Minister voor Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) heeft er geen bezwaar tegen dat de PVV het burgerservicenummer (BSN) van journalisten opvraagt.
Sorteer op:
-
@199 Zelden zulke onzin gelezen maar dat krijg je als je een PVV trauma heb.
Toch nergens op gebaseerd dat commentaar van je. -
Hij kan beter z'n eigen parlementariërs gaan screenen als je 't mij vraagt. Nu is er van die kliek al weer eentje verdwenen nadat ie 5x de maximale hoeveelheid had gedronken. Ruimt wel op zo. Bovendien hoef je bij zo'n bijeenkomst niets te proberen, iedereen is veel te nerveus en staat op scherp.
-
@169
Het blijft verbijsterend om te zien dat het overgrote merendeel van het volk dat pal achter de anti-slam retoriek van Geert W. staat keer op keer een voorstander van een dictatuur (de PVV) en de sharia (oog om oog) blijkt.
Precies dat waar zij volgens henzelf zo'n afkeer van hebben willen zij het liefst zo snel mogelijk in Nederland ingevoerd zien....... -
@200 echt hea, gaat nergens over. Waait wel over,...
-
Zelfs al mag de PVV om deze gegevens vragen dan zijn de journalisten niet verplicht om ze te verstrekken, dit geneuzel geeft eigenlijk alleen weer dat journalisten geen enkele solidariteit met elkaar bezitten anders zou dit niet kunnen gebeuren.
Alleen al het feit dat Wilders media die hem niet aanbidden boycot, zou andere media er toe moeten bewegen om dan vooral helemaal geen aandacht meer aan hem te besteden, maar helaas heeft de rechts-bruine media de laatste 65 jaar niets bijgeleerd. -
Waarom heten ze nog Partij voor de Vrijheid?!
Natuurlijk staat VVD erachter, dat is alles wat ze nu kunnen natuurlijk. Anders valt het kabinet en dat wilt VVD natuurlijk niet...
Stelletje amateurs! -
@206 PVVD
-
Ik ben geen PVV stemmer, maar als ik alle reacties hier lees dan zou je er wel opgaan stemmen. Volgens mij wordt het er alleen maar beter op. Het kan nooit slechter zijn als links
-
@207 Wow goed gevonden! Zelf bedacht? Mag ik 'm ook gebruiken?
-
Wat men zeg is die zelf offff niet
-
@210 Of niet inderdaad
-
Waar het om draait is wie er over een BSN mag beschikken. Volgens de wet mag je wel gegevens opvragen om te weten wie er op je feestje komt, maar het BSN is daar geen onderdeel van.
Met het documentnummer kunnen bevoegde instanties de identiteit inclusief BSN controleren. De PVV en particuliere beveiligingsdiensten hebben zoals ik de regels interpreteer deze bevoegdheid niet om het BSN nummer te vragen.
Met het BSN nummer kunnen niet alleen persoonsgegevens worden opgevraagd, maar ook worden gegevens bij overheidsinstellingen worden gewijzigd of fraude gepleegd. Vergelijk het met het vrijgeven van je PIN code bij iedere betaling.
Misschien moet dhr. Opstelten even navraag doen bij dhr. Kohnstam van het CBP over de exacte interpretatie. -
PVVD+
-
@193 Ik niet. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik over een paar jaar Nederland niet meer in kom om mijn ouders, familie & vrienden te kunnen bezoeken. Ik ben er namelijk "bang" voor, dat de PVV echt wel een DB heeft of aan het ontwikkelen is (op zijn minst) met namen van mensen die zich regelmatig negatief over hen hebben uitgelaten.
Verder wordt het idd tijd dat de journalistiek deze partij de mond snoert door het doorgeven van BSN aan de partij zelf te weigeren. Zoiets zal waarschijnlijk niet gebeuren omdat nooit iedereen dit zal weigeren.
En tsja, zoals hierboven vaker gezegd, de PVV is ontstaan uit de VVD en zal echt niet door die partij worden neergesabeld... -
@197 #cballero1
Hoe lang denk jij nog in een democratie te leven.
Als het zo doorgaat met dat pvvvee niet zo lang meer dat verzeker ik je.
Mijn probleem niet meer wij waren al weg.
Het word tijd dat N.L de kop eens uit het zand trekt, jullie hele samenleving is
krom, en dat is eigen schuld want dat zijn jullie . -
Misschien ten overvloede na dik 200 reacties, maar ik vind de PVV een raar clubje. Als ik als journalist mijn gegevens moet overhandigen aan de persoon die ik interview en dat betreft ook mijn BSN, dan krijg ik spontaan sterretjes voor mijn ogen. Gele sterretjes wel te verstaan die je op een jas kan naaien. Dit soort praktijken is raar, politiek en journalisten zijn afhankelijk van elkaar en dit soort dingen gaat me echt te ver. Ik geloof dat ik als journalist interviews met de leden van de PVV maar even zou overslaan, beveiliging of niet, dit gaat te ver.
-
Betekent dit, dat Opstelten en Wilders nu ook hun BSN moeten melden??
-
Hey Ivo,
Ik neem aan dat ik onder de zelfde redenatie die u hier volgt ook wel uw BSN kan krijgen, en waarom zijn er eigenlijk beperkingen op het registreren en gebruik ervan? Als men er toch niets mee kan...
Maargoed... wat u dus blijkbaar helemaal niet begrijpt is dat er dringende redenen nodig zijn om dit soort gegevens aan een partij of organisatie te geven. Die reden kunt u nog enigzins hardmaken voor een overheids instantie die zich met terrorisme bestrijding bezig houdt, maar absoluut niet voor een politieke partij.
