Premier Mark Rutte ''tast de fundamenten van het parlement aan'' met een gebrekkige verantwoording van het gevoerde kabinetsbeleid. Dat stelt D66-leider Alexander Pechtold vrijdag in NRC Handelsblad.
Sorteer op:
-
@189 Dit gaat niet over de vorm, dit gaat over het feit dat het parlement de regering fatsoenlijk kan controleren, een essentieel onderdeel van een democratie, iets dat Rutte frustreert.
-
@195 "Nee, niet bepaald simpel. Want soms vertolk ik linkse standpunten, maar soms ook rechts. Of ik links of rechts ben hangt eerder af van mijn discussiepartner en waar deze staat, dan van mij." En dankzij dit soort stellingnames moet Rutte op deze wijze regeringsleider zijn. had ook liever een meerderheidskabinet gehad.
-
@200
De VVD stond te trappelen om deel te nemen aan de regering ... Ze hebben het niet "maar" op zich genomen ... Doe niet zo calimero-achtig ... De VVD heeft er zelf voor gekozen om op deze manier een regering te vormen en waren ook andere coalities mogelijk maar die wilde de VVD zelf niet ... Niet nu gaan huilie huilie doen ... -
@199 Nee het gaat er allemaal zo erg gezellig aan toe in ons knusse Nederland. wakker worden. Door al dit gezanik, sturen we F16's naar Libie zonder 1 bom aan boord.
-
@203 Lariekoek. VVD werd de grootste partij en nam zijn verantwoordelijkheid. Niemand staat te trappelen in een situatie als deze.!
-
@204
Ehmmmmm ... Juist ja ... Pechthold is daar persoonlijk verantwoordelijk voor???? Zo iets ... Volgens mij heeft de regering daar voor gekozen ... Of te wel de VVD, CDA en PVV ... -
@192 Ik ben niet links, waar baseer je dat op? Omdat alles links is vergeleken met jouw cluppie?
-
@205
Ohwww nou daar heb ik gezien de uitspraken van enkele VVD-ers een heel ander beeld van gekregen ... "We kunnen eindelijk de MP leveren" ... Sop sop sop ... -
@206 dat was niet kiezen maar helaas delen. Nee Pechtold jankt en zeurt, terwijl de informatie gewoon voorhanden is. Hij wil gewoon zeuren. lekker de regering het leven zuur maken. Punten scoren.
-
@201 kijk eens wat @145 schrijft (met bijlage) over dat stuk onbenul
-
@208 Waar heeft u dat gezien en sop sop sop?
-
@jj30 Waar blijft de inhoudelijke kritiek op Pechtold's punt? Je had er toch zo goed over nagedacht?
-
@202
Dus door niet duidelijk voor de één of voor de ander te kiezen moet Rutte vaag blijven en het parlement niet van juiste en volledige informatie voorzien? Ik zie niet in waarom ik schuldig ben aan de haat van rechts voor het linkse "soort mens". -
@210 Hij heeft daar niets verwijtbaars gedaan.
-
@212
De ene keer is het links tegen rechts en de andere keer rechts tegen links. Dit kritiekpunt was er ook bij Balkenende en Bos. Ook zij zouden te weinig informatie geven. -
@213 haat is een groot woord en hoor je mij niet zeggen. maar laten we nou allemaal eens ophouden te janken en te mekkeren over Rutte.
-
21713 mei 2011 18:08 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@209
Juist ja ... Je doet heel erg je best om de schuld buiten het kabinet neer te leggen ... Overigens het kabinet wilde pas deelnemen indien er een verzoek kwam ... Ze hadden ook nee kunnen zeggen ... Bijvoorbeeld omdat er veel bezuinigd moest worden ... Ik zeg maar wat ... Maar nee hoor het is de schuld van de oppositie ... Doe normaal ... Het kabinet had ook op zijn strepen kunnen gaan staan en zeggen ... Alleen met volle wapenuitrusting en alles er op en er aan ... Hebben ze dat gedaan ... NEE ... -
Valt me weer mee dat Pechtold de PVV de schuld niet geeft. Maar ja, dom 66 is niks en zal ook nooit wat worden.
-
@218 U weet net zo goed dat het ook niet de schuld van het kabinet is. maar dat we met een enorm probleem in de EU zitten.
-
@209
Volgens mij is het aan gedoogpartner PVV te danken dat ze zonder bommen naar Libië zijn gevolgen. -
@40 @41
Doe me een lol zeg met je commentaar zeg
1x is al teveel -
@216
Je bent de enige die het over janken en mekkeren heeft. Pechtold doet gewoon zijn werk. Het controleren van het kabinet. En daarvoor moet je zo volledig mogelijk geinformeerd worden. Niet meer niet minder. -
@210 Dat verhaal is behalve oud al lang weerlegd, wat overigens ook blijkt uit het commentaar. Als je doet aan framing, doe het dan goed, onbenul ;)
-
@219
Buitengewoon intelligent en kleurrijk gesproken!!! -
@85
Nou weten we wel dat je met Pechtold op school hebt gezeten hoor.
Bovendien is dat totaal onbelangrijk net als je commentaar trouwens. -
@215
Dat was toen ook terechte kritiek alleen is het met Rutte nog veel erger geworden ... Daarnaast doet dit kabinet niet eens de moeite om te verbergen dat ze glashard liegen op een aantal punten (bijvoorbeeld toename van leerlingen die speciaal onderwijs nodig hebben) ... Volgens het kabinet 60% in de werkelijkheid 15% ... Passen ze de plannen aan ... Nee hoor ze houden stug vol bij de 60% terwijl elk cijfer anders aangeeft ... -
@220
Kijk daar zijn we het eens. Zolang Europese landen allemaal onafhankelijke legers hebben zal het nooit meer iets worden met Europa als militaire macht die nog enige invloed in de wereld heeft. -
@220
Wat heeft de EU hier mee te maken????? -
@221 Ben ook helemaal niet blij met die PVV. Wilders is niet goed snik, vals en gevaarlijk. Wacht maar tot Fitna II uitkomet (waar mijnheer wil aantonen dat Mohammed een hersentumor had en daarom wraak en wreedzuchtig). dan krijg je de poppen pas echt aan het dansen. En dan laf in de banjes gaan zitten. Hopen dat ie snel uitgerangeerd is. Ik ben daartoe zelfs bereidt om met genoegen Rutte het kabin et te zien laten vallen en de prijs er voor te betalen.
-
@215 Ook toen was het een probleem, en ook toen ageerde D66 er tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=Y8GVbHqWroM
Je geeft Pechtold dus gelijk, als ik het goed begrijp?
@216 Je begrijpt het principe van democratie niet, wel? De oppositie heeft het recht, zo niet de plicht om de regering te controleren, welke regering er nu ook zit. Jij zou toch ook niet willen dat Rutte en Wilders hun mond zouden houden als er een links kabinet zou zitten? Wat is dit voor een selectieve verontwaardiging? -
Hulde aan dit kabinet! Broddeltante Pechtold moet zijn linkse mondje maar eens houden en kijken wat dit kabinet nu al tot stand heeft gebracht.Maar ja, die linkse kerk hé.
