Het land is er mee gediend dat het kabinet zo snel mogelijk opstapt. Dat maakte PvdA-fractievoorzitter Job Cohen woensdag duidelijk tijdens de algemene beschouwingen in de Tweede Kamer.
Sorteer op:
-
dat riepen ze ook jaren tegen jou Cohen in Amsterdam en je ging ook niet weg.
-
Waar de SP met het oog op het landsbelang verstandige woorden spreekt mikt Job weer op een populistische uitspraak.
Het werkt hebben we gezien. Allen jammer dat we daar niet beter van worden op dit moment. -
En ondertussen houdt de PvdA dit kabinet in het zadel door het steunen van het Europabeleid. Het is echt aan de slechte oppositie te wijten dat Rutte 1 nog steeds zit.
-
@2 de uitspraak van blonde dolly vanochtend in de richting van meneer Cohen (inderdaad: wie zich fatdoenlijk gedraagt kan op mijn sympathie rekenen) was zeker een teken van intellectueel niveau en dossierkennis?
-
goed betoog. Ennuh..Hoe meer Cohen geschoffeerd wordt door Wilders, hoe meer respect ik voor hem krijg.
-
De PvdA heeft al helemaal asociale plannen: http://www.crash.nu/
-
@5 tja... dat kan je wel aan hem overlaten.... alles wat krom is recht lullen....
-
Toch wel sympathiek van dhr. Cohen om hier op Nu.nl vragen te beantwoorden van lezers.... nu Geert nog.
-
@6 Inderdaad, de hardwerkende wordt zo de dupe van PvdA beleid die werkloze op alle vlakken bevoordeelt. Zo'n werkloze heeft natuurlijk een arbeidsmoraal van likmevestje dus hopelijk dat bedrijven uiteindelijk in zien dat een harde werker met de juiste instelling beter voor het bedrijf is ook al kost hij meer. Ik zie meer in een meer karige uitkering voor de werklozen, want door gebrek wordt men doorgaans meer vindingrijk in het vinden van werk. En door wat meer gepush vanuit de overheid (strengere sollicitatieplicht, werken voor de uitkering, enz.)
En als men die drive niet in zich kan vinden dan blijft men maar op de blaren zitten. Ook de afschaffing van het minimumloon kan helpen want de werklozen zijn het huidige niveau doorgaans niet waard.
Ze kunnen dan toch voldoende verdienen om van te leven door twee of meer banen te nemen, zoals werknemers in de VS vaak doen. Dat motiveert ook om harder te gaan werken zodat men uiteindelijk minder lang hoeft te werken voor hetzelfde geld. -
Het is toch wel erg jammer dat dit het enige is wat Cohen kan zeggen. Het ergert me in steeds grotere mate. Die Wilders is ook een bekvechter in hard en nieren, stelletje kinderen.
-
Betreffende de werkgelegenheid had hij toch wel gelijk. IK hoorde hem zegen dat het voorkomt dat iemand met een contract van 8 uur per dag te horen krijgt dat dit wordt verlaagd tot 4 uur en dan bijvoorbeeld midden in de nacht. Dit is wel zo respectloos en asociaal dat ik er geen woorden voor kan vinden. Behalve dat het een drama is voor die het treft kan die persoon ook geen huis kopen gezien een dergelijk contract. En in de bouw gebeurt dit aan de lopende band, dus de bouw is zelf ook verantwoordelijk dat er steeds minder mensen zijn die een huis willen of kunnen kopen.En het CDA, je weet wel die christelijke partij is er nog mee eens ook met dergelijke praktijken.!~!
-
@4 Dat mag jij helemaal zelf weten daar zeg ik niets over zoals je leest. Ik zeg dat die van Job het in dit geval niet is en die van Roemer wel.
Ik weet niet waar je me op wilt pakken ofwat? Niet inhoudelijk zo te zien. -
job had het zelf kunnen opblazen om laatst zelf niet acoord te gaan..maar nee job deed dat niet..job is eeb vreemde snoeshaan
-
De PvdA is drie jaar aan het bewind geweest en heeft weinig goeds gepresteerd. Nu ineens hebben ze wederom het licht gezien?
-
Geert had inhoudelijk weer helemaal niets te melden. Een hoop geschreeuw maar geen inhoud. Daar kom je natuurlijk alleen mee weg als je achterban uit zwakzinnigen bestaat.
-
@14
1) Op 22 maart 2007 werd een lijst van 40 probleemwijken bekend gemaakt, naar toenmalig minister Ella Vogelaar ook wel 'vogelaarwijken' genoemd. In deze probleemwijken werd in de regeringsperiode extra geïnvesteerd
2) Op 15 juni 2007 trad een generaal pardon in werking, waardoor alle asielzoekers die langer dan zes jaar in Nederland verbleven, in principe mochten blijven
3) Toen minister Donner van Sociale Zaken en Werkgelegenheid eind 2008 het ontslagrecht wilde versoepelen, leidde dat tot onenigheid binnen het kabinet. Uiteindelijk verdween het plan van de baan. (Dankzij PvdA).
4) In april 2009 was er onenigheid over de Nederlandse deelname aan het Joint Strike Fighter-programma. De PvdA wilde niet overgaan tot de aankoop van twee testtoestellen, in tegenstelling tot CDA en ChristenUnie. Uiteindelijk werd als compromis besloten het besluit deelname aan de testfase door te schuiven naar 2010 en pas in 2012, bij een volgend kabinet, te besluiten over een definitieve deelname aan het JSF-programma. -
Cohen's scherpe houding krijgt vandaag oogst opmerkelijk veel respect onder volgers:
http://www.hpdetijd.nl/2011-09-21/wilders-job-c... -
@15
Inhoudelijk was het pet wat Wilders er uitkraamde; poedel, gedoogpartner...
