Met de PvdA valt nog altijd te praten over de optie om Nederlandse politietrainers naar Afghanistan te sturen, ook als er militairen mee moeten om hen te beschermen.
Sorteer op:
-
In Kabul of in Amsterdam?
-
Kennis gemaakt met Nederlands kampioen draaikont Bos ??
-
Vuile huigelaars.
-
Het was ook een opbouwmissie, zie het resultaat, 23 militairen gedood.
Volgens mij zal het met een politiemissie niet anders zijn.
En zoals TS ook aangeeft, het draaikonten gaat maar door.
Was het maar 10 juni, dan was ik van al dat stroopsmeren en gezeur over valse beloftes die ze allemaal doen af. -
Papaver thee voor Job C.
-
@ TS en c.s.
Lachuh.....
PvdA was aldoor al voor voortzetting in een andere vorm. Jullie lopen een beetje achter de feiten aan.... of hebben jullie oogkleppen voor.... -
Jammer.. Ik dacht dat ze met het artikel bedoelden dat militairen in Nederland ook op straat kunnen worden gaan ingezet in plaats van ME bij voetbal wedstrijden ofzo..
-
Als ik mij goed herinner gillen wij van de daken in heel de wereld dat een
democratie de beste regeringsvorm is. Wij hebben onze meninmg direct klaar
over China. Rusland en noem er nog maar een paar. Een leger van leugenaars
konkelaars bedriegers en noem maar op probeert op het pluche te komen daarvoor doen zij letterlijk alles. Ik begin steeds meer te denken laat deze
democratie maar weg en geef een regering die een juiste inschatting maakt van
de problemen en die oplost. Of die gekozen is of niet maakt niks uit. -
Draaikonten? Realisme zou ik zeggen. De meerderheid van de kamer ias voor het sturen van politietrainers, er is hiervoor een kamermeerderheid klojo, dan heeft Cohen groot gelijk deze trainers te beschermen dmv militairen. Anders gaan ze der toch wel heen want die Amerikanen hebben de druk gigantisch opgevoerd om toch vooral maar te laten blijken dat Nederland erbij hoort te zijn.
VVD, D'66, PVV, Groen links, CDA, ze hebben allemaal laten blijken dat ze ervoor voelen. Het vallen van het kabinet had niets van doen met wat nu vast staat, dus waarom geen eisen stellen, zoals Job doet? Daar is niks mis mee, alleen handige politiek voeren. -
Gohen !!
-
al moet het roer 180 graden om, ze willen regeren.
Wat heb je aan een dergelijke ballentent = -
Partij van de Anderen.
Simpel omdat ze vriendjes met iedereen willen zijn, als ze maar op het pluche mogen zitten.
Dus na de leugen van een opbouw missie gaan we er politie training doen, hoe doorzichtig.
Of sturen we daar agenten heen om daar te leren hoe om te gaan met het tuig hier?
Maar direct even voor de duidelijkheid, er hoeven geen korpschefs naartoe, er is geen apart budget voor (we hebben namelijk geen geld meer en moeten bezuinigen bijvoorbeeld moeten we langer werken voor de grieken) en 80% moet betaald worden uit de defensie pot, en als die leeg is stop je maar met de jsf. -
We moeten helemaal WEG uit afganistan....
Die "foute oorlog" wordt gevoerd door foute mensen, om verkeerde redenen.
Wij hebben daar helemaal niets te zoeken, en hebben ook nog genoeg aan de hommulus in eigen land.
Laat andere volkeren gewoon met rust, die mensen zitten niet te wachten op ons belerend vingertje....
Pss -
Ik had het bericht van TS nog niet gelezen of bij mij kwam de gedachte in me op:
'het draaikonten gaat (gewoon) weer door' -
Men had er niet vol in moeten gaan maar de troepeninzet een stuk kleiner moeten houden. Dat is langer vol te houden. Want je kan niet Afghanistan binnen vallen en vervolgens aan zijn lot overlaten omdat het te duur wordt. Of omdat de PvdA het tijd vindt voor verkiezingen...
Het gaat niet om politiek bedrijven in deze PvdA. Dat land ligt al 40 jaar onder vuur. En jullie zijn toch zo goed met allochtonen? -
Proest, lees het bericht eerst eens en vergelijk het met de vorige uitspraken.
Totaal niets anders, ofwel totaal niet draaikonten. -
dit is werkelijk de mop van het jaar, een "POLITIE missie" in afghanistan, terwijl er in nederland nog niet eens genoeg blauw op straat te krijgen is om de rel jongeren e.d. aan te pakken. ik zou zeggen zet eerst eens een "politie-missie" in nederland op voordat je probeer om een ander land te zeggen hoe ze het moeten doen.
Maar ja dat is typisch nederland, in eigen land zorgen dat het een geweldige tering bende wordt en ondertussen het vingertje berispelijk opsteken naar een ander en zeggen dat ze het verkeerd doen en dat het anders moet. -
@ #16
'En jullie zijn toch zo goed met allochtonen?'
CDA en VVD nog beter. Haalden ze namelijk begin 60er jaren binnen. Begin deze eeuw zetten ze de grenzen wagenwijd open open voor Oostblokkers..... Tja.... rechts, goedkope arbeidskrachten en arbeidersmacht verstoren.... geilen ze nogal op..... -
@18
Nederland wil zich toch zo graag heilig voor doen tegenover andere landen terwijl het hier een teringbende begint te worden.
Ze staan zo graag met de neus voorop. -
Dat wordt echt lachen met de Afghaanse politie...die leren kopjes thee uitdelen aan het geboefte daar!.
-
Gewoon SP stemmen, die zijn daar heel duidelijk over. ;-)
-
@22 SP, Olé, Olé !
-
@18 En daarna de schuld van het beleid afschuiven op Links, tjah daar is Rechts ook goed in ! ...
-
@23 Kusjes voor de minnaars ...
-
@25 Kirk, nou moe, krijg ik geen kus voor mn plus??? ;-)
-
@26 Kusje voor macmorc ... :)
-
"Als er echter militairen nodig zijn om hen te beschermen, is dat ook prima."
premier spelen is ook prima
bezuinigen is prima
geld uitgeven is ook prima
vuilnis staking is ook prima
andere politiek partijen zijn prima
Wilders is ook prima
Isreal is prima
Palestijnen ook prima
Job is de echte JC
dat zei ik toch
Hallelujah
Jongeluy -
Job Cohen,de redder des vaderlands en van de Partij v/d Afbraak.
Waarschijnlijk gesponsord door thee-fabrikanten.
Jawel, geef hun uw stem en steun,en de bodemloze put ligt voor u open.
Politiek en financieel in de afgrond,maar wel gratis thee. -
Alleen de kop van die kerel al.