Dat ze er niets mee kunnen is dus een totaal bullshit argument, het is namelijk totaal irrelevant, de enige relevante vraag is of de PVV bevoegd is om deze gegevens te verzamelen. Zo niet, dan mag dit dus niet.
Als ze dit volgens u wel zijn, dan dient u met onderbouwde argumenten te komen die laten zien waarom men dit nodig heeft. Als ze er niets mee kunnen dan is het 'nodig hebben' dus uitgesloten. -
Ik geef regel matig mijn BSN incl naam af aan vreemden. Daar komt niemand tegenwoordig toch onderuit?
-
@7: ++++++++++++++++++++
Wat jij zegt klopt helemaal. Helaas zullen veel PVV'ers dat niet erkennen. Maar jij weet waar je het over hebt! -
Betekent dit, dat Opstelten en Wilders nu ook hun BSN aan alle belangstellenden moeten mailen??
-
Nee, he?
Dat clubje zaait doorlopend onrust om alle ogen van zijn nare plannetjes af te halen.
Een gedoogpartij heeft geen rechten! -
PVV mag van alles in dit land...
-
@222 Een gedoogpartij heeft geen rechten!
waar komt dat nu weer vandaan? -
@209 tuurlijk.
-
Het BS nummer gebruiken om mensen te schiften komt me bekend voor. Hebben we dat een aantal deccenia niet eerder gehad? Kamp Westerbork laat er nog wel voorbeelden van zien geloof ik. De mensen die het toen hanteerden hadden ook iets met groepen mensen uitsluiten en met vreemde rassen en beroepsgroepen geloof ik.
-
Kamervragen van de PVV:
1. Bent u bekent met het bericht dat er in Nederland 24 nieuwe diersoorten hebben gevestigd?
Vindt u met ons dat dit een grove schande is dat die allochtone dieren ons nederland zijn binnen gekomen?
3. Bent u met ons van mening dat deze dieren op korte termijn ons land verlaten?
4. Welke actie gaat u ondernemen om deze dieren turug te zenden naar het land van herkomst?
3. -
Aagh, ze verstrekte de Nederlandse staat ook gegevens van Joden, gewoon omdat het mocht...En tja, Kamerleden mogen alles, dat weet je toch.
-
@ 12
Mooie vraag zeg!
Ik denk dat als je het antwoord weet (niets behalve controleren of de persoon wel de ware parlementaire journalist is), je je rot lacht hoe mensen hierop reageren in de berichten op deze site.
Lui: er zit veel emotie in u.....! -
Geweldig Wilders. Weer gewonnen. Zal pijnlijk zijn voor de tegenstanders, maar het is weer een duidelijke overwinning.
-
als ze nou eens gewoon wegblijven die journalisten, hoeven wij ook niet meer die dagelijkse pulp over ons heen te krijgen van wat GW er nou weer van vindt. wie interesseert dat nou nog, mij tenminste allang niet meer. ik lach even om die gek en ga weer verder
-
Aangezien het allemaal mensen, zogenaamd intelligente zoogdieren, betreft, reken er maar niet op dat vrede iets is wat mensen kunnen houden.
praten en sex gaat ons makkelijk af (mercurius en venus) maar al bij de 4de kracht, oorlog van mars heeft de mens het al moeilijk.
dan eer en rechtvaardigheid (jupiter) moeten ze ook steeds veel moeite voor doen om oorzaak en gevolg (saturnus) maar helemaal ver van ons bed te voelen, en emanciperen en vernieuwen (uranus) nooit zonder slag of stoot van de andere 3 die er tussen staan aan de dark site of our planet zal verlopen, wanneer de misleiding (neptunus) door religie geheel van die kant wordt weg gemept, voor van generatie op generatie (pluto) door gegeven.
aangezien men hier medemens uit onderontwikkelde gebieden niet echt verwelkomt heeft, maar het overal op aarde een soort strijd is, heeft men soapseries met knuffelbuitenlanders nodig om meer respect in de mensen te krijgen. Ondertussen is door de globalisering die energie in volle gang.
wat je niet weet, kan je van zeggen, wier habben es nicht gewust.
om over de emoties van de maan verder maar te zwijgen.
wij mensen zijn bezig met overleven, dat doe je door geld te vergaren, omdat je dar van kan eten en wonen. het ego gehalte van mars hoeft niet onderschat te worden, of genegeerd. dat is gewoon in iedereen. in verschillende tekens uitgeleefd op verschillende manieren.
en wilders? die heeft een boodschap van venus, met zijn emoties in ram, die bij mars hoort, en de strijd levert. het is veel simpeler dan jullie denken, maar we maken het liever moeilijk met z'n alle, nietwaar?
ieder voor zich, en eigen hachje, is een deel. -
waarom wordt wilders bij alles wat los en vast zit en wat hij doet het handje boven het geblonddeerde hoofdje gehouden....?
waarom mag die vent doen en laten wat hij maar wil en lollig vindt....?
is dit omdat anders deze regering zijn bestaansrecht kwijt is omdat als geertje niet kan doen en laten hij huilie/huilie doet en dan boos wordt en de boel gaat dreineren als een klein en veel te veel verwend en veel te opgefokt klein rotjong.....!
is dit wat de vvd dan ook bedoelde met orde op zaken stellen en vooral rechten van mensen en justitie en de wet en het naleven ervan wat wel wat vvd kon gebruiken....?
u weet wel dezelfde vvd en minister van de vvd die als je winkel of je huis wordt leeggreoofd en jij dan de beelden van dat tuig op youtube en internet jij degene bent die niet alleen kan maar zeer zeker flink zal worden vervolgd met enorme boetes en zelfs gevangenis straf terwijl het geboefte zielig is in elke vorm!
