Voorzitter Jelle Hiemstra van de Statenfractie van de PVV in Friesland is maandagavond door twee onbekende mannen met maskers en donkere kleding mishandeld.
Sorteer op:
-
Volgens het OM zijn er op dit moment geen aanwijzingen dat de mishandeling verband houdt met het gegeven dat Hiemstra PVV-er is. De zaak is nog in onderzoek.
Ook Geert Wilders heeft inmiddels gereageerd:
"PVV-leider Geert Wilders noemde het „verschrikkelijk wat onze fractievoorzitter in Friesland en zijn gezin is overkomen”. Hij gaat ervan uit dat politie en justitie de zaak goed uitzoeken en dat Hiemstra alle beveiliging krijgt die nodig is."
Aldus de Telegraaf.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10496956/__P... -
@182
""Voordat je over Fortuyn begint, weet dat Volkert van der Geest het gewoon niet eens was met Fortuyns kledingstijl/standpunt tegenover nertsen.""
Ik heb al vaker gezegd dat links gruwelijk slecht op de hoogte is van feiten en omstandigheden. Als je eerst iets onderzoekt en dan pas roept dan bespaar je je de afgang.
Fortuyn is geliquideerd omwille van standpunten over immigratie en de islam.
Dit heeft Volkert zelf tijdens de rechtzaak ook toegegeven. (weer een linkse mythe ontmaskerd)
""Tijdens de rechtszaak in maart en april 2003 bekende Van der Graaf de aanslag op Pim Fortuyn. Hij gaf als motief dat hij in Fortuyn een groeiend gevaar voor de samenleving zag, met name voor kwetsbare groepen zoals asielzoekers, moslims en mensen met een WAO-uitkering""""
""""Het ging daarbij voor de verdachte om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen. Hij zag voor zichzelf geen andere mogelijkheid om dat gevaar te stoppen dan door Fortuyn om het leven te brengen.""""
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkert_van_der_Graaf -
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
@197
Sluit ik me bij aan. Die linksen zorgen alleen maar voor schulden omdat iedereen maar geaaid moet worden in onze socialistisch landje. -
@198 Zou best kunnen.
Lid zijn van de PVV en zomaar opendoen om 22:00 uur s'avonds klinkt niet aannemelijk.
Zelfs ik doe dan nog niet open als ik niemand verwacht. -
Diep triest dat je in je eigen huis niet eens meer veilig bent.
-
@197 Heb je reactie drie keer moeten lezen (duitse grammatica bespeur ik) en moet concluderen dat ik je reactie lollige kolder vind en zal hem dus niet minnen. De glimlach was mij het minnetje niet waard.
-
@206 "Zelfs ik doe dan nog niet open als ik niemand verwacht"
tenzij ik iemand verwacht. -
@197
Er is dus toch hoop, dat zowel u als 'uw geheel familie' ooit op de PvdA zal stemmen.....Tja, zeg nooit nooit!
:-) -
@205 Die 'linkse' de enige 'linkse' partij die ooit deelgenomen heeft aan een kabinet is de PVDA en dan ook nog minder dan de VVD en CDA, D'66 is NIET LINKS, daar mee beledig je ze zelfs ... Oh een keer heeft een tak van de latere GroenLinks in een kabinet gezeten ...
De CDA en VVD partijen de na de tweede wereld oorlog het meest in een kabinet hebben gezeten zijn ook niet LINKS ...
Nederland is over gemiddeld een rechts gezind land, dus wees niet bang u kunt tevreden zijn. -
Opsporen die hufters en vervolgen.
Mocht blijken dat ze uit politieke motieven hebben gehandeld, vervolgen wegens terrorisme, dan kunnen er zwaardere straffen opgelegd worden. -
#197 en nu in het nederlands graag...
-
"Hiemstra wil niets zeggen over het incident."...hmmmmm
http://www.destentor.nl/nieuws/algemeen/binnenl... -
@204
Jaja, je hoeft je wijsheden niet te herhalen.
Maar Drs. is kennelijk geen Latinist...:-), maar gewoon Tokkie!
Pas maar op met allebei je wangen! -
@197: [Jullie zal nooit daaraan slagen]
U kom uit Suid Afrika ? -
Verwijderd door redactie
-
#205 en jij hebt bij #197 in de klas gezeten? Zo slecht Nederlands schrijven en dan over buitenlanders zeuren en "onze" cultuur willen beschermen, begin is bij je eigen taal!
