Het kritische Tweede Kamerlid Ad Koppejan van het CDA kijkt ''met zeer gemengde gevoelens terug'' op de crisis binnen zijn partij.
Sorteer op:
-
"Hun bezwaren staan op de politieke agenda en worden meegewogen"
Vertaald; we doen er verder niets mee. -
Kleine bruine1 wordt toch flopie...
-
Mensen geniet ervan, dit is het laatste kabinet waaraan CDA deelneemt
-
Ik kan niet echt genieten van bruin 1
-
Ach, die partij kan me niet snel genoeg uiteen vallen.
Leugenachtige draaikonten, achterkamertjesfraudeurs en schijnheiligen......... -
ach wat kan je anders verwachten van het christen demonen appel
-
721 september 2010 17:30 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Was toch duidelijk achterkamertjes politiek waar ze allemaal zo op hebben afgegeven Rutte maar vorral Wilders. Verhagen deugt sowieso niet als je je zo achterbaks gedraagt ben je geen knip voor de neus waard. Hoop ook dat dit kabinet er niet komt vandaag hebben we al een voorproefje gehad vanwaar het CDA mee bezig is EEN POOT UITTREKKEN van gehandicapten en zieken walgelijk hoop van ganser harte dat de dissidenten al dat gehuichel bovene tafel zullen brengen want het is hard nodig. C van Christen a.u.b. weglaten schande voor het christendom onze lieve heer heeft vast een gepaste straf voor hen in petto. De D is voor duivels en de A voor Apen meer zijn het niet een stelletje apen zonder verstand.
-
Het is toch te gek voor woorden wat je vanmiddag ook hoorde,de rollator en de scootmobiel gaan ook het ziekenfonds,kunnen de minderbedeelde gehandicapten de wereld van uit het raam bekijken,de goed bedeelde kan zich wel een scootmobiel veroorloven,dus wie is er nu dus weer de dupe......
-
@9
Henk en Ingrid -
@6 He! Dat is grappig! Dat is de eerste keer dat ik iemand zo duidelijk een partij zie demoniseren!
-
@10 Juist
-
Wat ze op het podium laten zien zijn anders ook niet zulke mooie zaken.
Ik wacht een prominentje die zegt: 'Dat partijen als VVD en PVV hiermee willen samenwerken is onbegrijpelijk!' -
1421 september 2010 18:07 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
ik stel mij deze man voor als soldaat. De officier heeft het bevel gegeven. Rechts
om. Onze vriend heeft daar problemen mee. hij denkt het recht te hebben om of links af of rechtdoor te gaan. Met zulk ongeregeld goed kom je echt nergens.
Ga gewoon een baan zoeken waar je dit soort dingen kan eisen. bv. onderwijzer
of iets dergelijks. -
@15, ik heb nog nooit zo graag iemand een minnetje willen geven als jouw hier op nujij.nl. Je verdiend er wel 100!!!!
De politiek is niet het leger, dat is de uitvoerende macht van onze democratie. Die hebben inderdaad te luisteren naar de wil van het volk en mogen dus niet een bevel negeren.
Maar de politiek moet democratisch blijven, het moet open zijn en er moet kunnen worden gediscusseerd. Wat jij nu beweerd is dat als de partij leider in onderhandeling gaat met een andere partij dat alle andere leden hun mond moeten houden en moeten doen wat de leider zegt. ZO werkt het niet (behalve bij de PVV), en ik hoop echt dat het NOOIT zo zal worden.
Gadverdamme, ik moest bijna kotsen toen ik je stukje las! Ga nu je mond spoelen! -
@16 Ik sluit me helemaal bij jou aan,Het is net 0f @15 een nick van Wilders zelf is.ik ga bijna over mijn nek van figuren die denken zo met onze democratie om te kunnen gaan.
-
@17, ik kreeg ook een hele zure smaak in m'n keel toen ik zijn stuk las, alsof iemand uit een ander land zijn mening gaf (een boer uit Iran ofzo).
Je zou zeggen dat in Nederland iedereen het belang van democratie snapt. Ik begrijp dat het leuk is als je eigen partij aan zet is maar door de oppositie zijn recht op tegenspraak te ontnemen doe je jezelf ook schade aan (als je zelf uit in de oppositie komt).
