Het enthousiasme over het begrotingsakkoord dat VVD, CDA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie eind april sloten blijft dalen.
Sorteer op:
-
Lenen.NL stemt VVD of D66.
-
Wie moet er dan betalen? Het moeten heel veel mensen zijn, anders geen zoden. Dus steeds dezelfden.
-
@398
Buitenhof niet gezien vandaag?
Alle peilingen zijn niet helemaal correct, omdat de "weetniet" groep niet is ingecalculeerd. Daarbij horen peilingen niet een vast zetelaantal weer te geven, maar een schatting.
Bijvoorbeeld:
Als in een peiling de VVD op 25 zetels staat, zou daar moeten staan: tussen de 23 en 27 zetels.
Een verandering van 1 a 2 zetels in een peiling is n.l. niet nauwkeurig te peilen.
Dat geldt voor ALLE peilingen. -
@ 402
Betalen moeten mensen met woningen boven de 4 ton
Betalen moet mensen met inkomens boven de € 100.000,- per jaar
Dus kamerleden enz
En terecht !
Kinderbijslag stopzetten en hypo aftrek stopzetten.
Dit geld gaat naar de lagere inkomens.
Robin Hood 2012 -
@397 tjonge jonge wat ben jij negatief zeg. Kom eens met een oplossing dan deze doemdenkerij
-
Waarom doen we het niet zoals de economen in meerderheid zeggen? Altijd weet de politiek het beter dan de kenners.
-
Waarom doen we het niet zoals de economen in meerderheid zeggen? Altijd weet de politiek het beter dan de kenners.
-
VVD CDA en ja ook de PVV raken minimaal de helft van hun zetels kwijt aan toekomstig min-pres.Dhr Roemer
"Wassenaar Bloemendaal" gaan fors inleveren, bevalt het je niet dan vertrekt u maar naar Belgie oid... -
@404 en waarom dan wel als ik vragen mag? U denkt dat deze categorie het zomaar op de plank heeft liggen en van gekkigheid niet meer weet wat het met zijn geld moet doen? Stompzinnige reactie..
-
Bezuinigen of lasten verzwaren? Dat lijkt me wel een heel groot verschil...
Wat er met dit lente akkoord gebeurt is niet bezuinigen... dat is de lasten van het werkende deel van de Nederlandse bevolking verzwaren om aan echte bezuinigingen te ontkomen.
Het zal misschien asociaal klinken.. maar vraag je daarbij eens af wat nu echt asociaal is...
Misschien moeten we met ons allen eens in gaan zien dat het huidige sociale stelsel in Nederland onhaalbaar is... dat het in sommige opzichten zelfs asociaal is.
Als iemand die voor een minimum loon gaat werken uiteindelijk minder te besteden heeft dan iemand die gewoon zijn hand op blijft houden vind ik dat niet sociaal maar Asociaal... en met ons huidige stelsel is dat gewoon zo, zelfs mensen die iets boven het minimum loon verdienen zijn slechter af.
Als ik hoor dat iemand viert dat hij al 30 jaar werkloos is, dat hij nog nooit iets uitgevoerd heeft en niets bijgedragen heeft aan de samenleving... ben ik dan asociaal als ik zeg dat die geldkraan eens dicht moet... of is hij dat omdat hij zich zijn hele even al door mij en alle andere werkenden heeft laten onderhouden... en nog het gore lef heeft dat te vieren ook? Intussen rijd dezelfde meneer wel rond in een splinternieuwe auto... die niet op zijn naam staat maar wel degelijk van hem is.
Ons sociale stelsel zit vol misstanden die het een asociaal stelsel maken... Niet werken, iedere sollicitatie moedwillig verprutsen is in dit land veel te makkelijk... en die geldkraan blijft toch wel open, je hebt immers aan je sollicitatieplicht voldaan. Ik heb er genoeg binnen zien komen... "sjok sjok, broek op half 7, gezicht als een oorwurm... ik MOET komen solliciteren... wilt u even tekenen dat ik geweest ben" Rot op zeg!!
Ik heb niets tegen onze gekleurde medemensen... maar het is wel heel opvallend dat er wel heel veel van die gekleurde medemensen zijn die niets uitvoeren en tegen dat deel van de gekleurde medemens heb ik net als tegen het blanke deel wat niets uitvoert wel iets.. Wij als werkenden mogen daar immers voor opdraaien, onze lasten gaan omhoog, onze belastingen gaan omhoog om dat in stand te kunnen houden.
Voor alle duidelijkheid... ik ken ook gekleurde medemensen die zich 3 slagen in de ronde werken om rond te komen... waar ik echt bewondering voor heb, voor hun inzet...voor hun bereidheid heel veel te doen voor hun geld. Ook zij worden net zo hard gepakt als ik en andere werkende mensen waardoor ze er nog meer voor moeten doen.
De heren in het lente akkoord hebben daar hun vingers niet aan durven branden omdat ze bang zijn dat het als asociaal gezien word en stemmen kost... maar onder andere daar zijn echte bezuinigingen te halen. Draai die geldkranen dicht, zover dat ze nog net genoeg hebben om in leven te blijven en duidelijk minder hebben dan mensen die wel gaan werken. Zet ze daarnaast verplicht aan het werk, sociale dienstverlening... papierprikken, schoffelen Nederland schoon maken en houden, zaken die voor gemeenten niet meer te betalen zijn... onder andere ook omdat de last van de uitkeringen zo hoog is.
Ben ik asociaal omdat ik zeg dat het veel te makkelijk gaat en zo niet langer kan, of is degene die mij sociale lasten en belastingen laat betalen en hem/haar laat onderhouden dat? Als dat mij asociaal maakt dan ben ik maar asociaal....
In plaats van dit tere punt aan te snijden en echt ergens te bezuinigen hebben de heren van het lente akkoord besloten de lasten voor de werkenden te verzwaren om daar nog meer geld weg te halen. Ze hebben het zelfs voor elkaar gekregen dat de werkenden er onder andere door belaste reiskosten vergoedingen zowel voor auto als voor OV er op achteruit gaan, meer moeten gaan betalen terwijl uitkeringstrekkers ontzien worden en er soms zelfs op vooruitgaan.... Pure diefstal is het.
Dan mogen we ook nog eens opdraaien voor Europese medelanden die totaal onwillig zijn om hun eigen zaakjes op orde te krijgen... onder het motto dat we die landen nodig hebben... Dat we Europa en de Euro nodig hebben. Dat het zoveel beter gaat sinds Europa en de Euro... Nou, zover ik me herinner is het sinds de invoering alleen maar minder en slechter gegaan en draaien we nu op voor de brokken van landen die zich suf lachen en ons aan het lijntje houden.
Dan hebben we ook nog het heikele punt van de Polen, Bulgaren, Roemenen die dit landje overspoelen... Heel Nederland staat op zijn kop als er een Polen meldpunt komt... maar er zit zeker een heel sterk punt in. Via de ingenieuze Europese constructies werken ze tegen een lager loon dan hier is toegestaan en veel meer uren dan hier zijn toegestaan... legaal, want ze zijn in dienst van oost Europese bedrijven... Ik weet uit betrouwbare bron, van iemand die bemiddelt in arbeidsplaatsen voor langdurig werklozen dat ze daar keihard tegen aan lopen. Eerst is het salaris al een probleem, en als ze dan met heel veel moeite het bedrijf bereid hebben het Nederlands minimum loon te betalen komt de volgende eis, ze moeten wel net zoveel uren werken als de Polen, Bulgaren en Roemenen.... En dat... dat mag gewoon niet.
