CDA'er Jan Schinkelshoek verlaat de landelijke politiek. Schinkelshoek schrijft deze week in een brief aan de Tweede Kamerfractie van de christendemocraten dat hij ''ongelukkig'' is ''met de besprekingen over een coalitie die gedoogd wordt door een partij als de PVV, een coalitie die ik heilloos acht voor zowel het land als de partij''.
Sorteer op:
-
@200
Het zijn ook inkoppertjes steeds, heel weinig intellectuele uitdaging zoals we gewend zijn van de PVV-aanhang. -
@172, ik zeg niet dat de hele pvv extreem rechts is en noch bedoel ik dat. ik zeg dat als er in nederland een extreem rechtse partij bestond dan had wilders niet zoveel zetels gehad. ook zeg ik dat hij elke moslim over een kam scheert. is elke katholiek slecht omdat de ira weleens een bommetje plaatste? is elke duitser slecht omdat hitler wilde plannen had? is elke jood slecht omdat israel tegen de palastijnen tekeer gaat? nou dan. het gevolg is alleen maar dat juist proteststemmers zichzelf onderuit halen. het zijn vooral de lager opgeleiden en de lagere sociale klassen die pvv hebben gestemd uit onvrede. het gevolg is dat er nog meer gekort gaat worden op uitkeringen en toelagen. de rijke worden rijk en de armen arm. voor mij redenen genoeg om dit landje te verlaten per 1 oktober a.s. en tot slot.....ik links? mmmm lijkt me niks.
-
De Islam is een makkelijke prooi voor Islamisme = Communisme = Fascisme
Dat is wat Wilders bedoelt
Ik erken direkt , dat hij zich beter en anders zou kunnen uitdrukken , waardoor het duidelijker voor de kiezer is
Ik ben echter niet de PVV , maar een PVV-stemmer deze reis
En nee , ik hoef geen lid te worden van de PVV , zelfs als het kon
Dat wil ik overigens van geen 1 partij
Overigens houdt de PVV zich wel met veel meer zaken bezig dan alleen het Islamisme
Ik blijf er voor pleiten . Je zou gezien de hoeveelheid op meerdere partijen moeten kunnen stemmen -
Maxime Verhagen informeert de fractie nauwelijks. Zo blijkt uit de woorden van van Schinkelshoek: http://bit.ly/9aulVQ
-
20531 augustus 2010 15:50 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
20631 augustus 2010 15:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@205
Dat doet D66 al sinds 1966
Ga ik de oplossing nog meemaken in dit leven ? -
20831 augustus 2010 15:56 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@206
Die stemden heel lang geleden op de PvdA
De SP zou , denk ik , beter voor ze zijn
Maar ook die hebben veel zetels verloren
Doen ze toch iets niet goed -
21031 augustus 2010 16:02 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
http://www.nujij.nl/schinkelshoek-grens-van-pol...
Het gaat maar voor een deel om de PVV, het gaat meer om de houding van Verhagen en met name de manier waarop de fractie wordt geinformeerd en hoe wordt omgegaan met protesten en bezwaren. -
@210
U heeft gelijk Mijnheer Pechtold
Volkomen logisch
Dank u voor deze correctie -
21331 augustus 2010 16:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@193
Je zegt het wat ongenuanceerd, maar in grote lijnen zit daar inderdaad een kern van waarheid in. Een deel van de PVV-stemmers is gewoon ontevreden, misschien wel terecht, misschien wel onterecht. Maar een groot deel van die ontevredenen kun je eenvoudigweg nooit tevredenstellen. Er zullen altijd zaken zijn waar zij zich tegen afzetten. En juist in dat "afzetten tegen" vinden zij bij Wilders een willig oor, die doet immers ook net alsof hij tegen alles is. Dat hij ondertussen gewoon de "oude politiek" weer aan de macht helpt en daar volledig in meegaat, dat hebben ze niet eens door.
