De gedoogcoalitie van VVD, CDA en PVV is deze week twee zetels in de peiling gezakt. Het CDA en de PVV leveren ieder een zetel in, blijkt zondag uit een peiling van Maurice de Hond.
Sorteer op:
-
@194
Het is niet mijn bedoeling u te provoceren
of u voor rotte vis uit te maken.
Maar ik ben het duidelijk niet eens met uw
eenzijdige blik.
Waar rechts voor staat blijkt nu wel heel duidelijk,
en dat rechts niet beschikt over een moreel kompas van
enige betekenis is ook pijnlijk duidelijk geworden.
Rutte sloeg de piketpaaltjes, Wilders kon scoren in open doel,
en Verhagen is een verkapte éénmanspartij.
Er valt helemaal niets te verwachten op menselijk gebied
van een club die op een achterbakse wijze de macht heeft gegrepen. -
@197 "Sinterkllas bestaat niet en de rekening opsturen naar de "rijken" helpt niet. "
Sinterklaas bestaat wel degelijk. Hij heet Rutte en levert alleen cadeaus af bij mensen die sowieso al ruim zijn voorzien.
Die Sinterklaas mythe is inmiddels al wel erg achterhaald. Genoeg mensen blijven er echter in geloven. Zal wel de kracht van herhaling zijn. Wilders maakt er ook dankbaar gebruik van.
De rekening moet niet worden opgestuurd naar de rijken, maar óók naar de rijken.
Hebben we het laagste werkloosheidscijfer? Dan met dank aan voorafgaande regeringen lijkt me. Het komt in ieder geval niet door de huidige regering. -
@197
De afschaffing van de wahjong gaat alleen maar geld kosten. Want die mensen komen langdurig in de bijstand en zullen helemaal niets meer produceren. -
De paashaas maakt gouden tijden door, Wilders en Verhagen die peentjes zweten van de zenuwen, hun succes verhaal wordt steeds meer een modder figuur en alleen de VVD stemmers zijn er blij mee. Rutte mogen we feliciteren met het succesverhaal waarmee men de VVD punten doorvoert. Al hoewel, voor mensen die niet dagelijks over de afsluitdijk moeten vallen de resultaten wat tegen.
-
2 zeteltjes nounou.....in een peiling......het maakt dus niets uit..
ik zou pas aangenaam verrast zijn als er 10 vanaf gingen, of meer...dit gaat ook nog wel een paar keer heen en weer schommelen als er weer wat nieuws gebeurt... -
Ach, zometeen twittert Wilders weer wat onzin en dan rennen alle kippen zonder kop weer zijn kant op om geplukt te worden
-
Goed om te zien dat de coalitie met 2 zetels zakt en meer mensen op links zouden stemmen.
Wat een ellende,de stemmers hadden dit voor de verkiezingen moeten weten.
Een harde les voor de stemmers,
bestudeer de partij waar u op wilt stemmen voor het stemmen.
Hier zaten we met zijn allen niet op te wachten lijkt mij,
ja de rijken maakt het niet uit maar die zijn zwaar in de minderheid in nederland.
Er zijn meer mensen met een minder inkomen en die worden straks gepakt. -
laten we hopen dat de leugenaar rutte snel van het podium verdwijnt.
hij heeft dood een voudig 2 lijntjes uitgezet om de macht te grijpen 1 is rita
en 2 was ons geertje
en natuurlijk wat slijm geplakt op het hoofd van verhagen.
leugenaar rutte staat in voor 1 % van de bevolking.
het is erg gewoon dat hij op zoon slinkse wijze zoveel stemmen heeft verworven met misselijke woorden. volks verlakkerij -
senior55 #84
Als je nu het # gebruikt ipv het @ teken, dan kunnen we ook zien waar je op reageert zonder te scrollen. -
@205 Het gaat niet om deze twee zetels maar om de trend, op peil.nl staat een mooie grafiek die uiterst zorgelijk is voor CDA en PVV. Het CDA daalt sinds januari 2010 en PVV daalt al vanaf juli 2010. Niets wijst erop dat die trend gestopt is.
-
21124 april 2011 17:57 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
okbyme #97
Dan behoor je tot de minderheid.
Maar dat ben je natuurlijk wel gewend met de PVV. -
@211
zijn nog genoeg mogelijkheden voor bijvoorbeeld een veel beter paars plus kabinet -
le boucher #113
Nee, dat is wat rechts ervan maakt .....
Je hebt het toch al ingevuld ? -
21524 april 2011 18:29 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
de partijen staan een stuk minder ver van elkaar vandaan dan VVD en PVV en na een tijdje zullen ze wel moeten.
-
@215
Dat was toen. Als Bruin mislukt, liggen de kaarten anders. -
Nederland heeft behoefte aan Paars. Zakelijk, economisch sterk maar sociaal. Waarom? Omdat het draagvlak heeft
-
@211 Dat klopt maar gelijktijdig gaan spanningen oplopen omdat CDA en PVV zich meer willen profileren, dan krijgen politieke processe ee eigen dynamiek die ook een kabinet kunnen laten vallen. Uiteindelijk heeft een partij dan de tijd in aanloop naar de verkiezingen om campagne te voeren waar stil meelopen met de VVD alleen meer zetels gaat kosten. Zelfs wat eenvoudige magie gaat CDA en PVV niet helpen als men geen eigen geluid kan verkondigen en men alles gedoogd wat de VVD wil.
-
@218: Na de verkiezingen was Paars onmogelijk. En de geschiedenis toont dat Paars alleen kan als het economisch goed gaat (jaren 90). Als er echt moet worden gekozen, bezuinigd en geregeerd: dan kan Paars natuurlijk niet.
-
@220
kun je dat ook beargumenteren, behalve met alleen natuurlijk niet -
22224 april 2011 19:07 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Natuurlijk. Dat deed ik al. Als de wind in de rug waait, de groei hemelhoog stijgt en de bomen tot in de hemel groeien: dan hoef je niet te "kiezen". Dan is er geld genoeg voor alles. Dan kan Paars regeren. Zo ging het in de jaren 90. Achteraf gezien was dat natuurlijk de uitgelezen kans om de verzorgingsstaat en de woningmarkt (HRA) te herstructureren. Maar niets gebeurde. Consumtie werd hoog opgejaagd. Huizenprijzen stegen snel.Velen verhuisden vanuit de rijtjeswonintg naar de tweekapper. Top-, aandelen, aflossingsvrije hypotheken gingen als zoete broodjes over de toonbank. Financiële constructies als aandelenlease werden op de markt gebracht: men leende geld om aandelen te kopen in de verwachting dat de aandelen snel in waarde zouden stijgen waardoor je rijk kon worden. Tweede huizen in binnen en buitenland werden aangekocht. Begin jaren 90 mocht het inkomen van de partner niet worden meegeteld voor de woningfinanciering. Eind jaren 90 was voor 85% van de woningaankopen het tweede partnerinkomen nodig: anders kon het huis niet worden gekocht. Allemaal fijn Paars!
-
@221: bovenstaande reactie is natuurlijk voor jou. En je kunt dit aanvullen met uitverkoop bij de overheid, marktwerking enz.
