Oud-premier Wim Kok (PvdA) voorziet spanningen in het samenwerkingsverband tussen de regeringspartijen VVD en CDA en gedoogpartij de PVV.
Sorteer op:
-
@193
dus dan moet met elk aparte land een aparte verdrag afgesloten worden volgens jou -
Citaat uit bericht uit de media: 'Oud-premier Wim Kok (PvdA) voorziet spanningen in het samenwerkingsverband tussen de regeringspartijen VVD en CDA en gedoogpartij de PVV'.
Ach gut wat lief dat die dat ziet. En omdat ie dat voorziet heeft dat natuurlijk niets te maken met alvast aanmaakhoutjes aandragen om vuur te stoken. Wie dat niet begrijpt, begrijpt ook niet dat politiek inherent is aan 'elkaar in de haren zitten', 'met elkaar bakkeleien' en 'onruststokerijen bedrijven'. -
Helderziende.. Ahum
-
... en wanneer krijg ik m'n kwartje terug?
-
Wim Kok???
Is dat niet die man die eerst met de ARBEIDERS VOORAAN liep om de regering opzij te zetten?
Is dat niet de man die NU vooraan loopt de ARBEIDERS OPZIJ zet.?? -
20625 augustus 2011 01:48 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@47
"De demoncratie spreekt..."
--- Als je al niet eens weet hoe je het moet schrijven....
"De PVV is duidelijk NEE=NEE. "
--- Na hikkend en hoestend uit mijn lachbui te zijn bijgekomen, moet ik je toch echt vragen hoe serieus je dit meent! Er is in de parlementaire geschiedenis nog nooit eerder een partij geweest die zoveel van de eigen standpunten zonder meer overboord heeft gekwakt om een regering in het zadel te helpen en te houden die het volkomen tegenovergestelde doet van wat de PVV in het verkiezingsprogramma hun kiezers heeft voorgehouden.
De PVV heeft de macht om dit kabinet naar huis te sturen; als de PVV het daadwerkelijk zo belangrijk vindt dat hun standpunt aangaande Europa, de euro en de hulp aan Griekenland doorgezet wordt, dan hebben ze maar één ding te doen: de gedoogsteun intrekken en het kabinet wegstemmen. Maar nee hoor... dat doen ze niet.
Nee is nee? Hoe haal je het in je hoofd? Kun je je nog herinneren dat Wilders op de avond van de verkiezingen op tv rond middernacht nog breeduit zat te verkondigen dat 65 toch echt 65 zou blijven en dat dat het enige breekpunt was voor de PVV, zelfs zei dat het kiezersbedrog zou zijn om dat standpunt te laten vallen? Zo'n twaalf uur later vernamen we uit diezelfde mond dat hij 65=65 al overboord had gezet en volgens zijn eigen redenering dus kiezersbedrog pleegde. Kun je je nog herinneren wat het PVV-standpunt aangaande de JSF was? Om vervolgens gewoon "ja, doe maar" tegen het kabinet te zeggen. Duizenden agenten erbij of "handen aan het bed"? Komen er niet! Missie naar Afghanistan? Ze zijn tegen, maar zullen het kabinet er niet op laten vallen; oftewel: doet u maar, hoor. Steun aan Griekenland? Geen cent naar Griekenland, maar we laten het kabinet dat dit wel doet gewoon zitten; oftewel: doet u maar, hoor.
Pak de lijst met verbroken verkiezingsbeloften er maar eens bij en zie op hoeveel tientallen punten de PVV haar kiezers volledig bedonderd heeft.
"De realiteit is helder en duidelijk, het gaat slecht met de economie er moet knetterhard bezuinigd worden en dat gaan we allemaal voelen ! Arm & rijk...het is alleen wel zo dat arm hiermee het hardst word getroffen maar zo is het en zo blijft het."
--- Arm EN rijk?! Vooralsnog wordt er vooral gesneden in zaken die van "arm" de offers vraagt en blijft "rijk" bijna volledig buiten schot. En dat er "knetterhard" bezuinigd moet worden is ook helemaal waar. De meeste topeconomen waarschuwen er juist voor dat je ook TE hard kunt bezuinigen, waardoor je de problemen alleen maar verergert. Hebben we onder andere zien gebeuren in Ierland, waar men de eigen economie volledig kapot heeft bezuinigd. Verstandiger beleid is met mate te bezuinigen. En daarbij vind ik het dan een stuk eerlijker als die lasten niet alleen bij de armere categorie terechtkomen, maar ook bij diegenen die wel een hoop centjes verdienen.
"PVV is duidelijk, luistert naar de bevolking en haalt hieruit zijn standpunt en dat is wat de kiezer wil."
--- Nee, de PVV luistert naar wat de gemiddelde kroegbezoeker in een dronken bui aan onzin uitkraamt, vertaalt dat naar een verkiezingsprogramma en verkwanselt dat programma vervolgens weer op groteske wijze, maar de dommige kudde heeft dat niet eens door, want die vinden het veel belangrijker dat er geschreeuwd wordt over hoofddoekjes en moskeeën.
Als je achter de PVV wilt aanhuppelen, moet je dat vooral doen, hoor. Maar kom me a.u.b. niet aan met de "standvastigheid" van dit stelletje malloten, want werkelijk alle feiten spreken je aan alle kanten tegen. Of heb je gewoon niet door dat je besodemieterd bent?
Beantwoord voor jezelf eens de volgende vraag:
Noem 5 belangrijke punten uit het verkiezingsprogramma van de PVV die ze voor elkaar hebben gekregen. -
Kok lijkt me een verkeerde conclusie te hebben getrokken. Als de euro er niet was geweest, hadden bedrijven inzicht kunnen krijgen in de betalingen van opdrachtgevers, en was de eigen economie zelfstandig verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de eigen landeconomische bedrijfvoering. Door de euro, is dat niet meer zichtbaar, omdat de wisselkoers niet meer door economische activiteit is gevoerd, maar door verwachtingen. Daar zit de foutelijke zeepbel. Banken mogen verwachten wat mensen zouden kunnen doen, maar Grieken en Spanjaarden zijn andere mensen dan Nederlanders, en leven dan ook anders en werken anders. Natuurlijk heeft Nederland aan het langste eind getrokken, omdat Nederlanders betere contracten afsluiten en heel zuinig zijn (wellicht ten koste van degenen die minder goede contracten hebben afgesloten), maar het getuigt nog niet dat Nedeerland een beter activiteitenschema heeft opgezet-in elk geval niet wanneer de euro er niet was geweest!!! Dan had Nederland er anders uitgezien...samen met een andere politicus die er nu niet meer is...
-
Dat deze salonsocialist zijn dubbele tong nog in beweging durft te zetten. Links lullen, rechts beuren. Een schande voor het socialisme en een verraad aan de harde werker.
-
Meer dan de helft van de Nederlanders leeft elke maand in spanning of ze financieel het eind van de maand nog wel zullen rondkomen. Daar hoor je deze kwartjesdief niet over. Die leutert wat over spanning tussen graaiende politici die de burgers steeds meer uitmelken.
-
ik dacht dat deze grote leugenaar van de aardkloot was verdwenen. E nu is 'ie er ineens weer. HELP!!
-
Kok vergeet een aantal dingen met zijn uitspraak, namelijk:
De VVD kan geen andere partners vinden die hun geplande beleid volledig steunt, namelijk de rijken beschermen en de kosten van de crisis door de rest van de burgers te laten betalen....
