De proef op de som: Wat mag wel, wat mag niet? Wat is walgelijk, wat is correct? Doe mee!
Sorteer op:
-
Alles mag in dit land. Gelukkig.
Je hoeft er niet naar te kijken als je dat neit wilt. -
Wees maar blij dat Geert geen eigen leger heeft want anders......
-
Het is gewoon niet mijn ding...... maar van mij mag alles.....
-
De pvda/VARA-site Joop.nl ziekt maar door.
-
Maker van de bewuste cartoon Adriaan Soeterbroek laat verstek gaan.
http://twitter.com/PvLangevelde/status/37280306... -
Ik stel voor dat deze meedoet:
http://hallielama.blogspot.com/2011/02/geen-zin... -
Ik zal de cartoons over Mohammed en de Koran even sturen, kijken of Joop.nl deze ook durft te publiceren!!
-
@7 stoneh
uw voorstel heeft NIETS met topic te maken -
@5 pedaalemmer
de eo?
misschien heeft ie een hekel aan religies -
de tekening bij dit topic is leuk
-
ps #9
gisteren heeft de tekenaar een uitgebreid interview op radio gedaan -
PRACHTIG - nog even die cartoon met douche als tekst
veranderen in Arbeit macht Frei
en dat smoelwerk van wilders als gezicht van de wachtpost -
@ #2
Hij heeft anders wel een knokploeg bij zich als kamerfractie. -
@4
Ja, gelukkig hebben ze die vrijheid, zou u dat anders willen dan ? -
wegjopen die hele handel........!
-
Zet deze ook even op Joop.nl
http://www.downloadsfree.nl/wp-content/plugins/... -
men heeft niet in de gaten dat door al die vrijheden de wereld er niet beter op wordt , vrijheid ja , maar er zijn grenzen
-
@16
Jij ziet dit dus duidelijk als pesten, en terecht ook. Het windt je zelfs op.
Snap je nu ook dat moslims zich zwaar gekrenkt voelen door zo'n Mohammed cartoon? -
@18
Dat wordt al langer geroepen maar de PVV aanhang vindt dat maar onzin. -
@19
Daar snap ik absoluut helemaal niets van. -
Qua cartoons is volgens mij alles in Nederland toegestaan, behalve het ontkennen van de Holocaust; dat is bij wet strafbaar.
Het had de Koningen van de Godwin bij Joop.nl gesierd als ze tegenover elke Wilders cartoon een Islam/Mohammed cartoon zouden plaatsen. Maar dat durven die schijtlaarzen waarschijnlijk niet aan, want voor je het weet heb je dan een beledigde salafist of Somalier met een bijl in zijn hand op je burelen. Dat willen we liever niet, toch? Voor GW en zijn aanhang zijn we daarvoor niet bang: dat zijn westerlingen en die blijven hooguit uit protest weg bij de Vara.
(Jos Collignons cartoon in de Volkskrant vandaag vatte het goed samen; picture speaks a thousand words) -
Waarom verwarren mensen toch telkens "vrijheid"met "beledigen"?
Niemand heeft de vrijheid tot beledigen. -
2415 februari 2011 21:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Als je werkelijk een vergelijking met die cartoon van Mo wilt trekken, dan maak je een cartoon over God en kijk je of Christenen zich ook beledigd voelen.
In dit geval ga je een politiek persoon beledigen omdat deze een andere visie heeft. -
http://unfollowingjesus.com/files/2010/09/legom...
Wat willen de kindertjes ? Een tekeningetje maken of met Lego spelen? -
@23 Het probleem is: wie bepaalt wat beledigen is. Het uiten van kritiek wordt al heel snel als beledigen opgevat, met name door vertegenwoordigers van een bepaald geloof die tenen hebben met een lengte van hier tot Mekka. Anderhalve eeuw geleden heeft John Stuart Mill hier al een afdoende antwoord op geformuleerd:
"Before quitting the subject of freedom of opinion, it is fit to take notice of those who say, that the free expression of all opinions should be permitted, on condition that the manner be temperate, and do not pass the bounds of fair discussion. Much might be said on the impossibility of fixing where these supposed bounds are to be placed; for if the test be offence to those whose opinion is attacked, I think experience testifies that this offence is given whenever the attack is telling and powerful, and that every opponent who pushes them hard, and whom they find it difficult to answer, appears to them, if he shows any strong feeling on the subject, an intemperate opponent."
