veranderen zoals jij stelt. -
@80
Volgens Leers is de regeling niet de beste oplossing.
Dat argument bestaat dus niet. -
@80: En Leers heeft vervolgens de plicht deze uitzonderingsgevallen onder de loep te nemen en uitzonderingen te maken. het woord 'uitzonderingsgeval' zegt het al!
-
@76. Hij heeft gezegd waarom in dit geval een uitzondering maken niet wenselijk is, waar een aantal maanden geleden die uitzondering wel gemaakt werd.
Hij heeft inzage in alle rapporten, besluitvormingen,achtergronden en geschiedenis van deze zaak, waar jij, ik en niemand verder iets van af weet.
wij kijken niet lijdzaam toe, wij kennen de komplete zaak niet en baseren ons puur op wat je op tv ziet, zonder echt op de hoogte te zijn.
Hier wordt gereageerd op emotie, hij handelt met kennis van het volledige dossier. -
@78
Of de hele kamer heeft liggen slapen zou ik niet durven beweren.
Er zijn heel veel moties ingediend voor wetsvoorstellen betreffende immigratie en het terugdringen van wachttijd en andere misstanden.
Dit wat nu gebeurt IS dus die toetsing aan de praktijk.
Nu is het dus de taak van de HUIDIGE minister om de boel aan te passen.
Dat laat hij achterwege! -
@83
Mauro heeft als 9 jarig jongetje gelogen over zijn leef omstandigheden in Angola.
Dat is de reden
ALS 9 JARIG JONGETJE!!!!!!!!!
( sorry) -
@83: Een jong volwassene na 10 jaar verblijf terugsturen is niet op geen enkele wijze goed te praten, wat er ook in het dossier staat.
-
@75. En die wie liet een Albayrak zich dan beinvloeden, die tot dezelfde conclusies kwam?
Laten we nu de partijpolitieke spelletjes even aan Den Haag over, daar gaat het even niet om. -
@86: Het woordje 'niet' mag je wegdenken!
-
@85. Weten wij zeker dat dat alles is wat in die rapporten staat?
Kan er ook niet bijvoorbeeld instaan dat zijn biologische moeder moeite heeft gedaan om hem terug te krijgen.
Dat is het punt dus, we weten het niet.............. -
@89: Op dat moment moet Mauro zelf de keus krijgen.
-
@86. En wat nu als zijn biologische familie hem juist wel dolgraag terug wilt hebben in hun omgeving?
-
@87
We kunnen Albayrak nu niet meer ter verantwoording roepen.
De huidige minister is verantwoordelijk voor het beleid van het ministerie.
Hoe dan ook.
We kennen gevallen uit het verleden dat ministers vertrokken voor de daden van hun voorgangers.
En dat klopt ook.
Als je een ministerie over neemt ben je verantwoordelijk voor dat ministerie.
Dat is ook de reden waarom ministers in het begin van hun aanstelling heel veel werk hebben aan het laten inlichten door het ministerie. ( top ambtenaren)
De huidige minister is ten aller tijden verantwoordelijk voor het gevoerde beleid.
Punt.
Dus dient Leers nu zij taak op te pakken en slecht werkende wetten aan te passen. -
@91: zie @90. We spreken over een jong volwassene niet over een kind van 6.
-
@91
Mauro is 18.
Die beslissing is aan hem en dat argument zou absoluut niet mogen meespelen in de beslissing van de minister. -
@90. Zijn eigen keuze wordt hem toch ook niet afgenomen?
Hij krijgt geen ontzegging om hier op vakantie naar toe te komen ofzo.
Het enige waar die niet voor in aanmerking komt is een verblijfsvergunning. -
@95: Hij moet zelf de keus krijgen om hier wel/niet te blijven aangezien onze overheid al een jaar of 10 met hem solt.
-
@95
Hij wil hier blijven, zijn toekomst opbouwen, leren, werken, bij zijn pleegouders blijven.
Dat recht wordt hem ontzegd.
En waarom? Omdat hij als 9 jarig jongetje het verhaal heeft verteld zoals het hem was opgedragen door volwassenen.
