PVV-voorman Geert Wilders verklaarde hedenavond bij het Jeugdjournaal onomwonden dat Moslims een normaal en goed leven verdienen in Nederland. (click link!)
Sorteer op:
-
@200 sceptus
quote
@193 Desire
Jij hebt denk ik een hekel aan Wilders omdat hij de ontwikkelingshulp wil afschaffen en je hiermee je broodwinning kwijt raakt.
unquote
ach so
alleen mensen die bij ontwikkelingshulp werken (???) of hun baan kwijtraken (????)n kunnen/mogen een hekel aan beert hebben?
well, voor uw info: banders is driedubbeldik miljonair en vindt beert een enorme oetlul -
#200
Nee, hoor. Daar zat ik in maar nu niet meer.
Ik heb een hekel aan wilders omdat
Hij van alles verkettert (moslims, niet-westerse allochtonen en inmiddels ook niet-blanken)
Hij geen democratie voorstaat
Hij het slechtste programma van Nederland heeft.
Hij liegt dat ie barst.
Daarom.
En die ontwikkkelingshulp zorgt overigens wel voor heel veel nieuwe orders en wat doen we met de 100.000 man in Nederland diein die sector werken? -
#186 drs banders. Ach ja... Volgens Geert is alles wat niet voor de PVV is links en volgens zijn fanatieke volgelingen zijn de SP en GL communisten.
-
#199
Hij bepaalt helemaal niet wie een goed leven mogen hebben, hij bepaalt wel waar hij zelf al dan niet aan mee wil doen. Dat is zijn goed recht in een vrij land, en die vrijheid is voor mij een veel belangerijker goed dan of wie dan ook er een in mijn ogen 'goede' mening of oordeel op na houdt.
Hoe dan ook, de enige voor wie Geert iets bepaalt is voor hemzelf. -
@203 wltr
het wordt tijd voor een wederopstanding van den heidenen onder leiding van drs.banders ! -
@204 ladiela
quote
Hij bepaalt helemaal niet wie een goed leven mogen hebben
unquote
huh?
koptekst van dit topic gebruikt toch echt een quote van beert
wilders: moslims verdienen een goed leven
en
quote
Hoe dan ook, de enige voor wie Geert iets bepaalt is voor hemzelf.
unquote
daar heeft u gelijk in
alles draait om beert en beert only -
#205 drs.banders mijn steun en medewerking heeft u!
(het is allemaal de schuld van de Romeinen!) -
#206
Tja, denk dat ik maar ophou te discusieren met mensen die kleuterschool gedrag niet ontgroeid zijn (zoals het expres fout spellen van een naam).
U plezier met uw oordelen over hen die oordelen. -
@107 wltr
de romeinen?
het gaat nog verder terug
u weet wel, bij die heiden die in den woestijn een stem in zijn hoofd hoorde,
daarna terugging naar zijn stam en gelijk begon te schelden tegen zijn heidense stamgenoten en verordende dat ze nog maar één god () mochten hebben
deze gast heeft de boel in den soep gedraaid waardoor banders als heiden later door den christenen uitgemoord kon worden -
#208 discussiëren - beter expres fout spellen dan verkeerd spellen uit onkunde of onwetendheid.
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
@201
Zo, je bent (naar eigen zeggen) multimiljonair.
Logisch dat je de PVV een verschrikkelijke partij vindt. Want de PVV wil dat ook werkende armen een eerlijke kans krijgen, niet alleen overbetaalde zorgmanagers en bankdirecteuren. Als zij passend beloond worden voor hun werk, kan je minder indruk maken met je drie miljoen.
@202
Desire, dat is een aantoonbaar aperte leugen. Wilders verkettert niet niet-blanken. Integendeel. Hij wil afrekenen met de dubbele nationaliteit en met de immigratie uit islamitische landen. For your interest: de meeste zwarte landen zijn niet islamitisch. In bijvoorbeeld Soedan, Mauretanië en Nigeria hebben de zwarten zwaar te leiden onder discriminatie en vervolging door islamieten. Omdat linkse mensen vaak verkapte racisten zijn die zich verre superieur voelen boven zwartjes, zwijgen ze over de genocide in Darfur en Oost-Kongo en het racisme en de slavernij in Mauretanië en Saoedi Arabië en hebben ze hun mond vol over de blanke terroristische Palestijnen.
Wilders heeft expliciet gezegd: bestrijden van discriminatie op ras is een PVV-standpunt. Dat is ook logisch. Niemand kan er wat aan doen dat hij of zij met een zwarte huid geboren is. Hierop discrimineren is misdadig en achterlijk. Mensen kunnen er wel wat aan doen dat ze er gestoorde denkbeelden op na houden of wangedrag plegen. Geen wonder ook dat de PVV hier de nadruk op legt.
Ik kom ook uit de ontwikkelingshulp sector en kan je vertellen: het is geld dat over de balk wordt gegooid: stop er onmiddellijk mee. Geef die mensen daar een eerlijke kans, bijvoorbeeld door te stoppen met exportsubsidies en openen van onze grenzen voor landbouwproducten uit de derde wereld. En begin een microkrediet organisatie waarvan de opbrengsten van inleg door Nederlandse particulieren belastingvrij is. -
@208 ladiela
gelukkig
en ja, banders noemt geert beert want daaraan is ie gewend en hij vindt het 'schattig' met een zachchchchchte ggggeeeeeeeeeeeeeeee....
quot
U plezier met uw oordelen over hen die oordelen.
unquote
dom gelul
gelukkig stopt u ermee -
@193 desire
" #175 Wat is het verschil? Kunt u mij dat even haarfijn uit de doeken doen?
Er staat namelijk : Niet-blanken zijn ongewenst. KKK dus. "
Er staat letterlijk :
Kenji:
hallo, Meneer Brinkman, wat vind u van het feit dat uw Leider, het onwenselijk vindt dat de meerderheid in steden zoals Rotterdam of Amsterdam, niet blank zal zijn in de toekomst?
