De dader van de Noorse aanslagen heeft in zijn manifest 'Europese Onafhankelijkheidsverklaring' uitgebreid geschreven over Nederland. De termen Nederland, Holland en Nederlands komen tientallen keren in het document voor.
Anders Breivik publiceerde in september 2008 onder het pseudoniem Fjordman een artikel op een anti-islam weblog.
Sorteer op:
-
kingdom come
-
wat er niet is, kan nog komen.
-
324 juli 2011 13:26 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
"De autochtone Nederlanders zullen moeten vechten, of ze zullen hun land moeten achterlaten en van een afstand toekijken hoe het sterft."
Wat een randdebiel zeg........Niet te geloven...... Maar ja , daarom moet wat mij betreft -
@4 de PVV het veld ruimen .........
-
de rechters nu wel ff achter hun oren krabben als er nog es een rechtzaakje komt tegen wilders
-
geef wilders niet de schuld hoor...
-
@3
Het ligt eraan hoe de PVV gedecimeerd zou worden. Als het komt omdat mensen gedesillusioneerd raken of doordat er een PVV 2 komt dan schieten waar daar niets mee op natuurlijk. De enige echte oplossing zou zijn als de volgers volwassen worden, maar dat lijkt me teveel gevraagd. -
@5
die volksbeweging van Wilders blijft maar stijgen tegen de verdrukking in , hoe is dat mogelijk ? -
Dat komt er van als je in een continent komt te leven waar een E.U. molog staat voor 1 Reich ,1 Flag , 1 Furher ... dan komen de dwazen op die voor vrijheidstrijd gaan. Logisch !
-
1124 juli 2011 13:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
De polarisatie is groot, en het land barst uit zijn voegen van het aantal inwoners.
Strikt gezien is dat een voedingsbodem voor een burgeroorlog. We zijn in ieder geval al tien jaar met modder aan het gooien. Wie weet wat de toekomst brengt. -
@TS
Ik citeer een stukje uit de tekst van de NOS:
/q
Burgeroorlog
Breivik adviseert westerlingen om zich te bewapenen, zowel mentaal als "fysiek met vuurwapens en om te leren hoe ze te gebruiken". Hij denkt dat Nederland een goede kans maakt om als eerste land in het Westen een burgeroorlog te voeren over moslimimmigratie. "De autochtone Nederlanders zullen moeten vechten, of ze zullen hun land moeten achterlaten en van een afstand toekijken hoe het sterft."
De Nederlandse autoriteiten willigen de eisen in van islamitische landen en knielen aan de voeten van hun nieuwe moslimmeesters, vindt Breivik. Autochtonen die kritisch zijn over islamieten worden vervolgd, zegt hij, terwijl er in het tegenovergestelde geval niet wordt opgetreden. "Autochtonen zijn de facto tweedeklas burgers in hun eigen land geworden, wat volgens de sharia precies de bedoeling is. De autoriteiten brengen nu dus de sharia ten uitvoer."
/uq
Breivik: Bijna net zo geestelijk gestoord als zijn Meester! -
"... Autochtonen zijn de facto tweedeklas burgers in hun eigen land geworden .."
Met die quote verwoord hij hoe vele (autochtone) nederlanders bejegend worden. Ook zie ik gelijkenis met uitspraken van wijlen Fortuyn.
Hier in dit draadje lees ik ook het woord 'haatzaaierij'. Impliciet worden autochtone nederlanders als veroorzaker aangewezen.
Familie van mij, 15 jaar, zit op school (in een grote stad, een school waar nog geen 10% van de leerlingen autochtoon is), en rhoort een uitspraak van een turkse medeleerling die gericht was tot een andere, autochtone, medeleerling:
"... Wacht maar af, jij vieze kankerblanke. Over 50 jaar van hier zijn wij aan de macht, dan heb je niks meer te vertellen en gooien we je eruit ..."
Het familielid waar ik het over heb is niet opgevoed met 'haat', maar sinds die op die school zit is door het gedrag van allochtone medeleerlingen die haat wel 'gegroeid' en 'opgeroepen.
Mijn indruk is dat er een heel groot deel is van de in nederland wonende allochtone bevolking die ZELF 'schuldig' is het huidige 'haatzaaien'.
Jammer dat juist dit laatste nog steeds 'taboe' is als onderwerp in een gesprek. -
1524 juli 2011 13:51 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@14 Die quote van die Turkse leerling is natuurlijk niet leuk om te horen, en ik heb dat ook eens gehoord. Maar iemand die zo praat zal een corrupte puinhoop van de politiek maken, en daar willen Nederlanders zelf niet in leven. Ik zou in dat geval dus zelf weggaan.