-
@223
paars is het laatste kabinet geweest waar de staatsschuld kleiner is geworden. En een hoogconjunctuur kun je niet echt vergelijken met een laagconjunctuur waar we nu in zitten. Zeker niet met een tijd waar we steeds afhankelijker worden van andere technologien, en we er eigenlijk voor moeten zorgen dat we steeds minder afhankelijk worden van olie. En daar zou paars een hele goede zet in zijn. Want die zie ik het eerst deze stappen maken. -
@223 Wat weer een onzin, Paars 1 heeft zeer grondige hervormingen doorgevoerd en zeker op sociaal economisch gebeid een internationaal geroemd concept van sociaal economische samenwerking opgezet tussen overheid, werkgevers en werknemers. Daardoor kon Nederland in tegenstelling tot vele andere landen zich razendsnel ontwikkelen. Gouden tijden voor economie en schatkist en het is tamelijk uniek dat dat kon in goede samenwerking met sociale partners.
Verder is de aflossingsvrije hypoheek niet onder paars tot enorme omvang gestegen.
"Uit het CBS-onderzoek blijkt dat het gemiddelde geleende aflossingsvrije hypotheekbedrag sinds 2006 is gestegen met 28.000 euro tot 130.000 euro."
http://arbeidsmarkt.com/finance/nieuws/42719/cb... -
De hond,die een hond niet gelooft.Stem de wekelijkse peiling zie je heel wat anders.
-
@222
Het was al mislukt voordat het begon.
Met een gespleten CDA en krampachtig nog een gedoger zoeken.
dat krijg je met een minderheidskabinet, multinick.. -
@227
Goed dan, een second opinion want de Hond is idd niet altijd betrouwbaar.
http://www.synovate.nl/content.asp?targetid=621
zelfde verhaal -
23024 april 2011 20:12 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
23124 april 2011 20:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@230
Stevig? Het rammelt aan alle kanten. Dit kabinet moet steun zoeken in de meest duistere hoeken en gaten om in het zadel te blijven. Met gekronkel en geslijm probeert men een meerderheid in de Eerste Kamer te verkrijgen. Men is afhankelijk van een ultrareligieuze splinterpartij. Het CDA raakt meer en meer verdeeld. De enige goodwill hangt nog samen met de charmes van Mark Rutte, maar ook dat effect zal verdwijnen. -
@231 Dat zijn vooral de domme mensen die Fortuyn heilig hebben verklaard, mensen die zelf nadenken weten dat de verdiensten van Paars 1 enorm zijn. Op paars 2 is best kritiek mogelijk zo is toen teveel geld uitgegeven. Ook is de marktwerking toen doorgeschoten maar de echte problemen ontstonden pas toen Balkenende aan zijn idiote kabinetten 1, 2 en 3 begon en men categorisch weigerde de uit de klauwen lopende huizenmarkt, hypotheekrenteaftrek aftrek en AOW problemen weigerde aan te pakken omdathet heilige huisjes van CDA en VVD waren. Je kunt zeggen wat je wilt maar de PvdA heeft op al die punten gelijk gekregen en ze zagen als eerste groite politieke partij dat dat fout aan het gaan was.
Fortuyn was een schreeuwer met veel kabaal, sinds zijn boek, die vele mensen alleen van de titel kennen, roepen meer mensen iets over paars dan dat ze ervan weten. -
@226: Het geld liep vanzelf, zonder beleid, in grote stromen de schtkist binnen. Meevaller na meevaller. Waarom? Juist: omdat de bedrijven veel winsten maakten en daarom veel belasting betaalden. Lekker makkelijk.
-
23524 april 2011 20:42 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
23624 april 2011 20:45 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@235 En als het nodig is verloochent Bruin 1 zijn idealen om aan de macht te blijven: koopzondag.
Zaken doen ze dan met de SGP. Een SGP die homo's en vrouwen een positie toebedeelt die men moslims verwijt. Bruin 1 is een schande voor Nederland. -
23824 april 2011 20:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@238 Prima als ze door samenwerking met de SGP hun meerderheid willen veiligstellen. Maar dan mag de PVV dan ophouden te mekkeren over zaken als hoofddoekjes als symbool van vrouwenonderdrukking bij moslims. In de parlementen van vele moslimlanden zitten vrouwen. Gaat bij de SGP niet lukken...
Moraal van het verhaal: de PVV heeft niks met vrouwen, met homo's en met dieren. Zonder enig fatsoenlijk argument zijn ze alleen maar tegen moslims. Net als die Oostenrijker iets meer dan een halve eeuw geleden iets tegen Joden had. -
"Besef hoe bizar onze politieke constellatie is: we hebben dus een liberale premier wiens kabinet niks kan doen zonder de gedogende zegen van twee partijen die juist waanzinnig dogmatisch, star en onverdraagzaam zijn."
"Het minderheidskabinet moet voortdurend snoepjes uitdelen om de tengels van die gedoogneefjes van de handel te krijgen. En hoeveel die twee ook verschillen, twee kenmerken delen ze: ze willen een enkeltje Middeleeuwen en bestaan uit rare snijbonen. „Leuke mensen”, noemt de premier dat met gevoel voor ironie."
En zo is het maar net. Aan de handelwijze van dit kabinet zitten ook morele aspecten, maar helaas is niet iedereen daar even gevoelig voor. Rutte en consorten zouden nog samenwerken met een bende serieverkrachters om een meerderheid te behalen.
Bron van bovenstaande citaten: http://www.nrcnext.nl/columnisten/2011/04/21/bo... -
24124 april 2011 21:25 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Tja, als Samsom het zegt moet het wel waar zijn. Dit heerschap doet de laatste tijd wel meer vreemde uitspraken.
-
24324 april 2011 21:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@243 Tja, als we zo gaan redeneren kunnen we allemaal wel in de politiek.
-
Verheugend nieuws voor Nederland, en dat zien er dus blijkbaar steeds meer in.
-
Coalitie zakt dus, hmm ik hoop dat dit de komende tijd alleen nog maar erger wordt.
-
Twee maar? Kan 't amper geloven!
-
@247 nemesisser ;))
relax
dit is het begin van de daling
en niet meer te stoppen -
24924 april 2011 22:26 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@241,
Dan is er toch nog een PvdA'r die snapt hoe her ervoor staat.
Op het bericht op NU.NL staat ook dat Job Cohen als oppositieleider weer eens ver achteraan loopt op Roemer en Pechthold. Nu zijn we van Jobke ook niet anders gewend dan dat hij achteraan loopt of helemaal de weg kwijt is.
Hij is een PvdA'r die helemaal nergens iets van snapt. -
Gedogen maakt meer kapot dan je lief is?
-
25224 april 2011 22:33 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
25324 april 2011 22:34 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Vorige regering (cda/pvda/cu) stond op een gegeven moment op 50 virtuele zetels. Die gingen ook lustig door.
-
Is het nou zo moeilijk voor de politiek om ook eens waar te maken en te doen waarvoor we ze gekozen hebben?
Er wordt op ze gestemd omdat ze iets beloven. Puntje bij paaltje hebben ze de stem en doen ze niets meer van wat ze beloofd hebben. In mijn ogen is dat liegen.
We kunnen allemaal wel 1000 fora volschrijven met ons ongenoegen maar we zijn er weer ingestonken met zn allen.
