schijterbroeken !
Sorteer op:
-
DAT is typisch politiek ! NIET eerlijk voor je mening uitkomen !
-
'Eén op tien VVD-leden tegen akkoord'
Negen op de tien VVD-leden voor akkoord, dat is veel !! -
Het schijnt dat alle ouwetjes zo nodig op de meest idiote momenten hun mening willen ventileren.
De meerderheid heeft toch voor het akkoord gestemd, wat zeurt ie nou nog? -
@2 Een 100% score zou ook wel een beetje eng zijn, zeg maar Noord-Koreaans...
-
Sommigen weten nog wat het woord liberaal eigenlijk betekend.
Nu nog stemmen met je voeten, een lidmaatschap is zo opgezegt. -
1 op 9 tegen, dan kan je je brievenbus helemaal wel dichtlassen
die weten welke rekeningen er gaan komen :) -
Dus mochten de fracties representatief voor de leden zijn, dan tel ik 3 zetels van de VVD en 7 zetels voor het CDA die tegen zijn. Dus dit kabinet heeft een virtuele steun van 68 zetels (SGP inbegrepen)
-
87 oktober 2010 14:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Nu moeten die wijsneuzen eens ophouden met dat afbouwende kritiek!! Ook Weisglas, die ik hoog had ingeschat, is treurig bezig om onder de gordel te blijven trappen. Het is een fiet..het kabinet is er...laten wij nu met ons allen aan blijven werken dat het ook goed gaat. GIVE IT A BIG CHANCE!!
De beste stuurlui blijven aan wal tetteren.....zowel bij het CDA en de VVD. De ouden van nu, schijnen het de jongeren van nu niet te gunnen dat zij zullen lukken in hun streven Nederland weer gezond, veilig te maken.
Ophouden met dat geblaas.....het lijken net kleine kinderen die hun zin niet gekregen hebben en blijven jammeren en tegen de krib aan trappen.
WEEST VOLWASSEN HEREN DAMES VAN TOEN, EN ONDERSTEUN IPV AF TE BOUWEN. Jullie hebben je tijd gehad, evenals ik, ik ben nu 70 jaar en zie met genoegen hoe deze jonge mensen hun nek uitsteken, en wars van alle hoon, gespot en dwarsliggerij...gewoon doorgaan op hun gekozen weg. Zij gaan voor hun kiezers!!!
Heer Weisglas.en andere jammeraars..schaamt u!! -
Wilders, was dat niet die VVD dissident?
-
@9
++++++ -
Bij eerdere formaties heb ik nog nooit mogen horen hoeveel mensen er in beoogde coalitiepartijen tegen de formatie van het geplande kabinet waren. De media smullen er in ieder geval van en er wordt vooral geschreeuwd wie er allemaal tegen zijn.
-
10% maar! Dat is goed nieuws, het betekent dus dat de meeste VVD'ers hun gezond verstand gebruiken. Anders dan de CDA'ers, 32% was het toch?
Proficiat mijnheer Rutte, met 10% valt toch wel te leven? Hoewel ieder procentje er één te veel is natuurlijk. -
Weisglas, gelijkwaardigheid betekent dat gelovigen meer rechten hebben en andere rechten mogen schofferen welke voor atheisten wel gelden. Ben geen voorstander van een PVV akkoord, maar goed met andere partijen was het niet beter geweest.
-
Lerralen worden idd niet blij van dit populischtische akkoord!
-
#7: Dat is democratie PVV stijl.
Het VVD heeft de naam een slechte stem discipline in de fractie te hebben. (Dat hoort ook bij een liberale partij!) Het CDA is anders, daar wordt van ieder parlementslid verwacht aan de hand van de fractieleider te lopen. We zullen het zien.
Zodra er een typisch PVV voorstel voorbij komt zal de oppositie links een blok kan vormen. Als dan genoeg van de VVD en CDa ook een geweten hebben is het gedaan. -
Misschien kan ie nog terecht bij de vuilnisbak van de VVD.
D66! -
Wat we hier meemaken is de laatste ademtocht van de regentenpolitiek.
-
10% van de vvd leden..
dat is ongeveer hetzelfde aantal mensen wat in Arnhem laatst op het cda congres was. -
Denk dat het er meer zijn. Een groot deel van de progressief-liberale vleugel zal er moeite mee hebben, dat zal anders zijn voor de conservatief-liberale vleugel binnen de partij.
-
@15
Leraren.
Geen leraar Nederlands zeker? -
Dus 90% is voor. En dit kabinet -als je VVD CDA en PVV optelt- is door het volk toch als meerderheid gekozen. Vox Populi.
-
#9: Daar komt het fascisme van de PVV weer tevoorschijn. Iedere vorm van kritiek moet direct doofgeschreeuwd worden.
Mondjes dicht, oogjes dicht, als je hard gelooft in het nieuwe kabinet komt het allemaal wel goed. -
Hmm, echt n minderheidskabinet. Slechts PVV en een deel CDA- en VVD stemmers zijn voor.. dat is wel een heel miinimale minderheidssteun....
Om met Geert W. te spreken: luister naar het volk, zet het volk niet weg als achtelijk!