-
@219 Het is jouw reactie waar domheid uit spreekt, je bent de honderdste treurneus die niet in staat is over de inhoud te praten.
-
@232: zie 233
-
@232 En beargumenteer meteen ook waarom D66 links is, daar kan ik nog wat van leren
-
Alexander Pechtold, wat een ontzettende eikel. Nemen die nou serieus?
-
Ik wil voordat ik hier een mening ventileer eerst wel eens weten wat er in die 6 A4tjes staat waar Pechtold het over had. Die ga ik dus nu eens even opzoeken...
-
@232
Is Pechthold links? Sinds wanneer ... Kun je me dat eens vertellen ... -
@235
Niet zo moeilijk doen Fritsje. Jij weet evengoed als ik dat er naast het liberale ook heel wat socialistsiche gedachtegoed in D66 zit, zeker vanuit de optiek van de VVD'er.
De PVV'er staat daar los van, want dat zijn economisch gezien socialisten en voor een grote controlerende sterke overheid. En ja, de PVV is gewoon de morele tegenpool van D66.
Maar je beschuldigde net iemand van selectieve verontwaardiging, maar moet zeggen dat ik jou verontwaardiging of naïef of erg doorzichtig moet noemen. -
Essentie van het vraagstuk was dat Kabinet Rutte de fundamenten aantast van de parlementaire democratie door het gebrekkig informeren van het parlement.
Dat is in politieke kringen een doodzonde en straft men ook altijd gelijk af.Hier laat men dat achterwege en de vraag zou kunnen en moeten zijn waarom doet men niets ?? -
@238 Pechthold is geslachtloos en ook kleurloos, dus noch vlees noch vis
-
@241
U heeft het niet zo op meneertje Pechtold? Volgens mij moet u er voor uitkijken dat u het niet met Pechtold oneens bent, omdat u de persoon Pechtold niet mag. -
@241
kun je ook met argumenten aangeven waarom je tegen de stelling van Pechtold bent of gaat dat vandaag niet meer lukken. -
@240
Omdat Meneer Pechtold wellicht een beetje erg overdrijft? Het is mij gaan opvallen dat hij het laatste jaar een beetje begint te lijken op wat hij zelf zolang heeft bestreden: Iemand van de one-liners en eeuwige (mierenneukerige) kritiek. -
@242 Ik ben het werkelijk met hem oneens. Toen die net de politiek in kwam dacht ik, goh die ken ik noch. vond hem nog zelfs in het begin ontluikend, maar moet helaas zeggen dat die gedurende de tijd weer gewoon de Pechtold was die dingen zei waar ik het niet mee eens ben. En zijn houding vind ik nog stijver dan een strijkijzer.
-
@241 Het niveau van je reacties wordt steeds duidelijker door deze opmerking.
Niet serieus te nemen dus.
Maar wat is er fout aan dat de oppositie de regering controleert?
Dat is hard nodig nu ze op de been worden gehouden die groter is dan 1 van de coalitiepartners.
En die sterke gedoogpartner weigert systematisch elke discussie.
Dus moet alle duidelijkheid van de minderheidsregering komen. Dat verzaakt je geliefde MP dus ook al. -
Wat tast dit kabinet niet aan?
-
@245
Oke, nou ja, in mijn reactie #244 kunt u enigszins hetzelfde proeven. -
@239 Niet zozeer socialistisch, als wel sociaal. Dat is een verschil......
Maar op het politieke spectrum eerder centrumlinks dan rechts te noemen. -
@245
Oke, nou ja, in mijn reactie #244 kunt u enigszins hetzelfde proeven. -
@245
Noem eens een aantal dingen waar je niet mee eens bent. Dat je het niet met hem eens bent geef je wel elke keer aan. Nu nog eens een paar argumenten. -
25213 mei 2011 18:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@245 "geslachtloos" en "strijkijzer" Je gaat wel erg af op uiterlijke kenmerken.
Ben je een beetje jaloers dat een bekende van je het verder heeft geschopt dan jijzelf? -
@249
Klopt, daar heb ik me verschreven, want bedoelde ook sociaal te zeggen. -
@246 nee , hij kan het kabinet ook niet te snel laten vallen. is het nog te vroeg voor. Er is niks tegen oppositie voeren, het moet zelfs. maar het is de manier waarop. En Pechtold doet dat als een jankend strijkijzer. Hij vraagt alleen maar, hij selt niks voor of er tegenover zoals D66 te doen gebruikelijk.
-
Ha nu komt de aap uit de mouw. Daarom wilde men het stoplicht van rood, via oranje naar groen laten springen!...... Pure VolksVerlakerijD
-
@255 Er zijn wel voorstellen gedaan. Maar die worden systematisch afgewezen door dit gedoogmonster.
En daar gaat het nu ook niet om. Het gaat om de gebrekkige informatievoorziening van je MP. Durf jij te beweren dat dat goed is voor de democratie? -
@254 +
-
@227
Dit kabinet wordt nu nog tegengehouden door de tweede kamer, het vorige kabinet had alle vrijheid. Dat is wel een groot verschil. -
Pektold blijf a.u.b. even in je hok. Als je niets zinnigs heb te melden ga dan terug naar je plaats. Ga je druk maken voor al die Nederlanders die binnenkort zonder werk komen te zitten a.u.b. (Vb KPN 5000 mensen, Het leger...... enz enz)
-
@Iedereen die claimt dat Pechtold alleen maar klaagt; D66 is een van de weinige partijen die OOK vanuit de oppositie met wetsvoorstellen komt, en voor dit kabinet was D66 al meerdere keren cruciaal was voor de meerderheid (en dan bedoel ik niet eens Afghanistan). Gelieve niet je eerste gedachte maar even op het internet plakken, maar ook kijken of wat je denkt/beweert wel klopt.
-
@Intrigant #260
Is dat niet aan het kabinet? -
L.. de behanger is ook weer aan het minnen, hij doet niet anders, hahahahaha
-
@259 Dat is de keuze van dit kabinet geweest. Dat wisten ze al voordat de onderhandelingen begonnen meteen na de verkiezingen.
Dat ontslaat ze allerminst van de plicht de Tweede Kamer voldoende voor te lichten en geeft ze zeker niet het recht cijfers te verdraaien. -
Als 'Jan Doedel" maar in de publiciteit komt, wat een zielig mannetje is dat eigenlijk die Pechtold. Een gigantisch grote bek, overal tegenaan schoppen (behalve als het populair is en hij stemmen kan winnen) maar eigen beleid; ho maar. De gekozen burgemeester heeft het ook niet gehaald. Joh, ga in de hoek zitten, huilie, huilie doen en pak een lollie.
-
@262 , Natuurlijk!!! Maar als die niets doen dan hebben we toch de oppositie? Of zie ik dat niet goed?
-
Ik denk trouwens dat Fc Twente gaat winnen, jullie dan?