Deze scholier is mijns inziens gewoon niet opgevoed, en dat is de kern van de integratieproblematiek. Die kinderen krijgen geen manieren mee. -
@9 juist door dit soort dingen denk ik hoor, al deze aandacht eraan
-
Hopelijk voor Noorwegen gaan ze daar wel aan een discussie toe komen wat de achterliggende gebeurtenissen zijn waardoor deze idioot is opgestaan en zover gekomen. Dan zouden ze daar ondanks een zeer tragische gebeurtenis al een stap verder komen dan dat wij in dit land nu zijn. Want deze gebeurtenis staat niet op zichzelf, daar zal toch vooral aandacht naar toe moeten. Hier verzanden velen nog in het pro of contra zijn, hoop dat Noorwegen dat stadium overslaat.
-
@14 daar ben ik het mee eens !
-
@14
Dat 15 jarige familielid zit dus op een school waar 80% allochtoon is (toegegeven, dat is een groot probleem) en hoorde daar deze opmerking van 1 puber? En wat heeft hij de overige 79,9% van de school die ook van allochtone afkomst is horen zeggen?
#15 heeft gelijk. -
@11
och Desire het stikt van de stakkers in Nederland, zoals jij ze noemt maar die moet je maar .....mit dem Mantel der Liebe zudecken....! -
2224 juli 2011 14:00 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Blijkbaar denkt hij behoorlijk in lijn met Geert Wilders
“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”
Geert Wilders, HP/De Tijd HP/De Tijd, 6 februari 2004 -
@23 Nog even afgezien dat zijn manifest het heeft over de deportatie van Moslims uit Europa, een streven die Wilders ook heeft getuige zijn opmerking over de deportatie van tientallen miljoenen Moslims uit hetzelfde Europa.
-
@14
"Familie van mij, 15 jaar, zit op school (in een grote stad, een school waar nog geen 10% van de leerlingen autochtoon is), en rhoort een uitspraak van een turkse medeleerling die gericht was tot een andere, autochtone, medeleerling:
"... Wacht maar af, jij vieze kankerblanke. Over 50 jaar van hier zijn wij aan de macht, dan heb je niks meer te vertellen en gooien we je eruit ..."
En gezond verstand zou ervoor moeten zorgen dat iemand dit soort taal niet serieus neemt
1. hij is 15 dus zit waarschijnlijk met leeftijdsgenootjes op school die evenzeer onderontwikkeld zijn en geen idee hebben waar ze het over hebben en welke rol zij hebben in de maatschappij en later gaan krijgen
2. mensen die het woord 'kanker' op die manier gebruiken zijn doorgaans niet de mensen die later in de hoogste regionen van de maatschappij belanden -
@22 Ik vind het alleen maar goed dat er 1 partij is die kritisch is ten opzichte van immigratie, Islam en Europa. Dat zijn debatten die zeer zeker wel gevoerd moeten worden! Dat is zeker geen kwaadaardige ideologie.
De manier waarop de PVV dit debat voert is alleen behoorlijk ongelukkig. -
Aljazeera heeft ook zo haar mening klaar, de indoctrineer machine draait op volle toeren.
-
Burgeroorlogen ontstaan vaak in landen waar de macht in handen is van een minderheid en de meerderheid onderdrukt en uitbuit.
Ik meen dat het in Nederland niet het geval is. -
@27 ??? Verklaar je nader.
-
@14 alleen al om dit soort nare jongelui zou ik dus dit land willen verlaten opdat mijn getinte kinderen niet worden geassocieerd met dat soort tuig
Ik wil dat mijn kinderen een eerlijke kans krijgen in deze maatschappij en niet worden beoordeeld op grond van hun uiterlijk. Jongeren die zo praten over blanke Nederlanders zijn geen knip voor de neus waard en ook ik zou dan zeggen: donder jij maar zelf lekker op....omdat ze nergens ter wereld terecht kunnen zou ik er voor kiezen om dan maar zelf het geluk elders te zoeken.
Alles beter dan in een land wonen met zoveel idioten (allochtoon en autochtoon) -
@30
Het gaat hier om een gefrustreerde knul van rond de 15 jaar oud. Laten we de zaken niet overdrijven. -
Deze Noorse Waffen SS'er heeft met zijn manifest van 1500 pagina's wel heel duidelijk gemaakt dat er een grote overlap is tussen zijn denken en de ideologie van de PVV - en hoewel Wilders uiteraard niet weet hoe snel hij zich van deze terrorist moet distanciëren, het verband is nu wel op heel navrante en aantoonbare wijjze gedocumenteerd. Misschien wordt dan nu eindelijk duiudelijk dat van deze lieden nooit iets goeds te verwachten was, is, en zal zijn.