Waarom moet die jongen daar nu voor boeten? -
@94. Daar gaat nu juist dit stukje over, er was al heel lang bekend dat hij terug zou moeten, dat hij nu jong volwassen is komt dus alleen omdat die procedure veel te lang kan duren.
-
@Precies, met dank aan onze overheid. Mensen moeten veel sneller duidelijkheid krijgen waardoor dit soort dingen niet meer mogelijk zijn. Voor alsnog mag van mij elk kind dat hier langer is dan 5 jaar en niet terug kan naar familie of veiligheid blijven
-
@96. Het is simpelweg niet mogelijk om iemand te laten beslissen of hij hier wilt blijven of niet.
Daarvoor is het land te klein, juist daarvoor zijn er dus regels en wetten gemaakt voor wie wel en niet mag blijven. -
@98
Hoezo leren en een toekomst opbouwen? Hij is 18 en heeft eindelijk net zijn VMBO-diploma gehaald. Neem dus maar aan dat een MBO te hoog gegrepen is voor deze jongen. Het risico is groot dat hij de werkloze van morgen wordt. -
@101: Aangezien onze overheid deze jongen hier 10 jaar laat wonen vind ik wel dat hij hier zelf een keus in zou moeten hebben.
-
@100 was bedoeld voor @99
-
Verder wens ik jullie allen een fijne avond, ik ga even boodschapjes doen!
-
@98. Omdat hij als 9 jarig jongetje dingen heeft gezegd wat hem werd verteld door volwassenen.
daar zit hem het probleem in dat wij de omstandigheden dus niet goed weten, de situatie in Angola is nu vele malen beter, stabieler dan in die tijd dan zijn moeder, waar ook nog een punt bij zit over hoe dat precies mogelijk is, hem op het vliegtuig heeft gezet.
Hebben nu zijn eigen echte familie geen rechten meer?
Gaan we hen hun rechten om hun zoon/broer te zien ontnemen? -
@100. Kijk, daar zit nu nog een groot probleem.
Want je stelt terecht dat er veel sneller besluiten moeten worden genomen.
Maar, vergis je niet, dat besluit hield dus al in dat hij op 9 jarige leeftijd terug gestuurd zou moeten worden.
Hoe denk je dat reacties dan geweest waren?? -
@62
Ga je nu appels met peren vergelijken.Ik heb ook mijn kinderen niet met 9 jaar op het vliegtuig gezet naar een ander land. -
@98. En zoals je terecht stelt, zijn pleegouders.
Zijn eigen familie, moeder, wenstte al niet aan een adoptie mee te werken.
daar heeft zij zo haar redenen voor neem ik aan.
En dan hebben nog altijd eigen ouders meer rechten dan pleegouders.
Dat is niet uniek, dat is wereldwijd zo.
En dat was naar ik meen mede 1 van de redenen, niet de enige, waarop een verblijfsvergunning werd geweigerd.
En je praat dus over een uitspraak van toen hij nog geen volwassene was, dat hij door die ellenlange proceduremogelijkheden die leeftijd wel heeft bereikt doet aan die uitspraken, en de dus vooropstaande rechten van zijn eigen ouders niets meer af. -
Geestelijke terreur zul je bedoelen... je zult toch een Gerd Leers als vader hebben ik maakte er een einde aan! wat een schande
-
@102
De werklozen van morgen zijn de ambtenaren die weggesaneerd worden, de mensen in de cultuursector.
Dat de huidige coalitie niets aan jeugdwerkloosheid doet, is ook niet Mauro 's schuld. -
@109
De fout zit in de regelgeving door de jaren heen.
Nog niet 1 x heeft VVD/CDA een zinnig en werkzaam beleid weten te ontvouwen.
Dat het zo lang duurt is ook niet Mauro's schuld.
En Mauro heeft rechten, kinderrechten, mensenrechten, allemaal mede ondertekent door ons land.
Leers is er echt niet zo maar vanaf met zijn gebluf, want dat is het. -
@112. Welk gebluf van Leers?
En dat ´de fout zit in de regelgeving door de jaren heen´ en dan bij enkel VVD en CDA uitkomen.
Zullen we die partijpolitieke spelletjes voor Den Haag laten?
