De PvdA is van plan om komend jaar nadrukkelijk de confrontatie te zoeken met de PVV van Geert Wilders. "Hoe eerder dit kabinet weg is hoe beter", zegt partijleider Job Cohen vrijdag in De Telegraaf.
Sorteer op:
-
@1599
Het 1 sluit het ander niet uit. Maar ik ben het niet met je eens. De PvdA is veel minder een partij geworden van hun hebben het gedaan. En van de vermogende moeten worden uitgekleed. Ze stemmen bijvoorbeeld voor Europa, toch echt geen speeltje van de armen. Ze kennen hun verantwoordelijkheid t.o.v. ondernemingen. De door jou beschreven mentaliteit komt meer in de buurt van de SP. De PvdA is in de recente geschiedenis ook altijd de partij geweest die bij uitkeringsverlaging zat. De aanpak van de WAO, gedaan met de PvdA. De verlaging van de WW, met de PvdA. Verandering van de bijstand. Met de PvdA. De verhoging van de pensioenleeftijd. De PvdA wilde naar 67. VVD durft nu niet verder dan 66.
Ik stem nooit PvdA, maar je moet ze niet op de verkeerde gronden afbranden. -
Doe mij maar een patatje Joppie!
-
Het linkse kliekje wil altijd maar delen, in plaats van er zelf voor te werken.
Job valt Wilders aan, te hopen voor Cohen dat Wilders thee lust. :-) -
Job(s) 4 Ever!
-
@1603 Bek open en slurpen Wilders! Zit niks anders op!
-
@1142 Indo's hebben geen 'groeskoppen'....Indo's kunnen ook van nature blond/donker blond of licht bruin haar hebben.
-
heb niet zoveel op met de pvda, maar job cohen zie ik veel liever dan die geblondeerde bleekscheet die zijn afkomst verhult ...
geef mij dan maar cohen ... -
Universele kotsemmer
-
Geef mij maar Cohen! Beter dan Parijs! ik bedoel Greetje en Ruteketut
-
@1608 je bent er ook nog, maar ta gaat niet zo geod met je heh?
-
Op naar de 1700 reacties!
-
161231 december 2011 12:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Say no to Socialism, PvdA and Job! Loud and clear! Once and forever.
-
De meeste bevoegdheden zijn door de politiek, ook de PcdA, aan Brussel weggegeven. Krimp de 1e en 2e kamer met een derde in. Kan makkelijk en dan nog wat minder reces, in plaats van 33 % van het jaar met reces misschien een kwart ? De PVV bestrijden ? De 5e colonnen zit in uw eigen partij.....
-
@1603
Nee het linkse kliekje wil waar het rechtse kliekje te egoïstisch voor is onder het moto ike ike ike eerst -
@1142
"""Ik zie liever zijn indo 'groeskop' dan nep blonde haren, eerlijk gezegd heb ik een hekel aan mensen die hun afkomst verbergen ... al daarom zal ik nooit op de PVV kunnen stemmen""""
Ik heb een hekel aan het gebrek aan feitenkennis, daarom zal ik nooit op links kunnen stemmen.
Had jij die feitenkennis wel gehad dan had je geweten dat hij een voorouder had uit de EUROPESE gemeenschap in Indonesie. -
@ #1616
Maar nog steeds, het is gewoon een allochtoontje met lange tenen en een kort lontje..... en ook nog Neerlands duurste allochtoontje..... -
@1616
Ik heb een hekel aan het gebrek aan feitenkennis daarom zal ik nooit op links kunnen stemmen. ?
leg eens uit denkje echt dat rechts dat wel heeft dan -
Vervolg #1617
en ook zijn eventuele kinderen(Jahwehverhoede) zullen allochtoontjes zijn vanwege zijn importbruidje.... -
Kom op zeg wilders is gewoon autistisch hij vertoond het zelfde gedrag kijk maar naar het twitteren
-
Ik ben geen PvdA stemmer maar Job heeft nog meer fatsoen in zijn kleine teen dan de Greet en zijn bende criminele zwakbegaafden bij elkaar.
-
@1619
So what ??
En importbruidje ??? Daar gaan we weer met het gebrek aan feitenkennis.
Het vreemde is dat links haar verdachtmakingen nooit kan onderbouwen.
Ik daag je uit om met een bron te komen ! -
Beste mensen, gaat het er ons allemaal niet om dat we graag gelukkig zijn. Nu, zie de resultaten van wetenschappelijk onderzoek van professor Ruut Veenhoven van de Erasmus Universiteit (n = 10.000), die al 20 jaar onderzoek doet naar geluk. Waarschuwing: Sommige resultaten zijn schokkend voor sommige Nujij.nl bezoekers.
Geluk lijkt links standpunt, maar rechtse standpunten leiden het meest tot geluk
Inkomensgelijkheid heeft geen invloed op geluk.
In landen met meer sociale voorzieningen is men niet gelukkiger.
Rijkdom heeft invloed op geluk, maar relatie ermee is niet zo sterk.
In rijke landen is men gelukkiger, maar dit betekent niet dat meer geld gelukkig maakt (men heeft er meer geld voor bijv. gezondheid en goede wegen)
Rechts politiek en geluk gaan goed samen, geldt niet voor uiterst rechtse standpunten zoals bij de PVV.
Mensen zijn gelukkiger in tolerante landen.
Vrouwenemancipatie heeft vrouwen niet gelukkiger gemaakt. -
Beste mensen, gaat het er ons allemaal niet om dat we graag gelukkig zijn. Nu, zie de resultaten van wetenschappelijk onderzoek van professor Ruut Veenhoven van de Erasmus Universiteit (n = 10.000), die al 20 jaar onderzoek doet naar geluk. Waarschuwing: Sommige resultaten zijn schokkend voor sommige Nujij.nl bezoekers.
Geluk lijkt links standpunt, maar rechtse standpunten leiden het meest tot geluk
Inkomensgelijkheid heeft geen invloed op geluk.
In landen met meer sociale voorzieningen is men niet gelukkiger.
Rijkdom heeft invloed op geluk, maar relatie ermee is niet zo sterk.
In rijke landen is men gelukkiger, maar dit betekent niet dat meer geld gelukkig maakt (men heeft er meer geld voor bijv. gezondheid en goede wegen)
Rechts politiek en geluk gaan goed samen, geldt niet voor uiterst rechtse standpunten zoals bij de PVV.
Mensen zijn gelukkiger in tolerante landen.