Maar goed misschien verwacht de heer rven (@15) dat Wilders ervoor zorgt dat dat nooit meer zal gebeuren.... -
Verhagen gaat met iedereen regeren. Verhagen gaat voor macht, al moet hij de ballen van Wilders likken. Iedere reactie op gedrag van Wilders, is vooraf met Wilders besproken, is bekend. Verhagen en Bleker zullen binnen de marge van wat Wilders acceptabel vindt, reageren.
Het is "de katholieke inslag", onder een Vaticaan wat witwast en doofpotten managed, is dit verschijnsel in d epolitiek niet verbazingwekkend. Besodemieteren zit in het bloed van Verhagen.
Omdat de Macht dat vraagt. -
Het CDA was een fusie tussen CHU, ARP en KVP. Maar volgens mij is de top van het CDA tegenwoordig allemaal van RK afkomst. Aantjes partijvoorzitter van de ARP -een bekend politicus die jarenlang in de politiek zat- werd al snel in discrediet gebracht 1 jaar na de fusie en toen hij fractievoorzitter van het CDA was omdat hij zgn een oorlogsverleden had. Dit zijn typisch katholieke trucjes en nu is het CDA dus eigenlijk een nieuw KVP alleen zijn er nog zielige mensjes die denken dat het nog steeds een CHRISTELIJKE partij is. De top zoals Balkenende en Verhagen zullen hun moeder nog verkopen om op de fluwelen stoeltjes te blijven zitten. Dit is altijd geweest en zal ook wel altijd zo blijven bij de huichelaars van het CDA.
-
@20
Kunt u dat met iets staven , dat de Katholieken Aantjes in diskrediet hebben gebracht
Ik geloof daar niets van . -
Roomse fratsen...
-
@ 21 U hebt gelijk Aantjes had een verleden dat goed past bij het CDA van nu.
Ik stem niet Wilders, maar die heeft het beter voor dan het CDA.
Een CDA poppetje die ook de roma op de korrel neemt?? ik bedoel maar..
Als ik ik na de troonrede hoe de oude en hulp behoefende in nederland er aan toe is... Hun redding kan alleen Wilders zijn.
Ik denk dat het CDA hun endl..ing.... via Wilders willen doen.
Op dit moment denk ik dat de meest extreme rechtse partij in Nederland en ook het meest gevaarlijk het CDA is.
Hopen dat het zetel aantal daalt tot 0. -
CDA... Chronisch Demonische Apenpakkiespartij
Let op C... het is voorbij.
Want... wat jullie eerst zo mooi Christelijk hebben genoemd.
Is sinds jaar en dag totaal verdoemd.
Nog een paar jaar en het is voor jullie gedaan...
Dan zullen ook jullie voor de echte Rechter staan. -
@23 geheel met je eens, onderstaand stukje schreef ik reeds eerder bij een ander draadje:
Verhagen is maar wat blij dat hij Wilders heeft. Dan kan die de kastanjes uit het vuur halen door ongepaste opmerkingen te maken en wast Verhagen zijn handen in onschuld.
Overduidelijke dat Verhagen de mening van Wilders deelt, dus moesten de tegenstanders (ik weiger over dissidenten te spreken), uit de fractie.
Rutten is alleen maar geinteresseerd in het premierschap, dat hij daarbij een man als Wilders nodig heeft is hem volkomen onverschillig. Verhagen wil macht, tekosten van wie of wat dan ook.
Verhagen is in mijn ogen dan ook een veel groter gevaar voor de democratie dan WIlders. De enige overwinnaar in deze formatiedans is Verhagen.
De partij die het meeste verlies heeft geleden, komt toch nog in de regering.
Ik geloof niet echt dat dat de gepaste nederigheid is, waarvan Verhagen vlak na de verkiezingen sprak.
Als samenleving moeten we niet alleen op WIlders letten, maar veel meer op Verhagen, die man is namelijk en slim en oneerlijk.
Dit is niet omdat hij een CDAer is, ook niet omdat hij rechts is, want ik zou voor een politicus van de linkerkant met dezelfde manier van handelen geen beter oordeel over hebben.
Verhagen heeft eigenlijk de macht in handen, gesteund door Wilders en Rutten.
Niet andersom. -
@7
Ongelooflijk dat 9% zegt positiever te zijn gaan denken over het CDA :( -
@23
Met zulke teksten lijkt het me beter , dat 1 van jouw favoriete partijtjes niet en nooit meer in de regering komt in het belang van NL -
@20
Het zullen dan wel communistische katholieken geweest zijn
Nog steeds een duistere stroming -
Waarom wordt Koppejan nu ineens "een groot criticaster" genoemd in het artikel ( 'onbillijk of onbevoegd recensent, muggenzifter')? Komt er iemand met gefundeerde kritiek op de eigen partij, wordt hij weggezet als eigenlijk niet ter zake doend door de schrijver van he artikel. Politiek "inzicht" of gewoon niet weten wat het woord betekent?
