De regering wil hard optreden tegen mensen die onder invloed van drugs deelnemen aan het verkeer. Wie binnen vijf jaar twee keer wordt veroordeeld voor rijden onder invloed van drugs, raakt het rijbewijs kwijt.
Sorteer op:
-
Ja..en nou nog een waterdichte methode om te zien of iemand zojuist of drie weken geleden een jointje gerookt heeft.
Lijkt me wel zo handig in een rechtsstaat...of niet minkukels van bruin I? -
Mooi zo, keihard aanpakken .
-
wanneer gaan de politiek eens hard aanpakken ?
fouten, budget overschrijdingen, dure onnodige kamer vragen,
graaien uit potjes en fondsen, overbodige commisie`s e.d.
project en prestige kosten die de enkel om het eigen ego zijn.
word tijd dat ministers meer rekenschap gaan afleggen. -
"Hoeveel en welke drugs iemand heeft gebruikt, maakt niet uit."
Dus een kopje koffie of thee mag niet meer? Twee keer een borreltje drinken en rijden, rijbewijs kwijt? Colaatje gedronken? Jammer! Jointje gerookt? Helaas!
Je moet wel idioot zijn om zulke voorstellen te doen.. -
En ja, dan komt het probleem weer van de koeriers uit het buitenland (al dan niet onder invloed maar wel met) ... hoe pakken we die aan? Net zo hard als ons eigen volk of moeten we weer rekening houden met Europa, waar dan weer andere regels voor gelden.
-
alleen jammer dat je door maagtabletten ook positief getest word op thc
-
Mmmm, ben het er gedeeltelijk mee eens , maar.................. cannabis bijvoorbeeld blijft al na 1 jointje weken zichtbaar in urine /bloed , wist ik ook niet tot ik in het ziekenhuis een grote onderzoek kreeg ivm. chemokuur , dus weet niet hoe ze dat willen aanpakken.
Kan niet zo zijn dat ik een jointje rook en daarna 4 weken niet kan rijden , toch? -
trek dan ook een duidelijke lijn oververmoeid auto rijden is net zo erg
-
Prima...!
@4 Man man wat een bijdrage zeg...! Zelf zo stoned als een garnaal zeker..? -
@9
Alle middelen die nummer 4 opsomt, zijn allemaal drugs. -
Zero tolerance aub! Geen gezeur of je het gisteren hebt gebruikt of niet. Onder invloed = onder invloed.
-
Weet niet, het klinkt mooi maar al gezegd hier boven ...
Alcohol kan veel kwalijker zijn zeker in het verkeer maar is wel sneller uitgewerkt, veel soft drugs zoals bijvoorbeeld de bekende joints, zijn veel minder kwalijk in het verkeer maar blijven wel langer hangen ...
Killiekillie -
Maar volledig ontoerekenigsvatbaar en gestoord politiek bedrijven mag nog wel?
-
@11 Zeker nog nooit geblowed in je leven?
-
@9 Nee hoor, dat heet gewoon consequent en logisch redeneren. Caffeïne en alcohol zijn ook gewoon drugs, evenals nicotine, trouwens. Nu zal men waarschijnlijk wel terugvallen op de bepalingen uit de Opiumwet om de betrekking van deze middelen en alcohol in het bijzonder te vermijden, maar erg kosjer is het natuurlijk niet.
Daar komt nog het gebruik van zéér gebrekkige detectiemethoden bij kijken. De foutmarge en de aanwezigheid van zowel valse positieven als valse negatieven is veel te groot om op basis ervan oordelen met een dergelijk groot gevolg te vellen.
Het is een kwestie van verder kijken dan de neus lang is. -
@11 geen gezeur of je het gister hebt gebruikt? als ik gister middag in het park heb gezeten met wijn mag ik vandaag zeker niet rijden.. wat is dat nou weer voor bijdrage laten we het ff zinnig houden zero tollerance is uit
-
na een nacht doorhalen met speed ben je scherper dan wanneer je een nacht zonder speed doorhaalt.
-
Eigenlijk maakt het wél uit wat voor drugs en hoeveel. Bij alcohol ligt de grens toch ook op 2 drankjes. De een kan daar wel tegen de ander niet. Aangezien wiet als softdrugs wordt aangegeven zou dat dus minder erg moeten zijn (wat het ook is!!!) dan iemand die trippend aan de xtc zit (wat harddrugs is). Net als met wiet heeft de een er meer last van dan de ander. Het aantal minnen op de reactie boeit mij niet kan ik u alvast verklappen :) Evenals de grappen over deze naam :p
-
@1 Je noemt het belangrijkste punt in de hele discussie. Iedereen is het erover eens dat met alcohol achter het stuur kruipen not done is, omdat je niet alleen met jezelf, maar ook met je medeweggebruikers onevenredige grote risico's neemt. Je kan iemand serieus verwonden of zelfs nog erger en je draagt een serieuze en grote verantwoordelijkheid als je auto wilt rijden. Hetzelfde zou inderdaad ook moeten gelden als het om drugsgebruik gaat. Daar is iedereen het over eens. De testen hebben een redelijke betrouwbaarheid, maar niet meer dan dat. Een test met een dergelijke sensitiviteit (90%) is natuurlijk prima, maar de specificiteit laat natuurlijk te wensen over. Als dit een test in een klinische setting was zou die direct naar de prullenbak mogen. Geldt in Nederland niet het principe dat je onschuldig bent tenzij het tegendeel bewezen is. Deze test is in ieder geval niet sluitend.