-
@29
Gaat die zender maar volgen is een propaganda machine van heb ik jou daar. De westering krijgt overal de schuld van en zelfreflectie kennen ze echt niet.
Ze kunnen iets gebruiken of verzwijgen het, vooral nu is de nieuwsgeving lachwekkend. -
Voor alle opgewonden standjes:" Er komt geen burgeroorlog in Nederland"
Al die opgeklopte reacties op een afschuwelijke daad van een zeer eenzaam persoon, die zijn persoonlijke doodsfantasieën echt uitvoerde.
Als we dergelijke excessen willen vermijden dan moeten we ons eindelijk eens bekommeren om alle geïsoleerde figuren, in onze directe omgeving. Met name de mensen die alleen via internet contacten hebben.
Zie met ze in gesprek te komen, wie weet vindt er een echt dialoog plaats, waarin over en weer individuele gedachtespinsels en emotionele overreacties gecorrigeerd kunnen worden.
We worden niet overspoeld door een Moslimtsunami of een Aziatische economische dictatuur. We leven in een land waarin we om de 4jaar vrij zijn om te stemmen. Onze vuilnis wordt netjes opgehaald, we hebben onderdak en water en licht. Echte honger op onvrijwillige basis is er niet.
Waarom hangen we zoveel op aan een ijdele gestoorde eenzaam en zeer veel aandacht verlangende moordenaar. De grootste aandacht zou gegeven moeten worden aan de deelnemingsbetuigingen voor de familie van al zijn slachtoffers.
Overal waar "te" voor gezet kan worden is niet goed en dat geldt voor ons allemaal. Te fanatiek zijn waar dan ook in, brengt alleen maar ellende. -
@Desire Boek,
Ik kan je heel slecht volgen, je generaliseert heel sterk en maakt ook verwijten tegen iemand dat hij generaliseert. Dat komt echt bizar over. -
Burgeroorlog in Nederland. Hahaha.... Zolang de gemiddelde Nederlander nog iets te verliezen heeft zie ik dat niet gebeuren.
-
@33 Bekijk wel eens hun nieuwssite. Die vind ik redelijk neutraal al is deze wel belicht vanuit het standpunt van het Midden-Oosten, net zoals ons nieuws gekleurd is vanuit ons gezichtspunt.
Aljazeera lijkt me objectiever dan De Telegraaf.... -
@8 ja ja dat is een rake opmerking.
als die PVV-ers nu eens volwassen werden.
maar ja dan stemmen ze natuurlijk weer niet op de PVV. -
#14
U heeft het prachtig mooi verwoord. Maar in dit soort gesprekken (scheldpartij), is niet los te zien van actie/reactie. Hebt u het familielid gevraagd hoe de Turkse tot deze uitspraak komt? Wat was zijn actie dat de Turkse medeleerling zo zou moeten reageren? Ik keur het helemaal niet goed. Als hij werkelijk uit het niets tot zo’n ongenuanceerd (scheldpartij) komt, is hij rijp voor het gesticht, “sg, busje komt zo “. Deels zou het verhaal kunnen kloppen. Hier proef ik veel angst en ware communicatieve verstopping (beide zijde trouwens). De schoolleiding moet dit oppakken en de leerlingen aanmoedigen om de onderlinge verstandhouding te verbeteren. Alleen dit thuis, of op een verjaardag of bruiloft vertellen, kom je niet tot een oplossing. Anders krijg je verbitterde kleine mensjes(Nederlander? als Turks) -
Mensen word nou wakker! stem geen PVV
-
@27 Als je zoiets beweer moet je ook even de linkjes geven. Aljazeer heeft een zeer overzichtelijke website, maar daar kan ik geen artikelen vinden die je indoctrinerend kunt noemen.
(Tenzijn je alles wat je niet aanstaat of boven de pet gaat indoctrinatie wilt noemen.) -
Zo langzamerhand moet Wilders meer beschermd worden tegen de autochtone Nederlanders dan de allochtonen. Wilders heeft de oorlog verklaard tegen het overgrote deel van Nederland en hij noemt hun de linkschen. De moslims doen er niet meer toe. Die Noor is zo gek nog niet, behalve dat hij zich niet gerealiseerd heeft dat Wilders en zijn schorem geen schijn van kans heeft en dat ook niet zal krijgen.