-
@197: [Jullie zal nooit daaraan slagen]
U kom uit Suid Afrika ? -
@197 uit welk land komt u? Aan uw schrijven te zien niet uit Nederland. Dat geeft niet hoor. Maar misschien kunt u in de leer bij mijn turkse buurman,die kan het al een stuk beter!
-
@219: sorry = dubbelop
-
@212
3 minnetjes, 0 argumenten... Mag ik aannemen dat de minnaars voor geweld zijn? Of tegen zwaarder straffen als blijkt dat de daders politieke motieven hadden?
@dbi #218
hoewel ik het wel met je eens ben, moest ik hier toch wel om lachen: "begin is bij je eigen taal! "
;) -
@125: Nee hoor haat zaaien deed Wilders en nu is hij aan het oogsten.
-
@202: Oké, excuses daarvoor. Een van de weinige keren (en hopelijk een van de laatste keren) dat ik gruwelijk fout zat.
-
2256 september 2011 16:22 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Jelle!! Kiek jaij ff wo ur stoat te belle?!
-
#222 ik zag het toen ik gepost had... begin eens moet het zijn idd
-
@135: Dat krantenbericht uit de link is van februari; wel lang geleden...
-
Verwijderd door redactie
-
Vanwaar deze opmerking in dit draadje... en waar ziet u de Int'l Socio's zoal knokken?
-
Verwijderd door redactie
-
@231 Zullen ze me eerst moeten belle. Ik doe nl niet zomaar open zoals Jelle.
-
Verwijderd door redactie
-
@225 Inderdaad, zag er net nog 7 door de straat lopen hier. Oppakken die handel.
-
@235 Uiteraard ben ik gestoord. Er zit ook zoveel ruis in de lucht.
-
Ik ben er bijna zeker van dat dit geensceneerd. PVV wint altijd stemmen met slachtofferschap.
-
@235 jij mag dat zeggen hoor, liever jij dan iemand met zijn volle verstand
-
Ik herhaal het nog maar een keer:
"Volgens het OM zijn er tot dusverre geen redenen om aan te nemen dat er een verband is met het gegeven dat Hiemstra PVV-er is." -
@all
On-topic reageren graag. Het gaat hier om de leider van de Friese Statenfractie van de PVV, niet om Breivik, Fortuyn of wie dan ook.
Redactie NUjij -
@240 Waar heb je die vandaan ik kan hem namelijk niet vinden in bovenstaand bericht.
-
@241 Wel apart dat u het verband niet ziet.
-
@241 Maar het bericht is gewoon open naar speculatie; of nee?
-
@244 Inderdaad. Rare reaktie van de redaktie.
-
"Leider Friese Statenfractie PVV mishandeld"
Ik hoop dat ze de daders snel te pakken krijgen, want dit soort gedrag is walgelijk.
"Wordt het zolangzamerhand niet tijd dat justitie die linkse knokploegen zoals IS en AFA van straat haalt."
Iedereen die dit soort gedrag laat zien moet van straat gehaald worden. De politieke achtergrond van de dader is voor de politie volstrekt irrelevant, en zo hoort het ook. -
"In februari werd zijn huis in Sneek beplakt met posters, waarop de tekst ‘Stop haatzaaien’ stond. Hiemstra deed aangifte wegens smaad.
Bij zijn werkgever, het Marne college in Bolsward, werd eveneens actie gevoerd tegen Hiemstra, die daar als economieleraar werkt. Leden van de Anti Fascistische Actie (AFA) demonstreerden tijdens een open dag van de school op het schoolplein."
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laatste-24-uu...
Voor mij is het wel duidelijk uit welke hoek het geweld is weer komt.
De overheid is veel te laks tegen geweldadige haatgroepen zoals AFA.
Maar goed we leven in het land waar het kalf eerst moet verdrinken.
Vroeg of laat pikt een of andere groep PVVers het niet meer en slaat terug met dezelfde methodes. En dan worden we mischien wel wakker. -
help eens even, ik zie in andere berichten dat het om de kanadezenlaan zou gaan..maar ik vind die straat nergens.
-
Ziek hoor dat mensen weer eens denken dat geweld wat oplost. Maar niet vreemd met de afstand tussen het huidige politieke landschap en de publieke opinie en de toenemende hoeveelheid geweld gebruikt door de overheid
-
..wie haat zaait, zal haat oogsten..
