Van 2002 t/m 2008 840 mensen erbij uit moslimlanden door migratie.
Voor het eerst: cijfers waarbij de klassieke herkomstgroepen westers en niet-westers zijn opgesplitst in EU, overig westers, moslimlanden en overig niet-westers.
Omdat nog steeds veel misverstanden zijn –of zoals u wilt, keihard gelogen wordt – over de werkelijke toename van allochtonen in Nederland door migratie, is het zinvol om een presentatie te geven over het migratiesaldo: het verschil tussen immigratie en emigratie.
Een verantwoording van de hier gepresenteerde cijfers vindt u aan het einde.
Lezen dus!
Sorteer op:
-
Was dacht ik al een draadje over, maar goed om dit nogmaals onder de aandacht te brengen.
-
Je hebt leugens, je hebt grote leugens en je hebt krapuul ehhh sorry statistieken.
Ik vraag me af waarom dit een issue is? Ik de al-dan-niet toename van de moslimbevolking dan een probleem?
Je kan gerust stellen dat krapuul hier racistisch bezig is naar de moslimse medemens. Ze verexuseren hun al dan niet aanwezigheid. Kennelijk is het heel erg als er moslims bijkomen in ons land. -
Huhhhh?? Zegt dat grafiekje nu dat er geen autochtonen naar ons land immigreren?! Het had zo veel makkelijker geweest v.v;;
-
@3
Goed lezen,he. Autochtone Nederlanderse immigranten zitten in de groep EU -
@2
Deze statistieken zijn door het CBS vrijgegeven.Mag toch wel als een waarheid gezien worden.Of heeft U andere statistieken. Of wilt U dit niet horen -
@TS man hoepel toch op, straks komt krapuul ermee dat we vooral nog enkele moskees moeten bouwen anders loopt het land leeg.
OPZOUTEN KRAPUUL. -
@6
Waarom CBS is openbaar -
Ergens komt dit artikel mij bekend voor.
@3 en @4
Grafiek 1 -de kleuren lijnen- geeft het migratieSALDO. Dus immigratie - emigratie.
Autochtonen emigreren, maar immigreren ook weer terug.
Nederlanders horen bij de EU, maar autochtonen hoeven geen Nederlander te zijn.
Het artikel -als ik het goed lees - gaat over autochtonen en allochtonen. -
Dit is al een tijdje bekend. Massamigratie is een sprookje uit het verleden. Maar het is een effectieve rechtse leugen. Creeer een gezamenlijke vijand en iedereen die roept dat de vijand niet bestaat, is natuurlijk een tegenstander, links of anderszins verwerpelijk.
Straks gaan we hele harde maatregelen invoeren waar zelfs autochtone Nederlanders last van gaan hebben (bijv huwelijksmigratie) om een probleem te bestrijden wat er niet is.
De grap is namelijk, de probleemjongeren van Marokkaanse of Turkse afkomst, zijn 2e of 3e generatie. Die zijn dus al lang en breed binnen, dat bestrijdt je dus niet met een immigratiepolitiek. Kortom, wilders cum suis hebben geen gelijk, maar gelukkig voor Geert is er het mechanisme dat er voor zorgt dat PVV-ers geen informatie meer accepteren die hun denkbeelden tegen spreekt. Deze informatie zal dus weinig veranderen.
Tenslotte, zal ik nog even vermelden dat immigratie van de ouders van die probleemjongeren geen linkse oorzaak heeft. De PvdA heeft in de jaren 70 en 80 slechts 2 keer in de regering gezeten en was de eerste (!) die eind jaren 80/ begin jaren 90 streefde naar een beter doordacht migratiebeleid (Kosto). -
Nou, dankzij de geblondeerde rattenvanger van Hamelen geloven nog flink wat ratten in het sprookje van de *tsunami* van moslim-immigranten.
-
De Pizzaman #6
Ach nee toch.......
Krapuul mag de cijfers van het CBS niet onder je neus duwen, omdat het jou niet uitkomt ?
Maar de aantoonbare onzinnige cijfers die zoete lieve Geertje met de regelmaat van de klok het land in slingert, sta je schijnbaar wel achter....
Zo zout heb ik het nog nooit gegeten...
( misschien teveel ansjovis en kappertjes op de pizza ? ) -
#2, het is een issue. Voor de racistische beweging geheten PVV, wel te verstaan. Wist je dat nog niet?
-
@2
Het is vooral bedoeld om de PVV-struisvogel met zijn tsunamiwanen eens met de neus op de enige , echte feiten en cijfers te drukken, lijkt me. -
bij de PVV klopt gewoon heel weinig.
-
@2 en @6 zijn PVV losers die alleen in hun eigen waarheden geloven, maar niet wat CBS concludeert, want dat is linkse kerk.
-
Kijk.. een probleem hier. We proberen in dit draadje de gedachtegang van 'de PVV-stemmer' te beïnvloeden. Een stemmer die kennelijk, als je de meeste verhalen wilt geloven, specifiek tegen 'massa'-immigratie is van moslims.
Nu vraag ik me af. Waarom zou dit hun op andere gedachten brengen, wanneer mensen niet alleen vanuit feitelijkheden stemmen, maar ook uit overtuiging; zie CDA, CU, SGP, enz.. Denk daar eens over na. Zelfs al zouden we letterlijk bewijs hebben tegen het bestaan van god, aannemend dat de christelijke waarden datgene is waarom mensen op deze partijen stemmen, dan nog zouden deze mensen niet van gedachten veranderen. Waarom zou een PVV-stemmer dit wel doen? Waarom zouden ze hun eigen overtuiging - want dat is het - links laten liggen (pun intended), wanneer anderen hun wijzen op de fouten in hun gedachtegang, wanneer er hordes mensen, miljarden, op dit moment geloven in een sugardaddy in de hemel?
Er is maar twee manieren waarop deze mensen afzien van het stemmen op wilders: 1. ze vinden een betere partij; 2. ze ondervinden iets zelf in hun directe omgeving dat hun gedachten doet veranderen.