Hoe meer kapiteins op een schip hoe meer kanten je op gaat varen. Democratie is er allang niet meer want de hoge heren doen wat ze zelf believen en niet wat de kiezer van ze verwacht. En beetje van alles schijnt niet te lukken en hoe meer keus hoe meer je af kan dwalen.
Wordt het dan niet eens tijd voor minder kapiteins op het schip? Zou nog een aardige bezuiniging kunnen opleveren. -
@255 Wanneer partijen precies kunnen uitvoeren wat ze bedacht hebben, is democratie ver te zoeken.
-
@255 wordt tijd voor een demonstratie, maar ik zie alleen maar een demonstratie tegen kernenergie :-S.
Ik wil best meelopen met deze demonstraties. -
Ik kan er nog niet helemaal vrolijk van worden.
Het is een peiling die aangeeft dat steeds meer mensen beseffen dat er op een slinkse wijze het meest foute kabinet ooit is gekomen.
Deels vind ik dit ook de schuld van meneer Rutte, die niet zijn ziel had moeten verkopen, om minister-president te kunnen worden, maar dat is blijkbaar nog niet helemaal doorgekomen.
Ondanks dat de steun afneemt, worden er beslissingen genomen die niet meer teruggedraaid kunnen worden, vrees ik wel eens.
Die stoomwals van onwetendheid bij politici heeft de zorg al de nek omgedraaid, de gulden te snel verkwanseld, Nederland te snel voorloper en daarna slachtoffer laten zijn in een nog niet gezonde EU.
Straks is het bijzonder onderwijs, de pensioen opbouw, de solidariteit met je medeburgers, de mogelijkheid om iedereen een goede toekomst op maat te gunnen in werk en prive sfeer, de mooie cultuur, en een deel van de natuur ook verdwenen.
Mensen denken vaak dat het niet uitmaakt, wie er aan de macht is, maar het tegenovergestelde is waar. Een verkeerde regering kan meer kapotmaken dan je lief is.
En het allerergste is, dat een aantal van de meest slechte beslissingen achteraf zo DUIDELIJK nooit gemaakt hadden moeten worden.
Ik zelf vind met name het verzieken van de zorg door een vreemde halfslachtige privatisering een hele ernstige.
Het is een onnoemelijk moeilijke taak voor een fatsoenlijk landsbestuur om dat ooit weer goed te maken.
En dit gebeurt nu ook met bijzonder onderwijs, met de natuur, het gaat nog steeds bergafwaarts met het openbaar vervoer, en dat is echt niet puur de schuld van de NS. Ook de cultuursector moet eraan geloven.
Hopelijk ontstaat er een dom ruzietje tussen deze jokers voordat ze hun stompzinnige ideeen geboren uit onpraktische theorieen af kunnen maken, want het is allemaal zo zonde.
Progressief en daadkrachtig is niet alles kapot maken, maar nieuwe manieren vinden om de mooie dingen te behouden. -
@257 Ik doe zeker ook mee met zo'n demonstratie tegen Bruin 1. Misschien een idee dat er zo'n demonstratie wordt georganiseerd?
-
Ik hoor al weken dat ze dalen, waarom staan ze dan nog zo hoog. Om moedeloos van te worden.
-
#256 vind je het nu democratisch dan?
#258 Het is nog niet te laat. Grenzen dicht, ontwikkelinshulp en militaire steun op een laag pitje en eerst eens orde op zaken stellen in eigen land.
Helaas zijn we imago geil en willen in alles de beste zijn en voorop lopen. We zijn een klein land en zullen dat altijd blijven. Laten we eens ophouden met naast de schoenen lopen en ons beter voordoen dan we zijn.De VOC tijd hebben we ver achter ons gelaten en laten we ons eerst eens concentreren op wat belangrijk is, en dat is niet zakkenvullen.
Zou bijna zeggen:"Hadden we Pim nog maar" -
26224 april 2011 23:06 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@259 nee helaas, niets. Wel demonstratie van extreem rechts, maar daar pas ik toch wel voor :S
-
@261 Ik ben het niet eens met hoe deze coalitie te werk gaat, democratisch is het wel.
"Democracy is the worst form of government except for all those others that have been tried." (W. Churchill) -
#264 Democratie | betekenis/definitie
Democratie is een bestuursvorm waarbij het volk zelf stemt over de wetten, of de vertegenwoordigers kiest die de wetten maken. Hierbij is het volk dus baas in eigen gebied, en kunnen er geen maatregelen en wetten opgelegd worden als de meerderheid van de bevolking het er niet mee eens is.
bron: http://www.encie.nl/definitie/Democratie
Volgens mij is het merendeel van de bevolking het er niet mee eens zoals het nu gaat..... -
26624 april 2011 23:25 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
26724 april 2011 23:29 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#267 Maar doen ze ook wat we willen?
Tuurlijk kan je het onmogelijk iedereen naar de zin maken maar ze slaan nu de plank toch wel heel erg mis de laatste tijd.... -
@267 Een ruime meerderheid met de vrouwen- en homo-onderdrukkers van de SGP? Overigens begrijp ik uit allerlei braaksel van de PVV dat moslims zo vervelend zijn omdat ze vrouwen minderwaardig vinden. PVV-ers kermen dan over hoofddoekjes enzo. Nu doen ze het met de SGP. Doe je ogen eens open man! De PVV is een stelletje fascisten die zijn weerga niet kent.
-
27024 april 2011 23:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
27124 april 2011 23:38 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@271 Dat is te verklaren omdat men haar programma verkwanselt. Koopzondagen zijn daar een voorbeeld van.
Denk jij dat de PVV ooit haar hoofddoekjesstandpunt verkwanselt of behoort dat tot de onverkwanselbare kroonjuwelen? -
@267
Een kleine meerderheid in de Kamer; een minderheid in alle recente peilingen.
Waarbij slechts 2 van de genoemde partijen daadwerkelijk regeringsverantwoordelijkheid dragen; de 2 anderen doen mee aan een spelletje handjeklap. 'ik lever 90% van de standpunten waarvoor kiezers op mij gestemd hebben in, in ruil voor uitvoering van een xenofoob vreemdelingenbeleid'. -
#271
Als ze steeds een meerderheid halen en op alle voorstellen wordt voor gestemd vanuit de oppositie en het volk, waarom dan overal die oeverloze discussies op bijvoorbeeld nujij.nl dat het niet goed gaat en dat de overheid het spoor een beetje bijster is?
Klopt, de beloftes zijn goed maar na de stem van het volk gaat het in de uitvoering vaak finaal mis en eindigen we op een dwaalspoor of met het tegenovergestelde als waar het volk voor had gekozen. -
27524 april 2011 23:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
27624 april 2011 23:57 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@ Welk PVV standpunt vind je dan WEL belangrijk?
-
27824 april 2011 23:59 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#275 Ben jij het eens met de aanschaf van de JSF dan? Mij hebben ze niks gevraagd of dat mag van MIJN belastingcenten.
#272 Eens Door de hoofddoekjes problematiek en over koopzondagverkwanselarij wordt ons roet in de ogen gestrooid om de aandacht af te leiden van wat echt belangrijk is totdat het ons door de strot gedrukt wordt op een manier waar denk ik niemand van het volk voor heeft gekozen.... -
28025 april 2011 00:01 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@276
Nujij is geen linkse site. Aan welk 'links' medium is Nujij verbonden? Ik denk dat een redelijke dwarsdoorsnede van Nederland op Nujij zit.
