Illegale vreemdelingen moeten gewoon opgesloten kunnen worden. Minister Gerd Leers (CDA) van Immigratie en Asiel wil de wet aanpassen om dat alsnog mogelijk te maken. Dat zegt hij in een reactie op een uitspraak van de Raad van State.
Sorteer op:
-
@387 Hetzelfde zullen we maar zeggen als " bruin 1"
-
@401 Een term die je van mij niet hoort. Je loopt weg voor wat je stelt.
-
Deze uitgeprocedeerde illegalen die ook nog weigeren te vertrekken zorgen er voor dat er in Nederland tweespalt wordt gesticht onder de bevolking.
Het bewijs hiervoor is overduidelijk gezien in de vele reacties hier over dit onderwerp. -
40413 januari 2011 13:17 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Er valt iets voor te zeggen om illegalen op te sluiten. Echter, wat kost dat dan wel weer niet? Veel slimmer is het om er voor te zorgen dat ze nergens terecht kunnen. Geen woning, geen gezondheidszorg, geen scholing etc. Voor het grootste deel wordt dit al gedaan. Nu nog de organisaties aanpakken die desondanks toch illegalen ondersteunen.
-
Verwijderd door redactie
-
dit draadje loopt lekker! :) veel enthousiaste reacties.
-
@403 Misschien draagt het ophitsen tegen deze illegalen ook bij tot de tweespalt? Geen misverstand, ik vind dat uitgeprocedeerde asielzoeker moeten worden terugbegeleid.
Ze zonder papieren en onderdak op straat zetten en dan de jacht er op open verklaren is onwaardig. -
@386 "een misplaatst superieur indentiteitsgevoel dat je hier soms signaleert" Oei, als ik zou willen meld ik je, dat zou jij zeker doen mocht ik dat schrijven, maar zo kinderachtig ben ik niet.
Nee, hoor ik ben gewoon een roomblanke (hoop dat je mij dat vergeeft) geboren Nederlander.
Ik voel me niet superieur en kan met iedereen goed door een deur die dat ook met met mij wil, ongeacht kleurtje, achtergrond of godsdienst.
En, nee ik heb geen begrip voor sommige zaken betreffende de multi cuulti maatschappij, en ook niet voor de overtolerantie en het " weg met ons" wat sommigen hier ten toon spreiden.
En nee, ik heb ook geen begrip voor de totale onwerkelijkheid waarin sommige hier zich denken te moeten manifesteren, nooit als het op de kosten aankomt geven die mensen thuis, op zijn minst naif noem ik dat. -
@399
Volgens prominenten als Wiegel zit de PVV wel degelijk in de regering, alleen leveren ze nu nog geen ministers. Maar dat probleem wordt bij de volgende verkiezingen ook opgelost, als ze uit de illegaliteit kunnen treden en openlijk zitting kunnen nemen in een echt bruin kabinet. -
@389 Zullen we het eens hebben over de stammenoorlogen en het kannibalisme in die tijd? om er een paar te noemen.
-
@354 Ja, een andere discussie.
Het punt dat quardian @326 maakt is dat hij meer uitgaven heeft dan vroeger. Dat is logisch aangezien er veel dingen zijn verbeterd. In zijn/haar voorbeeld van de zorgpremie etc. Natuurlijk had je daar veel minder uitgaven aan vroeger, toen ging je ook gewoon dood aan kanker. Hard, maar zo was het. Nu worden mensen boos als een ziekte niet in een vroeg stadium ontdekt wordt (terecht of niet daar buiten gelaten). Om aan de vraag te voldoen zijn dus meer centen nodig dan "vroeger".
En iedereen die zeikt dat het hier te sociaal is en tegelijk zeikt dat hij/zij niet genoeg verdient... doe er wat aan. -
Immigranten/vluchtelingen van jaren terug, die hadden respect voor wat ze kregen! leerdden nederlands en volgden grotendeels onze cultuur!
tegenwoordig is daar niks van over.. met grote getallen stromen ze toe!
en nederland spreid de armen.. kom maar kom maar.. hier krijg je geld ,een thuis enz enz -
@402 Ik loop nergens voor weg, en inderdaad "socialistische heilstaat" is een term, daar heb je ook weer gelijk in.