nou dankewel vvd voor het weer toestaan dat de burgerrechten daar horen die van journalisten weer verder worden ingeperkt en beperkt en aan de grillen en willen zijn overgeleverd aan de mensen die er niet zo zuinig mee omspringen en/of zo respect voor hebben!
want dit is niet alleen voor screening want wat als een journalist iets schrijft waardoor arme geertje huilie/huilie van gaat doen....!
dan weet arme huilie/huilie geertje ze ook meteen te vinden zodat hij ze extra kan duidelijk maken dat ze toch niet zo onaardig mogen zijn tegen die o zo arme geertje...!
nee....dit vindt ik te ver gaan van zowel de pvv uit en geertje wilders maar vooral van opstelten en deze regering uit die dit maar allemaal toestaan en verdedigen alleen omdat diezelfde zogenaamd zielige en arme geertje anders wel eens de stekker uit dit kabinet kan trekken waardoor ze hun baantje kwijt raken...!
ik kan dan ook iets anders dan uiterst sarcastisch zeggen hoe enorm trots ik er wel niet ben net als ieder ander in dit land te moten leven in een land waarin 17 miljoen mensen zijn gegijzeld door een figuur zoals wilders wie zijn alle willen en grillen op wat voor soort aard en wijzen we maar niet alleen mee moten leven maar zelfs blijkbaar van A tot Z moeten volgen en leuk vinden...!
triest maar dan ook echt dieptriest hoer erg diep dit land met alles er op en er aan in weggezakt en wat er van is geworden en waar het blijkbaar nog naar aan het toegaan is...!
en dat vooral door geertje met zijn huilie/huile en ik ben zo zeilig BS en wat allemaal niet en diens vriendjes die dit allemaal maar zo fantastisch vinden ten koste van het land en wij de mensen die er in wonen! -
De PVV wilde donderdag niet reageren op de kwestie...
Dat is zeker te moeilijk voor hen? Zijn ze bang dat ook zij de waarheid waarom ze in de politiek zitten eens moeten zeggen in dit vrije land? Hoeveel zetels zou het gaan kosten? De Leefbaar Nederland is onderuit gegaan in de politiek en nu de PVV? -
Wat een emotionele reacties hier, zeg. Ik ben zelf ook geen voorstander van de PVV, maar zo tekeer gaan gaat mij dan ook weer te ver. Ik heb niet het idee dat veel mensen hier zulke onderwerpen op enige manier redelijk kunnen interpreteren.
Persoonlijk kijk ik er niet van op dat de PVV de BSN(ummers) van journalisten mag en zal opvragen. De PVV wordt namelijk meestal zwart/wit bekeken, dus extremen zijn er van beide kanten. Het kan toch zo zijn dat er een geweldadige journalist, die het flink oneens is met de PVV, aanwezig is. Met de nodige gegevens is een of ander strafblad van geweldadigheden zo door de onderzoekende partijen te achterhalen.
Alleen maar veilig, toch? Ik neem aan dat geen van jullie een stel gestoorden over de vloer wil hebben, hoewel sommigen van jullie het (helaas) niet erg vinden als er plots wél een gek bij een persconferentie van dhr. Wilders aanwezig is.. -
@230 #Kerstdag
Winnen ?????????????? gaat het daar om ? -
@228 Kamerleden mogen alles? U heeft toch ook de vrijheid om alles wat de PVV uitvoert te benoemen als genocide? Hoe ongepast dit ook is. Want had u deze opmerking ook geplaatst als de VVD deze gegevens opvroeg? Of de PvdA? of Groen links?
Oja, voordat ik door u als de volgende neo nazi wordt bestempelt: Ik ben absoluut geen PVV sympathisant. Wel heb ik zo onderhand door dat iedere overspannen reactie met een vergelijking naar WW2 alleen maar voor meer PVV stemmers zorgt. Dus u zou uzelf een plezier doen als u wat genuanceerder zou reageren. -
Wilders heeft de Nederlandse volk voorgelogen over de islam daar hebben de journalisten ook een handje mee geholpen. In fitna heeft hij zelf de versen vervaagd en anders geinterpeteerd en heel goed vervalst als het ware, mensen trap daar niet in en ga zelf op onderzoek uit. Dit keer ook er is in Nederland sprake van persvrijheid daar kun je er niet omheen.
Ik vind beide partijen gewoon walgelijk -
Mag de journalist ook het BSN van wilders weten?
Die moet natuurlijk wel aantonen dat het echt om Geert gaat natuurlijk. -
@237
Ik ben ook idd voor veel meer nuance in zowel de politiek als op dit soort internet fora. Daarmee ben je in principe ook al meteen tegen alles waar de PVV voor staat. -
Er zijn ook mensen met een iq van140+ die op de pvv stemmen. Ik ben er 1 van.
-
@ 241
laat je opnieuw testen AUB!!!! -
@241
Vast, maar echt politiek gevoel heb je dan niet. En waarschijnlijk ook niet echt sterke argumenten. De partij is echt de meeste hypocriete partij die nederland ooit heeft gehad. Verwijt iedereen en alles wat ze zelf het hardste doen. -
@242 en 243: we nodigen je uit voor een gesprek, merendeel TH Delft afgerond en oud-commando's.
-
Tuurlijk mogen ze dat. Het is de PVV. Vast een dealtje gesloten met de vriendjes.
En wie wordt er straks gecontroleerd ? Iedereen die de waarheid over de PVV verteld. En iedereen die PVV onzin verkoopt wordt niet gecontroleerd. Nog een stap verder en we zijn al aardig op weg om Rusland in de koude oorlog te benaderen. -
Beetje het probleem tussen het recht op vrije nieuwsgaring en het recht om zelf te bepalen wie je en op welke voorwaarden je iemand in je 'huis' binnenlaat.