Elsevier en Geenstijl (Telegraaf) zijn uitgesproken rechts, dus bepaald niet maatgevend. -
@276 daar geef ik je gelijk in, SimplyMagic.
Op Geenstijl hebben ze gewoon aan iedereen schijt. Maar ik moet toegeven dat daar méér mensen (meestal jongeren en arbeiders) zijn die op VVD of PVV hebben gestemd. Maar nogmaals, ze hebben daar schijt aan iedereen. Ze bashen PVda en PVV daar ook. Vind het daar overigens een hypocriet zooitje, ze klagen over mensen die geen stijl hebben, terwijl hun werkwijze ook geen stijl is (letterlijk) :-) -
@276 en hier is de meerderheid inderdaad links. Overigens geen goede blauwdruk van de samenleving.
-
@280
'Zorgen dat er geen linkse partij in de regering komt'... Een soort cordon sanitaire, maar dan omgekeerd? Hoe lang is dat vol te houden als 85% of meer van Nederland dit hysterische onzin vindt? En in welk isolement zal PVV zich uiteindelijk hierdoor bevinden? -
Meestal vinden de mensen die links zijn, een krant die links is ook niet links. En een website die links is, vinden ze niet links.
Nujij.nl is geen dwarsdoorsnede, kijk maar naar de berichtjes die waar op gestemd wordt. De meeste nujijlezers zijn ook jongeren, die zijn bijna altijd links (uitzonderingen daargelaten). -
Liefst zie ik van alles wat in de nieuwe coalitie.
Maar eerst maar een links achtig kabinet, niet te links overigens. Om de puinhopen van VVD/PVV op te ruimen. -
28725 april 2011 00:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
28825 april 2011 00:11 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@285
Heb jij een statistisch onderzoek gehouden op Nujij? Ik ken hier vrij veel 'oudere jongeren'. ;) Denk trouwens dat er op GS aanzienlijk meer (problematisch puberende) jongeren rondhangen.
En: het gegeven dat iemand een afkeer heeft van de PVV hoeft uiteraard niet te betekenen dat hij/zij links is. -
29025 april 2011 00:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
29125 april 2011 00:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@289 ik zei niet dat hier problematisch puberende jongeren rondlopen.
Als je alleen al kijkt naar die conspiracy topics kijkt, die hier omhoog worden gestemd.
En de laatste maanden 3 topics per dag over de PVV.
Het kan alleen maar, dat de meeste mensen hier links zijn, en jongeren.
Ik kom hier trouwens elke dag, hier lees ik erg weinig berichten van mensen die VVD hebben gestemd of PVV.
Enzovoort enzovoort..
Maar ik begrijp het wel, als je links bent merk je ook niet op als een medium links is.
Zelf ben ik midden georienteerd, richting D66. Niet links niet rechts. -
@290
Toch vreemd dat PVV onder jongeren (middelbare school) de op 1 na grootste partij is. Zijn dat jongeren zonder hart, om met Churchill te spreken? -
Een links achtig kabinet is helaas niet gauw te realiseren :-( simple magic.
Mocht dat gebeuren, dan mogen ze wel wat doen aan de immigratie.
DAN zou ik wel op een linkse partij stemmen. Dan zouden de linkse partijen veel meer stemmen krijgen, als ze immigranten even hoog gaan achten als Nederlanders. Nu achten ze immigranten nog hoger dan Nederlanders. -
@292
Oh ik ben ook niet heel erg links, ook ik neig momenteel naar D66.
Op onderwerp politiek komen andere mensen af dan op topics als 'Ufo gesignaleerd boven Zeeland'. Nujij heeft ook een onderdeel entertainment en is dus ruimer opgezet dan bijv. Elsevier.
En ja, ik ken toch aardig wat pvv en vvd stemmers hier, ook onder de 'stamgasten'. -
@295 Ja? ok dan ken je meer dan mij. Maar goed, verder niet zo belangrijk. Leuk dat je ook naar D66 neigt.
-
@294
Op welk punt denkt jouw partij, D66, dan wezenlijk anders over immigratie dan 'links'? -
29825 april 2011 00:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Het is natuurlijk een beetje onzin om te zeggen dat linkse partijen immigranten hoger achten dan Nederlanders. Waar ze op hameren, is dat immigranten niet minder zijn, alleen anders. Want dat zijn ze natuurlijk wel. Maar ja, een Achterhoeker is anders dan een Amsterdammer en een Fries is anders dan een Zeeuw.
-
30025 april 2011 00:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@298
Haha, je geeft er een leuke draai aan. Churchill zou zich hebben verslikt in z'n sigaar.
Welnu jongelui ;-) ik leg mijzelf te ruste zodat ik het tweede bedrijf van het Paasfestijn ook het hoofd zal kunnen bieden.... -
@299
Recent voorbeeld: dat Groen Links geschokt is dat er een ander meisje dan Sahar weg moet. Ik vind gewoon uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd.
Ook wil links momenteel dat er meer geld naar vluchtelingengeld gaat.
Ik ben tegen de VDD, maar ik vind dit beleid van nu goed.
Zo heb ik al honderen berichtjes gezien, waarbij links de immigranten doodknuffelt. Ik vind dit doorgeslagen, en ze worden nu positief gediscrimineerd.
Ik neig naar D66, heb niet op ze gestemd. Maar liefst zie ik een partij die iedereen gewoon procentueel naait, niet dat de linkse partijen van de rijken graaien, en dat rechtse partijen van de armen graaien.
Ik heb op Pvda gestemd. Normaal doe ik dat niet (sinds 15 jaar niet meer), maar ik wilde de poten onder de stoel van de VVD wegtrappen :-). -
@299 als je het met hun beleid eens bent, vind je het natuurlijk geen onzin.
Maar ik ben het niet met ze eens, ik vind het wel onzin. Kan het op zich wel begrijpen. -
Maar nogmaals, links krijgt mijn stem, maar eerst moet dat immigranten knuffelen MINDER worden.
Ikzelf vind immigranten overigens gewone Nederlanders, die werk verdienen. Helaas is er discriminatie. -
30525 april 2011 00:39 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Welterusten, SimplyMagic.
Ik ga nog wat overtypen, vrijwilligerswerk. -
@300:
Ga jij je huiswerk maar overdoen. Het was in de jaren 70 "links" die als eerste met maatregelen kwam om de immigratie te beperken (bijvoorbeeld door beperkingen in de gezinshereniging).
De immigratie van m.n. gastarbeiders die door rechts werden binnengehaald om in onze fabrieken te werken.
Zoals ook nu "rechts" weer tégen is om paal en perk te stellen aan de import van mensen uit het oostblok om de oogsten binnen te houden. -
* binnen te halen
-
30925 april 2011 00:48 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
31025 april 2011 00:49 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@309:
Misschien is een cursus begrijpend lezen iets voor je... in het door jou aangehaalde artikel staat exact omschreven wat ik in #307 aangeef: "links" wilde in de jaren 70 al de immigratiestroom beperken en werd daarvoor verketterd. Toch erkende "links" al in de jaren 70 dat je immigranten in de eerste plaats als mens moet behandelen, en óók dat je van immigranten mag verwachten dat zij de taal van hun "nieuwe" land leren spreken. -
31225 april 2011 01:12 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
31325 april 2011 01:13 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@312:
Dat is een aperte verdraaiing van feiten. Rechts verkeerde in de naïeve veronderstelling dat gastarbeiders "vanzelf" weer zouden terugkeren. Het tegendeel is waar gebleken.