-
#247 en als nu blijkt dat je het mis hebt dan wil ik wel excuses van je zien aan AFA... anders ben je aan het haatzaaien.
-
@247 "Vroeg of laat pikt een of andere groep PVVers het niet meer en slaat terug met dezelfde methodes. En dan worden we mischien wel wakker"
Kunnen ze eindelijk ongebreideld de werkelijke agenda doordrukken bedoel je? -
Vind het evengoed triest wat er is gebeurd.
Hoewel ik helemaal niets heb met het gedachtengoed van de pvv, is geweld wel het laatste waar je je toe moet verlagen. Ik vind het idioot. Als je het niet meer met woorden af kan, heb je al verloren. -
@247 Ik keur al het geweld af (ook dus AFA).
Maar je gaat mij niet vertellen dat dit niet al gebeurd?
Waarom heeft Joop.nl bijv de spotprent weggehaald van die kampbeul? juist: levensbedreigingen.
Gegarandeerd dat een groep PVV'ers net zo extremistisch zijn als een AFA.
Dus aub niet polariseren en gewoon aangeven dat je tegen geweld bent. -
@252 Hoop overigens voor hen dat de uniformen dan al gereed zijn.
-
@247
Los van hoe je over de AFA denkt, is het volstrekt legitiem om tegen de aanstelling van een pvv-er te demonstreren. Kennelijk ben je tegen de vrijheid van meningsuiting als het een andere mening dan de jouwe betreft.
Feit is dat de pvv zowel op landelijk en locaal niveau al heel wat mensen heeft geprobeerd te ontslaan op scholen, bij de politie etc. -
@247 U weet toch hoe het met de voorgangers van de PVV is afgelopen na WOII?
-
@247 En dat is precies wat Geert wil en ik, linksch mensch niet op zit te wachten en anders spant hij wel iemand anders het karretje voor dat is wel vaker gebeurd ...
ik zit niet te wachten tot iets escaleert, ik wil graag een beetje kunnen leven zonder straten met MP, en Politie om me heen ...
Dank u, -
@247
Inderdaad, je speculaties komen wat vroeg.
Het zou niet de eerste keer zijn dat een politicus zich een beetje laat aftuigen door compagnons in de hoop een voordeel te kunnen halen uit de slachtofferrol. -
@256
Ik denk dat je niet helemaal op de hoogte bent van wat de AFA allemaal uitvreet.
Lees het AIVD jaarverslag er maar eens op na. (maakt niet uit van welk jaar want ze komen er elk jaar weer in voor) -
@255
Het is te hopen....dan zien wij tenminste ook meteen wie wie is!
:-) -
@247
Veel pvv-ers staan al te boek vanwege hun gewelddadige uitingen: Graus, Hernandez, Brinkman, Lucassen, Aardema, Bosma. Ik ben benieuwd wat we nog meer mogen verwachten als pvv-ers 'het niet meer pikken'. -
@261 Wat wat is bedoel je? Het individu telt niet in een dergerlijk verderfelijk collectief. Behalve het charismatische individu van Blondie.
-
@260
Wat doet dat af aan het recht om te demonstreren? -
le boucher #24
En waar kunnen we dat dan wel lezen ? -
2666 september 2011 17:17 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@263
:-)
Ik begrijp je wel, maar ik stelde me de situatie wat plastischer voor. En dan weet ik graag wie wie is. -
2686 september 2011 17:24 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@247
Sorry, maar dit soort daden bestaan in alle hoek van het extremisme. Zij het links, zij het rechts, zij het politiek of religieus gemotiveerd. -
Zijn de daders bekend en wie het zijn ....zie hier allerlei vooroordelen al weer staan maar eerst even afwachten van hoe en wat en dan pas van de toren blazen....iedere vorm van dit soort of wat voor geweld dan ook, is in mijn ogen heel erg fout...mensen moeten kunnen aanhangen wat ze willen....en dat moet zonder geweld kunnen.....
-
Nou zeg...is links inmiddels ook al verantwoordelijk voor een afrekening binnen het criminele circuit?
-
De PVV kennende was dit vast een afrekening in het criminele circuit.
-
!) Hiemstra's huis is volledig geplakt me posters, ezv...
!) Tegen Hiemstra is er enn "luid" demonstratie gehouden bij zijn werkgever...
