Een Kamermeerderheid van in ieder geval VVD, CDA, SP, D66, ChristenUnie en SGP vindt dat prinses Máxima gewoon koningin moet worden zodra haar man Willem-Alexander koning wordt.
Sorteer op:
-
Moet eerst nog zien of die twee nog wel Koning en Koningin worden.....
-
''Dat zou niet van deze tijd zijn'' aldus het artikel.
Dus dat we een koningshuis voeren dat miljoenen aan het volk verdient en puur ceremoniële waarde heeft, gebaseerd op afkomst, dat's prima. Maar dat er dan iemand trouwt en een ander ceremonieel titeltje krijgt dat is niet van deze tijd?
Ik zie de logica niet... heel dat koningshuis is achterhaald. dat had in 1848 net wat anders aangepakt moeten worden. -
Oplossing: afschaffen, die Duitse tirannen!
-
@399, schei toch uit zeg, zo slecht hebben we het echt niet hier hoor!
-
''Ben ick van Duitschen Bloed''..........ECHT NIET!!!!!
-
waar we al niet druk mee zijn....
-
40713 mei 2011 14:04 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
"Veel mensen zouden het leuk vinden als maxima koningin wordt.." ooo ja! we leven in een land waar de meerderheid de stem heeft. 45% stemt tegen en 55 % stemt voor. tegen stemmers, krijg de klere maar lekker! wij doen wat de meerderheid wilt en die overige 8 miljoen mensen die tegen zijn die vreten zich maar lekker op, als we hier überhaupt over gaan stemmen. Misschien zouden ze de definitie "democratie" wat beter onder de loep kunnen nemen ipv te discussieren over de macht hebbers die de grootste ongelijkheid op de wereld maken. het woord "koning" is pure hiërarchie, de leider en zijn onderdanen, walgelijk.
-
We hoeven toch niet alles aan de kant te schuiven wat vroeger was ??
Toen ging het goed, dus dat gaat nu ook gewoon goed,
koning krijgt koningin en een koningin krijgt haar prins.
Niets verkeerds aan, wat zeuren die 2 nu toch weer ?Je kunt wel zien dat zij geen werk te doen hebben, anders waren zij zo druk met hun werk dat zij over zulke onnodige zaken geen tijd hadden .
Maar ja wat kun je ook anders verwachten van zulke figuren ? -
jongens jongens laten we een ding voorop stellen . we zijn t er toch mee eens dat t koningshuis helemaal geen toegevoegde waarde aan ons land geeft ? waarom dan nog aanhouden ? we kunnen hier nou wel gaan liggen bakkeleien over de vraag of die Maxima konigin moet worden , mijn mening is nee !!!!! ze is niet een echt Nederlandse , en eigenlijk het hele koninglijk huis ook niet . ze zijn allemaal een afstammeling van een buitenlander . t moet niet gekker worden !!! dat een burger op de troon komt !!!!!
-
dat het oranjegedoe en monarchiegezeik gaat zóóó ontzettend in tegen waar ik voor sta ! Weg met die handel.
En dan ben ik eigenlijk best wel "rechts".... -
@405. Uhm, ondanks dat ik antimonarchistisch ben, moet ik je er toch op wijzen dat het eigenlijk ''dietsen bloed'' is. Duitsland bestond toen nog niet.
-
En wat nu als Alexia meer van de prinsesjes is dan van de prinsjes? worden die prinsesjes dan ook koningin?
Van mij mogen ze allemaal koning of koningin worden, netto brengt zo'n nationale mascotte een hoop geld in het laadje voor de bedrijven. -
@410, Kate Middleton van Engeland is ook maar een burgermeisje hoor!
-
@410 Waar haalt u het vandaan de "we" het met u eens zouden zijn???
-
Wat een gezeik allemaal zeg. Een koning en een koningin is toch leuk en kost maar 3 euro per man per jaar. En vergeet niet al die mensen die door het koningshuis werk hebben.
