Een medewerker van een skateshop in Amsterdam is bedreigd nadat hij op de ruit van de winkel had geschreven: 'PVV-stemmers niet welkom'.
Sorteer op:
-
En PVV'ers weren is geen discriminatie? Dat mag dus wel?
-
211 juni 2010 11:34 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
311 juni 2010 11:35 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Typisch.
Oke, het was alles behalve netjes en goedkeurenswaardig van deze man om dit te doen maar om dan maar direct (weer) te gaan bedreigen en schelden is voor mij wel weer het andere uiterste. -
511 juni 2010 11:39 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@2-3-5-
Ha die Disturbia ben je er weer......? goed geslapen.......?
de ochtendstond....heeft goud in de mond......! -
Och, The Old Man Amsterdam, die zetten zich graag af tegen alles wat regels en discipline is dat is ook de lifestyle van skaters, wakeboarders etc. Moeilijk opvoedbare kinderen zijn het. Veel probleem jongeren etc. etc. ze krijgen de verkeerde voorbeelden en Red Bull helpt ze ook nog
-
Dit is nog maar het begin.
Menig PVV-er ziet in het succes van 9 juni een legitimatie om geweld tegen andersdenkenden te gebruiken. -
@1
Wordt een wakker !! Als je je gediscrimineert voelt dan kun je aangifte doen bij politie.
De PVV-aanhanger denkt daar dus anders over..... -
@ #8: Dat vrees ik ook ja. Je ziet hier al hoe ze ineens tekeer denken te kunnen gaan.
-
@8 : Dat deden ze ook al voordat de overwinning was geboekt. Ze zeggen iets over Moslims maar als er iets over PVV-ers word geroepen dan krijg je ook direct een hele vrachtwagen over je heen helaas. En niet alleen bij of door PVV-ers trouwens. Het lijkt tegenwoordig volstrekt normaal voor sommige mensen om wanneer hen iets niet aanstaat of wanneer ze het ergens niet mee eens zijn direct te gaan dreigen, schelden en schreeuwen alsof het doodnormaal is.
Quote van journalist Jeroen Mirck:
"Internet is een curieuze stamkroeg. In een echte bar gebeurt het me nooit dat ik word uitgemaakt voor NSB’er, communist, kapitalist, klootzak, PvdA’er, stalinist, VVD’er of dictator, maar op het web is dat doodnormaal." -
Hij is dus geen echte ondernemer.
Wellicht dat hij zichzelf een faillissement aandoet.
Klant is koning en respecteer hen.
Ik heb ook een eigen zaak en stem PVV, maar mijn klanten gaan mij voor. -
Dit soort streken zegt dus voldoende over de werkelijke denkwijze van een "volbloed PVV er".
Nu maar hopen dat dit, na de val van het nieuwe kabinet, niet meer zo terug komt.
De aanhang van Geert is levens gevaarlijk. -
1411 juni 2010 12:21 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Tja, er is geen groter huilvolk dan pvv-ers. Je zou denken dat ze wel van hun calimerogedrag af zouden zijn na de verkiezingsoverwinning, maar ze voelen zichzelf nog steeds zielig (voor de goede orde, allochtonen zijn niet de reden waarom jouw leven mislukt is).
Bedreigingen horen bij PVV-ers als bidden bij CU-ers. Helaas denken veel PVV-ers dat het nog gerechtvaardigd is ook. Nog nooit heb een hypocrieter zooitje mensen bij elkaar gezien. Ik vind het prima dat de man van de skateshop een statement maakt, helaas gaan al die PVV-ers weer hard huilen en zielig doen. Hoe zielig blijkt wel uit het feit dat de gemiddelde skateshopeigenaar met het blote oog niet kan zien wie PVV heeft gestemd. Het is niet alsof je een IQ-test moet afleggen voordat je naar binnen mag. Het is dus een statement. Een goed statement, er kan niet vaak genoeg gezegd worden dat de PVV-stemmer nog lager op de evolutieladder staat dan een microbe, met circa dezelfde inhoud. Als ik wéét van mensen dat ze PVV-er zijn (in het echte leven that is) dan zal ik niet meer met ze omgaan, niks meer bij ze kopen (nu begaf ik me al niet in het criminele circuit) en ze niet helpen of bijstaan als ze hulp nodig hebben. Discriminatie is blijkbaar een geaccepteerde norm, dus dat zal ook het credo tegenover de PVV-er zijn.
Heb gelijk ook daad bij woord gevoegd en gebroken met dat deel van mijn familie dat PVV stemt. Interesseert me niet meer wat ze doen of wat ze meemaken, ik zal er niet eens zijn om op hun graf te spugen. -
@12, mmm, even rekenen. Van de 8 mensen stemt er 1 op de PVV, 7 niet. Van de mensen die niet PVV stemmen zijn er 3 a 4 (D66, Gl, PvdA, etc.) mordicus tegen de PVV (conservatieve schatting). 1 klant of 3 a 4 klanten, mmm, moeilijk.
Bovendien het is een statement en een verdomd goede.
