Zijn vrouw bevalt een dezer dagen in een Israëlisch ziekenhuis van een zoon, maar Wassim weet nu al dat hij er niet bij zal zijn. Als inwoner van de Westoever mag hij de afscheidingsbarrière die Palestijns gebied van Israël scheidt niet passeren. Dat Wassims vrouw een Israëlisch paspoort heeft, biedt geen soelaas. Sinds 2003 bestaat er namelijk een wet die voorschrijft dat Israëliërs hun echtgenoot of echtgenote niet mogen laten overkomen als die uit Palestijns gebied afkomstig is.
Mensenrechtenorganisaties bestempelden de wet - die tijdens de Tweede Intifada ingesteld werd als veiligheidsmaatregel - als racistisch en stelden petities op. Andere buitenlanders worden in principe na vijf jaar genaturaliseerd tot Israëliër, alleen voor Palestijnen geldt dat niet. Het Hooggerechtshof boog zich over deze petities en bleek, net als de rest van de Israëliërs, sterk verdeeld. Vorige week kwam de uitspraak: de wet is rechtsgeldig, oordeelden zes van de elf rechters.
De president van het Hooggerechtshof, Dorit Benisch, die tot de minderheid behoort, schreef dat de wet zou moeten worden afgeschaft 'omdat die het recht van gelijkheid schendt'. Volgens de kleinst mogelijke meerderheid is er echter 'geen enkel voorbeeld van een Hooggerechtshof dat de toegang van duizenden vijanden binnen de landsgrenzen toestaat'.
artikel verder lezen
Sorteer op:
-
Is niet interessant..................het gaat over Palestijnen Disturb.
-
Die muur staat er niet voor niets. Sinds de oprichting van de muur zijn er vrijwel geen zelfmoordaanslagen meer geweest in Israël. De muur heeft onnoemelñijk veel meer menselijk leed bespaard dan veroorzaakt.
-
Over muren gesproken!
Kennen jullie deze al??
The Mexico – United States barrier – also known in the United States as the border fence or border wall – is actually several separation barriers designed to prevent illegal movement across the Mexico – United States border
http://en.wikipedia.org/wiki/Mexico_–_United_St... -
"buitenlanders worden in principe na vijf jaar genaturaliseerd tot Israëliër, alleen voor Palestijnen geldt dat niet"
"er is...geen enkel voorbeeld van een Hooggerechtshof dat de toegang van duizenden vijanden (!) binnen de landsgrenzen toestaat"
De boodschap is duidelijk: volgens het Hooggerechtshof zijn ALLE Palestijnen vijanden.
Dit brengt mensen als Wilders en de Amerikaanse Republikeinen in een moeilijk pakket !!
Die willen de Westbank bij Israel voegen.....
(Het Republikeinse Nationale Comité heeft vorige week een resolutie aangenomen waarin steun wordt uitgesproken voor een verenigd (!) Israël onder één wet voor alle (!) mensen)
Maar de Israeliërs willen helemaal geen 2,5 miljoen Islamitische inwoners erbij, want dan kan Israel haar unieke Joodse identiteit wel vergeten.
Heeft de Israelische regering een "Endlösung" voor dit probleem ??
(2,5 miljoen mensen zijn héél véél mensen....)
Of staan Wilders en de Republikeinen nu volkomen voor idioot?? -
Je zou denken dat een Moslim wil bevallen in een Jordaans of Egyptisch ziekenhuis. Trouwens, waar zijn de Palestijnse ziekenhuizen? Nederland heeft samen met andere landen vele miljoenen gedoneerd voor de Palestijnse gezondheidszorg. Ik mag aannemen dat dit geld toch niet in de jaszakken van deze of gene is blijven steken.
-
Espdinges... Verdiep je eerst eens echt in de materie...
Truste! -
@2
Het kan dan het leed van Israeliers verzacht hebben, maar het heeft het leven van Palestijnen zeer bemoeilijk (en dat is nog zeer zacht uitgedrukt).
Het zou net zoiets zijn als het afsluiten van de Westerschelde door Nederland (en dan laat ik nog maar even buiten beschouwing of het op Nederlands of Belgisch grondgebied gebeurt) voor al het scheepvaart verkeer.
Dit zou de natuur en ook de haven van Rotterdam ten goede komen. Alleen maar positief, voor de Nederlanders ja. Ik denk niet dat Belgie en met name de haven van Antwerpen dit een geschikt idee zou vinden. -
@5
"Trouwens, waar zijn de Palestijnse ziekenhuizen?"
