Het CDA wil zich in het vervolg meer richten op preventie. Zowel met betrekking tot zorg, als veiligheid en milieu wil de partij investeren in het voorkomen van problemen.
Sorteer op:
-
@198 Meen je dit echt? Met alle prachtige uitspraken van Wilders via twitter? En dan vooral met het op het matje roepen van Minister Leers door Wilders? Minister Leers had het namelijk in hoofd gehaald te zeggen dat immigranten soms juist een verrijking voor de samenleving zijn.
-
Het CDA heeft haar handtekening gezet onder dit regeerakkoord. En: het CDA staat voor haar handtekening. Da's toch mooi tegenwoordig: betrouwbaarheid, degelijkheid en stabiliteit.
Iedere partij denkt natuurlijk na over de koers in de toekomst. Dat doet het CDA natuurlijk ook. Het Strategisch Beraad olv Aart Jan doet nu een voorstel aan de leden. En dat lijkt er goed uit te zien. Ik zie de discussies met belangstelling tegemoet. Ook de partijorganisatie wordt besproken en tzt moet er een nieuwe partijleider komen. Het CDA lijkt goed bezig te zijn.
Andere partijen kunnen hiervan nog veel leren. Vanuit je partijorganisatie werken aan de toekomstige partijkoers (interne democratie). Da's toch iets anders dan de hele dag roepen dat het allemaal niet deugt! -
Ik zeg volmondig JA tegen het CDA!
-
Ik heb vroeger ook altijd CDA gestemd, maar nu hoor ik op tv dat ze vooral partij voor het gezin willen blijven.... Daar hoor ik dan geheel niet bij als alleenstaande en vond ze dus al enige tijd eng over dit soort dingen (anders zijn is vreemd aan eigen volk enz.). CDA staat nu dus voor Collectief Discriminerend Appèl .... Vrijgezellen hebben ook rechten (artikel 6 gw) (137f sr), dus CDA Daaaaaaaaaaaaaagggggggg
-
De angst slaat weer toe LINKS is aan zijn opmars begonnen en dan slaat de paniek bij rechts toe.
-
Als de HRA verdwijnt krijg ik er dan een paar procent bij.ER wordt nooit verteld wat het verdwijnen van de HRA netto oplevert.Als de HRA verdwijnt gaan de bezuiningen gewoon.
-
STUDENTEN kom in OPSTAND
ook het CDA gaat tolereert ookt het afschaffen van de studiefinanciering!!!!!Master doen?? RIJKE CDA ouders nodig. Met de studievertragingsboete erbij niet te betalen voor de hard werkende arbeider, verpleegster, politieagent, onderwijzer enz.
CDA niet op stemmnen -
De Geus een a-sociaal minister van sociale zaken, nu een sociaal gezicht.
CDA hou een keertje mee op met jullie cristelijke betuteling -
@204 Apart eigenlijk, want ik ben ook alleenstaand en ik ben juist heel benieuwd naar de nieuwe koers. Ook ik heb heel vaak CDA gestemd en ik voel mij thuis bij het CDA.
Het CDA ziet het gezin als de hoeksteen (het fundament) van de samenleving, maar dat betekend niet dat je als alleenstaande niet mee mag doen of er niet bij hoort.
Jammer als je om die reden niet meer op het CDA zou stemmen. -
@204: Het CDA is een volkspartij in het midden. Samenleven is de verbinding. Oud en jong doen dat met elkaar in familie en gezinsverband. Dat is natuurlijk prima. Maar ook op andere wijze kan prima invulling worden gegeven aan samenleven. Iedereen apart in z'n eentje en dan de Overheid verantwoordelijk stellen voor eenzaamheid en zorg: dat is niet de boodschap van het CDA. Daarvoor moet je bij andere partijen aankloppen.
-
@210
was.
Momenteel zijn ze net zo ultrarechts als de PVVD.