-
Helemaal geen draaikonten. Deze optie heeft voor de PvdA *altijd* op tafel gelegen. Zij zijn daar *altijd* al voor geweest. Maar het CDA en ChristenUnie in het kabinet wilden enkel en alleen de huidige vechtmissie voortzetten. Alleen een politiemissie vonden zij te mager. Dáárom is de PvdA uit het kabinet gestapt.
Gefrustreerde rechtse mensen grijpen dit wanhopig aan om maar wéér eens de zaken rond de PvdA te verdraaien. The facts be damned! (Over demonisering gesproken...) -
Hmmmm Cohen.....
Klinkt Joods.....
Pss -
Het enige wat wij in nederland echt teveel hebben zijn draaikonten.
Als die nu eens daar heen gaan.
Zijn wij ze hier kwijt en zij rijk -
@31 DutchLiberal
Ik was bezig aan de lange versie maar jij hebt t Correct, in t kort, omschreven ! -
petruss Domini: Heel goed. Ik had het meer van moed vinden getuigen als deze
man die toch premier van alle nederlanders wil worden duidelijk had uitgesproken
hoe de houding van ons land t.o.v. de joden zal zijn. Het kan toch niet zo zijn dan
nu het overgrote deel van de wereld inziet dat er geen spraken is van een arm
verdrukt joods volk dat wordt bedreigd door deze wrede palestijnen maar van een
joods volk dat land van een volk heeft gestolen en nu gewoon oorlogsmisden
pleegt.hier gewoon mee wegkomt. Misschien is het dan ook het einde van de
films die wij begin mei op TV zien dat steeds terug komt op 65 jaar geleden -
3629 april 2010 21:17 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@36
Goed Luisterenen vooral letten op wat men NIET zegt, zoeken naar de politieke openingen die men laat.. -
lache die cohen
pvda nu weer voor lol.
geen geld voor vuilnismannen en vrouwen maar geld zat voor afghanistan.
moet zeggen heb liever dat de rijke heren staken. die missen we niet de vuilnisman met nog niet eens 5% van hun salaris gaan we wel missen :) -
Je moet toch wel gestoord zijn om nog op zo'n partij te stemmen.
Kok zit over de rug van "Jan met de Pet"zijn zakken te vullen
Bos heerlijk te genieten van zijn "uitkerinkje" Een normaal mens die bij zijn baas weg loopt kan gelijk naar de bijstand.
Nu iemand die Amsterdam naar de afgrond heeft geholpen wordt ineens belangrijk, en gaat wat vinden waarvoor Bos de zaak heeft laten klappen..
PvdA' ers zijn jullie nou gek, missen jullie wat, of zijn jullie zo intelligent dat hier op deze aardbol eigenlijk niet thuis hoort?
Echt domme, domme mensen -
#6 & #17
Wouter bos heeft voor de camera van RTL nieuws gezegd, en ik citeer : "De laatste militair is weg in december".
Ook heeft hij tijdens de verschillende debatten aangegeven dat elke optie waarbij militairen in afghanistan zouden zijn voor de PvdA onbespreekbaar waren.
Nu Cohen aangeeft dat er wel degelijk militairen mee mogen voor bescherming is dat gewoon draaikonten. daar valt verder weinig op af te dingen. Er is gewoon helemaal niets veranderd bij de PvdA!
En als je dat optelt bij het feit dat Cohen in het debat niet zo heel sterk is, en er nog een aantal lijsttrekkers debatten aankomen, is het ineens zo maar mogelijk dat Rutte minister president word.
Dat zou wat zijn! -
#39 je hebt helemaal gelijk .laat de mensen die bijvoorbeeld de belasting niet meer kunnen betalen maar is nadenken dat er minstens 60 mensen nodig zijn met problemen om bos te kunnen betalen .
hun afbetaling met problemen gaat per maand naar de man die nu lekker in het zonnetje ligt.
gewoon lekker pvda blijven stemmen whaaaaaaaaaaaaaa -
Zorg eerst maar eens voor meer blauw op de Nederlandse straten. Zorg eerst maar eens voor minder bureaucratie bij de Nederlandse politie.
Stuur geen mensen een oorlog in die we nooit zullen winnen. -
Moslims doodschieten in Afghanistan is geen probleem voor de pvda, ook het cda heeft er geen enkel probleem mee.
(Ik dacht dat er ergens in de bijbel staat: gij zult niet doden.)
Maar in Nederland mag je zelfs niets verkeerds zeggen over moslims want dan wordt je direct met Hitler vergeleken.Vreemd.
Nederland blijft de komende twintig jaar nog in Afghanistan.We noemen het gewoon anders dan is het oke denkt Cohen. -
let u wel als u gaat stemmen,
de PvdA is een vulgaire plucheplakkerspartij,
en doen alles om maar in de regering te zitten
let op uw saeck ! -
@40
Wat ik heb meegekregen is het volgende:
Verkiezingsbelofte van de PvdA: Einde missie is einde missie. Geen verlenging.
Vlak voor val van kabinet, recent: Van Middelkoop heef VN op de hoogte gesteld dat PvdA niet wil verlengen, maar misschien toch wel (tegengaan van int.politiek 'afgang'). Verder gepraat in de avond voor de val.
VN stuurt 2 (!) verzoeken. Verzoeken stuurt de VN alleen als uitkomst zga zeker akkoord wordt bevonden. Van Middelkoop (CDA, Buitenl.z.) laat alleen het verlendverzoek op tafel gooien. PvdA zegt: NEEN.
2e verzoek, die van de politiemissie, wordt NIET aangegeven. CDAers Van Midelkoop hoopte hiermee, met btje blufpoker, dat t VN verzoek de PvdA doet overreden. Helaas.. Kabinet valt.
Daags later komt dit boven tafel.. gevolg: dagendurende gesteggel op tv.
PvdA meldt: Politiemissie kan wel, maar geen militairen, zeker geen twee- to vierhonderd (zoals ook verleden week in de kamer werd gemeld).
PvdA mellde: minder dan honderd kan, ter bescherming van de 45 trainers. Dit schijnt niet genoeg te zijn. Reactie pvdA: dan regelt de VN de extra militairen maar elders. Heikel punt: pvda achterban voelt wel wat voor een politiemissie, in het kader van opbouw ipv vechten.
Mijn inziens kan het zijn dat er miltairen blijven, minder dan 200 in ieder geval, ter bescherming van de trainers. Beter voor de pvda zou zijn dat VN bescherming regelt, maar men staat eenmaal niet in de rij. Als NL ook uitstapt, wordt t wel steeds beroerder in Afganistan.. werk gedaan voor nx. Kan zijn dat hier zwaar aan wordt getilt, maar.. meer dan 200, of eigelijk liever minder dan 100 moeten het niet worden ivm geloofwaardigheid naar kieze want.. belofte is belofte.
Zo.. zoiets. ;) -
Nederlanders hebben niets te zoeken of te vinden in Afghanistan. Die oorlog is bij voorbaat een verloren strijd en altijd al geweest. Wat denken de dienders daar te gaan doen; bermbommen zoeken? Is gevaarlijk; moet je mee uitkijken.
