Er moet heel wat zijn afgeruzied achter de schermen van The Jerusalem Post. Meteen na de gruwelijke slachtpartij op het Noorse vakantie-eiland Utøya publiceerde het Israëlische dagblad een commentaar waarvan de honden geen brood lustten.
Sorteer op:
-
De afgelopen decennia heeft Israel een ruk gemaakt naar extreem rechts. Datgene wat 6 miljoen van hun voorvaderen de kop heeft gekost, omarmen ze nu zelf in een nieuw jasje. Echter zijn het nu niet de Joodse Semieten maar de Islamitische Semieten die het moeten ontgelden en ze doen er kei en keihard aan mee.
Geen greintje respect voor de pijn en leed van hun voorouders door nu zelf een systematische ophitsing te beginnen (en in het westen te financieren) tegen de Islamieten.
Niet alleen de Palestijnen zijn de dupe van hun, in mijn ogen, fascistische politiek....Ook in het westen gijzelen ze extreem rechts door financiering (lobby), media (Elsevier, De Winter) en politiek (Rosenthal, Wilders, etc.).
Nu is er een extreem rechtse extremist opgestaan die super-pro Israel is en het gedachtegoed aanhangt dat zij zo promoten en nu weten ze niet meer hoe ze het moeten rechtbreien.... -
Caroline Click van de Jpost sloeg gisteren terug met een artikel over het anisemitisme in Noorwegen, als gebruikelijk uitgelegd aan de hand van de Noorse steun voor de Palestijnen. Zij verlustigde het antisemitisme met sterk bewijs. Er was op de bijeenkomst in Utoya geen enkele jood aanwezig! De teneur was een beetje, tja nu moest onze krant een excuus aanbieden voor ons begrip voor de terroristische daad in Utoya, maar de Noren steunen onderwijl wel het terrorisme. Tja wanneer er een excuus komt van de Jpost, gaan ze niettemin vrolijk door met het verwarren van antisemitisme met kritiek op Israel
-
Ziek zijn ze daar in Israel! Constant de meer dan terechte kritiek bestempelen als antisemitisme! Israel is een xtreem rechts en fascistische land dat misbruik maakt van het leed dat hun voorouders hebben geleden.
-
Ongelooflijk! Ik dacht dat ze in Israël heel anders over dit soort praktijken dachten. Helemaal na 40-45
-
@4 De werkelijkheid is helaas 180 graden anders.
-
@5 Bizar man!
-
@6 typisch geval "slachtoffer wordt dader".
-
Gelukkig zijn er ook genoeg progressieve Joodse stemmen binnen en buiten Israel en in het Israelische parlement. VN kleunt hier dus net zo zeer mis met zijn opinie over Israel als JP over Noorwegen.
-
@1
Chapeau.
Helder en duidelijk en volledig waar. -
@8 80% (bron: Haaretz) van de Israelische bevolking steunt het occupatie en nederzettingen beleid....Hoezo "genoeg"....
-
@1: dus exteem rechts wordt "gegijzeld" door "de Joden"??
"Ze" financieren de "systematische ophitsing tegen de islamieten"??
Doe me een lol zeg. -
@11 hou vooral je oogkleppen op.
De docu al gezien over Wilders? Waarbij een rechtse Amerikaanse Jood doodleuk toegeeft dat ie een bedrag met 6 nullen aan Wilders heeft geschonken om hem te steunen in zijn "zaak"?
Ooit van Liebermann gehoord? Aipac? Dershowitz?
A.J.B. doe jij me een lol zeg! -
p.s. Nujij kennende, wedden dat dit draadje ook niet bij "stijgers" komt?
-
@4 Dat land ontstond uberhaupt pas een tijdje na 1945.
@8 Het is zeker waar dat ook burgers in de staat Israel een anti-geluid laten horen, en protesteren/demonstreren. Maar in het artikel gaat het om de staat geloof ik, niet de burgers. Hoe de regering van de staat Israel in het artikel wordt omschreven heeft dus niet te maken met de verdeeldheid onder de burgers zoals jij beschrijft, geloof ik.