Je zou toch meer mogen verwachten van een politicus, betaald van belastinggeld. Ik dacht dat Wilders tegen uitbetaling / subsidie was van zaken die niets opleveren;en te veel geld kosten...
Waar valt hij zelf eigenlijk onder: cultuur??? .;-)) -
@17 Dat is het probleem hier, guidon.. Het is geen scherpe houding. Het is een harde houding, ja. Maar het heeft 0 gewicht in politiek aspect.
Dat ik liever dit kabinet zie gaan, is gegeven. Maar de manier waarop Cohen dit nu tracht te proberen is alsof die tegen een drol schreeuwt dat die uit de weg moet gaan. Werkt niet -
@9
De sollicitatie plicht is onzinnig, het heeft geen enkele invloed op het verkrijgen van werk. Het is alleen maar frustrerend, omdat er hoogstens op 1 van de 20 sollicitatiebrieven een antwoord komt. -
Ik heb niets met Wilders maar nog veel minder met Cohen.
-
@13 Job laat zich gelukkig niet voor het karretje van de PVV spannen.
Integendeel, Geert laat zich juist voortdurend voor het karretje van VVD en CDA spannen.
Immers zelf durft Geert de stekker niet uit dit kabinet trekken, terwijl juist hij dit heel simpel kan doen. Hij is tenslotte de gedoger.
En nu daagt hij de PvdA uit om dit te doen door tegen voorstellen te stemmen, waar deze partij het wel mee eens is, zodat hij zelf de verantwoordelijkheid kan ontlopen. Dit is toch echt het toppunt van hypocratie. -
Cohen? Leeft die dan nog?!
-
@1 - inderdaad, over zelf zelfreflectie gesproken.. pffff
-
Job voert oppositie tegen zichzelf.
-
@20 Die sollicitatieplicht is voor iemand die een beetje met de computer overweg kan tegenwoordig toch geen probleem meer. Gewoon een aantal sollicitatiebrieven opslaan en vervolgens is het een kwestie van datum, adresgegevens en aanhef aanpassen. De rest is knip- en plakwerk.
-
Lees 'Cohen: Kabinet, ga weg en laat automatisch iedereen voor ons stemmen zodat wij deze hele wereld kunnen redden met onze almachtige wijsheid en verlichting. Wij zijn een stelletje zeikerds die voor onze beurt gaan zeuren en klagen en verder geen bijdrage leveren als wij niet eerste zijn. Lekker puh!'
Hedendaagse politiek: schijterds die alles twitteren maar niets er aan doen. -
@23 Kom je langzaam bij uit de PVV-hypnose of heb je in coma gelegen?
-
Als hij dat zo graag wil, waarom laat z'n partij dan afweten als er een motie van wantrouwen wordt ingediend.
Cohen is een leuke burgermeester maar in de landelijke politiek is hij niets waard. -
de kop is LEUGEN Cohen steunt ende gedoogt juist vanwege het euro ideaal verder is de financiele situatie van europa zó ingewikkeld gemaakt dat bijna niemand het meer snapt, laat maar aan het IMF over, ja ja pfffff bah!!
Draaikonten partij, altijd geweest en nu nog
STEM MAAR SP eerlijk en duidelijksociaal en rechtvaardig, en consequent -
booming #2
Als het populistische uitspraken zouden zijn, dan zou dat per saldo dus een flinke stijging in de peilingen te zien moeten geven. -
Columbo II #8
Die optie is dacht ik al geweest.
Het zal je niet verbazen dat er geen antwoord is gekomen. -
greko #13
Wat een geleuter, zeg .....
Denk je nu echt dat het kabinet opgeblazen zou zijn als dit voorstel niet voldoende gesteund zou zijn ?
Zou me toch echt maar eens in de Tweede Kamer verdiepen, lijkt me een stuk beter.
Nog daargelaten dat PvdA / Cohen dus overduidelijk voor de inhoud gaat, past dit bij hun programma, dan zal men dit steunen, vanuit hun visie is dat dan gerechtvaardigd.
En terecht, lijkt me.
Er is maar 1 partij die getekend heeft voor het gedogen van dit kabinet.
Ook als Wilders iedere dag de ether inbrult dat dit niet het geval is.
Hij en de PVV zijn de enigen die dit gedoogakkoord hebben getekend. -
Wat een stelletje hypocrieten allemaal, een ding roepen en iets anders doen..
Roepen om het vertrek van het kabinet, maar wel het kabinet steunen op allerlei gebieden en bezuinigingen die door ons strot heen wordt geduwsd..
Bah, politiek is een kunst van liegen -
Tja, ik ben alles behalve pro-wilders, maar ik zou nooit stemmen voor de pvda. (Zelfs niet als ik in Nederland zou wonen ;d)
Ik heb liever een centrum-rechtse regering, dan een linkse. Jammer dat Rutte er niets van maakt, hij had een groot potentieel. hij had een goede centrum-rechtse regering kunnen opzetten, nu praten ze het taaltje van Wilders, en beslissen ze links. (Denk maar aan dat gedoe rond illegalen.) -
en het alternatief is........alles beter dan progressief links.
-
@31 Dat is wel het doel van populisme natuurlijk. Ik ervaar dit gewoon als goedkoop scoren. Cohen weet best dat het laatste wat we nu kunnen gebruiken een kabinetscrisis is en hij heeft in mijn ogen beter gereedschap om zijn partij uit het slob te trekken en daarmee ook de beeldvorming over hem.
-
@16 bijzondere reactie.
Je noemt 4 zaken waar de PvdA verschikkelijk de mist mee is ingegaan (of is je reactie cynisch bedoeld?) -
@36 tsja..als jij conservatief liberaal rechts zoveel beter vind??
-
@39 Ben persoonlijk conservatief rechts en dit is mijn ogen de beste regeringsvorm; dus als antwoord op je vraag: ja ook conservatief liberaal is beter dan progressief links.