-
@244
dat zegt nog niks over de denkwijze en de politieke opvattingen van de PVV. Het stemmen op de PVV is grotendeels ook zinloos. De partij levert breekpunten na dag 1 al in. Heeft gemiddeld de laagst opgeleiden in de fractie. Treedt het liefst niet in debat. Loopt alleen te schreeuwen, maar heeft nog geen enkele vorm van visie of beleid uitgevoerd. Durft daar ook niet mee in debat te gaan. Is bovendien uiterst bang voor democratische processen. Bovendien nog extreem xenofoob. Ontkent zoveel mogelijk de feiten, speelt slechts op de man en is extreem nationalistisch en populistisch. Iemand met een beetje stel hersens prikt hier meteen door heen. Dus met recht twijfel ik nogal over dat iq gehalte. -
Al wat recht is zal door hem wel krom getrokken worden en omgekeerd
-
@247Delft TH - dus merendeel domme jongens? met een laag iq? Ga spelen in je zandbak.
-
@249
Als je iq had ging je in op argumenten, ipv meteen denigrerend te reageren. Door zo'n reactie geef je je iq al enigszins weer. -
@250 JIJ meent te twijfelen aan mijn iq. Delft TN. en oud commando, Kom eens op de koffie bij mij.
-
@250 Jij begon met een persoonlijke aanval. Waar blijf je nu? Lekker achter je pc en bang dat je af moet gaan?
-
@251
ik twijfel aan je iq gezien je reacties. Dat je ergens gespecialiseerd in bent wilt niet zeggen dat je meteen een hoog iq hebt. Een hoog iq zegt ook iets over de kunst van het redeneren. Ik geef aan waarom ik vind dat het een PVV stemmer niet echt een hoog iq heeft. Ik geef daar argumenten voor. Ga eens in op de argumenten. Moet voor iemand met een hoog IQ een peulenschil zijn?
Dus.. Waarom heb je op de PVV gestemd. En waar blijkt dat hoge IQ uit. Geef die relatie eens weer. -
#235 ['Wat een emotionele reacties hier, zeg ']
Nujij is niet doorsnee Nederland, maar de hysterische anti-Wilders reacties doen wel eens de wenkbrauwen fronsen. Als het toetsenbord het enige wapen blijft is het gewoon onfris 'emotioneel' tokkiegeluid. Het is niet anders. -
@252
Ik heb je nog geen enkel argument zien geven voor een hoog IQ en het stemmen op de PVV. Geef eens argumenten hiervoor of heb je die niet?
Ik val je niet persoonlijk aan. Ik val je reactie aan. En terecht, want je hebt nog geen enkel argument gegeven. -
25618 augustus 2011 19:44 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
PVV weigert sowieso alle kritische journalisten. De PVV publiceert hoogstens een keertje in de Telegraaf. Maar die krant heeft dezelfde journalistische waarde als de prive.
-
Zo, en de eerste de beste journalist die nu nog vervelende dingen zegt of schrijft over de PVV, die pakken we. We weten waar jullie wonen!!!
Oh nee, die gegevens worden daar natuurlijk niet voor gebruikt! Maar tis natuurlijk wel handig om te weten ;-) -
Opstelten en wilders zelf krijgen extra beveiliging van hun gegevens tov de rest van de NL bevolking bij o.a. belastingdienst, uwv en kpn.
Als er maar iets misgaat met hun eigen gegevens is de wereld te klein.
Ze beslissen over de rest van de bevolking over beveiliging. de toegang en doorgeven van persoonlijke gegevens. Daar nemen ze het niet bepaald erg nauw mee.
Hypocriet. -
26018 augustus 2011 20:03 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@241 #links maar zo rechts
Zo zie je maar dat je aan jou 140+ niets hebt.
Jij bent TE slim voor de pvv, daar houd Geert niet van.
Gefeliciteerd er mee, ondanks je hoge i/q tel je niet mee. -
26218 augustus 2011 20:11 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
26318 augustus 2011 20:11 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Hoewel ik geen PVV stemmer ben, begrijp ik het juiste standpunt van Opstelten. Zijn de mensen dan vergeten dat Wilders frequent wordt bedreigd. Logisch dat die vooraf wilt controleren wie er komt. Jammer dat zoveel mensen boter op hun hoofd hebben, of zou het gewoon stommiteit zijn?
-
#264
Daar heeft de PVV absoluut het BSN niet voor nodig, controleren wie er komen kan ook zonder.
Zoals Opstelten zelf zegt, de PVV kan zelf niets met het BSN, enkel doorgeven aan de instanties. In dat geval kunnen de betreffende instanties dit ook zelf uitzoeken.
Dat voorkomt twee problemen:
- het verzamelen van persoons gegevens waaronder het BSN door een organisatie die daar niet toe is gerechtigd op die manier
- selectie van journalisten op basis van andere argumenten dan veiligheid.
Wat betreft dat laatste, nee, de PVV heeft absoluut niet het recht om kritische journalisten te weren, en aangezien ze wel een enorme reputatie hebben van het uit de weg gaan van elke kritiek, is het enorm aannemelijk dat de selectie door de PVV om andere redenen gebeurt dan enkel veiligheid.
Politiek die bepaalt wie er over de politiek kan schrijven? Dat is absoluut einde democratie en vrijheid. -
@260, Wat maakt het vragen om een BSN nummer het makkelijker om iemand de mond te snoeren? Zie het verband niet.