Vrouwenemancipatie heeft vrouwen niet gelukkiger gemaakt. -
Exuus voor het tweemaal reageren. Het is wel heel belangrijk om te lezen, maar het had meer te maken met mijn ongeduld. (reactie van de reageerknop wat traag)
-
Hahahaahha, een minnetje voor een wetenschappelijk onderzoek. Bevalt de werkelijkheid je niet?
-
Cohen denkt ook een keer wat goeds te zeggen !!! :-) :-)
Hebt tie mooi mis..... -
Geweldig, 3 minnetjes op een wetenschappelijk onderzoek @1624 dat mensen niet bevalt. Prachtig niveau, daar moet Nederland het van hebben. Hopelijk is het niet de meerderheid, want dan is een democratie zeker niet het vehicle dat gaat leiden tot de meest verstandige beslissingen.
-
Universele oorontstekingsmurrie
-
Als Job een groot plein oversteekt en er staat op dat plein één lantaarnpaal, dan kun je er op rekenen dat hij daartegenaan loopt. Au!
-
Universele keuterboeren?
-
**Geert Wilders reageert vrijdagochtend via Twitter met de woorden: "Geweldig, wat een humor." Volgens de PVV-leider is Cohen "Bangig voor zijn eigen positie als "leider" van de PvdArabieren."**
Doodsbang dus dat de PvdA aan gaat tonen waar de PVV werkelijk voor staat.
Vandaar zo'n reactie van de in benauwdheid rakende partijleider van een éénmanspartij.
Zou hij net zo vereerd willen worden als de Grote Leider in N-Korea? -
@1632 Met die bangigheid heeft het waarschijnlijk niets te maken. Meer met zijn populistische opmerkingen die een baard hebben van hier tot Nieuw Zeeland. Weet die man nu echt niets origineels meer te verzinnen.
-
@ #1622
Idd..... So what...... zullen we die bal effe breedtrekken?
Miror, mirror on the wall.... -
@ #1630
Job loopt tenminste tegen een lantaarnpaal...... Donner zou van wereldvreemdheid en pleinvrees niet eens op straat durven komen. -
Kennen jullie die politici allemaal zo goed? Waarschijnlijk niet, maar het weerhoud niemand ervan om allerlei kwalificaties de ruimte in te slingeren.
-
Het belangrijkste is dat we stoppen met het geven van honderden miljarden om zogenaamd de euro te redden, die honderden miljarden brengen ze op met de meest verschrikkelijke maatregelen die maar honderden miljoenen opbrengen.
We redden geen landen, maar banken, banken moeten juist failliet gaan.
Als banken failliet gaan verdwijnen de miljarden die nu al geen cent meer waard zijn, pas dan verandert er iets.
Nu draaien burgers op voor die miljarden die geen cent waard zijn.
Griekenland, geld geven om de rente aan banken te kunnen blijven betalen is onzin, laat abnken hun verlies nemen en desnoods failliet laten gaan.
De strijd gaat nu niet tussen generaties, werkenden en werklozen, kopers en huurders, arm en rijk, het gaat nu om honderden miljarden tussen banken en burgers en de meeste regeringen staan aan de kant van de banken. -
@1632
PvdA aan gaat tonen waar de PVV werkelijk voor staat.??
Waar staat de pvv dan voor kan me niks inhoudelijks bedenken maar vertel
Heb wel respect trouwens hoor voor pvv aanhangers die zo trouw achter de twitter koning aan loopt die alleen maar aan lucht verplaatsen is. Kan ook niet anders de partij heeft zijn stand punten ingeleverd door pluche
zucht
Toch knap dat je met twitters politiek kan voeren lekker veilig en geen tegen spraak zo nu en dan een kopje thee. En met de bewaking natuurlijk op de kosten van de bevolking -
Rutte, VVD+CDA+PVV nemen nu de meest verschrikkelijke maatregelen die maar honderden miljoenen opbrengen terwijl er miljarden naar de euro gaan.
De afbraak van ons rechtssysteem moet worden tegengehouden, daarna is de afbraak van onze natuur onacceptabel.
Verdere versoepeling van het ontslagrecht maakt van iedereen met een vaste baan een uitzendkracht.
Werknemers met een flink arbeidsverleden hun langere ww afnemen is een verdere afschaffing van vaste banen. -
@1636
Kanjer, dat nummer/getal achter je naam 4321, is dat de plaats die je hebt bereikt bij een wedstrijd waar een kanjer werd gezocht ?
Na antwoord zal ik ( misschien) inhoudelijk reageren..... -
Ach jeetje.. Watje Cohen laat weer eens van zich horen.....Veel worden , maar verrekte weinig daden van hem...En dat zal in 2012 vermoedelijk ook niet beter worden...Want dat heeft ie eenmaal niet in zich. Een een watje altijd een watje... Job kan beter vertrekken..Is ook beter voor het PVDA....Zie maar eens hoe ze gekelderd zijn dankzij hem......Dat heeft ie maar 'mooi ' voor elkaar...Losertje.
-
Geert piest in zijn broek, ........................................ van het lachen!!!
-
Oke even voor de duidelijkheid ben pvda aanhanger maar wat heeft tweety wilders meer uitgevoerd dan cohen ? Niks dus het zijn alle bij verkopers van gebakken lucht
-
@1642
En het was al een bed plasser of hij altijd al en zeikerd -
Maar goed ik zie veel - dus veel rechts volk maar lees niks over die geldige dingen die hij belooft had Of zijn die er niet en komt de rechtse mens niet verder dan een - drukken
-
Cohen heeft niets beters te doen dan ageren tegen GW en zijn PVV om te maskeren dat hij niets constructiefs te bieden heeft!
-
@1641
Ik citeer @eric40 ( maar ben zo vrij wat namen te veranderen, verhaal blijft hetzelfde)
<<Ach jeetje.. Watje Wilders laat weer eens van zich horen.. Veel woorden, maar verrekte weinig daden van hem.. En dat zal in 2012 vermoedelijk niet beter worden.. Want dat heeft ie eenmaal niet in zich. Eens een watje altijd een watje..
Geert kan beter vertrekken.. Is ook beter voor Nederland.. Zie maar eens hoe ze (gaan) kelderen dank zij hem.. Dat heeft ie maar "mooi" voor elkaar...Losertje.>>>
Bewijs en onderbouw je weerwoord.
Mijn onderbouwing is dat, wat je schrijft in mijn ogen beter van toepassing is op Geert dan op Job.
Job heeft in ieder geval zijn fatsoen en waardigheid verdedigd en behouden. -
Is dit nou nog steeds bezig? Oke....
Fuck de PVV! -
@1648
Zie het ook sinds ca. 30/40 minuten.
