Klanten in een horecagelegenheid moeten via een applicatie op de mobiele telefoon schendingen van het rookverbod kunnen melden.
Sorteer op:
-
Toch mooi en zeer ontroerend dat CDA zo bezorgd is om de gezondheid van de mensen. Alleen stelt zich dan de vraag waarom ze geen aktie voeren om alcohol in de horeca te verbieden.
10% van de Europese bevolking sterft door alcoholgebruik
http://www.trouw.nl/nieuws/zorg/article2810144....
Kankers die door alcohol veroorzaakt worden
http://alcoholengezondheid.nl/kanker
Ach, we weten nu allemaal wat er bedoeld wordt met het woord hypokrieten. -
@399 Je gaat er toch zelf heen?
-
@400 als dat je enige reactie is dan wordt wel weer duidelijk hoe goed je argumenten inhoudelijk zijn:p
-
Maak dan ook gelijk een klikapp voor kentekens van auto's die geluidsoverlast veroorzaken met hun House, of een klikapp voor automobilisten die nog steeds in vervuildende auto's rijden.
Of een kliklijn voor bijvoorbeeld mensen die zomaar zonder vergunning een stuk aan hun huis bouwen... -
@402 vroeger werd er overal gerookt. Als niet roker had je geen keus. Nu vind ik het heel fijn dat ik zonder problemen een avondje uit kan. Zou het graag zo houden.
-
@403 hypokrieten moeten mij en niemand anders de les komen spellen.
-
Geen rookverbod! Gewoon identiteits-controle bij de verkoop, ben je na 1/1/2000 geboren dan mag je het nooit kopen. Iedereen die nu rookt mag dan blijven roken, er komen geen nieuwe bij.
-
Ik meld niks.Dat ze maar meer mensen in dienst nemen.Zijn die ook van de straat.En er is minder armoede.
-
@405
Zo is het voor rokers een verademing als hij een kroeg vindt waar geen antiroker te vinden is. Wij zitten in de kroeg niet op mensen zoals jij te wachten!
Het mes snijdt aan 2 kanten! -
@403 het antwoord dat ik je zou willen geven (en dat ik je al eerder heb gegeven) is samen met jouw bijdrage verdwenen. Dus dan maar even zo.
-
Een wet wordt pas maatschappelijk en sociaal gedragen als het als het de steun krijgt die het verdiend. Verdiend een wet in de ogen van de burgers geen maatschappelijke en sociale steun, dan zal deze wet gedoemd zijn te mislukken.
Dit geldt voor elke wet die extreme maatregelen moet handhaven om overeind te kunnen blijven. Een kliklijn in dit geval zal daar weinig aan kunnen veranderen. Een goede wet kan begrip verwachten, een slechte wet zal alleen maar onbegrip oogsten. Geen enkele overheid of instantie kan onbegrip omzetten in begrip als ze zelf niet eens in staat zijn om het te handhaven zonder dwang, verbod en zonder extreme maatregelen zoals de kliklijn. Alleen vanwege deze feiten zal het beleid gedoemd zijn te mislukken, daarbij zal het zelfs de risico lopen om zelfs ook nog eens terrein te verliezen op eerdere succesvolle verworvenheden..... -
@407 ben je na 1/1/2000 geboren mag je dan ook geen alcohol kopen.
Komen er geen nieuwe bij die kanker of andere ziekten krijgen door hun gezuip.
http://alcoholengezondheid.nl/kanker -
Verwijderd door redactie
-
In elke horecagelegenheid een bordje hangen met: verboden te roken; met onderschrift: personen die roken worden bij controle persoonlijk beboet €150,-/ overtreding. Vervolgens hier strikt op handhaven; je kunt niet alleen de eigenaar aanpakken maar ook de personen dit roken!
Werkt in Engeland ook, niemand rookt.
In interviews verneem je van rokers zelf dat de overheid te laks is in handhaving en zij zijn best bereid in de hiervoor bestemde ruimtes of buiten te roken. -
Natuurlijk lapt de horeca het rookverbod aan zijn laars.Omdat het rookverbod is gekomen, draaien alle blokhutten(scoutings), illegale horeca in omgebouwde stallen en schuren, stichtingen en speeltuinen met zaaltjes als een tierelier. Deze illegale horeca zonder drank&horecavergunning word niet gecontroleerd door VWA, want ze staan niet op de lijst van horecabedrijven. De gemeentes blijven hun ogen maar sluiten voor deze oneerlijke concurrentie, omdat ze er waarschijnlijk zelf baat bij hebben.
Dus de overheid meet met 2 maten. Zolang hier niets aan gedaan word deugt de lijst van schendingen niet. -
@415
Zal daarbinnen wel genoeg zitplaats zijn.....
Ik ben niet bereid om in de hiervoor bestemde ruimtes of buiten te roken, dan zou ik niet eens naar binnen gaan. Dat is ook de reden waarom ik al sinds januari 2009 de volledige rookvrije horeca boycot, dit zal ik voorlopig wel blijven doen zolang de overheid met zulke dingen als de kliklijnen blijven komen. Als er helemaal nergens meer gerookt kan en mag worden, jammer dan.... dan blijf ik wel thuis, dan is er voor mij géén plaats meer in de horeca..... -
heb het al eerder gezegd,
punt 1: politiek moet politiek niet in cafe gaan uitoefenen, hier hebben we vrije markt werking voor
punt 2: als politiek dan zo nodig moet bepalen wat er in cafe's gebeurd zorg dan dat er een goede middenweg oplossing komt zodat cafe's niet massaal ongehoorzaam HOEVEN te zijn ipv enkel 1 oplossing te bedenken waar een groot deel het blijkbaar totaal niet mee eens is. -
Hou alsjeblieft eens een keer op over het roken
ga waar gerookt wordt dan niet naar toe.
ik rook ook niet.
maar ik klaag niet. -
Verwijderd door redactie
-
Wat doet Nederland toch moeilijk!!! het enige land he... hier moet het weer anders.... NIET ROKEN in de horeca... Dat moet gewoon de regel worden.... dat is in de meeste landen zo... nee natuurlijk moeten de nederlanders weer hun zin doordrijven... stelletje kleuters. en ja ik rook!
-
@420
Jij rookt niet, ff een nieuw accountje gestart en met je eerst postje dit schrijven??
Yeah right..... loser -
Verwijderd door redactie
-
begint die betutteling nu weer???
-
Handhaven van het huidige beleid; kleine cafe's roken grotere cafe's en restaurants niet.
Als ik dan als niet roker naar een klein cafe wil gaan, dan is dat mijn eigen keuze.
Waarom is dat nou zo moeilijk,en gaat de hele politiek er weer mee bemoeien. Kost veel te veel tijd en geld. Lijkt mij dat er andere prioriteiten zijn in het land -
tuurlijk rookt 420 niet.
want elke keer dat hij een trekje zou nemen van een sigaret zou hij 2 seconden minder de tijd hebben om te klagen over alles wat hem niet aanstaat... ook al heeft hij de keuze in dit 'vrije' land om naar horeca te gaan waar niet gerookt wordt -
@420 Goed geprobeerd niet rokende antiroker.