@11 Het is duidelijk dat jij twijfels hebt bij de juistheid van deze bron, of in ieder geval de informatie in het artikel. Kan je ook uitleggen wáárom het volgens jou niet klopt? Wat kan je er tegenin brengen? Zie #12
Nog wat nare voorbeelden van de wanpraktijken aldaar:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lavon_Affair
http://en.wikipedia.org/wiki/Aftonbladet-Israel...
http://en.wikipedia.org/wiki/Yehuda_Hiss
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_weapons_an... -
@12 Ga vooral voor de spiegel staan, dat bedoelt #11. Meer niet.
Wat een hetze hier!~
En als Max van Weezel in dat artikel dit zeggen wil: "Geen misverstand: ik begrijp heel goed dat Israël zich bedreigd voelt door Hamas en de Hezbollah. Maar soms kun je het gezegde 'De vijand van mijn vijand is mijn vriend' te ver doorvoeren." (zijn conclusie), had hij het hele voorafgaande, suggestieve, drammerige gedeelte kunnen weglaten.
Overigens zal hij bij slechts een weinig analyse van het M-O conflict het "dat Israël zich bedreigd voelt door Hamas en de Hezbollah" uit die conclusie dienen te vervangen door het feitelijke "dat Israël dagelijks beschoten wordt door Hamas en continu bedreigd wordt door de Hezbollah". Hij heeft zinloos overwerk gepleegd.
En dat leidt maar tot de hetze hiero. En als Wilders zijn kop moet houden omdat er anders Breiviks op kunnen staan (vind ik best iets voor te zeggen, enige matiging in de toon van het debat...), moet nu ook Van Weezel dimmen (...maar dan wél van de kant van iedereen!). Vooral omdat er NU weer een Qassam afgevuurd wordt op Sderot.
Dat is nou net het verschil. Eén uitzonderlijke Breivik vs. de dagelijkse lading Qassams. -
1610 augustus 2011 21:17 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1710 augustus 2011 21:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@16 De haat tegen de Palestijnen wordt bij ze met de paplepel naar binnen gegoten. Kinderen worden op subtiele manier systematisch geindoctrineerd.
Maar het komt de politiek daar wel goed uit, leidt af van de echte problemen van Israel, die problemen waartege honderdduizenden de straat op gingen om te protesteren. Israel denkt aan manipulatie van informatie voldoende te hebben.
Bovendien lijkt het wel of politiek Israel belang heeft bij het voorstzetten van deze "strijd". Met de hulp van de VS had het al lang makkelijk hun "vijanden" kunnen uitroeien. En als er een politicus opstaat die de vrede zoekt wordt hij doodgeschoten.
Nee, politiek Israel is blij met de situatie en hoopt dat het de komende 50 jaar zo mag blijven. Dat daarbij honderden Joden en tienduizenden moslims omkomen maakt ze niet uit. Liever dat dan vrede. -
@20 Past dus prima in het plaatje van extreem rechts, die wil ook oorlog, politiestaat, en dat soort praktijken.
-
Verwijderd door redactie
-
Waarom hoepelen de israelis niet weer terug naar hun prachtige westerse beschaving die ze zo ophemelen? Probleem direct opgelost.
Maar nee, de israelis weten als geen ander hoe zij uitgekost zijn door deze prachtige westerse beschaving. Ondanks hun duitse achternamen.
Dus israelis ga maar weer terug naar de westerse "beschaving" die jullie zo beschaafd hebben behandeld. Waarom zoek je die op in het midden-oosten? Het midden oosten is het midden oosten, laat die aub ook zo........... -
@1
Juist , goed verwoord.
Die lui vormen een groot gevaar want er zitten er een paar bij die schatrijk zijn.
De sponsoren van wilders bv.
Als je de geruchten moet geloven zijn het ook nog eens reli fanaten , echte fundamentalisten die een gevaar voor de wereld zijn. -
@23 ja, zie bijvoorbeeld @12 en @14
-
Had niks anders van israel verwacht.Pamela Geller en wilders hebben de aanslag in Noorwegen samen gevierd(soort zoekt soort)
-
@17 Is dat zo, Dis? Zijn zij die periode vergeten....?
"De Joden"..., Dis? -
Antwoord van Likoed Nederland
Q"Kennelijk slagen sommige pro-Israëlische kringen er met geen mogelijkheid in de barbaarse aanslagen in Noorwegen en het conflict in het Midden-Oosten uit elkaar te houden."