Binnen 2 maanden treden enkele VVD- en CDA- kamerleden uit de fractie, en is het weer doei met het kabinet.... (zie LPF-kabinet.)
Kabinet Bruin 1, het kortste kabinet toegewenst! -
@20 waarom, de meeste VVDers zijn geen socialisten?
-
@17
kan me niet voorstellen dat je er op zit te wachten dat d66 groeit..
maar ik vind t een prima plan...doe maar. -
Hoeveel procent van de niet VVD, CDA en PVV stemmers zijn voor dit akkoord ?? Hoor je niemand over........
-
De hoogvliegers zijn al met een noodlanding bezig, kansloos deze formatie.
Gelukkig maar dan heeft Nederland dadelijk weer kans.
En zonder pubers en dementen graag :) -
#25: Maar de oorsprong van de VVD is wel LIBERAAL! Rechts, behoudend liberaal maar nog steeds liberaal.
-
Mijn inschatting is dat 99,9% van de VVD aanhangers blij is als die foute Weisglas de VVD zou verlaten en aan zou sluiten bij een foute linkse partij , de rat !
-
@26
D66 groeit met mensen die zo maar weer weglopen als het hen niet aan staat. -
Oh god, houdt het dan nooit op?????????
Weer een zemel zemel zemel zemel zemel die zijn macht wil doordrukken.
Mocht dat allemaal lukken?
Nou reken maar dat de Nederlandse bevolking dit daarna dan ook gaat doen hoor, alles uitzuigen en zemelen, wat de andere partijen wel voor mastodonten hebben en inzetten, en er in frakties vooral OP GELET GAAT WORDEN wat hun partij doet hoor met hun normen en waarden en die niet zullen gaan ver;liezen aan een ander partij.
O god, wat een ellende allemaal, wat een zielig zielig land is dit aan het worden met al die geloofsfanaten. -
@20
Voor mij hoeft hij niet weg maar nu ophouden met zeiken.
Aan het werk, problemen aanpakken. -
@3 @9 @12
10 maal een plusje
10 maal liever rechts dan links. De druiven zijn zuur voor het linkse kamp.
Ik hoop wel dat diegene die hier posten, dat kleurtje wat regelmatig genoemd wordt, eens weg willen laten, daar krijg ik een beetje de kriebels van. -
Wat toch jammer voor die extremisten vriendjes dat de mensen die nadenken en tegen zijn niet stil in een hoekje gaan zitten. Zouden jullie graag willen hé, vrijheid van meningsuiting enkel als je de kont van weird guilders kust. Too bad voor jullie, die vrijheid van meningsuiting is er voor iedereen, ook voor de mensen die wel zien wat een haatzaaiende extremist die weird guilders is.
Al zijn volgelingen blijven dus geconfronteerd met hun eigen haatdragendheid en sociale onvermogen, well learn to live with it... -
@33
pvvd cda zijn een probleem, dus wat ga je aanpakken :) -
@29 ik ageerde op #20 die stelde dat het alleen de progressief liberalen zouden zijn. Wel de conservatieven houden niet van de conservering van een aantal "sociale" structuren zoals ze nu bestaan, en dat is wel onder de invloed van Wilders gebeurt. 2 woordjes extrapoleren naar een keuze van "groepen mensen" is wel een beetje kort door de bocht.
Dat wou ik met #25 aan de kaak stellen. -
@ 8
Neem wat lessen geschiedenis en je zult begrijpen dat heden en verleden niet overeenkomen. -
90% is voor.............zo kan je nieuws ook brengen!
-
@25
Meen je dat nou? Misschien vanwege de principiele bezwaren die ze wellicht hebben tegen de PVV?
@33
Daar ben ik het overigens volledig mee eens. -
@23. Fascisme? Dan gaan in ieder geval de treinen weer op tijd rijden. LOL
-
dus 9 van de 10 leden zijn zouden tegen een linkse variant zijn!
Waarvan akte!! -
@30 Ach, is er geen ruimte voor dualisme in de VVD? Ik sloeg de VVD altijd hoger aan wat betreft interne democratie dan het CDA, maar volgens jou is mijn waardering dus foutief.......
-
gaaaaaaaaaaaaap, wanneer zijn er verkiezingen ?
-
Hoe kan iemand nou minnen op mijn reactie @7? Dit is toch een droge vaststelling. Zelfs als PVV aanhanger moet je wel de regels van de logica leren respecteren
-
@9 Nu ik ben in dezelfde leeftijdscategorie als u.
Ook al gaat het kabinet met gedoogsteun van pvv door dan nog kan men het er niet mee eens zijn. Dat is geen geblaat en hoeft ook geen afbouwende kritiek te zijn. Men bouwt niets af men geeft zijn mening net als u die het er mee eens is dat dit kabinet er komt.