Dus stop nou maar met al dat links gezeik er zijn wel balangrijkere dingen. -
Achterhaald, seksistisch, feodaal, ach ja, dat klopt allemaal wel. Maar ze is wel errug lekker, die aanstaandde koningin, vind je ook niet?
-
Och ja was nog even vergeten dat er een heleboel mensen voor die 3 euro een vrije dag hebben.
-
@410. Nu ga ik effe heel diep doen; Zijn wij uiteindelijk niet allemaal afstammeling van een buitenlander? ;-)
-
@417, ze mag er best zijn ja!
-
@414 ja maar die is ook geen konigin . en daarbij wij hebben niks met engeland te maken
-
@421. Eigenlijk ook weer wel, want mocht daar heel iets raars gebeuren, zou Beatrix of WA er staatshoofd kunnen worden.
-
@415 daarom vraagt hij het ook..
-
@419 NEEEE natuurlijk niet !!! ik ben in ieder geval een rasechte nederlandse
-
''Veel Nederlanders vinden het leuk dat Máxima koningin wordt. . . "
Ik vind het allemaal prima en ik heb echt geen last van het koninklijk huis, maar dit is wel een onwaarschijnlijk kul-argument in de categorie:
''Veel Nederlanders vinden het leuk als de benzineprijs een euro naar beneden gaat . . ." -
@grandpa . natuurlijk zijn er vele die t met me eens zijn
-
Ik vind die hele koninklijke familie maar van een bedenkelijk niveau...maxima...dochter van een crimineel( kan zij niets aan doen) ...bernhard ...een zeer onbetrouwbaar persoontje...Willem....met zijn vastgoed 'projecten'...kortom..daar zit samen wel voor 100 jaar gevangenis straf.....maar ja..zij niet hè?...ze zijn tenslotte 'koninklijk'....belachelijk..2011 en de meeste hier geloven nog in sprookjes.
-
@374: In het buitenland wordt de vrouw van de (aanstaande) koning bij diens eedaflegging ook koningin:
België: Koning Albert en koningin Paola
Jordanië: Koning Abdoellah II en koningin Rania
Noorwegen: Koning Harald V en koningin Sonja
Spanje: Koning Juan Carlos en koningin Sophia
Zweden: Koning Carl Gustav en konigin Silvia
Omgekeerd wordt de man van de (aanstaande) vorstin - zover ik weet - nergens koning genoemd. In o.a. Groot-Brittannië en Noorwegen is dat het geval. -
@418
Daarmee verpest je alleen maar je 3 euro argument, want de schade die geleden wordt door die extra vrije dag komt bóvenop die 3 euro, het is niet zo dat het een ''afkoopsom voor'' is. -
@425 We hebben het nu over de koningin en niet over de benzine prijs, er wel even bij blijven he ! ( anders weet ik nog wel een paar onderwerpen )
-
degene die t koninghuis nog aanbidden , zijn meeste bejaard en staan met de ellebogen duwend langs de route op koninginnedag en prinsjesdag . ( ook alleen maar show trouwens )
-
Niet dat het me iets intereseert. Maar ik kan me herrineren dat maxima alleen mocht trouwen. Maar zou nooit een officiele titel krijgen?
Maar zoals ik al zei, van mijn mag ze hoor. -
@424. Ach, het ligt er maar aan wat je rasecht noemt. Ik in ieder geval niet.
Een gootouder van mijn moeder was frans en bij m'n vader zit er ergens een Hongaar tussen. -
@429 Aha jij wilt dus van die vrije dag af. Ja dan krijgen we een andere discussie, kan me trouwens herrineren dat links er een bij wil.
Kan je na gaan hoe die met besparingen bezig zijn. -
Het wordt hoog tijd dat de fakkel overgedragen wordt. Of prins Alexander bekwaam is om koning te worden is nog de vraag.
-
Hebben we eindelijk een leuke "koninging" en dan gaan we moeilijk doen of ze wel of geen koningin genoemd mag worden. Waar gaat dit over!!!. We worden echt gek in de dit land. Het zou fijn zijn als we eens niet zo zouden zeuren en gewoon iets leuk zouden vinden.