Ik vergelijk de minnen en de plussen, Starten maar............. -
@236, Grote jongen
@238: Waarom post je dit soort dingen en klaag je tegelijkertijd dat je niet serieus wordt genomen? Wat verwacht je nu?
@239 Sociaal-liberalisme is niet links, net zoals het niet rechts is. Het klopt wel dat er zowel linkse als rechtse elementen bevat, maar dat maakt D66 geen linkse partij.
@245 En alweer geen inhoud.... -
@266 De oppositie kan geen wetten invoeren of defensiepersoneel ontslaan. Dus daarvoor moet je toch echt bij de VVD en CDA zijn. Met toestemming van de PVV.
-
@264
Iedereen verdraait cijfers. Er zijn namelijk meerdere manieren om iets te berekenen. Je ziet het ook bij verkiezingen. Je kunt getallen ergens uit halen en in stoppen die tot grote verschillen leiden. -
@Kerel62 #265
Het werkt zo, het kabinet heeft met gedoogsteun beslissingsmacht om beleid te realiseren. Zij hebben de belofte gegeven dat ze een bepaald programma kunnen afwerken.
De rest van het parlement vertegenwoordigd zijn achterban, controleert en bevraagd het parlement op hun bestuurlijke verantwoordelijkheden. En dat is wat Pechtold nu doet, like it or leave it.
Of vind je het geen probleem als "jouw" kabinet geen vooruitgang boekt? -
Waar zijn ze allemaal mee bezig daar in Den Haag. Ik zal eens wat hoeren de tweede kamer insturen. Doen ze iets nuttigs.
-
Hoe is met z'n allen; lekker hakketakken op elkaar................... hierdoor wordt NUjij volledig onleesbaar. Als jullie maar lol hebben, zullen we maar zeggen!
-
@Intrigant #266
De oppositie is heimelijk verdeelt, dus je kunt niet verwachten dat ze veel kunnen bereiken behalve als controleur te fungeren en als commentator. -
@269 , Bedankt voor je reactie, maar nogmaals als de regering niets doet, kunnen zij wel aan de bel trekken. Akkoord meer ook niet.
-
@265 Gekozen burgemeester was voor zijn tijd, en is zeker niet door D66 gesneuveld, in tegendeel. Daarnaast stelt Pechtold wel degelijk een alternatief, namelijk dat de regering gewoon openheid van zaken geeft aan de 2de Kamer, waar ook jouw volksvertegenwoordiger in zit. Wat is in hemelsnaam je probleem?
-
@264
En trouwens je ziet nu ook waar de prioriteiten liggen. Komen ze met twee andere documenten die goed in elkaar zitten dan hoor je Pechthold daar echt niet over. Zijn enige vraag is hoe het vormen van het kabinet is gegaan. Zo boeiend is dat ook niet. Er zijn meerdere kabinetten geweest die in een achterkamertje zijn samengesteld. -
@270 Van het kabinet mag je niet verwachten dat ze cijfers zo naar hun hand zetten dat ze plank compleet misslaan. Zie #227
Hoe verdedig jij je opmerking in #259 met het feit dat ze geen vrij spel hebben?
Dat is een oneigenlijk argument aangezien dat hun eigen keuze was. Of geeft ze dat het recht om de boel te frustreren? -
@277 Maar die kabinetten kwamen tijdens het regeren wel vaker uit die achterkamertjes dan Rutte en co.
-
@266 Wetsvoorstellen moeten een meerderheid halen, de oppositie heeft geen meerderheid, en kan dus niet zelfstandig wetten maken, daar zijn de regeringspartijen voor nodig. Dat hoor je toch te weten
@270 Is openheid van zaken niet juist daarom zo belangrijk. -
@277 Ik wacht nog steeds op een verklaring waarom dit kabinet verschoond blijft van verantwoording omdat ze geen vrij spel hebben.
-
@280 Het is maar hoe je het bekijkt want eigenlijk hoort de PVV ook niet bij het kabinet. We hebben geen meerderheids kabinet.
-
Tja, moeilijke woorden gebruiken om tegelijkertijd veel en weinig te zeggen was eerder al de gewoonte van Balkenende (en een hoop anderen natuurlijk).
Het is een simpele manier om de simpele mensen te laten denken dat je goed bezig bent, terwijl je eigenlijk niets tastbaars produceert maar wel een dik salaris vangt. Bankiers kunnen er trouwens ook wat van.
Verder denk ik altijd als ik Pechthold zie: waarom hebben wij in het 'democratische' Nederland een partij nodig die voor de democratie staat? Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn maar dat is het dus blijkbaar niet. Een -parlementaire- democratie blijft in mijn ogen een suikervrije suikerspin. 150 mensen die ik nog nooit heb gesproken kunnen NOOIT 17 miljoen mensen adequaat vertegenwoordigen. Weet je wie dat wel kunnen? De stemcomputers van Idols en al die andere talentprogramma's die je moet sms'en. Elke keer als er een wetsvoorstel wordt ingediend (via een burgerinitiatief natuurlijk). Zo simpel kan het zijn.
Wil je geen referendum omdat je geen vertrouwen hebt in je medemens? Okee dat is een mening die ik in principe kan begrijpen maar, dan moet je ook niet claimen dat Nederland 'democratisch' is omdat we het woord parlementair ervoor hebben geplakt. Het volk mag eens in de vier jaar op een knopje drukken (zonder voorspelbare gevolgen (bv. de sociale standpunten van Wilders)).
parlementaire democratie = democratie gedeeld door 1461 dagen, nog niet eens een promille democratie! Jippie, wat hebben wij een modern systeem... -
Pechtold wil het kabinet plat hebben voor de cijfers van dit jaar boven water komen, hij is bang dat de politiek van ons huidige kabinet werkt en laat zien dat dat het ook anders kan. ik voorspel dat ze voor het einde van de kabinets periode de teugels wat losser kunnen laten.
Als dat zo blijkt te zijn Rutte RULES! -
met rutte aan het stuur
wordt alles heel duur
het is allemaal heel klote
want meneer diknek krijgt geld hele sloten
een land waar armoede groeit
wat meneer rutte niet boeit
hij vermaakt zich wel in kroeg en vrind
voor echte problemen ishij blind
dus stem vooral opVVD voor een lege portemonnee
hij laat -
Ik kon zo al zeggen dat Rutte niet geschikt is als minister president.
Het is toch overduidelijk.
Hij is incompetent en onervaren.
En hij kan zich totaal niet inleven in zijn volk.
Enorm veel stakingen in het OV, bezuinigen in de zorg.
Precies op plekken waar de behoefte aan verbetering juist groot is -
Pechtold, de "Johan Derksen" van de politiek. Altijd maar tegen het beleid aan trappen maar nooit zelf met een goed voorstel komen.Alle D66 voorstellen leunen op "het sparen van de kool en de geit" en veel roepen maar weinig zeggen.