Voor de CDA is het al een godswonder dat zij deel mochten uitmaken van een kabinet na die afstraffing bij de laatste verkiezingen. Verhagen heeft zijn zin gekregen, een nieuwe missie in Afghanistan. De primaire reden waarom het laatste kabinet viel was omdat hij het poogde om het erdoor te drukken tegen het regeerakkord in.
Voor de PVV zijn deze partijen de enige die met hem in zee wilde gaan, onbelangrijk werd dan hun verkiezingsbeloftes die ze voor minsten 75% hebben moeten laten varen. Voor Geert was het de enige mogelijkheid om links van het regeren af te houden maar dat is dan ook het enige wat hij en zijn PVV tot nu toe bereikt hebben..... -
Kok heeft wel gelijk. Helaas beseft hij niet dat hij door zijn eigen optreden in het verleden veel van zijn oorspronkelijk geloofwaardigheid heeft verloren. Ik schrijf dat met verdriet als PvdA-lid sedert 45 jaar.
Bij de invoering van de euro - toen Kok premier was - is er verzuimd om een begin te maken met de nu door hem terecht bepleite economische coördinatie in Brussel. Toen had dat waarschijnlijk in een ordelijk tempo gekund met waarborgen voor democratische legitimatie. Nu er is er zo'n haast dat het - als het al lukt - alleen hals over kop en op een autocratische manier kan.
Kok heeft destijds te veel op het kompas van Bolkestein gevaren. En niet alleen in dit opzicht. De terechte leuze "werk, werk, werk" werd in de praktijk vertaald met "markt, markt, markt" Over de hele linie. Knieval voor het neoliberalisme. Uiteindelijk heeft hij na de terugtrekking uit de politiek dat ook persoonlijk omhelsd in zijn rol als commissaris van een reeks van bedrijven: steeds zei hij volmondig JA tegen de opkomende graaicultuur in de top van het banken en bedrijfsleven die verantwoordelijk was voor de bankencrisis van 2008. Bij hem heeft het besef ontbroken dat een voorman van de arbeidersbeweging op die manier zijn geloofwaardigheid compleet verliest. Het zou hem sieren om nu te erkennen dat hij zelf een bijdrage aan het ontstaan van de huidige problemen heeft geleverd. Pas dan zou zijn pleidooi misschien iets aan zeggingskracht voor de traditionele achterban van de PvdA herwinnen. Een achterban die zich in de steek gelaten voelt door de.PvdA en nu in veel gevallen is uitgeweken naar SP of PVV. -
Is Kok niet die namaak socialist die zijn zakken heeft gevuld? Oh ja, daar kon hij niets aan doen; die bonus werd hem opgedrongen toen hij een riante positie kreeg. Wat een nare en onechte man, een ware opportunist en kwartjescrimineel!
-
Oud-premier Kok voorziet spanning tussen VVD, CDA en PVV
omg, dat zag half Nederland al na de verkiezingen Kokkie....
ga terug naar je geraniums... -
@214
Nog een paar onechte mannen:
Eurlings
Hoogervorst
Tja, konden er ook niets aan doen, toch. -
@47 De democratie in het kort volgens de PVV,de PVV wilt het niet dus het merendeel van de bevolking wil het niet..1.5 PVV stemmers wilen bepalen wat meer dan 16 miljoen mensen mogen denken.
>>PVV is duidelijk, luistert naar de bevolking en haalt hieruit zijn standpunt en dat is wat de kiezer wil.<<
Wat een onzin,want Wilders luistert naar zichzelf en bepaalt wat de kiezer wil,en de PVV kiezer volgt lijdzaam.
Je wil het kwartje van Kok met terug werkende kracht terug,dan kunnen we wel helemaal impakken met de economie.En niet Kok hier de schuld van geven want geen van de kabinetten na Kok heeft het kwartje afgeschaft,en nee dat waren niet allemaal kabintetten met het PVDA.
Volgende,dus jij vind het normaal dat de minderbedeelden meer moeten inleveren dan de rijken? Wat ook nog niet eens waar is want de rijken leveren niets in terwijl de minder bedeelden de crisis moeten betalen. -
Woorden naar mijn hart gelezen over deze figuur
Dank U allen daarvoor premier Kok bah -
@83 Zullen die er zijn dan?.....een PVV stemmer met respect,buiten dat ze overrespectvol zijn voor Geertje
-
Het enige wat gaat kraken en knagen is het geweten van de heer Kok, als hij
op zijn oude dag beseft dat hij samen met zijn vriend Zalm Nederland ooit
VERKOCHT heeft!! -
@220 Goed dat je vind dat Kok en Zalm een geweten hebben,al was ik wel anti Zalm.Maar als er 1 geen geweten heeft is het Wilders wel,hij verkoopt Nederland voor Molsim haat.
-
Open deuren in trappen, meneer Kok? Er is vanaf dag 0 al spanning. Het is een gedoog coalitie. Oftewel ze vertrouwen elkaar niet. Ze luisteren niet eens naar elkaar. Ze doen maar wat (he? Markje kan-niet-rekenen Rutten?). Ondertussen probeert men krampachtig de schijn van het tegenovergestelde krampachtig hoog te houden, omdat ze geen afstand willen doen van het pluche.
Het zou beter zijn voor Nederland als echt de hele politiek wordt schoongeveegd en de gevestigde orde van CDA, CU, SGP, VVD (incl PVV spinoff), PvdA volledig verdwijnt. Ook in de regionale en lokale politiek. -
Jammer dat in dit topic twee zaken door elkaar gehaald worden. De EU en de PVV. Maar voor de meeste Nederlanders, die geen PVV hebben gestemd, is deze opmerking van Kok het belangrijkste:
""Als Europees beleid moet worden gevoerd terwijl in de corridors van de Tweede Kamer klinkt dat dit niet in het belang van Nederland is ..."
Kok gaat hier totaal voorbij aan de mening van de kiezer, en hangt hier op een slimme manier de PVV achter. Gewoon een politieke truck om EU beslissingen door te drukken, ik hoop toch dat mensen zo slim zijn om dit te zien. Heeft niets met de PVV te maken, die wordt enkel gebruikt als afleiding. -
22425 augustus 2011 05:49 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Wim Kok is een staatsman, zelfs al ben ik niet van zijn ppartij, dan wil ik dat toch echt wel erkennen... het is nooit zo goed gegaan in NL als tijdens zijn kabinetten...
Als hij dit voorziet dan mogen dark blutte en miniem onbehagen wel eens heel goed na gaan denken over de associatie met de grote blonde leider... aka degene wiens naam niet genoemd mag worden... -
Ach Gussie de rijken gaan zich roeren die zien hun kapitaal en aandelen nu zo snel slinken dat er zelfs vanuit hun hoek al geluiden komen dat ze bereid zijn om nu eindenlijk de zelfde belassting te gaan betalen als de minder bedeelden.... Met al die mooie regelingen en aftrekmogelijkheden die ze altijd al hebben genoten zijn ze haast geneigd nu ook gewoon de volle mep als iedereen te betalen.
Beetje laat om tot inzicht te komen na zoveel jaren waarin zij onze schulden al hadden moeten verlagen .... zo goed opgeleid en zo druk met uitgeven en graaien dat ze de toekomst toen al verkwanseld hadden. -
De wens is de vader van de gedachte,
De heer Kok is een van de bewindslieden van destijds die het land Europa hebben in gesleurd. Landsbelang gaat boven uit dat wat het volk wil was zijn credo . En dat onderschrijft hij wederom met zijn uitspraken. -
De PvdA wilt zeker met de CDA en deVVD gaan regeren .