-
@411
Gaan we nu al kannibalisme erbij halen? Dat heb ik zelfs Wilders in zijn dolste driften nog niet horen doen. Wat heeft het met de discussie te maken? Is het een reden om mensen het land uit te zetten? -
@405 Dan krijgen we weer zielige fotos in de krant met kinderen in de sneeuw en zo
-
@406
U woont vast en zeker in Volendam of Urk -
@414 Niet zo maar een term Marisya ... da 's nogal onnozel gesteld.
Maar goed, je vraagt om 'fair play' en tegelijk vervals je zelf de discussie.
Ik hield je voor n moediger mens om dat toe te geven.
Einde verhaal. -
@411
Of de heksenverbrandingen en Inquisitie ? -
Geef nu toe, kinderen van kannibalen op de foto in de sneeuw, genoeg reden om ze allemaal op te sluiten en van hun ouders af te zonderen.
-
@410 Tja, als Wiegel het zegt.
Het is onmiskenbaar dat de pvv een stem in het kapittel heeft, natuurlijk.
Dat is natuurlijk niet illegaal zoals jij dat stelt, dat is de "geddoogregeling".
En als dat in jouw ogen "bruine" kabinet er komt is dat deels te danken of te wijten aan de overtolerantie van bepaalde groepen t.o.v. de multi culti.
Kom nu niet af met onderbuikgevoelen en xenofoob.
Ik hoef mij niet te verontschuldigen maar toch nog een keer, veel immigranten doen het prima, een groep niet, die wordt te soft aangepakt en er wordt veel te veel " goedgepraat' door groepen die de werkelijkheid niet zien. -
@417 nee.. daar ver vanaf!
-
Zeg, kunnen we deze mensen niet onderbrengen in dat vastgoedproject van Leers in Bulgarije?
-
@418 414 leek mij fair play
Einde verhaal -
@422
Ver vanaf, dus U woont niet eens in het Westen van NL en weet alles beter. Typisch een stemmer op de Partij Van Verraders -
@354 Ja, een andere discussie.
Het punt dat quardian @326 maakt is dat hij meer uitgaven heeft dan vroeger. Dat is logisch aangezien er veel dingen zijn verbeterd. In zijn/haar voorbeeld van de zorgpremie etc. Natuurlijk had je daar veel minder uitgaven aan vroeger, toen ging je ook gewoon dood aan kanker. Hard, maar zo was het. Nu worden mensen boos als een ziekte niet in een vroeg stadium ontdekt wordt (terecht of niet daar buiten gelaten). Om aan de vraag te voldoen zijn dus meer centen nodig dan "vroeger".
En iedereen die zeikt dat het hier te sociaal is en tegelijk zeikt dat hij/zij niet genoeg verdient... doe er wat aan. -
@415 Misschien zou het verstandiger zijn om even terug te lezen.
-
@419 Kan ook, allemaal onderdeel van onze geschiedenis.
Ik heb nooit beweerd dat die zo glorieus is hoor, dat denk je maar.
Maar ik mag wel een weerwoord geven als je mij daarover aanspreekt. -
@420 Tja, een karikatuur maken van een opmerking dat is een argument zeg
-
@425 sorry hoor maar om direct mij daarvan te gaan beschuldigen!
het betreft hier een doodgewone partij van de arbeid stemmer!
maar hier in de buurt zie je het gewoon hard achteruit gaan! -
kom, graag een beetje meer minnen zonder commentaar te geven graag
-
@428
U begon over onze glorieuze geschiedenis en hoe hard onze voorouders hadden gewerkt, Ik noem vervolgens enkele punten uit onze geschiedenis (gouden eeuw) die de voor onze welvaart hebben gezorgd en U begint over kannibalisme ??
Gebrek aan argumenten ? Geeft niet hoor. Zijn we wel gewend van de stemmers op de Partij Van Verraders -
Ik stel voor dat we alle illegalen tijdelijk burgemeester in een Limburgse gemeente maken. Dan kunnen ze misbruik maken van hun connecties om snel een legale status te krijgen, en vervolgens aftreden en minister worden.
-
@432 Zie hier het prototype van een Geert stemmer.
-
@432 Ik heb het woord glorieus niet in de mond genomen, dus leg die er ook niet in.
En ja, onze voorouders hebben altijd hard gewerkt.
U begint gelijk over de slavernij en de voc, inderdaad in het huidige tijdsperspectief barbaars.
Mag ik dan in datzelfde tijdsperspectief eraan herinneren dat er kannibalisme was en stammenoorlogen onderling?
