Het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN) doet een dringend beroep op de CDA-fractie in de Tweede Kamer om dinsdag niet in te stemmen met samenwerking met de PVV.
Sorteer op:
-
@599 dat ze je al groeten is al heel wat
-
@Foei waarom bekeren als ze al Christenen zijn. Niet zo een slimme opmerking.
-
diep respect heb ik voor de antilianen die protesteren tegen geweld van o.a hun eigen broeders .dat zet volgens mij zoden aan de dijk
-
@603 juist check mijn @402
-
@603 ....dat ze hun kinderen maar onder de kont schoppen ....luie vlegels zijn het .Antilianen die protesteren zijn minstens gratis met bussen erheen gebracht en krijgen een lunch toe ......
-
protesteren tegen het geweld dat je eigen broeders uitoefenen ? ......hemeltje dan ben je letterlijk ver van huis .
-
In de meeste Islamitische culturen is men gewend andersdenkenden uit te sluiten.
Dat de PVV hierover zorg uit is niet onterecht.
Dat de SMN oproept om de PVV uit te sluiten is slechts de bevestiging van de zorg waaruit de PVV is ontstaan. -
@599 Ja is leuk, maar dezelfde marrokaan en kids in een peugeotje 206 daar is ook niets mis mee hoor :-)
-
@606 nee was gewoon in hun eigen stadje en zij hebben iig geen bord voor hun kop zoals de geliefde marokkanen(uitzonderingen daargelaten)
-
@607 Volgens mij is de uitsluiting toch echt andersom begonnen hoor.
-
@605 van kregen ze die lunch en gratis vervoer ? waar staat dat?
-
@611 in zijn droomwereld
-
@606 waarom ben je dan ver van huis?
-
Marokkaanse dit, Marokkaanse dat.
Nee hoor, polarisatie is allemaal de schuld van Wilders -
Ik heb liever dat ze een beroep doen op hun eigen jeugd om geen rotzooi te trappen... !!!
Als ze dat voor elkaar krijgen, dan hoef ík niet meer op Wilders te stemmen ! -
Wat mij verdrietig maakt is het selectief lezen, verkeerd interpreteren en dan het als feiten melden van diverse Nederlanders hier. Tolerantie is ver te zoek. Ga me haast schamen Nederlandse te zijn,
-
Ach ja... men grijpt een kans om een reactie te geven weer es aan om elkaar persoonlijk af te zeiken.
Geef een reactie op de tekst ipv op elkaar. Dit is gewoonweg zielig te noemen -
Iki begrijp de verontrusting van de marok gemeendschap.
In mijn ogen hebben ze gelijk. polarisatie van de molsimgemeenschap is reeds begonnen.
Ze vergeten echter hoe dit komt...
Anyway. ik zie voor hen wel een opossing:
"Enkele reis marokko?" -
Als de marokkanen of wat voor ander ras dan ook zo bang zijn, zou ik zeggen ga dan terug waar je vandaan komt. je wordt toch strontziek van al dat gezeik. leef je leven respecteer elkaar en als je je niet aan de regels van het land houd dan moet je de gevolgen maar dragen.
-
@605
Je bent in de war met de afgelopen autovrije zondag, waar de de marokkanen gratis taxi's kregen!!!!
Bepaalde afritten werden afgesloten omdat ze problemen verwachte!!!
Niet alle allochtonen zijn zo simpel hoor!! -
@620 moesten ze die wel weer teruggeven dan?
-
nou marbra daar is een excuus toch wel op zijn plaats .......@620
-
@622
verwacht geen excuus van zo'n blaaskaak ;-) -
Verwijderd door redactie
-
@624 nou gefeliciteerd
-
"Het Marokkaanse Meldpunt tegen Racisme en Discriminatie vreest verregaande polarisatie tussen de bevolkingsgroepen."
De VVD, het CDA én de PVV hebben gepleit voor het streng straffen van discriminatie............ stemmingmakerij dus.
"De organisatie roept Marokkanen op aangifte te doen van onheuse bejegening en zal de klachten bundelen in een zwartboek."
Élke onheuse bejegening (tegen w i e dan ook) mag in een zwartboek en mag aangepakt worden. Dus eveneens van jonge Marokkanen die Nederlandse brugers voor "bleekscheten" uitmaken en ze anderszins te na komen. Dat moge eveneens een punt van aandacht én zorg zijn voor het Samenwerkingsverband voor Marokkaanse Nederlanders. -
als ze zo nodig in nederland willen wonen moeten ze zich maar aanpassen
lang leve wilders -
Op de bijbehorende foto zie ik Marokaanse meiden met een hoofddoek die hiertegen protesteren, ieders goed recht.
Kan het echter zijn dat zij door die hoofddoekjes niet zien wat een ander deel van hun groep allemaal uithaald, en dat ze die al heel lang tot de orde hadden moeten roepen ?? -
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
@629 Uhh, wat heeft "de baas spelen" nu met aanpassen te maken...
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
@629 beetje vage gedachten hou je erop na
-
@633 over hoeveel jaren geleden heb je het nu? daarbij wat maakt het uit wie wat heeft uitgevonden , dat geeft niemand meer rechten.
-
@633 Laat me raden ........je bent bruin , geel of groen van jaloezie ?
-
Blauw kan ook nog ......hik
-
Ik gooi even een minnetje tegen je eigen +je
-
@629: Als je de geschiedenis wilt begrijpen dan moet jij je er in verdiepen. Het het spuien van platte vooroordelen helpt niet. Integendeel. En als je toch bezig bent: neem dan bijvoorbeeld ook de verschillende stammenoorlogen en het kannibalisme in Afrika mee. En de "koloniale" twisten in het oosten (Japan, China). En de Mongolen natuurlijk!
-
Er is hier een oplossing voor, we gaan een partij dat heet "massal wegwijzen" starten. Als alle marokanen terug zijn (naar marokko) gaan ze daar alle hollanders wegsturen naar nerdelands, dan is iedereen blij, punt uit. wat een drama!
-
#633 Andalus
Dus vroeger, heel lang geleden liepen die volkeren voor op ons.
Leuk voor ze, waarom lopen ze tegenwoordig dan eeuwen achter.
Ten tijde van al die uitvindingen bestond de Islam helemaal nog niet.
Misschien komt het wel door de religie die hun beperkt in hun vooruitgang.