-
@390 Dus je identiteit wordt bepaald door het drinken van melk?
-
Hebben we eindelijk eens een leuke "koninging", gaan ze moeilijk doen over of ze wel koningin genoemd mag worden. Waar gaat dit over??!! Wat zijn we toch voor een land geworden. Het zou fijn zijn als er gewoon een keer iets 'leuk' gevonden kan worden i.p.v. dat gezeur om niks.
-
Hebben ze niks belangrijkers om over te stemmen daar in de Tweede Kamer? Lekker boeiend zeg dit.
-
oh sorry, 2 keer hetzelfde bericht. Dacht dat er één niet geplaatst was.
-
@433 je hebt gelijk . daar gaat t ook helemaal niet om . nederlander zijn is ook niet alles !!! zie je wel aan dit belachelijke koningshuis !!!!
-
Wordt het niet eens tijd om dat hele koninghuis aan de kaak te stellen? In een echte democratie kiest men zelf zijn regeringsleiders en is een koningshuis met troonopvolging dat al vast staat bij de geboorte absoluut niet meer van deze tijd.
Ze kosten een vermogen om lief te glimlachen maar wie zijn ze echt? -
@430 Weet ik: ik wil alleen aantonen dat het en onzinargument is. 'Veel Nederlanders vinden het leuk dat. . . .' Onzin!
-
@392 "En als je je afvraagt of de Nederlandse identiteit bestaat: de reacties op de overwinning van nl op brazilie bij het WK gezien? "
Kom nou op zeg, dat is bepalend voor "de nederlandse identiteit"? Zijn we dan allemaal grijze gehaktballen? Zet die Limburger en die Fries tijdens carnaval maar eens naast elkaar, en vertel me dan wat "de Nederlandse identiteit" is. -
het is maar net waar je wiegje staat..en als dát bepaalt dat je van koninklijken bloede bent heb je het daar maar mee te doen; als er mensen zijn die daar op tegen zijn is dat hun probleem.
dat is blijkbaar de mening die ik NIET toegedaan ben; www.prorepublica.nl -
@445 en jaar hoor, onzinsite nummer 2 meldt zich.
-
@442. Waar weinigen nog bij stilstaan is dat een pure monarchie eigenlijk theocratisch is, omdat God bepaaldt wie waar geboren wordt en dus ook verantwoordelijk is voor wie er koning of koningin is.
Aangezien ik niet in God geloof, geloof ik dus ook niet in een manarchie. -
@447. Bedoel ik dus monarchie ipv manarchie.
-
Weer zo'n enorme bliksemafleider van werkelijk belangrijke zaken...
En het (voet)volk hapt.
We the sheeple -
@447 Een absolute monarchie zou je inderdaad theocratisch kunnen noemen, hoewel ik dat anmders zie.
Wij hebben een "constitutionele monarche met een parlementair stelsel" niet te vergelijken dus met een absolutie of pure monarchie. -
@450. Dat klopt, maar ik wilde alleen maar aangeven dat een koningshuis eigenlijk vanuit een religie voortkomt.
-
@451 Ook dat ben ik niet met u eens. Erfopvolging en andersoortige erfrechten komen niet voort uit een religie.
-
@ 370 Als ik alleen al naar koninginnendag kijk dat lijkt het mij alles behalve onzinnig, nog afgezien het belang van staatsbezoeken die heel belangrijk zijn voor de Nederlandse economie.
-
@434
Nee hoor, dat is precies de discussie die jij aanhaalt. Gezien ook dát (indirect) kosten zijn die gemaakt worden door 't koningshuis. Om niet te spreken van beveiliging e.d. die jaarrond plaatsvind. Die 3 euro p.p.p.j. is een utopie en in het echt een stukkie hoger. ;)
En ik zeg ook niet dat ik links ben, ik wil geen extra vrije dag, op dit specifieke punt geef ik alleen aan antimonarchistisch te zijn. Dat zegt verder niets over mijn steun voor een heel partijprogramma?? :S -
Pppffff, 400+ reacties op een bericht wat nergens op slaat ! Prinses of koningin, het blijft een mooie vrouw om te zien :-)
Maar bij de regering mogen ze zichzelf wel is achter de oren krabben dat wij hun voor dit soort onderwerpen betalen ! Te belachelijk voor woorden !!