De heer van Weezel zet de zaken hier op zijn kop. Dershowitz reagereerde slechts op de uitspraak van de anti-Israelische ambassadeur, dat is degene die er niet in slaagt deze zaken uit elkaar te houden.
Over een verkeerde voorstelling van zaken gesproken, van Weezel zegt ook:
"Maar dat de staat Israël steeds vaker het gezelschap opzoekt van rechtse fundamentalisten uit Europa en Amerika, valt moeilijk te ontkennen."
Dat baseert van Weezel op een bezoek van rechtse politici aan Israel.
Maar dat was niet georganiseerd door 'de staat Israel', zoals van Weezel suggereert, maar door een enkel parlementslid.
Diep triest dat van Weezel met deze vertekeningen blijkbaar bewust Israel zwart wil maken.Q -
Nu al, maar binnen onafzienbare tijd helemaal, zal Nederland in dezelfde positie zitten als de socialistische en liberale burgers in Israel.
Dan zullen we ons moeten verdedigen, dat echt, heus, eerlijk niet, iedereen achter Wilders staat.
Dan worden de handelingen van sommigen op ons als heel volk geplempd.
Wat een treurnis allemaal. -
@28 Hier staat niet 80% achter een occupatie en nederzettingen beleid zoals in Israel (Haaretz).
Dus Israel bestaat wel degelijk uit een groot aantal rechts extremistische burgers. -
ik denk dat iedereen het hier wel wat genuanceerder mag zien. Na 40-45 zeiden de Joden dit nooit weer. De tijd van de andere wang toekeren is voorbij, nu slaan we terug.
dat ze soms doordraaien ben ik het mee eens, maar ga niet alle Israeliers daarvan beschuldigen ook daar zijn vredelievende lui en ook linkse mensen die verre van extreem rechts afstaan. -
@29 Je pakt de pointe niet van mijn betoog.
Vreemd, met zo'n nick.
Aan welke universiteit heb jij gestudeerd? -
3211 augustus 2011 09:03 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
3311 augustus 2011 09:13 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@15
Enige matiging in de toon van het debat? gw en debat? Waar..waar...vertel John: waar en welk debat van geert.? Nee, hij moet zijn kretologie matigen. Dat zou misschien wel helpen.
En ondertussen dweept hij nog steeds met Israël, dat overigens geen muur gebouwd heeft op de grens, maar op Palestijns gebied. -
@29 80% das heel zorgwekend.Vind het niet gek dat israel geen vrede wil
-
de volgende hitler is van het zionistische kamp. mischien nederlands?
-
@30, niet alle israeliers beschuldigen? nee, zo' n 20 % van de israelische bevolking heeft niets met de xtreem rechtse terroristische politiek van Israel, maar 80 % helaas wel. Het is inderdaad een geval van slachtoffer wordt dader!
-
@37 eerder het geval van slachtoffer pikt het niet meer en neemt recht in eigen hand..
veel mensen hier op nujij zouden hetzelfde doen.. -
Het wordt nu hoog tijd dat de Israëlische burgers eens in opstand komen tegen hun eigen regime. Want met dit regime zal er nooit vrede komen in de regio.
-
Ik HAD een abonnement op de JP.
Ik hoor graag het nieuws van meerdere kanten!
Maar dat abonnement heb ik nu opgezegd. -
@38, slachtoffer pikt het niet meer? Misschien moet je de krant eens beter gaan lezen en je oogkleppen af doen. Israel is de dader en doet er alles aan om de Palestijnen te verdrijven en te discrimineren!
-
@41 waren de Joden in WOII slachtoffer of niet?
-
4312 augustus 2011 20:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
nee, heb je me dat horen beweren?
maar als er 6 mensen in elkaar worden geslagen en 1tje draait door en we hebben het daarover is die ene toch nog steeds een slachtoffer net als die andere 5 -
De vergelijking met de holocaust die constant hierboven graag wordt gemaakt (en op veel plusjes kan rekenen) is ziekelijk. Het bagataliseert de holocaust en de systematische vervolging en vergassing van 6 miljoen joden. Op geen enkele manier valt het conflict in het Midden-Oosten te vergelijken met de holocaust. Iedere integere discussie wordt hiermee vervuild.