-
@17 speed en coke moet gewoon kunnen , alleen paddo's, xtc, lcd, en dat soort dingen moeten verboden worden. punt!
-
@11
Maar spoortjes thc blijven weken zoniet maanden in je bloed zonder dat ze je stoned maken....edoch de tests die thc opsporen zijn door de overheid en bedrijven ontwikkeld om mensen die ooit wel eens blowen te betrappen en voor deze levensstijl te bestraffen....niet om te zien of je op dat moment accuut stoned of high bent.
Kortom...de overheid heeft niet de juiste middelen om mensen die stoned of high zijn op te sporen..enkel om mensen met voor hen verkeerde levenshouding/denkbeelden uit de massa te filteren middels thc tests.
Kortom..als ze op thc gaan testen in het verkeer wordt het meer van 'ausweis bitte' dan 'kunt u over deze rechte lijn lopen'. Men gaat dan mensen oppakken met een bepaalde levenswijze die voor de overheid te liberaal is.
Snappie..vervolging op basis van culturele achtergrond..precies zoals de pvv dat graag zou willen trouwens. Islam en hippie cultuur allemaal afvoeren en opsluiten....dat is wat je dan krijgt.
Zal het verkeer trouwens niet veel veiliger maken als er enkel vvd balletjes in vvd bakken en pvv huftertjes over blijven. -
@11
Drugs zijn normaal in vele vormen te vinden.
Het is zelfs zo normaal dat vele drugs geen eens meer als drugs worden gezien.
Mensen die geen''drugs'', ik noem het liever ''genotsmiddel''tot zich nemen worden vaker gestressed door de tijd waarin we nu leven.
U, als totaal onthouder zoals ik in uw woorden meen te lezen,
weet niet wat u mist.
Een kop koffie smorgens, een biertje of drankje na het werk,
of zelfs valium of antidepressiva pillen zoals miljoenen mensen die nemen in nederland dagelijks.
Zonder dat zou de mens zwaar gestressed raken,
wees blij dat er uberhaupt drugs bestaat anders zou de wereld er nog gekker uit zien.
Laat mij maar af en toe een jointje roken,
ik hou het liever''soft''qua gebruiken van bepaalde drugs. -
'Harde aanpak drugs in verkeer op komst'
Lol ik zie het al voor me, en hup zegt de agent tegen de bestuurder: meneer wilt u even uitstappen en in dit bakje plassen voor een urine test voor drugsgebruik. En dat op een rotonde :P -
Ik word doodziek van die hetze tegen drugs
Aan alle domme voorstanders van dit voorstel, ja, domme voorstanders je leest het goed.
Doe niet zo dom!
Beoordeel iemand op zijn rijvaardigheid en straf onverantwoord gedrag:
Dus als je onder invloed bent van wat dan ook (fysisch, psychisch of mentaal) dan dien je van de weg te blijven.
Of je alcohol drinkt, xtc slikt, niet geslapen hebt, aan de pijnstillers zit of gewoon nachtblind bent.
Als je niet verantwoord kunt rijden flikker op van die weg!
en NEE de gebruiker zelf moet dat niet bepalen, ook niet een substantie test, maar je rijvaardigheid. Bewijs je, door je gedrag, dat je onder invloed bent, dan ben je gewoon je rijbewijs kwijt.
Klaar -
@20 Speed en Coke moeten juist verboden worden. Het geeft je een euforisch, onoverwinnelijk gevoel en zal zeker je vermogen om risico's in te schatten benadelen.
-
dat drugs niet in het verkeer thuis horen snap ik maar de melding dat de keuringsleeftijd voor ouderen omhoog gaat naar 75 kan ik echt niet bij inkomen..Hij mag eerder omlaag...als ik een cent had voor iedere keer dat ik achter zo'n brinta bek hing was ik nu rijk!
-
Nou zie ik liever iemand met een bakkie thee op rijden als iemand die strak staat van de coke, of wat voor een zooi ook.
-
Oneens ! met alcohol mag je ook tot een bepaalde promillage.. maar een paar trekjes van een joint niet ? ....
-
@25
Ik denk dat mevrouw Schultz druk doende was met enkele lijntjes op de achterbank van haar auto terwijl haar chauffeur haar rond reed toen ze dit plan bedacht.
Typsich ondoordacht doordrammerig plannetje van iemand die zich onoverwinnelijk voelt. -
Om elke discussie uit de weg te gaan is Zero Tolerace de enige optie. Het kunnen kopen van softdrugs is dan wel gedoogd maar niet bedoelt om dan ook maar in het verkeer te gedogen!
-
Dat moeten ze met drank hetzelfde doen ook bij kleine overschrijdingen!
-
@30
Maar er is nog geen test ontwikkeld om te zien of iemand stoned is...enkel om te testen of iemand ooit de afgelopen maaaanden een jointje gehad heeft. -
THC blijft wel drie weken zichtbaar in bv. de urine. Dus hoe wil men dit aantonen?
Als ik een week geleden geblowd heb, ben ik écht niet meer onder invloed hoor!