Ik hoop dat dit " argument" genoeg is, en laat uw vooroordeelberil a.u.b. eens thuis -
@430
Lees je eigen bericht @406 eens terug en bevestig dan nog eens dat dit geen onzin is. Als U dat doet wilt U dan ook eens aangeven waar U ongeveer woont zodat wij deze ongelofelijke taferelen zelf kunnen aanschouwen ?
Anders loopt U gewoon racistische gemotiveerde propaganda van de Partij van Verraders uit te spugen.
Een autochtoon uit het Oude Noorden, Rotterdam (90 % allochtoon) -
@435 slavernij en de voc, zijn de basis van onze welbvaart. Zonder deze misdaden zouden wij nu net zo welvarend zijn geweest als Afrika.
-
@433 Het is maar goed dat er geen volksreferendum is, anders zou de maatschappij er wel eens heel anders uit kunnen zien dan nu.
Dus pas maar op met je " voorstellen" als dat referendum er ooit wel zou komen. -
@437 Ja, hoor, net als Duitsland of Belgie, of Oostenrijk (ligt niet aan zee)
-
Neemt u eens een kijkje in het centrum van assen, en in de wijken.
in details ga ik niet treden.
en racist tja.. dat weet ik zelf wel beter of ik dat ben ja of nee..
maar geef zelf ook eens toe... tegenwoordig is het gewoon schandalig hoe men zich gedraagt! en heel veel van die mensen verzikene het bijvoorbeeld voor u! -
oja als u dan komt ..even op het koopmansplein kijken bij "de tuinen" op en rond het muurtje. als je ook maar iemand aankijkt.. heb je al een opmerking te pakken .. "wat wat ..wat kijk je"kk m o n g oo l" als voorbeeld!
-
de nigerianen waarover ik het heb komen uit de flatten bij de nobbellaan vlakbij het oude politie bureau.. vanaf daar begint bijna dagelijks de race door de stad.. niet uitkijkend en express overal zonder licht,helm en verzekering rijdend. en waarom?? omdat de politie hun toch niet kan krijgen..
-
@439
Duitsland ( ontstaan in 1871 !!): Namibië, Togo, Tanganyika, Kameroen
België: Congo, Rwanda, Burundi, Soedan, Guatemala
Oostenrijk (ontstaan in 1804 !!): geen koloniën, -
er lopen hier ook wel goeden.. maar helaas zijn dat er weinig.
maar die verdienen wel mijn respect! -
en daarbij praat ik over de jeugd!
vaak wil de oude garde wel -
@440
Ik geef helemaal niets toe en zeker geen racistische nonsens propaganda uit de mond van een vuilspuitende politicus die voor een buitenlandse mogendheid werkt. (vandaar Partij Van Verraders)
Ik zal eens in Assen komen kijken om de Nigerianen die met 130 km/uur op gestolen scooters door het stadscentrum racen te filmen. Of beter, waarom zet U dit zelf niet op Youtube zodat wij allemaal kunnen zien wat U bedoelt.
En misschien moet je eens de hand in eigen boezem steken. Als je al met zo een vooroordeel deze mensen benadert dan kan je vanzelfsprekend scheldwoorden als mongool naar je toe geworpen krijgen , EN TERECHT -
ach ja ... je vind het zelf dus ook maar normaal! als een mens mij aan kijkt groet ik hem vriendelijk! kunnen ze wat van leren! u dus ook..
-
@447
Iemand gaat jou niet voor niets voor mongool uitschelden. Dat heb je aan jezelf te danken. -
vroeger woondde ik in een dorp, daar hadden we ook turken en siriers daar ging je op de koffie en kreeg je eten van hun en andersom!
daar ging je door het lint als ze werden weggepest!
tegenwoordig woon ik in de stad en is mijn mening dus drastisch veranderd!
turkse buren waarvan alleen paps altijd netjes gedag zegt en je feliciteerd als je jarig bent! moeder en dochters schelden je uit..maar...alleen als paps er niet is! -
ja ja dat is makkelijk gezegd, maar de harde waarheid is dat dat gewoon gebeurt!
en dat weet menig mens! harde waarheid noem je zoiets. -
@443 Dus Duitsland en Belgie danken hun welvaart ook aan de kolonieen? Maar Oostenrijk niet?