Praatjes vullen geen gaatjes
Eerst zien
Dan geloven
En eerst een permanente verblijfsvergunning uit de handen van Leers voor MAURO> -
Het rapport zegt een vooruitblik te verwoorden vanuit het radicale midden van het politieke spectrum. De term "radicaal midden" is een innerlijke tegenstrijdigheid. Radicale stellingen worden alleen ingenomen door vertegenwoordigers van de uiterst linker- en de uiterst rechterflank van het politieke spectrum. En wat is nu het ideologisch fundament van het CDA? Een christen-democratische bevlogenheid of eerder een centrum-democratische visie? Voor beide posities lijkt het CDA inmiddels overbodig. Een centrum-democratische politiek wordt voorgestaan door D66, voor een christelijk-sociale politiek wordt het electoraat bediend door de ChristenUnie en voor de conservatieve CDA'ers ligt de VVD het meest voor de hand. Het is een tijd geleden al voorspeld: de tweedeling in de politiek tekent zich een hele poos af. Er is alleen nog plaats voor een op het midden gerichte politieke beweging, die niet louter werkt vanuit een ideologische grondslag, maar die een effectief bindmiddel kan zijn om de linker- of de rechterzijde een een meerderheid te helpen.
-
Visie staat coalitie niet in de weg.
Welke visie? Heeft iemand gemerkt dat de Bruin-Rechts adepten binnen het CDA, die nu de Absolute Macht hebben, ooit iets van Visie hebben?
De partij wil zich richten op Preventie.
Zullen ze het onderwijs mee bedoelen.
Voorkomen dat er nog iemand met minder dan € 35.000 per jaar z'n kinderen naar school kan sturen.
Krijgen de geestelijken weer de macht.
Keren we weer terug naar de NL variant van de Madrassa, de School met den Bijbel.
Graag iets van 4 tot 8 zetels voor het CDA bij de volgende 2e Kamerverkiezingen, stop ze in de Reli-hoek, want daar horen ze thuis.
Stelletje Farizeeërs !! -
@211 Volgens mij zijn er meer ministers geweest die hebben gezegt dat Mauro geen verblijfsvergunning kon krijgen? Wat dacht je van mw. Albayrak die de voorganger van dhr. Leers? Je weet wel...die mevrouw van de PvdA.
-
@199 als dat zo zou zijn dan raak je met zoveel mensen nooit uitonderhandeld. Wat U zegt is ten dele waar, het CDA geeft al lange tijd geen richting aan. Maar volgens mij komt dat o.a. door steeds afwijkende meningen in deze partij. Je moet inderdaad grenzen stellen!
-
@214
De rechter had het goedgekeurd in 2010 .. en toen ging Leers opnieuw procederen.
Feit. -
Ja duh, wie had dan iets anders verwacht van de kleverigste plucheplakkers ooit. CDA en voorlopers hebben het meest op het pluche gezeten van allemaal en doen daar alles voor. Net als de VVD.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_kabine... -
Democratie à la CDA: Je organiseert een congres waar een Rapport Over De Toekomst wordt besproken. Er kunnen 7500 leden het congres bijwonen. Blijkt ineens dat er al meer dan 5000 plaatsen GERESERVEERD zijn. Door wie? Voor wie? Dit riekt naar klapvee congressen zoals we die uit de communistische landen, of dictaturen zoals Franco, Hitler, Mugabe en ga zo maar door kennen.
Zó is Verhagen dus ook aan zijn TweeDerde Meerderheid gekomen tijdens het vorige congres!
Lekker democratisch, open partijtje, dat CDA. Sieg Heil! -
@215 Laten we in ieder geval hopen dat het CDA morgen en in de komende maanden duidelijke standpunten gaat uitdragen en dat het CDA gaat laten zien waar de partij voor staat. Ik hoop daarbij dat het CDA ook duidelijk wat tegenwicht gaat bieden binnen het kabinet en ook daar zijn standpunten kan laten zien.