In uw ogen zal ik wel blaten en afbouwende kritiek leveren als ik net zoals u mijn mening geef over de komende regering. Ik ben tegen deze regering met hun akkoorden. Die hele akkoorden behelzen afbraak en nog eens afbraak. Niet op de laatste plaats het miljard dat aan de ouderenzorg zou worden besteed, het miljard dat bij diezelfde categorie terug gehaald wordt en wel door de vele verhogingen en door de zorg winstgevend te moeten maken. Hoe rijmt u dat met elkaar. Klagen dat de zorg de hand uitloopt door vergrijzing dus meer mensen die zorg nodige hebben maar wel winst op deze mensen maken. Ook het willen privatiseren van het gevangenis wezen valt onder dezelfde categorie. Alles zou goedkoper worden door privatisering. Ik echter constateer dat het alleen maar duurder en duurden word. Blaten en afbraak hoort meer thuis bij de komende regering. -
"Overweldigende meerderheid VVD-leden voor regeerakkoord"
-
natte vingerwerk van weisglas
-
@39 +@42
90 % van de stemmers zijn dus zo stom als het achtereind van een varken.
Gestemd voor handhaven hypotheekrente, maar dubbel en dwars betalen voor al het overige en dat is nogal wat. Komen jullie vanzelf wel achter, althans dat hoop ik! IK heb echter mijn twijfels gezien het intelligentiepeil. -
Ik wil er nog aan toe geven dat dit marionettenkabinet geeft met "links" en graait met " rechts:. Is het nu begrijpelijker?
-
Dat zijn er maar 4000 op de 40.000!! Lekker hen mening bij zich laten houden en doorgaan!!
-
@45 , de waarheid onder ogen zien doet ze pijn waarschijnlijk.
-
@49..........geweldig om weer zo beledigend te reageren duidelijk een vorm van frustatie.
-
Toch nog geweten bij VVD-ers?
-
Positief bezien is één op de 10 VVD-ers in de kern toch een fatsoenlijk mens.
-
8 @1 uur 3 minuten geleden door Disturbia
. kabinet Bruin 1.
================================================
Wat een stel na blatende schapen zijn dat toch.
Kunnen jullie zelf niets verzinnen, nee denkt het niet met 1 hersencel. -
@49 Je land ( Nederland) doet binnenkort jouw naam eer aan!
-
1 op de 10 is 10 procent, dat is niet veel, en niet verontrustend.
-
Als de heer Weisglas het over de inhoud heeft van het regeerakkoord, wil ik graag weten wat het probleem is.
De rest is niet relevant, en er staat niet in dat de PVV voornemens heeft om 1.200.000 moslims het land uit te werken. Globaal zegt de PVV dat het een kwalijke ideologie is of althans kwalijk door veel islamieten word geintepreteerd, en dat ook het sociale absorptievermogen van een land grenzen heeft.
Nou je moet nogal een vreemde Nederlander zijn om te ontkennen dat de PVV geen argument heeft, en dat het niks met racisme heeft te maken.
Als dhr. Weisglas echter handeld naar emotie en vage gevoelend die hij met vele anderen niet kan weerleggen, heb ik liever dat hij de weg vrijmaakt om anderen ons uit deze crisis te leiden, want dan is dhr. Weisglas hier absoluut niet geschikt voor.
Dat dhr. Wilders tegen de islam is begrijp ik erg goed en steun hem daarin natuurlijk en als ik dhr. Weisglas was en het land, boven alle emoties, wil regeren zoals een goed huisvader betaamd, zou ik deze huidige rechtse stroming ook maar eens het voordeel van de twijfel geven, omdat links nog vele malen erger is voor dit land.
Het linkse bewind heeft het zover laten komen dat een reactie a la PVV niet uit kon blijven, en heeft het aan zichzelf te wijten. Links is de kapitaalvernietiger bij uitstek, heeft tal van zaken op alle ministeries pervers gefinancierd, nauwelijks controle uitgeoefend, en de gewone man gaat de rekening betalen. -
@57......ga je nu al reageren op je eigen inzending? over intelligentie gesproken.
-
@59
voornemens is, geinterpreteerd, handelt
Enkele correcties aangebracht!
Nederlands is moeilijk hè, maar wel schelden op anderen.
En bovendien: Maakte datzelfde VVD niet deel uit van Paars en de CDA van Balkendende zoveel. Waarom dan links voor kapitaalvernietiger uit maken. -
Ik krijg de indruk dat de prijs voor dit kabinet een erg hoge is, en dat het vrijwel niets gaat opleveren. Straks blijkt nog dat alleen "de anderhalf miljoen + Rutte + Verhagen dit kabinet willen.
-
@60
Reageer op jou en bedoelde @53 -
@7: Je bent de stemmers van CU, SP, PvdA, en misschien zelfs GL/D66 vergeten die best positief staan tov a.s. kabinet (en ja die bestaan ook).
-
So f*ng what? Wat is nou 10%? Voor vrijwel iedere stelling/voorstel/mening/idee/smaak is wel een groep te vinden die er tegen is...zelfs als dat van een van hun eigen 'peers' afkomstig is. De 10% is mijns inziens gewoon het gezonde, en noodzakelijk, tegengeluid om uiteindelijk de juiste balans te vinden.
Het zou wat zijn als binnen een partij iedereen het altijd 100% met elkaar eens was. Dan kun je met een coalitie van 3 of 4 personen volstaan. Dat scheelt overigens dan wel weer behoorlijk in de kosten en is misschien nog niet eens zo'n goed idee ;-) -
Bedoel natuurlijk 'niet zo'n slecht idee'.