Hero_Brinkman:
Helemaal mee eens. "
Als jij denkt dat dat hetzelfde is als "niet-blanken zijn ongewenst" , zou ik dat onbegrijpelijk vinden....
Het is ook ongewenst dat meer dan 50% van mijn tuin vol staat met bomen , zijn bomen dan ongewenst ? -
Mijn bezwaar tegen Wilders is algemener dan of hij nou wel of niet te ver gaat in zijn uitlatingen over de Islam. Mijn bezwaar tegen Wilders is dat hij met verschillende maatstaven meet - zijn uitlatingen mogen wel, harde kritiek erop mag niet.
Zie onder andere - http://www.telegraaf.nl/binnenland/6856286/__Wi...
Zoals ik Wilders hierover heb gemailed (geen antwoord ontvangen, zegt ook weer iets over de man) - Oorzaak en gevolg, Geert. Oorzaak en gevolg.
Vandaar dat ik zeg - hij meet met verschillende maatstaven. En dat is huichelachtig en maakt hem tot een zeer slechte politicus. En een dubieus mens. -
@ #189
Wat komt me dat toch bekend voor.....
Ik ben even oud als Wilders en mijn ouders zouden zomaar met dezelfde boot in Nederland aan kunnen zijn gekomen. Mijn ouders hebben ook op mij een behoorlijke dosis haat tegen 'mohammedanen' proberen over te brengen. Door de hen waren ze toch Indonesië uitgetrapt? Mijn vader was volbloed Indonesisch en mijn moeder 1/8 Nederlands. Ze moesten dus voor eigen veiligheid alles opgeven, een bestaan a la Wassenaar.
Trouwens...... mijn moeder haatte als katholieke ook Joden.....
Kortgezegd..... het is mijn ouders niet gelukt...... Integendeel zelfs. -
@213 sceptus
quote
Zo, je bent (naar eigen zeggen) multimiljonair.
Logisch dat je de PVV een verschrikkelijke partij vindt. Want de PVV wil dat ook werkende armen een eerlijke kans krijgen, niet alleen overbetaalde zorgmanagers en bankdirecteuren. Als zij passend beloond worden voor hun werk, kan je minder indruk maken met je drie miljoen.
unquote
ach so
u heeft meerdere pijlen op uw boog
niet alleen alleen voormalig medewerkers-sters van ontwikkelingshulp die dreigen hun baan kwijt te raken (????) kunnen naar uw oordeel een hekel hebben aan beert, maar multimiljonaria ook
interessant !
voor uw info: banders was nooit een werkende arme noch een overbetaalde zorgmanager (oid) -
Hmm, interessant 1x klikken, 3x commentaar. Met dank aan UPC :)
-
#212
Ja, iets expres fout doen is heel veel beter dan per ongeluk iets fout doen. -
@202 desire
"Ik heb een hekel aan wilders omdat ....Hij geen democratie voorstaat "
Wilders is de enige partij die bindende referenda wilt houden ....laat het volk beslissen. Democratischer kan het niet .
"En die ontwikkkelingshulp zorgt overigens wel voor heel veel nieuwe orders en wat doen we met de 100.000 man in Nederland diein die sector werken?"
Omscholen , voor de zorg bijvoorbeeld.
Werkgelegenheid kan nooit een argument zijn om misstanden te laten voortbestaan. -
#215
"Het is ook ongewenst dat meer dan 50% van mijn tuin vol staat met bomen , zijn bomen dan ongewenst ?"
In uw tuin wel op dat moment. -
@37
"Wij verdienen inderdaad ook een normaal leven , zonder straatgeweld en intimidatie's."
En de oplossing daarvoor is de straatcommando,de patser politie en die speciale 1000 man knokploeg,waarmee je de intimidatie en straatgeweld van de een inwisselt voor de ander..maar dat maakt jou niet uit,jij hebt immers een blanke huidskleur en iets in de trend van een ford fiesta.. -
@ladiela
u lijkt beert wel
u zegt dat u weg gaat
maar plemt intussen gewoon verder
draaien noemen we dit -
@200
lijkt me een prima en legitieme rede om.. -
@221 get_real
quote
Wilders is de enige partij die bindende referenda wilt houden ....laat het volk beslissen. Democratischer kan het niet .
unquote
jááááá
u trapt er ook in
hoewel beert daar steeds over rept, nederland k e n t geen bindende referenda
en als u de moeite wilt nemen om uit te zoeken wanneer en hoe deze er wel komen, dan zult u ontdekken dat beert zwetst -
@223
"...waarmee je de intimidatie en straatgeweld van de een inwisselt voor de ander."
Als iedereen zich gedraagt hoeven straatcommando's helemaal geen geweld te gebruiken. -
@221
"Wilders is de enige partij die bindende referenda wilt houden ....laat het volk beslissen. Democratischer kan het niet . "
dat zou je denken he,maar besef je dat op dat moment de besluitvorming nog 100x langzamer wordt dan het al is...los van het feit dat het overgrote meerdendeel van de plannetjes van jou partij de meerderheid niet gaan halen...dus wat schiet je er mee op? helemaal niks. -
#227
Intimidatie om intimidatie te voorkomen...
Tja, wat zal ik zeggen. -
@227
'Als iedereen zich gedraagt hoeven straatcommando's helemaal geen geweld te gebruiken. '
het is een mooie utopie maar zo werkt het niet bij de mensheid..nu niet vroeger niet straks met of zonder stadscommando's ook niet.
begin eens met het stoppen van de polarisatie en zorg dat iedereen gelijke kansen krijgt.. -
@226
"nederland k e n t geen bindende referenda "
Dat begrijp ik , maar daarom kun je daar nog wel voor pleiten .
