Een Israëlische luchtaanval op het noorden van de Gazastrook heeft zeker aan een Palestijn het leven gekost, zo meldt de BBC vanavond. De aanval vormde een vergeldingsactie naar aanleiding van de terreuraanslag op Israël van gisteren.
Sorteer op:
-
Israël tolereert geen aanvallen, de terreur groep neemt dus bewust het risico dat er burgers gedood worden waar ze zich achter verschuilen.
Knap hoor, dikke pluim, het zullen je landgenoten maar zijn. -
Dit houdt ook echt niet op hè... Doodmoe word ik ervan.
-
#4, @ Ikkee, ik wordt ook doodmoe van dat gedoe daar in het Midden-Oosten.
Dat conflict is iets wat al decennia lang duurt. Er leek rond 1995 een vrede binnen handbereik tussen oud-premier Yitzak Rabin en wijlen Yasser Arafat, maar die hoop werd de grond in geboord door de rechts-extremist Yigal Amir die Rabin in datzelfde jaar 1995 doodschoot in Tel-Aviv. -
israel bezet de gazastrook,zij zijn de bezetters net als de duitsers.en de zogenaamde terroristen vechten gewoon voor hun land en vrijheid,alleen al die joodse vrienden staatjes willen dat niet zien.niks geen terroristen maar vrijheidstrijders net als de nederlanders toen tegen de duitsers
-
Verwijderd door redactie
-
@6&7
+++ -
Groot gelijk Israel ! Jullie worden aangevallen dus pak ze maar terug.
-
@9
Wat een mentaliteit zeg?? Jij vind het dus terecht dat er op steden raketten worden afgevuurt. Typisch westers moet ik zeggen. Jou voorouders hebben honderden miljoenen Afrikanen afgeslacht. En jij bent van die mentaliteit nog niet af.
De wereld zou van het begrip "jou terrorist vs mijn terrorist" af moeten komen willen we ons steentje bijdragen voor de wereldvrede. Daarom moet het bloedzuctige schurkenstaat Israel onmiddelijk uit de VN worden gezet en worden opgenomen in de lijst van terreurnetwerken. Israel heeft zeer gevaarlijke wapens en is absoluut een groot gevaar voor de wereld. -
@11 Zeker nog nooit van Hamas gehoord?
-
@ het is daar...: de pot verwijt de ketel... de Hamas is ook niet schoon te praten . maar wat Israel doet tegen de Palestijnen ook niet..... Het wordt tijd dat men gaat inzien dat dit een vicieuze circel is.....
-
@11
Ik denk dat het gericht was op 10. Heb je enig idee hoeveel Israeliers dood zijn gegaan en hoeveel Palastijnen? Heb je enig idee wat voor leger Israel heeft en wat Palastijnen hebben?
Van de raketten die van de Palastijnse kant komen, gaat niemand dood omdat Israel ze zelf afvuurt. Ze brengen niet eens schade toe. Een kleurtje op het asfalt. Er is in geen enkel optie sprake van gelijke machten.
Israel is een walgelijk land. Die hele ideologie deugt niet. Er zijn Israelische premiers die zeggen te genieten om met tanks stranden binnen te gaan waar Palastijnse kinderen aan het spelen zijn. Te gek voor woorden. Iemand die deze terreur goedkeurt kan geen mens zijn. -
@10 Zwam niet! Ik ben niet verantwoordelik voor wat mijn voorouders eeuwen geleden hebben uitgespookt!
En ik vind dat Israel het grootste recht heeft om terug te vechten als het wordt aangevallen!
Duidelijk??????????????????????
Zo niet,jammer dan! -
@13 Je bent aardig gehersenspoeld.
-
@14 +++++++
-
Verwijderd door redactie
-
@14 ben je het er dan ook mee eens wat Israel doet ivm het vernietingen van olijfboomgaarden. het vernietingen van dorpen om de gevarenzone uit te breiden..??? het blokkeren van watertoevoer bij tijd en wijlen...? het mishandelen in cellen van palestijnse kinderen..?
Als ze daar nu eens mee zouden stoppen.... dan zal de haat misschien aan de Palestijnse kant ook minder worden.... Men doet elkaar daar zoveel ellende aan... -
Verwijderd door redactie
-
Israel gaat gewoon zijn gangetje, is er geen mogelijkheid om al de palestijnen naar een ander plek te gaan brengen en een fatsoenlijk huis te geven, ze hebben geld genoeg om elke jaar een oorlog te beginnen dus dat moet geen probleem zijn, dan heb je dat probleem ook opgelost..
-
@15 Inderdaad +++++++++++++++++++++++++++ enorm sneu toch.
-
en het ergste is nog dat alle kinderen en jonge mensen daar opgroeien in haat en ellende....... Of daar ooit nog in pais en vree naast elkaar te leven valt...ik betwijfel het......
-
Beide kanten zullen moeten stoppen. Anders zal er nooit vrede komen.
-
@23 +++++++ zo is het maar wie gaat dat bewerkstelligen.....???
-
"... dan zal de haat misschien aan de Palestijnse kant ook minder worden...."
@18
Je bent toch niet werkelijk zo naïef ??
Hamas houd pas op met terroriseren als Israël gestopt is met bestaan. -
@22 De haat jegens het joodse volk is al eeuwen oud en dat zal nooit maar dan ook nooit veranderen.
Enige hoop daarop is niets meer of minder dan een utopie!