LAten we ons gelukkig prijzen dat D66 ons niet door de crisis hoeft te leiden want dan zaten we er nog stuurloos middenin. -
Pechtold wil alleen maar dat het kabinet een verantwoording geeft van wat ze tot nu toe gedaan hebben maar zelfs dat kan rutte nog niet eens, dat ventje dat minister van alle Nederlanders wilde spelen. niets komt er uit zijn handen, oja de 130 km over de afsluitdijk, was ik bijna vergeten. voor de rest is het een grote knoeiboel, zelfs Belgie zonder regering doet het nog beter dan wij hier in Nederland
-
@287 Dit draadje gaat erover dat pechtold iets voorstelt.
-
Pechtold heeft gelijk en doet gewoon zijn werk. De TK moet het kabinet kunnen controleren. Was Rutte het onder Balkenende ook helemaal mee eens. Sterker nog, hij trok samen met Pechtold op om dit beter voor elkaar te krijgen. Hij zou dus de hypocrite ogen uit zijn kop moeten schamen dat hij het op dit punt nu hij zelf in het kabinet zit (nota bene premier is) af laat weten!
-
@ 289 precies en dat is het hem nu juist een kleurloos niets zeggend figuur die alleen maar zijn ego bevredigd door met dure taal tegen de huidige politiek aan te trappen. Hij zou eens moeten proberen een constructieve bijdrage te leveren aan de huidge politiek.
-
Alsof D66 nooit het fundament heeft aangetast?
-
@287 D66 is al met meerdere alternatieven op het huidige kabinetsbeleid gekomen.
Voorbeeld: De bezuinigingen op de kunstsector. D66 had een alternatief wetsvoorstel ingediend waar de VVD en CDA in principe voorkeur aan gaven, maar de PVV dreigde het kabinet te laten vallen hadden ze voor dit alternatief gekozen. Het wetsvoorstel dat de steun had van de PVV is vooralsnog niet door de 1e kamer gekomen, terwijl het wetsvoorstel van D66 makkelijk door de 1e kamer had kunnen komen, aangezien het door veel meer partijen gesteund werd.
Het zou de meesten hier geen kwaad doen iets meer op de feiten te letten alvorens alles en iedereen te beoordelen. -
@291 hoe is oproepen tot meer transparantie en duidelijkheid in hemels aam niet constructief? Of is de oppositie alleen maar constructief als het ja en amen zegt tegenover het kabinet, dat zal de bedoeling toch niet zijn.
Ik ben er overigens van overtuigd dat een liberaal als Rutte het eigenlijk met Pechtold eens is -
@292 Licht dat een toe als je durft, je praat onzin en je weet het.
-
@180 Even los van het feit dat het helemaal off-topic (maar het wordt er toch altijd weer bijgehaald) zie ik Rutte dat befaamde kwartje van Kok voorlopig ook niet teruggeven. En voor hem Balkenende evenmin. Ik wil daarom voorstellen om dat kwartje de naam te geven van de zittende premier: het kwartje van Rutte dus.
On topic: Pechtold heeft natuurlijk volkomen gelijk. Hij zou zelfs geen knip voor de neus waard zijn als hij niet om de informatie vraagt die hij nodig heeft om zijn werk te doen. En als mensen dat wilen betitelen als zeuren: who cares. -
Pechtold heeft wederom gelijk, jammer dat velen hem aanvallen op de inhoud, want de inhoud zegt dat die faal Rutte gewoon nog vager dan Bakellende is...
-
@221 Ik denk dat als de zon vanavond ondergaat, dat dat ook de schuld van de PVV is....(zucht.....pfff.....)...
-
@297 't Is alleen een beetje hypocriet dat toen JP aan de macht was, en hij was nog schimmiger dan Rutte (die ik overigens helemaal niet zo schimmig vind, maar allez) dat meneer Pechtold toen niets zei, dus toen was het geen probleem dat het ene na het andere geval in de doofpot verdween....
-
@298 Je hebt gelijk. Het ligt niet alleen aan de PVV.
Maar aan deze coalitie die zijn zijn verkocht heeft aan de gedoogpartner.
Er zijn maar 3 partijen die je er op aan kan spreken. En de PVV is wel de op 1 na grootste van die 3. -
@283 Om die reden wordt het ook een indirecte democratie genoemd, het meest gebruikte democratisch stelsel. Ideaal? Nee, maar dat is geen enkel functionerend stelsel. Maar het werkt wel.
En nee, ik ben inderdaad geen voorstander van een directe democratie. Het regent dan te veel vandaag, morgen te weinig etc., er kan geen beleid worden gevormd. -
@299 Je hebt blijkbaar deze #231 reactie gemist.
Toen ageerde Pechtold er ook al tegen. Kijk het filmpje maar even.
Dus dat was de mythe dat Pechtold hypocriet is.
Is er nu nog een reden dat de oppositie de MP niet mag aanspreken als hij de Tweede Kamer in haar werk belemmert? -
Zeg Pechvogel,probeer eens een beetje creatief mee te denken i.p.v. moddergooien.Dat degradeer je tot een oetlul.En niet zo'n kleinje ook. We hebben een afzeik oppositie, datvan zijn de Nederlanders zich wel bewust geworden. Je bent net als die andere PVDA nul. ERen blaaskaak
-
@299 Verre van waar. Voorbeeldje: Irakdossier 2007.
-
Tja....hoort wie het zegt...Het nietszeggede d66 manneke ....
-
Ik zou liever zeggen dat Rutte het bestaansrecht en het recht op een goede gezondheid van de Nederlandse burger aantast ! Rutte heeft makklijk praten met zijn (bijna) twee ton per jaar. Maar Jan-met-de-pet wordt gewoon noodzakelijke medicijnen en/of zorg ontnomen, waardoor hij/zij zover in levenskwalitiet achteruit gaat, dat de dood nader is dan een slechte gezondheid. Kan dat zooitje hier niet op aangeklaagd worden???
-
Bleef het maar bij de fundamenten van het parlement wat hij aantast. Hij tast ook de basis van de verzorgingsstaat aan en dat vind ik nog veel erger.
-
Alexander zeurt en is zuur dat hij wederom in de oppositie zit, terwijl Rutte er met de hoofdprijs vandoor is.
-
@295
Onzin :-) Waarom denk je dat D66 geen klote meer voorsteld in politiek Den Haag. Omdat ze het zo goed gedaan hebben in de afgelopen jaren??
Waarom zou ik overigens niet durven? -
Rutte en de VVD zijn een aanfluiting voor de democratie!
-
@308 En die hoofdprijs is Wilders ! Pechtold heeft helemaal gelijk. Dit is een kabinet (kopie van van Agt-Wiegel) waarvan we achteraf constateren dat ze niets maar dan ook niets bereikt hebben. Pappen en nat houden en vooral anderen overal de schuld van geven. Rutte heeft ook niets te melden wat hij al bereikt heeft. Oh ja op een paar stukjes autoweg mag 130 gereden worden. Maar dat is dan weer slecht voor de veiligheid en slecht voor het miljeu. Wat een aanfluiting.