Kijk maar naar Perzie, sinds ze daar verplicht Moslim zijn is het alleen maar achteruit gegaan. -
@635
Waarom worden blanken in Californië boos wanneer Mexicanen Spaans praten? Waarom moeten ze Engels praten? Waarom heeft Spanje een deel van Marokko bezet, vandaag de dag? Waarom heeft Engeland in de jaren '80 een leger naar de Falklandeilanden gestuurd om de mensen in Argentinië uit t eleggen dat zij de baas zijn? Typisch blanke streken. Aan de andere domme blanken zou ik adviseren het boek "The New Asian Hemisphere" van Kishore Mahbubani te lezen, daarin zie je een enorme, actuele lijst met namen van nobelprijswinnaars waar je nog nooit van had gehoord (wegens White Pride berichtgeving). Nog iemand die me te binnen schiet, Al Jabber, is de grondlegger van de huidige algebra (wiskunde, voor het geval je te dom was). Blanken hebben weinig ingebracht in de wiskunde, alleen de geschiedenis herschreven en nieuwe namen gegeven aan uitvinders. -
@642, de Islam bestond toen wel degelijk en was springlevend. Ik praat niet over het stenen tijdperk.
-
jammer dat het zover is gekomen media bedankt
-
@629 Volgens mij ben je flink in de war. Op dit moment zijn het toch echt de radicale moslims die overal in de wereld rotzooi lopen te schoppen.
En wat vlak na de WOII is gebeurd, verdient geen schoonheidsprijs. Het heeft echter niets te maken met feit dat de meeste marokkanen niet integreren. Waarom lukt het Chinezen, Turken, Surinamers en Molukkers wel dan??
Juist door dit soort acties van het SMN wordt de polarisatie in de hand gewerkt. Wel je recht opeisen, maar niet je eigen plichten vervullen kan meestal niet op veel begrip rekenen. -
Gezellig weer. De SMN heeft niets in te brengen, want Geert is democratisch gekozen door het volk. En waarom, tja, dat laat zich raden ahum. Dat moge duidelijk zijn. Lastige situatie hier. Ik hoop dat wij allen de goedwillende Marokkanen met rust laten en ondersteunen en degenen die het verpesten hard aanpakken en bij een dubbele nationaliteit zowiezo het land uit sturen. Dan zal er geen sprake meer zijn van polarisatie. De SMN kan in ieder geval de bek afvegen. Laat ze eerst het gespuis onder hun eigen volk maar onder controle houden.
-
@624......... ik mag het niet zeggen van racisten.
Volgens mij is hier maar een grote racist en dat ben jij. -
#588 veiled========>@585 Die link vergeten van de Christenen die zijn uitgezet in Marokko, omdat ze in het kindertehuis in Marokko , Marokkaanse kinderen uit de Bijbel voorlazen ???/<============
en #589 anti-amerika======>@588 moeten ze hier eens doen haha<======
nou hahahahaha
wat een lol
het betrof marokkaanse weeskinderen
u weet wel, kinderen zonder ouders, familieleden, geen dak boven het hoofd en zonder opvang gedoemd te sterven op straat of iets anders eng
zij werden door the christelijke village of hope opgevangen
men zou dit 'mooi' kunnen noemen
achterliggende (en waarschijnlijk enige) bedoeling was echter, om de kinderen tot christenen te bekeren
moet dit mogen in een moslimland?
nederland heeft geen weeskinderen
maar stel, dat we ze toch hadden
een imam begint een moslim village of hope en vangt deze kinderen op
met als enig doel om de kinderen tot moslims te bekeren
u vindt het schandalig dat de christenen marokko uitgezet werden
en natuurlijk kan ik het mis hebben, maar uw berichten wekken de indruk dat u met de imam en andere werknemers van de moslim village of hope hetzelfde zou doen als marokko deed met de christenen -
Verwijderd door redactie
-
"Het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN) doet een dringend beroep op de CDA-fractie in de Tweede Kamer om dinsdag niet in te stemmen met samenwerking met de PVV."
Ik doe een dringend beroep op de SMN om dinsdag niet in te stemmen met samenwerking met Nederlanders.
Of is dat niet hetzelfde? -
@649
Het zit in jouw zieke geest om te denken dat de enige reden om die kinderen te redden "bekering" zou zijn. Die mensen hebben die kinderen geholpen omdat ze anders kapot gingen van de honger in dat achterlijke kutland. Marokko moet zich kapot schamen met zijn "vredelievende" religie. -
@646 BW65
quote
@629 Volgens mij ben je flink in de war. Op dit moment zijn het toch echt de radicale moslims die overal in de wereld rotzooi lopen te schoppen.
unquote
ehm ....
doe eens een update -
Zo'n oproep van het SMN lijkt me een heel goede reden om juist WEL samen te werken met de PVV.
-
@650 Overdrijven en de feiten verdraaien is ook een vak. Over het algemeen zijn het de moslims zelf die elkaar de hersens in slaan. Kijk maar naar hoe "respectvol" ze met elkaar omgaan in het Midden Oosten.
Maar als het daar volgens jou zoveel beter is, wat doe je hier dan?? Ga lekker terug en ga daar de salafist uithangen. Ben benieuwd hoe lang ze je dan vrij laten rondlopen en met "respect" behandelen. -
@642
Weet jij waar je het over hebt?
Elke beschaving heeft een begin en een einde!
Nederland maakt nu het einde mee, dankzij wilders!
Voor Perzië een rijk was, bestond er nog een rijk genaamd Babylonië, daarvoor nog Sumerië, en niet te vergeten mesopotamië.
Islam = jezelf overleveren aan God (geloven en vertrouwen in je schepper) en geen politiek! -
"We willen geen polarisatie, maar we gaan onszelf wegzetten als een groep en noemen dat Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders en gaan alle foute dingen opschrijven die blanke mensen zeggen of doen en vragen de christenen om hulp bij het vestigen van de islam in Nederland. Maar wij willen geen polarisatie."
@644 Waarom wonen in Arabische landen grote delen van de bevolking nog steeds in plaggenhutten dan? -
Whahahaha... die gasten zijn gewoon aan het balen.... ze zien de vrijhaven die ze hebben ten einde komen.... xD
@650 miljoenen moslims omgekomen door het blanke leger?
wat een bullshit...
Als je het hebt over de burger doden in Irak en Afghanistan...dan zal ik je uit je droom helpen... de meeste aanslagen op burgerdoelen, en dus ook met de meeste burgerslachtoffers worden gedaan door moslimextremisten...
toegegeven dat er ook veeeel te veeeel moslimburgers zijn gedood door NAVO wapens, en dat is echt heel erg... en de wantoestanden (zomaar burgers afknallen, martelen etc) moeten keihard worden aangepakt...