Hebben ze in de de 2de kamer een grabbelton met zeikonderwerpen staan ofzo ? Waar ze er minimaal 1 per week uit moeten halen ... -
@ 377 Dat slaat nergens op, ze is nu lid van het koninklijk huis.
-
@455 Ook u draagt ertoe bij dat we nu in de richting van de 500 gaan
-
Komt het niet gewoon omdat een koning in rang hoger is dan een koningin? Als de troonopvolg(st)er dus een vrouw is, zoals het geval bij Beatrix was, kan haar man dus geen koning worden, omdat die dan in rang hoger zou zijn dan de wettelijke troonopvolgster. Bij een koning is dat geen probleem en Maxima kan dus gewoon tot koningin gekroond worden. Waarom zeggen Pechtold en van Raak dat niet gewoon, ipv het iq van het volk gelijk te stellen met dat van de dochter van Pechtold.
En ja, 'dagelijks bestuur' mogen we best zelf doen, maar maak je geen illusies; Nederland behoort toe aan de koning/koningin en die heeft nog steeds het laatste woord. Het is de bedoeling dat we denken dat we het zelf voor het zeggen hebben. Dat is de enige manier om lang aan de macht te blijven. Zelfs de Grieken wisten al dat democratie niet werkt, maar zolang je het volk maar laat geloven dat er democratie is, hoef je daar niet veel van de vrezen.
Ik denk overigens ook dat al deze berichten en zinloze discussies nu naar buiten worden gebracht omdat de troonopvolging aanstaande is. Het koningshuis en de RVD zijn de mediacampagne gestart om het volk voor te bereiden.... -
@428 Alleen als de naam op een A eindigt. Dus voor M geldt het ook.
Haha, wat een kul, maar van ons mag ze hoor, en voor die drie euro een extra vrije dag zoals eerder werd gemeld vinden wij ook niet echt erg. -
#459
Is dit de mening van jullie allebei? -
Prinses - het slaat al nergens op - lijkt mij meer dan genoeg.
-
Ik zal wel de enige zijn die zich het afvraagd, maar zal iemand al eens aan Maxima hebben gevraagd wat zij wil? Buiten de vraag of iemand voor of tegen de monarchie is, kun je je ook eens afvragen hoe het is om altijd maar op je vingers gekeken te worden. Om je dochter op haar eerste schooldag onder luid camerageklik naar haar klas te brengen, terwijl je weet dat ze 's middags door de nanny wordt opghaald, omdat jij alweer onderweg bent naar een of ander relatiebezoek in verweggistan.
-
@@81
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ -
@281
moet het zijn. -
Van mij mag ze wel koningin worden hoor. Wat is er mis mee dan? Ze voldoet ook aan alle eisen!!
-
@340
Als het aan mij laag NOOIT. -
Totaal Niet mee eens, nog meer verbastering van ons koningshuis.
-
Wat een middeleeuwse praktijken! Als je naar de geschiedenis kijkt van dat hele koningshuis, blijkt dat het de grootste dieven waren! Ik snap niet dat mensen zo pro-koningshuis kunnen zijn. Dat die Oranjes zelf niet willen stoppen met deze onzin geeft al aan dat het ontzettend egoïstische mensen zijn.
-
Schuinsmarcheerder Bernard was geen koning, Claus was geen koning. Maxima mag wel koningin worden omdat ze een vrouw is. Een vrouw wordt in deze context niet gezien als bedreiging en dus mag zij koningin worden, dit is een vorm van verkapt sexisme, als zij koningin wordt is dat geen compliment, zeker niet voor vrouwen...snappie?
-
Hallo Den Haag, hebben jullie niks beters te doen. Ik zou die Grieken maar in de gaten gaan houden.