-
@61 Waarom dan links voor kapitaalvernietiger uit maken
Omdat mensen nu eenmaal een schuldige zoeken voor de misère waar ze in denken te verkeren. Pim Fortuin begon ermee door over paars te zeggen dat men de puinhopen van paars moest opruimen. Paars is nu het synoniem ban de PvdA geworden. Mensen praten graag na hoeven ze zich niet in te spannen met nadenken en hoeven zo wie zo al niet te onderzoeken of het wel klopt wat ze schrijven. -
@61: ach, hoe zielig zijn toch die spelling-verbeteraars die er zelf nog een groter potje van maken.
-
Zou me niets verbazen als bij he CDA ook maar 10% van het totale ledenaantal tegen is. De stemming met 68% voor - 32% tegen is tenslotte tijdens een congres gehouden waar het grootste deel van anti-PVVend CDA op is komen draven om zijn of haar zegje te doen.
Vind het sowieso vreemd dat die verhouding als harde cijfermateriaal wordt gezien voor de "gehele" CDA achterban. Het is eerder een worst-case scenario. -
Al die dissidenten binnen het CDA en de VVD realiseren zich niet dat alle tegenwerking uiteindelijk koren op de molen is van de PVV. Persoonlijk denk ik dat mede door deze dissidenten dit kabinet niet lang zal aanblijven en bij de eerstvolgende verkiezing zal de PVV de grootste partij worden en dan?!...
-
1 op de 10 VVDers vindt stenigen wel oké.
-
Opmerkelijk dat alle 'oudjes' van de vvd en het cda in opstant komen omdat ze graag de dingen bij het oude willen houden Wanneer de gevestigde partijen beter hun werk zouden hebben gedaan, zou er geen PVV zijn onstaan!
-
Schijterbroeken? Is dat een ander woord voor luiers?
-
Wéér die Frans Weisglas. Wat een triestige man
-
59,,Je steld nogal domme kreten, ik wil je het volgende stellen. 1:wie heeft de crisis veroorzaakt, 2:wie heeft het langst in het kabinet gezeten de laatste 40 jaar. 3: welk kabinet had het grootste tekort de laaste veertig jaar.Dat zijn allemaal rechtse kabinetten geweest.Dat Blonde Dolly ergens tegen is moet hij zelf weten,maar hij mag geen mensen discrimineren of beledigen,dat bepaalde mensen hier, als een kip zonder kop, achter aan lopen ,zegt een hoop over het niveau van deze mensen
-
Wat een wartaal weer, gesproken als een echte rechtse politicus. Veel woorden, geen boodschap: "Als op de 40.000 VVD-leden alleen Frans Weisglas kritisch is, ben ik niet gek en trek in mijn conclusies, al zou ik dan niet lid worden van een andere partij. Dat er mensen binnen de VVD zijn die er net als ik over denken, is een argument om te blijven."
-
Beste meneer Domglas,
Je ligt dwars omdat, volgens jou, de PVV een hele bevolkingsgroep uitsluit.
Wat denk je van jezelf als je de PVV wilt uitsluiten?
Dat is ook een bevolkingsgroep van 1,4 miljoen stemmers uitsluiten.
Doe gewoon mee en laat de tweede kamer hun mond open doen als ze het ergens niet eens zijn met Gerd Wilders. -
787 oktober 2010 16:10 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Het is het zelfde als dat glas wat half leeg, maar ook half vol kan zijn....
1 op de tien tegen betekent dus....9 op de 10 vóór!!!!!
Klinkt ineens heel anders.... -
Kan dit soort onzinnig onbelangrijk nieuws eens ophouden.
Toen Paars er was waren ook leden van de Pvda tegen het akoord en ook VVD.
Zelfs meer dan 1 op de 10.
Dit lijkt meer nieuws bedoeld om opzettelijk de coalitie te schaden. -
wat bazelt die man toch elke keer, met zijn 'uitsluiten van bevolkingsgroepen' dat doet de pvv helemaal niet.
-
@77, wat een onzin zeg. Ik heb op de PVDA gestemd, dan word ik toch ook uitgesloten? Dat is wel iets heel anders, dan dat je constant publiekelijk aangevallen wordt, zoals de moslims op dit moment. Tevens worden er geen regels gemaakt om de vrijheid van PVV stemmers te beperken en wordt er geen discussie gevoerd over hoe PVV stemmers Nederland over willen nemen, ook dat is voor moslims anders.
-
@75 Je vergeet er nog 1. Links krijgt de schuld van de lage straffen in Nederland, maar heeft 44 jaar geleden voor het laatst de minister van justitie geleverd. Sindsdien waren het vrijwel alleen CDA en VVD ministers.
Als rechts maar blijft hard genoeg roept dat alle ellende van links komt zijn er voldoende onwetenden die gaan meetoeteren. -
@82 Ik bedoelde te zeggen dat het normaal zou zijn dat de grootst winnaar niet uitgesloten kan worden omdat het niet past in het verhaal van de anderen.
-
Willen alle zeikerds binnen alle politieke partijen nu ontslag nemen
en anders gewoon hun kop dicht houden ?
Alvast bedankt en wel zonder wachtgeld regeling uiteraard. -
Marijnissen van de SP heeft dat al eens eerder gezegd tegen Frans Weisglas als waarnemend Kamervoorzitter en ik herhaal dat nog maar een keer, Frans EFFE DIMMEN NU.