@263, nee hoor > "lijkt" -
@264
Lang niet Wilders alleen wordt bedreigd. Het is wel alleen de PVV die dit soort instrumenten gebruikt. -
@265: ['Daar heeft de PVV absoluut het BSN niet voor nodig, ']
Het is ook niet zozeer de PVV die het nodig denkt te hebben. -
@ #3 De PVV wil alleen reageren als wij allemaal eerst onze privacy aan de haatpaus prijsgeven met goedkeuring van bromsnor Opstelten. Vandaar.
-
Opstelten kan zeggen wat hij wil, de indruk is onmiskenbaar dat journalisten geselecteerd worden op politieke en privacy gevoelige gronden. En zo glijden we dankzij dit kabinet van opportunisten steeds verder af naar een soort tokkiedictatuur.
-
Mensen, waar maak je eigen druk om, als je een telefoon abonnement neemt of een bank rekening ,wordt er een fotocopie van je id gemaakt.
Daar staat ook je bsn nr op dus elke keer als er een copie van je id gemaakt wordt heen ze je bsn. b.v. bij reis bureaus e.d -
Vroeger heette het SOFI nummer; bedoelt om uitkeringsfraude op te sporen.
Weet iemand welke service een burger krijgt door het Burger Service Nummer? -
Verwijderd door redactie
-
#268
Het is de PVV die er om vraagt, formeel met het doel om het door te geven aan 'de instanties'.
Die zelfde instanties zijn prima in staat om dit zelf uit te zoeken, en eventueele screening van journalisten te doen.
Dat neemt meteen twee nogal duidelijke verdenkingen weg. -
@183: Nee dank je, ik hou het nieuws in de gaten al, en ik wist het al. Maar uiteindelijk als het er echt om gaat om het goed te regelen zonder regelingen stuk te bezuinigen (WIA/WAO/WAjong/WSW), vaart de PVV een hypocriete conservatieve koers, de VVD volgend. Daarnaast ben ik het op het gebied van oa immigratie/integratie niet met de PVV eens aangezien ze een heel erg harde koers varen die 0,0 oplevert.
-
@271: Ter herinnering: banken etc hebben bepaalde regels waar ze zich aan moeten houden wat betreft opslag etc. Politieke partijen (van PVV tot PvdA, van SP to SGP) hoeven daar niet aan te voldoen aangezien ze zulke dingen niet mogen opslaan (ze hebben er geen goedgekeurd bedrijfsmatig of officieel nut voor).
-
#266
Ja, niet te volgen hoe het opwerpen van drempels en een nogal geheimzinnige selectie ervoor kunnen zorgen dat enkel 'wenselijke' journalisten aan informatie komen...
Onwelvallige journalisten worden niet de mond gesnoerd op die manier, ze worden uitgesloten van bepaalde nieuwsgaring, en op die manier probeert de PVV dus heel duidelijk om de pers te beinvloeden met oneigenlijke middelen.
Je hebt helemaal gelijk door te stellen dat het BSN opzich daar niet voor gaat zorgen, maar is het werkelijk zo ontzettend veel te veel gevraagd om even net een stapje verder te denken? -
Een meer passende titel zou zijn:
PVV mag gegevens opvragen op verzoek van NCTb en de KDDB.
Navraag bij de PVV leert dat die de gegevens verzamelt op verzoek van de Nationale Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) en de DKDB, die verantwoordelijk zijn voor de beveiliging van partijleider Geert Wilders.
Maar goed, waar hebben we het nou heel de dag over?
Agossie.....blijkt er niks aan de hand te zijn. Wat zonde nou toch weer. -
"Het BSN zou alleen in uitzonderlijke gevallen mogen worden opgevraagd."
Wat zou dan het uitzonderlijke geval mogen zijn? Omdat Wilders zegt dat ie af en te bedreigd word?
Wat heeft dat dan zowiezo met journalisten te maken??
Geert Wil gewoon controle over welke journalisten hem mogen bekoren.
Niet om de vergevorderde fantasie dat er een of andere journalist-in-vermomming op Geert af gaat rennen en 'm fysiek "au" zou gaan doen. -
Als de PVV de totale macht heeft dan zullen zij (financieël) willen afrekenen met die journalisten die hen niet welgevallig zijn.
-
@278: Wat heeft dat dan met journalisten te maken?
-
@235 dan maken ze hem lid
-
#184
Zoek dat zelf maar even uit... Doe maar! -
#283 @#281
-
#281
Omdat NU.nl heel summier is met deze berichtgeving, zal ik je nog een hint geven.
http://www.gelderlander.nl/nieuws/algemeen/binn... -
244 links maar je ben zo rechts ,
je ben een beetje eng ,ik wordt bijna bang hoe je ,je zelf profileer .
PVV breng ons goed leuk land gewoon in gewaar .
met hun racistische uitlatingen .
241 heeft gelijk -
Dezelfde policy van Wilders als in Suriname. Elke journalist, die niet vóór Bouterse is, is tegen, een potentieel gevaar en wordt niet meer uitgenodigd voor persconferenties.
En zo zijn er nog wel meer overeenkomsten tussen deze 'democratische leiders'. -
Ik vraag me af op welke gronden Opstelten dit beweert.
Politieke partijen staan niet bij de organisaties die gebruik mogen maken van het BSN
http://www.burgerservicenummer.nl/Organisatie_O...
En ik kan geen enkele wet vinden op basis waarvan de PVV deze gegevens op zou mogen vragen
http://www.burgerservicenummer.nl/Organisatie_O...
Bij deze laatste staat wel iets opvallends: "Verordening PVV registratie en verstrekking van gegevens.