Dat wil overigens niet zeggen dat er geen problemen zijn en zeker niet dat je niets aan problemen zou hoeven te doen. Wilders biedt alleen geen enkele werkbare oplossing voor welk probleem dan ook: ze zijn òf politiek volkomen onhaalbaar, òf juridisch volslagen onmogelijk. Bovendien wijst Wilders zondebokken aan die met heel veel problemen geen moer te maken hebben, maar het is wel zo makkelijk om de problemen op één groep te projecteren. En de ontevredenen geloven het grif, want Wilders is net als zijzelf overal tegen. -
@213
Met uw welnemen ben ik gestopt met het wachten op oplossingen van D66 en nog een aantal partijen
Daarom heb ik op een progressieve partij gestemd
Misschien helpt het de andere partijen een handje op de goede weg
Volgens mij lukt het al een beetje -
Doeiiiiiiiiiii!
-
@214
Op de VVD zou ik ook niet stemmen
Ook niet , als de PVV niet bestond
Toch hebben ze veel stemmen gekregen
Daar kun je de PVV niet de schuld van geven -
21831 augustus 2010 16:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@218
Vanuit jouw optiek een vraagteken
Het is maar wat je onder progressief verstaat -
22031 augustus 2010 16:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Zou het CDA nu dan toch de handdoek in de ring gooien:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7520261/__Fo... -
@214 Welke zondebokken?? noem er eens een paar
-
@220
De minnen zijn niet van mij -
@ Tijs Stoep,
Ik begrijp dat het caractiriseren van de PVV stemmer tot volkssport is verheven maar zo moeilijk lijkt het mij niet te begrijpen. Er is gewoon enorm veel criminaliteit vanuit een groep Marokkaanse jongeren. Bovendien gaat veel overheidsgeld op aan deze groep en komt er zeer weinig terug. Dat wekt irritatie op. Heel erg lang mocht dit probleem niet eens benoemd worden omdat je dan een racist was. En nog steeds wordt de PVV stemmer gecaractiriseerd als bruinhemd en is de PPV stemmer een gevaar voor de rechtstaat. Misschien wordt het eens tijd om boeven in de gevangenis te stoppen i.p.v. de hand boven het hoofd houden. Als ik een paar keer een steen door mijn ruit zou krijgen omdat ik Marokaanse rotjochies op hun gedrag had aangesproken, dan had ik misschien ook PVV gestemt. Rechtsgelijkheid houd toch in dat je niet naar iemands afkomst, geloof, sexuele geaardheid etc. kijkt? Is dit dan niet een gevaar voor de rechtstaat: http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/... -
doei, dat moeten meer CDA'ers doen. Eerst van het dak af schreeuwen dat ze tegen zijn en vervolgens bij de partij blijven plakken. Tekenend voor het CDA beleid. Dit roepen en dat doen.
-
Gelijke behandeling ; Ja , graag
-
#224 Je hebt (bijna) helemaal gelijk. Alleen: wat doet Wilders nou werkelijk aan de aanpak van de overlast die een groep Marokkaanse jongens veroorzaakt? Niks, nada. Zijn pijlen zijn gericht op de Islam. Hij probeert mensen daarin mee te krijgen door wat populistische dingen te roepen over die criminaliteit. Maar echte, haalbare oplossingen biedt hij niet. Andere partijen zijn daar veel verder in.
Als jij vindt dat rechtsgelijkheid inhoudt dat je niet naar iemands afkomst of geloof mag kijken, dan vraag ik me af waarom jij een partij steunt die mensen wil discrimineren op basis van geloof. -
Islamisme is geen geloof
-
@227
Ik stem geen PVV. Ik ben lid van de VVD. Ik beschouw alleen een PVV stemmer niet als een melaatse. Ik geef onmiddelijk toe dat sommige uitspraken van Wilders over de top zijn. De problemen waar hij het over heeft bestaan echter wel degelijk. Het oplossen van die problemen is ook niet zo moeilijk. Als iemand een ernstig misdrijf heeft begaan dan stop je zo iemand in de gevangenis. Simpeler wordt het echt niet. -
@220
Tendens dalend -
DUS? Mijn goudvis heeft ......ach wat een geneuzel weer. Hebben ze nu echt niets beters te doen? Ga zandzakken vullen in Pakistan of zo.
