Sahar uit Leeuwarden kent het land van haar ouders niet. Ze is er nooit geweest, ze spreekt de taal niet, kent de gewoontes niet. Ze is opgegroeid in Nederland. Van de IND moet ze weg. Maar iedereen uit haar omgeving vindt dat ze moet blijven.
Sorteer op:
-
@ #397
In Sint Anna zeer zeker. Je moet daar minimaal in het Fries denken.... -
@ #400
Dat zeg ik niet.....
Feitelijk zegt Leers dat hij Sahar graag naar een onveilig land terugstuurt. Anders zou CDA namelijk volledige terugtrekking voorstaan... -
@402 Misschien wil het CDA (lees Maxime Verhagen) daar blijven om het veilig te houden.
-
@401
Triest en dat in Nederland. -
@404 Het Frysk is wel een erkende taal. Eén van de twee officiële talen van Nederland.
Maar ga hier nu verder niet over in discussie. Ik ga wat anders doen.
Goedeavond allen. -
Die kinderen zijn de dupe van acties van hun eigen ouders!! Die ouders zetten kinderen in om hun zin te krijgen en zo min of meer overheden te chanteren door middel van hun kinderen omdat het zo zielig is om ze uit te zetten!
De betreffende personen rekken zelf doorgaans jarenlang het proces door procedure op procedure te starten (terwijl al van begin af aan duidelijk was dat er geen asiel werd verleend!), als dan uiteindelijk tot uitzetting wordt besloten is het gemakkelijk om te gaan roepen dat het niet kan in verband met de kinderen maar de ouders zijn hier de schuldige in!
Het alsnog toestaan betekent een signaal van kom maar en je komt Nederland wel binnen en alles wordt geregeld als je maar kinderen hebt (of ff snel verwerkt)! -
En dat durft zich nog steeds "Christelijk" te noemen, terwijl je weet dat je zo'n meisje de dood in jaagt! Rechts gajes!
-
@406 mijn_mening_op_nu_jij
Je hebt gelijk, vaak wordt het zielige smoesje gebruikt van: deze mensen leven al jaren in onzekerheid,kunnen niet werken en verblijven al die tijd in een asielzoekerscentrum omdat ze geen legale status krijgen.
In werkelijkheid hebben ze soms al 3 of 4 keer van een rechter gehoord dat ze moeten vertrekken. Gaan eindeloos in hoger beroep, daarom duurt het jaren.
En gebruiken dan het feit dat ze al jaren wachten als argument om toch een legale status te krijgen. -
Ja, ja... dat zijn de 'normen en waarden' van het CDA.
Voor het verblijf van de familie van Sahar is zogenaamd geen geld. Dat geld moet naar de miljardenverslindende JSF, kinderbijslag voor miljonairs, en naar hypotheekrentesubsidie voor villabezitters. -
@Allemaal
Sahar heeft ook nog een oudere broer (ook op het vwo) en een jongere broer (groep 8 basisschool)
Haar vader is ingenieur, haar moeder is blijkbaar ook academisch geschoold
Voor de geintreseerde blogger alhier de achtergrond informatie over dit meisje en haar familie.
http://www.depers.nl/sahar -
@TS
Bijgaand de link naar de video over dit onderwerp van wie anders dan Dominee Gremdaat (Hilarisch!!)
http://www.nujij.nl/dominee-gremdaat-gerd-leers... -
@TS
Bij mij mogen ze ook onderduiken als dat noodzakelijk is.
Nederland 2010: Onderduikers op de vlucht voor de Neo-Gestapo (kabinet Bruin 1, IND, PVV, VVD, Rutte etc) -
#399
Een 'rare reactie' is stellen dat iemand die wenst dat men zich aan wetten en regels conformeert alle 'niet-blanken' eruit wil hebben; DAT is een rare reactie.
Stellen dat een gezin wat tot 5 keer toe heeft gehoord dat ze niet welkom zijn, maar dit gewoon naast zich neer leggen, en zelfs een rechterlijke uitspraak naast zich neer leggen, zich niet aan de Nederlandse wetgeving houd, is een stuk minder raar.
Met een ding ben ik het overigens wel eens : Uw uitspraken zijn inderdaad 'niet minder' ongefundeerd dan de mijne. Zeer vermakelijk. -
@410 Dus omdat het een familie is met een goede achtergrond zouden alle regels niet voor hun gelden en mogen ze wel blijven? Ga vooral het rekken van procedures belonen, belachelijk!!!
-
@408
Wat zou U doen als U in hun schoenen stond. U vecht toch ook tot het gaatje als U weet in wat voor ellende U terecht zal komen.U vecht toch ook voor Uw gezin Lees mijn ervaring bij @88
PS Ook de Joodse vluchtelingen werden in 1939 terug gestuurd met de zelfde redenen die U vermeldt -
@410
Betekenen mensen nog iets voor U? -
Dat meisje heeft een vader, moeder, oudere broer en jongere broer. Als het werkelijk om dat meisje te doen is, laat haar dan in een pleeggezin haar studie afmaken. Dan kunnen de ouders dit argument niet meer gebruiken om alsnog voor heel het gezin een verblijfsvergunning te krijgen.
Maar is het voor het haar oudere en jongere broer ook niet zielig? -
@417
Mannen kunnen zich in Afghanistan nog kunnen redden. Vrouwen worden uitgesloten voor voorgezet onderwijs enz. -
@418
Dit weekeinde in Afganistan:
Kandahar, Kabul, 12 dec. In Afghanistan zijn dit weekeinde zeker vijftien burgers, zes militairen van de internationale troepenmacht ISAF en naar schatting veertig Talibanstrijders omgekomen. De zes buitenlanders van de door de NAVO geleide troepenmacht vonden allen vandaag de dood bij hetzelfde incident in het zuiden van het land. De autoriteiten lieten daar verder geen details over los -
einde..
met spekjes of wat dan ook ..wat een klootzak? is? het toch eigenlijk
http://www.youtube.com/watch?v=0iWf9GMpgeU -
@419
U begrijpt mij verkeerd ik geef antwoord op @417 waarbij gesteld wordt waarom alleen het meisje zielig is.
Ik ben van mening dat het hele gezin moet blijven. -
Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd... punt.
-
@421
Ik heb het wel begrepen hoor; dat was alleen maar ter aanvulling. -
@421 Oh, jij wil die pa en ma belonen! Belonen voor het rekken van uitzetting door procedures aan te spannen terwijl van begin af aan duidelijk was dat er geen recht was op asiel! Zou mooi zijn voor ze, kan de hele asielprocedure net zo goed afgeschaft worden, gewoon grenzen open want als er kindjes zijn (of ff snel verwekt worden) mag iedereen van jou blijven....
Die familie heeft geen recht op asiel, meerdere procedures met als uitkomst geen asiel! Nooit gehad! en ze mogen het nu niet krijgen omdat het een aanzuigende werking geeft als ze nu toch hun zin krijgen en rekken van uitzetting niet mag lonen!! -
42513 december 2010 00:23 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@424
U heeft het juist Ik wil Pa en Ma belonen.En ik geef ze groot gelijk dat zij gebruik maken van onze wetten. Ik neem mijn petje af dat zij zo vechten voor hun gezin.
Wie zegt mij dat zij geen recht hebben op asiel. Zijn het soms misdadigers.Of zijn het normale mensen met normale wensen die zich dood vechten voor hun kinderen.Dat U het geluk gehad heeft om hier geboren te zijn waarom misgunt U het een ander.Wat hebben deze mensen U misdaan ? -
@422 en @424 en @425
Mee eens. Uitgeprocedeerd. Geen asiel.