!) in 02-2011 is het woning van een sneeker overgevallen bij "mensen"die hebben donkere kleren en mutsen gedraagd
?) Waarom aan mensen met donkere kleding en mutsen de deur open doen???????
?) Waarom will Hiemstra niets zeggen over het incident?
?) Als het over een "hatecrime" is: waarom is de echtpaar alleen met lightgewoonden achtergelaten?
Sory voor mijn slecht Nederlands; in ben bezig met "inburgering":-) -
Hij is al 2 keer eerder doelwit van "democratisch" links geweest.
Zijn woning is al eens beklad geweest door de AFA en diezelfde club heeft stennis geschopt op de school waar Hiemstra als leraar werkt. En nu dit weer.
3 keer is scheepsrecht bij de AFA -
Is er een kopstoot uitgedeeld?
Dan zou ik eerst even checken of Hernandez niet heel toevallig een bult heeft nu. -
@260: Wat ik over kan vinden is niet zozeer gewelddadigheid op mensen, maar meer bij 'tegendemonstraties'.
Zit trouwens net te lezen, en zou bijna zeggen de AIVD beïnvloed wordt door Wilders, want ze zeggen dat 'recht-extremisme nauwelijks meer voorkomt en geen bedreiging voor de rechtsstaat meer vormt'. Ja, wat wil je met een rechts-extremistische partij die nota bene de regeringsgedoogpartner is! -
En ja hoor, het NVU-krapuul is hier ook weer eens uit de stront gekropen om meteen met het bruine vingertje naar de AFA te wijzen; hoe vreemd dan toch hoe ik op jullie eigen "thuisfront"site kon lezen hoe graag jullie alle PVV'ers de hel in zouden helpen...
-
@8 dat demoniseren ben je aardig al anders zelf mee bezig,
Tsja het is zo makelijk om altijd een hele groep aan te wijzen inplaats van dit als een aktie te zien van enkel wat lui. Wat als nu straks blijkt dat het om een heel ander motief dan een politiek motief ging. Wat als bijvoorbeeld blijkt dat dhr van de friese PVV een keer teveel naar andermans vrouw heeft gekeken?
Pure speculatie van jouw kant dus.
Dit soort denkwijze was er ook in de eerste uren toen pim fortyun gedood werd. Mijn onderontwikkelde buurjongens die in een begeleid woontraject zaten riepen toen ook al met hun ruffneck t'shirtjes aan dat de bruinen pim hadden vermoord. en wat denk het bleek uit eindelijk een polderjongen te zijn IPV van een bruinen.
Wacht eerst eens af voordat je een andermans politieke voorkeuren ga besmeuren met aantijgingen. Bovendien heeft volgens mij de PVV al een aardig boek geschreven over hoe je het beste iemand of een groep kunt demoniseren. -
@277
en als je dan hier ziet hoe snel allerlei PVV'ertjes het voor de NVU moeten opnemen, hoef je je weinig illusies te maken over waar je hier eigenlijk mee te maken hebt... -
Beetje vreemd dat hij en zijn vrouw na zo'n actie alleen lichtgewond zijn. Hij zal wel wat van z'n vrienden hebben gebeld om dit hem aan te doen zodat hij ook beveiligd mag worden zoals zijn baas.
-
Pletsen #274
>>> Zijn woning is al eens beklad geweest door de AFA en diezelfde club heeft stennis geschopt op de school waar Hiemstra als leraar werkt. En nu dit weer. <<<
3 keer is scheepsrecht bij de AFA
quote
Lawaaiprotest tegen PVV-docent
Jelle Hiemstra, van beroep docent van het Marne College in Bolsward, staat op de vierde plek in de lijst van PVV Fryslân voor de komende Provinciale Statenverkiezingen. Zijn leerlingen hekelen de kandidaatstelling, en begonnen een lawaaiprotest. Een woordvoerder: "Ze vinden het onaanvaardbaar dat iemand met een extremistische politieke ideologie lesgeeft aan jongeren." Dat schrijft De Telegraaf vandaag.Rector Klaas Wiebe van der Hoek vindt de ophef overtrokken: “Veel leraren zijn politiek actief. Hier op school een stuk of tien, denk ik. Voor hen heeft nooit iemand belangstelling. Nu is er een leraar die zich publiekelijk kandideert voor de PVV en breekt de hel los.”