Die zijn door Israel kapot geschoten, volg je de media niet? -
@5
Koop eens een leesbril!
Zijn vrouw heeft een Israelisch paspoort.
Waarom naar het buitenland gaan, als je thuis kunt bevallen?! -
@7: begrijp ik, alleen is het verschil dat er vanuit België geen raketten op Nederland worden afgeschoten, of mannetjes met bomgordels proberen de grens over te steken.
@8: in Gaza, niet op de Westelijke Jordaanoever. -
@2
Ja en als Israel, Palestina erkent komen die er ook niet meer. -
@11: mogen de Palestijnen eerst zelf Palestina even erkennen door resolutie 181-2 te tekenen.
-
Verwijderd door redactie
-
@ reageerders
Ik ben benieuwd, of ik een fatsoenlijk antwoord krijg op mijn vraag @4 !!
Tot nu toe krijg ik de indruk, dat Israel wèl de Westbank wil hebben,
maar dan zònder de huidige inwoners....
Ik ga nu slapen,maar ik ben morgen nog steeds razend nieuwsgierig naar het antwoord!!
'trusten allemaal! -
@13: over dom gesproken, er stond een hele hoge muur om Auschwitz. Zeg Jan Oelewapper, hoe kun je een muur om een vernietigingskamp vergelijken met een grensafscheiding die terreur tegen moet gaan?
-
Verwijderd door redactie
-
@7 Nee, het heeft óók het leven van vele Israeli bemoeilijkt, wiens Palestijnse man/vrouw niet bij hem/haar kan zijn, of die niet hun Palestijnse vrienden kunnen ontvangen in hun huis, en altijd maar weer de gastvrijheid van hen ontvangen, maar nooit terug kunnen geven.
En dat is heel akelig, dat kan ik je verzekeren!
Om het zacht uit te drukken. -
@13 Hoever denk je te komen met schelden?
-
@16 Man, hou nou eens op met je haat en je scheldpartijen!
Gadverdamme. Niet normaal meer. -
@16: laten we de speen en matse maar laten voor wat het is. Tot zover ik weet besloten de arabieren in 1947, inclusief de Palestijnen, Israël van de kaart te vegen. Dat zonder gesprekje vooraf. Nu de Palestijnen op de blaren moeten zitten omdat hun Arabische bondgenoten (waar ze trouwens maar erg weinig hulp van krijgen) andere prioriteiten stellen, zijn ze zielig? Dat krijg je als je een oorlog begint en verliest, kan het zijn dat je huis er ineens niet meer staat.
-
@14 De oude garde is weinig mee te beginnen. De jonge mensen hebben er geen probleem mee; die zijn het geweld spuugzat, van de fundi's van beide facties.
Het lijkt me een kwestie van tijd.
Hoop ik. -
@14 Weltrusten,Peter.
-
@21 krijgt hopelijk gelijk. Ondanks het onderlinge wantrouwen, hoor ik dit geluid ook bij de Palestijnse en Israëlische exchange studenten die we hier zo nu en dan hebben. Dat veranderd een discussie direct, omdat het conflict dan een gezicht krijgt.
-
@20 esp, ook de Israeli vochten, het ligt niet eenduidig aan alleen de arabische kant.
Maar ik denk, dat de enige oplossing is het verleden te laten, want daar komt men toch niet uit.
Het eerste dat toch echt moet gebeuren, is dat Israel Palestina erkent.
Dat ze gaan samenwerken, dat ze een economische band krijgen, handel hebben over en weer.
Want zo komt er nooit ooit een oplossing.
En eerlijk gezegd, neem maar van mij aan, de de Israeli die op de bezette gebieden zitten, mensen zijn waar absoluut niet mee te praten valt.
En mensen hun huizen ontnemen; daar houdt echt toch alles en alles op. -
@23 Ja , klopt. :-)
-
@21 ik weet niet hoor maar het blijft van het beging af aan bezet gabied.of was dat gebied plotseling na de WOII over en dacht het westen nou dat geven we dan maar aan de joden?
-
@26 Ja, zoiets. Het was van het begin af aan een valse start.
En het interesseerde de Britten geen barst eerlijk gezegd, wat er zou gebeuren met beide volkeren.
Het was ook helemaal geen schuldgevoel naar de joden toe, het was het probleem ergens anders neerleggen.