-
Oh ja, @202, kruip in een put, Franse Slager, en vergeet niet het deksel boven je dicht te trekken anders krijg je een aanklacht wegens ernstige luchtvervuiling.
-
Het CDA wordt dus weer de PVDA voor niet-randstedelingen: allemaal bidden (alleen dan tot een andere god en in de kerk ipv het buurthuis), grenzen open (alleen dan voor Mauro ipv Mohamed) en daarnaast pro EU (alleen dan voor boeren ipv ambtenaren). Ik sla even over, ben geen fan van mindcontrol en geld weggooien.
-
@210 Wat is de boodschap dan wel, geachte heer ? Een gezamenlijk geloof in
God die niet bestaat? Ouderen die het jongeren doen? -
@216 Je draait de boel een beetje om he?
Feitjes:
- De oorspronkelijke aanvraag is afgewezen in 2007
- Nieuw verzoek in 2009 is afgewezen
- Albayrak wilde in 2009 geen gebruik maken van haar discretionaire bevoegdheid, en vond dat Mauro Nederland moest verlaten.
- Rechtbank Amsterdam heeft in 2010 toch geoordeeld dat hij mocht blijven
- In 2011 heeft de Raad van Staten hem afgewezen en geoordeeld dat de rechtbank van Amsterdam fout had gehandeld.
Minister Leers mocht daarna oordelen en krijgt vervolgens het hele land over zich heen, terwijl hij niets anders kan doen. -
Er is geen plaats meer in de Herberg voor het CDA.
-
Visies zijn er om links te laten liggen :-P
-
Zielig hoor die CDA! De handtekening gezet onder dit regeer accoord maar er eigenlijk straks niet mee eens zijn. Bang voor de toekomst nu de linkse partij groeien, ze zoeken nu al aansluiting om hopelijk straks evt met links te.gaan regeren. Fijn hoor,.welke koers varen ze nu???
-
Te laat!
-
@211 Waarom wil jij (Links???) toch zo graag dat die Mauro hier blijft? Met alle respect, ik snap dat echt niet
-
Indien Hirsch Ballin in plaats van Maxime Verhagen het CDA zou leiden, dan zou het kans maken als middenpartij.
Nu er niets verandert, staat niet de 'Visie van het CDA de coalitie in de weg', maar de 'coalitie de visie van het CDA in de weg'. -
@220 benosi
leuk dat je zo veel respect opbrengt voor een ander zijn mening. NOT -
@229 Dat komt nog wel. Eerst rustig de visie uitwerken en dan rustig zoeken naar de goede partijleider en lijsttrekker. Wat mij betreft liever dan niet Hirsch Ballin, maar wie weet ;-)
-
De logica van Haersma Buma is ook voor geen mens te volgen, check de brei van
woorden en hoe hij weer de bovenmeester uit gaat hangen morgenmiddag op
politiek24. -
De enige met wie het CDA een kans zou maken is Eurlings, nu maar duimen dat hij het niet zal doen, dat heeft hij tenslotte al vele malen gezegd.
Maar ja, hij is en blijft een CDA-er en is dus draaikont pur sang. -
Allemaal gezever! geloof er niks van!!!
-
met die de geus zullen de hervomingen van de sociale zekerheid zeker doorgaan.die heeft in het verleden samen met zijn vriend balkie al genoeg mensen naar de knoppen geholpen.wao-ers de bijstand in.hoppa,zonder scrupulus.ook toen er zelf moorden plaats vonden onder deze groep trok hij zich er niks van aan.en dat noemt zichzelf christelijk.bah.nooit weer cda.
de hoeksteen van de samenleving|???alleen de stenen zijn over bij het cda.
ik stem nooit weer deze partij................. -
het gaat helemaal goedkomen met het cda zeker als sugardaddy bleker de kar uit de modder gaat trekken.
-
CDA is bezig met een soort reclamemakerij om op te klimmen voor peilingen en komende verkiezingen!!!
