Het gedachtegoed van PVV-leider Geert Wilders wordt door de Duitse regering mede gezien als voedingsbodem voor neonazi's. Volgens De Telegraaf betaalde het ministerie van Justitie in Berlijn een brochure over de gevaren van extreemrechts. In de folder worden Wilders en zijn islamkritische Duitse zusterpartij Die Freiheit genoemd.
Sorteer op:
-
Extremisten zijn vaak extreem verontwaardigd wanneer zij extremist worden genoemd.
-
mensen zelfs in venllo hebben ze in zijn gezicht gespuugd niet voor niks hebben ze daar een marokaanse prins carnaval uitgekozen, zijn zusters moeten hem niet en zijn broer ook al niet gaat goed in familie wilders
-
@21 Ik denk dat het meer op z'n plaats is dat de Duitse ambassadeur met koffie en gebak door Minister Rosenthal wordt ontvangen en met hem afspreekt dit onderwerp toch maar eens bij zijn collega's in het kabinet aan te kaarten.
-
Ik kijk nu al uit naar de volgende slapstick in de NL politiek.
Namelijk de volgende verkiezingen.
Mij benieuwen of er nog mensen een kaartje kopen voor de volgende door GW geregiseerde voorstelling.
Zo dom kan je volgens mij eigenlijk niet zijn.
Maar ja dat dacht ik bij de vorige verkiezingen ook al. -
Mwa...eigenlijk kijk ik helemaal niet op van zo'n Duitse Pavlov-reactie. Het is in ieder geval een teken dat ze hem serieus nemen. Niet vanwege rechts-extremisme (want dat slaat als een tang op een varken, maar meer vanwege motieven waar bijvoorbeeld de traditionele partijen in Nederland met de opkomst van Fortuyn ook last van hadden: Nieuw geluid, een instemmende bevolking, bedreiging voor het old-boys network en hun systeem wellicht. Hoe bestrijd je dat dan? Door associaties te maken met iets waar iedereen van nature niet mee geassocieerd wenst te worden.
Ik zal iedereen zeggen: op die manier gaat dat toch niet werken. In Nederland werkte dat niet,maar zelfs contra-produktief.
Maar goed, als de Duitse Bondsdag meent dat extremisme ergens vandaan komt, dan zullen ze toch eerst bij zichzelf te rade moeten gaan? Slap immigratiebeleid? Islamknuffeling? Of gewoon de neiging om een moeilijk en lastig verschijnsel te koppelen aan een simpele uitleg?
Ik denk alles. Het is wachten op een Duitse versie van de PVV. -
@205 "Het is wachten op een Duitse versie van de PVV"
Die is er al en daar gaat het ook over in die brochure.....
Heb je het artikel ook gelezen? -
@205 PS Dat wat jij een 'nieuw geluid' noemt, zien ze in Duitsland terecht toch echt als een oud geluid.
-
@202: Uitermate goed geintegreerde allochtonen zoals de Venlose prins carnaval zijn de lievelingetjes van Wilders, deze is dan ook hartelijk gefeliciteerd. Overigens is ie geen praktiserend moslim meer, dat helpt denk ik ook.
-
En gaat er maar van uit dat de duitsers weeten waar ze over praaten.
De PVV laat nu het kabinet van VVD CDA niet vallen.Om dat ze dan geen kans meer maken om in het kabinet te komen -
@206
Natuurlijk weet ik dat, maar de vertakking in meerdere vertegenwoordigende organen is er nog niet. En het is nog maar de vraag op welke manier die Duitse club zich ontwikkeld. Het is dus te vroeg voor een vergelijking.
@207
Vraag het me af. Je moet over alle onwelgevallig zaken in je samenleving kunnen praten, zonder dat er een afwimpelingstechniekjes, zoals zwartmakerij, vals associeren en ontkenning van problemen voor aan te pas komen. -
@206
Natuurlijk weet ik dat, maar de vertakking in meerdere vertegenwoordigende organen is er nog niet. En het is nog maar de vraag op welke manier die Duitse club zich ontwikkeld. Het is dus te vroeg voor een vergelijking.
@207
Vraag het me af. Je moet over alle onwelgevallig zaken in je samenleving kunnen praten, zonder dat er een afwimpelingstechniekjes, zoals zwartmakerij, vals associeren en ontkenning van problemen voor aan te pas komen. -
Als de Duitsers het zeggen, komt het waarschijnlijk geloofwaardiger over. Toch zijn er in Duitsland veel jongeren die nog nooit hebben gehoord van Auschwitz.
-
Volkomen terecht van Duitsland..
Duitsland heeft nare ervaringen met vreemdelingenhaat…
Daardoor ligt het gedachtengoed van Wilders en zijn vrienden, zeer gevoelig in Duitsland.
Zeker als Wilders met een button gaat lopen, waar een kruis staat door een Moskee.
Dat doet toch wel erg sterk denken aan het zwarte verleden.