Maar als je als medemens/ouder denkt, vind je dat het verantwoord is om iemand nu naar Afganistan te sturen? zie @419 -
#424
<Zou mooi zijn voor ze, kan de hele asielprocedure net zo goed afgeschaft worden, >
Bovenstaande heb ik even uit jou betoog gekopieerd want is precies het enige zinnetje wat mij aanspreekt.
Maar nog beter zou zijn afschaffen zoals die nu in dit speciale geval wordt gehanteerd.
Ik vind namelijk dat ze het van geval tot geval moeten bekijken en in dit geval zouden ze een uitzondering moeten maken. Want zoals ik al eerder stelde is Afghanistan een corrupt primitief rotland met middeleeuwse wetten en normen. Special voor vrouwen.geld dat. De kans dat die meid daar bijvoorbeeld een hap zoutzuur in haar gezicht zal krijgen is meer dan aanwezig. Want die Taliban en andere mafketels aldaar zien natuurlijk gelijk dat ze helemaal verwesterd is.
En wat dat betreft heeft Nederland toch al niet zo een geweldige reputatie waarbij mijn gedachten uitgaan naar al die Joodse mensen die in de aanloop naar de tweede wereld oorlog terug werden gestuurd naar Duitsland en daardoor een zekere dood tegemoet. -
Zoals iemand al eens eerder op een draadje over dit onderwerp opmerkte: we vinden Afghanistan te gevaarlijk voor ons leger en onze politie, maar sturen wel een gezin terug. Shoot me, ik snap er geen hout van.
-
@426 Beginnen we weer zo? Ik misgun anderen iets? Asiel voor echte vluchtelingen is goed, vluchtelingen die dus direct asiel krijgen! Iedereen die procedure op procedure start terwijl al van begin af aan duidelijk was dat ze geen asiel krijgen en willens en wetens uitzetting tegenwerken, mogen wat mij betreft direct uitgezet worden! Tegenwerken en rekken van procedures mag nooit lonen!
Meerdere rechters hebben geoordeeld dat er geen recht was op asiel! Die ouders zijn dus ILLEGAAL! Ga jij lekker dom zitten dromen over wat wel of niet toegestaan is, geen enkel land kan het opbrengen om alle gelukszoekers maar binnen te laten! als jij en je vriendjes jullie plannetjes tot uitvoer zouden kunnen brengen zou heel het westen binnen no time kapot gaan door de stortvloed van gelukszoekers!!...
Rechters hebben getoetst aan wetten en zijn tot oordeel gekomen dat er geen recht is op asiel en daarom is er maar 1 uitkomst en dat is uitzetten! -
#429
Nou maar daar denken onze politici heel anders over. Dat kan ik je wel vertellen. Die vinden het helemaal niet te gevaarlijk voor onze militairen en onze politie.
Politici vinden namelijk dat dat nu eenmaal het risico van het vak is als je in het leger zit.
Voor zichzelf zijn politici echter wel hele grote schijtebroeken die met allerlei beveiligingen rondlopen. Dan denk ik echter ook “ja dat weet je nu eenmaal dat je als politici meer in de picture loopt bij terroristen dan als gewone Jan met de Pet”. Dat is nu eenmaal het risico van het vak en daarvoor verdien je dan ook meer dan 100.000 euro per jaar en dan moet je ook niet lopen zeiken. Maar voor zich zelf zijn politici dus wel heel erg bezorgt. Dat mogen wel duidelijk zijn . -
Verwijderd door redactie
-
@430
Als jij deze mensen als "gelukszoekers" ziet, dan snap ik waarom je zo reageert. Ik zie ze zelf als oorlogsvluchtelingen, maar goed.
Ik hoop dat ze toch ergens een veilig onderkomen vinden, waar ze eind van de oorlog kunnen afwachten. -
Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd..dus .. inpakken maar.
-
@432 Dit bedoel ik dus, altijd weer die vergelijkingen, moeilijk he als anderen het niet met je eens zijn! ga vooral met je vingertje wijzen je hebt geen enkele grond voor je beschuldigingen! Ik heb ook menselijk gevoel maar ben ook realistisch wij kunnen niet iedereen helpen/ opvangen! Rechters hebben geoordeeld en zijn tot oordeel gekomen dat er geen recht was op asiel! Snap je? ik heb niets besloten! rechters hebben besloten!
@yanyans door bekrompen types zoals jij is de PVV zo groot, vooral doorgaan met iedereen met alle andere meningen te beschuldigen en je krijgt wat je zo verafschuwt want het draagvlak om voor vluchtelingen op te komen zal dan alleen maar gaan verslechteren!! -
#435
Rechters hebben geoordeeld en zijn tot oordeel gekomen dat er geen recht was op asiel! Snap je? ik heb niets besloten! rechters hebben besloten!
Bovenstaande argumentatie is een beetje zwakje juist omdat het door rechters is gedaan. Want als er iets in Nederland wel overduidelijk is geworden notabene door Wilders zijn eigen proces dan is het wel het feit dat de Nederlandse rechters en alles daarom heen volslagen mafketels zijn. -
@435
Hoezo ben ik bekrompen. Ik vermeld alleen ervaringen.Ik beschuldig U niet maar ik zie in U overeenkomstigheden met mensen die ik vroeger kende.En leg eens uit waarom het draagvlak om voor vluchtelingen op te komen verslechterd. -
43813 december 2010 01:31 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Uitgeprocedeerd of niet, als je deze mensen terug stuurt naar een land waarbij de levens van deze familie allerminst zeker zijn (met name voor de vrouwelijke leden van de familie) dan ben je in mijn ogen misdadig bezig cq schuldig aan dood door schuld.
-
Het asielbeleid deugt hier van geen kanten.
Daar waar het ene oorlogsslachtoffer beiden uit het zelfde land wel status krijgt, wordt de ander uitgezet.
Freek van Workum heeft betreffende asielzaken aangaande Srebenica al eens een uitvoerig rapport geschreven.
Afrekenen met Srebrenica door dhr. Van Workum
Voor het IND geldt dat elke asielzoeker een leugenaar is, zo ook de ouders van Sahar.
Velen weten ook niet dat het eerste interview die men dient te geven wanneer men in ons land asiel aanvraagt, cruciaal is of men al dan geen status krijgt.
Wanneer men bij het eerste interview bepaalde zaken vergeet (door bv een trauma) of verzuimt aan te geven, dan heeft men simpelweg pech.
Er zijn rapporten bekend van Koerdische vrouwen die verkracht zijn, en hier een Turkse tolk aangewezen kregen.
Laat dat nu net in eigen land de bezetter te zijn geweest.
Mensen die uit oorlogsgebied vluchten en een traumatische ervaring hebben opgelopen en die niet alles hebben kunnen vertellen, tijdens dat zo belangrijke eerste interview hebben simpelweg pech.
En al zijn er bewijzen, dan nog neemt men asielzoekers niet serieus.
Ik heb zelf lang geleden een jongeman geholpen met medicijnen (Afghaanse illegaal die suikerpatient was), ben met hem naar het IND geweest, naar vluchtelingenwerk etc.
Zijn vrouw en vader waren vermoord door de Taliban omdat hij voor Rawa werkte ( Rawa is een Afghaans/Pakistaanse organisatie die zich inzet voor vrouwen/meisjes).
Ook had de man een document waarin mullah's een fatwa op hem hadden uitgesproken.
Doch volgens het IND kwam het document te laat, hij kreeg die nagestuurt van een vriend die hem melde dat hij niet terug kon naar Afghanistan.
De dood van zijn vrouw, vader en de fatwa was voor het IND geen reden een positieve beslissing te nemen omtrent deze jongeman.