Maar het zijn daar hoofdzakelijk moslims die andere moslims doen vermoorden, en het zijn ook echt geen miljoenen... misschien een paar honderd duizend... wat het niet minder erg maakt,maar je moet niet overdrijven....
en de reden waarom men zich wel inhoud bij joden en niet bij moslims, is denk ik omdat de joden bij mijn weten geen aanslagen plegen op westerse doelen, of roepen dat er iemand onthoofd moet worden omdat er kritiek is... en helaas voor de goede moslim.. er zijn een redelijk aantal gekke moslims die denken dat aanslagen plegen, onschuldigen doden iets is wat kan.... de goede lijden onder de kwaden... heel spijtig, maar ja... met voetbalsupporters is dat toch hetzelfde... de hooligans hebben het vrij heen en weer reizen naar wedstrijden ontnomen... en nu moet je met je kinderen in een trein waarin een grote groep idioten zit naar een uitwedstrijd.. verplichte combi... blablabla... de goede lijden onder de kwaden... heel simpel.. heel duidelijk... maar inderdaad niet leuk... maar ja... pech gehad..... -
@652
Inderdaad, helemaal correct. Maargoed, ik vind wel dat hier dondersgoed opgelet moet worden dat we geen nazi-praktijken er op na houden. Het probleem wordt benoemd, we kunnen er wat aan doen, maar ik ben zooo bang, dat wij de Marokkaanse gemeenschap in het algemeen in een slecht beeld gaan zetten, terwijl er ook zoveel goede Marokkanen zijn. Tot nog toe is er echter nog niets gebeurd. Laten we hopen dat Geert de problemen aanpakt en niet al te zotte acties (meer) uit haalt. -
Verwijderd door redactie
-
@653 Gewoon ook eens een echte krant lezen, wat dacht je van bijvoorbeeld Somalië, Pakistan, Afghanistan, Irak, Iran, Thailand
-
@655 Weet je wat nu in Pakistan gebeurt? Amerika zegt tegen Pakistan dat ze hun tribale gebieden moeten bombarderen. Doen ze dat niet, dan zal Amerika ze terug het stenen tijdperk in bombarderen.
Waar twee honden vechten om een been, gaat een derde ermee heen. Dat weten blanken heel goed. Kijk maar wat blanken met Indonesië hebben gedaan .Vredelievende mensen tegen elkaar opzetten. Molukkers voor blanken laten vechten.
Blanken willen daar een gaspijpleiding aanleggen dwars door tribale gebieden, om een tegenwicht te bieden tegen Rusland. Dit is slechts één voorbeeld van de schaduwoorlogen., -
@655
Wie is verantwoordelijk voor het chaos en wanorde in het midden oosten?
Waarom zijn de burgers daar het schuldige ervan?
Hoe zou jij over denken, niet het midden oosten, maar europa in een oorlog gewikkeld zou zijn, en dat men precies hetzelf over zou denken als jij? -
@656 Islam is inderdaad voor veel mensen echt een religie... maar helaas is er ook een (vrij grote) groep die de Islam heel anders uitlegt... en met die groep moeten we ook rekening houden...
Met de fluwelen handschoenen aanpak zijn ze (politie) niet zo ver gekomen, herinner je de torentjes in usa, metro in gb, trein in spanje, bootje in (ik geloof) nigeria ofzo, hotel in indonesie, fruitmarkten in Irak, stembureaus in Afghanistan, vliegtuigje in Lockerbie,... etc. etc. etc..
Kortom... reden genoeg om die groep heel serieus te nemen...
We hebben hier een voetballen... al eens geprobeerd om als neutrale supporter naar Feyenoord Ajax te gaan? Nou.. bespaar je de moeite.. dat gaat je niet lukken... tegenwoordig door al die rellen ben je alleen maar welkom als je met een combi bus/trein gaat, clubkaart bezit, of uit ongeveer dezelfde streek als waar er gespeelt wordt.. De goede lijden onder de kwaden...
De goede lijden onder de kwaden.... wen d'r maar aan... -
Het CDA is een christelijke volkspartij.De leden geloven in Jezus Christus de zoon van god De moslims geloven hier niet in.Ze moeten een eigen gelovige partij oprichten en nu niet zeuren
-
@629 omdat je je aanpast aan de gebruiken en regels geldend in het land waar je naartoe gaat. als ik naar het midden oosten verhuis zal ik me toch echt aan de regels daar moeten houden. dus het niets met aanpassen aan blanken te maken, maar met aanpassen aan het land waar je naartoe gaat. en dat geld trouwens ook gewoon voor autochtonen..
-
@652 vederlicht
quote
@649
Het zit in jouw zieke geest .....etc.....
unquote
ach so
interessante zienswijze -
6684 oktober 2010 00:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@665
Moslims erkennen Jezus als de zoon van God en als profeet. Moslims erkennen alles van christenen en het beledigen van profeten die in het Christendom en Jodendom voorkomen is onmogelijk, omdat al deze profeten worden erkend door moslims. In de bijbel staat dat Hagar en Ismael worden weggestuurd door Sarah naar het huidige Mekka en dat ze daar een groot volk zal worden. Daarop borduurt de Islam verder. Het Jodendom, Christendom en de Islam vormen een drie-eenheid die domme blanken niet willen accepteren omdat ze te dom zin en zich superieru voelen door hun gerimpelde blanke huid. Maar ik ga niet verder lullen, ik denk dat k de grenzen van je hersencapaciteit nu al heb bereikt. -
Nou vooruit, voor het slapen gaan, omdat ik het zelf zo'n leuke vind #429 :
"Het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN) doet een dringend beroep op de CDA-fractie in de Tweede Kamer om dinsdag niet in te stemmen met samenwerking met de PVV. "
Hoezo? Wat maakt het uit? Als je je als Nederlandse Marokkaan (...) gedraagt, dan is er toch niets aan de hand...
Aanpassen, daar hebben jullie toch geen moeite mee? -
@663 De arabieren en de perzen zijn zelf verantwoordelijk voor de chaos in het midden oosten.
En als ik in het buitenland ga wonen, dan pas ik me aan aan het land waar ik dan woon. -
"666
Als jij vindt dat blanken zich zo goed aanpassen, kun jij me dan uitleggen waarom Engelsen in de jaren ´20 van de vorige eeuw ook al gifgassen hebben gebruikt tegen in hun woorden barbaren, in werkelijkheid opstandelingen tegen het Engelse regime in het huidige Irak= Binnen 100 jaar tijd hebben blanken al zo vaak pogingen gedaan volken uit te roeien. Zijn ze niet goed snik= Kun jij me uitleggen wat blanken bezielt= -
6734 oktober 2010 00:11 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@673 De nummering klopt niet!
-
@669 En waarom willen de Iraniers dan alle Joden uitroeien?? Je roept alleen maar wat en trekt alles uit de context.
-
@672 Zeg "blanken-hater", je hebt nu talloze posts geschreven, maar wat wil je nu eigenlijk zeggen?
-
@669Moslims weten zeker dat Jezus niet de zoon van God is anders zouden moslims christenen zijn.
-
6784 oktober 2010 00:17 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Verwijderd door redactie
-
@669 lekkere ondebouwing!