Op Europees niveau wordt dat tegengehouden , laat de PVV nou net de partij zijn die meer zeggenschap aan Nederland terug wilt geven. -
@228 - Alhoewel het concept van het bindend referendum zondermeer zijn nadelen kent wil ik je toch het volgende voorleggen - de laatste 20 jaar is de afstand tussen de politici en het volk enkel groter en groter geworden. Een invoering van het bindend referendum zou de politici er aan kunnen herinneren dat zij volksVERTEGENWOORDIGERS zijn. Niet beter dan wij, niet wijzer dan wij, niet intelligenter dan wij en zeker niet belangrijker dan wij.
-
#224
Kleine feitelijke mededeling.
Ophouden met discussieren met kleuters is toch echt iets anders dan weggaan.
Ook het iemand iets mededelen is iets anders dan discussieren trouwens. -
@229
"#227 Intimidatie om intimidatie te voorkomen...
Tja, wat zal ik zeggen. "
Desnoods , of zullen we gewoon zo doorgaan , waar intimidatie's en geweld de realiteit van de dag zijn..... en minkukels de baas zijn op straat ? -
#221,
bindende referenda zijn helemaal niet democratischer, integendeel, waar nu dmv de volksvertegenwoordiging met het HELE volk rekening wordt gehouden zou dan potentieel de helft van het volk min 1 totaal buitenspel gezet kunnen worden. -
@ #221
Omscholen voor de zorg?
1. Welk rechts zal dat betalen;
2. Welk rechts zal het geld uittrekken om de lonen te betalen;
3. Ga in dat geval toch links stemmen als je dat voorstaat...... -
@230
" begin eens met het stoppen van de polarisatie en zorg dat iedereen gelijke kansen krijgt.... "
Ahmed Marcouch zei daarop dit:
"Ik heb totaal geen begrip voor de criminelen en overlastplegers, voor de jongens die hun school niet afmaken en die niet de kansen grijpen die ze in dit geweldige land krijgen.
Je kunt bij mij niet met die lulverhalen aankomen van: "Ik ben gaan stelen, omdat ik gediscrimineerd werd of omdat de leraar onaardig tegen mij was."
http://www.ahmedmarcouch.nl/index.php?mact=News... -
@235 - Dat is niet helemaal waar. Het enige verschil is dat in plaats van een meerderheid van slechts 76 stemmen er een meerderheid van meer dan 50% van de bevolking nodig zou zijn om iets voor elkaar te brengen.
En eigenlijk is dat zekerwel democratischer.
Los daarbij zouden bindende referenda niet voor iedere beslissing worden toegepast, dat is onpraktisch en onwerkbaar. Als geheel zou Nederland er in mijn optiek enkel en alleen op VOORUIT kunnen gaan door de invoering van bindende referenda.
Het zou in de vorm gegoten worden van een middel voor het Nederlandse volk om zijn afkeurig/goedkeurig te uiten, niets meer en minder dan dat. Op een wat meer realtime basis dan nu het geval is. Op geen enkel moment is een coalitie na zijn vorming daadwerkelijk een actuele representatie van wat het volk wil, zie tussentijdse peilingen die toch zondermeer constant verschuivingen laten zien.
Het punt is dat wij als volk niet op ieder desgewenst moment het kabinet naar huis kunnen sturen op het moment dat het geen meerderheidsgoedkeuring onder het volk geniet. Een mogelijkheid die ikzelf graag zou zien komen, omdat ik - en velen met mij - dit laatste kabinet Balkenende eigenlijk al jaren beu was.
Waarom zou er dan niet de mogelijkheid kunnen zijn om dit kenbaar te maken? Nogmaals, de politici vertegenwoordigen het volk, zij staan hier niet boven verheven. -
@236 Liwwie
" @ #221 Omscholen voor de zorg?
1. Welk rechts zal dat betalen;
2. Welk rechts zal het geld uittrekken om de lonen te betalen;
3. Ga in dat geval toch links stemmen als je dat voorstaat...... "
Uuuh , de PVV ?
http://pvv.nl/images/stories/Webversie_Verkiezi... -
@ #239
Uhhhhh, gaat hij dan een coalitie aan met links? -
@232
dat kan je prima duidelijk maken straks in het stemhokje. -
De PvdA wil de staatsschuld hoog op laten lopen (dus pakt de toekomstige generaties) en pakt de werkende armen.
Het beleid van de PVV is veel socialer.
Neem nu bijvoorbeeld het onderwijs waar iedereen zo de mond van vol heeft. Er gaat nu meer geld naar de overbetaalde bureaucratie dan naar salarissen van onderwijzers/leraren en schoolgebouwen.
De PVV zegt: elimineer de bureaucratie. Schaf al die modieuze vakken af en geef gewoon weer behoorlijk rekenen en taal.
In de zorg, ok al zo'n uit de hand lopende kostenpost wil de PVV 10.000 extra verplegers en dit betalen door het bezuinigen op zorgmanagers en administratief personeel door administratieve verplichtingen af te schaffen.
Bijstandsgerechtigden moeten aan het werk. Wie echt niet kan werken vanwege een lichamelijke of aantoonbare geestelijke handicap moet hiervoor een arbeidsongeschiktheidsuitkering krijgen en mag van de PVV ook wel wat meer krijgen. Banen genoeg, als arbeid minder wordt belast. Links wil arbeid zwaarder belasten.
Het is vrij eenvoudig om de bijdragen aan de EU terug te brengen tot nul en in ruil af te zien van alle EU-subsidies.
Opbrengst, ook aan uitgespaarde maatschappelijke kosten: 4 miljard.
Ontwikkelingshulp af te schaffen? Opbrengst: 4 miljard.