Laat het palestijnse volk zich eerst maar eens ontworstelen aan de wurggreep van Hamas ,die er niet zit voor de palestijnen maar uitsluitend voor eigen gewin.
Toevallig heb ik op het werk een collega die palestijn is en die mij vertelde dat een groot deel van de palesijnen siddert voor Hamas! -
Israel is heeft een geavanceerd leger.... de Gaza is een doodarm gebied...Israel kan het niet laten om daar en in de westelijke Jordaanoever steeds maar weer land te pikken.... zogenaamd voor hun eigen veiligheid.. Stel Duitsland of Belgie zouden een paar gebieden op deze manier annexeren hier in Nederland..??? Nederzettingen.... Ik zal nooooit de Hamas goed praten maar ik heb wel gevoel voor de Palestijnse burgers....Die worden langzamerhand opgelost in het niets!!!!!!
-
@27
Als wij dag in dag uit raketten op Duitsland af zouden vuren zou dat niet zo gek zijn.... -
@28 dat afvuren van raketten zal ook wel ergens een grond hebben.... Het is zooo gecompliceerd daar tussen de joden en de palestijnen.....Terwijl ze ooit samen geleefd hebben....
-
De reactie van @17 bevestigd wat ik al verkondigde,de haat zit zo diep,geen redden aan.
-
@29
Tja........ sinds er een muur staat kunnen ze zich niet meer opblazen in een volle bus. Dan moeten ze toch wat anders verzinnen. -
@28 sorry hoor... maar Israel is net zo schuldig aan dit gebeuren als de Palestijnen...Die zijn stelselmatig bezig om een volk van de kaart te vegen.....hier geldt voor mij : wat gij niet wilt wat U geschiedt , doe dat ook een ander niet......
-
En daarbij was het vroeger , toen de joden terugkeerden naar hun roots(1947) een makkie, met ondersteuning van het Westen om de bevolking daar er uit te schoppen......
-
@32
Waarom kies je dan altijd de kant van de palestijnen?? -
@32 Niet mee eens Israel zorgt ervoor dat het niet van de kaart wordt geveegd.
Overigens waar zijn die andere landen in het midden oosten die zo begaan zijn met het lot van de Palestijnen?
Waar dan? Wie dan? Mooi staaltje van broederliefde toch? -
Ik kies in deze voor de underdog.... voor de mensen die ruim 60 jaar gelden uit hun huis werden verdreven........Die doodgewoon geen enkele kans hadden... Dat wil niet zeggen dat men nu geen uitweg zou hebben om dit op te lossen..... gun elkaar een land om te wonen .... gun de jeugd een jeugd...zonder haat en met een hart,,,,,. en ik weet zeker dat , als men deze ellende achter zich zou laten, er misschien een toekomst is zowel voor de joden als voor de palestijnen.. Maar dan moet er van beide kanten ok een wil zijn.....
-
@36
Je kiest voor een verzonnen volk:
"De Hamas minister van Binnenlandse Zaken en Nationale Veiligheid Fathi Hammad, hield vorige week een toespraak voor de Egyptische Al-Hekma TV, waarin hij in feite steun gaf aan Gingrich' beoordeling. Hij erkende dat de wortels van de meeste 'Palestijnen' elders in het Midden-Oosten liggen, en dat het Palestijnse label slechts een dunne laag vernis is."
http://israeltoday.nl/headlines/9-nederlands/211 … -
@37 In het politieke debat van onze tijd roept de naam Palestina vaak heftige emoties op. Voor veel Joden is het oude Palestina het aan hun voorvaderen beloofde, Bijbelse grondgebied en de plaats waar ooit het spirituele centrum van de hele Joodse gemeenschap stond, de Tempel van Jeruzalem. Voor de moslims is het weer zo dat zij geloven dat God (in het Hebreeuws: JHWH; in het Arabisch: Allah) de Israëlieten in de tijd van Mozes verstoten heeft uit het grondgebied, omdat ze God niet eerbiedigden. Vele Arabieren, met name zij die door hun vertrek tijdens de Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948 en de Zesdaagse Oorlog van 1967 staatloos geworden zijn, beschouwen Palestina als hun vaderland.
Dus beiden claimen ze dit land...... zou het dan niet mooi zijn als ze samen delen????? -
@36 Ik herhaal zo simpel ligt het niet.
Laten we Israel even buiten beschouwing laten,dan nog worden de Palestijnen niet opgevangen,dan nog kunnen zij nergens heen ,dan nog laten hun broeders (of wat daarvoor doorgaat ) hen stikken!
Die hebben een mooi excuus ,maar momment supreme doen ook zij geen ruk voor de Palestijnen.! -
(Overigens de Palestijnen hadden nooit een eigen land .
-
@39 nou dan wordt het tijd dat men gaat beseffen dat ook de palestijnen mensen zijn net zoals jij en ik.... dat ze kinderen hebben die niets anders zien dan ellende....armoede etc.....en dat er een modus vivendi gevnden gaat worden daar om naast elkaar te levenmaar ja da's weer een utopie van mij!
Ik wens iedereen een fijne nacht en nog een mooie vrije dag morgen !!!!!! -
@41 voor u ook een fijne nacht en een prettige zondag.
-
@6: wat verzin je nu weer voor onzin. Israël bezet de Gazastrook niet. Ze blokkeren alle verkeer in- en uit Gaza richting Israël. Dat is overigens voorkomen legaal.
-
@41
Ook een fijne nacht en mooie zondag.