-
@449
Ik woon in een wijk waar ik als autocchtoon tot een minderheid van 10% behoor. Toch kan ik met iedereen goed opschieten, Marokkaan, Turk, Antilliaan, Pool, Servier, Afrikaan.
Maar ik zie ook de tokkie autochtonen hier rondlopen die met een grote boog om buitenlanders heen lopen, daarbij een zeer vies gezicht trekken en gelijk hun tas vast houden alsof ze elk moment beroofd kunnen worden. Vol met vooroordelen, racistisch ongeschoolde tokkies en volgens mij ben jij net zo een mongool. -
@451
Ja precies je snapt het. -
@452 je hebt helemaal gelijk! zo ben ik..
"zet ook de klep maar voor de ogen" -
@451, zeer zeker wel.
-
Rechters die denken voor eigenrechter te kunnen spelen met uitspraken waar de wet anders over oordeelt met betrekking het uitzetten van illegalen, die rechters moeten per direct worden ontheven uit hum ambt.
Illegaal betekend strafbaar en strafbaar is een misdrijf en een misdrijf moet bestreden worden en niet beloond. -
@456
1) Illegaal in Nederland verblijven is NIET strafbaar.
2) Gelukkig is de Rechtelijk Macht in Nederland onafhankelijk en niet zoals in dictaturen onderdeel van de heersende macht.
Vooral zuinig op zijn ook als je het niet altijd eens bent met gerechtelijke uitspraken. -
@456,
Illegalen zijn pas strafbaar wanneer zij een strafbaar feit begaan. Dat mensen zich illegaal in NL bevinden is op zich is strafbaar. Er loopt in de politiek wel een discussie om het strafbaar te stellen, maar totdat het er door komt is het niet strafbaar. -
@458 in mijn tweede zin het woordje 'niet' vergeten, maar dat zullen sommigen wel begrijpen.
-
@312
Jij begint met zeuren over belasting. Die betaal je voor iedereen en inderdaad ook voor zaken waar jij het niet mee eens bent. Live with it.
Dat je dan vindt dat ik het niet fair speel, vind ik minder interressant.
Weet je wat niet fair is? Ouders scheiden van hun kinderen! -
@457, 458.. Het begrip Illegaal betekend een Strafbaar feit en het begrip Strafbaar feit betekend Misdrijf en een Misdrijf is een Delict.
Moet het nog duidelijker. . -
@462,
Nee, je zit er naast. -
word niet eens gesproken over allochtoon of autochtoon ... :-s
-
@462
Bij een strafbaar feit (= delict) bestaan 2 gradaties: Overtreding en Misdrijf.
Illegaal in een land verblijven is een overtreding en geen misdrijf.
Je hebt het dus bij het verkeerde eind. -
http://www.youtube.com/watch?v=FhGrWDw8GDI
en zulk soort praktijken dan??? -
@462 Je zit fout. Als je wil kan ik je wat bijles geven, tegen gereduceerd tarief ;-)
-
het dit keer zelfs geen eens nigerianen
-
@438
Dat je mijn suggestie om alle illegalen burgemeester in Limburg te maken blijkbaar serieus neemt zegt genoeg. Nu snap ik ook waarom je iemand als Leers serieus neemt. -
@466 @468
hahaha, dus dat bedoel je met @406.
Kom op zeg, geen betere argumenten ? Geef gewoon toe dat je racistische propaganda van de Partij Van Verraders zit te verkondigen.
Die filmpjes zeggen helemaal niets en de autochtone jeugd doet precies hetzelfde. Je bent en blijft een racist. Zeker als je dit als argumenten aanbrengt. -
Een grotere bedreiging dan illegale vluchtelingen zijn de autochtone 'Nederlanders' die hun de hand boven het hoofd houden.
-
Ik vraag me trouwens af wat er met Jezus zou zijn gebeurd toen Jozef en Maria op de vlucht voor de kindermoord naar Egypte vluchtten, als Leers daar minister van Immigratie en Asiel was geweest. Uitzetten, zodat Herodes hem alsnog kon afmaken, of alleen van zijn ouders scheiden en opsluiten?