-
@40 heb je het debat trouwens gezien....D66 schaard samen met PVDA en SP...links en rechts....tegen rechts....het is nu een kwestie geworden van progressief vs conservatief...waarbij in mijn ogen progressief toch veel beter is dan conservatief....
-
het is natuurlijk geen politieke taal tussen Cohen en Wilders, maar die twee moeten elkaar ook echt niet. Toch wordt er wel heel erg om gelachen (buiten de politieke arena natuurlijk) :)
-
ideaal zo, n nette man als Job Cohen in de oppositie.....toch ?
-
Ik denk niet dat we mbt de overheid over progressief of conservatief moeten spreken. Alle partijen zijn destructief.
-
@41 Helaas weinig van het debat gezien. Maar het 'samenscharen' van het PvdA, Sp en D66 doet mij de rillingen over de rug lopen.....Nederland is de uitverkoop zeggen we dan. i is de huidige regeringssamenstelling goed, al zou mijn persoonlijk voorkeur uitgaan naar een regering VVD, CDA met SGP (met een meerderheid natuurlijk).
-
@45 de SGP in de regering met hun(standaard) 2 zetels??
onze eigen poldertaliban??
de partij van vrouwenonderdrukking en homohaat??
de partij die als ze de macht hadden het liefst een "christensharia" zou invoeren??
nee dank je...............
het is juist tijd voor het einde van de CDA,CU en SGP en een volledige scheiding van kerk en staat. -
@46 In Nederland is al jarenlang sprake van een scheiding van kerk en staat en aan je reactie te zien heb het partijprogramma van de SGP nog nooit goed gelezen, maar goed in een drie partijen kabinet zie ik, naast CDA en VVD, persoonlijk de SGP als een goed aanvulling. Maar als D66 stemmer zul je het er wel niet mee eens zijn??
-
@46 Links progressief = verloedering van de maatschappij
-
power to the people #45
Mmmm, nog meer enge gedachten in een hokje en back to the fifties ? -
@47 zolang er 3 christelijke partijen in de kamer zitten is er geen echte scheiding van kerk en staat.
en heb jij de standpunten van de SGP wel eens goed bekeken??
http://www.sgp.nl/Page/nctrue/sp685/letter=H/st... -
power to the people #47
De scheiding tussen kerk en staat staat niet voor scheiding van het gedachtengoed van de kerk met het maatschappelijk gedachtengoed.
En laat ik nu gedacht hebben dat we dat stadium al lang geleden ontgroeid zijn, gezien de leegloop en de wijze waarop de kerk de laatste tijd in het nieuws is........ -
@50 Toevallig wel ja en wat is er mis mee??
-
Nederland: Jij ook Cohen...
-
@49 typisch linkse reactie, alles wat conservatief is afdoen met 'spuitjeslucht', 'jaren vijftig gelul' en 'enge gedachte'. Als links aan de macht komt (vervloek de dag) zul je wel anders piepen en terugverlangen naar 'de jaren vijftig'. Criminaliteit zal hoogtij vieren in Nederland. Waarden en normen zullen ondergesneeuwd worden door het ikke, ikke en de rest kan st**** principe. Mensen kunnen niet met vrijheid omgaan en moeten hierin begeleid worden. Een idee dat links niet aanspreekt/wil geloven, maar wel voor veel mensen geld.
-
@52 in de 1e zin gaat het al mis
"De SGP wil zich in alles laten leiden door de Bijbel"
je programma laten bepalen door een sprookjesboek??
hoezo scheiding van kerk en staat?? -
@54 sorry??, dat "ikke, ikke en de rest kan st**** principe" hebben we op dit moment dankzij VVD,CDA en PVV juist.
-
@51 dat bij de (katholieke) kerk de laatste jaren verschikkelijke dingen aan het licht zijn gekomen zegt niets over de essensie betreft het geloof. Het geloof is net als de economie, het heeft zijn ups en downs....
-
@54 dat principe is ontstaan in de jaren 90. Juist ja, tijdens de paarse kabinetten (en dit neem ik de VVD nog steeds kwalijk).
-
wederom elkaar lopen afzeiken stelletje kleuters en dit soort mensen met hun grote Ego's regeren ons land geweldig we hebben hier met serieuze Europese en globale problemen te maken en wat doen deze politieke kleuters elkaar de schuld geven jouw plan deugt zo niet zijn plan deugd zus niet waar hebben we het hier over. je kan aan dit kinderlijke gedrag gewoon zien dat ze wederom helemaal geen oplossingen hebben, alleen maar door sudderen op oude werkwijze en Egoïstische methodes. zelf denken werk niet meer in een wereld waar alles met elkaar is verbonden dat moet nu langzaam toch doordringen tot deze mensen, verdeel en heers is uit en eenheid en samenwerken is in. Ga je werk eens doen jullie worden er ook dik voor betaald toch?
-
@54 by the way; de economische voorspoed tijdens de regeringsperioden van paars was te danken aan de CDA kabinetten Lubbers in de jaren 80.
-
@59 1 Europa is een linkse hobby die niets opleverd dus wat je stelt klopt helaas wel maar zou mi veranderd moeten worden. En sinds wanneer is discussieren kinderlijk gedrag? Weet jij iets beters?
-
@12 ik heb in het minst de behoefte om jou te 'pakken', wijs er in #4 alleen op dat de door jou gebruikte term populisme op meerder uitspraken van toepassing is. Bovendien vind ik het, dje uitspraak in #2 nogmaals nalezend, vreemd dat jij het blijkbaar belangrijker vindt te gaan hakken op een mede opppositiepartij dan je pijlen te richten op de grootste populist en gedoger van ze allemaal. Maar goed ieder zijn mening, gelukkig kan dat (nog) in dit land.
