De PVV moet nu eens eerlijk zijn over immigratie.
Dit weekend beweerde de partij weer dat Nederland elk jaar 150.000 immigranten zou 'binnenhalen'. Een bewuste verdraaiing van de feiten. Met de officiële cijfers in de hand is eenvoudig de waarheid te achterhalen. Volgens het CBS bedroeg het migratiesaldo over het eerste halfjaar van 2011 ongeveer achtduizend personen. Als je dat omschrijft als massa-immigratie, ben je bezig mensen een rad voor ogen te draaien.
De PVV gebruikt bewust het totale aantal immigranten en kijkt niet naar de vertrekkers. Eén op de vijf 'immigranten' is een Nederlander die terugkeert uit het buitenland. De PVV telt die stiekem mee als immigranten. Drie van de vijf buitenlandse immigranten komen uit westerse landen. Worden ook meegeteld. Van de niet-westerse migranten bestaat ook nog eens een groot deel uit kenniswerkers zoals hoogopgeleide Chinezen of Indiërs. De PVV is naar eigen zeggen niet tegen westerse migranten of tegen kennismigranten, maar alleen tegen moslims.
Laten we ons dan concentreren op Turken en Marokkanen.
Respectievelijk vier- en tweeduizend kwamen, ongeveer vierduizend vertrokken vorig jaar. De afgelopen vijf jaar kwamen er gemiddeld netto 188 Marokkanen per jaar bij. Niet eens genoeg voor één vliegtuig. Voor Turken bedroeg het migratiesaldo gemiddeld 817. Slechts enkele honderden mensen. Als je dan spreekt over 'massa-immigratie' probeer je mensen iets wijs te maken.
Sorteer op:
-
@22
Genetische selectie, waar kennen we dat van? -
ik hoop dat we in Nederland eens dezelfde kant opgaan als Denemarken, daar krijgen de populisten er ook van langs bij de verkiezingen.. economie is nu belangrijker dan populistisch gewauwel over immigranten.
sterker we hebben die immigranten nu hard nodig om onze economie op peil te houden -
@22 ik denk dat als je het wilt hebben over "hun aanwas" je van een koude kermis thuiskomt als je PVV'er bent. het aantal kinderen wat ze krijgen is nu zelfs LAGER dan het aantal kinderen wat autochtonen krijgen..
-
Cijfers liegen niet. De interpretatie is echter persoonlijk ... De stroom van mensen die hier claimen dat de PVV liegt loopt dit alleen maar te baseren op de eigen interpretatie.
De PVV liegt niet, maar het zijn de mensen hier die hun perceptie moeten bijstellen en gewoon simpelweg het standpunt innemen dat men de cijfers niet als massa immigratie interpreteert. Daar bent u uiteraard geheel vrij in.
Tevens loopt het aantal dus wel elk jaar op. Met een oplopende densiteit van de bevolking mag men zich rustig voorbereiden op problemen die nog zullen ontstaan in de samenleving. Dat is wat de multiculturaliteitspolitiek ons in de laatste decennia gebracht heeft. Het gevolg is het ontstaan van de PVV en het succes van die partij door de steun vanuit de samenleving. terwijl eenieder van de toren loopt te blazen over de PVV blijven deze problemen bestaan. Applaus voor u ... -
@14 En de SP ook, maar dat wensen Henk en Ingrid even niet te horen?..
-
@214
PVV is selectief met cijfers, en geeft daardoor een valse voorstelling van zaken. -
@204 je hebt gelijk wat de interpretatie betreft, het is wat je als probleem ziet dat het voor sommigen een probleem maakt.
in het Samson als wijkwerker draadje komt het al naar voren; ja er is een probleem met Marokkaanse straatschoffies, maar ook dat juist als ze gelovig zijn (lees islamitisch) er dan juist minder problemen met ze zijn.
dit is dus linea recta tegen de PVV in; die ziet juist de religie als probleem, ipv dat het gewoon ettertjes zijn. -
@204 al is 150.000 volgens u massa-immigratie...dat dit allemaal moslims zijn kunt u niet hardmaken...want dat zijn het gewoon weg niet...de meeste immi en emigratie gevallen zijn binnen de Europese Unielanden...ga maar weer kijken naar die sommen over bakjes knikkers...als je af en toe een knikkertje er bij gooit wordt het aantal knikkers in totaal van die bakjes iets groter...ga je echter knikkers uit het ene bakje naar het andere bakje overhevelen en weer terug blijven er even veel knikkers....DIE immi en emigratie is in verhouding met immi en emigratie van buitenaf veel groter....
het is voornamelijk zakelijke emigratie en immigratie.... -
kevin0174 #181
>>> Kijk ook maar eens opsporing verzocht, is van de PvdA dus waarom zouden die alleen maar getinte mensen neerzetten? -juist, er zijn naar verhouding minder Marokkanen, Antillianen enz. dan Nederlanders in NL, maar toch meer morokkanen en Antillianen die misdaad plegen, niet goed werk doen, niet echt hun best doen op school enzovoort. <<<
En dat was allemaal in Opsporing Verzocht ?
Nou, dan heb ik nieuws voor jou, heb deze laatste aflevering bekeken, als ik jou was zou ik dat ook maar doen, dan sta je niet zo voor lul met je posts -
reiberke #185
Hij is er zeker ook niet mee op de hoogte dat er in A'dam een speciale afdeling is voor Chinese criminaliteit, die bijzonder gewelddadig is. -
Ho ho. Leuke poging maar:
Er komen bijvoorbeeld vele ‘gezinsherenigers’ via België of andere westerse landen naar NL met hoofdzakelijk islamitische achtergrond. En dat zijn dan daarom zogenaamde ‘westerse immigranten’ geworden. Rechtstreeks vanuit bijv Marokko lukt dat inderdaad niet meer sinds een aantal jaren. Maar nog steeds wordt er jaar na jaar een immigratierecord gebroken zegt het CBS:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/p...
Ook in 2010 weer 150.000 mensen. Een stad ter grootte van Den Bosch. Dat zijn zeker tienduizenden moslims, vaak analfabeet. Nu al is 10% van de ‘Nederlanders’ (=1,7 miljoen!!! mensen) laaggeletterd. En dat is voor een westers land een record. En elk jaar komen er tienduizenden bij als gevolg van de doorgaande (goed mijnheer van DAM: BRUTO) immigratie. En ja er vertrekken net zo veel mensen als er bijkomen. Heel vaak met een vorm van een uitkering. En de nieuwe immigranten gaan weer datzelfde pad bewandelen. Er zijn nu al 400.000 !!! uitkeringstrekkers ‘zoek’ = onvindbaar in Nederland en dat aantal groeit elk jaar. Ondanks dat we al sinds Napoleon een Gemeentelijks Basis Administratie hebben. Dat ‘vuiltje’ kost ons wel vindbare Nederlanders meer dan 4 MILJARD € per jaar. En dat getal stijgt ELK jaar. En we hebben het dan echt niet over de kenniswerkers of spijtoptanten die terug gaan naar de VS of Duitsland.
Dus van Dam geeft zijn eigen waarheid weer en niet de waarheid. Maar je hebt statistieken en etc.
Maar in het kader van deze discussie is het volgende ook erg interessant. De PvdA is namelijk een ster in het ontkennen van de waarheid. Van Dam’s partijgenoot Samson komt ook vandaag met een ontboezeming na een jaar als straatcoach in Adam te hebben gewerkt over het ECHTE probleem waar de PVV in het kader van de BRUTOimmigratie al zo lang aandacht voor vraagt;
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/3166...
Over een paar jaar gaat weer een andere PvdA-er erkennen dat de PVV en overigens ook de SP (en die al jaaaaren) gelijk had over de onbeheersbaarheid van de BRUTO immigratie. Net als vd Laan stelde toen hij minister was. -
@204 U bent wel héél erg bang.