-
@472
De grootste bedreiging zijn die mensen die het normaal vinden dat je illegalen vastzet en hun families uit elkaar trekt. -
@473
geen probleem jozef en maria waren joden, dan mag het van Geert -
het echt de goeie kant op s'jonge wat moest dat lang duren
-
iemand nog iets gehoord over de tiener die terug moest naar een door oorlog verscheurd land dat zij nota-bene nog nooit gezien had aangezien ze in Nederland was geboren ? Meneer Leers " tilde het over de feestdagen heen " . Jawel , en nu ? Niemand die het weet . Ik wil maar zeggen , we worden ook door onze eigen media niet voorgelicht . Blijkbaar heeft Leers een media-stilte afgedwongen om emoties geen kans te geven en zijn werk in stilte te doen . Zo weten wij dus ook niet dat er eigenlijk lang zoveel immigranten niet meer inkomen als gesuggereerd wordt . En dat heel deze onmenselijke vertoning gewoon voortkomt uit politiek belang . De poortwachters slijpen hun messen wel , maar er is allang niemand meer die deze open inrichting die nederland heet , nog in wil.......op een enkele echte pechvogel na , die sluiten we dan meteen maar op .......
-
@kalingo dan laat mij maar een racist zijn!
jij komt met filmpjes over alleen maar drentse jongeren dus jij bent net zo'n racist als mij.!! -
en als de waarheid weer schittert op het scherm, komen alle minnen zonder commentaar! wees dan ook zo groot en lever commentaar en niet alleen kalinogo laten praten
-
@478
Verklaar je nader. Jij hebt het over overlast van buitenlandse jongeren (zie @406) in extreme vorm. Ik ga zoeken op youtube en kom alleen maar overlast van autochtone jongeren tegen. En daarom ben ik een racist ? Dat is nu de logica van een PVV tokkie zonder opleiding. Je bent niet alleen racistisch maar klaarblijkelijk mankeert er ook iets aan je beoordelings vermogen.
Als reactie kom je met twee filmpjes waarop Marokkanen te zien zijn die helemaal niets raars doen, in ieder geval geen andere dingen doen die de autochtone jeugd ook doen en zeker niet de dingen die jij in @406 beweert. Dus alleen het feit dat het Marokkanen zijn, is voor jou overlast. Dat maakt jou WEL een racist. En dan de opmerking; "het dit keer zelfs geen eens nigerianen" @469 bevestigd NOGMAALS dat JIJ de racist bent in deze. -
Gerd Leers: eens een wat rebelse man met hart voor minder bedeelden, asielzoekers en drugs-toeristen, nu een laf kortzichtig kwispelend schoothondje van de PVV.
-
48213 januari 2011 15:41 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@479
Ik zou graag reageren op je, maar soms zijn er van die dagen dat je denkt;
"laat maar zitten". -
@482 illegaliteit is strafbaar, maar als overtreding. Net als bij door rood licht lopen wordt je daarvoor niet opgesloten.
-
48513 januari 2011 15:48 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@485
Valt wel mee, meestal wordt er dan beslag gelegd op een deel van je loon, door gerechtsdeurwaarders. -
48713 januari 2011 15:58 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@487,
zo:
Artikel 67 Vreemdelingenwet 2000
1. De vreemdeling kan door Onze Minister ongewenst worden verklaard:
a. indien hij niet rechtmatig in Nederland verblijft en bij herhaling een bij deze wet strafbaar gesteld feit heeft begaan;
b. indien hij bij onherroepelijk geworden rechterlijk vonnis is veroordeeld wegens een misdrijf waartegen een gevangenisstraf van drie jaren of meer is bedreigd dan wel hem terzake de maatregel als bedoeld in artikel 37a van het Wetboek van Strafrecht is opgelegd;
c. indien hij een gevaar vormt voor de openbare orde of nationale veiligheid en geen rechtmatig verblijf heeft als bedoeld in artikel 8, onder a tot en met e dan wel l;
d. ingevolge een verdrag, of
e. in het belang van de internationale betrekkingen van Nederland.
2. Indien de bekendmaking van de beschikking, waarbij de vreemdeling ongewenst wordt verklaard, geschiedt door toezending, wordt van de beschikking mededeling gedaan in de Staatscourant.
3. In afwijking van artikel 8 kan de ongewenst verklaarde vreemdeling geen rechtmatig verblijf hebben.
Artikel 197 Wetboek van Strafrecht
Een vreemdeling die in Nederland verblijft, terwijl hij weet of ernstige reden heeft te vermoeden, dat hij op grond van een wettelijk voorschrift tot ongewenste vreemdeling is verklaard, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie. -
God wat ontwikkelt deze heer zich toch tot een uber-Fascist (Wilders puppet).
