Mathijs Bouman: veel kiezers zijn onwetend dat een VVD-stem tot "spijkerharde sanering" en een "sociale revolutie" leidt.
Sorteer op:
-
Als zelfs een econoom als Bouman kritiek heeft op de VVD moet er wel iets flink mis zijn met dat programma.
-
Mooi, die mensen die zich niet laten intimideren door praatjes en de cijfers voor zichzelf gaan extrapoleren.
Waar moet het heen met 'n land met zulk soort over the top misbruikers zoals de VVD zichzelf nu plaatst?
Er kan dan geen sprake meer zijn van 'n samenleving, maar alleen van 'n verdeling.
Misschien gaan mensen zich wel weer verzetten inderdaad en wordt het al kleine Nederland nog kleiner en worden de provincies weer eigen landjes. -
Verdeel en heers in haar meest últieme vorm? ..... Dat kan nooit goed gaan lijkt me.
Gewoon 'n doorgeslagen zooi die VVD in deze vorm. -
Mathijs Bouman: veel kiezers zijn onwetend dat een VVD-stem tot "spijkerharde sanering" en een "sociale revolutie" leidt.
Ach, dat valt wel mee, Mathijs doet nu alsof dit de eerste keer is dat we door een crisis de laagste inkomens moeten verlagen en de sociale voorzieningen moeten verlagen.
Elke 8 a 10 jaar hebben we een crisis en elke crisis wordt betaald door te korten op ww, aow, bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag, onderwijs en gezondheidszorg.
Nog 1 of 2 keer zo'n crisis en we hebben geen ww, ziektewet, wia, aow, bijstand, huurtoeslag en zorgtoeslag.
Maar ja, zeggen CDA en VVD dan; "moeten ze maar gaan werken, dan hebben ze het vast een stuk beter"
Nee, Mathijs een revolutie is het zeker niet, het gaat heel langzaam, heel geleidelijk. -
@4 "Nog 1 of 2 keer zo'n crisis en we hebben geen ww, ziektewet, wia, aow, bijstand, huurtoeslag en zorgtoeslag. "
Ik denk eerder dat als we GEEN crisis hadden, waardoor het duidelijk zou worden dat de noodzaak om uitkering alléén beschikbaar te stelen voor hen die het nodig hebben, dat we dan maar bleven Sinterklaas-spelen en dat juist DAN die uitkeringen binnen de kortste keren tot het verleden zouden behoren. doodeenvoudig omdat het niet te betalen is.
Dus: alléén wie het ECHT nodig heeft een uitkering, huurtoeslag whatever.
Er is niks mis mee om de mensen die wel kunnen werken een (financiele) prikkel te geven om hun financiel positie te verbeteren door aan de slag te gaan. En kom niet met er is geen werk, want dat is er wel, anders zouden er hier niet zoveel Poolse werknemers zijn. -
Als zelfs de huis-econoom van RTL kritiek heeft op het programma van de VVD, dan is het wel erg slecht gesteld met die programma.
-
De VVD jokt zelfs met haar naam want; van Volkspartij voor Vrijheid en Democratie klop alleen het woordje vrijheid en dan vooral voor de welgestelden onder ons.
Zij beloven ons 400000 banen erbij tot 2040. Als men bij die partij 30 jaar vooruit kan kijken waarom konden ze dan 30 maanden geleden deze crisis niet zien aankomen? -
"Dat kan straks nog lelijk tegenvallen. Het strenge bezuinigingsprogramma van de VVD legt de rekening wel heel nadrukkelijk bij de lagere inkomens. De allerarmsten worden via speciale regelingen nog wel deels gecompenseerd voor de bezuinigingen. Maar voor de groep daar boven zal de klap hard aankomen."
Dit schrijft hij op 02-06 dus voor de cijfers van Nyfer naarbuiten kwamen die zijn gelijk bewijzen. Goed gezien en net wat ik ook al zei. De groep tot modaal/anderhalf modaal wordt compleet wegbezuinigd en helemaal naar beneden gedrukt terwijl boven de 50.000 de koopkracht flink toeneemt.
"betwijfelt of “kiezers die bij de VVD een schuilplaats zoeken voor de schuldencrisis precies weten voor welke sociale revolutie ze kiezen”.
Juist.
@4 Nog nooit is er zo hard gesaneerd als de VVD nu van plan is. Totnutoe ging het inderdaad geleidelijk maar gesaneerd is er de laatste 30 jaar op de laagste inkomens al genoeg. Door die geleidelijkheid is er geen opstand uitgebroken maar zoals de VVD het nu wil moet het wel mislopen. -
Rechtse corpsballen,ikke ikke en de rest kan stikken!
-
U BENT GEWAARSCHUWD
-
Ik denk dat het programma van de PVV er op originele wijze in slaagt zowel de economisch zwakkere Nederlanders te beschermen als van de staatsschuld af te komen. Dit terwijl hiervoor alleen een aantal ambtenaren (en een aantal verwende ambtenaren in Brussel en corrupte dictators in derde-wereldlanden) hoeven in te leveren.
Het PVV-programma zou deze meneer dus erg moeten aanspreken maar daar durft hij zich neem ik aan niet aan te wagen. -
Als economen het nu ook al zeggen wat ik al die tijd al dacht, dan snap ik totaal niet dat de VVD zo hoog staat in de peilingen. Doe dus normaal en stem in ieder geval GEEN VVD.
-
Aanvulling: oh ja, de mensenhandelaren en andere criminelen gaan er ook op achteruit als het PVV programma wordt uitgevoerd. Dat zou toch wel erg zijn.
Stem dus vooral Pee van de Aa of D'66. AOW naar 67 waar vooral de lagere inkomens het slachtoffer van worden. U begrijpt, politici houden hun wachtgeld, geen gekozen burgemeester en nog meer bevoegdheden overhevelen aan Brussel, dus we mogen fijn meebetalen aan overbodige landbouwsubsidies en frauderende Zuid-Europese regeringen. En u mag ook drie euro per kilo vleestaks betalen, dus bijstandsgerechtigden en minimumloners kunnen een lekker stukje vlees dan helemaal vergeten. En oh ja, nog meer energiebelasting, een hogere BTW, nog meer belasting voro de werkende armen. Wie is het slachtoffer, juist de armen want die geven alles wat ze verdienen meteen weer uit, ze moeten wel. Stem progressief, spek de grachtengordel, de Eurocraten en de zorgmanagers. Weg met die losers die keihard werken als vakkenvuller of havenarbeider. -
@11 en 15.
Die econoom is wat slimmer als de gemiddelde PPV-kiezer en weet dat Wilders zijn bezuinigingen niet kan halen waar hij zegt. Daardoor valt zijn hele begroting in het water zoals ook al door het CPB vastgesteld.
En heb je de koopkrachtcijfers van dit niet goedgekeurde programma wel bekeken? Ws niet anders zou je daar niet over beginnen. Bij de PVV kunnen de bijstandsgerechtigden en minimumloners zonder vleestax hun gehaktbal al vergeten. -
Bezuinigen en hervormen? Ja! Op de manier van VVD? Nee! Doe maar CDA dan. Op een verantwoorde en sociale manier. Toch wil ik de VVD in het kabinet hebben, maar de geschiedenis toont aan, ze het CDA nodig hebben voor een sociaal gezicht van het kabinet. Niet VVD met de PvdA, want de PvdA (en daar hebben Rutte en Balkenende zeker gelijk in) brengt stilstand. Waar slaagde Balkenende 2 wel en Balkenende 4 niet. Juist, door de PvdA. Durven geen keuze's te maken, schuift alles naar, gaan niet hervormen, dus stilstand. Ik hoop op: CDA, VVD en D66.
http://www.rtl.nl/components/financien/business...
Even "doorspoelen" wat die man van VNO-NCW zegt over Balkenende. Laat je niet gek maken, over dat Balkenende er al 8 jaar zit en dat er 4 kabinetten zijn gevallen. Slaat nergens op! Flauw geleuter. -
Met de VVD aan het bewind, krijgen we net dezelfde omstandigheden als in de periode 1900, waar mensen in spitketen en plaggehutten woonden.
Verstoten van welke zorgvoorziening ook.De VVD en ook het CDA en D66, PVV is er op uit om meer marktwerking in de zorg te bewerkstelligen, waarbij u als zorggebruiker de zorg maar moet kopen.Met dit systeem zullen honderdduizenden mensen in Nederland geen gebruik meer kunnen maken van de zorg. Alleen de rijksten kunnen dan zorg kopen. Dit leid tot tweedeling in de maatschappij, vergelijk het met het Amerikaanse model. Als dit ons Nederland wordt, dan zijn wij diep gezonken, en zullen er veel sociale onrusten ontstaan.
Mensen ik roep u op om links te stemmen, bijvoorbaat SP -
Weet je wat ik weleens zou willen zien, dat een bericht zoals hierboven in landelijke kranten staat, een Telegraaf mijd dit, wordt geen woord over gezegd...Dit moet overal bekend worden, dan is er van de VVD niet veel meer over van de zetels die ze nu hebben. In dit artikel staat het zoals een ieder in Nederland het begrijpt.
-
Een beetje laat! Natuurlijk weet iedereen met gezond verstand dat het regeren van de VVD een grote ramp zou betekenen voor Nederland. Zo' n programma als die van de VVD kan ik in 10 minuten klaar hebben. Rijken worden rijker en de hard werkende Nederlander is de klos! Ik heb van de week die koppen gezien van de inwoners van Wassenaar en viel van de stoel van verbazing. Wat een vol gevreten egocentische gasten heb je daar toch! Bah!
-
als je Amerikaanse toestanden wil vooral rechts stemmen, wil je in een sociaal land blijven wonen stem je links.
-
Sceptus, het merendeel van de bezuinigingen van de PVV is onhaalbaar.. Oppassen met wat je uit hun plannen concludeert.