Fuck de PVV -
cohen moet zich bezighouden met het aannemen van voorstellen waar hij het mee eens is en verwerpen als hij het niet vindt. dit op de man spelen (ook van wilders hoor) is te goedkoop. we zitten in een zware tijd, het is dus belangrijk dat er niet gesteukt wordt, volgens mij heeft de pvda het vorige kabinet ook opgeblazen. het kabinet doet wat het kan om de storm door te komen en tot nog toe, zeker met het oog op andere eurolanden, gaat het prima.
-
@1650 Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
-
@1650
Kun/wil je je reactie opnieuw schrijven en dan de namen van Cohen en Wilders omdraaien. ?
Dus beginnen met Wilders.......dan ( ook van Cohen hoor)..............
We moeten gewoon stoppen met "op de politicus spelen" en de politiek moet zorgen dat ze EENSGEZIND hun werk doen waar ze voor gekozen zijn , nl. zorgen dat Nederland uit deze crisis komt ! -
@1652 ik ben het met je eens, maar dit artikel gaat over cohen die afgeeft op wilders. geen twijfel over mogelijk dat het meestal andersom is geweest hoor. toch blijf je hopen dat een persoon als cohen er een keer boven staat en zich profileert op een andere manier
-
@1653
+
tot aan wat u schrijft op @1650 : << het kabinet doet wat het kan etc.etc >>>
Daar kan ik me helaas niet in vinden. -
Op naar de 1700 reacties! Gaan we het redden voor 24.00?
-
Cohen 4 president. Weg met Blonde Dolly!
-
@1622 :
De feiten:
http://www.goeievraag.nl/vraag/informatie-beken...
(overigens niks mis mee, maar dat gaat het hier nu even niet om) -
Ik vind het best, maar Cohen mag de VVD niet vrijuit laten gaan. Vooral daar zit de kern van het probleem: de VVD.
-
@1650
Het kabinet doet inderdaad wat het goed kan, de verkeerde mensen de rekening laten betalen van de crisis, die op deze manier alleen steeds erger wordt.
. -
Ik ben nog wat vergeten.
Fuck de pvv -
@1660
Zo, dat is krasse taal.:-) [ zo ken ik je niet romy ] -
@1660
But you're right, screw the basterds -
@1661
Dat is de oudejaarsdag-slogan voor 2011 ;-)) -
@1663
Prima, die houd ik er in.:-) [ en om 24.00 uit volle borst ] -
Universele darmverstopping
-
@1664
zie :
@1648
@1649
@1660
@1662
We gaan door !!
Vannacht allemaal een slok op onze gedachte !!
goed 2012 -
Op Universele Leunis de Keuterboer
-
Job wandelt op een vrije middag door het veld. In een weiland langs de weg staat een koe. Die koe zegt: "boe". En Job kijkt op en zegt: "Ik had je wel gezien hoor!".
-
Het wordt wel wat ongezellig met harde karchtaal die jullie uitspuien zeg...
-
Yes 2012 het jaar van Cohen! Het jaar dat Blonde Dolly het podium verliet na een enorme nederlaag!
-
@1640 Ik weet niet of er iemand is die op je reactie zit te wachten als die van hetzelfde kwaliteitsniveau en net zo zonder inhoud is als die bij 1640. Joh, ik haal de laatste plaats nog niet bij een kanjerwedstrijd. Who cares? Beetje nutteloos commentaar, pluk de dag joh.
-
@1665
Een scheutje PVV olie doet wonderen, je loopt er gelijk van leeg>> opgelost. -
@1672 lol
-
Wij blonderen zelfs ons schaamhaar.
Henk & Ingrid -
Cohen moet lekker ook zijn mond houden. Ondertussen is het allemaal acteerwerk samen met de PVV allebij blaffen naar elkaar en op deze wijze de aandacht weten te trekken van Nederland, Ondertussen doen zij he-le-maal niks en kijken doodleuk toe hoe de VVD regeert met een paar malloten van het CDA of iets...nee dat is lekker democratisch...
-
Onze kaketoe hebben we ook met zijn kuif in de waterstofperoxide gehouden, nu lijkt erg op Geert.
Henk en Ingrid -
@ #1676
Nice!! -
@1668 We gaan moppentappen!!!!
Mark Rutte, Maxime Verhagen en Geert Wilders zitten in het vliegtuig. Ze worden daar gefilmd na een belangrijke bespreking over de eurocrisis en willen zichzelf alle drie een beetje promoten. Na een tijdje zegt Mark Rutte: "Ik gooi 1 euro uit het raam, dan maak ik één hardwerkende Nederlander blij!" Geert Wilders kan dat niet over zijn kant laten gaan. Hij grijpt zijn portemonnee en zegt: "Ik gooi 2 euro's uit het raam, dan maak ik Henk én Ingrid blij." Dan staat Maxime Verhagen op en zegt: "Weet je wat ik doe? Ik gooi mezelf uit het raam, dan maak ik iedereen blij."
Uit uw kwaliteitskrant Trouw. -
Heeft iemand nog een potje waterstofperoxide? De kat z'n kut moet geblondeerd worden, lijkt erg op het toepetje van blonde dolly
-
In m'n Vuurwerk pakket zit ook een Blonde Dolly! Ben benieuwd, ratelen en bleren als een gillende keukenmeid doet ie zeker!
-
@1678 LOL!
-
@1681 Grappig hè maar zie je dat, ook iemand zonder humor, arme ziel ;-)
-
Humor... Wat is dat???
-
Zeker door Rechts Blond bedacht?
-
Job voor the Job
-
@1683 Geen wonder dat jij je dat afvraagt hahaha. Oh sorry, dat was humor, om te lachen, vrij naar Koot en Bie. Of is dat van voor jouw tijd?
Heb je je kat al gevangen? Of was dat geen humor? -
Ton, leer me even kennen, geen nepblond voor mij.
-
Ja, maar de kat heeft me gekrabd.... Ik weet niet of dat humor was
-
Ja ik hoorde wel wat jongens vadaag lachen toen ze een karabietbus afschoten
-
Dat zal dan wel grappig zijn geweest....
-
Wij zijn de vrije jongens van vandaag.
Henk & Ingrid -
Ik voel me anders ook best vrij....
-
Job & Tonnie
-
Ik ga ff de Blonde Dolly uitlaten
-
Bijna 1700 reacties mensen!
-
Wij haten vuurwerk, alle meeuwen zijn nu weggejaagd. Ze doen het volgens mij expres om de meeuwen te demoniseren.
Henk en Ingrid -
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
@1700 1700!
-
@1701 tja met leunis achter de knoppen lukt dat wel
-
Haha Ton, nee door de kat gekrabt worden is niet leuk, al zullen anderen het humor vinden.