-
Ik heb helemaal niets met het koningshuis, maar aangezien we ze toch hebben en we er voorlopig niet vanaf zullen komen, doe mij dan Maxima maar als koningin.
-
Ieder zijn mening, of je wel of niet voor een koningshuis bent.
Feit blijft dat we nu te maken hebben met een koningshuis, wat op lange termijn niet zal veranderen.
wat dat betreft schrijft het protocol (of misschien meer de traditie) dat als de man de wettelijke opvolger is, hij hoger in stand staat als zijn vrouw en daarom is het inderdaad zo dat zij de titel van koningin mag aannemen. Omgekeerd is het zo dat de man van de wettelijke troonopvolgster zich niet koning mag noemen, aangezien hij dan hoger in stand staat dan zijn vrouw en dat kan dus niet. Daar is de titel prins dus van toepassing.
Aangezien dit protocol (wat waarschijnlijk zelfs volgens de wet is) nog steeds overeind staat, lijkt me de discussie hierover overbodig.
Ben je republikein, hou je dan bezig met het lobbyen over een republiek, maar niet over dit soort dingen die al vast staan.
Verder hebben veel mensen het idee dat het koningshuis puur ceremonieel is.
Het is inderdaad zo dat de koningin zich niet bemoeid met het beleid van het land. Zij kan hooguit haar mening ventileren aan de premier, maar zal geen bindende stem hebben in de wetgeving.
Echter betwijfel ik of het koningshuis wel puur ceremonieel is. Ze zijn ook het gezicht van Nederland en helpen ons land op de kaart te zetten, zowel politiek als economisch. PWA is niet voor niet zo hard bezig met zijn water management. Mede door hem kunnen we onze expertise verkopen aan landen die problemen hebben hun waterhuishouding op peil te houden. En zo is hij bezig op nog meer maatschappelijke en economische projecten. Maxima is behoorlijk bezig met de integratie van allochtone vrouwen. Ik denk dat ze behoorlijk invloedrijk is wat dat betreft. Ook doet ze veel voor het microkrediet project, wederom een maatschappelijk project. Kortom, het koningshuis zit er niet voor niets... -
@462 W.A. en Maxima hebben aan de regering toestemming gevraagd voor het huwelijk waarbij is aangegeven dat zij in aanmerking wilden komen voor de troonopvolging. Op 3 juli 2001 aanvaardde de Verenigde Vergadering van de Staten-Generaal een door de regering ingediende wet tot het verlenen van toestemming aan de Prins van Oranje om met Máxima Zorreguieta in het huwelijk te treden.
We hoeven dus niet af te vragen of Maxima wil; die beslissing heeft zij vpoor 3 juli 2001 al genomen. -
j
-
We maken Maxima koningin omdat de Nederlanders dat leuk vinden.
Ik en andere Nederlanders vinden wel meer dingen "leuk", maar daar doet de regering toch ook niets mee?
Gezien de achtergrond van haar vader vind ik niet dat ze Koningin mag worden! -
@424: Weet u dat heel zeker ? ? ? Heeft u uw stamboom al onderzocht ? ? Het zal mij niets verbazen als er tussen uw voorouders Duitsers, Fransen of Belgen zitten.
-
@264
Om je dochter op haar eerste schooldag onder luid camerageklik naar haar klas te brengen, terwijl je weet dat ze 's middags door de nanny wordt opghaald, omdat jij alweer onderweg bent naar een of ander relatiebezoek in verweggistan.
Wist ze van te voren had ze niet met WA moeten gaan trouwen.
Totaal geen medelijden met ze. -
Wouter, dus omwille van de fouten die haar vader heeft gemaakt (waar zij overigens niks aan kan doen), onthou jij haar deze titel.
Met andere woorden, omdat jouw vader in de bak zit, krijg jij niet deze baan...mag jij niet lid worden van deze vereniging...krijg jij geen uitkering
om maar ff een aantal voorbeelden te nomen.
hoe zou jij reageren als dit jou overkomt? -
Even als toevoeging op mijn eerdere relaas (zie @472 ), vind ik Maxima een dusdanige uitstraling en charisma hebben, wat alleen maar ten goede kan komen voor ons land.