Dat "rechts" die les nog altijd niet heeft geleerd mag blijken uit het feit dat men ook nu weer goedkope arbeiders van over de grens wil halen om onze oogsten binnen te halen.
Anders kunnen die arme tuinders niet overleven. -
31525 april 2011 01:19 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@314:
Gelul. Sinds Den Uyl is er geen links kabinet meer geweest, dat we de EU zijn "in gerommeld" mag je centrumrechts (m.n. het CDA) voor de voeten gooien.
En voor de verdere feiten omtrent de eerste pogingen immigratie een halt toe te roepen verwijs ik je graag naar deze site:
http://www.geencommentaar.nl/2010/06/02/massa-i... -
31725 april 2011 01:24 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@317:
Je mag van geencommentaar vinden wat je wil, maar je bent overtuigender als je de daar genoemde feiten weerlegt.
En, als Den Uyl vanwege die 800.000 werklozen een halt heeft toegeroepen aan arbeidsmigratie, dan is dat vermeende "sinterklaasgehalte" van dat kabinet daarmee ook wel weerlegd, denk je niet?
De huidige regering wil nog altijd tuinders toestaan werknemers van over de grens in te huren terwijl de werkloosheid hier hoog is. -
31925 april 2011 01:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@319:
Wellicht omdat die feiten zijn gebaseerd op bronnen zoals o.a. cijfers van het CBS, en gerelateerd zijn aan verifieerbaar kabinetsbeleid over de onderzochte periodes.
Evengoed heb je nog altijd niet de strekking begrepen van het artikel uit NRC dat je zelf aanhaalde.
En voor arbeiders uit Roemenië is weldegelijk een werkvergunning vereist, daar draait nu juist het hele item om... Kamp wil dat er éérst in Nederland en dan in de EU wordt geworven vóórdat hij werkvergunningen wenst te verstrekken. -
32125 april 2011 01:47 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@321:
Tja, jouw keuze. De bronvermelding staat er bij dus het is verifieerbaar.
Kamp wil geen werkvergunningen voor Roemenen verstrekken, de tuinders slepen 'm daarom voor de rechtbank. Wat de SP en Polen daar mee te doen hebben ontgaat me even... maar wellicht kan je me op weg helpen (graag mét onderbouwing)? -
32325 april 2011 02:26 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Maar slechts 2 luttele zeteltjes ????
Wat een flinke tegenvaller op mijn begroting zeg, had gehoopt op minstens 20.
Schijnbaar vinden we (de jan modaaltjes en lager) het heerlijk om krom te gaan voor bruin1. Het kaalplukken kan dus gewoon doorgaan, bummer. -
@322
+++++++++++++++ voor je
Als je met feiten komt dan zijn de meeste mensen van PVV zijde gauw weg, want ook bij het CBS staan deze grafieken, maar die kloppen dan ook niet volgens deze mensen.
Je kan het ze steeds laten zien, maar op een 1 of andere manier willen ze de feiten niet onder ogen zien. -
@325 ??
Simplemagic is geen PVV'er, je komt er nu pas bij en kan beter de hele discussie lezen voordat je dit antwoord geeft. -
Ik bedoel niet PVV'er, maar natuurlijk: iemand die PVV heeft gestemd :)
-
SimplyMagic #236
En bv de PVV vindt dat de linkse oppositiepartijen zinvol oppositie voert ?
Misschien vandaar dat de de meeste zgn linkse standpunten van vlak voor de verkiezingen zonder enig probleem de prullenbak inmikt en plotseling de rechtse standpunten steunt ?
Daarbij gevoegd dat steeds vaker het geluid klinkt " als links maar niet deelneemt " aan de regering.
De stelling dat men inhoudelijk de zaken op hun merites moet beoordelen, schijnt daarmee wederom slechts voor andere partijen te gelden.
De VVD weet van gekkigheid niet hoever ze naar rechts op moeten schuiven om dat gedoogclubje te vriend te houden, Verhagen / Bleeker en Kamp doen hier dapper aan mee, een nieuwe voorzitter zal deze standpunten echt niet kunnen veranderen.
Voor het CDA wordt het een implosie en als deze eenmaal een feit is, dan gaan de interne stromingen zwaar meewerken en volgt deze groep niet meer automatisch met bovengenoemde personen.
En wordt er hoofdelijk volgens eigen standpunten gestemd. -
SimplyMagic #249
Dat schijnt het enig belangrijke te zijn.
Welke schade dit aan ons sociaal bestel aanricht maakt blijkbaar niet uit.
Nederland in de uitverkoop en jij staat erbij te juichen ....... -
Ach wat maakt het het zijn peilingen dus hebben we er niks aan. En moeten we de wens van de meerderheid maar onder gaan Om de rijkere te sponseren het onzinnig kernenergie + afval probleem en veel te dure jsf aan te schaffen Over de de rug van de zorgbehoeftigen en jan modaal
-
Veel mensen die die op dit kabinet hebben gestemd en die met werken hun geld verdienen, zijn niet zo bezig met polls en sites als 'nu jij'. De werkelijkheid zou nog wel eens heel anders kunnen uitpakken.
-
@ 1
Een dag later.
Ja, wat nu ? -
33325 april 2011 10:07 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@333 Toen Hitler aan de macht kwam was het Duitse bedrijfsleven ook erg blij. Sterker nog: ze hebben hem geholpen aan de macht te komen.
-
@236 Dat komt voornamelijk door inhoudsloze antwoorden als deze van jou, jij komt blijkbaar ook niet verder dan iets roepen over de puinhopen van paars en op basis daarvan een oordeel vellen. Als je dat boek echt gelezen hebt weet je dat het failliet ervan eigenlijk ook al is aangetoond in de VS. Fortuyn wou toch voornamelijk een VS model hier invoeren, dat dat model zelf failliet was en is blijkt ondertussen overduidelijk.
-
De steun voor de Politiek zakt. Immers: ook de PvdA verliest in deze poll. Alleen kansloze partijen krijgen er een schamel zeteltje bij.
-
@336: En de VVD en D66 natuurliujk.
-
@327
Je hebt het mis, ik volg al een hele tijd een aantal andere draadjes, en SimplyMagic is een PVV stemmer en verklaard zelfs dat zijn vriendin voor de PVV in de kamer zit. -
@338 Je moet die beweringen niet al te serieus nemen, die nick is zo onbetrouwbaar als de pest en voor hetzelfde geld is het een anti-pvv-er die met zijn absurde teksten een schadelijk beeld probeert te scheppen. Het is een reageerder die gewoon aan het uitlokken is en telkens van nick veranderd. Hij/zij is handig omdat je gewoon op hem/haar kunt reageren en zo de teksten die je kwijt wilt kunt melden maar verder moet je alles wat door hem/haar geschreven wordt maar snel weer vergeten.