-
@311
Dan begrijp ik niet wat er allemaal te klagen valt als dit kabinet nog steeds niets voor elkaar heeft.
Lijkt mij dan een hoop gezeur om helemaal niets van links. -
Verbaast? Nee. Dit kun je verwachten van die rechtse kliek met aanhangsel pvv. Walgelijk zooitje amateurs.
-
@312 Dat is juist reden om te klagen.
Van een kabinet verwacht je dat ze wel dingen voor elkaar krijgen. -
@314 Hopelijk dit zooitje niet.
-
Eigenlijk hoeft hij met een parlementaire meerderheid helemaal niet met de andere kant in discussie, dit houd alleen maar op.
het word tijd dat er fundamenten gesloopt worden..........gebeurt er ook eens wat.
De huidige "fundamenten" hebben ons ongeveer 400 miljard schuld, 20000 per persoon, opgeleverd. -
@315 Dat ben ik dan wel weer met je eens. :o)
-
@316 De parlementaire meerderheid.... Het is een minderheidskabinet dat bij aantreden al wist dat ze bij veel beslissingen niet op hun gedoogpartner kunnen rekenen.
Zelf gaven ze in het begin al aan soms bij de oppositie te moeten shoppen.
Niet in discussie gaan lijkt me een verstandig begin om on speaking terms te blijven. -
@12..jj_30..,Was uw oude schoolgenoot mischien ook altijd haantje de voorste?Die zitten nu in de politiek,zegt genoeg.TOCH? @13 ..wjs48..,Beste stuurlui staan altijd aan wal,weet u,daarom zijn ze in de politiek gegaan.! @14..hansR..,Pechthold is een dikke zeurpiet.Zeuren en maar zeuren,ach dat zit nu éénmaal in de genen hé.Verwend kereltje,die pechthold! @24..hazewind..,En ook mijn complimenten. @62..marylinmonroe..,D66,is een partij met IQ,voor hooggeleerde linkse mensen,althans dat denken ze...Ha..Ha..Ha..Ha.., @73..wimdehoogt..,CHAPEAU kerel,zo is het,tja voor links natuurlijk niet hoor,die denken gewoon de overheid gaat NOOIT falliet,maar aan onze kleinkinderen,daar denken ze gewoon niet aan,dat is maar voor latere zorg,makkelijk hé?TYPISCH LINKS! @74..Lola Hollandia..,Tja dat onheil is ons gelukkig gespaart gebleven. @77..cballero1..,Zo is het maar net! Socialisten kijken schijnbaar niet vooruit,hoeven ze ook niet,waarom?Overheid regelt alles voor hun,gek hé,dat daar al die meeste pvda stemmers zitten.! TOCH? @85..jj_30..,Toch altijd haantje de voorste?die pechtholdje? @91..Lola hollandia..,Job wou inderdaad zijn eigen linkse kluppie vormen,hij dacht,dat wordt NIKS met dat rechtse kabinet,maar de pvv was hem toch een slag voor...Ha..Ha..Ha..Ha..LOL ! Die druiven zijn nog altijd zuur [bitter]. @93..mdmd..,Ha..ha..Ha..Ha..,Prachtig man,zo is het maar net,ach ja die linksen hebben nog steeds niet door dat de burgers het ZAT zijn,dat er maar steeds meer nieuwkomers in ons land komen,hoe zal dat toch wel komen?Graag reacties hierop,kun je lachen. @99..wimdehoogt..,Meneer staat er beter voor,als een gewone arbeider[werknemer],tja daar hoor je die linksen nooit over,gek hé?Socialisten denken schijnbaar dat die staatskas een bodemloze put is.ach ja,als je van gemeenschapsgeld leeft kun je er ook makkelijk mee smijten. TOCH? Hard werken en socialisten,dat zijn er twee hoor!..Ha..Ha..Ha..Ha.. @100..squawk2..,Wollige taal,en niet zeggen waar het op staat,dat is inderdaad ambtelijke politieke taal,man hoe kom je er op...Ha..ha..Ha..Ha..CHAPEAU. @113..Hannie schaft..,Tokkies van de pvv?Waar stemden die tokkies vroeger dan op? PVDA mischien?..Ha..Ha..Ha..Ha..,@128..Hannie Schaft..,Toen de pvv nog niet bestond,waar waren die tokkies,die dus volgens u schijt aan de democratie hebben,Toen? Nogmaals PVDA mischien?? @
-
we hebben in nederland snel een goed kabinet nodig en geen zakken vullers voor rijken boven de 1 ton.
het zou beter zijn dat er snel nieuwe verkiezingen komen en dat deze vieze stinkende drol, snel word af geserveerd.
voordat er miljoenen mensen in nederland er de dupe van worden. -
Het is de taak van het parlement om de regering te controleren. Die taak ligt uiteraard vooral bij de oppositie.
Diegenen die vinden dat Pechtold geen recht van spreken heeft omdat hij in de oppositie zit, pleiten daarom in feite voor dictatuur. -
@319 u lijkt me het archetype van een verward mens die door de jarenlange lastercampagne van rechts (naar goed amerikaans model) waarin links door het slijk werd en wordt gehaald, totaal de weg kwijt is... ik wens u beterschap. en o ja, rechtse regeringen zijn bijna altijd hardvochtig, egocentrisch, navelstaarderig en xenofobisch. kijk de geschiedenis er maar op aan. het gaat er natuurlijk om in wat voor' beschaving' u wilt leven... die de oude sociaal darwinistische theorie van het recht van de sterkste nog aanhangt, of die inmiddels verder kan denken en de nieuwe opvattingen over altruisme en het belang van het collectief nieuw belang toeschrijft...
-
@309 Dit is in geen enkel opzicht een toelichting op @292. Jij beweert dat D66 het fundament van het parlement aantast.
Ik denk dat je maar wat roept, omdat je ook nu weer niks toelicht. Ik hoop dat je dat alsnog wilt doen, kunnen we er verder over discussiëren. -
en nog wat: met een beeeeetje mensenkennis en observeringsvermogen ZIE en HOOR je wat voor een cynische en gevoelloze autist rutte is. een heel eng mannetje, die -luisterend naar de gevaarlijke ideeen van beroeps-kwallebal jort kelder- nederland uitmelkt ten behoeve van de rijken.
-
Dingen die Rutte heel belangrijk vind.
Democratie
Openheid
Geen achterkamertjes
Duidelijke doelen
Vertrouwen
Niks van bovenstaande is van toepassing op dit kabinet. -
@325 je bedoelt dat achterkamer gedoe om de stem van de provincie zeeland te krijgen, door lekkere hapjes weg te geven.
waardoor er in principe nieuwe verkiezingen moeten komen voor de eerste kamer.
of bedoel je hoe groenlinks voor de afganistan missie is over roeld door rutte met sap in het geheime torentje??
en met democratie bedoel je alle rijken geld erbij en alle armen kaal plukken.
bedoel je dat???? -
@324 ja je zegt het goed rutte melkt de arme sloeber uit voor gewin van mensen met verdiensten van meer dan 1 ton per jaar.
het is alleen maar volks verlakkerij en een kabinet dat stinkt als een drol.
en volgens mij moet hij nog gaan stinken.
moet je maar eens kijken wat een vieze valse lach die vent op zijn kop heeft staan.
maar vind jij ook niet dat rut maar eens een nieuw pak moet kopen.
het staat em ech niet. -
@ #316 Je vergeet dat de financiële crisis door de financiële sector gemaakt is, met goedkeuring van VVD'ers als Gerrit Zalm.