-
@29
Koppejan & Co dienen Staat en Kerk van elkaar gescheiden te houden
Ook binnen het CDA zelf
Prediken voor eigen parochie doen ze maar prive op zondag
Voor ,,politiek correct ,, zijn het dan weer helden
Helaas wordt politiek correct voor 100% ingeruild voor politiek verantwoordelijk . -
Ik hoop dat hij niet met de staart tussen de benen afscheid van de fractie neemt.
Het is te gek voor woorden dat de kvp-man Verhagen de hele fractie bedreigt
met straffen, uit de fractie zetten, geen representatieve functies etc
tenzij netje de streng bisschoppelijke verhagen lijn volgen.
De pluchezitter verhagen hoopt in het wrakkenkabinet BRUIN 1
een belangrijke ministerspost te krijgen, wat zal het daar dan stinken. -
@31
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk
Daar moet je niet bang voor zijn -
Limburgse streken van Verhagen. Ik snap niet dat ie zo achter Wilders aan loopt, ten koste van zijn eigen mensen. 85% heeft NIET op Wilders gestemd... Lost dus ook wel weer op. We zijn van Pim verlost, we zijn van Verdonk verlost, en ook Wilders is van tijdelijke aard. Gaat vanzelf fout (goed).
-
@29
Is mij ook niet duidelijk. Je mag alleen laten blijken dat je mee loopt kenbaar... Doe je dat niet dan moet je kenbaar je mond houden. Lekker is dat.... -
@33
We zijn van Pim verlost ?
Wel duidelijk nu , door welk gedachtegoed hij met jouw kennelijke welbevinden is vermoord . -
@35 Dat is inderdaad een ongelukkige formulering van @33 .
Zo moet je niet van je politieke tegenstanders verlost willen worden. -
???????? Topic tekst verandert waar ik niets van weet,maar wel met mijn nick er nog onder,wie zit er hier te klieren??????
-
@16, ik zeg niet vaak Amen als ik een reactie zie, maar dat zei ik net toen ik jouw reactie op @15 las... ook ik werd misselijk. Wat het ergste is, is dat dit soort lieden dit soort gedachtes enkel heeft als de mensen in kwestie tegen die griezel uit Venlo ingaan en over links makkelijk het tegenovergestelde roepen. Hun blik op de wereld is dermate vertroebeld dat ik ze als een gevaar voor die samenbindende samenleving beschouw want ze bevorderen de splitsing en de tweedeling...
-
@37, dat doet de redactie...
@32, gehersenspoelde mensen als jij, daar word ik niet bang maar wel beroerd van...
@36, de manier waarop we van Verdonk zijn verlost bevalt mij prima hoor... -
@30
Oh, heerlijk, wat weer een onvervalste domheid! Een reactie die werkelijk kant noch wal raakt.
- Het heeft niets te maken met het topic.
- Scheiding van kerk en staat is iets heel anders dan scheiding van geloof en politiek. Slaat bovendien nergens op in deze context.
- De opmerking over het preken raakt eveneens kant noch wal.
- "Kop houden en partijdiscipline volgen!" - "Jawel, mijn Leider!"
- Iemand die beweert CDA-aanhanger te zijn, maar eigenlijk in alle posts gewoon het PVV-evangelie loopt te verkondigen. -
Hij heeft helemaal gelijk en komt er achter wat een huichelaars er rond lopen bij het cda. kabinet bruin 1 wordt een grote flop.
-
Koppejan heeft groot gelijk
Het CDA is onvoorstelbaar lomp tekeer aan het gaan.
Ik snap niet dat niemand ziet dat het CDA zichzelf ongelofelijk aan het verzwakken is.
Jelui hier: hoe harder jullie op rechts tegen CDA dissidenten aan gaan brallen,
hoe groter de kans dat Bruin I er niet komt.
In tegenstelling tot wat Geert en Maxime beweren, het CDA is géén stabiele partij.
De machtspolitiek van Maxime kan ook heel goed averrechts uitpakken, zeker nu Mirjam Sterk nog eens wat Rechtse olie op het vuur gooit met haar Roma opmerkingen.
