PVV-leider Geert Wilders is gevaarlijk. Dat zegt de directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) Paul Schnabel in een interview met Elsevier.
Sorteer op:
-
@197 Als Schnabel zelf zegt ..."hoe aangenaam het is om een gezaghebbende status te hebben." zal hij dat wel goed kunnen begrijpen.;-))
-
@194
Welk artikel in de grondwet maakt van gastarbeiders immigranten ? -
@Alice #195
"Overigens wat is er mis met streven naar "macht"?"
Niks. Tenzij het over de ruggen van de medemensen gaat. -
@ #185
Koekoeksklokken en horloges.
En hier en daar een skifabriekje.
En wat koeien op een alpenweitje.
En de kurk waarop het land drijft: banken , banken en banken. -
@nou #202
In welk artikel in de grondwet staat beschreven wat een gastarbeider is? Want zolang dat niet gedefinieerd is, kun je ook niet klagen over het feit dat de status van mensen verandert... -
@203 misschien is dat inherent aan het streven
-
... Wilders is inderdaad gevaarlijk... met name voor de volksgezondheid...
voorkom in ieder geval uitdroging als U gaat braken van Geert Wilders - drink veel lauw water -, draag oordoppen zodat U het gejank van de PVV dat toch nog tot U komt enigzins onder controle kunt houden, maar ook: probeer PVV nieuws totaal te vermijden en pas op voor meldpunten... die kunnen leiden tot toevallen of epileptische aanvallen als U eenmaal besmet bent met PVVN1...
waarschuw een arts als de klachten langer dan drie dagen aanhouden... -
@199
Nee hoor , ik bedoelde niet dat al het geld naar de buitenlanders gaat..
Een aantal miljarden per jaar wel , dat heeft het
CPB al uitgerekend.
Daarnaast afdracht Europa , ontwikkelingshulp , uitbesteding van productie in andere landen etc etc. -
@205
Dat hoeft toch niet in de grondwet gedefinieerd te zijn ? -
@ #195
Er is in principe niets mis met macht.
Het gaat er om hoe, waarmee, waarvoor en waartegen je het gebruikt.
Gebruik je het puur om macht te hebben over anderen,gebruik je het met list en bedrog, gebruik je het alleen voor je eigen belang, gebruik je het tegen mensen , gebruik je geen macht, maar misbruik je het.
En al deze punten kun je bij Wilders feilloos invullen. -
@Alice #206
moet je me toch eens aanwijzen over welke ruggen de VVD, het CDA, de SP, de CU, de SGP hun macht proberen te bereiken...
@nou #208
"dat heeft het CPB al uitgerekend. "
Met daarbij de opmerking dat het getal boterzacht was. En overigens was dat niet het CBS, maar Nyfer. Die niet wisten hoe snel ze dat getal moesten nuanceren.
"Daarnaast afdracht Europa , ontwikkelingshulp , uitbesteding van productie in andere landen etc etc."
Afdracht Europa: komt terug in de vorm van handelsovereenkomsten.
Uitbesteding productie: gebeurt door bedrijven, niet door de overheden.
Ontwikkelingshulp: valt een discussie over te voeren. Nederland heeft ook ontwikkelingshulp gehad, en volgens mij zijn wij daar niet slechter van geworden. -
@208 ooohhh wat zielig zijn we toch..... We leven in een van de rijkste landen van de wereld: http://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-rijkste-...
Maar als klagen je lust en je leven is, zou ik er vooral mee doorgaan! -
noumoe6888 #202
iemand die op een werkvergunning naar Nederland komt om te werken, is een immigrant en wordt ook als zodanig benoemd.
De wet waarin dat vastgelegd is, is de Vreemdelingenwet 2000.
www.ind.nl
Dat is toch waar de PVV helemaal gek van wordt ? -
@noumoe #209
maar er moet wel in de grondwet gedefinieerd worden wanneer iemand van gastarbeider immigrant wordt (zie jou #202 )? Rare redenatie...
Overigens: ik had jouw opmerkingen op #200 gemist.
Ik ben het met je eens dat het importeren van kansarmen weinig productief is. Verhalen dat het om "tienduizenden" zou gaan wil ik onderbouwd zien, anders komt het bij mij over alsof je een getal verzonnen hebt.
Daarnaast is er al berekend, dat Nederland door de toenemende vergrijzing alleen maar meer gastarbeiders nodig zal hebben. En daar zullen er ook een deel van blijven hangen. -
@211
Nee , het was het CPB :
zie figuur 4.4 op bladzijde 70
Over een gemiddeld niet-westers gezin:
"the family carries a negative net contribution
of 230,000 Euro's.. and thus forms a substantial burden to public finances."
Over een autochtoon gezin:
"If all members of the family have the Dutch characteristics the total lifetime
contribution amounts to 76,000 Euros, and if the parents are ‘highly performing’, the contribution rises to 226,000 Euros."
http://www.cpb.nl/sites/default/files/publicati...
Nyfer heeft ook gegevens gebruikt van het CPB , en zelf heel behoudend gerekend.
Nyfer heeft een hele lijst aan bronnen geraadpleegt , zie onderaan het onderzoek :
http://www.nyfer.nl/documents/rapportPVVdef_001... -
Eng is dat sommigen hier een (hogere) ambtenaar het recht op vrijheid van meningsuiting zou willen ontzeggen. Hetzelfde wat gw ook zou willen. Natuurlijk is die vrijheid beperkt. Hij mag niet in het openbaar, op zijn beleidsterrein, tegen het kabinetsbeleid ingaan. Maar daar is hier geen sprake van. En NL schaden kan hij al helemaal niet, want dat doet gw al.
-
noumoe6888 #208
De kosten zijn deels berekend, maar niet verrekend met de baten............
Dat is de grote makke van al die " berekeningen " in die richting.
>>> Daarnaast afdracht Europa <<<
Wat ook weer meer dan voldoende oplevert, daar zijn de economen het ook wel over eens.
Zeker voor een handels- en exportland als Nederland.
>>> ontwikkelingshulp <<<
Wat veelal via NL bedrijven gaat, die het grootste deel daarvan opslikken, men hoopt daarmee het aantal vluchtelingen te beperken, terwijl men in de verre toekomst ook een afzetmarkt hoopt te creeren.