Dit is weer de zoveelste magnietmaatregel van dit vervloekte bigbrotherkabinet! -
Kunnen we dan op zijn minst zorgen dat er ook daadwerkelijk gekeken wordt naar hoe gevaarlijk een middel is? Of gaan we hier met twee benen inspringen zonder even goed te kijken, klassieke fact free politics?
-
Ik ben opzich wel eens met de aanpak. Als ik super stoned ben kan ik echt niet normaal rijden. Zelfde met xtc op.
Maar met speed daarentegen voel ik me gewoon normaal en ben ik juist erg alert.
Helemaal als je nachtdienst draait is een beetje speed gewoon een wondermiddel omdat je er weer wakkerder door wordt en dus niet van die wegzakkers krijgt die je nomaal dan wel krijgt.
Daar komt nog eens bij dat je ghb (wat ik niet neem) niet eens kan detecteren. En als er iets gevaarlijk is is dat het wel. -
Is dit een aanpak van het fileprobleem?
-
@22
Sommige mensen krijgen een heerlijk gevoel van superioriteit en onoverwinnelijkeid als ze zich superieur wanen en anderen de les lezen/hun wil opleggen of zich met anderen bemoeien.
Daarom zijn zoveel drugs illegaal...zodat anderen zich dan weer superieur kunnen voelen over mensen die gebruiken.
Sommige mensen zijn verslaafd aan bemoei en regelzucht....macht en bemoeizucht zijn kwalijke verslavende drugs met nare bijwerkingen en per definitie heel erg veel overlast voor de omgeving. -
achjoh dat ken er ook nog bij
leuk feestje gehad in het weekend en maandag ben je dan de lul omdat alle troep er nog inzit
zit niks anders op om te gaan feesten met me kropje sla en glas water -
@35
ben het niet met je eens rook elke dag
en ik heb nog nooit een ongeluk gehad wat door mij komt
als ik geblowed heb rij ik veel rustiger
als ik dan van harderwijk tot en met lelystad
links achter een auto rijd die maar links blijft rijden
als ik stoned ben ben ik rustig en dan denk ik achjah hij weet niet beter leeft graag in zijn eigen wereldje zeker
als ik nuchter ben denk ik wat een kut ego hij kan toch wel even 2 sec aan de kant dan ziet die mij over 1 min niet meer nu rij ik 30 min achter eum aan en vind hij het gek dat ik bumperkleef
enorm verschil ook uiteindelijk in me rijgedrag
ik rij meer links neem me afstand en blijf gefocust voor me uitkijken
terwijl ik nuchter sneller ben afgeleid -
Als je op vrijdagavond thuis een joint rookt zijn de reststoffen nogsteeds zichtbaar bij bloedonderzoeken als je weer naar je werk gaat op maandag. Dat die reststoffen op geen enkele manier invloed hebben op je rijgedrag wordt dan voor het gemak maar even vergeten? Als je dit op 1 lijn trekt met alcoholpromillages, ben je appels en peren aan het vergelijken.
De meeste bankbiljetten bevatten ook sporen van cocaïne. Als je overdag een bankbiljet in je handen hebt gehad en s'avonds een stuk spinazie tussen je tanden weghaalt met je nagel, mag je dan ook niet meer rijden omdat de coke daarna in je bloed aanwezig is?
Ik ben helemaal niet tegen dit idee (zelfs als wietgebruiker, ik stoor me ook altijd ontiegelijk aan mensen die blowen tijdens het rijden), maar zolang ze niet met duidelijke richtlijnen komen zoals promillage's bij alcohol, is het meten met twee maten.
Als bonus hier nog een wetenschappelijk artikel over drank/drugsgebruik en autorijden: http://www.ukcia.org/research/DoseRelatedRiskOf... -
Ik ben voorstander van de grootst mogelijke vrijheid van het individue. In kamelenlanden is het niet zo druk op straat als hier. Gedogen is niet hetzelfde als helemaal geen regelgeving. Vrijheid en veiligheid gaan hand in hand. Met drank op rijden was tot voor kort gemeengoed in Tsjechië, nu geldt daar ook voor drank Zero Tolerance.
In Nederland verzinnen we altijd halve oplossingen , zero tolerace ook voor alcohol !! -
@36 Daar lijkt het op.
#1 Is natuurlijk het eerste bezwaar wat volgens mij nog niet opgelost is.
Er zijn van veel drugs geen onderzoeksresultaten op welke wijze het de rijvaardigheid beinvloedt. Van veel middelen is het niet aannemelijk dat het de rijvaardigheid verslechtert bij een lichte dosis (bvb speed).
Laat staan dat duidelijk is bij welke dosis de rijvaardigheid dusdanig beinvloed wordt dat het niet verantwoord meer is om te rijden... Dit is natuurlijk wel noodzakelijk om dit in te kunnen voeren.
Dat veel mensen een legale drug (koffie) nemen om alerter te zijn op de weg zegt ook wel wat natuurlijk.
Cannabis legaliseren zou trouwens het aantal verkeersongelukken verminderen
http://www.alternet.org/newsandviews/article/74... -
Geld dit ook voor alcohol? Staat nl ook op de drugs lijst. Goed plan overigens.