Wij zouden ook moeten leren van het verleden.
Ik vind het zelfs een plicht, dat een regering zijn burgers waarschuwt, als er een groeiende groep nationalisten ontstaat en dat het zwarte verleden zo weer kan gebeuren. -
@212 In Nederland ook
-
Laten die Duitsers eerst maar eens Klaas Faber uitleveren als ze van Nazi's afwillen.
-
@211 Ik denk eerder dat de vergelijking met de geschiedenis wordt afgedaan als zwart maken, omdat dat heel erg makkelijk is. Je beroepen op Godwin, doet echter de overeenkomsten niet verdwijnen. En godwin wijst op het onterechte gebruik van de vergelijking met nazi's. Helaas bestaat er nog geen term voor het juiste gebruik van een godwin.
-
@217
Het gebruik van een Godwin ind e context van Wilders is momenteel bezijden de waarheid. Ikzie geen laarzen door de straten, ik zie geen wagons richting het oostenvol gedeporteerden, ik zie geen Putsch. Maar laten we eerlijk zijn, iedereen die Wilders en de PVV overlaadt met Godwin-uitspraken hebben daar enkel het doel van associatie met iets ergs negatiefs uit de geschiedenis mee. Die rechtvaardiging is er niet, en je maakt de discussie waardeloos. Het zou net zoiets zijn dat alle SP'ers steevast afgedaan worden als handlangers van de Stalinistische holocaust op de eigen bevolking. Dus een Godwin is EN een snel middel of niet over de feiten te praten, OF gewoon een beetje dommigheid, OF mensen zijn een beetje lui om over achtergronden van iets te moeten (door)praten.
Ik haak zelf altijd in 90% van de gevallen af zodra er Godwins vallen en ik ben ervan overtuigd dat er nauwelijks PVV-symphatisanten te vinden zijn die door zo'n Godwin gaan denken: Goh, ze hebben gelijk, laat ik maar wat anders stemmen. Mij beinvloedt het in ieder geval geenszins. -
De Duitse regering moet zich schamen om onze geliefde leider Geert Wilders zo te bekritiseren.
-
Ik snap niet waarop Wilders de verontwaardiging legitimeert... Nederland laat zich ook uit over andere landen en haar politiek. Moet je eens kijken hoe ze zich uitlaten over Iran, de Palestijnen ed. Daarbij schreeuwt Wilders in elk land van alles over andere landen en politici (laatst nog over de Turkse premier)... Wilders maakt geen deel uit van de regering, is niet meer dan een kamerlid en ik zou niet weten waarom landen geen mening mogen ventileren over kamerleden in Nederland, zeker als die kamerleden zelf alle vrijheid nemen andere landen en staatshoofden te schofferen.... Deze reactie toont des te meer aan dat hij een rechts radicale populist is die weinig met het vrije woord op heeft als hem dat niet goed uitkomt. Hij is de enige die alles mag schreeuwen blijkbaar. Volgens mij is dit gedrag illustratief voor mensen die dictatoriale karakters hebben. Dus Wilders, de Duitsers hebben helemaal gelijk en ik zou de regering laf en hypocriet vinden als ze Duitsland op het matje roepen.
-
@80 hoe kan je deels Joods zijn?
Ik dacht altijd dat je Joods bent of je bent het niet?! -
De Duitsers zouden dit kabinet moeten boycotten.
-
@219 Je staat de spijker op zijn kop.
Wilders schoffeert aan de lopende band politici en zelfs bevriende Staatshoofden en onze Koningin.
Maar staat op zijn achterste benen, als Duitsland kritiek op hem heeft.
Het gaat hier notabene om een optreden van Wilders in Duitsland, waarbij hij een radicale button draagt (met een kruis door een Moskee) en een ultra rechtse toespraak houdt.
Duitsland is een land waar dit juist extra gevoelig ligt.
Heeft die man een plaat voor zijn hoofd? -
@217 Jij bent degene die de vergelijking met WO2 maakt. Niet ik.
Er is echt meer dan genoeg te vinden over de parallellen tussen de PVV en het opkomend fascisme tijdens het interbellum. Verdiep je daar eens in.
GIYF -
@219 +++++
-
Aldus een natie die bijna een heel ras, 6 miljoen mensen, uitgeroeid heeft! Diverse groepen zijn naar Europa gekomen met intolerante, en zeer achterhaalde opvattingen, het is volkomen legitiem als dit ter dicussie word gesteld, daarnaast zijn de problemen te groot om nog meer weg te blijven kijken!
-
2262 februari 2012 15:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
PVV verschwinden und zwar schnell. Wildy berokkent ons oand steeds meer economische schade. Laat de PVV-fractie de blonde duivel uitbannen en een nieuwe demokratische partij beginnen. Laat die dictator in zijn hemd staan.
-
@226 o nee... daar is spuit elf.