M & M's rechtse koers valt geheid verkeerd bij een groot deel van het CDA.
Op een gegeven moment is machtspolitiek daar niet meer tegen opgewassen.
Ik zeg: ga vooral zo door!
(maar fraai? Nee, dat is het niet!)
Ik zeg: Bruin I is er nog lang niet!
(en gelukkig maar, vind ik!)
.
.
. -
Ik mag toch aannemen dat het in de politiek niet gaat om interne "fraaiheid"! Het gaat wel ergens over. De keus ligt voor en duidelijke eensgezindheid bestaat niet. Iedere keus leidt tot "problemen" binnen het CDA. (1) Stilletjes gaan zitten nadenken over het bestaan in de oppositie? Onder de huidige omstandigheden? Neen: da's niks. (2) Weer samenwerken met een PvdA die niet bereid is voldoende om te buigen en daardoor de ellende groter maakt en op het bordje van onze kinderen legt? Neen: ik dacht van niet! (3) Of vuile handen maken, doelen bereiken en de achterban laten zien waarvoor het CDA staat en gaat. Ja: het antwoord is duidelijk.
Partijen zijn niet bereid en in staat om samen te werken. Links is tot op het bot verdeeld en neemt staatschuld, groeiende uitgaven (vergrijzing) en hervorming niet serieus ter kand. Paars+ is daarom onbereikbaar en Job heeft feitelijk een middencoalitie VVD/PvdA/CDA (eventueel aangevuld met D66) geblokkeerd. De grootste verkiezingswinst zit bij PVV en VVD.
En: het CDA als middenpartij moet kiezen. Dat levert dus gedoe op. En dat mag onze vriend best "niet zo mooi" vinden.
Voorlopig gaan Fractie en Ledencongres straks de resultaten van deze informatie keurig beoordelen. In samenhang. Gezamenlijk. -
Bleker heeft gezegd dat het congres het "finale oordeel" zal vellen over het regeer/gedoog-akkoord.
Het finale oordeel geeft echter de fractie... en dus ook Koppejan.
De fractie moet de akkoorden goed/afkeuren, níet een congres!
De "dissidenten" zijn kennelijk al buitenspel gezet.
Ze mogen niet meer zélf beslissen. -
Het is heel gewoon Bah .....
-
rven #15
Zo is het !!!
Befehl ist Befehl !!!!!!!!!!!!!! -
Evenals le boucher ben ik ook lid van het CDA. Maar de oude stelling dat links niet wil ombuigen en de problemen naar de toekomst doorschuift is echt een beetje sleets aan het worden. Links maakt andere politieke keuzes, maar die zijn niet per definitie onbespreekbaar. Sommige zijn juist heel goed.
Reden waarom links niet met het CDA wil samenwerken is vooral dat het CDA steeds verder naar rechts opschuift en in het verkiezingsprogramma duidelijk aanstuurt op samenwerking met de VVD. Het huidige CDA kiest nog liever voor de bruinhemden van schreeuwlelijk Geert dan voor een fatsoenlijke man als Job Cohen, want die wil zomaar de hypotheekrente-aftrek beperken en het miljardenverslindende JSF-project stoppen. Kennelijk is dat een groter taboe dan de bruine kroegtaal van de PVV.
Die commissie die de verkiezingsnederlaag evalueert heeft nog een hoop te doen. -
Het CDA is de partij die het moeilijk heeft. Het CDA laat achter de schermen kijken en is transparantj. Straks beslist het ledencongres over regeringsdeelname. Alle opties zijn nog open.
Onder deze omstandigheden dwingt het CDA respect af.
Allerlei kritikasters en tegenstanders kunnen bij het CDA naar "binnen" kijken en vrijelijk prijsschieten.
Voorlopig houden VVD en PVV de luiken zorgvulidig en hermetsch gesloten zodat wij daar niets kunnen zien van hoe het er "binnen" aan toe gaat.
PvdA, SP, D66 en GL zijn weinig verheffend bezig. Zij hebben niet kunnen samenwerken, Paars+ of Midden getorpedeerd en lijken slechts "tegen" te kunnen zijn. Daar wordt natuurlijk niemand wijzer van! -
@47: Natuurlijk ben ik het NIET met jou eens. In ieder geval wilde Job in Paars+ geen overeenstemming bereiken over hervormingen en bezuinigingen en blokkeerde hij vervolgens het Midden. Veel belangrijker is dat het CDA slechte ervaringen heeft met de PvdA als partner om mee samen te werken. Zeer slechte ervaringen kan ik wel zeggen. En dat voel ik helemaal mee!