-
Onderzoek door TNO en controleonderzoeken in o.a. Canada tonen aan dat cannabis roken de rijstijl niet nadelig maar voordelig beïnvloed. (Zie de onderzoeksverslagen gebundeld in het boek 'Driving under the influence' van TNO)
Dus: De maatregelen zijn niet om het verkeer veiliger te maken maar om stemmen te scoren over de rug van de verkeerd voorgelichte kiezer en om geld te verdienen. -
@11
Dat is het punt juist.
"Gisteren gebruikt" is al lang niet meer "onder invloed". Bekijk de resultaten in de publicatie die ik in @40 postte maar. -
Ik zou liever zien, dat iemand (ook) zijn auto kwijt raakt. Het feit is nl dat veel mensen waarvan rijbewijs is ingenomen evengoed achter het stuur kruipt.
Zoiezo zou het niet moeten kunnen, dat men zonder een rijbewijs een auto op zijn naam kan laten zetten. Wat nu nog wel kan helaas.
Mocht iemand rijden in wat niet zijn eigen auto is op moment van aanhouden, dan mag je hem een boete geven ter waarde van zo'n auto.
Je weet gewoon dat je speelt met levens van anderen als je onder invloed achter het stuur kruipt. Dat kun je voorkomen door wanneer je nog nuchter bent, te plannen welk vervoer je neemt. En als je zo stoer bent om je geld uit te geven aan drank als je uit gaat, wees dan ook zo stoer om een taxi te nemen! -
de term 'harde aanpak' is bijkbaar het stemmentrekkertje van 2011. What's next? harde aanpak voor scholieren die zonder licht fietsen.
-
@44
kijk door een universiteit aangetoond
en door deze gebruiker ervaren na 6 schade vrije jaren -
sommige mensen moeten gewoon leren
leren en nog eens leren
wat met mate betekend -
"De regering wil hard optreden tegen mensen die onder invloed van drugs deelnemen aan het verkeer."
Een héél goede zaak, wat mij betreft dan ook ALLE verkeer, ook de voetgangers en fietsers
Drugs zijn minstens zo gevaarlijk als alcohol -
@50
Alcohol = Drugs -
Aan veel reacties zie ik dat gebruik van drugs wel degelijk de hersenen aantast.
-
Wat een onzin weer. Jooitje gerookt. Een week later zit het nog in je bloed. Hoeveelheid maakt niet uit dus je bent gewoon de lul.
Totaal onterecht natuurlijk en dus zal de rechter het dan wel weer afketsen. Maar dat leren we dan pas weer.
Eerst willen we van de zogenaamde betutteling af maar daarna gaan we er weer hard mee verder. -
@50
drugs jah alcohol is ook drugs
en als je kijkt naar de top van doden met onder invloed van
staat alcohol als verassing natuurlijk bovenaan -
Drugs, drank, of wat dan ook, maakt niet uit, ook al vind je zelf dat je er scherper van wordt;
Gewoon verbieden om dan deel te nemen aan het verkeer.
Ik weet niet of u er wel eens goed op heeft gelet, maar het verkeer is soms net een roulette, waarin vaak levens op het spel staan, dus ook dat van uzelf -
waarom komt wiet en xtc enz enz nu pas in beeld
ze hebben eerst het ergste moeten bestrijden de alcohol en nu pas hebben ze tijd voor de rest -
@20 met xtc paddo's kan je niet meer rijden, het verandert je waarnemingsvermogen, maar coke en speed, top spul zou het iedereen aanraden.
-
Dat betekent voor mij dus vijf jaar niet meer stoned rijden. :/ En dat ook nog eens als beginnend bestuurder.
-
@54 alcohol zouden ze sowieso op 0 moeten zetten
-
Dat is nogal wat, strenger beleid gaan voeren zonder goede meetmethodes klinkt behoorlijk eng. Juristen zullen goede zaken doen als dit doorgaat.
Zoals iemand al eerder zei: dan mag je dus geen koffie gedronken hebben als je gaat rijden, geen energydrankjes, ook als je rennies gebruikt hebt kun je volgens mij positief testen op thc.
Als je niet kunt meten, kun je niet handhaven. Tenzij je een soort van fascist bent. -
Er zijn ook genoeg mensen die juist beter concentratie vermogen hebben als ze een jointje op hebben, dan dat ze zonder de auto in stappen en de weg op gaan.
Voor de rust in je kop, hoeveel jeugd die zoveel agressie en onrust in z'n kop heeft gaat wel de weg op, en veroorzaken daardoor een ongeluk, omdat ze opgefokt zijn.
Met wat THC in zich, is dit wat beter te relativeren.
Rust in je kop, beter op het verkeer kunnen letten en zelfs eerder en sneller reageren daardoor.
Niet iedereen reageert hetzelfde op een jointje, harddrugs mogen ze wel harder aan pakken, maar weed, kom op zeg, dan moeten ze een sigaret roken ook zo gaan straffen.
Hebben ze echt niks beters te doen, als oordelen over dingen waar ze zelf totaal niks vanaf weten, en zeker nooit zelf gedaan hebben in de tegenwoordige tijd.
Zielepietjes politiek. -
Coke en speed zijn (net als alcohol), en in tegenstelling tot cannabis, ego-drugs, waardoor bestuurders minder rekening houden met andere weggebruikers en agressiever zijn. De vergelijkingen die gemaakt worden gaan sowieso mank.