-
23331 augustus 2010 17:25 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Het probleem zit 'm in het feit dat al die ontevreden mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Er zijn al heel veel oplossingen, maar die oplossingen kennen ze niet of ze geloven er niet in. Zelfs niet als blijkt dat die oplossingen werken. Voorbeeld daarvan is de gescheiden inburgering. Het blijkt dat die veel beter werkt en dat vooral mannen, na zo'n gescheiden inburgering, veel beter omgaan met de rechten van vrouwen. Maar omdat men vindt dat we in Nederland niet aan gescheiden dingen doen, mag er ook niet gescheiden ingeburgerd worden. Ik vind dat het kind met het badwater weggooien. En zo zijn er talloze zaken waar allang een oplossing voor is, ondanks het feit dat Wilders er toch over blijft gillen. Mensen denken zwart/wit, zo simpel is het.
Daarnaast vind ik, en dat heb ik al heel vaak geroepen, dat iemand die stemt op een partij die discriminatie als belangrijkste punt heeft (bijvoorbeeld godsdienstvrijheid voor iedereen, behalve voor moslims) toch eens ernstig op het hoofd moet krabben. Immers, door er op te stemmen, geef je aan goedkeuring te geven voor dat punt. En dat vind ik uiterst dubieus. -
Wat kunnen moslims tegen Islamisme doen ?
Mochten ze dat al willen
Gelet op het fascisme van de gruwelijke Taliban en Iran-regimes = Islamisme zeer weinig
Zeg maar niets
http://nl.wikipedia.org/wiki/Taliban -
23731 augustus 2010 17:47 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
De ouders van de Rote Armee Fraktion zijn met pensioen , maar het lot van hun kinderen is nog onduidelijk
-
23931 augustus 2010 17:50 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@235
Het doel heiligt niet altijd de middelen. We kunnen ook iedere misdadiger ter plaatse een nekschot geven. Dat zal best effectief zijn maar niet een oplossing die wij willen. Gescheiden inburgeren vind ik het tegenovergestelde van wat wij willen bereiken. Daarnaast ben ik niet bereid om te betalen voor de inburgering van allochtonen. Ze betalen hun cursussen maar lekker zelf. Van mij hoeft er ook eigenlijk niemand in te burgeren. Ik stel echter een goede scholing wel als eis voor een eventuele uitkering. De eerste jaren vind ik het in ieder geval niet gepast om een uitkering te verstrekken. Dus als je hier heen komt, eerst een paar jaar belasting betalen en daarna mag je een uitkering aanvragen mits je een gedegen scholing hebt, waarbij goed Nederlands kennen een basis eis is. -
@237
Dat denk ik helemaal niet . Integendeel zelfs
Waarom zouden ze er iets tegen moeten doen ?
Die vraag kan ik niet serieus nemen
Klinkt voor mij hetzelfde als waarom hebben ze iets tegen hitler gedaan -
24231 augustus 2010 17:55 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@240, het maakt toch niet uit of het tegengesteld is, als het maar werkt? De resultaten zijn gewoon beter, dus waarom zo moeilijk doen? En ja, ik vind inburgering wel belangrijk, zeker voor vluchtelingen uit oorlogsgebieden. Een aantal van die mensen zit aan huis gekluisterd, omdat ze nog te bang zijn om überhaupt naar een klas te gaan. PTSS komt echt niet alleen maar voor bij soldaten, vooral uit recente oorlogsgebieden komen een hoop mensen die voor het leven getraumatiseerd zijn. En dan maar zeggen dat ze eerst maar moeten gaan werken, terwijl ze nog te bang zijn om de deur uit te gaan. Dan maar geen uitkering?
-
24431 augustus 2010 17:57 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Prettige dag verder
-
Goed het onderwerp is dus:
CDA'er Schinkelshoek verlaat politiek om PVV
Elkaar virtueel om de oren meppen met vergelijkingen met Hitler etc mag u ook achterwege laten.
Redactie NUjij -
Verwijderd door redactie - jamaar, jamaar.... Niet huilen, @244 is ook (terecht) weg. Mocht u in het vervolg een vraag aan de redactie hebben kunt u dat via info@nujij.nl doen.
-
@243
"het maakt toch niet uit of het tegengesteld is, als het maar werkt?"