@17, hoe sociaal is het CDA dan.. bij de berekeningen van Netwerk ging de bijstandsmoeder er nog meer op achteruit dan bij de VVD. En lekker makkelijk om de PVDA de schuld te geven, die regeerde in een periode waarin een crisis was, de periode daarvoor was daar nog sprake van. En waarom mag je niks uit 8 jaar concluderen? Het beleid van het CDA was zeker alleen maar goed.. Ik maak bijv. dagelijks van dichtbij mee hoe de zorg verhard en verloederd onder het beleid van dhr. Ab Klink, never ever dat ik nog op het CDA zal stemmen. Mijn collega's ook niet. Weg met marktwerking in de zorg! -
@22 niet meer, maar wel bijna evenveel.
-
@16
"weet dat Wilders zijn bezuinigingen niet kan halen waar hij zegt."
Waarom niet? Dat wordt altijd wel keer op keer geroepen maar zonder bewijs.
Volgens mij zijn deze bezuinigingen opmerkelijk eenvoudig te verwezenlijken.
Het is vrij eenvoudig om de bijdragen aan de EU terug te brengen tot nul en in ruil af te zien van alle EU-subsidies.
Opbrengst, ook aan uitgespaarde maatschappelijke kosten: 4 miljard.
Ontwikkelingshulp af te schaffen? Opbrengst: 4 miljard.
Wachtgeld voor ambtenaren af te schaffen en hun aantal sterk terug te brengen: opbrengsten: 9 miljard.
Immigratie van kansarmen te stoppen en criminele vreemdelingen en criminele dubbele nationaliteitshouders het land uit te gooien? Opbrengst: honderden miljoenen tot miljarden.
Niet meer deelnemen aan vredesmissies en geen dure JSF jongensdroom meer: opbrengst over het miljard per jaar.
Dit kan de Nederlandse overheid doen zonder hierbij rekening te hoeven houden met externe partijen. Alleen al door deze maatregelen bereik je een bezuiniging van 15 miljard of meer per jaar. -
Keiharde bezuinigingen uit VVD hoek zou opzich nog wel te pruimen zijn, maar omdat de doorrekening duidelijk laat zien dat de eigen achterban, de rijken, er zelfts op vooruit gaan maakt t godsgeklaagd.
Dus stem geen VVD als je niet bulkt van de poen, iedereen is de klos in hun programma behalve diegene die t makkelijks wat kunnen missen, een asociaal
programma dus. -
@22
Ik denk dat de PVV-bezuinigingen heel goed haalbaar zijn. Neem nu bijvoorbeeld het onderwijs waar iedereen zo de mond van vol heeft. Er gaat nu meer geld naar de bureaucratie dan naar salarissen van onderwijzers/leraren en schoolgebouwen.
De PVV zegt: elimineer de bureaucratie. Schaf al die modieuze vakken af en geef gewoon weer behoorlijk rekenen en taal.
In de zorg, ok al zo'n uit de hand lopende kostenpost wil de PVV 10.000 extra verplegers en dit betalen door het bezuinigen op zorgmanagers en administratief personeel door administratieve verplichtingen af te schaffen.
Bijstandsgerechtigden moeten aan het werk. Wie echt niet kan werken vanwege een lichamelijke of aantoonbare geestelijke handicap moet hiervoor een arbeidsongeschiktheidsuitkering krijgen en mag van de PVV ook wel wat meer krijgen. Banen genoeg, als arbeid minder wordt belast. Links wil arbeid zwaarder belasten.
De andere punten zijn al voor een groot deel in @24 aan de orde gekomen. -
@22 Heb jij de reactie van Balkenende gezien? Reageerde geweldig, door haar perspectief te bieden. Waarom zou je niet van mensen mogen vragen, om te gaan werken? Waarom moet iemand te duur gaan, waardoor zij geen geld heeft voor andere dingen? Waarom moeten andere mensen daarvoor krom liggen? Waarom kunnen die kinderen niet werken (en als zij dan zo sociaal zijn) en dat zij kostgeld gaan betalen? Dat vind ik a-sociaal om maar direct naar werkende mensen te kijken en die te laten betalen, terwijl die mensen zelf niks doen, om de situatie te willen veranderen. Denk daar maar eens over na...
-
duur te gaan wonen, bedoelde ik te zeggen.
-
@27 probeer jij maar eens een goedkope huurwoning te zoeken.
-
@29 Waar een wil is, is een weg.
-
@Ja, reageerde geweldig??? Ze moest maar gaan verhuizen en haar zoon moest maar gaan werken? Heel netjes, een echte staatsman (met naastenliefde)!
Die zoon moet gewoon naar school, zodat hij niet over 20 jaar zich in dezelfde situatie bevindt als zijn moeder. Op deze manier houdt je de armoe alleen maar in stand. en een goedkoper huis heb je ook niet zomaar gevonden hoor, laat staan dat je de kosten van verhuizen kan betalen.
Mensen hebben een simplistisch beeld van mensen die in de bijstand zitten, dat is jammer. Ik werk in de psychiatrie en ongeveer 95 % van mijn patiënten zit in de bijstand. Deze mensen kunnen niet tot nauwelijks werken, omdat ze daar psychisch niet toe in staat zijn en/of omdat ze nergens aangenomen worden. Ook veel zwervers zitten in de bijstand, vaak ook vanwege verslavingsproblematiek en psychiatrische problemen. Daarnaast zijn veel bijstanders wel op zoek naar werk, maar is dit gewoon erg lastig om te vinden als je geen 16 jaar bent (en dus duurder) en geen diploma's hebt.
Ik ben er 100 % van overtuigd dat als je wat meer mensen zou kennen die zich in deze situatie zouden bevinden, dat je dan wel anders zou praten.. Dat impliceren je reacties in ieder geval wel.. Even een goedkopere huurwoning zoeken, haha met 3 kinderen? In Amsterdam sta je daarvoor geloof ik wel 12 jaar op de wachtlijst. -
@27:
beste Marien1984......helemaal gelijk.....hij was kordaat en krachtig en kon goed duidelijk maken, dat hij door beroeps manipulators in deze situatie is geduwd. -
@32. of zijn peil.nl en synovate manipulatoren.....?
-
Mensen, het is toch al heel lang bekend dat Schraalhans keukenmeester wordt als de VVD het voor het zeggen krijgt. We weten toch allang dat deze partij er is voor de rijken?!
Het is en blijft jammer dat zoveel Nederlanders zich pas 3 weken voor de verkiezingen gaan oriënteren. In die 3 weken worden ze bevattelijk voor de partij die de meeste reclame maakt. Kijk eens naar de reclameboodschappen in deze rubriek. Afzender VVD, en eerder: CDA.
Om met JPB te spreken: Zo is het een koud kunstje om een hoop dwalende stemmen binnen te halen. -
1 ding is zeker van de VVD word ik niet wijzer wel armer :-)
-
@34 en nog leugenachtige VVD spotjes ook, er word immers gesproken over het afschaffen van de HRA terwijl er geen enkele partij is die dit van plan is.
-
@sceptus,
Ik ben ook een voorstander van minder bureaucratie, maar het is een illusie dat je dat heel makkelijk kan reduceren en dat dat zoveel geld oplevert. Bovendien kan je het nooit helemaal reduceren, immers moet kinderen gewoon hun cijfers krijgen en moeten die doorgegevne worden aan andere instanties, moeten er roosters gemaakt worden, moet absentie bijgehouden worden (anders krijg je helemaal nooit grip op de kids), etc. Volgens mij valt het uberhaupt wel mee met die bureaucratie in het onderwijs. In de zorg dat is een ander verhaal, maar gelukkig wil de PVDA daar ook op bezuinigen. Het schrappen van topsalarissen levert vast wel iets op, maar niet genoeg om niet op andere dingen te hoeven bezuinigen.
Wat betreft de andere bezuinigingen.. Ambtenaren bijvoorbeeld staan gewoon onder vast contract van de overheid, denk je dat je die morgen zonder kostne op straat kan zetten? Zo zitten er allerlei haken en ogen aan zijn verhaal. 10.000 verplegers? Waar haal je ze vandaan?? Uit Marokko misschien, want de moslima's gaan tenminste nog de gezondheidszorg in om voor mensen te zorgen... De gezondheidszorg is helemaal geen populaire plek om te werken. Dat geldt ook voor die 10.000 extra agenten. Daarnaast zijn we dusdanig streng geworden met herkeuren, dat er ook allemaal mensen zijn die weliswaar niet 100 % afgekeurd zijn, maar voor maar een zeer beperkt aantal baantjes beschikbaar zijn, moeten daarvoor vaak ook nog gesubsidieerd worden, want anders wordt men helemaal niet aangenomen.
Ik geloof ook niet je kan stoppen met het uitgeven van geld aan de EU, dat druist in tegen de EU wetgeving.
Bovendien vind ik het ronduit asociaal dat wij als rijk land dan niets meer aan ontwikkelingshulp uit zouden geven.. Egoistisch!! -
"veel kiezers zijn onwetend dat een VVD-stem tot "spijkerharde sanering" en een "sociale revolutie" leidt."
Of zijn er genoeg, veelal intelligente mensen met een goede baan die de weggeefcultuur hier in Nederland een beetje zat zijn? -
@38 zoveel zetels als de VVD nu staat halen ze nooit als iedereen zou weten wat ze minder gaan krijgen bij het VVD programma, alle middeninkomens zouden afhaken.
-
@38 de VVD geeft ook graag weg, de topinkomens gaan er bij het VVD programma WEL op vooruit en dus worden de rijken rijker en de rest armer.