Ze staan bij ons ook carbid te schieten op de stoep (zelfde gemeente als waar deze week de EOD een knutselwerkje van een 14 jarige ontmantelde).
Humor of gewoon gek?
Misschien moet Job eens een carbidbus af laten gaan, om even bij het onderwerp te blijven... -
@1674 Wie heeft er nu tegenwoordig nog schaamhaar! De anus word wel steeds meer gebleekt cq geblondeerd!! ;-)
-
@1704 Schaamhaar doet ons denken aan vroeger, toen alles beter was.
Henk & Ingrid -
@1704 Zou Greet anus ook....?
-
@1704 Zover komen mijn gedachten niet, gelukkig! Zo glad als een babybilletje is veel fijner!! ;-)
-
@1706 Ik denk wel dat dat de doopnaam van Greet is. Greetanus
-
@1708 En de voornamen van Bleker?
Juist.
Tabé gezelligerds, het feestje gaat beginnen hier, tot volgend jaar. -
@1709 Hypoctitius Fucknaturalis Bleker
-
Ja nu weet ik weel een voorbeeld van humor
-
Dolle Willy Billy had zijn delen gladgeschoren, was alleen vergeten dat de lotion gechloreerd ontsmettingsmiddel was..... Ja toen heeft Dolle Willy Billy als een kip zonder kop rond gedanst..... Ja toen hebben we gelachen. Maar dat is ook al weer een tijd geleden
-
Zo dat was m'n portie humor wel zeg! Ja zelfs ik heb toen gelachen
-
@1700 Kneuterkoning gaat niet zo goed.... Al z'n berichten zijn verwijderd!
Arme ziel -
Deze discussie doet me weer denken aan de goeie ouwe tijd! Heerlijk gezellig elkaar af lopen zijken! Maar we houden toch van elkaar! Hollandser kan toch niet?
-
@1714 Maar ik hep lekker wel de 1700e reaksie geplaatsdt. Lekker pu.
-
@1714 Dat heb je mooi goed!
-
@ Mag ik deze discussie afsluiten met de 1715e reactie? Dank allen voor de medewerking!
-
@1719 reactie dan
-
@en om het af te leren de 1720e reactie!!!!
-
Links wint! Zie je wel, de aanhoudende wind! Geen PVV stem meer te horen!
-
@1718 t/m @1721
je hadt um zo mooi op 1717 staan. en PVV stemmen blijf je altijd horen, net als PvdA stemmen. -
@1722
Die laatste gelukkig steeds minder, althans volgens de peilingen. -
Cohen is een ordinaire linksche azijnpisser zoals het een echte PvdA'er betaamt.
-
Is Cohen nu aan het maskeren dat er geen enkel constructief voorstel vanuit de PvdA komt om de crisis aan te pakken? Vol in de aanval op GW in plaats van uit te gaan van de eigen kracht (die ontbreekt dus) en idealen (zijn dus van ondergeschikt belang) ... is niets meer dan een zwaktebod!!
-
Iedereen denkt aan zichzelf maar soms denk ik wel eens wat en ik toch ongelukkig dat ik niet in de wajong zit of de bijstand want morgen moet ik weer werken en mijn kind naar het kinderdagverblijf brengen maar dan zou ik behoren tot de "zwakkeren" en ik zou eigenlijk nooit tot de zwakkeren willen behoren omdat ik eigenwaarde heb. En Cohen t is maar zijn baantje als er morgen een plaats vrijkomt bij de VVD zou hij solliciteren want ach t is maar n baantje... Ik geloof ze allemaal niet meer....
-
Dit is typisch links. Blijven doordrammen totdat ze hun wil kunnen doen. Zolang het gaat hoe ze willen is alles koek en ei maar als je tegen bent dan krijg je hun ware aard te zien. En hun idealen proberen ze ook nog door je strot te duwen! Het wordt niks voor niks gezegd wat Pvda voor staat. Enige herkenning?
-
Cohen's belangrijkste voornemen voor 2012 is dus om de standpunten van anderen te gaan bekritiseren, i.p.v. de bres op te gaan voor zijn eigen verhaal?
Nooit gedacht dat de pvda nog eens naar minder dan 10 zetels zou gaan. -
Nederland wordt nog onbestuurbaarder dan het al is. Welke coalitie moet in de toekomst dit land nog regeren? Handig in tijden van crisis. Leve de democratie!
-
Nou Job, makkelijk he dat roepen.
In de praktijk beter doen zal je nooit lukken. -
@1730
Bedankt voor deze uiterst intelligente bijdrage -
Beste Job,
Wanneer ga je samen met de PvdA een beseffen dat jullie zelf de aanstichters zijn van het feit dat het sociale stelsel onbetaalbaar is geworden? Dat de PvdA met haar theedrinkende voorman niet met een uitvoerbaar en betaalbaar programma komt waarde burger mee kan instemmen?
Helaas! De PvdA benut liever de energie om andere politici het leven zuur te maken, te belasteren en positieve ontwikkelingen te negeren.
Na Amsterdam te hebben achtergelaten met een economische malaise, kapot gemaakt ondernemersklimaat en een schreeuwend tekort aan betaalbare woningen ben je nu al langere tijd de 'clown van Den Haag'. Wanneer ga je je zegeningen tellen en daar een conclusie aan verbinden?
Neem een voorbeeld aan Emiel Roemer en de SP! Dat is tenminste een linkse partij die de waarheid onder ogen ziet en vanuit eigen kracht de weg naar de toekomst zoekt. Volgens mij gaan zij deze zeker vinden.
Als een rechtgeaarde sociale VVD'er kan ik daar respect voor hebben, want onze democratie onderschrijf ik ten volle. Daarvoor is de aanwezigheid van het partijenstelsel noodzakelijk. Echter de PvdA haast hier niet meer tussen...
Credo voor Job Cohen in 2012:"De juiste man op de verkeerde plek!" -
@1727 De enige herkenning hierin is dat dit voor alle politieke partijen op gaat. Het trieste is dat de gedoogconstructie afhankelijk is van gedram van een gedoogpartner en een extremistische splinterpartij.
@1732 Er valt genoeg af te dingen op Job Cohen als leider van de PvdA in de tweede kamer. Maar wat jij allemaal opdist komt uit je grote duim.