-
Het is Wilders ten voeten uit, door andere naar beneden te praten probeert de man zichzelf te verhogen.Dat hebben we in het recente verleden al zooooooo...vaak van Wilders gezien, niet alleen bij Cohen maar hele bevolkingsgroepen praat wilders de put in.
Behalve zijn eigen fouten partijleden, die met een slok op achter het stuur werden aangetroffen, die bij andere mensen door de brievenbus piste, die wegens openlijke geweldpleging voor de rechter moesten verschijnen, die niet! die kregen van wilders een felicitatie.
En dan nog maar te zwijgen van alle loze politiek beloftes die dhr.Wilders aan zijn keizers heeft gebroken...Zielig! dat dàt nog in onze tweede kamer zit. -
-3+464
21 september 2011 15:40
door Villabeslasting, pak de cadeautjes als 1e aan en niet het broodnodige
Wilders maakt gebruik van de angst van mensen, want het brein reageert sterk op het voorkomen van nare situaties.
Het brein en het karakter kan ook positief reageren, bijvoorbeeld van beloningen krijgt men Nog meer energie en inzichten.
Maar de graaiers zijn daarin doorgeschoten en maken te veel andere mensen kapot voor hun gedoe. In hun manier van werken, in hun systeem, maar dat kan ook anders:
JE KAN OOK BELOOnD WORDEN DOOR GOEDE DINGEN VOOR ALLE MENSEN TE DOEN.
Balans, beste mensen.
Polderen in Nederland, weten we nog wat dat is? Kan het nog zo worden dat iedereen tevreden kan zijn?
Ik denk het wel. Kan is kunnen. -
@16 Dank dat je nog even alle blunders van de PvdA op een rijtje zet, zeer nuttig.
-
-1+266
21 september 2011 15:45
door Villabeslasting, pak de cadeautjes als 1e aan en niet het broodnodige
Er is mijns inziens slechts 1 grote vraag die beantwoord moet worden:
Willen we angst of vooruitgang? -
@66 Voor ik deze vraag kan beantwoorden wil ik eerst weten wat vooruitgang bij jou inhoudt (en of er slecht twee mogelijkheden zijn, want volgens mij zijn er veel en veel meer).
-
-2+168
21 september 2011 15:53
door Villabeslasting, pak de cadeautjes als 1e aan en niet het broodnodige
@65: Ook nog enig positieve vergelijkingen ergens? Of gaan we tot in den einde alle foute dingen naast mekaar neerleggen? Zeg het maar, de keuze is aan u. -
-2+169
21 september 2011 15:54
door Villabeslasting, pak de cadeautjes als 1e aan en niet het broodnodige
@67: Beiden. Het is zowel simpel als uitgebreid bijmekaar. Binnen de 2 keuzes zijn er veel en veel meer keuzes. -
-1+170
21 september 2011 15:56
door Villabeslasting, pak de cadeautjes als 1e aan en niet het broodnodige
De soort weg die we nu inslaan is het belangrjkste. De details zullen vanzelf toegevoegd en aangevuld worden, voor 'n hele lange tijd en tot zover dat soort weg voert. -
@69 Wat vooruitgang is voor de een is achteruitgang voor de anders...daarom nogmaals: wat is vooruitgang in jouw opinie?
-
@45
Jij hebt wel een heel erg vreemde nickname.
Die komt nul komma nul overeen met jouw politieke voorkeuren. -
Doe zelf eens weg gaan Cohen... Stop er gewoon lekker mee... Al jaren moeten we je gezwets aanhoren en echt elk kabinet met het PvdA er in brengt het land nog meer in vernieling...
-
Ik zie dat Cohen nog steeds aan grootheidswaanzin leidt
-
@8
wie zegt dat cohen het zelf is . -
@72 Sinds wanneer moet je nickname overeenkomen met je politieke voorkeuren?? Of hebbie luis dan?
Daar komt nog bij dat de macht uiteindelijk altijd bij het volk ligt in een democratie, welke regering(richting) je ook aan de macht hebt. -
@76
Nee.
Maar ik ben soms wel een luis.
Macht aan het volk met het cda?
Sinds wanneer. -
power to the people #54
Oh, heeft er dan een frisse wind gewaaid door het gedachtengoed van het christendom ?
Is men dan zo zwaar vernieuwend bezig of baseert men zich nog steeds op de oude normen en waarden die met handen en voeten getreden werden ?
Om met de woorden van ene Verhagen te spreken :
Ons past bescheidenheid .........
Een steeds grotere groep keert zich van kerk en geloof af, een trent die al 40 jaar aan de gang is.
Overigens, mijn voorkeur gaat uit naar een links / rechts kabinet wat met beide benen op de grond staat, midden in de realiteit en met een open blik naar de toekomst.
Niet dat enge en vernauwende wat ik bij een CDA, een SGP en in mindere mate bij een CU waarneem.
Tevens mag ik opmerken, dat ondanks bovenstaande opmerkingen, ik beslist wel respect heb voor een Slob, Rouvoet en zeer zeker een Bas van de Vlies.
Uw uitspraken bevestigen Uw vooringenomenheid en hokjesdenken, wat U anderen verwijt. -
@23 adam99, Val dood man ...... leef jij nog? lol
@35 Leuvenaar, hebben jullie daar al een regering? -
Tuurlijk roept Cohen dat, hij zou het liefst zelf in het torentje zetelen. Hij kan het maar niet verkroppen dat niet hij maar Rutte de overwinning in de verkiezingen behaald heeft. Jammer dan.
Over 3 jaar weer een kans. -
En als het kabinet ga
en stel dat Cohen in de regering komt, draait hij dan al die maatregelen van het gedoogkabinet dan terug? -
Cohen for president! Please?!
En Knutte: opzouten met Geertruida Wildebras. WEG met dat gespuis,
nu een fatsoenlijk kabinet met : PVDA en SP Aub!!! -
wie is nog wel te vertrouwen?