Hiemstra is sowieso al langer politiek actief. Voordat hij zich bij de PVV voegde was hij al eens raadslid in zijn woonplaats Sneek, toen nog voor de VVD. Wijbenga, een oud-collega uit de Friese VVD-fractie, is niet verbaasd dat Hiemstra bij de partij van Wilders is gegaan: "As wy it yn ‘e fraksje oer links of rjochts ha moatte, dan stie Jelle wol oan ‘e rjochterkant. Hy wie fan it Verdonk-type."
unquote
Een ludiek protest zonder verder enige wanklank is niet toegestaan volgens jou ?
Als ik het me goed herrinner stonden er een aantal mensen bij het schoolplein op fluiten / fluitjes te blazen. -
@256
Demostreren mag op die plaatsen waar je toestemming voor hebt gekregen.
Dus beplakken van iemands woning valt daar niet onder en ik betwijfel of men toestemming had om op dat schoolplein te demonstreren.
De conclusie dat de overheid laks is, steun ik wel. Om zgn escalatie te voorkomen, wordt veel te veel toegestaan.
Maar wat wil je we hebben zelfs een gedoog kabinet, gedogen zit in ons bloed. -
Icarus-1976 #278
De slachtofferrol wordt met liefde gedragen en uitgespeeld. -
Tip politiek is een spel, waarbij agressie kan ontstaan, reageer dit niet op mensen af. Ook ik ben tegen de PVV, maar blijf de politica wel als mensen zien, het kan natuurlijk gebeuren dat je is een borrel met mekaar gaat drinken, om je mening aan te scherpen of af te zwakken.
Sport is de ideale methode je agressie kwijt te raken, laten we het wel netjes houden en mensen blijven respecteren. -
@ #283
Ze nemen graag de martelaarrol op zich, op het extreem-islamitische af... Het ligt nu eenmaal dicht bij elkaar. -
Ik geloof er niks van! Het lijkt wel het scenario van een c-movie. Wat zoal verzonnen wordt om een gevalletje van huiselijk geweld te verdoezelen, belachlijk.
PVV modus //off -
Dit heeft net zoveel te maken met geweld tegen de PVV, als een vernieling aan een Moskee, te maken heeft met geweld tegen de Islam.
Voel je 'em? -
2886 september 2011 20:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@171 U klinkt als de reïncarnatie van prins Bernhard.
-
2906 september 2011 20:50 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@212 @222
Ook ik heb 'n minnetje gegeven.
Iemand geeft klappen en moet vervolgd worden wegens terrorisme??
Overdrijven is ook een vak.... -
@197 Dit is dus het soort aanstellerij waaraan dit land kapot gaat.
-
alle vormen van geweld zijn walgelijk... vanuit welke hoek het uit komt...
maar er zijn inderdaad meer motieven dan de politieke voorkeur van meneer zoals de politie ook al aangeeft... wellicht is het een boos vriendje van een leerling die het niet leuk vind dat meneer een beetje flirt ofzo... er zijn allerlei mogelijkheden... -
@290
Sorry!
Per ongeluk gemind!
De min was voor natuurlijk voor @171 -
De grootste kans ( gezien de geschiedenis van vele PVV-ers ) is dat het een andere PVV-er was die probeerde door zijn brievenbus te pissen ofzo... of ze vroegen om drank en dat kregen ze niet.. tja, dan weet je wel hoe het gaat met dat tuig... ( ik mag toch tuig zeggen? PVV-ers noemen zelf ook iedereen die anders dan hen is tuig, en van de rechter mocht dat, dus ga ik er van uit dat dit ook geen punt is. )
-
Smarf #282
't Is maar net hoe je dat ziet :
>>> Zijn leerlingen hekelen de kandidaatstelling, en begonnen een lawaaiprotest. Een woordvoerder: "Ze vinden het onaanvaardbaar dat iemand met een extremistische politieke ideologie lesgeeft aan jongeren." <<< -
Wat ik nou zo graag wil weten:
Kreeg deze PVV-er bezoek van criminele vriendjes?
Had hij de rekening niet betaald?
Was het in opdacht van z'n ex?
Verkeerd gestemd?
Ik ben benieuwd!! -
@293 Dikke plus.
Alle vormen van geweld zijn walgelijk, dus ook geweld tegen politici en het dagelijks geweld van politici en hun ambtenaren. -
Er zijn dus mensen die nog gekker zijn dan PVV'ers. die zijn namenlijk niet verbaal geschift, maar ook in hun doen en laten.