Of scoren we er punten mee als enkel die partijen genoemd worden en de rest even ´vergeten´ wordt?? -
Hoe jammer het voor Mauro ook is, ik hecht er meer waarde aan dat Mauro in Angola zijn landgenoten kan vertellen dat die rek-truc in Nederland niet meer werkt sinds er een nieuw kabinet zit.
-
@99
Is het zijn schuld dat het zo lang duurt?
Dat heeft tot gevolg dat de uitzetting enorm veel leed veroorzaakt, en DAT is niet zijn schuld.
Waarom moet hij daar dan voor gestraft worden? -
@108
Dat is geen appels met peren vergelijken.
Mauro is niet schuldig aan het feit dat zijn moeder hem op het vliegtuig zette.
Het kind was verdomme 9.
Het gaat er om dat Mauro nu een kind is van het pleeggezin, en van Nederland.
Die zet je niet buiten de deur omdat ze 18 geworden zijn. -
@109
Wenste niet mee te werken?
Heb jij dossier kennis die wij niet hebben?
De adoptie was niet mogelijk vanwege het gebrek aan een verblijfsvergunning. -
@114
Tja...... dat alle humaniteit door het pvv gelul uit jou gezogen is, was bekend. -
@114
Terugsturen geeft idd een goed signaal af daar. NL is toch niet het land van melk en honing waar iedereen belasting betaald om Angolese jongens een onbezorgd leven te laten leiden. Alleen asielzoekers hebben recht op verblijf, economische gelukszoekers niet.. -
Al die mensen die vinden dat Mauro op zijn 18e jaar terug moet naar Angola flikkeren hun kinderen ook het huis uit op hun 18e verjaardag.
Ze hebben dan immers lang genoeg voor het kroost gezorgd. -
@120
Ja, " het land van melk en honing" is dan voorbij.
Mijn god wat een hopeloos dom gelul.
Mauro is hier opgegroeid.
Mauro heeft hier een bestaan.
Om een jonge kerel, die zo positief in het leven staat, dat bestaan af te nemen, omdat we ons " aan regeltjes willen houden" is toch wel het meest achterlijk en conservatieve domme gelul wat er is. -
Overigens....... even een opmerking in het algemeen.
Als Mauro inderdaad in Venray is opgegroeid, zonder enig contact met de politie, en zonder een enkel probleem, is dat op zich al een lintje waard.
Dat de Burgemeester van dat KUT dorp zich inzet is op zich te waarderen, maar laat de LUL eerst maar eens wat doen aan de problemen in zijn klote gemeente. -
Als het al jaren bekend was, hadden ze hem toen op het vliegtuig/boot moeten zetten zonder pardon. Nu zijn ze te laat. Die jongen is geen crimineel, heeft een pleegfamilie hier en spreekt nederlands, waarom nu nog terug?
-
Even los van gelijk hebben en gelijk krijgen. Maar heeft er iemand nu eens bij stil gestaan wat deze discussies ons allemaal kosten en ten koste van wat?
8 Jaar geleden komt iemand dit land binnen en die weet dat dat illegaal is. Zijn echte ouders weten dat ook. Twee Nederlanders die dat nog veel beter weten gaan hem al die jaren helpen en kennelijk staat daar geen straf op of worden er geen kosten in rekening gebracht. Nu gaan de politiek en de media er een compleet geldverslindend toneel van maken. Maar niet alleen wat dit circus allemaal kost maar tegelijkertijd hebben we nauwelijks aandacht voor de recessie en de oplossingen daarvoor, en dat is toch wel vele malen belangrijker. Kunnen we niet voor 31 december een besluit nemen over het landelijk politieapparaat en dat gaat dus ten koste van ons allen.
Het lijkt wel of met name de linkse partijen een enorme rem zijn en alles maar ter discussie stellen. In welk land houdt de minister zich bezig met de plaats van een Orca.
En sinds de discussies in de kamer op de televisie worden uitgezonden lijkt het wel of ieder kamerlid zich wil profileren ook al hebben ze geen enkele zinnige boodschap.
Het is te triest voor woorden.