"Het Jodendom, Christendom en de Islam vormen een drie-eenheid die domme blanken niet willen accepteren omdat ze te dom zin en zich superieru voelen door hun gerimpelde blanke huid. Maar ik ga niet verder lullen, ik denk dat k de grenzen van je hersencapaciteit nu al heb bereikt."
klink erg intelligent... -
@672 we zijn bijna een eeuw verder! we leven nu niet een eeuw geleden.
-
@679 andalus
quote
Of dacht je dat blanken de baas zijn op aarde?
unquote
mogen ze () rustig denken
zolang ze maar niet vergeten dat ze () slechts negen procent van de totale wereldbevolking uitmaken en een uitstervend ras zijn -
Ja, ben je Fallujah vergeten? En er zullen nog zoveel anderen zijn. Niet voor neits zijn de oprichters van Wikileaks met beelden van de oorlogen hun leven niet veilig doordat ze bedreigd worden door Amerikaanse overheid. We leven niet een eeuw geleden, maar het gedrag van blanken dat bestaat uit het gooien van bommen op andere volken en gifgassen is niet opgehouden. Vrouwen durven geen kids te rkigen in Irak doord at de meesten misvormd worden geboren door de gifgassen van het Westen. Over 100 jaar helemaal uitgeroeid die Irakezen, dan kunnen blanken vrij de olie stelen. Maar neej, blanken waren daar bezgi met ontwikkelingshulp.
-
Goedendag zeg, wat een hoop gekwaak hier! Ik geloofde zowat mijn ogen niet tijdens het lezen van pagina 1 (de rest heb ik maar even gelaten voor wat het is..). En dan maar durven zeggen dat Wilders niet polariseert en haat zaait (want het is alleen de >Marokkaanse< jeugd die het heeft gedaan). Nou tis voor mij wel duidelijk en voor zijn aanhang blijkbaar ook!
Betreffende dit bericht: Ieder beetje help om dit minderheidskabinet tegen te houden. Hopelijk is het genoeg nu. -
@ anuslus;
minderwaardigheidcomplex?
Zolang jij zo zwart wit denk ben je niks beter dan die "blanken" die jij zo veroordeeld.. -
@andalus, je haalt steeds voorbeelden van oorlogen erbij...
we hebben het over aanpassen als je naar een ander land verhuisd... oorlog is niet verhuizen... -
6874 oktober 2010 00:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@687
Ja, en je geeft ze een uitkering, integratiecursusje, laat hun familie overkomen, laat ze christelijke kerken bouwen, geeft ze een wapen als de term racisme en laat ze ook nog eens de landelijke politiek beinvloeden.
Denk niet dat de Spanjaarden dat pikken. -
@687 klopt maar je hebt je in principe gewoon aan de daar geldende regels te houden, en dat gebeurd. (althans dat hoop ik)
ik heb er ook geen probleem mee als iedereen hier lekker zijn eigen ding doet (eten, winkels etc) sterker nog leuk! alleen als je hier komt moet je je aanpassen aan de mores van een land. -
6904 oktober 2010 00:42 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Hoe blanken zich aanpassen?
-Optie 1:
Eerst inboorlingen uitroeien daarna het land inpikken, voorbeeld Amerika
(40 miljoen indianen uitgemoord).
Optie 2:
Land inpikken, vervolgens inheemse bevolking wegjagen, naar buiten wijken, voorbeeld Zuid Afrika.
Optie 3;
Bevolking hersenspoelen doormiddel van missionarissen, vervolgens bevolking tegen elkaar opzetten in hoop dat ze elkaar uitroeien, voorbeeld Indonesië.
Optie 4;
Bevolkings groepen en gelovigen tegen elkaar ophitsen, door geweld uit te lokken in hoop dat ze elkaar uitroeien (goedkoopste mannier van oorlog voeren), voorbeeld Irak.
Etc.
Geen een ras is heilig, zo doe normaal!
Art. 7 lid 1 van het Grond Wet
Vrijheid van meningsuiting -
@199
Huppel 's rond in Den Haag en hoor echte Hagenezen deze term ook bezigen.... -
" Naastenliefde en barmhartigheid ". Daar doen deze organisaties een beroep op bij het CDA. dat is mooi want dit zijn inderdaad christelijke waarden. Maar nu even over jullie, de moslims. Ik denk dat we nu zo'n jaar of twintig lang mogen kennisnemen, en dat op haast dagelijkse basis, van de gruwelijkheden die onder de paraplu van de islam begaan worden. Ik denk even aan Algerije, aan Spanje, aan New York, aan Iran, aan Saudi -Arabie, aan Theo van Gogh, om maar wat voorbeelden te noemen. Dan nu mijn punt; Heb ik in Nederland ooit EEN moslim de straat op zien gaan om te protesteren tegen dit walgelijke geweld ? Tegen dat dominante denken van "wij zijn de waarheid ", tegen al dat afschuwelijke leed dat veroorzaakt is en wordt in naam van dat geloof van jullie ? Het antwoord : nee dus. Afgezien van een enkeling die daar via subsidie beroepshalve mee te maken had en die neem ik niet serieus. Ik hoopte ooit dat de Nederlandse moslim afstand zou durven nemen van al die gruwelen. Zou durven laten zien dat ze het er niet mee eens zijn. In al die jaren was er helemaal niemand te zien om te getuigen van hun afschuw. Dat, ja precies dat maakt dat ik me zorgen maak. Een grote mond tegen het CDa. Dat lukt nog wel. Maar mijn punt is en blijft; wanneer neemt "de moslim" zijn eigen verantwoordelijkheid ? Of is het stenigen van een weduwe een normale zaak voor jullie. Kennelijk wel.
-
@689
Er zijn daar nog geen steden die overlopen van de criminele onaangepaste, drugdealende, niet-werkende, toekomstloze, vrouwonterende, homohatende, jodenhatende, asociale, wetteloze Nederlanders zover als ik weet.. -
@ 690
Sharia heeft met cultuur te maken, en niet met het geloof, het is verzonnen om meer macht uit te oefenen.
Dat men doet geloven dat sharia een onderdeel is van een geloof is gelogen, het is pas later aan toegevoegd.
Omdat het kant en klaar voorgekauwen wetgeving is, accepteerd men het snel. -
Conclusie van al de reacties bij elkaar: we komen er nooit uit?! Verdeeldheid zit nu eenmaal in de mens. Allah heeft daar weinig oplossingen voor gegeven. Of je nu christen bent of niet: Jezus erkent die verdeeldheid wel en geeft daar ook advies c.q. oplossingen voor.
-
@ 696 Mijn hemel, nog eentje die " de waarheid" aan zijn zijde heeft ?
-
@693 endanditnog
tip: laat u nakijken -
@690
Ik ben er inderdaad 'bang' voor dat de manier waarop wij onze democratie graag willen vormgeven zal worden belemmert door mensen met ideologiën die ver afstaan van vrijheden waarvoor veel gestreden is in het westen.