-
@75
Het gaat niet om de minister die op dat departement zat maar om de compromissen die men moest sluiten met de PVDA zodat er eigenlijk niks veranderde. Compromissen is iets waardoor er vaak slecht nieuw beleid tot stand komt. Pappen en nathouden.
Nu de PVDA niet in dit kabinet zit (thank god!) en er partijen in zitten die allemaal de lage straffen aan willen pakken komen er naar het laat aanzien flinke verbeterigen, naast nog veel andere verbeteringen zoals snijden in eigen vlees. -
Goh, ik ben het eigenlijk roerend met Weisglas eens. Ik hoor dan ook tot die 10% van hem.
Tegen het dom volk dat nu gaat kwaken dat ik geen recht heb van spreken, etc. etc. etc. heb ik maar *een* ding te zeggen: Ga lekker buitenspelen, mamma heeft het eten zo klaar. -
@82
Dat is overbekende PVV-redenering:
- Als de PVV niet mee mag regeren, dan worden 1,5 miljoen mensen uitgesloten.
- Als de PvdA niet mee mag regeren, dan worden bijna 2 miljoen kiezers helemaal niet uitgesloten.
- Welke kiezers van welke andere partij dan ook, die niet mee mag regeren, worden niet uitgesloten.
Het probleem zit 'm in het begrip van het woordje "uitsluiten". Dat snappen PVV-ers eenvoudigweg niet. Net zoals ze niet snappen dat hun stem altijd gehoord wordt in het parlement en dat dat is waar men voor heeft gekozen en niets meer of minder. Net zoals ze niet snappen dat ca. 15% van het electoraat niet gelijk staat aan "het volk". Net zoals ze niet snappen... ach... laat ik de waslijst maar eerst tot deze punten beperken... -
Ja dus 9 van de 10 is er niet tegen, dat is toch prima.
Die 1 op 10 wil dat alleen de VVD regeert, of zijn dat de Voorhoeve- en DeVries-stemmers. -
917 oktober 2010 17:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@87
Als je even het lijstje met naoorlogse kabinetten erbij pakt, zul je zien dat de veruit de grootste periode is geregeerd door CDA en VVD zonder de PvdA erbij.
Als je dan vervolgens kijkt welke compromissen dit nieuwe kabinet heeft moeten doen aan Wilders, dan zien we weer vier jaar pappen en nathouden, want er wordt echt helemaal niets hervormd op de belangrijke punten zoals de arbeidsmarkt, de woningmarkt, de financiële markten en de sociale zekerheid.
Dat geleuter over hogere straffen (vooral minimumstraffen voor recidivisten, trouwens) is pure symboolpolitiek: hogere straffen voorkomen niet of nauwelijks misdaden en al helemaal geen zware criminaliteit. Dat is al op zo verschrikkelijk veel manieren aangetoond, maar dat wil er maar niet in bij rechts.
Het snijden in eigen vlees zal ook een fopspeen blijken te zijn: kijk alleen maar naar de verdeling van de ministeries. Riep men voor de verkiezingen nog dat men terug wilde naar 7 of 8 ministeries, nu blijken er gewoon weer 12 ministeries te komen. Men heeft effectief precies 1 volwaardig ministerie ingeleverd. En ik geef je op een briefje dat de ambtenaren van dat ministerie gewoon kunnen blijven en verder werken op één van de andere ministeries. Deskundigen hebben ook al lang duidelijk gemaakt dat die 6 miljard bezuinigen op de overheid bij lange na niet haalbaar is, zeker niet binnen één regeringstermijn.
Ook de doelstellingen uit het gedoogakkoord zijn voor een groot deel waarschijnlijk helemaal niet haalbaar, met name de punten rondom de immigratie. Albayrak is met de huidige wetgeving al meermalen teruggefloten door de Europese rechters.
Voor de rest zul je straks alleen maar zien dat met name alles wat beneden twee keer modaal verdient flink in de buidel mag tasten (zorgpremies, etc.) en alles daarboven behoorlijk ontzien wordt.
Ja, echt een fantastisch akkoord. -
Ook al ben ik Links en zie ik dit kabinet liever gaan dan komen. Dat 10% tegen is, is geen afwijkend percentage. Elke partij zal een dergelijke tegenstand kennen zodra die partij een coalitie in stapt. Dat heeft alles te maken met de compromis op het eigen programma. In elke partij heb je mensen die strak in de leer willen blijven.
Dus al steun ik Weisglas in zijn queeste, 10% is feitelijk nietszeggend en betekent dat de morele leegte binnen de VVD grenzeloos diep is. -
@77
Je mag dan Weisglas wel voor dom verslijten, ondertussen ben jij zelf nog niet eens in staat de naam van je grote leider correct te spellen. -
-1+295
7 oktober 2010 17:20
door Pinkus Floydus ... 'We give the money of the poor to the rich' ...
... Ga dan naar de D'66 toe .... -
Tien procent lijkt me zwaar overdreven, de linkse baantjesjagers met een MO geschiedenisopleiding zijn toen het slecht ging met de VVD al overgestapt naar D66. Er zijn nog maar 36.371 leden, wel 200 meer dan vorig jaar, maar 5000 minder dan 5 jaar geleden.