Wachtgeld voor ambtenaren af te schaffen en hun aantal sterk terug te brengen: opbrengsten: 9 miljard. De gemiddelde ambtenaar verdient aanmerkelijk meer dan de gemiddelde werknemer of ZZP'er dus ook dit is een sociale, nivellerende maatregel die het geld terug geeft aan de arme, hardwerkende mensen die het verdiend hebben.
Immigratie van kansarmen stoppen en criminele vreemdelingen en criminele dubbele nationaliteitshouders het land uit te gooien? Opbrengst: honderden miljoenen tot miljarden.
Niet meer deelnemen aan vredesmissies en geen dure JSF jongensdroom meer: opbrengst over het miljard per jaar.
Dit kan de Nederlandse overheid doen zonder hierbij rekening te hoeven houden met externe partijen. Alleen al door deze maatregelen bereik je een bezuiniging van 15 miljard of meer per jaar.
De conclusie: de PVV is een veel socialere partij dan de Vee van de Aa, D'66 of Groen Links.
Wilt u de werkende armen hard pakken en de mensensmokkelaars en andere criminelen steunen, stem dan vooral Pee van de Aa of D'66. AOW naar 67 waar vooral de lagere inkomens het slachtoffer van worden. U begrijpt, politici houden hun wachtgeld, geen gekozen burgemeester en nog meer bevoegdheden overhevelen aan Brussel, dus we mogen fijn meebetalen aan overbodige landbouwsubsidies en frauderende Zuid-Europese regeringen. En u mag ook drie euro per kilo vleestaks betalen, dus bijstandsgerechtigden en minimumloners kunnen een lekker stukje vlees dan helemaal vergeten. En oh ja, nog meer energiebelasting, een hogere BTW, nog meer belasting voro de werkende armen. Wie is het slachtoffer, juist de armen want die geven alles wat ze verdienen meteen weer uit, ze moeten wel. Stem progressief, spek de grachtengordel, de Eurocraten en de zorgmanagers. Weg met die losers die keihard werken als vakkenvuller of havenarbeider. -
@231 get_real
quote
Op Europees niveau wordt dat tegengehouden ,
unquote
zo??
doe eens een linkje ter verificatie -
@241
Reken maar dat ik dat zal doen. -
#231
HAHA!
Europa houdt Nederlandse referenda tegen?????
Spiegelt Geert u dat voor ??
pfff.... wat een flauwekul.
In allerhande lidstaten worden referenda over van alles gehouden, en daarbij is dat een nationale bevoegdheid.
Complete onzin dus. -
@242 sceptus
eh
uw verhaal heeft totaal niets met dit topic te maken -
#242
Het CBS haalde er een vet rood potlood doorheen....
door die hele begroting van de PVV.
Ofwel : deugt niks van.
Wat ik toevallig weet
-1 miljard bezuinigen op sociale voorzieningen en zorg.
- subsidies korten... dus bejaarden geen uitjes meer, geen kaartavonden,
- gemeentegelden korten.. het bejaardentehuis verpaupert dus.
En uh.... leerkrachten zijn ook ambtenaren hoor !
En daar gaat Geert fijn in snijden.
Er klopt dus niets van uw betoog. -
@237
dit is precies wat ik bedoel..Marcouch geeft een voorbeeld van jongeren die zich gediscrimineerd voelen,dat is wat anders dan gediscrimineerd worden en in dit voorbeeld slaat hij wat mij betreft de spijker op zn kop..alleen jij gebruikt dit nu in de trend van .. zie je wel zelfs een marokkaan zegt het,al die marokaantjes stelen en gaan dan huilie huilie doen..en dat is de polarisatie waar ik over praat..juist door het zo te stellen ziet de marokkaan die wel op het goede pad zit zijn kans op een baan bijvoorbeeld verkleinen. -
@242
'De PVV zegt: elimineer de bureaucratie. Schaf al die modieuze vakken af en geef gewoon weer behoorlijk rekenen en taal.'
de buraucratie aanpakken zou geweldig zijn,helaas is dit een schot voor open doel en zijn er meer partijen die hier al veel langer zo over denken en dat graag anders zouden zien..het gaat om de oplossing voor het probleem niet de benoeming..het is niet aan de pvv om te bepalen wat modieuze vakken zijn en door het afschaffen van vakken verminder je niet de bemoeinis van het managment,maar juist de inhoud van de docent.het management blijft hiermee ongemoeid.
'In de zorg, ok al zo'n uit de hand lopende kostenpost wil de PVV 10.000 extra verplegers en dit betalen door het bezuinigen op zorgmanagers en administratief personeel door administratieve verplichtingen af te schaffen. "
mooi mooi,maar Fleur Agema kon ook geen antwoord geven op de vraag hoe dan?
een voorstel was om hier toch ook te kijken naar bijv werknemers uit het buitenland,haar simpele antwoord was , nee want die worden ook oud en dat gaat veel kosten..maw buitenlanders zijn ook al hebben ze een kans op een baan (waar we op korte termijn heel veel aan zouden hebben) niet welkom.
Op korte termijn is dit niet op te lossen door de pvv ,voor de lange termijn is er nauwelijks visie..populisme pursang.
'De conclusie: de PVV is een veel socialere partij dan de Vee van de Aa, D'66 of Groen Links. "
je zou gelijk hebben als je zou zeggen de pvv is veel nationaal socialistischer..immers alles is erop gericht om Henk en Ingrid het beter te laten hebben,zodat ze wel drie keer op vakantie kunnnen en eindelijk die 3d tv kunnen aanschaffen.. de rest van de wereld stikt er maar in -
#234
Door intimidatie te gebruiken hou je gegarandeerd intimidatie.
Op die manier los je dus in ieder geval zeker niets op. -
@247 desire
Jij hebt blijkbaar nooit , maar dan ook nooit één stukje speech , kamervragen of moties van Agema gezien ....
Speciaal voor jou:
http://www.youtube.com/watch?v=BcIehfIXwf4
Wat je zegt klopt geen bal van , de PVV wilt juist meer geld naar de zorg.