Tenslotte in Amsterdam is de PVV kleiner dan nationaal (maar 9%). In Amsterdam wonen veel allochtonen. Lijkt me dus eerder een klantentrekker dan een klantenafstoter, helemaal als je beseft dat conservatieve mannen van boven de 40 (80% van de PVV aanhang) niet skateboarden.
Weet je waar ik respect voor zou hebben? Een Amsterdamse ondernemer die op zijn pui hangt 'ik heb pvv gestemd'. Dan kijken wie meer klanten trekt. Helaas zijn PVV-ers erg laffe hazen in het echte leven itt tot op internet (of bedreigingen via email of post). -
@14:
het leek erop Disturbia.....blijf in ieder geval jezelf....! -
1811 juni 2010 12:30 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Wat een idioten die die man bedreigen. Het is toch vrijheid van meningsuiting!? en het was toch partij voor de vrijheid??
-
Zo zie je maar: De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
-
een klant is te gast in de winkel van de ondernemer. En gasten moeten zich aanpassen zei oom Hero vorige week.
-
Iedereen die op deze partij heeft gestemd, mag zich wat mij betreft diep en diep schamen. Alle grondrechten waar onze voorouders voor hebben geknokt worden door dit gespuis met voeten getreden. PVVD regering, betekend het eind van een beschaving.........waar je tegenwoordig je kinderen al niet tegen moet beschermen.........................
-
De manier waarop andere partijen zoals het CDA, PVDA, groen links in het verleden politieke tegenstanders hebben bedreigd en te lijf zijn gegaan word gemakshalve vergeten.
Dit politiek geweld door "respectabele"partijen is al 20 jaar bezig, maar het duidelijkste naar voren gekomen door de moord op Fortuyn. De vraag is wie nu eigenlijk de moordenaar is, hij die de kogel afschoot of ook hen die de schutter een doelwit gaven. En die vraag hoor ik graag nog eens voor een rechtbank, een neutrale rechtbank. Misschien moet het Nederlandse volk daar eens een referendum over houden. -
@23, gelul. Ook met Fortuyn was het tweerichtingsverkeer. Hij hakte harder op andere in dan zij op Fortuyn. Vraag me af of de PVV-ers ook zo royaal zouden toegeven dat het aan hen lag als een islamtische politicus of bijv Job Cohen neergeschoten wordt.
Als anderen op PVV-ers schelden heet het demoniseren, als PVV-ers links en allochtonen zwart maken dan is het 'vrijheid van meningsuiting'. Terwijl het precies hetzeflde is, immers heeft Geert Cohen ook niet een gevaar voor de samenleving genoemd vanwege het 'moslimknuffelen'? Of, lang, lang daarvoor Wouter Bos of JP Balkenende.
Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, maar zoals wel meer snappen PVV-ers dat niet. Zoals ze de rechtstaat en de werkelijkheid niet snappen. De onvrede in de maatschappij is voor 70-80% onrealistisch, vandaar ook dat er niks aan gedaan kán worden. Zelfs al flikkeren we 99% van alle allochtonen het land uit, dan nog zou de pvv-er helemaal uit zijn dak gaan over migratie als van die overgebleven 1% er 1 in de fout gaat. -
# bram: "Alle grondrechten waar onze voorouders voor hebben geknokt worden door dit gespuis met voeten getreden"
Ik neem aan dat je het hier hebt over het CDa en de PVDA. EU referendum? Zorgstelsel? Onderwijstoegankelijkheid en kwaliteit? Bejaardentehuizen draaien momenteel vooral op vrijwilligers, vast personeel is minimaal.
En ter informatie, het CDa heeft zijn grondslag bij de NSB via een paar naamswijzigingen.
Wil je je kinderen beschermen, geef ze dan zo veel mogelijk onderwijs en ruimte om na te denken en de leugens van de politiek te doorzien.Wilders heeft nog niks "gepresteerd", die andere partijen hebben hun ware gezicht al laten zien.
En het gebrek aan respect voor de bevolking komt vooral uit die "respectabele" partijen.
Ik heb niet gestemd, omdat ik niet wil stemmen in een systeem dat zegt een democratie te zijn maar mij persoonlijk al heeft laten kennismaken met hun gedachten over democratie. En mijn "stem", die word toch wel verkocht of verkwanseld, of ik daar nu voor of tegen ben.
Mijn stem hoor je wel als er een schavot op het binnenhof staat, wij zijn als land geen democratie, maar het is een verdomd goed zoethoudertje. -
Het Nederlandse volk is uitgebuit door een elite bende in de politiek,
Het antwoord van het volk is rancune. Met strategisch inzicht worden nu bevolkings groepen tegen elkaar uitgespeeld, Wilders is slechts een gebruiksvoorwerp, de onnozele trappen er gewoon in. De profiteurs zijn dadelijk wederom de elite bende, die nemen hierna weer de macht. Het volk trapt er ook dan gewoon weer in. -
Goh, ik mag niet generaliseren op geloofsovertuiging, maar TO wel op politieke overtuiging?