-
Tja dissidenten. Eigenlijk zitten ze daar omdat ze meeliften op de nummer 1 op de kieslijst. Foutje van de commissie dus. Zelfstandig hebben ze nauwelijks stemmen vergaard, dus zou een wat bescheidener opstelling ze sieren. Ze hebben hun positie aan de partij te danken en niet aan zichzelf. Op uiterlijkheden mag je niet afgaan, maar zou je dat doen dan zegt één blik eigenlijk al genoeg. Nergens geschikt voor. De aandacht die ze nu hebben gekregen is echt buiten proporties. We horen hopelijk niets meer van ze als de partijdiscipline wat wordt aangehaald.
-
Balkenende is niet katholiek maar Christen en Aantjes ook niet ARP er.
-
@51; Wat een dom gelul zeg.
Protestant, Katholiek, Calvinist, Gereformeerd -> ALLEMAAL christenen. -
@49; Dat de PvdA het midden blokkeren had er alles mee te maken dat juist het CDA als partner niet te vertrouwen is:
2007: "De Uruzgan-missie eindigt in 2010"
2010: "Haha, 1 april. We willen er toch mee door. Of je even je kiezers kan bedriegen." -
#31
In welke kerk of zich Christelijk noemende instelling je ook komt, kijk altijd naar de vruchten. Daaraan herken je de boom.De C zegt niets als het niet onderbouwd is met daaraan gekoppelde daden. Ik heb genoeg mooie gebouwen en toespraken gezien. Maar hoe is het in de praktijk. Perfect zijn we geen van allen, maar je oprecht uitstrekken om je medemens te helpen en het hier draagbaar te maken, is het minste dat je van de C van Christelijk mag verwachten toch? -
@54: jij meet met twee maten. Het gaat om overtuiging, geloof, inspiratie, intentie van waaruit je leeft. Doelen worden natuurlijk niet altijd of gemakkelijk bereikt. Zeker niet als deze doelen groot zijn, ver weg liggen, op verschillende wijzen kunnen worden bekeken en multi-interpretabel zijn.
Heb jij ooit een begroting gemaakt die werkelijkheid is geworden? heb jij ooit een beleidsplan gezien dat geheel is gerealiseerd? Heb jij ooit een socialist ontmoet die zich daarnaar gedroeg? Of een liberaal? natuurlijk niet. De werkelijkheid is weerbarstig. De mens is gebrekkig. En toch wordt er over langere tijd gezien belangrijke vooruitgang bereikt! -
Natuurlijk moeten we gedogen dat andere mensen een andere mening hebben. Eigenlijk moet je blij zijn dat dat mag en kan. Blij zijn dat in ons land iedereen mag geloven wat hij of zij vindt. Dat er mensen zijn die zich bij een beetje extreme geloofsrichting aansluiten, dat mag. Die mensen mogen ook denken en zelfs luidop zeggen dat zij vinden dat hun geloof het enige ware is. Ze mogen zelfs zeggen – maar dat doen ze liefst alleen maar als ze onder elkaar zijn – dat alleen zij later maar in de hemel komen en dat alle andersdenkenden ergens in een hel terechtkomen. Gelukkig kan en mag dat in ons land.
Maar moet het ook kunnen dat je een hele groep gelovige landgenoten weg zet als achterlijk, als crimineel, een groep die het liefst zo snel mogelijk het land uit moet. Een groep die niet z’n eigen kerkruimte mag bouwen, waarvan de kinderen niet naar een eigen school mogen. Nee, dat moet niet kunnen en mogen. Des te onbegrijpelijk is het dat er zulke landgenoten zijn. Veel zelfs. Als ratten zijn ze achter hun rattenvanger aangelopen. Zonder kritisch te zijn lijkt het wel en zonder zelf na te denken.
Nog onbegrijpelijker is het dat er onder die meelopers mensen zijn die zeggen dat ze christelijke waarden aanhangen. Christelijke waarden die toch zouden moeten staan voor naastenliefde, medemenselijkheid, voor vrijheid van godsdienst voor iedereen. Deze mensen, waaronder politici, die zeggen dat ze staan voor hun principes, voor menselijke waardigheid, voor het voor de wet gelijk zijn van alle inwoners van ons land.