-
Waarom is iedereen toch zo bang voor Wilders. hij heeft nog nooit iets gedaan, alleen maar gezegd. @205 heeft het als enige helder in beeld. Een nieuw geluid waar heel links NL bang voor is. En de vergelijking met Nazi-Duitsland slaat al helemaal nergens op. Word toch eens wakker man.
-
2302 februari 2012 15:58 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Niet gehinderd door enige vorm van fatsoen noemt Greet de premier van Turkije een Islamitische Aap , maar als ze iets over hem zeggen is het land te klein (twee landen in dit geval). Gezien zijn uitlatingen in het verleden heeft hij het recht op klagen de komende 200 jaar verspeeld.
-
Geert, nu nog een snorretje laten staan.
-
@205 Rolmopsje 1 uur 2 minuten geleden door Rolmopsje
Ik zal nooit vergeten dat vlak voor de moord op Fortuijn (toen hij inmiddels al virtueel premier van dit land was), Gerhard Schröder op uitnodiging van Wim Kok 'eventjes' kwam waarschuwen voor de Nederlandse Hitler, werkelijk onvoorstelbaar, zeker gezien de ontwikkeling met een enen Volkert. Dit soort uitspraken en vergelijkingen zijn onverantwoord en ook volstrekt onterecht, maar bepaalde groepen willen onze eigen cultuur en identiteit koste wat kost afbreken om andere culturen 'carte blanche' te geven. -
Leve Disturbia.
-
@ #229
Ik ben helemaal niet bang voor Wilders.... Van Mussert waren we op een bepaald moment ook af.... -
@235 mooi gezegd maar de schade wat zo'n persoon achterlaat..
-
@229 Wat dat betreft heb je gelijk , Wilders heeft behalve een raar filmpje nog nooit iets gedaan. Best baantje heeft die man zo.
-
Zie die oosterburen zijn zo dom nog niet daarom hebben ze nog groei.Weg met de Pvv en zijn aanhang.Zodat wij weer serieus genomen worden in het buitenland
-
Heeft Rosenthal al gereageerd?
-
De Duitsers maken zich bezorgd over extreem rechtse (niet te verwarren met fascistische) partijen. Het extreme gedachtegoed dat deze partijen uitdragen is koren om de molen van de echte fascisten die via een glijdende schaal steeds meer aanhang verwerven.
1. Dit lijkt mij een terechte constatering
2: Voor Henk en Ingrid wellicht niet leuk om te horen, maar de PVV zit toch echt in het kamp van extreem rechtse en nationalistische bewegingen, net zoals Die Freiheid, De echte Finnen, Front National en de Tea Party.
De verontwaardiging van Wilders is volgens mij (wederom) onterecht omdat...
1. De PVV slechts zijdelings wordt genoemd (wellicht is Geert hierom zelfs beledigd)
2. De PVV bezig is met zaaien van haat tegen alles wat links en islamitisch is. Dus deze Duitsers hebben gewoon gelijk. De Nederlandse politiek kan hier nog een voorbeeld aannemen.
Het zou Wilders sieren als ie nou eens zou gaan staan voor wat ie werkelijk is. Maar alles wat ie kan is weer de Calimero spelen.
Eigenlijk is Wilders een zielige slapjanus met een grote bek die stelselmatig alle discussie uit de weg gaat en altijd zijn keutel intrekt als het er echt toe doet. -
@239
:-)) -
Geert zal wel weer hullie,hullie doen. En Minister Rosenthal vragen om de Duitse ambassadeur oep het matje te roepen.
Want hij is goed en de anderen zijn slecht.
Je zal maar met zo'n gozer getrouwd zijn. -
Goede folder en een terechte waarschuwing.
-
@229 Hoezo nieuw geluid? Tachtig jaar geleden moesten ook hele volksstammen dat verplicht aanhoren.
-
@242
Je wilt niet weten van wie de anonieme dreigingen richting wilders kwamen.
Dreigbrieven en dreigmails.
Een tipje van de sluier: Aller eerst van iemand die erachter kwam hoe hij in
elkaar stak en liever niet meer het bed met hem deelde.
Daarnaast van mensen die dichtbij hem stonden en zagen welk gevaar deze
malloot voor hen kon vormen.
Samen gingen ze een uitweg zoeken om deze malloot bij hen uit de buurt te houden.
Ik moet zeggen het is ze aardig gelukt...................................... ;-) -
Als wilders niet extreemrechts is, dan ben ik de paus.
-
@229
Nieuw geluid..iedere ex cd er en lpf er loopt er mee weg en jij noemt het een nieuw geluid.. -
@246
Naar aanleiding van wat er de laatste tijd boven water komt over kerkelijke
leiders, kies ik toch voor de zekerheid voor moeder Theresa.
Als wilders niet extreemrechts is, dan ben ik moeder Theresa...... ;-) -
@247 Maar we weten niet hoe oud Twentetweede is.