-
Aanvulling op 45
Ik ben GEEN PvdA-stemmer. -
Belletje gehad van Harry van Bommel en zijn intifadavriendjes van de SP ?, zeg maar een vooruitloopke op het fusieprogramma.
Om nog wat keurige plichtsgetrouwe mensen op te offeren ?
Combinatie Tomaat en Roos op een paar bodybags ? -
@6
Klop heb je helemaal gelijk in alleen toen er gemeente raad verkiezingen kwamen wisten ze dat in een keer niet meer hahah.
De cda had gelijk de lafbekken zijn opgestapt en hebben de schuld bij de cda gelegd dat maak je zo domme linkse stemmer wel wijs maar geen pvv -
Hoezo draaikonten? Dit is niks nieuws. Voordat het kabinet viel gaf de PvdA al aan dat een politiemissie als alternatief voor volledige terugtrekking wel bespreekbaar was, maar dit was voor de andere coalitiepartners niet voldoende.
Typisch dat de reaguurders hier zo'n selectief geheugen hebben.
Als je het over draaikonten wil hebben dan moet je hier even gaan discussieren over het Wilders standpunt (breekpunt) ten aanzien van hoofddoekjes. DAT is nou klassieke draaikonterij. -
#50 ;
Wilders op dit draadje ?? wat bent u treurig, kansloos en zielig !! -
Nee dat was een temoetkoming maar dat was voor die stink pvda niet genoeg.
-
"Cohen staat open"
ik wil het niet eens weten :-( -
"Cohen staat open"
voor het onder ogen zien van een volledig bankroet van de EU :-( -
Ik stem p.V.d.A..........NEE c.d.a...........NEE v.v.d............Nee p.v.v............of zal ik s.p.......Nee..............Zie nog wel....!!!
-
Weet je wat??? WE NOEMEN HET GEWOON ANDERS!
-
een nieuwe MP is geboren , we noemen hem Cootje Balkenende
-
Stelletje achterlijke violen ....ik kan het niet delikater verwoorden .
Nederland aan de rand van het bankroet maar we gaan wel potentiele Taliban aanhangers oplijden .......ik word hier lichtelijk onpasselijk van . -
Een genuanceerd standpunt is vaak moeilijk uit te leggen. Ziehier dus de reacties.
Mijn mening hierover is dat ik dit daarom geen sterke opstelling vind. -
...wie nu nog PVDA stemt is gestoord! Het kan toch niet duidelijker...PVDA stemmen is stemmen voor de ondergang van Nederland!!!
-
@59 leg uit
-
De PVDA gaat overal in mee als Cohen maar aan de bak komt. Typisch PVDA.
Ze laten iedereen en alles zakken als het ze uitkomt. -
Ik vind een politieman/vrouw die zich aanmeldt voor Afghanistan heel erg fout ......Nederland heeft een tekort aan politiemensen , wij mogen een antwoordapparaat inspreken . Ik zie het als verraad aan Nederland dat ons blauw van de straat de Afgaanse zandbak opzoekt .
-
@ #49
'De cda had gelijk de lafbekken zijn opgestapt en hebben de schuld bij de cda gelegd dat maak je zo domme linkse stemmer wel wijs maar geen pvv '
LOL..... Dat maak je alleen een rechtse stemmer wijs. De rechtse stemmer zeikt op links terwijl centrum/rechts schuimbekkend JA knikte op deelname en na 9 juni ook weer schuimbekkend verder gaat..... -
Hoe dom zijn Nederlanders?
Net zo dom als Job denkt?
Ik wacht tot 9 juni. U ook? Of weet u het nu al? -
Politieagenten opleiden? In een land waar de politiecommissarissen op het ogenblik allemaal recht hebben op een groot stuk grond en hierop grote landhuizen mogen bouwen. Corruptie? Welnee ze hebben er toch recht op.
Nu gaan Nederlanders politieagenten opleiden om hen nog beter te beschermen.
En al die scholen die gebouwd zouden worden? Zoek ze laatste berichtgeving: er zijn 6 "nieuwe" gebouwd maar vraag niet hoe? -
Ik ben een PvdA'er en ik vind dat we niks te zoeken hebben in Aghanistan (Amerikaanse deelstaat).
Het standpunt bij de val van het kabinet was: een kleine groep politie-opleiders met enkele militairen ter bescherming. Dat was niet genoeg voor CDA/CU dus werd het niet opgelost.
De afspraak was eind 2010 weg uit Afghanistan. De PvdA hield dus woord. -
@68 Ik kan je ver volgen .....totdat je zegt dat het jammer is dat Bos vertrokken is .
Realiseer je dat Wouter nooit of te nimmer onder het bank debacle uit kon komen
Hij heeft Nederland op schulden gezet die we nog jaren moeten dragen .
Je hebt gelijk als je nu gaat zeggen dat Balkenende de eindverantwoordelijke is . maar Bos heeft Nederland heel heel veel geld gekost . Als minister van financien heeft hij ook verzaakt geldstromen te controleren ..... -
Ontevreden PvdA-ers kunnen altijd nog uitwijken naar de P V V !!! lol
-
@67
Daar was iedereen het over eens sukkel de cda had dit van die politie als opsie gegeven nee zei je pvda tot vandaag wat job zei ja je ben gewoon leugenaars hoe je ook je er uit probeer te draaien.Echt een pvda draai en draai en draai.
En leugens het land in helpen. -
Mensen die gemind hebben op 67 doen aan geschiedsvervalsing.
De feiten zijn er (zou je kunnen googlen).
Mensen die roepen dat er gedraaid wordt laten zich leiden door een spin van Jack de Vries (de karaktermoordenaar van het CDA). Zelfs de commissie Davids wijdt hieraan een compleet hoofdstuk.
Heb je mening, mar ga geen feiten verdraaien want dan heb je oogkleppen op en reageer je alleen als een linde op het woord PvdA. -
@68 "....een foute man met vele foute vriendjes en met vele foute manieren en een nog veel foutere familie tijdens de bezetting"
Wat bedoel je hier nou in godsnaam mee??? Vooral dat laatste over zijn foute familie tijdens de bezetting boeit me nogal.. -
@67 en @73, juist plusjes van mij :) Het is duidelijk gewoon een stookcampagne tegen Cohen (en de PvdA). Die Pinto is ook al goed op dreef in de Volkskrant, hoewel zijn argumenten nou niet bepaald erg steekhoudend zijn... (zucht).
-
Cohen verraadt zijn eigen volk voor zetels en draait nu weer met andere ideeën mee, kortom, stem op deze vaderlandslievende man en dito partij, ....reeds, als het ware.
Ik geloof dat ik niet goed word, vrij naar ons aller Sjef van Oekel.