-
PVV liegt bewust.
-
Joh... de PVV liegt.???? Nee, toch??? Echt waar???? ow....
-
Islam wil wel degelijk de wereld innemen, logisch, dat is een doel van Islam. Berkering. Ze zijn hard op weg, alleen niet iedereen ziet het. Maar die dag komt nog wel...
-
@215 Je slaat de spijker op de kop. Ik word zo vaak op een dag lastig gevallen door moslims die mij willen bekeren en besnijden... (niet heus)
-
@208
Dat doet niets af aan de interpretatie. Het is een beetje hetzelfde als met geld. Voor de 1 is honderd euro veel, voor de ander is het een schijntje.
@207
Religie of cultuur, het blijft een feit dat er problemen zijn rondom de integratie. Men wil dit goedpraten en verbergen door te relateren aan een multicultuur ( die overigens wel succesvol is met andere culturen dan de islamitische). De islamitische cultuur mengt zich niet met de westerse en hierdoor ontstaat er een vacuüm tussen de twee. In mijn opinie zal met het vestigen van de islamitische cultuur dit vacuüm alleen maar versterken. Je krijgt twee dominante werelden direct naast elkaar die hun belangen in de samenleving gaan opeisen.
Die straatschoffies is een symptoom. De groei van weerstand ten aanzien van dit onderwerp is tevens een symptoom. Je kunt je mening uiteraard hebben, maar als je naar de samenleving kijkt denk ik persoonlijk dat men niet op de goede weg is. Ik kan best begrijpen dat mensen weerstand bieden ten aanzien van de visie van Wilders, maar hij is niet het probleem. De tweedeling in de samenleving is het probleem. Een probleem met symptomen. -
Ik ben er niet zo bang voor, afgezien van wat kanslozen in een sociale huurwoning kom je hier het dorp niet in als immigrant ...
En de enkeling die er zit wordt voldoende geassimileerd op een geheel eigen manier -
Fact free politics , even snel iets populistisch roepen wat goed scoort in de media.
Het debunken kost meestal een hoop moeite en tijd wat in de praktijk betekend dat iedereen allang weer bezig is met de volgende waan van de dag. -
@204 Je doet je naam eer aan.
Deze cijfers waren al langer bekent.
De daling begon al in het vorige kabinet.
Wilders heeft het onlangs zelf gezecht.
Volgens Wilders zijn veel voorbeelden uit het rapport aantoonbaar onjuist. De SP stelt dat beloften over het migratiebeleid 'niet kunnen worden waargemaakt' en dat de PVV dat stilhoudt. Wilders: 'Het kabinetsbeleid leidt tot een zeer substantiële daling van de immigratie van niet-westerse allochtonen, dus ook uit moslimlanden, dus minder islamisering. Het is tijd om subsidies aan partijen te stoppen, helemaal als er dit soort bagger uit zo'n belastinggeld verspillend, zogenaamd wetenschappelijk bureautje komt.'
Alleen doet Wilders het voorkomen dat het komt door dit kabinet.
De daling was al langer aan de gang
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/ar... -
@211 ehm...ik ben heel hard op zoek gegaan naar een stukje in het artikel dat u aandraagt waarin staat dat gezinshereniging via Belgie zou verlopen....kan t niet vinden..kunt u even een juist artikel aandragen? en dan even quoten met alinea er bij??
@217 dat hangt dan weer aan inkomen vast he...waar hangen we de interpretatie aanvast dat we 150.000 wel of niet een schijntje vinden?? nog steeds..dat het allemaal moslims zijn kunt u niet hard maken... -
@ #202:
Kun je uitleggen hoe mijn financiële toestand op peil gehouden wordt wanneer een immigrant (ongeacht land van herkomst) mijn baan overneemt omdat ik ontslagen ben toen het vorig jaar minder ging en inmiddels het bedrijf nieuw (goedkoper) personeel aanneemt? -
@222 yep goed punt
-
@220 dus als ik het goed begrijp is Wilders het niet eens met de uitkomst en vind hij daarom dat de subsidie naar het CBS gestopt moet worden omdat er volgens hem bagger uit zou komen....alleen maar omdat ie het er niet mee eens is??? het CBS doet dit al jaren...het dunkt me dat daar wel degelijk ervaring en kwaliteit in die cijfers zitten....dat je ze verkeerd interpreteert is zijn probleem en moet ie oplossen door eens een afspraak te maken met iemand van het CBS die het kan uitleggen hoe het allemaal werkt met die cijfers..
-
@222
Heeft het bedrijf waar je voorheen werkte geen contact met je opgenomen?
Ik kan mij voorstellen dat ze hun kosten willen verlagen tijdens de opbouw en wellicht tijdelijk minder kunnen betalen. Het zou meer dan reeel zijn gewesst als je vorige werkgever jou als eerste zou hebben benaderd en jou de zelfde baan zouden hebben aangeboden met daarbij de kanttekening dat je salaris weer naar het oude niveau zal worden hersteld als de afzet weer is als voorheen. Ik vraag mij af wat een organisatie als het UWV hierop te zeggen heeft. Ik zou het zeer zeker wel aankaarten. -
@225 Whahaha, aankaarten bij het UWV.
Het UWV had onlangs een zorginstelling een ontslagvergunning verleend voor honderden zorgmedewerkers.
Het ontslag is uiteindelijk niet doorgegaan omdat de zorgmedewerkers in dienst konden blijven tegen een loonsverlaging van 20%. Hadden ze hun ontslag geaccepteerd dan waren er gewoon andere mensen aangenomen tegen het lagere loon, uit de kaartenbak van het UWV, en met subsidie. -
Maar ok waar we in 1961, nog 0.5% moslims hadden, dus rond de 50.000
hebben we nu 1mil plus moslims in NL en bedraagt 6% van de bevolking dus in 50 jaar tijd met 5.5% gestegen dus in 2060 kan het moslim % in NL oplopen tot 11%? -
LoL xD @Titel: "PVV liegt bewust over moslim-immigratie" Nee toch? Het zou toch niet! wauw! Er hier een is heuse leercurve aan het ontwikkelen in de berichtgeving!
-
@ 218, dat is wel anders in de Vogelaarwijken. Daar zijn straten waar bijna geen autochtoon meer woont, scholen waar geen 'wit' kind meer te vinden is.
-
@222
Waarom zou iemand uit een willekeurig land anders dan Nederland automatisch goedkoper zijn -
@204
Welke 'multiculturaliteitspolitiek' bedoel je? De afgelopen jaren zijn de toelatingseisen alleen maar aangescherpt. -
@ #231
En met name tijdens het vorige kabinet onder Albayrak onder het ontworpen beleid van Cohen onder Paars 2..... Ook dit kabinet werkt met het beleid die is ontwopen coor Cohen.... -
@ #222
Misschien kun je dit verwijten aan CDA/VVD combinaties die ondernemers op hun wenken bedient voor wat betreft goedkope krachten? Pak de tijdslijnen er maar eens bij en je weet meteen welke partijen voor de meeste arbeidsimport zorgt.... -
@221
Heeft de PVV direct gezegd dat het om 150000 moslims gaat? Of ligt de interpretatie open en neemt u slechts deze conclusie?
hert blijft uiteraard zweven. Het feit dat iemand de cijfers niet voldoende relativeert naar het idee van een ander, lost nog altijd het probleem niet op. Voor een persoon die het groeiend aantal moslims als een probleem ziet, zal elke toevoeging op dit getal een probleem vinden en als een bedreiging zien. De cijfers van de immigratie zijn het probleem niet. Het probleem ligt binnen de maatschappij.