-
@457 ik ook!!!
-
@477 Er is ook niemand die stelt dat u medelijden met haar moet hebben.
-
@477
Ik zij ook niet niemand had het over mezelf -
hou een sop met ons geld te verspillen oppositie ga aan je gewone werk
o nee dat heb je blijkbaar niet........................ -
@467
Verbastering ? Dus WA had maar met noorse astrid of zo moeten trouwen?
hahaha !
Terug naar 2 eeuwen geleden? -
@229 Denk jij dat Beatrix de enigste is die die rol kan invullen of zouden er ook andere kunnen zijn die zoiets kunnen doen? Ik zie bv een Obama, geen koning, toch ook hele belangrijke dingen voor elkaar krijgen.
Maar eigenlijk zou ik dus graag een link willen zien, berekening, van wat Beatrix onder de eindstreep kost of opbrengt. Heb je die ook voor me? -
Laat de kamermeerderheid zich eerst een druk maken voor een fatsoenlijk personeelsplan voor de overheid.
-
@122 Lees even @484. Een interessant linkje voor u.
-
@486 Niet zo'n sterk voorbeeld. Hoe vaak is het niet voorgekomen dat een Amerikaanse president (internationale) eerst plooien van zijn voorganger eruit moest halern??
Juist omdat de Koningin boven de politiek staat is ze internationaal en ook nationaal van groot belang. -
@318 ik zie dat er minstens 1 kamerlid dit ook heeft gelezen getuige het minnetje, hahaha.
-
We willen geen reality soap.
Voor 38.000.000 euro kunnen onze acteurs/cabaretiers/muzikanten/clowns Nederland veel meer plezier brengen. -
Is het soms weer komkommertijd in de Kamer? Verveelt men zich? Heeft een of andere stagair(e) bij een partij wellicht een scriptie moeten schrijven om hem/haar bezig te houden? Hou op met die lariekoek en ga aan de slag. Hup.
-
#475
Pas jij maar een klein beetje op je woorden met wat je daar allemaal zegt. Ik hoop voor jou dat onze toekomstige Koningin dit niet leest en het dan aan haar vader doorgeeft. Anders zie ik jou nog wel een keertje uit een vliegtuig stappen op 4 kilometer hoogte boven zee. O ja en dan zonder parachute of reddingsvest. Dat begrijp je nu tocht zeker zelf ook wel hè. -
Hoewel ik persoonlijk vind dat aan onze monarchie en de traditie (dus Maxima Koningin) niets hoeft te veranderen, ben ik wel van mening dat hierover in de Kamer gesproken dient te worden. Het kan niet zo zijn dat we tijdens de kroning, die toch niet zo heel lang meer op zich zal laten wachten, te horen krijgen dat ze wel of niet wordt gekroond??
-
Ik ben echt geen fan van het koningshuis maar als ik dan moet kiezen, zie ik liever Maxima dan Bea of W.A. Veel vrolijker en sprankelender.
-
# 493 Zolang het hier geen totalitair systeem is, kan hier geroepen worden wat je wil... heet vrijheid van meningsuiting
En ja, ik vind dat #475 gelijk heeft -
Deze discussie hoeft helemaal niet. In deze tijd wordt Alexander geen koning en zijn vrouw Maxima dus ook geen koningin. We leven in 2011 en het tijdperk dat de adel de mens als zijn dienaar zag en hem ook zo gebruikte is voorbij.
-
49813 mei 2011 16:38 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@ 494
Als er dan maar niet gesproken word zoals hier.
Bewaar me. -
50013 mei 2011 16:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#496
En ja, ik vind dat jullie geen gelijk hebben. Voor mij hoeft Maxima helemaal geen koningin te worden en wat mij betreft mag het hele koningshuis vandaag nog worden opgedoekt.
Maar alleen niet om de reden van #475 want wat die ouwe van haar in Argentië heeft gedaan onder het bewind van Fidela daar kan zij tenslotte niks aan doen. -
Bah, Eftelingen prietpraat. Meer valt er niet over te zeggen.
