De Nederlandse topambtenaar Richard van Zwol van het ministerie van toenmalig premier Balkenende, heeft de Verenigde Staten opgeroepen druk te zetten op Wouter Bos over de kwestie over verlenging van de missie in Afghanistan.
Sorteer op:
-
Duidelijk dat bij het CDA nog een ACHTERLIJKE CULTUUR heerst. Dan bedoel ik de politieke achterkamertjescultuur waar we nu al decenia lang vanaf proberen te komen.
Wat mij betreft mag het CDA nog eens een keer gehalveerd worden. -
Het wordt uiterst raadzaam om op 2 maart a.s. een goede keuze te maken. Het is n.l. zo dat de Eerste Kamer gekozen wordt door de afgevaardigden van de Provinciale Staten. getrapte verkiezingen noemt men dat. De Eerste Kamer toetst fde wetten die al door de Tweede Kamer aangenomen zijn . Pas als ook zij die wet aannemen wordt die wet van kracht.
Het zijn dus toch belangrijke verkiezingen al denkt men van niet !!! -
@202
Ja, het maakt erg veel uit wat je stemt.
Dat blijkt maar weer.
Het wordt pas interessant als ik mee mag stemmen in de Amerikaanse verkiezingen begrijp ik uit dit draadje!
Een opsomming van alle mooie beloften (CDA of andere) is wellicht leuk.
Balkenende: (na het zuur komt het zoet) bleek een aderlating waarna er zout in gewreven werd. Wim Kok: Het kwartje van Kok. (al heeeel lang betalen we die al door terwijl dat niet zo zou zijn)
iemand anders nog leuke? -
Kom op Bos, vertel eens!....
-
Schandalig hoe politicie het beleid in Nederland ondergraven door inmenging van buiten, BAH ik hoop dat de Europese eenwording hiermee een halt toegeroepen wordt, anders hebben we straks helemaal niets meer in te brengen.
Wie dienen we nu eigenlijk Europa, Amerika of/en Shell, want dat is nu ook gebleken dat we alles doen behalve Shell in de wielen rijden.
Ik schaam mij, dat ik Nederlander ben en er is met die VOC mentaliteit niets aan de hand alleen zijn we nu allemaal loon-slaven, en wordt er apsoluut geen rekening gehouden met zwakkeren en anders-denkenden. -
@205
Dat is de diep christelijke cultuur.... Dat werkt in U.S. ook zo. Daarbij is alles geoorloofd. Moord, laster, leugens en intimidatie. Volg de politiek maar , zowel hier als daar... -
Ben heel benieuwd wat nu de grote trucendoos is om alsnog PVV, CU, PvdA, SP, Groenlinks en D66 over de streep te krijgen. Een groot aantal van deze partijen is minimaal nodig voor een kamermeerderheid om de nieuwe politie-(oorlogs-)missie in Kunduz te steunen.
-
Als het aan het CDA ligt spelen we op 4 mei het amerikaanse volkslied op de dam i.p.v. het wilhelmus.
peter -
En dat alles alleen om als CDA / CU de USA zover als mogelijk in de kont te kruipen. Waar zijn die Balkenende/Verhagen en Rouvoet nou eigenlijk bang voor??? Hebben deze mensen geen eigen mening , moeten zij de USA voor zich laten denken, en dat wil ons land regeren??? Wat een stumpers, en dan ook nog ten koste van een ander ( in dit geval Wouter Bos, maar wie is de volgende??? ) , het CDA en de CU hangt gewoon van leugens aan elkaar vast, iets wat ik me van gelovige mensen helemaal niet voor kan stellen, maar zo zie je maar weer , je wordt belazerd waar je bij staat door dit soort mensen.
-
@199
De partij die zo sprak van normen en waarden, is dezelfde partij die hiermee een norm stelt, dat de normen en waarden geen waarde meer hebben. -
@205
eeeeeh, de VOC mentaliteit is zeer kwalijk! Het leegroven van andere landen inclusief het tot slaven maken van de bevolking van die landen is moeilijk een prachtprestatie te noemen. Daar schaam IK me dan juist weer voor.
Het is wel grappig dat we tijdens geschiedenislessen alles over die slechte Duitsers leren maar niks over onze eigen uitvindingen van de slavernij en plundering. -
@209,
Christenen hebben geen mening, die hebben god en een sprookjesboek. -
Ik noem Verhagen niet voor niets Sneep... Dat is blijkbaar het Christelijke gedachtengoed... mijn hemel... Het was natuurlijk al zo klaar als een klontje dat er gekonkeld werd voor de missie door het CDA maar het is altijd mooi als dit gewoon naar buiten komt. Wikileaks is wat mij betreft een succes.
-
@209 alle bij met een C he christelijke landverraders zijn het verkopen de ziel en zaligheid
-
Tegenwoordig gaat daar minister Rosenthal over. Totnutoe heeft-ie alles ontkend, maar de geloofwaardigheid is dalende, zoniet pleite!
Als zelfs de heer Middelkoop al toegeeft dat dit beleidsmatig is gebeurd..... -
Vanmiddag meer in NRC!!!! Er kan niet genoeg uit die beerput komen!
Afstraffen die hap, in ieder geval bij de komende verkiezingen.......
Ik hoop van harte dat Verhagen het nu benauwd krijgt.. -
FRAPPANT - DIE AMBTENAREN , doen dat blijkbaar op eigen iniatief..
en wie gelooft dat ...??? de heilige maagd maria misschien...
wel zijn heel toevallig diverse ambtenaren die genoemd worden
bevorderd tot leuke posities.
bv bij europa...puur toeval natuurlijk...
maar wat blijft er van hun ontkenningen over als ze
onder ede en met een leugendetector verhoord worden..... -
CDA = Collaborative Deputies of America
Vrij vertaald: Collaboratieve Afgevaardigden namens Amerika -
Ik mis de berichten over IRT Afaire deel 2 nog jongens....
De politie die onder druk word gezet door amerika om ilegale dingen te doen......
Dit is wel wat erger dan we wat zegt....
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/212665-amerikanen... -
Kijk nu nog eens, 'met de kennis van nu', naar dit 'afscheidsinterview' met Wouter Bos.
-
Weet iemand waar Femke is? Ik Wil der 's Verhagen hoe die Bak Ellende is ontstaan. Misschien dat zij weet waar ik het Middel koop dat voorkomt dat ik het Bos in- of de Laan uitgestuurd wordt.
-
Amerikanen ondermijnen WILENS EN WETENS onze rechtstaat...
jongens ik weet t offtopic maar nu.nl zet hem er niet bij...
kijk ook eens naar deze scoop die nieuwsuur gister had....
En waarom neemt nu.nl hem niet over???
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/212665-amerikanen...
http://nieuwsuur.nl/video/212802-amerikanen-jag...
Amerikanen jagen zonder toestemming op drugs
WikiLeaks lekt duizenden diplomatieke berichten uit Nederland WikiLeaks lekt duizenden diplomatieke berichten uit Nederland NOS
Toegevoegd: woensdag 19 jan 2011, 13:40
Amerikaanse politiemensen hebben in Nederland veel meer macht dan er wordt gedacht. Terwijl Nederlandse agenten zich aan strenge regels moeten houden, blijkt uit WikiLeaks-documenten dat hier onder druk van de Amerikanen op drugs wordt gejaagd zonder de verplichte toestemming van justitie.
Commissie-Van Traa
De wettelijke controle op de politie is streng, althans op papier. Die strenge regels zijn ontstaan na het parlementaire onderzoek van de commissie-Van Traa, midden jaren negentig, toen bleek dat agenten zich zelf als drugshandelaren gingen gedragen. De Nederlandse politie wordt aangestuurd door het Nederlands Openbaar Ministerie en moet zich houden aan het Nederlands wetboek van strafvordering. Bovendien moeten buitenlandse verzoeken om samenwerking gebaseerd zijn op een zogenaamd rechtshulpverzoek. Dat moet dus lopen via de Officier van Justitie.