Zoals mijn reactie hierboven: wat is nieuw aan aanvallen op een andere partij? Dat IS politiek. En als je daar zo'n bezwaar tegen hebt, waar is je afkeuring ten aanzien van Geert Wilders, die niet anders doet dan op de man spelen en duiken als het om inhoud gaat. Wel consequent blijven hè. Helemaal onbegrijpelijk vind ik het dat jij je rechtgeaarde VVDer noemt en Emile Roemer als voorbeeld stelt voor Job Cohen. Emile Roemer, aardige baas maar 100% populistisch en met onuitvoerbare ideeën, ongeschikt als regeringspartij, tenzij je dit de PvdA toewenst, naar als de SP jou ideaal lijkt vraag ik me af waarom je steeds VVD stemt, verliefd op Mark Rutte? -
@1727 De enige herkenning hierin is dat dit voor alle politieke partijen op gaat. Het trieste is dat de gedoogconstructie afhankelijk is van gedram van een gedoogpartner en een extremistische splinterpartij.
@1732 Er valt genoeg af te dingen op Job Cohen als leider van de PvdA in de tweede kamer. Maar wat jij allemaal opdist komt uit je grote duim.
Zoals mijn reactie hierboven: wat is nieuw aan aanvallen op een andere partij? Dat IS politiek. En als je daar zo'n bezwaar tegen hebt, waar is je afkeuring ten aanzien van Geert Wilders, die niet anders doet dan op de man spelen en duiken als het om inhoud gaat. Wel consequent blijven hè. Helemaal onbegrijpelijk vind ik het dat jij je rechtgeaarde VVDer noemt en Emile Roemer als voorbeeld stelt voor Job Cohen. Emile Roemer, aardige baas maar 100% populistisch en met onuitvoerbare ideeën, ongeschikt als regeringspartij, tenzij je dit de PvdA toewenst, maar als de SP jou ideaal lijkt vraag ik me af waarom je steeds VVD stemt, verliefd op Mark Rutte? -
@1624 Ik weet niet waar je je wetenschappelijke kennis vandaan haalt, maar deze staat haaks op de kennis die ik heb. En ja ik ben erg thuis in deze materie.
Het klopt dat meer geld niet per definitie gelukkiger maakt.
De andere standpunten?? Hoe moet dit geïnterpreteerd worden?
Ander onderzoek toont aan dat het niet zozeer de hoogte van de inkomens is die mensen ongelukkig en wantrouwend maakt, maar juist het onderlinge verschil tussen de hoogste en de laagste inkomens. Naar mate deze kloof groeit zal het onderlinge vertrouwen en het individuele geluksgevoel van de groep met de lagere inkomens dalen ( = tevens grootste groep)
( dit is volgens mij een meer diepgaande interpretatie van "geld maakt niet gelukkig", het zou zelfs hetzelfde onderzoek kunnen zijn)
En waar stuurt dit kabinet op af....
De rijken rijker, en de rekening gaat naar....
Erg rechts standpunt, rechts maakt dus volgens dit onderzoek wel degelijk ongelukkiger en meer wantrouwend.
De cijfers zijn soms schrikbarend, de topinkomens zijn er de laatste jaren soms met honderden procenten op vooruit gegaan, terwijl de andere 99,5 % er nauwelijks op vooruit en regelmatig zelfs op achteruit is gegaan en blijft gaan. Zeker onder het bewind van dit kabinet.
Dus, mochten er weer verkiezingen komen, probeer dan eerst eens te kijken en te bedenken waar je op stemt. Ik praat vaak met mensen die erg rechts stemmen, uit volle overtuiging. Alleen als ik verder met hen spreek blijken ze totaal geen kennis te hebben van de programma's en standpunten van de partij waarop ze stemmen.
Ik ben bang dat we daarom nu met een kabinet als deze opgescheept zitten. -
Niet dat het niet nodig is hoor, dat idee van Cohen, maar zelfkastijding is ook een hobby... Met andere woorden: Wilders is nou eenmaal beter in ruzie maken. Dat gaat Cohen niet winnen. Dan moet je echt beter onderlegd zijn.
-
Wat een drol is deze vent toch ook!
-
@1736 Onderlegd zijn in ruzie maken? Kennelijk heeft Wilders zijn karakter en ervaring hier in als "pluspunten" mee. Het siert Cohen dat hij dat ontbeert.
-
Ik wens Job een humaan en zacht einde toe. Ik verwacht echter dat het pijnlijk en langdurig wordt. Een lijdensweg. Vooral voor hemzelf. Maar ook voor zijn politieke en sociale omgeving natuurlijk.
-
@1739
Als je niets te melden hebt, kan je gewoon ook niet posten -
@1739
Geweldig weer je commentaar, verder nog iets nieuws te melden? Uit je tekst is merkbaar dat jij je nickname eer aan doet.:-( -
@1739
Uit de grond van mijn hart: walgelijk! Steeds laat jij achter je pseudoslimme praat je ware aard zien.
Wat helemaal triest is: met hand en tand verdedig jij het CDA, Bleker, Verhagen, Donner. Niet bepaald voorbeelden van integriteit, maar van schijnheiligheid en minachting voor anderen. Jij hangt het CDA aan, een christelijke partij, ik schrijf je niet voor hoe je je als sympathisant van deze club zou moeten gedragen, maar het voldoet iig niet aan mijn verwachtingen.
Je komt, net als Wilders, niet verder dan inhoudsloos toeteren over Cohen, slappe mopjes recyclen op diverse fora (en ze sloegen in als een bom, maar niet heus) en dan nu deze dieptreurige "beeldspraak". Want zo moeten we het natuurlijk zien, zal jouw weerwoord zijn.
Le Boucher, je hebt mijn respect verloren, en opvallend genoeg past dat bij de gevoelens die ik ervaren heb dit afgelopen jaar bij Bleker, Verhagen en Donner. -
Ach Wilders heeft nu macht en zal deze niet loslaten, pas na enkele miljoenen slachtoffers zullen we weer tot inkeer komen, 2012 en 2013 zullen een onmenselijke ramp worden. Maar ach menselijk zijn we toch niet meer in dit land, een verwende lege decadente conusumenten maatschappij!
-
Universele tieten
-
@1744 Ben je vandaag bij de T? :'-)
-
Te laat, te laat, zei Winnetou, het zaad is reeds naar binnen toe.
-
'k denk het niet, Job!