Een ander argument wat parallel aan het onderwerp van immigratie staat is wat @227 aanhaalt. Een legitiem argument in mijn ogen. -
@227
Ook veel te simpel gedacht. Je gaat er vanuit dat een trend ongestoord doorzet. Dat in moslimkringen geen 'ontkerkelijking' plaatsvindt, en dat is onjuist.
Met cijfers goochelen is gevaarlijk! Politici zouden er terughoudender in moeten zijn, want heel vaak zitten ze er naast en misleiden ze bewust of onbewust de kiezer. -
De PVV misleidt??? Wereldschokkend!
... not... :-S
Waarom is de achterban van de PVV laag-opgeleid? Juist ja, mensen met een opleiding zien dat je zo door de PVV argumenten heenprikt. -
Het zeer slim om de PVV-ers constant te bashen, dat getuigd van een hoge mate van intelligentie en inleving? Hetzelfde gebeurt in de media, PVV-ers worden weg gezet als onopgeleid, onderontwikkeld, xenofoob etc etc. Dit soort berichten bevestigt en sterkt die groep nog alleen maar meer in hun overtuiging immers dat is wat ze zien gebeuren en hun direkt raakt.
Maar er wordt ze geen alternatief geboden voor de problemen die zij meemaken in hun leven. De gemiddelde hoogopgeleide persoon woont niet in flatje in de Rivierenbuurt waar ze dagelijks geconfronteerd worden met een hobby van de linkse elite. Dit is iets wat ze dagelijks meemaken en waar al decennia lang geen oplossing voor geboden wordt, veel mensen zijn kortzichtig en kiezen voor iets wat ze persoonlijk het meeste zal aanspreken. Gezien de lijn die, sinds het bespreekbaar gemaakt is in 2002 door Fortuin, gestaag aan het stijgen is zie ik hier zo snel ook geen verandering meer in komen.
Ze zullen echt met betere oplossingen moeten gaan komen die meer zoden aan de dijk zetten dan een kopje thee, een taakstrafje, ze een 2e kans geven etc etc want dat is iets wat deze mensen niet meer zullen accepteren. Dat ze met deze regering een paar euroos minder te besteden hebben boeit ze niet zo, dat hebben ze er graag voor over. Beter dat dan dat het uitgegeven wordt aan het volk dat de hele dag op het parkbankje voor de deur rondhangt. -
@236
Uit een onderzoek van 20 februari 2009 van TNS NIPO bleek dat de PVV steeds meer hoger opgeleide kiezers trekt die zich tot de partij voelen aangetrokken vanwege de vrijheid van meningsuiting, die in hun ogen wordt bedreigd door de groeiende islamisering. Zij zien Geert Wilders als de martelaar van het vrije woord. Verder bleek uit het onderzoek van TNS NIPO dat veel van de PVV kiezers (een kwart) 55 plus is. Verder zijn ze meestal man, wonen ze in een (koop-) rijtjeshuis en zijn ze vaak atheïst. In 2006 waren de PVV-stemmers in belangrijke mate ex-LPF-kiezers (31 procent) en ex-VVD (22%). Ook de PvdA was leverancier (8%). Degenen die nu op de PVV zouden stemmen, zijn voor 61 procent nieuw. Zij komen vooral van de VVD (34%) en het CDA (20%). Opvallend is het aantal SP-spijtoptanten (12%). Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 was 9 procent van de PVV’ers hoger opgeleid. In 2009 is dat 13 procent, en onder de nieuwe aanwas 16 procent (14 procent hbo, 2 universitair). Ook het inkomen van de gemiddelde PVV-kiezer gaat omhoog. Qua welstandsniveau lijkt die steeds meer op de gemiddelde Nederlander.
‘De Wilders-stemmer normaliseert’, verklaarde Peter Kanne van TNS NIPO. -
@LevidX2 #238: Allemaal leuk en aardig, maar de PVV en SP (juist de twee partijen die het meest kortzichtige beleid voorstellen) hebben de laagst-opgeleide achterban. Dat zijn feiten.
Dus 2% van de academici gaat voor de PVV? Lijkt me indicatief voor mijn betoog, zou ik zeggen. -
@238 De PVV kiezer is de meest onderontwikkelde van alle partijen:
Leeftijd: veel jongeren tot 25
Sekse: man
Opleiding: MBO, laag
Religie: relatief veel katholiek
Inkomen: gemiddelde inkomens, hoogste minder
Stedelijkheid: niet stedelijk
Regio: gemiddeld over regio’s, veel in zuid (sterk in Limburg)
Huishoudsamenstelling: relatief laag aandeel alleenstaanden en een
relatief hoog aandeel huishoudens bestaande uit drie personen
Arbeidsparticipatie: gemiddelde arbeidsparticipatie, grootste
percentage laag beroepsniveau
Soort woning: gemiddelde verdeling koop- en huurwoningen
Sociale dimensie: sterk behoudend
Economische dimensie: conservatief
D66
Leeftijd: veel 45-65
Sekse: m/v
Opleiding: meer dan helft hoog opgeleid
Religie: afspiegeling van gemiddelde religie
Inkomen: relatief veel midden en hoger inkomen
Stedelijkheid: sterk stedelijk
Regio: Randstad, nauwelijks in Amsterdam, relatief veel in zuid, weinig
Oost
Huishoudsamenstelling: relatief hoog aandeel 2 persoonshuishoudens
Arbeidsparticipatie: bovengemiddeld aandeel niet werkenden, grootste
percentage hoog beroepsniveau
Soort woning: bovengemiddeld aandeel koopwoningen
Sociale dimensie: sterk kosmopolitisch
Economische dimensie: meest progressieve kiezer
PvdA
Leeftijd: meest babyboomers
Sekse: meer mannen
Opleiding: gemiddelde opleidingsverdeling
Religie: alle religies licht ondervertegenwoordigd, m.u.v. moslims (echter
relatief kleine groep, 2% van kiezers PvdA)
Inkomen: minste lage inkomens van de partijen aan de linkerzijde,
midden het minst, hoog gemiddeld
Stedelijkheid: gemiddelde verdeling stedelijkheid
Regio: gemiddelde verdeling over regio’s, rest westen iets minder
Huishoudsamenstelling: relatief hoog aandeel 2 persoonshuishoudens
Arbeidsparticipatie: bovengemiddeld aandeel niet werkenden
Soort woning: bovengemiddeld aandeel huurwoningen
Economische dimensie: meest progressieve kiezers
VVD
Leeftijd: normale leeftijdsverdeling
Sekse: iets meer mannen
Opleiding: meer hoog opgeleid
Religie: alle religies licht ondervertegenwoordigd
Inkomen: nauwelijks laag, veel midden en hoog inkomen
Stedelijkheid: sterk stedelijk (maar minder in binnenstad)
Regio: Randstad boven gemiddeld, overige regio’s beneden gemiddeld
Huishoudsamenstelling: gemiddelde verdeling huishoudsamenstelling
Arbeidsparticipatie: hoog percentage werkenden
Soort woning: hoogste percentage koopwoningen
Economische dimensie: conservatief
Bron: http://www.bmconderzoek.nl/files/u17/Rapport_ki... -
nou deze moslim gaat lekker volgend jaar emigreren, 1 minder dus!!
-
@241
Mag ik mee? -
@242
Oh ja hoor iedereen is van harte welkom -
@241 da's nou waar exact het probleem ligt; de PVV telt alleen de mensen die het land binnenkomen, niet die vertrekken... ;-)
-
&243
Mooi man! Waar gaan we naartoe? -
@244
Kunnen ze wel tellen bij de PVV ?