De ouders van Sahar zijn gevlucht voor de Taliban, zoals zovelen, maar toch worden zij niet serieus genomen, ondanks dat ons land daar zit omdat het niet veilig is voor de burgers.
En zij die geen jota geven om dit soort mensen, wensen een meisje van 14 jaar een afschuwelijk leven toe in de hel van Afghanistan.
Regels zijn regels durven ze met droge ogen te zeggen.
En zij slapen met een gerust hart, terwijl een gezin zoals dat van Sahar van ellende niet meer weet waar het te zoeken. -
@439
Dat zal het gros van de mensen een rotzorg zijn wat er met dit gezin en met name dit meisje gebeurt.
Voor hen gelden alleen regels, en die zijn dat ze terug moeten, ongeacht of dat al dan niet terecht is.
Wat kan hen een veertien jarig grietje schelen. -
@440
Ik kan je helaas maar 1 plusje geven maar je hebt het mooi verwoord.
Ik ben ook heel benieuwd wat de voorstanders van "regels zijn regels" gaan roepen als ze zelf het haasje zijn en hun baan, huis, bestaan verliezen door diezelfde "regels zijn regels" -
@442
Ik heb ruim 5 jaar op verschillende azc centra gewerkt en heb het nodige aan ellende meegemaakt.
Heb zelfmoorden en pogingen daartoe meegemaakt, heb mensen in een paar maanden letterlijk grijs zien worden van ellende.
Heb mensen gek zien worden van de stress, heb zieken gezien met dodelijke afloop omdat ze niet serieus werden genomen en met een paracetamolletje naar huis werden gestuurd.
En ja, Goddank heb ik ook veel mooie momenten mogen meemaken.
Veel liefde kunnen en mogen delen.
Maar ik weet wat het asielbeleid met mensen doet en heeft gedaan.
Ga er maar aan staan.
Velen denken dat mensen voor hun lol huis en haard achterlaten, hun familie's, het land waar ze zoveel van houden, om dan hier dag in dag uit, maand in maand uit, jaar in jaar uit in centra te moeten vegeteren met mensen die in eigen land de vijand was/is.
Juist door mijn werk weet ik hoeveel ellende er op deze aardkloot heerst. -
@443
Wat mij vooral verbaast is waar die ongelooflijke harteloosheid vandaan komt.
Mensen hebben het goed hier in Nederland, ze hebben een dak boven hun hoofd, velen hebben een leasebak onder hun kont, een vette plasma tv aan de wand en een computertje waarmee ze op het internet kunnen.
Waarom zou je deze familie dan een leven in Nederland niet gunnen? Er is geen hond die er ook maar een boterham minder van gaat eten en het alternatief is dat je de familie wellicht een wisse dood tegemoet stuurt, dat zou je toch niet eens in overweging moeten willen nemen? Of ben ik nu gek aan het worden? -
@444
Wat mij vooral verbaast is waar die ongelooflijke harteloosheid vandaan komt.
Ik heb daar in 2005 ooit een gedicht over gemaakt.
...............................
Deportatie anno 2005
Een gezin, gevlucht uit hun moederland
Onbekend voor hen die niet willen weten
Bekend voor hen die het aangaan
Gevlucht omdat vader woorden heeft gesproken
gesproken de woorden waar lijfstraffen op staan
eerder gevangen onder het ijzeren regime
in opstand gekomen
demonstraties geleid
gevangen genomen
jaren van folteringen
martelingen
de hel
gemarteld, vernederd, bijna het leven gelaten
gebroken, maar nog steeds in leven
kapot gemaakt door de wetten van zijn land
gedroomd van vrijheid
gedroomd van enig medeleven
gedroomd van een beetje veiligheid
de lange weg naar Nederland
gevlucht met behulp van
niet wetend waarin terecht te komen
angst, verdriet om het achterlaten
op weg naar een 'veilig' land
en dan te verzuipen in de bureaucratie
de wet van verdonk en cornuiten
op de vlucht van een ijzeren regime
terecht gekomen in een nieuw regime
verdonk en de leugens, het ind en de tolk
verdonk de ijzeren lady
verdonk met haar valse lach
haar onrecht en haar medogenloosheid
inumaan en tegen de rechten van de mens beleid
jaren onzeker
trachtend niet gek te worden
wachten, wachten
mag ik wel, mag ik niet
slopende tijden
ja u mag
u mag terug naar uw regime
het regime waar u werd gemarteld
waar u om uw woord gevangen zat
het recht heeft geschied
de rechter gesproken
28 dagen de tijd
het busje brengt u
naar het vetrekcentrum beleid
wachtend op rita's agenten van het reisbureau
de klm is uw uitzetagent
zij zullen u begeleiden
met handboeien om
u wordt met uw gezinsleden
tactvol maar adequaat
gezeten in de achterste stoelen
zodat men de deportatie niet zien
gedeporteerd naar het uw bekende regime
het gevang wacht op u
de martelingen zullen weer starten
maar verdonk zal dat niet zien
deportatie
deportatie naar het ijzeren regime
en ijzeren rita pakt het volgende dossier -
@412: De procedures van deze mensen hebben al een aantal jaren zonder succes gelopen. Niet heel erg realistisch om hier dit kabinet de schuld van te geven.
Jammer dat de opeenvolgende verantwoordelijke staatssecretarissen niet in staat zijn geweest om voor dergelijke gevallen een passende regeling (passend = "u kunt blijven") te treffen. Zelfs als er geen direct gevaar voor vervolging is, lijkt mij in dit geval duidelijk dat in ieder geval de dochter uit het gezin zich niet vrij kan ontwikkelen als zij terug moet naar Afghanistan. Maar ja, we kunnen natuurlijk niet zeggen dat Afghanistan onveilig is, anders hebben onze militairen daar voor niets gezeten. -
@446
Volgens vele prikkers op nujij. of altans op dit draadje is Afghanistan veilig, zeker voor vouwen, en belet Sahar niets om een vreugdevol en educatief leven te gaan leiden in land van herkomst.
Sterker nog, prikker van @214 stelt dat het uitzetten nog wel eens in het voordeel van Sahar zou kunnen zijn. -
Tja-hadden haar ouders gedaan wat ze meerdere malen te horen kregen, had ze hier niet opgegroeid geweest. Maar op deze weke manier gaan creëerd de Multimaffia snel weer een 'Generaal Pardon'; en dit - door belastionggeld bekostigde- zieke spelletje gaat door, tot onze spankracht serieus overtroffen wordt. Geef het 20 jaar- en het hele volk mag zijn handje gaan ophouden bij de rest van Europa; Arm-geïmmigreerd.
-
44913 december 2010 03:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
wat een reactie,s zeg je komt niet meer bij hier sommige ien het gelukkig wel hoe het is.
de ouders wisten dat e weg moesten waren ook weg gegaan en daar ook afgewezen,
weer terug gekomen en weer te horen gekregen nee gaat niet toch eigenwijs doorgaan.
nu krijgen ze echt de deksel op hun neus dan gaan ze haar dochtertje de media in duwen omdat het grote gedeelte van het nederlandse volk daar makkelijk voor valt.
Wat niet wil zeggen dat ze weg moet hoor maar als alles volgens de wet is gelopen moeten die ouders zich schamen dat ze z,n misbruik (ja ik noem het misbruik)maken van hun dochtertje om dat kind zo de media in te pushen om alsnog te mogen blijven. -
45113 december 2010 03:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Wetten die niet deugen moeten eerst gebroken, dan veranderd worden.
Zo ga je niet met mensen om.
@450
Achterlijk gelul zeg, Dat meisje is doodsbang,
we worden geconfronteerd met de gevolgen van wetten die onmenselijk zijn.