Vrije arbeidsmarkt, oke.... maar dan wel tegen de salarissen en voorwaarden van het land waar het werk uitgevoerd word.
Bezuinigen den haag.... betekent minder geld uitgeven... niet meer geld binnen harken ten koste van mensen die daar hard voor werken. Wat jullie doen is het probleem verleggen, daarmee vooruit schuiven en de economie op deze manier verder kapot maken.
Als Wilders om reden van de lastenverzwaring voor de werkenden ten gunste van het ontzien van mensen die te belazerd zijn iets meer te doen dan hun hand op te houden... en om het in stand houden van de kromme en scheef gegroeide Europa idioterie uit het Catshuis weg gelopen is... dan hulde! DAn heeft hij veel meer ballen dan waar een groot deel van Nederland hem krediet voor wil of durft te geven.
Ik vind het heel makkelijk en goedkoop om naar iemand te schoppen die deel genomen heeft aan een overleg... maar na het doorrekenen bij het zien van de resultaten zegt nee... daar kan ik echt niet mee akkoord gaan en mijn handtekening onder zetten. Je zet ook je handtekening niet onder iedere offerte die je laat maken.
Op het risico dat ik voor asociaal uitgemaakt word maar dat neem ik voor lief, de echte aso's zijn zij die niet willen werken en zij die ze verdedigen en dit zo in stand houden.
-
Wat het Kunduz Accoord met VVD en CDA hebben aangericht kun je niet zomaar veranderen in lente accoord, alsof men dan al het leed wat dit accoord hjeeft aangericht vergeten.
Het blijf bij de mensen in hun hoofd zitten als zijnde Kunduz Accoord, wat nu door de VVD, CDA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie in leven wordt gehouden met de mantel der liefde voor het Nederlandse volk?!
Onmogelijk, deze zelfde a-sociale Kunduz Coalitie heeft te veel kapot gemaakt voor de Nederlanders. Begrijpelijk dat het negatief is en blijft.
De SP kan hier wat aan doen, deze partij is tenminste Sociaal.
Weet u al wat u gaat stemmen?! Ik wel! -
@408 Ah ik zie het al, weer een reactie van onze schroothandelaar, verklaart een hoop.
Als al deze door u verfoeide mensen vertrekken naar elders, wie betaald dan uw huursubsidie, zorgtoeslag, kinderopvang, ww, WAO, en ga zo maar door.... -
@388 Als je met 200 km/u op een betonnen muur af rijdt. Vraag je je dan ook af of het wel je echt wel in alle gevallen te pletter zal vliegen, of kan je dan wel gewoon inschatten dat dat niet zo'n goed idee is?
Als je geld leent dan wordt er van jou verwacht dat je dat geld na een vaststaande periode terug betaald. Hoe meer geld je leent hoe moeilijker het wordt om dat terug te betalen. Om het risico in te dekken dat je niet meer terug betaald gaan de rentes iedere keer een beetje meer omhoog. Op het moment dat de rente hoger wordt dan het geld dat je kan verdienen knal je tegen die muur aan.
Op dit moment hebben we meer dan 400 mld schuld. Als we daar een vergelijkbare rente als de Belgen over betalen dan gaat dat om ongeveer 1000 Euro per Nederlander. Of wel een gezin van 4 personen betaald dan 4000 Euro per jaar aan rente. En daar koop je dus helemaal niets voor. Dat betekende voor de kostwinnaar van dat gezin een rente van 333 Euro per maand. Dat had ik graag in mijn zak gehouden. En dat is nog maar het begin want het zal nog vele jaren duren voordat we evenveel uitgeven als we binnenkrijgen. Straks wordt dat dus makkelijk 400 Euro per gezin per maand dat je kwijt bent aan rente.
Dit heeft overigens zo spectaculair kunnen oplopen omdat de PvdA en het CDA geen compromis over de bezuinigen konden sluiten. Er werden door ambtenaren plannetjes bedacht maar er werden geen knopen doorgehakt. Ook toen zij de PvdA dat we nu de boel niet kapot moesten bezuinigen. De PvdA beloofde toen dat we in 2013 de boel weer zouden gaan terugdraaien en weer zouden gaan bezuinigen. Nu is het bijna 2013, nu zijn er verkiezingen, nu heeft de PvdA zijn plannen gepresenteerd, maar helaas, het zelfde liedje. Geen bezuinigen. We moeten het land niet kapot bezuinigen.
De PvdA wees in 2008 notabenen naar Spanje als het goede voorbeeld. De Spanjaarden pompten wel geld in hun economie. We zien nu waar dat toe heeft geleid. Nee, echt top beleid. Dat hadden wij ook moeten doen als het aan de PvdA ligt. -
We zien het wel op 12 September. Ik word een beetje moe van al die peilingen.
Mijn stem zal gaan naar de PVV. -
afschaffen van pretpakketten:
kinderbijslag afschaffen
subsidie kinderopvang afschaffen
afschaffen papadagen en drastisch inkorten van mamadagen
afschaffen ontwikkelingsamenwerking, alleen noodhulp
drastische beperking van de hypotheek aftrek (niemand hoeft te betalen voor jouw woning)
ontslag van personeel in de gezondheidszorg, die daar niks te zoeken hebben
ontslag van personeel in het onderwijs, die daar niks te zoeken hebben
afschaffing van de Provinciale staten/gedeputeerde staten
Zo nu is er weer geld voor de gezondheidszorg, die ontdaan is de graaiers
en het onderwijs. Weer geld voor de bejaarden enz.
-
@414 Wist je dat er in de stembureau's een aparte stembus komt voor de PVV. Dat is makkelijker scheiden voor de gemeentelijke afval dienst. Daarom gebruiken ze daarvoor gewoon een kliko.
-
@413 en waarom komt dit niet elk uur in extra journaals en in chocoladeletters in alle kranten. Dit probeerde Stef Blok te zeggen in het debat met Samsom.... Wordt wakker allemaal!!
-
@417
Wilde Blok zeggen dat het Kunduzakkoord steeds minder steun krijgt?
Stef Blok kan alleen maar jij-bakken. -
@380. Waanidee. De "te hoge" inkomens kunnen en willen die huurverhoging best betalen om maar niet te hoeven verhuizen. Waar zouden ze trouwens naartoe moeten? Hun "hoge" inkomens zijn te laag om een hypotheek te kunnen krijgen van de risicomijdende banken die hun knip dichthouden.