-
@293 Heb je een link voor ons?
-
Licht gewond.
Weetje, ik ben erg hoor, maar ik zou een paar blauwe plekken en een bloedlip er voor over hebben om vervolgens veel aandacht te krijgen en te klagen over deze dubieuze daders die uiteraard uit een terroristische laag van onze bevolking komen.
Hey, geef me 'es een paar stoten voor mijn hoofd. -
3026 september 2011 23:07 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Gewld is natuurlijk nooit goed te praten, en de werkelijke reden zullen we waarschijnlijk pas horen als de daders gepakt zijn. Speculeren daarover heeft weinig zin, is mijn mening.
-
@3 Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Zonder goed te keuren dat er geweld is gebruikt, moet je toegeven dat de PVV niet bepaald democratisch is. Je kan niet eens lid worden als "gewone sterveling." Of als Henk of Ingrid, om het zo maar eens te zeggen. Misschien zijn het daarom eerder extreem fanatieke aanhangers van de democratische rechtstaat.
-
Mischien, mogelijkerwijze, enz. enz. , geen spoor van de daders, geen aanknopingspunten blijkbaar, dus er zal weinig anders opzitten dan te wachten totdat er meer duidelijkheid gevonden / gegeven zal worden.
-
Meer dan 300 reacties, waarvan het merendeel er al op voorhand van uit gaat, dat deze mishandeling met de politieke hersenspinsels van deze persoon van doen heeft. De achterdocht regeert!
-
3077 september 2011 09:39 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Het nieuwsbericht waar deze discussie het gevolg van is, gaat over een politicus die is mishandeld.
Vooralsnog is niet bekend door wie en ook niet waarom.
Toch staan de PVV-sympathisanten vooraan om met hun beschuldigende vinger naar 'links' te wijzen. En de discussie die dit oplevert gaat over van alles, maar nauwelijks over de feitelijke gebeurtenis. Het leidt tot de meest vreselijke aantijgingen van rechts naar links en v.v.
Even terug naar het bericht: er is iemand mishandeld. Dat is verschrikkelijk en dat zou niet moeten gebeuren. De daders zijn gewelddadig en moeten daarvoor worden gestraft (geen eigenrechting, maar gewoon voor de rechter!).
Laten we ons allemaal uitspreken tegen alle vormen van geweld.
En laten we dus op dit discussieforum zélf het goede voorbeeld geven door respectvol met elkaar te discussiëren, met argumenten gebaseerd op feiten en niet op speculaties. Of je nu links of rechts bent, maakt niet uit. -
noordoost #306
Dat niet alleen, maar men probeert hier indirect ook politiek gewin uit te halen.
Die arme Calimero, nu wordt die eierschaal op z'n kop ook nog stukgeslagen..............
#308 slaat de spijker op z'n kop. -
@197
Ken jij wel het verschil tussen een F en V, voordat jij jouw land en je partij gaat verdedigen. Ga maar eerst weer naar de basisschool! Want je bent een SCHANDE! -
@Walraven #247
"Voor mij is het wel duidelijk uit welke hoek het geweld is weer komt"
Want demonstreren is hetzelfde als geweld plegen? Domme redenatie...
"Vroeg of laat pikt een of andere groep PVVers het niet meer"
Vroeg of laat? Er zijn (helaas) al genoeg minderbegaafden bezig met bekladden van moskeeën. Wat die domoren dan precies niet meer pikken is mij een raadsel, overigens...
@Kitty #271
".is links inmiddels ook al verantwoordelijk voor een afrekening binnen het criminele circuit?"
Weet je toch: links is verantwoordelijk voor alles wat (extreem-)rechts niet bevalt, zelfs als (extreem-)rechts daar zelf (mede) aan schuldig is... ;-)
@de Rooie #281
"Een ludiek protest zonder verder enige wanklank is niet toegestaan volgens jou ?"
Je ziet het: alle protesten tegen de PVV komen van de AFA af... Blijkbaar kunnen normale mensen niet tegen de walgelijke standpunten van de PVV zijn. Volgens de PVV dan... -
@Peters #291
Mijn redenatie is als volgt: als je iemand monddood wil maken omdat die gebruik maakt van zijn democratische rechten, pleeg je dus een aanslag op de rechtsstaat. Dat is een vorm van terrorisme. Vandaar dat ik vind dat ALS de daders het te doen was om het feit dat hij een PVV-er is, ze voor terrorisme aangepakt mogen worden.