Valt onder dezelfde wet sjonnie -
Onder de PVV aanhang zit dus blijkbaar ook tuig, wie had dat nou gedacht.
Maar ja die leveren zetelks op en kunnen ook niet het land uitgezet worden dus daar had de PVV nog geen oplossing voor he...
Arm Nederland met zoveel gekken die no0g stemrecht hebben , daar gaat ons mooie landje. -
Partij voor Verboden. Nergens zo vaak het woord verbod in gezien als in het partijprogramma van de PVV.
-
#30 Caprimulgus: dat verbieden is dus de eenvoudige weg tot een "oplossing", constructief is bijna geen enkele politieke partij bezig. Geestelijke armoede is in dit land troef.
-
#26 Bram: helemaal mee eens. Dat is waarom alleen een complete omslag in de politiek nog een toekomst bied. Alles vervangen door nog niet verziekte lieden die de bevolking en hun welzijn op de eerste plaats hebben staan. En die hebben we niet.
Zwitsers hebben hier een gigantisch voordeel, de basis is goed en doordat dit over lange tijd voordeel brengt behoud men hun manier. Kwestie van sociaal ingesteld zijn en doorhebben dat dit de beste toekomst bied, ook voor latere generaties. -
@18 en daar zie je meteen waar het gezegde "de bord voor de kop van de zakenman" uit het liedje van Boudewijn de Groot vandaan komt.
wiens brood men eet, diens taal men spreekt.
begrijp me niet verkeerd heb zelf ook een eigen zaak, maar een beetje eigen mening moet nog steeds kunnen je bent ook nog mens niet waar.. -
@ #5: ga je je vrienden en familie dan ook laten verklaren wat ze gestemd hebben? En is dit niet zonde van je energie en je leven? Volgens mij kan je daar veel positievere dingen mee doen.
-
@23 dat liedje wordt ook wel afgezaagd he..
dus als zometeen rechtse volksfront mensen Marokkanen in elkaar gaan meppen kunnen we Wilders ook verantwoordelijk gaan stellen? da tis nl ook de consequentie wat je daar stelt..
ik ben van mening dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden. veel te makkelijk om te wijzen naar anderen. -
De PVV is het afvalputje van NL, dat blijkt maar weer... recht van meningsuiting geldt enkel voor de pvv-er.
---
Het zal weer lekker parelduiken worden hier op nujij de komende tijd met al die Wilders topics -
ik dacht dat met balkenende het ergste te hebben gehad,
maar nee de pvv is nog veel erger geleid door een psychotische idioot
met bodyguards en noemt zijn partrij de partij van de vrijheid.
het eerste wat hij doet is kontedraaien over de aow.
die achterlijke imbiciel met aanhang Nederland uit, dan is er ruimte genoeg voor normale autochtone en alochtone of gewoonweg er is dan genoeg ruimte voor mensen van vlees en bloed.
de verdemonisering met valse vrijheid zal gauw afgelopen zijn.
let op m'n woorden -
Bedreigingen....knokploegen.....?
Voor je het weet zijn bruine hemden weer modisch en "vieren" we Kristalnacht.
De PVV is een politieke partij....tsk tsk. Het is veel zorgwekkender. De PVV is een beweging....met inmiddels 1.500.000 sympathisanten. -
@ #35: ik heb een hekel aan die misplaatste braafheid, aan die simpelheid van het mensen veroordelen op hun politieke mening.
Ik heb liever iemand in mijn huis waar ik het politiek radicaal mee oneens ben en waarin ik een mooi mens kan herkennen, met mooie menselijke kwaliteiten als eerlijkheid en openheid, dan iemand die zich mooi doet voorkomen, maar met wie er niet open te praten valt.
(ook verwijzing naar #5) -
@36
Je hoeft het met Balkenende niet eens te zijn, maar hij is wel een fatsoenlijk mens. -
Pvv heeft veel aanhang van neo nazi's en skinheads.
Ze streven ernaar om anderen publiekelijk te beledigen en vernederen, maar gebruiken geweld als mensen hun negatieve mening naar hen uiten.
Ik hoop dat Wilders gaat regeren en binnen 1 maand keihard op zijn bek gaat zodat we er weer vanaf zijn. -
@39 balkendende was een van de meest fatsoenlijke mensen die we hadden. Mensen laten zich maar leiden door hun onderbuikgevoelens, en schreeuwen maar gelijk als het ietsjes minder gaat.
Gemiddelde nivo met hersenen zo groot als die van een garnaal. -
@41
Ik denk niet dat Wilders gaat regeren. Hij valt tijdens de formatie al uit de boot. -
@41 moet @40 zijn, sorry!
-
@3 En als ik nu een bordje 'verboden voor moslims' op de deur van mijn praktijk hang?
Het is mijn praktijk. Of, gaat het dan niet op? -
@44
Misschien is het dan ook een leuk idee om een onderscheidingsteken te maken voor slechte en radicale moslims....zodat we "ze" kunnen herkennen.