Ze stemmen voor de missie Afganistan ,Libie en de steun aan de Grieken ., ... -
Als die Kok zo'n groot waarzegger is, waarom heeft hij dat talent niet gebruikt toen we het echt hard nodig hadden?
-
Het was in "zijn" tijd, dat "zijn' VVD-Minister Zalm ONS uitdrukkelijk verzekerde, dat HIJ ( Zalm dus) er persoonlijk voor zou zorgen dat de monetaire regeltjes NIET zouden worden versoepeld en de Euro dus net zo "hard" zou worden als de toenmalige gulden en de harde Duitse Mark!!
Wat gebeurde er: ze werden WEL versoepeld en daardoor konden landen zoals Griekenland toch de Euro gaan gebruiken, met alle gevolgen van dien.
We zitten nu met de shit.
Kok heeft wel gelijk wat betreft de saamhorigheid nu terzake die Euro resp. de Europese Unie, maar de regeltjes zullen alsnog moeten worden aangescherpt.
Politicie en economie in Europees verband: ze maken er een "soepje" van. -
@2
"Grootste verliezers schreeuwen het hardst."
Herstel, niet altijd.
De laatste verkiezingen heeft PVV zetels gewonnen, maar nog altijd schreeuwt deze groep mensen het hardst.
Verder doen ze weinig tot niets van belang (van onze belastingcenten), maar dit eventjes geheel ter zijde. -
Enge man, die in staat is om zijn eigen familie te belazeren.
Eentje, met zwarte nagels van het graaien. -
@232 Weet u wel wie deze Kok is? Het gaat hier over een voormalig premier, niet de huidige . . .
-
@204
Mijn neefje van 4 kan ook zo door blijven zeuren.Schei toch eens uit en kom met iets zinnigs! -
Een socialistische voorman, die zijn principes allang heeft ingeruild voor de zak met pingels, geloof ik toch niet.
-
@207 Jij bent wel de domste Nujij bezoeker...
Denk je nou echt dat de PVV de gedoog steun intrekt en het kabinet laat vallen ? Whhahahah
Dat is wat links graag zou willen en dat is het enigste waar ze op uit zijn...
Wacht maar tot de PVV de grootste is, dan laten ze het kabinet knallen zodat de PVV na verkiezingen de grootste zal zijn en dan kan links nog harder janken !
Partij politiek heet dat. De PVV zal er alles aan doen om op wat voor manier dan ook de linkse kliek geen kans te geven....precies zoals links dat met de PVV voor ogen had maar die hebben verloren.....en dat is maar goed ook.
De PVV kiezer weet heus wel dat niet alles wat de PVV voorstelt kan worden waar gemaakt, en dat was bij al die andere k*t kabinetten echt niet anders....wat die allemaal al wel niet belooft hebben en niet nagekomen zijn !
De PVV is gewoon links weer te slim af ! -
gelukkig was er totaal geen onrust tijdens de laatste kabinetten met de PvdA.
-
Uit alles blijkt dat Wilders een vandaal is die ons land wil ontwrichten, om vervolgens in een dictatuur de vermeende problemen op te lossen. Elke politicus geeft wel eens een draai aan de feiten, maar tegen een man die zo gewetenloos tweedracht zaait door het verspreiden van infame leugens is ons parlementaire systeem niet bestand.
We gaan hier naar Joegoslavische toestanden - in dat land slaagden machtshongerige politici erin om bevolkingsgroepen die tientallen jaren vredig samenleefden zo tegen elkaar op te zetten dat zij een hele reeds bloedige oorlogen begonnen.
Er wringt trouwens nog iets wat minstens zo belangrijk is: de PVV wil helemaal niet bezuinigen, maar potverteren (om een woord van Wiegel te gebruiken). Natuurlijk, er is discussie waarop precies bezuinigd moet worden, maar dat er bezuinigd moet worden staat voor elke verantwoordelijke partij wel vast. De PVV is sociaal-economisch gewoon LINKS!
De PVV wordt vergeleken met andere zogenaamd rechtse bewegingen, bijv. in Frankrijk en Denemarken. Maar die passen toch niet de methoden van Wilders toe, bijv. het consequent ontwijken van praatprogramma's en nieuwsrubrieken. Meningen zijn vrij in de politiek. Maar de methoden die Wilders hanteert zijn levensgevaarlijk en volstrekt verwerpelijk. -
De spanningen ontstaan doordat het hele, geld verslindende, EU circus ons door de strot geduwd is. Omdat referenda niet worden geaksepteerd.
-
De meeste mensen in deze thread begrijpen de strekking van het bericht nog geen eens. Moeilijk he, woorden achter elkaar en daar betekenis aan onttrekken?
Wist niet dat leren lezen ook al een duivelse linkse hobby was. -
Kok heeft zichzelf al jaren geleden buitenspel gezet dankzij zijn immorele en vooral niet met zijn geveinsde 'rode' achtergrond.Omdat hij als ontpopte als commissaris en grootverdiener,terwijl als vakbondsman zich altijd daartegen verzet heeft.
Hoe geloofwaardig ben je dan nog ? -
@240. ... geen eens? Moeilijk hè.
-
Het kwartje is inmiddels een euro geworden
-
Toen Kok ondernemer-tje ging (mee)spelen hebben we gezien waar deze voormalig stakingsleider in de ban geraakte van het grote geld (en macht). Hij is allang afgeserveerd uit politiek en bedrijfsleven.t' Zou hem passen zijn mond te houden, dat leerde hij toch als commissaris, en zich niet verder te bemoeien in politieke zaken. Hij is zelf boven de 65 en telt dus niet meer mee net zoals de vele 50+ die al afgeschreven zijn voor werk. Als hij dan nog iets nuttigs zou wil zeggen dan zich beter inspannen voor mensen die willen en kunnen werken maar door dat zijn vrienden binnen de RvC de belangen van ondernemers veilig stelde ipv werknemers. Als premier vond ik hem al dubbel en niet passen. Heeft hij nu nog niet geleerd zijn mond te houden.
-
0ch gut,denj je dat de kracht zit in de europ,samenwerking,je heb er zelf nooit iets van gebakken.nederland moet gewoon voor zich zelf op komen,en verder niet.
-
Weer zo'n gefrustreerde onruststokende oud PvdA-er die het beter denkt te weten. Het zit ze toch wel hoog dat ze met Job in de oppositiebankjes er niets van bakken. Opzouten die oude betweters.
-
Daar moet je echt voor geleerd hebben.
Ik zal ook eens een voorspelling doen: Aha, het gaat deze week regenen! -
Maar in die tijd had ik wel een goed gevulde portemonnee.