Jij weet duidelijk niet wat het is om gek te worden van angst;
ik word bijna gek van woede over de tsunami aan volstrekt harteloze hufters in dit land. Ik ben jullie zo verschrikkelijk zat.
Zum Kotzen. -
@452 aan je laatste uitspraak te zien ben je duitser.
i rest my case don,t need too say more -
duitsland nam ze ook niet maar dan nu wel afgeven op nederland he.
-
@449
O ja, ze was!! zeker blij dat ze mocht opgroeien in ons land.
Een land wat zogenaamd, gewoon voor de sier, een handtekening zette betreffende mensenrechten.
Die rechten stellen welliswaar niet veel voor in een welvarend land als NL, maar toch.
Je mag blij zijn toch, dat je een jaartje of tien, meer dan drie kwart van je leven', hier hebt mogen zijn, wonen en ' leven'.
En nu, tsja, nu word je gedeporteerd als onwetende jonge vrouw van net 14 lengtes jong, naar het fantastische Afghanistan.
Het land waar vrouwen en meisjes geen onderwijs mogen genieten.
Niet mogen stemmen.
Niet alleen over straat mogen.
Niet mogen leren.
Niet mogen dansen.
Geen muziek mogen luisteren.
Niet mogen werken.
Gedwongen worden zich te sluieren.
Niet op mogen komen voor vrouwen-rechten. -
@455 en al die vrouwen mogen dat nu wel hier in nederland ????????
ach nee natuurlijk die burka,s en hoofddoeken zijn nog steeds vrijwillig.
die vrouwen hebben nu ineens meer rechten hier (z hebben ze wel maar durven ze niet te gebruiken).
nee die vrouwen hebben het hier stukken beter(ja die geen man hebben van hun eigen geloof wel ja die wel) -
@456
Het gros van de sluier dragende vrouwen in ons land, zijn bekeerde vrouwen van autochtone afkomst.
Daarbij zijn het aantal Burqa dragende vrouwen op 2 handen te tellen.
Het gaat om tientallen, niet om duizenden.
En inderdaad, vele hoofddoeken worden vrijwillig gedragen, en helaas met hen ook zij die gedwongen worden.
En waar baseer je je betoog op betreffende hen die beter af zijn zonder man eigenlijk?
Ben je kampioen in het ondervragen van Islamitische getrouwde vrouwen, dat je daarom je betoog kan staven? -
@451, duidelijk iemand die zich in zijn/haar eigen-volk-eerst-schap voelt aangetast.
Baah! -
@76, W.Huis:
"Als ze hier komen worden ze binnen 6 maand beoordeelt door de IND..."
Voor mijn Canadese vrouw (hematoloog, spreekt goed Nederlands) duurde het ANDERHALF JAAR voordat haar eerste aanvraag bij IND was goedgekeurd! Anderhalf jaar waarin je nergens recht op heb en nog niet eens vrijwilligerswerk mag doen. Het enige wat je mag doen is thuis zitten en ondertussen zeurt iedereen om je heen dat je in moet burgeren.
Voordat de Nederlandse staat mensen gaat wegsturen, moeten ze eerst de bezem door de procedures halen en zorgen dat IND, het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de gemeenten hun zaakjes op orde hebben. -
@459 Dat klopt inderdaad niet, dat ben ik met u eens.
Dat is duidelijk een procedurefout geweest.
Maar in dit geval was dat niet zo.
In dit geval was het direct duidelijk dat ze hier niet konden blijven. -
@460
Hoe weet U dat heeft U de procedure's doorgelezen. Of roept U zomaar wat.Ik denk dat in dit geval eveneens procedure fouten gemaakt zijn. -
Heel jammer, maar een fout van de ouders in dit geval. Ze wisten immers al jaren geleden dat zij niet hier mochten blijven.
De procedures moeten bijgesteld worden zodat mensen binnen maximaal 1 jaar duidelijkheid hebben. -
@461
Als dat het geval was hadden ze hier kunnen blijven, dat is het logische gevolg van zo'n fout.
Omdat ze meerdere procedure's hebben doorlopen is dat ook duidelijk geworden.
Waar denkt u dat een procedurefout is gemaakt dan? -
@463
Zelfde als genoemd bij @459 -
@464
Er zijn 4 rechtelijke uitspraken gedaan en is hun niet opgevallen?
Citaat uit berichtgeving;
.........." In 2004 werd de asielaanvraag afgekeurd en trok het gezin naar Zweden om na een paar maanden terug naar Nederland te komen. -
@440 eberhard wereldburger
"Voor het IND geldt dat elke asielzoeker een leugenaar is, zo ook de ouders van Sahar"
Er worden ook veel leugens vertelt bij asielaanvragen. Dat moet jij toch weten als ervaringsdeskundige.
recensie van een boek van Ayaan Hirsi Ali.
"Hirsi Ali is eerlijk over zichzelf en andere asielzoekers in Nederland: veruit de meesten vertellen niet de waarheid. Zeker niet tegen de gulle goedzakken van de sociale dienst in Epe en Lunteren, waar Hirsi Ali voor het eerst in aanraking kwam met de Nederlandse welvaartsstaat. Ontwapenend beschrijft ze hoe zij, net een armoedig, afhankelijk en wreed bestaan ontvlucht, van de ene op de andere dag duizenden guldens en een pinpas ontvangt, en een aangekleed huis met alles erop en eraan." -
@466 Hou toch op joh, je weet niet waar je het over hebt.....
van de ene op de andere dag duizenden guldens en een pinpas :(((
Ga eens een asielzoekerscentrum bezoeken zou ik zeggen...pfffff
wat een leugens schrijf jij ! -
@460 Dat is duidelijk niet het geval want kansloze mensen worden direkt teruggestuurd.
-
Eindelijk heb ik vandaag in Rotterdam een boerka gespot. Wellicht een beetje off topic. Maar extreem rechts schrijft vaak op topics als deze over de tsunami van moslims. Voor mij was dat reden om op mijn route van het uiterste noorden van Rotterdam richting centrum hoofddoekjes en boerka's te tellen.
Na enige maanden nu dus mij eerste boerka. Tramhalte lijn 8 Rotterdam Centraal Station. Een goed moment om mij af te vragen of er een verbod op boerka's moet komen. Kijkend naar een enorme zwarte pinguïn of vleermuis dacht ik toch van wel. Het ziet er inderdaad niet uit.
De pinguïn werd vergezeld door twee andere moslims meisjes, jonger dan 20 in ieder geval die ook zeer traditioneel gekleed waren. Maar als hoofdbedekking slechts hoofddoeken van het formaat tafellaken. Waarbij een dame zelfs een witte hoofddoek had, vermoedelijk de meest losbandige.
Het waren zonder meer de meest sombere moslim meisjes die ik de afgelopen maanden heb gezien. De twee waarvan het zichtbaar was keken zeer en zeer chagrijnig. En het werd er niet beter op toen ze zagen dat ik ze stond aan te staren. Maar ze zeiden niets keken slechts boos.
Duidelijk anders dan de gemiddelde moslim meid in Rotterdam. Want de hoofddoekjes hebben meestal felle kleuren en lijken meer een mode-accessoire dan een symbool van deugdelijkheid. Bovendien lachen ze meestal zoals alle jongeren doen.
Ik heb al eerder op dit topic voorgesteld om het gezin van Sahar een verblijfsvergunning te geven en een willekeurig PVV gezin uit te zetten. Maar als ik nou voorstel deze pinguïn uit te zetten naar Afghanistan en Sahar hier te laten blijven. Dat is echt een win-win situatie waar zelfs de PVV massaal voor zal stemmen. -
@457 ja droom lekker verder ga eens naar grote steden in marokko of turkye je ziet daar minder hoofddoeken en burka,s dan hier hoor.
en die bekeerde europeese vrouwen die een hoofddoek ragen die zijn net als de burka,s hier ook op 1 hand te tellen.(en gelukkig zie ik bij die bekeerde de doek ook alweer verdwijnen de oogjes gaan open). -
@453: Aan je laatste uitspraak te zien ben jij ook Duitser, want er zitten nogal wat fouten in je Engels.