>>> uitbesteding van productie in andere landen <<<
Moet je daarvoor niet bij de Nederlandse bedrijven zijn, die menen daar meer geld te kunnen verdienen ?
Ach nee, dat is natuurlijk de schuld van die allochtonen.
Je bent de huisvesting en de files ook nog vergeten........................ -
@ #67
Was jij in die tijd zeker niet in Noorwegen en je vriendin in winterslaap of zo?
Ik was er wel .
En Wilders kwam nogal vaak langs,
Op de tv, in alle kranten en op de radio. -
@211 Ik moet natuurlijk niks :-)) , maar vraag het eens aan de mensen die het niet eens zijn met de standpunten van de door jou genoemde partijen.
-
@214
Immigratie is geen oplossing voor vergrijzing , immigranten worden zelf ook weer oud ....
Lees het stuk van het CPB uit @215 maar eens goed. -
@217
Zowel het CPB als Nyfer hebben het over NETTO cijfers , kosten en baten dus weldegelijk meegerekend.
Zie ook het citaat van het CPB in @215 " negative NET contribution ". -
noumoe6888 #220
Nu het CDA en de VVD nog overtuigen van dat " feit " en we zullen een 180 graden ommezwaai in de politiek van die partijen meemaken. -
Meneer Schnabel U bent een gevaar.Als U eerlijk bent dan moet U Wilder gelijk geven in een hoop stand punten Maar U probeert het allemaal om te draaien zodat heer Wilders het heeft gedaan dat is niet de waarheid nogmaals ook U lees het boek van Uw collega Het land van aankomst. Paul Scheffer. als je dat gelezen heb dan kan pas reageren .
-
@nou #215
ik dacht dat je dat flut-onderzoekje van Nyfer bedoelde dat ze voor de PVV uit hadden gevoerd.
Wat betreft de cijfers van het CBS: die ken ik niet. Wat opvalt: het rapport is uit 2003.En is te groot om even door te nemen (122 pagina's). Het feit dat je daar een pagina in gevonden hebt die jouw ideeën onderbouwd: prima. Maar lees de conclusies op pagina 11 en 12 ook eens. Dan zie je dat immigratie niet alleen kommer en kwel is. -
@223 Daar is degene die de Apartheid in Zuid Afrika beter vond dan het huidige systeem.
I rest my case. -
Aanvulling op #224
"Nyfer heeft een hele lijst aan bronnen geraadpleegt"
Prima dat ze dat gedaan hebben. Waarom denk je dat je nooit meer iets hoort over dat "onderzoek"? Precies: omdat de cijfers uiteindelijk boterzacht bleken te zijn. Anders zou Wilders dat rapport bij iedere discussie over immigratie wel in het rond zwaaien. Sterker nog: dan zou hij op basis van dat rapport een immigratieverbod eisen. -
@Alice #219
wat is dat voor raar zwaktebod? Jij beweert iets (streven naar macht gaat altijd over de ruggen van anderen), en als ik om onderbouwing vraag verwijs je me naar anderen? Jammer... -
@223,
Lekker vaag..."Als U eerlijk bent dan moet U Wilder gelijk geven in een hoop stand punten"
Welke standpunten? Dat elke moslim een potentiële terrorist is?
Dat Polen louter voor overlast zorgen?
Dat de Koran een 'fascistisch boek' zou zijn? Helaas weet het pvvee niet dat de Koran zowat gelijk is aan het Oude Testament (van de Bijbel)
Zeg het maar...waar heeft Wilders gelijk in? -
@225 En wat mankeert daar aan ?Het was beter als nu met die arme mensen.
-
@224
Welke conclusies van pagina 10 en 11 uit het CPB onderzoek vind jij positief dan ?
En weegt deze op tegen de andere conclusies ?
Eerlijk zijn he ;-) -
@ #151
En maar hopen dat het bij een oproep blijft.
Want hoe je het wendt of keert, een boycot ga jij ook voelen..
Ik vind het schande voor een land als er een boycot tegen uitgeroepen wordt.
Dan is het meestal helemaal geen land wat bepasld netjes is. -
@26
En die vredelievendheid en warmte die in de synagoge wordt gepredikt, die wordt door de orthodoxe Joden in de praktijk gebracht als er een meisje van 8 jaar langsloopt? -
@229 Het was beter voor een erg kleine groep blanken.
Voor de overgrote meerderheid van de mensen die er van origine woonden was het een hel.
Maar voor jou is het blijkbaar beter als de blanke er maar baat bij heeft. De rest kan je gestolen worden. -
@229,
Wat zeg jij? Het was beter? Vraag het eens aan een zwarte Z-Afrikaan van een jaar of veertig hoe zijn er toen uit zag.
Beter? Dus 4 miljoen blanken mogen van jou gerust 40 milojoen zwarten onderdrukken? Hun kansen op goed onderwijs ontnemen? En dan nog durven te lachen dat 'die zwartjes niet zo slim zijn'...
Tja, als jou stelselmatig de toegang tot onderwijs wordt ontzegt...
Enne, Zuid-Afrika is het land van de zwarten...Jij beweert dus dat het geen probleem is dat moslims, die minder dan 5% van de bevolking vertegenwoordigen, in Nederland de macht grijpen?
Denk daar eens over na, met je kersepitje... -
@ #229
Die waren toen nog veel armer en allemaal zwart.
Terwijl de blanken in hun geld en hun zwembad zwommen.
Ik denk dat Wilders dat wel had zien zitten. -
Ligt niet in het straatje van Schnabel, dus bestempelt ie het maar als levensgevaarlijk ... Want "wordt niet door emoties geregeerd ??? ... De ideeen komen niet overeen met de eigen hersenspinsels, gevolgd door een heiligverklaring van het eigen ego. Op deze manier kunnen we allemaal wel tegen een ander ageren.
-
@234 @235
Met #229 is wel een argument aangeleverd dat Wilders echt gevaarlijk is om terug op het topic te komen.
Door de geschiedvervalsing van de PVV krijg je dat soort waandenkbeelden. -
@237,
"Door de geschiedvervalsing van de PVV krijg je dat soort waandenkbeelden"
Dat en de combinatie van hersenen zo groot als een pinda. Voeg daar ook nog nul-komma-nul inlevingsvermogen toe en voila...1 pvv'er! -
@ #223
Jij draait juist alles om.