-
@38 Hoe kom je daar zo bij? Er zijn mensen met lage en modale inkomens die zich te barsten werken voor weinig geld en daar wil de VVD juist het geld halen om de crisis te betalen. En ze willen de rijken vanaf 2x modaal buiten schot houden, terwijl die juist best iets meer kunnen missen. Oftewel de VVD is alleen maar voor de rijken en als je het toevallig iets minder hebt kun je betalen terwijl je die crisis niet eens veroorzaakt hebt. Ik vindt dit de omgekeerde wereld.
-
Het miserabele van het verhaal is dat mensen die hun stem uitbrengen op de VVD, complete 'wannabees' zijn, die denken dat ze tot de gegoede klasse behoren , maar juist uiterst kwetsbaar zijn en eigenlijk niet echt goed bij kas. Men vreest voor de hypotheek en stemt vervolgens op een leugenachtige partij. Ook de stemmers die denken dat ze met hun stem een strenger beleid voor allochtonen kunnen forceren zullen van een koude kermis thuiskomen. De topinkomens, en dan bedoel ik echt de top, hun belangen worden slechts behartigd. Heel dom, als je op zo'n quasi gedistingeerde partij stemt.
-
Een paar weken geleden haalde Bouman overigens nog harder uit naar links:
"Het is alsof alle problemen van deze tijd vragen om een enkel antwoord: er moet geld van rijk naar arm. Het jaar is 2010, maar de Nederlandse politiek is in een twintigste-eeuwse klassenstrijd vervallen.
Natuurlijk heeft iedere politicus het recht om het eens of oneens te zijn met de manier waarop de welvaart wordt verdeeld. Maar er zijn veel grotere problemen om je zorgen over te maken en je politieke inventiviteit op bot te vieren. Schaven aan die eeuwige Haagse inkomensplaatjes is nu even niet het belangrijkste."
http://www.groene.nl/2010/16/links-kiest-fout -
En zie hier, de zoveelste econoom die, terecht, waarschuwt....!
-
Wat een heerlijke ongefundeerde doemscenario's.
Ik denk dat er een hoop mensen, in tegenstelling wat er wordt beweerd, wel degelijk beter weten. -
De rekening van de crisis moet door de hoofd van de koninkrijk betaald worden en dat is Beatrix en haar familie. Zij moeten hun land redden en ze zijn rijk genoeg om de rekening te betalen.
-
@45 tuurlijk, al die economen zijn gek maar de VVD niet.
-
@47, als u iets verder had gelezen dan had u geweten dat diezelfde econoom geen goed woord over heeft voor de linkse plannen om iedereen boven de minima te plunderen om daarmee een overdreven verzorgingsstaat te betalen.
Kort samengevat luidt zijn mening dat dat van Nederland het Griekenland van over tien jaar maakt. -
De VVD krijgt een belangrijk deel van de stemmen uit de groep mensen met een relatief laag inkomen die autochtoon zijn . Na de PVV scoort de VVD het best bij deze groep.
Je mag er wel van uit gaan dat deze mensen weten dat zij er qua inkomen er bij de VVD op achteruit gaan. Daar is immer genoeg publiciteit aangegeven. Dus kiezen zij om andere motieven VVD. In verschillende peilingen zie je mensen ook overstappen van PVV naar VVD. Dus zijn er andere motieven dan financiële redenen voor deze groep om VVD te stemmen.
Het lijkt mij onverstandig maar dat moeten mensen zelf beslissen. Waar ik mij meer zorgen om maak is dat mensen straks boos en verontwaardigd zijn omdat hun inkomen er flink op achteruit gaat als er een centrum rechts kabinet zou komen. Dat zou ik pas echt dom vinden. -
Krampachtig morgen aan de de economie van gisteren vast houden is het verzoeken van problemen.
De VVD doet het meeste om het overheidshuishoudboekje op orde te krijgen, maar heeft te weinig ook voor de sociale consequenties. Schokkender is dat de burger keer op keer de reddingsoperaties mag betalen, opdat niet alle leningen (in zijn geheel) terug zullen komen. Denk maar aan de opmerking van Zalm dat de Bosbank geen 30 miljard zal opleveren en de griekse steun. Verder wordt slecht beleggen door institutionele beleggers ook beloond door staatssteun operaties. Rigoreus aanpakken en ontwarren van allerlei schulden en bezittingen veroorzaakt door de schuldenbubbel wordt niet over gesproken, behalve door Willem Middelkoop en Kees de Kort. Dit lijkt mij de beste manier om de schuldenproblemen aan te pakken.
Overigens faalt niet alleen de VVD met het economisch beleid. Het is overigens huilen met de pet op van links tot rechts aangaande de economie. Het is alleen hoeveel economie van gisteren gebruikt wordt om de status-quo die niet meer vol te houden is krampachtig vol te houden. -
@48 de koopkracht bij middeninkomens neemt bij de PVDA ook toe
-
@51, zeer onwaarschijnlijk. Bovendien worden daarvoor rampen aangericht, zoals het sterk ontmoedigen van het gebruik maken van onderwijs.
De LSVB peilde dat de PVDA plannen een daling van 40% van het aantal hoger opgeleiden tot gevolg zou kunnen hebben.
Rijmt u dat even met het feit dat een kenniseconomie door hoge lonen hier en lage lonen elders, onze enige kans is om te concurreren op mondiaal niveau. -
@37
bspeer, je geeft zelf al de oplossingen voor de problemen die je noemt.
Het is helemaal niet nodig om islamitische dames uit Marokko te importeren (die bovendien religieuze bezwaren hebben tegen het verplegen van mannen).
Al die ambtenaren die ontslagen worden (de PVV wil 1/5 van alle ambtenaren ontslaan, dat zijn 200 000 man) kunnen voor een deel de zorg in (10 000) of als politieagent op straat (10 000). Scheelt ook weer uitkering. Willen ze niet, dan is daar het gat van de deur. En weg wachtgeld.
"EU-wetgeving"
In de woorden van wijlen de Goddelijke Kale, mogen engelen zijn graf bewaken: dan zeggen we dat verdrag toch gewoon op. Sommige dingen zijn zooo opmerkelijk simpel.
"Cijfers etc."
De leraren kijken zelf de proefwerken na en geven de cijfers zelf. De toegevoegde waarde van dat leger ambtenaren op het mysterie van onderwijs is er niet. Terugbrengen tot jaren-50 proporties zou ik zeggen.
"Asociaal"
Ik vind het veel asocialer om de grenzen te sluiten voor producten die hardwerkende mensen daar produceren en hun boeren failliet te laten gaan door EU-dumpen van voedsel, de corrupte bureaucraten aldaar met miljarden te spekken door betalingsbalans steun en de geruïneerde boeren dan met een aalmoes af te schepen, zoals de soosjaale PvdA, D'66 en CDA willen, dan zoals de PVV wil, onze grenzen te openen voor derdewereld producten, zodat de hardwerkende boeren, arbeiders en ondernemers in de derde wereld op een eerlijke en waardige manier hun kom met cassave of rijst kunnen verdienen. -
En omdat ik de volgende tegenwerping al aan voel komen: onze meeste handel gaat met Duitsland, waar het geduld onder de bevolking met de potverteerders in Brussel nu ook totaal op is. Ik denk niet dat Merkel de grens gaat dichtgooien als Nedwerland het voortaan vertikt om op te draaien voor de nieuwe iPads van dat verwende eurocratische canaille.
-
Het idee dat er wat te stemmen valt is net zo'n luchtkasteel, als dat men geld uit het niets creëert. Denkt u nu werkelijk dat de banken en de multinationals hun plannen die ze b.v. op de Bilderberg conferentie hebben afgesproken aan de kant laten schuiven door ene Wilders of Halsema of wie dan ook?
"Politiek is de kunst van het berekende bedrog, maar zo, dat de betrokkenen er niets van merken." -James Rodney Schlesinger-
Lijst deelnemers Bilderberg-conferentie 3-6 juni 2010
http://sp00kje.nl/?p=1738 -
18@suppy.Zeer terecht met de VVD gaan we terug naar een onbeschaafde maatschappij die we met zijn allen niet willen. We gaan toch hopelijk niet terug in de geschiedenis met al die armoede. Ze hebben inderdaad een punt dat we alles moeten geven om aan het werk te blijven of te houden maar dat heb je ondanks alle inspanningen niet altijd voor het zeggen. En dan moeten we degene waar het even minder meegaat of invalide of ernstig ziek wordt helpen.!!!
-
@52 de VVD wil datzelfde sociaal leenstelsel invoeren.
-
chapeau voor mathijs bouwman. een econoom ,die een objectieve analyse geeft over de vvd ,ongeacht zyn politieke voorkeur.nogmaals chapeau.daar kunnen vele economen( de goede uitgezonderd) een puntje aanzuigen, met name vdploeg en vermeend( prima kerels) ,maar ze zyn subjectief, want ze zaten samen in paars met mark rutte( maar de goegemeente heeft dergelijke subtiele zaken niet door,jammer)
mathys gaf ook een objectieve analyse dat het partypgromma van het CDA per saldo meer opleverde voor de ondernemers( integenstelling tot zgn echte ondernemersparty de vvd) vergeet niet dat het cda ook vele mkbers/grote /kleine ondernemers,zzpers heeft) onze demissionaire minister van financieen , kees de jager, zelf ook ondernemer geweest. daar hoor je media niet over ,want die is van het CDA.( doodzwijgen die hap,dat kan toch niet, ondernemers by het cda)
ik hoop by deze vurig ,dat de twijfelaars dat inzien en op het CDA gaan stemmen
en het lied van "doemaar" als je in "peilingen"wint heb je vrienden. maar het gaat om uw stem op 9 juni . daarnaast hoop ik ook dat de vvd (net als pvv,pvda) te vroeg gepiekt hebben -
Help de uitkering van Beatrix, Maxima en Willem! Stem CDA!
help de bankiers en de dikke bonus, stem VVD! -
@59 Help het volk, stem SP!