(John Stuart Mill, On Liberty,1859) -
Wilders eenzijdigheid en one-issue politiek op een geniale wijze in beeld gebracht!
http://www.marxvizier.nl/useruploads/images/865... -
@25,
Deze bedoel je?
http://www.nrcnext.nl/files/2011/01/Straaten-va...
Er waren idd. aardig wat christenen beledigd, ja! -
@21 :). Geloof ik helemaal niets van. Want je reageert op exact hetzelfde niveau als waar je zo tegen ageert. Je bent dus niet in staat met argumenten te komen en gedraagt je erg hypocriet (komt veel voor bij PVV'ers).
Het typische is ook: niemand reageert verontwaardigd op jouw geliefde cartoons. Hoe anders gaat dat bij de korte lontjes van de PVV'ers... zoals jij :). -
3315 februari 2011 21:57 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Degene die een tekening instuurt: wel binnen de lijntjes blijven hoor.
Next. -
3515 februari 2011 22:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#30
Nou zeg, en toen? -
De winnaar krijgt een etentje met Wilders.
-
@33 laten we het daar maar niet over hebben , ik weet wel beter
-
@19 Pedaalemmer.
Speciaal voor jou:
http://www.google.be/images?hl=nl&source=imghp&...
Over andere politici worden ook cartoons geplaatst hoor. En niet echt fraaiere. -
Wat een lekkere varkentjes Jo!
-
@18
Ik ben het volledig eens met je opmerking, maar dat was ik al bij een aantal walgelijke uitspraken van Wilders. -
@4
Nee, jouw blonde leider is het toppunt van beschaving. -
@41 ja lekker aant spit
-
lijkt me heerlijk om zo te kunnen tekenen..en wat reageren de pedaalemmers en andere korte pvvlontjes toch weer voorspelbaar. Humorloos volkje. Word hier echt vrolijk van ja.
-
@40
Jammie, mag ik er een? -
Kijk es aan, te kust en te keur, voor en tegen
http://www.google.nl/images?q=wilders+cartoon&c... -
@21 Ik denk eerder dat je het niet wilt snappen.....
-
@open vizier +++ erug grappig
Je zal toch pvv aanhanger zijn en steeds maar al die minnetjes moeten incasseren. Zielig hoor ;-))) Wellicht een tipje voor jullie: kijk eens om je heen, het wordt lente in ons mooie land. En stop met dat zuurpruimerige gedoe. -
Een hoop chagrijnige minnerts hier zeg hahaha.
-
Verwijderd door redactie
-
@52 Dat vind je leuk en de cartoon van Joop.nl kun je niet waarderen...een apart gevoel voor humor!!!!!!!!
-
#54
Ja, jij kan mooi kleuren hjp!
Ik denk dat jij wel een grote kans maakt op die hoofdprijs, gezellig een etentje met Wilders. -
@54
Ook zo mooi binnen de lijntjes gebleven! Knap hoor. -
#57 Ja, heel kundig gedaan!
Opsturen hjp!!! -
@46
Voor mij mag deze cartoon gewoon geplaatst worden, geen problemen mee.
Voor mij mag de cartoon van GW ook gewoon geplaatst worden, ook geen moeite mee.
Maar dat is het hypocriete van de PVV-aanhangers en GW.
Jullie vinden die cartoons over Mohammed geen probleem.
De Moslims moeten daar maar tegen kunnen. Terecht, vind ik ook.
Die moeten zich niet zo snel beledigd voelen.
Ik (en met mij vele mensen) vind die cartoon over GW geen probleem.
Daar moeten GW en zijn aanhang maar tegen kunnen.
Die moeten zich niet zo snel beledigd voelen. -
Och zoals de wind waait, waait mijn jasje. In de rechtzaal werd Geert Hitler genoemd als citaat door die grote man met die baard, Moszkowitz reageerde dat zijn cliënt vindt dat dit moet kunnen omdat er vrijheid van meningsuiting is maar dat Moszkowitz dit zelf niet goed vond.
Mij gaat het gewoon iets te ver en ook omdat dit Geert voedt. Maar een cartoon waar Rutte met hele lange fingers het geld uit de tas van een oud dametje haalt zou ik wel treffend vinden. En daarnaast een cartoon waarin diezelfde vrouw flink met haar tas op z'n hoofd slaat heel geslaagd. -
@55,
Dat noemt men een selectief gevoel voor humor! Het zegt ook het e.e.a. over diegene die het oh zo grappig vindt... -
Jeetje hjp, vergeet ik je mooie kleurplaat toch te plussen! #54
Bij deze. -
@61 ik kan er wel tegen hoor maar ik blijf het walgelijk vinden om cartoons te maken over de rug van heel veel slachtoffers.