Of .... niet -
@45 Je roept mijn reactie aan. Om er vervolgens helemaal niet op te reageren?
Jij komt weer uit bij de oorlog, herkenningstekens. Jodensterren. enzovoort. Een bijzonder nare geschiedenis inderdaad. Maar het heeft absoluut niets met het topic te maken.
Als je op me wilt reageren, of met me wilt disscuseren moet je wel inhoudelijk op me reageren. -
"Nadat de actie veel aandacht kreeg in de media, belden mensen naar de winkel die dreigden knokploegen te sturen of stenen door de ruit te gooien."
De geschiedenis herhaalt zich. Dit soort incidenten (vnl door de Hitlerjugend) ontstonden ook na het succes van Hitler. Als hij op zijn ruit had geschreven 'Voor Moslims verboden' zou de Wildersjugend hem toegejuicht hebben. -
@41
Balkenende fantsoenlijk?
24 nederlandse doden in Afghanistan in ruil voor een leuke carriere voor de Hoop-Scheffer bij de NAVO. Lekkere definitie van fantsoenlijk...
@45
Herkenningstekens zoals een hoofddoek, soepjurk en een haatbaard? -
Winkel zal wel niet draaien,een goede manier voor extra omzet.
p.s. de man bedreigen slaat nergens op. -
Is zo`n tekst niet vragen om...
Wat had hij willen doen, aan iedereen die zijn winkel binnen wil lopen gaan vragen op wie hij/zij gestemd hebben? Kom op zeg. Wat een flauwekul. -
Heb zelf op de PVV gestemd, ben nu al niet welkom in deze winkel, later in meerdere. Vervolgens mag ik zeker alleen in PVV-winkels komen en in PVV-wijken wonen. En dan gaan de treinen rijden... Linkse tolerantie geld blijkbaar alleen voor mensen die ook (s)links zijn.
-
@TS
Alsof linkse mensen allemaal zo tolerant zijn.... Vlieg toch op met een zoeken van spijkers .. Incidenten posten is tot daar aan toe, maar dat zielige gejank over 'zo democratisch' mag je wat mijn betreft achterwege laten.
Een volk heeft linker en rechtervleugels .... Het linkse beleid heeft te lang ongebrijdeld zijn gang kunen gaan met hun visieloze doorsteken van de immigratiedijken, en duldde geen tegenspraak. Daar is de democratie al de fout ingegaan. Kom dan niet achteraf janken als je afgestraft wordt. -
Het plaatsen van deze tekst heeft natuurlijk alleen symbolische waarde. Als die PVV-aanhangers slim waren geweest dan hadden ze zich stil gehouden en de winkel geboycot. Maar nee, de tokkie PVV-ers voelen zich al snel in het kruis aangetast en reageren meteen met dreigementen.
-
@5 ik ben met U eens.
Ik kom graag bij turkse bakker. Zij hebben een heerlijke brood!!
Welja pizza kunnen zij ook goed doen en vooral verse brood!! -
Koekje van eigen deeg, heet dat. Ik kan me best voorstellen dat er vijandig gereageerd wordt op iemand die zo openlijk discrimineert.
-
@ #54: ik wou dat we hier ?? konden krijgen 's ochtends en 's avonds in de snackbar een goedgevulde noedelsoep.
Een beetje extra variatie in het voedselaanbod is zeker iets dat we deze eeuw gewonnen hebben. Ik denk dat ik persoonlijk gelukkiger ben daardoor dan dat ik in de jaren 50 van de 20e eeuw had kúnnen zijn! ;-) -
Hieruit blijkt wel weer wat een nobel volk achter die Wilders aanrent.
-
@57
Ach zo heb je overal mensen voor he, zoals mensen die achter de VVD aan rennen, die nog meer wil gaan bezuinigen op de gezondheidszorg, eigen risico omhoog etc......tjee -
Iedereen heeft het er hier over dat de pvv-ers zo`n slecht volk is enzo
(wat dus ook gewoon discriminatie is)
Maar wat nou als die winkeleigenaar bijvoorbeeld had neergezet
Moslims niet welkom
Hadden diezelfde mensen hier dan ook gezegt het is zijn winkel dus hij mag het weten ? Ik denk dat hij dan minstens zoveel bedreigingen had gekregen.
dus reageer niet zo af op pvv stemmers want je weet donders goed dat als het andersom was gebeurd het precies dezelfde reacties had opgewekt. -
@bonny (58), de VVD is een uitbuiterspartij. Dat is ze nu en dat was ze vroeger en ik begrijp dan ook niet waarom zoveel mensen met lagere inkomens voor die partij gekozen hebben. Wilders heeft zijn AOW-breekpunt - zoals trouwens te verwachten viel - nu al weg gedaan. En nu hij alles doet om bij Rutte in de smaak te vallen, bestaat er helaas een kans dat hij dit met veel van zijn andere sociale punten ook gaat doen.