In Ierland is het rookverbod een groot succes volgens de antirokers.
Lees hier wat een bende leugenaars het zijn.
http://www.forces-nl.org/modules.php?name=News&... -
je denkt toch zeker niet dat ik als niet roker verrader ga spelen? de overheid helpen? never! liever van de wal in de sloot ik wil geen speltje die je in de oorlog ook kreeg meer zeg ik niet.
-
@423
Die betutteling is nooit weggeweest, zal ook nooit gebeuren zolang de politiek blijft denken dat hun wijsheid de enige wijsheid is. -
Verwijderd door redactie
-
@409 Vergeet niet dat jullie ervoor kiezen te roken, een activiteit die niet alleen betrekking heeft op jezelf, maar ook op anderen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld eten of (zolang het met mate is) drinken. Dat je dat nou bent gaan zien als een deel van je identiteit wilt niet zeggen dat anderen dat ook maar moeten doen, en dus je maar 'nemen voor hoe je bent'. Roken gaat nu eenmaal gepaard met het benadelen van de mensen om je heen, accepteer dat en neem daarin je verantwoordelijkheid. Als iemand door teveel te drinken tot overlast is wordt ie ook het cafe uitgezet. Dat is niet uit betutteling of intolerantie van nuchtere mensen, maar omdat het overgegaan is van een situatie waarin iemand individueel consumeert naar een situatie waarbij de rest het moet bekopen voor zijn consumptie. =P
Misschien vind ik het leuk om een fles champagne te kopen en die half leeg te spuiten op de meute om me heen voordat ik er een slok uit neem. Maar ik denk niet dat je van mening bent dat ik daar ook recht op heb in een cafe, op dat 'verzetje'. -
Hoe hypocrite toont zich het CDA nu weer! Als t.b.v. de heilige projektontwikkelaars ergens nieuwbouw gepleegd moet worden en dat kan op die plek niet gerealiseerd worden vanwege overschrijdende fijnstof normen dan is datzefde CDA er als de kippen bij om de normen zodanig aan te passen dat het bouwen wel doorgang kan vinden.
Hoe hypocriet is de medische "wetenschap" als er na opening van een COPD centrum vragenlijsten worden uitgestuurd met als doel om erachter te komen of de ondervraagden tot de risicogroepen behoren wat alleen gezien de vragen zou blijken als men rookt? Geen enkele vraag of men b.v. aan een autobaan of drukke doorlopende weg woont,in de buurt van uitstotende industrie woont of er werkt enz. Dit terwijl het aantal mensen dat in Nederland sterft als gevolg van de jaarlijks toenemende fijnstof vele malen hoger ligt dan de gevolgen van roken. Waarmee ik niet wil zeggen dat aan de gevolgen van roken geen aandacht moet besteden.
Zelf ben ik roker en kom sinds het rookverbod alleen nog in kroegen met een aparte rookruimte. In restaurants heb ik voorheen ook nooit gerookt omdat ik van thuis heb meegekregen dat het onfatsoenlijk is om te roken als anderen nog aan het eten zijn.
Wat het klikken aanmoedigen betreft zou het CDA zich heel diep moeten schamen, zo hoort een democratie niet met haar burgers om te gaan. Het is de taak van de overheid om toe te zien op handhaving en niemand anders. -
Voor iedereen die tijd en/of zin heeft, straks om 14.00 uur overleg over het rookverbod in de horeca 'Live'. Ik verwacht dat die Sabine Uitslag ook daarbij aanwezig is naast Edith Schippers.
Het zal plaatsvinden in de Troelstrazaal.....
http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/commiss... -
Jammer dat er geen kliklijnen zijn voor gristenen die kinderen misbruiken en verkrachten.
-
Ik heb een hekel aan meeroken.....als je je longen wil verzieken doe dat dan alleen bij jezelf!
-
Verwijderd door redactie
-
@433 meldt misdaad anoniem toch?
-
Euhm.. elkaar een beetje verraden... Er was een tijd dat dat ook gebeurde... :s
-
@409 het zal je verbazen maar er zijn genoeg rokers die graag een avondje met mij in de kroeg willen zitten. Is altijd super gezellig.
-
@438
Nee dankje.... ook niet met geld toe.....
Ik betwijfel het echt of ze dat nog graag willen als ze weten wie zich achter de nick Cis'75 verbergt en wat je over het roken en rokers zegt..... -
@434 Gebruik jij wat meer het openbaar vervoer of een fiets. De kinderen in dit land moeten niet voor eeuwig het slachtoffer blijven van gemakzuchtige en schijnheilige volwassenen.
http://gezondheid.nl.msn.com/medisch/nieuws/182...
http://www.medicalfacts.nl/2010/02/18/luchtverv...
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/44/Ademhaling/ar...
http://www.ggznieuws.nl/2010/index.php?option=c... -
Ik vind het te heet in een sauna. Nu kan ik 2 dingen doen. Niet gaan of eisen dat ze de temperatuur naar beneden stellen. Hmm....
-
Ja lekker, laten we weer eens een klik-cultuur opstarten. Hebben we in de geschiedenis veel lol van gehad !
-
Ja gezellig, klikken. Hebben we nu nog steeds niets geleerd uit de geschiedenis?
-
@439 was geen uitnodiging hoor. Ik heb trouwens niks tegen rokers. Dat moeten ze zelf weten.
-
voor een dief kun je de deur sluiten voor een verader niet
aub opzouten met dit cabinet
ze maken nsb'ers van het eigen volk -
@441 De sauna is niet toevallig heet, dat is de functie van de sauna. De functie van een cafe is mensen de ruimte bieden gezellig een drankje te nuttigen. NIET om, naast hun eigen huis en de volledige buitenwereld, rokers van NOG een ruimte te voorzien om te vervuilen.
-
Ik rook zelf niet meer .
Maar ik zal ook iemand veroordelen dat hij/zij rookt.
Voor mensen die rokers uitschelden als asociaal viespeuken stinkers. Ik zou graag een kijkje willen nemen bij jou thuis.
Het is meestal de pot verwijte de ketel dat ie zwart ziet.
Een ding kan ik hier zeggen dat het verdomd moeilijk is om te stoppen. Daar kan niemand je mee helpen dit is je eigen wilskracht. Ook pleisters en pillen helpen echt niet. Ook liesje van stivoro is belust op jou zwakheid van het stoppen.
Bij het helpen met stoppen worden de anderen stinkent rijk .
Maar roker jij moet het doen .Ik ging je voor en rookte 2 pakjes per dag . Ik heb van de ene moment gezegt ik rook niet meer alle sigaretten de vuilnis in .
En ik rook nu 16 maanden niet meer. Ja ik heb het nogwel eens moeilijk.
Suc6 -
@441 Drogreden!
-
De prutopstelling van minister Schippers is gewoon asociaal. Kleine cafés zonder personeel zijn inmiddels ontlast en dan moet je nu juist wél keihard de wet gaan handhaven.