Vervolgens als de politiek zal islamiseren dan zal de sharia kort volgen. Lijkt me logisch. -
@690 ik heb er sowieso moeite mee dat religies blijkbaar de behoefte hebben om anderen hun regels op te dringen (dmv democratie), dat is niet alleen bij moslims zo maar ook bij christenen. (kijk bv eens naar de winkelsluitingstijden die door de lobby van christenen maar langzaam naar de zondag uitgebreid kunnen worden).
. -
@ 698. Heeft u ook argumenten ?
-
@700 Absoluut. Geloof en Staat scheiden. Sowieso.
-
Een ding is duidelijk, iedereen zal op blaren zitten, door aankomende moeilijke financiële, economische tijden, niet te vergeten toenemende onbegrip en haat, dankzij het nieuwe politieke beleid.
-
andalus is eindelijk op z'n plek gezet hahahaha
-
#643 "Waarom worden blanken in Californië boos wanneer Mexicanen Spaans praten? Waarom moeten ze Engels praten? "
Amerikanen worden boos omdat de taal van het land Engels is, niet Spaans. Het zijn met name de illegalen die deze taal niet (willen) spreken. En voor wat betreft je racistische opmerking in het begin van de zin (blanken), het betreft hier alle Amerikanen behalve de illegalen zelf en hen die hen uitbuiten of steunen uit misplaatste gevoelens. De Amerikanen die verwachten dat een echte immigrant zich aanpast komen uit alle bevolkingsgroepen. Je zit er met je racisme dus helemaal naast. -
wen gaan net zo lang door met stemmen, totdat we er bij neervallen
-
Verwijderd door redactie
-
@695 Sharia is een integraal onderdeel van de ideologische Islam.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ca%C3%AFro-verklar... -
#708 Vreemdelingenhaat en racisme zijn integraal onderdeel van de Islamofobie, die voor sommigen tot ideologie is verheven.
-
@703
Rechts of linksom..inleveren moeten we toch!! -
Verwijderd door redactie
-
Wat ik vreemd vindt zijn het in principe alleen de marrokanen die er problemen mee hebben, dus het klaagvolk om zomaar te zeggen.
Ik denk dat ze het anders moeten zien.
Het heeft de Nederlandse regering behaagt om deze mensen het land binnen te laten, waarvoor zij dank moeten zeggen.
Ik vraag mj af wat er zou gebeuren als wij massaal naar marokko zouden vertrekken en ons geloof daar op zou proberen te leggen ( katholiek,protestant, christen, gereformeerd noem maar op ) of onze wetten proberenop te leggen zoals zij doen met een sharia rechtbank nu nog voor eigen volk maar wie weet later ook voor ons !!
Wie van de marrokanen wil mij hier een eerlijk antwoordt op geven ?????? -
@712 "het klaagvolk" noem je dat? Nee, de nederlanders zelf gaan lekker.
Antwoord: Onderbouw-junk ! -
@603
Net alsof dat niet heel normaal is. -
@ 713 neem aan dat je jezelf daarmee bedoelt met onderbouw junk.
Het iseen legitieme vrag dioe gesteldmag worden en ja nederlanders zijn ook klagers -
#712
Ik denk dat je lang kan wachten, Lexxiie. -
@ 716
Dat denk ik ook want een goed antwoordt hebben ze hier niet op. -
@669
Moslims geloven absoluut niet dat Jezus de Zoon van God is. Op de Al-Aqsamoskee in Jerusalem staat in het Arabisch dat God geen zoon heeft. Hierin liggen het Christendom en de Islam fundamentaal dus heel ver uit elkaar. -
@1 Zo'n oproep is natuurlijk al lang gedaan en wordt nog regelmatig herhaald.
-
Verwijderd door redactie
-
@533: het sneue is alleen dat die 10% probleem-marokkanen verantwoordelijk is voor iets wat om en nabij 75% van de problemen ligt.
In Gouda, waar ik woon, is het percentage probleem-marokkaantjes overigens vele malen hoger; 40% hoorde ik laatst op het journaal. -
@532: Janmaat heeft door de tijd het gelijk aan zijn kant gekregen. PVDA, CDA en andere grote partijen zijn hem inmiddels rechts voorbij gegaan. De man zelf was veel gematigder dan zijn partij en de herinnering over hem; het was een nogal kleurloze figuur met weinig uitgesproken opvattingen.
Bedoel je te zeggen dat Wilders uiteindelijk ook gelijk krijgt? -
Ik heb diverse keren gemerkt dat gebrek aan inteligentie gecompenseerd word door agressie, dus gewoon Geert Wilders blijven bedreigen en bomaanslagen plegen.
Oudere mensen beroven, tankstations overvallen en homo's en lesbo's in elkaar slaan.Is dat wat ze met barmhartigheid en verdraagzaamheid bedoelen.En als je daarop aangesproken word, dan roep je gewoon Dicriminatie!!!! Gewoon iedereen ook Blanken een papier laten ondertekenen dat ze zich aan normen en waarden houden van het land waarin ze leven. Zoniet opzouten !!!!! -
@626: inderdaad van een lachwekkende flinkerigheid. Ik ga dan ook maar een stuk of 30 klachten bij ze indienen, vanwege het uitschelden van mijn vrouw en kinderen door marokkaans tuig, grote monden etc.
Ik denk niet dat de SMN de discussie hier verder mee helpt. Ze zouden gewoon eens moeten toegeven dat de zaak uit de hand gelopen is in plaats van om de hete brei heendraaien.
Dat "discriminatie" gevoel wat ze menen te ervaren is de te verwachten reactie van de bevolking die het na 30 jaar in de puinzooi te zitten niet meer pikt terwijl de politiek vergoeilijkend toekijkt. Dat maakt mensen machteloos, dat maakt mensen PVV-stemmer.
Ik praat het daarmee niet goed, maar geef wel aan dat een meldpunt voor discriminatie het probleem niet gaat oplossen. Roep nou eerst je jeugd en de ouders eens tot de orde. Als ze zo goed samenwerken als de naam doet vermoeden komen we er vast wel uit langs die weg! -
@718: klopt. Een moslim benoemde tegen mij het Christendom als "een vergissing". Verder heeft men veel uit de Bijbel en de joodse traditie overgenomen.
-
Ik ga een zwart boek bijhouden van mijn ervaringen met moslims die ik tijdens mijn werk tegenkom, werk bij de thuiszorg in tokkiebuurten.
Mensen, dit wordt een bestseller!!!
Het is of dit boek schrijven of mijn messen slijpen, ik ben er helemaal klaar mee om beledigd, bedreigd, bespuugd of wat dan ook te worden door marrokaantjes.