-
@83
Ik denk dat Roemer nog het meest betrouwbaar is. -
Verwijderd door redactie
-
whaaahahahaa, ik ben gecensureert door de redactie! alleen om kritiek op dat linkse gedachten goed van die geile cohen! Echt te triest voor woorden. hahahaa je mag niks zeggen! lol
-
@80
Dan zit Roemer daar en kan Job af via de zij-uitgang. -
Cohen had een heel goed debat de inhoud is terug!
-
Cohen ga a.u.b. zelf weg, ben de partij voor de allochtonen spuugzat. Cohen misschien is theeschenken meer wat voor je.
-
@82 mizzybutterfly
"Cohen for president"
Jippie, alle uitkeringen omhoog, meer asielzoekers, iedereen in een Boerka, meer geld naar Griekenland, en gratis thee voor iedereen !!!!!! -
Voor iedereen die gevoelig is voor de verwijten van Geert aan het adres van Cohen:
Ik zou het zwak hebben gevonden als de PvdA om opportunistische redenen tegen kabinetsplannen zou hebben gestemd terwijl PvdA in principe voor is. Het laten vallen van het kabinet is geen doel op zich; Nederland heeft er nu eenmaal belang bij dat er een pensioenakkoord komt, om maar iets te noemen. En vroeg of laat zal die constructieve houding zich terugbetalen. Andere partijen weten dat met PvdA kan worden samengewerkt. En daar komt het nu eenmaal op aan in een coalitie.
Zodoende kan PvdA uiteindelijk veel meer bereiken dan de SP (met alle respect voor die partij) en de keffers van de PVV. PvdA is nu eenmaal een bestuurspartij, en die moeten we ook hebben in dit land. -
Cohen kan lekker makkelijk blaaten vanaf de zijlijn. Dat hij zo slap is om gelijk overal de stekker uit te trekken als het even niet meezit (net zoals die huilies van GL en D66) wil dat nog niet zeggen dat het huidige kabinet ook zo slap is. Hoewel dit niet het meest ideale kabinet is, is toch echt ALLES beter dan bijv een paars plus.
-
De steun aan Griekenland was niet mogelijk zonder.... Cohen!
-
Beste progressieve mensen zonder onderbuikgevoelens. Kom eens met inhoudelijke argumenten tegen de PVV in plaats van dit schaamteloze geblaat. U maakt zich bijna gelijk aan de grote blonde man zelf.
-
@92
Cohen zwak? Iemand die voortdurend wordt beledigd, de rug recht houdt en fatsoenlijk blijft, is ijzersterk. -
Ik hoor de PVV stemmers denken, "Mijn stem op de PVV was een vergissing"
-
Dit roept Cohen waarschijnlijk net zo lang totdat hij in de coalitie zit!
-
porsche_911 #93
Nee hoor, daar zijn alle partijen voorstander van met uitzondering van PVV en SP.
Er zijn dus 111 voorstanders en 39 tegenstanders, vooropgesteld dat PVV en SP unaniem in haar huitspraak was.
Zonder de PvdA ( indien unaniem ) zouden er nog 81 voorstemmers zijn. -
FruityRudy #94
Ik zou zeggen : Kijk even terug naar de kamerdebatten van vandaag, dan heb je je antwoord.
Waar geen inhoud zit, kun je niet inhoudelijk op reageren. -
@99
Mooie stelregel, ik zal hem onthouden. -
Wanneer stopt Job nu eens met anderen afzeiken en komt hij zelf eens met ideen?
-
@101
Volgens mij draai je de zaken om. Wie werd er vandaag afgezeken -
Job, je kan maar het beste stoppen misschien dat ik dan weer lid wordt van de PvdA. Je raaskalt en wil niet dat mensen een eigen mening hebben.
Ik weet niet waar je de thee inkoopt maar bericht alvast dat de leverantie stopt.
De gevolgen van je oude beleid wordt heden ten dagen nog gevoeld kijk naar de misselijke licht en donker getinte individuen die hulpelose mensen martelen langs de openbare weg. Natuurlijk zijn er goede licht en donker getinte mensen maar die zijn niet bij jou geweest. -
Geert, ontdekt de griek in jezelf!!!
-
en kan cohen het wel dan
als wilders de stekker er uit haal
dacht het niet
veel beloven en weinig doen
maar het maak niets uit als wij maar betalen daar zijn we erg goed in
oja als je een plan maak moet je toch eerst goed alles uit zoeken
dat hebbben ze ook gedaan met de €
echt niet nu is het te laat !!!!!!
knappen koppen daar in denhaag ?????????????? -
Het land is op zeker niet gediend van nog meer PVDA.
Deze Portomonnee Van De Ander bedient zich schaamteloos van termen als het moet eerlijker, het moet anders.
Om de rekening zonder enige wroeging bij anderen neer te leggen, de werkenden dus.
Dat deze partij het woord sociaal nog over de lippen krijgt is een teken dat ze echt de weg kwijt zijn.
Laat deze partij dit dan nog eens doen ingegeven door de eigen achterban, de Vogelaarwijkbewoners.
Niets mis mee, maar wel als deze een meer dan standaard beroep moeten doen op projecten en subsidies om het hoofd boven water te houden.
Daarmee word de OPVDA een partij die zoals Wilders eerder aangaf gegijzeld word door deze eigen achterban, en lijd aan het Stockholm syndroom.
Het is lang geleden dat de arbeider de PVDA nodig had.
Meer PVDA betekend meer subsidies, langer werken om hen te onderhouden die niet aan het arbeidsproces deelnemen, Nederlandse cultuur en normen en waarden in de uitverkoop (ten gunste van allerlei geimporteerde culturen), voetje vrijen met een weinig tolerante ideologie, en dit alles onder het mom van het moet eerlijker en anders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar eerlijk is eerlijk, wie kan er beter de PVDA belachelijk maken?