-
@446 Precies. En als je het er niet gezellig vind dan ga je ergens anders heen. Niet moeilijk toch?!
-
@440 kan je helaas maar 1 plusje geven.
Deze onderzoeken stoppen ze maar graag in de doofpot -
@448 Net als het eisen dat er niet gerookt mag worden in een kroeg waar je niet noodzakelijkerwijs heen hoeft.
-
@450. Nee, stuk a-sociaal dan maak jij je peuk uit.
-
#453.
Kan het iets minder -
Kom maar op met dat nummer!
Ik erger me dood als ik bijvoorbeeld in een cafe midden in het bos met een groep wandelaars koffie wil drinken, overdag, en dan toch de kankerwalm binnenloop.
Dank je, medewandelaars (erg sportief), dank je personeel of eigenaar (erg klantvriendelijk, maar voor de verkeerde). -
van minister Schippers van volksgezondheid mogen in eenmanszaken (tot 70 vierkante meter) de asbakken weer op tafel.
Als in Nederland een snelheidsbeperking geldt van 120 willen Henk en Ingrid graag 130 rijden, dan past het huidige kabinet dat aan
En wat gebeurt: Hen en Ingrid rijden dus nu 140
En zo gaat het ook met het roken: Kroegen met 2 man achter de bar en vier man bedienend personeel 240 m2 groot, zien gewoon weer blauw als vanouds
Wat je van het rookverbod ook denkt: het laat in ieder geval zien dat er een stelletje wereldvreemde figuren in Den Haag rondlopen -
@453 Ik rook niet; kun je nagaan hoe sociaal en tolerant ik ben...
-
@452 Maar jij hoeft er ook niet heen. Alsof jullie eerst recht hebben op roken voordat wij het recht hebben op gezelligheid. Als je op die manier zou kijken kan ik net zo goed uit elke openbare plek wegblijven, omdat ik er niet 'noodzakelijkerwijs' heen moet. Ik hoef niet 'noodzakelijkerwijs' naar een restaurant, of naar een zwembad, of een bibliotheek. En dus heb jij maar het recht om erin te doen wat je wilt? Omdat die plekken niet van absoluut belang zijn voor mijn voorbestaan?
Weet je wat ook niet 'noodzakelijk' is? ROKEN -
Ik gebruik mijn mobiel enkel om foto's te maken van lekker dames kontjes en niet om er verraad mee te plegen.
-
Mensen worden weer lekker tegen elkaar opgezet trap er toch niet in worden we betaald om politie agentje te spelen ?????
-
@ 453 Of zorgeloos en onwetend
-
@401 jawel daar is er weer één: roken is slecht dat weet iedereen, maar rokers halen er altijd meteen dingen bij die ook slecht zijn: alcohol, medicijnenverslaving, sport, nöken buiten de deur, oarachutespringen, ik mis nog: kinderen krijgen. fietsen zonder help
blijf nou eens gewoon bij het onderwerp: roken -
Moet @457 zijn
-
@458 Mijn punt is: de meeste gelegenheden zijn tegenwoordig rookvrij. Laat er dan voor de rokers ook 1 plekje zijn. Dat is toch het minste. Je kiest ervoor om naar de kroeg te gaan of niet.
-
Ik zoek eigenlijk een app waar ik misstanden van de VWA tijdens de controles
in de voedingsindustrie kan melden betaal ik zo 0,79 eurocent voor. -
@435 pas op met wat je schrijft, zie de waarschuwing van de redactie @359
@430 niet naar een kroeg gaan waar gerookt wordt is ook een keuze. -
@462 Zolang de buitenlucht nog ongezond is moet men niet zeuren over de binnenlucht in de kroeg. Naar buiten moet je, naar de kroeg hoeft niet.
-
@ 464 Ja, maar ook om in de kroeg iets te drinken en niet mee te roken.
-
Er zouden twee soorten cafe's moeten zijn daar waar je wel mag roken en daar waar je niet mag roken dan zijn we van dit hele gezeik af! Sorry hoor maar wat zijn die niet rokers een stelletje arrogante egoistische zeikerds! En voor er commentaar komt ik rook zelf al 8 jaar niet meer maar ik maak er geen punt van. Er mag bij mij onder de afzuigkap gerookt worden dus men hoeft van mij niet naar buiten. Een beetje begrip naar elkaar toe zou niemand misstaan.
-
@464 Men kiest er ook voor te roken. Je doet net alsof het een 'soort' mens is, net iets als ras of geaardheid. Alsof die mensen verplicht zijn te roken, er niks aan kunnen doen. Waarom moet ik een ander ondersteunen in het omhoog houden van zijn verslaving? En als het dan geen verslaving is, dan hoeft die sigaret niet perse in het café. Er zijn een hoop verslavingen in de wereld, en we gaan niet voor elke verslaafde een plekje creëren waar ze ff 'zichzelf' kunnen zijn.
-
sterf nou ff snel met je cda
-
@469 Juist! Ik rook zelf ook niet, maar ook in mijn huis mag best gerookt worden. Ik heb er geen last van.
-
Echt iets voor het schijheilige CDA, mensen verraden. Leren zij dit vanuit de bijbel ???, stelletje ratten zijn het
-
@ 469 Ooit aan je eigen gezondheid gedacht?
-
Het CDA wordt met de dag lachwekkender. Dat hele rookverbod ( ik ben niet-roker) is een lachertje. Nu de asbakken weer op bar staan komen de gezellige mensen weer terug. het is nu eenmaal zo dat van alle regelmatige kroeggangers 80% rookt. Tijdens de rookvrije periode zijn de niet-rokers nou niet bepaald massaal de kroeg ingegaan. Van de niet-rokers kan de horeca niet bestaan.
-
@458
Ik hoef als roker niet noodzakelijkergewijs naar een restaurant, daarom kom ik er ook niet meer sinds januari 2009.
Ik hoef als roker niet noodzakelijkergewijs naar een kroeg, daarom heb ik geen voet meer in een rookvrije kroeg gezet sinds het verbod ingegaan is in juli 2008.
Ik moet als roker noodzakelijkergewijs naar het gemeentehuis maar daar rook ik niet, ook niet in banken, postkantoor en winkels. Dar heb ik prima begrip voor....
Gezelligheid is absoluut niet voorbehouden aan de horeca, thuis en bij vrienden kan het zelfs heel gezellig zijn. -
@470 Zou best goed zijn anders; allemaal gelijkgestemden bij elkaar.
-
@474 Dan ook geen alcoholische dranken drinken, fast food eten enz enz enz dat is ook allemaal slecht voor je!
-
@470 Goed gezegd, alle kroegen dus sluiten. Er is geen behoefte en maatschappelijk draagvlak voor locaties waar alcoholverslaafden samenkomen.
-
@ 469 en @ 472
Of ga je dat pas doen als je de diagnose hebt gekregen dat je longkanker hebt opgelopen. Komt voor hoor. -
@480 Longkanker krijg je echt niet alleen van (mee)roken hoor!