Als Rutte de fundamenten wil slopen zal hij in eigen huis moeten beginnen. -
@205; Nee, daarom hebben ze miljoenen aan reclame uitgegeven voor hun partij zodat ze de grootste konden worden? Hou toch op man.
-
@8 Dit kabinet is niet door Nederland gekozen want het is een minderheidskabinet met gedoogsteun van die walgelijke PVV en als ze in de eerste kamer een meerderheid willen krijgen(als ze die al krijgen) dan hebben ze ook nog de SGP nodig een extreem christelijke partij met 2 zetels,
-
@323,heb je nou niks anders te doen als dat dom66 cluppie te promoten, het is niks en word nooit wat, zeker niet met zo`n nitwit als pechtold als kapitein op het zwalkend dom66 schip. En let op, die nitwit trapt tegen alles en iedereen aan, maar straks kiest die nitwit voor een baantje in het bedrijfsleven en dan kan het grote graaien beginnen. Dan brengt nitwit z`n kindjes netjes naar school, in een juppen bakfiets natuurlijk, want dat hoort bij het nieuwe geld hè. Nee Fritsch, gezien je nickname pas je meer in mijn cluppie, extreem rechts.
-
De heer Rutte heeft niet enkel het parlement aangetast , maar ook de democratie verkracht.
Ik wil er verder eigenlijk niets over kwijt, omdat ik er op dit moment toch niets aan kan doen. :)
Ik probeer liever te genieten van de dingen die er nu nog zijn, voordat deze grote afbraak liefhebber alles wat mij plezier brengt, van natuur, cultuur, tot solidariteit en een fijn land waar iedereen zich in kan ontplooien voorlopig om zeep helpt.
En soms zet ik mezelf politiek gezien wel in, maar dan liever op kleine schaal, want een democratie verkrachter als deze man kun je toch niet tegenhouden op dit moment.
Had hij vroeger maar wel een keer ontmaagd geweest, dan was al die machtslust niet nodig. :o -
@ #275
Je wordt dus op je wenken bediend.
Pechtold trekt aan de bel!
Moet je wel heel tevreden zijn over de oppositie.
Het zou je sieren dat ook eens een keer te zeggen. -
@ #316
Nou,nou, jouw democratische gevoel is ook gelijk aan dat van dat van een hard gekookt ei. -
@331 Wat een domme reactie....
-
Pechthold jij trekt al jaren een rookgordijn,want jij bent nog uitgekookter dan onze lieve heer. Maar ja je grote voorbeeld is er niet meer want daar kon je je eigen lekker aan optrekken slaap zacht
-
@ #331
Jij behoort tot een categorie mensen die ik graag kom uitzwaaien als die gaan emigreren.
Helaas doen ze dat niet omdat integreren voor hen zo uitermate moeilijk is.
Ik zou ze graag inruilen tegen beschaafde asielzoekers. -
Wie is beter dan Rutte vraag ik me af. Volgens mij zijn ze stuk voor stuk gewoon goed in mensen bedonderen.
-
pfffff kereltje pechtold weer...
laatst zei hij dat nederland meer voor homo's moeten opkomen maar meneer durft daarbij geen kritiek te leveren op islamitische landen die homo''s ophangen
Wat een hypocriet ventje
zal nog eerder op de sgp stemmen dan d66 -
@ #336
Zaten er in het kabinet maar die uitgekookter waren dan onze lieve heer.
Dan stonden we er stukken beter voor. -
Als ik de discussie tracht te volgen dan lijkt het op Nederland op zijn smalst.De oppositie zegt dat het kabinet de fundamenten van de democratie aantast;wat een doodzonde is.Maar niemand met enig politiek gevoel in de Tweede Kamer grijpt dit aan om het Kabinet op zijn minst een "oorwassing"te geven of een motie van wantrouwen in te dienen.Is het eigen belang dan groter dan het algemeen belang of zijn de argumenten zo flinterdun dat men geen been heeft om op te staan.?? Is het laatste het geval,hou dan je mond als volksvertegenwoordiger
-
@ #338
Je kunt beter vragen hoeveel er zo slecht zijn.
Ben je eerder klaar. -
Misschien heeft Rutte niet zoveel gedaan maar dat is nou juist het idee als een overheid op de kosten moet letten. Daar worden later de vruchten van geplukt. Als links aan de macht was gekomen betaalde we nu NOG meer aan rente en was door de komende vergrijzing de belasting zo hoog opgevoerd dat het de econonische ondergang voor NL zou worden.
-
wat een zeikert die pechtold,kan alleen maar mekkeren,er komt alleen maar onzin uit die vent,bah
-
@268
Sinds wanneer klaag ik dat ik niet serieus genomen wordt? Reagereer je wel op de juiste? -
Democratie is niks voor machtswellustelingen. Dat blijkt uit een groot deel van de reacties hier, en uit de opstelling van het sinistere duo Verhagen en Rutte in het parlement. Als je - zoals een slechte Faust nog niet zou bedenken - je ziel verkoopt aan een geblondeerde populist, tsja, wat voor democratie krijg je dan? De opstelling van 'premier' Rutte is duidelijk.
Met een big smile slap lullen, en ondertussen blijkt uit de hele houding maar één ding: "Fuck you, parlement, ik heb de macht!"
Als ik religieus was zou ik gaan bidden voor Nederland, maar ik hoop dat deze poppenkast niet te lang duurt. -
@ #341
Een parlementarier de mond willen snoeren om wat voor reden dan ook, is een democratische doodzonde.
Kennelijk heb je niet veel met democratie.
En zeker wel met Wilders pleiten voor de vrijheid van meningsuiting?
Wie snapt het nog???? -
@ #343
Ha, ha, wel eens bedacht dat Rutte en co juist ingehuurd is om de kosten te gaan beperken?
In jouw visie kunnen we het net als in Belgie net zo goed zonder regering doen.
Besparen we door het niet betalen van die forse salarissen al veel meer dan door hun aanwezigheid. -
@118 Dat antwoord heeft hij niet, dus zal ik het maar geven. Links heeft voor het laatst geregeerd in de jaren direct na WO2, dus in de tijd van de wederopbouw. En dat schijnen ze niet zo slecht te hebben gedaan. Daarna hebben we alleen maar centrum-rechtse kabinetten gehad, waarbij het CDA - of diens voorgangers - de grootste waren, en de VVD ruim vaker dan PvdA heeft meegedaan.