-
@35 Het hoeft ook weer niet dat mensen superstoned rondrijden. Maar zoals iemand al eerder schreef een paar haaltjes of 1 joint heeft voor veel mensen hetzelfde effect als 1 biertje, laat staan 2. Met coke/speed rijden is net wat anders. Soms werkt een lijntje best heftig, je gaat er in ieder geval niet echt harder van rijden, wel geconcentreerder. Dat weet ik uit eigen ervaring
-
Dat wordt een Schultziaanse chaos op de wegen en als het haar hier niet mee lukt dan laat ze wel weer wat anders verzinnen.
-
Goed plan, zero tolerance.
-
Harde aanpak drugs in verkeer, volgens mij is het al te laat als er drugs in het verkeer zit.
Misschien een drugsslot invoeren? -
Harde aanpak betekent alleen maar dat hier door de overheid een weg gevonden is om nog weer eens wat te cashen. Waarom horen we anders niet over preventie en dergelijke?
-
dit is weer een stap naar de war on drugs,ik heb 20 jaar geblowd, ik deed t in binnen en buitenland [ ik had overal schijt an] bv vakantie zd frankrijk ging altijd een zak weed mee, nooit brokken gemaakt op de weg! altijd jointjes tijdens t rijden, drank is gewoon 10 keer erger;dat moeten ze harder aanpakken.... maar ja dit is mijn visie........
-
6914 december 2011 20:04 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@61 mooi verwoord!! dikke + tja inderdaad t relativeerd.
-
7114 december 2011 20:07 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Laat ze drank dan ook eens als drugs rekenen, en daar strengere maatregelen voor nemen.
-
@1 en 11
Je kunt sporen van cannabisgebruik inderdaad langer detecteren, maar dat doe je via de afbraakstoffen. In de het wetsvoorstel wordt gekeken naar THC, de actieve moederstof, en daarbij ook nog boven een bepaalde limiet. Als je korter dan vier uur geleden hebt gerookt dan zit je waarschijnlijk boven de limiet. Als je bijvoorbeeld zaterdag een jointje gerookt hebt en maandag gecontroleerd wordt dan zul je er gewoon onder zitten.
Het gevaar zit hem trouwens met name in het gebruik van drugs in combinatie met alcohol en in het combineren van verschillende drugs. -
@65
Tuurlijk, dus geen koffie/thee meer als je gaat rijden, geen energydrankjes, en , heel belangrijk, geen brood met maanzaad meer, want dan test je positief op opium.
Plan is onhaalbaar, onrealistisch, wereldvr3emd en heeft geen lans van slagen.
Debielenbeleid! -
7514 december 2011 20:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
kans*
-
7714 december 2011 20:11 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
7814 december 2011 20:13 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ja dan gaan er heel veel zonder rijbewijs onderweg ,
twiet twiet twiet,een rijbewijs heb ik niet ,
Heb ik ook nog te veel gezopen ,
Ben ik toch niet van plan te gaan lopen . -
Mee eens.. Drugs horen niet thuis in het verkeer.. Maar oudjes in het verkeer.. Is nog veel gevaarlijker! Ipv 75 beter naar 68. lees maar eens na hoeveel ongelukken omdat die oudjes in de war zijn of denken dat het nog 1938 is.
-
broodje maanzaad geeft hetzelfde effekt op de opiaten test als het gebruik van die opiaten (omdat maanzaad nu eenmaal uit dezelfde familie is)
Dus.... Bonnetjes van de bakker opsparen... -
@47 ik wou dat ze scholieren die zonder licht fietsen eens ECHT gingen aanpakken. Heb er laatst nog bijna één doodgereden. Juist, zo'n sukkel die in het donker zonder licht fietst
-
Allemaal aan de GHB dus - binnen enkele uren uitgewerkt en uit je bloed dus ontraceerbaar.
-
@82 bij zwolle hadden ze laatst een controle gehouden, 18 mensen bekeurt! 18 keer 40 euro
-
@4
Dit is natuurlijk alleen als je gepakt wordt! -
Gezien de euforische reactie van velen na het bekend worden van de ophoging van de max.snelheid naar 130k/m p/u., wordt door deze zelfde categorie het gebruik van de auto ook als het innemen van een drug ervaren.
-
Ze moeten alles wat de rijstijl kan beinvloeden aanpakken. Maar hoe denken ze op moeheid te gaan checken? Want ook dat kan gevaarlijke situaties opleveren.
-
Dan kunnen ze bij deze de marine opdoeken,n paar jaar geleden tests gedaan met ontslag als gevolg...eeeh..oeps,bijna iedereen...dan alleen maar hard drugs verbieden...
-
@87 En psychische problemen, zorgen, geldproblemen, ruzie met de baas, allemaal zaken die het rijgedrag beinvloeden....
Kortom : zo goed als niemand mag straks meer rijden. -
Opzich hoop ik wel dat ze ze zich hierbij laten leiden door het effect wat het middel heeft op de rijvaardigheid en niet zoals bij de opiumlijst door vooroordelen want daar wordt het verkeer niet veiliger van.
-
Zero tolerance is een (bijna altijd) slecht beleid bedacht door een stel kortzichtige figuren om het simpel te houden en om mee te scoren (kijk ons eens optreden).De uitwerking van een dergelijk beleid in de praktijk zal geen eer doen aan de groot spraak. Het slaat toch nergen op dat "het niet uit maakt welke soort drug en hoeveel" Dat je geen middelen moet gebruiken welke de rijvaardigheid negatief beinvloeden weet iedereen wel, het zou veel meer helpen om de pakkans te vergroten, niet de mogelijke straffen. Dit is een van de weinige dingen die ik met de heer k.Spee eens ben.