Deze mensen gaan nu gedogen, gedogen dat er mee geregeerd wordt door haatzaaiende medeburgers. Gedogen en dus ook tolereren dat er uitspraken worden gedaan die andere mensen kwetsen, beledigen. Die die andere mensen het liefst zien vertrekken naar hun land van herkomst.
Hoe kan je, letterlijk in godsnaam, met een C in je naam van je partij dit verantwoorden. Woorden als accepteren van extreme meningen worden al gebruikt. En wat als die extreme standpunten uitmonden in extreme maatregelen? Ook gedogen of accepteren? God behoede ons daarvoor. -
le boucher #48
>>> Het CDA laat achter de schermen kijken en is transparantj. <<<
Wel een afgedwongen transparantie, dat is zeer zeker geen verdienste van het CDA.
Hun handelen is er meer een van : Als je het er niet mee eens bent, dan vlieg je eruit.
Nadat je even met wat " feiten " ( ondertussen achterhaalde ) in de zeik gezet wordt. -
le boucher #49
>>> Veel belangrijker is dat het CDA slechte ervaringen heeft met de PvdA als partner om mee samen te werken. Zeer slechte ervaringen kan ik wel zeggen. En dat voel ik helemaal mee! <<<
Oh, je doelt op de gemaakte afspraken van een verblijf van 2 jaar in Afghanistan ?
Ja, ben het daar met je eens, de PvdA had toen niet meegaand moeten zijn, maar destijds de stekker er al uit moeten trekken.
Of je bedoelt op de 2e verlenging van deze " missie " , die Verhagen er met leugens en bedrog door wilde drukken ?
Tja, je laat je misschien 1 x in de zeik zetten door toe te geven, maar toch zeker geen 2 x ......
Dat Verhagen / Balkenende dit desondanks probeerde erdoor te drukken dmv leugens en rookgordijnen, zegt meer over het CDA dan over de PvdA.
Volkomen terecht dat de PvdA uiteindelijk heeft gezegd :
Tot zover en niet verder !!!
In wat voor verpakking je het ook wilt stoppen en welke strik je er omheen doet .........
Maar bij bruin 1 krijgen ze een herkansing, hoor.
Eens kijken hoelang het duurt voordat ze daar weer zitten, en in plaats van met een " opbouwmissie " met krachtige militaire mogelijkheden, met een
" trainingskader " met militaire bescherming en krachtige militaire middelen.... -
nlros001 #50
>>> Ze hebben hun positie aan de partij te danken en niet aan zichzelf. <<<
Het CDA had en heeft zeer veel aan Klink te danken, kijk maar eens even hoe die eruit is gewerkt.
Ik denk dat die beerput nog wel open gaat voordat het congres plaatsvindt.
Deze 2 zijn echter tot op heden bij hun standpunt en hun recht gebleven en hebben zich niet laten intimideren.
>>> Op uiterlijkheden mag je niet afgaan, maar zou je dat doen dan zegt één blik eigenlijk al genoeg. <<<
Nou, waarom doe je dat dan ?
Ben overigens wel benieuwd hoe jij eruit ziet en hoe men jou zou beoordelen op je uiterlijk.
Mag ik eens gokken ?
http://animatie.blog.nl/cgi/2009/11/04/koppige-... -
le boucher #55
Zeker niet als deze doelen groot zijn, ver weg liggen,
--op verschillende wijzen kunnen worden bekeken en multi-interpretabel zijn--.
dat is volgens mij dubbel - dubbel ........ -
Aanschouw het verval van het CDA, bruin 1 zal het nog geen jaar vol gaan houden. Bij een volgende ronde zal het CDA nog meer afgestraft worden.
Het midden zal verdwijnen en de tegenstellingen tussen links en rechts zullen groter worden. De PVDA zal meer kleur moeten bekennen, om links mogelijk te kunnen maken. -
Godzijdank lopen er nog wat echte Kruisridders rond bij het CDA
De rest houdt zich alleen maar bezig met Remonstrants gemompel -
CDA = Communistische Demonen Apenpartij..
-
@7
Ik zie de onderhandelingen met Wilders als het grootste obstakel om het CDA serieus te nemen. -
@15
Alleen bij de PVV loopt men volgzaam achter de leider aan. -
@50
Volgens mij was Balkie niet zo'n groot succes als lijsttrekker de afgelopen verkiezingen. De suggestie dat iemand met hem zou meeliften vind ik daarom niet zo geloofwaardig. -
@53
Bruin I blijft mogelijk in Afghanistan, echt een gotspe.