Hoop dat het geschop tegen de PVV snel afgelopen is. Heb het gevoel dat dit één van de reden is waarom zoveel mensen hierop hebben gestemd... -
@16 #2 en #6 reageren ten minste de PVV meute die normaal als eerste klaar staan om te reageren laten zich hier niet zien.
-
Krapuul, een weblogje wat sinds Wilders nergens anders meer over kan berichten...
-
shangori #17
Dan zit ik dus vrij goed met mijn gedachten, nl dat veel PVV ers Wilders als hun afgod zien, je zou ze dus als een fanatieke religieuze groepering kunnen betitelen.
Ik probeer overigens niet om PVV ers van hun "geloof " af te brengen, zinloze zaak, zoals je terecht opmerkt.
Maar er ligt wel degelijk een verschil tussen dagelijks controleerbare feiten en dagelijks controleerbare onwaarheden.
Dat noemt men feiten, heel erg koppige zaken .......
Geloof is gebaseerd op niet-controleerbare zaken, maar op aannames.
Daar gaat je vergelijking ( en mijn suggestie dat de PVV een religieuze beweging is ) volledig mank . -
Drol #19
>>> Krapuul, een weblogje wat sinds Wilders nergens anders meer over kan berichten... <<<
Zolang men met feiten werkt is daar toch niets mis mee ? -
De werkelijke toename van het aantal niet Westerse allochtonen ligt allang in de bevolkingsgroei van deze groep. Graag hierover de cijfers, ben benieuwd wat het CBS hierover te melden zal hebben
-
@21 Niet zo naief de PVV aanhangers willen horen wat Wilders zegt en willen niet weten dat het niet klopt. Hun dag beginnen ze in gebed:
In de naam van de Nederlanders Lof zij Wilders, de wijze van de Nederlanden, de ziener, de redder, de verlosser van de linkse kerk. U dienen wij en u vragen wij om hulp. Leid ons op de juiste weg, de weg van hen aan wie u genade geschonken hebt, op wie geen toorn rust en die niet dwalen. -
@17
Het gaat mij nog niet eens zo zeer om die PVV stemmers.
Ik vind gewoon dat het nederlandse volk juist voorgelicht moet worden
over issues zoals immigratie/emigratie, hetgeen nu dus gewoon niet gebeurt.
Zelfs onze zogenaamde volksvertegenwoordigers zijn niet op de hoogte van de werkelijke migratie verhoudingen en onderhandelen en nemen beslissingen die ons allen aangaat op basis van verkeerde informatie.
Geeft ook enigszins weer hoe groot de incompetentie is in Den Haag, en ik zonder geen enkele politieke partij uit.
Je zou willen dat ze in den haag dit soort onderzoeken ook onder de neus krijgen, notabene uit de database van hun eigen CBS. En zonder gigantisch consultant prijskaartje!
NuJij lezers zijn bij deze dus wel juist geinformeerd. Mooi medium toch dat NuJij!
Nogmaals met dank aan de auteur voor dit eerlijke report. En dat is dus niet Krapuul.nl. Zij zijn slechts de omroeper! -
@20 iets anders. Ik zie niet zo zeer dat wilders als afgod wordt gezien, maar hun overtuiging dat problemen komen door moslims/marokkanen/massa-immigratie/whatever. Een overtuiging hoeft zeker geen religieuze betekenis te hebben.
Ik maakte de connectie, omdat ook in religieuze kringen dingen als waarheid worden aangenomen (ik neem: de 6000 jaar oude aarde even als voorbeeld), terwijl het al lang is weerlegt met feiten. Het is de makkelijkste vergelijking die ik kan maken. -
de hopman #22
>>> Graag hierover de cijfers, ben benieuwd wat het CBS hierover te melden zal hebben <<<
Dat ondertussen bij moslim gezinnen het kindertal nagenoeg gelijk ligt als bij autochtone gezinnen.
Google zelf eens, er mankeert je toch niets aan je vingers ? -
shangori #25
Het scheppingsverhaal is inderdaad allang achterhaald en wordt door de meeste kerken ook als zodanig geaccepteerd. -
@6
Waarom wil je het niet even checken, Pizzaman?
Zo bang voor de waarheid? -
@14
Wat interesseert mij (en de meeste mensen) nou de moslimimmigratie? Dat een site als krapuul daar mee bezig is, geeft aan dat ze in hetzelfde vlak opereren als degene die ze zeggen te bestrijden: Wilders. Het toontje is zelfs gejat van Wilders.
Verder: wat zijn moslimlanden eigenlijk? Of nog beter...wat zijn moslims eigenlijk? Wie zegt dat immigranten uit bv Turkije persé moslims zijn? (wel eens van Alavieten gehoord)
Kortom, dat hele krapuul opereert op een bedenkelijk vlak. De ene keer zijn ze tegen etnische registratie en nu willen ze 'bewijzen' dat de moslimimmigratie wel meevalt. Feitelijk zijn ze zelf ook doordesemd van het idee dat de bevolking in twee groepen is uit te splitsen: moslims en niet-moslims.
Van wie horen we dat meer? Juist, van Wilders. -
@27 Weet je meer dan ik... Daarbij is dat een vreemd iets: Het scheppingsverhaal is DE basis van het christendom. Als je zegt dat het achterhaald is en niet meer wordt 'geloofd' door verschillende kerken, is er geen christendom meer.
Maar goed, dit is een offtopic iets, dus laat ik het hierbij -
Valt me mee maar ze ( CBS ) verraden zich omdat ze de monopolie over de cijfers hebben en een PvdAllo dependence zijn. De instroom over het laatste jaar was meer dan 150.000 en de PvdAllo Berberstemmertjes verlaten heus hun verzorgingsparadijs niet met 150.000 per jaar, daar zijn ze juist voor naar Mederland en de linskche imbecieltjes toe gekomen!!