-
Het feit dat je die lucht zelf niet aanstootgevend vindt wilt niet zeggen dat anderen daarom onredelijk zijn als ze dat wel vinden. Stel je voor dat iemand naar het cafe komt die zich nooit wast omdat ie dat niet leuk vindt. Suffice it to say dat ie vrij heftig zal stinken, en hij besluit ff naast je te gaan zitten met z'n lucht. En dan moet jij maar niet zo 'betuttelen' en niet 'zeuren' en whatnot. Zulk gedraag is gewoon asociaal, als in NIET sociaal. Denk aan je medemens.
-
@480 Ga jij stoppen met alcohol drinken als je de diagnose levercirosse of leverkanker gekregen hebt ?
-
@475 Ik wil het liever eng noemen i.p.v. lachwekkend...Betutteling ten top, waar gaat dit heen?
En weet je: we pikken het het nog allemaal ook, wij komen niet in opstand, maar laten het gelaten over ons heen komen. Na 8 uur stiekem de asbakken op tafel in de hoop niet gesnapt te worden.....maar fout gedacht: de verklikker zit overal, ook in de kroeg. Het wordt steeds "leuker".
Laat mensen toch gewoon een sigaretje opsteken in een kroeg, dat is altijd zo geweest.
In een restaurant niet roken vind ik prima.....
Het gaat niet om het niet-roken (want het CDA is heus niet geïnteresseerd in de gezondheid van Nederland), het gaat om macht en betutteling.
Kutland, en waar moet je naar toe...want het neemt hand over hand toe deze waanzin... -
liever 10 jaar eerder dood en met plezier geleefd
dan 10 jaar ouder en geen plezier gehad -
@ 481 Lees de recentste onderzoeken hierover dan nog maar eens goed door
-
@485 En na 10 minuten al kwelling als je geen peuk hebt. Of niet dan? =P
-
en er word toch zoveel verdiend aan het rookwaar
geef dan subsidies op goede afzuiging voor in een kroeg -
@484 We laten het niet alleen over ons heen komen; er zijn ook nog mensen die het er mee eens zijn (ongelofelijk maar waar)
-
@ 485 Oh ja de gezelligheid en het goede leven komt weer om de hoek kijken. Het is gemakkelijk om nu zo stoer te doen, ik wil je wel eens horen als je aan de beademing ligt en amper nog lucht kan halen.
-
@402 het is geen verplichting om naar een kroeg te gaan maar een vrije keuze.
Dus.... je hoeft NIET in andermans rook te zitten als je dat niet zint. -
Verwijderd door redactie
-
@486 Je moet niet alles geloven wat ze je wijs maken! In de 70er jaren rooktte bijna iedereen. Het menselijk ras is nog steeds niet uitgestorven. Hoe kan dat nou?!
-
Mogen de vette voedingswaren ook even uit de schappen gehaald worden? Als het om de gezondheid gaat? Vette kaas, chips, koek, de meeste soorten beleg, boter.......daar gaan je aderen ook van dichtslibben, maar dat mag allemaal best, Nederland vreet zich een breuk, daar weet dhr. de Jager van het CDA toch alles van?
-
@492 Mensen in hun gezicht spugen en over ze heen pissen mag ook al niet meer in het cafe. Waar gaat het heen met deze samenleving, wat een dictatuur.
-
370.000 doden jaarlijks in Europa door fijn stof luchtvervuiling.
Cancerogeen fijn stof dat vooral afkomstig is van het gemotoriseerd verkeer ( vooral dieselvoertuigen) en de industrie.
De rokers, de ideale ZONDEBOK om de aandacht af te leiden van andere dingen. -
@ 493 zalig zijn de onwetenden
-
Verwijderd door redactie
-
@497
Hoe onzalig zijn de betweters...... -
@497 Is dat alles wat je kan zeggen? Wat weet ik niet wat jij wel weet dan?
-
@494 Niemand hier pleit om een algeheel rookverbod volgens mij. Wat jij thuis of buiten doet mag je zelf weten. Maar ik zit liever niet in een kankerverwekkende stank en het lijkt me niet meer dan redelijk dat jij dan je hobby ff thuis laat. Ipv dat ik jou moet accommoderen voor die foute beslissing die je hebt gemaakt toen je 13 was en sindsdien niet meer vanaf bent gekomen.
-
@497 Geef liever antwoord op mijn vraag in post @493. Of weet je nu niets meer te zeggen daarop?
-
@501 Ik wil liever ook niet in jouw kanderverwekkende autogassen fietsen. Laat je die ook thuis voor mij dan?
-
@503 Ik rij geen auto.
-
WHO: ’Meeroken kost wereldwijd 600 duizend levens’
De deskundigen gebruikten het jaar 2004 als basis voor hun berekeningen. Dit was het meest recente jaar waarvoor ze cijfers hadden, voor in totaal 192 landen. Wereldwijd blijkt een derde van alle volwassen niet-rokers een meeroker; van de kinderen rookt zelfs 40 procent mee. De onderzoekers vermenigvuldigden deze blootstelling met bekende risicoschatters voor ziekte en dood, en kwamen zo op hun uitkomsten. -
ze moeten in den haag iedereen is in hun vrije waarden laten leven hoe mensen dit willen als ze dit gewonnen hebben gaan ze met voeding aan de slag want de mens word te dik. je werk (slaris)word belast je boodschappen bezine plus rookwaar worden belast.je betaal overal dubbel voor.daarbij vind ik dat kroeg of horeca eigenaren hun eigen pand betalen(ik zie het als hun eigen onderkomen) ze nog moeten doen wat hun daar in den haag zeggen.laat ze liever is naar andere problemen kijken wat eigenlijk veel belangrijker is als een peuk.
-
@505 En zo konden mooi de accijnzen weer opgevoerd worden om het slechte roken te bestrijden.......
-
@506 Juist!
-
@506 Ja want alles is gratis natuurlijk. De staat hoeft totaal niks te ondernemen als gevolg van ongezondere mensen, of een verslechterend milieu of mensen die met longkanker in het ziekenhuis liggen. Tuurlijk, waarom zou jij daar zelf voor moeten bijdragen?
-
als iedereen stopt met roken
word alles veel duurder omdat ze een lading geld mislopen
komt er steeds meer vergrijzing
lijkt me dus ook niet de bedoeling
gaan alle premies voor de uitkeringen weer omhoog
mensen houden steeds minder geld over
lijkt me ook niet helemaal de bedoeling -
@510 Maar ziektekosten omlaag. Het kost de staat meer dan dat het ze oplevert hoor.
-
dat lijkt me sterk
met 3/4 euro per pakje aan accijns -
@ 510 Praat je verslaving maar goed met allemaal loze argumenten. Ik noem het gebrek aan doorzettingsvermogen om te stoppen met roken.
-
ho
wil even uit de wereld helpen dat ik een roker ben
want dat is niet zo
najah af en toe met een borrel
maar verder niet -
Ja, Ja. Hij is leuk.
-
@512 Anders lees je het einde van dit artikel ff: http://www.nu.nl/binnenland/2345418/drinkers-ko...