Hopelijk wordt het ooit nog eens wat daar ........... zou mooi zijn maar heb er een hard hoofd iin. -
@40 Gelul! De Palestijnen zijn niets anders dan de inheemse bewoners van "Eretz Israel". Dat het gebied niet politiek autonoom was doet daar niets aan af.
-
@45 Inderdaad, de inheemse bewoners van "Eretz Israel" zijn Arabische Semieten.
-
De internationale gemeenschap is het er bijna unaniem over eens dat de huidige situatie in Gaza een bezetting betreft omdat:
1) Israël de grensovergangen controleert en bepaalt wie of wat de Gazastrook in of uit gaat.
2) Israël de territoriale wateren naast de Gazastrook controleert en er een blokkade over heeft uitgeroepen en beperkingen heeft opgelegd op het visgebied, waarbij de economische activiteit over dat gebied uitoefent.
3) Israël volledige controle houdt over het luchtruim van de Gazastrook, door middel van onafgebroken surveillance door vliegtuigen en bewapende drones.
4) Israël militaire invallen doet in de Gazastrook en regelmatig doelen beschiet.
5) Israël delen van de Gazastrook tot ontoegankelijk gebied (no-go area) heeft verklaard en dit afdwingt d.m.v. zijn strijdkrachten.
Ook de vergelijking met Nazi-Duitsland gaat hier op:
Volgens het Tribunaal van Neurenberg was Duitsland de bezetter van Griekenland, Joegoslavië en Noorwegen, met inbegrip van de gebieden aldaar die voor langere of kortere tijd in handen waren van verzetsgroepen. Duitsland kon immers op elk gewenst moment deze gebieden binnentrekken om zijn wil op te leggen. Precies de situatie die we thans zien in Gaza. -
@47 Anne Frank heeft geschreven dat de slachtoffers van vandaag de beulen van morgen zijn.
-
@39 Heel veel Palestijnse vluchtelingen zijn al opgenomen in hun buurlanden. Maar de verantwoordelijkheid voor het welzijn van deze mensen ligt eerst en vooral bij veroorzaker van deze etnische zuivering: de zionisten. Zij hebben de inheemse bewoners systematisch verdreven in 1948 (Plan Dalet) en zich de Palestijnse huizen, landerijen, bedrijven en roerende bezittingen toe geëigend.
Het wachten is nog steeds op de dag dat Israël de honderden miljarden dollars aan gestolen Palestijnse bezittingen gaat teruggeven, samen met herstelbetalingen voor het aangerichte leed. -
@49 Toen de Berlijnse muur viel eiste vele bewoners die in West Duitsland woonde hun bezittingen in Oost Duitsland op, heden ten dagen heeft elke rechtmatige eigenaar in Duitsland zijn bezit weer terug, Arabische Semieten horen ook hun rechtmatig bezit terug te krijgen.
-
nr 3 zo ken ik er nog 10.000 het zijn wel de israel joden die het doen,die muren en hekken buiten de toegewezen land?grenzen hebben gebouwd .
het zijn de import- joden usa en voormalig ussr en wat gestoorden uit andere streken,waar ze ook niet bepaalt geliefd waren/zijn,die nederzettingen op gestolen grond bouwen wraak of zo?
en jij,jij verschuilt je lekker in nederland,het zal je soort maar wezen die vanaf 1948 het grootste concentratie kamp ooit beheerd,ik dacht toch echt te menen dat er elk jaar weer beweerd wordt dat nooit meer,gek je zou haast gaan denken.
en bezetters hebben geen recht,alleen een arme al zo lang vervolgde jood mag dat recht toch,
tja de woorden vader vergeef ze,ze weten niet beter.beetje heilig maar moet kunnen,net als de woorden het beloofde land.
blijkbaar heeft i jullie niet vergeven,en terecht,en er zijn heel wat vaders in de omliggende landen die terecht de moordenaars van hun kinderen en familie,terug pakken willen,zou ik ook doen.
en zo gaat het nog jaren en jaren door,totdat israel eindelijk van de landkaart verwijderd word,ga lekker in de usa wonen,tussen soortgenoten.,ga de mexico grenzen beveiligen tegen illegalen? voor de zelfde schreeuwers die de grenzen open wouden hebben in de EU globalisering noemen ze het maar niet in de usa,
ervaring genoeg lijkt mij,die hekken beveiligen dan he.en je kunt er zo wonen stromend water aanwezig.
en 5
hoe zit het met de vergiftiging van yassar arafat is daar al wat van bekent polonium meen ik, is radio actief,en welk land heeft dat,en dus ook kern raketten,en twee keer raden wie daar ook weer achter zitten.usa en israel.
dan is de vraag heel ineens heel anders,van wie er wel vrede wil hebben.en het zelfde jaar ? 2004 toch. -
@47: er zit een tegenstelling in je betoog. Je zegt dat de internationale gemeenschap dit een bezetting zou noemen. Diezelfde internationale gemeenschap noemt de blokkade van Gaza legaal. Dat klopt dus niet. Omdat de blokkade volgens jouw betoog vergeleken kan worden met een bezetting. Dit laatste is het standpunt van de VN.
-
Oh, ééntje maar, jammer. Meerdere levensgevaarlijke zelfmoordterroristen tegelijk is handiger.
-
Als je op een Israelische nieuwssite kijkt zie je dat Israel elke dag beschoten wordt en elke dag Israelische vliegtuigen de criminelen, gericht, overhoop schiet.
Door precisie-raketten af te schieten op de daders.