@460: Wat jij een procedurefout noemt, noem ik een foute procedure. Als een beslissing 7 i.p.v. maximaal 6 maanden op zich laat wachten, dan kan er inderdaad administratief iets fout gegaan zijn. In het voorbeeld van @459 duurt het 18 maanden. Blijkbaar worden de beslistermijnen bij de IND helemaal niet bewaakt. -
@471 gelukkig dat je hapt weer een bewijs dat ze hier meer op type foutjes letten.(en ja expres al geloof je dat toch niet)
duurde wel lang ik had al een reactie bij de 460 verwacht waarom duurde het zolang.
en over je reactie op 460 de beste stuurlui staan altijd aan wal he -
@472: Ja, ik wist wel dat je expres wat typefoutjes maakte, maar ik wilde je niet teleurstellen door niet te happen.
By the way (bei dem Weg), mijn excuses voor mijn late reactie op @460. Ik wist niet dat je hierop zat te wachten. Kom net terug van werk en heb eerst nog gereageerd op een paar andere draadjes. Er zijn trouwens al 2 eerdere reacties geweest.
Voor wat betreft het aan de wal staan van de beste stuurlui. De overheid is het hierin wel met mij eens. De Wet Dwangsom en beroep bij te laat beslissen is op 1 oktober 2009 in werking getreden (zie http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/goed-op... Toevallig sta ik hierbij niet aan de wal (ik hoor dus ook niet tot de beste stuurlui), maar kom deze wet beroepsmatig wel eens tegen. -
Weer een voorbeeld dat onze IND haar prioriteiten volledig verkeerd heeft liggen.
Je kunt niet van vluchtelingen verwachten dat ze hun leven oneindig lang stop zetten, totdat ze weer terug kunnen.
Hier moet de baas van de IND, de politiek of de rechter ingrijpen en de richtlijnen laten verbeteren.
Een erkend vluchteling moet inprincipe altijd als immigrant worden beschouwd en de mogelijkheid geboden worden staatburger te worden.
Anders moet je niet beginnen aan vluchtelingenopvang in Nederland.
Wat een afschuwelijke manier om met mensen om te gaan. Dat kunnen we beter. -
@459 Had ze de Canadese nationaliteit? Dan duurt het echt geen 18 maanden. Dan moet er iets anders aan de hand zijn geweest. Ik weet niet of je op dat moment al gehuwd was maar het verschil is maar klein in de voorwaarden:
Hier die voor een Canadese partner even geknipt en geplakt:
Basisexamen Buitenland hoeft ze niet af te leggen want daar is ze als Canadese voor vrijgesteld. De inburgeringscursus wanneer ze eenmaal in Nederland is geloof ik niet, dat kan ik zo snel niet vinden maar staat hier ook los van.
U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
U bent ongehuwd.
U bent 21 jaar of ouder.
U bent ingeschreven in Nederland bij de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA).
U hebt voldoende en duurzaam inkomen. U moet beschikken over een bruto-inkomen van € 1.416,00 per maand, zonder vakantiegeld.
Het inkomen dat u moet aantonen is een bruto bedrag. Dit is het bedrag dat in de arbeidsovereenkomst of de salarisspecificatie (loonstrook) staat. Op uw loonstrook vindt u dit bedrag bijvoorbeeld in het vakje ‘SV-loon’. SV-loon wordt soms ook 'loon SV' of '(bruto)loon SVW' genoemd.
Het inkomen moet voor minimaal 12 maanden beschikbaar zijn op het moment van de aanvraag.
U kunt de brutonormbedragen in de tabel vinden.
Uw partner moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
Uw partner is ongehuwd.
Uw partner is 21 jaar of ouder.
Uw partner gaat met u samenwonen zodra hij in Nederland is. Uw partner schrijft zich in op hetzelfde adres als u.
Uw partner heeft het basisexamen inburgering buitenland afgelegd of heeft vrijstelling. Meer informatie hierover vindt u onder 'meer weten over'. Hij hoeft het examen niet af te leggen als hij geen mvv nodig heeft
Uw partner heeft een geldig reisdocument (bijvoorbeeld paspoort).
Uw partner vormt geen gevaar voor de openbare orde.
Uw partner is bereid mee te werken aan een onderzoek naar tuberculose.
Bron: http://www.indklantdienstwijzer.nl/Default.aspx
Dus wat was er aan de hand als ik zo vrij mag zijn te vragen? -
@473 excuses geaccepteerd lol.
-
@413, DDSilver,
Leuk voor je...Maar geen eensantwoord op de volgende vraag;
"Is Afghanistan veilig"?
@466,
Jij spoort niet. Je roeptoetert maar wat. Kom maar eens met bewijzen dat een asielzoeker "duizenden guldens en een pinpas ontvangt, en een aangekleed huis met alles erop en eraan"...
En heb je je Zweedse paspoort nou ingeleverd of niet?!? Ga anders lekker in Zweden koken... -
@477 guldens zullen ze niet krijgen nee.
dat er voor sommige een huis is ingericht is inderdaad voor gekomen.
dat die spullen de dag erna weer weg waren klopt ook daar liegt ie niets om. -
mooi die 2 minners op een feit en geen reactie terug geven.
ze minnen wel maar in hun achterhoofd weten ze dat het inderdaad is gebeurd en denk ik nog steeds voorkomt. -
@479,
Wat? Een feit?? Als dat volgens jou een feit is, dan kun je ook met bewijzen komen...
Ik wacht... -
het gezin moet blijven!
geen discussie mogelijk.
alleen verwende,naïeve mensen doen net of afghanistan een kalm en vredig land is.
nederland en west-europa is de grote uitzondering in de wereld.
hier is t niet normaal op wereldniveau gezien.
kjik de film/lees het boek: 1000 stralende zonnen.
of de film Osama
dat is geen non-fictie, dat is de realiteit van de dag!!!!!!!! -
@466, swedisch chef.
"ayaan uit armoedige gezin"
zij komt uit een heel goed gezin, vader met een belangrijke functie, zij is gevlucht omdat ze niet uitgehuwelijkt wilde worden en om de strijd tegen vrouwenbesnijdenis te kunnen voeren.
Samen met Waris Diri heeft ze daar een internationaal erkend en gewaardeerde onrganisatie voor in t leven geroepen.
@kampioen
1000-den euri's en spullen, die al dan niet direkt worden doorverkocht
Nonsens!! ik heb gewerkt met asielontvangers.
in het azc krijgt men eet/kleedgeld. 75,-- per week per gezin.
voor een woning zijn er per gemeente (verplicht) een paar huizen beschikbaar, die zijn altijd bezet omdat de doorstroom stagneert ivm de reguliere wachtlijst woningzoekende.
dat betekent veeeel langer verblijf in azc.
soms is er een klein bedrag voor inrichtingskosten. dit komt uit de bijzondere bijstand en gaat in de vorm van een lening die moet worden terugbetaald in maandelijkse termijnen, wordt afgehouden van de uitkering.
de andere zaken(bank, bed, etc) zijn niet beschikbaar of zijn giften van liefdadigheid. zoals de kerk, particuliere initiatieven. oftewel onze afdankertjes.
veel asielontvangers willen graag werken, zijn hoog opgeleid, of goede vaklieden. helaas krijgen zij lang niet altijd een werkvergunning, dus uitkering
als tegenhanger zijn er ook nederlanders die ernstig misbruik maken van de voorzieningen. jl geval uit mijn praktijk:
NEderlandse jongeman krijgt nieuwe laptop voor opleiding en heeft m kort daarna verpatst. vervolgens een nieuwe aangevraagd bij een andere organisatie, gekregen en ook weer verkocht. ongestraft zelfs nog, terwijl het toch als fraude of oplichting gezien zou moeten worden.
we kunnen veel voor en tegen argumenten aanleveren, dat heeft niet zoveel zin. ik wil maar zeggen, de zaken liggen beduidend genuanceerder. -
Nu moeten we niet zielig gaan doen. Nederland heeft massaal gestemd voor dit kabinet en heeft nu ook nog Rutten en Wilders politici van het jaar gemaakt.