Volgens mij kunnen ze alleen haat zaaien, -
@246 tja da's idd een goede vraag; als zij zo over alles zouden redeneren dan zou ik een goed gevulde portemonnee hebben; dan komen er namelijk alleen maar euro's in en gaat er niets uit... :-D
En het zou ze sieren als het een keer lukt ook iets positiefs te kunnen zeggen, maar goed dat past natuurlijk niet in hun strategie van continue negatieve associaties de wereld in te helpen, waar ik overigens persoonlijk nooit in zal trappen, ook al woon ik in 1 van de vogelaarwijken...! -
24815 september 2011 21:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@245
Naar Fethiye, HET mooiste gebied in Turkije...en ik ben niet eens een ras echte turkse...ik ben hier geboren en grootgebracht... maar ben toch wel helemaal klaar hier! Nee over een paar jaar is nederland net zo'n verk..... land als de ghetto in amerika....met rassen rellen.... -
@missfener #249 "Nee over een paar jaar is nederland net zo'n verk..... land als de ghetto in amerika....met rassen rellen.... "
Je gaat nog altijd zelf in dat ghetto zitten. Er is geen enkele reden in Nederland waarom allochtonen zich niet zouden kunnen ontwikkelen. Je kunt neem ik aan tellen? Dan weet je ook dat er slechts een klein deel van Nederland PVV stemt. -
25115 september 2011 21:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@240 BMC onderzoek... euhm... juist ja... wie? Ik vertrouw toch wel iets meer op TNS NIPO , wat toch bekend staat om een redelijk kritische houding jegens rechts te hebben.
Er is ook een onderzoek gedaan door Maurice de Hond, daar werd een nog positiever beeld geschept van de pvv-ers. Maar zelfs ik... als pvv-stemmer, vind dat Maurice de Hond net een beetje te pro-vvd/pvv overkomt.
@246 dus zelfs als de rechter heeft gezegd dat hij geen haat zaaier is, blijf je dat toch beweren? Hmm... gefeliciteerd... het is u gelukt.... !!!
@250.... juist.. het is maar een kleine 10 procent... LOL... er zijn wel meer mensen die voor de pvv zijn, dat dat er moslims zijn... hmm... als we er nou allemaal ééntje mee op vakantie vragen... -
@LevidX2 #252: Het exacte aantal hoogopgeleiden onder de PVV aanhang is niet eens relevant. Hte onderwerp van de discussie is de misleiding door de PVV (en ook door de SP vind ik) van het electoraat door onmogelijke en onwerkbare 'oplossingen' voor te stellen. Deze partijen gaan veel te kort door de bocht en met ene beetje opleiding prik je daar zo doorheen.
-
@249
"Nee over een paar jaar is nederland net zo'n verk..... land als de ghetto in amerika....met rassen rellen.... "
volgens mij zijn die er ook in Turkije hoor... bomaanslagen, moordpartijen, je mag er ook geen hoofddoekkie dragen op scholen en openbare beroepen... etc etc...
hey... fijn dat je terug gaat hoor, begrijp me niet verkeerd... maar zoek de schuld van je ongelukkig zijn liever bij jezelf, waarschijnlijk vind je dan eerder wat je zoekt dan dat je het zoekt bij hoe stom het hier wel niet is... -
niets nieuws voor deze regering
-
@252 "Ik vertrouw toch wel iets meer op TNS NIPO , wat toch bekend staat om een redelijk kritische houding jegens rechts te hebben."
Wie betaalt die bepaalt
http://www.nu.nl/gezondheid/2067254/kwart-heeft...
http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1411/ -
Partij voor VolksVerlakkerij.
-
@252 Hij is wel degelijk een haatzaaier, alleen kan/wilt/mag de rechter hem (nog) niet veroordelen, vanwege de gevoeligheid van het onderwerp.
-
De meeste mensen die op de PVV stemmen hebben ook nog nooit een Turk of een Marokkaan gezien.. Of het zijn mensen die ook maar heel goed weten dat er eigenlijk niks mis mee is met de Islam, maar gewoon puur uit racistische redenen deze weg zoeken.
-
@252 en aangezien de buitenlanders wel tegen een stootje kunnen, i.t.s.t. ons (zeur) volk, gaat men ervan uit dat de buitenlanders dit wel kunnen hebben.
-
Hoe dan ook, Nederland is vol. Er kan niets meer bij. Laten andere landen maar lekker de deuren open zetten die zijn groter dan Nederland.
-
@261 Libie is weer veilig , egypte is weer veilig , grote delen van Afghanistan zijn weer veilig .. kortom er kunnen er weer een aantal terug..
-
@261 Nederland vol? Komt u uit een ei? Er zijn regio's (vooral PVV provincie Limburg) waar sprake is van een zeer sterke bevolkingskrimp. Dit heeft negatieve gevolgen voor o.a. het voorzieningennivo.
Kijk hier eens even naar: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenlan... -
Verwijderd door redactie
-
Ach, de PVV neemt het meestal niet zo nauw met de waarheid. En het gros van de burgers lijkt dat heel normaal te vinden. We gaan barre tijden tegemoet.
-
De PVV is al een leugen,geen partij geen vrijheid,en een leider die de schruft heeft aan alles wat maar ruikt naar links of democratie.
-
@265 Mensen willen gewoon geen moslims in dit land. Dat is zeker schrikbarend. Je kunt het wel ontkennen, maar dit begint zeer sterk te lijken op de Tweede Wereldoorlog met de joden en Duitsland.
-
@256 maar dat geld voor al die onderzoekbureau's.. en mijn vermoeden is dat TNS NIPO minder vaak een scheef resultaat geeft omwille van het geld dan bijvoorbeeld Maurice de Hond en BMC..
Het zal best zo zijn dat het grootste gedeelte van de laag opgeleide op de PVV stemmen, en het is ook hoogst waarschijnlijk zo dat de meesten van hen nog niet één regel van de verkiezingsprogramma's hebben gelezen, en af zijn gegaan op populaire praatjes. Maar als ik om mij heen kijk, gewoon naar mijn collega's, vrienden en familie; dan zitten daar een paar mensen met een dikke titel, sommige mensen zijn inderdaad laagopgeleid, maar die hebben hun talenten op andere gebieden, huizen moeten toch gebouwd worden, ook auto's behoeven soms een kundige hand, en ooh wat zijn we dan blij met die zogenaamd laag opgeleiden, maar oooh zo broodnodige mensen... Vroeger werden die mensen met enig respect de arbeidersklasse genoemd...En dan zijn er nog zat mensen die als laag opgeleid worden gezien omdat ze geen diploma hebben, maar soms meer in hun mars hebben dan het net afgestudeerde TU balletje.. Maar de meeste mensen uit mijn sociaal netwerk zijn gewoon net als ik na de HAVO/MBO4 opleiding gaan werken.. en ik sta er zelf verbaasd van hoeveel mensen er die ik ken er op de PVV gestemd hebben... -
@264 haha
-
@Deus Ex #262 "Libie is weer veilig , egypte is weer veilig , grote delen van Afghanistan zijn weer veilig .. kortom er kunnen er weer een aantal terug.. "
Ja... te tellen op de vingers van een paar handen. Ik kan me namelijk niet herinneren dat we hele ghetto's aan Libiers, Egyptenaren en Afghanen hebben in Nederland.
Kijk, de PVV wil ons dat doen geloven, maar dat is juist het onderwerp van deze discussie: misleiding door de PVV. -
Even snel @264 plussen voor het door de pvv censuur verwijderd word.