-
@63 Ook dit is van toepassing op de andere kant. Ik plaats cartoons over moslims en hoppa heb meteen een min binnen. Dus selectief idd. maar dan ook van beide kanten.
-
@8 hoezo niet het gaat ook over cartoons.
dus als je van de ene wil weten hoever je kan gaan waarom dan niet van het andere -
#65 Dat heb ik bij die cartoon ook aangegeven Joz, maar men is hier selectief leesblind.
-
@65
En ik vind het hypocriet om wel tegen Moslims te zeggen dat ze niet zo overgevoelig moeten zijn en dan zelf net zo overgevoelig te reageren.
Het werkt 2 kanten op voor mij, voor jou dus niet. -
zolang ik GW dit nog niet hoor roepen valt het allemaal nog wel mee in nederland.
http://www.nujij.nl/iraanse-parlementariers-wil... -
@65
Precies. Cartoons zijn leuk, maar verwijzingen naar slachtoffers vind ik not done. -
@68 Daar bedoel je vast jezelf mee......
-
#72
Ach lieverd, ik weet dat je het goed bedoelt. -
@73 je vind em zelf nogal grappig geloof ik...je plust jezelf onmiddelijk.....
-
de reacti,s op powned zijn leuk zelfs de (buitenlandse nederlanders) spreken er schande over .
op en daar zijn we er de buitenlandse jeugd na he die vinden het mooi en leuk.
(maar zelfs een aantal marokkaanse jongeren zeggen glashard dit is pas racisme iemand zo afbeelden.
alleen de VARA staat er achter.
en ok cartoons leuk zitten leuke bij inderdaad maar inderdaad ook met een cartoon kan je te ver gaan.over wie die ook gaat he -
@69 ik reageer niet overgevoelig , ik vind alleen dat er grenzen zijn, allah bv kan men tekenen zoals men wil omdat niemand weet hoe hij/zij eruit ziet . maar de betreffende wilderscartoon is werkelijkheid geweest.
-
#74
Ja, ik vind um wel grappig en nope, heb mezelf niet geplust. -
@76
Geldt ook voor Mo want geen hond weet hoe die eruit heeft gezien. -
@78 nee daarom, misschien had ie wel acht armen en twee hoofden ..wie zal het zeggen
-
@77
Die mondjes 'denken' alleen in plussen en minnen eendje. Kun je nagaan. -
"We roepen cartoonisten op tekeningen te maken van de PVV-leider met de vraag in hun achterhoofd: mag dit?
De resultaten leggen we voor de PVV die dan kan aangeven welke tekeningen geschikt dan wel ongeschikt zijn."
Ik heb het flauwe vermoeden dat er wellicht wat tekeningen afgekeurd gaan worden.
:) -
#80
Blijkbaar muis. Ik neem dikwijls de moeite niet eens om te plussen of te minnen.
Het boeit me werkelijk niet. -
@82
Plusje! -
@80 Ach je bent het met mij eens...thanx!!!
-
@83
Plusje terug! ;-) -
@66,
Maar als jij een cartoon plaatst over moslims...is het dan van toepassing op ELKE moslim???
BTW,
De cartoon over mohammed met een bom in zijn tulband laat niets aan
perceptie of projectie over, er is geen link maar een duidelijke tekening!!!
Maar ook die tekening mag al is hij echt op het uiterste randje.
Want de gevoelens die het bij de mens oproep is persoonlijk.
Vandaar ook dat Wilders zeer apart, hypocriet, en doelbewust zo reageert op die cartoon over hemzelf. -
@37
Cody, als ik de prijs win mag jij in mijn plaats, ik zou geen hap door mijn keel krijgen, maar geeft niet ik moet toch afvallen.;-)) -
Hahaha die gekke Jo!
-
jaloers hé tsaartje
-
#87 Kijk, dat is nou aardig van je Romy! Thnx!
-
@90
Ehhhhhhhhhh, bietje wel ja......... -
@88,
Wow, wat leuk...dan heb je toch niets meer te wensen? -
Owwwwwwwwwwwww thnx Jo! Ben ik heel erg blij mee!