-
Ik vind dat ik de nieuwe koning moet worden maar ja toch maar eens terug lezen hoe je dat wordt.
-
@497 "het tijdperk dat de adel de mens als zijn dienaar zag en hem ook zo gebruikte is voorbij"
Klopt, al ongeveer 400 jaar. Dus wat wil je daarmee zeggen? -
@494 Daar kan ik je gelijk uitsluitsel over geven: ze wordt niet gekroond, omdat:
a) Nederlandse koningen niet worden gekroond maar ingezworen.
b) Het alleen maar gaat om de titel koningin, niet om de functie koningin. Die zal ze nooit krijgen. -
koningin ,eigenlijk is dat nog een hele titel voor iemand die zwaaiend en lintjes doorknippend door het leven gaat.
-
@496
En ik ben het niet met je eens, zeker niet op basis wat @575 schrijft hier (beide vlakken) waar jij het wel mee eens bent.
Om te beginnen zal Maxima geen koningin worden omdat de Nederlanders dat zo leuk vinden, maar volgens de wet.
Het gaat hier trouwens alleen om een aanspreek titel.
Volgens mij kan ze deze titel niet weigeren, ik kan hier tenminste geen informatie over vinden. Door het huwelijk aan te gaan, is ze hier ook akkorrd mee gegaan, zie relaas @473
Nogmaals, Maxima kan dit "koningsschap" niet (meer) ontzegd worden op basis van acties door haar vader. De regering heeft immers ingestemd met het huwelijk en daarmee dus ook met de troonopvolging. Daarnaast zou het pure discriminatie zijn als dit wel het geval zou zijn geweest. -
@575 moet uiteraard @475 zijn...
-
Máxima: daar gaan wij wat leuks van maken. Een populaire Koningin naast Koning Koning Willen IV. Het koningshuis en het Nederlandse volk gaan vrolijke tijden beleven. Met elkaar. In harmonie.
-
Ook GroenLinks-kamerlid Ineke van Gent spreekt van een ''seksistisch, achterhaald systeem''.
Ik heb zo'n vermoeden dat die Ineke niet mijn type is. -
Ik vind dat al haar vriendinnen ook naar Nederland moeten komen
-
En de PVV? ?
-
gfjhavik
Misschien moet ze op de lege plekken op De Horsten vacantiehuisjes neerzetten voor de Argentijnse moeders die nog elke vrijdag op hun plein lopen, treurend om hun uit vliegtuig gegooide verwanten of hun gestolen babies.
Dat zou M. sieren als een soort Widergutmachung voor de misdaden van haar pa.
Maar in plaats daarvan loopt de oude Zorre door Den Haag, residerend in een luxe appartement om dat hij in Argentinie wel eens opgepakt zou kunnen worden.
En reken maar,van die oude knar komen wij nooit meer af. Volstrekt in strijd met alle afspraken van l0 jaar geleden. en wie betaalt voor zijn onderhoud?Uiteraard de belastingbetaler. Want een oranje betaalt niet, zelfs hun ziekenhuisrekening niet. Of hun begrafenis. Delft en het bronovo kunnen daarover meepraten. -
Laat Maxima zelf kiezen, zou ik zeggen.
-
Zijn er nog tegenkandidaten ?
-
@netty #409 over welke twee heb je het toch; je bedoelt toch niet Max. en Willem, die zijn deze discussie niet begonnen.
-
mij maakt het niks uit hoor, maar ergens is het wel krom, het gaat er toch van uit dat de man (koning) meer aanzien heeft dan de vrouw (koningin) maar gut ik zou niet tegen de traditie in willen gaan zeg, stel je voor
-
51813 mei 2011 20:20 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
51913 mei 2011 20:22 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@515
Zie #503 -
@513 Goh, waar heb je deze boeiende informatie vandaan?
(Ik heb wel zo'n donkerbruin vermoeden...) -
@489 Ik vroeg om een site/link met berekeningen over de verhouding kosten/baten van het koningshuis. Heeft u die?