-
ik hoop dat mensen 9 juni een wijze beslissing zullen nemen voor Nederland.
en niet alleen voor de eigen portemonnee.
Ik vindt het onacceptabel dat een moeder in de bijstand, erbij de VVD, CDA zo op achteruit gaat. terwijl de regels om de rijke te speken ongemoeid blijven.
Het is onrechtvaardig de koopkracht te verminderen zoals de rechtse partijen doen in hun plannen. Het is simpel weg bezuinigen over de mensen die de crises zeker niet hebben veroorzaakt. wij [het volk] kunnen minder uitgeven omdat de banken en het groot kapitaal gewoon door moeten kunnen gaan met forse bonussen en winsten. en de forse hypotheek rente aftrek.
{er is geen enkele partij de hypotheekrente aftrek geheel wil afschaffen.}
In mijn laatste wanhopige vraag om nogmaals goed te over denken over de stem die uw 9 juni uit gaat brengen. en de gevolgen deze kan hebben op moeders in de bijstand, werkloze, arbeidsongeschikten, hulpbehoevende, chronisch zieken. die bij de VVD en CDA zware en moeilijke tijden zullen krijgen.
Stem sociaal en stem op een linkse partij. zodat niet alleen de rijken goed door de crises komen. maar alle Nederlanders. !
bedankt. -
Ach ik heb mijn leven zo ingericht dat het mij niet uitmaakt wie er straks aan de macht komt.
Als iedereen dat zou doen , is er geen macht van de regering -
VVD vindt het blijkbaar normaal dat iemand die de telefoon opneemt bij een bank meer verdient dan iemand in de gezonheidzorg (waar je wel een opleiding voor nodig hebt)
VVD vindt het ook blijkbaar normaal dat bijstandsmoeders moeten worden uitgeknepen (mag ik u er even fijntjes aan herinneren dat in het sociale Nederland het aantal alleenstaanden sterk toeneemt en dat kinderen onze financiele toekomst-verzekering vormen?)
Xerox Mark is iemand die openlijk een a-sociaal gedachte goed propageert -
Onderstaand tabel is van 1 werkende waar 2 personen van moeten leven er is geen rekening gehouden met pensioenen ( omdat dit per bedrijfstak verschillend is en ook het werkgeversdeel varieert )
Er is uitgegaan van € 600,- huur en € 47,- servicekosten.
Het eerste loon is het bruto minimum maandloon men werkt daarvoor 40 uur per week
De hoge toeslagen krijgt men omdat hij/zij anders geen huis kunnen huren en zich niet kan verzekeren voor de zorg.
Het tweede loon is bruto € 500, hoger dan het minimum loon netto (onder dezelfde voorwaarde houdt deze persoon er netto € 165.02 meer over.
Het derde loon is bruto € 1000,- hoger t.o.v. het minimumloon. Hij/zij houdt hier € 248,35 meer over ten opzichte van het minimumloon en € 83,33 meer dan degene die bruto € 500,- minder verdient.
mnd sal netto huurtoeslag zorg netto p/m versch net
1407,60 1186,25 264 128 1578,25
1907,60 1471,27 165 107 1743,27 165,02
2407,60 1746,6 0 80 1826,60 248,35
Vertel mij maar waar men op wil snoeien ? en of het nog echt lonend is om jezelf op te werken. -
#62
Dat kan betekenen dat je of a) autarkisch bent waar niks mis mee is of b) een arrogante idioot (waar ik bang voor ben) -
Jammer dat je geen excel bestandje kan plaatsen
-
@renate1
kun je dat bedrag voor zorg ff toelichten?
Is dat een zorg toeslag ofzo? -
yup het is idd zorgtoeslag
-
@67
Ja, zorgtoeslag voor 2 personen -
#64
Als je er nog alle andere vaste lasten vanaf haalt telefoon, verzekeringen (zorg, inboedel, aanpsrakelijkheid, etc), kabel, gem. belastingen, schoonwater, electriciteit e.d. dan maakt die 248euro wel degelijk een groot verrschil op het netto besteedbaar -
De vraag was niet of het een "groot verschil is"
De vraag is bij wie ga je snoeien. Bij mensen met het minimum loon kun je ontheffing vragen bij de gemeente voor de gemeentelijke lasten, omdat de hoogte per gemeente verschillend is kun je dat niet doorberekenen.
Maar je kunt niets meer van die lonen afhalen
Bedenk je dat deze lonen veel vragen van iemands financieel inzicht, een kleine tegenslag kan al desastreuze gevolgen hebben. -
Elke 8 a 10 jaar hebben we een crisis en elke crisis wordt betaald door te korten op ww, aow, bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag, onderwijs en gezondheidszorg.
Nog 1 of 2 keer zo'n crisis en we hebben geen ww, aow, bijstand, huurtoeslag en zorgtoeslag.
Onze jongeren hebben dan geen staatsschuld, maar ook geen sociale voorzieningen, dat scheelt wel massa's ambtenaren. -
het wordt revolutie als de VVD haar plannen waar gaat maken
-
De rekening hebben we allang doorgeschoven naar de jongere generaties, of ze nou wel of niet gestudeerd hebben.
Afgestudeerde jongeren kunnen maar moeilijk aan een baan komen en ook al hebben ze gestudeerd ze beginnen allemaal onder aan de ladder kwa inkomen en moeten zichzelf eerst bewijzen. Een huisje huren is een moeilijke zaak voor onze jongeren, want dat moet circa 1/3 van het brutoloon zijn. Geen baanzekerheid meer, ( men wil het ontslag vereenvoudigen ) uitgehold sociaal stelsel, uitgeholde zorg. Hoeveel kans hebben jongeren nu om iets op te bouwen ? -
#26
<sarcasme>
ohw, schaf de bureaucratie af! Damn, daar hadden al die andere partijen nou nooit aan gedacht, wat een geniaal idee! Wilders gaat het, met al zijn diplomatische vaardigheden en netwerk, vast wel lukken.
</sarcasme> -
#72
ik dacht dat de aow ongewijzigd is sinds de jaren 50? De crisis is wel een extra motivatie tot bezuinigen, maar in feite is er al langer een logische redenatie dat deze regeling uit zijn voegen begint te groeien. -
@65
Het is heel simpel ..
Mijn inkomen is voldoende om te leven zonder HRA , ik zie dat als extra als het binnenkomt, Pensioen is bij mij deel verplicht ander deel is verzekerd met beschikbare premie , deel is spaargeld.
Mijn huis zit op 2/3 qua hypotheek, dat beperkt de risico's
Is dat idioot ? -
@74
Er is niets op tegen om "de rekening" door te schuiven naar volgende generaties.
Dat dat onwenselijk is is een verkiezingsleus bedacht door de grove bezuinigers van nu maar het slaat sowieso nergens op. Op elk moment leven er 3 a 4 generaties gelijktijdig. Moeten we alle kosten en baten strak in het generatiecorset gieten? Ondoenlijk.
Iedereen leeft met elkaar, betaalt voor elkaar en dat loopt allemaal in elkaar over.
Mensen zouden gewoon weer 's wat socialer moeten worden. -
Het is niet mark rutte zijn schuld. Het is zijn moeder die met die plannen komt.
-
@64 Ik durf het bijna niet te zeggen.... maar ik kom uit op resp
netto HT ZT totaal verschil
1187 264 128 1579
1471 126 100 1697 120
1746 0 71 1817 120+120
Wel ben je nog de AHK voor de niet-verdienende partner vergeten maar die is voor alle 3 inkomens gelijk.
Het is nog erger dan je dacht en wanneer de VVD zijn zin krijgt wordt het nog erger.
Bouman zegt dat ook letterlijk. Doordat de 30% allerlaagsten gecompenseerd worden wordt de groep tot modaal (ong. 32.500) zwaar de klos en in mijn woorden: "compleet weggenivelleerd".
En er zijn groepen die het nooit zal lukken veel meer te gaan verdienen. -
Mijn handen jeuken om de slogan van de VVD te wijzigen
in Bank-Vandalen gaan betalen.
Niet dus, ben ps. tegen elk soort van vandalisme. -
Waarom stemmen mensen VVD?. Niet om het economische programma van die partij. Maar vanwege de rechtse standpunten inzake de buitenlanders en immigranten. Rutte heeft de PVV allang rechts ingehaald. Ook door aan te geven samen met de PVV te willen regeren trekt Rutte een enorm aantal stemmen. Maar het lijkt erop alsof de commentatoren dit niet willen benoemen.
-
@80
Ik heb mezelf nog even nagerekend en de toeslagen ook
(je gegevens zijn moeilijk te zien zonder excel,maar ja de mijne ook :-))
Bruto
€ 1907,60 is netto € 1471,27
€ 1907,60 x 12 maanden = € 22891,20 per jaar
€ 22891,20 x 0,08 vakantiegeld = € 24722,50
Het jaarsalaris is € 24722.50 en dat is het bedrag waarop de toeslagen worden berekend.
Zo ook voor
Bruto € 2407,60 is netto € 1746,60 x 12 = €28891,20 x 0,08 vak.geld ( 2311.30 )
Bruto jaarsalaris € 31202,50
geen HT € 80,- ZT
En idd ik ben de alg.heff.kort. vergeten
En van deze groepen kun je idd niets meer korten. ( vergeet niet dat HT en ZT er zijn omdat deze groepen te kort verdienen om voor zichzelf te voorzien )Het is goed dat het er is, maar eigenlijk zijn de inkomens te laag en de lasten te hoog. -
Om aan het verzamelinkomen te komen moet je het bruto-salaris x 12 (mnd) x 1.08 (=vakantiegeld) x 1.0705 (=zvw vergoeding 2010) nemen.
http://www.raet.nl/proforma/ProfLite.asp?lw=1
Vul hier je bedragen maar eens in dan kan je zien dat door de vergoeding van de zvw het "loon LB" hoger is dan het bruto-loon.