-
52@Welke linkse meerderheid bedoel je dan is die er dan wel eens geweest of is tellen niet je sterkste punt.Nou heb je de kans om een rechts kabinet te krijgen.Hoop voor jou en de meeste kiezers dat hun verwachtingen uitkomen maar ik betwijfel het.Het word een bezuinigingskabinet en je mag 3 keer raden wie daarvoor opdraait.Nu vast niet de kiezers van de VVD je weet wel wie er dan over blijft.Maar ga rustig door met je geraaskal op links ik ben bang dat je het verschil niet eens weet tussen links en rechts.
-
@51
ach gos zielepoot, ga slachtofferhulp zoeken. -
@55, natuurlijk een onverstandige actie van die jongen. Maar dat is nog lang geen excuus om hem met lichamelijk geweld te bedreigen. Dat maakt deze PVVérs - en ik heb het dus beslist niet over de hele PVV-aanhang - namelijk geen snars beter dan het Marokkaanse straattuig waar ze aan de lopende band over klagen.
-
Knap hoor dat op zijn nummermelder behalve het telefoonnummer ook de politieke voorkeur staat... Alsof een PvdA'er die dit zo in het nieuws wil krijgen niet gebeld kan hebben.
-
Doe mij maar een paar bedreigingen: http://bit.ly/bxszFo
-
@15 "Heb gelijk ook daad bij woord gevoegd en gebroken met dat deel van mijn familie dat PVV stemt. "
Dan was er zeker weten wel meer tussen jouw en die familie aan de hand. -
Er was een andere tijd dat bepaalde winkels bepaalde bevolkingsgroepen weigerden, dat was tussen 1940 en 1945.
-
@51 : Het gaat inderdaad tever wat deze man deed. Maar om nu weer direct te gaan bedreigen en schelden en schreeuwen...het spijt me zeer maar dat gaat óók tever.
@37 : Helaas zijn PVV-ers niet de enige die dit doen. Het lijkt tegenwoordig werkelijk doodnormaal om anderen te bedreigen en uit te schelden wanneer een bepaalde mening (of die nu is zoals deze of gewoon een ander idee zonder agressie) word uitgedragen.
@afkeurders #4 en #11 : Een reactie...? Misschien een discussie? -
Knokploegen van de PVV horen straks bij het straatbeeld. Ze worden volgens plan uit belastinggeld betaald om tegenstanders en critici van de PVV de mond te snoeren.
-
@69
Nou, nog even een Godwinnetje er tegenaan en je panische gejank richting je eigen onrealistische denkbeelden is compleet. Ga maar vier jaartjes verbitterd in een hoekje zitten zeiken. -
Men schreeuwt alleen democratie als het hen uitkomt, voor de rest denk ik niet. Totaal inhoudsloos dus eigenlijk.
-
Als ik nu "verboden voor moslims" op mijn winkel zet, ben ik benieuwd hoe snel de ruit eruit gegooid word, hoe snel ik door de marokkanen bedreigd word of hoe snel de politie aan de deur staat.
-
@52
De afgelopen jaren hebben we vooral Rechtse kabinetten gehad. Het laatste Linkse kabinet was Den Uyl. En wat zei den uyl ook al weer over immigratie: Nederland is geen immigratie land.
Ht is de VVD, Wiegel, geweest die de deur heeft opengezet tijdens het Van Agt kabinet.
het blijft een hardnekkig misverstand onder rechtse kiezers dat Links de deur heeft opengezet. Het is toch heel makkelijk te achterhalen. De gezinsherenigingswet is van Hans Wiegel. Dat zorgde dat immigranten bleven en de bruidjes deze kant op kwamen. Verder heeft CDa-VVD op aandrang van het bedrijfsleven, de toegang tot nederland versoepelt door verdragen te tekenen met Turkije en Marokko voor arbeidsmigratie.
Dus willen alle rechtse kiezers nu eens en vooral tijd dit in hun oren knopen. Rechtse partijen hebben de deur opengezet. Cohen heeft de deur weer dichtgedaan. -
Allen:
'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
De winkelier zat dus inderdaad fout.
Groetjes vanuit de GroenLinkse hoek. -
5 Disturbia,hypotheekvrij gekocht zat je zeker in de drugs met werken kun je geen hypotheekvrij huis kopen .Dus ik zou wel eens willen weten hoe je dat gedaan heeft ,moet de belasting maar eens naar kijken
-
@75
Misschien heeft hij wel wat van de familie gekregen, de staatsloterij of iets anders gewonnen, gewoon meerdere huizen met winst verkocht of een goede baan gehad.
Waarom toch altijd die vooroordelen? -
PVV-ers zijn mensen die andere mensen (op grond van religie) uitsluiten. Dus als je dan PVV-ers uitsluit, is dat geen discriminerende maatregel.
Want dan zou het anti-discriminatie beginsel net zo goed geschrapt kunnen worden, want dan zou je nooit tegen discriminatie mogen optreden. -
@15 Gebroken met je familie omdat deze PVV heeft gestemd. Jij bent echt ziek!