Trouwens wie gaan dan die leeggekomen sociale huurwoningen opvullen? Dat zijn veelal de laagopgeleide werklozen, kansarme allochtonen (asielzoekers?) en andere weinigverdieners. Een nu nog goede, gemengde buurt verandert daardoor binnen de kortste keren in een "prachtige" Vogelaarwijk -
@357 Ik heb dit in mijn reacties al eerder voorgesteld en dat is: Veel meer snijden in het overheids aparaat, met name de departementen. Daar kan nog veel meer geld weggehaald worden en dat moet structueel zijn. Maar ja, wat wil je. Degenen die de bezuinigingen moeten doorvoeren zijn zelf ambtenaar.En een ambtenaar snijdt zichzelf niet in eigen vlees. Het is wel heel eenvoudig dit altijd bij de bedrijven(waar de economie op draait)en de particulieren en ouderen weg te halen.....
-
@410 Ik ben het helemaal met je eens het zijn geen bezuinigingen maar harde lastenverzwaringen die de werkende treffen in al hun omvang als je ziet dat er dik 4 miljard naar ontwikkelingsamenwerking gaat en blijft gaan dan bezuinig je niet maar blijf je teveel uitgeven en laat je de werkende bevolking het gelag betalen, 2% extra btw betkend dus dat niet alleen AH duurder word maar ook de energie, water enz het treft ons overal waar je moet betalen, dan het opheffen van de reiskosten vergoeding dat kost je minstens €100 per maand en €150 aan btw €31 aan eigen risico zorgverzekering €271 per maand alleen al aan deze kosten dan de verhoging van de zorgverzekering zelf minstens €20 per maand buiten de lasten dan die de gemeenten van plan zijn om te verhogen per jaar dus ongeveer € 20 per maand extra meer dan € 300 minder per maand aan netto inkomen, mensen laat je niet gek maken door deze mooi weer spelers stem er niet op [ let wel bezuinigen moet ja maar wel op de bovenmatige uitgaven]. er blijven niet veel politieke spelers over maar mogelijk dat deze de uitgaven wel eerlijk verdelen dus 2 miljard minder op ontwikkelingsamen werking geen Joint S fighter meer, geen bijdrage aan afganistan meer terug trekken op je eigen bastion en weer gaan uitgeven als het kan... mooi weer spelen kan ik ook maar dan zal ik zelf de pijn voelen in Den Haag spelen ze mooi weer over jullie rug, Dus stem niet op GL.VVD.CDA ,D66 en andere meelopers die meeliften. let maar op volgend jaar stort onze binnenlandse economie pas echt in door deze dwaze figuren
-
hoe vaak moet ik het nog melden. de Hond manipuleert gegevens (stiekeme betaling van de sp, want wat er met die kas gebeurt weet ook niemand) In ieder geval voor een eerlijke peiling met een echt sample en geen door de Hond gemanipuleer kijk op teletekst pagina 377
-
@416 ik hoop niet dat je de domme tegenhanger ben van de pvv, want het is een domme opmerking slaat kant nog wal
-
@423 Met welke partij denk jij dan dat de PVV kan gaan regeren?
-
@415 je vergeet het afschaffen van de huursubsidie [ niemand hoeft voor een ander te betalen zoals je zelf immers zegt ]
-
@423 ik hoop met geen enkel maar je opmerking slaat kant nog wal de ellende word niet door de pvv veroorzaakt maar de de zg vrienden van het lente accoord [ wat je lente noemt ]
-
Dan was ik nog het afschaffen van de rode diesel gaat een boer zon € 5000 per jr meer kosten wie denken jullie wie dat gaat betalen ? juist ja de burger
-
@419 juist ja nog meer ellende
-
@426 Ik neem aan dat dat voor mij bedoelt was en dat je niet tegen jezelf aan het praten was. Maar als je hoopt dat er niets met je stem gedaan wordt dan is het figuurlijk gezien toch net zoiets als je stembiljet in een kliko gooien? Dan heeft het toch geen enkele zin dat je op de PVV stemt. OK, af en toe komt hij grappig over en kan je om hem lachen. Maar zolang de PVV aan de kant staat zal het niets in te brengen hebben en zal er niets van je idealen worden waar gemaakt.
-
afschaffen van huursubsidie is zo slecht nog niet , iedereen moet wonen naar inkomsten is je salaris te weinig voor je huurhuis dan zal je moeten verhuizen of gewoon je huurprijs betalen! ook iedereen uit de wajong knikkeren wie kan werken moet werken! ik ken er zelf 3 personen die in de wajong zitten en er niet uit willen terwijl er niks aan hun mankeert dan 3 maanden leerachterstand! ook kinderbijslag afschaffen .. alleen bij inkomens boven de 30.000 alles daaronder moet de kinderbijslag intakt blijven en tot maximaal 2 kinderen verder vind ik de hypotheek aftrek een goed plan en de salarissen van de ministers met 50% omlaag! miljonairs moeten meer belasting betalen en geen voordeeltjes meer
-
lees mijn serie eerlijke en uniek frisse reakties op nu.nl van gisteren, en zie dat via mijn ideeen ook zelfs een idealistische kleine partij het kan winnen van de grootsten, zelfs een idealistische eenling, voor zover zijn beste en meest gekozen electorale programma-onderdelen, de verkiezingen zouden winnen.
hij kan deze dan meteen realiseren in de regering.
bij mij zal kwaliteit van inhoud winnen, ook milieuinhoudelijk gezien.. en zet al mijn reakties zoals door mij verstrekt op het hele internet en in de kranten, je mag dat als je mij als bron vermeldt, en de data en soort site erbij zet. het zou prachtig zijn als we in september mijn nieuwe wijze van kiezen kunnen toepassen, dan wint vredevolle positieve samenwerking, en het realiseren van de hoogste kwaliteit van inhoudelijke partij en burger s electorale programma-onderdelen het van de anderen, die zonder grote geldelijke steun en van wie eigenlijk, niet eens konden winnen wellicht , is dit in feite al een vorm van corruptie...of niet. -
@422
Hoe verklaard u dan de stijging van de PVV vorige week? En waarom kreeg tot eind vorig jaar de PVV nog 30 zetels in die peiling? Ook betaald zeker?
En betaalt de SP de andere peilbureau's ook dan? En wat moet de VVD die bureau's dan wel niet toeschuiven?
@425
Iedereen met een hypotheek heeft HRA, maar lang niet iedereen met een huurhuis heeft huurtoeslag!
Wel lachen! Vorig jaar werd De Hond nog als PvdA'er bestempeld en nu weer SP!
Je blijft lachen hier
-
@429 ik heb niets met de pvv ik snap enkel niet waar jij het over heb met je pvv want de ellende die op ons af komt de lastenverzwaringen [ en geen of nauwelijks bezuinigingen] komen wel van die uilskuikens van het lente accoord
-
@430
U heeft geen idee wanneer iemand recht heeft op huurtoeslag blijkbaar. -
PVV is exit, snap dat dan....
Nieuw Links komt er aan ...
-
@432 "Iedereen met een hypotheek heeft HRA, maar lang niet iedereen met een huurhuis heeft huurtoeslag!"
Dat is niet helemaal waar. Als je geen belasting betaald dan heb je ook geen HRA. -
@432 iedereen met een hypotheek betaald ook ozb en iemand met een huurhuis niet iedereen met een hypotheek betaald een huurwaarde forfait en iemand die huurt niet, iedereen met een hypotheek betaald dubbele waterschaps lasten iemand die huurt niet dus wat zeur je nu over de HRA ?