Dit is ook de reden dat veel mensen huur- en zorgtoeslag terug moeten betalen. Ze maken het sommetje net zoals jij en het verzamelinkomen is hoger. -
@84
Ik begrijp je en bereken zelf ook bruto netto uit Raet
Als je naar de belastingdienst gaat en naar toeslagen, bereken toetsinkomen en je geeft je bruto maandloon. komt er vanzelf je vakantieloon bij .Als je op het vraagtekentje gaat staan staat er zelfs dit:
Gebruik de Rekenhulp
Weet u nog niet wat uw toetsingsinkomen is? Gebruik dan de Rekenhulp. Daarmee maakt u een nauwkeurige berekening van het toetsingsinkomen.
http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagen/#bmPres... -
@85 Dat klopt en daar erger ik me ook aan. Die informatie is verkeerd!
http://belastingaangifteprikbord.yourbb.nl/inde... (nu effe gesloten)
of
http://belasting.startpagina.nl/prikbord/121711...
Eric legt het haarfijn uit. -
Als ik hier zo de reacties lees, ben ik kennelijk een a-sociale egoïstische Nederlander. :)
-
Stem gewoon links en het liefst SP! Al is het alleen maar om nieuwsgierig te zijn met wat er gebeurd dan.
We zitten toch al in de puin en het geld is al gedrukt en circulerend alleen bevind het zich nog niet op de juiste plek!
Wat is nou de keuze beste rechtse kieser:
1) Je geld vergokken op de aandelen markt; of
2) Je probeert het land wat socialer te maken. -
De zwakste schakel zit waar alle stemmen centraal binnen komen,
en van waaruit de definitieve uitslag bekend word gemaakt.
De vraag is, wie zit daar achter de knoppen? -
Ik vind dit een vreemde zaak, want de percentages zvw zijn bekend ik dacht 2009 6,9% (met een max) en 7.05% voor 2010. ( belastingdienst zou dit makkelijk kunnen doorberekenen) Ik zit weer op school en bereken op deze manier de toeslagen voor mensen die in financiële nood zitten. En aangezien ik goed wil zijn in de dingen die ik doe ga ik dit navragen hoe dat zit. Dank voor je link van Eric
Zoals jij het stelt hebben vele mensen het gewoon nog slechter dan gedacht.
Je antwoord is inmiddels uitgeprint en gaat dinsdag mee naar school :-) -
Ik vrees met grote vrezen als dit land wordt opgezadeld met Rutte 1. Er is dan geen solidariteit meer, en de balans is dan volkomen zoek. Gaat Mark dan ook zelfmoordpillen uitdelen? (nou ja die kan je kopen dan natuurlijk), want in zo'n land kun je niet meer leven als je van een minimum rond moet komen.
-
De PVV begroting gaat van uit van 1) een directe immigratiestop uit de
moslimlanden wat al direct 7,5 miljard per jaar oplevert voor ons toch al
zwaar overbevolkte landje ook nog een zegen ,we kunnen het gewoon niet meer
behappen, ons hele sociale leven en Nederland is onveilig geworden
daardoor , 2) het stoppen met de geldverslindende nodeloze
aggresie-oorlogen, 3)het uit het overbodig JSF vliegtuigprogramma
stappen,4)minder tot geen ontwikkelingshulp voorlopig (als je het zelf niet
hebt kan je ook geen hulp bieden) 5) het stoppen met het financieren van
allerlei islamiserings-instituten en verdere vertroetelorganisaties van
buitenlanders , 6)minder EU (dus niet eruit, maar handelsakkoorden en vrij
personenverkeer want nu worden we door de EU leeggezogen-even nog 5 miljard
voor Griekenland
aub.) ,.
Dan hoeven geen extra offers van de Nederlandse bevolking te worden gevraagd
en kan ook de pensioengerechtigde leeftijd op 65 jaar gehandhaafd
blijven.Ook de huurbescherming kan onveranderd blijven
De belasting inkomsten kunnen dan op een andere wijze besteed worden, zoals
een aanzienlijke vermeerdering van het aantal politieagenten in de straat en
dus niet op kantoor wat we eerder zagen, een vermeerdering van de krachten
aan het bed in de Zorginstellingen en het ontmanagen van eveneens de
Zorginstellingen, die allemaal langs elkaar heen werken en daardoor de
burger in de problemen brengen (zie daarvoor de Uitzending van Kassa van
enige tijd geleden). Stemmen op de PVV behoeft dan geen huilpartijen zoals
bij RTL meer te geven,want het geld wat binnen komt wordt gewoon anders
besteed en van het overblijvende belastinggeld kan het begrotingstekort
,grotendeels ontstaan door het als pepernoten ,met miljarden strooien door
de PVDA er Wouter Bos, die nu thuis met een reuze wachtgeld de huisman
speelt.(de wachtgeld regelingen waren vroeger nodig , maar zijn nu niet meer
van de tijd , dus afschaffen) .
Kijk op pvv.nl voor het complete programma. Voor de uitvoering ervan is het
noodzakelijk dat net als bij Fortuyn (zelfs toen hij was
vermoord) massaal op de PVV wordt gestemd. U heeft Uw toekomst nu zelf in de
hand en misschien wel voor de laatste keer. Volg de bewoners van de gegoede
wijken in Den Haag van alle rang en stand , die bij de
Gemeenteraads-verkiezingen de PVV daar de grootste partij gemaakt
hebben.Laat U niets wijsmaken dat de EU uitvoering eea.niet toelaat , de EU
is net een kwal als je er tegen drukt , geeft hij mee.Engeland heeft het
Labour juk ook afgeworpen en is langzaam zichzelf weer aan het worden en de
kabinetsformatie was in enkele dagen beslecht , wat hier ook kan.Teslotte
Nederland laat zich never islamiseren en onder de sharia brengen of wat de
bolearis van D66 wil de Nederlandse identiteit op gaan geven ten gunste van
de EU.Laten de oudere partijen het duidelijk zijn dat de Nederlanders het
wel ver hebben laten komen , maar de onveiligheid in ons dierbaar landje en
het met geld smijten met oa de bonussen nu zat zijn. Tenslotte zijn de wat
minder verdienenden en de wat ouderen het beste af met het PVV programma.
Misschien wil Hr Bouwman ,ook hier eens even nota van nemen en niet proberen, de tendenz te leggen naar het proberen de kiezers te verschuiven naar Cohen links want het stabiliseren van de toestand kan niet eerder plaats vinden dan dat aan het islamiseren met de hier heersende chaos een einde is gekomen.
Door massaal op de PVV te stemmen zullen ook de andere van de eventuele coalitie partijen water bij de wijn moeten doen.Rutte noemt de PVV erg links,dat is niet zo, de PVV is sociaal en heeft met haar programma ook voor de lager betaalden gezorgd. Wie met de PVV in zee gaat kan rekenen voor een uitvoering van een sociaal programma, waarbij de veiligheid en de Zorg ,ook voor de ouderen terugkomt en het weer prettig is in Nederland te leven. Met Cohen hebben we gelukkig al kunnen zien wat een onveilige puinhoop hij in Amsterdam heeft gemaakt.De oude Amsterdammers ,die naar Almere zijn verhuisd ivm de leuke toestand in Amsterdam hebben niet voor niets de PVV daar de grootste partij gemaakt. Dat ze geen wethouders functies hebben is zo door de PVDA georganiseerd, die wilden niet proberen tot een compromis te komen , maar hebben een gedrocht gecreeerd van partijen met helemaal verschillende partijprogrammas, als ze de PVV maar uit de Raad konden houden. Sinds de tijd van de Verkiezingen is de hele linkse wereld aan het PVV bashen, maar men kan miljoenen Nederlanders niet zo maar langs de kant zetten om linkse hobbies , die ons land aan de rand van de ondergang brengen , uit te kunnen voeren. Alleen een gezamenlijke aanpak onder leiding van de PVV waarbij voor ieder plaats is, die zich aan de nederlandse leefwijze houdt, kan Nederland er weer bovenop helpen, zowel sociaal als economisch -
Jongetje Rutte verbeeldt zich nogal wat.
Mijn weerzin tegen die man groeit met de dag. Hij verpersoonlijkt de lege zelfgenoegzaamheid die zo kenmerkend voor het gedachtegoed van de VVD is.
Dat die man een academische graad heeft is mij volkomen een raadsel !
Wel begrijpelijk, maar des te genanter, is dat al die arbeiders zoals bankmanagers en ander allooi op de VVD stemt. Men wil zich kennelijk met succes identificeren.
Ik ben erg voor een verplicht stemexamen, zodat mensen eerst eens inzicht krijgen in hun eigen situatie jegens de politieke verhoudingen. Als je bijvoorbeeld naar kijkt naar een programma als Het Lagerhuis, waar die platpratende bouwvakker in dat roze shirt, de man spreekt amper correct Nederlands, loopt te kakelen dat hij VVD stemt................. dan denk ik op zo'n moment: zie je wel, nu begrijp ik waarom zo'n gevaarlijke man als Rutte de leiding neemt in de peilingen.
We gaan een ONAANGENAAM Nederland tegemoet waar het kille marktdenken tot de hoogste religie wordt verheven. Casinofundamentalisten zijn het. En de Ruttetjes en Wildertjes en Verdonkjes het arme volk maar bangmaken voor Moslimfundamentalisten. Hoe diep kan een eens zo beschaafd land als het onze zakken, als holle vaten als Rutte het hier direct voor het zeggen krijgt.
Arm Nederland. Letterlijk en figuurlijk.