-
Met een lach en een traan heb ik jullie posts gelezen... De mensen die slechts met modder kunnen gooien moesten eigenlijk bij een volgende stembusgang een proeve van stembekwaamheid afleggen aan de hand van een eenvoudig politiek geengageerd multiple choice.. Dat geldt zowel voor de rechtse kerk als voor de linkse drollen.. Mijn respect voor de posts waarbij inhoudelijk gestreden wordt! Het doet me goed om te zien dat we, hoe verschillend we over de politiek ook van mening kunnen verschillen, van links en rechts 'gewone' mensen zijn die op een volwassen manier kunnen debatteren. Laten we dat nooit vergeten! Dan mogen jullie wat mij betreft rollebollen over alles wat jullie dwars zit tot in de lengte van dagen! Op een tof weekend mensen! Proost!
-
Socialisme mag je gerust zeggen links. Socialisme zonder strakke controle wordt vanzelf rechts. De behoefte voor deze controle zorgt voor het ontstaan van zeer repressieve regimes.
De hoogste tijd voor CU om wat rechtser te worden. -
@347 als U mij niet kent hoe bent U dan in staat mij wel te kwalificeren in een beweging die zich wel partij noemt maar dat niet is en een leider heeft die despotisme hoger in zijn vaandel heeft dan democratie.
Probleem is hier dat een volksvertegenwoordiger een beschuldiging uit die politiek en democratisch heel zwaar weegt.Er zijn regels en afspraken in Uw en mijn democratie die dan in werking kunnen treden en ik mag een volksvertegenwoordiger daar op aanspreken. Mocht deze vertegenwoordiger echter onvoldoende argumenten hebben om een motie van wantrouwen in te dienen dan moet je concluderen dat de gehanteerde argumenten zo zwak zijn dat zelfs een poging al tot mislukken gedoemd is.De legitimiteit van ons kabinet hangt af van twee regeringspartijen en een gedoogpartij.
Gedogen betekent in ook wel tolereren en dat tolereren zie ik de heer Wilders en zijn beweging nu juist niet doen. -
@350 Als we dat doen, wordt het erg leeg in het stemlokaal.
Maar ik heb wel wat suggesties voor literatuur:
- 1984 (George Orwell)
- Animal Farm (George Orwell)
- Brave New World (Aldous Huxley)
- Mein Kampf (Adolf Hitler)
- Das Kapital (Karl Marx)
- This Perfect Day (Ira Levin)
- The Handmaidens' Tale (Margaret Atwood)
'All animals are equal, but some are more equal than others' -
Voordat iedereen hier al een mening over heeft... Misschien is het handig eerst eens te lezen wat Rutte daar zoal in heeft gezet, om vervolgens te concluderen of Pechtold al dan niet een punt heeft.
-
ik bedoel maar rutte is een ware dictator in een democratisch land wat door zijn toedoen idiocratisch is geworden
-
@354++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
-
Het motto van dit kabinet is niet voor niets: Vrijheid zonder verantwoordelijkheid.
-
Poppenkast draait weer op volle toeren om de sheeples te vermaken en te verdelen.....
-
@353 Ik beschouw de opkomst wel degelijk als een graadmeter voor onze democratie. Mensen die niet gaan stemmen mogen zich vrijwillig buitenspel zetten. Vanuit een zuiver analytisch perspectief zijn er in een democratie geen plichten, maar een morele verantwoordelijkheid. Dat besef valt niet zwart-wit te meten en dus zal een statisticus voor een zuivere schatter de ruis gaan filteren en beducht zijn op een religieuze bias. NB: dat laatste is niet bedoeld om te kwetsen maar moet/mag wel gezegd worden. Au! :)
-
@353 btw Ik heb er 3 van je lijst gelezen, van 2 ervan kende ik de plot al.. De andere ben ik nu aan het browsen :)
-
Oppositie noemen ze zoiets.
-
Waarom roept de VVD om eigen verantwoordelijkheid, als ze zelf niet eens verantwoordelijkheid kunnen nemen.
Met dit asociale beleid en bezuinigingen waardoor de zwakste schouders moeten boeten. Hier wordt de economie niet beter van, en het geweten van Nederland wordt zwaar belast. -
"Een gebrekkige verantwoording van het gevoerde kabinetsbeleid..... Dat stelt D66-leider Alexander Pechtold vrijdag in NRC Handelsblad."
En...jaaaa hooooorrrrrrr, daaar istie weeeeerrrr !!!! Pietje Zijlijn komt ook weer eens mauwen. Meent dat ie alles beter kan en kent, maar als ie aan de bak mot met z'n D66 bakt ie 'r niks van. Doe maar stil zijn, meneer Pechstrook, dat is voor iedereen beter. -
@363 Ja, democratie is ook niet belangrijk hè? Is toch niet belangrijk dat de tweede kamer kan controleren wat het kabinet doet?
-
@335, je krijgt al wat minder praatjes het gaat de goeie kant op.
-
@117 Dat noemen ze links lullen, rechts vullen. Precies datgene waar de PvdAllochtonen voor staat.
-
@348 Als NL nu geen kabinet had zou het best eens zo kunnen zijn dat wij het nog beter doen als land dan onze zuiderburen nu.
-
Een kabinet dat nauwelijks verschilt van de vorige kabinetten in de afgelopen dertig jaar neerzetten als fascistisch is niet democratie ondermijnend?
Een politicus die ondergedoken zit en wordt vervolgd vanwege zijn mening is niet democratie ondermijnend?
Ooooooh!!!! -
@3
Helemaal waar ++++++++++++++ -
Ach, Pechtold. http://www.standejong.nl/2008/12/05/het-duister... Voor alle overige dwepers die opgewonden raken in het bijzijn van een camera. Eerst lezen, dan reageren.
-
Mannetje weekend-houtzager, ga svp uit beeld.
-
Weg met Rutte!
-
weg met dit illegale kabinet.
-
sodemieter op met die gladjanus van een Pechtold van D66 hij weet zogenaamd alles beter , maar help ook mee alle verworven rechten waar onze voor ouders jaren lang voor heb gestreden om zeep te helpen , neem alleen maar het ontslagrecht en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
-
Jammer dat D66 Pechtold als partijleider koos. In de basis heeft D66 goede ideeen maar de uitvoering is ronduit slecht. Pechtold maakt er een gewoonte van om vooral met de andere partijen bezig te zijn en met modder te gooien. Maar zijn oplossingen krijgen we nauwelijks te horen. De zogenaamde onderwijs-partij is muisstil als blijkt dat de complete branche tot op het bot verrot is, laat staan dat je van hen een oplossing verneemt. Vooralsnog slaagt Pechtold er alleen maar in zijn partij weg te zetten als een van gluipertjes die nog eens 'foei' roepen als de discussie al lang is verstomd...
-
@267 , De uitslag is 3-3 Fc Twente wordt dus zondag landskampioen, ik kan mij er zeer goed in vinden!!!