Dan moet je niet raar opkijken als er onschuldige slachtoffers vallen.
Die Leers heeft geen Christelijk geweten, dat blijkt nu ook maar weer. Uitzonderingen zijn niet toegestaan, die minister is keihardLeers
Heer ontferm U over ons en vergeef ons onze zonden...
Zou het kunnen helpen als het meisje Nederlandse adoptie ouders zou krijgen? -
Mooi meisje, maar ik vind het geen stijl iemand naar een land als Afghanistan te sturen als ze daar onder die relie idioten valt. Volgens mij moet ze gewoon onderduiken, of iets anders gaan doen zodat ze voor zichzelf kan zorgen.
-
@468
Natuurlijk al die Rechter waren corrupt of hebben zich vergist......hou jezelf een beetje voor de gek. -
Liever haar in Nederland en een willekeurige crimineel (autochtoon of allochtoon maakt niks uit) eruit.
-
@483 Massaal op dit kabinet gestemd, neen dat is grote onzin de CDA heeft 20 zetels verloren is van grootste partij in Nederland gezakt na de vier na grootste partij van Nederland, de VVD heeft een kleine meerderheid op de PVDA en de PVV had een dusdanig links programma om kiezers mee te lokken terwijl ze nooit iets van hun programma meende ...
Neen massaal niks massaal aan, er is geen enkele partij de grote 'winnaar' deze verkiezingen, er is geen partij geweest die een fatsoenlijk aantal boven de 30 zetels heeft om zich als winnaar te hebben kunnen claimen ... Neen dit kabinet was van te voren afgesproken dat weet ik zeker om de elite aan de macht te houden maar massaal er was niks massaal aan gewoon dezelfde kliek die ons tijdens Balkenende al voorgelogen heeft en waarschijnlijk daar voor al, alleen deze keer met een xenofobische en neo conservatief jasje en de VVD in plaats van de PVDA om de aristocratie te laten verrijken ... Neen hoor niks massaal aan meer van hetzelfde, Nederland is saai onopvallend spruitjes koning rijk ... -
@406
Ja helemaal waar! -
Mijmer mijmer, nu ben ik dus gebombardeerd tot Duitser...what the fuck ever. I might even be English?
Schtel dass iek aut het Bautenland komme, hab ik dan minder reechten van schpreken?
Ondertussen vind ik het nog steeds "Zum Kotzen" en eis dat alleen mensen met een hart over gevallen als Sahar en familie zouden moeten kunnen beslissen. -
Ze zijn al 10 jaar afgewezen,en paar doordrammen en opnieuw beginnen.
En nu staat alles op zijn kop ze zijn hier al zo lang ,hadden ze meteen moeten luisteren en niet iedere keer weer beginnen. -
Getekend.
Meisje is totaal ingeburgerd zoals wij dat graag zien, wil chirurg worden en is goed op weg.
ouders zijn gevlucht omdat de dames van de familie niet in burka wilden, zoals de meesten hier dit ook niet graag zien.
Het westen is in oorlog daar maar een gezin sturen we gewoon terug naar Kabul.
Laat maar een paar klaplopers en ander tuig daar naar toe gaan en laat mensen die wat willen met hun toekomst hier maar blijven. -
@490 Zo is de wet in Nederland nu eenmaal en wees er maar blij mee.
Als jij van moord wordt beschuldigd en je bent het er niet mee eens kun je in hoger beroep, daarna zijn er nog meer mogelijkheden om in beroep te gaan tot cassatie aan toe. En terecht...
Waarom mogen zij dit niet? Wie zegt wat er allemaal is gebeur tijdens die rechtzittingen? wat voor stomme documentjes ze moesten hebben die ze niet hadden? Wat voor bureaucratie er weer allemaal bij kwam kijken? -
is ze uit de lucht komen vallen ?
-
veel te koud in Friesland
-
kan ze al schaatsen,dan is ze echt ingeburgerd
-
ook een Friese voornaam aannemen
-
Doe normaal.
Laat dat meisje en haar familie lekker blijven. Heb je geen last van. -
Tja. Ik heb liever zo'n meiske als vele duizenden andere immigranten. Wat nou als we haar laten blijven en alle schooiers er uit smijten ?
Lijkt me een mooie ruil - zij spreekt immers al Fries. -
Zo simpel dit…
Wat zou jij doen als het om je eigen dochter / familie ging?
Precies hetzelfde ja...
Stelletje hypocrieten hier zeg.... -
Als je alle berichten leest, word 1 ding goed duidelijk.
krijgen we geen gelijk, gaan we meteen schelden, en dat is jammer.
Ik persoonlijk (mijn mening) vind het heel erg dat het meisje terug moet, om verschillende reden.
maar dat sluit niet uit wat de wet zegt, geen asiel.
nu kan je eindeloos discussieren wie zijn fout of wat voor fout er is gemaakt, wie zijn schuld het is, maar dat blijft om het even.
De ouders wisten het al betrekkelijk vroeg, moet je dan je hand over je hart halen als regering zijnde en zeggen, ok zei mag blijven, dan mogen al die duizenden anderen ook blijven.
vraag jezelf dan af, buiten het morele om, is er kans van slagen voor haar hier, of de plek die zei dan inneemt, kan iemand met wel een verblijfsvergunning de baan kosten, met de daaraan gerelateerde problematiek.
Wees dan eerlijk en zeg, iedereen mag hier zijn, gelukszoekers of niet, want dat zijn meningen en nog geen feiten.
Feit blijft, dat nederland dat met de beste wil van de wereld niet kan betalen.
Feit blijft dat ze uitgeprocedeerd zijn.
tja dan zit er maar 1 ding op....
en dan nog, vind het echt erg voor haar, haar broers en voor haar ouders.
misschien duitsland, of belgie.
gr
an
Dit is MIJN mening! -
Misschien naar Australië daar is ruimte zat
-
In twente is ook ruimte zat.
-
Ik zou het niet weten ik woon in Nordhorn in Duitsland
-
En hier zijn gelukkig andere regels
-
Wat een reacties hier.
Reden dat ze moeten blijven worden aangeduid met als,het is een gevaarlijk land,etc.
We krijgen hier tiental-duizenden mensen die asiel aanvragen.
De meeste ervan zijn vluchtelingen met als reden oorlog,geweld,etc.
Welja,laat ze dan meteen allemaal maar binnen zonder asiel procedure.
Deze mensen zijn uitgeproduceerd.KLAAR.
Het rekken ervan hebben ze alleen maar aan zichzelf te danken.
En het argument dat kinderen de uitzetting niet mogen belemeren deel ik voor 100%.Aangezien deze in het vervolg alleen maar gebruikt zullen worden als vrijkaartje voor Nederland.
Maak desnoods een regeling(aangezien ze hoog opgeleid zijn) dat ze elders in Europa aan het werk kunnen.Maar Nederland is nou eenmaal gewoon vol.