En daar is nog iets heel opvallends aan. Als je die link aanklikt krijg je een inlogscherm met de melding "Uw gebruikersnaam en wachtwoord geven toegang tot de afgeschermde publicaties op het PVE Bedrijfsnet."
Bij alle andere links krijg je netjes de betreffende wet te zien. Denk ervan wat je wilt. -
en zo zien we maar weer de pvv staat dus boven de wet, nou dus journalisten schenk geen enkele aandacht meer aan die partij zolang die jullie kleineert en als een kleuterklas neerzet die eerst moet zeggen wie je bent.
en tevens blijkt het dat de hele vvd en cda clan bang zijn voor Derr Herr Geert want oh wee als ze tegen hem zijn en hij die slapelingen niet meer gedoogt, dat zullen ze ten alle tijden en ten koste van alles voorkomen dus gevn ze Derr Herr maar overal gelijk in. -
@288
De "verordening PVV registratie en verstrekking van gegevens"
http://wetten.overheid.nl/BWBR0015201/geldighei...
is iets anders dan je denkt. :-) -
@290
Zet je aan het denken nietwaar? Dat deze niet doorlinkt naar die wet? -
als burger meester R.dam was meneer opstelten raar en nu is hij eng/ik weet niet welke koers hij op gaat maar ,voor de democratie is dat zeker niet goed als de pers zijn werk niet kan doen,en bang moet zijn dat voor noem maar op wat kan gebeuren .ik denk dat er genoeg instantie zijn, die dat kunnen onderzoeken
zonder dat meneer wilders in gevaar hoe te komen .
moet hij minder van die gekke dingen uitkraaien hoe hij niet bang te zijn/ dat ze hem willen pakken.
kijk naar Hising allie manga , of hoe ze heet ,die was echt een oplichters ,heeft veel veroorzaakt ,met haar gevaarlijke uitlatingen en nu is weg -
@291
Klik op http://wetten.overheid.nl/BWBR0015201/geldighei... en de kunt die wet lezen.
Die wet gat over het Productschap Vee en Vlees, afgekort PVV.
Deze club: http://www.pve.nl/ -
Het probleem is dat dit kabinet nergens een probleem mee lijkt te hebben . . .
-
@293
had ik al gezien en bekeken.
Ik vind het in dit verband alleen opvallen dat iets wat LIJKT op een wet die mogelijk de PVV recht zou geven op die gegevens niet doorlinkt.
Maar .... toeval bestaat. -
@295
Die link van jou verwijst door naar de "KIP FORMULIEREN" van het "elektronische loket van het PVV en het PPE"
http://www.pve.nl/pve?waxtrapp=jopGsHsuOpbPREcBEdB
Paranoia bestaat ook. -
Dom doen en dom houden zijn soms verraderlijke tactieken.
Want was als bepaalde mensen achteraf niet dom waren maar juist zeer slim?
Dan verwacht je de klappen niet en raad eens wie er dan als laatsen lachen.
Zulke mensen heb je ook in de politiek ,
daar is namelijk niemand dom. -
@All het gaat om een uitzonderlijk geval !
De veiligheid van wilders moet gewaarborgd blijven !
En dat is zo het geval !
Punt uit -
alle journalisten etc moeten dus voortaan ook maar hun bsn nr opgeven.
-
De PVV maakt zelfs van democratische mensen en partijen fascisten. Allemaal voor het behoud van de macht, CDA en VVD lopen aan het lijntje van dit fascistisch clubje...
-
@292 denko
Wilders mag "uitkraaien" (zeggen) wat hij wil, en moet daarbij niet bedreigd worden door Barbaren.
We wonen in Nederland en niet in Taliban-country.
En Hirshi Ali was geen oplichtster maar een intelligente jonge vrouw die een studie heeft gevolgd en gekozen volksvertegenwoordiger werd.
Zij werd jammer genoeg ook al met de dood bedreigd door Barbaren.
Ze heeft een leugentje gebruikt om als asielzoekster binnen te komen. Maar dat maakt haar geen oplichtster. -
@226 lamp500
Het "BS nummer" is niet geintroduceerd door de PVV, het is niet hun uitvinding.
Ga maar liever uitzoeken welke partijen dat verzonnen hebben.
Misschien zit je eigen favoriete partij er wel bij. -
@264 Kritiek
"Jammer dat zoveel mensen boter op hun hoofd hebben, of zou het gewoon stommiteit zijn?"
Het komt niet voort uit stommiteit maar uit haat.
Sommige mensen (hier) haten Wilders zo erg dat ze het niet erg vinden als hem iets zou overkomen.
Ook zijn beveiliging vinden ze onnodig. -
@303
Ssssjeeessss, als er één het haten en het uitdagen heeft uitgevonden, is 't Wilders wel! En dan zelf gaan gillen, dat er mensen zijn, die 'hem kwaad willen doen'....De Redder des Vaderlands met 7 kleuren in z'n onderbroek!
:-):-):-) -
30519 augustus 2011 05:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@301
En elke asielzoeker die het niet met jouw ideeën eens zou zijn en hetzelfde leugentje als Hishi Ali zou vertellen zou je meteen deporteren. Jouw partij stelt overigens ook die deportatie voor. Heb je nu echt niet in de gaten dat je telkens bevestigt wat anderen over je zeggen? -
Stel er komt iemand bij me solliciteren en ik vraag naar z'n BSN. Ben ik nu strafbaar en zo ja, op basis van welke wet?
Vervolg: Hij/zij weigert z'n BSN aan me te vertrekken waarop ik hem/haar schrap van de lijst van kandidaten voor de functie. Ben ik nu strafbaar en op basis van welke wet?