Toestemming
Als de Amerikaanse drugspolitie dus in Nederland iets wil ondernemen, moeten ze toestemming krijgen via zo'n rechtshulpverzoek. Maar met die strenge regels zijn de Amerikanen helemaal niet blij en willen ze al jaren veel meer dan ze mogen, zo blijkt uit stukken van WikiLeaks. Zo klaagt de Amerikaanse ambassadeur in 2004: De Nederlanders blijven zich verzetten tegen het gebruik van gecontroleerde afleveringen en criminele infiltranten in hun drugsonderzoeken. Later schrijft hij 'In 2004 accepteerde de Nederlanders geen enkel verzoek van de DEA voor een gecontroleerde aflevering'.
DEA
In 2005 verandert de situatie: Amerikaanse DEA (Drug Enforcement Administration)-agenten krijgen steeds meer voet aan de grond in Nederland. Steeds vaker werken zij met Nederlandse agenten samen op basis van zogenaamde 'police-to-police information'. Dus informatie-uitwisseling zónder tussenkomst of controle van de Officier van Justitie. Sterker, de DEA heeft zelf direct toegang tot politieinformatie.
Soepel
Zo blijkt uit een cable: 'De snelle uitwisseling van 'police-to-police information' wordt steeds beter dankzij de ruimere toegang die DEA-agenten bij eenheden van de Nationale Recherche hebben gekregen'. Nederland blijkt ineens een stuk soepeler als het gaat om gecontroleerde afleveringen.
Buiging
Nederland buigt voor de druk van de Amerikanen. Want uiteindelijk blijken hier weldegelijk gecontroleerde afleveringen plaats te vinden zonder toestemming van de Officier van Justitie. Zo staat in een cable: 'Sinds eind 2005 heeft de Nederlandse politie positief gereageerd op verzoeken van de DEA om gecontroleerde afleveringen uit te voeren zonder rechtshulpverzoek; terwijl ze tot die tijd al dat soort informele verzoeken afwezen. In de eerste helft van 2006 hebben de Nederlanders zes gecontroleerde afleveringen begeleid op verzoek van de DEA op basis van directe politiecontacten'.
Geen rechtshulpverzoeken
De vraagt dringt zich nu op: informeert de politie het OM niet wat ze aan het onderhandelen zijn met de DEA of wordt het OM wel geïnformeerd maar gedoogt het OM een situatie die in strijd is met de wet? Hoe dan ook: uit de WikiLeaks-documenten blijkt dat er geen rechtshulpverzoeken plaatsvinden terwijl die er conform de wet wel zouden moeten zijn.
Nieuwsuur heeft dit alles voorgelegd aan het OM. Die laat weten de berichten van de ambassade voor rekening van de ambassadeur te laten zijn, en dat ze niet kunnen kloppen.
In de studio reageert André Rouvoet, fractievoorzitter van de ChristenUnie in de Tweede Kamer. Rouvoet was lid van de Parlementaire Enquêtecommissie Opsporingsmethoden(Commissie-Van Traa), in de periode 6 december 1994 - 25 juni 1996.
Geschrokken
André Rouvoet laat in Nieuwsuur weten geschrokken te zijn dat mogelijk de Amerikaanse Drug Enforcement Administration (DEA) op Nederlands grondgebied regels heeft overtreden bij bijvoorbeeld het inzetten van infiltranten. Hij gaat opheldering vragen aan het kabinet.
Vragen en/of opmerkingen? Mail de maker Bas Haan (Bas.Haan@Nieuwsuur.nl). -
USA: Een staat die sinds het gooien met atoombommen op Japan al niet meer te vertrouwen is! Verneuk dat land door niet meer als meeloper te functioneren!
-
Dan zijn deze knakker en ex-baas Balkie toch gewoon landsverraders ?
Of is het landverraders, nieuwe spelling ? ;) -
Wát een afgang voor het CDA !.
Hoe kan Verhagen,die mede verantwoordelijk is voor dit schandaal aanblijven als Minister?
En indien hij aftreed,hetgeen onafwendbaar zal blijken, krijgt hij dan ook nog wachtgeld? -
wat een stelletje ratten, ben beniewd hoe ab klink hier over denkt.
-
Eind februari naar de Dam !
Demonstreren tegen dit zooitje leugenaars, dit pikken wij toch niet!!
Jan.M. -
@217 Ja op de afdeling automatisering van mijn ex werkgever hing een bordtje met, "alle gaat hier automatisch, maar niets vanzelf" Hahahahah moest ik effe aan denken.
@211 Laat er ook geen misverstand over komen dat ik die VOC mentaliteit zeer verafschuw, zegt genoeg dat wij de slaven het slechste behandelen in die tijd en ook het laatst de slavernij hebben afgeschaft. -
Dit zijn de chtistelijk joodse traditie waar volgens de PVV Nl op gebouwd is.
Fijne traditie is dat waarbij politiek leiders geintimideerd worden. -
nee hoor, we worden niet voorgelogen, slaapt u rustig verder :P
wie zei ook alweer iets over nederland als schoothondje van de vs? -
Verhagen en balkenende als schoothondje van de VS. Wilders is er gelukkig al geen vriend meer van.
-
Welke leugens of onwaarheden komen nog uit de hoge hoed?
Stppen we nu toch maar over op de Saab of gaan we door met het financieren van de USA middels de JSF. Komen nu opeens compensatieorders uit USA?
Komt het corrupte kliek nu eindelijk tot inkeer??
Worden de bezuinigingen nu plotseling verlaagd omdat er weer verkiezingen komen en omdat het kabinet belang hebt bij een meerderheid in de 1e kamer.
Wat heeft JPB eigenlijk overgehouden aan de besprekingen met de wereldleiders? Er zijn nog zoveel vraagtekens en normaal wordt het archief pas na 50 jaar geopend dus er zal nog veel meer rotzooi naar buiten komen. Waarschijnlijk ook hoeveel miljarden er gereserveerd zal zijn om de oud-politicie aan pensioen uit te betalen.
Hoelang moeten wij de leugens nog pikken van de regeringsleiders??
Hoe lang wordt ons nog voorgehouden dat we in een financiele dip zitten en dat we dus moeten bezuinigen terwijl de banken/verzekeringsbedrijven tijdens de crisis uit de brand werd geholpen terwijl wij, het volk, de broekriem moeten aanhalen.
Reken er maar op dat de steungelden voor de banken/verzekeringsbedrijven nooit meer in de schatkist zullen terugvloeien. Zelfs het kwartje van Kok krijgen we nooit meer terug. Ze blijven alleen maar oppotten in Den Haag en ondertussen worden wij alleen maar voorgelogen.
Regering, wees eens open en help ons land niet naar de verdommenis. -
Eigenlijk zou Nederland zich nu bewust van het verraad o.l.v. het CDA , thans beseft dat deze partij het landsbelang niet vertegenwoordigt, maar uit is op macht.
Derhalve zou besloten moeten worden dat zij niet langer deel uit mogen maken van de volksvertegenwoordiging. -
Stelletje rechtse hufters die zich in willen likken bij de VS. Zij deden een beroep op de VS meer druk uit te oefenen op Bos. Rosenwater ontkent het uiteraard.
-
Stel je eens voor dat Nederland zich inmengt in Amerikaanse politiek, of dat Nederland illegaal bezig zou zijn in de VS. Na de 'The Hague Act' staan Amerikanen boven de wet.
Deze ambtenaar moet vervolgt worden wegens landverraad.