-
Het is toch (om in CDA sferen te blijven) ten tenhemelschreiend. "We gaan in de toekomst A en B uitvoeren maar de komende 3 jaar blijven we nog wel even het tegenovergestelde van A en B uitvoeren". Hoe geloofwaardig ben je als partij. Je staat ergens voor of niet.
-
Dus zolang je in dit huidige kabinet zit, steun je de zaken die je bij een eventuele verkiezing anders wilt gaan doen/regelen.
Volgens de Geus is de huidige hypotheek renteaftrek slecht voor de economie,
maar toch ga je er meedoor en breekt de economie nog verder af.
Het huidige arbeidsbeleid is slecht, maar toch je er meedoor en breekt de economie nog verder af.
Het huidige milieu/duurzaamheidsbeleid is slecht, maar toch ga je er meedoor.
Hoe geloofwaardig kom je dan als partij over, de brengt ons land willens en wetens, met de steun aan het huidige beleid dieper in de economische problemen, je breekt willens en wetens het milieu verder af, maar toch ga je er meedoor.
Maar na de verkiezingen ga je het allemaal beter/anders doen, dat de bevolking hiervoor de extra lasten moet dragen is nu even niet aan de orde.
En toch verwacht de huidige "leiding" dat de nog weinige CDA stemmers, hier mee akkoord gaan en straks weer trouw op het CDA zullen stemmen. -
@230 Ik kan best respect voor meningen opbrebgeb, gráág zelfs, maar onze Franse Slager is van het kaliber "Roomser Dan De Paus". Ik maak hem al haast een jaar mee hier op nu.nl. Jij ook? Er blijft een verschil tussen 'mening' en 'dogma'.
-
Ongeloofwaardig en hypocriet: in de toekomst zullen we weer fatsoenlijk beleid gaan voeren, maar nu ga we nog even door met het afbraakbeleid, het rijker maken van de rijken en armer van de gewone man en armen en het afschuwelijke haat- en tweedracht zaaien van de PVV steunen.
Nou CDA mijn stem en steun krijg je echt niet meer, nu niet en ook niet in de toekomst. Naar de Filistijnen met jullie achterbakse rechtse of middenkoers. -
Ongeloofwaardig en hypocriet: in de toekomst zullen we weer fatsoenlijk beleid gaan voeren, maar nu ga we nog even door met het afbraakbeleid, het rijker maken van de rijken en armer van de gewone man en armen en het afschuwelijke haat- en tweedracht zaaien van de PVV steunen.
Nou CDA mijn stem en steun krijg je echt niet meer, nu niet en ook niet in de toekomst. Naar de Filistijnen met jullie achterbakse rechtse of middenkoers. -
Volgens mij is het CDA al heeeeeel lang de weg kwijt, nu nog meer!!
-
@238 Het CDA kijkt gewoon naar het huidige beleid en luistert naar de kiezers en ziet waar men het fout doet. Daarnaast heeft de partij een nieuwe partijleider en lijsttrekker nodig. Tijd dus om eens rustig te kijken binnen de partij waar iedereen het over eens is, wat men wil en niet wil. Natuurlijk gaat het CDA de 'stekker' nu nog niet uit het kabinet trekken, maar het CDA gaat zich wel duidelijker profileren en waarschijnlijk zal het kabinet de 4 jaar dus niet vol maken. Alleen vandaag al de stekker eruit...dat zou heel dom zijn....
-
@156 De mensen waarop het volk stemt hebben een leuke kop en een vlotte babbel. Dat betekent niet dat ze ook voldoende capaciteiten hebben voor de functie. En als u in mijn systeem geen zin heeft om u er in te veridepen, dan doet u gewoon niet mee. De beslissingen worden toch wel genomen, net als nu; met of zonder u.