"subsidies korten... dus bejaarden geen uitjes meer, geen kaartavonden"
gemeentegelden korten.. het bejaardentehuis verpaupert dus "
Wat een logica heb jij toch , als je ergens subsidie's kort hebben de oudjes geen kaartavond meer ???
En als je gemeentegeld kort verpaupert het bejaardenhuis....
Wel eens van "ombuigingen" gehoord ??? -
@250 lalieda
" #234 Door intimidatie te gebruiken hou je gegarandeerd intimidatie.
Op die manier los je dus in ieder geval zeker niets op. "
Hoe dan wel ?
Alle maatregelen zoals positieve discriminatie , werkprojecten , etc.
hebben de afgelopen 15 jaar niet gewerkt. De overlast neemt alleen maar toe. -
@241 - Ware het niet dat ik mij niet kan vinden in welk partijprogram dan ook. Ze zitten er in mijn optiek allemaal naast.
-
2546 juni 2010 17:36 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@ sceptus #242
Al die mooie puntjes van PVV.... je gaat aan één ding voorbij.... ze zijn alleen haalbaar in een linkse coalitie.
Je kunt je dus afvragen of hij dom is geweest door links te demoniseren of het zijn gewoon holle frasen voor stemmers met stront in hun ogen. -
@ #254
LOL..... Wilders ligt in een deuk. Als volgevreten Haagse Elite een bewaakte uitzonderingssstatus en nog lol hebben ook....... -
@255, en bijna al die mooie puntjes zijn ook nog 's gejat van de SP ;) Alleen zet de SP geen complete groepen mensen als paria's weg.
-
@ #251
Zie #255 -
#252 "De overlast neemt alleen maar toe."
Definieer overlast. De criminaliteit neemt gelukkig al jaren af. Nederland was nog nooit zo veilig als nu. Jongeren die op een straathoek staan te lummelen, kinderen die op straat spelen, of mensen met een vreemd uiterlijk wordt door sommigen al als overlast ervaren.
Dat mensen zich onveilig voelen en er veel over gepraat wordt wil nog niet zeggen dat het ook onveiliger is. Ik zeg niet dat er geen overlast is maar ik zelf ervaar niet dat het onveiliger is geworden in de afgelopen 50 jaar. Er wordt wel excessief veel en steeds vaker over geklaagd, vooral als het om kinderen, jongeren en 'buitenlanders' gaat. -
#252
In ieder geval niet door onder het mom van 'we moeten IETS doen' datgene te doen wat garandeert dat het probleem niet wordt opgelost. -
@ #257
I know. Het was ook SP begin jaren 90 die grote problemen voorzag aangaande immigratie. Maar ja..... was ten tijde van CDA+VVD hè. Later heeft op basis van het rapport van SP, Cohen wel een geheel nieuw immigratierapport ontworpen waar dan Verdonk weer te slap voor was.....
Liwwie...... SP!! -
2626 juni 2010 17:51 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#261
immigratierapport=immigratiebeleid -
#259
"Er wordt wel excessief veel en steeds vaker over geklaagd, vooral als het om kinderen, jongeren en 'buitenlanders' gaat. "
Inderdaad.
Grappig is dat toen ik in de buurt kwam wonen waar ik nu woon, ik het een aangename verassing vond dat er daar wel kinderen op straat spelen, tieners met of zonder brommer op de straathoek en bij de snackbar hangen enzovoort. Het is vast maar net hoe je zoiets ervaart. (en ja, ik woon in 'de grote stad', niet in een dorp) -
@ #264
30 jaar geleden hingen wij ook bij snackbars en schoolpleinen rond met brommers. Meiden nafluiten, voetballen, basketballen.......
Het doet mij soms mijmeren..... -
#251 Meer banen in de zorg creëren levert niets op als je het huidige systeem niet ingrijpend verandert. Je krijgt niet meer geld voor de zorg door botweg in zaken te snijden die je niet aanstaan. Je verplaatst de problemen alleen maar en lost dus feitelijk niets op.
Het grootste probleem van de zorg is de deregulering en privatisering. Daardoor is de zorg grotendeels onbetaalbaar en onberekenbaar geworden omdat het niet meer het algemeen nut, maar de jacht op winst dient.
Ik hoorde eerder deze week op Radio 1 een berichtje over kinderdagverblijven die door Amerikaanse 'venture capitalists' worden opgekocht, omdat je daar lekker mee kunt speculeren. De overheid biedt financiële garanties waar je torenhoge schulden tegenover zet. Als de winst binnen is verkoop je de boel.
Bij vrijwel alle geprivatiseerde voormalige overheidsbedrijven subsidieert de overheid het meervoudige bedrag van wat het kostte toen het nog van de overheid was. Meer zorg alleen als de overheid dat regelt anders worden patiënten overgeleverd aan de markt voor hun gezondheid en welzijn. Lijkt me een slechte zaak die je echt niet oplost door meer goedkope arbeidskrachten. -
@211 en @112 werden van wltr weer eens verwijderd. Ik weet dat je al diverse bannen hebt gehad maar je gaat maar gewoon door.
Dit bedoel ik nu met leren om genuanceerd en niet onnodig kwetsend te discussiëren!
Maar jij leert dat nooit.
Wordt Nederland veiliger? Dacht het niet!
Hier kan het tegenwoordig bestaan dat een democraties gekozen politicus in Nederland, voor miljoenen Euro’s zwaar moet worden beveiligd, omdat hij anders zijn leven niet zeker is.
Dat was voor de moord op Pim Fortuyn en Theo van Gogh nog ONDENKBAAR!