Maar serieus, wat een "galbak", met alle respect...! -
Wat een hopeloze lui zijn politici toch. Als je politie mensen naar een oorlogsgebied stuurt zal je militairen nodig hebben om die mensen te beschermen. De politie is niet opgeleid voor oorlog het leger wel. of te wel eerst het leger de vijand af laten maken. Lastige keuze voor de huidige politici. En dan als de vijand weg is is het pas tijd voor politie en wederopbouw.
-
@69,
Wat een onzin
Wegwezen daar. of er moet een goede winst en verlies rekening gemaakt worden
Wie heeft de economie om zeep geholpen?
Dat is het liberalisme, de vrije markt met de korte termijn winsten waarvan we nu de zure vruchten van plukken.
Bos moest de banken uit de brand helpen om het monetaire stelsel overeind te houden.En uiteindelijk is Balkenende als premier de primair verantwoordelijke.
En geloof me, Met de VVD waren we nog verder van huis met de crisiswet die allen goed is voor de aannemers maar ons nog meer in de schulden jaagt. -
@78
Heeft Cohen affiniteit met de autochtone Nederlander? -
@79
Hoe was Israel anders van de grond gekomen? -
ja nu laat de PVDA haar waare gezicht zien.
en waar haalen ze het lef vandaan.
als u zo missie niet wil stem dan geen PVDA CDA PVV VVD D66.
zou ik zegen.was het niet de reden waar door dit kabinet is gevalen.
en wie gaat die missie betaalen de belastingbetaaler. -
wat een vies smerig mannetje..maar goed..dat wisten we al toch ?
-
Het is niet te geloven, de partij die ervoor heeft gezorgd dat het kabinet is gevallen, komt nu opeens met dit plan. Wat een smerige draaikonten. Ze geven het beestje gewoon een andere naam, zo werkt dat in de politiek.
-
8930 april 2010 08:25 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Zou de PVDA ook een prognose voor een hele kabinetsperiode kunnen geven aangaande de tussentijdse koerswijzigingen?
Het gaat niet om de titel of de aantallen. Het gaat erom dat je eerst heel trots een kabinet tackelt en jezelf op de borst slaat vanwege koersvastheid. Nu blijkt de inhoud duidelijk van minder belang dan het electoraat.
Hoe fijn zullen kiezers het vinden dat ze op basis van standpunten en/of verkiezingsprogramma een partij kiezen die vervolgens net zo makkelijk het tegenovergestelde doet...Betrouwbaarheid heet dat geloof ik....
Maar Cohen, ga zo door! Hoe meer kiezers je wegjaagt, hoe beter! -
ik ben toch zo benieuwd waar al de figuren die in dit draadje zo op de PVDA afgeven op gaan stemmen.
-
9230 april 2010 08:29 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik durf te wedden dat cda aan het roer komt te staan met vvd en d66.
De stempassen van verstandelijk beperkten worden massaal weggegooid door de instellingen waar ze verblijven.
http://www.nu.nl/politiek/2236205/stempassen-ve...
En zo voorkom je dat stemmen wel eens (oa) bij de SP terecht konden komen omdat deze partij het opneemt voor gehandicapten.
Verkiezingen is één grote volksverlakkerij. -
9430 april 2010 08:35 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Even geheel off topic. Ik vind ieder visueel beeld van Cohen een hoog Mr. Bean gehalte hebben. Hij heeft qua uitstraling iets van Rowan Atkinson. Hij kreeg onlangs in NOVA een paar vragen voorgesteld. Alleen op de vraag wat tegenwoordig een brood kost wist hij het antwoord. Op een paar politiek/maatschappelijke vragen moest hij het antwoord schuldig blijven...Toch weet hij er zich verder glansrijk doorheen te lullen. Bij mr. Bean gaat alles mis wat er maar mis kan gaan,en toch eindigt het meestal goed. Ik ben wel benieuwd hoe Cohen het landelijk gaat doen en of hij het tot een goed einde zal brengen.
-
9630 april 2010 08:38 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
PVDA houdt zijn rug recht! helaas zijn de andere partijen aan het draaikonten. VVD en CDA likken blindelings de reet van de VS en D' 66 en Groenlinks zwabberen maar wat aan. De achterlijke PVV is op dit moment zwabber kampioen! Nu ze in de peilingen aan het verliezen zijn matigen ze hun toon en is er zelfs te praten over het toelaten van hoofddoekjes in openbare ruimtes! PVV is zwabberkampioen nr 1.
-
9830 april 2010 08:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@98
Hoeveel van hetzelfde is niet afkomstig uit linkse hoek,
met betrekking tot Wilders.
De pot verwijt de ketel,dat hij zwart ziet. -
@96
Gut de PvdA is dus van 1 man,thans Cohen.
Lijkt ook veel op de PVV dus! -
10130 april 2010 09:08 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Het is een vies en smerig politiek spel, dat alleen bedoeld is voor het uiterlijk vertoon van BV Nederland. Een goedmakertje voor de beloofde terugtrekking van onze militairen. Afghanistan is een mislukt Amerikaans experiment met een dubbele bodem. Wij hebben er Niets te zoeken en al helemaal Niks te willen. Er zijn er ondertussen al genoeg gestorven voor deze zogenaamde opbouw-missie. En politie??? Het is toch om de ballen uit je broek te lachen. Ze moeten GvD hier al beter tegen agressie beschermd worden. KANSLOOS.
-
10330 april 2010 09:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@101
Dank voor jouw reactie Disturbia,ik hoop,dat ik je niet teveel verstoord heb.
Ik dacht het vrij helder te zien,maar kennelijk heb jij een andere bril op.
En Wilders?
Na hem komt weer een andere,net zoals dat met Chamberlain Cohen dat gebeuren zal,het potentieel zwevende kiezers neemt gestadig toe,totdat het punt van doodsangst bereikt is en de democratie vanzelf door onbekwame en corrupte politici ten grave wordt gedragen. -
10530 april 2010 09:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@102
Het spel van Cohen en Wilders is volstrekt duidelijk,als je het maar wilt zien. -
Geef mij maar de SP, dan weet je tenminste waar ze echt voor staan.
Voor ons dus en niet de graaiers en draaiers. -
@10
Gohen,linea recta naar Afghanistan,samen met jouw gehele kliek,dan kan Nederland met een schone lei beginnen en kunnen onze militairen in bepaalde Nederlandse wijken de boel gaan zuiveren,zodat de mensen weer veilig over staat kunnen lopen. -
10930 april 2010 09:25 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Stom ge-OH weer; draaikonten?????????
Uit de krant van 17 februari (voor de nitwits, dat is nog voor de val van het kabinet...):
„Ik merk wat verbazing bij de coalitiepartners. Dat lijkt me een beetje gespeeld”, aldus Hamer. De Tweede Kamer had het kabinet gevraagd voor 1 maart een besluit te nemen over de toekomstige rol van Nederland in Afghanistan. De ministerraad van vrijdag is de laatste mogelijkheid. Daarom willen Bos en de PvdA-fractie daar knopen doorhakken.