@77 Moslims en Christenen sluiten mensen op grond van seksuele geaardheid uit maar dat mag zeker weer wel. Mag ik die nu (als ik een winkel had) deze ook verbieden binnen te komen? Het moet niet gekker worden... -
@75: Met 'n salaris zoals Balkenende koop je binnen 'n jaar 'n huis.
Met 'n salaris zoals Zalm koop je 'n kasteeltje. -
Yep ze laten weer zien wat de laatste V (vrijheid??) inhoudt...
Die man had het als grap opgeschreven. Heeft niets met discriminatie te maken. -
De opkomst van de PVV en in zekere mate ook de LPF vindt zijn oorzaak in een stuk onvrede over de leefsituatie van veel mensen. Op het moment dat je je niet gehoord voelt zal je een partij zoeken waar je je onvrede verwoord voelt. In de jaren 80 en 90 hoorde je die onvrede vollop in de bouwketen van Nederland. Gelukkig hadden we toen geen figuur die stemmen kon trekken en vrijwel niemand wilde op de loser Janmaat stemmen. Deze ontevreden gevoelens zijn alleen maar toegenomen. Pim Fortuin was wel in staat deze ontevredenheid om te zetten in politieke winst. De samenleving en de politici zijn hiervan opgeschrikt en zijn maatregelen gaan nemen die overigens Janmaat ook heeft voorgesteld.
Toch zijn deze maatregelen onvoldoende gebleken. De PVV heeft hier winst uit weten te slaan. In die zin is het spreekwoord van zachte heelmeesters nog steeds van toepassing.
Het feit dat we onaangepast gedrag nog steeds niet fundamenteel aanpakken leidt tot dit soort excessen. De PVV schiet in die zin volledig door en komt met maatregelen die niet realistisch en discriminerend zijn.
In mijn optiek is de winst van de PVV direct te relateren aan het lakse optreden van o.a. de rechterlijke macht. De politie is bezig geweest de move te maken maar wordt belemmerd door OM en de rechterlijke macht en dit levert in mijn ogen de meeste frustratie op bij burgers.
Het voor dom verslijten van PVV, CDA, PvdA,D66,GL,SP,CU. SGP, VVD, niet stemmers en zelfs Pvdd is niet handig en dient geen enkel doel en verhard de standpunten alleen maar en zal een oplossing niet dichterbij brengen. -
@13 Jij bent levensgevaarlijk.. >.<
-
@1 t/m @75: Een PVV-er is iemand die lid is van die partij. Een PVV-stemmer is iemand die op die partij heeft gestemd. Zoals een PVDA-er iemand is die lid is van die partij. Wat betreft Islam en moslims verschillen de partijen onderling niet zoveel. Maar wat betreft extremistische moslims gaat de PVV net iets verder dan de partijen die hun muil niet durven open te doen. En @79: met een salaris dat Wouter de afgelopen jaren verdiende, kun je je hele verdere leven bij je gezin verblijven en glimlachen. Hoeveel taalfouten heb ik gemaakt?
-
@83
Mee eens. -
IQ 50-
-
HIJ is degene die het zelf op zijn raam heeft gekalkt, dan kan je tegenreacties verwachten.
Maar misschien was het hem JUIST wel te doen om die tegenreacties zodat hij kon mekkeren: "Zie je nou wel"... bla bla bla enz enz -
Dat is uitlokken dus.
-
Een jaar of wat geleden stond er op de bordjes die aan de winkelruiten hingen "voor Joden verboden" was toen niet verboden om zo'n bordje op te hangen, het was zelfs verplicht.
-
actie is reactie
als ik ik die winkel koop mag ik na afloop ook niet klagen als ik hem met die skateboard neermep -
@73, één probleem met dat betoog: Cohen is nooit betrokken geweest bij asielwetgeving, en het was uitsluitend de VVD die het initiatief nam voor alle maatregelen om immigratie tegen te gaan.
-
Agressieve, hersenloze aanhangers ook he van de PVV. Meteen erop losbeuken, zou anders geweest zijn bij de aanhangers van bijv. D66, Groenlinks of de PvdA.
-
"Nadat de actie veel aandacht kreeg in de media, belden mensen naar de winkel die dreigden knokploegen te sturen of stenen door de ruit te gooien. "
Ehm...sorry??? ---> http://nl.wikipedia.org/wiki/Knokploeg -
Wat volgt: etnische registratie? Oh, dat wilde de PVV al...
-
Dappere actie van deze man. En hij is niet de eerste die bedreigd wordt omdat hij zich uitspreekt tegen de haatzaaiende PVV. Zelfs een mild "wij kunnen niet achter hun mening staan" in de politiek leidt al tot doodsbedreigingen.
-
@83: de PVV heeft helemaal geen leden.