-
wat een flerk is dat ook
vlgs mij loopt hij wat achter met zijn helderziende bol -
wat de heer kok zegt klopt!
dat wat er tussen de ppv en het cda vooral maar ook de vvd bestaat is een verstnadshuwelijk en dat zelfde geld ook voor dat wat er tussen vvd en cda is!
en dat verstandshuwelijk zal dadelijk naar prinsjesdag uit elkaar klappen als de mensen eventjes haarfijn op de hoogte worden gebracht van wat de kosten zijn van een rechts kabinet van cda en vvd met de gedrochtsteun van de pvv en hoe hard dit hun in de portomonee gaat raken en zich dan in eens wel eindelijk tegen dit gedrocht van een kabinet gaan verzetten!
dan zullen er zeker spanningen gaan ontstaan die niet meer goed komen!
dat heeft de heer kok die een veel betere premier was in de jaren die hij er heeft gezeten dan smartlappen fan en dancevally man mark rutte in een leven lang zal zijn!
want onder kok hadden we niet alleen veel economische voorspoed maar werd ook zowel het sociale stelsel als dingen zoals volksgezondheid ten bate van alle mensen verbeterd terwijl het staatstekort ook werd aangepakt en dat op een manier zonder dat mensen zoals die van het pgb of speciaal onderwijs gebruik maken een draconisch en voor hun apocoliptische maatregel op hun nek kregen die naast niet werkt ook nog voor veel...heel veel ellende zorgt!
ik hoop dan ook dat de heer kok snel gelijk krijgt en dat we weer een premier zoals kok of zelfs balkenende en een fatsoenlijk kabinet krijgen dan stuud en feest premier rutte met zijn ellende kabinet wat gedrochtsteun krijgt van een ellende beweging zoals de pvv die samen alleen de ene draconische ellende na de ander verzinnen die het leven voor de burger onmogenlijk maakt en ondertussen niet hun werk goed doet om er vervolgen een lul verhaal over te gaan op hangen met een geniepige smile van hier tot china toe zoals rutte deed over die opes 50 miljard steun van griekenland wat toch oeps een klein rekenfoutje was en niets meer dan dat toch....? of niet of wel...? -
Goh, wat een held zeg. Als hij nou de eurocrisis of iets dergelijks had "voorspeld" voordat die begon... Zodra nu het bed van Geert Wilders kraakt kan hij zeggen, "ik zei het toch".
Ga van je pensioen genieten Wim, daar zullen wij door al de "linkse hobbies" uit jouw periode niet van kunnen genieten. -
Kok heeft gelijk in dit geval je zal het economisch gedeeltelijk moeten overdragen naar Brussel zolang men dat niet doet blijven de beurzen onrustig en slinken de pensioenen van Henk en Ingrid.
Ik was geen voorstander van de euro in de hoe deze is ingevoerd maar er nu uitstappen is gewoon geen optie meer daarmee teken je economische doodvonnis. -
In welk politieke en niet politieke situatie dan ook heb je niets aan een pvv en/of sp.
Toon maar eens aan wat ze in huis hebben aan bestuurlijke en politiek kwaliteiten.
Niets.
De pvv is juist daarom een gedoog partij ( 1 man) geworden.
Geert wil helemaal geen politiek bedrijven anders hadden zijn Ingrid en Henkie
het nu wel wat beter.
De beloften gelovend en na gekomend.....................
Kortom, Wim Kok heeft gelijk.........en nee ik ben niets links.
Dat scheelt weer een hoop gedram. -
@250
Ben het helemaal met u eens +++++++++++ -
Door het politiek correcte geneuzel van Kok c.s in het verleden is er een PVV opgestaan met als gevolg: deze coalitie.
Trouwens Wim: wij willen ons kwartje nog terug, oplichter! -
Kok kan zich beter afzijdig houden en verder gaan met zijn zakken vullen tot de nek. Daar zijn PvdA-ers zo goed in als ze niet meer in de politiek zitten. Eerst roepen dat het allemaal socialer moet ( waar opzich niets mis mee is) en vervolgens uit de politiek stappen om tonnen/ miljoenen te verdienen.
Overigens hoor ik hem niet over zijn kwartje. -
Oud-premier Kok voorziet spanning tussen VVD, CDA en PVV.
Het kwartje valt. -
Er was ook spanning tussen PvdA, CDA en de christenunie.
-
Ze hebben elkaar gegijzeld.
De kreet gedoogpartij heeft eigenlijk een dubbele betekenis gekregen. De PVV gedoogt niet alleen de regering, maar andersom gedoogt de regering de merkwaardigheden die af en toe bij de PVV vandaan komen.
De vraag is wanneer ze elkaar precies gaan los laten. Als ze het nu doen, leveren ze teveel stemmen in om terug te komen in een nieuwe regering, dus dat zullen ze voorlopig wel niet durven.
De oppositie buit de tegenstellingen veel te weinig uit. -
laat rutte heel snel zijn koffers pakken.
liefst vandaag nog. -
@ 260
halleluja!!! -
Verkeerde titel...
Het zou moeten zijn:
"Wim Kok WIL onrust tussen VVD, VDA en PVV" -
@262 Dat sowieso :-)
-
Kok, de enige minister-president van de laatste decennia 's die Nederlander voor de Nederlanders was, in Europa hoog aanzien genoot door zijn sociaal-economische kennis en een Europeaan in hart en nieren
Zijn tijd VER vooruit!!!!!!!
zeer veel respect voor deze man, die voor Nederland ontzettend veel goeds
gebracht heeft!!!!!!! -
Wat voor kabinet we ook (gehad) hebben of krijgen ... prestige naar Brussel staat bovenaan het verlanglijstje van elke politicus. Ook al moet dat ten koste gaan van het kiesvee.
Dat wij Nederlanders boven ons niveau leven en meer uitgeven dan er binnenkomt hebben we ook aan dit beleid te danken. Neem bijvoorbeeld maar het feit dat er tegenwoordig twee inkomens nodig zijn om een 'normaal' leven te leiden met een gezin. Het geld waait van A via B naar C en weer terug naar A om werkgelegenheid te creeren. De regelzucht neemt exhorbitante vormen aan en er wordt totaal niet meer geinvesteerd in produktie van nuttige goederen (zie de explosie van vastgoed in kantoren).
En nu doet onze overheid net alsof ze het niet aan hebben zien komen en legt de bal bij de gewone man/vrouw.
Een trieste vorm van jarenlang wanbeleid. -
@223 juis PVV word gebruikt als afleiding.
en om links te breken.
en opgezet door de VVD.
PVV met allemaal linkse doelstellingen, maar een rechtse partij is die juist rutte aan de macht helpt.
en alle rijke luizen beloond.
rarararara
het is zoon doorgestoken kaart je moet wel blind zijn als je dat niet ziet. -
@264 Zo jij weet ook heel erg goed hoe je 'm er achterin moet steken!
-
kwartje Kok weg met die man
-
Dit is de waarheid :Meer dan de helft van de Nederlanders leeft elke maand in spanning of ze financieel het eind van de maand nog wel zullen rondkomen. Daar hoor je deze kwartjesdief niet over. Die leutert wat over spanning tussen graaiende politici die de burgers steeds meer uitmelken.
-
@253 Van de SP kan ik inmiddels wel rijtje goede bestuurders opnoemen.
Bij de PVV komt dat misschien ook, maar die zitten nog in de kweekvijver van Geert Wilders. Net als Jan Marijnissen heeft Wilders een hele partij op te bouwen, dat duurt gewoon jaren. Of het in zijn geval zonder interne democratie ook lukt is de vraag. Heeft Wilders gezondheidsproblemen, dan valt de partij om denk ik, dat in tegenstelling tot de SP.
De gedoogsteun van Wilders is zowel slim als laf, maar op dit moment zou hij geen ministers kunnen leveren, evenals de SP 5 jaar geleden. Toch ben ik blij dat de SP toen zijn ziel niet heeft verkocht aan een gedoogsteun.