"Volgens Hamer heeft het kabinet twee jaar geleden beloofd de militaire missie in Uruzgan eind dit jaar te beëindigen. Ook de internationale gemeenschap weet dat volgens haar. Alle opties om met een kleinere groep in Uruzgan te blijven, zijn volgens Hamer gevaarlijk. „We willen geen mensen in onveilige situatie brengen. Dat willen we niet op ons geweten hebben.”
De PvdA wil de Afghanen wel blijven steunen met ontwikkelingshulp. Ook staat de fractie open voor het trainen van agenten. Dat moet dan wel op beveiligde plaatsen gebeuren." -
Sorry Cohen, maar bij deze ben je mijn stem kwijt...
#22 Gaan we doen... ;-)) -
@20
Jij zegt het,met de neus voorop! -
11330 april 2010 09:27 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
11430 april 2010 09:29 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@35
Oei,dit heeft de misjpoge niet gelezen. -
@43
En dan is het ineens niet meer:
HET KAN ONZE DIPLOMATIEKE BETREKKINGEN SCHADEN! -
#61 Marbra: De makkelijkste en beste opstelling inzake Afghanistan is volgens mij: Wij hebben daar niets te zoeken, dus wegwezen. De militairen vechten daar niet om Nederland te verdedigen, wat volgens mij het doel zou moeten zijn, maar voor een door de Bush opgestelde, dus per definitie valse, agenda. VS wil Afghanistan onder controle brengen, terwijl voorzover bekend Afghanistan tevens als onafhankelijk land moet worden erkend. Een dure spagaat, Obama zit met de rotzooi.
Politiemannen opleiden in Afghanistan: To do what? Ik zou het een goede zaak vinden als na afloop van de cursus de politie de corruptie in zijn land, te beginnen aan de top, zou gaan bestrijden en de overtreders zou gaan arresteren. Waar spannen wij ons voor in, en wat hebben wij bereikt, Marbra? Ziet het ernaar uit dat er binnen 10 jaar een voor de bevolking acceptabel resultaat te bereiken is, met westerse hulp? ik vrees van niet.
Kun jij me uitleggen wat het verschil is tussen wat de Sovjet Unie daar wilde bereiken, en wat de VS daar wil/wilde bereiken?
Er is inmiddels,materieel maar zeker ook in termen van mensenlevens, veel kapotgemaakt in Afghanistan door het Westen. Rechts wil graag vechten, maar is tegen materiële ontwikkelingshulp. Is dit uit te leggen als de wil om te helpen? -
@113
Omdat ik Nederlander ben,die vindt,dat men veilig over straat dient te gaan? -
@93
De PvdA staat erom bekend,dat ze bij verkiezingen tal van instituten afgaat en dan de bewoners vraagt, als tegengunst voor de rit naar het kieshokje, een stem op de Partij van de Armoede . -
12030 april 2010 09:44 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Wel erg veel spatjes die afgekeurde burgemeester.
Ze zeggen altijd iets over de vreemde presentatie/optreden van Balkie, maar van deze gefrusteerde stijve gemaakte houding wordt ik ook niet echt vrolijk van.
Slaat nergens op. -
12230 april 2010 09:45 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Het zijn dus echt draaikonten die PVDA
Eerst laten ze er een kabinet om vallen en nu weer dit.
Waar dit land behoefte aan heeft zijn mensen met principes. Die vindt je in ieder geval niet bij de PVDA. De waan van de dag is het hier. Het enige waar het blijkbaar om gaat is het aantal stemmen straks, dus macht! Maar wat goed is voor dit land is heel wat anders.
groeten van Kloas uut middeleeuws Staphorst -
@109
Zie posting
@35
hoe duidelijk jouw Chamberlain Cohen wordt omschreven.
En die Moslims,hebben die de Protocollen niet bestudeerd?
Ik dacht dat het gevaar dan toch bij de Cohennetjes gezocht dient te worden.
Overigens doelde ik op een uitspraak van Plato,maar die kennis ontbeer jij kennelijk. -
12530 april 2010 09:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Volgens een Amerikaans rapport geniet Karzai weinig steun(1 1/4 deel van de bevolking) Die corrupte man heeft zogenaamd de verkiezingen gewonnen.
Heeft voor zijn vrienden en familie met geld van de opbouw missie dure paleizen gebouwd en voor Jan (Achmed)) met de pet (tulband) wordt symbolisch hier en daar wat nergezet.
Wat heeft trouwens Nederlandse politie verstand van de manier van leven en denken van de Afghanen. Een totaal andere cultuur.
Mijn stem gaat naar de partij die een missie naar Afghanistan uitsluit.
Schande van Groen-Links en D66 en natuurlijk ook de PvdA. -
@125
Heb ik hier met Heintje Davids van doen?
@122 -
@109
Je kan wel zien dat je een rode bril op heeft je blik is troebel
pvda wat moet je er nog over zeggen mijn god wat een zooitje -
Cohen heeft wat orders uit Amerika ontvangen, wat dreigementjes en zo over baantjes hier en daar in de toekomst.........en als een brave en gehoorzame vazal heeft ie zich geplooid.
Zo ook D 66 en Groen Links...........ze ruiken plucheeeeeeeeeee
Gatverdamme -
Ik zou, als Tweede Kamer, enorm uitkijken weer in een missie naar Afghanistan te stappen. De PvdA was mordicus tegen, zeker tegen 'iets' in Uruzgan. Nu zijn ze voor (zeggen ze), straks laten ze net zo gemakkelijk weer een kabinet vallen.
Draaikonten .......... -
Cohen is nu al aan het afbladderen..........wacht maar totdat ie moet debatteren met kamerleden van de oppositie, mocht hij ooit minister (president) worden.
Dat wordt prijsschieten....altijd raak. -
ik denk dat cohen al zn geld in aandelen thee heeft gestoken.
-
Heeft de politie Kennemerland onder leiding van Bob Visser al niet
genoeg dood en verderf veroorzaakt in Tehran.
Martelpraktijken in gevangenissen. -
@91 . Op de P V V , Krek, op de P V V natuurlijk. Al is het alleen maar om te voorkomen dat die theeslurper Cohen aan de macht komt.
-
@82 Met autochtonen absoluut niet! Ik bedoel in dit geval de joden, die worden door Cohen eveneens keihard genaaid.
Betreft het moslimcongres in Amsterdam.
International Support Organisation, een club die gelieerd is aan de radicale Moslim Broederschap met de radicale sjeik Yusuf al-Qaradawi uit Qatar.
Dat mag hier gewoon komen, niet te vatten, toch? -
Heerlijk, het kabinet valt al voordat het is opgekrabbeld.