( Ja, op de zionisten na, die persé daarheen wilden)
De rest wilde eigenlijk alleen maar weg uit Europa, omdat ze het hier niet meer aankonden.
Voor die groep had er netzogoed een stuk in de VS kunnen worden gereserveerd. -
@27 Maar goed, dat is mijn visie, en die is ook gekleurd als atheïstische joodse.
-
Palestijnen zien geen kans voor hervatten vredesproces >http://www.nrc.nl/nieuws/2012/01/25/palestijnen...
Citaat uit het artikel
De internationale gemeenschap zal naar verwachting de komende dagen forse druk uitoefenen op Abbas en de Israëlische premier Netanyahu om de gesprekken toch voort te zetten. EU-buitenlandcoördinator Catherine Ashton heeft morgen en vrijdag ontmoetingen met beide leiders. Israël heeft al aangegeven bereid te zijn door te praten. Abbas zit in een moeilijk pakket: zijn politieke rivalen van Hamas zijn mordicus tegen vredesonderhandelingen met Israël. Aan de andere kant kan Abbas bij de Verenigde Naties, die praten over de erkenning van een Palestijnse staat, sympathie verspelen als hij wegloopt van de onderhandelingstafel. -
@29 Mos, ik hoop zó dat ze om de tafel gaan zitten, écht!
Al die jonge mensen daar, in beide landen; het begint beestachtig te worden.
Zo kan je mensen niet laten leven.
En zeker als je dit artikel weer in ogenschouw neemt.
De leiders van beide landen moeten eens over hun eigen schaduw heenstappen! -
Complex verhaal dit...
Beide partijen zijn over en weer natuurlijk hardstikke fout geweest.
Wellicht begon het verhaal al ver voor Christus met Abra(ha)m die vertrok uit Ur der Chaldeen of zo iets. Of dit allemaal historisch is zou ik niet durven beweren natuurlijk. Maar volgens het verhaal verkaste hij naar Het Beloofde Land en kocht daar een stuk land meen ik. Later gingen zijn nazaten naar Egypte vanwege hongersnood. En nog wat later gingen ze weer terug met Mozes en onder Jozua maakten ze iedereen af en ver/heroverden hun Beloofde Land.
En later tijdens de Kruistochten en wellicht vaker en/of eerder/later werd er in het Beloofde Land nogal veel gevochten.
En de Europeanen - de Engelsen bijv - hebben ook geruime tijd een vinger in de pap gehad.
Dit is wellicht ook een interessant stuk tekst, uit 1917:
Foreign Office
November 2nd, 1917
Dear Lord Rothschild,
I have much pleasure in conveying to you, on behalf of His Majesty's Government, the following declaration of sympathy with Jewish Zionist aspirations which has been submitted to, and approved by, the Cabinet.
"His Majesty's Government view with favour the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people, and will use their best endeavours to facilitate the achievement of this object, it being clearly understood that nothing shall be done which may prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine, or the rights and political status enjoyed by Jews in any other country."
I should be grateful if you would bring this declaration to the knowledge of the Zionist Federation.
Yours sincerely,
Arthur James Balfour
http://nl.wikipedia.org/wiki/Balfour-verklaring...
Van wie is nu welk stuk land en waarom?
Zeer lastig te zeggen imho.
En ik zie ook geen werkelijke oplossing op korte termijn.
De wortels van dit conflict liggen zeer diep en zijn tevens van diep religieuze aard voor veel betrokkenen - dat maakt een oplossing wellicht nog lastiger te bereiken. -
Eigenlijk zijn het ook zeer verwante "volkeren" volgens mij?
Palestijnen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnen
&
Joden/Hebreers?Israelis (misschien haal ik wat door mekaar hoor, excuses dan)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joden
Ik denk dat Religie echt een struikelblok vormt en alles wat er in het verleden gebeurd is natuurlijk - soort vendetta effect zeg maar...
Hopelijk worden de nieuwe generaties verstandiger! -
@31 Ja, heel diep. En daarom vind ik ook, dat ze naar de toekomst moeten kijken, anders blijft deze ellende maar voortduren.
En dat bouwen op bezette gebieden móet stoppen. -
@27 mensen denken er hier in het westen zo makkelijk over terwijl demeeste niet eens weten waar ze over praten of uberhaupt waar het ligt.ik weet er natuurlijk ook niet alles van, maar zo zwart/wit als de meeste het zien gaat bij echt iets tever
-
@32 Ik heb al mijn hoop gevestigde op de jongere nieuwe generatie.