Het wordt nog erger als je bedenkt dat de CIA europese burgers uit Europa ontvoert op geheime verdenking van terrorisme.
Stoppen met NAVO. De Amerikanen hebben gewoon schijt aan ons. En de CIA moeten we er ook uitflikkeren.
Ik wil mijn land en mijn democratie terug!
En wie roept er nu nog dat wikileaks niet interessant is? Blijf geld storten mensen! Het gevecht voor democratie was nog nooit zo gemakkelijk en goedkoop. -
Het is niet allen het CDA... ooit gehoord van de Bilderberg-groep? De oprichter is Prins Bernhard en volgens mij is onze vorstin de huidige voorzitter.
Deze club van collaborateurs verdeelt de wereld al jaren onder elkaar. -
Aan de argumentatie kan je horen dat de ambtenaar in opdracht van het CDA handelde.
Bos werd een mooie internationale carrière voorgehouden als hij zou meewerken aan de missie naar Afghanistan.
Wat CDA'ers volgens mij al lang zijn vergeten, is dat zij in de politiek zitten om het volk te vertegenwoordigen, niet om een persoonlijke carrière na te streven.
Geen wonder dan ook dat ze niet met het PvdA willen samenwerken. Een partij die principes verkiest boven het pluche? Brrr, eng.... -
Zegt ook veel over Wouter Bos dat hij gevoelig is voor zulke opmerkingen...
-
@206 @212 @214 Ja hoor, geef de christenen maar de schuld. Dit zijn absoluut geen christelijke praktijken hoor.
Bovendien vind ik het wel erg ver gaan om dit landverraad te noemen. En het is één persoon geweest die dit heeft gedaan, niet de hele partij. -
Deze ambtenaar moet vervolgt worden wegens landverraad.
Het is heel er in ( populair ) te zeggen, van deze fouten hebben wij of ik geleerd .
Echter er is elke keer gezeik. moet ik eens doen dan staat de strop al gereed.
De doodstraf in Nederland werd in 1870 officieel afgeschaft. Deze afschaffing kwam na een periode van tien jaar, waarin niemand van rechtswege van het leven werd beroofd. Het laatste doodvonnis was in 1860 voltrokken, toen de moordenaar Johan Nathan voor het stadhuis in Maastricht werd opgehangen.
Overigens werd na de Tweede Wereldoorlog de doodstraf enige tijd heringevoerd om het leven van enkele Duitsers en collaborateurs te bekorten. Een voorbeeld hiervan is Anton Mussert. Hij werd veroordeeld wegens landverraad en hulp aan de vijand en in 1946 gefusilleerd.
Het gaat immers om oorlog dus ff terug grijpen op die wet.
Ik ben wel tegen de doodstraf maar zo af en toe moet er weer ff wat duidelijk worden gemaakt. -
Richard van Zwol, Balkenende, Pieter de Gooijer, CDA, Verhagen en Rutte het zijn allemaal HANDLANGERS van elkaar.
In Den Haag lopen in de Nieuwspoort voorlichters en lobbyisten voortdurend met de politici mee. NIEMAND DIE HUN NAMEN KENT.
Hoezo Nederland een democratie!
Stemmen met zulke intransparanatie en handlangers, heeft het zin?
De PR machines van het CDA, VVD en PVV draaien op volle toeren met hun propaganda, altijd trappen de mensen er in.
Dit lied uit de vijftiger jaren (Tom Paxton) zegt alles
What did you learn in school today, dear little boy of mine?
I learned that Washington never told a lie
I learned that soldiers seldom die
I learned that everybody's free
That's what the teacher said to me
And that's what I learned in school today
That's what I learned in school
What did you learn in school today, dear little boy of mine?
I learned that policemen are my friends
I learned that justice never ends
I learned that murderers die for their crimes
Even if we make a mistake sometimes
And that's what I learned in school today
That's what I learned in school
What did you learn in school today, dear little boy of mine?
I learned that war is not so bad
I learned about the great ones we have had
We fought in Germany and in France
And someday I might get my chance
And that's what I learned in school today
That's what I learned in school
What did you learn in school today, dear little boy of mine?
I learned that our government must be strong
It's always right and never wrong
Our leaders are the finest men
So we elect them again and again
And that's what I learned in school today
That's what I learned in school -
Wiki-leaks, zo krijgen we nog 'ns wat te horen..de ratten pakken ons niet alleen, néé ze pakken óók nog eens..zét 'm op ,Wiki..
-
@213
Sneep bleek uiteindelijk een hele goeie te zijn, hij laadde weliswaar voortdurend verdenking op zich, maar bleek zels in staat zijn leven op te offeren toen het nodig was. Dus ik zou maar snel een andere naam voor deze CDA-er verzinnen. -
Dus op 2 maart stemmen
Vergeet uw stem pas en ID-bewijs niet,
Stem advies. LINKS..... Sp of Pvda
https://www.uheefthetvoorhetzeggen.nl/?wt.srch=... -
@240
is het niet de christelijke cultuur die bij zaken waar men graag verandering ziet, een beroep doet op een hogere macht? -
We kunnen dit foute kabinet helpen struikelen bij de komende provinciale verkiezingen, door niet op een van die drie bruine loog- en gedoog-, lieg en bedriegpartijen te stemmen. Het kan en moet anders: http://www.youtube.com/watch?v=s_-dRiFPng4
-
@245
Leuk dat je met zo'n naam anderen van advies voorziet.
LOL -
25020 januari 2011 12:55 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@241
Ambtenaren doen niets zonder opdracht van hun hoogste baas. In dit geval dus Balkenende en Verhage. Dus het lijkt me logisch deze twee ook te vervolgen. -
Dit lijkt me gewoon hoogverraad. Een nederlandse ambtenaar die geheime/be nederlandse informatie over besluiten verstrekt aan een buitenlandse mogendheid.
-
@239
Wat het zegt over Wouter Bos is dat hij een politicus is/was die de rug recht heeft weten te houden, ergo hij was juist níet gevoelig voor (internationale) druk. -
@249 als alles in de naam zit dan ken ik er nog wel heel veel
-
Afghanistan is voor de US een strategische plek in Azië, grenzend aan Iran, China, bovendien rijk aan electronica-mineralen. De Taliban werden voorheen ondersteund door de US tegen de SU. Ik vraag mij af wie tegenwoordig belang hebben bij ondersteuning van de Taliban. In ieder geval de wapenindustrie, en de heroïnehandel, die beiden overal zitten.
-
@250 ter informatie .....er zijn al troepen vertrokken . Men moet het nog even "gladstrijken".
-
@ 252 Hoogverraad? Suggereren dat Bos ijdel is en kan worden omgepraat met zoetgevooisde woorden. Kinderachtig en naief. Geheime informatie over Nederland? Kom nou
Het is eerder treurig om te zien met wat voor soort onbenullig advieswerk onze topambtenaren zich bezig houden. Komt niet boven het niveau van borrelpraat uit.. -
Hebben wij wel zin om mee te doen aan zo'n basis in Azië?
-
26020 januari 2011 13:36 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Van Zwol pleegt hoogverraad en dient overeenkomstig te worden gestraft:
WvS, artikel 93:
De aanslag ondernomen met het oogmerk om het Rijk geheel of gedeeltelijk onder vreemde heerschappij te brengen of om een deel daarvan af te scheiden, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie. -
@251 Dat zou kunnen, maar dat ontslaat Van Zwol niet van zijn eigen verantwoordelijkheid. Volgens jouw uitleg was alleen de Nazi-top verantwoordelijk voor de shoah en hoefde ambtenaar Eichmann niet te worden veroordeeld. Hij deed immers slechts zijn werk. Dit argument vormde overigens de kern van zijn verweer. Het mocht niet baten, hij werd in de jaren '60 opgehangen.