En het rare is dat wij er als kiezers niets van leren. Hoe dichterbij de verkiezingen; hoe behoudener we gaan stemmen. De pluchezitters blijven zitten en keutelen en keuvelen vrolijk verder. -
In de plaats van Bos, komt Cohen, van de regen in de drup dusWie snapt nog de kiezers? Met Bos dalen ze in de peiling, dan komt de Messias Cohen en stijgt hij weer.
Wie kiezen ze nu eigenlijk ? Wat kiezen ze nu eigenlijk?
Het poppetje of de partij.?
Het programma van de PVDA blijft toch echt hetzelfde.
De partij van de Anus, ze blijven in konten kruipen. -
@132, GAAAAAP
-
@137 Zoals Wilders in de kont van de ultra's in Israel? En de ultra's van de VS?
En de ultra's in Duitsland? En de ultra's in Engeland?
De enige partij die niet in konten kruipt is de SP. Dus dan weet je waar je op moet stemmen! -
@135
De voorzitter en vice-voorzitter van de Joodse Raad,waren dat niet Cohen en Asscher? -
links of rechts,in de praktijk draait alles om eigen belang....we leven in een egoistische tijd,negatief ja..maar wel de waarheid!! net zo waar dat de sex en wapen industrie geen crisis kennen
-
@77, ik neem aan dat je doelt op David Cohen? De naam Cohen is wel een erg algemene, Joodse naam en ik kan nergens vinden dat hij (directe) familie van Job Cohen zou zijn. Job Cohen zelf is de zoon van twee historici, Dolf Cohen en Hetty Koster. Twee van zijn grootouders zijn in Bergen-Belsen omgekomen.
-
@Janine, ik denk toch dat niet iedereen hier de Jiddische term ´misjpoge´ kent. Ik weet toevallig wat het betekent, maar dat zal niet voor alle Nujij´ers gelden...
-
@140 Kun jij het nog volgen? Te gek voor woorden (letters),...!
-
@143 Waarom is de misjpochologie hier belangrijk? Ik dacht toch dat we mensen afrekenen op hun politieke ideeën en daden, en nergens anders op?
-
Deze linkse kwakzalver weet niet wat hij wil, toch maar kopje thee? Wilders had gelijk.
-
@146 Nee schat, Wilders heeft geen gelijk, nietus. ;-))
-
@143, voor mij totaal niet Macmorc. Maar Janine neemt dat woord continue in haar mond. Dus ik denk dat zij er wel degelijk iets antisemitisch mee bedoelt...
-
@148 Ja, ik vrees dat ook, Saloeki. ;-)
-
@146, Wilders en gelijk? Die twee woorden horen niet in dezelfde zin.
-
@TS
Even tussendoor,
Bea is juist ontvangen in de abdij te Middelburg door het Westkapels koor,welke een Vlaams nationalistisch lied ten gehore bracht.
Leuk die gelaatsuitdrukking van Maxima en Willem bij het horen van dit lied! -
@150 Inderdaad. Maar mannetje en ik denken politiek anders, maar we zijn dol op elkaar. Dat wordt door veel NUjijers niet gesnapt.:-)
-
@145
Nou Mac,hoe kan dat nu anders,die oververtegenwoordiging in diverse sectoren,dan krijg je dit toch. -
@152 Zo is het, en niet anders, "krek dat woar is" ;-)
-
Ik snap het niet... iedereen is tegen missie in Afghanistan... waarom willen zij dan wel?
-
@152, hahaha, tegenpolen trekken elkaar aan. Ik zal er voortaan rekening mee houden ;)
-
@155
Kennelijk omdat ze net als destijds met D'66 het geval was,onder druk gezet worden. -
@153, doel je nou met die zogenaamde oververtegenwoordiging op de Pvda of op de politiek in het algemeen? In de VVD bijv. zitten ook Joodse mensen. Neem nou Frits Bolkestein, het oud-maatje van Wilders.
-
@158
Dat zie je goed,er is duidelijk geen evenredige vertegenwoordiging en kijk vooral naar de sleutelposities:
ministers,burgemeesterambten,commissarissen van de Koningin,topofficieren etc. -
In Srebrenica was een politieactie ook al een succes.
-
Cohen moet vissen gaan vangen of nog beter fietsen gaan stelen
Van huichelaar gesproken PvdA was tegen Afghanistan, en meneer vind dit niet nodig hij heult wel met de anderen
Is vlg mij dezelfde kontkruiper als Balkenende , bah -
Dan kan ik weer een partij schrappen van mijn keuzelijstje. De spoeling wordt dun!
-
Tja, dat stukje pijplijn moet er nou eenmaal komen.
Desnoods over de partijen en de mening van de meerderheid heen.
Lang leve de Brits-Amerikaans-Israëlische agenda! -
We gaan naar Afghanistan. Hoera driekwart van de nederlandse bevolking is ertege. Maar wij gaan opbouwen. Ja precies de villa's van het corrupte regime van Karzai! De PvdA steunt dus ook een corrupt regime. Wie blijft zijn rug rechthouden?
http://nos.nl/artikel/84638-karzai-is-bang-voor... -
Klinkt trouwens als politionele acties....mmmm....waar ken ik dat ook al weer van....
Never mind. De ware Cohen laat zich hier even zien. Het zwaard staat omhoog. Nu er nog even in vallen, Marius Job. -
Laten wij ons in hemelsnaam niet bemoeien met hoe een ander zijn land wil laten regeren.
Het is niet aan ons om te bepalen of een regering in een ander land goed of slecht is.
als de mensen in het desbetreffende land anders wil, moeten ze daar zelf voor zorgen.
En laten wij er dan ook eens voor zorgen dat alle rotzooi in ons land weggewerkt wordt ( niet letterlijk )
Het wordt tijd om wat meer moeite in het opbouwen van Nederland te stoppen.
al die bejaarden, studenten, en andere hulpbehoevende in dit land verdienen de primaire aandacht van onze regering, niet een Afghanistan of China.
daar zijn we toch al niet gewenst.
En als je geen rotzooi trapt bij je naasten, in de kans ook kleiner dat je naasten dit bij jou komt doen. -
Tjonge jonge, is er nu echt niemand die de krant leest op nijij? De PvdA heeft het kabinet niet laten vallen op dit punt. Hte standpunt van de partij is altijd helder geweesst en daar hebben ze zich aan gehouden: geen militaire missie in Uruzgan. Wel stond de partij niet onwillend tegen de optie voor politietraining elders in Afghanistan. Kennelijk is het brullen vanuit de onderbuik gebaseerd op beeldvorming belangrijker dan het discussieren over de feiten.........
Oke, even een krantenartikeltje uit de meest gelezen krant van Nederland (volgens een hoop nujij ers dé kwaliteitskrant van Nederland......)