Gaza is vrij maar Hamas kiest er voor projectielen af te schieten op Joodse burgers.
Oom Erdogan had in dit geval er al lang voor gekozen heel het gebied plat te gooien.
Gelukkig komen er hierbij haast geen burgers om het leven. -
Aanvalluh.........
Uitroeien dat trieste zooitje in de Gaza-strook, laten ze gaan werken. -
@55 Gaza vrij?? Ja om de moord te stikken,ga toch fietsen....
-
@56
Je wil het gewoon niet weten, accepteren dat de bevolking van Gaza het meeste lijdt onder het dictatorschap van Hamas.
Een aantal jaren geleden was Hamas daar in meerderheid gekozen.
Als er nu vrije verkiezingen zouden worden gehouden dan zouden ze schrikken.
Daarom houden ze die dan ook niet met de smoes dat ze nog niet met Fatah/Plo overeen kunnen komen.
Echt, de bevolking heeft er schoon genoeg van.
Zie eerdere topics over dit onderwerp. -
Erg netjes van Israel dat ze zo gericht en vreedzaam reageren, wanneer de Palestijnen over dezelfde vuurkracht zouden beschikken was de bevolking van Israel allang volledig uitgeroeid. Petje af dus voor Israel.
-
Wie zijn de extremisten!?
Waarom moet en kan Israel m.b.v. de VS niet anders dan Iran aanvallen. De Zionistiche bankiers hebben een oorlog nodig om verschillende redenen.
1. De petro dollar is in gevaar.
Op het moment dat Irak en Libie besloten om hun olie in goud of andere valuta te laten betalen kwam het vrij winkelen van de Zionistische banken en de Amerikanen in gevaar omdat hun petrodollar daardoor waardeloos zou worden.
Nu is via Syrie Iran aan de beurt. Iran verkoopt zijn olie intussen voor Goud en Chinese Yuan. De Amerikanen en de Zionistische bankiers kunnen zich stomweg niet veroorloven om geen oorlog tegen Iran te beginnen, dat zou het begin van het einde van de petro dollar en de private Zionistiche FED betekenen.
2. Oorlog is de meest lucratieve manier van geld verdienen voor de bankiers, na speculeren met voedsel.
3. Controle over de olie en gas pijpleidingen. Temeer nu kernenergie geen optie meer is na Fukushima.
Gas van Israel moet door Syrie om in Europa verkocht te worden
http://pipelines.curry.com/
Het hele nucleare verhaal van Iran is een drogreden. Temeer omdat volgens de Islamitische religie nucleare wapens verboden.
En waarom gaat de EU hier in mee?
De dollar wordt gecreeerd uit lucht door de private Zionistische FED. De eigenaars van de FED zijn de Zionistische Europese Rothchilds (oprichters van de staat Israel) i.s.m. 6 andere Zionistische grootbanken waaronder Goldman Sachs. De euro wordt ook gecreeerd door de FED en is eigenlijk een eurodollar. (Dit is mogelijk geworden omdat bijna al het goud van de westerse landen bij de FED ligt)
Er worden op dit moment wel pogingen ondernomen dat het ECB zijn eigen euro's kan creeeren. Daarom is dat ESM ook zo belangrijk. Als de dollar eventueel omvalt dan moeten de Zionistisch bankiers toch hun illegale geld creatie kunnen voortzetten.
Op dit moment is de FED weer begonnen met een QE3. Er wordt 50 miljard dollar per maand aan de banken gegeven waardoor al ons geld steeds minder waard gaat worden.
Het grote probleem is dat er een derivaten gat bij de zombie casino banken is ontstaan van 4 x de jaarlijkse wereld produktie. Als dat gat gevuld is met bijgedrukte dollars en eurodollars dan is ons geld niet meer waard dan WC papier.
Om al deze redenen is het van ultiem belang dat de burger de geldcreatie weer in eigen hand krijgt. Een munt gedekt door goud, zilver, platinum, koper of desnoods bananen zolang die munt over 100 jaar maar net zoveel waard is als vandaag.
Een perfect alternatief voor geld:
http://zapruder.nl/portal/artikel/een_nieuwe_mun …
Politici vallen over elkaar heen maar niemand praat over het probleem van de geldcreatie en daardoor worden we voortdurend voor de gek gehouden.
De Spanjaarden willen hun grondwet herschrijven net zoals de Ijslanders hebben gedaan.
Voor een gedetailleerde uitleg over de Petro Dollar:
http://www.youtube.com/watch?v=yZDQb2H3xZI&f …
Een stukje geschiedenis hierover wat je niet in de geeschiedenis boeken vindt waaruit blijkt dat we eerder voor de gek zijn gehouden.
http://www.scribd.com/doc/89828866/Benjamin-Free …
http://www.realjewnews.com/?p=189
En dan is dit ook niet zo'n grote verassing meer:
http://johnfriendsblog.blogspot.sg/2012/10/book- …
De oorlogen in het Midden Oosten zijn een poging tot wereld heerschappij d.m.v. een WO3
Na de Moslims zijn n.l. de Christenen aan de beurt en dan de Hindu's
-
@37
The Invention of the Jewish People
Het 'Joodse volk' is een mythe
Een boek dat al in 2008 in het Hebreeuws verscheen, maar genegeerd door de gevestigde media weinig stof deed opwaaien, al werd het inmiddels wel vertaald in meer dan tien talen.