@86: hij mag weigeren wie hij wil, het is *zijn* winkel. Het zou niet mijn soort actie zijn, maar het mag, en dat is *geen* uitlokking of vrijbrief om hem te bedreigen.Het zou wat anders zijn als het een openbaar gebouw zou zijn, zoals een stadhuis. Ongelofelijk dat je hiermee agressie en bedreiging wilt goedpraten. -
@78
Ach, @15 is een typisch voorbeeld van extremisme; het plaatsen van ideologie boven sociale banden en contacten. Sneu geval maar daar hebben we de AIVD voor. -
leuk anonieme minner dat je een min hebt gegeven op @34 maar mag ik ook nog weten waarom?
beetje laf vind je niet? -
@70 ik weet niet wie er meer verbitterd zullen zijn. de linkse mensen die inderdaad tegen een rechts kabinet zijn (wat natuurlijk te verwachten is) of de rechtse stemmers die ineens zien dat van alle beloften niets uit komt..
-
@86 dan zou hij dezelfde tactiek als Wilders cs gevoerd hebben.
ik snap trouwens de PVV stemmer hier ook niet. Die winkelier past dezelfde denktrant toe die Wilders voert en dan ineens deugt hij niet?
btw ik keur deze actie van de winkelier ook af, maar ik keur ook Wilders af.. -
Ja tuurlijk, iedereen die rechts heeft gestemd heeft de beschikking over knokploegen.
-
Bruinhemden in de dop
-
Wetboek van de PVV.
Art1. Den vrijheid van meningsuiting moet worden gebruikt jegens buitenlanders, maar niet jegens de PVV, op straffe van vernieling van het eigendom en de spreker. -
Een winkelier mag toch zeker weren weren wie hij wil??
-
@103 Nee
-
@104
Jawel..!!
Dat had ik nml. ook zo gedaan..genoeg is genoeg..
hoef ook geen bruinhemd in mn winkel..! -
@105 Je zou het misschien willen, maar toch mag het niet. Lees post #74
-
jammer dat de Q-koorts niet door heeft gezet in het zuiden van het land!!!
vriendelijke groet -
@107 Fijne gedachtes hou jij er op na.
-
PVVer mag en Joden niet.
Nou nou nou sociaal zijn die linkse rakkers. -
@90,
"Op 3 augustus zegde hij zijn lidmaatschap van de Eerste Kamer op omdat hij staatssecretaris van Justitie werd in het Kabinet-Kok II, voornamelijk voor Vreemdelingenzaken. In die hoedanigheid was hij verantwoordelijk voor de nieuwe Vreemdelingenwet, die de toelating van vluchtelingen moest beperken tot de "echte gevallen".
De maatregelen die toegeschreven worden aan Rita Verdonk, zijn bedacht door Cohen. Dus wederom doet links waar rechts voor beloond wordt.
Bron: Wikipedia -
@110
Schaap etc.
Je verhaal klopt van A tot Z.
Maar heb je nou nog niet door dat pvv-ers niet WILLEN weten dat Cohen helemaal niet zo vriendelijk was voor immigranten??
Ze WILLEN alleen maar negatief over hem horen en schrijven.
Dus kiezen ze de makkelijkste weg, gewoon geen positieve informatie opnemen.
Selectief denken heet dat. -
@111, klopt, wat ik schreef in @110, ben ik al vele malen tegengekomen op Nujij. Ook dat vooral de rechtse partijen juist de deur hebben opengezet voor buitenlanders, is al vaak gemeld.
-
@107 Rustig hoor nog genoeg mensen die niet op de PVV hebben gestemd in het zuiden.
-
@51 + 1000000000000
-
Wat een ophef over een winkeleigenaar die zijn politieke mening als pamflet op zijn raam zet.
Maar ik merk dat een aantal PVV-ers dit echt serieus nemen, wellicht om het slachtoffer uit te kunnen gaan hangen.
Het kan natuurlijk niet, want wat je hebt gestemd wordt nergens vastgelegd. -
@7
Waaahaaaahaaa dat is juist over het algemeen niet zo.... als je toch over mensen in hokjes wil praten...de 'skatejongeren en alternatieveren etc.' denken over het algemeen heel wat vredelievender dan de racistische PVV-jongeren... -
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6930601/__Bo...
Het volgende voorbeeld van de linkse tolerantie. Hoop dat de PVV zulke mensen snel van het subsidie-infuus afhaalt. -
@117
Bedankt voor de link, wist ik nog niet. Wat een coole actie van ze. Geheel terecht dat zij weigert zaken te doen met PVV-stemmers. -
@51
Wacht even, dat willen jullie toch? Alleen met elkaar zijn zonder linksmenschen en buitenlanders? Waarom dan klagen als wij jullie daarin tegemoet komen? -
@119
Leuk dat je weet wat ik wil... Ter info voor jou een goede vriend van me is een actief PvdA'er, ik een actief PVV'er --> Levert vaak leuke discussies op als hij een bakkie komt doen, maar wel met respect voor elkaars mening. Dat mis ik nogal bij deze winkeleigenaar en deze subsidieslurpende directrice -
@120
Jammer dat velen met wie jij een leuke discussie zou kunnen houden, na uitvoering van de pvv-plannen niet meer aanwezig zullen zijn om ermee te discussiëren. Heb jij wel even de etniciteit gecheckt van je pvda-vriend? Je wilt toch geen last krijgen met de straatcommando's. -
@ArmageddonAfterParty of kortweg AAP! hahaha :P
De druiven zijn zuuuurrrr.... -
Gaan die PVV'ers die de actie van deze winkelier afkeuren nu ook een klacht indienen als mannen met een Noordafrikaans uiterlijk geweigerd worden bij een discotheek?