-
@433 Ik maak een opmerking over een vuilnisbak voor PVV stemmen en jij geeft aan dat dat nergens op slaat. Ik leg uit dat dat meer figuurlijk bedoelt is omdat de PVV voorlopig toch geen kans meer maakt op regeren. Nu beweer je dat je niets met de PVV hebt maar dat je tegen het lente akkoord wilt stemmen. In dat opzicht nogmaals mijn advies als je dat wilt doen, stem dan op een partij die in ieder geval kans maakt om mee te doen.
Met het lenteakkoord is niemand gelukkig maar niets doen was ook geen optie omdat dat ons veel geld zou kosten. Een compromis met GL daar wordt ik ook niet gelukkig van. -
@435 ik denk dat we nog voor een grote verrassing komen te staan op 12 september. pvv exit? ik denk het niet .. dit is pas het begin
-
speculaties speculaties .. we zullen moeten afwachten op 12 september ik WEET wel zeker dat ook de pvv als winnaar met de sp uit de bus gaat komen. mensen zijn de crisis zat en de euro en brussel. bezuinigen oke! maar wel op de juiste manier.. nu is het een koe volledig uitmelken
-
@435 En welke partijen zitten er dan in nieuw links.
-
@434 bij een gezamenlijk inkomen tot 30.000 bruto per jaar krijgt men huurtoeslag.
-
@375 nog een aanvulling op de indeling van partijen, maar dan op basis van doelgroepen:
Pvv: laag opgeleide werknemers en kleine zelfstandigen en ouderen
Sp: laag opgeleide werknemers en kleine zelfstandigen, uitkeringsgerechtigden en ouderen
Vvd: hoog opgeleide werknemers, ondernemers
Cda: laag/middel/hoog opgeleide werknemers, kleine zelfstandigen, gezinnen, ouderen
Pvda: laag/middel/hoog opgeleide werknemers, uitkeringsgerechtigden, ouderen, allochtonen
Gl: hoog opgeleide werknemers, uitkeringsgerechtigden, allochtonen
D66: hoog opgeleide werknemers
Uiteraard een versimpeling van de werkelijkheid -
bizar dat de D66 als doelgroep de hoog opgeide werknemers heeft , terwijl ze zelf het IQ van een ui hebben
-
@437 Lezen is moeilijk he. Er staat, niet iedereen die HUURT heeft huurtoeslag.432 zeurt dus niet over de HRA.
Doordat je een huis wil bezitten betaal jij ozb en huurwaarde forfait. Voor een huurde betaald dat debezitter van het huis dat. In principe zit dat dus in de huur verekend. -
5 Kunduz partijen aan kop -- na een weinig dagen, zit het akkoord er op -- Allen trots met de prestatie in knop -- Het betreft immers bodem en top? -- Mede met dank aan, uit het Slop. -- Maar nog geen maandje later -- verschijnt de eerste kater -- Belasten van km's blijkt een flater -- Partijen sturen hun beste prater -- en doen in zure wijn wat water -- Maar zoals altijd,het zij vermeld -- Als het gaat mbt tot geld -- en iedereen weet waar de schoen knelt -- wordt het niet gehaald waar het geld smelt -- maar alweer bij degeen, waarvoor elke cent telt.
-
@443 flink investeren in onderwijs zeg ik, komt het vanzelf goed..
-
@443 hier blijkt ook uit dat de pvda in de tang zit tussen de sp en gl. Nu is gl wat aan het afkalven, dus komen die naar de pvda terug. Maar als de pvda teveel opschuift naar gl dan verliezen ze weer aan de sp.
-
@444 het iq van een ui is veel hoger dan je denkt. Moet je eens kijken hoe complex een ui eigenlijk niet is. Probeer maar zoiets na te maken, zonder een andere ui te gebruiken
-
@449 dan zijn er nog meer mensen hoog opgeleid bedoel je. Tja ik denk dat het ook een kwestie van mentaliteit en opvoeding is.
-
@449 dan zijn er nog meer mensen hoog opgeleid bedoel je. Tja ik denk dat het ook een kwestie van mentaliteit en opvoeding is.
-
Als meer dan de helft van de kiezers gruwelt van het lenteakkoord, waarom stemmen er dan zoveel mensen op de VVD?
-
@79 Hier is die weer,het bewijs dat je uit nek zit te l*llen.
http://sargasso.nl/archief/2005/08/23/staatsschu … -
@444 Docenten stemmen vaak blind op D'66 omdat ze zich profileren als onderwijspartij. Uit gesprekken in de docentenkamer blijkt dat ze vaak geen idee hebben waar D'66 voor staat - dat dankzij de klok 100 jaar terug draaien mensen nu om niets kunnen worden ontslagen bijvoorbeeld. En dat het ongedaan maken van de ontslagbescherming in de VS geen banen opleverde, integendeel!
-
kan nu.nl ook eens doorvoelen en doordenken, wat ik ingetypt heb, , en daarvoor, en eens eerlijk kleur bekennen, en mijn ideeen elke dag als nr. 1 bij reaktie herhalen, of verdienen ze een echt groot nieuwsbericht, en krijgen ze daarna nog veel meer sitebezoekers, en kunnen ze de politiek en economie juist zeer goed be-invloeden in een richting, die tegemoet komt aan de wensen van de burgers, al hun politieke klachten omtrent ons democratische stelsel, zelfs die van 20 jaar geleden, nam ik zeer serieus, en weet ik hier te verhelpen. we voelen ons toch vaak machteloos, ook toen het referendum m.b.t, een europarlement i.p.v. alleen de oude eurocomissie, die ook toen al handelsverdragen bevorderde, en afsloot, door ons werd afgewezen, en niet opgevolgd werd door onze regering, die z.g. ons als volk vertegenwoordigde, maar dus niet echt. stel ons nu eens voorop, en zelfs dit demissionaire kabinet, heeft weer de dienst uitgemaakt. ik zeg, dit zijn al 2 voorbeelden, hoe ondemocratisch ze te werk gaan. en een loopje met ons nemen...
en het corrupte kwaad van vele landen enorm belonen, i.p.v. afstraffen.en aanklagen. -
kan nu.nl ook eens doorvoelen en doordenken, wat ik ingetypt heb, , en daarvoor, en eens eerlijk kleur bekennen, en mijn ideeen elke dag als nr. 1 bij reaktie herhalen, of verdienen ze een echt groot nieuwsbericht, en krijgen ze daarna nog veel meer sitebezoekers, en kunnen ze de politiek en economie juist zeer goed be-invloeden in een richting, die tegemoet komt aan de wensen van de burgers, al hun politieke klachten omtrent ons democratische stelsel, zelfs die van 20 jaar geleden, nam ik zeer serieus, en weet ik hier te verhelpen. we voelen ons toch vaak machteloos, ook toen het referendum m.b.t, een europarlement i.p.v. alleen de oude eurocomissie, die ook toen al handelsverdragen bevorderde, en afsloot, door ons werd afgewezen, en niet opgevolgd werd door onze regering, die z.g. ons als volk vertegenwoordigde, maar dus niet echt. stel ons nu eens voorop, en zelfs dit demissionaire kabinet, heeft weer de dienst uitgemaakt. ik zeg, dit zijn al 2 voorbeelden, hoe ondemocratisch ze te werk gaan. en een loopje met ons nemen...
en het corrupte kwaad van vele landen enorm belonen, i.p.v. afstraffen.en aanklagen. -
@436
Ik mag toch aannemen, dat iedereen met een koophuis (met hypotheek) zijn HRA aftrekt. Of hij moet bewust zijn belasting ontduiken, omdat hij iets te verbergen heeft.