Maar dat is tekenend voor de echte die- heart die over 4o jaar de man nog bejubelt.
Maar troost je , ook andere zeer onprettige figuren hebben nog steeds aanhang zoals Stalin , Hitler, Franco, Videla enz. -
@223 Door zijn uitspraken en zijn slechte manieren, en niet te vergeten zijn abjecte denkbeelden kun je GW toch echt geen heer noemen.
-
Zou de PVV- aanhang zich eens niet drukker moeten maken over de zoveelste PVV-er die er nu in Lelystad uit de gemeenteraad is gestapt met meeneming van het zeteltje.?
En zich gaan afvragen waarom die weglopen!?? -
@236
"De ideeen komen niet overeen met de eigen hersenspinsels, gevolgd door een heiligverklaring van het eigen ego."
Zoals Wilders cs. dus dagelijks uitventen..... -
ik hou wel van dit soort duidelijkheid. Mooi als iedereen zo duidelijk is als Schnabel.
-
Ik heb nog geen reactie gelezen, maar ik denk dat ik nu al weet wat de reacties zijn van een aantal mensen. Schnabel is links of een linkschmensch. En als hij dat niet is, is hij een graaier. En als hij geen graaier is, snapt hij er niks van of hij moet eens naar zichzelf kijken, want .... (vul toepasselijk vergrijp in). Zoiets. Toch?
-
Die Schnabel mag wel uitkijken. Straks krijgt zijn brievenbus een Luplasje.
-
@236,
Ik zou zeggen koop of lees eens een buitenlandse krant. Kan makkelijk van achter je vierdehandse pctje...Genoeg kranten die ook online zijn en je ziet hoe men in het buitenland naar Nederland kijkt.
Kom ons dan nog eens vertellen dat Wilders niet gevaarlijk bezig is...Zelfs die Amerikaanse dominee, die Korans wilde verbranden haalde uiteindelijk bakzeil...Wilders vindt alle commotie geen probleem.
Totdat het fout gaat, maar dan ligt het opeens aan een ander?! -
@246
Zonder commotie geen verandering , helaas. -
@247
Wilders roept in het buitenland zelf op tot geweld.
Hij heeft opgeroepen tot oorlog met Iran.
Knettergek gewoon. -
http://www.loonwatch.com/2011/05/lw-exclusive-s...
voordat er iemand over bronnen begint.
@247
welke verandering zou je graag zien?
meer armoede? -
@242
Uiteraard ... Dus Schnabel is geen steek beter dan Wilders ... -
@249
Waar in je bron roept Wilders op tot een oorlog met Iran ?
Ik kon het niet zo snel vinden.
Je hebt het steeds over armoede door Wilders , waar haal je dat toch vandaan ? Of ga je Wilders de schuld geven van de Europese crisis ?
Mag ik je eraan herinneren dat de PVV ALS ENIGE niet wilde bezuinigen op de zorg , gezorgd heeft dat de AOW leeftijd paa in 2020 naar de 66 gaat , het ontslagrecht niet meteen versoepeld werd , op de rem staat om de WW duur bij ziekte niet te verkorten , belastingVERLAGING wilt , 850miljoen EXTRA heeft losgekregen voor ouderenzorg etc etc
En last but not least ; de PVV heeft ervoor gezorgd dat er nu eindelijk een beginselenwet zorg komt , iets wat gevangen al lang hadden.... -
@251
Aanvulling..
Het us natuurlijk bizar dat al die "sociale" partijen nooit een beginselenwet zorg voor ouderen hebben gemaakt.
Daardoor is het jarenlang mogelijk geweest dat het voorkwam dat oudjes wekenlang niet naar buiten konden en lagen te schimmelen in 24 uurs luiers.
Al die "sociale" partijen hebben er niets aan gedaan , de PVV nu wel. -
We zijn de 200 al weer voorbij. Nog maar eens dus:
Zwakzinnigen die niet behandeld worden kunnen zich ontwikkelen tot gevaarlijke gekken.
Nou dat stadium is onze gedooghond al lang voorbij.
Triest dat het machtsgeile narcistenduo M&M koste wat kost met dit relict blijft samenwerken. -
@251
Wilders is mede verantwoordelijk voor de marktwerking in de zorg, het prestigeprojecte van Hoogervorst. Hij was toen nog VVD namelijk.
ALLE punten die je noemt, heeft hij laten varen om met de VVD mee te stemmen.
En alle ouderen zuchten onder de marktwerking in de zorg, bezuinigingen, de 10.000 verpleegkundigen?? waar zijn ze?
onder ALLE beslissingen die WIlders met de VVD nam om dit land af te breken.
De enige (echte) partijen die ooit iets voor de burger deden waren sociale partijen.
Zonder links had de hele AOW niet eens bestaan en de leeftijd gaat alleen maar omhoog. Wilders of niet. -
noumoe6888 #221
Leuk om deze grafieken eens door te nemen t.a.v. de wijze van berekenen.
http://www.flipvandyke.nl/2010/05/niet-westerse...
http://nos.nl/artikel/148993-wilders-immigratie...
quote
'Grove schatting'
Nyfer, dat het onderzoek in opdracht van de PVV doet, vindt het vervelend dat deze gegevens naar buiten zijn gebracht. Het instituut zegt nog volop bezig te zijn met het onderzoek en gaat ervan uit dat Wilders zelf een grove schatting heeft gemaakt.
Toenmalig minister Van der Laan van Integratie weigerde vorig jaar om principiële redenen antwoord te geven op een vraag van de PVV naar de kosten van niet-westerse immigranten. Daarop schakelde de PVV Nyfer in.
Migratiedeskundige Piet Emmer zegt dat de berekening van Wilders niet klopt. De migratie heeft niet alleen geld gekost, maar ook geld opgeleverd. Die winst moet nog van de kosten worden afgetrokken.
unquote
Dit is ook een mooie, die onomstotelijk de foute rekenwijze van Nyfer aantoont :
quote
Trendbreuk
Het Nyfer-rapport geeft op de eerste pagina toe dat veranderingen in de samenstelling van immigratie of trendbreuken in immigratie- en integratiepatronen belangrijke gevolgen kunnen hebben voor de uitkomsten. Het is jammer dat de auteurs niet vertellen dat beide zaken al jaren aan de hand zijn en zonder schroom conclusies presenteren gebaseerd op cijfers uit de vorige eeuw.