Bah wat een engerd zeg....En ik had nog wel bewondering voor de man als burgemeester. -
49013 januari 2011 16:08 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@487
Nee, jij haakte in op "door rood lopers" en de daaraan verbonden bekeuringen.
Ook ik deed dat dus. -
@478 het is "als ik" .... Leer eerst een fatsoenlijk Nederlands.
-
*eens
-
@493
:P -
Leers kijk eens achter deze illegalen, verdiep je er eens in. Waar komen ze vandaan, waarom zijn ze hier? Waar leven ze van? etc.Illegaal is niet strafbaar, dus in de gevangenis stoppen kan niet. Wilders heeft je dit zeker ingefluisterd? Je valt me zwaar tegen.
-
Verwijderd door redactie
-
@496
Over racistische vooroordelen gesproken. Net zoals in de jaren dertig vorige eeuw werd beweerd dat Joden 's nachts kinderen stelen om ze op te eten. Dit is dezelfde racistische onzin. Ga gauw je mond spoelen met zeep. -
49813 januari 2011 17:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Zorg er eerst maar voor dat je een goed en eerlijk asielbeleid opzet. Als je mensen jaren en jaren in het ongewisse laat over hun asiel aanvraag dan kan je verwachten dat ze in het illegale circuit terechtkomen. Je moet aan een asiel zoeker binnen een kunnen laten weten wat zijn status is. En dan heb je in mijn mening 3 optie om te geven
1. Afgewezen en dan ook direct tot uitzetting overgaan
2. Je geeft iemand een tijdelijke status voor maximaal 5 jaar. Waarin per jaar gekeken wordt of de situatie in het land waar hij of zij vandaan komt veilig is om terug te keren. En als dat na 5 jaar de situatie niet veranderd is geef je de asielzoeker de status dat hij onbeperkt in Nederland mag blijven.
3. Je geeft iemand meteen de status van dat hij onbeperkt in Nederland mag verblijven.
Door het zo toe te passen kan de asiel zoeker ook na maximaal 1 jaar deel gaan nemen aan de Nederlandse samenleving. Hij of zij kan gaan werken en daarmee zorg je ervoor dat ze ook niet in het illegale circuit komen. Op deze manier behandel je iemand duidelijk en eerlijk. En dit is niks verschillende van de andere manieren die er zijn om in Nederland te komen wonen. -
@497 In Rwanda waren ze sneller met uitroeien dan in jou geliefde jaren 30/40. Reken zelf maar eens uit hoeveel doden er zouden zijn gevallen tijdens de racistische massamoorden in Rwanda na 4 jaar... [http://nl.wikipedia.org/wiki/Rwanda#Genocide]. Al die andere landen kun je zelf wel bedenken; hint Sudan. Dus beticht mij niet van racisme: Joden eten geen kinderen, maar sommige van die gedrogeerde Afrikanen... ik weet het niet :-(
-
@500 mezelf: Hey 500! heb ik nog nooit gehad. Zal nu weer ot gaan.
-
@500 "Joden eten geen kinderen, maar sommige van die gedrogeerde Afrikanen..."
En dat bedoel ik met racistische vooroordelen en vandaar de vergelijking met de onzin die in de 30er jaren vorige eeuw werd uitgekotst. -
@502 dat zijn geen vooroordelen, dat is realiteit helaas. Maar jij bent vast iemand die daar zijn ogen voor sluit zoals toen in Rwanda...
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
@504 Ik snap het: je leeft in de jaren 60 en weet niet wat er in Afrika gebeurt. Een citaat uit de wikipedia pagina:[http://nl.wikipedia.org/wiki/Rwanda#Genocide]
"Vanaf woensdag 6 april 1994, rond negen uur 's nachts, begonnen er vreselijke slachtpartijen" -
@überadmin & @kalinogo
On-topic, niet op elkaar.
Redactie NUjij -
Verwijderd door redactie
-
#508 Aanvulling.. ze eten elkaar niet op, maar wat daar wel is gebeurt, heb ik in een eerder bericht beschreven, maar dat wordt verwijder. Ik zou zeggen kijk de gezellige film "Hotel Rwanda" eens... leuk joh..
-
@507. Sorry, zal deze meneer verder links laten liggen en voortaan on topic (proberen) te blijven.
-
@507 Redactie... check! Verwijder 509 ook maar... Sorry.