Niemand, dus Job, zet hem op. -
Voor mij geen PvdA. Natuurlijk hebben zij vaak in een kaninet gezeten, maar dat maakt hen nog geen goede bestuurderspartij. Moet je maar eens kijken wat er met de ex vakbondsleiders is gebeurd. Eerst knokken voor de werkgevers en vervolgens ze in de grond trappen als ze het torentje hebben gehaald. Een regenten partij die elkaar, net als CDA'ers en VVD'ers elkaar de beste baantjes toeschuiven.
Iets wat ik nog niet gezien heb bij de SP. Laat hen het maar eens proberen!! Voorlopig vertrouw ik Roemer meer dan Cohen. Rustige man die niet meedoet met al dat gebler, maar heel af en toe eens zegt waar het op staat.
Ik wil ze wel de kabs geven om zich te bewijzen. Misschien blijkt het achteraf ook nog eens een frisse wind te zijn. Als dat niet zo is, dan ben ik de eerste die zal zeggen dat ik het verkeerd heb gezien. -
Ik bedoel natuurlijk voor de werknemers...excuus
-
ik vind het prima job cohen,als jij dan ook achter aansluit in de rij.
want met jou aan het roer word het ook niks helaas,dat spreekt voor zich. -
Ik ben een SP stemmer, en geen PvdA. Over de rest wil ik het helemaal niet hebben.....In de jaren 90 heeft de PvdA er namelijk voor gezorgd dat iedereen maar moest gaan werken, en dat iedereen maar moest kunnen lenen, dat iedereen, een huis moest kunnen kopen, maar ze voorzagen helaas niet, dat niemand er gelukkig van zou worden......
De PvdA wil zich nu als een linkse partij voordoen, maar daar trap ik niet in.
Net als de vakbonden, wat is daar nog van over? en wie is er voor het pensioen akkoord?, juist, de PvdA!
Geef mij maar gewoon de bende van Os: de SP, en de rest: weg ermee!!! -
Cohen zorg dan ook dat jij kompleet weg bent en niet meer in het zicht komt in het openbaar.
politiek heb je ook al geen kaas van gegeten. -
pvda, d66, cda, pvv....slappe hap. veel blabla en weinig innovatief en inspirerend. Los probleem eerst op en lees eerst de nota's die ingediend worden voor goedkeuring tijdens raadzitting....ipv te twitteren, ipad, blackberry, whatsapp....als je 18 miljard moet bezuinigen omdat je schuld oploopt en niet afvraagt hoe het komt.....ja....pvda....cohen zal er niet wakker van worden want als een econoom al zegt dat de pensioen akkoord een slechte deal is en pvda instemt....dan kun je net zo goed doorgaan met PVV want die zeggen nog tenminste "nee" griekenland en Euro, "nee" pensioen plan...Cohen eerst lezen en dan pas bleren. De Koene Ridder.
-
Het kabinet zal er zéker niet aan denken om op te stappen.
Ze hebben het véél te goed daar in Den Haag....van ónze centen.... -
@9 Triest dat er mensen zijn die zo in hokjes denken als u. Lekker makkelijk dat zwart wit denken.
-
@54 Ja , hahaha, die is goed: als links aan de macht komt zal Nederland ten onder gaan aan "ikke, ikke, ikke". Mag ik even heel hard lachen. Dat "ikke, ikke, ikke" is toch echt meer iets van (met name) de VVD en dat is echt geen linkse partij.
-
@54 "....
Mensen kunnen niet met vrijheid omgaan en moeten hierin begeleid worden. Een idee dat links niet aanspreekt/wil geloven, maar wel voor veel mensen geld. "
Klopt niet, juist de VVD (liberaal zoals u misschien weet) wil zo min mogelijk inmenging van overheden, terwijl partijen als PvdA en SP vinden dat een aantal essentiële zaken vanuit de overheid goed geregeld dienen te worden. -
@111 De papegaai van Geert Wilders zit ook al op NuJij?
-
Dit is de allereerste uitspraak van Cohen, waarmee ik het voor een keer eens ben. Natuurlijk moet dit zooitje schorem verdwijnen! Zij maken Nederland kapot!
-
Cohen is zo dom .. dat tie denkt dat tie met dit soort opmerkingen meer support krijgt.
In dit soor crisis tijden moet je niet willen dat een kabinet valt.
Ik kan hier nog tig regels typen .. maar het is o zo dom dat dit soort artikeltjes van Cohen verschijnen op nujij.nl. Hij was al dom ..en dit bevestigd het. Zo'n persoon zou ik nog niet willen aannemen tegen een miniumum loon. -
Het is heel simpel, Cohen is drie maatjes te klein voor het Haagse gebeuren en de pvda is sowieso 'out'.
-
12122 september 2011 07:31 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Pluralist #106
>>> Laat deze partij dit dan nog eens doen ingegeven door de eigen achterban, de Vogelaarwijkbewoners.
Niets mis mee, maar wel als deze een meer dan standaard beroep moeten doen op projecten en subsidies om het hoofd boven water te houden. <<<
Och, de kosten van de Vogelaarwijken worden gedragen door de woningbouwcoorporaties uit gelden die men tientallen jaren in eigen zak heeft gestopt, i.pv. dit voor het noodzakelijke onderhoud te gebruiken.
Ook na 10 jaar onderhandelen !!!! waren deze nog niet bereid om hun werk te doen.
Dus is dat bij wet / maatregel opgelegd. -
Ik zou de titel anders noemen: Overheid, ga!