Er is hier al niet eens genoeg woonruimte voor eigen bevolking,waardoor veel Nederlanders nu dus ook over de grenzen wonen.(en omdat het goedkoper is.)
Maar denk aub ook aan uw kind,kleinkind.Die hebben in Nederland toch ook recht op een huisje boompje beesje later? -
@503 Oh Verzeihung.
@505 je kunt het mensen niet kwalijk nemen als ze de juridische middelen gebruiken die er zijn, dus dat rekken vind ik geen argument, dan moet de mogelijkheid tot beroep anders worden ingevuld.
Daarnaast moet het altijd mogelijk zijn om te individualiseren, dus dat je af mag wijken van regels. Anders is het inderdaad orders zijn orders. Dit meisje zal geen leven hebben in Afghanistan, ze is bovendien een potentieel doelwit omdat ze westers is opgevoed, de taal niet (goed) spreekt, opgeleid is.
En Nederland is in de Randstad aardig vol maar om nou te zeggen dat het land vol is, ik zou zeggen pak eens de trein van Groningen naar Maastricht en kijk naar buiten. -
@506
Goed idee, we zullen het gebied tussen Groningen en Maastricht net zo verkloten als in de Randstad dan komt het allemaal goed, toch? -
@507,
Hoezo 'verkloten'?!?
De overheid zou juist mensen moeten verspreiden over het land. Eigenlijk de bedrijven, waarna de mensen volgen...
Je ontlast de Randstad, terwijl het oosten van Nederland dan niet meer leegloopt...
Maar zo ver was jij vast niet, he! Normaal nadenken is moeilijk met een slok op... -
"In werkelijkheid hebben ze soms al 3 of 4 keer van een rechter gehoord dat ze moeten vertrekken. Gaan eindeloos in hoger beroep, daarom duurt het jaren.
En gebruiken dan het feit dat ze al jaren wachten als argument om toch een legale status te krijgen."
Hier mag op afgegeven worden, maar dit is ONS rechtenstelsel.
Als jij tot iets veroordeeld wordt war je het niet mee eens bent, dan maak je ook gebruik van de/alle mogelijkheden die er zijn om het aan te vechten. Net zolang totdat je je recht hebt gekregen. Of volledig uitgeprocedeerd bent.
Het is bekend dat dit jarenlang kan duren.
Het verwijt naar de ouders, die van ons stelsel gebruik maken vind ik daarom onterecht. Je moet hierin de politiek op aanspreken.
Dit gezegd hebbende: het is natuurlijk van de zotten dat een nederlandse meid naar een land wordt teruggestuurd wat ze feitelijk niet kent, totaal geen affiniteit mee heeft.
Verder is het natuurlijk van de zotte dat nederland afghanen wil gaan terug sturen naar een oorlogsgebied. Een gebied wat nederland helemaal niet veilig acht. Sterker nog: het vorige kabinet is hierom gevallen!
Nederland trekt al zijn soldaten terug uit dit gebied. Het is te gevaarlijk.
En plop wij vinden dat een nederlandse puber maar naar dit land terug moet. Omdat haar ouders daar vandaan komen.
Als dit de filosofie is, dan weet ik er nog wel meer te bedenken. Nederland zou dan leeglopen.
Wat wil de nederlandse politiek nou eigenlijk?
Wat wil de nederlander nou eigenlijk?
We willen dat ze inburgeren, dan mogen ze blijven. Is dat het geval vinden we nog dat zo'n kind, dit kind terug moet. Met onderbouwde redenen die kant noch wal slaan.
Conclusie: nederland en de nederlander weet gewoon niet wat ze wil en slaat maar wild om zich heen. -
@509
Sterker nog, als de wet en vooral haar uitvoering zou deugen, dan zou zij allang een Nederlands paspoort hebben. Helaas omzeilt de IND stelselmatig onze wetten, ondergraaft rechtvaardigheid, liegt en bedriegt om het mensen maar zo moeilijk mogelijk te maken, zij stellen valse rapporten op waarop rechters zich dan baseren, kortom: zij misbruiken hun macht.
Waarom? Omdat zij daartoe politieke opdracht hebben, hen is te verstaan gegeven dat Nederland onbarmhartigheid dient uit te stralen en als goede ambtenaars doen zij precies wat baasje wil, of dit mensenlevens kost of niet.
Zum Kotzen. -
@43:
"Ze is ongeveer 10 jaar in nederland. Het gezin had toen direct teruggestuurt moeten worden of naar een ander land waar ze wel veilig zijn. Nu kun je het eigenlijk niet meer maken om Sahar uit haar vertrouwde omgeving weg te halen"
Hoezo had 't gezin eventueel direct teruggestuurd moeten worden? Naar een land in oorlog? Dat is immoreel.
Hoezo had 't gezin eventueel naar een ander land gestuurd moeten worden? Dat is immoreel, want wat als nu elk land precies zo egoïstisch reageert? Waar moeten ze dan heen?
De asielzoekers bijv. 'eerlijk verdelen' over de EU als een asielzoeker zich in een willekeurig EU-land meldt: ok, dat is te bespreken. Bedoelde je dat? -
@430:
"Meerdere rechters hebben geoordeeld dat er geen recht was op asiel! Die ouders zijn dus ILLEGAAL"
Flikker op met je 'illegaal'. Een rechter die oordeelt dat ze terug moeten: DAT is pas illegaal. Eerlijk gezegd: wat in de wetten staat interesseert me niet zoveel. Vele wetten zijn gewoon fout, oneerlijk, totaal achterhaald. Verder deze notie: uitspraken van rechters zijn bijna altijd subjectief, in tegenstelling tot wat velen denken. Zo ook hier. Er zijn dermate veel regels en wetten, dat een rechter simpelweg die wetten kan aanhalen die hem bevallen - en daarbij wetten die hem niet bevallen, gewoon niet noemen in het eindoordeel.
Het gaat uiteindelijk niet om wetten, en ook niet om uitspraken van rechters. Waar het om gaat, is of die wetten en uitspraken moreel goed zijn. En dat zijn ze in dezen niet. -
@450:
Tuurlijk, ze doen 't omdat ze mediageil zijn... Idioot!
Ik ben benieuwd of jijzelf de media op zou willen zoeken als 't jouw overkwam dat een land je terug zou willen sturen naar een land in oorlog waar vrouwen nauwelijks rechten hebben anders dan gesluierd hun leven binnenshuis doorbrengen.
Verder is 't nog maar de vraag of ze zelf de media hebben opgezocht, of dat de media dit geval gewoon zelf naar buiten heeft gebracht. Het kunnen ook best de mede-scholieren geweest zijn die de media hebben opgezocht.
Verder kan 't me helemaal niet rotten wat de rechters gezegd hebben: als ze zeggen dat ze nu terug moeten, dan deugen die rechters gewoon niet. Punt. -
Tja hoe je het ook wendt of keert, iedereen die zegt dat Afghanistan veilig is die heeft wat mij betreft een gaatje in z'n hoofd (incl. de huidige regering), het is er namelijk zo veilig dat er inmiddels al meer dan 500 buitenlandse militairen zijn gesneuveld en het aantal Afghaanse doden zal daar een veelvoud van zijn.
Iemand terug sturen naar een dergelijk gebied is wat mij betreft gewoon misdadig. -
@514
By the way, die 500+ gesneuvelde militairen is alleen nog maar van dit jaar, de totalen over de gehele periode van buitenlandse aanwezigheid zijn helemaal dramatisch. -
Het klinkt allemaal erg zielig, maar ook hier zit een verhaal achter.
Dit gezin is al eerder uitgezet is toen naar Zweden vertrokken heeft daar asiel aangevraagt rara (men loog vertelde niet de waarheid enz) dus geen asiel in Zweden.