Shlomo Sand draait er niet omheen, en komt direct tot de kern van de zaak. Hij ontmantelt de mythes die hebben geleid tot de oprichting van de staat Israël, de mythes die de Zionisten voorzagen van de rechtvaardiging het land te stelen van de oorspronkelijke bewoners. Sand doorprikt die mythes, en zorgt ervoor dat de Zionisten hun belangrijkste argumenten ontnomen worden.
De mythes die aan de basis liggen van de oprichting van Israël zijn tweeledig. Ten eerste is er het verhaal dat de Joden uit het Heilige Land werden gegooid door de Romeinse vernietiging van Jeruzalem, en dan werden verstrooid over verschillende regio's in het Middellandse Zeegebied en elders. Ten tweede is er het verhaal dat de huidige Joodse inwoners van Israël de afstammelingen zijn van die vroege Joden.
http://www.zonnewind.be/midden-oosten/israel/jo. …
-
Israel heeft voornemens het recht op zelfbescherming. In dit kader is Aanval de beste verdediging en tracht men een buffer te creeren. Volstrekt legitiem. Hamas weet dat Israel reageert met vergelding. Veroordeel je de reactie of veroordeel je de actie? Kennelijk moet Israel alle aanvallen maar incasseren zonder te mogen reageren. Israel doet precies wat het moet doen.
-
The beat goes on,
"
Drums keep pounding a rhythm to the brain
And men still keep on marching off to war,
La de da de de, la de da de da
"
http://www.youtube.com/watch?v=CBu8h1Js5Fg -
De Israëlische illegale (DDR) muur staat om het land maar wél op Palestijns geroofd grondgebied.
In 2002 vaardigde de Veiligheidsraad van de VN resolutie 1379 uit: "Er moeten twee onafhankelijke staten komen: Israël en Palestina, op basis van resolutie 242 en 338". Deze twee resoluties eisten dat Israël zich terugtrok uit de bezette gebieden, waarmee de VN-Veiligheidsraad duidelijk maakte dat "de staat Palestina" moest komen op de door Israël bezette gebieden.
In 2003 besliste de Veiligheidsraad met resolutie 1515 nogmaals dat Israël en Palestina twee onafhankelijke staten moesten worden, en gaf "Het Kwartet" (= VN, Rusland, USA en EU) de opdracht om de "roadmap" uit te voeren.
-
"
Drums keep pounding a rhythm to the brain
History has turned a page, uh-huh
" -
Uit het artikel:
"Een Israëlische luchtaanval op het noorden van de Gazastrook heeft zeker aan een Palestijn het leven gekost, "
en
"Als reactie op deze aanslag bestookte Israël zeker drie doelen in de Gazastrook, zover bekend ook zonder slachtoffers te maken"
Wat is het nou? Of ligt het aan mij en heb ik het artikel niet goed gelezen?
Ik ga maar niet in wie schuld heeft, want daar gaan de vorige 61 reacties al over. Even een tip! U kunt de ander niet overtuigen, het blijft een spelletje welles nietes hier op nujij.
Laat ze er in het middenoosten maar eerst eens eens worden. -
Sunday bloody sunday, U2, http://www.youtube.com/watch?v=EM4vblG6BVQ
"
I can't believe the news today
Oh, I can't close my eyes and make it go away
How long...
How long must we sing this song?
How long? How long...
" -
Het is niet verwonderlijk dat de inwoners van de Gaza strip zich wanen in een concentratiekamp met geen enkele hoopvolle toekomst voor ogen. Wanhoop van de inwoners wordt hiermee bewust door de Israëlisch aangewakkerd.
De soevereine staat Israël meet, sinds haar oprichting, consequent met twee maten.
Zo heeft Israël zich eenzijdig het monopolie toegeëigend van de interpretatie van het Internationale Recht, het handvest van de VN, Het Internationale Rode Kruis,The IAEA and the UN legal right to investigate the Israely illegal nuclear weapons at Dimona.
En........Israëls toegeëigende monopolie om de hele wereld in een atoom oorlog mee te slepen.
-
Echt, de IAF schiet nog een vlieg van een kameel.
Mooi hoor die gast op zijn motor en zijn maat.ge-elimineerd.
Clean, geen burgerdoden.
jullie wil het gewoon niet weten, accepteren dat de bevolking van Gaza het meeste lijdt onder het dictatorschap van Hamas.
Een aantal jaren geleden was Hamas daar in meerderheid gekozen.
Als er nu vrije verkiezingen zouden worden gehouden dan zouden ze schrikken.
Daarom houden ze die dan ook niet met de smoes dat ze nog niet met Fatah/Plo overeen kunnen komen.
Echt, de bevolking heeft er schoon genoeg van.
Zie eerdere topics over dit onderwerp. -
7014 oktober 2012 11:36 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@26
Hoeveel invloed heeft Hamas op de Westbank en wat moet daar dan gebeuren volgens u? -
@70 Nou daar kunnen de jonge Israëli ook wat van,na het vervullen van hun dienstplicht,alleen zij doen het in India.
-
@35
Misschien hebben die andere landen wel dezelfde instelling als u heeft t.o.v. asielzoekers, "Zit dat gespuis er nu nog ? Te belachelijk voor woorden!"
U moet anderen niet verwijten wat u zelf niet praktiseert.