-
Ik vind dat alle verkeer verboden moet worden.
-
@91 Ok, er wordt iemand gepakt. En dan? Een berisping? Een belofte dat hij het nooit meer zal doen? Ik denk dat een rijverbod toch echt beter helpt, hoor.
-
"Wie binnen vijf jaar twee keer wordt veroordeeld voor rijden onder invloed van drugs, raakt het rijbewijs kwijt."
Vind ik nog te soft. Gewoon na de eerste keer rijden onder invloed (dus ook alcohol) rijbewijs afnemen en nooit meer teruggeven. -
Met LSD op rijd ik altijd veel beter, ik ontwijk dan olifanten die ik normaal niet eens zie.
-
Whaha,kiek ze allemaal happen dan.
't is nu onzin of crisis... wanneer is er weer is gewoon nieuws? Iets zwart-wits? feiten? iets waar we echt over kunnen discussieren? -
Het zal de cannabisliefhebber wel zijn die hier de gevolgen van gaat ondervinden, aangezien het wel te traceren is in het bloed, maar men niet kan meten of de persoon in kwestie daadwerkelijk onder invloed is. De tevreden wietrokert is altijd al de target geweest van conservatieve politici. Ze stemmen namelijk meestal links...
-
@16 als jij gisteren in het park hebt gezeten met wijn, dan mag je idd vandaag nog niet rijden! Want je moet wel heel erg bezopen zijn geweest om gisteren in het park te gaan zitten met dat kloteweer, dus dan is waarschijnlijk de alcohol nog niet uit je systeem... ;)
-
Ik rijd al 40 jaar en ben nog nooit aangehouden. De pakkans is dus erg klein tenzij je een afwijkend rijgedrag vertoont.
-
Hadden ze al bedacht hoe ze dit op goede wijze gaan meten en weten ze wat dit kost of zijn ze weer van ons belastinggeld ideeën aan het bedenken die onuitvoerbaar zijn?
-
Weer van die slappe aanpak!! Als je drugs gebruik en dan ook nog denkt dat je geen gevaar bent voor anderen: direct rijbewijs kwijt! verplicht afkikken en dan eens weer kiken of je normaal in een auto kunt rijden.
We moeten zien dat we helemaal van al dat gedonder met drugs en de daarbij horende criminaleit af zien te komen. maar ja dan moet je wel echte maatregelen durven nemen!!!! -
Ik zie ze al staan..., op de hoek van iedere koffieshop in Nederland auto's staande houden.
-
@101: Dus.....iedereen die drugs gebruikt is verslaafd net zoals iedereen die in de avond een wijntje bij het eten drinkt?!?!
-
@95 Geniaal!!
-
@95
100% ,knallende humor! -
@101 ken je de criminaliteit in de landen met de war on drugs ?
wil je dat ?
vooral verbieden die hap.
amerika heeft niet om niet de grootste criminelen uit de geschiedenis te danken aan de drooglegging,
amerika heeft de war om drugs verloren en versoepelt, omdat ze eindelijk zien wat dat aanricht. -
Dus als je bij het tankstation een broodje met met maanzaad hebt gegeten test je positief voor opium?...
-
@101
Beste Jan
Driekwart nederland kan zelfs niet eens behoorlijk rijden -
''Hoeveel en welke drugs iemand heeft gebruikt, maakt niet uit. ''
Aiaiai, dat wordt nog problematisch. Als je een paar uur in de kamer van iemand bent geweest die geregeld blowt dan kan je al positief testen op wiet met de tests van tegenwoordig. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik vind het fijn om me geen zorgen te hoeven maken over iets wat ik niet doe. Het kan niet kloppen dat ik vrienden moet weren als de pest omdat het weleens voor problemen kan zorgen dat ik in hun huis kom... -
@109: Een vriend van ons heeft een week in de VS vastgezeten omdat er op een van de Dollar briefjes die hij bij zich had cokeresten zaten, de man is nu ongewenst in de VS. Verder was het bijzaak dat op bijna elk stukje briefgeld cokeresten zitten.....dat soort taferelen.....
-
rook elke avond wel weed, zo nu ook net weer 1 gedraaid. laatste hijs rond 00:00 uur , bed in en dan zit ik om half 8 in de auto naar werk. Doe ik al jaren en werkt prima.
-
Er staat niet bij of je ook je rijbewijs kwijt bent na 1x alcohol en 1x cannabis. Of zouden ze alcohol ook onder de drugs scharen?
@4 ik denk dat ze alleen de drugs meetellen waar wettelijke limieten voor zijn en ook al verboden zijn in het verkeer, zoals cannabis, XTC, LSD, heroïne, en alcohol. Er is voor zover ik weet geen enkele wet die verbiedt dat je met cola op achter het stuur kruipt, en om eerlijk te zijn heb ik al behoorlijk vaak met cola op achter het stuur gezeten, nooit last van gehad. -
@111 thc heeft dan ook geen significante invloed op je rijvaardigheid.
-
totale controle komt steeds weer dichterbij . Want dat is waar ze naar toe willen .