-
deze overheid is alleen goed voor de aller rijksten. Die rijksten komen al jaren weg met ongeveer alles. Gemiddeld betalen ze meestal minder dan de middenklasse. Raar misschien, maar ja, het is een feit. Dus eigenlijk heeft niemand wat aan de huidige regering. We staan ook met zijn allen ontzettend te kijk door een PVV dat ook niet voor 1% weet hoe mensen met elkaar om zouden moeten gaan. Dus nieuwe verkiezingen en weer een normale situatie graag...
-
@124
Het zijn de middeninkomens die er het hardst op achteruitgaan. Maaaar dat is gemiddeld zo'n 91 Euro per jaar.
Niet echt spectaculair dus en al helemaal geen hongerwinter zoals links voorspeld had.
Er wordt weer flink overdreven. -
@21 Heb jij je wel eens verdiept in het woord 'populistisch'?
Volgens mij heeft Geert Wilders patent op dat woord en echt niemand anders. -
Pletsen #125
Mmmm, zou toch maar eens opnieuw gaan rekenen.........
Uiteraard kan ik nog niet alles overzien qua kortingen / extra kosten, maar het is een veelvoud van het bedrag wat jij noemt.
Verhoging premie ziektekosten --- Nog niet bekend
Uitkleden van de dekking ziektekostenverzekering -- Nog niet bekend
Eigen risico ziektekostenverzekering -- € 50,00 p.p. , voor ons dus € 100,00
Het laten vervallen vergoeding chronisch zieken -- Waarschijnlijk € 350,00
Verlagen huurtoeslag -- Nog niet bekend
Verlagen zorgtoeslag -- Nog niet bekend
Heffingskorting eenverdiener in gezin wil men opheffen -- Indien doorgang
€ 1950,00
En dan verkeer ik nog in een redelijk goede positie t.o.v. velen
PGB -- per geval verschillend
Kinderopvang -- per geval verschillend, maar gaat er aardig inhakken
Kindertoeslag -- per geval verschillend, maar gaat er aardig inhakken
Dan hebben we het nog niet over de mensen die onder de speciale arbeidsvoorzieningen vallen en er met de nieuwe regelingen net buiten vallen.
Een rechtstreeks enkeltje Sociale Dienst.
Dat zijn zomaar even een paar dngen die me te binnen schieten........
Overigens vind ik het niet relevant en wil geen wedstrijdje beginnen wie het meeste inlevert.
Maar het mag duidelijk zijn dat je met een inkomen van € 50.000,00 bruto gemakkelijker een en ander op kunt vangen als iemand die € 18.000,00 bruto ( of minder ) inkomen heeft.
Van de laatste groep valt weinig meer af te romen zonder dat er grote problemen ontstaan.
Ook al zal ik beslist de pijn niet ontkennen die dit op zal leveren bij de mensen die € 50.000,00 bruto hebben, hun hele leven is daarop ingericht, dus dat zal dan misschien stevige wijzigingen opleveren.
Wat ten koste zal gaan van het consumptiepatroon en dus zeker door zal werken in de economie. -
Helemaal mee eens, Job. En dan na de verkiezingen een meerderheidskabinet van VVD en CDA, zodat ze de gedoogsteun van de PVV, SGP en PvdA niet nodig hebben.
Dat zou geweldig zijn en is Nederland uit de gevarenzone. -
Monsieur Cohen; hou alsjeblieft gewoon je mond dicht!
-
dickyboy #128
VVD / CDA komen nu net aan de 45 zetels samen .
Sure, daar kun je op je sloffen een meerderheidskabinet mee vormen.
Dat zal nog wel verder krimpen als de bezuinigingsmaatregelen duidelijker tot uiting komen ( voelbaar worden ) en het CDA staat intern op knappen........ -
@130 Ik heb het over "na de verkiezingen". ;-)
-
dickyboy #131
Aaaah, dan gaan ze dus met 35 zetels een meerderheidskabinet vormen ?
of een minderheidskabinet met een zware gedoogclub ....... -
Cohen: wacht niet langer maar GA !
-
het gaat niet om cohen.
maar om het beleid gevoerd door dit kabinet.
het is wel zo oneerlijk hoe men de bezuinigingen er door drukt.
alle armen worden armer
en alle rijken worden rijker en ook nog eens beloond.
dus vandaar heel duidelijk kabinet ga vallen.
want dat is voor alle nederlandse burgers het aller beste.
hoe de pgb, de huur subsiedie, de kinderbijslag, het cultureele de zieken premie, de sociale maatschappij, hoe dit word afgebroken.
ook het woonprobleem daar gebeurd niets mee.
hra voor miljoenairs word in stand gehouden.
dit is gewoon triest..
en dat, terwijl er voor meer dan 2000 miljard euro bij een heel klein groepje mensen zit.
en daar doet men niets aan.
rutte heeft geen ballen.
ik denk dat cohen meer ballen heeft dan rutte.
want cohen zou de rijke luis wel degfelijk aanpakken.
en daar is nu juist lef en ballenm voor nodig. -
Het belangrijkste woord ontbreekt in de kop.
Er had natuurlijk moeten staan:
Kabinet, ga DOOR! -
@135 Hou er wel rekening mee dat ook de PvdA NIET zal breken met het neoliberale Europese experiment, die ze zelf met Kok mede hebben opgezet. En Kok was een van de grote pleiters voor Griekenland in de Eurozone. Zie Brandpunt van afgelopen zondag. En heel het neoliberale gebeuren is wel de oorzaak van de situatie waar we ons NU in Europa in bevinden.
Je zult sowieso Eurosceptisch moeten gaan stemmen als je een serieuze breuk wilt met dit neoliberale beleid. Voor mij betekent dit SP of een nieuwe nog linksere mogelijkheid. -
Een citaat uit een intern stuk deze zomer van de PvdA:
blabla en dan:
Dat onvermogen baart Slikker zorgen. Zelfs binnen de PvdA zijn waarderende woorden voor het kabinet-Rutte te horen. 'We hebben het de afgelopen weken uit de boezem van de partij weer haarfijn te horen gekregen: dit kabinet is goed bezig. Ze zetten goede stappen.