Na een strenge , gure , winter zullen het volgend jaar wel weer een paar honderd minder zijn.
Figuren als Weisglas lopen Rutte voor de voeten, zij kunnen beter overstappen naar D66 .
Voor Weisglas moet het vandaag een mooie dag zijn, afschaffing van de visumplicht voor Bosnie en Albanie, de assielzoekerscentra zullen weer vollopen en Weisglas kan met ze zijn linkse hobbyclub gaan pamperen. -
@84
Helaas, je hebt een wat te simplistische opvatting. Zaken als "grootste" en "grootste winnaar" doen er in het geheel niet toe bij het vormen van een coalitie. Kijk bijvoorbeeld eens naar de vorige verkiezingen, toen de SP een megawinst behaalde. Helaas voor de SP konden ze echter niet meeregeren en werden dus "uitgesloten" van regeringsdeelname.
Zelfs als je de grootste partij bent, ben je nog niet verzekerd van regeringsdeelname. Zie bijvoorbeeld 1977, toen de PvdA nog wat extra zetels won en daarmee beloond werd voor vier jaar regereingsdeelname. Toch kreeg Den Uyl de formatie niet rond en bekonkelden CDA en VVD samen een kabinet zonder de grootste partij.
Het gaat om het kunnen vormen van meerderheden, niet meer, niet minder. Of je nu gewonnen of verloren hebt, of je groot of klein bent, dat doet er niet echt toe. -
@96
Je haalt werkelijk alles door elkaar, hè? Denk je nou echt dat een visumplicht asielzoekers buiten de deur houdt? Joh, dat is nu juist het bijzondere aan asielzoekers: die komen over het algemeen niet met een visum hiernaartoe, maar staan er gewoon opeens.
Verdiep je eerst eens in de materie alvorens je probeert een discussie te voeren. Op deze manier wordt het lichtelijk onmogelijk, want je weet gewoon niet waar je het over hebt. -
@4, zeg maar PVV's... daar waren ze het allemaal mee eens..
-
9 van de 10 voor!!!!!!!!!!!!!!!
-
0+2101
7 oktober 2010 18:00
door Pinkus Floydus ... 'We give the money of the poor to the rich' ...
@100 Uiteraard alles om in het pluche te blijven zitten, typische VVD mentaliteit, volk daar in trapt is mij een vraag ... -
Ze blijven maar aan de gang hé, kap eens met janken mensen!
-
10% stelt niets voor. Is wel normaal eigenlijk. Net als bij elk willekeurig onderwerp.
-
@1: hoe dan precies? Je kunt naar mijn idee best gestemd hebben op de VVD en grote problemen hebben met een partij als het CDA dat enorm verloren heeft en tóch gaat regeren, of problemen met Wilders om zijn meer extrerere uitspraken. Liberaal is niet ook meteen extreem rechts en je kunt ook meer centrum liberaal zijn.
-
Liever "Wilders-light" als "PvdA-fat"
-
Wat een ontzettend nodeloos en gekleurd stukje 'journalistiek' is dit.1 op de 10 vind....zo ken ik er ook nog wel een paar.
-
@105
Liever standpunten van Wilders die toch onuitvoerbaar zijn. Populistisch gelul boven realiteit. -
@59 vertel mij eens wanneer dat linkse bewind geweest is? alle maatregelen die integratie, gezinshereniging etc. betreffen zijn door de VVD, CDA en PvdA genomen, ja zelfs met steun van GW die toen nog gewoon bij de VVD zat
-
@99
Ja, alle leden van de PVV zijn het er mee eens; alle één! -
die 10% is slechts een schatting van Wiesglas. Zou best wel eens willen weten hoeveel procent echt voor danwel tegen is. Waar Weisglas wel gelijk in heeft is dat de VDD een soort 'PVV light' is geworden. Ware dat niet zo, dan hadden we veel meer geluiden uit de VVD fractie te horen moeten krijgen voor wat betreft hun opstelling tov de PVV. En dat is dus niet gebeurd.
-
@27
Hoor je niemand over?
Als 32% van de CDA-ers , 7 zetels dus, tegen is en 10% van de VVD'ers, zo.n 4000 man wat blijft er dan nog over van dit minderheidskabinet?
Nog minder.
En als kunt rekenen dan kun je zo opschrijven dat 68% voor is van het CDA en 90% van de VVD.
Nog steeds een vette minderheid.
ofwel: geen draagkracht in Nl, geen basis voor vruchtbare samenwerking, en dan hebben de 1e kamer nog niet gehad.
Opdracht van Beatrix= mislukt. -
@3
Aangezien het begrip "Democratie" u kennelijk onbekend is: er zijn partijen waar het geluid van andersdenkenden wel gehoord mag worden. Bij de VVD zijn er kennelijk toch ook nog fatsoenlijke mensen, wat je bij de door u (vermoedelijk) bewonderde beweging van die geblondeerde gek niet gauw kan zeggen. -
@95
D66 wordt straks de grootste.