-
@29 Een reactie waar ik alleen maar 100% eens kan zijn. Jammer genoeg komt het vaker voor: een hypocriet sausje, hoe goed bedoeld dan ook.
-
Pure cda /pvda en van welke partij nog meer ? (anti) propaganda
-
@32
Het lijkt wel alsof krapuul het gelijk van Wilders wil bevestigen. Overigens twijfel ik aan de 'goede bedoelingen', men wordt gedreven door haat daar.
Waar lijkt dat op? Juist...alweer Wilders. -
@29 Als je wil bewijzen dat Wilders onzin spreekt zul je toch een stuk mee moeten gaan in zijn retoriek. Hij introduceerde de term islamitische landen mbt de immigratiestop, je kunt dan een ander niet kwalijk gaan nemen dat, zo goed en kwaad als dat gaat, uit te werken in immigratiecijfers uit overwegend islamitische landen. Het zegt ook niets over de aantallen moslims die Nederland binnenkomen en die indruk wordt ook niooit in dit artikel gewekt.
Jouw verwijten zijn zeer misplaatst mbt dit artikel. -
@2 Kijk jij even op je neus, aan je reactie te zien...
En je hebt daarbij ook vast iets tegen krapuul.
Even checken of ik uit kan vinden wat jij tegen die site hebt.
momentje... -
@35
Quatsch.
"Als je wil bewijzen dat Wilders onzin spreekt zul je toch een stuk mee moeten gaan in zijn retoriek."
Hier geef je exact mee aan wat ik bedoel. Krapuul opereert op hetzelfde bedenkelijke niveau als Wilders en begeeft zich nu ook op het racistische pad.
Men vindt kennelijk bij Krapuul het wel best om de Nederlandse bevolking uit te splitsen naar 'goede Nederlanders' en moslims. Anders plaats je zo'n artikel niet. Men haalt alles uit de kast om te bewijzen dat het wel meevalt met de 'tsunami van moslims' en daarmee indirect aangevend dat moslims een gevaar zijn voor het land.
Uiteraard gaan de tegenstanders van deze denkwijze reageren met het gegeven dat ze zo 'Wilders bestrijden'. Maar feitelijk ondersteunen ze zo het gedachtengoed van Wilders. Nederlanders zijn verdeeld in ubermensen en moslims....dát is de denkwijze aldaar. -
@36
Hetgene dat ik tegen krapuul heb is de hetzerige en racistische manier van opereren daar. Dat vindt je niet in mijn profiel hoor. En als ik wel ergens een hekel aan heb is het discriminatie.
En voor de sukkels die mij al in het PVV kamp hebben geplaatst (hoezo hokjesdenken?) ..ik heb op Pechtold gestemd. Als beloning voor zijn strijd voor vrijheid in ons land. Niet alleen de vrijheid van de oorspronkelijke inwoners. -
Krapuul staat bekend om zijn leugens en halve waarheden
Feit is dat er ongeveer 140.000 vreemdelingen per jaar bij komen waarvan een zeer groot gedeelte uit niet westerse landen
Het CBS en de politiek houden de boel goed op slot want het is bijna niet na te gaan hoeveel er van die 140.000 uit islamitische landen komen
Maar duidelijk is wel dat de bewering van @TS en krapuul ronduit lachwekkend zijn
Iemand die beweerd dat er tussen 2002 t/m 2008 maar 840 moslims hier naartoe zijn gekomen die is oftewel zwak begaafd of is een zeer slechte leugenaar -
De hopman #31
Je bent je aluminiumhoedje niet vergeten op te zetten ? -
@37 Quatsch. Nergens wordt aangegeven in het artikel dat moslims een gevaar zijn of wordt die indruk gewekt. Men geeft feitelijk aan dat de woorden van Wilders onzin zijn en meer niet. Er staat geen enkel waarde oordeel over moslims of Nederlanders in. Ook de uitsplitsing in moslims en anderen is dus niet gemaakt, de immigratie uit moslimladen moet je niet zien als immigratie van moslims. Je begon daar zelf over bij #29
-
lange karim #39
>>> Het CBS en de politiek houden de boel goed op slot want het is bijna niet na te gaan hoeveel er van die 140.000 uit islamitische landen komen <<<
Als je het artikel had gelezen en de links even had gevolgd, dan had je een aardig beeld gehad.... -
@41
Uit de lead: "Van 2002 t/m 2008 840 mensen erbij uit moslimlanden door migratie. "
Wat suggereert dit? "Mensen weest niet bang, het valt wel mee met de mosliminvasie. " Tevens suggereert dit dat we dus wél bang moeten zijn voor te veel moslims in dit land. En dat is in mijn optiek een discriminerende uitlating. -
@38
""..ik heb op Pechtold gestemd. Als beloning voor zijn strijd voor vrijheid in ons land. Niet alleen de vrijheid van de oorspronkelijke inwoners""
Dat moet je ook even het zoontje van v Gogh uitleggen of Westergaard, Elian of mijn moeder die s'avonds in kanaaleilanden niet meer over straat kan en al die anderen die hun vrijheid zijn kwijtgeraakt beveiligd moeten worden en niet meer over straat kunnen dankzij de multikul van je oa je vriendje Pechtold.
Als vreemdelingen aan onze vrijheden komen dat is dat een klap in het gezicht van de oorspronkelijke bewoners en dan moet je niet verwachten dat wij de andere wang toekeren. -
@44
Als antwoord op moslimextremisme moeten we niet met ander extremisme aankomen.
En wat was het antwoord van Wilders op Mohammed B? Kopvoddentaks!
Een idiote moslim maak v. Gogh dood. De man wordt netjes levenslang opgesloten, wat wil je nog meer? Als kutmarokkaantjes terroriseren dienen ze te worden aangepakt. Maar wie pakt Wilders aan? Moslima's! Waren dat de kutmarokkaantjes? Niet dus.