-
@509 zelfs voor zorg en ziektekosten betaal je je blauw en geel en misschien
ook wel accijns!!!!!! -
Typisch voor de asociale rokers dat als er gesproken wordt over een maatregel die de wet wel eens uitvoerbaar zou kunnen maken ze moord en brand beginnen te schreeuwen. Alweer.
En roken was al asociaal. Vanwege de directe overlast, vanwege het beslag op ziekenhuizen, en vanwege de ziektekostenverzekeringen. Nee, dat is dus NIET alleen maar jullie eigen zaak.
Heel jammer dat de wet alleen geformuleerd over het personeel. Het merendeel van de aanwezigen (de bezoekers) hebben hier namelijk ook belang bij en zijn maar wat blij dat ze niet langer opgezadeld worden met de kankerdampen van een stel aso's.
Doei. Tring-tring. -
@420: ik denk er net zo over, overal wordt het al dan niet gedwongen geaccepteerd maar hier moet er zo nodig weer "gegoogd"worden en ja, ik ben ook een roker!
-
@518: zo lang je maar mag zuipen he, dat kost niks aan de gemeenschap!
-
@519 in de meeste landen bestaat geen sociale zekerheid, ook maar afschaffen dan?
-
@518 dit is een type ik heb vroeger gerookt die klinken pas acosiaal
-
#455 #518 ...
PS
Winkeldieven en zwartrijders geef ik ook aan.
Zouden er meer moeten doen!
Uiteindelijk zijn we daar anders namelijk zelf de dupe van. -
Iemand die niet tegen rook kan moet avondjes stappen maar opgeven zodat rokers niet buiten hun sigaretje hoeven te roken maar lekker binnen kunnen blijven. Zo denken veel rokers er over. Ergens moeten ze zelf toch ook weten dat dit een asociale instelling is.
-
@524 Well said sir. Very well said.
-
Beginnen met roken is een vrijwillige keuze die je maakt. Wat ik kwalijk vind is dat rokers ten alle tijden mogen roken waar ze maar willen omdat dit hun recht is, iedereen moet voor rokers maar plaatsmaken.. Waar is mijn recht om rookvrije lucht in te ademen, waar is mijn recht om te zeggen "NEE, ik wil geen verhoogd risico op kanker door het toedoen een roker!"
IK heb de keuze NIET om jouw uitgeademde rook te vermijden wil ik dezelfde activiteiten doen omdat jij (de roker) denkt alleenheerser te zijn over alles en iedereen. Alsof het feit dat jij rookt je special privileges geeft en niet-rokers ondergeschikt en minder belangrijk zijn.
Het beangstigd mij dat de tegenstanders van een rookverbod zich zo heftig laten leiden door hun VERSLAVING. Rokers roken het merendeel van hun cigaretten niet omdat ze het lekker vinden, maar omdat ze anders de effecten voelen van het afkicken. Jullie laten je leiden door iets wat jullie niet in de hand hebben, en wij, de niet-rokers, diegene die door jullie egoïstisch denken en doen dmv het niet realizeren wat er aan de hand is, worden daar de dupe van.
Ik word woedend als ik lees dat een cafe van de rokers is en dat anti-rokers geen plaats hebben. Ik heb net zoveel recht om in een cafe te zijn als anderen. Het is makkelijker voor rokers om even 5 minuten naar buiten te stappen om te paffen, dan het is voor een niet-roker om een hele avond gewoon níet een cafe binnen te gaan om die rook te vermijden.
Het is een verslaving, en blijkbaar gaat het handhaven van een verslaving voor op het welzijn en respecteren van de keuzes van anderen? Zielig hoor.
Ik wil niemand het roken verbieden, maar ik wil wel dat rokers die de keuze maken om te roken en niet willen stoppen met roken zich niet moeten opdringen aan de niet-rokers door net te doen alsof alleen zij het recht hebben om te bepalen of er wel of niet gerookt mag worden. Je mág absoluut roken als je dit wilt, maar doe dat dan ergens waar het mensen niet lastig valt. Je gaat toch ook niet midden op straat seks hebben omdat je er net even zin in hebt? -
oh gatver, krijgen we nou overal het kinderlijke klikspaantje spelen?
simpele oplossing: grote groene sticker op de deur: hier mag gerookt worden.
grote rode sticker op de deur: hier is het rookvrij. -
@526 een plusje voor je lange betoog, al ben ik het er niet mee eens.
Naar een horecagelegenheid gaan is nog steeds een vrije keuze en geen verplichting. Dat kan je egoïstisch vinden maar zo zie ik het wel.
Daarnaast houd ik me zelf overigens aan het rookverbod. Ik ga gewoon in de rookruimte zitten roken (waar zich trouwens meer niet-rokers bevinden die samen met hun bevriende roker een biertje willen drinken.)
Ik ben alleen tegen klikken, dat vind ik zo zielig als wat. En ja ik heb niet echt volle kroegen meer gezien sinds het verbod. Een hoop mederokers zijn juist weggebleven want die vinden dat de lol van een kroegbezoek eraf is.
En het rookverbod is niet bedoeld om de niet-rokende klant te beschermen tegen de rook maar is bedoeld om de niet-rokende werknemer te beschermen tegen de rook. En dit verbod is zelfs zo krom dat de rokende werknemer niet mag roken in de rookruimte maar naar buiten moet gaan om te roken. Ze mogen zelfs geen klanten serveren die zich in de rookruimte bevinden. -
Verwijderd door redactie
-
Dus als u een overtreding constateert bel of sms dan naar 0900-66777722 of 0900-55422 (beiden tegen rookvrij lokaal tarief).
-
Verwijderd door redactie
-
'n betere wereld begint vanzelfsprekend met het verbieden van vanalles en nogwat en de zwarte piet doorspelen. ;-) </sarcasme>
-
@529
Een kind leer je niet te klikken, de regering leert je klikken, althans dat is wat ze willen.
Jammer dat er mensen zijn die van klikken houden. -
Misschien kan het CDA de Amerikanen vragen druk uit te oefenen op onze cafe uitbaters?
-
@526 waar wordt jou het roken opgedrongen dan ?
De rokers die ik ken (incl. mijzelf) roken buiten, daar waar het nog wel mag.
Wij zijn nog van de generatie dat roken sociaal aanvaardbaar was. Je was een slechte gastvrouw als je op een feestje niet een glaasje met sigaretten had neergezet .
Ik erger mij bij voorbeeld enorm aan de vetvreters, mensen die geen snackbar of McD voorbij kunnen lopen zonder zich met dit giftige spul vol te proppen. Daarbij proppen ze hun kinderen ook nog eens vol, kinderen die veel te dik en ongezond zijn. Zal ik dan maar een politiek partij op gaan richten dan ?
Op deze manier kan e je overal wel aan ergeren, waar is de mentaliteit van leven en laten leven ?? Als een ieder eens wat toleranter naar de ander zou zijn komen we een hoop verder in deze maatschappij. -
@526 waar wordt jou het roken opgedrongen dan ?
De rokers die ik ken (incl. mijzelf) roken buiten, daar waar het nog wel mag.