-
Ach,geef die mensen toch een land waar ze hun idealen kunnen waarmaken.En als het lukt of mislukt,kijken gij den anderen kanten op.
-
Het bevalt die socialistische globalisten zeker niet dat er een tegengeluid is. De gevaren van hun sprookje zijn momenteel de realiteit. Botsing van culturen. Nee.. dan maar een zondebok opzoeken.....
-
Newsweek, het grootste amerikaanse weekblad waarschuwde tegen wilders, nu Duitsland weer. Moeten we niet eens gaan luisteren naar al deze mensen? Ze waarschuwen echt niet voor niets!
-
Trouwens,ik waarschuw al veel en veel langer voor wilders en de pvv.
En mensen ik zeg u het waarschuwen helpt.
In mijn kringen heb ik al een paar fanatieke pvv-sekteleden kunnen
overhalen om hun blinddoek af te doen en met eigen ogen te aanschouwen
wat voor een gevaar de pvv is voor de toekomst voor onze maatschappij.
De zekerheid waaraan je kunt zien dat ze daadwerkelijk afstand van de pvv hebben genomen is dat je kunt zien dat ze zich soms schamen om bij
de pvv-sekte aangesloten te zijn geweest en om de psychopathische sektelijder aangeboden te hebben.
Kijk zo laag kan het gedachten goed van wilders en de pvv je in je eigen ogen
doen vallen.
Wijs die mensen erop dat er een weg omhoog is maar dat ze dan eerst
zichzelf moeten losmaken van die pvv-malloten en hun gedachten goed. -
@200 @205 Laten we niet vergeten dat de geschiedenis waarvan we zouden moeten leren zich pas herhaald als we die niet zo scherp meer in ons collectieve geheugen paraat hebben.
Daarom mogen we blij zijn dat onze oosterburen wat meer bij de tijd zijn.
Verder bedienen bewegingen ala Wilders zich altijd:
- van makkelijk te herkennen minderheden die zij vervolgens de schuld geven van alles wat mis is (de slachtoffers van de vorige pogroms uitgezonderd);
- maken zij de mensen die genuanceerd denken verdacht en bestempelen deze als collaborateurs (intelligentsia, kunstenaars, de "oude" politiek;
- bedienen zich van loze verkiezingsbeloften om in ieder geval de kans te krijgen politieke macht te verwerven (GW 1.500.000 kiezers);
- worden vervolgens gelegitimeerd door politieke stromingen die de eigen macht, uit landsbelang, proberen terug te veroveren of eindelijk te verkrijgen. Zich beroepen op een of andere crisis waarbij het niet uitmaakt (details) of ze zelf (mede)verantwoordelijk zijn voor het ontstaan ervan.
Ernstig is dat het doel voor sommige partijen de middelen heiligt. Zo is er een interessante situatie ontstaan waarbij de partij (CDA) die door Fortuin weer aan de macht werd geholpen, ziet dat ze daarmee alleen haar levenscyclus heeft verlengd nu extra blessure tijd krijgt via de gedoogconstructie.
De VVD, bijna ontploft door haar leden Verdonk en Wilders, door naar rechts op te schuiven en daar zoveel publiciteit door krijgt, dat een gematigde lijsttrekker als een van de meest acceptabele leiders uit blok als grote winnaar naar voren komt.
Inmiddels is dan de crisis zo groot geworden dat zelfs de oppositie probeert er nog het beste van te maken. Zou deze hierin niet meegaan verliest zij nog meer invloed, terwijl de gedoogpartner daarmee nog de schijn kan ophouden door zogenaamd in het belang van haar kiezers te stemmen.
Dat is dus gevaar wij ons mee in hebben gelaten en waarmee we zoals onze Duitse buren terecht, verwijzend naar het einde van de Weimar republiek, zich de eigen kiezers de spiegel voorhouden. Of Nederland daar iets van leert of het CDA en de VVD zich daar iets van aantrekken moet de toekomst ons leren. -
2552 februari 2012 18:02 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@251 Het probleem is dat er geen tegengeluid is , Greet twittert alleen maar
-
@180 Wohoo, a true believer ;-)
-
Als ze ergens fascisme in de vroege vorm kunnen herkennen is het in Duitsland wel.
-
@182 Ik zou die brochure graag zien.. Heb je een linkje?
-
I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident: that all men are created equal." I have a dream that one day in holland the sons of former imigrants and the sons of former racist's will be able to sit down together at a table of brotherhood. I have a dream that one day even Geert Wilders A man of controversial Tweets, will be transformed into an oasis of freedom and spirit of tolerance . I have a dream that my children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin Or their believings but by the content of their character. I have a dream today.
-
Duitse regering heeft gelijk!