-
34025 april 2011 11:22 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@336
Welke partij is kansloos? SP en D66 klimmen gestaag in de peilingen.Of bedoelt U CDA dat wordt een kansloze partij nondeju -
@336: SP heeft net 10 zetels verloren in de TK en loeit nu vrijblijvende praat in een zinloze oppositie. Neen: die zakt terug naar onder de 5 zetels: daar hoort de SP thuis. Tomaatje hier, liedje daar. De beste stuurlui staan aan wal.
Inderdaad zijn VVD en D66 de meest stabiele partijen. Daarvan veracht ik veel in de toekomst. Het CDA blijft wel. Misschien nog een poosje (te) klein. Het CDA zit in het DNA van Nederland, is een brede volkspartij in het politieke midden en komt wel weer terug. Met een nieuwe partijleiding. En als het populisme weer verminderd. Don't worry baby. -
Het is ronduit grappig te vernemen hoe plotseling de sgp nodig is om de gedoogconstructie overeind te houden. Van een ruime meerderheid is natuurlijk geen sprake. Tijdens de laatste verkiezingen kreeg de gedoogconstructie slechts 45% van de stemmen. Zoals altijd heeft rechts moeite met elementair rekenen...
-
@342
Hoezo zakt de SP onder de 5 zetels Als U de peilingen volgt ziet U dat de SP nu op 19 zetels staat en dat gaat maar door.De PVV en de CDA blijven zakken en als dat zo doorgaat zakt het CDA onder de 5 zetels. Nondeju -
@344: wait and see baby. Als het populisme weer verdwijnt: dan verliezen PVV en SP kiezers. Ontevreden roeptoeters die er "tegen" zijn, anderen overal de "schuld" van geven en zelf geen oplossingen in huis hebben.
-
@333
Hoe denk je dat echt volgens mij zijn wij de motor van de economie. Want als wij geen producten kopen hoeft het ook niet gemaakt te worden en als het niet gemaakt hoeft te worden hebben bedrijven geen werk dacht ik en dus geen inkomen enz En dat is juist de fout van dit kabinet die eigenlijk de
motor van de economie stil legt Het is beter te zorgen dat er weer geld onder de mensen komt die weer producten kopen met als gevolg dat bedrijven weer meer werk hebben.Dan komen er ook weer meer mensen aan het werk dus minder bijstand en meer sociale premies afdracht en belastingen dus economische groei We zijn al 30 jaar aan het inkrimpen bezuinigen en heeft nog niets op geleverd dan alleen maar nieuwe bezuinigingen
Men moet altijd eerst zaaien om te oogsten nondeju
Maar helaas begrijpen veel mensen dit niet en blijven in een kringetje lopen en wijzen naar . -
@344: De SP lijkt het relatief goed te doen alhoewel zij met de kamerverkiezingen 2010 10 (tien!) zetels verloren. En iedereen weet dat de SP nimmer in een regering zal komen. Het succes wordt verklaard (1) door het goedkope populisme enerzijds waarvan SP en PVV enorm profiteren. De onderbuik. Dat heeft met levensbeschouwing of politieke visie niets te maken. En (2) door het falen van de PvdA. Zodra de PvdA weer aansprekende leiders heeft lopen de linkse kiezers weer naar de PvdA.
-
SimplyMagic #333
Heb sinds jaar en dag deel uitgemaakt van dit bedrijfsleven als zelfstandig ondernemer.
En wat ik rondom hoor is regelrecht in tegenspraak met jouw uitspraken.
Zonet nog even een herhaling gezien van de uitspraken en de " discussie " van Dion Graus t.a.v. de koopzondagen.
Deze man en zijn argumenten zijn een regelrecht lachertje.
Ik weet zeker dat als Graus dit op straat in Venlo zou verkondigen -- de koopzondagen zijn daar absolute toppers -- dan wordt hij acuut met pek en veren overdekt, de stad uitgejaagd.
En echt niet alleen in Venlo.........
Ja ja, de ondernemers zijn blij en gelukkig, dream on -
@347
Noemt U eens een populistische punt van de SP Nondeju -
@349: Tegen. Liedje hier, tomaatje daar. Alles kan Beter. Geen enkele oplossing. De "rijken" hebben de schuld van de crisis en daarom moeten de "rijken" de crisis oplossen. De SP: één groot leugnachtig theaterspectakel. De dommen en de armen tuinen er in en verwachten dat zij meer geld en minder bezuinigingen krijgen als zij op de SP stemmen. Dat is natuurlijk niet het geval.
-
#350
Mmmm, er zit nogal wat onderwijzend personeel bij de SP.
Dat zijn volgens jou de dommen en de armen ?
De uitgangspunten van de SP zijn al decennialang niet meer gelijke inkomsten voor iedereen, je loopt een kleine 60 jaar achter...........
Lijkt me trouwens niet van een normale en respectvolle houding te getuigen om mensen met een lager inkomen per saldo als groep weg te zetten.
Ben zeker geen SPer, maar heb wel meer respect voor hun standpunten als die van bv het CDA en de PVV die uitsluitend op de macht ( over die arme en domme mensen ) uit zijn.
Je uitspraken zijn ronduit walgelijk. -
@351: Onjuist.
(1) Synovate heeft kiezersprofielen van de politieke partijen vastgesteld tijdens de TK verkiezingen in 2010. Daaruit blijkt iets heel anders:
"SP: De arbeidsongeschiktheid onder PVV-stemmers is nog niks vergeleken met die onder de SP-kiezers. Van de SP-aanhang zijn namelijk extreem veel mensen niet meer in staat om te werken, zo blijkt uit het onderzoek. Daarnaast zijn SP'ers bovengemiddeld werkloos, werkzoekend of zitten ze in de bijstand. Daarnaast hebben ze verhoudingsgewijs veel naars meegemaakt, verkeren ze niet in al te beste gezondheid en zijn de gemiddelde SP-stemmers geen fan van het koningshuis. Wel gaan ze graag op vakantie in eigen land".
(2) 60 jaar geleden bestond de SP niet. De SP komt voort uit de Maoïstische beweging in de jaren 70 en zit sinds 1994 in de TK. -
@351
als je een leesbril opzet en even nadenkt zijn er genoeg oplossingen en weet je dat dit kabinet een wanbeleid voert. En gaat het niet alleen om de rijkere maar wel dat het te gek voor woorden is dat zij eigenlijk niks inleveren ten opzichte van jan modaal Het is wel zo dat meerdere kabinetten de de heden daagse problemen hebben veroorzaakt maar ook onder ander het schijnheilige vvd en dat weet jij donders goed. -
ps
oplossingen heb jij ook niet nondeju -
@343 Dat moet dan een belangrijke oorzaak zijn dat rechtse regeringen wereldwijd voor de grootste begrotingstekorten zorgen.
-
@355: Dat is natuurlijk onzin. Zij zitten er wel vaak mee opgescheept. dat komt omdat "links" an de macht komt als het goed gaat, en rechts de rommel moet opruimen als het weer slecht gaat. Snap je?
-
@356 de feiten liggen natuurlijk volstrekt anders, in Nederland hebben wij namelijk nog nooit het genoegen van een linkse regering mogen meemaken, laatstaan dat een rechtse regering zou moeten opruimen, de eigen rotzooi kan zo'n regering niet eens opruimen. Wat verlang ik terug naar paars, alleen een beetje minder neo liberaal marktdenken, en we zijn precirs waar we zijn moeten, het cda in de oppositie, precies waar deze partij volgens de kiezer thuishoort....