-
Wat een afgang voor de grootste verliezers in de politiek. Deze gedoog regering heeft een groot gehalte aan jokkebrokken en valsspelers. Moeten deze figuren ook in de eerste kamer over onze wetten beslissen? Ik denk dat we met de Eerstekamer verkiezingen toch maar wat meer op de kwaliteit moeten letten. Dit soort types kom je bij de SP niet tegen.
-
Ik heb die Richard van Zwol altijd al 'opvallend' gevonden. Let maar eens op, op 9 van de 10 TV-opnamen in Den Haag met Bakellende, sluipt deze ambtenaar als een lange schaduw achter de ex-premier aan, begerig om ook in beeld te komen. Hij leek zo precies op die jaloerse, griezel in die Engelse Ministers TV-serie...
-
"WvS, artikel 93:
De aanslag ondernomen met het oogmerk om het Rijk geheel of gedeeltelijk onder vreemde heerschappij te brengen of om een deel daarvan af te scheiden, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie"
valt het weggeven van een stuk volkel en de macht erover aan de VS te geven niet onder "het Rijk geheel of gedeeltelijk onder vreemde heerschappij te brengen "?
Proefprocesje? -
@243....pakken ook nog eens ELKAAR had er moeten staan...ratten zijn hét..
@241..U schrijft deze ambtenaar moet vervolgd worden enzovoort..da's nou waarom ik tegen WIKI riep zet 'm op..ik wil nog véél meer namen horen /zien van de vermeende ratten onder elkaar..wat mij betreft is Wiki nog lang niet
"uit de wereld"..ik denk dat we van de ene in de andere verbazing gaan vallen.. -
Richard van Zwol kreeg toen al zijn deel...
www.telegraaf.nl%2Fbinnenland%2F7175738%2F__Top... target="_blank">http://www.123people.nl/ext/frm?ti=personensuch... -
@268 deze link zal wel werken http://www.telegraaf.nl/binnenland/7175738/__To...
-
shocking nieuws:
http://www.nujij.nl/broer-balkenende-top-functi... -
Als je een trap wil schoon vegen moet je bovenaan beginnen!
Het is droevig om te zien hoe Nederlandse politici zich laten manipuleren door de Von Amsberg kliek. Nepotisme is bij de nep-oranjes erfelijk!
Of durft iemand te beweren dat de volgende feiten op toeval berusten?
Greenpeace spande in 2007 een procedure aan bij de Raad van State tegen de transporten van URENCO Nederland naar Rusland. Volgens Greenpeace werd nucleair afval op gevaarlijke wijze (in open vaten!) gedumpt in Rusland.
Urenco, u weet wel, de fabriek in Almelo met de ultracentrifuges van professor Kistemaker voor verrijking van Uranium. De Nederlandse regering keek (in opdracht van ‘hogerhand’?) de andere kant op, terwijl de bedrijfsspion Khan de strategisch gevoelige knowhow ongehinderd naar Pakistan doorsluisde.
Vanuit Pakistan is de techniek waarschijnlijk verder verspreid naar Iran, Libië, en Noord-Korea.
23-4-2008: De Raad van State (waarvan DNAtrix het hoofd is en waarvan WA von A. lid is), besluit dat Urenco door mag gaan met het transporteren van verarmd uranium naar Rusland. De Raad van State bepaalde in haar uitspraak op 23 april 2008 dat verarmd uranium geen afval is, maar een potentiële brandstof. (Ja voor het type ‘kweekreactoren’, waarvan de experimenten overal wegens veiligheidsproblemen zijn stilgelegd.)
9-11-2009: Urenco meldt dat het stopt met de bekritiseerde wijze van dumpen van radioactief afval in Rusland. (Het wordt nu dus gewoon in Almelo opgeslagen…)
23-11-2010: Minister Verhagen wil meer kerncentrales in Nederland.
1-1-2011: Johan Friso von Amsberg wordt financieel hoofd van het Brits/Duits/Nederlands consortium Urenco tegen een vergoeding van € 650.000,- per jaar. Na z’n zakken bij de Goldman Sachs bank te hebben gevuld met de produktie van giftige bankaire produkten, waaraan wij in belangrijke mate de financiële crisis te danken hebben, heeft deze nep-prins toch maar weer een prachtige topfunctie gevonden.
We weten het nu zeker: na opium, olie, wapenhandel en smeergeld, is KERNENERGIE de volgende belangrijke pijler geworden van het miljardenvermogen van de Von Amsberg-clan. Het komt de familie natuurlijk goed uit dat hiervoor corrupte ambtenaren beschikbaar zijn en een krachtige politiestaat vereist is. -
2242 Leuk hier een link van dat lied, zie link http://www.youtube.com/watch?v=VucczIg98Gw&feat...
-
2242 moet @242 zijn
-
Ik ben blij dat veel van jullie op nujij het licht konden zien..
Wouter Bos, respect echt RESPECT!
Nu nog stemmen op PVDA, SP en D66 voor een eerlijk en rechtvaardig Kabinet. -
Wat wij in Nederland moeten doen is massaal op de PVDA gaan stemmen en de rest laten bakken. Dan is het is eindelijk over met CDA en VVD en PVV, die laatste is ook al zo'n Amerikaanse konten duwer. En Wouter Bos moet terug de kamer in. Maar dat is wat ik vind..!
-
@Oliedatishet;)
Mijn RESPECT heb jij hoor:) -
Uhh dan is dit liedje zeker aan de orde..denk even aan Afghanistan en Irak!
http://www.youtube.com/watch?v=RgUcRU3kUWc -
Ik heb direct al gezegd Nederland zal spijt krijgen dat men Bos heeft laten gaan iemand met verstand en eerlijkheid.
Welke Nederlander had hem geloofd als hij gezegd had wat er gebeurd was ? Men was toch overtuigd dat het CDA de waarheid sprak , daar kun je je niet tegen verweren.
Weg met dat zootje in Den Haag en nog ontkennen ook doe dan als je een vent bent als van Middelkoop en spreek de waarheid. Er is geen Nederlander die ze nog gelooft. -
Wouter Bos moet terug en heel snel!!!!
-
@Arend2,
Ik ben het volkomen met je eens...onze stem gaat naar PVDA
dat zal ze leren Wouter van ons af te nemen. Weg met die zooi
wat nu de stoeltjes in de 2e kamer bevuilt..daar horen eerlijke
mensen te zitten die menselijk zijn.
Wij willen Wouter..Wij Willen Wouter
Wij willen Wouter..Wij Willen Wouter
Wij willen Wouter..Wij Willen Wouter -
Ik hoop dat Wouter en Roemer het waar gaan maken, denk aan Tunis de revolutie is in de lucht, Ofwel De Macht Aan Het Volk
Stem SP en PVDA -
Ohw maar deze is nog beter hoor {Meneer de President Clip}
http://www.youtube.com/watch?v=6_tfhrTs_ak -
@ SP Akaatje let maar op het volk laat een frisse wind waaien;)
-
Ik ga deze link op mijn facebook zetten..;)
Ik heb maar 2 miljoen vrienden/fans/ bekende artiesten daar;) -
@203 Hoeveel leuke wil je horen?
Bij invoering 38 urige werkweek 5% loon inleveren,daarna 36 urige werkweek weer 5% inleveren. Dit allemaal ten doel om werkgelegenheid te scheppen en solidair te zijn. Maar dan komen we op andere zaken uit dan het landverraad wat er in Balkenende IV heeft plaatsgehad. Zoals ik al ergens direct ná de val heb beweert, Bos wordt eerst compleet naar beneden getrapt om er later achter te komen dat hij voet bij stuk heeft gehouden. Verhagen zou men hierop nu aan moeten spreken. Bos werd destijds door Verhagen én Balkenende (moraalriddertjes straatje zelf vegen enzo) op een denigrerende wijze als spelbreker neergezet. De oorzaak van de val.