-
Het lijkt me eerder zaak dat scholieren en leraren in Duitsland en de rest van de wereld worden gewaarschuwd voor gevaren van de ontelbare misdaden uit naam van een geloof en het daarbij behorende sprookjesfiguur of moorden die gepleegd worden simpelweg omdat men het niet eens is met een standpunt of een zienswijze zoals Pim Fortuyn en Theo van Gogh is overkomen. Kortom, hierin schuilt meer gevaar dan het (achterhaalde) gedachtegoed van wat schreeuwende debielen in uniformen uit een ver verleden. Jammer, gemiste kans.
-
O, wat maakt die keizer Blonde Greet weer een afgrijselijke herrie als er mensen zeggen dat-ie geen kleren aan heeft...
http://www.youtube.com/watch?v=_x-dJaSS3Og -
@200 Maar wel beiden raar haar.
-
Gekke Duitsers........ willen de macht bij Griekenland weghalen....
Wie is neo nazi ????
Merkel und das Reich.... -
De laatste keer dat onze oosterburen zich met onze binnenlandse politiek bemoeiden, zaten we er 5 jaar aan vast...
-
@254
De geschiedenis herhaald zich, maar op tweeërlei wijze. Enerzijds actie en anderzijds reactie. Wat ik in jouw relaas lees is dat een Wilders het gevaar van de geschiedenis is, maar er is ook een platform gecreëerd. En daar liggen anderen aan de basis.
De geschiedenis herhaald zich, omdat de mens gewoon de mens blijft en niet spontaan iets anders is wat ergens in een links sprookje wordt verteld. De geschiedenis herhaald zich omdat dezelfde confrontaties worden gecreëerd. -
De PVV heeft alle kenmerken van een fascistische club. Hetgeen de partij uitdraagt en hoe zij zich opstelt. Dat heet nou eenmaal fascisme. Ik snap niet dat ze zich daar zo druk over maken. Mijn ontkenning van een opperwezen heet atheïsme. daar doe ik toch ook niet zo raar om?
Ik begrijp niet dat fascisten geen fascisten genoemd willen worden. Gedraag je dan niet als een fascist zou ik zo zeggen. En als de Duitse overheid waarschuwt voor de gevaren van het fascisme en ze noemen daarbij als voorbeeld een fascistische club betekent dat alleen maar dat ze zich voor de verrassing eens goed hebben laten voorlichten. Dat is ook wel eens anders. -
@229 was er niet iets in het noorden op een eiland gebeurd... weet u nog. en wie was die meneer zijn idool....?
-
@267
Een waarheid als een koe. In de perfectie van het communisme/socialisme bijvoorbeeld, werd voorbij gegaan aan de menselijke psyche. -
De Duitse regering waarschuwd voor Wilders?
-
@266 De verwijzingen naar Wilders zijn het gevolg van zijn bemoeienis met de Duitse binnenlandse politiek. Jouw statement is dus een verschrikkelijke godwin.
-
@270,
Hoezo een waarheid als een koe?
In het kapitalisme/marktwerking, gaat men voorbij aan het menselijk welzijn...
Of kom ons even vertellen dat welzijn niet belangrijk is.
@272,
Idd. +++++ -
"Duitse ambassadeur per tweet ontboden"
Lachwekkend. -
De PVV heeft goede aannames. Helaas dat een persoon als Wilders ze verkondigd. Verder voeren Moslims zelf goede campagne voor toenemende extreme standpunten in de samenleving.
-
@273
De geschiedenis leert anders dat mensen zich onderscheiden in cultuur, taal, religie, en andere elementen die de grondslag zijn voor de vorming van gemeenschappen. Die geschiedenis is vele malen meer aanwezig dan het precedent wat men hier probeer te scheppen met een label fascisme. Het is deze geschiedenis die men schromelijk probeert te ontkennen.
Aldous Huxley neemt dit als onderwerp in zijn boek "A Brave New World", waarin de leugen van
gelijkheid en idealistische wereld in stand wordt gehouden door de drug Soma.
De vraag is wat je wilt ontkennen? .. Het is een waarheid dat het opgedrongen socialisme voorbij gaat aan de menselijke psyche. Door het kapitalisme erbij te halen, maak je nog geen argument. -
je kan beter die duitser in de gaten houden want die hebben in het verleden bewezen dat ze niet te vertrouwen zijn.
-
@276
De socialisten waren een van de eerste groepen die door de nazi's in kampen werden gegooid. -
Het onderzoek is gedaan door linkse activisten....kan niet anders. Het uitkomen van je mening versus stigmatisering. Daar trappen we toch niet meer in 2012?
-
@277
Weer de zelfde fout maken en niet in eigen achtertuin kijken?
Alle Nederlanders waren in het verleden natuurlijk lieverdjes.
Dan bepeperk ik mij alleen tot WOII.
Hé, vertel eens wie waren dan de collaborateurs waar het over in
de geschiedenislessen ging?
"collaborateur"
Iemand die in een door de vijand bezet land met de bezetters samenwerkt. -
2812 februari 2012 23:33 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
onwijs dat de moffen nota bene ons daar op wijzen terwijl wij hier niet eens een goede rechtszaak gevoerd krijgen tegen de Populist Van Venlo.