Ander vervolg: Hij/zij verstrekt mij wèl de BSN. Ik maak een lijst van alle kandidaten die dat ook hebben gedaan en vermelt daarin naam en BSN. Die hang ik ergens op zodat iedereen er kennis van kan nemen. Ben ik nu strafbaar op basis van welke wet? -
@241
En een E-Q van 60? -
@307
als antwoord op je vraag:
"Mag een bedrijf mijn burgerservicenummer gebruiken?
Dat ligt er aan. Als u bij het bedrijf werkt moet dit bedrijf als werkgever gegevens over uw loon uitwisselen met de belastingdienst met gebruikmaking van uw burgerservicenummer (BSN). Het bedrijf mag het BSN niet gebruiken voor andere zaken, zonder een specifieke wettelijke grondslag. Een bedrijf mag dat zelfs niet als u daar toestemming voor heeft gegeven."
http://www.burgerservicenummer.nl/Veelgestelde_... -
@307
Even concreet: je hebt dus niet het recht om het BSN te vragen wanneer iemand solliciteert, wel wanneer je iemand in dienst neemt.
En nee, je mag geen lijsten maken van namen en BSN's, zelfs niet wanneer de betreffende personen er geen bezwaar tegen hebben. -
Fijn TS.
Dan weten we voortaan dat alle artikelen over de blonde troll geschreven zijn door sympathisanten van trollmans.
Critici kunnen worden geweerd.
Al weer een stukje wilderiaanse * vrijheid*. -
waar word de PVV eigelijk door betaald?
-
Tja, zou hij anders beweren dan heeft dit kabinet weer een probleem met de PVV :)
-
@312
Van onze belastingcenten in deze al absurd dure tijd.
Ik vind het weggegooid geld. -
Heeft Opstelten ook zijn BSN nummer naar de PVV gestuurd?
Kan hij samen met onze geblondeerde Limburger "thee drinken" wordt het toch nog gezellig. -
@264 en @303
Het is in feite heel simpel:
Datgene wat Wilders doet is wettelijk niet toegestaan. Hij die zo hard roept dat een ieder zich aan de wet heeft te houden, moet zelf het goede voorbeeld geven.
Het staat helemaal los van haat of wat dan ook. GW heeft niet het recht, zoals elke andere burger, om dingen op te vragen die vallen onder het WBP.
Als GW iedereen mag controleren door het BSN nummer op te vragen, kan ik ook aan jou gaan vragen met je BSN nummer te geven als je bij mij door de straat loopt. Er is geen verschil.. iedereen is gelijk en iedereen is hierin beschermd. -
31719 augustus 2011 11:04 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Het is een vraag. Het antwoord kan ook NEE zijn.
En: legitimatie verplicht, mijn rijbewijs en paspoort hebben ook mijn bsn.
Ik zie het probleem niet. Maar ja, het is de pvv. -
"De partij krijgt zo inderdaad de beschikking over het BSN en andere gegevens van de journalist, maar daar kan de PVV verder niets mee (...)"
Is dit nu naïef van de minister of gewoon een leugen? -
32019 augustus 2011 11:10 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@320
Wie, wanneer toegang krijgt tot het BSN is zeer strikt vastgelegd door de regering zelf. Met een uitputtende lijst van organisaties die toegang hebben en op welk niveau, plus een uitputtende lijst van wetten op grond waarvan BSN nummer kunnen worden opgevraagd.
Politieke partijen en beveiligingsinstanties komen niet voor op deze lijsten. En er is geen enkele wet die hier van toepassing is.
Het is zelfs zo, dat wanneer iemand toestemming geeft om het BSN te gebruiken, de partij die het gebruikt buiten de regels om strafbaar is. Wat betekent dat zelfs wanneer de journalisten toestemmen in het opgeven van hun BSN, de PVV er niets mee mag doen.
Wanneer Opstelten zegt "geen bezwaar" te hebben tegen het feit dat de PVV er toch naar vraagt dan kan hij net zo goed zeggen dat hij er geen bezwaar tegen heeft dat iemand door rood rijdt. Of hij er nu wel of geen bezwaar tegen heeft, het mag niet. -
#317
Mijn vraag was bovenal een retorische. Los van dat denk ik dat de minister zowel naïef als leugenachtig is. In elk geval wat dit punt betreft.
Je zou het immers nog anders kunnen formuleren: indien de PVV verder niets met deze gegevens kan (zoals de minister betoogt) waarom willen ze er dan toch de beschikking over krijgen? -
32319 augustus 2011 11:31 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Halt!!! Stehen bleiben .Ihr Ausweisch,hoelang geleden ook alweer?
Dat nooit meer,werd er destijds gezegd. -
Ze kunnen ook gewoon een kopie legitimatie vragen als inschrijving,... doet niemand moeilijk over en hebben ze toch het BSN.
-
Wat zou het fantastisch zijn om parttime zwakzinnig rond te lopen, wellicht zou ik me weer thuis gaan voelen in deze controlestaat.
-
@208 Oh ja joh? Vertel.
-
@230 Wat is de overwinning dan? Leg me dat nou eens uit.
-
En zo worden de lastige journalisten gescreend.
Dit begint toch wel te lijken op censuur.
Want de vrijheid van menings uitting geld natuurlijk alleen maar voor de PVV.
Waarschijnlijk zullen de huis journatsen van de wakkere krant hier geen last van krijgen. -
@241
Ben benieuwd waar ze dat gemeten hebben? -
@319
Beide. Een naïeve leugen. -
@319: Wat kan de PVV dan precies met een BSN van een journalist?
-
Ik ben geen PVV-stemmer, maar ben met Ivo O. het mee eens
Een interview maar eerst .... dat moet kunnen.