Hoe is het in het echt : Bos heeft niet willen buigen voor de Amerikaanse en in achterkamertjes bedisselde zaken samen met CDA. Bos heeft zijn rug recht gehouden al of niet met een leugen over gezin.
Dat heet je politieke collega uit de wind houden. -
Wouter wist volgens mij dat deze CDA leugens uit kwamen..
ik verwacht Wouter terug;) -
@286 dan is nu de tijd voor Bos, het ijzer smeden als het warm is.
ff snel naar DWDD en P en W en hakken en zagen en ff alles goed inwrijven -
Juist en zorgen dat die 2e kamer kliek van rechts nooit in de eerste kamer komt!!!
Het is er op of er onder..maar naar links gaan we met Wouter Bos als aanvoerder en de SP en D66...Lets go for it!!!
Lang leve Weaky Leaks -
Nederland een vrij staat voor klokkenluiders
-
uit wikileaks:
"PvdA-Kamerlid Angelien Eijsink was wel voor voortzetting van de missie, blijkt uit de documenten (pdf). De Amerikaanse ambassade schrijft in het document ook oud-minister Bert Koenders, fractievoorzitter Mariëtte Hamer en Kamerlid Martijn van Dam te willen overhalen.
Eijsink zou hebben gezegd dat dat geen zin had, omdat Bos en Van Dam niet 'open-minded' zouden zijn. Amerikanen vonden de PvdA een partij in verwarring."
deze mevrouw zit in de tweede kamer voor de PvdA en zou door haar eigen partij "gewipt" moeten worden.
Je eigen partij via de amerikaanse ambassade in diskrediet brengen, dat kan niet zonder gevolgen blijven binnen de PvdA lijkt me.
Tijd voor een grote schoonmaak! Weg met de politici met twee petten en dubbele belangen! -
@290 dus de volgende kan geruimd ( geruimd leuk woord ) worden, http://nl.wikipedia.org/wiki/Angelien_Eijsink
-
@290 "Tijd voor een grote schoonmaak! Weg met de politici met twee petten en dubbele belangen! "
Tja, dan blijven er hooguit 1 of 2 over. -
@291
Ik haar c.v. staat als nevenfunctie: "Stichting Atlantische Commissie, lid dagelijks bestuur"
ga je naar de site van deze stichting en op de homepage verschijnt als eerste reclame voor het boek:
"Monsoon: The Indian Ocean and the Future of American Power"
dat doet alweer het ergste vermoeden..... -
@291 ze zal ook wel een band hebben of familie zijn van Verhagen of Rutte of zooo,, hahahahaha
-
Ik begin er steeds meer in te geloven dat de opgevoerde druk op Wouter Bos in de persoonlijke sfeer is gedumpt.
-
Balkenende proeft de stront nog steeds,...na al dat gelik aan de anus van de US.
-
@291
Voor alle duidelijkheid: die mevrouw Eijsink heeft de afgelopen jaren als defensiespecialist voor de PvdA wel flink tegengas gegeven tav de JSF, op een geraffineerde manier, opdat het vorige kabinet niet maar even snel over zou gaan tot volledige deelname en aanschaf ervan. Dat heeft zij toen heel slim gespeeld en keurig kunnen traineren via kritische vragen en onderzoeken over dat twijfelachtige toestel (denk aan lawaai en kosten). Het CDA (en de VVD) met hun Jack de Vries wilden natuurlijk doodleuk tot aanschaf overgaan, maar dankzij haar en de PvdA is dat besluit toen flink afgezwakt tot een compromis met het CDA voor de koop (met recht van teruggave als de Kamer anders besluit) van 1 testtoestel en de optie op een tweede, met behoud van uitzicht op werkgelegenheid/compensatieorders (het punt banen/werkgelegenheid is voor de PvdA altijd ook een belangrijk streven). -
@297
Aanvulling: over de JSF (en Eijsinks kritische rol daarin) kun je een dossier nalezen op www.nrc.nl . -
@271 Hé, wie heeft mij die min gegeven? Wat heb ik dan verkeerd gezegd?
-
@299 als je een boek wil schrijven doe dat ff op je eigen website -form kost maar iets van 30 euro per jaar of een gratis website zooi kan je gewoon een link plaatsen van je boek, je berichten die zo lang zijn worden meestal niet gelezen.
-
Ik kijk nu al uit naar de tv-serie over deze affaire.
-
dit zijn nsb praktijken.
-
@301
Cool, met Danny de Munck als Maxime Verhagen.
Het zou niet voor het eerst zijn dat hij een rat speelt. -
Natuurlijk realiseer ik me net zo als alle anderen dat een reactie plaatsen geen zin heeft maar je wilt toch ergens je frustratie kwijt dus reageer je toch.
Zolang een groot deel van het politiek bedrijven bestaat uit liegen en bedriegen wordt het nooit wat met de geloofwaardigheid v.d. politiek, na Verhagen en Balkenellende hebben we er weer een reuzeliegebeest bij, Rosenthal is zijn naam, hij beseft niet dat er iedere keer na een ontkenning een kruisje op zijn voorhoofd te zien is, zoals mijn moeder altijd zei als ik loog.
Men zou juist nu zo mooi schoon schip kunnen maken en het geloof in de politiek herstellen, maar helaas.... -
@304
Die kruisjes op je voorhoofd.. zou dat Balkenendes kapsel verklaren? -
Deze regering bestaat uit en wordt gesteund door criminelen dat staat een tijdje vast,
-
CDA en CIA verschillen maar 1 letter :-)
-
@299 Dat was ik, vanwege de termen "Von Amsberg kliek" en "nep-oranjes".
Dat quasi-republikeinse geleuter komt me zo langzamerhand aardig de strot uit. -
LEVE DE REPUBLIEK!
-
Ik stel voor deze ezel voortaan Balkende te noemen. Hoe minder letters je aan die man vuilt maakt, hoe beter.
-
Wat is Verhagen stil en ons kind Rutte en de blonde cavia hoor ik bijna ook niet in zake
-
Als ik dit soort verhalen lees, dan wil ik ook de leak zien waarin wordt uitgelegd waarom Bos de politiek heeft verlaten.
Na deze zachte verleidingen zal vast wel het vuile spel aan de beurt zijn gekomen, ik denk echter dat de veiligheidsstatus daarvan dermate hoog is dat zelfs Wikileaks daar niet achter kan komen. -
Het lijkt erop dat als wij democratie willen, dat we deze op moeten eisen.
I smell the scent of revolution! -
@309 Welke republiek?
-
@313 Welke democratie?
-
"De Nederlandse topambtenaar Richard van Zwol van het ministerie van toenmalig premier Balkenende, heeft de Verenigde Staten opgeroepen druk te zetten op Wouter Bos over de kwestie over verlenging van de missie in Afghanistan."
Als fukking enige??? Welke achterlijke journalist heeft dat gelooft? P R U T S E R -
@312 Nou inderdaad. Ik ben blij dat ik niet in zijn schoenen stond/sta. Je zal dat duivelse tuig maar tegen je hebben. Hel op aarde.
-
Een zwalkende en onduidelijke Wouter: dat roept vragen op. Dat vraagt om duidelijkheid. Dat leidt tot speculaties. Iedereen heeft het er over. Iedereen probeert invloed uit te oefenen. Natuurlijk is er van "andere" zij even hard op Wouter ingepraat. Of harder?
-
Dit was een opzetje van de heren Balkenende en Verhagen contra de heer Bos. Dat de heer Verhagen tot zulke smeerlapperij in staat is, weet men in NL wel. Maar de heer Balkenende valt hier wel keihard door de mand. Fatsoen moet je doen, my ass...............