-
'Visie CDA staat coalitie niet in de weg'
'Coalitie staat visie CDA in de weg' -
@244 Heet je niet toevallig ook Le Boucher? Het taalgebuik komt verdacht overeen, het dogmatisch stukjes schrijven trouwens ook..... ;-)
-
@242 Dus voor de duidelijkheid: er is een commissie bezig geweest met een rapport te maken welke koers het CDA moet gaan varen. Wat jou betreft moeten ze dat dan direct vandaag gaan doen? Nu direct. Maar ehhmmm...morgen is er eerst een congres waar de leden er iets van mogen vinden. Mogen de leden eerst nog even hun mening geven? Dat is namelijk democratie binnen de partij.
-
@207 Allemaal goed en wel! Laat ik het zo zeggen: geen enkele politieke partijen deugen. Dus ik stem op geen één meer. Opstanden mogen zoveel gebeuren, maar het zal niets baten!
-
Wacht maar af Geert trekt denk ik zelf de stekker uit dit kabinet als hij straks
weer akoord moet gaan met bezuinigen, hij is gewoon strategisch bezig en wacht zijn moment af, en we weten hoe mensen en kiezers zijn het zijn net schapen
en vergeten dus snel, gebeurd bij iedere partij ook bij de pvda en noem maar op .
De vvd was bijna dood 3 jaar geleden en kijk nou eens, heeft die partij dan veel gedaan voor ons ( voor de laatste verkiezingen ?} ik zou niet weten wat maar hij werd wel de grootste ,met een verhaal gebaseerd op lucht. -
@247 nee hoor, het verschil is alleen dat jij tegen het CDA bent en dat ook duidelijk aangeeft en ik lid ben van het CDA en het gevoel heb dat het CDA hiermee een goede kant op gaat.
-
Natuurlijk heeft de pvv het slim gedaan door aan dit kabinet gedoogsteun te geven.
Wilders wil absoluut niet dat de pvda of een gl aan de macht komen,en vanuit zijn visie wel begrijpelijk.
op deze manier kan hij nog een beetje invloed hebben, en je ziet het op sommige punten krijgt hij die ook. -
@252 Maar ondertussen zien de mensen in het land steeds meer in wat en wie hij is. Door zijn onzinnige getwitter en zijn aanvallen wordt het steeds meer mensen duidelijk wat hij wil en wat hij echt vind. Geweldig dat jij de PVV zo goed vind, maar je bent een van de weinigen straks. Waarom kom je dit trouwens vertellen in een draadje over het CDA programma?
-
het cda gaat er weer voor om weer de normen en waarden aan te kaarten, maar
ze kunnen niet meer duidelijk maken waar ze voor staan, en hebben niet door dat de tijden zijn veranderd als regenten partij hebben ze jarenlang de kiezers en de rest van de burgers bedonderd, ja en dat krijg je een keer terug betaald.
Het gaat hier de kant van amerika op of je bent democraat of republikein , het midden zal er niet meer zijn, dus je moet kiezen cda.
Weet iederen nog wel wie die de Geus was toen hij in het kabinet zat, nou vergelijk hem maar met Kamp , en dan weet je al genoeg. -
Als ze al beginnen te roepen van het radicale midden hoeft het voor mij niet meer.
Waarom niet gewoon een fatsoenlijke middenpartij ?
Ben het spuugzat die politieke capriolen. -
Het CDA en toekomstvisie. Laat ons niet lachen.Het enigste waar men CDA blijvend mee kan kwalificeren is niets anders dan Een Spookschip Zonder Bestemming......
-
cda is denkt nog steeds in de trant van vroeger toen de kotolieke kerk nog zeer veel invloed heeft.
Houden jullie ze dom dan houden wij ze arm. -
@257 Je roept veel, maar terug reageren zit er niet in hé?
-
Hoe ongeloofwaardig als het CDA maar zijn kan. Nu de ene koers varen en dan straks precies de andere kant op. Ze steunen dus nu een beleid waar ze het helemaal niet mee eens (zeggen) te zijn. CDA, ach ja.