-
tja in een woord samaen te vatten Rutte = Blaaskaak
-
@ 359
democratie is alleen nog maar een begrip waardoor het volk DENKT invloed te hebben op het kiezen van regeringsleider en kabinet
in de psychologie is het bekend dat als een massa mensen denken dat er naar ze geluisterd word,meer onbeschofte dingen gedaan kunnen worden door de leiders zonder dat die erop afgerekend worden
dan als een massa denkt dat er niet naar hun geluisterd word.
rutte heeft de idiocratie (samen met balkenende,maar die was meer demoncratisch)
uit amerika hier naar nederland gehaald. -
nederlanders moeten altyd wat te zeiken hebben, anders deugt het niet.
de regering is er pas en naveel moeite tot stand gekomen.
hoe wil je in een jaartje dat er alles op de rail staat. er is overal tyd voor nodig.
voor een regeringsmaatregel wet is ben je alweer 2 jr verder ( 2ekamer,seradvies, raad van state en 1ekamer) ik bedoel maar.
nu moet eerst de 1e kamer worden gekozen. en dan kijken of er een meerderheid is om wetten goed te keuren . de zgnd ( linkse rakkers hadden bijvoorbaat laten weten, in principe alles te boycotten) het is toch geen besturen zo, maar het nederlandse volk wilde het zo,anders had men anders
gestemd ( nu is het hafbakken) of helemal rechts of helemaal links.
maar niet tussenin . en dan verwachten dat alles goed komt.
nederlanders moeten voortaan meer duidelijkheid geven by het stemmen -
@377 ++++++++++++++++++++++
ja wat denk je van zoon zinnetje als: "mensen meer de gelegenheid geven om hun eigen verantwoordelijkheid te kunnen nemen.
iedereen dekt ja dat wil ik meer vrijheid.
maar in werkelijkheid betekent het de uitkering stopt direct en zoek het zelf maar uit.
en de lasten voor rijken worden dan ook opgeheven.
in het zelfde zinnetje.
als ruute een premier voor alle mensen zou zijn zou hij een taal sprelken die alle nederlanders kunnen begrijpen.
en niet zoals nu een zinnetje heel erg mooi verpakt met een geheel andere bedoeling , en draag wijdte als dat hij klinkt.
dan zou hij premier zijn.
hij heeft toch 7 jaar gestudeerd hiervoor op kosten van de staat!
nu is hij alleen maar een volks verlakker.
kijk maar naar dat valse lachje van hem! -
Wat een voorspelbare, gefrustreerde reactie van kereltje Pechtold. Hij wilde geen plaatsnemen in een coalitie VVD + CDA + D66 + Groen Links (= PvdD). Hij had verwacht dat het kabinet Rutte 1 vanaf het begin enorme ellende zou zijn, wat niet het geval blijkt. Dus komt hij met zo iets goedkoops.
Rutte onduidelijk? Rutte is veel duidelijker dan zijn voorgangers en veel andere politici. Altijd makkelijk om te klagen over de verpakking als de inhoud je niet aanstaat. -
@370 Ik heb het artikel over Pechtold gelezen. Het is mij niet duidelijk met welk doel u naar dit artikel refereert. Voor de objectieve lezer is de sentimentele lading glashelder. Het artikel bevat louter aantijgingen die gebaseerd zijn op vage vermoedens. Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat de schrijver van dit artikel een zelf benoemd jurist is. Een toonbeeld van demonisering...
-
@381 Ik zou zeggen leest u nog eens goed waar dhr. Pechtold het kabinet Rutte op aanspreekt. Met uw bijdrage toont u aan gevoeliger te zijn voor sentiment dan voor de zakelijke inhoud. U bent voor mij het prototype van een persoon die een stembekwaamheidstest zou moeten ondergaan.
-
Mark Rutte ''tast de fundamenten van het parlement aan'' Ik zou eerder zeggen dat Mark Rutte de fundamenten van onze democratie aantast, maar goed dat is mijn mening.
Hadden we D66 in een regering gekregen, dan hadden we nog grotere hervormingen op de arbeidmarkt gekregen als bij dit zittende gedoogkabinet..
Het ontslagrecht versoepelen
AOW leeftijd versneld verhogen WW duur korter, maar hogere uitkeringsbedrag etcetera ,etcetera.
Het beleid van D66 is ook niets , waar de gewone burger of hardwerkende arbeider beter van wordt. -
Ik heb eigenlijk helemaal niet de indruk dat de oppositie op inhoud oppositie voert, dus de stelling van pechthold slaat nergens op, hij zoekt alleen een nieuwe stok om te slaan.
-
Ach ja Pechtold wil ook wat zeggen......
-
gelijk hoor; zeker wb die roookgordijnen
-
38814 mei 2011 15:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@TS
Satire!
Ik hoop dat deze extreem rechtse regering Ratte en haar deelnemers na deze regeer periode worden veroordeelt voor een Nederlandse rechter wegens het schenden van de rechten van de Nederlandse onderdanen in hun dagelijks leven! -
ikzou zeggen een motie van wantrouwen indienen en dan zien we wel of er weer nieuwe verkiezingen komen of niet
-
Sterk optreden van Pechtold, ook richting Geert Wilders.
-
Ja sterk optreden haha. Ik zou alleen niet meer weten wat de standpunten van D66 zijn.
-
"Dit is niets" zegt Pechtold. Laat ik dat nou meteen de beste omschrijving vinden van alles wat D66 doet, denkt of voortbrengt. D66 is een leegte gevuld met "ijdelen". Behalve dan de oprichter van deze fantoompartij.
-
Pechtold belt, Pechtold zwelt, Pechtold blaast! Zichzelf! Op! En dan!!!!!!????
...............................vul zelf in...........................
Stijgers in Politiek
'Wat G500 ook beweert, jongerenbelangen...
G500 stelt dat de politiek meer oog moet...
11 uur 56 minuten geleden door Nujij-fan
Per Kamerlid 307 miljoen extra staatsschuld
Wij schuiven geen rekeningen door naar de...
14 uur 9 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Ewald Engelen over het ESM: Bastille
Het ESM dateert van 17 december 2010, is op...
14 uur 30 minuten geleden door wazup
'Lagarde betaalt geen belasting'
Christine Lagarde, de 'Iron Lady' bij het...
15 uur 43 minuten geleden door katje van sjefke
Roemer botst met Buma
CDA-leider Sybrand van Haersma Buma...
16 uur 13 minuten geleden door Smarthead
Best gewaardeerd
Roemer wil premier worden
SP-leider Emile Roemer wil premier worden...
3 dagen geleden door jandeharingboer
SP: Unieke kans om te stoppen met JSF-project
Door de val van het kabinet ontstaat een...
1 dag 13 uur geleden door dutchoyibo
Kamer stemt in met ESM-verdrag
De Tweede Kamer heeft donderdag met een...
5 dagen geleden door MistrX
PvdA-kiezers willen regeren met SP
PvdA-leider Diederik Samsom moet na de...
20 uur 52 minuten geleden door Ikkee.
VVD blijft verliezen in peiling Synovate
De VVD blijft de laatste weken zetels...
4 dagen geleden door mening66