-
@267 mijn menig is: Het heeft geen nut meer dat buitenlanders hierheen komen want het is het niet waard. De meest Nederlanders zijn ondankbaar tijdens de wereld oorlog -en na- hadden nederlanders buitenlanders nodig, ze werden uit het buitenland gehaald om hier te werken omdat de nederlanders te lui waren om te werken en dat ze de smerigste werk aan een buitenlander lieten doen! Daarnaast kwamen ook vluchtelingen naar nederland en die belanden ook in de shit. Nederland is rijk en sterk geworden door de buitenlander maar een nederlander is zo egoïstisch dat ze het nooit zullen toegeven. Nederland had de BUITENLANDERS nodig om overeind te komen! Jaren later werd dat geintje geflikt met de Polen. Ze hebben hun werk gedaan en nu worden ze gewoon zwart gemaakt door de nederlanders! moeten ze ineens terug. die Polen hebben hier een toekomst opgebouwd hoe wil je ze weg trappen? . Je wordt als buitenlander geweigerd voor werk opleiding.
Moslims kunnen echt beter in hun eigen land blijven hebben ze terminste beter dan hier. In dat landen groeit de economie langzamerhand! Hier gaat alles langzaam kapot helemaal doordat figuren als lamstraal Wilders hier is. -
@272 Je hebt gelijk. Als elke moslim op dit moment zou vertrekken, dan garandeer ik iedereen dat er niks meer overeind blijft van de Nederlandse economie.
-
@Gokhan35_78 #272 "Moslims kunnen echt beter in hun eigen land blijven hebben ze terminste beter dan hier."
Beetje rare opmerking. Moslims uit welvarende landen komen sowieso Europa niet in vanwege een strict immigratiebeleid. Het gaat voorla om vluchtelingen natuurlijk, en die hebben de keus niet die jij voorschotelt. -
@256
U geeft het zelf al aan "En dan zijn er nog zat mensen die als laag opgeleid worden gezien omdat ze geen diploma hebben, maar soms meer in hun mars hebben dan het net afgestudeerde TU balletje"
Iemand die afgestudeerd is als mode ontwerper die is in mijn ogen gewoon laag opgeleid en dit geldt ook voor informaticastudenten wanneer het om politiek gaat. -
@268 zie @275
-
@270 en zogenaamd heeft de vs en de rest van de eu vrede verzorgd aan dat landen? Nou sorry dat ik het typ maar ik geloof dat ''sprookjes'' niet.
Zogenaamd vrede zorgen in dat landen??? Sorry maar iedereen weet dat die rijke stinkers die op olie jagen ,special naar dat landen gaan om lekker olie te stelen. En ons laten geloven dat ze daar de vrede in dat landen willen brengen? Ja vast droom maar lekker verder zal ik zeggen mensen. Dombo`s onder ons die zullen het geloven maar mensen als ik niet ! Net als operatie Irak? Saddam omver gehaald en wat is er gebeurd? Die man was een slecht iemand maar hij wist die zwerf honden Al Qaida oF Bin Laden onder zijn duim te houden. En kon America lekker de olie jatten van dat landen. En wat doet die gekken zoals Al Qaida ,doden ze mensen in naam van God. En beweerd dat dat in het Koran staat. En de ''slimmeriken'' onder ons geloven dat ook nog... @270 Alles is een doorgestoken kaart ,en wordt heel slim gespeeld maar wij worden ook slimmer en zien steeds meer wat voor vieze spelletjes de rijke leiders spelen. -
de pvv liegt niet het zijn er 150.000
en denk je dat alleen turken en marokanen moslim zijn?
hoeveel van die 150.000 komen hier en zijn werkelijk vluchteling ? politiek of financieel dus in het begin (komende jaren) afhankelijk van onze zorg en financiele instellingen
daar zou het om moeten draaien mischien kan er dan wat geld bij voor de hard werkende hollander (incl geboren en getogen mensen met andere afkomst die hier ook hun steentje bijdragen)1.5 miljoen pvv stemmers die zijn niet allemaal gek of gestoord of eng , pas eerder op voor vvd en pvda die stiekem mensen een oor aan naaien en dan hebben we het over groen links nog niet gehad -
Als je achterban uit onderontwikkelden met een extreem laag IQ bestaat zoals bij de PVV, dan kun je ze van alles wijsmaken.
-
@278 Deze meneer weet het blijkbaar beter dan de CBS. Volgens mij staat hij 24 uur bij elke douane om te tellen hoeveel moslims er het land binnenkomen:P
-
piet roodt #211
Tja Piet, en de rechtse kabinetten Balkenende en het rechtser als rechtse kabinet van Rutte hebben daar tot op heden niets aan gedaan ?
Stelletje luie fl@kkers ................... -
SomeOne_1 #221
Ach, hij doelt op de Belgie-route van jaren geleden.
Vergeet erbij te vertellen dat men zich dan minimaal 6 maanden in Belgie moet vestigen en dat Belgie ook al sinds jaren eisen stelt t.a.v. inkomsten e.d.
De tijd dat het volstond om een kamertje te huren voor 6 maanden is allang voorbij, er wordt actief gecontroleerd op het daadwerkelijk daar wonen / verblijven en de inkomsten. -
28316 september 2011 00:50 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
LevidX2 #237
En wat heeft dit rechts - rechtse kabinet dan tot op heden op dit vlak " opgelost " ?
Evenals de afgelopen 4 rechtse kabinetten, waarvan 1 met LPF ipv PVV maar met dezelfde partners en een ander kabinet met exact dezelfde partijen die nu de dient uitmaken ?
Daar zijn je verwachtingen op gericht ? -
Binnen nu en 10 jaar zullen de meeste Turken Nederland verlaten, nu blij PVV ;)
-
rechtvooorjeraap #278
Die discussie is al eerder gevoerd in dit draadje.
Immigranten hebben hier de eerste jaren sowieso geen recht op uitkering.
Als ze geen ( aantoonbaar ) werk hebben, krijgen ze niet eens een visum, laat staan dat ze hier binnen kunnen komen en een uitkering op kunnen komen halen. -
Q:'De PVV is naar eigen zeggen niet tegen westerse migranten of tegen kennismigranten, maar alleen tegen moslims.'
Dan komt hier toch echt de fascistische aap uit de rechter mouw...
Want er werd door de beweging toch echt gezegd niet tegen moslims maar tegen de islam te zijn. -
28816 september 2011 01:26 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Daarbij is de gedachte dat moslims alleen vanuit oosterse en noord Afrikaanse landen naar hier emigreren nogal kortzichtig. Een westerse kennismigrant met een islamitische achtergrond is dan wel of niet welkom?
-
PVV en leugens kunnen niet zonder elkaar...onlosmakelijk verbonden. Zonder leugens zou de PVV niet eens bestaan.
-
@22 Ik ben er van overtuigd dat de culturele memen die zijn ontstaan en ontwikkeld in onze 'moderne(re)' maatschappij beter daarop zijn aangepast en dus zullen overleven. Vergeet niet dat het westen eeuwen ervaring en succes heeft met het exporteren, en opleggen van hun culturele memen aan grote delen van de wereld, desnoods met geweld. Wilders speelt met nationaal socialistisch vuur. Hij praat over "Henk" en "Ingrid" maar moet het hebben over belasting betalers en mensen die een bijdrage leveren aan de samenleving, mensen die de volgende generatie goed helpen opvoeden (met 'gezonde' culturele memen). Dat kan namelijk net zo goed "Said" en "Aisha" zijn ... als ze tenminste een eerlijke kans krijgen en niet vanwege hun uiterlijk/afkomst/geloof als een soort nationale bloedzuigers worden gezien. We kennen allemaal de Wilders statistiek maar weinig mensen begrijpen wat dat betreft het verschil tussen correlatie en causaliteit.
-
29216 september 2011 02:34 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@278
"de pvv liegt niet het zijn er 150.000"
--- Klopt, maar men vergeet erbij te vertellen dat er ook een bijna even grote groep is vertrokken; men winkelt selectief en laat je niet het totaalplaatje zien.