-
@253 omdat er veel mensen zij die nu een verwachtingpatroon hebben dat het cda zich gaat afzetten tegen de pvv.
We zullen het morgen zien wat er op het cda congres gezegd gaat worden.
Als je een nieuwe visie lanceert, kun je daar niet nog drie jaar mee wachten want dan heeft het ingeboet aan geloofwaardigheid.
En wordt je daar door iedereen mee om je oren geslagen tijdens nieuwe
verkiezingen, dus het gaat alleen maar tegen je werken, snap je hem ? -
@203
Logisch, wijzer zult u nooit worden! Soort Pavlov reactie, geloof ik. -
@253 ik zeg helemaal niet dat ik de pvv geweldig vind !! ik zeg alleen dat vanuit
zijn visie hij het slim doet. -
CDA mijn partij, ga zo door!!!
-
@262, ik wist niet dat Blonde Dolly een visie heeft.....
-
CDA, de partij met Visie!! Mijn partij!
-
@255 ja radicaal krijg ik ook kippevel van doet mij gelijk de asociatie met extremistisch oproepen, en daar is toch ook iets mis mee.
-
CDA, eindelijk, wat een verademing, na die ultra rechtse liberalen PVVD
-
@261 Pavlov reactie? Dan zou ie in het verleden beloond moeten zijn om op het CDA te blijven stemmen...
Je zit er weer eens naast, wouter -
@266 CDA de juiste koers! De juiste weg! At your service!
-
@268, blijf maar lekker de meute achteraan lopen..... VVD-PVV ruineert dit land! T wordt tijd wakker te worden, CDA de enige goede partij samen met de SP!
-
Prachtig duo, SP-CDA! Roemer, what you see is what you get! Prachtige partij! CDA is zichzelf aan het herontdekken, prachtige ontwikkeling! Verhagen en Leers eruit, moet je eens zien!
-
SP-CDA Dreamteam!
-
@219 ik hoop het met U, maar ik vrees het ergste!
Zij zitten in een neerwaartse spiraal en dat is zeer moeilijk terug te draaien! -
@273 Neerwaartse spiraal? Waar heeft u gezeten?
-
Voor de zomer de stekker eruit ?
-
@273 kijk eens in het Nederlands woordenboek!!
-
Het CDA wil dus ook af van mensen met een vaste baan, als het CDA en al die andere partijen die pleiten voor ontslagrechtversoepeling hun zin krijgen heeft straks niemand meer een vaste baan.
Ook de huidige uitzendkrachten kunnen hoop op een vast contract wel vergeten.
Iedereen wordt een uitzendkracht en na 1 jaar in de bijstand.
Wie krijgt er dan nog een hypotheek? kan dan nog sparen voor zijn / haar pensioen? -
Al veertig jaar regeert hiet CDA bijna onafgebroken, zelfs nu na halvering van hun zetels regeren ze gewoon verder met bijna evenveel minsters als de VVD.
Wanneer worden wij eindelijk verlost van de boze? van het CDA? -
@270 ton trots
CDA met SP?
De SP is een partij die opkomt voor de natuur, ouderen, zieken, bejaarden en voor de zwakkeren in de maatschappij.
Linkse waarden en christelijke waarden staan naast elkaar, de SP zou zich ook de CSP kunnen noemen.
Het CDA is precies het tegenovergestelde, het CDA schaftte de ziekenfondsverzekering af en nu is een zeer grote groep afhankelijk van zorgtoeslag en de nukken van op geld beluste verzekeringsmaatschappijen.
Het CDA dient MAMMON, het CDA zou zich DA moeten noemen.
Het CDA is meer een boerenpartij, met Bleker als superboer die de natuur wil verkopen aan de boeren.
Het CDA geeft niets om de natuur, ouderen, zieken, bejaarden en de zwakkeren in de maatschappij.
CDA met SP? is als de duivel met God.