@437
Dat weten kopers voordat ze eraan beginnen, maar heeft verder niets met HRA te maken.
@442
En lager. Mits het huurhuis niet duurder is dan 650 euro.
-
Teveel democratie is ook niet goed. Sommige dingen moet je nu eenmaal aan deskundigen overlaten.
-
@410 maar wie zegt dat er meer belastinggeld wordt binnengehaald in 2013 dan in 2012? Volgens mij verliest de overheid ook belastinggeld omdat er oa minder winstbelasting binnenkomt, en dat komt weer omdat er minder winst wordt gemaakt en veel meer bedrijven gaan failliet. En er is ook meer werkloosheid, dus enerzijds brengen deze vormalige werknemers geen belasting meer op en anderzijds gaat er meer ww gelden eruit. In feite gaat het dus om een verschuiving van de belastingdruk, van ondernemingen die minder verdienen naar burgers die nog werken.
-
@442 Dat ligt aan de huurprijs. 615,- max, zo even uit mijn hoofd, maar daaromtrent.
-
@118 Hoe komt u er bij de SP stemmer relatief lager opgeleid zijn,ze zijn scocialer ingesteld dat de gemiddelde VVD of D66 stemmer om er maar een paar te noemen,maar om dat gelijk te stellen aan lager opgeleid??
-
@136 ++++++++++++++++
-
Hoe meer ik erover denk des te overtuigd dat ik ben dat er helemaal niet bezuinigd wordt. Dwz misschien geven we aan vele zaken nu al teveel geld uit en is het lente akkoord een correctie. En als er meer belasting wordt geheven dat zou je zeggen dat de inkomsten van de staat toenemen, maar nog nergens ben ik een bedrag tegengekomen waaruit blijkt dat de overheid volgend jaar meer geld binnenkrijgt dan dit jaar. Wie heeft voor mij (en anderen) meer informatie hierover?
-
@150 moet je je toch beter infomeren,kijk dit is een tweet van Pechtold:
Alexander Pechtold?@APechtold
Tot zondag in VS voor Bilderberg-conferentie 2012. Ooit in NL gestart #benbenieuwd
Sluiten Beantwoorden
Retweeten
Toevoegen aan favorieten
-
Beter 1 slecht lente akkoord door de kamer dan 10 SP'ers in het kabinet.
-
@461 is een feit, of u het leuk vindt of niet...
-
@150 En hier de officiéle lijst van de officiéle Bilderberg site en kijk wie komen tegen? Pechtold Alexander.
En nee ik ben geen complottertje en hoef geen aluhoedje,je moet alleen eens wat minder minderwaardig over mensen praten terwijl je zelf slecht geinfomeerd bent,en het was echt nog geen 5 minuten zoeken op internet voor nodig -
De link die bij @467 hoord: http://www.bilderbergmeetings.org/participants20 …
-
@466
Dat is geen feit!
Feit is dat er relatief meer lageropgeleiden op de SP stemmen dan op andere partijen. Maar niet dat DE SP-stemmer lager opgeleid is.
Dat is een groot verschil... -
@468 lijkt me geen slecht gezelschap... Waarom zou het voor Rutte en Pechtold een schande zijn hier te verschijnen? Zitten nogal wat invloedrijke figuren tussen.
-
@162 Inderdaad een feit,maak me er ook echt druk over.
-
ik heb 2 schitterende films gezien op travel channel t.v. - via digitaal modum van ziggo op een ouderwetse kabel-t.v. - hoe de boeddhistische jonge koning van b utan-die pas getrouwd is met een schoonheid- de normen en waarden en religie van zijn kleine volk beschermt en verdedigt- door voor eco-tourisme te gaan in zijn land, en ook voor het bruto-nationaal product van het geluk... in plaats van dat van de economie, er zal wel een d.v.d van deze film van 1 uur te koop zijn... 2. ook de film over samoa was zeer uniek, de mensen daar spelen ook westers voetbal ,maar bepalen hun gewetensgrens, als het de mensen uit samoa slecht gaat, dan laat de tegenpartij hen winnen, zodat ze weer eten kunnen kopen.
Ze zeggen te hebben besloten te spelen voor de gezelligheid...
ook een film van travel channel, ook op te vragen via het internet.
ik zou willen dat elke wereldburger al die films mag zien vanuit zijn luie stoel, elk uur is weer een ander land te zien.. Nu iets heel anders, ik richt me nu ook tot buitenlandse mensen in ons land, bij de action winkel verkopen ze nu voor 1 euro 70 solarlampen, die gaan op zonne-energie.
als je het knopje daarin op aan zet ,en ze in de zon zet, geven ze in het donker licht,ze mogen niet in vrieskou, dan gaan ze naar binnen.
je kunt ze toch opsturen naar dorpen in afrika, en azie, enz. waar geen stroomverbinding is, en wellicht vele mensenlevens redden, ook in ziekenhuizen daar . ook zijn er computers op zonne-energie, zie eens wat een leuke kinder en baby tv. programmaas er zijn in nederland.. en schoolt.v., om te te leren lezen en rekenen enz. en vakken te leren van de l.t.s.als je dat organiseert.. sukses, barbara van sloun. -
@347...
Ik wil graach reageeren op je reaktie. Ik kun heelaas me nied so goet duileik maaken...
Is dat wat je bedoeld, sukkel...?!
Jij (en andere) roepen dat we laagopgeleid zijn omdat...?! we PVV stemmen?! Ik geloof dat ik dan op de verkeerde club stem met mijn HBO... Er is mij trouwens nooit verteld dat ik met mijn opleidingen bij het "eliteclubje" behoor... En dat is maar goed ook want ik denk dat ik liever met alleen mn zwemdiploma door het leven zou gaan dan zij aan zij te staan met mensen als jij, die NIETS te melden hebben behalve dat wij laag opgeleide personen zijn... Ik vraag me af wat voor opleiding jijzelf gevolgd (en afgemaakt) hebt. -
Vindt je het gek!! Eerst bezuinigingen doorvoeren en dan ook nog daarboven op 44 Miljard van onze belastinggeld in een bodeloze put storten omdat sommige landen er een zooi van hebben gemaakt. Ik snap echt niet dat wij dit nog langer pikken. Met dit soort maatregelen moet men in Den Haag oppassen dat dit niet uitdraaid op anachie. Je kunt wel de aardige jongen spelen tegenover Europa maar op een gegeven moment is de maat vol.