De journalisten die niet mee eens zijn kunnen de PVV boycotten,
zo niet mag WilderS wat mij betref journalisten vragen om hun.... -
Dus jij vind het okee, dat die "NSB" persoonsgegevens inclusief BSN in een databank bijhoud, weet je dan niet dat juist dat soort databanken de disproportionele hoeveelheid afgevoerde Joden uit Nederland heeft veroorzaakt ?
-
Raar dat Opstelten het heeft over veiligheid e.d., maar wel weigert journalisten te beschermen tegen invloeden van buitenaf?
@333,
Wat dacht je van NAW-gegevens? BSN is bedoeld voor gegevensuitwisselingen.
Er zijn niet voor niets regels gemaakt en organisaties aangewezen voor het gebruik van BSN nummers. Ook is vooraf bepaald welke persoonsgebonden gegevens de verschillende organisaties met elkaar mogen uitwisselen.
De pvv is geen organisatie in deze, dus het is pure kul dan Opstelten Wilders/de pvv 'een handje denkt te moeten helpen'... -
@336: De adresgegevens worden ook al gevraagd en de PVV kan zelf niets met zo'n BSN van een journalist, evenmin als ik iets met de jouwe kan.
Daarom maar even terug naar de basis van dit bericht:
['De partij van Geert Wilders stuurt die gegevens door naar de Nationale Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) en beveiligingsdienst DKDB, die Wilders' beveiliging regelen.']
Deze organisaties, zoals bijna elke overheidsdienst, zullen adh van het bsn waarschijnlijk/misschien wel wat controles uit kunnen voeren, de PVV zelf heeft er niets aan. -
En al die mensen die het vorige artikel gebruikten om Wilders zwart te maken worden nu de mond gesnoerd. En niet voor niks als ik het zo lees.
Moeilijk he als je niet tegen je verlies kan?
En nee, ik ben een VVD aanhanger! -
@337,
Als een journalist al zijn NAW-gegevens geeft, dan heb je zijn / haar BSN-nummer helemaal niet nodig. Dat is mijn punt!
@338,
Geen nood, stiekeme pvv-stemmer, Wilders kennende zal hij vanzelf weer een blunder begaan... -
@339
Precies, en dan is er ook nog zo iets als een perskaart, waarmee simpel kan worden nagegaan of de journalist inderdaad is wie hij zegt te zijn. Daar zijn die dingen voor.
@337
Noch de Nationale Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) noch de beveiligingsdienst DKDB staan op de lijst van organisaties die gebruik mogen maken van de BSN-gegevens.
De wet wordt hier dus twee maal geschonden. Ten eerste door de BNS-gegevens te vragen, ten tweede doordat organisaties die geen toegang zouden mogen hebben blijkbaar toch in staat zijn gegevens op te vragen. -
@339: Misschien wil de Nationale Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) en/of de beveiligingsdienst DKDB toch nog even controleren of het klopt.
@340 : ['Noch de Nationale Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) noch de beveiligingsdienst DKDB staan op de lijst van organisaties die gebruik mogen maken van de BSN-gegevens. ']
Ter info: 'De Wet algemene bepalingen burgerservicenummer (BSN) regelt dat alle overheidsorganen van het BSN gebruik kunnen maken voor het uitvoeren van hun taak.' -
@341
Bekijk even de pagina van de overheid over het BSN
http://www.burgerservicenummer.nl/Organisatie_O...
"U vindt hier alle organisaties die gebruik maken van het BSN."
Klik op "organisaties" en zoek de betreffende organisaties ..... De AIVD staat er wel bij, maar helaas de NCTb niet. -
@38 >> "Alle journalisten moeten gewoon de pvv boycotten....moet je eens kijken hoe snel de regeltjes dan door het mediageile pvv veranderd worden. "
Inderdaad: dit is het allerbeste. Het succes van de PVV berust grotendeels op de onevenredig vele aandacht die ze in de pers krijgen. En die gaat daar helaas maar door mee, want het verkoopt zo goed.
Het is net als met een kankergezwel: stop de voedingsbron en het sterft uit -
Tuurlijk... PVV heeft een uitzonderingspositie. Altijd gehad, zal niet anders worden met dit kabinet aan het bewind.
-
En voor je het weet liggen al hun gegevens op straat.
Stijgers in Politiek
IMF-topvrouw verwijt Grieken gebrek aan...
Christine Lagarde verdient meer dan...
1 uur 11 minuten geleden door Scholar
Buurtbewoner vindt varkenskop op domein...
LIER - Onbekenden hebben een in vier...
2 uur 56 minuten geleden door Tweetsweet
Nieuw onzalig EU-plan: de internet ID-kaart
Als je even niet oplet omdat je staat te...
2 uur 59 minuten geleden door jozephh
Kinderopvang wordt fors duurder voor hoge...
Kinderopvang wordt fors duurder voor de...
18 uur 18 minuten geleden door All.you.need.is.love
Actie in Arnhem tegen 'gijzelen'...
Om te voorkomen dat allochtone meiden na...
18 uur 45 minuten geleden door All.you.need.is.love
Best gewaardeerd
'Pro-Europa politici moeten hopen dat...
De pro-Europa politici weten verdomd goed...
5 dagen geleden door All.you.need.is.love
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
1 dag 23 uur geleden door Matthijs85
'Ik moest voor Kunduz-missie stemmen'
Kandidaat-lijsttrekker Tofik Dibi van...
3 dagen geleden door Marcgr8
'Kunduz-akkoord grote fout VVD'
Het Kunduz-akkoord is het gevolg van een...
1 dag 10 uur geleden door suna1965
VVD blijft verliezen in peiling Synovate
De VVD blijft de laatste weken zetels...
4 dagen geleden door mening66