CDA staat voor kernenergie, kernafval, boeren, gekke koeieziekte, qkoorts, mega stallen, afschaffing ziekenfondsverzekering, toenemende armoede, voedselbanken en voor mammon.
Verlos ons van het boze,verlos ons van het CDA -
Radicaal midden is net zoiets als goed slecht.
-
CDA presenteerd toekomstvisie.....ik wist niet dat ze nog een toekomst hadden
-
@270 VVD ruïneert dit land?
CDA de goede partij?
Waar was jij de laatste 10 jaar?
Balkellende 1 t/m 4 hebben de boel verkloot. VVD is nu aan het puinruimen, ja, dat doet zeer!
Maar ga nou niet een end in de ruimte lullen, dat verlies je direct -
ze presenteren een visie maar ondertussen veranderen ze niks. Ze zetten overal hun handtekening onder net als de pvv waar ze afstand van willen doen. Veel roepen maar niks doen wat dat betreft zijn pvv en cda hetzelfde. Als ze echt visie hebben gaan ze nu hun eigenweg en trekken ze de stekker eruit. Geen woorden maar daden.
-
"Zittende huurders met een gestegen inkomen moeten met financiële instrumenten worden gestimuleerd om plaats te maken voor woningzoekenden."
(pag. 45 van het rapport)
Een "vriendelijke manier" om U te vertellen dat U met "financiele instrumenten"LEES belasting wordt geconfronteerd......
Je zult maat je leven lang altijd gewoon je huur betaald hebben, zonder subsidie en vervolgens vindt het "CDA" dat U daarvoor moet "boeten"...
Christelijke arrogantie van de bovenste plank !! -
Früher war mehr Lametta.
-
Of het cda trekt de stekker er binnenkort uit, of dit zootje blijft de hele rit uitzitten, want pvv en VVD weten nu zeker dat een vervolg er niet meer inziet: CDA haakt af.
pvv + VVD gaan nooit van 60- naar 75+ zetels. -
Wat een onzin weet dat CDA toch steeds weer bij elkaar te verzinnen. Ze weten zelfs zich zelf nog wijs te maken dat ze er in geloven. Allerlei termen, richtingen en onderwerpen kramen ze uit, in de hoop om maar een beetje aanhang te krijgen. Ondertussen weten ze al vele jaren niet waar ze eigenlijk voor staan(staan ze überhaupt wel ergens voor?). De bevolking weet het ook niet meer. Het CDA heeft al vaak laten blijken dat ze een voorkeur hebben om met rechts te regeren. maar ondanks dat kwamen ze deze week met de bewering dat ze steeds meer op de SP gaan lijken. Dit zou een erg positieve ontwikkeling zijn, als ze het meenden. Maar het is natuurlijk al weer een wanhoopstruc om aandacht te krijgen en te hopen dat er toch een deel van de bevolking in trapt. We hebben het natuurlijk wel over de partij die al vele jaren recht praat wat krom is. Zo hadden we Balkenende die hardnekkig bleef ontkennen dat veel ouderen in verzorgingshuizen het slecht hebben. Terwijl iedereen wel voorbeelden kent van onaanvaardbare toestanden in dergelijke tehuizen. Voor de zoveelste keer zou er weer opnieuw een onderzoek komen, terwijl het al vele jaren bekend was. DAT is de partij die durfde te spreken over "normen en waarden". Hadden ze het nou maar zelf in de praktijk gebracht, dan viel er iets voor te zeggen. Maar helaas.. De stelselmatige slechte omstandigheden in die vreselijke massale vleesindustrie(bio-industrie) worden telkens volledig ontkend en gebagatelliseerd. Ze doen ook net alsof ze vóór de natuur zijn, maar ondertussen breken ze het steeds meer af. Ik hoop dat de mensen er niet meer in trappen, in alle leugens en volksverlakkerij van het CDA.