-
ik, barbara van sloun, die boverstaand bericht wil aanvullen, ze verkopen 2 modellen van die solarlampen, maar ook mis ik mijn reaktie van vandaag waarin ik alle burgers oproep, ook pauw en witteman, en a. knevel, en de vara, en koot en bie, mijn persoonlijke reakties, van gisteren, op nu.nl geplaatst, datum 2-6-2012 nu eens echt door te lezen, beseffende wat ik bedoel, en ook minstens de 2 reakties op tegenlicht echt aandachtig te lezen,
de datum staat ook op nu.nl van gisteren2-6-2012 vermeld.. dan zou je echt een primeur hebben van iets origineels ook qua visie en inzicht , rondom onze democratie, en strafrecht, maar ik heb nog veel vaker kontaktsites ingetypt,
ook bij nu.nl en heb nog veel meer te geven aan inspiratie... ook rondom tien redaktie vraag ik op bij deze... -
Ze krijgen langzamerhand de gehele roversbende en aanhang door.
Nederland blijkt eindelijk wakker te worden.
Hopelijk tot 12 September. -
Stelletje laffaards, nu al terugkrabbelen, pussys. En die kiezers moeten weer gaan kiezen?! Succes Nederland!
-
Stelletje laffaards, nu al terugkrabbelen, pussys. En die kiezers moeten weer gaan kiezen?! Succes Nederland!
-
@404 oudijzer, of Robin Hood.
"Betalen moeten mensen met woningen boven de 4 ton"
"Betalen moet mensen met inkomens boven de € 100.000,- per jaar"
U heeft niet goed opgelet; dan doen deze mensen al. Heel veel zelfs. Volgens het CBS betaalt 10% van de bevolking 70% van alle loonbelasting. Dat is al heel sociaal. De rijkste 10 procent huishoudens (vaak tweeverdieners) betaalt 223 maal zoveel belasting als de armste 10 procent. De rijkste 10 procent betaalt ook meer dan de andere 90 procent bij elkaar. En dan roepen 'laat de rijken de crisis maar betalen'? dat doen ze al! Nog meer afpakken van deze hard werkende mensen is regelrechte diefstal.
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/inkomen-bes... -
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=S …
En nog een paar cijfers. Beste SP-ers; neem dit feit ook even mee bij uw keuze 12 septemer. -
het akkoord is er vlug doorheen gejast, zonder echt beleid. verstandig van de pvda en sp om niet mee te doen.de pvv doet niet mee, die telt niet, want ze roepen altijd maar wat en sommige domme nederlanders blijven er in trappen
-
@479 Mooie cijfers, maar ik noem het incasseren van exorbitante bonussen niet echt hard werken. Feit blijft dat door beleid zoals nu de armen steeds armer worden en de rijken steeds rijker, ik ken genoeg mensen die in de problemen komen als ze nog meer moeten betalen. Hun lonen gaan niet zo hard omhoog hoor. Dat die rijken zoveel belasting kunnen betalen zegt op zichzelf trouwens al dat er iets in de verhoudingen behoorlijk scheef zit. Als alles net een beetje redelijker verdeeld is, is het toch voor iedereen beter leefbaar?
-
Ik gun ieder goedgeleerd mens een goed salaris.
Men heeft ervoor geleerd en het is gelukt.
Maar de zaak is nu zo in 2012 dat er wat moet gebeuren...
Afschaffen van de renteaftrek voor woningen boven de 4 ton, en afschaf kinderbijslag van jaarsalarissen boven de ton zijn twee van die zaken.
Zo zal de kloof tussen arm mexium en rijk niet verder in extremen groeien...want zoals het nu gaat gaan heel heel veel gezinnen naar de kloten ...
SP dus -
Buiske en Oudijzer,
ik ben het eens met een hoop maatregelen die mijn portemonnee ook raken. Geen kinderbijslag meer, geen reiskosten aftrek meer. Ja zelf de HRA afschaffen zal mij niet failliet doen gaan. Maar aan de andere kant; ik graai niet maar werk hard voor mijn 100K per jaar. Gewoon salaris voor hard werken en veel verantwoordelijkheid. Ook heb ik mijn (zeer dure) opleiding zelf gefinancierd (0 overheidscenten) en die moet ook terugbetaald worden. En als ik dan lees dat Roemer letterlijk zegt: “in de ideale situatie zou ik wel maximuminkomens willen, hoort ook bij het socialisme, maar het schrikt mensen af.” dan weet ik niet of ik blij moet zijn met de SP.
Kunt u mij dit uitleggen? -
@484 zelfde reactie al eerder gezien vandaag... Een huis boven de 4 ton is niet exorbitant...daar tref je een heleboel huishoudens mee. Dit zijn niet de echte rijken waartegen de gemiddelde NUjijer ageert. Voorts vind ik een inkomen van een ton ook nog niet rijk. Uitgaande van €8500 bruto per maand, houd je hier een kleine €4800 netto aan over. Hiermee ben je bij lange na nog niet financieel onafhankelijk. Als het aan u ligt wordt deze groep volledig geplukt.
-
@484.
U heeft gelijk, maar aan beperking huidige renteaftrek wordt echt niets gedaan(stokpaardje VVD en CDA).
Ondanks de crisis blijft dit overeind, en zullen de minder bedeelden hiervoor moeten bloeden.
De elite wordt in stand gehouden door de VVD en het CDA, want BUMA zegt nu wel CDA voor iedereen maar dat is helemaal niet waar.
Alleen voor gezinnen met kinderen, en AOW-ers met een aanvullend van € 10000 wat echt niet veel is, en waarvoor een leven lang pensioenpremie is betaald, dus niets gekregen, mogen van het CDA en de andere kunduzleden het meeste inleveren(3,25 %) en worden hogere inkomens ontzien.
Over rechtvaardig gesproken.
Ik hoop dat de kiezers deze lieden genadeloos afstraffen op 12 september a.s.
Voor de goede orde:Ikm ben geen rooie rakker. -
@484.
U heeft gelijk, maar aan beperking huidige renteaftrek wordt echt niets gedaan(stokpaardje VVD en CDA).
Ondanks de crisis blijft dit overeind, en zullen de minder bedeelden hiervoor moeten bloeden.
De elite wordt in stand gehouden door de VVD en het CDA, want BUMA zegt nu wel CDA voor iedereen maar dat is helemaal niet waar.
Alleen voor gezinnen met kinderen, en AOW-ers met een aanvullend van € 10000 wat echt niet veel is, en waarvoor een leven lang pensioenpremie is betaald, dus niets gekregen, mogen van het CDA en de andere kunduzleden het meeste inleveren(3,25 %) en worden hogere inkomens ontzien.
Over rechtvaardig gesproken.
Ik hoop dat de kiezers deze lieden genadeloos afstraffen op 12 september a.s.
Voor de goede orde:Ikm ben geen rooie rakker. -
@484.
U heeft gelijk, maar aan beperking huidige renteaftrek wordt echt niets gedaan(stokpaardje VVD en CDA).
Ondanks de crisis blijft dit overeind, en zullen de minder bedeelden hiervoor moeten bloeden.
De elite wordt in stand gehouden door de VVD en het CDA, want BUMA zegt nu wel CDA voor iedereen maar dat is helemaal niet waar.