-
@66 De cartoons die ik heb laten zien zijn niet van toepassing op alle moslims. Alleen degene die dood en verderf zaaien. Dit tot tegenstelling met de cartoon waar Wilders afgebeeld staat als kampbeul. Hier kwetst men zoveel mensen mee, mensen die het zelf hebben ondervonden, mensen die familieleden hadden die het hebben ondervonden en er niet meer over hebben kunnen praten. Dit vind ik persoonlijk een stap te ver gaan.
Men mag van mij Wilders afbeelden als ik weet niet wat maar haal er dan geen vernietigingskamp bij en notabene ook nog een douche.
Verder mag men over het geloof rustig allerlei cartoons plaatsen, zoals jij bij @30 hebt gedaan met de cartoon over misbruik. Jij geeft daar ook aan dat er genoeg christenen hebben gereageerd. Hebben ze geroepen dat de mensen die dit getekend hebben gedood moesten worden? Hebben de christenen in de rest van de wereld gereageerd, door bv. vlaggen te verbranden en dood aan te roepen? Nee!!!
Dit in tegenstelling tot de moslims die meteen moord en brand gaan roepen en de bewuste cartoonist dood willen hebben. En dan ook nog over de hele wereld.
Ik kan dit dus echt niet begrijpen. -
Ik vind ze pas dapper bij de Joop als ze anti-neger of anti islam cartoons gaan toestaan.
-
@96 - @66 moet zijn @86 Sorry hiervoor.
-
@25 In Wilders geval beledigd hij een heel geloof omdat hij vind dat ze de schuld zijn van alle ellende,en omdat hij een vriend van Israel is.En dat is wel toegestaan volgens hem,maar wordt hij een keer op de korrel genomen gaat hij huilie huilie doen.
-
#99
Is Wilders ook een godheid dan? -
@100 Nou voor de meeste aanhangers wel ja,zoals hier nu ook wel weer blijkt.
-
@75 PowNews zend selectief uit,je denkt toch niet dat ze reacties uit gaan zenden van mensen die er geen probleem mee hebben,
-
@12 Dan gaat ie subiet op A0 voor mijn raam.
-
#101
Zoals hier blijkt? Waar dan? -
@96,
Nogmaals,
Een afbeelding van een kamp heeft nog geen connotatie met Jodenvervolging! De suggestie van de cartoon kwam van Wilders zelf! Hij had het toch over 'tuigdorpen'?!
"Dit in tegenstelling tot de moslims die meteen moord en brand gaan roepen en de bewuste cartoonist dood willen hebben. En dan ook nog over de hele wereld"
Er werden idd. demonstraties getoond in verscheidene islamitische landen over de wereld!
Echter, zoals jij in eerdere post hebt gesteld...is de mate van ontwikkeling in de wereld niet gelijk.
Veel moslims in bijvoorbeeld Afghanistan/Pakistan kunnen de koran zelf niet lezen.
Die luisteren naar meneer de (haat)imam...en laten zich dientengevolge opjutten!
Dat is wat we gezien hebben. Mensen die makkelijk op te jutten zijn.
Over de protesten tegen 'Fitna' idem... -
Wat mij betreft mag iedereen cartoons maken over alles en iedereen.
-
@106
Ze tekenen maar een end weg hoor. -
10816 februari 2011 01:20 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Links is blijkbaar heel er bang voor Geert...En hij heeft bewaking, dus een of andere boomknuffelende gek het probleem voor je laten oplossen zal deze keer niet werken...
-
@96 Hoezo nou weer Wilders schuld. Hij had het over tuigdorpen en dan is het geoorloofd om zo een cartoon neer te plenzen.Hoezo niets met jodenvervolging te maken.Een cartoon van een kamp met een douche erbij. Dat laat niets aan de verbeelding over. We weten allemaal wat dat inhield. Je kunt dan ook kiezen voor een andere cartoon als tekenaar zijnde. Dat je wilt ageren tegen tuigdorpen oke maar niet op deze manier.
De ontwikkeling is idd. niet overal gelijk, maar in Iran is dacht ik toch een groot gedeelte van de bevolking al behoorlijk ontwikkeld, daar reageerde men ook met een inmense haat.Daarbij is er niet voor niets een aanslag gepleegd op de deense cartoonist.