EU wordt totalitair bestuurd . Welkom in de EUSSR . Grensbewaking binnen de EU zal volledig verdwijnen . Ik rij vaak van Spanje naar Ned . Drie weken geleden naar Ned . Grensposten waren niet bezet . Grens Frankrijk / Spanje , daar zij ze zelfs de gebouwen aan het slopen . -
ja mesen die aan pijn stiller zitten hiv pillen en zoo voor ADHD zitten morgen dan ook niet rijden meer ...hoe wil je dat gaat testen dan ..hoe veel zit er in dan ...ik heb ook pillen voor mijn hiv gehad ...100 keer zo slim als en xtc dan rij ik niet ..wacht ik wel paar uur
-
@114, het idee van het verbieden van drugs die de perceptie en reactiesnelheid beinvloeden heft niets met totale controle te maken maar alles met verkeersveiligheid, die overigens al slecht is in nederland omdat er weinig wordt gehandhaafd (stel je voor dat de politie een slecht imago krijgt bij henk de verkeerscrimineel ! )
Natuurlijk zal de uitvoering van dergelijke ideeen bij dit kabinet niet gehinderd worden door feiten en zal men vooral op basis van vooroordelen beleid maken (what else is new), dus je kunt straks nog rustig onder de dope de weg op (zolang het maatschappelijk geaccepteerde dope is). -
@1 Die methodes bestaan al, het is toch wat met die rode jointrokende en snuivende minkukels...
-
40 plussen op1, dat zegt genoeg...
-
je moet eens weten hoe veel mensen zijn drugs en chems rijden en ander zoo wat ze voor schrijven van de arts en zo ....net zo alcohol goed kunnen meten dat moet er komen ...dan kan je wet naar maken en handhaven
-
Vooropgesteld: Alcohol en Drugs gaan niet samen met deelname aan het verkeer, moge dat duidelijk zijn.
Maar......Zero-tolerance betekent dus dat niemand meer mag autorijden.
Enkele voorbeelden:
Visboer, graag een broodje garnalen ZONDER cocktailsaus, want dat bevat alcohol.
Nee, geen likeurbonbon bij de thee, bevat ook alcohol.
Niet meer over straat lopen, stel dat je rook inademt van iemand die een jointje smoort, en daarna in de auto stapt.
Dokter, ik wil geen anti-depressiva, want dat zijn drugs.
Zo kunnen we nog wel even doorgaan.
@112 Alcohol, en dan bedoel ik Jenever, Wodka e.d. worden wel degelijk onder drugs verstaan, het is dan wel toegestaan te kopen en gebruiken, deze middelen worden wetenschappelijk als Hard-drugs gezien, en gevaarlijker dan cannabis. -
@80
De grens verhogen naar 75 jaar vind ik prima, jonge knapen die net hun rijbewijs hebben rijden (uitzonderingen daargelaten) vaak beroerder dan de door u genoemde "oudjes". ( al vind ik senioren een geschikter benaming ).
Er zijn echter ook mensen van 50+ die slechter gaan rijden.
Is het ook niet een beetje de taak van familieleden elkaar erop te wijzen?
ik zat tot z'n 75e jaar met een veilig gevoel bij m'n Pa in de auto.
Toen ie tegen de 80 liep viel het mijn broers en mij op dat hij rare fouten ging maken, waar we hem op wezen, en hij subiet is gestopt met rijden.
Zo kan het dus ook............ -
Naar het roken van een jointje gaan mensen vaak voorzichtiger rijden, minder snel etc. je reactie vermogen kan alleen wat minder zijn, maar het aantal mensen dat door een jointje een ongeluk veroorzaakt is vergeleken met alcohol miniscuul. Dat zijn mijn ervaringen.
-
Mensen die hun rijbewijs kwijtraken mogen na een periode van rijontzegging en het opnieuw afleggen van een rijexamen wel weer de weg op.
Dus als je weer nuchter bent, mag je opnieuw examen doen en dan gewoon verder rijden na ontvangst van je nieuwe rijbewijs zodat ze het binnenkort weer in kunnen nemen. Waarna je weer examen kan doen, en hun het weer .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................en zo voort! -
Had 30 jaar eerder mogen gebeuren!
-
Laat maar komen.... Toen ik mijn rijbewijs heb gehaald heb ik gezworen om niet met alcohol plaats te nemen achter het stuur behalve dat ik wel rook tijdens het rijden. Drugs heb ik verder nog nooit geconsumeerd, ook geen blowtje. Als ik gedronken heb neem ik wel de taxi om naar huis te gaan, blijf slapen of ik ga lopen. Tot nu toe heb ik mij er aan gehouden en ik zal mij er ook aan blijven houden.
-
@20 lcd verboden worden? Ik wil nog TV kijken hoor! Anders ga ik met paddo's op rijden hoor! Protest!
-
2x nuchter gezakt en ik 1x stond as hell geslaagt rust ik je kop is zo belangrijk
-
@125 U rookt zegt u??Dan gebruikt u dus ook drugs. zie www.uitjebol.net
-
@120 Het zijn dan ook de combinatiegebruikers die autorijden tot een gevaar maken.Men mag mij de test afnemen door eerst nuchter daarna met alcohol te autorijden.En dan wil ik dezelfde test ook nog wel eens doen eerst nuchter en daarna met een blow of drie 20% thc.Wedje doen dat het resultaat zal zijn dat met het blowtje op het beste werd gereden??Cannabis versterkt de zintuigen namelijk en alcohol verlamt ze.