Dus praat niet van een veiliger Nederland, het is hier sinds het prille begin van de Nederlandse staat, nog NOOIT zo onveilig geweest! -
#267
"het is hier sinds het prille begin van de Nederlandse staat, nog NOOIT zo onveilig geweest! "
Tja, en dan heeft u het over genuanceerd... -
#267 Waar maak je je druk over? Die commentaren zijn verwijderd omdat ze ongewenst dubbel waren, kopieën van #210, en niet vanwege dat waarvan jij mij vals beschuldigt.
-
#268 Het is allemaal illusie.
Ik ben blij dat een politicus die mensen tegen elkaar opstookt, haat preekt en mensen bang maakt met verzonnen samenzweringen voortdurend door de AIVD in de gaten gehouden wordt. -
@249 trommel
"mooi mooi,maar Fleur Agema kon ook geen antwoord geven op de vraag hoe dan?"
Agema haalde terecht aan dat er één miljoen mensen staan te trappelen om aan de slag te gaan , het is dus een kwestie van beleid om meer mensen in te zetten.
Ik raad je ook aan om het hele stukje te bekijken:
http://player.omroep.nl/?aflID=11024511&silverl...
vanaf 13:00min -
@255 liwwie
"Al die mooie puntjes van PVV.... je gaat aan één ding voorbij.... ze zijn alleen haalbaar in een linkse coalitie. "
Je vind het in ieder geval mooie puntjes... -
#271
Meer mensen inzetten kost meer geld, en lost niets op aan het probleem van burocratie.
Los daarvan, hoewel de beloning er vaak niet naar is, is werken in de zorg een behoorlijk gespecialiseerd beroep waarvoor de juiste opleiding en instelling nodig zijn. Dat ga je dus niet even oplossen, ook niet met 1 miljoen mensen die 'staan te trappelen om aan het werk te gaan'.
Begin met het wegnemen van een deel van de administratieve last die tegenwoordig op de schouders van personeel in de zorg komt, en geef een meer realistische beloning, en je bent al een flink eind verder, maar, ook dat kost best wel wat geld. -
2746 juni 2010 19:24 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Maar klagen over Wilders, maar degene met het bord voor de kop stemmen op de PvdA CDA of VVD. Als je daar op stemt weet je zeker dat het land nog verder naar de klote gaat.
-
#274
Ja, op die manier hebben mensen opeens de opleiding en instelling die nodig is om in de zorg te werken... -
@259 wltr
"Definieer overlast. De criminaliteit neemt gelukkig al jaren af. Nederland was nog nooit zo veilig als nu."
Jij leeft blijkbaar in een andere wereld ...
Volgens het CBS is het aantal geweldsmisdrijven tussen 1997 en 2007 met meer dan 50% toegenomen en intussen is de aangiftebereidheid afgenomen...
Vermogensdelicten worden ook in de criminaliteitscijfers meegenomen en die zijn gedaald , daardoor lijkt het veiliger geworden.
Iedereen in de grote steden weet hoe het echt zit , daar hoef je geen onderzoeken voor te lezen. -
@274 - Beetje kortzichtig. Momenteel ben ikzelf nu alweer ruim een jaar werkloos. En momenteel ligt de arbeidssituatie toch echt even ingewikkelder dan onbereidheid tot werken.
Ik doe gemiddeld ruim één sollicitatiepoging PER DAG. Kun je nagaan hoeveel dat er zijn geweest in die 500+ dagen dat ik nu werkloos ben. Aan mij ligt het niet hoor. Je kunt echt niet zomaar alle werklozen over één kam scheren.
Graag zou ik, als voorbeeld, een baan in de zorg uitoefenen. Maar, zo werkt de wereld niet, he? Om-, her- en bijscholing zijn even wat ingewikkelder dan met de vingers knippen. -
2796 juni 2010 20:10 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#277 Bron?
Kijk hier ook even naar: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/defa...
In de periode 1997-2007 zat de VVD onafgebroken in de regering.
Je bedoelt natuurlijk bepaalde buurten of wijken in bepaalde grote steden. Daar komt werkeloosheid, armoede en slecht onderwijs ook bovengemiddeld voor. -
@273 lalieda
"Los daarvan, hoewel de beloning er vaak niet naar is, is werken in de zorg een behoorlijk gespecialiseerd beroep waarvoor de juiste opleiding en instelling nodig zijn."
Is waar , maar er zijn genoeg simpele taken die door nieuwe krachten overgenomen kunnen worden . Het naar het toilet helpen van oudjes , het naar buiten gaan met ouderen , oftewel helpen met simpele zaken waar verplegers nu te weinig aan toe komen.
Genoeg ideëen te bedenken.
"Begin met het wegnemen van een deel van de administratieve last die tegenwoordig op de schouders van personeel in de zorg komt, en geef een meer realistische beloning, en je bent al een flink eind verder, maar, ook dat kost best wel wat geld."
Precies wat de PVV wilt doen !
"Voor de langere termijn pleiten wij voor veel kleinere zorginstellingen en kleinschalig georganiseerde thuiszorg en we willen flink het mes zetten in de managementlagen."
"De druk op verpleegkundigen die
zich met hart en ziel inzetten zal alleen maar groter worden. Wij maken daarom extra geld vrij voor 10.000 extra handen aan het bed in onze verpleeg- en verzorgingshuizen."
"De zorgsector is de afgelopen kabinetsperioden gekweld door voortdurende stelselwijzigingen en problemen die werden veroorzaakt door zorggiganten zoals Meavita en Philadelphia.
Wij willen rust in de sector. Een pas op de plaats. Kijken wat goed werkt en wat niet. Nu geen uitbreiding van de marktwerking in de ziekenhuiszorg. Nu geen stelselwijzigingen meer in de langdurige zorg, eerst ruimte voor goede zorg creëren. " -
@280 wltr
" #277 Bron? "
Chips !.... vergeten ;-)
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=... -
#279
Hmm, en hoe had je je dat dan wel voorgesteld anders dan het aantrekkelijker maken om in de zorg te werken?