Over de moderne arbeidsmigranten heeft SEO Economisch Onderzoek eind 2008 een onderzoek gepubliceerd, waaruit blijkt dat de kosten voor de overheidsfinanciën niet hoger liggen dan de opbrengsten.
Omdat de arbeidsparticipatie van niet-westerse migranten lager ligt, zullen de kosten voor die groep gemiddeld hoger liggen.
Maar dat is niet meer relevant: gezien de trendbreuk in het migratiepatroon zal het saldo van publieke kosten en baten voor de huidige migrant veel dichter bij nul liggen dan Nyfer beweert.
unquote
Toen Wilders met die cijfers kwam werd hij zelfs door de onderzoeker van Nyfer uitgemaakt voor charlatan en oplichter.
De directeur van Nyfer ( google ff wie dat is ......LOL ) zei het iets gematigder :
Wilders kan deze cijfers nog niet hebben omdat we nog met het onderzoek bezig zijn.......... -
noumoe
bron :
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/2840...
een ''preventieve oorlog'' nog wel.
ik ken de pvv duidelijk beter dan jij, als fan, misschien verklaart dat het een en ander. -
@256 Happie 2012 zou als naam beter op z'n plaats zijn dan Happy2012.
Het ei waar jij uit gekropen bent ligt op een plaats die ik niet ken.
Nou zegt dat niet veel, want er zijn veel plaatsen die ik niet ken.
Maar de tendentieuze opmerkingen die je maakt ken ik wél.
Fijne avond nog. -
@256 Ter verduidelijking: Ik sta aan jouw kant. Maar laten we het bij de feiten houden, anders komt het als een boemerang terug.
Hebben we ook niks aan. -
@256 Zie je, ik krijg gelijk 2+ van de anonieme PVVee minners. Ze staan gelijk op het verkeerde been.
Mooi man! -
@benosi
ik vind het frappant dat pvv-ers altijd ''bron'' roepen, die je vervolgens geeft en dan is het weer niet waar. -
@254 "De enige (echte) partijen die ooit iets voor de burger deden waren sociale partijen"
Dat is natuurlijk ook discutabel als je kijkt naar de ophef die er is m.b.t. de zorg.
Het is namelijk onder leiding van J.Bussemaker van de PvdA dat men begonnen is met de overheveling van AWBZ zorg naar de WMO in 2008.
Ook is er toen(2008) al gesteld dat het PGB in de toenmalige vorm niet houdbaar was. -
Als je als fan van zo'n club niet weet wat er allemaalwordt uitgekraamd, is het wellicht een eyeopener.
misschien? hoop ik? er zijn er genoeg die melden dat ze afhaken, des te beter. -
@261
Ik heb de pvda dan ook nog nooit zo rechts gezien als in die 3 jaar regeren. -
@261
Maar alle sociale wetten zijn veel langer geleden onder links tot stand gekomen.
Welke sociale wetgeving heeft VVD/CDA ooit gelanceerd? -
@264 En als die wetten onder links tot stand zijn gekomen vind je het niet vreemd dat ze er zelf aan meewerken en initiatief nemen tot het afbreken van diezelfde wetten die ze tot stand hebben gebracht? Als jij dat kan verklaren hoor ik het graag van je.
-
@265
Ik heb nog geen antwoord op deze :welke sociale wetgeving eronder VVD/CDA tot stand is gekomen.
Er is dus in 2008 gesteld dat het PGB in die vorm niet houdbaar was.
Dat kan toch? Jij licht dat ene specifiek ding eruit.
Tegenwoordig blijft er nergens meer een spaan heel van, ontslagrecht, zorgkosten, tandartsmarktwerking, AOW, WW, Wajongers, Kinderopvang, naast gewoon hele sectoren afbreken zoals onderwijs, cultuur.
ALLES wordt afgebroken. En er komt niets voor in de plaats behalve mensen in een nog verder uitgekleed sociaal stelsel die geen kans meer hebben op de arbeidsmarkt die ook nog eens totaal is ingestort met 100.000 vacatures op inmiddels 474.000 banen.
(maar we dwalen af) -
474.000 werklozen moet dat zijn in @266
-
@250
Hij komt in ieder geval verder dan 140 tekens ;-)
Minder cynisch kun je stellen dat ik van Wilders nooit een beargumenteerd verhaal heb gehoord, wel leugens en halve waarheden. Dat is het verschil tussen beiden..... -
@265
Als ook de PvdA doorheeft dat er af en toe een hervorming van het sociale stelsel nodig is om het betaalbaar te houden, is dat iets heel anders dan de complete afbraak van dit stelsel dat nu onder VVD/CDA aan de gang is. -
@256
Uuuuuhhhh ...
Kortehoeven :
"steun voor preventieve acties gericht op uitsluitend nucleaire installaties" , om zo juist een oorlog te voorkomen"
Steun voor een actie van de Amerikanen , hij heeft nooit gezegd dat Nederland Iran zou moeten aanvallen . -
@260 Daar ging het mij nou om. Bij buikgevoel werkt geen ratio. Probeer het niet. Het werkt niet, ze hebben toch gelijk, ook al hebben ze het niet.
Loslaten, lachen, af en toe een flinke steek of sneer, is ook beter voor je eigen maagzuur. Als je mentaal gaat driebanden, dáár hebben ze een bloedhekel aan, want dan moeten ze nadenken, en dat doet pijn! -
@270 Je bent op de hoogte dat in het Midden-Oosten men van plan is om heel wat kerncentrales te bouwen inclusief in Saudie die er 8 wilt.
Wat versta je onder "steun". Hij heeft niet exact de woorden gebruikt nee,maar zijn *acties* spreken voor zich toch.
Wilders doet het "goed" met isoleren en geen vrienden maken,dat moet ik wel toegeven. -
@265 "Alice doesn't live here anymore".... Maar dat zal jou denk ik niet veel zeggen. Of vergis ik me?