En ja, onze volken zijn verwant. Reden temeer. -
@34 Het is idd ook veel te complex, kucukman.
Maar dat zwart wit denken krijgt men ook automatisch, als men er niet is geweest, de onderlinge banden niet kent tussen de Israeli en de Palestijnen die er zijn, en de media ook voortdurend partij kiezen.
Ik snap dat ook wel weer.
Enfin, ik begin moe te worden, en stop er even mee.
Heb een prettige nacht @all, slaap lekker. -
@33 Ja ze moeten allebei de wil tonen om stappen te zetten.
Maar ja - we blijven hopen.
http://www.cidi.nl/Israel-Nieuwsbrief-2000/Nauw...
http://www.israel-palestina.info/initiatieven_v...
http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/me02767.pdf
&
http://en.wikipedia.org/wiki/Projects_working_f... -
@all ik ga ook pitten, slaap lekker iedereen!
-
trusten to you all
-
De Israelische muur is een gevolg van de aanhoudende terreur vanuit Palestijnse hoek. Neem dus eerst de legitimiteit van die muur weg en dan pas huilebalken.
-
als er geen beschietingen zijn en geen gevaar voor israel dan kan de muur weg, maar die staat er ter bescherming van het kleine mini landje anders wordt het binnen enkele uren onder de voet gelopen en de bewoners zijn dan weg. Dus wees objectief en eerlijk en vertel geen sprookjes. Israel is niet voor niets gesticht, het is het land van de oude Lord en die geeft het terug aan zijn eigen volk. Het probleem is dat het veel troubles geeft, dus steeds komt men er op terug met allerlei acties met of zonder listen. Een joch van 13 kan het doorzien. Lees nog eens de geschiedenis en je weet de waarheid en je help Israel uit de brand aan een prachtig land en er is vrede over de hele wereld.
-
israel is de as van het kwaad die de terreur nieuw leven heeft ingeblazen.
-
#5 nee die zijn platgebombardeerd door israeliers mnet zoals de havens, en cementfabrieken etc....dus niet zo bij de hand AUB
-
Palastijnen zijn niets en nooit wat geweest. Historisch was het een nomaden volkje wat in tenten kampen leefde en trok van streek tot streek. Maar goed, je moet land en volk ook niet beoordelen op hun historie. Dat geld ook voor Israell. Het enige verschil tussen de palestijnen en Israell is dat het land waar zij om vechten officieel is toegekent aan Israell door de VN unaniem na de 2e wereld oorlog. Dat is geen fout, dat is met volle verstand gedaan. Dat de Palestijnen het daar niet mee eens zijn, dan moeten ze verhaal gaan halen bij de VN en niet onschuldige burgers opblasen met bommen en raketten. Omdat laatste nu te voorkomen is die muur opgericht. Dus please......geen krokodillen traantjes over zielige baby's en trouwerijtjes.
-
@44
Dat is nou het frustrerende van deze discussies.
Iedereen heeft een mening klaar maar weet bij benadering nog niet waar ze over praten. De Palestijnen leven sinds de roof door israel in een oorlogssituatie en gedeeltelijk in een concentratiekamp (Gaza).
Geen enkel ander land had dit hoeven flikken of de rapen waren gaar. -
israel het geroofde land gebouwd op onschuldig bloed.
-
Het beleid van Israël gaat vele malen verder dan het oude apartheids regime van Zuid-Afrika
-
#46 ja....ik kan ook niet meer tegen die oneerlijkheid...mensen kijken ernaar en doen alsof hun neus bloed...... ik heb geen probleem tegen een muur, Israel mag voor mij muren bouwen zo hoog als ze willen, maar doe dit op je eigen grond en zorg ervoor dat mensen vrije doorgang hebben tot hun eigen gebieden. Dit is onmenselijk wat ze doen....als arabieren dit zouden doen met joden, dan brak de hel los.
-
@46 Dat klopt… Er is geen land in de wereld, die in de afgelopen 100 jaar, een land heeft ingepikt en de totale Palestijnse bevolking etnisch heeft gezuiverd. En vervolgens opgesloten heeft in reservaat achtige gebieden Gaza en de Westbank, die hermetisch zijn afgesloten van de buitenwereld…
Dit is absurd… Ieder ander land, die dit zou doen, had allang een troepenmacht op de stoep staan en was verwijderd van dat gebied. -
Je kunt toch geen criminelen in je land toelaten?