Verder kunt u zich eens afvragen waar veel Palestijnse vluchtelingen kampen staan en hoe lang deze er al zijn. Ook even in gedachten nemen hoeveel eeuwen de Joden in de diaspora geleefd hebben en bleven verlangen naar een Joodse staat voordat u met 'slimme' opmerkingen komt over het opnemen van de Palestijnse vluchtelingen door omringende landen. -
Verwijderd door redactie
-
@65
Inderdaad, blijft welles/nietes maar nieuwe ontwikkelingen ontkennen en negeren door de anti-Israel lobby en Hamas knuffelaars gebeurd nu nog steeds.
Ik heb er nog niet een gehoord die be-aamdt dat de gewone bevolking genoeg heeft van Hamas omdat ze ook een normaal leven willen leiden? -
@72
Dus? -
@74
Juist! Allemaal onderworpen aan de Islam! *kuch* -
@78 hmm
We are one,,, geen grenzen, geen verschil.....En toch weet jij het naar Islam om te draaien....
Vreemde vogel ben je -
"We are one,,, geen grenzen, geen verschil."
@79
Als ik dat hoor dan denk ik aan eenheidsworsten .......... en om de mens in zo'n vorm te laten persen heb je een totalitaire ideologie nodig. De Islam heeft daar op dit moment de beste papieren voor. -
@80 Alhoewel ik veel met moslims om ga, zie ik daar geen waarheid in.
Islam zou zich gaan vertalen in een vorm van dictatuur, sharia enz..
Niemand mag een levenswijze aan een ander opdringen.
He mooiste hoe ik het bedoel,blijft nog altijd de speech van Charlie Chaplin van de Great dictator.
Ieder land heeft zo zijn specialiteiten, dat moet zo blijven je word er rijker van in al zijn facetten.
http://www.youtube.com/watch?v=310C8qQ3WUk -
@75
Het Palestijnse volk heeft Hamas democratisch gekozen.
De beloften van een verkiezing waarmaken is geen gemakkelijke taak zeker niet als je als terreur beweging uitgekotst wordt en er met o.a. de steun van de VS een gewelddadige coup voorbereid werd door Fatah.
De bedoeling van de toelating van Hamas tot de verkiezingen was om hen over te halen om deel te nemen aan het politieke proces en het geweld achter zich te laten. Na de overwinning wisten echter de tegenstanders niet hoe hard ze Hamas weer in die hoek moesten trappen, met geweld.
Kortom het Westen heeft een geweldig visitekaartje achter gelaten over hoe er door hen over democratie gedacht wordt. Bedankt nog daarvoor.
http://home.medewerker.uva.nl/p.w.h.aarts/bestan … -
@81
Dat is inderdaad een machtig mooie speech. -
Benjamin Netanyahu, één van de rotte appels in de wereldgemeenschap, is een groot voorstander van een Nucleaire HOLOCAUST voor Joden, Arabieren, Europeanen, Amerikanen en de rest van de wereld.
Hij heeft z,n kont afgeveegd met de Internationale rechtsorde, het NPV verdrag en het wettelijke recht van de IAEA om onderzoek te doen naar de 200 illegale Israëlische kernbommen.
Hij vindt dat ie het volste misdadige recht daartoe heeft. Opsluiten die vulgaire potentiële oorlogshitsende massamoordenaar en land rover.
Landroof is een beproefde Israëlische methode om Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever van hun eigen grond te verjagen.
Door hen de toegang tot bepaalde akkers te verbieden, komen die braak te liggen en het aloude gewoonterecht bepaalt dat landbouwgrond die een aantal jaren braak ligt automatisch aan de gemeenschap vervalt.
Inmiddels is de helft van de grond in de Jordaan vallei nu in handen van kolonisten.
44% is inmiddels militair gebied, voor de Palestijnen rest slechts 6%.
Van de 250.000 Palestijnen die er in 1967 woonden zijn er nog slechts 56.000 over...................... -
@67 "Het is niet verwonderlijk dat de inwoners van de Gaza strip zich wanen in een concentratiekamp".
Als dat zo is, komt dat door het Hamas-regime -
@86 Interessant dat je oorzaak- en gevolg zo benoemd.
Het is een bekend fenomeen dat, naarmate de druk alsmaar wordt opgevoerd tot ongekende hoogte, de reacties ook steeds extremer worden. Hamas is het oorzakelijk gevolg en het kindje van de Israëlische onderdrukkings poltiek. -
@87
Wat kan Israël er aan doen dat Hamas zijn eigen bevolking onderdrukt ?? -
@88 Wat heeft Israël een kansen laten liggen en heeft daarentegen alsmaar de Palestijnen onderdrukt en als oud vuil behandeld. Daardoor zijn ze steeds meer de extremistische hoek ingedrukt door de Israëlische geweld en annexatiepolitiek.
-
@87 hoe het zo gekomen is, dat Hamas zoveel aanhang en invloed kreeg, hangt samen met diverse factoren, een daarvan is de corruptie van de PLO. Hamas en Fatah zijn aartsvijanden.
Geschiedenis is een interessant vak, maar feit is dat Hamas nu een schrikbewind voert en dat komt niet door Israël. -
@85
Dat in elkaar geknutselde filmpje met dat propaganda verhaaltje erbij, neemt u dat serieus? -
foto's uit het concentratiekamp: http://brabosh.com/category/gaza-unplugged/
-
@91
De beelden spreken voor zich. Daar kan je niet omheen.
Maar kijk jij maar lekker weg hoor als je de realiteit niet onder ogen kan zien omdat ze niet stroken met het beeld wat jij hebt.
-
@93
Ik weet niet wat voor beeld u hierbij heeft maar heeft u ook zo'n medelijden met geëxecuteerde NSB verraders door het verzet indertijd?