Wilders spoort niet en is de weg kwijt. En krapuul meent in al haar wijsheid mee te gaan met die idoot. -
@43 Dat zijn dan gedachtes van jou maar de tekst zegt precies wat er staat en de context staat duidelijk in de titel: "PVV immigratie retoriek blijkt onjuist". Ik beoordeel de tekst op wat er staat en niet wat iemand er voor suggestie's uit denkt te halen.
-
Mag ik er even op wijzen dat 'Krapuul' het stuk niet heeft geschreven?
Als je kritiek wilt leveren dan ga je naar de bron van het verhaal en lever je daar kritiek of doet het hier.
Maar opnieuw wordt er geen inhoudelijke kritiek geleverd op het stuk. Er wordt alleen karaktermoord gepleegd. Zo typisch.
De enige die meent inhoudelijke kritiek te moeten plegen is Hopman @31 Het CBS is niet te vertrouwen en komt dan met een cijfer van 150.000 immigranten.
En van wie komt dat cijfer Hopman?
@29 Het feit dat de PVV het constant noemde tijdens de verkiezingen zegt genoeg over de belangrijkheid. Bovendien als het dan zo onbelangrijk is waarom reageren al die extreem-rechtsen dan alsof door een adder gebeten zodra je de echte cijfers noemt? -
@ derooiekater: er staat zoveel gelul op krapuul, dat die 'cijfers van het CBS' mij heel erg doen twijfelen. Maar gelukkig ben ik slim genoeg om zelf de cijfers op te zoeken... sommigen hier zijn dat blijkbaar niet.
De hele immigratiereut kan zelfs interactief. http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/c...
In 2008 kwamen 1828 immigranten uit Marokko naar NL. Er gingen 846 terug.
4224 immigranten uit Turkije, 2275 terug - etcetera etcetera.
Genoeg om mij aan het geleuter van Krapuul te doen twijfelen (overigens deed ik dat al). Daar heb ik Geert Wilders niet voor nodig, rekenen kan ik namelijk beter dan Geert en zeker dan Krapuul. De totale NETTO immigratie naar NL bedroeg in 2008 ongeveer 60.000 mensen. Daarbij belandden deze vooral in de grote steden: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/al...
Om even een referentie te geven, 60.000 mensen NETTO dat is dus half Amersfoort of half Arnhem... neem die even op, zorg voor huizen en geef ze te eten. Ongetwijfeld zal een groot deel voor zichzelf zorgen. NB: dit zijn dus de immigranten, da's dus exclusief illegalen en asielzoekers, al dan niet met tijdelijke verblijfsvergunning.
En dat ik PVV stem gaat niet om de moslims - hoewel er ZEKER dingen bij zitten waar ik het mee eens ben. het gaat me meer om de dingen die de PVV wel durft te zeggen, en waar de overige partijen gewoon langsheen kijken. Zoals meer politie op straat, maar dan niet met een lasergun in de bosjes.
Maar gezien het over migranten gaat: in 2008 is dus 60.000 man (vrouw) opgenomen in NL. Weet je wel dat dat bijna 1/3 is van de aanwas door geboorten? Dus op de 3 geboren kinderen komt er ook een immigrant het land binnen, en toch daalt de bevolking.
Nou mag jij eens even zelf gaan rekenen (zou dat lukken katertje), ik zou het zeker niet aan Krapuul overlaten. Je kan het dan INDERDAAD beter aan Geert Wilders overlaten, want die zit veel dichter bij de waarheid. Dus nogmaals:
OPZOUTEN KRAPUUL -
Job Cohen ontwierp de keiharde immigratiewet (door Verdonk uitgevoerd) waardoor de immigratiecijfers ineens een duikvlucht omlaag maakte.
-
@48
"
Genoeg om mij aan het geleuter van Krapuul te doen twijfelen (overigens deed ik dat al). Daar heb ik Geert Wilders niet voor nodig, rekenen kan ik namelijk beter dan Geert en zeker dan Krapuul. De totale NETTO immigratie naar NL bedroeg in 2008 ongeveer 60.000 mensen. Daarbij belandden deze vooral in de grote steden: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/al... "
je link verwijst naar een bericht/rapport uit 2004..terwijl je het als voorbeeld geeft voor een getal uit 2008.. -
@48 Kijk 60.000 is heel wat anders dan 150.000.
En waar komen die vandaan?
Dit is de tabel van het CBS van de migratie naar herkomstgroep:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=...
Immigratie, emigratie en saldo. Helaas is westerse landen inclusief EU dus die moet je er eigenlijk aftrekken.
Je ziet 121.000 allochtone immigranten en 80.000 vertrekkers. Dat geeft een saldo van 40.000.
Van dat saldo nemen EU landen 60% voor hun rekening en niet-westerse landen 35%.
Overigens met je vette letters lees je andere posts wel eens.
Kijk Hopman: Pizzaman gebruikt het CBS! -
@48 Zo zie je maar weer hoe voorzichtig je moet zijn met statistieken. Waar jij naar kijkt is de migratie van en naar Marokko en de statistiek van het artikel kijkt naar het geboorteland van de mensen. Daar zitten dus verschillen in zodra een bijvoorbeeld een in Belgïe geboren persoon naar Duitsland immigreert vanuit Nederland. De statistiek van het artikel registreert het als mutatie mbt herkomst land Belgïe en jouw statistiek mbt Duitsland.
-
De opmerking over het lezen van vorige reaguursels geld ook voor jou @50
Om je maar even te helpen: @47 -
#31
Die berbertjes mogen zich hier huisvesten en hun gezin herenigen.
Wie heeft hiervoor gezorgd, de partijen (en uitvloeisel) die nu aan het onderhandelen zijn.
Roolvink van Sociale Zaken in het kabinet de Jong heeft deze oveenkomst gesloten met Marokko, Marokko heeft toen de vlag uitgehangen, vanwege de vele schermutselingen met Berbers.
Het bedrijfsleven hing ook de vlag uit, goedkope arbeidskrachten en voor het afdanken gebruiken we de bevolking van Nederland, wel de lusten, niet de lasten.