Ze kunnen dan niet lezen of schrijven en ze luisteren naar Haat imams maar moorden kunnen ze dan wel. En dat alles om een cartoon, of men hoeft ook maar iets te schrijven wat ze niet aanstaat zoals Salman Rushdie om een fatwa over je heen te krijgen. -
@110 - @96 moet zijn @105 Het wordt tijd dat ik naar bed ga.
-
@109 We zijn bang met welke kant het op gaat in Nederland,en Wilders is daar mede schuldig aan,hij splijt bewust het land in 2en,wat denk je wat hier de bedoeling van is dan,het gaat van kwaad tot erger straks worden de buitenlanders letterlijk aangevallen.En Wilders vind het prachtig kan hij de Islam weer de schuld geven,en wordt zijn electoraat weer groter,tot hij MP is,en dan mogen we allemaal "de heilige Wilders aanbidden.En een nieuwe DICTATOR is opgestaan.
-
@104 Ach kom Cody,de aanhangers zitten hier net zoals gewoonlijk op andere draadjes Wilders tot in alles te verdedigen.
-
en ik moet meebetalen aan zo een communistische site waar ik van walg
subisie gelijk stopzetten ... -
@114:
en ik moet meebetalen aan de beveiliging van jouw idool, omdat 'ie het niet kan laten continu (dezelfde) groepen mensen willens en wetens de gordijnen in te jagen (was ook al 's iets met "cartoons" waarvan hij vond dat ze niet beledigend waren, en als dat dan eventueel tóch zo zou zijn dan moest men maar wat minder lange tenen hebben). -
@115 huilie huilie huilie als je de waarheid over die islam niet onder ogen wil zien is dat nog niet mijn probleem
-
@116:
intelligente reactie... is ook op jezelf van toepassing.
Uit de belastingopbrengst worden ook zaken betaald waar je het als individu niet mee eens bent. Live with it. -
In Nederland mag alles. Behalve een Christen.
-
Ik kan niet tekenen maar zie deze cartoon voor me:
Wilders staat met een mijter op en met ontbloot onderlichaam en we zien dat het enige lid dat de PVV rijk is omhoog staat. De bijbehorende tekst wordt dan zoiets als: een goed lid wordt niet slap -
jozefien #18
Klopt, en die grenzen proberen we met ons allen te bepalen.
En -- in tegenstelling tot wat Wilders wil -- die grenzen zijn voor iedereen gelijk. -
pedaalemmer #21
Nee, dat was al langer duidelijk ......... -
@120 zie het voor me goeie.
het gaat maar om een spot prentje, Geertje stelt zich erg aan.
op de kleuterschool werd je dan juist geplaagd, hapt zo leuk. -
@114 En ik moet meebetalen aan de beveiliging van de blonde cavia. Nou da's helemaal niet nodig niemand zal zijn handen aan het stuk vergif vuil maken.
@118 Hallo zeg, na eeuwen van christenen die anderen de wet stelden wordt van christenen nu eindelijk geeist een stapje terug te doen en te accepteren dat ze niet meer zijn dan anderen... en zie hoe ze dat nog steeds proberen teegen te houden (o.a. weigerambtenaren).
Gewoon aanpassen en accepteren je als christen de dienst niet meer uitmaakt, is er niets an de hand. -
Of Mark Rutte en Jolande Sap samen in bed na een passionele vrijpartij met de tekst oh Mark je bent fantastisch en Mark: ja eh slaap lekker Jolanthe...
-
Ook een soort cartoon:
http://3.bp.blogspot.com/-Lh-KeAmwJls/TVvB9Pj5i...
Stijgers in Politiek
Kamer fluit staatssecretaris Van Zanten terug
Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van...
4 uur 28 minuten geleden door PuckAmri
Actie in Arnhem tegen 'gijzelen'...
Om te voorkomen dat allochtone meiden na...
11 uur 27 minuten geleden door All.you.need.is.love
Begrotingsdebat zet verhoudingen op...
Vz, we wisten dat het erg zou worden. Maar...
12 uur 46 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Ewald Engelen over het ESM: Bastille
Het ESM dateert van 17 december 2010, is op...
13 uur 48 minuten geleden door wazup
Best gewaardeerd
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
6 dagen geleden door All.you.need.is.love
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
2 dagen geleden door dutchoyibo
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
1 dag 16 uur geleden door Matthijs85
'Kunduz-akkoord grote fout VVD'
Het Kunduz-akkoord is het gevolg van een...
1 dag 3 uur geleden door suna1965