De vraag of CDA en PvdA, maar ook de VVD beschikt over goede bestuurders?? mogelijk maar een rijtje niet functionerende opnoemen is wel makkelijker. D66 vaart ook alleen op Alexander Pechtold en Groen Links, hoe heet ze ookal weer???
Conclusie, het is treurig gesteld met de Nederlandse politiek, maar eigenlijk is dat nooit anders geweest. Iemand een beter alternatief voor democratie? -
@207 mooi betoog! ben het hier helemaal mee eens!
Je weet toch wel dat PVV-ers niet lezen?
Wellicht nog een keer maar dan in beschonken Jip en Janneke taal, en liefst niet meer dan 1 zinnetje.
Zoiets als: PPW stinkut, hips.
@262 Hoe kom je daar nu bij? Kok wil Europa er door geduwd hebben, hij heeft in zijn regeer periode beleggings adviezen gehad van rothschild. -
Ach de pvv loopt straks weer als een schoothondje aan de lijn van de vvd blaffend op alles wat hem niet zint. De pluche zucht is groter dan idealen
Wat dat kwartje van kok betreft die krijgen we nooit meer terug sterker nog diverse kabinetten hebben er nog wat bij bij gedaan ook dit pokerface kabinet -
Wim kok kraakt zelf aan alle kanten wordt tijd dat hij eens valt.
Snap niet wat hij nog moet vertellen weg is weg .
Dat geeikel van die lui op de achtergrond zoals van agt, Lubbers, Wiegel enz bemoei je met je eigen zaken . -
Goedemorgen, leuk om te zien dat Kok de tongen nog aardig losmaakt hier.
Jammer dat er nog steeds geblèrd wordt om het kwartje van Kok, denk zelf na, het is niet alleen het kwartje van Kok maar ook van Zalm bovendien heeft niemand het later teruggedraaid. Dát zou nog eens een leuke verkiezingsbelofte zijn, een prachtig breekpunt, wie biedt?
Alsof Kok er een private jachthaven van heeft laten aanleggen, ik denk eerder dat het opgegaan is aan landbouwsubsidies en asfalt. -
@ velen . Onlangs hier op nu.nl kunnen lezen dat populisten geen enkel historisch besef hebben. Heb toen al de opmerking geplaatst, als dit al een VS. presidentskandidaat overkomt, wat kun je dan verwachten van het "klootjesvolk". Tsjonge tsjonge tsjonge, wat een hoeveelheid onwaarheden en dom, dommer, domst opmerkingen vind je hier weer.
De opmerking van @2 dat PvdA de grootste verliezer zou zijn van laatste verkiezingen, getuigt van wel heul veul domheid. Als 2e geeindigd voor CDA, voor PVV, met slecht enkele duizenden stemmen minder dan VVD.
Overigens: Ben geen PvdA stemmer. slechts een objectief waarnemer. -
Nee@233 @ 232 heeft gelijk de regering nu heeft het moeilijk om dat papa Wouter bos de boel naar de vernieling heeft geholpen en dan zijn biezen pakt.
En een ander mag het puin ruimen. Pim fortuin heeft een mooi boek daarover geschreven over dit soort praktijken. En prof. Smalhout ook die zijn allebei de mond gesnoerd. -
@273
Het is inderdaad vreemd dat zulke heren het nu wel zo goed weten maar toen in pluche niet -
Voor iedereen die hier grappig probeert te zijn door te vragen wanneer we het kwartje van Kok terugkrijgen: Ik zou dan eens aan onze huidige regering vragen.....
-
@276
Er is een trend door de jaren heen, een kabinet met de PvdA geeft onze centen altijd met bakken weg om het dan door een ander kabinet weer recht te laten trekken. -
Precies @277 ze hebben zelf alles verziekt en nu weten ze het beter ik kan me daar zo kwaad over maken en dat kwartje waar ze het allemaal over hebben dat is er zo ingeslopen en zal nooit meer terug gegeven worden.
-
Seniele oude man.
-
wim kok,een graaier die volgens mij een eigenbelangtunnelvisie heeft.en daar hoort de PVV helemaal niet bij
-
hoe lang duurt het nog voor dat iedereen op Geert gaat stemmen, zodat we eindelijk ??ns schoon schip in nederland kunnen maken wat wim kok en de zijnen na hem veroorzaakt hebben. maar laten we oppassen mensen het Fortuin de kop gekost, dat mag Geert niet gebeuren.
-
Tja, kok.....
Links praten en rechts zakken vullen! -
1. Onder zijn premierschap is het hele neo-liberale beleid in een stroomversnelling gekomen.
2. Onder hem heeft Griekenland zich in de Euro gelogen
3. Hij was ooit als premier tegen de exorbitante zelfverrijking maar wel later vette bonussen opstrijken bij ING
Conclusie: geen dingen waar hij trots op kan zijn. En dan nu wel iedereen de les willen lezen. Haha. -
@283 Belachelijke opmerking. De moord op Fortuyn is door de dader nooit voorzien van een argument. Door dit te vergelijken met een eventuele moord op GW sla je de plank volledig mis. Hij wordt bedreigd, zegt men, en dat geloof ik graag: zelfs de meest lieve hond wordt vals en gaat bijten als je hem maar blijft treiteren en met een stok slaat. GW gedraagt zich als een ongeleid projectiel, een volksvertegenwoordiger onwaardig.
Naast het feit dat jouw verhaal over Kok niet klopt zeg je impliciet dat tegenstanders van GW tot moord in staat zijn, en dan ook nog op iemand die "slechts" politicus is. Ik voel me totaal niet aangesproken, maar wellicht zegt jouw opmerking meer over jezelf dan over het gros van de niet-PVV stemmers. -
@279 Wederom een vervelende verdraaiing van het verleden. Hoe dom kun je zijn en de tactiek der populisten. Kabinet van Agt / Wiegel de grootste Big Spenders aller tijden, overigens door vriend en vijand toegegeven.
-
@279
Niet alleen de pvda maar wat dacht je van het cda en vvd en wat voor uitgaven ze nu weer bedenken jsf, kernenergie met een gigantisch afval probleem, Afghanistan Politie opleidingen En dan wil stiekeme verhagen straks ook nog de grotere bedrijven met miljarden steunen De pvda gaat zeker niet vrij uit maar de anderen ook niet Ik heb daarom pvv gestemd maar het blijkt dat ik op een twitterende schoothond heb gestemd die een debat angst heeft alleen maar op alles blaft en gelijk weer bij veilig bij baasje rutte op schoot kruipt Helaas -
Wat een schandalige opmerkingen worden er geplaatst!!!!!!
Deze redactie is wel erg selectief!!!!!!! Schaam je -
met de pvda weet je zeker dat welk kabinet dan ook elke maand zal sneuvelen die dreigen constant en zijn niet te vertrouwen die waaien met alle winden mee; dus PVDA ga zakjes plakken of prbeer eens constructief te denken!!
-
Ik voorzie spanningen bij meer dan de helft van de burgers na Prinsjesdag in September!!!!