"en denk je dat alleen turken en marokanen moslim zijn?"
--- Nee, natuurlijk niet, dat beweert ook helemaal niemand. Maar heb jij enig idee hoeveel van die 150.000 dan wel moslim zijn (alsof dat er iets toe doet, maar je begint er zelf over).
"hoeveel van die 150.000 komen hier en zijn werkelijk vluchteling ?"
--- Als je ook even bij het CBS verder zoekt, dan heb je zo het aantal vluchtelingen te pakken. In 2009 waren dat er een dikke 9000 (op een totaal van 106000 niet-Nederlandse immigranten). De cijfers van 2010 staan er niet, maar het zal ook afgelopen jaar waarschijnlijk zo rond de 10000 liggen (op ca. 110.000 totaal niet-Nederlandse immigranten).
De rest komt dus vanuit andere motieven binnen, zoals gezinsmigratie, maar ook en vooral werk en studie, kun je ook vinden bij het CBS.
"politiek of financieel dus in het begin (komende jaren) afhankelijk van onze zorg en financiele instellingen. daar zou het om moeten draaien mischien kan er dan wat geld bij voor de hard werkende hollander
-- Denk je nou echt dat je er ook maar één cent bij kunt krijgen door die af te pakken van die paar vluchtelingen? Dream on!
"(incl geboren en getogen mensen met andere afkomst die hier ook hun steentje bijdragen)"
--- Oh, wat ben je toch verschrikkelijk niet-racistisch bezig, grootmoed alom)
"1.5 miljoen pvv stemmers die zijn niet allemaal gek of gestoord of eng"
--- Nee, die PVV-stemmers zullen heus niet allemaal gek of dom zijn. Ze zijn echter wel misleid door Wilders.
Verder word ik zo langzamerhand zo moe van dat geleuter over die 1,5 miljoen. Als het gaat om aantallen, dan zijn er in elk geval 2 miljoen PvdA-stemmers en 2 miljoen VVD-stemmers; hebben die dan meer gelijk dan de PVV omdat er meer mensen achteraan huppelen?
"pas eerder op voor vvd en pvda die stiekem mensen een oor aan naaien"
--- En jouw heilige PVV heeft vervolgens juist die oor-aannaiende VVD in het zadel geholpen? Foei! Weer het zielige "ja, maar hunnie"-argument...
"en dan hebben we het over groen links nog niet gehad"
--- GroenLinks zit niet in de regering, hebben ze ook nog nooit gedaan.
Ben wel benieuwd naar de oren die ons zouden zijn aangenaaid, trouwens. Heb je overigens ook even geteld op hoeveel punten de PVV ondertussen tegen de eigen standpunten heeft gestemd? Nog nooit in de parlementaire geschiedenis is er een partij geweest die zoveel van de eigen standpunten overboord heeft gezet om een regering in het zadel te helpen en te houden die volkomen het tegenovergestelde doet van wat de PVV zou willen. Dus begin me a.u.b. niet over oren aannaaien, want als er één partij daarin de ware kampioen is, dan is dat de PVV wel. -
@292 Let op; het was de; "Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei" waarbij "National" niet ging over een paspoort of geboorteland maar over ras/geloof/afkomst (kortom; "sociaal ten opzichte van onze ras/geloof/afkomst genoten ...")
-
29516 september 2011 02:47 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
29616 september 2011 03:04 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@294
Nationaal Socialistisch .... En daarom was Hitler ver buiten de Duitse grenzen te vinden. -
@279 ja natuurlijk knoflook
-
@267 Jawel. Het wachten is op het voorstel van een der zultkoppen de moslims te dwingen een halve maan op de jas te naaien.
-
@181
"Maar al kijk je naar chinezen, japanezen, Duitsers enzovoort kun je zien dat ze meer hun best doen, bijv. 2/3 Chinezen doen hun best op school en krijgen goede functies in de maatschapppij. Polen daarentegen zijn wel mensen die ik ook niet zou binnenhalen, daar zitten ook heel wat criminelen tussen.
Conclusie: westerse immigranten over het algemeen goed voor de maatschappij, en niet-westerse immigranten over het algemeen zitten er wal wat rotte appels tussen en slechter voor de maatschappij.
Oh en Chinezen die behoren meer tot de groep die wel goed is voor de maatschappij.
( je kunt mij wel noemen hier maar ik ga even weg dus ik ga geen discussie aan ) "
Gelukkig hebben we genoeg westerse immigranten uit Japanesië en China dan.
Een ware pvv-conclusie, je mag trots zijn op jezelf. -
Er is wel degelijk een probleem, maar dat heeft totaal niet te maken met massa-immigratie, maar met een falende integratie. Als de PVV vervolgens uit alle macht elke mogelijk positieve maatregel voor de integratie van dergelijke groepen wil afschaffen, vraag ik me af waar die partij voor staat.
Overigens vind ik dat vrijwel alle partijen vertekende standpunten hebben in dit debat. Ze kijken alleen maar naar zichzelf en naar de ultra-korte termijn. Kom op stelletje zakken daar in Den Haag, wordt eens een keertje wakker en kom eens met oplossingen in plaats van het veroorzaken van nieuwe problemen. -
@181
Ben wel blij dat jij geen stemrecht hebt...oh wacht...
oh jee.... -
PVV Liegt bewust?!
Ze zouden maar Onbewust liegen.Dan zouden ze nog dommer zijn dan ik dacht! -
http://www.radio1.nl/mediaplayer/599670
klik op uur 2 -
@252
"@240 BMC onderzoek... euhm... juist ja... wie? "
Nogal goedkoop en makkelijk om domweg een onderzoek af te wijzen, omdat de uitkomsten je niet bevallen. Kom met inhoudelijke argumenten. Het BMC-onderzoek is gewoon recenter (gebaseerd op de tweedekamerverkiezingen van 2010) dan de oudere artikeltjes die jij aandroeg. Het beeld dat dit onderzoek laat zien is m.i. volledig in overeenstemming van wat we dagelijks zien en horen en als jij meent dat dit onderzoek niet klopt, moet je maar met bewijzen komen die dat staven. -
@278
"de pvv liegt niet het zijn er 150.000 "
Die 150.000 immigrantren zijn wát precies? Geen Niet-westerse mensen, of moslims, zoals de PVV graag _insinueert_, door wel telkens de termen moslims, allochtonen en 'massa-immigratie' in een adem te noemen, maar er nooit bij te vermelden dat er een bijna even groot aantal personen emigreert en dat het gros van die 150.000 geen NWA's of moslims zijn. Dergelijke halve waarheden aan elkaar plakken is niets anders dan doelbewust een zo negatief (en foutief) mogelijk beeld oproepen bij de toehoorders, die dergelijke kreten al gauw napraten als hele waarheid.
"en denk je dat alleen turken en marokanen moslim zijn? "
Nee, je hebt ook IJslandse moslims. Omgekeerd zijn lang niet alle Turken moslims, laat staan diepgelovige moskeegaande moslims uit een ruraal gebied.
Ga jij gerust maar eens bij CBS kijken hoeveel personen er uit andere 'moslimlanden' binnenkomen, maar vergeet dan niet ook het aantal emigranten er weer van af te trekken hè? -
De methode past dus geheel in het straatje van de demagoog.
Meer is hij niet.