Uit de krant van 17 februari (voor de nitwits, dat is nog voor de val van het kabinet...):
„Ik merk wat verbazing bij de coalitiepartners. Dat lijkt me een beetje gespeeld”, aldus Hamer. De Tweede Kamer had het kabinet gevraagd voor 1 maart een besluit te nemen over de toekomstige rol van Nederland in Afghanistan. De ministerraad van vrijdag is de laatste mogelijkheid. Daarom willen Bos en de PvdA-fractie daar knopen doorhakken.
"Volgens Hamer heeft het kabinet twee jaar geleden beloofd de militaire missie in Uruzgan eind dit jaar te beëindigen. Ook de internationale gemeenschap weet dat volgens haar. Alle opties om met een kleinere groep in Uruzgan te blijven, zijn volgens Hamer gevaarlijk. „We willen geen mensen in onveilige situatie brengen. Dat willen we niet op ons geweten hebben.”
De PvdA wil de Afghanen wel blijven steunen met ontwikkelingshulp. Ook staat de fractie open voor het trainen van agenten. Dat moet dan wel op beveiligde plaatsen gebeuren." -
Ons als burgers die betalen aan missies in bodemloze putten is toegezegd dat missies in Oerusgan (hoe schrijf je dit?) rond augustus zouden stoppen. "Met de PvdA valt nog altijd te praten over de optie om Nederlandse politietrainers naar Afghanistan te sturen, ook als er militairen mee moeten om hen te beschermen. Volgens PvdA-leider Job Cohen moet dan wel volstrekt duidelijk zijn dat het geen militaire missie is." - Wij betalen wel weer voor de zoete koekjes die Cohennetje wil bakken in Brussel.
-
.
PvdA leider Cohen... ?
Is vast een tiepvautje.
Moet zijn: PvdA lijder Cohen...
T.C.
. -
Die agenten hebben militaire bescherming nodig, dat vergt een fikse logistiek, welke ook beschermt moet worden, en zo zit je al snel aan 300-500 militairen, welke een doelwit van de Taliban vormen, en dus aangevallen worden, en dus moeten vechten. En zo wordt een trainingsmissie evengoed als een opbouwmissie uiteindelijk een vechtmissie met duizenden militairen aan versterking.
PvdA liegt, PvdA misbruikte Afghanistan om de schade van de gemeenteraadsverkiezing te beperken. De PvdA is onbetrouwbaar en achterbaks.
Stem Géén PvdA! -
@170
Feit: De PvdA heeft in september 2009 al duidelijk aangegeven dat een verlenging van de missie in Uruzgan geen optie was wat hen betreft.
Feit: De PvdA heeft eind 2009 al aangegeven dat het wil spreken over andere opties in andere delen van Afghanistan
Feit: De CDA mn Verhagen en het CU mn v Middelkoop hebben de besprekingen rond de missie tot aan het eind misleidt, de optie 'politietraining' kwam 1 uur voor de val officieel ter sprake. Op dat moment was er geen redden meer aan.
Feit: Rapport Davids heeft expliciet de beweringen dat Bos een draaikont was weerlegt
Feit: Het CDA loopt als een schoothondje achter de USA aan en schroomt niet daarbij als een olifant door de porceleinkast te denderen. Verassend is het nauwelijks te noemen dat ook de kwestie Afghanistan op zeer discutabele wijze werd behandeld.
Feit: Ik stem absoluut geen PvdA maar niet op basis van foutieve beeldvorming. Het kort door de bocht gelul wat ik hier allemaal lees vind ik eerlijk gezegd tenenkrommend. Baseer je keuze op de feiten en op de programma's van de partijen, niet op ongefundeerde loze kreten die men je graag wil doen geloven..... -
En het belangrijkste feit:
We hebben daar helemaal niets te zoeken.
Wij zijn daar de bezetters, net zoals de Duitsers dat tussen 40 - 45 waren
Wij blijven daar op verzoek van het corrupte regiem van de corrupte Karzaiclan
net zoals de Duitsers hier door de NSB verwelkomt werden.
Wij zijn daar breed verzet aan het kweken binnen de hele Arabische wereld. -
De inzet is momenteel om te verhullen dat, net als bij Irak, er geen exitstrategie is. Daarvoor is nodig dat je van tevoren opgeeft wat je doel is en wat de criteria zijn waaraan je afmeet of en in hoeverre dat doel op een gegeven moment is bereikt, en dat je een termijn of datum kunt opgeven om de missie te beëindigen.
Beste mensen, de politiek weet het niet meer. Er wordt naarstig gezocht naar een uitweg. Het doel van onze aanwezigheid is ingehaald door de realiteit en de meeste mensen weten nu dat Afghanistan een bodemloze put is waar geen eer valt te behalen en, belangrijker nog, de inwoners ook niet wijzer worden van de westerse hulp.
De vraag is, net als bij Irak: Hoe komen we hier weg zonder gezichtsverlies? En het antwoord is: Zo snel mogelijk weg daar, dan beperk je de verliezen zoveel mogelijk, vooral voor de bevolking. Ik pretendeer dat in deze alinea het voortschrijdend inzicht is vermeld, waar het CDA op enig moment in de toekomst (zie het rapport Davids) zegt naar op zoek te zijn. Onbescheiden, maar ik ben hier diep van overtuigd. -
@173, inderdaad: David Cohen (voorzitter van de Joodsche Raad) is dus de grootvader van Rob Oudkerk en géén familie van Job Cohen. Of je moet ervan uitgaan dat bijv. Leonard Cohen ook familie is van Job Cohen...
-
Wij zijn heel blij, maar dan ook echt heel blij, dat Cohen dit vindt.
Heel veel Nederlanders vinden dat 'we' genoeg gedaan hebben: niet alleen in belastinggeld, maar zeker ook in levens. 23 tot nu toe.
Maar we zijn blij omdat het de partij stemmen gaat kosten. Kan niet anders. -
Kijk, zo wordt Cohen verstandig, en al net zo standvastig als zijn voorganger. Wel pragmatisch, dat wel. Hoop wel dat we wegblijven uit Afganistan. Laat die afganen lekker zelf op hun bermbommen trappen.
-
Wij stemmen dus niet op de PvdA :)
Is de SP nog steeds tegen? -
@172 Ik beweer dat al de hele tijd,maar niemand gelooft me dat
Het klein beetje respect wat ik had voor Cohen is verdwenen als sneeuw in de zon
Blijt enkel maar de SP over , die zijn niet zo veranderlijk en al helemaal niet als die wentelteef Femke Halsenma, dat mens is net als het weer , vandaag zus morgen zo -
Ongelofelijke draaikonten zijn dat toch.
De deur open houden voor het Haagse pluche. Huichelaars zijn het. -
@179, ik stemde vroeger ook meestal SP, maar ik ben gewoon bang dat de SP sans Marijnissen niet verder zal komen dan zo'n tien, hooguit 12 zetels en dat zonder de PvdA de deur wagenwijd wordt openzet voor een rechts kabinet (CDA-VVD), waarin mogelijk ook een belangrijke rol voor Geertje is weg gelegd. En aan dat laatste moet ik dus al helemaal niet denken...