-
@11, die laagopgeleiden stemmen echt niet allemaal op Wilders omdat ze dom zouden zijn maar omdat ze in wijken moeten wonen waar een soort avondklok al aan de orde van de nacht is. (burgeroorlog ?) Het trieste is dat deze mensen de tolerantie van salonsocialisten en gematigde liberalen met vaak een betere, niet multicuturele woonomgeving moeten invullen. In de steek gelaten door de gevestigde politiek worden ze vervolgens verguisd vanwege hun proteststemmen want meer zal het niet zijn. En sympathie voor die halve gare terrorist zal je binnen dit electoraat en de PVV niet gauw vinden, al komen overal gekken voor.
Overigens heb ik gelukkig (ook) niet op de de PVV gestemd die de sociale 2 deling heeft verergerd met hun kiezersbedrog en steun aan dit gedoogkabinetje. De volgende keer moet de SP het maar weer recht proberen te trekken, liefst in een brede coalitie. -
Utoeya betekend utopie (utopia) - meteen de naam van dat eiland veranderen?
De dader is een gefrustreerde jongeman die bij z'n moeder woonde en een vreemd kijk op de wereld heeft - jammer genoeg is hij nog in leven - wat moet je met zo iemand en Noorwegen moet hem de mond snoeren. Wat hij schreef moet de prullenbak in en er moet geen aandacht meer aan hem besteed worden. Hij wil gehoord worden maar heeft een kompleet verkeerd manier gebruikt. Let wel, Volkert komt binnenkort vrij. Nederland moet opletten dat wij niet zoiets hier laten gebeuren. Wilders moet iets zeggen - iets groots om mensen duidelijk te maken waar hij voor staat - geen one liners. Het is triest. -
@41
Gewoon de tv aanzetten? -
@25: Maar je hebt er helaas wel mee te maken.
Overigens op Trouw enkele delen van het 'manifest' gelezen.
Persoonlijk vind ik dat de Noor in vele gevallen de spijker op de kop slaat.
Ik ben benieuwd of ik dat mag blijven denken. -
@46 Jij bent dan even ziek als die Noor. Hitler heeft ook heel lang gedacht dat hij dat kon denken en heeft ook uiteindelijk zijn woorden verwezenlijkt. In dat rijtje hoor jij smegkop duidelijk ook thuis. Bah ik wordt kotsmisselijk van jouw soort.
-
@44 Utøya betekent niet utopie, maar uit-eiland.
-
@16, @39
Wat ik heb gehoord is dat met de betreffende leerling is gesproken, hierna is 'berispt' en 'straf' heeft gekregen. Eerder bedoeld familielid was geen 'onderdeel' van het conflict of geschil dat er aan vooraf ging, wel 'getuige' van wat gebeurde en vond dat het zo 'bizar' was, dat deze het aan mensen van school had gemeld.
@20
Er zijn meer voorbeelden, maar dan had het een (te) lange posting geworden, dus heb ik het bij 1 voorbeeld gehouden.
@16, @20, @39.
Praten jullie wel eens met schoolgaande jeugd uit de grote steden over dit onderwerp, en hoe het eraan toegaat bij hen op school. Sommige verhalen die ik heb gehoord vind ik namelijk verontrustend. En juist omdat ze van 'beide zijden' afkomen. Op sommige scholen staan jongeren dus 'tegen-over-elkaar'.
Jammer, want ik groeide op met het ideaal van 'met-elkaar'. -
@47: Nee, ik ben niet zo ziek als die Noor. Ik zou geen mensen vermoorden.
Maar download het 'manifest', en zoek in dit document op 'Netherlands'.
Ik verwacht dat je geheugen daarna even opgefrist is. -
Is de NOS politisch overkorrekt ? Opvallend dat in het citaat van Breivik
"een vloedgolf van sharia barbarij" het woord vloedgolf en niet het woord tsunami wordt gebruikt. -
@49 Ik begrijp heel goed wat je verontrustend vind, maar deze kinderen moeten gewoon opgevoed worden. Daar zit het probleem. De politiek kan schreeuwen, maar de ouders moeten hun kinderen gewoon manieren leren. Dan heb je al deze problemen niet.
-
@51
Laat de echte Fjordman zich dan maar bekend maken, die rechtse zieke geesten ontkennen alles wat met verantwoordelijkheid te maken heeft. -
@55
Waarom, zij zijn degenen die zich inspannen om een en ander in heel veel bewoordingen te ontkennen, Fjordman hoeft maar één keer heel onschuldig te reageren en we weten dat hij echt onschuldig is aan wat is gebeurd.