Van andere bevolkingsgroepen heb ik nooit last, dus je mag het beestje bij de naam noemen. -
Het zal al wel gezegd zijn in die honderden voorgaande reacties, maar ze hebben pas recht van spreken, als
- ze hun marokaanse paspoort inleveren
- ze zich aan onze normen en waarden houden
- hun criminele jongeren in de hand hebben, zodat mijn dochter veilig over straat kan zonder lastig gevallen te worden en voor kanker hoer uitgemaakt te worden en er geen bejaarden, winkeliers en tankstations meer worden overvallen.
Tot die tijd hun mond houden. -
Toen deze stichting voor het eerst in het nieuws kwam uitten zij hun bezorgdheid over de toenemende populariteit van GW. Ik heb hen toen een nette brief geschreven waarin ik aangaf dat ook ik bezorgd was, om de ontsporing van sommige Marokkaanse jongens. Ik heb daarin ook aangegeven dat ik me verbaasde dat zij als stichting zich daar niet druk over maakten. Helaas heb ik op mijn brief geen enkele reactie mogen ontvangen. Kritiek is namelijk iets wat heel moeilijk doorkomt bij deze stichting. Samenwerking staat in hun naam, maar dan vooral niet mét de rest van Nederland..
-
@662 Andalus "blanke militairen naar Indonesië om het land terug te veroveren, modat blanken het niet konden verkroppen dat ze het land kwijt waren? Waarom zetten ze uiteindelijk Molukkers in om hun landgenoten een kop kleiner te maken?"
Uiteindelijk?Molukkers werden altijd ingezet.Ze waren een soort "special forces"Ze zaten zelfs in het verzet tijdens de 2e wereld oorlog in Nederlands-Indië.En landgenoten?Indonesië is nooit een eenheid geweest.Het is een verzameling van verschillende eilanden stammen en volkeren.Eenheidsstaat Indonesië is in feite ontstaan door Nederland.De Molukkers hebben nooit echt een deel uit gemaakt van die Indonesische samenleving,waardoor de afstand groter is tussen de verschillende andere volkeren(Javanen/Sumatranen) in de Indonesische archipel.
"Kijk maar wat blanken met Indonesië hebben gedaan .Vredelievende mensen tegen elkaar opzetten. Molukkers voor blanken laten vechten"
Vredeslievend?Je moet niet te veel sprookjes boeken lezen! -
Ik heb het al eens eerder gezegd: Het zou beter zijn dat het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders een beroep doen op hun éigen jeugd om geen rotzooi en narigheid te trappen... !
Als ze dat voor elkaar krijgen, dan is er voor mij (en vele andere Nederlanders) geen reden meer op Wilders te stemmen !
Beste SMN: Richt uw pijlen op uw eigen jeugd (en hun ouders) !!! -
@ 726 { Gerda }. Is misschien wel een goed idee Gerda. Een boek over je ervaringen schrijven. Ik zal het zeker lezen. mensen uit de praktijk komen veel te weinig aan het woord. Een eerlijk boek [ Dus ook met wel prettige ervaringen } zou erg zinvol zijn.
-
Verwijderd door redactie
-
Ik wil wedden dat de eerste subsidie die wordt ingetrokken, de subsidie van dit soort brut-stichtingen is.
Eens zien hoe lang ze het volhouden als ze moeten leven van de goedgeefsheid van hun geloofsbroeders. Ik geef ze een maand... -
Een 'zwart-boek' aanleggen!?!? ... Iedere nederlander (en veel immigranten), die de omstandigheden van WO2 kent, die de praktijken zich weet te herinneren van nederlandse en buitenlandse veiligheidsdiensten t.t.v. de 'koude oorlog, weet PRECIES wat het DOEL is van een 'ZWARTBOEK'.
I.i.g. 'dank' aan de organisatie dat zij hiermee hun 'ware gezicht' laten zien. -
Vaak worden Turken en Marokanen afgebeeld met sluiers enz.
Met een artikel erbij is dan gelijk een beeld geschapen van mensen die alleen hun zin willen door drijven.
Mijn vrienden zijn Turken en Marokanen, deze mensen zijn geen reltrappers.
Deze vrienden zijn mijn broeders en zusters , ze maken geen lawaai en spreken prima Nederlands.
Geen sluiers en geen apparte dingen , ze willen ook voor vol worden aangezien.
Mijn Kameraad die Marokaan is wordt ook op zijn werk niet voor vol aangezien.
Hij wordt echt vergeten als men gaat eten of samen komt.
Mijn Turkse zuster zo noem ik haar wordt ook veroordeeld , en ze is helemaal niet abnormaal.
De mensen die ik ken en waar ik mee om ga zijn dood normale mensen.
Die gewoon Nederlands spreken en werken , en hun kinderen krijgen niet eens de kans om te gaan rellen.
Deze kindere zijn wel opgevoed, en hoeven het niet in hun hoofd te halen de straten on veilig te maken.
Wat wel steekt is dat de Turkse en MArokaanse gemeenschap over een kam wordt gescheerd.
Mijn beste vrienden zijn Moslims, en we hebben geen verschillen of geschillen met elkaar.
Ik mag wel zeggen dat wij allemaal elkaar broers en zusters noemen , want we doen alles voor mekaar.
Zelf ben ik een Indo en geboren in Nederland, het steekt mij dat er scheve lijnen worden gecrieerd.
Ook steekt het mij dat mijn broeders en zusters met een zwarte nek worden aan gekeken door mensen die niets van deze culturen weten..
En dat ze door veel mensen worden gezien als paria's en wat al nog niet meer.
Turken en Marokanen zijn schone mensen, schoner dan b.v de gemiddeld Nederlander.
Zelf heb ik bijna 3 jaar samen gewerkt met Turken en Marokane, en kan dit aan bevelen aan iedereen .
Want ik heb toen een beste tijd gehad, samen met Koerden en Turken en Marokanen.
Terwijl mijn baas een echte rassist was heb ik gewerkt met deze mensen, en gezien hoe ze behandeld werden.
Ik moet dit gewoon even kwijt , want ook dit verhaal mag iedereen horen.
Ik heb er bij gezeten dat mijn collega's hun broodjes ham showde, en riepen kijk dan wij eten varkens vlees .
Als idioten lieten ze hun eten zien , en versleten de Arab mensen als gekken.
Ze gingen zelfs zo ver , dat ze hun belg onde de neus van een collega duwde en zeiden : reuk dan wat lekker ...kijk eens wat je mist.
Ik heb deze lui gewezen op hun achterlijk gedrag , en werd natuurlijk gezien als Turken vriendje iets wat ik een compliment vind.
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik een prachtige tijd heb gehad , en het leuke is nu is mijn collega een turkse en we hebben de grootse lol.
Ook helpen we elkaar met alles , en we begrijpen niet waarom mensen alles over een kam scheren. -
@735
Ik will in jouw stad wonen, Waar Alle Hollanders dome rascisten zijn en waar alle allochtonenen prettig in de omgang, behulpzaam en grappig zijn.