-
@1735 Ik vind het geweldig hoe iedereen mint op de uitkomsten van een wetenschappelijk onderzoek. Dat toont aan datveel mensen niet eens interessant vinden wat de waarheid is, maar alleen willen horen wat ze zelf al denken. Alles wat ze niet welgevallig is wuift men weg. Luister, ik stem niet rechts, niet links. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik zou moeten stemmen op het ogenblik, om diezelfde reden. Dit zijn alleen letterlijke weergaven uit een onderzoek van Ruut Veenhoven, google er maar eens op dan kom je op een schat aan artikelen.
http://www.eur.nl/fsw/staff/homepages/veenhoven/
Gewoon normaal onderzoek naar correlatie tussen verschillende antwoorden op wetenschappelijk onderzoek. Sorry, ik kan er niets aan doen dat het je niet bevalt. Heeft niets met mijn stemgedrag te maken. -
@1735 Als je goed gelezen hebt, en uiteraard heb ik niet het gehele onderzoek uitgeschreven, klopt het inderdaad dat extreem (erg) rechtse standpunten haaks staan op de geluksbeleving. Details zullen we aan Dhr. Veenhoven moeten vfragen.
-
@1742
vraagje ,Bleker donner en Verhagen,Zijn dat soms de nieuwe drie van den haag? -
@1735 even wat service voor jou, een lijst met publicaties van deze man. Op te vragen via de link @1748
1996b Happy life-expectancy. A comprehensive measure of quality-of-life in nations
Social Indicators Research, vol 39 1-58
abstract
full text
1995b The cross-cultural pattern of happiness. Test of predictions implied in three theories of happiness
Social Indicators Research, vol 34 p 33-68 (with Joop Ehrhardt)
abstract
full text
1994a Is happiness a trait? Tests of the theory that a better society does not make people any happier
Social Indicators Research, vol 32, p 101-160
Reprinted in: Michalos, A. (ed) 'Citation classics from Social Indicators Research', Social Indicators Research Series vol. 26, Springer, Dordrecht, The Netherlands, ISBN 1-4020-3722-8, pp. 477-536
abstract
full text
1991a Is happiness relative?
Social Indicators Research, vol. 24, pp. 1-34.
abstract
full text
1989b Did the crisis really hurt? Effects of the 1980-82 economic recession on satisfaction, mental health and mortality (editor, with Aldi Hagenaars)
University Press Rotterdam, The Netherlands, ISBN 90 277 2279 5, 305 p.
Editorial contributions: 'Introduction to the question' (with Aldi.Hagenaars) pp. 1-22, 'Conclusions' pp. 281-289.
book abstract
contents + chapter abstracts
text introduction
text conclusions
1989a How harmful is happiness? Consequences of enjoying life or not (editor)
University Press Rotterdam, The Netherlands, ISBN 90 237 28898, 137 p.
Editorial contributions: 'Introduction' pp. 1-6, 'Conclusions' pp. 128-36.
bookabstract
contents + chapter abstracts
text introduction
text conclusions
1984a Conditions of Happiness
D.Reidel, Dordrecht/Boston, 461 p.
Reprinted in 1989 by Kluwer Academic, Dordrecht/Boston. -
@1735 nog een kleine aanvulling om niet de indruk te wekken dat ik rechts verheerlijk.
Veenhoven geeft aan dat een vrije markt economie heel goed samen gaat met geluk. Kantekeningen:
Moet een overheid uitgaan van het "gemiddelde geluk"? Er zullen altijd uitschieters naar boven en beneden zijn.
Op korte termijn levert de vrije markteconomie geluk op. Wat heeft het voor effecten op de lange termijn, bijv. op het milieu. Als we daar geen rekening mee houden.....
Enfin, nog steeds prachtig hoe links EN rechts reageren op dit onderzoek, als door een bij gestoken i.p.v. te kijkjen naar de werkelijkheid. -
@1752 ok dit zou een lange discussie kunnen worden, ik ben in ieder geval blij verrast dat je niet zo maar wat roept, en dat meen ik echt.
Er zijn veel onderzoeken en veel antwoorden. Wat -
@1752 en @1753
Ik vind dit een heel interessante discussie. En ik vind dat een overheid inderdaad moet uitgaan van gemiddeld geluk. Je hebt binnen een bevolking ook een soort van normaal verdeling qua geluksbeleving. Juist de wens om iedereen gelukkig te maken sorteert volgens mij het tegenovergesteld effect.
Het niet willen accepteren van tegenslag maakt juist de huidige generaties zo kwetsbaar. -
@1752 ga nog even verder, verkeerde toets aangetipt.
Wat uit een recent onderzoek naar voren kwam over geluk, betreffende een bijvoorbeeld een land, is dat dit beïnvloedt kan worden door grote inkomsten verschillen, en niet direct door de hoogte van de inkomens.
De verklaring was dat grote verschillen in inkomen kan leiden tot wantrouwen, en dat wantrouwen ,een erg sterke emotie, erg slecht is voor de geluksbeleving van de bevolking van een land.
Nou zijn deze verschillen vast niet het doel van een rechts beleid maar vaak wel het resultaat.
Ik ben inderdaad links georiënteerd, maar ik besef ook dat extreem links niet goed is voor het geluk van een land. Gematigd links voel ik mij wel goed bij, want hoe groot, sterk, en gelukkig kunnen we zijn als we de zwakkeren onder ons niet eens kunnen beschermen.
Marktwerking... ook niet echt een fan van, veel schrijnende voorbeelden te noemen waar dit niet goed gaat.
Zoals ik eerder zei, dit kan een lange discussie worden. Maar jij hebt jouw mening, en die is niet gebaseerd op een vaag onderbuikgevoel. Daar heb ik respect voor. -
@1754 Is helemaal juist dat je nooit kunt streven naar geluk voor iedereen. Dat is een utopie en brengt iedereen naar de afgrond. Ik zou het graag anders zien, maar de historie van politieke en economische systemen heeft dat wel aangetoond.
De vraag is natuurlijk nog steeds: Wat is het optimale gemiddelde geluk? Hoe meet je dat? Door aan de mensen te vragen? Kunnen mensen zelf wel inschatten of ze echt gelukkig zijn? Zijn Noord Europeanen per definitie niet pessimistischer dan Zuid Europeanen? Enfin, een hoop interessant onderzoekswerk. -
@1755
Marktwerking bestaat ook in verschillende soorten en maten. En je moet ook naar de verschillende effecten van marktwerking kijken. Het verzorgt welvaart en vrijheid, maar het haalt mensen ook uit de comfortzone en creëert onzekerheid. Je ziet in Nederland dat de hogeropgeleiden en welvarende meer hebben aan de positieve kanten en de lageropgeleiden juist meer de negatieve kanten ervaren. Zolang het grootste deel van de welvaartswinst niet ook naar de onderkant gaat, is marktwerking niet alleen goed. -
@1756
Ik vind het verrassend dat we als land altijd streven naar welvaartsmaximalisatie en niet naar welzijnsmaximalisatie. Men roept altijd dat welvaart objectiever te meten is, maar daar zijn ook wel kanttekeningen bij te plaatsen. En voor welzijn zijn ook best wel wat redelijk objectieve maatstaven te bedenken.