Wij zijn nog van de generatie dat roken sociaal aanvaardbaar was. Je was een slechte gastvrouw als je op een feestje niet een glaasje met sigaretten had neergezet .
Ik erger mij bij voorbeeld enorm aan de vetvreters, mensen die geen snackbar of McD voorbij kunnen lopen zonder zich met dit giftige spul vol te proppen. Daarbij proppen ze hun kinderen ook nog eens vol, kinderen die veel te dik en ongezond zijn. Zal ik dan maar een politiek partij op gaan richten dan ? Dan krijgen we kliklijnen voor: ongezonde eters, rokers, brievenbuspissers, vrouwenhaters, roodharigen etc. en overal sturen we de politie op af.
Op deze manier kan e je overal wel aan ergeren, waar is de mentaliteit van leven en laten leven ?? Als een ieder eens wat toleranter naar de ander zou zijn komen we een hoop verder in deze maatschappij. -
@526
Wat ik pas echt zielig vindt is dat je net doet alsof er straks weer overal gerookt mag worden. Er zal slechts een uitzondering zijn voor kroegen (natte horeca) met een oppervlakte van ten hoogste 70 vierkante meter, zelfs dan is het geen verplichting voor de uitbater maar een vrije keus om wel of niet het roken toe te staan. Dan geldt ook nog eens de beperking dat met een werknemer het niet toegestaan is, ook al is die kroeg maar 40 vierkante meter groot....
Aan jou de vraag:
Om hoeveel zaken denk je dat het dan gaat van de ruim 40.000 die Nederland rijk is???
Je doet net alsof al 40.000 zaken weer het roken zullen toestaan.....
Heb je een hekel aan rook, blijf dan weg uit die kleine zaken, er blijft nog meer dan genoeg zaken over voor jou om wel heen te kunnen gaan..... -
@535
Inderdaad nu komt er een kliklijn voor de cafe's waarin gerookt wordt.
Dan komt er een kliklijn om ieder te melden die bij een cafetaria naar binnen gaat, is toch ongezond.
Dan komt er een kliklijn voor mensen die door rood rijden of te hard rijden...
waar gaan we naartoe.......? -
#526, Jij hebt het recht om ook in een kroeg te komen ja dat klopt, maar dat wilt niet zeggen dat het rookverbod voor de niet-roker is. Daar zie ik telkens hier de niet-rokers in andere woorden mee schermen. De roker heeft een keus om wel of niet te roken. Het is uiteindelijk de beslissing aan de eigenaar of deze wel of geen roken toelaat in zijn tent. Helaas moet de wetgeving zich hier weer mee bemoeien. De eigenaar kan dat prima zelf beslissen, maar daar willen zij daar in Den Haag niet aan. Feit is dat er nooit niet-rokers zijn bijgekomen en dat er zaken op de fles zijn gegaan omdat er binnen niet meer gerookt mocht worden. Daar gaat de 2e Kamer aan voorbij. Kroegen kregen minder bezoekers. De niet-rokers welke in de tent komen die kwamen eral toen er nog volop gerookt werd. Dus wat is het probleem.
Het lijkt wel of de niet-rokers niet willen inzien dat die wet niet voor hen is. Die wet is er voor de werknemer. Deze moet beschermt worden en als deze al rookt, waarom zou deze dan beschermt moeten worden. Daar al eens over nagedacht. Daarnaast een werknemer die niet rookt heeft de keus om er wel of niet te gaan werken. Daar kan men ook op geselecteerd worden bij sollicitatie. Dat is weer een vrijheid die de werkgever heeft in een keuze naar personeel. Hij of zij of niet dit als reden te geven, maar kan om andere redenen een persoon weigeren. Dus sprake van openlijke discriminatie is er dan niet en de sollicitant kan zich daar nimmer op beroepen als de eigenaar dit niet heeft genoemd als reden voor het niet geschikt zijn. De woordkeus:"Een andere geschiktere kandiadaat" is voldoende.
Verder vind ik het weer een mooie afleidingsmanoevre op de missie naar Afganistan en de aankomende verkiezingen. Zieltjes winnen!! -
@526 waar wordt jou het roken opgedrongen dan ?
De rokers die ik ken (incl. mijzelf) roken buiten, daar waar het nog wel mag.
Wij zijn nog van de generatie dat roken sociaal aanvaardbaar was. Je was een slechte gastvrouw als je op een feestje niet een glaasje met sigaretten had neergezet .
Ik erger mij bij voorbeeld enorm aan de vetvreters, mensen die geen snackbar of McD voorbij kunnen lopen zonder zich met dit giftige spul vol te proppen. Daarbij proppen ze hun kinderen ook nog eens vol, kinderen die veel te dik en ongezond zijn. Ik voel me echter nooit opgedrongen door hun vreetgedrag, gek he.
Zal ik dan maar een politiek partij op gaan richten dan ? Dan krijgen we kliklijnen voor: ongezonde eters, rokers, brievenbuspissers, vrouwenhaters, roodharigen etc. en overal sturen we de politie op af.
Op deze manier kan e je overal wel aan ergeren, waar is de mentaliteit van leven en laten leven ?? Als een ieder eens wat toleranter naar de ander zou zijn komen we een hoop verder in deze maatschappij. -
Ik zie hier telkens : Ja maar ik hou niet van rokers................het gaat NIET om de bezoekers die er komen MAAR om het personeel van de kroeg !
-
Voor al die mensen die klikken acceptabel vinden, hier een flashback van de speelplaats.
Klikspaan halve maan,
moet door het straatje gaan.
Hondje zal je bijten,
poesje zal je krabben,
kipje zal je pikken.
Dat komt van al dat klikken. -
@526 waar wordt jou het roken opgedrongen dan ?
De rokers die ik ken (incl. mijzelf) roken buiten, daar waar het nog wel mag.
Wij zijn nog van de generatie dat roken sociaal aanvaardbaar was. Je was een slechte gastvrouw als je op een feestje niet een glaasje met sigaretten had neergezet .
Ik erger mij bij voorbeeld enorm aan de vetvreters, mensen die geen snackbar of McD voorbij kunnen lopen zonder zich met dit giftige spul vol te proppen. Daarbij proppen ze hun kinderen ook nog eens vol, kinderen die veel te dik en ongezond zijn. Ik voel me echter nooit opgedrongen door hun vreetgedrag, gek he.
Zal ik dan maar een politiek partij op gaan richten dan ? Dan krijgen we kliklijnen voor: ongezonde eters, rokers, brievenbuspissers, vrouwenhaters, roodharigen etc. en overal sturen we de politie op af.
Op deze manier kan e je overal wel aan ergeren, waar is de mentaliteit van leven en laten leven ?? Als een ieder eens wat toleranter naar de ander zou zijn komen we een hoop verder in deze maatschappij. -
@526
"
Ik word woedend als ik lees dat een cafe van de rokers is en dat anti-rokers geen plaats hebben. Ik heb net zoveel recht om in een cafe te zijn als anderen. Het is makkelijker voor rokers om even 5 minuten naar buiten te stappen om te paffen, dan het is voor een niet-roker om een hele avond gewoon níet een cafe binnen te gaan om die rook te vermijden. "
Die keuze heb je ook, je hoeft niet naar een rokers kroeg te gaan, is geen verplichting.