Lees er zelf maar eens over op Wikipedia wat de holocaust was: http://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust
Verder doet men er verstandig aan in het conflict te verdiepen, voordat maar wat te roepen. Er zijn nogal wat domme aannames hierboven, een punten ter opheldering:
1) Israeli=joods
Israel staat niet gelijk aan joods, er zijn maar liefst anderhalf miljoen arabieren in Israel, niet zijnde de Palestijnse gebieden.
2) Israelis komen uit Europa.
Behalve de lokale joode bevolking, komen er ook tegen de miljoen joden die gevlucht zijn uit Arabische landen, zie bv http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from...
3) Palestijnen komen allemaal uit Israel.
De notie dat Palestijnen al eeuwen in Israel hebben gewoond, klopt niet. Uit omliggende landen zijn velen naar Israel gegaan, met name toen het gebied economisch opbloeidee. Van 1900 t/m 1925, waren er in totaal nauwelijks 750.000 inwoners.
4)Jeruzalem heeft tot de oprichting van staat Israel geen joodse meerderheid gehad.
Klopt gewoon niet, zie de gegevens http://israelipalestinian.procon.org/view.resou...
Een duidelijke joodse meerderheid
5) Oost-Jeruzalem wordt etnisch gezuiverd.
Zie het rapport: http://jiis.org/.upload/facts-2010-eng%20%281%2... blijkt dat maar liefst 57 % van de inwoners van Oost-Jeruzalem van Arabische afkomst is en de Arabische bevolking nu zowel in absolute als relatieve cijfers sneller groeit dan de Joodse bevolking.
6) Oost-Jeruzalem en de Palestijnse gebieden behoort de Palestijnen toe
Ook dit klopt niet. Grote stukken land, waaronder een aantal wijken in Oost-Jeruzalem, was voor de oprichting van de staat en ver voor de Jordaanse bezetting, aangekocht door Joden.
Ook zijn er grote stukken land aangekocht door Joden, waaronder een aantal wijken in Oost-Jeruzalem, voor de oprichting van de staat en ver voor de Jordaanse bezetting, die door de Arabieren zijn ingepikt en bebouwd. Zie bv dit artikel http://www.wnd.com/index.php?pageId=100724 waar dit verder aan bod komt. Gewoon feitelijk aantoonbaar.
Bovendien hebben de arabieren in 1948 de verdeling in 2 staten verworpen, zodat de huidige Palestijnse gebieden nadat de bezetting van Jordanie is opgeheven, niet uitmaken van een arabisch of Palestijns land. Vandaar dat er onderhandelingen over zijn, die hopelijk uiteindelijk in een vredesakkoord eindigen. -
@45 ik snap dat je een aantal zaken recht wil zetten; maar heb je werkelijk oogkleppen op om te zien wat er daar gebeurd?
daarnaast over jouw punt 3:
Voordat israel er stond was het palestina. Wellicht ken je deze naam; er woonden palestijnen.
wellicht wil je ook hier eens kijken naar de huidige gebieden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_Gebieden
Stijgers in Politiek
Morgen referendum over het ESM in Irland
Europa kijkt naar Dublin. Een NEE bei het...
4 minuten geleden door Redczus H.Jürgens
GroenLinks wrijft weer in de treintax-vlek
Gisteren, 29 mei 2012 :
Reizen met de...
2 uur 28 minuten geleden door Nujij-fan
Shabieha van Assad martelen een jongen van...
Deze jongen van ongeveer 15 jaar wordt...
6 uur 23 minuten geleden door Tweetsweet
Rutte: geen mooi weer spelen en door de...
Het begrotingsakkoord is noodzakelijk om...
17 uur 10 minuten geleden door de Hertog van Alva
Begrotingsdebat zet verhoudingen op...
Vz, we wisten dat het erg zou worden. Maar...
17 uur 18 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Best gewaardeerd
PVV hoger dan wegzakkende VVD
De VVD weet haar kiezers steeds minder vast...
3 dagen geleden door g.zeur
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
7 dagen geleden door All.you.need.is.love
Kort geding Wilders om ESM begonnen
De voorzieningenrechter in Den Haag is...
1 dag 3 uur geleden door sjeune
Wilders vraagt weer uitstel debat eurofonds
PVV-leider Geert Wilders heeft...
7 dagen geleden door madsoft
'Kunduz-akkoord grote fout VVD'
Het Kunduz-akkoord is het gevolg van een...
1 dag 7 uur geleden door suna1965