Een demogoog met beveiligers en een partij van meelopers. -
daarbij (het zal vast al gezegd zijn in 1 van de voogaande reactie, maar die lees ik niet allemaal door) het migratiesaldo is wat ander dan het binnenhalen van die mensen. als er 150.000 binnenkomen en er gaan er 142.000 weg heb je ook een migratiesaldo van 8.000
-
Verwijderd door redactie
-
@234 en das nou precies wat er gebeurt...PVV bazuint veel slechts over de Islam en de moslims....dan over massa-immigratie...en dan over 150.000 mensen....dus maw iemand die het hele verhaal niet kent denkt dat er jaarlijks 150.000 mensen binnenkomen....en aangezien massa-immigratie en de sterke verhalen over de Islam na elkaar bij elkaar worden geroepen zal je al gauw denken dat die 150.000 mensen moslims zijn.....ga je echter naar het hele verhaal kijken zul je zien dat slechts een deel daar van moslims zijn...de rest uit EU (Europese Unie) trek je ook nog het vertrekkende aantal mensen er van af...krijg je het saldo van mensen die nederland binnen zijn gekomen....dat saldo moet je zien als massa-immigratie....dat het getal dan minder indrukwekkend is dan 150.000 kan ik ook niet helpen....
en idd zijn argument is legitiem..maar volgens mij zal dat wel meevallen..aangezien je ook rekening moet houden met de stijgende lijn van het aantal niet westersen dat vertrekt tegenover dat wat binnenkomt.... -
@271 hennik
"Even snel @264 plussen"
Oke jij hebt je dus ook openlijk bekend gemaakt als Racist en Antisemiet. -
@309 tsja...dit gedrag keur ik ook niet goed nee.....maar dat veranderd mijn standpunt over de PVV niet....ik blijf tegen de PVV....
-
@309
"Lees even goed deze reactie mensen, dit is het niveau van de tegenstanders van Geert Wilders. "
Lees even goed je eigen reactie, Jackie boy, hij is alleen, dus enkelvoud graag. Wat jij doet is wat Wilders en jij ook wel vaker doen: stigmatiseren. Ik ben namelijk ook een tegenstander van Wilders en co, maar heb niets tegen joden. Integendeel, menige progressieve jood denkt precies zoals ik over rechts-populisme en figuren als Wilders. War ik en menige progressieve jood wel antipathie voor hebben, is voor het kolonialistische en militaire beleid van de diverse Israëlische regeringen. Dat heeft echter niets met met mijn respect voor godsdiensten en religies te maken, want ik ben juist een voorstander van de in Nederland bij grondwet geregelde godsdienstvrijheid. Dat geheel in tegenstelling tot Wilders en co, die nou juist een bepaalde groep mensen hun ene geloof willen doen inleveren via tegengrondwettelijke maatregelen. -
@181 Is "Opsporing verzocht' van de PvdA? Dat is nieuw voor mij.
-
@314
Zelfs met dyslexie krijg je het moeilijk voor elkaar AVRO en PvdA met elkaar te verwarren lijkt me, dus waarom hij dat beweert of denkt is mij ook een raadsel. -
188 en 817 teveel..
-
@316
En de rest van de 8.000, wat vind je daarvan? -
@311 Dus omdat ik tegen de pvv ben ben ik een rascist en antisimiet?
Dat is nu de kortzichtigheid van de pvv stemmer -
@318 wel als je mensen gaat plussen die dergelijke teksten uitkraamt die wel heel erg ver gaan...(Voor de goede orde: Ik ben een SP stemmer)
-
Goh... Verbazingwekkend!! (not)
Ze roepen toch zelf constant dat ze aan fact-free politics doen? Waarom is het dan nieuws als blijkt dat het meeste wat ze roepen complete onzin is? Daar zijn ze trots op, toch? Vrijheid van meningsuiting, toch?
Ohja da's waar ook, Henk en Ingrid en het overige Telegraaf-lezend populistisch uitkeringstrekkende volk, dachten dat de fabeltjes écht waar waren, hahaha. -
@320 Roepen ze dat zelf ook??
-
@321
Ja, meerdere PVV-politici heb ik zien en horen beweren dat ze aan fact-free politics doen, en met een houding die ik persoonlijk als trotse houding interpreteer. -
@322 Weet je toevallig of de tea party dat ook van zichzelf beweert?
Het is wel heel vreemd om over jezelf te zeggen dat je je niet op feiten baseert, maar dat je maar wat aan het roepen bent en maar wat aanrotzooit op basis van onderbruikgevoelens en wie t hardste schreeuwt.. -
@323 De PVV, Teaparty, NSB etc. zijn allemaal debielen. Zonder enige kennis maken ze het domme volk bang met gefingeerde onzin.
-
32516 september 2011 20:49 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@325 tsja...in dt geval zijn we allemaal debielen.....en niet alleen wie jij of ik wil wie "we" zijn...allemaal...alle 7 miljard mensen op deze aardbol...
-
@325 D66 en PvdA fact-free politics? Als je al een voorbeeld weet te geven kan ik me niet voorstellen dat het iets voorstelt bij de PVV. En ik kan me al helemaal niet voorstellen dat ze het trots over zichzelf zeggen..
-
32817 september 2011 00:17 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
32917 september 2011 00:19 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@319 Ik ben ook SP stemmer,maar ik wordt kotsmisselijk van die pvv aanhangers die als je maar een beetje kritiek heb op Israel dat je dan meteen voor anti-simiet uitgemaakt wordt,net of Israel het perfecte land is en je niets over joden mag zeggen ivm wat ze meegemaakt hebben in de 2de wereldoorlog.Nou dat hebben homo's ook (het rose van de homo's komt eigenlijk hier vandaan omdat ze in de oorlog een ster moesten dragen net als de joden maar dan een rose)Sigeuners worden ook uitgemaakt voor tuig,maar die zijn in de 2de wereldoorlog ook vervolgt.
PVV aanhangers sluiten bijvoorbaat hele groepen mensen uit en mag ik daar tegen ageren of moet ik daar begrip voor op kunnen brengen,dan moet ik zeker ook begrip op kunnen brengen voor de NVU,DDL en voor het Stormfront,ik kan je nu al zeggen "aan me nooit niet zal ik daar begrip voor krijgen" -
#330
"PVV aanhangers sluiten bij voorbaat hele groepen mensen uit"
Dat is niet netjes, dat is generaliseren. Net als jij nu ook doet. -
@331 Het is de waarheid,en als ik daarmee generaliseer,jammer dan,als ik zeg dat alle vissen zwemmen generaliseer ik ook,maar is het daarom een leugen?
-
#332
Jij verwijt PVV stemmers dat zij iedereen over één kam scheren en vervolgens geef je aan dat jij wel mag generaliseren.
Okee, dat is dan iig duidelijk. -
@333 Een pvv stemmer heeft de vrijheid om op een partij te stemmen die hele bevolkingsgroepen uit sluit,het uitgesloten volk heeft dat niet,de moslims worden als dusdanig geboren en tellen voor Wilders en zijn pvv alleen mee als ze afsluiten van de Islam.Dat is het verschil.
-
@335: wordt je als moslim geboren? Dat is vreemd. Kinderen uit Christelijke gezinnen kunnen belijdenis doen, als ze dat zelf wensen. Een duidelijk verschil in vrijheid lijkt me.
Overigens kloppen de cijfers van het CBS niet. Vraag ze maar eens naar het aantal illegalen in Nederland. "Wij schatten dat", tja, zo kan ik het ook. -
33617 september 2011 08:25 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
33717 september 2011 08:26 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@9
Grappig gegeven dat ze niet mogen werken en dat de PVV dat helemaal onmogelijk wil maken! -
Maar goed, PVV is er dan ook alleen maar om commentaar te leveren op alles wat ze niet aanstaat en of dat nu gefundeerd is of niet zal ze worst wezen, iets anders kunnen ze gewoonweg niet.