Ik hoop niet dat je dit meent. Misschien moeten we bejaarden maar een zelfmoord pilletje geven. Dat is vast goed voor de economie. Je gaat je princiepes toch niet overboord zetten onder het mom dat het werkt?
Ik ben het overigens wwel met je eens dat voor vluchtelingen andere regels moeten gelden. Die hebben namelijk niet de kans om zich op eigen kracht in te burgeren voordat ze hier komen. Je hebt daar een goed punt. (plusje)
Een rijke zakenman daar in tegen die hier komt wonen hoeft wat mij betreft echt niet in te burgeren zolang hij geen uitkering aanvraagt. -
Mooi zo! wie volgt
-
Weer een pion op het schaakbord minder
-
Voor elke linksche fascist die de politiek verlaat, de vlag uit !
-
Wie is er nu wel tevreden over wat de politiek doet of hoe het land wordt geregeerd? Iedereen heeft wel wat te mopperen, niemand doet het perfect.
De pvv is een nieuwkomer met heel venijnige trekjes die mij aan heel slechte tijden doet herinneren.
Het is uitstekend dat de klassieke politieke partijen zich de opkomst van de pvv aantrekken, want kennelijk hebben ze iets niet goed gedaan. Anders zou er geen pvv bestaan namelijk!!! Het signaal van deze CDA-er vind ik buitengewoon prima! Hopelijk worden ze bij het CDA eindelijk een beetje wakker.... -
hij zou pas in beeld zijn gekomen als er ministers gezocht moesten worden. Hij staat nummer 22 op de lijst. Wellicht is het wachtgeld ook lekker...en is dit gemakkelijk scoren?
-
Vreemd, dat dat er niet veel meer doen, wat heeft een op geloof gebaseerde partij van doen met een partij dat een ander geloof niet wil accepteren,
En wanneer stapt de eerste PVV-er op? want het PVV programma is uiterst links en lijkt meer op die van de SP, en Wilders kan zomaar al die linkse punten overboord gooien? een rechtse rakker in linkse kleren! en hij gooit al die linkse punten overboord en toont zijn ware RECHTSE aard... een wolf in schaapskleren. -
Wanneer gaat Wilders de homohaat in de bijbel zien en gebruiken om te ageren tegen het CDA?
En al het geweld dat het katholieke en het protestantse geloof heeft veroorzaakt.
Ja, Wilders kan evengoed de gelovigen en het geloof van het CDA voor gek zetten. -
Echt een intelligente partij dat CDA.....LOL!! Herverkiezingen NU...CDA 5 zetels...dagdag zwaai zwaai!
-
Tja, heel wat reacties gelezen, opvallend dat veel pvvee stemmers Verhagen en CDA op een sokkel plaatsen, het woord vrienden heb ik ook gezien; Als vervolgens een aantal mensen van het CDA, m.i. wijze mensen, aangeven niet met Geertje in zee te willen gaan, en één van hen er uit te stapt, worden ze ongeveer voor rotte stront uitgemaakt. Geweldig pvvee'ers laat je ware gezicht zien. Wie niet voor ons is, is tegen ons en rechtvaardigd ieder vocabulair, wat niet verder komt als een puber met een geringe cognitieve complexiteit
-
@258, als u zo keihard gediscrimineerd en verkettert zou worden als de PVV aanhang, zou u zelf ook hard uit de hoek komen.
Voor klachten, gelieve u te wenden tot intolerante linkse conservatieven en racistische allochtonen; de aanstichters van de hele PVV-ophef (en de grootste reden voor het succes van de PVV) -
Mooi hoor, die saamhorigheid van die rechtse coalitie....
Please.... laat ze regeren. Al was het maar voor een paar maandjes..... -
@260 zijn we van drie partijen in een klap af Liwwie ;-) ... Waarvan twee partijen de laatste veertig jaar opmerkelijk veel aan de macht zijn geweest.
-
@259 Nou succes ermee, eerst de meest grove taal, en dan zeuren over het feit dat je gediscrimineerd wordt, vizieuse cirkel en weer heel herkenbaar,
Aai over je bol, komt allemaal goed. -
lekker laten gaan hoe minder CDA hoe beter..........