Dat dat nog niet is gebeurd doet me zwaar twijfelen aan deze ontkenningen, ze zuigen dit gewoon uit de dikke duim, maar hebben geen idee van hoe of wat, net als wij. -
@13 is er al correrspondentie tussen beide idioten gevonden ?
-
@52 ik heb het origineel gedownload en het woord tsunami komt in die tekst niet voor . Netherland komt 69 keer voor Wilders 30 keer
-
Haha, Geert zit echt peentjes te zweten achter zijn Twitter.
-
@46 meen je dat nu werkelijk ? Ieder bewijs voor zijn stelling ontbreekt, er is geen sprake van islamisering, net zo min als er sprake is van massa imigratie. Over zijn methode, die spreekt van het elimineren van categorie a en b collaborateurs, en het deporteren van categorie c collaborateurs zullen we wijselijk maar zwijgen. Deze man is zwaar gestoord, en ik ben er voorstander van dat de Noorse autoritieten alles in het werk stellen om eventuele companen op te sporen en te berechten. Wat mij betreft zonder rekening te houden met enkele basale rechten.
-
@61: Ja, dat meen ik.
Maar u mag uw eigen interpretatie eraan geven. -
@60 dat manifest wordt aan de noorse moordenaar toegeschreven, het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat dit achteraf niet zo blijkt te zijn, er staan zeer gedetailleerde beschrijvingen in van zijn voorbereiding.
-
@62 dan bent u danig in de war.
-
Als eerst, wil ik me medeleven betuigen aan de nabestande van de vermoorde personen.
Ik heb onder tussen in behoorlijk wat prachtwijken gewoont, van rotterdam-zuid tot amsterdam zuid-oost (bijlmer) ik hen als nederlander op zwarte scholen gezetten nog voor dat ze het woord bedacht hebben. Ik heb gewaarschuwd voor de problemen, ik ben de discussie aan gegaan met mijn medeleerlingen. Toen de nederlandse vlag verboden werd op de scholen. Ik heb het van dicht bij erger zien worden. Nog heb ik geen haat tegen de medelander. Omdat ik me altijd heb verdiept in hun cultuur.
Maar de maatschappij van vandaag de dag lokt een rassen oorlog uit. Door verschillende groepen anders te behandelen.
Echt ik ben al heel lang bang voor een. Rassen oorlog en ook ik kom voor mijn nederlander van 1990 op, al moet ik vechten. Ik wil nederland van 1990 terug. Was misschien niet perfect, maar zoals het nu gaat, gaan we naar de afgrond. -
@14 Keesje schold Achmed uit voor K buitenlander. Pietje trok aan het hoofddoekje van Aicha. Achmed en Aicha hebben niks gedaan, echt niet!
De autochtone medelander uit jouw verhaal vast ook niet.
Grow up! -
@67 sorry ik haalde inderdaad twee dingen door elkaar.
-
@64: Dat mag u vinden.
Iemand wordt over het algemeen als 'gek' of 'verward' aangemerkt als hij/zij niet de doorsnee gedachte of denkwijze heeft.
Let wel: wat die Noor daar geflikt heeft, verafschuw ik ten zeerste !!!
Ik kan me wel vinden in enkele opmerkingen in 'zijn' manifest. -
@70 ik noem iemand gek als hij dingen ziet die er niet zijn, zoals don quichot vocht tegen windmolens, vecht deze idioot tegen "islamisering". Ik kan niet over Noorwegen spreken, wel over Nederland, en ondanks het epistel van deze moordenaar, is er in Nederland geen sprake van islamisering, sharia of andere denkbeeldige schrikbeelden.
-
7224 juli 2011 17:57 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@70: Het is uw goed recht om dat te denken en dat hier uit te spreken.
-
@73 ja, en wie kan het mij kwalijk nemen, als ieder bewijs voor wat deze moordenaar beweerd totaal ontbreekt.
-
@74: Niemand.
-
Of deze man voldoet aan de beschrijving van een psychisch gestoorde doet er eigenlijk niet zoveel toe, als je 600 kinderen probeert dood te schieten ben je niet goed bij je hoofd. Noem het gebrek aan inlevingsvermogen of wat je wilt, maar hij spoort niet.
-
Zo zie je maar weer dat fundamentalisme en extremisme altijd tot dood en verderf leidt, of het nou van links of van rechts, of van de islam of christendom komt, doet er niet toe.