-
@202
Mogelijk, maar dat neemt niet weg dat zijn observatie klopt. -
@285
Ga liever inhoudelijk in op zijn vaststelling. -
Verwijderd door redactie
-
Kok is een landverader
-
zoveel heeft de pvv niet ingeleverd hoor zijn nog steeds standvastig over de euro en de eu NIET DOEN was ook tegen kunduz en zo zijn er nog wel wat punten maar de regering vind steeds weer een meerderheidbij de oppositie dus begrijp ik eigenlijk niet waar de linkse mafketels het lef vandaan halen om critiek te uiten laten we wel wezen deze problematiek is onstaan onder o.a. pvda ,cda en jaja de vvd niet onder wilders dus steek uw hand ees in eigen boezem zou ik zeggen dar komt nog bij dat dergelijke figuren graag roepen hoe dom de gemiddelde pvv stemmer is , hij is in ieder geval slim genoeg om eens een andere wegin te slaan ipv de geeikte wegen te bewandelen
-
Kok heeft gelijk, in de coalitie en in de gedoogconstructie zal tijdens de looptijd spanning ontstaan. Je hoeft echter geen rood orakel te zijn om dat te voorspellen: het zou wel heel vreemd zijn als er in deze omstandigheden geen spanning zou zijn.
Voor iedereen die de PVV de macht toedicht om de stekker er uit te trekken op het EU / Euro dossier omdat ze tegen zijn... hier is voor de PVV natuurlijk niets mee te winnen, een absolute meerderheid in de kamer zal de regering steunen op dit dossier dus leg mij eens uit waar de winst is. -
@291 Ik voorzie niet zoveel spanningen bij de burgers .Men is gezapig en snel tevreden .Als de tv maar draait en bier en kroketten klaar staat hoor je de meeste niet. Die je hoort zijn de beroepsbrullers.
-
@294 Eh ? Dat wens je toch geen mens toe???
-
Nou ik twijfel er nogal aan eigenlijk! PVV heeft dondersgoed door dat dit de enige partijen zijn waar ze mee kunnen reageren bovendien is de rek er wel uit kwa zetel aantallen. PVV zal het niet zo snel opblazen denk ik. VVD doet het alleen maar goed op die moment zetel aantal stabiel zo niet hoger en kunnen redelijk veel punten van hun agenda er doorheen drukken. CDA weet dat als ze dit kabinet nu opblazen voor een lange tijd niet meer zullen regeren. Het is dan wel klaar met het CDA.
Kok heeft het zelf verprutst tijdens zijn regeer periode. (waar is het kwartje) PvDA moet accepteren dat ze voorlopig buitenspel staan en niet op dit soort zielige manieren onrust te proberen te stoken. Mijn advies aan de PvDA is dat ze Job Cohen aan de kant moeten schuiven en niet moeten proberen om links populistische politiek te voeren a la SP. -
@298 vug ook niet als ze geen kroketten en bier meer kunnen kopen???
-
Hebben ze die extreem linksche fossiele haatzaaier weer van stal gehaald...
-
Net als vroeger, toen hij Minister van Financien en MP was van stevige regeringen,ben ik het,politiek gezien, weer eens met dhr Kok.
Alleen hoeft hij niet bang te zijn voor de P V V wat betreft de Europese samenwerking.
De oppositie weet dat gevaar wel te bezweren, die zijn niet achterlijk. -
PVV = Partij (beweging) VOOR VERLOEDERING
-
Was het nog maar zoals in 1996 met Kok als premier....
Deze man wordt hier wel vreselijk afgezeken, maar onder zijn kabinetten ging het in NL beter dan ooit!
Dan als die erg naieve PVV-reacties hier (het antwoord van #236 op #207 spant echt de kroon!): hoe dom kun je nu eigenlijk zijn? Geert Wilders doet niets anders dan alles wat hij beloofd heeft aan de kant zetten. Als hij stevig tegen Europa is, dan moet hij óók tegen steun aan Griekenland zijn. En doorvechten tot hij er bij neervalt. Dat is pas nee=nee. Maar wat doet hij? Hij bezoekt een wijkje in Helmond omdat er een paar jongetjes vervelend hebben gedaan. Dat is wat de naieve PVV-stemmer het liefst ziet.
Ik hou mijn hart vast als de PVV straks de grootste blijkt. Dat kluitje uitvreters om GW heen moet het dan gaan doen...en daar wordt het niet beter van! stel je eens voor: Hero Brinkman als minister? Of dat domme duifje Agema?
Moet er maar even niet aan denken en ik hoop dat het verstand van minstens de helft van de kiezers zegeviert. -
Is Cohen niet meer in staat om de PvdA verder te helpen.?
Moet er een ander paard van stal worden gehaald. ?
Als dat zo is hadden ze geen slechtere kunnen bedenken. Wat een fossiel !! -
Ha onze geld graaiende commissaris wordt ook weer eens wakker.
Ga toch thee drinken met Cohen en laat je niet meer horen stuk hypocriet. -
Waar blijft dat kwartje?
Kosten op jaar basis: 50 x 50 x 0,25 = 625 / 2,20371 = 283,61 euro/jaar
Dat is x 16 jaar = 4.537,76 euro, dit is wat Kok van mij gestolen heeft.
Waar van akte!!!!!!! -
@295 zolang u de Nederlandse taal niet machtig bent, raad ik u aan uw mening voor uzelf te houden. Landverader schrijf je namelijk met dubbel R na de E.
-
@308
Dat zielige kinderachtige gezeik over dat kwartje...alsof hij dat in zijn eigen zak heeft gestoken. Net zo flauw als je fiets terugvragen aan een Duitser! -
Partij van den Arbeid is niets anders dan Partij voor de Banken, Ing.conmissaris voorheen vakbondsleider (de vorige leider zit ook al bij de ING)
en later premier ook dus wel Wouter Bos heeft ook een goeie baan na zijn salami-technieck die de PVDA zo eigen is. -
31325 augustus 2011 12:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Er is er hier maar één uit op spanningen en dat is Wim Kok.
-
Hebben mensen die hier luidruchtig "Ga lekker achter de geraniums zitten, Waar bemoei je je mee perkament", e.d. roepen zich gerealiseerd dat deze meneer GEVRAAGD is naar ZIJN mening in een interview?
Respect naar de medemens bij sommigen is ver te zoeken en dan ook nog eens de oudere medemens. -
Toevoeging aan mijn bijdrage onder nr. 184 'Herinneringen aan Wim Kok'.
Ik heb daar de verrichtingen van Kok opgesomd die mij het meest zijn bijgebleven en die het meest doorwerken tot in het heden.
Ik wil niemand die op deze website reageert onderschatten. Maar, voor wie er nog niet bij had stilgestaan: er loopt een rode draad door 's mans loopbaan.
Onder al de genoemde verrichtingen van Kok gaat een overmoed en overschatting schuil van de positieve effecten die hij verwachtte van snelle schaalvergroting. Even snel kritische massa bereiken, - niet ingaan op tegenstand - , en dan de schaalvoordelen incasseren.
Naast overschatting van de kwantiteiten, onderschatte Kok altijd de factor kwaliteit. Bij iedere (snelle) schaalvergroting treden, na korte of iets langere tijd, ongewenste neveneffecten op. Deze heeft Kok, met zijn wisselende politieke partners van CDA. VVD of D''66, altijd genegeerd en afgedaan als verwaarloosbaar. Zo de onttrekkingen aan de pensioenfondsen, zo de problemen met immigratie en multiculturaliteit, zo de grote fusies in het onderwijs, zo met name ook de economische multiculturaliteit onder de euro.
In de huidige context is de rode draad in Koks verleden zeer relevant: middels de eurobonds en aanmerkelijke vergroting van het Europese nood- en steunfondsen bepleit hij sterke kwantitatieve verruimingen en - machtsuitbreiding voor Brussel. Daarvan wordt alle heil verwacht. Echter de kwalitatieve onderbouwing is uiterst zwak, of zelfs afwezig. Hoe gaan we die nieuwe stromen van 100-den miljarden euro's kwalitatief inbedden? Hoe gaan we de negatieve nevenaffecten die spoedig zullen optreden, o.a. politieke en bestuurlijke 'moral hazards' in tal van landen bestrijden?