Mooi. -
@21
Vermoedelijk bedoeld is: Liberalen! -
@30
En de rest holt achter de Rechtse ratten van onze geblondeerde super-arier. -
@69
U draait de zaak even compleet om, maar dat weet u donders goed. Door het CDA bestuur zijn er bussen gecharterd om zoveel mogelijk extremistische Limburgse CDA ers naar Arnhem te halen, om bij voorbaat verzekerd te zijn van succes. Over boerenbedrog gesproken. -
0+1117
7 oktober 2010 19:46
door Pinkus Floydus ... 'We give the money of the poor to the rich' ...
@109 We are the wilders, lower you're weapons, resistance is futile' zoiets ? -
@91
De meeste vvd-ers zijn ook alleen maar voor omdat ze alleen maar blij zijn dat ze kunnen regeren. Met wie maakt ze niet uit.
Opvallend trouwens dat mensen het hier nodig vinden om zonder enig argument d66 af te kraken. Is die partij nog niet genoeg gestraft nu er een regering is die voor alles staat waar zij niet voor staan? -
@118
Alles is misschien groot woord. Maar wel veel.
Hoop dat D66 volgende verkiezing veel stemmen krijgt. Mag wat mij betreft gewoon weer Paars worden. Beste oplossing voor Nederland. Eventueel met Groenlinks erbij. -
@ #38 Neem zelf ook meteen wat lessen, dan zul je de naam Montesquieue niet langer durven misbruiken.
-
weer zo'n mondje!
fransje ga de rest van je leven slijten achetr de garaniums knul en bemoei je niet meer met zaken die tot je verleden behoren
je maakt jezelf alleen wat belachelijk als masturbant -
@64, er zijn geen stemmers van CU, SP, PvdA, GL en al helemaal niet van uitgesproken anti pvvvee partij D66 die dit kabinet steunen. Daar zijn wij met z'n allen veel te verstandig voor. Je roept onzin zonder enige onderbouwing. Ik word al misselijk bij de gedacht aan meer zeggenschap voor die haatzaaiende neo-fascist.
@70, dan is er niemand die met ze wil regeren, it's simple...
@75 +++++++++
@83, eigenlijk een achterlijk zootje, al die mensen die zonder enige onderbouwing de schuld voor alles bij links leggen terwijl het aanwijsbaar rechts is geweest die verantwoordelijk was.
@86, Marijnissen zou Weisglas nu beslist aanmoedigen om niet te dimmen maar kritiek te geven. Marijnissen word kotsmisselijk van vunzig, onfatsoenlijk door een neo-fascist gedoogd Bruin1.
wel goed dat 10% van de VVD ook tegen is, dat zijn indd 3 kamerzetels, mer de 7 van het CDA samen 10... er uit stappen met elkaar en weg is de basis van Bruin1... -
ik snap al die ophef van die linkse stemmers hier niet,waar zijn jullie nou bang voor,als het niet goed gaat sta je volgend jaar toch gewoon weer in het stemhokje,ik hoop dat het dit toekomstige kabinet lukt.
ik weet het kom maar op met de minnen want jullie niet -
10% VVD tegen, 30% CDA tegen. Dit kabinet had in absolute stemmen sowieso al geen meerderheid nu ook niet in aantal zetels bij de partijen wat een soap.
-
@124 Een overgrote meerderheid is voor de afzonderlijke punten van het regeerakkoord. Het is een van de meest sociale regeerakkoorden die je je in tijden van crisis en vergrijzing en staatsschuld durft te wensen.
Er zit nauwelijks iets rechts in dit regeerakkoord.
Geen versoepeling ontslagrecht.
Geen drastische belastingverlaging en vereenvoudiging.
Aow slechts naar 66 jaar in 2020.
Uitkeringen blijven op niveau.
Een miljard naar ouderzorg.
Dit zou neutraal gezien net zo goed een regeerakkoord kunnen zijn geweest van GL PVDA SP D'66 CU.
Vandaar de brede steun op de tien procent VVD na die beseffen dat toekomstige generaties hier niets mee opschieten. -
Ik kan het me voorstellen. Na de 'overwinningsroes' zullen met name de werkgevers tot dezelfde conclusie komen. Nu steunen ze Rutte nog vanuit de VVD is beter dan PvdA gedachte, maar er zit geen enkele fatsoenlijke structurele maatregel met visie in.
Rutte is echt een waardeloze onderhandelaar van het VVD programma is weinig overgebleven en het is vooral afbreken. Het is een beetje alsof je lichte uitslag hebt op je linkerarm. De eerste dokter kon je niet afdoende helpen dus je probeert een andere. Je verwacht dat hij het probleem gaat oplossen. Dat doet hij dan misschien wel, maar zijn remedie is het afhakken van je linkerarm. Je bent van de uitslag af, maar of het nou handig en nodig is? Maar ja, stel dat de oplossing is dat je moet stoppen met bijv. vlees eten. Dat wil je niet, misschien is het afhakken van de linkerarm dan toch het handigst. -
@126 :D
Decisions decisions. :) -
@116? Extremistische CDA-ers? Bestaan die en wat moet ik me daarbij voorstellen? :D
Nee tuurlijk draai ik de zaak om en hebben ze even voor 3000 mensen bussen gecharterd, logisch toch, stom dat ik daar geen rekening mee had gehouden...