Nogmaals het gaat niet om de gasten die er komen het rookverbod maar om het personeel. -
Het zijn werkelijk alleen de anti's die zeuren over roken, tig duizend niet rokers die hoor je niet zeuren over roken in de kroeg.
-
Sorry, klein technisch mankement waardoor mijn bericht 4 keer is geplaatst.
-
Zouden in de oorlog ook de CDA-ers zijn geweest die als eerste de telefoon hebben gepakt?
Wat een walgelijke , huichelachtige, hypocriete , inteelt partij is dit toch weer.
Ik rook niet, vind rook ook stinken, maar om nou mijn medemens te verlinken.
Verdeel en heers is aan de orde van de dag.
Kan ondertussen de CDA/PVV/VVD de mensen rustig blijven uitbuiten, en kijkend hoe ze verder de mensen in Nederland kunnen vernederen, en verder uitbuiten.
Ik zou zeggen, de politici die nu in Den Haag zitten , net zoals in de Middeleeuwen meesleuren naar het marktplein.
Want hoe durven deze mensen nog zo arrogant te zijn.
Zij hebben deze hele crisis veroorzaakt, en elke dag gaan ze door met dreigementen.
Hoe lang pikken de Nederlanders deze arrogantie nou nog. -
@545 Bonny
De felste anti's zijn vaak ex-rokers. Worden in de kroeg geconfronteerd met hun verslaving, roken weliswaar niet meer maar psychisch zijn ze nog net zo verslaafd als voorheen. I.p.v. daar adequate hulp voor te zoeken moeten zij hun frust afreageren op rokers, is makkelijker voor ze. -
@548 het zijn net bekeerlingen, die zijn vaak fundamentalischer dan de mensen die van huis uit geloven.
-
type-o hierboven het moet zijn fundamentalistischer
-
Ik wil iedereen er nogmaals eraan herinneren dat het ten hoogste gaat om 11% van alle horecabedrijven en ik ben er zeker van dat niet alle 11% ervoor zullen kiezen om het roken weer toe te staan. Grof gerekend dus 4400 cafe's, er blijven dat nog zeker 35600 andere over voor mensen die absoluut niet in de rook willen staan.....
-
@548
Klopt je hebt ook vele ex rokers die ontzettend klagen en zeuren, plotseling niet meer willen hebben dat jij in je eigen huis rookt want ze hebben er plots last van......daaaaag daar is de deur. -
na de rookpolitie, nu de rook-nsb
-
Verwijderd door redactie
-
Oh, en als je rookt in de buurt van mijn kind is dat bijzonder slecht voor je gezondheid.
-
Een partij die er van uit gaat dat op deze wijze de wet gehandhaafd moet worden is een partij die niet in Nederland thuis hoort maar in het voormaligge Oost Duitrsland dit riekt m.i. naar stasie praktijken.
-
@542
Zo ken ik 't:
Klikspaan, boterspaan,
je mag niet door mijn straatje gaan,
het hondje zal je bijten,
het katje zal je krabbelen,
Dat komt van al dat babbelen... -
55819 januari 2011 16:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@554
JIj vindt het goor, ik niet. -
@554
Klikspaan, boterspaan,
je mag niet door mijn straatje gaan,
het hondje zal je bijten,
het katje zal je krabbelen,
Dat komt van al dat babbelen... -
@554 verraders zijn nog goorder
-
@554 and FYI dat rookverbod is niet voor jou bedoeld, tenzij je een baan in de horeca ambieert.
-
zitten er kinderen in den haag hebben ze nou niets beters te doen nederland is ziek het moet uit de breete komen als de lengte niet meer hebben die oost blok gasten mogen wel dronken achter het stuur zitten laat er nog meer van die gasten h ier komen nederlanders zijn toch ziek van al dat roken
-
@554 Dat is slechts jouw mening :)
-
achter het rookgordijn van politiek komt de klik cultuur te voorschijn
-
'Misstanden rookverbod melden via mobiel' .
...........omdat de overheid het zelf niet meer onder controle kan houden????
Gatver, wat wordt dit een smerig nsb staatje........... -
de regering op dit moment, is een grote misstand
-
Nederland, klikland.... voor de zoveelste keer een kliklijn.....
..en het feit dat het werkt zegt genoeg over een deel van de bevolking..
Big Brother kan zomaar je buurman zijn...
<zucht> -
Het CDA wil dat we ons allemaal als NSB-ers gaan gedragen.
Vooral stemmen hoor, op deze grrrrrrrrruwelijke grrrrristen partij..........ze willen onbetaalde verraders van ons maken. -
Burgers anno 2011 moeten de ogen en oren worden van de Stasi NL ???
Geef aan uw buurman ! Maak foto's en filmpjes en bel M ! De staat zal u niet belonen maar uw eigenwaarde als verklikker zal er wel door toenemen. U kunt trots zijn op uzelf. U heeft zojuist uw medemens verraden ! Oh wat bent u nu een goed mens. Ga zo door ... Tot echt de hele mensheid verrot is geworden. Dit is uw doel : Verraard uw medemens. Het is goed voor u ! Alleen voor u ... -
In de oorlog werden mensen ook verraden. Hopelijk krijgen we die toestanden niet weer. Zal wel afkomstig zijn van het CDA, die zijn zulke methoden niet geheel en al vreemd.
-
Waar is het andere draadje gebleven, was net plots weg, ik kan het niet meer vinden ???
-
#572
Vreemd inderdaad. -
@573
Begrijp er niets van ging ook werkelijk over wel of niet roken. -
@572 Idem,slaat werkelijk helemaal nergens op!
-
Dit is wat een befaamd longarts zegt over die meerookschade.
Hij heeft gezwegen tot hij op pensioen was omdat hij wist dat de farmaceutische maffia anders zijn carriere zou boycotten. De maffia die hoopt miljarden te kunnen verdienen met hun rookstop pillen.
http://www.metropoly.nl/index.php?option=com_co... -
Stasi-praktijken!
-
Bouwmeester kletst uit haar nek als ze stelt dat het niet naleven van het rookverbod komt door het versoepelingsvoorstel.
Het werd al niet nageleefd voor die tijd en dat is zo`n beetje begonnen vanaf de eerste vrijspraak voor Victoria en dat is zeker niet beëindigd na de uitspraak van de Hoge Raad.
Had men de boel gelaten zoals het was,dan was de situatie nu nauwelijks anders geweest. -
Omdat er altijd gerookt zal blijven worden in de kroeg, is opbellen natuurlijk weggegooid geld. Aan de andere kant kan dan via de 06-nummers wel een inventarisatie worden gemaakt van labiele figuren die later aangepakt kunnen worden. Dus: wij blijven gewoon roken in de kroeg, zoals het hoort, en de anti-rokers gaan opbellen. Ze doen maar, hahaha!