Denk dat jij zo'n type bent die deze acties electoraal steunt. -
Wat jammer is, is dat deze feiten en cijfers geen zoden aan de dijk zullen zetten. De PVV, onder leiding van Geert Wilders, heeft een klimaat geschapen waarin feiten en cijfers er niet meer toe doen; wetenschap gewantrouwd wordt en anti-intellectualisme wordt gestimuleerd. Het gaat Wilders om het oproepen van een gevoel, en het is dit gevoel van waaruit de PVV-stemmers reageren.
U kunt zeggen: kijk naar de cijfers, er is geen massa-immigratie, er bestaat geen islamisering, en u heeft gelijk. Maar de PVV-stemmer wijst dan op allochtonen op straat, in de wijk (ook al zijn dit kinderen van kinderen van mensen die hier al lang wonen) en zegt dan: "oh ja? kijk hier eens rond dan". De PVV-stemmer baseert zijn wereldbeeld op wat hij toevallig op straat ziet of in 'Opsporing Verzocht'.
Overigens vinden de meeste PVV-stemmers 1 immigrant per jaar al teveel van het goede. Een paar duizend, een laag getal, wordt door hen gezien als een vloedgolf. Vooral door PVV'ers die zelf in dorpen wonen waar je geen allochtoon kunt vinden. Die hebben een paranoïde waanbeeld dat hun dorp over 10 jaar ook 'geislamiseerd' zal zijn.
Daar is geen feitenlawine tegen opgewassen. Daarom erger ik me aan linkse, goedbedoelende figuren die zeggen dat "Wilders best een punt heeft" en dat "Wilders voortkomt uit het falen van de gevestigde politiek". Ik snap al die zelf-haat van links niet. Durf gewoon te zeggen dan 1,5 miljoen mensen in Nederland geen benul hebben van hoe de samenleving en politiek werkt. Dat lijkt mij zelfs nog een conservatieve schatting. -
ook @48
"Om even een referentie te geven, 60.000 mensen NETTO dat is dus half Amersfoort of half Arnhem... neem die even op, zorg voor huizen en geef ze te eten. Ongetwijfeld zal een groot deel voor zichzelf zorgen. NB: dit zijn dus de immigranten"
om jou even een referentie te geven.. er komen 10 x zoveel Duitsers dan marokkanen..18.000 om precies t zijn ( net zoveel als de stad Vianen)..ik denk dat er bitter weinig zijn die zo de uitkering in duiken hopende op een sociale huurwoning..zoals je zelf zegt een groot deel gaat voor zichzelf zorgen ik denk 99 % maar das een gok.
en van die 1800 marokanen ( net zoveel als schin op geul) zullen er vast ook wel een stel tussen zitten die daadwerkelijk aan het werk gaan.. denk je ook niet? -
@52 Het belangrijkste verschil krijg je doordat buitenlanders -ooit geimmigreerd- de Nederlandse nationaliteit krijgen, emigreren (in de CBS statistieken zijn het dan emigrerende Nederlanders) en vervolgens weer terugkomen.
Dat lijkt vergezocht, maar is het niet. Van de immigrende Marokkanen, geboren in Marokko, is 25% Nederlander.
Immigratie Marokkanen naar geboorteland:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=...
Marokkanen 1724 in 2007
en naar nationaliteit:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=...
2007: 1297
Verschil 427 heeft (ook) de Nederlandse nationaliteit. -
Schitterend staatspropaganda!!!
Dat er mensen zijn die nog in die CBS ...... geloven!!!! -
@58 Dit is pagina 23 uit het boek 'De immigrtieramp van Nederland' van Sietse Fritsma. Dat is een Tweede Kamerlid van de PVV.
En wat zien we staan vanaf de tiende regel van ondeern? Van wie heeft Sietsma zijn cijfers? -
Er zijn leugens, grote leugens en het ergst van al; statistieken. Ik geloof onmiddelijk dat de gepresenteerde cijfers kloppen. Echter, het gaat niet over wat er wordt gepresenteerd in de statistiek, maar wat er daadwerkelijk is gemeten. Zijn bijvoorbeeld gezinsverenigingen en huwelijken meegeteld? Zij asielzoekers en illegalen meegeteld? Het is in ieder geval niet echt belangrijk. Immigranten zijn vaak een welkome aanvulling van de bevolking. Ze brengen frisse ideeen en een andere keuken met zich mee. Het probleem is meer gelegen in enkele bevolkingsgroepen die zich niet aanpassen. Dat is het echte probleem dat moet worden aangepakt. De focus leggen op immigratiebeperking alleen is onzin.
-
@59
Uit zijn duim. Elke week zit ie met Wilders en Brinkman in de kroeg en dat gaan dan zo:
- Hebben we deze week de immigratiecijfers al gehad?
Ja
- Oke, doe er nog maar wat bij dan.
Hebben we het aantal kiezer al gehad?
- Nee,
Ok, dan zeggen we 3,5 miljoen NL kiezen voor de PVV.
Meer is het niet.
Klinklare nonsens allemaal. -
@60
Antwoord: ja, per groep kun je alle gegevens terugvinden. -
@55
En daarom pleit ik voor eisen aan parlementariers:
- minimaal een VWO-diploma op zak
- een bewijs van goed gedrag.
Dat is toch niet zoveel gevraagd? Het land in handen van flapdrollen, daar wordt zelfs de PVV-er slechter van (al merken die het pas als het te laat is) -
Het is zo'n tsunami tegenwoordig met al die immigranten dat ze er zelf geen minister voor aanstellen.....(tssss....)
-
840 moslims erbij in 6 jaar dat wil de staatsmafia ons wijs maken.Ze denken echt dat de mensen blind en dom zijn in dit land.In mijn straat van 20 huizen zijn de laatste 8 jaar zeker 5 moslim gezinnen komen wonen.Zeker puur toeval allemaal.