@55
Klopt, maar ik heb niet zo'n hoge pet op van de intenties van het CDA. -
@28 Dat is inderdaad een hele rare stroming... En dan met name omdat het communistisch handvest het geloof bestempelt als opium voor het volk, iets dat bestreden moet worden.
Een katholieke communist is dus net zoiets als een veganist met een bontjas: vreselijk tegen maar toch ontzettend voor.
@63 @24 @8 De originaliteit is een beetje verdwenen na #6 -
VVD in de peilingen omhoog, PVV stijgende, CDA dalende, PVDA dalende.
Wat links wil is "patchen" van een systeem dat zo lek is als een zeef, wat rechts wil is het fixen van een systeem dat niet deugt.
Als ze het redden krijgen ze meer en meer stemmen want het zijn JUIST de armen die gaan profiteren van het opbloeien van de economie omdat die zelf machteloos zijn.
Juist die mensen hebben het opleven van de economie nodig.
Wat veroorzaakt de problemen voor de regering nu ? een te laag bruto product,
Dat krijg je als mensen niets meer doen doordat bedrijven failliet gaan, er mee ophouden en mensen in uitkeringen komen.
Heeft ook voordelen, een boel van diemense had eindelijk tijd om eens naar de dokter te gaan en de zorg kosten rezen de pan uit.
oops. -
Niet zulke mooie overhemden of ...
...Het CDA was een fusie tussen CHU, ARP en KVP. Maar volgens mij is de top van het CDA allemaal van RK afkomst. De top zoals Balkenende en Verhagen zullen hun moeder en Nederlander nog verkopen om op de fluwelen stoeltjes te blijven zitten. Dit is altijd geweest …
Correct en erger SCHIJNHEILIGEN ….
Het katholieke CDA heeft bij ons het grootste aandeel gehad in t wegwerken van joden o.a. uit Amsterdam. Vele winkels en bedrijven zijn dank zij hun hulp door christelijke CDA –ers overgenomen voor meestal geen enkel bedrag.
Vele politieagenten - nu stemmen dezen voor 95 % nog immer CDA- hebben de joden weggewerkt en op de trein gezet.
CDA en Zuid Duitsland liggen dichtbijeen in mentaliteit en opruimen van joden.
In een ander topic zie je de foto van de Paus met Rotschild
Rotschild heeft veel betaald aan de Paus voor het laten verdwijnen van zoveel mogelijk nazi’s uit Duitsland naar Z- Amerika.
Als je de geschiedenis van Cda bekijkt en verder teruggaat naar 1623 valt op dat t Cda daar begon met heksenverbrandingen.
Opbranden kennen we uit de geschiedenis van de R.K. Kerk en t Cda wel.
Elke terechtstelling was een schouwspel waarvoor heel Roermond uitliep. Een schouwspel dat de sleur van alle dag doorbrak in deze saaie tijden zonder radio of televisie.
Het volk volgde met name de heksenverbrandingen, ware schouwspelen bestaande uit geschreeuw, gejammer en geklaag en waarbij vermeende heksen "hun boos leven eindigden door levendig tot polver te worden gebrant". De vrouwen werden hiertoe gemaskerd op een ladder gebonden en levend op de brandstapel geplaatst en verbrand.
Vooral het jaar 1613 was een bijzonder jaar; In dit jaar werden op de Galgenberg maar liefst 64 vrouwen verbrand. De grootste heksenverbranding ooit in Nederland
En t CdA had de leiding. Ziehier het r.k. katholieken en de Paus.
Heksenverbandingen zijn in gelijke tijd ontstaan als het Celibaat.
Politiek gezien heeft t CDA de meeste mensen vermoordt en verbrandt.
Dat zijn de feiten. Heksen- Ketters - Joden vergassen ….. of meehelpen is gelijk.
Nu is t CDA van Bilderberg en wordt zo hun programma uitgevoerd…dat belooft.
Bestudeert verleden dan zie je t heden zo tevoorschijn komen.
De mensen welke op Cda stemmen zijn hoofdzakelijk de ambtenaren –politie- rechter-ambtenaren van de provincie, overheid, gemeentes, etc ongeveer 1 miljoen.
Verder de echte katholieken die erop stemmen omdat deze….. tenminste noch naar de kerk gaan… werd me door een boer verteld ….