Waar woon je? Ik ga gelijk verhuizen -
7374 oktober 2010 11:25 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Het Marokkaanse Meldpunt tegen Racisme en Discriminatie zou eens aan zelfreflectie moeten doen en de hand in eigen boezem steken.
Wij hebben in ons land veel verschillende nationaliteiten die zich aanpassen en dus welkom zijn. Alleen de Marokkanen ontwrichten onze samenleving!
En spelen nu de vermoorde onschuld! -
@737
Daar Ben ik me helaas Maar al te bewust van, ik vond alleen de stellingname grappig, omdat de positiviteit er zo dik op ligt, dat het zijn doel voorbijschiet.
Maar dat veel te veel nl'ers domme rascisten zijn is mij pijnlijk duidelijk -
7404 oktober 2010 11:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@740
Niet het vermogen ontbreekt, maar de wil en dat make het tot rascisme, want een bewuste keuze.
Wat overigens niet will zeggen dat er niet daadwerkelijk een problem is met veel te veel van de nederlandse allochtonen -
@735 Natuurlijk mogen we niet alle Turken en Marokkanen over één kam scheren als het gaat om de rottigheid die sommigen uithalen.
Maar waar we ze wél op mogen aankijken is het feit (FEIT!!) dat al die goede Turken en Marokkanen angstvallig stil zijn als het gaat om het aanpakken van dat uitschot. Waarom pakken ze dat gespuis zelf niet aan? Waarom houden zij zich stil terwijl een enkeling hun reputatie verknalt? Waarom treden de ouders niet op tegen die straatschoffies?
Als het gaat om verantwoordelijkheid nemen voor HUN schoffies en HUN problemen dan scheer ik ze over één kam totdat zo'n club als SMN hun mond opentrekt naar hun eigen gespuis. -
7434 oktober 2010 12:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
7444 oktober 2010 12:13 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@743
Ik vraag mij alleen af of dat kleindeel well echt zo klein is? -
7464 oktober 2010 12:27 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@672 Heb je een hekel aan 'blanken' ofzo?
Je bent net zo erg, zo niet erger, als degenen die jij naar eigen zeggen verafschuwd. Ga maar eens in de spiegel kijken jij. -
En wat willen ze dan ? De PVV uitsluiten en dan lekker 1 grote islamitische partij zeker ! Oprotten alsjeblieft....
-
@744 Die etters bij Hoek van Holland zijn of worden opgepakt, zoals dat hoort. En als er ééntje van mij bij zou zijn dan zou ik inderdaad heel duidelijk laten weten dat ik dat niet accepteer van mijn kinderen.
Die Marokkaanse schoffies zij niet van ons. Die schoffies laten in alles blijken helemaal niets van ons te willen weten, laat staan dat ze door ons gecorrigeerd gaan worden. En mocht er eens iemand opstaan om ze op te pakken dan zijn er jankclubjes als SMN die er dan op wijzen dat WIJ dat niet mogen doen omdat ZIJ dan gestigmatiseerd worden. Getuige het bericht waar we met zijn allen op reageren.
Er is maar één manier waarop dit recht komt, en dat is als Marokkanen hun eigen verantwoordelijkheid nemen en hun EIGEN tuig aanpakken. Voed ze op! Straf ze als het nodig is! Maar kom niet bij de autochtoon janken als we het gelazer zat zijn. -
@307
zo is het!
het heeft ook geen reet met Islam te maken, de meeste Nederlanders interesseert het geen moer waar iemand in geloofd.
Maar het geweld en het provocerende gedrag zijn we spuugzat en deze coalitie is daar het gevolg van.
En nou niet komen met het gezeik dat alles over 1 kam wordt geschoren want dat is niet waar.
Cijfers liegen niet, als een chauffeur in het O.V wordt bespuugd of geslagen is het 9 van de 10 keer een Marokkaan.
Ambulance personeel wat wordt aangevallen....... een Marokkaan....
Een scheidsrechter die in elkaar geslagen wordt....een speler van sporting Maroc...
En zo kunnen we uren en uren doorgaan.
Dat moet dus stoppen!
Dan komt het respect over en weer vanzelf terug.
Heeft niks met de Islam te maken. -
Als ze het niet eens zijn met de Nederlandse politiek, wat weerhoudt ze ervan om terug te gaan naar het land wat zo geweldig is?
-
@750
Spijker op de kop.
De hardwerkende en geen overlast veroorzakende Marokaan heeft niets te vrezen van de Nederlander. Ook niet van Wilders.
2 miljard per jaar kosten de inmigranten ons dankzij het beleid van de afgelopen jaren.
Inburgeren, een werkvergunning als basis voor toelating en talen cursus op eigen kosten.
Van mij mag iedereen komen die een bijdrage levert. Uitvreters, handophouders en criminelen hebben we zelf al genoeg.
Hup Rutte, pak ze aan. -
Overigens betalen we ook de SMN die denkt dat ze het CDA kunnen beinvloeden.
Stoppen die subsidie. Als ze zoiets willen moeten ze ook maar zelf betalen. -
De redactie heeft mijn reactie @711 verwijderd. Onbegrijpelijk daar ik al jaren nu-jij reacties geef en mij genuanceerd uitlaat en probeer weer te geven wat er gaande is.
Helaas is mijn persoonlijke mening dat de Marokkaanse gemeenschap en de overheid zelf medeverantwoordelijk zijn voor de groei van de PVV niet akkoord voor de redactie van NU.JIJ. Ik herhaal - op risico van weer verwijderd te worden - dat er binnen de Marokkaanse gemeenschap ook eens grondig naar hun eigen manier van omgaan met Nederlandse meisjes, homo's en ongelovigen moet worden gekeken.
Dat is mijn mening. als de redactie het hie niet mee eens is, dan is dat hun probleem. -
@755
Vergeet niet dat elk bericht hier door een extreem linkse ballotage commissie moet hier :-)
Je moet echt heel goed op je woorden passen en als de waarheid pijnlijk wordt flikkeren ze het eraf.
Sterker nog.......je heb zo'n een ban te pakken.
Vrijheid van mening is hier ver te zoeken hoor........ -
ik wil ffe reageren .. in ieder land heb je goede en slechte mensen ..ook in nederland ..als ik kijk hoe iemand van buitenlands komaf in een cafe i ons dorp aangekeken wordt ..dan wordt ik kotsmisselijk van ..allemaal boeren
laat ze eerst zelf in de spiegel kijken
respect moet je verdienen niet afdwingen ..in geen enkele cultuur ..
dus respecteer elkaar of je nu blank zwart geel of weet ik wel wat voor huidskleur hebt ...of welk geloof dan ook .als je je aanpast aan de grondslag in een samenleving ..mij best doe je dat niet jouw probleem -
Een zwartboek? Haha, laat me niet lachen. Er wordt in Nederland al vaak niets gedaan met een aangifte. Maar goed, ze willen natuurlijk kunnen aantonen hoe vaak ze beledigd zijn. Zijn ze echter niet bang dat als tegenreactie een zwartboek komt over hunzelf? Geen idee wat daar uit komt maar het zal de discussie vast niet helpen.