J'ai dit. -
Waarom stemmen mensen VVD?. Niet om het economische programma van die partij. Maar vanwege de rechtse standpunten inzake de buitenlanders en immigranten. Rutte heeft de PVV allang rechts ingehaald. Ook door aan te geven samen met de PVV te willen regeren trekt Rutte een enorm aantal stemmen. Maar het lijkt erop alsof de commentatoren dit niet willen benoemen.
dan kunnen we beter gaan verhuizen. -
Ik ben toch blij met een Mathijs Bouman , misschien is hij diegene waarop stemmend Nederland zit te wachten om ongezouten zijn mening t.a.v. de VVD als eyeopener te gebruiken , om de keuze op de VVD niet te doen in het stemhokje .
De VVD valt gewoonweg niet te vertrouwen , daar in het verleden ook leuzen geroepen zijn t.a.v. de zorg door de VVD'er Hans Hoogervorst , dat zorg niet duurder zou worden , marktwerking laat het tegenovergestelde zien met een stijgende premie en een hoger eigen risico wat ook Rutte wil , en het debacle DSB bank met prominenten aan het roer als een Gerrit Zalm , Frank de Grave , Robin van Linschoten en een Ed Nijpels , deze waren dus ook niet te vertrouwen , kijk maar hoe zij de financiële problemen daar hebben opgelost voor spaarders en personeel , VVD met Mark Rutte = NEE anders zitten wij in de Putte !!!!!!! . -
@92
"1) een directe immigratiestop uit de
moslimlanden wat al direct 7,5 miljard per jaar oplevert "
Verklaar je nader?
Hier wilde ik al stoppen met lezen maar na:
"2) het stoppen met de geldverslindende nodeloze
aggresie-oorlogen"
heb ik het echt opgegeven. Als het aan Wilders ligt moeten onze jongens straks naar het midden-oosten. -
@74 Jammer dat die ene site nog gesloten is want daar is erg veel informatie verzameld en er staan duidelijke overzichten op.
Help je ze alleen met de toeslagen ed of ook met de aangiftes? -
Bedoel @90 in @97 voor Renate
-
Ik reken de minimale bedragen uit die mensen nodig hebben om te overleven en kijk naar de maximale mogelijkheden om aan hun schuldenaren tegemoet te komen.Gelijktijdig is het van belang dat men niet onder het bestaansminimum komt ( wat helaas veel vaker gebeurt dan dat je denkt )Ik zal je draadje later nog eens opzoeken want er stond dat deze tijdelijk gesloten is.Ik haal veel info van de KPMG Pro memorie een naslagwerk t.b.v.administratievoering.Belastingaangiftes doe ik voor een kleine omgeving ( omdat ik dat leuk vind ), maar dat wordt steeds minder interessant omdat de aftrekposten steeds minder worden ( voor de gewone inkomens )
Natuurlijk heb ik de belasting almanak en een subsidie almanak.
Daarom ben ik ook heel benieuwd waar politieke partijen willen gaan bezuinigen en hoe.Is het nog rendabel om jezelf op te werken bijvoorbeeld, of verhogen we weer belastingen en creëren een ander subsidie/toeslagen potje, want de rek is er zo langzamerhand wel uit. Momenteel komt er een hele golf ZZP-ers die het niet gered hebben en bijna geen sociale rechten hebben.Straks de afgestudeerde studenten die geen baan kunnen vinden in hun vakgebied, maar wel een studieschuld hebben, ook zij zullen moeite hebben een huisje te huren en iets op te bouwen. m.i. althans -
Nu wordt het zeker VVD
-
Meneer Bouman is niet op de hoogte van het feit dat de meeste mensen in dit land dom en onwetend stemvee zijn.
Die hollen alleen maar achter de hardste schreeuwers aan.
Zoals Rutte.
Die was standwerker op de jaarmarkten zijn vorige leven, met nep-horloges of zo.
Heeft dezelfde praattechniek, en is even betrouwbaar. -
Maar zover ik weet IS Bouwman een VVD-er.
Dan ios deze uitspraak pas grappig. -
Je hoeft de details niet te kennen om te weten dat bij de VVD iedereen onder 2x modaal zwaar de lul. Ik kan me niet voorstellen dat iemand onder die grens op dit moment iets bij de VVD te zoeken heeft, hun economie verhaal ten spijt.
@17 Hoezo stilstand met het PvdA, in het afgelopen kabinet zaten twee christelijke partijen. De PvdA heeft zijn verantwoordelijkheid genomen door met deze partijen te gaan regeren. Hierbij heeft ze veel punten ingeleverd en zijn hiervoor beloond met hoon ivm zogenaamd draaien.
Onder vooral christelijke partijen heb je stilstand omdat ze zich in meer of mindere mate basseren op normen en waarden uit de middeleeuwen.
Ik noem hierbij twee duidelijke bijvoorbeelden;
- het afwijzen van donorschap tenzij je expliciet aangeeft dat je dit niet wilt
- het stopzetten van stamcellen onderzoek
- het tweeslachtige koffieshop beleid, verkopen mag, inkopen niet.
De stelling dat het CDA progressief is, is gebasseerd op drijfzand. Als iemand een duidelijk progressief voorbeeld weet van CDA beleid dan hoor ik dat graag.
Wat mij betreft wordt het gewoon weer Paars, met een mooie combi liberaal en sociaal. Ook het programma van GL zou hier goed in kunnen passen. Als de VVD de grootste wordt dan lijkt er een grote kans dat de neoliberale partijtop van de VVD het spekken van de rijken het belangrijkste zal vinden. Gevolg is dan wellicht een ongemakkelijke coalitie met CDA en ? -
Bijna altijd regeert het CDA en dan zit de VVD het meest in de regering.
Als er al iets mis is dan is dat dus door CDA en VVD.
Iedere 8 a 10 jaar hebben we een crisis en elke crisis verlagen we de laagtse lonen en sociale voorzieningen, nog 1 of 2 keer zo'n crisis en we hebben geen ww, bijstand, wia, ziektewet, huurtoeslag, zorgtoeslag en wao meer.
Willen wij zo'n Nederland?
Ik niet, dus ligt het voor de hand dat CDA en VVD niet weer gaan regeren, zij veroorzaken juist die problemen.
Ja, zo'n regering kan bijna niet, toch zou dat het beste zijn.
Een anders denken dan alleen aan de economie, de AEX en geld.
Groeiende economie betekende de afgelopen 20 jaar dat de minima MINDER koopkracht kreeg, we moeten af van de afgod economie. -
Wie maar hakt op werklozen, moet zich realiseren dat 2 op de 3 55+ ers werkloos is, geloof me die willen hééél graag werken.
Ze roepen; we gaan ze opleiden, alsof we dat niet allang doen, het UWV betaalde zo'n opleiding en toch zijn dus 2 op de 3 55+ werkloos.
Er zijn reïntegratiebureau's, ook die hielpen niet.
Werklozen prikkelen om te gaan werken door te korten op de ww zoals CDA roept is een schande.
Door beleid van het CDA ( ze regeren bijna altijd ) zijn ze werkloos. -
@105 je hebt gelijk , ook ik hekel dat stomme lage gelul over werklozen.
Het is net of wij de nieuwe negers van deze maatschappij zijn geworden.
Maar de werkloosheid is niet door ons gecrieerd, het is fijt dat werkloosheid bestaat.
Ik ben zelf 57 jaar arbeids gehadicapt maar wil heeeeel graag werken.
Doe nu vrijwillerswerk omdat je dan toch iets doet.
De VVD is niks die heeft jaren lang de werkgevers opgevoed zoals ze nu zijn.
CDA is helemaal niks en de PvdA heeft zich verlaten op het sociale front.
SP is voor de kleintjes onder ons, dus stem ik SP.
De tijd dat er beroeps werklozen zijn is toch bij een zeer kleine groep.
De rest wil heel graag een normale baan hebben.
Zoalang wij de naam krijgen dat we niet willen blijft er een stempel rusten op ons werklozen.
Maar het is aan de overheid om werkloosheid te bestrijden.
En dat gedoe met premies slaat nergens op, er moet werk komen punt uit.
Voedselbanken zijn nodig om de zwakken op te vangen.
Balkende heeft niets met voedselbanken en houd zijn kop kaars recht tegen over Brussel.
HEt is gewoon een schande dat de zwakkeren onder ons in de bedel rij staan. -
met wie kan ik in contact komen? die zal ik eens laten lezen dat in ieder geval in de noordelijke provincie de zorg plotseling weer zwemt in het geld!
berjo64@hotmail.com -
@5, Je weet wie de crisis veroorzaakt hebben toch en welk beleid? Zo liberaal mogelijk beleid in Amerika, geen toezicht, volledig losgeslagen marktwerking.. en de Nederlander stemt daarom nu ineens allemaal massaal op een liberale partij die dit soort praktijken, alles wat de crisis veroorzaakt heeft, net zo hard hier als in Amerika wil gaan doorvoeren als oplossing voor deze crisis. En maar roepen dat links de crisis veroorzaakt heeft en als ik jouw lees is het zelfs de schuld van de armen? Die hebben de financiële crisis veroorzaakt?
-
Maar wat het ook word:Links, rechts, rood, paars of groen de Kinderombudsman hoopt op meer fatsoen in het (nieuwe )kabinet..
Maar dan ook zonder J.P want wat moeten wij daar nog mee, hij heeft niet een van de vier kabinetten uitgezeten.
Hij was trouwens in 2003 al zeer onbetrouwbare Minister President.
Zie hier, J.P.Balkenende nog bedankt hiervoor: http://kinderombudsman.web-log.nl/kinderombudsm...
En hier had J.P ook al niets mee: http://kinderombudsman.web-log.nl/kinderombudsm...
Eerlijkheid gebied mij echter te vermelden dat alle zittende partijen (buiten het CDA) aan al deze verzoeken nooit geen gehoor hebben gegeven.
J.P.Balkenende gaf in ieder geval nog wel zijn mening, dat is altijd nog beter dan eraan voorbij gaan.