(Overigens vind ik de PVV een walgelijke partij en eigenlijk meer fascistisch dan democratisch. Maar dat neemt niet weg dat aanslagen op politici een gevaar zijn voor de democratie, ongeacht de partij waar de politici deel van uit maken.) -
@148 heeft links niet nodig, ze hebben Folkert daar wel voor.
-
@ #202 "Ik heb al vaker gezegd dat links gruwelijk slecht op de hoogte is van feiten en omstandigheden. Als je eerst iets onderzoekt en dan pas roept dan bespaar je je de afgang.".d. toevoegen de volgende keer.
- Je mag je uitspraken alleen als algemeen bekend veronderstellen als ze voldoende gepubliceerd zijn. Graag en lijst van artikelen interviews e.d. toevoegen bij de volgende gelegenheid.
- Ik betwijfel of jij deze uitstekende regel zelf toepast en gedegen onderzoek hebt gedaan waaruit blijkt dat "links gruwelijk slecht op de hoogte" zou zijn. -
Sommige PVV'achtige types zijn dolblij met deze mishandeling. Zie @12 en #27.
-
@ #40 Waarbij men moet weten dat in de wereldvisie van Le Boucher Alexander de Grote, Napoleon, Hitler, Kardinall Richelieu en de Kruisridders allemaal hartstikke links waren. En Dzjengis Khan evenzeer.
-
@202 "Rechts" is vaak al even slecht op de hoogte. Bijvoorbeeld van het feit dat de PVV puur links is in sociaal-economisch beleid. Potverteerders erger dan Den Uyl in de jaren '70.
-
Wat een politiek kut zet. Licht mishandeld door twee mannen. Eerder door twee mietjes of vrouwen.
-
@zoefke #313
rot toch op joh. Of wil je beweren dat je als "rechts persoon" trots bent op Breivik?
@Dia #319
Krapuul weigert mensen die doorklikken vanaf NuJij.
Voor degenen die het artikel niet willen (kunnen) lezen:
"Terwijl overal op alle rechtsrabiate schuimbeksites de reageerders AFA al hebben ontmaskerd als de mannen die PVV’er Hiemstra hebben mishandeld, en ook al virtueel hebben opgeknoopt, veroordeelt AFA dus gewoon de mishandeling van de PVV’er;" -
'donkere kleding' is onbewust heel makkelijk te interpreteren als 'donkere huidskleur'.................. wil de schrijver van dit artikel hier opzettelijk verwarring mee creëren?
-
Dit valt natuurlijk niet goed te praten maar ik vind het weer onbegrijpelijk dat rechtse Tokkies gelijk weer wijzen Het is niet eens duidelijk wie het heeft gedaan. Er hoeft maar iets te gebeuren en de schuldschuif machine word weer aan gezet. Maar dat zijn we wel gewent van dit volk
-
Wat een achterlijke reacties.Het is altijd fout om zoiets te doen.Bij wie dan ook.
-
@323 Juist. Ook mensen met een IQ van 75 of lager dienen veilig te kunnen leven.
Stijgers in Politiek
Kamer fluit staatssecretaris Van Zanten terug
Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van...
5 uur 2 minuten geleden door PuckAmri
'Wat G500 ook beweert, jongerenbelangen...
G500 stelt dat de politiek meer oog moet...
11 uur 47 minuten geleden door Nujij-fan
Begrotingsdebat zet verhoudingen op...
Vz, we wisten dat het erg zou worden. Maar...
13 uur 20 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Rutte niet naar Israël
Premier Mark Rutte heeft een geplande reis...
14 uur 18 minuten geleden door g.zeur
Roemer botst met Buma
CDA-leider Sybrand van Haersma Buma...
16 uur 4 minuten geleden door Smarthead
Best gewaardeerd
Roemer wil premier worden
SP-leider Emile Roemer wil premier worden...
3 dagen geleden door jandeharingboer
De samenwerking tussen bankiers en...
Veel mensen realiseren zich niet dat...
2 dagen geleden door de topper
Wilders zegt vertrouwen op in De Jager
PVV-leider Geert Wilders heeft donderdag...
5 dagen geleden door choffy
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
1 dag 17 uur geleden door Matthijs85
Oppositie rekent Rutte recessie aan
Een groot deel van de oppositie rekent het...
5 dagen geleden door onderdeurtje