-
@129 Maar als een regering beslissingen neemt??Altijd kruipt men weg met het woordje "onderzoek" toont aan.Wat voor onderzoek?? Door wie? En wel dan niet onafhankelijk??Dat wegkruipen onder het woordje onderzoek is duimzuigerij komt eerder.En ik stel mij beschikbaar voor de wetenschap om nu dan daadwerkelijk het onderzoek te doen, en dan wel publiekelijk.Wat zullen ze voor paal staan.
-
Ik rijdt al stoned achter het stuur vanaf mijn achtiende en ben nu 54 jaar.Ik heb de maximum No-claim korting omdat ik nog nooit een ongeluk heb veroorzaakt.Dus regering?Kom op met die publiekelijke test en afgang voor jullie als regering.
-
Sorry mensen, maar ik ben vanmorgen zwaar illegaal naar mn werk gereden. Officieel mag ik pas weer over een week of 3 autorijden. Ik hoop niet dat jullie het me kwalijk nemen...
-
Ik ben in 26 jaar tijd nog nooit op alcohol gecontroleerd. Wel een keer aangehouden bij een alcoholcontrole (mijn vriend reed) maar toen de agent informeerde naar wie de eigenaar van de auto was (dat was ik, wel wit, lol) mochten we zonder blazen weer doorrijden.
Dus ik denk dat als je gewoon netjes rijdt, je niet zo heel snel wordt aangehouden, of rij ik de verkeerde routes? Ik drink niet en gebruik zelden medicijnen, dus het maakt mij niet zo veel uit.
Volgens mij zou het ook heeeel erg leeg op de weg worden, onvoorstelbaar veel mensen zitten met medicijnen op achter het stuur, of de volgende ochtend na een avondje doorzakken (nee, als je maar genoeg drinkt, is dat niet uit je bloed na een nachtje slapen en ben je ook nog onder invloed), dan nog de blowers erbij............. EINDELIJK hebben ze dan een oplossing voor het fileprobleem gevonden!! -
Wel goed doordacht plan ook... "Ja baas, ik mag de komende 3 weken niet rijden, want ik heb dit weekend een joint gerookt. Ik moet me dus ziek melden want ik kan en mag niet rijden de eerste 3 weken. Sorry baas...".
Als elke blower dat zou hebben is dat echt heeeel goed voor de economie (NOT).
Trouwens wel goed tegen files. -
Ik zou die ballonnetjes die politici oplaten wel eens willen testen op alcohol of andere drugs.
Zo dom en zo vaak als ze deze dagen met stupide infantiele plannetjes komen...zoveel ballonnetjes die ze oplaten om te zien of ze wat van dat pvv electoraat kunnen afsnoepen...ze moeten wel onder invloed zijn want elk nuchter mens ziet dat dit niet goed is voor het vertrouwen in de politiek of de regerering.
Niet dat het mij een bal kan schelen ....ik zie bruin I liever voorgoed vertrekken dan dat ze nog een dag langer de baas over de meerderheid van de bevolking spelen. -
Ik heb mijn rijbewijs onder invloed van een jointje gehaald indertijd. Nu 25 jaar later heb ik nog nooit een ongeluk gehad en heb de hoogste no-claimkorting. Het lijkt me dat ik een hele goede test heb doorstaan. Cum Laude.
Verder is het natuurlijk belachelijk dat men niet kan meten. Met mijn medicijnen ben ik benieuwd wat de gevolgen gaan zijn. -
@11 Alleen slimme en doordachte reacties aub! Want als ik 2 dagen geleden joint heb gerookt ben ik vandaag toch echt niet meer onder invloed....dus het maakt degelijk wel wat uit......maar ja....DOM=DOM
-
Onzin actie. De leugen regeert in dit land.
Stijgers in Politiek
GroenLinks wrijft weer in de treintax-vlek
Gisteren, 29 mei 2012 :
Reizen met de...
1 uur 52 minuten geleden door Nujij-fan
Wilders: “Leve vrije meningsuiting maar...
De PVV van Geert Wilders, de kampioen van...
2 uur 1 minuut geleden door alleensamen
Europese Commissie : schaf...
De Europese Commissie adviseert Nederland...
13 uur 59 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Begrotingsdebat zet verhoudingen op...
Vz, we wisten dat het erg zou worden. Maar...
16 uur 41 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Per Kamerlid 307 miljoen extra staatsschuld
Wij schuiven geen rekeningen door naar de...
17 uur 21 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Best gewaardeerd
PVV hoger dan wegzakkende VVD
De VVD weet haar kiezers steeds minder vast...
3 dagen geleden door g.zeur
Kort geding Wilders om ESM begonnen
De voorzieningenrechter in Den Haag is...
1 dag 3 uur geleden door sjeune
Wilders vraagt weer uitstel debat eurofonds
PVV-leider Geert Wilders heeft...
7 dagen geleden door madsoft
VVD blijft verliezen in peiling Synovate
De VVD blijft de laatste weken zetels...
4 dagen geleden door mening66
Holocaust overlevende spreekt zich uit...
Een sterke boodschap van deze Holocaust...
15 uur 13 minuten geleden door Tweetsweet