Verbazingwekkend eigenlijk dat een moslimfundamentalist en een christenfundamentalist elkaar haten, terwijl ze exact hetzelfde doen en denken. -
@14
ja vast... een turk die een ander ''blanke'' noemt.
sinds wanneer zijn turken zwart??
U... hebt niet begrepen dat het moddergooien begonnen is met ene geert uit venlo , 8 jaar geleden. -
ha ha burgeroorlog in NL........sinds de tachtigjarige oorlog is hier niet eens meer een fatsoenlijke rel geweest
-
@14
Dus jij laat je leiden door een uitspraak van een snotsneus van 15 tegen een andere snotneus van 15..
Die het wel gaat beleven als ie 65 is.. -
"Breivik gokte op burgeroorlog in Nederland. Nou dan had ie eigenlijk het teveel aan munitie wat ie over hield, deze naar Nederland moeten sturen, zoals zijn stille wens is. Had de kratten munitie toch doorgestuurd naar een vereniging, zoals de "Schuttersvereniging PVV" en ze weten daar echt wel raad mee zoals de "targets": Kopvoddendragers, Burkadragers, Baarddragers enzo. om een paar te noemen??? Dan zou zijn wens waarlijk uitgekomen zijn???
-
die vent moet opgesloten worden en de sleutel weggegooid zodat hij nooit meer vrij kan komen, 91 x hoeveel jaar voor moord dat loopt toch aardig op
-
@53
Daar geef ik je gelijk in, maar daar wil ik twee vragen tegen over stellen.
1. WAT zegt het over de ouders die hun kinderen (t.a.v. dit onderwerp) NIET opvoeden?.
2. Wat wil je er tegen doen, wanneer die ouders hun kinderen NIET opvoeden?
@78
Waar leest u in mijn posting @14 het woord 'zwart'?
@66, @78, @80
Zie @49 -
@78
Verrassend, knofje to the rescue! Springt weer in de bres voor onze "zielige" allochtone medemens... -
@78
Haha en dan met stalen gezicht beweren dat de schuld van alles bij Geert Wilders ligt!
" U... hebt niet begrepen dat het moddergooien begonnen is met ene geert uit venlo , 8 jaar geleden."
Opmerkelijk.. -
@14
Herkenbaar verhaal. Vroeger in de stad vaak opmerkingen van onze allochtone/licht-getinte medemens gehoord als: "Kom, we gaan een paar Nederlanders pakken.." etc..
Met een kleine Nederlands 3-kleur op de mouw van je jas was al bestempeld als neo-nazi en uiteraard vogelvrij voor groepjes allochtone medemensen. Echter een een turkse jongenman met de turkse vlag overdwars op de rug van zijn jas (van onder naar boven dus, op de gehele achterkant!) is natuurlijk trots op zijn land en dat is iets moois.
Behalve dan als je een Nederlander bent met een klein Nederlands vlaggetje op je mouw, natuurlijk, want dan ben je een nazi en racist... -
Hahahaha een burgeroorlog in Nederland.. pfff lachwekkende man.. hij hoort niet eens aandacht te krijgen ik hoef niet eens te weten wat voor krankzinnige ideeën hij heeft etc.. opsluiten die lul! en zaak opgelost..
-
@83 De vragen die jij nu stelt zijn de vragen waar de politiek eens mee bezig moet gaan. Die zullen een boel integratieproblemen oplossen.
Moslims zwart maken en immigranten pesten (de Wilders tactiek) draagt niet bij aan datgene wat we allemaal willen: gelijkwaardigheid van personen in een veilige, Nederlandse maatschappij. Opvoeding wel. -
@88
In @53 schrijf je nog dat de oplossing bij de ouders thuishoort, maar in @88 schrijf je weer dat de politiek ermee bezig moet gaan. Ouders, of politiek. Ben je er inmiddels al uit?
Het lukt me niet om de tweede alinea van @88 te combineren met hoe (zie @49) de school reageerde op de situatie (zie @14),. Ik snap ook niet hoe dat gezien kan worden als 'moslims zwart maken', nu het juist een 'niet-moslim' was die werd zwart gemaakt (op een manier die die school zelf kennelijk ook niet vond kunnen). -
@31 nou van menig reactie op NU wordt ik ook niet bepaald vrolijk dus ik denk niet dat ik overdrijf.....als er nu maar 1 keer per dag in dit land 1 persoon was die iets raars riep....maar iedereen roeptoetert maar wat over en weer....
en het wordt alsmaar gekker....en de echte diepgang lijkt voor velen moeilijk haalbaar te zijn. De meeste mensen zijn zo gewend geraakt aan plat vermaak en vertier en instant voorgekauwde troep dat een beetje nuance al snel als soft of zweverig wordt bestempeld..... -
Wat mij trouwens ook bevreemdt, is dat de media niet de stukken uit het 'manifest' quoten waarin de schrijver nog even fijntjes het feit aanhaalt dat Frankrijk en Nederland in 2005 ondanks de referenda over het verdrag van Lissabon (Maastricht) waarvan de uitslag de regeringen niet aanstond en gewoon terzijde werd gelegd. De uitkomst weet men ondertussen, ze gingen gewoon door met de ratificatie.