Illegaal handelen moet kennelijk beloond worden, nou dan is het eind zoek. -
@119
oh daarom loopt heel Nederland over van Angolese jongeren omdat we Mauro al 10 jaar niet terug hebben gestuurd. Kun je jezelf nog volgen in de door jou opgezette doelredenering. -
@22 Leg een kind dan ook ff uit dat hij zich de komende jaren niet mag gaan hechten aan zijn pleegouders en zij niet aan hem. Totaal tegen de menselijke natuur in. Onmogelijk dus.
-
@124
Het is niet verboden om opvang te bieden aan kinderen die niet door hun ouders worden verzorgd, smurfzijdank. Deze jongen heeft volgens de regels asiel aangevraagd dus er was geen sprake van illegaliteit. Beperk je alsjeblieft tot de feiten. -
@4
Zucht, weer die verzinsels dat Mauro de procedure zou hebben gerekt. Hij had reeds recht op een verblijfsvergunning volgens de rechter, maar Leers is hier tegen in gegaan. -
@114
Er was geen rektruuk. Leers bleef doorprocederen nadat de rechter had gezegd dat Mauro mocht blijven. -
@109
Je zuigt van alles uit je duim. De moeder werkte wel mee met de adoptie, maar de papieren werden in Nederland niet geaccepteerd. -
Het PVV litteken zal nog jaren jeuken in Nederland. Harteloos en asociaal zoals sommigen hier schrijven over een kind!
-
Ach reformatorisch Nederland liet in 1939 ook vluchtelingen uit Duitsland aan de grens verkommeren. Ik heb niet zo'n hoge pet op van de medemenselijkheid van Christenen hier in NL.
-
Het pleeggezin heeft het probleem samen met zijn moeder gecrëerd, dan moeten ze het zelf ook maar oplossen.
Pleeggezin moet anders maar mee emigreren naar Angola als ze zo begaan zijn met die jongen, ze wisten al lang dat hij hier niet kon blijven.
Ze maken mij ook niet wijs dat hij de taal niet meer spreekt, ik denk dat hij ook wel contact met zijn moeder in Angola heeft. -
@133 De overheid heeft het probleem gecreëerd door 8 jaar lang geen duidelijke beslissing te nemen in deze zaak. Nu deze jongen is ingeburgerd is het wat mij betreft te laat om hem terug te sturen. Hij heeft niks in Angola, Nederland is nu zijn thuis.
Tot voor kort was zowel de VVD en het CDA erover eens dat Mauro mocht blijven. Nu zijn de partijen ineens van idee veranderd...
http://www.rtl.nl/xl/#/u/a21c64a6-b3a1-42a9-bd1... -
@134
Dus de Overheid heeft hem vroeger op het vliegtuig gezet en niet zijn moeder?
De Raad v Staten als hoogste rechtsorgaan heeft geoordeeld dat hij terug moet, of moeten we die ook maar opdoeken, waar hebben we uberhaubt een rechtssysteem voor. -
@135
De Raad van State doet regelmatig uitspraken waar de regering zich vervolgens niet aan houdt.
Stijgers in Politiek
Per Kamerlid 307 miljoen extra staatsschuld
Wij schuiven geen rekeningen door naar de...
5 uur 54 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Ewald Engelen over het ESM: Bastille
Het ESM dateert van 17 december 2010, is op...
6 uur 16 minuten geleden door wazup
Samsom : Akkoord biedt geen uitweg uit...
Het akkoord over de begroting voor 2013...
6 uur 17 minuten geleden door All.you.need.is.love
VVD-top verwerpt kritiek van Hans Wiegel
De top van de VVD is het niet eens met...
7 uur 23 minuten geleden door Duracellkonijntje
'Lagarde betaalt geen belasting'
Christine Lagarde, de 'Iron Lady' bij het...
7 uur 28 minuten geleden door katje van sjefke
Best gewaardeerd
Roemer wil premier worden
SP-leider Emile Roemer wil premier worden...
3 dagen geleden door jandeharingboer
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
6 dagen geleden door All.you.need.is.love
Oppositie rekent Rutte recessie aan
Een groot deel van de oppositie rekent het...
5 dagen geleden door onderdeurtje
'Ik moest voor Kunduz-missie stemmen'
Kandidaat-lijsttrekker Tofik Dibi van...
2 dagen geleden door Marcgr8