Door mensen te verplichten zich tot verpleegkundige te laten scholen?
Wie bepaalt dat? De overheid?
Lijkt me een enorm goed idee als de overheid dat soort dingen mag gaan bepalen.... -
@280 wltr
Zijn dezelfde cijfers die we bekeken hebben , daaruit blijkt toch dat het juist onveiliger is geworden tussen 1997 en 2007 ? -
#281
"Is waar , maar er zijn genoeg simpele taken die door nieuwe krachten overgenomen kunnen worden . Het naar het toilet helpen van oudjes , het naar buiten gaan met ouderen , oftewel helpen met simpele zaken waar verplegers nu te weinig aan toe komen.
Genoeg ideëen te bedenken. "
Neemt niet weg dat je dat nog steeds niet wil laten doen door iemand die bijvoorbeeld sociaal slecht is, ongeinteresseerd is in het lot van degene die zij verplicht wordt te helpen etc, met andere woorden, voor sommige dingen kun je prima om het niet hebben van de opleiding heen, maar het blijft nog altijd de zelfde instelling van mensen vragen.
Wat betreft het PVV standpunt, voor een deel kan ik me er inhoudelijk in vinden, maar aan grote schaal zitten ook voordelen, en je hebt alletwee nodig.
Wat men voorstelt komt echter best wel erg neer op veranderen van het stelsel, en is dus in tegenspraak met 'rust in de sector'. -
#282 Nogmaal, die cijfers laten helemaal niet zien dat de criminaliteit is toegenomen. Wat gelukkig is toegenomen is dat meer geweldsmisdrijven worden geregistreerd; dat is wat de cijfers laten zien. Verkrachtingen bijvoorbeeld werden vroeger zelden door de politie geregistreerd. Overlast, vechtpartijen, etc. werd vroeger vaak door buurtbewoners zelf opgelost en kwam er alleen in het ergste geval politie bij. Nu bellen mensen de politie al als ze paar jongens op de hoek van een straat zien staan. De betekenis van een geweldsmisdrijf is ook veranderd sinds kinderen straatterroristen worden genoemd.
-
#284 Niet dus. Huiselijk geweld bijvoorbeeld werd vroeger nauwelijks geregistreerd. Nu gelukkig wel. Dat is wat de cijfers laten zien, dat geweldsmisdrijven meer worden gemeld.
-
Zei Wilders dat? Bwahaahahaaahhaahaahaahaahahahha!!!!!!!!
-
2896 juni 2010 20:39 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@287 wltr
Ik ben dat niet met je eens , het CBS hanteert vaste normen voor hun cijfers .
Daarnaast is de aangiftebereidheid gedaald , bijvoorbeeld;
"De dalende aangiftebereidheid is al lang een zorg van de gemeente. "
http://amsterdam.sp.nl/nieuws/berichten.php?ite... -
Ach gossie moet ik nu een traantje wegpinken bij deze prachtige woorden van Herr Wilders? Meent hij het nou echt dat hij mij en mijn kinderen echt een goede toekomst gunt?....Is Wilders om? Komt het door al die onschuldige kinderen om hem heen? Zo ja....dan hoop ik dat hij vanaf nu zoveel mogelijk in contact komt met kinderen en misschien zou het dan toch goed zijn als hij zelf nog wat kroost van zichzelf kweekt....Wie weet valt Wilders als papa wel mee...Wie weet....
-
De reden waarom hij het zei staat ook in het stuk
"Het argument dat door vele potentieele PVV-kiezers doorslag gaf om op de PVV te stemmen op 9 juni lijkt hiermee door Wilders zelf voor goed van tafel te zijn geveegd."
Daarom.
Ook omdat dit de coalitieonderhandelingen met de VVD en het CDA veel soepeler zal laten verlopen.
Verder: 'Ook bij de PVV blijkt een verkiezingsprogramma derhalve niet heilig en aan aanpassingen onderhevig. "
Betekent dus dat hij dadelijk wanneer hij op een mooie stoel in het kabinet zit hij gewoon weer verder gaat met hoofddoekjes jagen.
Slim politicus toch? -
Saddam Hoessein was ook schattig met die Engelse gijzelaartjes met hun blonde lokjes.
-
@292 Slim, zal wel. Gevaarlijk, dat zeker.
-
@292 - Slim? Mwah... ik denk dat het een sterk door-geëvolueerde vorm van instinct is. Vooralsnog geen sprankje van intelligentie in de man kunnen vinden.
-
@293 Is die niet laatst opgehangen Jack?
-
#289
Met andere woorden, de overheid gaat bepalen wat mensen moeten gaan doen als werk..
Ik geloof dat we dat experiment al eens hebben gezien..
China? Soviet Unie? Fascistisch Italie? Nazi Duitsland? Noord Korea?
Ja, fantastisch plan.
Ik denk toch dat hoe zeer dat woord in combinatie met zorg me ook tegenstaat, marktwerking toch een betere manier is om mensen te laten kiezen voor werken in de zorg. Dat betekent dus arbeids omstandigheden, inclusief zaken als werkdruk en loon. -
2986 juni 2010 21:51 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
2996 juni 2010 21:56 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ja je zou bijna vergeten dat Wilders ook nog andere punten heeft he.. duuuh AOW leeftijd op 65 houden breekpunt is voor veel mensen erg belangrijk! dus is het kiezen SP of PVV en dan is het maar net wat je wilt.
-
SP.
-
#299
Ik wil helemaal geen uitkering, en heb er in het verleden meer dan eens 1 geweigerd omdat ik die niet nodig had.
Ik vind wel dat uitkeringen er moeten zijn voor diegenen die dat wel nodig hebben.
Dat neemt niet weg dat het UWV jarenlang geprobeerd heeft mensen zoals mij tot de uitkeringsgerechtigden te rekenen, en er een hoop mensen zijn die best zouden kunnen bijdragen als ze zouden willen.