Enkel praten over normen&waarden en niet doen is zeker geen fatsoen.
Want afgezien van wat de Minister President J.P.Balkende altijd pleegde te zeggen en schrijven(Normen&waarden) is het wat de kinderombudsman betreft van belang van wat er wettelijk is geregeld, en het vooral een kwestie van behoorlijke omgangsvormen is dat overheidsinstanties vlot reageren op brieven/email van ook kinderen/jeugd.
Fatsoen moet je doen.
Meer hierover: http://kinderombudsman.web-log.nl/kinderombudsm... -
Het is toch wel toevallig dat het altijd dezelfde zijn die een uitkering ontvangen.
Flink korten is dus de enige oplossing.
Een groter verschil maken zodat werken loont. -
@108
Juist, we geven miljarden aan banken en bedrijven die geen zelfredzaamheid en zelfverantwoording hebben en vragen nu zelfredzaamheid en zelfverantwoording van ww-ers en bijstandstrekkers door hun uitkering te verkorten en te verlagen om die miljarden weer op te hoesten.
Rijke spaarders houden hun hand op voor steun om hun spaartegeod te vergoeden, 100.000 per bank per persoon met 5 banken kan hij/zij een half miljoen uit de schatkist krijgen en een echtpaar een miljoen en de sociale voorzieningen moeten dat ophoesten en maar klagen en klagen dat ze met meer dan 50.000 euro en een villa van meer dan 350.000 niets kunnen missen en maar klagen en maar klagen dat een hoger belastingtarief echt niet kan... ja afbouwen en afschaffen van ww, bijstand, ziektewet, wia, huurtoeslag, zorgtoeslag en aow mkan wél? -
Gewoon NIET gaan stemmen !!
Onze overheid zegt u heeft het voor het zeggen, dat denken de meeste inderdaad maar ondertussen.....
Geld is onze gevangenis, angst is onze gevangenis, we worden klein gehouden en niemand durft eruit te springen omdat ze bang zijn voor de gevolgen, maar als iedereen het tegelijk doet..... wat gebeurd er dan ?? Laat het schapengedrag los, laat de leeuw ontwaken. Laten we eens beginnen met massaal “NEE” te gaan zeggen tegen de gevestigde orde. -
@110
Hahahaha, elke 8 a 10 jaar is er een crisis, de ene keer komen we die te boven door de laagste lonen te verlagen en als die dan tot op uitkeringsniveau komen lossen we de daarop volgende crisis op door de uitkeringen te verlagen en daarna weer de laagste inkomens.
Nog 1 of 2 keer zo'n crisis en we hebben geen ww, bijstand, wia, ziektewet, huurtoeslag, zorgtoeslag en aow en we hebben nu al 250.000 volledige banen onder de europese armoede grens.
Nog 1 of 2 keer zo'n crisis en de midden inkomens zijn aan de beurt, omdat je van een kale kip niet kunt plukken.
Flink korten is dus de enige oplossing.?
Een groter verschil maken zodat werken loont. ?
Afwisselend verlagen we dus de laagste inkomens en de uitkeringen, we moeten een regering die wat anders bedenkt dan steeds de lasten bij de laagste inkomens en uitkeringen te leggen
CDA regeert vrijwel altijd, gevolgd door de VVD, zij brengen ons dus al die crisissen, zonder hen regeren zou dus een eerste stap zijn, helaas is dat niet mogelijk, VVD of CDA zit er sowieso in en we krijgen zelfs een CDA+VVD+PVV regering. -
mathys bouwman ,heeft ongeacht zyn poliieke voorkeur gehakt gemaakt van de asociale bezuingingen van zowel vvd als pvda
vvd asociaal, te rigoreus en met de botte bijl ,geen oog voor de zwakste in de samleving
pvda asociaal, schuiven moeilijke/impopulaire beslissingen voor zich uit. en gaan potverteren,door koopkrachtverbetring te beloven, terwijl het nu helemaal niet kan. het volk krijgt een sigaar uit eigen doos( lastenverzwaringen, hogere huren ,hoger eigen risico, afschaffen hypotheekrente nu, slecht voor onze bouwvakkers,basisbeurs afschaffen
stem daarom op het CDA, die beloven niet van alles en hebben ook oog voor de zwakkeren in samenleving ,geen hoge huren, beperking eigen risico, behoud basisbeurs en hypotheekrenteaftrek -
@7
HAHAHAHa...
@alle reacties over uitkeringen
Misbruik moet gestraft worden, maar om nu te gaan zeggen dat de crisis komt door uitkeringstrekkers, buitenlanders , etc lijkt me een erge domme opmerking.
De crisis is veroorzaakt doordat de financiele sector jarenlang hun gang heeft kunnen gaan met het bedonderen van mensen. Die pikten het niet en gingen ertegenin, gevolg rechtszaken ed..Banken wilden toch hun geld ergens halen en kwamen met de woekrpolissen, onduidelijkeinvesteringen op de balans...En de VVD dit maar stimuleren...400000 banen erbij? -
@112
Je beseft wel dat als je niet stemt dat jouw stem dan gaat naar de grootste partij? Dus dat je dan eigenlijk wel stemt, maar dan op iets waar je het niet mee eens bent? Als je het ergens niet mee eens bent kun je gaan demonstreren of petities tekenen. Niet stemmen is niet slim. -
@116 Maar als nu niemand stem ??
-
Bouman moet niet zo manipulatief praten over hogere inkomens die alleen profiteren van dat beleid.
Ook de lagere inkomens of de middenklasse profiteren net goed goed als huizenbezitter.
De middenklasse en juist hogere inkomens zijn al decennia de dupe van een asociaal beleid door deze zwaarder te belasten.
Ook betalen deze mensen de prijs voor al die subsidies en uitkeringen en immigranten.
Deze economische discriminatie moet maar eens afgelopen zijn.
Die mensen gaan maar lekker studie volgen of harder werken net als iedereen.
Werk zat het ligt voor het oprapen maar je moet wel willen. -
Al jaren en jaren en jaren proberen we met opleidingen en reintegratiebureaus de werkloosheid op te lossen.
Als opleiding zinnig lijkt kregen werklozen een opleiding van het UWV
Maar 1 op de 3 van de 55+ ers heeft werk, opleiding en reïntegratie hebben dus niet gewerkt.
D66, GroenRechts, CDA en VVD willen korten op de bijstand en de duur van de ww met als wapen dat ze de mensen aan het werk willen helpen door ze een opleiding te geven, wat dus al 20 jaar gebeurt en niet helpt.
Ja, er komt plots werk voor 65 plussers? door opleidingen die we nu ook al geven?
Opleidingen die nu door het UWV worden betaald moeten dan volgens CDA,VVD,D66 en notabene GroenLinks worden betaald uit de ontslagvergoeding van de wernemer, maar opleiding helpt dus niet en dit is ook weer zoiets om te plukken van de werknemers.
Zijn zij nu zo dom of denken ze dat wij zo dom zijn dat te geloven?
Beide redenen zijn even verschrikkelijk erg! -
Een stem voor de VVD is een stem voor "business as usual" in de economische top. Een stem om banken door te laten gaan met hun gevaarlijke plunderactiviteiten, een stem om grote bedrijven door te laten gaan met hun massale belastingontduiking (meer dan €10 000 000 000 per jaar), een stem om de rijken te beschermen en de armen te laten verdommen. Een stem voor toenemende maatschappelijke spanningen. Een stem voor ieder decennium een economische crisis.
-
Ik ben verbijsterd en teleurgesteld over zoveel stemmen voor de VVD.
Waar het marktdenken toe heeft geleid zien we nu aan de zorg en niet te vergeten de crisis waar we nu midden in zitten.Die zijn verooroorzaakt door aandeelhouders en speculanten die nooit genoeg hadden. .
Opvallend is dat het aantal 30 plussers sterk is over vertegenwoordigt bij de VVD kiezer. Een dubbel inkomen 4 keer per jaar op vakantie een SUV voor de deur etc...
Blijkbaar heeft Nederland zijn les nog niet geleerd en moeten we nog een tandje hoger in kil saneren en ieder voor zich denken ! Over een maand zal deze site vol verhalen staan van mensen die teleurgesteld zijn in de VVD . Als ze merken hoeveel ze netto over houden. Maar dan is het te laat ! stem bewust ... -
Hoe simplistisch en dom wordt er door sommigen gereageerd. We hebben niet zo veel mensen die zich kunnen permitteren om VVD te stemmen.
Denk dus na of je straks gepakt wilt worden door de mensen die de grote veroorzakers van de kredietcrisis zijn.
Nu lopen ze iedereen bang te maken dat we MOETEN bezuinigen in de drastisch tempo, dat hoeft helemaal niet in zo'n hoog tempo.
Tel daarbij op dat de bezuinigingen die de VVD voorstelt zo'n beetje gedragen moet worden door de onderlaag van de bevolking.
Denk dus goed na voordat je naar het stemhokje gaat.
STEM LINKS !!!! -
@121 inderdaad, mensen zijn hardleers. (plusje ook voor @122)
Ik voorspel nu al dat zodra het beter gaat velen weer miljarden uit handen gaan geven aan de financiele cowboys. Dat heet hebzucht en wat mij betreft hebben we daar nog steeds veel te veel van. -
@29
Er is immers al tientallen jaren een ernstig chronisch gebrek aan betaalbare woningen voor lage inkomens, 9 jaar wachtlijsten is volstrekt normaal maar daar hoor je amper iets over integenstelling tot de HPA discussie. -
VVD is heel goed in rookgordijntjes creëren en opwerpen.
Maar waar rook is is vuur.
Dus zitten we straks met z'n alle mooi op de blaren! -
@121+122
Wij kunnen hier discussiëren totdat we een ons wegen.....