Ook geen stuk aangehaald waarin de problemen in Gouda, Utrecht, over Donner en de Sharia, is dit not-done ondanks dat het feiten zijn? -
@82
maximale straf is 21 jaar heb ik begrepen, waarvan de helft moet worden uitgezeten. Dat lijkt op Nederland waar Folkert van de Graaf binnenkort ook weer vrij komt.! -
@89 Mag ik eens vragen wat jouw reactie was op het verhaal van je familielid?
Eerlijk! -
@78
U heeft een selectief geheugen en doet de waarheid geweld aan.
Het moddergooien was al veel eerder gestart, geert is het gevolg van de onderdrukking van de Nederlandse bevolking, vooral van die die in de zelfde buurten wonen.
Zelfs Halsema heeft ernaar gehandeld,
http://boilingpoints.wordpress.com/2010/11/28/h... -
Die Anders is;
-'n massamoordenaar
- zichzelf radicaliserende einzelganger /selfkicker
- gelooft in het waandenkbeeld van 'n islamiserend Europa , mede gevoedt door de media met hun islamofobie
- beïnvloedt door Geert Wilders.
- hopelijk geen voorbeeld voor andere gestoorden. -
Wat neocons uit de VS allemaal niet hebben aangericht met hun false flag operation op 9/11 , angst voor de radicale islam is er sindsdien goed ingeprent met hun media-offensief.
Met dank aan Rupert Murdoch .
De synthetische oorlog tegen terreur heeft de VS miljarden opgeleverd. -
Burgeroorlog? tja een beetje rotzooi schoppen zou misschien niet echt verkeerd zijn, kunnen we met een schone lei beginnen. Zo door blijven rotzooien dat loop toch ook een keer spaak..........
-
het IQ van @11 is net zo hoog als de maat van zijn schoenen, heb je er onderzoek naar gedaan dan?
-
Ik denk dat het even genoeg moet zijn met de draadjes over dit drama in Noorwegen..... en dat we eens met zijn allen proberen te beseffen wat daar gebeurd is en welk leed dat veroorzaakt heeft...en stil gaan staan bij het verdriet van de ouders ,familie vrienden en Noorwegen....Mij heeft het mijn hart vol geraakt en ik hoop in godsnaam dat dit niet herhaald wordt........
-
elkaar politiek de schuld geven ?
Het zijn eerder slijmballen ,zoals Adolf Hitler was
anti Hitler Duitser Joden en Zigeuners
Alleen wie in zijn straatje paste mocht blijven leven . -
@89 Ouders, en als die het nalaten kan de politiek wellicht wat doen dmv regelgeving.
Kan ik opmaken dat jij je gediscrimineerd voelde in @14? Dat is onacceptabel, maar niet op te lossen door nu die mensen maar te gaan beledigen. (zoals de PVV daar erg goed in is geworden) Zoals ik al eerder zei, als kinderen manieren leren hoeven dit soort dingen niet te gebeuren. Dat is het allerbelangrijkste. -
@76, Geert Wilders past daar ook bij. Toch is deze man behoorlijk populair en wordt op z'n minst gedoogd door normale partijen. Wacht maar af tot de PVV en z'n leider hun ware karakter laten zien.
-
het zou mooir zijn als GW op dezelfde manier zou reageren als het een buitelander was geweest.....maar ben bang dat dan zijn reactie anders geweest zou zijn!
Ik hoop dat wij allen nu zullen beseffen dat niet alle gekken dezelde achtergron hebben en dat de daad opzich even erg is als de dader een "kleurtje" heeft!
Pas dan is er sprake van echte gelijkheid en kan er gestreden worden tegen het slechte (extreme) -
@101
In antwoord op je vraag ....
Nee, lees nog maar een keer @14 en @49.
Verder schrijf je dat ik mensen zou beledigen om zo zaken op te lossen ...????
Vreemd, misschien stemmingmakerij, misschien zwart-makerij, misschien heb je gewoon moeite met begrijpend lezen ... Ik weet het niet. Maar als je mijn postings naleest, dan lees je dat ik daarin helemaal niemand heb beledigd. Hoe jij dat eruit leest, snap ik dus niet.