-
Zonde van de moeite en de moeite is toch voor niets alles wat ze willen zoals het boekje schrijft worden wij er ZEKER NIET BETER VAN zoals weer der HRA verandere hogere belastingen enz enz ROT OP
GAAT EERST NADENKEN voordat je wat in een boekje zet om een beetje mee te gaan met de overige partijen -
Deze toekomstvisie is hopelijk het begin van een betere toekomst voor Nederland.
We leven in een steeds meer polariserende samenleving. De ene helft links, de andere helft rechts, en zetten zich steeds meer van elkaar af. Het zou mooi zijn als we wat meer in het midden gaan zitten met elkaar. Elkaar met wat meer respect zouden benaderen. -
@289
In een midden partij zou ik me misschien ook kunnen vinden, maar niet in een partij die roept radicaal te zijn.
Ze hadden beter moeten nadenken voordat ze zich verbinden aan dit soort woorden. -
H
-
De CDA reactie om de rit uit te zitten en de nieuwe koers niet als obstakel te zien voor het huidige kabinet, heeft veel weg van een italiaans cruiseschip, dat weet waar de vaargeul ligt, maar uit pluchebejag voorlopig kiest voor een ramkoers. Dat dit soort acties onder macho-kapiteins uit Italie mogelijk zijn, wisten we sinds vorige week vrijdag zeker. Dat het ook in Nederland onder leiding van jongens als Verhagen en Haersma Buma mogelijk blijkt, is misschien op zich geen nieuws (CDA was altijd al pluchegeil en wilde daarom zelfs onder leiding van Wilders meedoen aan een kabinetje met Geerts grote vriend Rutte), maar maakt wel duidelijk waar het CDA-schip zal stranden.
-
Het CDA vaart dadelijk weer samen met de PvdA de zieligheidskoers. Het CDA van barmhartigheid en de bijbel de PvdA vanuit bettutteling waarbij er geen onderscheid wordt gemaakt tussen mensen die niet willen en die niet kunnen. Tel de SP daarbij op en het belastingeld zal weer rijkelijk vloeien naar personen en instanties die te lui zijn om voor zichzelf te zorgen. Miljarden voor ontwikkelingshulp terwijl basisscholen in Nederland nog geen fatsoenlijke computer kunnen kopen. Dit land heeft weinig toekomst met links aan het roer!
-
De geloofwaardigheid van het CDA is nog lang niet terug!
-
ze kunnen beter zeggen, "coalitie staat visie cda niet in de weg"…...
Stijgers in Politiek
Robert Mugabe asked to be UN 'leader for...
Zijn ze daar nou helemaal van de pot...
3 uur 13 minuten geleden door kenny013
'Wat G500 ook beweert, jongerenbelangen...
G500 stelt dat de politiek meer oog moet...
3 uur 54 minuten geleden door Nujij-fan
'Woningmarkt kan opnieuw op tafel'
Over de plannen voor de woningmarkt zoals...
5 uur 37 minuten geleden door de_oppositie
Ewald Engelen over het ESM: Bastille
Het ESM dateert van 17 december 2010, is op...
6 uur 28 minuten geleden door wazup
'Lagarde betaalt geen belasting'
Christine Lagarde, de 'Iron Lady' bij het...
7 uur 41 minuten geleden door katje van sjefke
Best gewaardeerd
Wilders zegt vertrouwen op in De Jager
PVV-leider Geert Wilders heeft donderdag...
5 dagen geleden door choffy
Legaliseer alle drugs wereldwijd - Raymond...
Een wereld waarin alle drugs legaal zijn –...
6 dagen geleden door Matthijs85
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
1 dag 9 uur geleden door Matthijs85
PvdA-kiezers willen regeren met SP
PvdA-leider Diederik Samsom moet na de...
12 uur 50 minuten geleden door Ikkee.
PvdA ziet SP als mogelijke regeringspartner
PvdA-leider Diederik Samsom wil premier...
6 dagen geleden door Tony7841