-
Het Cbs is gewoon een verlengstuk van de linkse politiek in dit land.Vandaar dat ze contant googelen met cijfers.Dan zijn er 1.1 miljoen moslims dan 850.000 dan weer 1 miljoen.
-
Bron Krapuul? enough said.............NEXT
-
De bron is inderdaad even betrouwbaar als de PVV: geheel niet dus.
-
Moslims zijn er vaak trots op, dat er zo vreselijk veel moslims in Nederland wonen, vandaag de dag!
Ze denken, dat de meesten zich bekeerd hebben.
Ik noem dat wel degelijk massa-immigratie!
En ik ben GEEN PVV-er! :-) -
@44
Excuses, want ik had moeten plussen en heb gemind.
Ben bang dat nog wel emand dat gedaan heeft.
Bedn het volledig met je eens. -
Ik vind deze macrocijfers dan nog meer verontrustend, omdat we door zo'n kleine groep allemaal gecriminaliseerd zijn. Al onze bankgegevens moeten worden gecontroleerd, geen flesjes meer mee op vliegtuigen, 1000% controle helemaal tot op het bot gescand worden. Vrijheid van godsdienst is iets dat hoort te blijven. De kosten daarvan mogen van mijn part wel eens wat neergelegd worden om zoiets ook op langere termijn een gezegend te laten zijn. Zoals het nu staat, is er voor moslims geen enkele aanleiding om zelfreguliering te hanteren. Terwijl er wel in de koran staat dat terreur in onze harten bezorgd hoort te worden. Veel moslims zijn het daar niet mee eens, wij noemen ze de moderne moslims. Deze kosten zijn wel aan te wijzen.
-
Ik geef het op. Tegen zoveel domheid kan je niet vechten.
-
No Surrender 2010 #65
Wel eens van verhuizen gehoord ? -
De hele partijprogramma van de PVV is retoriek onjuist.
Geert Wilders is mentaal retoriek onjuist. -
@65
dat zou inderdaad toeval kunnen zijn,maar los daarvan..hoe kom je aan die 840? -
>>> De totale NETTO immigratie naar NL bedroeg in 2008 ongeveer 60.000 mensen. <<<
Om precieser te zijn : 53.600.
>>> De totale NETTO immigratie naar NL bedroeg in 2008 ongeveer 60.000 mensen. Daarbij belandden deze vooral in de grote steden <<<
Sorry, maar je hanteert cijfers t/m 2003, opgesteld in 2004 .......
Heb je ook pizza's met appels en peren ?
>>> Daar heb ik Geert Wilders niet voor nodig, rekenen kan ik namelijk beter dan Geert en zeker dan Krapuul <<<
Dan hoop ik toch nooit een pizza bij je af te moeten rekenen, dat wordt slaande ruzie ........
>>> Maar gezien het over migranten gaat: in 2008 is dus 60.000 man (vrouw) opgenomen in NL. <<<
Had al vastgesteld dat dit 53.600 was.
>>> Weet je wel dat dat bijna 1/3 is van de aanwas door geboorten? Dus op de 3 geboren kinderen komt er ook een immigrant het land binnen, en toch daalt de bevolking. <<<
Tsjonge jonge jonge, wel eens gehoord van mensen die overlijden ?
Hoef je dat er dan niet bij te betrekken ?
Nederland telt
16.607.679 inwoners op donderdag 19 augustus 2010 22:14:27 GMT +02:00
Bovenstaande teller laat het actuele aantal inwoners van Nederland zien, althans het door het CBS geschatte aantal geregistreerde inwoners.
De bevolking groeit niet altijd even snel. Het groeitempo varieert van dag tot dag, van maand tot maand en van jaar tot jaar. Op een werkdag worden er meer kinderen geboren dan in het weekend, in de zomer worden er meer kinderen geboren dan in de winter en in jaren dat het economisch goed gaat is het geboortecijfer hoger dan in perioden waarin men weinig vertrouwen in de toekomst heeft.
Er worden gemiddeld per dag ongeveer 500 kinderen geboren. Daar staat tegenover dat er op jaarbasis elke dag 370 mensen overlijden. Verder vestigen zich gemiddeld 400 immigranten per dag in Nederland, terwijl er 305 emigranten vertrekken. Op jaarbasis groeit de bevolking van Nederland met gemiddeld 235 personen per dag. Daarin zijn ook correcties verwerkt die niet door de gemeenten verklaard kunnen worden vanuit hun registers.
Maar ik ben blij, we hebben er weer een rekenwonder bij .....
>>> Nou mag jij eens even zelf gaan rekenen (zou dat lukken katertje), ik zou het zeker niet aan Krapuul overlaten. Je kan het dan INDERDAAD beter aan Geert Wilders overlaten, want die zit veel dichter bij de waarheid. <<<
Tja, het katertje heeft binnen een kwartiertje denk ik je hele cijfermateriaal wel naar de prullenbak verwezen....
Het katertje was overigens niet de enige, heb ik wel gemerkt.... -
@ dehopman #22:
"De werkelijke toename van het aantal niet Westerse allochtonen ligt allang in de bevolkingsgroei van deze groep."
Daarvan heeft het Sociaal Cultureel Planbureau een boel leuke informatie. Daaruit blijkt dat de bevolkingsgroei van allochtonen allang gelijk loopt aan die van autochtonen. Dat veel mensen nog steeds denken dat vooral Turken en Marokkanen veel meer kinderen krijgen, is een hardnekkige mythe, maar desalniettemin een mythe: het is niet waar. www.scp.nl -
@ NL Liever met kleur #63:
"En daarom pleit ik voor eisen aan parlementariers:
- minimaal een VWO-diploma op zak"
Je intentie is ongetwijfeld goed, maar ik zou daar toch niet voor zijn. Een uitstekende, intelligente parlementariër als Jan Marijnissen heeft nooit de middelbare school afgemaakt. Maar hoeveel hooggeleerde parlementsleden en ministers vertellen de grootst mogelijke onzin, begaan blunders en moeten opstappen? Kijk eens naar A-J Boekensteijn, bijvoorbeeld, over een flapdrol gesproken. -
Mooi staiekje enzo, en mischine dat die cijfers kloppen, maar toch he...