-
@329 Als je kijkt waar de discussie naar teruggaat kun je lezen dat het wel degelijk over fact-free politics ging ;)
@334 Wie zegt dat je als moslim geboren wordt? Overigens sta ik volgens mij als christelijk geregistreerd omdat ik gedoopt ben en ergens in een administratief systeem sta ingeschreven, terwijl ik nooit beleidenis heb gedaan. -
en de / een moslim liegt nooit?
-
De gemiddelde PVV-er heeft nogal moeite met getallen.
-
@297
Inderdaad, hij (het duitse leger) was daar de bekende 'lebensraum' voor duitsers (met het juiste ras/geloof/afkomst) aan het veroveren. -
@337 Als ik je serieus zou nemen zou ik er misschien mee zitten wat je over me zegt,maar ja ik neem je niet serieus dus zal het mij worst zijn wat je over me zegt.
-
Men heeft het over laaggeletterde immigranten, maar als ik zo de commentaren lees van de pro-Wilders mensen op deze fora, zou een brede investering in taalonderwijs geen weggegooid geld zijn.
-
Goh... Wat een verrassing dat er in de politiek bewust gelogen wordt. Dit stukje probeert het te laten lijken dat alleen de pvv dat doet, maar er is geen enkele partij die dit niet doet. Of... Gaat het weer alleen maar om het bashen??
-
@346 Ik zal niet zeggen dat geen enkele andere partij het doet, maar de PVV doet het op zijn minst in een veel grotere mate. Probeer van andere partijen ook maar eens zulke overduidelijke leugens en kiezersbedrog te vinden.
-
toch wel raar dat je in rotterdam en in grote steden dan zoveel openbare scholen hebben waar de klassen gewoon donker zijn van marokanse en turkse kom af.. ik zie over 20 jaar dat we geen blanke bijna meer hebben in de klas..dus overdreven ik denk het niet
-
@346
Het punt is dat de PVV/Wilders - net als andere rechts-populistische politici - altijd beweert heeft dat het de gevestigde partijen zijn die liegen en dat de PVV/Wilders dat niet zou dien. Nee, zij zouden alleen maar waarheden benoemen en zo. De waarheid echter is dat juist de rechts-populisten en vooral Wilders, de burger erg vaak knollen voor citroenen verkopen, zoals jaren geleden ook al voorspeld is. -
@349
Klopt helemaal! En als er dan een keer andere politici met terechte kritiek komen, zoals D'66 op Verhagen laatst (dat 'ie de hele tijd naar de pers loopt met proefballonnetjes ipv eerst de kamer in te lichten) dan begint men te zeuren dat ze niet zo moeilijk moeten doen. Helaas, een leugen is misschien snel verteld, en de waarheid boven tafel krijgen daarvoor moet soms een heel verhaal worden gehouden. Maarja in het twittertijdperk lijkt het erop dat maar weinig mensen nog lang genoeg aandacht ergens aan kunnen besteden, vandaar dat o.a. de PVV zo groot wordt waarschijnlijk. -
@47; Schrijven is ook een kunst he? Lees uw berichten eerst voordat u ze verzend. Scheelt weer.
-
@351: Altijd grappig, taalnazi's die zelf fouten maken.
-
Oh, ik heb een verbouwinkje, misschien kan ik goedkoop een paar polen op laten draven.
Denk & Inrit -
Je zou maar Henk heten, en een vrouw hebben die Ingrid heet, en beide op groen links stemmen.......
-
PVV en liegen is onlosmakelijk aan elkaar verbonden. So what else is new?
-
Je bedoelt Politiek en liegen is onlosmakelijk met elkaar verbonden?
-
@356 Nee ik nuanceer het toch.
-
als het dan toch de ettertjes zijn die het allemaal verzieken?
waarom staan dan die groeperingen niet op?
en neem ze bij het oorlelletje en geef ze aan dat dit geen voorbeeld is.
dat zij zich niet willen schamen?
en dat in hun eigen taal a.u.b?
zo pakte wij vroeger ook de buurtschoffie's aan.
moet daar dan eerst een bak met geld op tafel voor komen?
hadden we vroeger ook niet. -
@358
Waar gaat het over ettertjes die het verzieken?
Het gaat over het verdraaien dan feiten van de PVV om mensen bewust een rad voor de ogen te draaien. -
36022 september 2011 11:49 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@360 Hebben we problemen met islamisering? Hebben we een immigratieprobleem? Dat dus beide niet, dus immigratie, minaretten enz. enz. hoeven niet aangepakt te worden.
Je spreekt jezelf overigens tegen in je post (alleen maar met A, maar en voornamelijk met B!?) en imo klopt het van geen kant. We hebben een probleem met de 'onderklasse' van de samenleving door de groeiende kloof tussen arm en rijk! -
@204
Je beschuldigt anderen van een misleide interpretatie van de cijfers, maar je komt zelf met geen enkele onderbouwing van je verhaal.
De interpretatie kan trouwens maar op 1 manier: De cijfers zijn zo helder als wat.
En als er werkelijk zo'n massaimmigratie al jaren aan de gang is, dan zou het totale bevolkingsaantal in Nederland al veel hoger dan de huidige 16.8 miljoen moeten zijn. Dus het rekensommetje van de PVV klopt van geen kanten.
nog 1 noot: Wilders verslikt zich ook in de arbeidsmigranten vanuit voormalige oost-europese landen. Die vestigen zich hier niet definitief. Ook die gaan weer terug.
Ergo sum: De PVV liegt dat het gedrukt staat. -
@211
Leuk geprobeerd maar zelfs het kabinet heeft met instemming van Wilders verklaard dat de gewenste daling van immigratie niet mogelijk is. Om de simpele reden dat er geen massaimmigratie is. De % die wilders noemde, zijn onrealistisch volgens Leers. Enige wat wilders roept is dat Leers wat meer zijn best moet doen. Politiek jargon voor: ik vind het best.
Wilders neemt je vierkant in de maling. -
@252
De rechter heeft niet gezegd dat Wilders geen haat zaaide. De rechter heeft gezegd dat zijn uitspraken niet strafbaar waren.
Dat is een groot verschil. Je kan haatzaaien zonder strafbaar te zijn.
De rechter verklaarde wel dat Wilders op t randje zat.
Ergo: In de ogen van de rechter zaait Wilders wel degelijk haat, alleen niet strafbaar onder de huidige wetgeving.
Stijgers in Politiek
Nieuw onzalig EU-plan: de internet ID-kaart
Als je even niet oplet omdat je staat te...
2 uur 47 minuten geleden door jozephh
Wilders: “Leve vrije meningsuiting maar...
De PVV van Geert Wilders, de kampioen van...
5 uur 12 minuten geleden door alleensamen
Assange mag worden uitgeleverd aan Zweden
Julian Assange mag wel worden uitgeleverd...
5 uur 31 minuten geleden door Staat
Robert Mugabe asked to be UN 'leader for...
Zijn ze daar nou helemaal van de pot...
17 uur 38 minuten geleden door kenny013
Kinderopvang wordt fors duurder voor hoge...
Kinderopvang wordt fors duurder voor de...
18 uur 6 minuten geleden door All.you.need.is.love
Best gewaardeerd
PVV hoger dan wegzakkende VVD
De VVD weet haar kiezers steeds minder vast...
3 dagen geleden door g.zeur
Legaliseer alle drugs wereldwijd - Raymond...
Een wereld waarin alle drugs legaal zijn –...
7 dagen geleden door Matthijs85
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
7 dagen geleden door All.you.need.is.love
'Pro-Europa politici moeten hopen dat...
De pro-Europa politici weten verdomd goed...
5 dagen geleden door All.you.need.is.love
VVD wil migranten die onvoldoende...
Wie werkloos is en onvoldoende Nederlands...
3 dagen geleden door dutchoyibo