@757 Ik ken het verschijnsel, echter doen ze het hier bij elke vreemdeling, blank of gekleurd en schatten ze gewoon in waar ze mee te maken hebben. -
@755
helemaal mee eens!!!!!!! -
@ 735 Mag het zo zijn , dat ik in mijn bericht betoog dat mijn vrienden geen reltrappers zijn.
Maar ook weet ik dat ze er wel zijn, maar niet in mijn web.
Ook weet ik dat deze hun kinderen goed opvoede, en deze zeker geen gekke ideeen krijgen .
Ook weet ik dat deze ouders die ik ken hun kinderewn van straat zouden halen als ze overlast zouden bezorgen.
De toon alhier staat mij ook niet aan, want enig positief bericht wordt ook de kiem gesmoord door mensen die anders denken.
Over het fijt dat alochtonen slecht zijn binnen gehaald moeten wij onze bestuurders aan spreken .
LAten we eerlijk blijven we leven nu in 2010, ik heb ze zien komen eind 50 begin 60 jaren.
En nu loopt men te kankeren over een hoofd doekje.
Als dit probleem al op zich na jaren actueel is , dan ben ik bang dat de andere problemen ook zwaar in min gaan lopen.
Toen ze kwamen werden ze ook dingen beloofd over inkomen enz.
De werkgevers hebben ze hierheen gehaald omdat ze goedkoop waren( geen CAO)
Ze hebben dus tegen te weining salaris en onder slechte behuizing Nederland de werkgevers hier rijker gemaakt, en dus ook de staat.
Diezelfde staat probeert ons Nederlanders de schuld in de schoenen te schuiven dat we die baantjes niet zouden willen.
Pure onzin , wij waren te duur dus gingen de werkgevers naar b.v. Turkije om mensen te werven ......en het Binnenhof was stil ...geen geluid....geen protest ...helemaal niets .
En ala 2010 zitten we met een aantal problemen die toen al opgelost hadden moeten worden.
Meneer de president slaapt zacht .....maar ons land ligt nu overhoop met problemen die toen niet relevant waren.
De gast arbijders namen ook kredieten op om zich hier te vestigen en de banken vonden dat zeer goed....vanuit het binnenhof hoorde je niets .
Wij zitten met een ervenis van vorige regeringen die zich nooit hebben druk gemaakt om deze gast arbijders om ze scholing te geven , en zich aan te passen aan taal en gebruik.
Terwijl toendertijd wel gekeken werd naar mensen die gingen emigreren naar b.v Austrailie , Canada enz.
Dus men wist wel dat er landen waren die eisen stelden aan hun nieuwe burgers.
Onze banken telden het geld en het binnenhof zei niets .
Maar ik schrijf hier mijn mening en beleving op , en thats it . -
1 feit staat overeind, de beleidsbepalers (ook op lokaal niveau) hebben geen idee hoe met allochtone groeperingen om te gaan. Allochtone ouderen gratis met de taxi ophalen, autochtonen die het land opgebouwd hebben mogen zelf dokken.
Bij het suikerfeest alle parkeerverboden rondom de moskee opheffen en als een dag later de borden er nog niet staan, het werkvolk een bon geven. Dat soort voortrekkerij moet afgelopen zijn. Spreekt een allochtoon kind de taal niet goed (toch vreemd, derde generatie vaak al) bijlessen prima, vind ik goed, maar wel in eigen tijd en niet ten koste van kinderen die de taal wel machtig zijn.
Ik zou het enorm op prijs stellen als dat soort zaken voortaan achterwege blijven.
De welwillende Marokkaan heeft niets te vrezen net als de welwillende Nederlander dus ik snap al die praat niet zo. -
@755 Dat doet mij dan ernstig twijfelen aan de integriteit van de redactie, wat is de samenstelling van de redactie?. Bij sommige onderwerpen is de redactie behoorlijk selectief. Zolang men elkaar niet digitaal in de haren vliegt heb ik nergens problemen mee. Het gaat mij meer om correct taalgebruik, ernstige ziektes of verwijzingen naar bijvoorbeeld de holocaust wijs ik resoluut af en ik hoop dat de redactie juist daar op let.
In de basis ga ik er vanuit dat iedereen ook de goede kanten van andere culturen kan waarderen, als de negatieve kanten de overhand krijgen mag dat best benoemd worden.
Als ik als Brabander een pilsje ga drinken in Antwerpen en ze noemen mij "Ollander met oe dikke nek" vind ik dat ook niet prettig, maar dat komt omdat grote groepen Hollanders daar elk weekend tegen de kerk aan staan te zeiken (letterlijk). Dus voor hen zijn we allemaal "Ollanders" . -
Wel lachen dat moslims nu ineens hulp gaan zoeken bij christenen.
-
@763; en ze hebben op cohen gestemd
-
Marokkanen turken tutsies hutus homoseksuelen zigeuners intellectuelen mensen zonder blond haar, ouderen, uitkeringsgerechtigden kunnen alvast hun koffers pakken met dit kabinet.
Stijgers in Politiek
Brussel adviseert Nederland met klem...
De Europese Commissie adviseert Nederland...
9 uur 33 seconden geleden door ,Ton
Kinderopvang wordt fors duurder voor hoge...
Kinderopvang wordt fors duurder voor de...
10 uur 2 minuten geleden door All.you.need.is.love
Actie in Arnhem tegen 'gijzelen'...
Om te voorkomen dat allochtone meiden na...
10 uur 29 minuten geleden door All.you.need.is.love
Per Kamerlid 307 miljoen extra staatsschuld
Wij schuiven geen rekeningen door naar de...
12 uur 28 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Ewald Engelen over het ESM: Bastille
Het ESM dateert van 17 december 2010, is op...
12 uur 50 minuten geleden door wazup
Best gewaardeerd
Roemer wil premier worden
SP-leider Emile Roemer wil premier worden...
3 dagen geleden door jandeharingboer
Wilders zegt vertrouwen op in De Jager
PVV-leider Geert Wilders heeft donderdag...
5 dagen geleden door choffy
Legaliseer alle drugs wereldwijd - Raymond...
Een wereld waarin alle drugs legaal zijn –...
6 dagen geleden door Matthijs85
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
2 dagen geleden door dutchoyibo
'Ik moest voor Kunduz-missie stemmen'
Kandidaat-lijsttrekker Tofik Dibi van...
3 dagen geleden door Marcgr8