De echte katholieke verbrande jonge gezonde meiden omdat zij een kruidenthee maakten .. of ketters. De inquisitie was een Cda en Kerkelijk instituut, opgericht in de middeleeuwen, ter bescherming van het `zuivere geloof`, dus onder invloed van strijd tegen ketterij. Dit ontaardde al snel in een soort van bruine geloofspolitie- Gestapo met gruwelijke martelpraktijken
Weet wat voor vlees U in de kuip hebt.
Cda- ers zijn schijnheilig. Zeer zeer schijnheilig. De huizen en bezittingen kunst geld van de joden gepikt geven ze niet terug. Ze verontschuldigen zich er niet eens voor. De ambtenaren veroordelen ze niet. Ze voeren nu Bilderberg programma uit en de meeste weten t niet en mogen t ook niet weten.
T uitvoeren van Bilderberg programma past in t Cda en haar historie.
Allemaal werk van God. (Alleen hun god wel te verstaan)
De heksenverbanding was t werk van God natuurlijk zo werd t in die dagen de burger voorgehouden.
Schijnheilige…
Nu zijn er injecties voor jonge meiden van 12 jaar z.g. voor HPV.
Kanker krijgen slechts 500 vrouwen in de leeftijd van 40-50 en dat zijn patat typetjes.
In deze vaccins zitten veel toevoegingen en die doen t. Die stoffen maken veel meiden gegarandeerd onvruchtbaar. Bestudeer zelve.
Net als in de mex griepvaccins Ook een schijnheilige project van t Cda. In ieder apotheek lig t een goed natuurlijk homeopatisch middel tegen griep voor kinderen en ouderen e.a. (oscillo …)
Doch nu ben je kwakzalver als je dit neemt. NU in 2010. Heksen- kwakzalvers -ketters allen gelijk.
Katholiek de paus en van t Cda m.a.w. een Bruin Hemd met erover een keurig gestreken wit overhemd.
Doorzie en print uit. -
Cda Schijnheilige …
Zie de overeenkomst met de heksenverbrandingen en inspuiten tegen hpv
Van de Hpv virus zijn er meer dan 100.
Deze spuiten werken slechts voor twee varianten van de 100. Dus er zit meer achter dit 3x inspuiten.
Baarmoederhalskanker wordt soms …..! veroorzaakt door een infectie met een HPV virus, dat via het seksueel verkeer overgedragen kan worden door mannen en vrouwen
In die tijd werden gezonde jonge meiden die een kruidenthee maakten levend verbrand.
Nu worden jonge gezonde meiden 3 keer ingespoten z.g. tegen HPV doch onvruchtbaar gemaakt.
De jonge meiden uit 1623 waren sterk en wilde wat. Hun seksualiteit werd echter gewoon verbrand. Nu wordt t zelfde gedaan in een modern jasje …(met keurig wit overhemd ..) en aangepast aan onze tijd.
Doch Cda t exact gelijke gebleven en voert dezelfde uit.
Doorzie hun schijnheiligheid… ander t is t gebeurd met o.a. je toekomstige familie.
Stijgers in Politiek
Stop vergassen ganzen
In de open brief pleit de partij voor...
2 uur 9 minuten geleden door K. Daver
Kort geding Wilders om ESM begonnen
De voorzieningenrechter in Den Haag is...
6 uur 43 minuten geleden door sjeune
Sharia4Holland woordvoerder weer vrijgelaten
De woordvoerder van Sharia4Holland die was...
18 uur 58 minuten geleden door All.you.need.is.love
Militaire interventie is het probleem,...
De fiasco’s van Afghanistan en Irak hebben...
20 uur 30 minuten geleden door Gianni33
SP: Unieke kans om te stoppen met JSF-project
Door de val van het kabinet ontstaat een...
20 uur 47 minuten geleden door dutchoyibo
Best gewaardeerd
Meerderheid Kamer steunt noodfonds voor euro
Een meerderheid in de Tweede Kamer heeft...
6 dagen geleden door Melmoth
De samenwerking tussen bankiers en...
Veel mensen realiseren zich niet dat...
1 dag 9 uur geleden door de topper
Wilders zegt vertrouwen op in De Jager
PVV-leider Geert Wilders heeft donderdag...
5 dagen geleden door choffy
Legaliseer alle drugs wereldwijd - Raymond...
Een wereld waarin alle drugs legaal zijn –...
6 dagen geleden door Matthijs85
Kort geding Wilders om ESM begonnen
De voorzieningenrechter in Den Haag is...
6 uur 43 minuten geleden door sjeune