Maar ja, ze hebben natuurlijk wel groot gelijk!
Dat onwelriekende bruinhemd hoort niet in een moderne maatschappij thuis.
Mensen hebben zo hun beperkingen. De boys en girls onder de honderd kunnen maar heel slecht inschatten hoezeer ze zichzelf benadelen door op deze foute man te stemmen.
Helaas
Top van die moffen! :-) -
De 3 wijzen uit het oosten zijn dit jaar wat langer gebleven en staan ons nu met raad en daad bij
-
@276,
Punt 1: Ik heb het over welzijn en jij begint over "vorming van gemeenschappen" en een drug met de naam 'Soma'???!
Weet je überhaupt waar je het zelf over hebt? Of heb je zelf teveel drugs ingenomen?
Ik vroeg of welzijn tegenwoordig niet meer belangrijk is! En met mijn argumentatie in #273 heb WEL een goed punt.
Voorbeeld? Werkende ouders die geen tijd meer hebben voor de kinderen. Dus hoezo 'opgedrongen socialisme'?!
Kom dus niet met een eenzijdig gezwam over dat mijn punt geen goed argument zou zijn. Je geeft zelf niet eens een tegenargument, want die heb je niet eens!
Weet jij wel wat ik bedoel met welzijn?
@279,
Er is een groot verschil tussen je mening uiten en grofweg hele bevolkingsgroepen stigmatiseren/schofferen, door zaken te verdraaien of uit te vergroten! -
@282
Ze moeten wel oppassen want straks laat blonde malloot een wet
aannemen dat Duitse voetbal supporters bij een wedstrijd Nederland-Duitsland
na afloop in de knieën geschoten mogen worden als NL verliest....... ;-)
Geef mij maar liever een mof die ons waarschuwt dan een pvv-er die zijn
eigen partij genoten voor "rotte vis" uitmaakt en zijn aanhang voor
"achterlijke debielen" uitmaakt en dat enkel maar omdat ze zo dom zijn om op de pvv te stemmen.
Van je partij(genoten)moet je het hebben................................... -
Meneer Wilders : Wie wind zaait zal storm oogsten!
-
2873 februari 2012 00:02 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik zou zeggen plak het etiket op zijn mond
-
Af, Blondi, af!
-
@287
Volledig weg krijgen zal niet lukken.
In ieder geval wilders wel maar de pvv niet,althans niet gelijk maar mss met de tijd.
De reden hiervan is dat tijd ons geleerd heeft dat er landverraders
te midden van ons heeft gezetten en nu nog zit........................... -
Gaan ze ook een rapport schrijven over de gevaren van extreem links?
Oeps, te laat! -
@291,
Ja, ik weet dat jij doelt op de RAF...Maar laten we eens terugkeren naar 2011/2012, waarbij extreemrechts een politieagente heeft doodgeschoten, naast enkele Turken en een Griek!
Maar daar horen we jou niet over, he! -
Duitsland maakt zich zorgen over extreem rechts, na verschillende moorden op turken etc en een politieagente toegeschreven aan neo-nazies. Zij ontdekt dat linkse groepen niet het probleem vormen en dat gevaar van neo-nazies blijkt te komen. Als zij dan de resultaten van haar onderzoek, inclusief de oorzaken analyseert en dit ter lering voor de eigen bevolking publiceert, raakt Wilders en rechtsminnend Nederland in de vlekken en wil W dat de Duitse ambassadeur op het matje wordt geroepen. Waarom?
Voelt iemand zich misschien betrapt of ontmaskert? Ik zou het niet weten maar het klopt wel met de analyse @254 .
Ik ben in ieder geval blij dat Duitsers het voor ons op een rijtje hebben gezet, want op afstand krijg je beter overzicht dan dat je middenin zit.
De vraag is willen we met deze kennis ons voordeel doen, of laten we zand in onze ogen strooien, door het te ontkennen, te stoppen met nadenken en links tot de boodschapper te bombarderen en zo onze eigen verantwoordelijkheid ontgaan? Of probeert rechts door deze waarschuwing te ontkennen te voorkomen dat W's kiezers richting de SP verdwijnen en zij daardoor hun macht verliezen? Dat zou best wel eens kunnen omdat het programma van wilders vooral op sociaal gebied op dat van SP lijkt! -
Duitse regering waarschuwt voor Wilders.
Waarschuwde de Nederlandse regering maar eens voor Wilders.
...
Maar nee, de NLse regering werkt samen met die man en zijn partij!
Dát vind ik pas zorgwekkend! -
@294 Je hebt volkomen gelijk, dat n.b. Duitsland moet waarschuwen voor de gevaarlijke ideeën van deze GW.
-
Als de VVD CDA maar lang genoeg volhouden dat het niet zo is.