Als ik gewon om me heen kijk in de meeste grote steden, en naar mijn persoonlijke ervaringen met moslim immigranten (nee ik heb geen kaal hoofd en een NL vlaggetje op mn mouw) dan kan ik toch niet aan de indruk ontkomen dat er erg veel onaangepaste molsim imgranten in NL verblijven. Meer dan ik persoonlijk wenselijk acht. Daarom denk ik nog steeds dat het een goed idee is om de remigratie te bevorderen, mensen die 2 pasporten hebben en een strafbaar feit begaan het land uit te zetten en de grenzen voorlopig hermetisch dicht te houden. Mijn inziens zal dit de leefbaarheid in NL bevorderen, mooie statiekjes of niet...... -
@76 nou katertje je deed er dan lanegr over dan ik, ik deed in 5 minuten het hele gebereken van krapuul in de builnisbak verdwijnen. Vandaar dat ik misschien even scheel keek bij 2003/2004. Overigens heb je ook Pizza's met ananas, zal daaraan liggen.
Waar het om gaat:
- ook jij berekent dus gewoon dat hetgeen krapuul stelt onzin is.
- ook degenen die dan zg. het 'pizza rekenwerk (die nog te lui was om niet grover dan duizendtallen te rekenen) naar de prullenbak verwezen, kwamen toch heel wat anders uit dan krapuul.
Kortom: ook degenen die het krapuul steunden, komen op andere getallen uit.
Muhahahaha dat vind ik dan mooi voor elkaar gekregen van mezelf, in 5 minuten.
Gaan jullie d'r maar ens even over denken... ik weet genoeg.
Kijk eens bij #60, die heeft gewoon gelijk - het is maar waar je de nadruk op legt. Als ik bijvoorbeeld kijk naar @57 dan zie je dat die cijfers ook maar cijfers zijn...
@56 Robbie als jij gelooft dat dat allemaal Duitsers zijn dan moet je #56 nog maar eens lezen. En van die 1800 'pure' Marokkanen denk ik dat het een heleboel huwelijksmigratie is, die zullen hier nooit ene cent verdienen maar wel een heleboel gaan kosten. Verder waarschijnlijk 'gezinshereniging'. Want een Marokkaan zonder enige 'band' die zal hier zo snel niet heen komen. -
De Pizzaman #80
>>> nou katertje je deed er dan lanegr over dan ik, ik deed in 5 minuten het hele gebereken van krapuul in de builnisbak verdwijnen. <<<
Fout, je hebt alleen jezelf belachelijk gemaakt......
En gezien je gebazel in je post, heb je dat zelf nog niet eens door ......
Ik ga wel op zoek naar een andere Pizzeria, weet ik tenminste dat ik krijg wat ik bestel en ook nog eens voor de juiste prijs. -
@80
"Robbie als jij gelooft dat dat allemaal Duitsers zijn dan moet je #56 nog maar eens lezen"
nee jij moet je eigen gegeven bron maar eens lezen.. daar heb ik het vandaan.
( en mijn eigen post nog een keer doorlezen heeft geen zin lijkt me .. )
voor de rest kan je aannemen wat je wil, de cijferlijstjes die je zelf aanvoert ondersteunen je verhaal iig niet. -
Uiteraard mogen jullie gewoon verderslapen, op de linkerkant.
Ik kijk wel verder dan mijn neus lang is - ik zou zeggen vooral volhouden misschien hou je iemand voor de gek.
Maar mij in ieder geval niet, en d'r worden er steeds meer wakker. -
Ja joh .. T is door meerdere aangetoond dat je verhaal niet klopt en dan kom je met het wordt wakker geneuzel .. Dat is voor mij inks anders dan dat je zegt " ik lul ook maar wat mee" nog ff de linksen erbij zeggen en hopla het is weer terug bij niveau nul.
-
@66 "Het Cbs is gewoon een verlengstuk van de linkse politiek in dit land."
Tuurlijk, als iets je niet aanstaat zeg je gewoon dat het de schuld van links is.... Ouuuddddddd...... Probeer eens iets nieuws? -
Een aantal reacties van "het komt van krapuul, dus is het nonsens" hebben duidelijk niet verder gelezen. Er staat heel duidelijk:
"Dit artikel is overgenomen met toestemming van de auteur, Vandyke, en verscheen eerder op zijn eigen site."
En de link verwijst naar http://www.vkblog.nl/bericht/342161/De_aardvers...
Het is dus een blogger bij Volkskrant die het artikel heeft geschreven, niet de schrijver bij krapuul.
Even verder lezen dan de neus van Wilders lang is... -
1900 Aantal moslims in Nederland ongeveer 100
2000 Aantal moslims in Nederland ongeveer 800.000
En dat is geen massa-immigratie, dan zijn er dus veel mensen bekeerd tot de Islam! -
@80
Zou u even in uw oren willen knopen dat Albayrak, Hirsch-Ballin en Van der Laan vorig jaar een strengere wetgeving m.b.t. huwelijksmigratie (waaronder de zogenaamde 'importbruidjes' vallen) hebben ingevoerd? Dank U.