Alleen voor gezinnen met kinderen, en AOW-ers met een aanvullend van € 10000 wat echt niet veel is, en waarvoor een leven lang pensioenpremie is betaald, dus niets gekregen, mogen van het CDA en de andere kunduzleden het meeste inleveren(3,25 %) en worden hogere inkomens ontzien.
Over rechtvaardig gesproken.
Ik hoop dat de kiezers deze lieden genadeloos afstraffen op 12 september a.s.
Voor de goede orde:Ikm ben geen rooie rakker. -
@484.
U heeft gelijk, maar aan beperking huidige renteaftrek wordt echt niets gedaan(stokpaardje VVD en CDA).
Ondanks de crisis blijft dit overeind, en zullen de minder bedeelden hiervoor moeten bloeden.
De elite wordt in stand gehouden door de VVD en het CDA, want BUMA zegt nu wel CDA voor iedereen maar dat is helemaal niet waar.
Alleen voor gezinnen met kinderen, en AOW-ers met een aanvullend van € 10000 wat echt niet veel is, en waarvoor een leven lang pensioenpremie is betaald, dus niets gekregen, mogen van het CDA en de andere kunduzleden het meeste inleveren(3,25 %) en worden hogere inkomens ontzien.
Over rechtvaardig gesproken.
Ik hoop dat de kiezers deze lieden genadeloos afstraffen op 12 september a.s.
Voor de goede orde:Ikm ben geen rooie rakker. -
@484.
U heeft gelijk, maar aan beperking huidige renteaftrek wordt echt niets gedaan(stokpaardje VVD en CDA).
Ondanks de crisis blijft dit overeind, en zullen de minder bedeelden hiervoor moeten bloeden.
De elite wordt in stand gehouden door de VVD en het CDA, want BUMA zegt nu wel CDA voor iedereen maar dat is helemaal niet waar.
Alleen voor gezinnen met kinderen, en AOW-ers met een aanvullend van € 10000 wat echt niet veel is, en waarvoor een leven lang pensioenpremie is betaald, dus niets gekregen, mogen van het CDA en de andere kunduzleden het meeste inleveren(3,25 %) en worden hogere inkomens ontzien.
Over rechtvaardig gesproken.
Ik hoop dat de kiezers deze lieden genadeloos afstraffen op 12 september a.s.
Voor de goede orde:Ikm ben geen rooie rakker. -
@484.
U heeft gelijk, maar aan beperking huidige renteaftrek wordt echt niets gedaan(stokpaardje VVD en CDA).
Ondanks de crisis blijft dit overeind, en zullen de minder bedeelden hiervoor moeten bloeden.
De elite wordt in stand gehouden door de VVD en het CDA, want BUMA zegt nu wel CDA voor iedereen maar dat is helemaal niet waar.
Alleen voor gezinnen met kinderen, en AOW-ers met een aanvullend van € 10000 wat echt niet veel is, en waarvoor een leven lang pensioenpremie is betaald, dus niets gekregen, mogen van het CDA en de andere kunduzleden het meeste inleveren(3,25 %) en worden hogere inkomens ontzien.
Over rechtvaardig gesproken.
Ik hoop dat de kiezers deze lieden genadeloos afstraffen op 12 september a.s.
Voor de goede orde:Ikm ben geen rooie rakker. -
@486 I rest my case. En voor de duidelijkheid; ik betaal graag belasting om mensen te helpen die niet voor zichzelf kunnen opkomen. Maar ik ken toch oh zo veel mensen die het wel prima vinden; uitkerinkie en lekker alle tijd van de wereld, ladieladiela. Waarom zou ik daar meer voor moeten betalen? Dat is toch niet sociaal? Toen ik mijn dure opleiding moest terugbetalen (en de aftrekbaarheid van studierente werd afgeschaft) zei de overheid ook zoiets van 'eigen verantwoordelijkheid'.
-
@484.
U heeft gelijk, maar aan beperking huidige renteaftrek wordt echt niets gedaan(stokpaardje VVD en CDA).
Ondanks de crisis blijft dit overeind, en zullen de minder bedeelden hiervoor moeten bloeden.
De elite wordt in stand gehouden door de VVD en het CDA, want BUMA zegt nu wel CDA voor iedereen maar dat is helemaal niet waar.
Alleen voor gezinnen met kinderen, en AOW-ers met een aanvullend van € 10000 wat echt niet veel is, en waarvoor een leven lang pensioenpremie is betaald, dus niets gekregen, mogen van het CDA en de andere kunduzleden het meeste inleveren(3,25 %) en worden hogere inkomens ontzien.
Over rechtvaardig gesproken.
Ik hoop dat de kiezers deze lieden genadeloos afstraffen op 12 september a.s.
Voor de goede orde:Ikm ben geen rooie rakker. -
@487, 488, 489, 490, 491, 492, 493 en 494. niet zo stotttterrrrren.
-
Ik ben geen Eurofiel en ook geen Europeaan.
Ik ben gewoon Nederlander.
Er is geen Europa,zolang de ongekozen dictators in Brussel zitten,en daar bedoel ik mee de gehele EC (Europese Comissie) onder leiding van Barosso,Rompuyt en zijn bende.
klik hieronder over meer info referendumbedrog 2005 en Brusselse EU:
http://www.referendumplatform.nl/520
http://www4nl.dr-rath-foundation.org/nieuws/2011 … -
Beste magnum PI, als jij hard werkt voor 100K per jaar, dan val je voor mij bijlange niet in de categorie graaiers hoor. Dat zijn voor mij mensen die wanprestaties mogen leveren en toch zo miljoenen scoren. Een elite die dat onder elkaar wel eens even regelt, over de rug van mensen die het straks echt niet meer redden. Denk ook niet dat SP het bij "jou soort" zoekt hoor. Maar daarin moet ik eerlijk zijn, daar weet ik de details niet van. Maar hopelijk ben je het ermee eens dat het zo ook niet kan. Ik kom zelf helemaal niks tekort, maar voel me toch niet lekker bij het feit dat er mensen zijn die ook hard werken maar minder "talent" of geluk hebben straks in de knoei komen (of nu al zitten). Er is gewoon genoeg te verdelen om iedereen in ieder geval een fatsoenlijk leven en vooruitzichten te bieden.
Weet zelf overigens niet wat ik moet stemmen, ben wat politiek betreft helemaal de kluts kwijt. -
@495.
NUJIJ reageerde een beetje traag, en dan probeer je het nog een keer.
Is dat begrepen meneer Magnum.
Hopelijk ni in 1 keer -
@495
Tevreden? -
@495
Inhoudelijk reageren lijkt mij zinvoller Magnum -
Die kluts ben ik ook kwijt. En dat graaien stoort mij ook al jaren. Exibitionistische zelfverrijking noemde (de socialistische) Wim Kok dat ooit eens. Maar ik ben idd geen SP fan. Ik voel er bar weinig voor de rekening te mogen gaan betalen. Ik betaal ongeveer 42K belasting per jaar en dat is in mijn ogen een prachtige en sociale bijdrage aan onze maatschappij.
-
@501
Dat merk ik goed dat je de kluts kwijt bent.