-
Verwijderd door redactie
-
@453 Zou je in je alwetendheid dat uit kunnen leggen dan?
-
@461 Weet je wat niet fair is? OUders die hun kinderen misbruiken om een verblijfsvergunning (proberen) te krijgen.
En waarschijnlijk betaal jij je niet blauw aan belastingen zo kan je gemakkelijk praten. -
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/01/13/leers-weer-...
Ik post het nog maar eens.
Wat Leers beweert te willen, kan en mag helemaal niet.
Goedkope zieltjes winnen van de pvv, meer is het niet.
Maar ik zie dat er weer een aantal niet al te snuggeren instinken.. -
@513
Zoek gewoon even op Gouden Eeuw van Nederland, kolonisatie e.d. Dat is standaard geschiedenis les. Zelfs Balkenende refereerde aan de VOC als de bron van onze welvaart. Ik verzin het echt niet zelf hoor. Ik ga dat nu niet voorkauwen voor je, daar heb ik helemaal geen zin in. Of wilde je ontkennen dat er zoiets als een gouden eeuw is geweest die de grondslag was voor onze welvaart ? -
@470 Zou jij ook moeten doen, per slotte is hij minister
-
@477 Laten we hopen dat er velen uit willen
-
@479 Dat gebeurt niet
-
Leers kan wel beweren dat hij dit ''wil"' , hij mag en kan helemaal niks.
Hij wordt hooguit door de Hoge Raad op de vingers getikt.
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/01/13/leers-weer-... -
@516 Ik stel voor om heel afrika hierheen te halen en indonesie om onze schuld af te betalen (hoewel met afrika weinig van doen, maar ja)
Aan de andere kant annexeren we Duitsland en Spanje (1568-1648) vanwege de plunderingen, de tienden en de geloofsvervolging... -
52213 januari 2011 18:20 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@521
Dat zijn uw woorden en niet de mijne. Maar als we i.p.v. de derde wereld landen te blijven plunderen eens echt gaan investeren in deze landen, zodat zij zelf eindprodukten kunnen produceren uit hun grondstoffen, wellicht dat dan de drang om deze landen te ontvluchten in de hoop op een beter leven zal afnemen en daarmee de instroom van vluchtelingen en asielzoekers in het Westen.
Op dit moment houden we corrupte leiders in het zadel met onze "ontwikkelingshulp", omdat deze leiders garanderen dat de status quo wat betreft plunderen niet zal worden doorbroken zolang zij aan de macht zijn.
Vandaar dat al dat ontwikkelingsgeld op gaat aan opdrachten voor bedrijven uit de landen die dit geld schenken. Waarbij natuurlijk een aanzienlijk deel aan de strijkstok van de corrupte leider blijft hangen, geheel volgens afspraak. -
@523 Eigenlijk komt het op hetzelfde neer:
Of we plunderen nog steeds, of we verkopen ze wapensw, of het is de olie, of..of...
En daarom moeten we de deur wagenwijd openzetten, vluchtelingen, in wat voor soort ook, maak niet uit, kom binnen, eet van de eens goed gevulde ruif, U hoeft niets te storten want wij...oh wij..boeven, dieven zijn we , weg met ons
Wij..wij werken nog wat langer door, wij zorgen dat het U aan niets ontbreekt,
kom binnen, is uw regering corrupt? Ah arme, ik zou ook vluchten, onze schuld dat het corrupt is natuurlijk, Wat zegt U ? geven wij ontwikkelingshulp, zowat het meeste vaqn heel de wereld en U ziet er niets van? Ocharme, tja sorry, onze schuld, weet U wat wordt het een ticket 1e of 2e klas? -
@524
Nou nou overdrijven is ook een kunst.
Als een Afrikaanse koffieboer zijn koffie zelf vermaalt en verpakt, mag hij het niet verkopen op de Westerse markt. dat is één voorbeeld, maar gaat op voor heel veel landbouwprodukten.