-
Tja, wanneer was die "goede"tijd ook alweer dat iedereen bang was door de buurman verlinkt te worden. De GEheime STAatsPOlitie van modern Nederland. Diep triest. Ik schaam me meer en meer...
Maar ik rook niet. -
Ik zei vorige week al dat er een kliklijn aan staat te komen. En ziehier !!
Ik rook niet, maar ik vind dit echt overdreven. -
het melden is toch wel gratis ............... ???
-
ik zie het al voor me:
'Hallo, hier spreekt dhr..... Ik wil graag een overtreding melden. Ja... ja (huil huil)... de man die rookt heeft een rode trui aan. Ik zal zijn kenteken opschrijven ja'.
En dan later verschijnt het signalement bij opsporing verzocht :-p -
Ik heb het overleg gisteren gevolgd, Schippers liet doorschemeren dat ze dreigmails had gekregen alsgevolg van haar besluit om een versoepeling in het rookbeleid t.a.v. eenmanszaken tot 70m2 in te stellen.
Bouwmeester (PvdA) liep te schermen met het onderzoek dat babylongen door het rookverbod erop vooruit was gegaan, dat was te verwachten. Het was ook een tactisch goed moment van de anti rook lobby om de resultaten van dat onderzoek vorige week te openbaren en uitgebreid in de media te belichten. Het enige probleem was dat het onderzoek meer te maken had met de methode op het longonderzoek bij baby's (Whistler-methode) dan de uitkomst, voordien was het pas mogelijk om lungfunctie bij kinderen vanaf 5 á 6 jaar te testen. Doel van het onderzoek is om zo vroeg mogelijk vast te stellen of een baby mogelijk longproblemen heeft zoals bvb astma zodat er eerder maatregelen genomen kan worden.
Wiegman (CU) vondt de versoepeling jammer omdat volgens haar het rookverbod 'een groot succes' was en is, ben benieuwd waar zij de afgelopen 2,5 jaar geweest is??
Agema vond het vreemd dat subsidiering uitsluitend plaats vindt bij anti rook organisaties, zij vond dat subsidiering van zowel anti rook als pro rook gelijkwaardig toegekend moet worden of helemaal niet. Tevens vroeg ze aan Schippers waarom eenmanszake groter dan 70m2 ook geen ontheffing van het verbod kon krijgen, dit valt namelijk ook binnen de wet als het gaat om bescherming van de werknemer.
Uitslag (CDA) geeft toe dat de term kliklijn ongelukkig gekozen is, beter is misschien meldlijn. Ze heeft het zelf niet bedacht en gaf aan dat dit initiatief al bestond, namelijk die van Clean Air Nederland. Ze vroeg of de melding versimpeld kon worden en of de melder dan ook een terugkoppeling kon verwachten, Schippers antwoordde dat VWA al zo'n lijn heeft maar dat terugkoppeling haar inziens onnodig is.
De resterende fractievertegenwoordigers droegen naar mijn gevoel vrij weinig tot weinig vernieuwends bij aan het overleg, alleen VVD blijft achter de instelling staan dat de ondernemers het zelf moet kunnen beslissen. -
Fout waren we al in 40/45...maar gaan we daar nu gewoon mee door???
Ik hoop het niet!!! mensen gebruik nou toch eens zelf je eigen gezonde verstand, en loop niet zo te z..ken over dat roken! -
Aha, je mag dus in 554 niet zeggen wat ik van Rokers vind. Nou dan neem ik het terug,
Rokers ruiken heerlijk fris, ze stinken niet naar dooie walvis uit hun mond maar naar engeltjes pies, ook hun kleding is heerlijk om te ruiken als ze net nadat ze (helaas buiten bij de voordeur) naast je komen staan en daar ga je niet van over je nek.
Ook heb ik graag dat rokers in de baby kamer gaan staan zodat mijn klein alvast kan wennen aan een fantastische gewoonte die haar in het verschiet ligt en waarvan noch zij, nog een ander ooit longkanker van op zal lopen.
Roken in bed is helemaal een fantastische gewoonte, sigaretten hebben de goed egewoonte uit te gaan als je in slaap valt zodat je bovenburen niet met kind op de arm het huis uit hoeven te vluchten als je appartement in lichterlaaie staat.
Rokers, FANTASTISCHE mensen, echt waar.... -
Allemaal massaal bellen en meld de cafes waar niet gerookt wordt :)
-
Wat als... De kliklijn overspoeld wordt door verkeerde berichten ;)
-
quote: 'Tja, wanneer was die "goede"tijd ook alweer dat iedereen bang was door de buurman verlinkt te worden. De GEheime STAatsPOlitie van modern Nederland. Diep triest. Ik schaam me meer en meer...
Maar ik rook niet. '
amen -
quote: 'Aha, je mag dus in 554 niet zeggen wat ik van Rokers vind. Nou dan neem ik het terug,
Rokers ruiken heerlijk fris, ze stinken niet naar dooie walvis uit hun mond maar naar engeltjes pies, ook hun kleding is heerlijk om te ruiken als ze net nadat ze (helaas buiten bij de voordeur) naast je komen staan en daar ga je niet van over je nek.
Ook heb ik graag dat rokers in de baby kamer gaan staan zodat mijn klein alvast kan wennen aan een fantastische gewoonte die haar in het verschiet ligt en waarvan noch zij, nog een ander ooit longkanker van op zal lopen.
Roken in bed is helemaal een fantastische gewoonte, sigaretten hebben de goed egewoonte uit te gaan als je in slaap valt zodat je bovenburen niet met kind op de arm het huis uit hoeven te vluchten als je appartement in lichterlaaie staat.
Rokers, FANTASTISCHE mensen, echt waar.... '
WTF?!? rokers in de babykamer??? We hebben het hier over cafe's, waar mensen komen om flink bier te drinken (en sommigen roken). Niet over babykamers. o.O
Stijgers in Politiek
PvdA-kiezers willen regeren met SP
PvdA-leider Diederik Samsom moet na de...
3 uur 19 minuten geleden door Ikkee.
Veel kinderarmoede in rijke landen
Miljoenen kinderen in rijke landen leven in...
5 uur 17 minuten geleden door All.you.need.is.love
'Kunduz-akkoord grote fout VVD'
Het Kunduz-akkoord is het gevolg van een...
10 uur 15 minuten geleden door suna1965
Knevel en Van den Brink vanavond in...
Bij de onderhandelingen over het...
19 uur 8 minuten geleden door All.you.need.is.love
PvdA, PVV en CDA gaan Voetbalwet aanscherpen
Het moet weer een feestje worden om naar...
20 uur 48 minuten geleden door ed3al
Best gewaardeerd
De samenwerking tussen bankiers en...
Veel mensen realiseren zich niet dat...
1 dag 9 uur geleden door de topper
Kamer stemt in met ESM-verdrag
De Tweede Kamer heeft donderdag met een...
5 dagen geleden door MistrX
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
6 dagen geleden door All.you.need.is.love
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
23 uur 43 minuten geleden door Matthijs85