Maar op RTL4, tussen de soapseries door, is rond etenstijd een bombardement aan VVD-spotjes te zien met opruiende teksten over vandalen en ander dom populistisch gekakel.
Dat kost handen vol geld. Waar komt dat geld vandaan ? Juist, de grote bedrijven.
DAN BEGRIJP JE OPEENS WAAROM DE VVD DE GROOTSTE PARTIJ WORDT.
Zie je wel. Dom volk i.c.m. commerciële tv: LEVENSGEVAARLIJK !!! -
Help de bankiers en de bonus politiek! Stem VVD!
Help de dikke uitkering van Beatrix, Maxima en Willem! Help de bestuurders! Stem CDA!
Help de gewone mensen van Nederland, stem PvdA, SP of Groene Links! -
#127
je blijft hangen .... stof op de plaat? -
GEWOON niet stemmen
-
1308 juni 2010 11:23 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Opstelten een vriendelijke man?
Ja, om met zijn partij jou en mijn zakken leeg te halen
Men is gewaarschuwd Lijst 1 van lijst 1 geen gezoek links bovenaan.
Henk -
http://www.groene.nl/2010/16/links-kiest-fout (Matthijs Bouman)
"PvdA en SP willen een nieuw toptarief in de inkomstenbelasting van respectievelijk 60 en 65 procent. Daarmee zou Nederland het hoogste marginale belastingtarief van het hele eurogebied krijgen. De 65 procent van de SP is zelfs meer dan het Deense toptarief van ongeveer 62 procent, dat op dit moment het hoogste tarief ter wereld is. Nederland schiet omhoog naar de eerste plaats!"
Dat is ook de reden dat zoiets gelijktijdig/Europees moet gebeuren. Niet zo moeilijk om die out-of-the-box voorwaarde te verzinnen lijkt me? -
Ik begrijp niet wat de kiezers zien in die Mark Rutte. Het is nog steeds dezelfde rechte corpsbal van pakweg twintig jaar geleden. Hij verkoopt ouwe wijn in nieuwe zakken. De oude conservatieve standpunten over marktwerking, sociale voorzieningen en de hypotheekrente, ja, ze komen allemaal weer terug.
-
Als je iets verder doorleest, zie je dat het artikel in "De Groene Amsterdammer" stond, tja da's een Nógal linkse krant.
-
30 jaar neoliberaal beleid dat nu op z'n gat ligt en nog zo onnozel zijn om de oplossing in een kabinet Rutte te zien.
-
Alle partijen, werkelijk alle partijen hebben het over de economie, over cijfers, percentages en over aantallen, de SP is de enige partij die het heeft over mensen.
PvdA stemmen is PvdA+VVD+GL+D66 stemmen, dus paars zonder rood, paars zonder SP -
@136
Het is zelfs zo erg dat de mensen van de VVD niet eens doorhebben hoe doordrenkt ze eigenlijk wel niet zijn van het marxisme. -
VVD+PVV+CDA halen gemakkelijk meer dan 75 zetels en gaan regeren, maar na 4 jaar huren verhogen, ww verkorten, bijstand verlagen, ontslagrechtversoepeling, werkloosheid en groeiende armoede is men klaar om op de enige linkse partij te stemmen; de SP
-
VVD heeft enorm slechte plannen.
Huren met bijna 60% omhoog, bijstand enorm omlaag, ww verkorten, ontslagrechtversoepeling en ondertussen de hypotheekrenteaftrek voor inkomens boven 50.000 behouden en afsturen op een onbetaalbare HRA zodat deze over 5/6 jaar helemaal moet worden afgeschaft.
VVD+PVV+CDA voor velen een ramp -
@121 Een markteconomie kan alleen functioneren als deze volledig wordt vrijgegeven. Teveel overheidsbemoeienis gaat de martkwerking tegen en de vvd is 1 van de weinige partijen die inziet dat Nederland alleen weer gezond kan worden door de overheid te verkleinen, niet op onderwijs, niet op veiligheid, niet op infrastructuur, maar op alle nodeloze uitgaven (Europa, ontwikkelingshulp) en andere ambtenaren. De pvda belooft van alles, maar kan het simpelweg niet waarmaken. Geld dat er niet is, kun je niet uitgeven en een groot deel van de bevolking is het zat om voor sinterklaas te blijven spelen.
-
En v.w.b. de martkwerking in de zorg:
In concept werkt dit prima, maar de famaceutische industrie is simpelweg te machtig om er een 'poot' tussen te krijgen. Je kunt namelijk geen concurrectie bewerkstelligen als er op alle medicijnen een patent rust. Hoewel ik zelf een liberaal in hart en nieren ben, is dit (marktwerking n zorg) nou nét iets waar ik het totaal niet mee eens ben. Daarom hoop ik op een grote meerderheid voor de vvd met een kleine linkse bijsmaak op de zorg. -
Kwestie van bewust wording en dadelijk confrontatie met gevolg van ons stemgedrag...
Zie ook deze clip (7 min), Zeitgeist, Laszlo, Schepers, Koers, Nieuw Nederland, FED:
http://www.youtube.com/watch?v=-tP7Ujlg8KE
Iwanjka, no 4 op kieslijst Lijst12 -
Als je voor een écht sociaal en economisch gezond beleid bent, kijk dan ook eens naar de volgende video:
http://www.youtube.com/watch?v=1eNd1wTJf_s
Richard, Lijst 12, nr. 22 (NN) -
Bouman zeker een sneu socialistje.
Weg met het socialisme en de belastingslavernij !
De echte slachtoffers zijn al jaren lang de werkende.
Files
Belastingen
en
worden afgeschilderd als crimineel.
De werkelijke criminelen zijn de socialisten die voorzieningen brouwen waardoor mensen NIET hoeven te werken. De linkse kakkerlakken die belastingen heffen zodat je door te werken nooit rond kan komen.
Enz. Enz
De verzorgingsmaatschappij moet oprotten.
Laat iedereen sparen of werken voor zijn eigen verzorging. -
Roep iedereen op om te gaan stemmen, maar niet op de VVD!! Loop langs bij buren, collega's, vrienden en familieleden en vraag ze om te gaan stemmen, maar niet op de VVD.
-
Hier de buren gevraagd die niet wilden stemmen om ons te machtigen.... dus nu 4 ipv 2 stemmen voor de SP erbij....
-
@145,
Was het lekker? Je kop zo hard stoten??
"Weg met het socialisme en de belastingslavernij"
Dus je gaat voor de recht van het sterkste? Emigreer jij dan lekker naar de VS.
Ik durf te wedden, dat jij binnen 2 jaar met hangende pootjes terug komt... -
"De allerarmsten worden via speciale regelingen nog wel deels gecompenseerd voor de bezuinigingen. Maar voor de groep daar boven zal de klap hard aankomen."
WERKENDE MIDDENLAAG DUS. :-(
Dan wil ik NIEMAND meer horen zijken, die op de VVD heeft gestemd, en straks GOED genaaid word !
Je HAD het kunnen weten. -
ongeveer een jaar geleden,werd er wat smalend gelachen en ach en wee,over het amerikaanse zorgstelsel,met de vvd nu,word alles wat de laatste 75 jaar is opgebouwd met een paar pennestreken ongedaan gemaakt en zakken we af naar,ja wat eigenlijk?inieder geval weer 2 deling en mogen de "dienstmeisjes"zich weer bekend gaan maken,of is dat de geniale zet van de VVD om meer vrouwen aan het werk te krijgen an achmed als tuinman voor de happy few?
-
Het is volgens de VVD altijd de schuld van de werkloze of bijstandsafhankelijke dat hij / zij geen werk heeft. Dus pakken we die aan. Er wordt daarbij totaal voorbij gegaan aan mogelijke oorzaken, zoals de werking van de huidige arbeidsmarkt door de invoering van de flexwet. De betrokkenheid van werkgevers met zijn / haar werknemers is daarmee sterk afgenomen.Werknemers worden steeds meer behandelt als wegwerpartikelen en als het uitkomt gedumpt. Na een half jaar werken staan veel mensen weer bij het arbeidsbureau en kan men weer opnieuw beginnen Hoe kan iemand zo iets opbouwen en welke zekerheden geeft dat iemand...! In hoeverre maken werkgevers zich eigenlijk nog druk om de toekomst van hun medewerkers of dit land... ?
-
nog zo'n de Gruyter builen lezer,
en wat betreft de Staatsschuld hoor je em niet
altijd weer dat leen van geld dat er niet is
wat een l............
noemt zich econoom ja potverteerder, zeg gelijk tegen je kinderen dat ze een giga staatsschuld hebben van € 100.000 pp of zo -
15313 juni 2010 20:47 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
De heer Bouman heeft gelijk en Roemer krijgt gelijk.
Stijgers in Politiek
Kamer fluit staatssecretaris Van Zanten terug
Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van...
3 uur 36 minuten geleden door PuckAmri
Bij Knevel en Van den Brink vanavond Bram...
Vandaag diende het kort geding dat Geert...
11 uur 29 minuten geleden door Nujij-fan
Rutte: geen mooi weer spelen en door de...
Het begrotingsakkoord is noodzakelijk om...
11 uur 46 minuten geleden door de Hertog van Alva
'Woningmarkt kan opnieuw op tafel'
Over de plannen voor de woningmarkt zoals...
12 uur 5 minuten geleden door de_oppositie
Best gewaardeerd
PVV hoger dan wegzakkende VVD
De VVD weet haar kiezers steeds minder vast...
2 dagen geleden door g.zeur
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
2 dagen geleden door dutchoyibo
Oppositie rekent Rutte recessie aan
Een groot deel van de oppositie rekent het...
5 dagen geleden door onderdeurtje
VVD blijft verliezen in peiling Synovate
De VVD blijft de laatste weken zetels...
4 dagen geleden door mening66