Vreemdelingenwet 2000, inburgeringscursussen, opschoning asielzoekrsbestand door generaal pardon, huwelijksmigratiewetten, hoezó doet de overheid niets aan/met immigratie? Als je ogen en oren sluit voor de serieuzere media maar wel alles wat populisten en boulevardpers schetst voor zoete koek slikt, worden je wel wat leugens wijsgemaakt ja. -
@66
Jij bent een verlengstuk van onwetend en slechtlezend publiek. Als je je namelijk een beetje verder zou verdiepen in de materie, zou je ook kunnen weten dat het CBS een aantal jaren geleden een nauwkeurigere meetmethode is gaan gebruiken, waardoor ze het aantal van 1 miljoen 'moslims' eerder omlaag bijstelden naar ca 850.000 anno nu. Schokkend? Besef daarnaast dat het gros van die als 'moslims' gematigd zijn, niet moskeegaand zijn en dat het moskeebezoek terugloopt (zoals dat bij kerken ook al langer het geval is), dan zul je begrijpen waarom er zo hoofdschudend gedaan wordt tav die niet onderbouwde doemscenario's van Wilders over hordes sharia-aanhangers die zogenaamd ons land gaan 'overspoelen'. Verderfelijke propaganda en retoriek is dat van Wilders en daar kan niet vaak genoeg tegenin gegaan worden met feitenmateriaal. -
Mensen die het over massa immigratie hebben:
Klets toch niet zo uit je nek!!
Wat n boer niet kent, dat vreet ie niet..
Waarom denken jullie dat veruit de meeste PVV stemmers vh platteland komen??(waar ze uberhaupt weinig in aanraking komen met moslims..)
Gelukkig weet ik n beetje hoe veel mensen denken hier(lekker anoniem racisme spuien op nujij.nl.) -
Mag Geert Wilders een café beginnen?
Tijdperk van de Idioterie.
Stem PVV, CDA en VDD for the free enterprise gangsters.
Wie tegenwoordig een café wil beginnen moet van goede huize komen.
Ik spreek zoveel oude rotten uit het vak, die steen en been klagen hoe moeilijk het vandaag de dag is om in Amsterdam een horeca vergunning te krijgen of te verlengen.
Om te beginnen moet men van onbesproken gedrag zijn. Een strafrechtelijke veroordeling of een strafrechtelijke vervolging en men krijgt geen vergunning. Een keer dronken gereden geen vergunning.
Meer lezen: http://stevenbrown.web-log.nl/stevenbrown/2010/... -
diegene die zich hier zo druk maakt dat men denkt dat er toch te veel immigranten komen ën het bagatelliseert, daarvan denk ik dat hij misschien aan deze groepen verdient, behoort tot de geitenwollensokkencolonne! Zoals @73 aan 65@ wist te adviseren om maar te verhuizen omdat er zo veel moslims in de straat kwamen te wonen, dit is schandalig.! Ik ken wel meer dan 150 gezinnen in Amsterdam die hebben moeten verhuizen vanwege dit euvel omdat er niet meer normaal meer te leven was! Wat nog erger was, de gemeente was al lang blij dat ze vertrokken zodat er weer plaats vrij kwam voor meer gelukzoekers.
Nog eens ter verduidelijking; dit is een van de redenen waarom Geert Wilders zo veel stemmen kreeg.Misschien kan hij er wat aan doen dat men meer rekening gaat houden met de autochtone nederlander.
Het is toch nog steeds dat de nieuwkomers (gelukzoekers) voorrang hebben op een woning.
Overigens met een ëchte vluchteling" heb ik geen probleem maar de massa-immigratie is een probleem. -
Zelfs als er een emigratie-overschot van allochtonen zou zijn, dan moet je je nog afvragen wie er vertrekt en wie er binnenkomt.
In simpel nederlands:
- De vertrekkers zijn 65+, ze krijgen hun WAO en stukje pensioen toch wel, en kunnen lekker in hun van loon, uitkering, bijstand en kinderbijslag bijeengespaarde villaatje in Afrika gaan zitten, het geld komt toch wel binnen.
- De binnenkomers zijn geslachtsrijpe jongeren (huwelijksmigratie!), die meteen in een prachtwijk gaan wonen en daar een nieuw kansloos allochtoon steuntrekgezinnetje beginnen.
Als je eerlijk bent, tel je ook de kinderen die ze meteen gaan krijgen als ze binnengelaten zijn bij je sommetje op. Dan wil ik nog wel eens zien of er netto allochtonen vertrekken. Voor elk bejaard stel dat vertrekt krijg je immers een huwelijksmigrant en 4 kinderen terug.
Met een CBS dat de derde generatie allochtonen al niet meer als allochtoon telt (ook niet als ze nog steeds gebrekkig nederlands praten, enkel naar de schotel kijken, hun school niet afmaken en hun vrouwen in doeken inpakken), maar ze enkel als Nederlander telt, stellen alle getallen en statistieken over allochtonen sowieso niks voor. -
Dit is al tijden bekent, maar niemand wil het horen... En (het overgrote deel van de ) Wilders-stemmers hebben gewoon een hekel Marokkanen en turken. En die moeten oprotten.
Wilders kan dat niet zomaar zeggen, dus noemt het maar immigratieproblematiek
Stijgers in Politiek
Buurtbewoner vindt varkenskop op domein...
LIER - Onbekenden hebben een in vier...
2 uur 42 minuten geleden door Tweetsweet
Shabieha van Assad martelen een jongen van...
Deze jongen van ongeveer 15 jaar wordt...
8 uur 56 minuten geleden door Tweetsweet
Kamer fluit staatssecretaris Van Zanten terug
Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van...
11 uur 33 minuten geleden door PuckAmri
Robert Mugabe asked to be UN 'leader for...
Zijn ze daar nou helemaal van de pot...
17 uur 37 minuten geleden door kenny013
Kinderopvang wordt fors duurder voor hoge...
Kinderopvang wordt fors duurder voor de...
18 uur 5 minuten geleden door All.you.need.is.love
Best gewaardeerd
Roemer wil premier worden
SP-leider Emile Roemer wil premier worden...
3 dagen geleden door jandeharingboer
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
1 dag 23 uur geleden door Matthijs85
PvdA-kiezers willen regeren met SP
PvdA-leider Diederik Samsom moet na de...
1 dag 3 uur geleden door Ikkee.
Oppositie rekent Rutte recessie aan
Een groot deel van de oppositie rekent het...
6 dagen geleden door onderdeurtje
'Kunduz-akkoord grote fout VVD'
Het Kunduz-akkoord is het gevolg van een...
1 dag 10 uur geleden door suna1965