-
Hahaha, gelijk een anonieme - op @273. Dank voor de duidelijke PVVee reactie.
Net als met die jongerendag van onze vriend Hero (dat is toch een merk jam) Brinkman. Beetje vroeg nog, voor een oprichting van de "Wildersjugend".
En zo lekker spontaan allemaal. En zo goed beredeneerd! Peroxide doet wonderen! -
@269 "Nodig is..." ;-))
Ga dan maar eens terugzoeken naar plannen uit 2008 ( en eerder) want dit, wat jij "afbraakbeleid" noemt , was toen al ( op hoofdlijnen) in gang gezet.
Wat er nu gebeurt is slechts een uitvloeisel daarvan , waarschijnlijk in een iets versnelde uitvoering gezien de crisis.
Om je een beetje op weg te helpen :
SER-advies ""Langdurige zorg verzekerd, Over de toekomst van de AWBZ"
"Volgens de raad kan de uitvoering van de veranderingsagenda het beste worden ingezet door gezamenlijke zorgverzekeraars. Zij zijn ook nu al formeel de uitvoerders van de AWBZ" -
Wilders is helemaal niet gevaarlijk, hij roept maar wat. Wat heeft hij nu allemaal wel voor elkaar gekregen? Volgens mij verdomd weinig. Andere partijen laten zich een beetje ringeloren doordien man. Hup, aan het werk allemaal en niet je tijd verdoen met onzinnige discussies over onbelangrijke zaken zoals hoofddoekjes. Laat een ieder dat toch zelf bepalen; straks mag je ook geen feestneus meer opzetten. Ja, hoe moet dat dan met carnaval meneer Wilders.
-
@273 Dat kan ik pas zeggen als je het toelicht, ....als je dat durft.
-
Als blonde haatpruik kan Wilders behoorlijk gevaarlijk zijn. Vooral ten opzichte van onze buitenlandse handelsbetrekkingen, want daar eten jij en ik - ja en jullie ook, Ingrid en Henk - ons brood van.
Als de hofnar van het binnenhof, onze eigen peroxide paljas, is Wilders juist een bijzondere verrijking va het rariteitenkabinet dat Nederland heet, waar hoeren middenstanders zijn en wiet wel verkocht maar niet geteeld mag worden. Niet uit te leggen maar wel goed voor het tourisme.
Moeilijke afweging. -
@266
Wie denk je dat de PGB regeling heeft uitgevonden ? -
@279
VVD -
noumoe6888 #279
En had nooit in deze vorm ingevoerd mogen worden.
Het probleem met de overheid is dat men nog nooit een systeem of regeling op poten heft gezet, die redelijk fraudebestendig was.
De VVD slacht nu z'n eigen systeem in plaats van plannen te ontwikkelen om het WEL fraudebestendig te maken.
Overigens is de fraude slechts een onderdeel van het totale probleem, maar men wenst niet verder te kijken.
Hakken en zagen.
VVD en PVV, over het CDA wil ik het niet eens meer hebben. -
De geschiedenis heeft tragisch bewezen dat politici die slechts macht nastreven uiteindelijk alleen maar ellende zullen brengen.
-
"Hij wordt niet door emoties geregeerd en dat maakt hem gevaarlijk".
Mee eens. Ik vind hem een ongeleid projectiel.
Bovendien heeft hij mensen binnengehaald, binnen zijn partij die uiterst dubieus zijn. ( overigens wel recht hebben op 7 jaar wachtgeld ? )
Eigenlijk schaam ik we ook wel voor Nederland naar het buitenland toe, met zo'n mafkees. -
@277 Je reactie is op zich al duidelijk genoeg.
-
@283 Dát is denk een vergissing. Hij heeft - tot op zekere hoogte - zijn emoties leren beheersen. Probeer eens wat ouwe info op te duikelen (niet zo moeilijk, tenminste, tot nu toe) over de periode toen hij pas bij de VVD kwam tot pakweg 3 jaar geleden. Ik kan je verzekeren, je gaat lachen. Tenzij je héél emotioneel bent, en gemakkelijk begaan met iemand.
-
Dat Wilders psychopaat is, lijkt me wel duidelijk, maar gevaarlijk vind ik een groot woord, hij mag wat blèren en twitteren, totdat de VVD aan de touwtjes van trekpop Wilders trekt en hij braaf al zijn woorden inslikt en ja knikt.
Ik heb zo'n vermoeden dat de AIVD en dus ook de VVD al jaren weten door wie Wilders wordt betaald en dat voor hun eigen agenda gebruiken. -
@283 Ik weet het niet zeker, maar het zou zo maar kunnen dat ie vreemd reageert op twee woordjes.
Hirshi Ali -
28822 februari 2012 23:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@286 Ik ben het gedeeltelijk met u eens. Ik denk namelijk dat Wilders aan de touwtjes trekt en dat Rutte ja knikt.
-
"Het is wel duidelijk dat Wilders steeds voor zaken kiest die taboe zijn of heel belangrijk als symboolpolitiek", zegt Schnabel verder over het meldpunt. Volgens Schnabel met wisselend succes.===========>
om alle bogen heen, on the edge politiek...als een politieke ombudsman, buiten kaders zijn vanuit ontevredenheid binnen kaderrs en bogen
vraag is of het anarchistische trekken heeft..of anders pogend synarchistisch te wezen... -
Wilders is inderdaad gevaarlijk.
Hij zaait namelijk angst.
En angst is een slechte raadgever. -
Wilders is meer een gevaar voor zich zelf dan voor ons.
Wilders heeft driekwart van de planeet tegen zich zelf in het harnas gejaagd, en kan niet meer op straat zonder 10 man bewaking welke wij met zijn allen mogen betalen. Zodat hij en de rest van dat tuig ons land en de rest van de planeet kan schofferen. Wat mij betreft stoppen we met het betalen van zijn bewaking zodat hij ook eens voeling met de kiezer kan krijgen. Wilders kan zich in geen enkele fatsoenlijke gemeente vertonen zonder bewakers zoveel haat roept deze man op. Ik heb begrepen dat Volkert vd G binnen kort weer vrij komt dus als ik Wilders was zou ik maar een beetje rustig aan gaan doen. -
Wilders is meer een gevaar voor zich zelf dan voor ons.