Misschien voel JIJ je beledigd, dat zou kunnen ...
Maar ja ... ik kan me ook nog steeds 16 jaar oud voelen; maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat dan ook ben. -
@104 Ik ga je toch niet councellen voor een voorval in jouw leven, waar je niet overheen lijkt te komen? Jij ziet een 15 jarige Turk die iets naars tegen je zegt als spreekbuis voor alle Turken in NL. Ik probeer je uit te leggen dat een anti-Islam of anti-Immigranten houding ook het antwoord niet is, het tegenover-elkaar-staan waar je het over hebt. Dat is niet iets wat ik jou persoonlijk verwijt, ik ga niet discussieren over iedereens miniprobleempjes, we hebben het over een mogelijke kloof tussen bevolkingsgroepen. Als jongeren normaal worden opgevoed spelen dit soort problemen niet. Dat was de strekking, en dat is het laatste wat ik erover zeg.
-
@105
Nogmaals, lees @14 en @49 nu nog eens goed, en dan 'echt goed'.
Het betrof géén voorval in MIJN leven.
Dat is waarom je reactie 'mank' gaat. -
10725 juli 2011 13:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@11 Precies. Had een docu gezien waarbij een man zei op de PVv te stemmen omdat z'n zoontje ruzie had met allochtone kinderen van zijn leeftijd. Kinderen hebben nu eenmaal ruzie, maar hij maakt er in z'n wanhoop meer van dan het is! Het zei mijns inziens genoeg over z'n IQ capaciteiten.
-
@92 Nee hoor, moslim extremisten blijven in nederland levenslang in het gevang. Denk aan mohammed B. Volkert komt bijna vrij voor dezelfde vergrijp.
-
@102 HOezo ware karakter laten zien? Dat is toch al duidelijk? MIs ik hier iets of zo?
-
Ik ben geen fan van de PVV maar ik zie leden of aanhangers van de PVV niet in staat tot dit soort gruwelijke aanslagen. Vind dat pvv niet vergeleken hoeft te worden met de aanslagen die deze meneer B. heeft gepleegd
-
@111 Ik ben tegen zwarte pieten maar helaas gebeurd het wel de andere kant op ... Ik zeg ik vind dit walgelijk laten we ophouden te zwarte pieten Volkert van der Graaf was Links dat zal niemand ontkennen en toch is hij een invidue hij zal medestanders hebben maar de meeste mensen walgen van zijn daad, deze man is rechts dat valt niet te ontkennen , en ook hij zal medestanders hebben maar de meeste mensen moeten net als bij Volkert niks van hem hebben ...
-
Je kunt zeggen wat je wil. Hij heeft de boel wel wakker geschud. Niet op de manier hij meteen wil, maar hij heeft hier toch wel iets teweeg gebracht. De toekomst zal leren of hij het juist had. Even los van de verschrikkelijke moorden die hij heeft gepleegd. Mijn gevoel zegt namelijk ook dat er iets gaat gebeuren. Die crisis zit mij niet lekker. Gaat de EU het niet lukken om de boel draaiende te houden, dan denk ik dat Breivik nog gelijk gaat krijgen ook. Die twee dingen gaan in mijn ogen toch samen.
Stijgers in Politiek
'Wat G500 ook beweert, jongerenbelangen...
G500 stelt dat de politiek meer oog moet...
4 uur 9 minuten geleden door Nujij-fan
Bij Knevel en Van den Brink vanavond Bram...
Vandaag diende het kort geding dat Geert...
5 uur 15 minuten geleden door Nujij-fan
Per Kamerlid 307 miljoen extra staatsschuld
Wij schuiven geen rekeningen door naar de...
6 uur 21 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
VVD-top verwerpt kritiek van Hans Wiegel
De top van de VVD is het niet eens met...
7 uur 50 minuten geleden door Duracellkonijntje
Best gewaardeerd
Kort geding Wilders om ESM begonnen
De voorzieningenrechter in Den Haag is...
16 uur 6 minuten geleden door sjeune
'Pro-Europa politici moeten hopen dat...
De pro-Europa politici weten verdomd goed...
4 dagen geleden door All.you.need.is.love
'Kunduz-akkoord grote fout VVD'
Het Kunduz-akkoord is het gevolg van een...
20 uur 45 seconden geleden door suna1965
PvdA ziet SP als mogelijke regeringspartner
PvdA-leider Diederik Samsom wil premier...
6 dagen geleden door Tony7841