Dat is namelijk wat ettelijke Fatah leden is aangedaan en dat ziet er inderdaad nooit fijn uit.
Niet goed te praten maar wel begrijpelijk, verraad is namelijk een ernstige zaak waar strenge straffen op staan. Overigens vallen er bij een burgeroorlog vaker slachtoffers. Als je die als Fatah probeert te initiëren dan mag de Palestijnse bevolking Hamas dankbaar zijn dat dat in de kiem gesmoord is, zie Syrië. -
@94
Je bent niet goed bij je hoofd. Dus omdat Fatah ietsje (vergeleken met Hamas) gematigder is geworden zijn zijn ze vergelijkbaar met NSBers? Zie je niet in hoe ontiegelijk belachelijk dit klinkt?? -
Ja laten we maar weer wijzen met het vingertje,
Hier een linkje van een eerder bericht over de ohhh zo geliefde ''Palestijnse'' autoriteiten, die het beste voor hebben met hun eigen verzonnen bevolking of zal het toch hun portemonnee zijn waar ze het beste mee voor hebben.
http://www.destentor.nl/nieuws/algemeen/buitenla …
Ja ben benieuwd hoe er gedraaid zal worden om vooral Israel de schuld te geven en maar te zwijgen over de zelf gecreëerde situatie waarin dit volk zich bevindt die ze ten volle politiek uitbuiten.
Shalom.
ps. remember Susan S en laat haar lijden niet vervagen door het zogenaamde lijden van haar ''Palestijnse'' moordenaars.
-
@94 Takbier
Niet goed bij mijn hoofd?
Lees hier hoe Fatah aangewakkerd werd om via geweld Hamas uit zijn zojuist democratisch verkregen positie te verdrijven. Verraad heet dat en in 'oorlog' met Israel wordt dat evenals met verraders in WOII niet licht opgevat en moet je executie vrezen.
http://home.medewerker.uva.nl/p.w.h.aarts/bestan …
en
http://www.vanityfair.com/politics/features/2008 …
http://www.vanityfair.com/politics/features/2008 …
-
Hier heb je het van een Jood die het ook zat was van de achterbakse Zionisten http://www.apfn.org/THEWINDS/library/freedman.html
-
Die palestijnen hebben het nog steeds beter dan onze oudjes tegenwoordig, laat staan andere mensen hier in Nederland en omstreken, en maar zeuren over die lui. Geen van deze partijen zijn lief en aardig, het conflict is zeer complex en er is geen duidelijke oplossing voor dan in Israël andere mensen in de politiek te stemmen en Hamas eruit stappen. Yitzhak Rabin was een zeer goeie staatsman en had als hij niet was vermoord een zeer nuttige bijdrage aan de vrede kunnen bijdragen.
-
@96 Wat je over het hoofd ziet is dat de schaal waarop Fatah en Hamas martelen en moorden in het niet valt bij de schaal waarop Israël martelt en moord.
-
@40 Nee maar wel eigen grond !
En over de eigenaar van het land :
http://player.vimeo.com/video/50531435 -
geen enkele regering kan het palestijnse volk regeren daar ze nog geen cement in mogen voeren om huizen te bouwen in de gazastrook omdat Israel het verbiedt
-
@102 nee maar, jij bent echt goed op de hoogte!
Hoe bouwen ze in Gaza dan die luxe hotels en winkelcentra? -
@103
Dat materiaal werd toch gebracht door schepen die afmeren in de haven van Gaza en ook de luchthaven van Gaza speelt toch een rol in de in en uitvoer van goederen? Die blokkade van Gaza en die smokkeltunnels zijn toch allang opgeheven? Dat al het materiaal dat Gaza binnenkomt over het grondgebied va de Joods Israëlische staat moet plaatsvinden is toch ook allang voorbij.
Dat Israel bepaalt welke goederen Gaza in/uit gaan is toch historie?
Of ben ik nu ook niet op de hoogte:). -
"Lees hier hoe Fatah aangewakkerd werd om via geweld Hamas uit zijn zojuist democratisch verkregen positie te verdrijven."
@97
Maar de vraag is heeft Fatah dat gedaan?
Nee, daar kregen ze niet eens de kans voor al zouden ze zich daarvoor laten gebruiken. Maar dat weerhield Hamas er niet van om Fatah aanhangers over de kling te jagen. -
@104
En waarom denk je dat ze dit willen controleren??
Omdat Israël dag in dag uit lukraak wordt bestookt met Qassamraketten inderdaad. -
@104 feit is dat ze in Gaza alles hebben wat ze nodig hebben.
-
@105
Nee Hamas gaat niet zitten wachten totdat Fatah alles in stelling heeft om hun coupe plannen uit te kunnen voeren, duh. -
@100 Ik ben blij dat ik niet in uw schoenen sta....
-
Er staat geschreven:
Psalm 83:3t/m9 Want zie uw vijanden tieren, uw haters steken het hoofd op; zij smeden een listige aanslag tegen uw volk en beraadslagen tegen uw beschermelingen. Zij zeggen: Komt, laten wij hen als volk verdelgen, zodat aan de naam van Israël niet meer wordt gedacht. Want zij hebben eensgezind beraadslaagd tegen U een verbond gesloten: de tenten van Edom en de Ismaëlieten, Moab en de Hagarenen, Gebal, Ammon en Amalek, Filistea met de inwoners van Tyrus; zelfs Assur heeft zich bij hen gevoegd… -
@108
Volgens die redenering mag Israël zeker ook wel Iran aanvallen........ of niet? -
Sorry Pasparal,
En weer bent U de gene die het verkeerd begrijpt en of het niet wil begrijpen, Oja hadden we het al over de corruptie gehad binnen het zelf verzonnen en verdeelde volk of ben ik dan off topic?