Want daar zit juist de achilleshiel van nationale en Europese politiek en bestuur: het gebrek aan mensen met kwaliteiten. Waardoor het publiek ook geen vertrouwen kan hebben. Uit opgedane ervaring met mensen zoals Kok. -
"De PVV is duidelijk NEE=NEE."
Behalve wanneer het gaat om een (vermeend) breekpunt zoals de pensioenleeftijd. Dag voor de verkiezingen: NEE=NEE. Dag na de verkiezingen NEE=JA.
Zo zijn er nog wel meer voorbeelden van breekpunten, zoals hulp aan Griekenland, die opeens geen breekpunt meer zijn wanneer puntje bij paaltje komt.
Richting kabinet is de PVV boodschap dan ook duidelijk. Men verkondigd NEE om de kiezer te paaien, en zegt uiteindelijk JA om de gedoogconstructie niet in gevaar te brengen.
Hoe mensen de PVV als betrouwbaar willen bestempelen ontgaat mij. -
"KOK, was dat niet die "grootgeldgraaier" bij de bank."
Jups, net zoals zijn vakgenoten aan de rechterzijde van het politieke spectrum (i.e. Gerrit Zalm om een voorbeeld te noemen).
"Was dat niet de kl.z. die ons opzadelde met een miljoen allochtonen. "
Krijgen we weer het sprookje dat we decennia lang door links zijn geregeerd, terwijl CDA en/of VVD tijdens de periode dat de meeste allochtonen binnenkwamen net zo goed regeringsverantwoordelijkheid hadden (en buiten de periode paars ook meestal de premier leverden) ?
Overigens zijn die allochtonen ook mensen die bij jou het vuilnis ophalen, die je moeder in een verzorgingstehuis verplegen, die wanneer je huis in brand staat het vuur komen blussen en ga zo maar door. Maar het is gemakkelijk om enkel negatief te zijn en alle allochtonen als 'slecht' af te schilderen. -
Nederland had nooit de euro moeten invoeren, ze hadden gewoon de gulden moeten houden.
-
@274 Melding! En dan zeuren dat bij Pim de kogel van links kwam,wat ook een leugen is trouwens
-
Sorry @294
-
die ouwe "salonsocialist"/graaier, zie commissiariaat ing moet zyn mond houden. om te stoken In het rechtse kabinet.
overigens zyn in het regeer/gedoogakkoord punten afgesproken waar de gedogers/regeerders zich aan houden moeten.
vrye punten mogen ze op eigen houtje interpreteren/stemmen etc.
ook voor het eoropees beleid zyn punten agfesproken.
zou goed zyn om te weten wat er isafgesproken hierover en wat niet -
"overigens zyn in het regeer/gedoogakkoord punten afgesproken waar de gedogers/regeerders zich aan houden moeten."
Tuurlijk, maar er zijn ook breekpunten benoemd voor de verkiezingen, die direkt na de verkiezingen in de prullebak werden gegooid. En er zijn tal van kwesties die niet gerelateerd zijn aan het regeerakkoord (i.e. het al dan niet geven van hulp aan Griekenland).
Daarnaast is er nooit een absolute plicht om je als gedoger/regeerder aan het akkoord te houden. Wel heeft zo'n beslissing natuurlijk vergaande consequenties. -
Mensen die hier schrijven vinden dat Kok z'n mond moet houden, hem uitschelden, zeggen dat hij moet oprotten en hem zelfs dood wensen (@294)...
Who the f*ck denken jullie wel dat jullie zijn?!
Gadverdamme....en Godverdomme! Dit is dus echt hoe wij hier met z'n allen willen omgaan met elkaar? Serieus? Ik niet.
Ik sta er niet van te kijken als er in NL binnenkort weer een politicus (of publiek persoon) vermoord wordt. Van linksche of rechtsche signatuur. Is om 't even.
En wat mij betreft zijn we dan ALLEMAAL schuldig. -
de heer Kok samen met dhr.Zalm voor het gerecht wegens het weggeven van onze belangen. en dan nu even de 'staatsman' spelen ? ga weg en blijf weg leugenaar en bedrieger !
-
Dat die landverader nog iets durft te roepen. Dat hij maar weer snel in het shell hok duikt en zijn shell centen gaat tellen. En ga maar handje klap spelen met het koningshuis.
Leg jevooral te rusten verader en denk dan maar aan al die doden in JOEGOSLAVIE waar ik je nog steeds mede schuldig aan acht. Ook de moord op fortuyn weet je meer van.
En dan nog maar te zwijgen over de leden van de vakbond die je jaren misbruikt hebt. Walgelijke kerel -
@324 ik kan mensen niet uitstaan die het eene moment dit zeggen en dan iets anders doen en Kok is daar het klasse voorbeeld van. Ik heb deze lul horen zeggen dat "we het nooit zullen accepteren dat het ziektegeld van 80 naar 70 % zou gaan. en nog meer van zulk soort uitspraken. wie heeft het allemaal kapot gemaakt, juist deze "vakbonds" man, wie had er iets tegenj graaiers en is er zelf een geworden, weer deze mr Kok.....deze man moet weg en weg blijven, zonder pensioen !
-
Iedereen die nu nog zeurt over een 'kwartje' bij Kok, zou onmiddellijk zijn stemrecht moeten inleveren, want daarmee verklaar je dat je als een kip zonder kop reageert.
Het 'kwartje' was geen idee van Kok, maar van een CDA-minister. Kok voerde het slechts uit, onder het regiem van Premier Lubbers. Het 'kwartje' is nooit meer teruggegeven omdat 1) de regering later van mening was dat het al verrekend was door een paar jaar geen accijnsverhoging door te voeren, maar _ook_ omdat 2) Kabinet Balkenende II (CDA-VVD-D66) besloot dat de opbrengsten van het 'kwartje' voorgoed in de pot infrastructuur en onderhoud terecht zou komen.
Wie nu nog steeds zeurt bij Kok en/of de PvdA over dat 'kwartje' en niet VVD en CDA, domweg omdat Pimmetje de minder begaafde kiezers dat voor hield, heeft de intelligentie van een wandelende amoebe en moet m.i. van het stembureau (en van het internet, als het ff kan) worden geweerd in het kader van de volksgezondheid. -
@326
GGZ zit nog in het basispakket: maak er gebruik van nu het nog kan voor Bruin I's aanstaande prinsjesdag. -
@327 Weet je, ik kan me voorstellen dat er veel te zeggen valt over het doen en laten van Kok (of wie dan ook eigenlijk). Maar ik vind dat het allemaal zo agressief en vol haat uitgedrukt wordt. En dat is al een hele poos zo.. En ik ben bang dat dat gaat exploderen, one way or the other. En dat wil ik niet. Dat is toch niet zo gek?
-
@328
Gelukkig heb jij het niet voor het stemmen en zal ik met mijn verstand van een doperwt gewoon weer gaan stemmen op de partij die ons laaggeschoolden nog wel welkom heet. De PVV.
De rest is allemaal elite die niets te maken willen hebben met laaggeschoolden. -
@330 kijk jou reactie begrijp ik, ik ben alleen heel erg teleur gestelt door deze man, en NEE ik heb ook geen zin explosies, praten/schijven is goed, gedachtes wisselen.