Als wij i.p.v. miljoenen aan een land geven, dit geld direct besteden om een fabriek te bouwen waar eindprodukten kunnen worden geproduceerd en als we ook toestaan dat deze produkten op onze markten mogen worden verkocht, pas dan zal de 500 jaar oude spiraal van onderdrukking en plunderen kunnen worden doorbroken. Het directe gevolg is dan werkgelegenheid en welvaartsverbetering voor de mensen in de 3e wereld landen. Daarmee wordt de drang om deze landen te ontvluchten en een beter bestaan op te bouwen verminderd en zal het aantal vluchtelingen afnemen. U kunt mijn argumenten wel proberen belachelijk te maken, maar het enige wat U daarmee belachelijk maakt is Uzelf. -
Er wordt wel eens gezegd dat je religie nodig hebt om goede mensen verschrikkelijke dingen te laten doen. Leers als CDA'er is hier een goed voorbeeld van. Pak allochtonen en autochtonen aan die niet meedoen en de sfeer verzieken maar help mensen die het nodig hebben en van goede wil zijn. Waar ze ook vandaan komen. U bent een echte Samaritaan meneer Leers. Het is goed te weten dat u in Bulgarije een koekje van eigen deeg krijgt. Op deze manier wordt Nederland de anus van Europa.
-
@525 Ja, overdrijven is ook een kunst, zie het steeds weer hier.
Ik probeer niet Uw argumenten belachelijk te maken, het verhaal van de produktieketen van begin tot einde in een ontwikkelingsland is mij niet onbekend, en daar heeft U gelijk in.
Om echter het zwart wit te stellen dat er nog stteds en al 500 jaar een spiraal van onderdrukking is en zelfs plunderen gaat mij veel te ver.
Ik lees niets wat er in die landen al 500 jaar fout gaat, enkel dat de leiders corrupt zijn, ja dat weten we...en dat we "ze" uitbuiten natuurlijk.
Enige vorm van zelfkritiek is er niet, al 500 jaar niet dus, alles de schuld van het verderfelijke westen.
Dat er drang bestaat van de oorspronkelijke bevolking om beter levensomstandigheden elders te zoeken is ook begrijpelijk, echter de hemelbestormers en idealisten die de deuren wijd open zetten gaan er nooit op in waar de centjes vandaan moeten komen, ook ik wens ieder het beste, maar realiteit is soms hier ver te zoeken. -
@525 Helemaal eens! +++
-
Leers is hardleers en heeft een nog hardere leermeester nodig dan die uit Limburg.
-
53013 januari 2011 21:01 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
nee hoor, die zij uiteindelijk zielig, en krijgen een verblijfsvergunning met alle goudgerande zaken die daarbij horen
-
@530
Ben je als autochtone zwerver met een officieel diploma bang voor concurrentie? -
@ Marisya,
We snappen je punt nu wel hoor. Trek het nou niet in het belachelijke. -
@533 Dat zou ik niet durven
-
Ik vind dat onze grens streng bewaakt moet worden om die ellegale profiteurs aan te pakken en het land uit te schoppen. En die organisatie Vluchtelingenwerk opdoeken daar zitten er veel te veel met een goed betaalde baan.en houden de profiteurs de hand boven het hoofd.En wij kunnen niet voor alle mensen van alle uithoeken van de wereld als opvangplaats dienen.Gewoon die landen waar mensen vervolgd worden alle hulp stop zetten.Dat probleem kun je hier niet oplossen
Min Leers doet gewoon wat hij doen moet.Mijn respect.
Stijgers in Politiek
Kinderopvang wordt fors duurder voor hoge...
Kinderopvang wordt fors duurder voor de...
11 uur 33 minuten geleden door All.you.need.is.love
Rutte niet naar Israël
Premier Mark Rutte heeft een geplande reis...
14 uur 18 minuten geleden door g.zeur
Ewald Engelen over het ESM: Bastille
Het ESM dateert van 17 december 2010, is op...
14 uur 21 minuten geleden door wazup
'Lagarde betaalt geen belasting'
Christine Lagarde, de 'Iron Lady' bij het...
15 uur 34 minuten geleden door katje van sjefke
'Risico van geweld van leden...
Volgens minister Ivo Opstelten van Justitie...
16 uur 6 minuten geleden door Dumkopf
Best gewaardeerd
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
6 dagen geleden door All.you.need.is.love
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
2 dagen geleden door dutchoyibo
'Ik moest voor Kunduz-missie stemmen'
Kandidaat-lijsttrekker Tofik Dibi van...
3 dagen geleden door Marcgr8
VVD blijft verliezen in peiling Synovate
De VVD blijft de laatste weken zetels...
4 dagen geleden door mening66
Holocaust overlevende spreekt zich uit...
Een sterke boodschap van deze Holocaust...
11 uur 51 minuten geleden door Tweetsweet