-
@122
Hahaha,wat een geweldige poging tot humor.
Het stomste is nog wel dat ik er echt om moet lachen grrr... -
tja, domme winkelier. Hij had onderhand moeten weten dat vrijheid van meningsuiting alleen voor PVV-ers geldt...
-
eigen schuld dat ie bedreigd is, zoiets zet je niet op je winkelraam, want ook al ben je tegen de PVV, het is wel een democratisch recht om op de partij van je keuze te stemmen, en als ik die winkelier was zou ik maar even de geschiedenisboeken induiken, want zoiets las je 70 jaar geleden ook op menig raam, maar toen had het betrekking op een andere bevolkingsgroep.
Wat een idioot, hij is geen haar beter, door zulke teksten te plaatsen. -
@119
linksmenschen, hoe komt men toch op die benamingen, wie verzint zoiets toch?
Men moet er maar op komen. -
54 en je word vriendelijk geholpen en voor een fatsoenlijke prijs
-
@1
Beantwoord dan eerst even de vraag of de PVV wel mag discrimineren, want dat is het wat tot deze eenmansaktie heeft geleid.
Mogen jullie dat wel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, ....... -
@127
Dat verwijst naar de tijd van de NSB, toen Nederland nog volledig christelijk en blank was, en bruin de modekleur. Toen werd er zo geschreven en schrijver/bedenker van de term verlangt waarschijnlijk terug naar die tijd.. -
@126
Is discrimineren ook een democratisch recht? -
@55
Je bedoelt dus dat je het snapt dat de winkelier openlijk vijandig reageert op discriminerende en racistische uitlatingen door PVV aanhangers? Of bedoel je iets anders? -
@1
Dat mag alleen is het moeilijker we kunnen niet op kleur kiezen. -
@nounou #131
helaas komt het sarcasme (eingelijk: cynisme) niet goed over. Want ik bedoel het inderdaad cynisch: de PVV en haar aanhang vinden dat zij alles mogen, en iedereen die daar tegenin gaat is "linkschmens", "tuig" of weet ik wat al niet meer. Voorbeelden te over: partij die roept dat mensen in publieke functies beschermd moeten worden, maar de andere kant opkijkt als Brinkman zich misdraagt in een bar, mensen beledigen en discrimineren maar anderen beschuldigen van haatzaaien las ze daar tegenin gaan, en ga zo maar door.
De winkelier heeft wat mij betreft gelijk dat hij eens een dergelijke sarcastische uitlating op zijn ruiten zet, hoewel het natuurlijk niet echt bijdraagt aan een constructieve discussie over hoe we nu verder moeten met Nederland. -
Terecht in dit geval discriminatie moeten nooit toe staan.
daarnaast heeft hij het van zijn baas moeten weghalen die wist namelijk van niks. -
PVV is vrijheid hahahaha
PVV is vrede hahahaha -
@136
Verander het woordje PVV eens in de islam...dan lach ik me ook kapot. -
@1 Tuurlijk is dat discriminatie. Maar zo'n land wilde je toch? Kun je het krijgen. Geen medelijden meer met domme mensen!
-
@15 helemaal mee eens.
-
in 40 45 stond er op verboden voor joden ,maar zo zijn er veel meer dingen aan de gang hier in Nederland ,maar ja dan zijn er toch nog te veel mensen die zeggen a het valt wel mee .Kijk toch om uw heen.
Stijgers in Politiek
Brussel adviseert Nederland met klem...
De Europese Commissie adviseert Nederland...
2 uur 35 minuten geleden door ,Ton
Actie in Arnhem tegen 'gijzelen'...
Om te voorkomen dat allochtone meiden na...
4 uur 4 minuten geleden door All.you.need.is.love
Bij Knevel en Van den Brink vanavond Bram...
Vandaag diende het kort geding dat Geert...
4 uur 57 minuten geleden door Nujij-fan
Ewald Engelen over het ESM: Bastille
Het ESM dateert van 17 december 2010, is op...
6 uur 24 minuten geleden door wazup
Best gewaardeerd
Roemer wil premier worden
SP-leider Emile Roemer wil premier worden...
3 dagen geleden door jandeharingboer
SP: Unieke kans om te stoppen met JSF-project
Door de val van het kabinet ontstaat een...
1 dag 5 uur geleden door dutchoyibo
Wilders zegt vertrouwen op in De Jager
PVV-leider Geert Wilders heeft donderdag...
5 dagen geleden door choffy
Legaliseer alle drugs wereldwijd - Raymond...
Een wereld waarin alle drugs legaal zijn –...
6 dagen geleden door Matthijs85
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
2 dagen geleden door dutchoyibo