Ik niet hoor -
@502 gezien uw laatste reacties bent u volledig kierewiet...
-
De VVD is het eigenlijk oneens met het Kunduz accoord. Kan je nagaan wat na 12 September in petto hebben. Dus maak jullie borsten alvast maar nat. Dat wordt op water en brood leven. Vrees ik. Daarom stem ik SP.
-
Nee met de Diederik en Emile zal het de economie ineens een stuk beter gaan........
Door de hond of door de kat gebeten worden, het maakt niet uit! De motor moet aan het draaien, ofwel het geld moet weer rollen...
Gelukkig ben ik geen politicus en heb ik een hekel aan de grijpgrage bankiers en verzekeraars... Oplossing? Tsja.... Zorg er voor dat de economie gestimuleerd wordt en blijft... Hoe? De overheid geen geld meer in bodemloze putten laten smijten en de banken NETJES op onze centjes laten passen, zodat we er tegen normale condities over kunnen beschikken en evt lenen... Makkelijk? Nee, maar op een of andere manier het proberen waard? -
@505 Als zij het op eerlijke manier doen komen we er wel uit. Dus niet op de manier zoals het nu gaat. Daarom stem ik de enige eerlijke partij. De SP dus.
-
Die Diederik heeft dat toch niet verkeerd ingeschat ; althans afgezien van het jennerige "de pvda doet lekker niet mee , hahahaha " van Haersma Buma
spint Diederik er electoraal flink
garen bij & extra sterk : de afweging meedoen dan wel niet meedoen ligt gecompliceerder dan vanuit politieke overtuiging
( dogma?) "geen "keuzemogelijkheid " te hebben .
Toch verdienen Groen-links , C.U & D '66 ( what's in a name ? suggestie wellicht een naamsverandering in ......d'67?) alle respect voor de ombuigingsoperatie die rechts-Nederland als een (stef?)Blok -op-de maag ligt en uiteindelijk de weg vrijgemaakt heeft voor een socialer najaarsakkoord waar menig Nederlander zowel groot als klein , dik & dun ( niet puissant) rijk &arm weer het gevoel kan geven niet de vingers erbij af te likken ( bah...) maar met een knipoog , niet zonder trots van Den Haag te kunnen zeggen: ze doen het nog niet zo slecht daaro!! -
Kiezers steeds negatiever over Lente-akkoord
Het enthousiasme over het begrotingsakkoord blijft dalen.
straks moet iedereen zijn broek ophallen.
het is niet leuk dan krijgt iedereen jeuk
het is niet fijn maar dan moet je bij rutte
hij is het niet alleen het CDA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie doen ook mee tot dat je jeuk krijgt in je snee
dus nu weet je hoe het voelt
denk na wat je op 12septeber doet -
Alsof de politieke partijen zig nog iets aantrekken van de kiezer, Rutte en de Jager en Pechteld liggen daar echt niet wakker van, de ministers posten zijn allang verdeeld.
-
Ja laten we allemaal op de SP gaan stemmen! Kunnen we allemaal op de bank gaan liggen en afwachten wat onze uitkering wordt! Werken wordt dan niet meer beloont! Zeer verstandig om te doen van de SP! Laten we het gewoon omdraaien? Degene die niks doen geven we een hoge uitkering en die werken krijgen minder! Zou goed passen in het verkiezingsprogramma's van de SP!
-
Wordt lekker in Nederland! Een SP die mensen demotiveert om te werken en een PVV die mensen in de knieën wil schieten! Wat zal Nederland er dan op vooruitgaan zeg.....
-
Is er hier één SP stemmer die mij kan uitleggen wat er nu zo sociaal is aan die partij? Ik zie het echt niet.
-
@512
Misschien moet je je eerst eens op de hoogte stellen van de inhoud van het begrip sociaal.??
En dan het verkiezingsprogramma lezen?
En DAN pas weer terug komen. -
Hoi Cat. Heb ik gedaan. Vandaar mn vraag. Wat ik las was vooral socialistisch. Maar dat id iets anders dan sociaal. Toch? Kan jij het wel onder woorden brengen?
-
......."Opvallend daarbij is dat SP-leider Emile Roemer het heel goed doet bij de PvdA en Groenlinks. Roemer krijgt bij de kiezers van de partijen zelfs een hogere score dan Diederik Samsom en Jolande Sap........"
Indien diezelfde kiezer dan Emile Roemer als premier in het zadel helpen, krijgen ze er gratis Diederik Samson en Jolande Sap erbij.
Strategisch stemmen is goud waard!!!!! -
@515 strategisch stemmen is idd goud waard, maar hethant er een beetje van af welke stategie je gaat volgen......
persoonlijk zou ik inzetten op SP-PvdA ter linkerzijde samen met D'66-VVD te rechter zijde.
Ik denk dat je dan een goed evenwicht moet kunnen creëren. -
@515 strategisch stemmen is idd goud waard, maar het hangt er een beetje van af welke stategie je gaat volgen......
persoonlijk zou ik inzetten op SP-PvdA ter linkerzijde samen met D'66-VVD te rechter zijde.
Ik denk dat je dan een goed evenwicht moet kunnen creëren. -
Naarmate je denkwijze verandert,veranderen je handelingen.Ons geld wordt weggegeven aan oplichters o.a Griekenland.Ze hebben vanaf het begin gelogen over hun begrotingstekort,en er zijn er opeens veel die tekort hebben.We hadden nooit aan de euro moeten beginnen!We hadden een prachtige munt,en stabiel was deze ook.Het welvarende Nederland is helemaal naar de klote geholpen door allerlei zieke geesten,niet roken in de kroeg en haal ze maar binnen die buitenlandse criminelen.Polen/bulgaarse yoghurt/turkse pizza"s/loverboys teveel om allemaal te noemen!Als wij de lotto winnen? DAN GAAN WIJ PLEITE [LINKS TUIG]
-
WIJ STEMMEN OP WILDERS HOERA.WIJ STEMMEN OP WILDERS HOERA. DIE DURFT TENMINSTE ZIJN MOND OPEN TE DOEN!
-
alleen de Kunduz-partijen zelf waren enthousiast over het Lente-akkoord hoor. met het media-circus eromheen. het duurde even voordat ze door hadden dat wij het niet wilden en dat we kotsziek van ze zijn. laat die Sap met haar gemanipuleer en gedraai toch weggaan, laat Pechtoldmannetje met zijn bralbalpraatjes toch ophouden, Rutte moet zich doodschamen en Verhagen ohja! Verhagen, we waren hem haast vergeten! dat mannetje dat door gebrek aan soortelijk gewicht kwam bovendrijven! het lijkt verdomme wel of we door middelbare scholieren geregeerd worden!
asociaal is bezuinigen op de inkomens van mensen die het toch al krap hebben en daarbij de mensen die het breed hebben iets erbij geven.
asociaal is bezuinigen op de middeninkomens om meer geld aan Europa te kunnen geven. zoals een moeder hier zei: pannenkoeken bakken voor de hele straat en je eigen kinderen een droge boterham geven.
asociaal is ons laten werken tot 67 maar zelf met 55 lekker gaan rentenieren.
de vis wordt duur betaald! stem daarom straks SP!