Wilders heeft driekwart van de planeet tegen zich zelf in het harnas gejaagd, en kan niet meer op straat zonder 10 man bewaking welke wij met zijn allen mogen betalen. Zodat hij en de rest van dat tuig ons land en de rest van de planeet kan schofferen. Wat mij betreft stoppen we met het betalen van zijn bewaking zodat hij ook eens voeling met de kiezer kan krijgen. Wilders kan zich in geen enkele fatsoenlijke gemeente vertonen zonder bewakers zoveel haat roept deze man op. Ik heb begrepen dat Volkert vd G binnen kort weer vrij komt dus als ik Wilders was zou ik maar een beetje rustig aan gaan doen. -
bla bla bla en weer worden de servers van nu jij belast door slap gelul over de pvv en gw wanneer houden jullie er gewoon eens mee op .
wanneer gaan bij jullie allemaal die hersens eesn werken en inzien dat al dat gegil hier op nujij totaal geen zin heeft . -
Schnabel: een keppeltje staat niet voor op terreur gebaseerde hang naar wereldheerschappij, waarbij de "goeien" nauwelijks afstand nemen van de kwalijke elementen in de Arabische wereld.
Een hoofddoek WEL.
Ik zie een groot verschil.
En natuurlijk is Wilders gevaarlijk voor alles wat een maatschappelijk gevaar op zou kunnen leveren.
het is logisch dat hij alles wat geen toegevoegde waarde is voor Nederland of ECHTE Nederlanders (gelukig nog de meerderheid) eruit wil hebben.
En wat dat is, bepaald de stemmer en die heeft gesproken.
Hij behoed ons voor identiteits-ontheemding. Zeer belangrijk.
Dat MOET ook....daarom heeft men ook op hem gestemd.
En Schnabel is ongetwijfeld van linkse signatuur, socialisme
ondersteunend dat in zijn intussen onbetaalbaarheid, tot failliet van Nederland gaat leiden. DAT is pas gevaar: geen centen in (staats)kas en gedwongen worden om NOG meer mensen te moeten gaan beroven. -
@hevhe...
Op jouw lijkt gw wel genoeg ingespeelt te hebben met angst! Man man wat een bang typetje ben je. Natuurlijk ben je op zoek naar de grote leider, verlosser! -
@295 'Grappig' dat jouw reactie bol staat van aannames, vooroordelen en verknipte ideologische ideeën. Als jij exemplarisch bent voor wat Wilders beoogd dan is hij inderdaad gevaarlijk.
"ECHTE Nederlanders" "Identiteits ontheemding" niet te geloven! Ga je ajb écht verdiepen in wat je nu eigenlijk zegt, bijvoorbeeld door het boek The Perils of Belonging van Peter Geschiere te lezen, dan praten we verder. -
Gevaarlijk? Vooral dom en xenofoob.
-
Waarom maakt iedereen zig toch zo druk, van dat gulden onderzoek hoor je ook niets meer. Ik zou er wel voor pleiten om een algemeen meldpunt te maken bij de overhied en of dat dan om een blank zwart blauw geel of groen gaat maakt niets uit een cremineel is een cremineel en moet je kunnen melden. Nu is dat bijna onmogelijk bij de lokale Politie.
(Geen tijd krijg je dan te horen) -
Wist u trouwens dat bij Conrad http://www.conrad.nl speciale stikkers voor de alarminstallatie te verkrijgen zijn in het Duits.
-
kampioen #294
Och, geen resultaat wil ik niet zeggen, lees voldoende posts die aangeven dat ze zich van de PVV / Wilders afkeren.
Dat zal voor een deel ook te danken zijn aan alle berichten over Wilders en zijn clubje, uiteraard gebaseerd op zijn eigen gedrag en handelingen.
En dat averechts werken zie ik niet zo, als ik bekijk dat hij vorig jaar in de peilingen nog op 35 zetels stond en dit er vorige week 20 waren, dan kan ik dat slecht interpreteren als " sterker maken " .
De beperkte opleving van die paar zetels de afgelopen week bij de Hond ten spijt, dit geeft alleen maar aan dat hoe harder hij tegen buitenlanders aanschopt, hoe meer mensen er achteraan hobelen.
Dat zegt dan meer over deze mensen zelf dan over de PVV / Wilders, die gewoon zijn spelletje verder speelt.
Veel mensen worden dat eeuwige gekwaak tegen moslims / allochtonen zat,
de " prestaties " lokaal en provinciaal dragen daar ook niet bepaald aan bij, evenals in de Tweede Kamer.
Je zult een keer met oplossingen moeten komen, dat " benoemen " hebben velen ondertussen al wel gezien. -
Hevhe53 #295
>>> het is logisch dat hij alles wat geen toegevoegde waarde is voor Nederland of ECHTE Nederlanders (gelukig nog de meerderheid) eruit wil hebben.
En wat dat is, bepaald de stemmer en die heeft gesproken. <<<
Yep, en dat was is en blijft een deel van + - 16 % van de kiezers.................... -
@nou #230
- het bruto binnenlands product zal toenemen. Dat wil dus zeggen dat Nederland in zijn geheel rijker wordt.
- ingezetenen met kennis en vaardigheden die een aanvulling vormen op de kennis en vaardigheden van de immigranten zullen er op lange termijn op vooruit gaan;
- als gevolg van imperfecties op de arbeidsmarkt kunnen negatieve effecten voor werkende ingezetenen ook de vorm aannemen van werkloosheid in plaats van een loondaling
Het is waarschijnlijker, dat de lonen zullen dalen. Wat op zich nodig is: de Nederlandse arbeider is te duur (vandaar dat Nederland zo aantrekkelijk is voor mensen uit de MOE-landen).
Dat zijn maar een paar voorbeelden.
Ik had het over immigratie, ik neem aan dat jij niet verder zal kijken dan de niet-Westerse immigrant (aangezien de PVV die ook regelmatig als excuus gebruikt voor hun racistische programma en uitspraken).
De wereld is breder dan de niet-Westerse immigrant, als je kijkt naar de immigratiecijfers zie je ook dat die maar een zeer beperkt deel uitmaken van de totale immigratie.