Ten aanzien van de hardnekkig falende ex-premier zijn politiek geen maatregelen meer te nemen, maar CDA is moreel verplicht de heer Verhagen uit de roulatie te nemen en te vervangen door een fatsoenlijk, zakelijk en bekwaam politicus. Volgens mij hebben ze daar bij het CDA genoeg van.
Bij deze een oproep aan het CDA-bestuur voor de vervangeng van een vice-premier di moreel onder de nullijn zit! -
@312 Waarom Bos de politioek verliet?
Dat is niet zo moeilijk, stel je die verkiezing eens voor MET Bos, dus Balkenende vs. Bos, dan zou het CDA beslist niet gehalveerd zijn.
Bos verliet dus de politiek om die tweestrijd te ontlopen.
Ja, het werkte, het CDA verloor de helft van haar zetels, wat de PvdA niet had voorzien was dat het CDA TOCH door zou regeren!
Dankzij de PVV kiezer regeert het CDA gewoon verder. -
Het CDA denkt dat Nederland behoort tot de United States of America in plaats van EU lid.
Zonder steeds maar America te volgen in de ene na de andere oorlog zouden we veel beter af zijn, want na Afghanistan komt Yemen, of Pakistan of...
En alleen de JSF kopen omdat ie Amerikaans is, is ook waanzin en alleen goed voor de contacten van het CDA in Amerika.
Het CDA is ook flink op weg om ons zorgstelsel te veramerikaniseren, af te breken. Sinds het nieuwe zorgstelsel van Balkenende 2 betaald een directeur evenveel als een bijstandmoeder en is ze voor steeds meer mensen onbetaalbaar.
Laten we ons europees voelen en niet Amerikaans, de EU is al moeilijk genoeg. -
@318 Wat een geleuter, dat weet jezelf ook wel. Mafia politiek is niet ok.
-
CDA had ooit mijn stem, maar krijgt 'm niet meer. Ik doe geen zaken met dit soort mensen.
PVdA heeft mijn stem nog nooit gehad en zal 'm ook niet krijgen. Ik waardeerde Wouter Bos als mens overigens bijzonder. Ik zal zijn idealen waarschijnlijk niet aanhangen, maar als politicus vindt ik 'm zwaar ondergewaardeerd. De propaganda machine heeft 'm verhakt en vermorzeld. Je kunt met de juiste media steun iedereen onderuit halen. Het is jammer dat hij geen goede kans heeft gekregen.
Balkenende heeft alle lof en glorie gekregen. Toch kan ik meer dan eens herinneren dat er grove fouten gemaakt zijn onder zijn bestuur. Dat vergeten we gemakshalve.
Wat mij betreft mag Wouter Bos zo bij het eten of de koffie aanschuiven als hij een keer in de buurt is. Ik herinner me hem als een sympathieke man.
Op Balkenende heb ik ooit gestemd, maar in de man heb ik me enorm vergist. -
@318 Als er iets gedraaid heeft rondom Afghanistan is het het CDA wel... In 2007 ging men akkoord met weggaan in 2010 en in 2010 wilde het CDA blijven. En dan Bos beschuldigen van draaien......
-
@316 Jouw bijdrage is zoals zo vaak niet erg begrijpelijk.
-
@319
Gezien de omvang van dit spel, vraag ik me af of er iets verandert als je er 1 uitgooit.
Beter is het wanneer iedereen met zijn stemgedrag dit zieke spel afstraft.
Dat is het enige dat ze echt aan de kleren komt namelijk. Het vervangen van 1 poppetje is volgens mij niet voldoende.
Het CDA lijkt in staat Nederland te verkopen aan de VS. En zo'n partij hoort niet in ons politieke landschap thuis, maar eerder in de VS. -
@316
Nee niet de enige, v Middelkoop gaf al toe dat hij ervoor hielp zorgen dat Bos onder druk gezet werd. -
@43 Je reactie slaat totaal nergens,en ik kaats de bal even naar je terug,het isvoor jou een reden om weer op links af te geven,want jij vind het normaal dat een minister of kamerlid bijna bedreigd word en met persoonlijke aanvallen geprobeerd word van stellingname te veranderen?
-
@247 en @273. Bedankt voor jullie reacties.
@249. Ik denk dat @245 hier wat mee zou moeten…
In Australië konden ze na
Our leaders are the finest men
So we elect them again and again
lachen. Mensen wilden wel luisterden in 1964 hoe is dat nu?
Helemaal eens met @250 als hij zegt Dankzij Bos sneuvelen er geen Nederlanders meer bij een zinloze missie.
I learned that war is not so bad
I learned about the great ones we have had
We fought in Germany and in France
And someday I might get my chance
Als ik op het schoolplein ben en mijn kinderen afhaal, kijk ik om me heen en denk “als het aan Rutte en Verhagen ligt, dan spelen hier kinderen die over 8 jaar in Uruzgan of elders als soldaat mogen opdraven”.
Dat is toch waanzinnig! -
@329 Niet om het een of ander hoor, maar de dienstplicht is allang niet meer van toepassing.
-
#330 zou voor een deel van de jongeren wel goed zijn.
-
Ik vind Wouter Bos wel een mooie man.
-
@331 Ja, maar dat is een heeeeeeeeeel ander verhaal.
-
#333 Oke :)
-
@330 Klopt als een bus.
Maar dit is nu net mijn punt. Als meer dan de helft van Nederland met open ogen op CDA, VVD en PVV stemt (we elect them again and again), dan is er op het schoolplein vast wel een ouder te vinden die zijn kind wijsmaakt dat het vrijwillig moet gaan vechten (our leaders are the finest man, so get your chance). Maar ik moest wel een beetje lachen om je reactie hoor! -
Oorlog is denk ik nooit een mooi spel geweest, alleen nooit had ik het zo goed (?) door als nu. Het is niet zo makkelijk al 'zij zijn de slechten en wij de goeden'. Wij zijn vaak alleen maar anders en willen dat zij meer op ons lijken. Of wij willen meer en zij willen het ons niet vrijwillig geven. Of wij willen dat zij doen wat wij willen en zij hebben daar andere ideeën over.
Eigenlijk heb ik geen idee of het in WOII makkelijker was hoor, maar voor mijn gevoel lijkt het wel zo. Hitler was voor ons (?) een boef die de macht over wilde nemen, zijn regime wilde opleggen. Een geloof deugde niet volgens hem en dat moest uitgeroeid worden. Homo's en sigeuners deugden ook al niet. Je was tegen hem of voor hem....
...oorlog is letterlijk en figuurlijk killing. -
waarom geen parlementaire enquete mbt de 2 ambtenaren en hun
connecties gesprekken met de amerikanen.
Uiteraard wel onder ede en desnoods met een leugendetector.
Wedden dat blijkt dat zij dit hebben gedaan op instructies/suggesties
van hogerhand -
Kan iemand me uitleggen waarom het kabinet nog steeds een missie naar Afghanistan kan sturen ook al krijgen ze geen meerderheid in de Tweede Kamer?
-
PvdA Leugenaars:
Wikileaks onthult: PvdA wilde niet regeren met SP
19-01-2011 • Op 22 november 2006 werd de SP met 25 zetels de grote winnaar van de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Vriend en vijand waren het eens: voor een nieuw kabinet moest als eerste gesproken worden met de SP.
Onder leiding van informateur Hoekstra onderzochten CDA, PvdA en SP de mogelijkheden voor politieke samenwerking. Een proces dat uiteindelijk strandde omdat het CDA verder onderhandelen met de SP niet zag zitten.