En daar voeg ik nog aan toe: Cohen, blijf aub! hoe langer u blijft hoe kleiner de PvdA! Wat wil je nog meer! En tegelijkertijd: hoe langer hij blijft hoe kleiner de kans op een links kabinet. Want dat kan Nederland zich echt niet permitteren momenteel. Doe die man een mijter aan en hij is Sinterklaas. Maar dan zal hij zich vast sterk maken voor witte pieten.... -
@61 Discussiëren word pas kinderlijk als er zoals nu geen oplossingen naar voren komen onze politieke kleuterklas is de hele week al bezig elkaar zwart te maken heb wel een betere oplossing leer deze mensen eerst wat deze crisis inhoudt en zoek oplossingen Boven het menselijke Egoïsme dit is namelijk het probleem van de globale crisis het Egoisme in de mens en dit creeert vervolgens een vertekende samenleving ieder voor zich Alleen een echte eenheid onder de mensen en landen kan ons uit de crisis halen door onze gedachten te veranderen van egoist naar altruïst.
-
@18 inderdaad en zitten er nog eens 25 soortgenoten van op de pluche bankjes
Gesubsidieerde baantjes?
@99 prima,maar hoe moeten we dan nog kunnen reageren op de PVV?Gewoon negeren?cordon sanitair?
@139 juist,maar helaas! -
@3
En jij slikt die implicatie ook echt voor zoete koek dus...
Want Wilders is namelijk niet in staat om de stekker eruit te trekken? -
@3 pvda stemt in de kamer op inhoud, zoals het ook hoort. Je laat een kabinet niet vallen door tegen wetten te stemmen. Je laat een kabinet vallen door een verdrag op te zeggen. Dat kan de pvda niet. Dat kunnen alleen de vvd, het vda en vooral de pvv.
-
@141
Geef eens een reden? -
@15
En dat uit iemands mond die de tag's 'Bruin', 'NSB', 'Kristalnach', 'tokkies' etc. gebruikt.. -
@95
Als dat je criteria is dan moet je Wilders bijna wel God noemen.. -
@66
Vooruitgang.
Dat is de reden dat ik overweeg om de volgende verkiezingen op de PVV te stemmen. -
@88
Welke inhoud is dat dan?
Heb het helemaal gevolgd maar niets kunnen vinden. -
PVV heeft geen inhoudt, grote bek maar staan nergens voor behalve dan tegen de Islam en dat enige standpunt houden ze vast voor de rest is het een enorme commedy wat ze elke keer opvoeren en het gaat nergens over..
Nee ik stem liever op een goede partij die staat voor zijn standpunten .... -
De PVV zich deklasseert als betrouwbare partner. Dus krijg je na de eerstvolgende verkiezingen komen voorjaar dat de VVD of CDA (of beiden, maar dat lijkt me niet logisch) niet meer wil samenwerken met een partij die schoffeert, scheldt en ziekt. Een nationaal kabinet bestaande uit PvdA, D'66, GroenLinks, VVD en CDA is dan nog de enige optie.
-
@1 Nee hoor, in Amsterdam is hij altijd zeer gewaardeerd als burgemeester.
-
@150 ja heel amsterdam zit vol lafbekken die te bang zijn om ergens over te klagen
-
Natuurlijk mijnheer Cohen! En dan weer lekker de PvdA ondersteunt door D66 en GL?? Ra ra...wat gaat er dan gebeuren? Ik denk dat er dan echt een opstand komt!
Ik lees ...PVV heeft geen inhoud. Hebben de andere reeds jaaaaren bestaande partijen dat wel dan? Zo ja welke? Vergeet niet dat de PVV nog pril is, en juist aan de aanzet alleen maar werd gebashed door de oude partijen. Dat heet angst, angst voor vernieuwing! Angst voor de openheid. Angst voor het oerhollandse karakter. Ik stem PVV nadat ik alle jaren VVD had gestemd. Geef jonge partij een kans, sterker ik geloof er in. -
Cohen heeft gelijk ! alleen als hij met D66 in zee gaat dat is dan wat anders .
D66 is nog rechtser dan VVD . In een samenwerking met D66 zal PVDA ter ziele gaan en nooit meer het vertrouwen van Henk terugkrijgen . Dus Job zoek de SP op en sla je slag . -
moet ie de kloten hebben een motie van wantrouwen in te dienen
-
15528 september 2011 18:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
Stijgers in Politiek
Europese Commissie : schaf...
De Europese Commissie adviseert Nederland...
20 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
'Wat G500 ook beweert, jongerenbelangen...
G500 stelt dat de politiek meer oog moet...
1 uur 29 minuten geleden door Nujij-fan
Begrotingsdebat zet verhoudingen op...
Vz, we wisten dat het erg zou worden. Maar...
3 uur 2 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Per Kamerlid 307 miljoen extra staatsschuld
Wij schuiven geen rekeningen door naar de...
3 uur 42 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Ewald Engelen over het ESM: Bastille
Het ESM dateert van 17 december 2010, is op...
4 uur 3 minuten geleden door wazup
Best gewaardeerd
Wilders zegt vertrouwen op in De Jager
PVV-leider Geert Wilders heeft donderdag...
5 dagen geleden door choffy
Kamer stemt in met ESM-verdrag
De Tweede Kamer heeft donderdag met een...
5 dagen geleden door MistrX
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
2 dagen geleden door dutchoyibo
'Kunduz-akkoord grote fout VVD'
Het Kunduz-akkoord is het gevolg van een...
17 uur 21 minuten geleden door suna1965
VVD blijft verliezen in peiling Synovate
De VVD blijft de laatste weken zetels...
4 dagen geleden door mening66