Weegt dat op tegen de nadelen? Ja. Voor mij wel. Ik kijk namelijk verder dan het huidskleurtje of de religie die een andere persoon heeft, of wat iemand de samenleving kost of opbrengt. Ik vind namelijk de redenatie dat mensen die geld kosten maar weg moeten een hele enge redenatie: gaan we dan straks ook de gehandicapten en bejaarden een spuitje geven? -
@giant #236
"Ligt niet in het straatje van Schnabel, dus bestempelt ie het maar als levensgevaarlijk"
Misschien eens lezen. Hij noemt het niet levensgevaarlijk, maar gevaarlijk. Daar zit verschil tussen. Nu weet ik dat de PVV-ertjes niet vies zijn van wat drama, zeker als het hen goed uitkomt, maar dergelijke overdrijvingen zijn nergens voor nodig.
"Op deze manier kunnen we allemaal wel tegen een ander ageren."
Zoals je zelf uitstekend voordoet... ;-)
@nou #247
"Zonder commotie geen verandering , helaas."
Dat is onzin. Er is genoeg veranderd zonder commotie, zonder revolutie, zonder geweld of oproepen daartoe. -
Jeeeeeeeetje wat zijn zen toch bang ................. laten ze wat aan de problematiek doen, dan pas kunnen we weer rustig slapen ........... Laat Geert zijn ideetjes afmaken en als enige LUISTEREN naar wat onder het VOLK leeft !!
-
@giant #250
"Dus Schnabel is geen steek beter dan Wilders"
Ik hoor anders dat Schnabel bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet. Of roepen dat we in Nederland onze problemen zelf de baas niet kunnen en daarom maar mensen moeten gaan deporteren... -
@nou #251
het was niet Wilders, maar wel Kortenoeven. Maar ik denk niet dat er PVV-fractieleden echt uitspraken doen in de Tweede Kamer waar Wilders niet vooraf van op de hoogte is gebracht: http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenl...
"Mag ik je eraan herinneren dat de PVV ALS ENIGE niet wilde bezuinigen op de zorg"
Mag ik je er aan herinneren dat de PVV vervolgens wel teen een voorstel van GroenLinks stemde waarmee meer handen aan het bed gekomen zouden zijn?
"Opnieuw stemde de PVV tégen het voorstel om zorgmanagers
te houden aan de Balkenendenorm en het geld te investeren
in de zorgmedewerkers"
http://www.sp.nl/service/rapport/110912_Nog%20m...
"gezorgd heeft dat de AOW leeftijd paa in 2020 naar de 66 gaat"
Oh, je bedoelt het "breekpunt" waarvan de PVV beweerde dat de AOW "nooit" naar de 67 zou gaan? Dat "breekpunt" dat al het raam uit vloog voor er ook maar een informateur benoemd was? Laat staan er onderhandelingen gevoerd werden?
"het ontslagrecht niet meteen versoepeld werd"
Je bedoelt NOG niet versoepeld wordt? http://www.nu.nl/politiek/2736758/eenvoudiger-o...
"op de rem staat om de WW duur bij ziekte niet te verkorten"
Ook die belofte is het raam uit gegaan:
op de rem staat om de WW duur bij ziekte niet te verkorten
Alleen de SP was nog tegen.
"belastingVERLAGING wilt"
Belastingverlaging willen alle partijen. Maar alle echte partijen snappen dat dat desastreus uitpakt voor de economie, dus alleen de PVV zegt er nog naar te streven (de PVV is geen echte partij, zoals je weet).
"850miljoen EXTRA heeft losgekregen voor ouderenzorg etc etc"
Dat was dus geen 850 miljoen: http://vorige.nrc.nl/binnenland/verkiezingen201...
Wilders beweerde een miljard binnen te hebben gehaald, dat blijkt nog niet de helft te zijn.
Kortom: de PVV roept een boel, maar ze hebben maar een paar dingen echt gerealiseerd:
- 130 kilometer per uur op de snelwegen (zit niemand op te wachten: de winst is minimaal, terwijl de kosten voor de burger stijgen en er meer doden en gewonden zullen vallen)
- de caviapolitie (zit niemand op te wachten: mensen willen meer blauw op straat, wat ze nu kunnen vergeten omdat er agenten worden weggetrokken om de goudvissenkommen te bekeuren bij mensen)
Kortom: de PVV roept veel, realiseert niks nuttigs en Henk en Ingrid vinden het allemaal fantastisch... Snap jij het nog? -
Wilders handelt in het belang van zijn financierders en dat zijn geen Nederlanders.
-
@Alice #265 / #277
"Als jij dat kan verklaren hoor ik het graag van je."
Zo wacht ik ook nog op een onderbouwing... Grappig dat je van anderen vraagt om zaken te onderbouwen, maar zelf niet thuis geeft op het moment dat jou om een onderbouwing wordt gevraagd...
En dan anderen uitdagen om een toelichting te "durven" geven? Lachwekkend, wel...
@Renate #283
"overigens wel recht hebben op 7 jaar wachtgeld ?"
Nee, 6. Maar dat is voor de PVV-ers nog te veel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wachtgeld#Regelingen
Maar zoveel scheelt het niet meer met een gewone WW regeling, afgezien van de duur. -
@hev #295
"Een hoofddoek WEL"
Fijn aan het provoceren, jochie? Of weet je echt niet beter? In het laatste geval is er nog hoop voor je, in het eerste geval ben je gewoon een onverbeterlijke domoor.
"En natuurlijk is Wilders gevaarlijk voor alles wat een maatschappelijk gevaar op zou kunnen leveren."
Vertel dan maar eens, hoe de Nederlandse bedrijven in het buitenland, die last hebben van het onzinnige geraas van die Geblondeerde Mafketel een gevaar zijn voor de Nederlandse maatschappij.
Vertel maar eens hoe de moskeeën, die regelmatig aangevallen worden door de minder-begaafde aanhangers van die idioot een gevaar zijn.
Vertel maar eens hoe een meisje van 10, die een hoofddoek WIL dragen een gevaar is.
"het is logisch dat hij alles wat geen toegevoegde waarde is voor Nederland of ECHTE Nederlanders (gelukig nog de meerderheid) eruit wil hebben."