-
@357: Het genoegen? Wees blij! Sociaaldemocraten hebben in de totale parlementaire geschiendenis ruim 20 jaar deel uitgemaakt van een regering (alleen na WO2). Drie keer was de PvdA de grootste partij: onder Vadertje (Willem) Drees, onder Ome Joop (den Uyl) en onder Wim (ING) Kok. Inderdaad: daarvan zijn wij niet beter geworden! Nondeju!
-
@358
Zoals iedereen weet zijn de grootste begrotings tekorten ontstaan in de kabinetten van Agt- Wiegel En U weet dat dondeju. -
@359: Als gevolg van het ingezette beleid van het Kabinet De Uyl. En als gevolg van de optredende crisis. Niet als gevolg van eigen (wan)beleid. Dat weet iedereen toch wel zo langzamerhand?
-
@360 Daarom is Nederland zeker een van de rijkste landen? En niet meer lang "was" want het huidige regime maakt meer kapot dan je lief is. Men geeft wel al tien jaar de schuld dat imigratie niet werkt aan links maar imigratie is al meer dan tien jaar rechts.
-
nu even dit #353 en #354
Dat kan ik even niet volgen, maar dat zal wel aan mij liggen........
Ben nl ook van mening dat dit kabinet een catastrofaal beleid voert. -
le boucher #352
Je zou de andere aspecten daar ook in mee moeten nemen, man / vrouw , leeftijd enz. enz. om een enigszins evenwichtig beeld te kunnen vormen.
Enkele aspecten daaruit meennemen is weinig zinvol en wat mij betreft geen argument.
Ongeveer hetzelfde als een 74 jarige vragen of hij AOW krijgt ........... -
le boucher #356
Wanneer is " links " dan aan de macht geweest ?
En welk puin moet nu geruimd worden dan ?
Van Balkenende 1 t/m 25 ? -
le boucher #360
Was in kabinet den Uyl niet ene Ruud Lubbers Minister van Economische zaken ?
Waar kennen we die toch van ? -
@359 Ja hoor daar is ie weer. Jij wil links weer de schuld geven en daarvoor moet je de de feiten verdraaien.
Uit het artikel Links niet slechter voor de financieen dan rechts.
Den Uyl had te veel geld uitgegeven maar heeft dat in zijn periode ook weer bezuinigd. Financierings tekort aan het einde van de Uyl 5,5 %
Zowel Wiegel als van Agt hebben te veel geld uitgegeven en hebben dat genegeerd. Ze hebben er niets aan gedaan. Financierings tekort rond de 10%.
" Dat weet iedereen toch wel zo langzamerhand? "
Het is je al eerder verteld en toch blijf je die onzin spuien.
Je wilt maar niet begrijpen dat alle ellende in de wereld veroorzaakt wordt door rechts gedachten goed. En je blijf de feiten verdraaien om vervolgens links de schuld te geven. -
Rechts is een ziek schijnheilig volkje
-
@366
Dat zeg ik toch -
@368 Sorry maar in bericht @366 was voor @360 niet voor @359
-
@367: En links is gezond en oprecht? De kiezer ziet dit toch wel even anders. Gelukkig maar! Nondeju. Kijk eens om je heen wat "linkse" regeringen zoal presteerden gedurende de afgelopen 150 jaar. Bedroevend!
-
hahahaha Mauriske meet weer eens bij 3 mensen ... waarschijnlijk de paashaas en zijn hulpen die in de tuin bij Mauriske eikes aant verstoppen waren.
-
@370 waar heb je het over? Over de huidige gedoogconstructie? Daar heeft een absolute minderheid voor gekozen hoor. De regering bestaat uit het CDA en de VVD en dat is een minderheid. VVD 31 zetels en het CDA 21 zetels bij de verkiezingen dat zijn in totaal 52 zetels.
PVV was rechts met een links verkiezingsprogramma waar niet veel meer van over is. -
@372: Wij hebben een minderheidsregering VVD/CDA die kan rekenen op de steun van een meerderheid in de TK en (straks) in de EK. Een meerderheid van de kiezers en een meerderheid van de volksvertegenwoordigers.
De PvdA boert slecht. verlies bij de TK verkiezingen (min 3), geklungel en gestuntel tijdens de campagne en de informatie, niet in staat de oppositie te leiden en slechte resultaten in de polls.
Naast het wisselende resultaat van de populisten van PVV (slecht in de polls) en SP (min 10 zetels bij de TK verkiezingen) is GL stabiel en staan VVD en D66 steeds op winst. -
le boucher #370
Er is de laatste 150 jaar nog nooit een links beleid geweest.
Wel zo nu en dan een links - rechts beleid, maar de echte hoofdhoot was toch rechts met een vleugje links.
En nu hebben we dan behoorlijk rechts tot extreem rechts.
Als ik de standpunten van Rutte vergelijk uit de tijd dat Wilders uit de VVD is gestapt ( met zijn gejatte zetel ) dan is hij veranderd van een vooruitstrevende liberaal naar een uiterst rechts georienteerde conservatieve liberaal.
Bij het CDA is het al niet veel anders, kijk eens naar de uitspraken van een Verhagen en een Leers over Wilders / PVV van nog geen jaar geleden en naar hun uitspraken nu.
Zum kotzen............ -
@374: Ik bedoel vooral de "voorbeelden" van linkse regimes all over the world vanaf het ontstaan van het socialisme. Nergens (herhaal: NERGENS) heeft dit geleid tot succes. Van de USSR tot Cuba, van Noord Korea tot Zimbabwe, van Zuid Amerika tot met verre Oosten. China gaat nu economisch goed omdat men de markteconomie (kapitalisme) toelaat. Nogmaals: bestudering van ALLE linkse experimenten van de afgelopen 150 jaar leidt tot de conclusie dat het resultaat na onderdrukking, terreur, armoede en ellende leidt tot faillissement, bankroet en opheffing.
-
le boucher #373
je bent wel lekker selectief aan het shoppen he .....
CDA : - 7
PVV : - 3
Gaan we verder vergelijken :
TK verkiezingen 2003 : CDA 28,6 %
TK verkiezingen 2006 : CDA 26,5 %
TK verkiezingen 2010 : CDA 13,6 %
EK verkiezingen 2007 : CDA 24,98 %
EK verkiezingen 2011 : CDA 14,2 %
Peilingen nu : 14 zetels ( + - 9,5 % )
Belabbert resultaat, als ik me nogal zacht uitdruk...............
Noem je die daarom maar niet in je post ? -
Vervolg op #376
De vergelijkbare cijfers van de volgens le boucher slecht draaiende PvdA :
TK verkiezingen 2003 : PvdA 27,3 %
TK verkiezingen 2007 : PvdA 21,2 %
TK verkiezingen 2010 : PvdA 19,6 %
EK verkiezingen 2007 : PvdA 19 %
EK verkiezingen 2011 : PvdA 17,3 %
Peilingen nu ( zelfde peilingen als in #376 ) : 23 zetels ( + - 16 % )
Zetten we dus de PvdA naast het CDA, dan lijkt het me beter om niet zo'n grote pet op te zetten, maar zoals Verhagen reeds zei : Bescheidenheid past ons met een dergelkijke uitslag ........