Maar gelukkig zijn de nog burgers die het wel zo zien. Dit laat maar zien hoe onbetrouwbaar de VVD CDA bezig zijn en zich inzetten voor de PVV bang dat die het kabinet laat vallen -
Zeer terecht, want dat is het ook gewoon. Als je ziet hoeveel haat er al is aangewakkerd door Geert en zijn clubje vind ik het heel verstandig dat men daar voor waarschuwt, zeker in een land dat zulke ervaringen heeft met dergelijke politieke clubjes.
Geert zelf zie ik niet op gewelddadige wijze de macht grijpen of grote bloedbaden aanrichten, maar hij trekt wel hordes idioten aan die geweld niet schuwen. Anders Breivik is waarschijnlijk niet de enige die vol haat nare plannetjes zit te smeden. -
Wanneer ontnemen ze die wilders eens het recht iedereen voor stront uit te maken?
Hij wilde de rechters al ontslaan die niet precies oordeelden zoals de heer wilders wilde, dat zegt toch genoeg?
Nu is het nog ontslaan, ws eindig je in je kist als wilders de volle macht zou hebben.
En duitsland, die heeft vorige eeuw die ervaring al opgedaan. -
Uiteraard zal het niet beter worden trouwens, aangezien liegen en hebzucht gewoon doorgaan in de mensen helaas.
De paus is een goeie graadmeter, zolang die er nog zit weet je dat mensen zich alles laten wijsmaken.
Pas wel goed op je kinderen, zolang die mannen in jurken als heilig gezien worden. -
of wordt het in europa deze eeuw zo, dat niet kogels de boel regeren, maar je iemand afsluit zodat die geen inkomsten meer heeft, en dus dood gaat uit zichzelf zodat de machthebbers kunnen zeggen, dat hebben wij toch niet gedaan?
Op dit moment kunnen leiders eens een keuze gaan maken, aangezien mensen helemaal niet tellen, maar GELD de baas is.
Met angst kan je mensen laten stoppen met helder denken, en wilders projecteerd al zijn angst als hij spreekt. -
En volgens mij hebben bedrijven als Shell de absolute wereldmacht.
Die domineren met olie en maken altijd veel winst.
Doet iran wat moeilijk, snel alvast de benzine en dieselprijzen om hoog, mocht het toch niet geheel misgaan dan heb je die poen alvast binnen nietwaar?
En wij zijn er afhankelijk van allemaal, dus wij gewone mensen zijn gewoon slaves of the money now. -
Pfffff........... Neo-nazi's hebben niks met Geert......... Geert is volgens hen namelijk een zionist. Maar ja nuance hè ........... alleen het uitkomt.
-
ja we wisten al dat nederland moslim land word////want dat is het al byna//een moslim land hier iemand die voor de nederlanders op komt word uit gespuigt/nou trots zyn om nedrelander te zyn niet heus/nederland een rugloze slape hap volk//nederland kunnen ze beter ///in de plomp laten zaken want nederlanders zyn waardelose slap folk
-
@303,
Joh,
Je lijkt wel rijp voor een inburgeringscursus...En wie komt er op voor de Nederlander. Je bedoelt toch niet de Israël-lover Wilders?
Wuhahahahahahahaha! -
Duitsland heeft gelijk. Wilders is een haatzaaier die domme mensen tot rare acties brengt.
-
#303
Ben het eigenlijk best wel met je eens. Ik schaam me dood voor gemiddeld Nederland. -
@304: In een land waar multikul is verheven tot het hoogste politieke ideaal, daar is kannibalisme slechts een kwestie van 'smaak' geworden. als Wilders 'extreem rechts' is, dan ben ik een kannibaal.
Cynical Mode: [ON] -
NEE DIE ER NU IN DE REGRING ZITTEN DAT ZYN HET HE LAAT ME NIET LACHEN/NEE WILDERS IS GEEN HAAT ZAAIER/ALS JE VOOR JE EIGEN GOED OP KOMT DAN BEN JE EEN HAAT ZAAIER DUS EEN TURK MAROKAAN OF WIE OOK MAG TEGEN JOU KUT NEDERLANDER ZECHEN OOOH JA DAT MAG WANT HY IS EEN ALACHTOON
-
@308 Pilletje vergeten?
-
@308,
Voor jezelf opkomen of andersdenkenden / buitenlanders schofferen? Waarom moet men altijd niet-blanken/allochtonen vernederen, om zo 'op te komen voor zichzelf'?!
Nu zijn er mensen die gillen dat Nederland een moslimland wordt...Ha! Alleen als er meer dan 75% van de mensen in Nederland ermee eens zouden zijn.
Dat is nu nog niet eens 5%! Dus vanwaar het gehuil? -
Bizar om GW op één lijn te stellen met neo nazis. Ik ben geen PVVstemmer en zeker niet met alles wat GW zegt en doet eens, maar een neo nazi is hij zeker niet.
Wilders komt op zijn manier op voor wat hij ziet als Nederlandse eigenheid, cultuur en erfgoed en dat alles binnen de spelregels van de democratie.