Maar volgens mij is er wel veel onderzoek naar gedaan. En ik denk trouwens dat je zo gelukkig bent als je je voelt. Dus vragen is de beste manier. Moet je natuurlijk wel een eerlijk antwoord krijgen. Daar kan meer het probleem zitten. Als mensen cultureel bepaald sociaal wenselijke antwoorden geven. -
Ik vond de stelling van Rutte dan de overheid geen geluksmachine is daarom ook zo interessant. Omdat het waar is en niet waar is. Immers de overheid is niet verantwoordelijk voor het geluk van zijn burgers. Het is ook geen sociaal grondrecht. Maar van de andere kant vind ik wel dat de overheid de kaders moet verzorgen waarbinnen mensen gelukkig kunnen worden.
Tegenwoordig scherpt de overheid vooral kaders voor economische groei. -
@1756 Goede vragen, wil ik nu niet te lang over nadenken, moet ook nog slapen.
Wat ik nog even kwijt zou willen is dat uit het door mij gelezen onderzoek naar voren kwam dat Nederland erg hoog scoort op het gebied van onderling wantrouwen ( op dit moment ). Dit ondanks dat Nederland een zeer welvarend land is.
Kunnen mensen hun eigen geluk meten? Kunnen wetenschappers dat? Hoe weet je zeker dat je alle factoren hebt meegenomen? Zijn deze factoren niet per individu te verschillend om een berekening op meta niveau te maken? Zeg het maar.
Als ik puur op mijn eigen ideeën afga, denk ik dat het gemiddelde geluk hoger zou zijn in een socialere samenleving. En over het algemeen krijg ik, als ik aan de politiek in Nederland denk nou niet bepaald een "sociaal gevoel" . Ik zeg niet dat de politiek met de oplossing moet komen, maar de oplossingen die er nu bedacht worden zijn niet bepaald stimulerend ( zowel voor mens als economie) te noemen. -
@1757, Je ziet dus nu gebeuren dat ook de hoger opgeleiden langzaam maar zeker naar de verkeerde kant van de balans toe glijden. Dat bedoelde ik met"de verschillen worden steeds groter". De groep aan de min kant groeit, terwijl de kleine groep aan de plus kant harder bloeit dan ooit.
Je rekeningen niet kunnen betalen, geen eten op de plank ( komt voor ), geen dak boven je hoofd.. Geen hulp bij ziekte ( als je geen geld hebt). Ik zie door mijn werk dat mensen echt niet meer met welvaart of welzijn bezig zijn, die zijn aan het overleven. En deze groep is groeiende. -
@1761
Het punt is dat een groep niet om kan gaan met de vrijheid. Dat is raar. Je zou denken dat vrijheid geluk vergroot. Maar veel mensen snappen niet dat je betaald voor je mobieltje door een hoger abonnement. Ze snappen niet hoe ze de goedkoopste energieleverancier kunnen selecteren. De beste zorgverzekeraar. Enz. enz. Het punt is dat je eigenlijk voor ze moet beslissen terwijl ze dat zelf niet willen.
Want hoewel meer mensen het moeilijk hebben, is de inkomensongelijkheid niet echt toegenomen. -
@1761
Slim in elkaar gezet uw betoogje , ik neem aan dat u bij DitZo verzekerd bent en daarbij vergeten bent te vergelijken met bijvoorbeeld VGZ . VGZ is dan echt wel goedkoper en beter . Fijn dat u zo gelukkig en vrij bent ! -
Job is lachwekkend. Nog lachwekkender dan Wilders.
-
@1760 Ik denk dat we allemaal niet zo heel ver van elkaar afliggen in wat we zouden willen. De manier waarop we dat willen bereiken verschilt alleen. Even een paar kort reakties op wat je stelt:
"Wat ik nog even kwijt zou willen is dat uit het door mij gelezen onderzoek naar voren kwam dat Nederland erg hoog scoort op het gebied van onderling wantrouwen ( op dit moment ). Dit ondanks dat Nederland een zeer welvarend land is."
Is logisch gezien de huidige economische situatie en Wilders die de tegenstelling opstook + de mediacratie die het opblaast. De individuele geluksbeleving is anders.
Je vraag of mensen hun eigen geluk kunnen meten is eigenlijk niet zo relevant. Geluk is een gevoel, een beleving. Als mensen vinden dat ze gelukkig zijn, dan voelen ze dat zo en dat zegt genoeg. Dat is ook gevraagd en gemeten in dit onderzoek. Het gaat dus om een beleving van mensen. En dat is volgens mij het enige dat telt. Het vervelende is dat je dit nooit objectief kunt meten. Maar is dat noodzakelijk? Het enige dat je objectief kunt vaststellen is het antwoord van mensen op deelaspecten van geluk.
De vraag is natuurlijk wat een socialere omgeving is. Dit onderzoek verwijst alleen naar de huidige linkse en rechtse standpunten. Het is te kort door de bocht om te zeggen dat links altijd socialer is dan rechts of omgekeerd.
Is het socialer om nu niet te bezuinigen zodat het hele land straks aan de afgrond staat en iedereen vooral eerst aan eigen belang gaat denken. Of is het socialer om de boel kapot te bezuinigen wat hetzelfde resultaat op gaat leveren. Enfin, zo eenvoudig is het niet.
@1755 De vrije markt kent vreemde uitwassen, dat klopt, die zul je dus moeten bestrijden. De centraal geleide markt kent er echter nog veel meer zoals velen hebben moeten ervaren. Ergens in dit spectrum zul je dus een balans tussen vrije markt en overheidsingrijpen moeten vinden.
Het vervelende is dat we de politiek nogal polariserend werkt en de werkelijke goede oplossingen niet aangaat of niet aan durft te gaan vanwege electorale overwegingen. Dat geldt voor links als rechts. Economisch vervelende noodzakelijke maatregelen worden snel uitgelegd door links als......over de rug van.... En sociale voorzieningen door rechts als.......links strooit weer met geld.
De waarheid zal in het midden liggen ergens. Waar? Tja, wisten we dat maar precies. Mijn stekels gaan in ieder geval altijd overeind als mensen populistisch geneuzel de ruimte in slingeren, speciaal op mijn eigen vakgebied. Welloverwogen tot een andere mening komen is prima, zolang er maar enig empathisch vermogen ligt in de redeneringen voor de andere argumenten.