(Oftewel wie roept er hier nu maar wat?) -
Ik zal het er maar netjes neerzetten hier,want als ik het hier neer zet op de manier zoals ik er over denk dan is het bericht binnen no-time verwijderd.
Maar als dit de opmaat is voor deze gedoog partij en zijn aanhangers dan zijn ze duidelijk voor een dictatuur want de PVV en dan met name hier door de stemmers op die beweging(het is geen partij)zijn de meesten,een uitzondering daargelaten,hier voor de stelling wij mogen zeggen wat we willen,hoe kwetsend en discriminerend het ook is,de rest moet zijn/haar bek houden,en anders rotten jullie maar op.
Ze praten zonder ook maar door enige kennis van zaken gehinderd,en grote blonde leider heeft altijd gelijk hoe hij ook draait of konkelt.
Het neemt zoals wel vaker gezegd hier echt enge vormen aan,het begint steeds meer op een sekte te lijken dan op een politieke beweging.
En dat is waar ik me,en velen met mij, grote zorgen om maak -
Fracties zijn niet representatief voor de leden. Fracties vertegenwoordigen het gehele electoraat.
Er wordt hierboven een beetje vreemd gerekend met uitslagen van leden-stemmingen en inschattingen van een oud-kamervoorzitter.
Je kunt 30% tegenstemmen op het CDA-congras niet vertalen naar fractiezetels.
4700 leden is iets heel anders dan 1,2 miljoen CDA-stemmers.
De CDA-fractie heeft 21 zetels. In die fractie zijn 2 personen die bezwaren hebben. Dat houdt dus in dat ruim 90% van de CDA- fractie akkoord is met dit kabinet.
En zelfs die 2 personen hebben, ondanks hun bezwaren, uiteindelijk ingestemd.
En wat de VVD betreft: Hier heeft de fractie unaniem ingestemd met de akkoorden. Ook deze fractie vertegenwoordigt de VVD-kiezers en niet alleen de leden.
Als bijv. 60000 VVD-stemmers tegen dit kabinet zijn, kun je dus niet stellen dat dan 1 van de fractieleden ook wel tegen zal zijn. Hetgeen overigens al blijkt uit de unanieme instemming van de fractie. -
1318 oktober 2010 10:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@130
Natuurlijk, vanuit de fracties is er (net) voldoende steun, al is het wel heel fragiel.
Maar het is waarschijnlijk nog niet eerder voorgekomen dat een coalitie zoveel verdeeldheid heeft veroorzaakt onder de achterbank. eenderde van de CDA-leden en tien procent van de VVD-leden zijn tegen. Dan zijn er ook nog veel leden die (om allerlei redenen, vooral: "het land moet geregeerd worden") vóór zijn, maar de daden van dit kabinet kritisch zullen beoordelen.
Het is dus een heel wankel evenwicht. Of het stand houdt hangt vooral af van de grillen van Wilders. Ik zou er niet van afhankelijk willen zijn. -
@132
Haha...
achterbank = achterban -
@125
Tel het aantal stemmen bij de verkiezingen van het CDA, VVD en PVV bij elkaar op en deel het door het toaal aantal uitgebrachte stemmen en je zult zien dat ze geen meerderheid hebben. Dan heb ik het nog niet eens over de delen van het CDA en VVD die gewoon afvallen.
Wat jij ook van het akkoord mag denken er is geen meerderheid voor de samenwerking van deze drie partijen. -
1358 oktober 2010 13:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
90% van 31 zetels = 28 zetels, 68% van 21 zetels = 14 zetels en omdat de hele partij voor is 100% van 24 zetels = 24 zetels, samen dus 66 zetels. Een comfortabele minderheid dus.
Stijgers in Politiek
Actie in Arnhem tegen 'gijzelen'...
Om te voorkomen dat allochtone meiden na...
10 uur 36 minuten geleden door All.you.need.is.love
Rutte: geen mooi weer spelen en door de...
Het begrotingsakkoord is noodzakelijk om...
11 uur 47 minuten geleden door de Hertog van Alva
Rutte niet naar Israël
Premier Mark Rutte heeft een geplande reis...
12 uur 54 minuten geleden door g.zeur
VVD-top verwerpt kritiek van Hans Wiegel
De top van de VVD is het niet eens met...
14 uur 4 minuten geleden door Duracellkonijntje
'Lagarde betaalt geen belasting'
Christine Lagarde, de 'Iron Lady' bij het...
14 uur 10 minuten geleden door katje van sjefke
Best gewaardeerd
SP: Unieke kans om te stoppen met JSF-project
Door de val van het kabinet ontstaat een...
1 dag 12 uur geleden door dutchoyibo
PVV hoger dan wegzakkende VVD
De VVD weet haar kiezers steeds minder vast...
2 dagen geleden door g.zeur
Wilders zegt vertrouwen op in De Jager
PVV-leider Geert Wilders heeft donderdag...
5 dagen geleden door choffy
Kamer stemt in met ESM-verdrag
De Tweede Kamer heeft donderdag met een...
5 dagen geleden door MistrX
Wilders vraagt weer uitstel debat eurofonds
PVV-leider Geert Wilders heeft...
6 dagen geleden door madsoft