Ben je het er niet mee eens dan stem je hem weg en Geert verdwijnt in de coulissen met geheel zijn gedachtegoed.
Hoe anders is dat met diegenen die zich anti-fascisten noemen. Zij schuwen het geweld namelijk niet, denk aan groepen als AFA. Dat zijn de werkelijk nieuwe nazis;
Oh ja @309; ik gebruik geen pilletjes LOL -
Leve Geert, onze grote leider.
-
Citaat uit het AD-artikel: "Reactie Wilders
Wilders reageert, zoals bijna gebruikelijk, via Twitter: regering moet Duitse ambassadeur ontbieden en met kracht de oren wassen over schandalige suggestie over PVV gedachtegoed #Kamervragen."
Voorspelbaar gedrag van blonde Geert, de Twitterschreeuwer. De Duitse regering heeft g r o o t g e l i j k. De PVV zet groepen mensen tegen elkaar op, behandelen groepen mensen op alle fronten als tweederangsburgers en zet groepen mensen weg als zijnde een "bedreiging voor de Nederlandse samenleving". -
#308, @vince brinkley, doe die Caps-Lock toets op je toetsenbord eens uit man.
Dat staat en leest wat minder agressief. -
Geert is voor zwakbegaafden lijkt wel..
-
Wilders is slimmer - en dus gevaarlijker - dan veel ander extremisten doordat hij zijn handen schoon houdt. Nooit zal hij openlijk geweld plegen. Maar intussen is hij onmiskenbaar een inspirator voor extremisten die geweld niet schuwen. Alleen zal Wilders zijn handen in onschuld wassen als hem vervolgens verwijten worden gemaakt, bijv. na het Breivik-drama.
En dat kan hem WEL worden aangerekend. Het strafrecht spreekt dan van "voorwaardelijk opzet", dat wil zeggen "willens en wetens de geenszins te verwaarlozen kans op de koop toe nemen". En dat Wilders de kans op de koop toe neemt dat mensen die nog gestoorder zijn dan hij geweld gaan gebruiken staat wel vast. -
Der Gretha in opspraak in Duitsland; wat een eufenisme ;)
-
@311,
GW is misschien geen nazi. Hij werkt anders wel volgens een nazi-handboek;
- zondebok politiek: moslims
- overdreven en onnodige nationalistisch gebral: superioriteitsdenken
- polarisatie: het links-rechts denken
- eenzijdige voorstelling van de Koran: gebaseerd op een racistische pseudowetenschap
Gewoon een paar voorbeelden. -
heb deze reakties even doorgelezen doe niet aan poletiek
maar als ik dit lees dan zijn de meeste mensen hier poletiek gestoord
hebben ze geen notie wat er in de weimar republiek is gebeurd
was ook een gevecht tussen links en rechts en hitler ging er met de schat vandoor
hoe meer ongefundeerde beweringen hoe sterker rechts word
links heeft jammer genoeg geen inhoudelijk antwoord op wilders
wilders is na mijn mening geen facist maar meer een nationalist
een tegenhanger van de linkse multicultureele samenleving en de nederlander
wil diep in zijn hard dat ook zo houden. -
Ik lees het hier erg vaak:" groot gelijk Duitsland heeft nare ervaringen met vreemdelingen haat".
Dus.....moeten ze dan maar vreemdelingen toelaten die Duitsers haten?
Stijgers in Politiek
'Wat G500 ook beweert, jongerenbelangen...
G500 stelt dat de politiek meer oog moet...
10 uur 18 minuten geleden door Nujij-fan
Per Kamerlid 307 miljoen extra staatsschuld
Wij schuiven geen rekeningen door naar de...
12 uur 30 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Ewald Engelen over het ESM: Bastille
Het ESM dateert van 17 december 2010, is op...
12 uur 52 minuten geleden door wazup
Samsom : Akkoord biedt geen uitweg uit...
Het akkoord over de begroting voor 2013...
12 uur 53 minuten geleden door All.you.need.is.love
'Lagarde betaalt geen belasting'
Christine Lagarde, de 'Iron Lady' bij het...
14 uur 5 minuten geleden door katje van sjefke
Best gewaardeerd
Roemer wil premier worden
SP-leider Emile Roemer wil premier worden...
3 dagen geleden door jandeharingboer
Kamer stemt in met ESM-verdrag
De Tweede Kamer heeft donderdag met een...
5 dagen geleden door MistrX
Legaliseer alle drugs wereldwijd - Raymond...
Een wereld waarin alle drugs legaal zijn –...
6 dagen geleden door Matthijs85
Kort geding Wilders om ESM begonnen
De voorzieningenrechter in Den Haag is...
22 uur 15 minuten geleden door sjeune
'Ik moest voor Kunduz-missie stemmen'
Kandidaat-lijsttrekker Tofik Dibi van...
3 dagen geleden door Marcgr8