Dus jij verwacht ook dat Wilders binnenkort met plannen gaat komen om bejaarden en gehandicapten te deporteren? Fijn om te weten dat zijn aanhang geen problemen heeft met dergelijke plannen, het toont eens te meer aan dat ze niks geleerd hebben van de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw.
"En wat dat is, bepaald de stemmer en die heeft gesproken"
"De Stemmer" bestond uit 15% van het electoraat. Waarvan een fors deel proteststemmers zijn, niet eens mensen die het echt eens zijn met de fascistische ideologie die de PVV uitstraalt.
"Hij behoed ons voor identiteits-ontheemding. "
Laat je niet hinderen door enige kennis van zaken. Identiteitsontheemding komt niet door immigratie, maar doordat de grenzen vervagen. Nederland is geen eilandje meer in een grote boze wereld, Nederland maakt volop deel uit van de hele wereld. Nederlanders vind je overal, of ze nu aan het werken zijn of vakantie aan het vieren. Alleen de bangen en domoren blijven achter hun geraniums zitten en wijzen naar al die "enge buitenlanders". De rest gaat naar buiten en begroet de wereld.
"En Schnabel is ongetwijfeld van linkse signatuur"
Als je extreem-rechts bent, is de rest van de wereld automatisch links. Schnabel toont aan, dat hij WEL na durft te denken, in tegenstelling tot de bang gemaakte PVV-aanhang.
"socialisme ondersteunend dat in zijn intussen onbetaalbaarheid, tot failliet van Nederland gaat leiden."
Het socialisme gaat hier net zoals het fascisme geen voet aan de grond krijgen. En terecht. Maar je toont wel perfect aan dat Wilders je ook op dat gebied heeft weten te indoctrineren en bang weten te maken.
"om NOG meer mensen te moeten gaan beroven."
Dus je berooft nu al mensen? Wordt tijd dat je dan eens een vak gaat leren en daarmee ophoudt... -
@Rima #305
"Laat Geert zijn ideetjes afmaken"
Geert heeft slechts 1 idee: deportatie van alles wat moslim is. De rest interesseert hem echt niet, gezien het feit dat hij het ene na het andere verkiezingsstandpunt laat vallen.
En deportatie van mensen... dat noem ik geen 'ideetje' meer, dat noem ik een eng, fascistisch, walgelijk idee. -
Over gevaarlijke politici gesproken, ik ben heel benieuwd naar de namen van vooraanstaande Nederlanders die voorkwamen in de Stasi-archieven als verrader. De namen zijn opgeslagen in Den Haag en worden angstvallig geheim gehouden. De openbaring hiervan zou inslaan als een bom.
-
Ben van mening dat dhr P. Schnabel ook gevaarlijk is en bovendien leiding geeft aan een enge club.
Kan natuurlijk ook niet anders...als lid van de PvdA, met die A die voor van alles behalve Arbeid staat.... -
@Henius #313
"en bovendien leiding geeft aan een enge club."
Die "enge" club is gewoon een overheidsclub. Maar ja, cultuur... De PVV heeft al vaker aangetoond dat ze daar niks van snappen...
"als lid van de PvdA"
laat je niet hinderen door enige kennis van zaken. Hij is lid van D66.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Schnabel
2 opmerkingen, 2x finaal de plank mis (enge club, partij). Zin om nog een poging te wagen? -
Het beestje bij de naam noemen...heerlijk is dat.
-
@307 Pieter
Goed geschreven reactie. :-)
Alleen de laatste 2 regels ontkrachten het een beetje:
"Kortom: de PVV roept veel, realiseert niks nuttigs en Henk en Ingrid vinden het allemaal fantastisch..."
....is namelijk van toepassing op elke politicus of politieke partij.... ;-) -
"Schnabel" ??? Gaan we nu ook al duitsers inhuren in de strijd tegen Wilders?
-
@3 Gaat Nederland straks Europa en dan de hele wereld veroveren??
-
Wat zal Wilders herr Schnabel dankbaar zijn, elke keer komt er weer een idioot die hem probeert te demoniseren met als enige gevolg hééél veel aandacht voor hem en de PVV en wederom een stijgend aantal zetels.
Die man denkt zeker dat hij het wiel uitgevonden heeft... -
@319
De waarheid vertellen is inderdaad niet altijd tactisch. Maar de PVV stijgt al een tijdje niet echt meer in de peilingen. Af en toe een piekje en een dalletje. En als je een beetje internationaal georiënteerd bent, dan schaam je je rot in het buitenland. -
jozefkip #319
Ja, ze zijn sinds vorig jaar al van 35 naar 20 zetels gestegen.
Geweldig he ................. -
@Triple #316
"is namelijk van toepassing op elke politicus of politieke partij."
Punt voor jou :) -
Bruine ratten zijn altijd gevaarlijk.
-
@323, Vergeet de rooie niet.
-
@321: En sinds bijna 2 jaar gedaald van 9 naar 24. Blijft leuk die zeteltellingen.
-
@8
historia vivendi -
Helemaal mee eens met dit artikel!
-
Ik schaam er langzaam aan voor om Nederlander te zijn. Ik overweeg emigratie...
Stijgers in Politiek
Kamer fluit staatssecretaris Van Zanten terug
Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van...
5 uur 16 minuten geleden door PuckAmri
Kinderopvang wordt fors duurder voor hoge...
Kinderopvang wordt fors duurder voor de...
11 uur 48 minuten geleden door All.you.need.is.love
Rutte niet naar Israël
Premier Mark Rutte heeft een geplande reis...
14 uur 32 minuten geleden door g.zeur
'Lagarde betaalt geen belasting'
Christine Lagarde, de 'Iron Lady' bij het...
15 uur 48 minuten geleden door katje van sjefke
Roemer botst met Buma
CDA-leider Sybrand van Haersma Buma...
16 uur 18 minuten geleden door Smarthead
Best gewaardeerd
Roemer wil premier worden
SP-leider Emile Roemer wil premier worden...
3 dagen geleden door jandeharingboer
De samenwerking tussen bankiers en...
Veel mensen realiseren zich niet dat...
2 dagen geleden door de topper
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
6 dagen geleden door All.you.need.is.love
VVD blijft verliezen in peiling Synovate
De VVD blijft de laatste weken zetels...
4 dagen geleden door mening66