De enige ware woorden die hij volgens mij ooit heeft gesproken. -
#375
Heb het gisteren ook al aan iemand anders gevraagd, maar ook geen antwoord gekregen.
Geef eens een definitie van links.
Zonder te vervallen in figuren en situaties als Stalin of Mao, dit is reeds geheel achterhaald.
Ik neem Hitler toch ook niet als voorbeeld van nationaal-socialistisch en rechts beleid ?
Dergelijke extreme voorbeelden leiden nergens toe.
Dergelijke vormen van " links " beleid worden al decennialang niet meer nagestreefd.
T.a.v. China geef je op een zeer complexe situatie wel een erg versimpelde verklaring. -
@376; @377: Inderdaad: het CDA deed het niet goed bij de verkiezingen TK 2010 en Provinciale Staten 2011. Het politieke speelveld is versnipperd en verdeeld. Grote partijen bestaan niet meer (31 zetels: de grootste partij!). Populisme viert hoogtij. VVD, D66 en GL doen het stabiel goed, maar kunnen (nog?) niet samenwerken.
-
@375
Wat te denken over China, Noorwegen, Bolivia en Brazilie en zelfs Venezuela gaat het onder een links regime veel beter (het analfabetisme is er bijna niet meer, het onderwijs en de zorg is daar gratis enz.) -
@379
De SP doet het beter dan D66 en GL -
@381: De SP verloor 10 zetels bij de verkiezingen TK 2010. Neen: dat noem ik niet stabiel of "beter". De SP vierde het als een overwinning. De SP is "tegen" met een tomaatje hier en een liedje daar. De SP hoort niet in het bestuur. De natuurlijke omvang van de SP is maximaal 5 zetels TK. Als het populisme weer afzakr gaat de SP weer naar haar natuurlijke grootte.
-
@382
Kom nu eens met een onderbouwing.Waarom de SP niet in een bestuur hoort.Dit is al mijn 2e verzoek en tot op heden heb ik geen antwoord gehad. -
@383: Dat begrijpt een kind. Vanaf de buitenkant veel commentaar leveren. Met liedjes en tomaatjes. Tegen. Niet thuis zijn als het er op aan komt (afhaken bij de eerste tegenslag bij de informatie door Jan Marijnissen: "ze willen ons niet" huilie-huilie). Geen oplossingen. Niets mag veranderd worden. Alle verandering is verslechtering. Meer geld voor de arbeiders. De rijken moeten betalen. Het is niet goed of het deugt niet. Alles moet Ander, Beter, Socialer, Eerlijker en zo.
Daar lusten de honden toch geen brood van? In ons keurig geregelde rijke landje. Verzorgingsstaat. Rechtstaat. Welvaartstaat. Laagste werkloosheid. Enzovoort. -
@383
Noemt U dat een onderbouwing Kom toch eens met een concreet punt.Wat U nu doet noemen wij roeptoeteren Nondeju -
38626 april 2011 21:19 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
het is volgens mij nog erger!
want het cabinet is er mee samen gesmeed.
destijds hadden we al koppejan als disident en die gebruikte dit voorval met die hesgowina polder.
ik vond het al vreemd des tijds dat koppejan bleef zitten.
en nu komt dus de aap boven de tafel.
walchelijk gewoon.
ook die arogantie op de kop van rutte.
hij zal en moet regeren, walgelijk.
rutte zit alleen in de regering om zijn vriendjes te behagen.
en men houd elkaar zo lekker in het zadel.
ik vraag mij dan ook af wie geld schenkt aan die vvd en pvv.
krijgt hij geld door die raket in amerika te kopen die wij niet willen.
een raket van 60 miljard?
niks kan dat nu nog tegen houden.
hier nog zoon staaltje hoe de macht word gegrepen
de bevolking kan hongerig toe kijken hoe hij het geld weg geeft aan zijn vriendjes.
in samen werking met hitler natuurlijk -
het kabinet van de drol
weetje ik vind dat pak wat rutte aan heeft hem niet staan net of dat pak te heet is gewassen. -
Waar komen al die VVD-ers toch vandaan ?
-
Lekker belangrijk die peilingen
-
PROGRESSIEVE politiek passeert blijbaar altijd ongestoord de Eerste Kamer; deze geluiden hoorden we niet eerder, dat de Eerste Kamer uitmaakte of de politieke besluiten, waartoe de DEMOKRATISCH GEKOZEN TWEEDE KAMER besloot, ook mogen worden uitgevoerd. Maar nu er RECHTSE besluiten worden genomen in de DEMOKRATISCH GEKOZEN TWEEDE KAMER nu probeert de nog progressieve Eerste Kamer dat beleid onmogelijk te maken.
En dan zijn al die PROGRESSIEVE partijen wel hévig verontwaardigt dat Mark Rutte een meerderheid voor zijn beleid probeert te regelen. Maar dat de Eerste Kamer misbruikt wordt door die progressieve rakkers, daar doet niemand moeilijk over blijkbaar. -
Al verliest deze regering alle zetels, ze blijven gewoon 4 jaar zitten, want ze zijn daar voor zichzelf en niet voor het volk. EEn motie van wantrouwen zal er nooit doorkomen, want de ultrarechtsen vinden het prima zo.
-
@375 le boucher
Je moet er ook bij vertellen dat bijna al die landen natuurlijk ontzettend tegengewerkt zijn door de rest van de wereld.Moetswillig geboycot door de usa en europa en vele andere kapitalistische meelopers.Er is wel een verschil met toen.Toen werd de bevolking ingelicht door tv-zenders.Nu is het door andere comminucatiemiddellen niet meer zo gemakkellijk om mensen aan je kant te krijgen door te bedriegen en te verdraaien
Stijgers in Politiek
'Wat G500 ook beweert, jongerenbelangen...
G500 stelt dat de politiek meer oog moet...
1 uur 26 minuten geleden door Nujij-fan
'Woningmarkt kan opnieuw op tafel'
Over de plannen voor de woningmarkt zoals...
3 uur 10 minuten geleden door de_oppositie
Per Kamerlid 307 miljoen extra staatsschuld
Wij schuiven geen rekeningen door naar de...
3 uur 39 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Roemer botst met Buma
CDA-leider Sybrand van Haersma Buma...
5 uur 43 minuten geleden door Smarthead
'Plan voor minder Kamerleden is als...
Demissionair premier Rutte meldde onlangs...
5 uur 47 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Best gewaardeerd
De samenwerking tussen bankiers en...
Veel mensen realiseren zich niet dat...
1 dag 16 uur geleden door de topper
SP: Unieke kans om te stoppen met JSF-project
Door de val van het kabinet ontstaat een...
1 dag 3 uur geleden door dutchoyibo
Kamer stemt in met ESM-verdrag
De Tweede Kamer heeft donderdag met een...
5 dagen geleden door MistrX
Wilders vraagt weer uitstel debat eurofonds
PVV-leider Geert Wilders heeft...
6 dagen geleden door madsoft
'Ik moest voor Kunduz-missie stemmen'
Kandidaat-lijsttrekker Tofik Dibi van...
2 dagen geleden door Marcgr8