Ook geen potentiëlen. -
#2, racistische uitspraak, omdat u de Palestijnen blijkbaar niet onderhevig aan 'menselijk leed' ziet.
Die muur impliceert dat Israel z'n massamoorden nu straffeloos volbrengt. Bovendien is de muur onderdeel van voortgezet landjepik. -
#45, racistische nonsens.
-
De feiten: voordat de muur werd gebouwd, werd Israël geregeld geteisterd door islamitische terroristen. Sinds de muur compleet is, nauwelijks meer. Best wel een goed idee dus, die muur. De Palestijnen kunnen overigens prima geherhuisvest worden elders in de Arabische wereld, het zijn immers Arabische broeders. Niet zo eng-nationalistisch denken, linkse vrienden, jullie zijn nog erger dan PVV'ers.
-
@45 Jij bent echt niet helemaal goed snik! Verdiep je eerst eens in de historie voordat je als een halve Hitler je gal gaat spuwen hier.
-
#54, o, dat makkelijke deporteren weer. Stel dan voor dat iedere Duitser uit Beieren wordt geschopt en herhuisvest de zionisten daar, okee?
-
@54 Dat is de omgekeerde wereld… Je land, je huis en je vrijheid worden door Joden ingenomen..
Als je als Palestijns je daar tegen verweerd ben je een terrorist????
Als mijn huis, land en vrijheid werd afgenomen… dan waren de schuldige nog niet jarig. -
#54 nogmaals....bouw voor mij part muren zo hoog als de wolken, maar doe dat op je eigen grond. En voor de rest waarom niet de joden verplaatsen naar waar ze vandaan kwamen....EU, Rusland, VS, er is daar genoeg ruimte... is het probleem meteen opgelost zonder bloed vergieten.
-
#54 nogmaals....bouw voor mij part muren zo hoog als de wolken, maar doe dat op je eigen grond. En voor de rest waarom niet de joden verplaatsen naar waar ze vandaan kwamen....EU, Rusland, VS, er is daar genoeg ruimte... is het probleem meteen opgelost zonder bloed vergieten.
-
Sorry voor de dubbele melding, eerst deed hij het niet daarna weer wel...
-
Standaard procedure, mannen en vrouwen scheiden.
Ze weten wel hoe het moet. -
De mensen wonen daar prima als ze hun geloof daadwerkelijk zouden beleven.
Probleem is dat vrijwel niemand ook echt staat voor hetgeen ze zogenaamd in geloven. Waarom dat is vraag ik me al jaren af. -
@32
ja, moslims, christenen en joden moeten er nog even achter komen dat ze eigenlijk in dezelfde God geloven en dat ze dus lief voor elkaar horen te zijn omdat dat in de koran/bijbel/thora staat.
Zou een hoop ellende in de wereld schelen. -
http://www.mideastweb.org/thefence.htm
Hier op deze foto kun je goed zien hoe Israël elke keer hele stukken land ommuurt en annexeert. Als de muur op israelische grond had gestaan dan was er ook veel minder commentaar maar de muur doorkruist boomgaarden, landbouwgrond, maakt het onmogelijk om van de het ene dorp naar het andere te reizen.
Van B'tselem joodse site!!
According to figures the state provided to the Association for Civil Rights in Israel, the number of permanent permits given to farmers living east of the Barrier to enable them to work their land west of the Barrier dropped by 83 percent from 2006 to 2009 (from 10,037 to only 1,640). During this period, the amount of Palestinian land west of the Barrier grew by 30 percent, and now stands at approximately 119,500 dunams.
gewoon illegaal en onmenselijk als ik daar woonde was ik ook vrijheidsstrijder geworden. Ook Ehud Barak en vele anderen zijn het daarmee eens lees onderstaande quotes maar eens.
"I would have joined a terrorist organization."
-- Ehud Barak's response to Gideon Levy, a columnist for the Ha'aretz newspaper, when Barak was asked what he would have done if he had been born a Palestinian.
Israel Koenig, "The Koenig Memorandum":
"If I was an Arab leader I would never make [peace] with Israel. That is natural: we have taken their country."