Hier een stukje uit een bericht geleend van Israel today, dus gelogen natuurlijk. lol
De Palestijnen zijn woedend op hun leiding, omdat deze volgens Palestijnse bronnen, niet genoeg zou doen voor het welzijn van de eigen bevolking. 'Ik roep het Palestijnse volk op, de straat op te gaan en de mislukte Hamasleiding voor altijd ten val te brengen,' zei de vader die zijn zoon in een brand had verloren. 'Alleen Hamas is verantwoordelijk voor de chaos in de Gazastrook.'
Ongelooflijk waar haal ik al deze ''leugens'' vandaan he Pasparal.
Shalom.
ps. remember Susan S en laat haar lijden niet vervagen door het zogenaamde lijden van haar ''Palestijnse'' moordenaars. -
@107
Zei ik toch, ze hebben o.a. een zeehaven, een internationale luchthaven en ook een energievoorziening die tiptop is. Feitelijk is het een paradijs. -
Ik lees hier vaak dat Israel wordt vergeleken met Duitsland. Lijkt me zeer onterecht. Ten eerste is het land historisch gezien voor het Joodse volk. Daarnaast is Palestina de naam die de Romeinen destijds gaven aan Joods Israel. Ten tweede had Yasser Arafat een "lievelingsoom" de groot-moefti van Jerusalem, Al-Husseini. Deze moefti zag Hitler als held en steunde Hitler door moslimslegioenen op te richten die massamoorden in de Balkan verrichten op Joden, zigeuners etc..Op 1 maart 1944 deed Arafats held in Berlijn een dramatische oproep op de radio:
“Arabieren! Sta op als een man en vecht voor jullie heilige rechten. Dood de joden waar je ze ook maar vinden kunt. Dit behaagt aan God, de geschiedenis en de godsdienst. Dit kan jullie eer redden.”
Arafat zelf heeft ook huisgehouden in Libanon. Deze zelfbenoemde Palestijnen werden vanaf 1948 door oa. gastvrije Christenen opgenomen in toen democratisch Libanon. Deze zogenoemde Palestijnen gedroegen zich waar Israel nu vals van wordt beschuldigt. Arafat zijn bende gedroeg zich als een bezettingsleger.Zelfs sommige moslims moesten hem DESTIJDS niet. Een staat in een staat werd het.. .Kerken werden vernietigd door zijn bezettingsleger. De islamieten hebben nu in de omringende landen van Israel de rijen gesloten. Wees dankbaar dat Israel nu tegenwicht geeft in die regio. Want voor je het weet staat de tegenwoordige islamitische onverdraagzaamheid bij ons voor de deur... Kijk alleen al naar de haat die ze hun kinderen leren door ze met stenen te laten gooien terwijl ze nog amper kunnen lopen. Je hoeft niet te geloven in Jezus Christus. Dat is je eigen keus, maar iedereen weet dat die vredelievend was. Dat volk om Israel wijzen Hem af...lees als ze wijzen de vrede af.. -
@111
Is Iran dan net zo bewezen als de Fatah poging tot een coupe op Hamas ergens mee bezig behalve dan Hezbollah en Hamas steunen zoals de VS Israel steunt? -
@114,
++++++++++++++++++++++++
Ja leesdefeiten, het zal wel stil blijven op je reactie, want dit zijn berichten en waarheden die niet passen in de leugens van de ''Palestijnse'' propaganda machine, zulke berichten zijn politiek niet te misbruiken en dan plaatsen ze je onder een verberg knop.
Wij noemen dat onmacht, weet niet wat voor benaming zij er voor hebben.
Shalom.
ps. remember Susan S en laat haar lijden niet vervagen door het zogenaamde lijden van haar ''Palestijnse'' moordenaars.
-
@114
En zo is het maar net! +++++++ -
@114 Je zou je naam moeten veranderen in negeerdefeiten.
Er bestaat niet zoiets als een "joods volk". Joden vormen een religieuze gemeenschap, net als moslims, christenen, etc. Evenmin als dat moslims fysieke nazaten zijn van de mensen uit het Arabisch schiereiland, hebben de joden van vandaag ook geen bloedband met de Hebreeën uit de Oudheid.
Dat Amin al-Hoesseini met de nazi's heeft geheuld is waar, maar dat gold evengoed voor de zionisten! Denk maar aan het Ha’avara-verdrag, of aan het bezoek van Herbert Hagen en Adolf Eichmann aan een kibbutz in Haifa in 1937. In 1941 had de Irgoen (die na de oorlog zou opgaan in de Likoedpartij) zelfs aangeboden om aan de kant van Duitsland te vechten.
Het argument dat Palestijnse kinderen door het schoolcurriculum aangezet worden tot jodenhaat is niet alleen onwaar, het is ongelovelijk hypocriet! De Israëlische jeugd krijgt oorlogspropaganda met de paplepel ingegoten, zoals de fabels dat Israëls vele oorlogen defensief waren, dat het regime in Tel-Aviv streeft naar vrede, en dat Arabieren aangeboren jodenhaters zijn. Een belangrijk deel van het schoolcurriculum bestaat uit het angst en wantrouwen kweken voor de niet-joodse buitenwereld.