-
Een bijzonder hypocriete heer. Hij vindt het jammer dat er niet meer naar hem geluisterd wordt!
Mijnheer, kijk eens naar de resultaten van de laatste verkiezingen, zo'n 50% verlies aan CDA-stemmers. Allemaal mensen die vinden dat er door de partij cq Kamerleden (!) niet meer naar hen geluisterd wordt! -
Op het laatste moment de stekker eruit trekken....eens zien wat dat doet met die intellecte partij dat CDA....dan ben je gewoon DOM heel DOM!
Jullie ooit de LPF afzeiken en Hero Brinkman was de onzekere man etc. Mensen het CDA is een NATIONAAL...nee INTERNATIONAAL LACHERTJE!!! Let maar op de internationale krantjes morgen. -
Het kan natuurlijk ook zijn dat ie bedreigd is, maar goed laten we daar niet van uit gaan. CDA houdt op te bestaan en dat hebben ze aan zichzelf te danken zo ik het lees net in een ander artikel dat ze de C al lang hebben losgelaten, weg ideologie, weg kiezers.
-
wie neemt deze partij nog serieus.
-
Weer klassieke politiek: ik kan het niet winnen, dan loop ik weg; kun je lid worden van de club van Wouter Bos, die zijn er de reden van dat we verkiezingen hebben gehad. gewoon afmaken waar je voor opgesteld staat; politiek is geen voetbal, waar je met wisselspelers kunt werken.
-
Dit heb K hem persoonlijk geschreven....
===========================================
Luister eens wat u zelf zeg.
kan het niet met mijn gevoel met de PVV verenigen, en zo verlaat u de CDA.
Wat heeft u in al die jaren dan gedaan , uw eigen gevoel gevolgd, en geen dienaar voor het volk geweest.
U bent dan altijd voor u zelf tweede kamer lid geweest, en niet voor u achterban.
U bent een waardeloos persoontje, en gelukkig, maar wel te laat er uit gestapt.
Wat een mentaliteit.
EN wij moeten vertrouwen hebben aan de politiek! -
@258 Even laten zien dat je wat "moeilijke" woorden in je vocabulair hebt??
Loser. -
Wat een smeerkees die vent. Er klopt geen ene moer van dit verhaal. Hij gaat dus gewoon weg omdat hem een andere baan is aangeboden.
Nooit grrrrrrrristelijken op hun woord geloven. -
Dhr. K is niet om de PVV bij het CDA weggegaan, maar heeft gewoon een
andere functie en dit toont maar weer eens het bedriegelijke karater van
dit soort mensen. Ook Klink, wekenlang besprekingen van ons zure belasting-
geld en dan plots een draai van 90 graden. Geen wijze mensen, maar egoïsten
en alleen maar uit op eige gewin en wat te denken van de draai van Verhagen.
De kiezer heeft duidelijk aangetoond, het CDA beu te zijn, maar geile macht
maakt blind. ( p.s. Ik ben absoluut geen aanhanger van Wilders, maar wel van
eerlijkheid ) ! -
2731 september 2010 10:35 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
De PVV is een extreem-rechtse partij [1], die niet alleen discrimineert tegenover moslims, maar zich ook in racistische zin uitlaat tegen ''niet-westerse'' allochtonen en een hetze voert tegen vluchtelingen, die niet voor hun plezier naar Nederland zijn gekomen, maar hun land hebben moeten ontvluchten vanwege oorlog, armoede of vervolging
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
# Heleen Essed @273 Wat bent u een naïeveling zeg, u betoog slaat nergens op en is verre van de werkelijkheid.
U bralt maar wat weg en beschuldigd miljoenen mensen voor racisten en extreme rechtse mensen.
Nou u word bedankt.
Vluchtelingen dat moet je ook even verduidelijken.
We zien ze steeds meer op vakantie gaan, naar hun eigen thuisland nadat ze alles hebben verkregen van de Nederlandse belasting betaler.
Echte vluchtelingen kan je op één hand tellen.
Och wat ben je toch een schatje om op te komen voor die armoedige mensen die het in hun land het niet meer ziet zitten,door oorlogen en natuur rampen.