Ik heb iets tegen deze man ( Kok ) omdat ik hem de verkrachter van alles wat links is vind, dat is mijn mening, je hoeft het er echt niet mee eens te zijn en ik luister naar mensen die het niet met me eens zijn -
@332 Precies, we hoeven 't niet met elkaar eens te zijn maar kunnen wel naar elkaar luisteren.
Wat betreft Kok: hij schudde zijn ideologische veren af als ik me goed herinner. Dat vond ik niet zo'n sterke actie destijds. -
Deze man moet zijn mond houden !
Hij heeft nederland al te veel schade berokkent ! -
@334 Laat eerst Wilders z'n mond houden hij berokkend meer schade dan de komende kabinetten goed kunnen maken
-
@ 316. Prachtige analyse. Een plus.
Waarom lees ik een zo duidelijk verhaal nooit in een Nederlandse krant? -
Ha..Ha..Ha..,Daar hebben we die Oude Vakbonds-KWARTJES-Socialist weer, He KOK,weet je het nog? Die Kwartje ZOU toen maar TIJDELIJK zijn.!!! [Jouw Arbeiders-Klasse is dat nog niet VERGETEN Hoor.!!! ]. Dat TIJDELIJK duurt toch wel een beetje lang hoor..!! Vindt je Niet? ...Ha..Ha..ha..Ha..,Die Oude-Garde komen nog even om de Hoekje kijken om HUN mening te zeggen,nu van mij mag het hoor,die alles Weters...Ha..Ha..Ha..Ha...,Maar ach ik heb ook mijn mening hoor,maar dat zeg ik Lekker maar niet,want Minnetjes krijg ik toch al GENOEG hier op deze SITE....Ha..Ha..Ha..Ha..,
-
Wat fijn dat Kok ons zijn visie geeft. Ik dacht dat hij het veel te druk had om in alle commissariaten zijn eigen zakken te vullen. Het moet eerlijker - is het niet Kok?
-
@337 : zie #328
-
No shit sherlock..
-
WANNEER KRIJGEN WE DAT KWARTJE TERUG?
-
@341 Dat is nou de euro van Rutte ...
-
politici? ze hebben op school uitstekende cijfers behaald.
voor liegen een 10
bedonderen een 11.
voor de gek houden een 12
veel beloven en weinig geven 13
zo laten ze de gekken in vreugde leven. -
34425 augustus 2011 22:05 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Er is weer een nieuw boek over prins Bernard verschenen. Het heet 'De vrouwen van prins Bernard', en daarin wordt een derde buitenechtelijke dochter van de prins onthult. Het boek had m.i. beter kunnen heten 'Bernard wist wel hoe die zijn pik achterna moest hollen'.
-
34625 augustus 2011 23:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@341
Zie #328 -
hahahaha je zou maar wim cock heten
-
347 zal het u makkelijk maken, ik stem niet eens meer, want ik zou niet weten welke pluche jager dat nu zou hebben verdiend. dus troost U. dan liever nog g.w. dan gooi je tenminste nog een stok in dat hoederhok. want ze vlogen als gejaagde kippen van hun stok. en gillen nu nog na.
-
@222 Vergeet vooral d66, gl en sp niet. Die zijn minstens net zo erg als de door jou genoemde partijen.
-
Tsja, de vvd, cda en pvda willen allemaal een deel van de pvv stemmers. Ze passen hun toon, standpunten en communicatie hierop aan. Een versterkte concurrentie pvv-vvd-cda-pvda is het gevolg.
Marktkunde heeft allang aagetoond dat door deze move hierdoor de kernideeën van de partijen onduidelijk worden en verwateren. De boodschap wordt onduidelijk en dit kost vooral loyale kiezers. Je moet vooral datgene uitdragen en belijden in woord en daad waar je kwaliteiten liggen en het pad hierna toe. -
Kok net als die andere.. oplichter.! het kwartje waneer Gaat ie weg belofte maakt schuld ze zijn net als die anderen mooie praatjes maar beloftes als ze dat ook bij ze'n eigen family doen halveren die lonen van jullie.
-
Of Kok gelijk heeft of niet, hij zal er geen kwartje minder om graaien.
-
Elke samenwerking met de pvv loopt op spanning uit.
De pvv werkt per definitie niet samen....de pvv leeft van controversie en spanningen..de pvv voedt zichzelf aan een bodem van tweedracht en gefabriceerde ontevredenheid.
De pvv is een rebel without a cause and without a clue. Maar als ze iets zien weten ze wel dat ze er tegen zijn....waarom en hoe het anders moet...daar zit de pvv niet mee.
Als een vampier zuigt de pvv elke positieve energie weg en leeft van de onrust en anarchie die ze creert. Ik kan het de vvd en cda daarom niet kwalijk nemen dat de samenwerking begint te kraken en uiteen zal spatten....
Wat ik ze wel kwalijk kan nemen is dat ze zo dom geweest zijn te denken dat het wel goed zou komen en dat Nederland geen schade zou oplopen door met dit zootje politieke uitvreters aan de zijlijn. -
KokKwartjeKut. De man moet zo langzamerhand zijn bek maar eens houden. heeft tenslotte zijn eigen achterban het meest genaaid! Dubbel? Nee, driedubbel!
-
Ik voorzie ook weer spanningen bij de ING
-
brijant, die kok, NOT
\ -
Kok maakt de weg vrij voor Jongerius
-
Kok: links lullen, rechts vullen.
Begonnen als vakbondsman, werd later de man van de commissariaten van de meest kapitalistische bedrijven die deze wereld kent. Vroeger noemde hij die ordinaire zakkenvullers en exhibitionistische zelfverrijkers, in zijn tweede leven was hij medeverantwoordelijk voor verdere inkomensstijgingen.
Onbetrouwbaar, een verrader, een narrige man. -
36027 november 2011 11:23 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Mijn naam is niet Kok en toch heb ik dat ook voorzien.:-)))
Stijgers in Politiek
Morgen referendum over het ESM in Irland
Europa kijkt naar Dublin. Een NEE bei het...
2 uur 15 seconden geleden door Redczus H.Jürgens
Buurtbewoner vindt varkenskop op domein...
LIER - Onbekenden hebben een in vier...
2 uur 5 minuten geleden door Tweetsweet
Nieuw onzalig EU-plan: de internet ID-kaart
Als je even niet oplet omdat je staat te...
2 uur 9 minuten geleden door jozephh
Eindelijk een onafhankelijke peiling
Eindelijk een onafhankelijke en duidelijke...
3 uur 18 minuten geleden door edwardbreedveld
Shabieha van Assad martelen een jongen van...
Deze jongen van ongeveer 15 jaar wordt...
8 uur 19 minuten geleden door Tweetsweet
Best gewaardeerd
Wilders zegt vertrouwen op in De Jager
PVV-leider Geert Wilders heeft donderdag...
6 dagen geleden door choffy
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
1 dag 23 uur geleden door Matthijs85
Oppositie rekent Rutte recessie aan
Een groot deel van de oppositie rekent het...
6 dagen geleden door onderdeurtje
VVD blijft verliezen in peiling Synovate
De VVD blijft de laatste weken zetels...
4 dagen geleden door mening66
Holocaust overlevende spreekt zich uit...
Een sterke boodschap van deze Holocaust...
17 uur 45 minuten geleden door Tweetsweet