Toen weer treug naar Nederland, en ja dan begint het liedtje WEER van voren af aan, daar hun een advocaat in beroep gaat, en het zo weer jaren door kan gaan.
Deze mensen waren en zijn UITGEPROCEDEERD het woord zegt het al, men moet terug naar land van herkomst.
Dus maak het niet elke keer erger dan dat het is, we kunnen niet ALLE UITGEPROCEDEERDE ASIEL ZOEKERS ONDERHOUDEN
Erg sneu voor dit gezin,maar er zijn nog veel meer zielige asielzoekers(gelukzoekers)
Ik zie ze hier dagelijks mannen die buiten omhangen verder niets te doen hebben dat is toch ook geen leven. -
@516,
"Ik zie ze hier dagelijks mannen die buiten omhangen verder niets te doen hebben dat is toch ook geen leven"
Dat is waar, maar dat komt door de regelzucht dat die mannen niet mogen werken. Dat zouden ze hun hand niet meer hoeven op te houden.
Dat scheelt toch ook geld en het zorgt voor eigenwaarde...
"Deze mensen waren en zijn UITGEPROCEDEERD het woord zegt het al, men moet terug naar land van herkomst"
Nogmaals, die procedure klopte van geen kant!
Want anders kun je mijn vraag beantwoorden;
"Is Afghanistan veilig"? -
@516
Okay, jij wil ze dus terugsturen want regels zijn regels, daarmee geef je dus ook indirect aan dat het veilig is om terug te gaan, mee eens of niet?
Als het er dan zo veilig is dan heb je vast geen bezwaar om ze te begeleiden naar Afghanistan, weet je zeker dat ze hem niet stiekem smeren ergens onderweg en er kan je toch helemaal niets gebeuren :)
Of hoor ik nu dunne poeppies lopen nu je zelf met de billen bloot moet en je misschien een bermbommetje terug moet gaan koppen. -
.@482 antiwilders!
@467 annabbella, pvv nee! ( Hou toch op joh, je weet niet waar je het over hebt)
.
"Ontwapenend beschrijft ze (Hirsi Ali zelf dus) hoe zij, net een armoedig, afhankelijk en wreed bestaan ontvlucht, van de ene op de andere dag duizenden guldens en een pinpas ontvangt, en een aangekleed huis met alles erop en eraan."
.
Jullie kunnen niet lezen?
Dit is geschreven door Ayaan Hirsi Ali zelf, dus mij beschuldigen van fouten of leugens "is een beetje dom".
Succes verder met jullie haatcampagne tegen Wilders/PVV.
Veel helpen doet het niet want de PVV staat stevig op 27 virtuele zetels.
Ga vooral zo door. -
@477 OpenVizier
Jij kunt ook niet goed lezen?
Of je vizier is beslagen? -
Het is een lekker kind. In het uiterste geval duikt ze onder en gaat de prostitutie in, toch. Beter dan Afghanistan, toch ?
-
@520,
Mijn vizier beslaat van tijd tot tijd vanwege jouw belabberde kookkunst...Maar ik red mij wel hoor! Ik wens je veel succes met je beslissing; blijven in Nederland of oprotten naar Zweden... ;-) -
@506
......"ze is bovendien een potentieel doelwit omdat ze westers is opgevoed, de taal niet (goed) spreekt, opgeleid is.........
Als vluchteling is men tijdelijk hier totdat het land van herkomst weer veilig is om terug te keren.
Uw woorden geven duidelijk aan dat de ouders nooit van plan waren om weer terug te keren, anders hadden ze hun dochter de taal van herkomst geleerd. -
- Volledig geïntegreerd in onze samenleving, u kunt gaan !!
- Mensen kunnen niet terug naar Iran/Irak te gevaarlijk..........
- Somalische piraten halen we naar Nederland........
Welke verdwaalde geest begrijpt dit nog?????????????????? -
@500 Belgie of Duitsland gaat niet. Dublin verdrag heet dat. Dat is in het leven geroepen om te voorkomen dat in het ene land uitgeprocedeerde asielzoekers het opnieuw gaan proberen in een ander bij het Dublin verdrag aangesloten land, het zogenaamde vergunningenshoppen. Dat is ook de reden dat ze waarschijnlijk uit Zweden zijn gezet. Ze hadden al geprobeerd in Europa asiel aan te vragen (1ste aanvraag in Nederland in dit geval), na controle in Zweden bleek dat ze eerder al in nederland asiel hadden aangevraagd dus eruit en terug naar Nederland. Nederland is volgens het verdragnamenlijk verantwoordelijk voor hen en de asielaanvraag. Omgekeerd exact hetzelfde. Als blijkt dat ze voordat ze in Nederland asiel aanvragen ze dat eerst in Frankrijk hebben geprobeerd en daar zijn afgewezen, terug naar Frankrijk. Dat proberen in Zweden asiel aan te vragen na in nederland afgewezen te zijn is waarschijnlijk ook de reden geweest dat ze niet in aanmerking zijn gekomen voor het Pardon. Ze hebben niet alle tijd in Nederland doorgebracht tijdens de asielprocedure en daardoor hebben ze een zogenaamd "verblijfsgat" en het pardon gaf expliciet aan dat je met een verblijfsgat niet in aanmerking komt. Er zijn namenlijk genoeg uitgeprocedeerde asielzoekers die teruggekeerd zijn naar het land van herkomst en vervolgens weer teruggekeerd zijn naar Nederland om opnieuw asiel aan te vragen. Al dan niet onder een andere naam wat later na vingerafdruk onderzoek weerlegt kon worden als eerste aanvraag. Je kwam alleen voor het pardon in aanmerking als je al die tijd aaneengesloten als erkend vluchteling cq asielzoeker gecontroleerd in Nederland in een AZC hebt gezeten of met toestemming tijdelijk in een ander land hebt verbleven. Er zijn er genoeg die het hebben geprobeerd. Teruggekeerd of zich uit de illegaliteit weer aangemeld zodra er sprake was van een generaal pardon en er aanspraak op probeerden te maken. Echter ze waren ofwel al vrijwillig vertrokken met een regeling waarbij ze nog geld meekregen ook of mob> Met onbekende bestemming vertrokken. En ja dan is gewoon vette pech.
Deze regels en hoe het in elkaar steekt is allemaal te vinden via google, overheid.nl en ind.nl
Stijgers in Politiek
Europese Commissie : schaf...
De Europese Commissie adviseert Nederland...
9 uur 13 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
'Wat G500 ook beweert, jongerenbelangen...
G500 stelt dat de politiek meer oog moet...
10 uur 23 minuten geleden door Nujij-fan
Actie in Arnhem tegen 'gijzelen'...
Om te voorkomen dat allochtone meiden na...
10 uur 36 minuten geleden door All.you.need.is.love
Bij Knevel en Van den Brink vanavond Bram...
Vandaag diende het kort geding dat Geert...
11 uur 29 minuten geleden door Nujij-fan
Rutte niet naar Israël
Premier Mark Rutte heeft een geplande reis...
12 uur 54 minuten geleden door g.zeur
Best gewaardeerd
PVV hoger dan wegzakkende VVD
De VVD weet haar kiezers steeds minder vast...
2 dagen geleden door g.zeur
Wilders zegt vertrouwen op in De Jager
PVV-leider Geert Wilders heeft donderdag...
5 dagen geleden door choffy
Kamer stemt in met ESM-verdrag
De Tweede Kamer heeft donderdag met een...
5 dagen geleden door MistrX
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
1 dag 15 uur geleden door Matthijs85
Wilders vraagt weer uitstel debat eurofonds
PVV-leider Geert Wilders heeft...
6 dagen geleden door madsoft