Voor armoede kan k me wel wat bij voorstellen, dan zijn het economische vluchtelingen,maar voor oorlogen is het wel zo, dat je dan een echte brutale branieachtige mens ben, je voorop loop, je bent bang, en je bent ook nog eens door regiem vervolgde persoon te zijn, tussen welles, nietes om een vlucht poging te wagen.
Die blijven allemaal achter, en die hebben het zwaar te verduren, zie Iran.
Dan is het beter die regiem te trachten te isoleren, zodat je hoopt dat er een andere bewind komt.
Neen we kunnen niet de hele wereld helpen.
Och ja alle kleine beetjes helpen, maar dan vergeet de mensen dat er andere middelen moeten worden gebruikt.
En verders zal k mij onthouden aan staten waar een mens in kan komen te verkeren.
Bang dat je die commissie op je dak krijgt. -
ECHTE VLUCHTELINGEN ZIJN SOMS JOURNALISTEN DIE TEGEN HET REGIEM ZIJN EN DAAROVER DURVEN TE SCHRIJVEN.
-
''De godsdienstvrijheid en de rechtsstaat moeten recht overeind staan. Dat is voor mij essentieel,'' aldus de inmiddels 95-jarige oud-duikbootkapitein. ''In 1934 ben ik naar de Oost, naar Indië gegaan. Drie jaar heb ik daar gevaren, met alle soorten gelovigen aan boord: mohammedanen, katholieken, protestanten. Mijn Ambonese seiner was streng gereformeerd. We zaten dicht op elkaar in een kleine ruimte, in de hitte. Al die jaren is er nooit één onvertogen woord gevallen. Dat kan alleen als je eerbied hebt voor elkaars overtuiging. Als je zegt: jullie deugen niet, zoals Geert Wilders doet, dan escaleert het, en gaat het van kwaad tot erger
Wat is dit ook voor een verhaal die man kan wel wat schrijven, heb ook gevaren en ben nog nooit in mijn bemanning een mohamadaan tegen gekomen.
Ja alleen als we de Sues kanaal in Egypte VAN Port Siad naar Sues voerde kwamen die Arabieren aan boord.
En wat ze waren was toen helemaal niet bekend, zelfs niet onder alle Ambonesen.
Die man is een leuke man maar zijn verhalen moet je wel met een korreltje zout nemen.
Ken ook oude mannen die nu zich ergeren aan die jongeren die zich slecht gedragen.
Die zeggen heb ik daarvoor de oorlog 1940/45 uitgesloofd, verders mag u deze zin afmaken…… -
Het is jammer dat je de posting niet terug kan halen, had tussen die verhaal van # Heleen Essed @273 ook +++++ gezet maar is door een of andere duistere mannier computer geweld dat niet geplaatst
-
De man heeft al een betere baan christelijke gluipert.
Stijgers in Politiek
Europa: schaf renteaftrek af
De Europese Commissie adviseert Nederland...
6 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Per Kamerlid 307 miljoen extra staatsschuld
Wij schuiven geen rekeningen door naar de...
3 uur 28 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Ewald Engelen over het ESM: Bastille
Het ESM dateert van 17 december 2010, is op...
3 uur 50 minuten geleden door wazup
VVD-top verwerpt kritiek van Hans Wiegel
De top van de VVD is het niet eens met...
4 uur 57 minuten geleden door Duracellkonijntje
'Lagarde betaalt geen belasting'
Christine Lagarde, de 'Iron Lady' bij het...
5 uur 3 minuten geleden door katje van sjefke
Best gewaardeerd
De samenwerking tussen bankiers en...
Veel mensen realiseren zich niet dat...
1 dag 16 uur geleden door de topper
SP: Unieke kans om te stoppen met JSF-project
Door de val van het kabinet ontstaat een...
1 dag 3 uur geleden door dutchoyibo
Kamer stemt in met ESM-verdrag
De Tweede Kamer heeft donderdag met een...
5 dagen geleden door MistrX
Kort geding Wilders om ESM begonnen
De voorzieningenrechter in Den Haag is...
13 uur 14 minuten geleden door sjeune
'Kunduz-akkoord grote fout VVD'
Het Kunduz-akkoord is het gevolg van een...
17 uur 8 minuten geleden door suna1965