Het betekent ook dat we met zijn allen hiervoor betalen. Ik heb daar geen probleem mee, nooit mee gehad ook, maar, ondanks dat ik goed verdien en een flinke hoeveelheid belasting betaal als gevolg, hoor je mij daar dus niet over klagen.
Maargoed, gaat u http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden#Vals_dil... eens lezen, u gebruikt die drogredenering veelvuldig. -
@269 wltr
"Die commentaren zijn verwijderd omdat ze ongewenst dubbel waren, kopieën van #210, en niet vanwege dat waarvan jij mij vals beschuldigt."
Wat een kul smoes. Als jij je wilt verdedigen tegen al je verwijderingen en je meerdere bans, doe het dan overtuigend!
Ik zeg er alleen nog dit over.
Jij bent ook niet in je eerste leugen gestikt!
Sorry, wltr, maar ik heb een geheugen van een olifant! -
@299 - Wat een ongelooflijk kleine blik hou jij er op na. Beetje tunnelvisie. Duidt over het algemeen op een hersentumor. Ik zou eens een arts raadplegen.
De arbeidsmarkt is echt niet zo gemakkelijk als jij het nu doet voorkomen. -
@ #272
'Je vind het in ieder geval mooie puntjes... '
Tuurlijk..... de puntjes die ik van PVV mooi vind zijn dan ook de puntjes die ze gejat hebben van SP. Staat al jaren in hun programma. En aangezien Wilders links demoniseert..... zijn het van PVV gewoon holle frases die in geen enkel rechts of centrumrechts kabinet holle frases die een grote aantrekkingskracht hebben bij stemmers met stront in hun ogen. -
#303 Het is algemeen bekend dat fanatieke aanhangers van de PVV zoals jij hun persoonlijke mening zien als de waarheid. Het bewijs daarvoor is de diepe haat en de valse beschuldigingen tegen mensen die hen een spiegel voorhouden en het wagen kritiek op hen en hun heiligen te hebben.
-
3077 juni 2010 09:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@305 liwwie
" ....de puntjes die ze gejat hebben van SP "
Als nieuwe partij ben je het altijd wel eens met één van de bestaande , beetje flauw om dat steeds "jatten" te noemen.
Het mooie is dat de PVV de beste punten van de SP eruit haalt , en de slechte niet. Hetzelfde doen ze bij de VVD.
Dat samen met een aantal originele eigen oplossingen maakt het een ideale partij ! ;-)
" En aangezien Wilders links demoniseert..... "
Zoals Wilders altijd zegt , links heeft geen monopolie op sociaal beleid .
Het links dat Wilders verafschuwt is het pamperen , theedrinken , en lam maken door te veel (subsidie) regeltjes.
En het exorbitant vele uitgeven aan o.a. banken , europa , ontwikkelingshulp e.d..
Affijn
http://www.youtube.com/watch?v=JegLLFLx8vs -
@189 Jivetalking,
Ik heb het ook gelezen en vraag me echt af hoe jij daarop komt?
Volgens die artikel was het juist in de jaren 30 de NSB populair.Zijn familie kwam hier in NL in de jaren 30.
Dat betekent ook niet dat iedereen van gemengd bloed(Indo's) lid was van de NSB.
@217 Liwwie,
Wilders zijn familie kwam hier in de jaren 30 aan.En er zijn nog andere verschillen met zijn familie en die van jouw.
Als je vader een volbloed Indonesiër was dan moet er enige connectie zijn met Nederland;Knil of wat anders,hoeft niet altijd iets militair te zijn.
Bijna alle Indische Nederlanders/Indo's waren in gevaar,zelfs in de nieuwe republiek.Maar niet iedereen werd er letterlijk uitgetrapt.
Indo's/Indische Nederlanders kregen ook de keuze(dan heb ik niet over de Indische Nederlanders/Indo's met een militaire verleden,dat lag gevoeliger):Nederlandse paspoort inleveren of de Indonesische nationaliteit accepteren en volledig assimileren in de Indonesische samenleving.Die Indo's die bleven werden gedwongen te assimileren. -
@309 Die Indo's die bleven konden vaak niet weg.
-
Goede en minder goede historische analyses lees ik hier....
Waarom proberen mensen histotrische geschiedenis te analyseren als de oplossing alleen en uitsluitend in de toekomst ligt.
Hoezo " leren" we ergens van? -
ja ja ze verdienen een goed leven!
maar moeten wij daar weer voor zorgen?
Stijgers in Politiek
Voorzitter werkgevers BZW noemt...
Een van de hervormingen in het Lenteakkoord...
54 minuten geleden door dutchoyibo
Buurtbewoner vindt varkenskop op domein...
LIER - Onbekenden hebben een in vier...
3 uur 12 minuten geleden door Tweetsweet
GroenLinks wrijft weer in de treintax-vlek
Gisteren, 29 mei 2012 :
Reizen met de...
5 uur 32 minuten geleden door Nujij-fan
Brussel adviseert Nederland met klem...
De Europese Commissie adviseert Nederland...
17 uur 33 minuten geleden door ,Ton
Europese Commissie : schaf...
De Europese Commissie adviseert Nederland...
17 uur 39 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Best gewaardeerd
De samenwerking tussen bankiers en...
Veel mensen realiseren zich niet dat...
2 dagen geleden door de topper
PVV hoger dan wegzakkende VVD
De VVD weet haar kiezers steeds minder vast...
3 dagen geleden door g.zeur
Straatprijs wiet daalt door overweldigend...
Sinds de meeste Maastrichtse coffeeshops...
2 dagen geleden door Matthijs85
'Kunduz-akkoord grote fout VVD'
Het Kunduz-akkoord is het gevolg van een...
1 dag 10 uur geleden door suna1965