Sorry voor de late reactie. Ik lag al te slapen. Nu weer aan het werk. Blij dat we dat nog kunnen. Fijne dag gewenst. -
@1763 Als u mijn eerdere berichten ook gelezen had zou u gelezen hebben dat ik bewust kies. Ieder individu heeft andere normen en waarden. Om bij uw metafoor te blijven VGZ kan wel goedkoper zijn, maar als dit over de rug van anderen is betaal ik ook wat meer.
River cola van de Aldi is veel goedkoper dan Coca Cola,toch kies ik voor de laatste, dit omdat ik dit een betere keus voor mij vind. En "beter is" echt te subjectief als het om dit soort zaken gaat, niet te definiëren. -
@1765 Ik denk inderdaad dat, mochten wij met elkaar in gesprek raken, we zouden ontdekken dat onze standpunten erg dicht bij elkaar liggen.
Ik lees tussen de regels een behoorlijk wetenschappelijke en beschouwende achtergrond, met daarachter een persoonlijke mening, met mensen als jou zou Nederland meer geholpen zijn als met het populistische geschreeuw wat ik erg veel hoor heden ten dage.
Mijn harde mening over het rechtse kabinet wat er nu zit is een direct gevolg van wat ik zie en hoor in mijn omgeving. ( vanuit mijn werk zie ik mensen tussen wal en schip terecht komen, voedselbank, schuldhulpverlening, geen psychische hulp omdat er betaald moet worden enz) Ik beken dat emoties een rol spelen in mijn betoog.
Moet nu echt aan het werk, heb de luxe om laat te beginnen.
Leuke afsluiter,quote van Churchil: Het beste argument TEGEN een democratische staatsvorm is de gemiddelde kiesgerechtigde.
Churchil was rechts, en naarmate de jaren vorderen zie ik steeds meer in deze woorden van hem.
Ik ben weg -
Waar blijven de miljarden die wij voor energietransport betalen. Wat gebeurt er met de miljarden netto winst van zorgverzekeraars.
Geld dat burgers betalen voor infrastructuur die burgers al betaald hebben via belastingen.
Cohen, gooi die Wilders terug naar Venlo en pak dit snel aan. Onze zorgstaat wordt uitgekleed door de happy 1% -
@1767
Nog eentje die aan Churchill word toegeschreven :
Als je jong bent en je bent niet links, dan heb je geen hart. Als je wat ouder wordt en je stemt nog steeds links, dan heb je geen verstand. -
Wat een domme aktie van cohen. Laten wij blij zijn dat er een stabiele reggering is op dit moment. Er is nu geen tijd voor verkiezingen in deze tijd.
Wilders zegt dingen die een ander denkt maar niet durft te zeggen.
De PVDA is geen partij om de crises te bestrijden. -
@1770
Onderbouw dat eens ( wel graag nadat je de spellingscontrole hebt aangezet) -
Elkaar een beetje bekritiseren. Dat kennen we nu wel. Regelmatig verschijnt er zo'n 'nieuws'bericht waarin de een de ander een beetje wegzet. Prima hoor, maar hou op te praten over de door politici zo gevoelde (en haast gekoesterde) 'kloof tussen burger en politiek'.
-
Cohen zou het beter doen om in deze tijden de punten te zoeken waar ze wél kunnen samenwerking in plaats van puur op zoek te gaan naar dingen om ruzie over te maken.
-
Als Geert uithaalt naar de PvdA, dan komt die zeker en vast hard aan! Als Job uithaalt naar de PVV (of een ander), dan is het altijd mis.
-
Mijnheer Le Boucher, happy new year.
Wat een goed begin, we zijn het met elkaar eens! -
@1770: U kent 'm vast wel: Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Maakt u zich geen zorgen voor een kabinetswissel (liefst zonder verkiezingen, om Belgische toestanden te voorkomen), de oppositie heeft al een regeringsakkoord klaar.
Rutte heeft zijn mannetjes bij DNB en RVS al in het zadel, om de zaak kritisch te volgen. -
@1767 Dank voor je reactie, voor u geldt zo te lezen hetzelfde. Kan me ook volledig vinden in je laatste opmerking. Democratie is helaas de minst slechte vorm, we hebben niet beter. Maar dankzij onze mediacratie en drang om achter populisten aan te lopen, want het klinkt zo lekker eenvoudig, hebben we er wel veel last van.
Ik vond het plezierig om deze argumenten met u uit te wisselen. Ben net thuis van mijn werk, maar moet nu weer achter de laptop (verder thuiswerken). Mouwen opstropen en meehelpen de crisis te overkomen, beste wat we kunnen doen. -
Job, het is en het blijft een crack.
Nu gaat hij weer spindokteren voor de PVV. -
Job, als je echt van je partij zou houden, was je allang opgestapt!
-
Job Jij bent en blijft een Held!!! Mooizo!
-
Universele anus
-
Go for it Geert go mijn stem krijg je weer
-
Hoe denk Cohen Wilders dan aan te pakken? Die Wilders ls niet aan te pakken hoor. Diens oren zitten helemaal vol met cement, maar z,n mond is tweemaal zo groot gemaakt. Waarschijnlijk een chirurgische ingreep geweest, zo groot die bek is.
-
Goedzo Job, maakt die man verbaal helemaal af
-
Binnen kort zit gemeente eindhoven zonder burgermeester ik vraag me af wat hij gaat doen.
oja wat cohen gaan doen nu er een deligatie in eindhoven is geweest
Stijgers in Politiek
Europa: schaf renteaftrek af
De Europese Commissie adviseert Nederland...
18 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Kinderopvang wordt fors duurder voor hoge...
Kinderopvang wordt fors duurder voor de...
1 uur 14 minuten geleden door All.you.need.is.love
Rutte: geen mooi weer spelen en door de...
Het begrotingsakkoord is noodzakelijk om...
2 uur 52 minuten geleden door de Hertog van Alva
VVD-top verwerpt kritiek van Hans Wiegel
De top van de VVD is het niet eens met...
5 uur 9 minuten geleden door Duracellkonijntje
Roemer botst met Buma
CDA-leider Sybrand van Haersma Buma...
5 uur 44 minuten geleden door Smarthead
Best gewaardeerd
Kort geding Wilders om ESM begonnen
De voorzieningenrechter in Den Haag is...
13 uur 25 minuten geleden door sjeune
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
2 dagen geleden door dutchoyibo
Oppositie rekent Rutte recessie aan
Een groot deel van de oppositie rekent het...
5 dagen geleden door onderdeurtje
'Ik moest voor Kunduz-missie stemmen'
Kandidaat-lijsttrekker Tofik Dibi van...
2 dagen geleden door Marcgr8
VVD blijft verliezen in peiling Synovate
De VVD blijft de laatste weken zetels...
4 dagen geleden door mening66