-
#179 "Het klein beetje respect wat ik had voor Cohen is verdwenen als sneeuw in de zon"
Ik had veel respect voor Cohen, maar na deze uitspraak is dat geheel verdwenen. Ik had serieus op hem willen stemmen, maar hij heeft het met 1 uitspraak volledig verknoeid... -
leath: Hoe meer ik lees over deze Cohen en hoe meer foto's ik van hem zie hoe
onbetrouwbaarder hij op mij overkomt. Hij praat over politie opleiders ( wat in
godsnaam moet een nederlander leren aan een Afghaanse politie agent. En dan komt het honderden militairen let maar op dadelijk meer dan 1.000 moeten ook blijven. Wat jij handige politiek noemt is gewoon kiezersbedrog. Het is denk ik voornamelijk aan mensen zo als jij te wijten dat onze regering één poel van leugen en bedrog is. Onze soldaten moeten volgens afspraak gewoon naar huis komen. Dat Balkenende en het CDA iedereen een worst belooft als zij hun zin maar krijgen is eigen aan deze partij
Dat wij als burgers nog geloven in een democratie is volslagen absurd. Het is
één brok van manupulatie door enkele bobo's die er beter van denken te worden. -
Cohen is cool, en de baas over 2 maanden!
-
Cohen is a fool. Wie verstandig is, stemt zeker geen PvdA.
-
@185, 'fool' rijmt inderdaad op 'cool'. Leuk gevonden. Toch weet ik vrij zeker dat ik op de PvdA ga stemmen en niet op Geert ;)
-
saloeki:Dat is precies de bedoeling. In dit land gaan de verkiezingen aldus:
een aantal deskundigen b.v. psychologen, markeringmensen, gedragdeskundigen en nog een aantal deskundigen op allerlij terreinen zoeken
uit waarom u op iemand zal stemmen. Daarna roept deze man/vrouw deze kreten
overal waar maar mogelijk is. Hij/zij belooft niets en zal deze mededelingen ook nooit uitvoeren. Dat weet hij/zij ook wel. Zodra gaan de stemburo's dicht en het is over. De BOBO's tellen hun knopen en of er links of rechts gestemd is
maakt niet uit zij konkelen en draaien net zo lang tot zij op het pluche zitten
Van die stomme kiezer hebben zij 4 jaar lang geen last. Wij noemen dat
democratie. Een handje vol mensen regelt dit land. Geef mij dan maar een
regenten bewind dan ken ik dezen tenminste -
@186
je weet toch zeker ook wel dat er nog meer partijen zijn dan alleen maar van die theedrinker en geertje. ;-)
Want zoals je het nu schrijft laat je het over komen alsof er buiten die 2 TOTAAL geen andere optie is.
Voor mij als "zwevende kiezer" begint het trouwens steeds duidelijker te worden wie mijn stem wel of niet gaat krijgen, en tot nu toe is de "blanco stem" ver op de winnende hand. Wat ik wel met zekerheid weet is dat in ieder geval de pvda, cda, vvd en groen links in ieder geval NIET mijn stem krijgen. -
@188 (Limbabwe) ik dacht dat ik wel wist dat er partijen bestonden naast de PvdA en de PVV ;)
In het verleden heb ik gestemd op: Groenlinks, Partij voor de Dieren, maar vooral op de SP.
Zie hiervoor verder mijn reactie @181 :) -
@175
Al met al is die naam Cohen toch behoorlijk besmet. -
@187
Dat is juist,als Wilders werkelijk iets wilt,dan zullen de internationale verdagen,die over het hoofd van de bevolking tegen de NATIONALE grondwet in, zijn afgesloten,als speerpunt in zijn programma dienen te staan!
Dat is echter zeer gevaarlijk,want het zal velen in Den Haag herinneren aan hun ambtseed!
Dat hij zich inplaats daarvan ledig houdt met hoofddoekjes en de veiligheid van Israel zegt genoeg. -
@189
Sinds Esther Ouwehands uit de partij gezet dreigde te worden wegens dierenmishandeling,blijft voor U slechts de SP over. -
Driekwart van Nederland wil geen enkele missie in Afghanistan. Toch wil bijna de hele politiek dat wel. Hoezo democratie. leve de SP!
-
De PVDA moet een heel windmolenpark op hun verkiezing posters zetten straks.
Ze draaien wat af. -
Cohen = Draaikont.
Wat is er eigenlijk veranderd? Een paar maanden geleden was de PvdA nog op sterven na dood en werd door bijna iedereen uitgekotst, en nu is het ineens de partij van de heilige graal die Nederland wel eventjes zal redden.. volgens sommige dan.
Maargoed, Uruzgan zijn we nu wel klaar mee, daar ben ik het mee eens. -
@nounou #50 "Voordat het kabinet viel gaf de PvdA al aan dat een politiemissie als alternatief voor volledige terugtrekking wel bespreekbaar was, maar dit was voor de andere coalitiepartners niet voldoende."
Geloof je het zelf? Dat de politiek in crisistijd het kabinet laat vallen vanwege de interpretatie of invulling van een doelloze missie in een moslimland waar we overigens niets te zoeken hebben!?
Nee, de Haagse politiek zit met zijn eigen miskleunen in de maag, verstrikt in zijn eigen simulaties, weet niet meer wat te doen of hoe te draaien, zendt voortdurend tegengestelde signalen en boodschappen uit, nog slechts één stap verwijderd van instorting, één keer blazen door Geert en het lege Haagse politieke simulacrum is opgelost, verdwenen, met de kinderen spelen....
Stijgers in Politiek
Kinderopvang wordt fors duurder voor hoge...
Kinderopvang wordt fors duurder voor de...
1 uur 17 minuten geleden door All.you.need.is.love
Actie in Arnhem tegen 'gijzelen'...
Om te voorkomen dat allochtone meiden na...
1 uur 43 minuten geleden door All.you.need.is.love
Gebruik de holocaust niet om Zionisme te...
Een sterke speech van een orthodoxe jood...
1 uur 49 minuten geleden door Tweetsweet
VVD-top verwerpt kritiek van Hans Wiegel
De top van de VVD is het niet eens met...
5 uur 11 minuten geleden door Duracellkonijntje
'Lagarde betaalt geen belasting'
Christine Lagarde, de 'Iron Lady' bij het...
5 uur 17 minuten geleden door katje van sjefke
Best gewaardeerd
Kamer stemt in met ESM-verdrag
De Tweede Kamer heeft donderdag met een...
5 dagen geleden door MistrX
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
6 dagen geleden door All.you.need.is.love
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
2 dagen geleden door dutchoyibo
PvdA ziet SP als mogelijke regeringspartner
PvdA-leider Diederik Samsom wil premier...
6 dagen geleden door Tony7841