Balkenende en Bos tijdens een debat in de Tweede Kamer
Balkenende zag geen heil in een kabinet waarin hij overschaduwd zou worden door een ‘linkse’ meerderheid van PvdA en SP. In het debat over de kabinetsformatie zei Marijnissen hierover:
“Op grond van die gesprekken is de informateur tot de conclusie gekomen dat de verschillen tussen CDA en SP te groot zijn en dat een extra onderhandelingsronde weinig zinvol was. Naar aanleiding van zijn conclusies heb ik gezegd dat ik onderhandelen wel zinvol vond, maar op één voorwaarde: Het CDA moet het wel zien zitten. Anders hebben nadere gesprekken geen zin en zitten we hier elkaar een paar weken bezig te houden zonder dat er iets uit kàn komen. Om dat te voorkomen worden er immers verkennende gesprekken gevoerd.”
De PvdA stelde veelvuldig, nadat zij met het CDA en de ChristenUnie een kabinet vormde, dat het de SP was die wegliep uit de onderhandelingen. In een uitzending van Pauw en Witteman stelde Bos dat de SP niet wilde, een constatering die Marijnissen op zijn weblog stevig onderuit haalde. Hij verweet Bos niets te hebben gedaan toen de SP afviel. Had Bos immers voet bij stuk gehouden, dan had Balkenende moeten inbinden en hadden CDA, PvdA en SP samen verder gekund.
Zo ging het niet. Oud staatsecretaris en huidig PvdA-Kamerlid Frans Timmermans legt de Amerikanen, zo blijk uit uitgelekte documenten van Wikileaks, haarfijn uit hoe de vork destijds in de steel zat:
“Frans Timmermans rejected outright any possibility of forming a coalition government with SP. Timmermans stressed that Bos recognizes that even to hint at such a possibility would alienate large numbers of centrist voters both within and to outside the PvdA. In his view, it would be foolish for the PvdA to trust anyone who used to be a communist.”
Oftewel:
“Frans Timmermans wees onomwonden iedere mogelijkheid tot het vormen van een coalitie met de SP af. Timmermans benadrukte dat Bos erkende dat hij zelfs met het opperen van die mogelijkheid grote groepen stemmers uit het ‘midden’ van hem zou vervreemden, zowel binnen als buiten de PvdA. In zijn ogen, zou het onverstandig zijn voor de PvdA om ook maar iemand te vertrouwen die communist was geweest.” -
@339
dat kan inderdaad vuil spel zijn van de PvdA maar dat is dan nog van hele andere orde dan je land in de uitverkoop doen bij de VS zoals die smeerpijpen van het CDA hebben gedaan. -
Ik vond het al vreemd dat wouter ons eerst gouden bergen beloofde en ons zou helpen met de wederopbouw van de economie, om vervolgens aan te geven dat hij toch maar liever thuis zit met vrouw en kind. Begrijp me niet verkeer tiss em van harte gegund maar hij leek eerder zo gedreven
-
Het blijkt maar weer hoe schijnheilig en onbetrouwbaar het cda is.
-
CDA = Collaborateurs, Dienstkloppers en Amerikaanse kontkruipers
-
@341: Het feit dat Bos de werkelijke reden van zijn terugtrekken niet bekend gemaakt heeft maar een drogreden aanvoerde, getuigt wel van enige integriteit lijkt mij.
-
Zo werkt het dus tegenwoordig in Nederland ,wat een zooitje.wat is hier nu belangrijker ,dacht Nederland ,maar dan zonder corupte regering
-
@309
Beste kleikoet. Wat wilde u daar aan doen? De politie sturen? Als het u de strot uitkomt, wordt het dan niet tijd om een arts te raadplegen? U zult er aan moeten wennen, dat dit soort geluiden steeds sterker worden, en terecht, zou ik zeggen. Wie kan er nu tegen een democratischer Nederland zijn? Alleen lieden met fascistoïde neigingen komen in aanmerking om dergelijke taal uit te slaan. Blijkbaar kunt u zich nog voor geen moment inleven in wat er zoal onder een groeiend deel van de bevolking leeft. Indien u van uw braakneigingen af wilt komen, raad ik u ten sterkste aan u te verpozen op een zogenaamd "royalty-blog" of gewoon bij de kapper een fiujn tijdschriftje te gaan lezen. U bepaalt namelijk zelf wat u met uw leven doet en dat doen wij dus ook.
De monarchie is feodaal, het koningshuis betsaat uit identiteitsfraudeurs en de aanhangers van de nep-oranjes zijn niet of onvoldoende geïnformeerd. U draagt bij aan de comateuze toestand van dit land en u zou beter moeten weten.
Waarde kleikloet, het is u misschien niet bekend, maar er worden initiatieven ontwikkeld om te komen tot een "Sprookjeshof Drakesteijn" in het bos, daar horen uw geadoreerde lieden van dubieuze komaf namelijk thuis.
Welterusten. -
@346 En wederom wordt mijn stelling bevestigd: de zg, republikeinen kunnen niet veel anders doen dan hun tegenstrevers belachelijk maken en kleineren, en ze proberen veronderstellingen tot feiten te verheffen.
Als je zo graag de republiekeinse staatsvorm wil verdedigen, wat je van mij uiteraard mag doen, doe dat dan wel op een inhoudelijke en goed beargumenteerde manier. -
@347
Talloze websites staan vol met inhoudelijke bezwaren tegen de ondemocratische toestand dat we monarchie noemen. Als u , waarde kleikloet, beweert, dat bepaalde zaken u niet aanstaan en daar de term "geleuter" voor hebt bedacht, en dat kracht bijzet door kokhalsneigingen te beschrijven, kunt u uiteraard de bal terug verwachten. Het is echter geenszins de bedoeling wie dan ook belachelijk te maken, doet u dat dan ook niet, alstublieft. Tot nu toe hebben wij democraten weinig inhoudelijks uwerzijds mogen ontdekken, echter wellicht is het verstipt in wat nog komen gaat, dat weten we uiteraard niet.
U heeft wel uw punt gemaakt, door de monarchie als middeleeuws overblijfsel van het tijdperk van de roofridders te verheerlijken en dat pleit niet voor uw democratische inborst. Want wie kan het oneens zijn met het feit, dat de soevereiniteit het volk toebehoort en niet met erfrecht wordt overgedragen. Een buitengewoon rare constructie, die soms malle fratsen van boven ons gestelden tot "koninklijk gedrag" omtoveren. Dat zien we liever in een omheind sprookjesbos gebeuren, dat kunt u als zelfstandig denkend mens toch beamen? -
We kunnen beter vragen of de Amerikanen gewoon ook onze Stasi willen betalen. Weten we tenminste openlijk door wie Ivo en consorten bestuurd worden
-
@349
Besturen is een zwaar woord. De corpsballen laten zich met genoegen door wie dan ook prostitueren, zolang het maar in het straatje van de ongekozen machtselite te pas komt. Dat noemen ze democratie. -
@348 "U heeft wel uw punt gemaakt, door de monarchie als middeleeuws overblijfsel van het tijdperk van de roofridders te verheerlijken"
Kijk, daar gaan we weer. Laat eens even zien waar ik dat gedaan heb.
Maar dat kun je niet, je probeert alleen maar mijn opvattingen ad absurdum te trekken.
"Het is echter geenszins de bedoeling wie dan ook belachelijk te maken, doet u dat dan ook niet, alstublieft."
Doe dat dan zelf ook niet. Zoals je zegt: wie kaatst kan de bal verwachten. -
@351
Met uitlatingen zoals u doet in reactie 308, suggereert u natuurlijk dat u de boel wilt laten zoals het is. Dan is de consequentie wel, dat dat opgevat zou kunnen worden als een aanhankelijkheidsbetuiging van een nep-democratie, aangevoerd door een nep-politiek spel, bemoedertd door nep-oranjes.