-
Van mij mag ze koningin worden hoor, ze heeft een positieve uitstraling en de mensen houden van haar. Dan ben je voor mij al een koningin.
-
@518 bedoel je misschien pvda en groenlinks? Of d66 en sp?
-
zelf in haar geboorte land wordt ze uitgekots.
http://www.facebook.com/pages/Para-los-que-pien... -
Van mij mag ze koningin worden. Ik vind al bijzonder een koning mee te gaan maken en ik hou wel van traditie. Tegen de tijd dat Alexander de troon doorgeeft aan zijn dochter krijgen we weer een koningin. Dan zal de discussie wel opnieuw beginnen of haar man koning mag worden.
-
@525 Door maar 206 mensen. Goh indrukwekkend hoor!
-
tsja de kamer kan zo veel willen
maar als willem gaat scheiden is maxima einde verhaal
wat betreft koningin -
Een koning krijgt een koningin en een koningin een prinsje simpel om de reden dat anders als de koningin een koning ou krijgen de koning 'hoger' is/ wordt dan de koningin.
Go4it zou ik zeggen, Maxima koningin. Hoezee hoezee (ofzo).
En ik vind een koningshuis beter dan een president, alsof dat wat is. -
@447; @448: bepaalDT met DT is natuurlijk een giga-grote fout. Daarbij verdwijnt de type-fout in manacrchie/monarchie in het niet.
-
@404 ik weet niet door welke bril jij kijkt.
Maar de mijne is heeeel anders , met je het opmerking dat we het wel goed zouden hebben.
Nee Nederland is afgezakt naar de bedelstaf, zelfs de voedselbanken hebben niet genoeg eten.
Hoezo we hebben het goed, Nederland huilt .
Koninging der armoede we zouden onze vlag kunnen veranderen, want Brussel heeft ons in de tang Nederland bestaat niet meer hoezo een Koning .
Zeker van Madurodam, Nederland heeft enkeld nog maar betekenis voor de rijken. -
@525 hier ook ??
-
Het is niet van deze tijd zeggen ze dan.
Nee een importbruid met een crimineel verleden naar Nederland smokkelen en op de troon zetten.
Dat is van deze tijd.
Het zijn niet eens echte Oranjes maar gewoon oplichters. -
Gewoon prinses, net als Bernard en Claus ook gewoon prins waren. Meer zit er echt niet in.
-
@533: (1) Geen inteelt, maar nieuw bloed; (2) Een crimineel verleden: da's natuurlijk onzin; (3) Prima uitstraling, persoonskenmerken en karaktereigenschappen; (4) Koningin Máxime naast Koning Willem IV: dat geeft geen rolverwarring en kan daarom prima.
-
Maxima, gefeliciteerd!!!
Stijgers in Politiek
Kamer fluit staatssecretaris Van Zanten terug
Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van...
4 uur 39 minuten geleden door PuckAmri
Brussel adviseert Nederland met klem...
De Europese Commissie adviseert Nederland...
10 uur 9 minuten geleden door ,Ton
Rutte: geen mooi weer spelen en door de...
Het begrotingsakkoord is noodzakelijk om...
12 uur 49 minuten geleden door de Hertog van Alva
'Woningmarkt kan opnieuw op tafel'
Over de plannen voor de woningmarkt zoals...
13 uur 8 minuten geleden door de_oppositie
VVD-top verwerpt kritiek van Hans Wiegel
De top van de VVD is het niet eens met...
15 uur 6 minuten geleden door Duracellkonijntje
Best gewaardeerd
Kamer stemt in met ESM-verdrag
De Tweede Kamer heeft donderdag met een...
5 dagen geleden door MistrX
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
6 dagen geleden door All.you.need.is.love
'Pro-Europa politici moeten hopen dat...
De pro-Europa politici weten verdomd goed...
4 dagen geleden door All.you.need.is.love
Kort geding Wilders om ESM begonnen
De voorzieningenrechter in Den Haag is...
23 uur 23 minuten geleden door sjeune
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
1 dag 16 uur geleden door Matthijs85