Michael Ben-Yair, Attorney General of Israel, 1993-1996 (in Ha'aretz):
"The Intifada is the Palestinian's people's war of national liberation. We [Israel] enthusiastically chose to become a colonialist society, ignoring international treaties, expropriating lands, transferring settlers from Israel to the Occupied Territories, engaging in theft and funding justification for all these activities.. we [Israel] established an apartheid regime." -
Ik wil de Palestijnen wel helpen, gaan we een muur om Israel hun bouwen. En daar bepalen de Palestijnen wie er door mogen, en mogen de joden ook vernederd worden tot op het bot....
Wie helpt me mee bouwen?? -
@2
Ja die muur heeft daar voor gezorgd. Maar zo komt hij niet in het nieuws (cijfers liegen niet). Die muur scheidt levens en mensen van hun land. Waar die muur nog meer voor heeft gezorgd, is niet relevant. Het liefst laten ze die muur weer afbreken zodat er weer schoolbussen met kinderen op geblazen kunnen worden. Bloed willen zij zien van de Joden. De geschiedenis is nog niet genoeg.
-Trouw is zo eenzijdig in hun berichtgeving, terwijl het verhaal altijd 2 kanten heeft. Maarja, die verrekte vervangingstheorie laat dat niet toe.- -
@66
Veel plezier ga maar weer fijn de Israeltoday lezen.... Lekker objectief! -
@66 Voor mij is Joods bloed evenveel waard als Palestijns bloed. Moeten we net zo reageren als Israel op aanslagen en halve steden ommuren omdat er moslims wonen?
En wie wil er nu bloed zien???????
"(De Palestijnen) zouden geplet moeten worden als sprinkhanen ... hoofden kapotslaan tegen muren en stenen."
-- Isrealische minister president Yitzhak Shamir in een speech voor Joddse settlers New York Times April 1, 1988
David Ben-Gurion,
"We moeten terreur, moord, intimidatie, land confiscatie, en alle sociale diensverlening afkappen om de Galilee te ontdoen van de arabische populatie"
En bedoel je de Avivim school bus? Dat was vanuit Libanon trouwens.
Of bedoel je de bus van 8 april wat is het verschil tussen Israël dat ziekenhuizen met kinderen kapot schiet of een verdwaalde raket op een schoolbus? Weinig in mijn ogen beide ziek sterker nog Israël schiet wel gericht met high tech wapens dus dat is veel zieker.
Om nog maar te zwijgen van het misbruik van Palestijnse kinderen onder de 14 door IDF soldaten. B'tselem, peace now en human rights watch en defence for children schreven hier over.
Dus lees maar lekker je eenzijdige Israel today of Jewnet en rot alsjeblieft op naar Israël wat doe je hier nog je bent een mooie lafaard je land heeft je nodig voor de strijd joh! -
@56 CRRKampen
je experiment is al uitgevoerd na de 2e wereldoorlog met de Sudetenduitsers en de Duitsers uit Silezië. Hoor je ook niemand meer over, werkt dus erg goed.
Stijgers in Politiek
Europese Commissie : schaf...
De Europese Commissie adviseert Nederland...
10 uur 1 minuut geleden door Mijn.nick.is.nick.
Kinderopvang wordt fors duurder voor hoge...
Kinderopvang wordt fors duurder voor de...
10 uur 57 minuten geleden door All.you.need.is.love
'Wat G500 ook beweert, jongerenbelangen...
G500 stelt dat de politiek meer oog moet...
11 uur 11 minuten geleden door Nujij-fan
Rutte: geen mooi weer spelen en door de...
Het begrotingsakkoord is noodzakelijk om...
12 uur 35 minuten geleden door de Hertog van Alva
Begrotingsdebat zet verhoudingen op...
Vz, we wisten dat het erg zou worden. Maar...
12 uur 43 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Best gewaardeerd
Roemer wil premier worden
SP-leider Emile Roemer wil premier worden...
3 dagen geleden door jandeharingboer
Kort geding Wilders om ESM begonnen
De voorzieningenrechter in Den Haag is...
23 uur 8 minuten geleden door sjeune
Oppositie rekent Rutte recessie aan
Een groot deel van de oppositie rekent het...
5 dagen geleden door onderdeurtje
'Kunduz-akkoord grote fout VVD'
Het Kunduz-akkoord is het gevolg van een...
1 dag 3 uur geleden door suna1965
Holocaust overlevende spreekt zich uit...
Een sterke boodschap van deze Holocaust...
11 uur 15 minuten geleden door Tweetsweet