Als ik dat niet goed heb begrepen, dan komt dat waarschijnlijk dat uw opvattingen (zoals u uw terminologie (geleuter en strot uitkomend) betitelt)niet uit uw verhandeling heb kunnen halen. Daarvoor excuses aanbieden gaat dan weer een stap te ver, maar mocht u er prijs op stellen, dan verneem ik dat gaarne. -
@352 Dat heb je inderdaad niet goed begrepen, of liever gezegd: volgens goede quasi-republikeinse traditie hang je daar allerlei conclusies aan die niet uit enige opmerking van mij volgen.
"nep-democratie", "nep-politiek", "nep-oranjes" allemaal al 100 keer geroepen en inmiddels verschrikkelijk versleten kreten worden maar weer eens uit de kast gehaald. Vervolgens wordt dat mij ook nog eens in de mond gelegd.
En dat is wat bij mij waarlijk braakneigingen opwekt: het suggestieve gewauwel wat men blijkbaar nodig heeft om een punt te maken. -
@353
Niks suggestief, de overige terminologie laat ik geheel voor uw rekening, het zakt allemaal weer wat af, beste kliekleot!
De democratie is NEP, omdat na de verkiezingen de eed niet aan het electoraat maar aan een ongekozen regeringslid wordt afgelegd.
De politie is NEP, om exact het hiervoor omschrevene; bij de eedaflegging wordt de kiezer de rug toegekeerd. Bovendien wordt via de eedformule afstand genomen van eventuele verkiezingsbeloftes.
De zogenaamde "oranjes" zijn NEP, omdat die tak in 1702 is uitgestorven, maar dat wist u al. Veel erger is het dat zij weigeren door middel van DNA aan te tonen af te stammen van de koning-koopman Willem I, weet u wel, geparachuteerd en zichzelf uitgeroepen hebbend tot "soeverein vorst".
U kunt het nu wel allemaal zat (excusez le mot) zijn, maar uw vermoeidheid houdt uiteraard niet in, dat u daarmee ons kunt betichten van de terminologie die u bezigt. De be-argumentering wordt daardoor onzuiver, om niet te zeggen onfris, maar afijn, we kunnen wel wat hebben. -
@354 Ik geef het op. Tegen zulke onnoemelijke domheid ben ik niet opgewassen.
Ik zou zeggen: verheug u in uw onnozele theorietjes, maar val het weldenkende deel van de natie er niet verder mee lastig.
Laat ik slechts concluderen dat u een merkwaardige opvatting over democratie hebt, die niet getuigt van enige kennis van het staatsrecht (en ook niet van de geschiedenis trouwens). -
Jammer, maar het zij zo. De slinkende bevolkingsgroep waar u zich thuisvoelt, zal heus aan haar trekken blijven komen. Van staatsrecht heb ik inderdaad geen verstand, maar dat is een groot voordeel. Ik word niet belemmerd door doctrines, die de bevolking comateus en dus onder de duim tracht te houden.
Ik bewonder wel uw kennelijke telepathische vermogens om mensen te beoordelen, zonder u ook maar enigermate in de beweegredenen te verdiepen. Het leven bestaat niet slechts uit onnozelheid of domheid, geconcentreerd in mensen die er een andere mening op na houden als uw persoon.
Wie ik lastig val maak ik zelf wel uit, daar hoeft u mij niet op te wijzen. Ik ken u verder ook niet, maar anders zou ik welhaast denken, dat u redelijk opschiet in de wachtrij voor een keuninklijke onderscheiding.
Welterusten. -
Zijn geloofsidioten in een land, waar men Nederland niet weet te liggen, nou onze echte vijanden? Of zijn onze vijanden onze zogenaamde bondgenoten, die onze politici en democratie corrumperen?
Trouwens, zijn dat ook geen godsdienstwaanzinnigen die Nederland, of Afghanistan, of Irak , niet kunnen aanwijzen op de kaart? -
Toch heel nuttig dat Wikileaks... de achterkamertjes gaan open...
-
De vrije wereld, westerse democratie ha ha ha.
Bedankt Wikileaks, wij willen alles weten. -
Is die van Zwol al de laan uit gestuurd, of zit hij er nog gewoon, zal wel, o ja het is toch democraties..
-
tja democratie is nu eenmaal een van de minst slechte regeringsvormen maar dus verre van perfect. maar altijd liever dan!
fascisme,kleptocratie,dictatuur,
noord koreaanse of chinese toestanden enz ik kan dit nog net zonder cencuur
schrijven. das al heel wat .(=: en yes good on you wikileaks! -
@202 helemaal waar klaproos!
altijd gaan stemmen! 2 maart as Klaproos legt het perfect uit waarom! -
@203 helemaal eens, over'eerst het zuur dan het zoet' ik hoor t balkie nog zeggen.
maar sinds ik stem v a 18 e[ben nu 52], heeft men het elke2- 4 jaar minimaal ,over
'de broekriem aantrekken' gehad. das dus niet iets nieuws maar gewoon
een,inmiddels,oude truuk triest maar waar. -
@all god/allah, of wie de naam weet? heeft echt de steun"niet nodig
van [zelf]moordenaars of van de paus enz, god kan het vast zelf wel aan........toch? waarom zijn er toch mensen die het concept wat god genoemd
wordt ,denken te moeten helpen?kruistochten tot levende bommen!
het echte kwaad -
laat zn gezicht zien
-
dat zijn nl de keuze s van ons! de mens
-
@361 Jij bedoeld, hoe slechter andere landen het doen, hoe slechter mogen wij ook, dat is nu precies wat onze regering doet. Kijk naar je zelf.
-
Als we slim zijn blijven we nog even op de remblokken van deze regering stemmen, zijnde de PVV. zolang zowel de rechtse regering als de linkse, in feite hetzelfde beleid voortzetten en de verdeel en heerspolitiek blijven hanteren zullen we deze eenmanspartij hard nodig hebben. Zelfs als je het totaal niet met de argumenten eens bent is dat de enige mogelijke overlevingskans van nederland, dus hoe groter ze worden hoe meer tegenwicht ze kunnen geven. Pas als de PVV zo groot zou worden dat ze werkelijk moeten gaan regeren is de tijd gekomen om te overwegen om de SP weer uit de kast te trekken. Tot zolang kunnen we beter de remblokken blijven gebruiken want zelfs Rutte is gevoelig voor grootheidswaanzin.
Stijgers in Politiek
PvdA-kiezers willen regeren met SP
PvdA-leider Diederik Samsom moet na de...
3 uur 34 minuten geleden door Ikkee.
Geding Wilders over ESM 'niet politiek',...
De beslissing van de Tweede Kamer om in te...
5 uur 54 minuten geleden door All.you.need.is.love
Samsom verwijt VVD obsessie met...
PvdA-leider Diederik Samsom verwijt...
6 uur 33 minuten geleden door Nujij-fan
'Begrotingsobsessie VVD legt economie stil'
'De VVD heeft een begrotingsobsessie en dat...
15 uur 8 minuten geleden door nbakker
Militaire interventie is het probleem,...
De fiasco’s van Afghanistan en Irak hebben...
20 uur 23 minuten geleden door Gianni33
Best gewaardeerd
Meerderheid Kamer steunt noodfonds voor euro
Een meerderheid in de Tweede Kamer heeft...
6 dagen geleden door Melmoth
PVV hoger dan wegzakkende VVD
De VVD weet haar kiezers steeds minder vast...
2 dagen geleden door g.zeur
Wilders zegt vertrouwen op in De Jager
PVV-leider Geert Wilders heeft donderdag...
5 dagen geleden door choffy
VVD blijft verliezen in peiling Synovate
De VVD blijft de laatste weken zetels...
3 dagen geleden door mening66

